Login
Glemt password Opret bruger

Konkurrence: RCD-slogan

Kategori: Roma Club Danimarca

Andreas
789 indlæg.
d. 01/05/12 11:41

I Roma Club Danimarca ønsker vi, at være en fanklub for alle danske Romanisti. Derfor ønsker vi også, at inddrage vores medlemmer mest muligt.

Fra bestyrelsens side ønsker vi hele tiden, at udvikle og promovere RCD og derfor har vi fået den idé, at fanklubben skal have et slogan. Vi er på jagt efter et slogan der kan fange essensen af vores fantastiske fanklub og som afspejler det at være dansk Romanista.

Det er her, at I medlemmer kommer ind i billedet. Vi skal bruge Jer til at komme med forslag til fanklubbens nye slogan.
Så gå i tænkeboksen og kom med et bud på RCD’s slogan. Vi er åbne overfor alle idéer, alle bud er velkomne - lige meget om det er på dansk, italiensk, romersk, latin eller swahili…

Skriv også gerne et par linjer om hvad tankerne bag sloganet er og eventuelt en betydning/tolkning.

Dit bud skal ”postes” i denne forumtråd eller sendes i en mail til
kontakt@as-roma.dk

Sloganet vil blive brugt i forbindelse med promovering af fanklubben og, måske, vigtigst vil sloganet komme til at pryde de halstørklæder som I vil modtage i medlemspakkerne!

- Ved deltagelse i konkurrencen acceptere i samtidig at RCD overtager alle rettigheder til brug af sloganet.
- Det er bestyrelsen der vælger hvilket slogan der vinder.
- Vinderen offentliggøres senere.

Vi ser frem til at modtage en masse gode bud.

Mvh.
Bestyrelsen i Roma Club Danimarca

DeRossi16
530 indlæg.
d. 01. maj 2012

Roma club Dinamarca, Vi kom, vi så, vi sejrede..

Den behøver vel ikke en forklaring :)

1

Bato
32 indlæg.
d. 01. maj 2012

Supra Societatem Nemo! Hvilket (på Latin) betyder: Ingen over klubben!

* Moderne italiensk kommer af det latinske, og Roma er hovedstadsklubben i Italien.... synes det er meget passende slogan!

LassW
83 indlæg.
d. 01. maj 2012

@ Bato

Gætter på at du også er BIF fan?? :)

1

shah-e-roma
240 indlæg.
d. 01. maj 2012

@ DeRossi16

den er god, men passer den ikke helt til Roma hvad angår ''AT SEJRE'', gør den?

''Vi kom, vi så, og vi tabte...''

passer bedre (i det mindste denne sæson)

Kim89
1171 indlæg.
d. 01. maj 2012

Se man kunne jo være lidt fræk jo og lave et slogan der hedder.

"Vi støtter den eneste rigtige fodboldhold der spiller i rød og hvid"

det syntes jeg kunne være så nice :D

1

Lund
466 indlæg.
d. 01. maj 2012

Jeg går på noget meget klassisk og simpelt, der hverken er nær så patetisk eller emotionel som tidligere forslag, men dog rammende efter min overbevisning:

"I hovedstaden forenes vi - RCD"

Tankerne bag er som nævnt meget klassiske, men er der noget jeg har lært via de daglige besøg på fanklubbens hjemmeside, så er det, at vi som gruppe er bundforskellige ikke mindst, når det kommer til vores kære fodboldklub. Den øjensynlige forskellighed, der præger debatterne har det med stryge vores eneste klare lighed til side - grunden til vi er herinde. Denne lighed kunne med fordel og fornuft foreviges i ét slogan.

Jeg stemmer desuden for at holde vores slogan på dansk. Lad os huske på, at det er det danske islæt, der gør præcis vores fanklub enestående, derfor skal det efter min mening også komme til udtryk i vores, til den tid, valgte slogan.

1

Bato
32 indlæg.
d. 02. maj 2012

LassW: aldrig i livet, hvor får du den idé fra? Holder med ingen danske klubber, livet er for kort til den slags. Den eneste klub jeg holder med, udover Roma, er Liverpool.

Bato
32 indlæg.
d. 02. maj 2012

Et andet forslag; I giallo-rossi lupi provenienti dalla Danimarca = De gule/røde ulve fra Danmark.

P.Totti
1008 indlæg.
d. 02. maj 2012

jeg har ikke selv et forslag, men mener helt klart at vi skal holde vores slogan på dansk.

husk på det er et slogan for rcd og ikke for roma(holdet)

LassW
83 indlæg.
d. 02. maj 2012

@ Bato

Blot fordi "Supra Societatem Nemo" er det samme slogan, som bruges i BIF :)

Dit andet forslag giver ikke rigtig nogen mening på italiensk, da provenienti og dalla har samme betydning. Men du kan skrive det som " I lupi giallorossi dalla Danimarca" :)

Mit bud: "Roma, i danesi ti guarda" oversat "Roma, danskerne kigger/følger jer"

Godt nok tæt på samme titel på min blog, men synes bare det lyder ret fedt :)

1

Giallorossi
372 indlæg.
d. 04. maj 2012

rossa come er core mio

Wør3n
324 indlæg.
d. 04. maj 2012

I lupi giallorossi dalla Danimarca synes jeg lyder lækkert.. og faktisk også ret frækt :p

Bato
32 indlæg.
d. 06. maj 2012

LassW; der kan man bare se, så har jeg lært noget nyt idag, men som sagt, siger BiF eller andre danske klubber mig ikke rigtigt noget, så skulle det være Vejle Kolding eller Frem ;)
Btw. hvad er din blog, hvor finder man den?

Admin: her: http://as-roma.dk/blog/49/Roma-il-danese-ti-guarda-II

[Rettet af: geggeri - 06/05/12 - 11:27]

asromadk
3790 indlæg.
d. 06. maj 2012

Måske det virker ordkløvende, men "proveniente" og "dalla" er IKKE det samme.

Proveniente er et adjektiv, som, for det meste efterfølges af præpositionen "da" (una persona proveniente da.../la squadra proveniente da.... [en person (stammende) fra] - [Holdet fra....]) Dalla er præpositionen "da" og artiklen "la" sammen.

Dog er det en smule formelt i denne sammenhæng, og da det sagtens kan udelades, er sætningen bedre uden proveniente.

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 06. maj 2012

One life, one love, one team - AS Roma!

Et liv, en kærlighed, et hold - AS Roma!

^^ Der behøves vel ingen forklaring :)?

[Rettet af: TottiTheBest - 06/05/12 - 14:12]

Lamela
2782 indlæg.
d. 06. maj 2012

Roma Club Dinamarca, side by side with blood and sweat entire life.

[Rettet af: Lamela - 26/07/12 - 15:14]

LassW
83 indlæg.
d. 06. maj 2012

@ Asromadk

Jeg tager det i mig igen. Kiggede faktisk nærmere på det efter jeg havde skrevet det og du har helt ret. Det var bare en ny sammensætning for mig. Beklager @Bato :)

@ Bato

Vejle og Frem er også to stærke hold ;)

asromadk
3790 indlæg.
d. 06. maj 2012

Ja, det var heller ikke for at være pain in the ass - blot for at få det slået fast :)

På gadeplan (det er vist dig der er bosiddende i Rom?), smelter de tit sammen da proveniente ofte er underforstået når man siger da (Sono da....).

Men On Topic, så synes jeg egentlig også det skal være noget dansk - uden at jeg selv har et kvalificeret bud :)

Tot10
62 indlæg.
d. 11. maj 2012

Hvad er forskellen på denne tråd og denne: Link-tekst ?? :-))

Andreas
789 indlæg.
d. 11. maj 2012

Når vi fra RCD's side sender informationer ud, vil vi gerne ramme så mange som mulig. Derfor lægger vi oftest vores beskeder ud som nyhed og som en forum tråd (og på facebook).

I nyhedssektionen er der kun plads til 7 artikler på forsiden, så derfor "forsvinder" nyheden ret hurtigt - derfor oprettede jeg også denne tråd, som hele tiden popper op, når der kommer nye indlæg.

Bare rolig, jeg har samlet alle budene (også dem fra mail) - så der er ikke nogen der bliver overset.

Vi tager beslutningen, om hvilket slogan der skal bruges, i slutningen af denne måned, så I har stadig et par uger til at være kreative i :)

[Rettet af: andreas - 11/05/12 - 10:46]

Bato
32 indlæg.
d. 17. maj 2012

LassW: Det er helt i orden, for jeg kunne heller ikke forstå at jeg havde ramt BiFs slogan uden at kende til den ;) så lidt forskel er der, men det er mere passende at give Roma denne latinske slogan fremfor BiF ;)
I øvrigt har jeg indsendt, pr. mail, mange flere forslag til redaktionen og jeg håber at de i det mindste vil overveje dem...

Tot10
62 indlæg.
d. 26. juli 2012

Sker der noget på denne front? Skulle der ikke komme en udmelding i slutningen af maj? Forza Roma

Andreas
789 indlæg.
d. 26. juli 2012

Jo, det er helt rigtig at der skulle være kommet en udmelding for lang tid siden. Det skal jeg beklage, at der ikke er kommet.

Sagen er, at hele tidsplanen for alt der har med medlemspakkerne, indmeldelse, merchandise osv. blev rykket. I første omgang var planen, at vi skulle starte fanklubben op så hurtigt som muligt, men efter at have tænkt os om en ekstra gang besluttede vi, at alle de førnævnte ting først skulle være klar til sæsonstarten og her røg sloganet altså med.

Jeg kan sige, at der er taget en beslutning og sloganet pryder indtil videre de halstørklæder, som vi er ved at få produceret.

Hvornår og hvordan, vi får "lanceret" de forskellige ting er ikke helt på plads endnu, som I ved er vi også igang med, at lave en ny hjemmeside, så det er ikke utænkeligt, at der kommer en samlet offentliggørelse af de forskellige ting, når alt er klart.

Mvh
Andreas,
Bestyrelsen

1

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma