Kategori: Generelt
Hej! Er det nogen her på siden der har informationer om Romas årlige tur til Brunico? Regner nemlig med at tage derned:) Håber meget på at få svar hurtigst muligt, da jeg kan læse mig frem til at det starter allerede den 5/7:)
På forhånd tak:)
jeg har forstået det som, at de er der fra d. 7 juli frem til d. 18. kan dog se, at der er nogen sider, der skriver at det allerede er fra d. 5. efter brunico går turen til usa, hvor de skal spille nogle opvisningskampe mod en række hold i forskellige byer. det skal nok blive spændende
Link-tekst
Link-tekst
Det er fra d.5 til d.17 juli ;)
Hvad tænker du med information Martin?
De plejer jo at spille nogle kampe mod de lokale klubber, så tænker på eventuelle datoer:)
Roma møder et lokalt udvalgt hold d.8. juli. Så møder de rumænske Gaz Metan Severin d.14. juli og østrigske Rapid Wien d.17. juli. :)
*Kampen mod Rapid Wien spilles dog i Østrig.
[Rettet af: Jonas - 02/07/12 - 17:11]
Link-tekst så er der vidst ingen tvivl
godt link til kampen...
http://www.nightwishtarja.co.cc/p/blinertv.html
Hvad står kampen?
5-0 ved halvleg
Hvem har scoret de 5 mål? Så lige Marquinhos mål til 6-0 :)
Sikke et mål af Bojan :)
@
10TOTTI10
Det gjorde Johnny Depp aka. Osvaldo scorede 5.mål.
Målscorerne:
Pjanic, Totti, Pjanic, Florenzi, Osvaldo, Marquinhos, Bojan, Boriello & Simplicio.
Har du et link der virker? Mit er gået offline.
Lækkert mål af Boriello.
[Rettet af: lamela - 08/07/12 - 20:58]
Har han scoret de fem første mål?
Ja dette link virker rigtig godt :)
http://www.nightwishtarja.co.cc/p/blinertv.html
Bojans mål var for nice :-)
Øv.. Havde ikke mulighed for at se kampen. Er der nogen der ved om man kan se sammendrag nogle steder?
Hold øje med Roma Channel på YouTube, der kommer nok noget i løbet af et par dage..
Godt nok på en billig baggrund - men det virker, som Bojan er godt sparkende :)
Og her er lidt fra første halvleg.
I øvrigt et rigtig godt mål af den gamle ;)
Bojan bliver klasse i år, jeg er sikker :D
MY
jeg kunne faktisk godt finde på at give dig ret, MEN så skal Zeman sige til ham, han ikke må komme ind i feltet,han skal spille kant og endten lave indlæg eller langskud :D , fordi inde i feltet er han bare ikke god nok!
Ja Kim, tror også at både Osvaldo og Borini er bedre i boksen, men nu må vi se, hvad Zeman finder på. Efter hvad jeg lige har kunne læse mig til, kan han vidst gode lide at pakke boksen med angribere, men nu må vi se. Bliver spændende! :)
Bojan skal spilles på den venstre side, så han kan komme ind i banen, og skyde mod den fjerneste hjørne. Ellers vil han kunne få meget opmærksomhed, og det vil skabe plads til Lamela, Borini, Pjanic eller Totti der laver løb ind i feltet.
Det bliver rigtig spændende at følge vores offensiv i år. Tror vi kommer til at se meget mere direkte spil, hvilket passer godt til vores offensive folk!
Er helt enig i, at Bojan vil være bedst i venstre side. Tror også en mand som Pjanic, kommer til at få en stor sæson under Zeman.
Det har du ret i Lamela :-) og det skal nok fungere, så skal vi bare have en ny venstreback eller have Taddei til at spille venstreback igen, fordi at have Angel og Bojan i samme side, det er dømt til at gå galt. de ville jo begynde at konkurrere om hvem der kan sætte flest mænd af, også ville Angel glemme hans defensive pligter, det går sgu ikke :D
Der er lidt spekulationer om Totti skal spille på venstrekanten som han gjorde for Zeman for 13 år siden.
Håber det dog ikke!
Hans kvaliteter skal bruges på midten og han er desværre ikke hurtig nok til kanten!
Hehe vi må ikke glemme Dodo, som jo er venstreback. Han ligner godt nok Angel og er jo også en offensiv back.
Som jeg har forstået det, så tror jeg alle angriberne i et eller andet omfang bliver boksspillere. Zeman tror vidst på at pakke feltet med angribere, og så bruge backerne som wings, der altså skal smide boldene ind... Zeman har vidst udtalt sig at jo flere folk der er foran mål, jo større chance for at score :D
Nu må vi se!
MY
Hvis det er rigtigt, så skal Bojan sgu ikke starte inde da, fordi som sagt den knægt har intet at tilføre holdet inde i boksen, han skal bruges til indlæg og langskud. hvis boksen skal fyldes op med angribere er det mere Borini, Boriello, Osvaldo der skal være der inde. Eller Totti istedet for Boriello. Dog syntes jeg lidt at vi ville kunne få mere ud af den gamle kaptejn, hvis han kom ned og spillede midtbane :-) Så kunne vi bruge DDR i midterforsvaret hvis ikke der bliver hentet en klasse spiller til den position :-)
Arsi
Helt enig, Totti skal ikke spille kant, han skal spille midt for, hvis han skal spille angriber.
# Kim89
Tottis løbepensum egner sig bestemt ikke til midtbanen! Totti er og bliver en trequartista!! Han skal ligge som den 10'er han er og fodre bolde til de forreste angribere, når spillet ikke skal køre over kanterne. Nu tror jeg ikke man skal tage det med de boksspillere alt for bogstaveligt. Det direkte spil kræver utrolig stor bevægelse, så det bliver selvfølgelig ikke kun angribere over midten (!).
Sidst mener jeg, at det vil være en skandale at sætte De Rossi ned i forsvaret! Ikke fordi, at han ikke er god nok. Synes vel egentlig han er bedre end dem vi har der nede. Men det er spild af en af verdens - ja måske verdens bedste defensive midtbanespiller. For at bruge et FM-term, så er De Rossi en genial dybdeliggende playmaker! Lidt a-la den rolle Pirlo spillede for Italien under EM. Men jeg kan godt følge din tanke Kim89. Vi mangler stadig en central. (+ højre back)
Mexes
Jeg syntes også selv det ville være synd at sætte DDR ned i forsvaret, men vi kan jo blive nød til det hvis ikke vi henter en ny til det centrale forsvar. fordi vi har Juan og Burdisso, som kan starte også Heinze som back up sammen med ham den nye Castan, men det er jo ikke nok hvis vi løber ind i det samme skades helvede som sidste sæson, så det er enten DDR i forsvaret eller en ny mand til det centrale, og der må jeg nok sige jeg er "bange" for de vælger DDR eller bliver nød til at vælge ham, fordi jeg tror ikke klubben har tænkt sig at bruge penge på at hente en central spiller der er bedre end DDR.
Personligt syntes jeg så vi mangler både, en central spiller + en højre og venstreback. fordi jeg er bange for tingene løber løbsk ovre i den venstre side, hvis både Bojan skal spille der sammen med enten Dodo eller Angel.
Nogen der ved om man kan se den træningskamp, der skal spilles senere, nogen steder?
AS Roma-streaming viser den kl 17.30 :-)
Aaaaaahaaa! :D
Smid gerne et link hvis i finder et godt sted :)
Prøv den her..
Link-tekst
Hvad står kampen?
1-0
Mål af Burdisso
1-0, det var ikke møg :/ Hvordan har vi spillet?
Totti og Lamela sgu have scoret, ud over det har vi vel spillet middel eller måske lidt under, dog syntes jeg faktisk Taddei gør det skide godt :-) Totti blev iøvrigt byttet ud med Bojan efter 37 minutter mener jeg.
Enig Kim lidt under middel vil jeg sige.
Hehe jeg ved ikke lige om jeg deler din mening om Taddei, men synes en Florenzi, jeg ellers ikke kender meget til har spillet rigtig fornuftigt.
I forhold til den sidste træningskamp, er skarpheden fuldstændig væk hos vores offensive folk.
Ser kun kampen med et halvt øje, men jeg synes at forsvaret (Heinze) sejler og angrebet er lige lovlig ineffektivt...
Er der forresten nogen der ved hvorfor det ikke er Gaz Metan vi spiller mod, som det ellers er annonceret?
Spændende med Jonathan Lucca. Glæder mig til at se ham i aktion.
Frækt mål af Nico Lopez. Sætter 3 mand og lægger den flot ind.
Må indrømme, af en træningskamp at være, så bliver den spillet på et meget højt niveau.
[Rettet af: lamela - 14/07/12 - 18:55]
Nogen grund til Totti skulle så skiftes så tidligt ud?
Forsvaret er jo stadig en katastrofe. Heinze og Taddei er jo forfærdelige. Dejligt med Burdisso tilbage.
Så længe vi holder nuller gør forsvaret da hvad de skal :)
Og sådan som jeg ser det så har Taddei da ikke lavet de store fejl.Der imod gør angrebet det ik så godt. Og igen Bojan skal forbydes at komme ind i feltet, han gør mest gavn uden for feltet.
taddei var elendig og når han kommer til at spille mod bedre modstand, så er vi doomed hvis han spiller. han er inbegrebet af en spiller der absolut intet har at tilbyde hverken def eller off.
Og alligevel holder de nullet, og nu spillede vi mod dem, vi gjore, så man kan på ingen måde udtale sig om hvordan det ville gå mod en anden modstander.
Jesus, nogen her inde burde tag at se på de ting fodbold er bygget op om, du har et forsvar, som har det vigtige mål at holde modstanderne væk fra at score, gør de det så opfylder de deres mål, lige meget hvor sikkert eller usikket det sker.
Og i angrebet, skal man score mål, og her har vi stadig problemer, ja vi scorede 2 mål, men vi havde chancer for at score flere, så derfor lykkedes angrebet ikke med at nå deres mål, specielt Totti, Bojan og Lamela er syndere i dette tilfælde.
Holdet vandt så tilgengæld, så dermed opfylder de deres vigtigste mål ved hver kamp, selvom sejren nu skulle have været støre.
Lol, citat kim89: "Jesus, nogen her inde burde tag at se på de ting fodbold er bygget op om"!!!!
Det er da overhovedet ikke det samme at holde tent mål mod et skod hold som det er at holde rent mål mod real madrid! Hvis vi lukkede mål en mod sådan et skod hold spm idag ville det være skidt! Derimod acceptabelt med real madrid! Det eneste tilfælles man har er at man til begge kampe går ind med målet om at holde rent bur!
Nogen herinde burde tage deres teoretiske briller af og se på virkelighedens fodbold og ikke kun kigge stats og sammenligne disse!
Men lad nu lige holdet komme igang igen. Der er jo længe til sæsonstart, og de skal lige lære træneren og hans stil at kende før vi kommer til at se champagne-bold fra drengene!
Jeg har store forventninger til den kommende sæson :)
"Jesus, nogen her inde burde tag at se på de ting fodbold er bygget op om, du har et forsvar, som har det vigtige mål at holde modstanderne væk fra at score, gør de det så opfylder de deres mål, lige meget hvor sikkert eller usikket det sker.
Og i angrebet, skal man score mål, og her har vi stadig problemer, ja vi scorede 2 mål, men vi havde chancer for at score flere, så derfor lykkedes angrebet ikke med at nå deres mål, specielt Totti, Bojan og Lamela er syndere i dette tilfælde."
Selvmodsigelsens nemesis :). Forsvaret giver store chancer væk, men gør det godt <-> Angrebet scorer, men er ikke gode nok fordi de brænder. Så inden for dét du siger andre burde forstå, har du ikke selv forstået og modsiger dig selv, nice :) Hvis forsvaret gjorde det de skulle og var gode, var angrebet det også ifølge din logik! Dermed misser du din logik og selvmodsiger dig selv ganske groft og underholdende :)
Og nu har du tabt diskussionen fordi du godt kan se det. Du vil dog ikke indse det og vise det, hvorfor du kommer med et eller andet weird i stedet for at argumentere sagligt videre. Medmindre de sidste par sætninger får dig til at reagere yderligere omvendt og godt kan se det, hvorfor du lader som om du godt kan, på trods af at du er godt indebrændt over det :). Så derfor, med hensyn til dette punkt er det end of discussion da vi ikke kommer videre!
Generelt med kampen er jeg lidt skuffet over offensiven. Det kørte ikk helt som jeg havde håbet, på trods af at holdet virkede veloplagt. Jeg tror og håber at det er fordi Zemans idéer ikke er helt slået igennem endnu !
Defensivt er Taddei og Heinze katastrofer. Placeringsmæssige fejl, mistiminger og elendigt duelsspil hele vejen igennem. Mit bud vil være at de ikke engang ville have niveau til at være forsvarsspillere i bunden af Serie A/toppen af Serie B!
P Totti
Nej at lukke mål ind er aldrig okay heller ik mod real da det ville betyde en tabt kamp og man må aldrig være tilfreds med en tabt kamp. Forsvarets vigtigste op gave er at holde de 0 no matter what gør de det klare de deres opgave.
Don-Emilio
Hvor i alverden modsiger jeg mig selv? Forsvaret skal holde nullet og angriberne skal score på deres chancer hvor i alverden modsiger jeg mig selv.
I øvrigt sjovt det kun er jer to der reagere på det jeg skrev, i må jo føle jer truffet, eller også er det fordi i havde brug for at brokke, jer over noget også vælger i at hakke på Taddei i en træningskamp!
kim89, hvis forsvaret holder rent bur, lige meget hvordan de spiller, så klarer deres opgave, så har angriberne også klaret deres opgave hvis de bare scorer et eneste mål, selvom de brænder 100000 chancer, så længe modstanderen ikke scorer, kampen ender 1-0, forsvaret har klaret deres opgave, angrebet og holdet ligeså.
det er det don-emilio henviser til. du modsiger dig selv fordi du mener angriberne skulle have scoret mere.
så alle dine teoritiske klovn-agtige påståede kloge ord, holder ikke.
taddei er elendig, så man også sidste år, han har intet at tilbyde. han skal bruges som breddespiller og så skal han i sine ældre dage spille på midtbanen og bare spille en anonym rolle.
forsvaret er ikke for ham, man omskoler ikke en spiller til forsvar når han er over 30.
Angribere er ansat til at score på deres chancer gør de ik det gør de det ikke godt nok.
Så som sagt nogen burde åbne en bog og læse om hvad spillet går ud på.
Mht. Omskoling af spillere så kan det altid lade sig gøre, spilleren skal bare have masser af spille tid og det er det Zeman giver Taddei nu. Og det er klogt fordi som truppen ser ud nu kommer han til at spille back, og det ændre sig kun hvis vi henter nye og rutinerede backs.
Kim89..
Har du nogensinde selv spillet en rigtig fodboldkamp på noget der minder om niveau. En angriber er første mand i presspillet, og har til første opgave at lukke ned for modstandernes opstil. Så det klart, at man hyppigst ser, at angriberne også pumper boldene i kassen - men spiller en angriber kampe hvor han lukker ned for modstanderen og samtidig skaber plads for sine medspillere i offensive, vil jeg da ikke mene han har spillet helt forgæves. Så i min verden er angriberne ikke KUN ansat til at score på deres chancer - på et godt fodboldhold skulle der meget gerne falde chancer til andre spillere en angriberne.
Ja jeg har selv spillet en smule, og jeg er ret gammel dags på det punkt i min verden skal en angriber først og fremmest score mål alt andet er bonus. Og brændte chancer er ikke godt.
Man må give dig ret i, at du tænker lidt gammeldags Kim. Jeg mener ikke, at en moderne angriber kun skal vurderes på mål, men selvfølgelig er det da deres hovedformål. Men f.eks. En tagetman skal jo faktisk bruges ligeså meget som en spilstation, som målscorer.
Selvom jeg heller ikke selv synes, at fodbold kan stilles så sort og hvidt op som Kim89 forsøger, så får i nok ikke hans mening ændret :)
Jeg tror ikke man kan tage det store med fra kampen i går. Spillerne var trætte, de har trænet for fuld gas i lidt over en uge - uden pause - og det er naturligt at de er trætte. Derudover har du naturligt nok slet ikke lært Zemans system endnu, så jeg tror ikke man kan tage så meget med fra kampen ud over at det var godt for spillerne at få minutter i benene.
Hvis man ikke har Zeman's kommentarer efter pressekonferencen kan det anbefales! :)
Mexes jeg tænker meget gammeldags stod det til mig sgu fodbold gerne spilles som i de god gamle dage :)
Og My jeg er enig med dig i alt det du skriver :D
Nu har jeg prøvet at finde et link til højdepunkterne i kampen fra i går, men kan ikke finde nogen :( Nogen der kan smide et link ind af højtepunkterne fra kampen?
Er skam heller ikke uenig i Kim89's kommentar, jeg synes også det en angribers pligt at score mål - synes bare ikke man kan vurdere en angribers præstationer udfra scoringer :)
Nu vi snakker om angribere, hvor tror I så Boriello kommer til at stå i hierakiet, hvis han ikke ryger videre inden sæsonstart..
Jeg bryder mig ikke om den type spiller - men han kan da blive et gyldent kort og smide ind, hvis der er behov..
Så er der oprette en tråd specifikt til debatten omkring taktik og spillernes opgaver. Jeg håber, at I vil fortsætte diskussionen der - så holder vi os til hvad der sker i Brunico i denne tråd :)
Link til tråden
Mvh
Webudvalget
Så er det idag kl. 19.30 at Roma møde Rapid Wien i Østrig.
LaRoma24 er kommet med et bud en start 11'er:
Stekelenburg; Rosi, Burdisso, Heinze, Taddei; Florenzi, Bradley, Marquinho; Lamela, Totti, Osvaldo.
A disp.: Lobont, Proietti Gaffi, Svedkauskas, Romagnoli, José Angel, Pizarro, Pjanic, Simplicio, Lucca, Verre, Perrotta, Lopez, Okaka, Bojan, Borriello.
All. Zeman
Smid gerne et link hvis i finder et godt stream :)
Nogle der kan fortælle lidt mere om Proietti Gaffi & Svedkauskas?
Her er opstillingen:
Rapid-Roma
ROMA (4-3-3): Lobont; Rosi, Burdisso, Romagnoli, Taddei; Florenzi, Bradley, Pjanic; Lamela, Osvaldo, Totti
Der var LaRoma ikke så skarpe :)
@Simon
De er begge målmænd. Svedkaukas var sidste sæson Primavera-målmand i Fiorentina, men er blevet hentet som erstatning for Mirko Pigliacelli der er smuttet til Parma.
Francesco Proietti Gaffi er målmand fra vores egen ungdomsafdeling. Så vidt jeg kan se har han været 2.målmand på Primavera-holdet.
Er der nogen der har et link til aftenes venskabskamp?
Tadde8í sejler. han er bare ikke god nok defensiv!
Så fik vi da også lige sagt farvel til Helge.....
Pjanicgol :) lækkert mål
Jeg stopper med at sige vi mangler forsvarsspillere. Så længe de bare ikke gør sådan der.
Solidt sparket ind. Men en kæmpe foræring
Bradley spiller med nummer 4 på ryggen.
Bradley gør det super på den midtbane vinder alt...
Nøj en vanvittig afslutning - han fortjente det mål...
Bradley gør det super fint! Det gør Osvaldo desværre ikke, han smider så mange bolde væk i opspillet.
Defensiven er stadig uhyggelig svag og Lobont hjælper bestemt ikke på det! Bekymrende at Romagnoli er vores bedste forsvar..
Ja, det sejler godt nok...
Gal et flot mål!
Marquinho bliver guld værd. Manden kan spille ALLE positioner.
hmm elsker okaka, men han er simpelthen ikke god nok,, han er for langsom, og placerer sig forkert, der er nico lopez bare en bedre spiller...
Nico Lopez er uden tvivl en spændende spiller! Dagens kamp betyder forhåbentligt at Borriello og Greco er på vej ud :)
Der var nogle fine ting i angrebsspillet - jeg synes man kan se en udvikling i forhold til tiden under Enrique. Vi er mere direkte og så lykkes kombinationsspillet også bedre. Selvfølgelig er det igen idag på en lidt billig baggrund - Rapid Wien er ikke i Serie A-klassen, men vi tager det hele med :)
Forsvaret taler vi ikke om...
Calciomercato estivo 2026
88
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0
Transfers 2025/26
123