Login
Glemt password Opret bruger

Taktik - spillernes opgaver

Kategori: Off Topic

Andreas
787 indlæg.
d. 15/07/12 20:03

Her kan de der har lyst diskutere de taktiske aspekter i fodboldspillet med særlig fokus på de enkelte spilleres opgaver!

Hold venligst en god og saglig tone :)

Simon88
448 indlæg.
d. 15. juli 2012

Målmand: Undgå at lukke mål ind
Forsvar: Holdet modstanderen væk fra mål
Midtbane: Holde trådene samlet
Angriber: Score mål

Kort & Godt... ;-)

2

Lamela
1793 indlæg.
d. 15. juli 2012

Målmand: Undgå at lukke mål ind
Forsvar: Holdet modstanderen væk fra mål
DDR, save folk ned og være awesome
Midtbane: Holde trådene samlet
Angriber: Score mål

1

[Rettet af: lamela - 15/07/12 - 22:07]

mexes
1753 indlæg.
d. 15. juli 2012

what?????

Kim89
1171 indlæg.
d. 15. juli 2012

Helt enig med Simon :)

Lamela
1793 indlæg.
d. 15. juli 2012

Lige tilbage til det seriøse.

Thingaard
Er skam heller ikke uenig i Kim89's kommentar, jeg synes også det en angribers pligt at score mål - synes bare ikke man kan vurdere en angribers præstationer udfra scoringer :)

Helt enig med dig. Zlatan scorede i sin tid i Barcelona en pænt håndfuld mål. Men han blev sorteret fra i den efterfølgelde sæson, da han ikke bidrog nok til presspillet og ikke var med i opspillet. Også selvom manden altså scorede i El Classico. Mener han kom op på små 20 mål i ligaen og cup tuneringerne.

Et andet eksempel er Dzeko, han har lavet del mål for City, men han fylder for lidt i deres opspil, og derfor ikke attraktiv nok for Mancini. Men han foretrækker derimod Tevez, Balo & Kun, der selv scorer og gør deres medspillere bedre.

Hvis i husker fra Spa's tid, så spillede vi stort set uden angriber. Men ham der havde positionen som angriber var, Vucinic. Han lavede ikke mange mål i sin tid under Spa, men var altid med i start opstillingen. Han løb og skabte pladser til Totti, Aqua, Mancini og hvem andre vi nu havde der op. Hans arbejde medvirkede til Mancini sammen med Totti bankede et par kasser ind dengang.

Desuden skal spillernes præstationer ikke vurderes ud fra Brunico kampene, da det blot er træningsmodstandere. Det er nogle kampe som spillerne ikke vil lægge den store fokus på.
Ingen af spillerene er i form, og de fleste har nok ikke den helt store motivation til at risikere alt imod klubber på Serie 1-2 niveauer.
Det så vi bl.a. med afslutningerne, afleveringerne og tacklinger, hvor det til tider var ret nonchalant og tilbageholden at se på. Hvis det havde være en rigtig kamp, så havde træneren nok pisket dem for indsatsen fra igår af.

Jeg kan da selv mærke på mig selv og mine drenge(U16), når vi skal spille træningskampe mod nogle spillere der er yngre end os.f.eks. (U14).
Der laver de måske hæl og tå afleveringer, og laller lidt rundt og hygger sig på banen. Ellers skal de måske lige spille ekstra smart overfor modspillerne, for at vise, hvor gode de er. Som træner, står jeg også mere tilbagelænet og ryger en smøg under de kampe, end at blive sure over, det de laver. Det eneste jeg er opmærksom i de kampe er, vi ikke løber ind i skader.

Det samme tror jeg er tilfældet her. Zeaman og Co. vil nok lægge mere vægt på kampe, vi kommer til at spille i USA. For der skal de forberede spillestilen og truppen til den kommende sæson. Og altså ikke her i Brunico.

1

MY
182 indlæg.
d. 16. juli 2012

Enig med Lamela i det meste. Synes ikke det kan opgøres så sort og hvidt.
Lad os sige en angriber spillet en kamp. Lægger op til 7 mål, men scorer ikke. Så har han alligevel spillet godt og gjort det han skulle.

Det samme med forsvaret. Lad os sige at forsvaret spiller skide godt, men der går et mål ind på et langskud, hvor det er midtbanen der ikke lægger det pres de skal. Så har forsvaret stadig spillet godt.
Omvendt kan det jo også være en kamp, hvor forsvaret sejler fuldstændig, men målmanden står en pragtkamp og modstanderen er uskarp og formår derfor ikke at score. Derfor kan forsvaret stadig godt have spiller dårligt.

Det er i hvert fald min mening om det.

Kim89
1171 indlæg.
d. 16. juli 2012

Det er fint hvis en angriber lægger op til 7mål uden selv at score, hvis han ikke har haft nogle store chancer, men brænder han 10 chancer og lægger op til 7 mål, så er det ikke okay i min verden.

MY
182 indlæg.
d. 16. juli 2012

Helt enig Kim. Det var også kun for at sige, at man ikke kun kan måle en angriber på antallet af mål han laver, og at man ikke kun kan måle et forsvar på antallet af mål der går ind :)

Kim89
1171 indlæg.
d. 17. juli 2012

Jo my forsvaret kan altså godt vurdreres på min primitive måde :)

Kontakt | Copyright 2003-2019 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca