Kategori: Generelt
Kom til at tænke på i forlængelse med "Hvem holder i ellers med?" hvordan de forskellige egentlig blev Roma fans.
Jeg kan starte med mig selv..
Det hele startede med at vi var på ferie i Italien dengang jeg var 8-9 år. Vi skulle på sådan noget kræmmermarked noget, som også var lidt et tivoli. Men der købte mine forældre mig sådan en piv falsk trøje med Montella (:D) Jeg blev utroligt glad for den trøje, og blev ked af det da den blev smidt ud. Men siden da har det bare hængt ved!
Det var også første gang jeg sådan rigtigt stiftede bekendtskab med udenlandsk fodbold, før det var det bare når man var med farmand inde og se FCM på det gamle stadion i ikast :D
Hvad med jer?
Jeg blev Roma fan da jeg var i Rom med skolen i 2010, jeg blev forelsket i byen så det var jo naturligt at jeg også forelskede mig i en af klubberne fra Rom og da Lazio har en del facistiske fans så blev det så Roma jeg valgte :-)
Jeg valgte også Roma fordi jeg godt kan lide det der med at Roma har mange spillere, som bliver i klubben i mange år, selvom de får tilbud fra store klubber. Som Totti, De Rossi, Perrotta osv :-)
Jeg købte en falsk Roma trøje i Rom, også skulle der gå en del år før jeg fik råd til at købe en rigtig, det blev så tilgengæld en gammel Montella trøje :-) og nu har jeg en del Roma tøj :-)og jeg har altid et eller andet på mig, hvor der står AS Roma :D
Jeg kan henvise til denne tråd også! http://as-roma.dk/forum/generelt/487/Hvorfor-hepper-du-paa-AS-Roma
Totti's straffesparksmål mod Holland i EURO 2000, samt Championship Manager 01/02.
Det blev jeg i 88' minut da Rudi Völler scorede til 2-1 mod BIF, d. 24 april 1991. :-)
Jeg var godt nok kun 9 aar gammel, men spillede dengang i KB.... Lidt smaaligt af en 9 aarig vil jeg gerne medgive. :-)
Saa begyndte jeg at foelge dem naar de spillede paa TV3. Good times.
Er som alle andre Roma fans, en kaempe beundrer af Totti, og han er nok grunden til, at jeg holdte ved dem igennem 90'erne. Jeg har stadig min foerste (aegte) roma troeje med nummer 10 og totti paa ryggen, fra 1999. Trykket er godt nok noget krakkeleret efterhaanden, men den troeje vil jeg aldrig smide ud. :-)
Derudover er Rom min favorit by i Europa, og jeg var i Rom da vi vandt mesterskabet i forbindelse med en interrail tur. Siden den oplevelse kan jeg aldrig vaeret andet end en trofast Romanista.
Jeg var på studietur i Rom i 1991 og insisterede på at slæbe vores lærere og et par af mine klasseammerater med til fodbold...jeg gik i en klasse hvor jeg var eneste dreng, så det holdt lidt hårdt, men afsted det gik. EUFA Cup kamp mod CSKA Moskva - endte 0-0 og vi gik videre efter 1-0 i Moskva ugen før...men jeg var hooked og har ikke sluppet siden. AT vi så i årene efter spillede nogle fabelagtige kampe mod bl.a. Lazio - 3-0 (har den stadig på VHS!!) - og i flere år havde Serie A's bedste forsvar med Aldair og siden Cafu, en offensiv der bl.a. talte der silverfuchs Rudi Völler, Balbo, Hässler og ikke mindst Giannini og Totti...det har bestemt ikke gjort mig mindre interesseret :-)
Det er stadig en oplevelse hver gang jeg er på Olimpico og så giver det lidt streetvred i omgangskredsen, når andre forsøger at overtale fruerne til at tage til Birmingham, Newcastle, Torino eller lignende uden held, og jeg bare skal sige "Rom?" til min bedre halvdel og så er vi afsted :-)
Calciomercato estivo 2026
88
0
Sęsonen 2024/25
118
0
Salg af tųj
4
0
Transfers 2025/26
123
1