Login
Glemt password Opret bruger

Hvorfor hepper du på AS Roma?

Kategori: Generelt


Denner
527 indlæg.
d. 04/04/12 14:09

Hej alle sammen, jeg har en lille række spørgsmål jeg utrolig gerne vil stille jer. Håber i gider bruge 5 minutter på at gå dem i gennem!

Hvorfor hepper jeg på AS Roma?

Jeg har heppet på Roma siden folkeskolen, mere korrekt tilbage til succes sæsonen 00/01 hvor vi vandt mesterskabet. Der fik jeg min første Roma trøje af min far. Og med årende er det blevet til mit klare yndlingshold. Jeg hepper kun på et hold i verdenen og det er Roma, jeg har lagt hold som FCK og Chelsea bag mig. Da jeg aldrig har fundet interessen lige så stor som for Roma!

Hvor ser jeg Roma om 5 år?

Jeg tror på LE har ført os til Succes, i mine øjne har vi måske det mest spændene projekt i hele fodbold verdenen. Så gerne nogle titler i vores efterhånden, lidt støvede pokalskab! Jeg håber vi igen er en fast del af den absolutte top af italiensk fodbold, og ikke laver så svingene præstationer som vi har gjort på det seneste. Jeg håber også på vi er ved at sætte vores aftryk i de europæiske turneringer, men først og fremmest vil jeg ha det mesterskab igen!

Bedste oplevelse som Roma supporter?

Vores 3 – 1 sejr over Chelsea i 08/09 sæsonen! Hvis det ikke havde været for den sejr, så ved jeg ikke om jeg havde været så glad for Roma som jeg er i dag! Jeg har en masse personlige ting forbundet med den kamp! Den var fantastisk i mine øjne. Bare det vi blev nummer 1 i den gruppe, det var alt hvad jeg drømte om!

Værste oplevelse som Roma supporter?

Når der er gode oplevelser er der også dårlige, men den værste for mig er fra 09/10 sæsonen, at vi ikke fik vores Scudetto! VI VAR SÅ TÆT PÅ! Jeg føler at alle omkring denne klub fortjener det! Men det blev desværre kun til sølv den sæson.

Hvor ser jeg Totti efter pensionen?

Jeg håber han får en stilling i klubben, hvor han er så tæt på truppen som muligt! Han skal stadig være kaptajnen, måske ikke på banen men uden for banen. Jeg tror han har meget at give af, Men jeg håber han kan blive så tæt på spillerne som muligt og booste dem mentalt! En slags mental træner for holdet lige efter han stopper! Han har jo så meget at give af! Dog ikke for altid for der er ingen tvivl om at han skal helt op i klubbens bestyrelse før eller siden!

Hvilke Spillere vil jeg helst have vi henter til sommer, eller ser du nogen forlade klubben?

Jeg har et ønske! Det er at vi henter Rossi fra Villareal! Han er for nice! Tror han vil passe perfekt i LE's system! Og klare sig super godt! Men det kommer stadig ikke i første række! Vi skal virkelig ha styrket defensiven, dog ved jeg ikke hvilke spillere jeg helst ser vi henter til de bagerste rækker.

Så får at opsummere spørgsmålene:

Hvorfor hepper du på AS Roma?

Hvor ser du Roma om 5 år?

Bedste oplevelse som Roma supporter?

Værste oplevelse som Roma supporter?

Hvor ser du Totti efter pensionen?

Hvilke Spillere vil du allerhelst have vi henter til sommer, eller ser du nogen forlade klubben?

Håber i gider svare på mine spørgsmål, det ville være super rart at få noget respons!
Dette er mit første forum post nogensinde, så i må gerne komme med tips og tricks og ris og ros, Forsat god dag :)

FORZA ROMA!

//Denner Roma flag

[Rettet af: denner - 04/04/12 - 14:22]


Bato
32 indlæg.
d. 04. april 2012

Hvorfor hepper du på AS Roma?
Fordi jeg fra barndomsben af har været fan af 'røde klubber' ikke nødvendigvis politisk, men også bare farven på spillerdragten. Senere udviklede det sig til ægte kærlighed, og især som modsætning til Lazio, som jeg ærlig talt hader! Grrr

Hvor ser du Roma om 5 år?
Som en storklub der er med til at spille om pokaler, både hjemme i Italien men sandelig også europæisk.

Bedste oplevelse som Roma supporter?
Hm, der har været flere, men sejren over Chelski som du også nævner står højest på listen.
Værste oplevelse som Roma supporter?
Hver gang vi taber til Lazio :(

Hvor ser du Totti efter pensionen?
I Roma, måske en fremtidig sportsdirektør, en slags Romas svar på zidanne i Real Madrid.

Hvilke Spillere vil du allerhelst have vi henter til sommer, eller ser du nogen forlade klubben?
Luis Suarez & Edin Dzeko.



Lamela
2782 indlæg.
d. 05. april 2012


Hvorfor hepper du på AS Roma?

Mit hang til Roma kom sammen med Cm 00/01, hvor vi havde et vanvittig hold med fantastastiske spillere. Og hvis herrer fra Em 2000. Totti & Delvechio. Jeg begyndte at følge klubben stille og rolig. Indtil da, havde jeg kun haft BIF, som mit fodbold klub. Men af en eller anden grund, begyndte jeg få mere og interesse for Roma, Totti, Emerson og Cafu. Det blev ikke dårligere af vi den sæson også vandt mesterskabet. Siden da, har de bare bidt fast i mig.

Hvor ser du Roma om 5 år?

Jeg håber vi kan blive magtfaktor i Italien og i Europa. Jeg glæder mig til vi får vores egen stadium, og det bliver et fort intet kan slå os på.

Bedste oplevelse som Roma supporter?

Uha, der har været mange, men en af dem må være vores sejr over Real på udebane. Ellers de gange vi har klasket Lazio. Mancinis mål mod Lyon, er også en af dem, som står forrest i hukommelsen.
Exiten til Arsenal. Ikke så meget vi røg ud, men den indsats drengene leverede, var tåre frembringende. Vi havde et skades plaget trup, alligevel spillede vi lige op med dem, og alle spillerne spillede med hjertet. Det var en fantastisk kamp på trods af vi røg ud.

Værste oplevelse som Roma supporter?

Den bitre nederlag mod Man.U på old trafford. Nederlag til Sampdoria, hvor vores mesterskabs chancer forsvandt.

Hvor ser du Totti efter pensionen?

Forhåbentlig ikke som vores træner. En slags direktør rolle i Roma.

Hvilke Spillere vil du allerhelst have vi henter til sommer, eller ser du nogen forlade klubben?

Jan Vertonghen til midterforsvaret
Sagna eller Richards til højrback
Sandro til midtbanen
Cardozo til angrebet

Så gerne Totti stoppe, da han desværre skader vores spil mere end han gør til nytte. Perrotta, Cicinho, Casetti skal ud, så unge kræfter kan overtage deres pladser.


Sofus
3089 indlæg.
d. 05. april 2012

Hvorfor hepper du på AS Roma?
Jeg faldt for Francesco Totti pga. FIFA 02, jeg var blot 3/4 og jo ikke den bedste til at spille FIFA, men jeg valgte altid Roma. Siden 06/07 har jeg fulgt Roma og har siden 08/09 sæsonen kun misset ca. 10 kampe.

Hvor ser du Roma om 5 år?
Jeg ser Roma i toppen af ligaen om 5 år, hvor vi kæmper om mesterskabet med Milan og Juventus og jeg ser at vi sagtens kan vinde Serie A inden for de næste 5-6 år.

Bedste oplevelse som Roma supporter?
Jeg var nede at se Roma - Juventus i december. Fantastisk kamp, ærgerligt Totti brænder straffesparket, men helt utroligt at se mine helte for første gang i virkeligheden. Det var min største drøm der gik i opfyldelse.

Værste oplevelse som Roma supporter?
1-2 kampen mod Sampdoria. Vi er ubesejret i ca. 28 kampe og har overtaget 1. pladsen foran Inter med 3-4 kampe igen. Det lignede at det blev vores år, og når man var foran 1-0 efter 85 minutter. Men så kom Pazzini, scorer 2 gange på 5 minutter og ødelægger vores gulddrøm. Nøj, hvor var det nederen.

Hvor ser du Totti efter pensionen?
Jeg ser Totti som ungdomschef i AS Roma, måske ungdomstræner for Primavera og han kan også en dag få trænet Roma!

Hvilke Spillere vil du allerhelst have vi henter til sommer, eller ser du nogen forlade klubben?
Jeg vil meget gerne slippe af med Taddei, Casetti, Borriello og nogen andre. Af køb vil jeg gerne have Davide Astori, Higuain, Howedes(evt?), også nogen flere spillere som Jordi Alba kunne være fantastisk på venstreback!

cheers,

[Rettet af: sofus - 05/05/12 - 14:47]


Kim89
1171 indlæg.
d. 05. april 2012

Hvorfor hepper du på AS Roma?
Fordi jeg i 2010 var på studietur i Rom og blev forelsket i byen. Hvorfor det så blev Roma og ikke Lazio skyldes at Roma jo er byens hold, de har Totti og jeg ikke er meget for den gruppe af Lazio fans der hailer og hylder Facismen.

Hvor ser du Roma om 5 år?
Jeg ser et Roma om 5 år med en anden træner end LE af den ene eller den anden grund. enten fordi projektet er mislykkedes eller fordi han er blevet headhuntet til Barca fordi han har gjort det godt for os. Dog er jeg sikker på der nok skal komme nogle pokaler i skabet inden for den nærmeste fremtid.

Bedste oplevelse som Roma supporter?
Nu har jeg jo ikke hold med klubben i så lang tid, så det må et eller andet sted være 4-0 sejren over Inter i år.

Værste oplevelse som Roma supporter?
Helt klart nederlagene til Lazio, jeg hader den klub og alt hvad den står for og så gjore det også meget ondt at det var en af mine totalt ynglingsspilere Klose der scorede mod os. Ham som jeg har hjuplet med så mange gange når han har scoret for Tyskland.

Hvor ser du Totti efter pensionen?
Det kommer and på så meget, er Montella blevet hentet tilbage som vores træner ville Totti være en god assistent for ham, hvis ikke skal Totti da helt klart køres i stilling som træner. jeg går 100% ind for at træneren i en klub skal være en af klubbens tidliger spillere, det kommer der nemlig meget positivt ud af, da man så er sikker på at han kæmper for klubben og ikke for sig selv.

Hvilke Spillere vil du allerhelst have vi henter til sommer, eller ser du nogen forlade klubben?
Jeg vil have Balzaretti og ud over det nogle rigtige forsvars spillere af mærket verdensklasse :D der ud over skal der hentes en bomber der kan score over 20 mål i serie A. også skal spillerene vi henter være over 25 og fra Italien. De 25år er fordi vi mangler rutine på holdet og grunden til de skal være for Italien er fordi Roma er en italiensk klub og min filosofi siger at en fodbold klub skal have flest spillere fra egen nation.

Hvem jeg gerne vil af med? jeg vil meget gerne af med Bojan, han er angriber og kan ikke score mål så derfor høre han ikke til på holdet. Jeg syntes heller ikke han tilføre holdet noget positivt, ud over den energi han kommer ind med, MEN det kommer der jo ikke mål ud af (hvis vi lige ser bort fra Novara kampen) Og da han er spanier og ikke italiener så skal han ikke have lige så lang snor som Totti, Borini og Osvaldo.
Kjær vil jeg også af med hvis ikke prisen på ham bliver sat ned, men hvis man kan få ham for mellem 3 og 5 millioner Euro er det en helt anden snak så må han godt blive :-)


Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 07. april 2012

Hvorfor hepper jeg på AS Roma?

Jeg har altid haft et svagt punkt for Italien. Det er også det italienske landshold, som jeg holder med og har i mange år haft et svagt punkt for Totti.

Jeg begyndte for alvor at holde med klubben fra den sæson, hvor Spalletti tog over.

Bedste oplevelse som Roma supporter?

Sejrene mod Lazio selvfølgelig!

Ellers vores sidste kamp i CL mod Real Madrid eller kampen i Lyon, hvor Mancini lavede sit fantastiske mål! Det er kampe, som jeg længe vil huske.

6-2 sejren i pokalen mod Inter står også klart i erindringen! Smuk, smuk kamp og 3-0 indenfor 15 minutter!

Værste oplevelse som Roma supporter?

Mareridtet mod Manchester United er selvfølgelig oplagt. Kommer med et godt resultat i ryggen, men ALT går simpelthen galt. Englænderne scorer på alle deres chancer og vi er slet ikke effektive. Jeg husker dog tydeligt, hvordan 'Roma Roma Roma' blev sunget på stadion og at kommentatorerne bemærkede, hvor flot opbakning der blev givet til spillerne. DDR scorede også et virkelig flot mål.

Den mesterskabsafgørende kamp mod Sampdoria var også ond. Den var virkelig slem. Der løb øjnene i vand. Glemmer aldrig da kameraet blev rettet mod Mexes som sad på bænken og græd. Puha, den var slem..

Hvor ser du Totti efter pensionen?

I en form for administrerende rolle i klubben. Eller måske som ungdomstræner. Er ikke sikker, men mener at han selv har udtrykt interesse for at træne ungdomsholdet.

Hvilke Spillere vil du allerhelst have vi henter til sommer, eller ser du nogen forlade klubben?

UD

Lobont
Cicinho
Cassetti
Simplício
Brighi
Okaka

IND

Astori
Montolivo
Criscito

[Rettet af: Julii Caesares - 07/04/12 - 22:58]


Denner
527 indlæg.
d. 10. april 2012

Tak for så mange gode svar!

[Rettet af: denner - 10/04/12 - 22:03]


NEMO
331 indlæg.
d. 28. juni 2012

Så får at opsummere spørgsmålene:

Hvorfor hepper du på AS Roma?
Både af sportslige og personlige grunde. Jeg har altid været tiltrukket af den Italienske liga og stemningen omkring den. Siden jeg var lille har min familie rejst en del i Italien og jeg synes altid det var fantastisk spændende at sætte mig ind i de lokale hold, hvor vi nu kom. Omkring 7-8 klasse ca, faldt jeg i snak med en kammerat fra en parralel-klasse som altid var iført Roma trøje når vi spillede fodbold. Han fortalte mig mere om klubben og jeg begyndte at få et tættere forhold til klubben. Små ting som at følge kampene oftere, jeg spillede altid med Roma i fodbold/manager spil, jeg begyndte at læse om Roms historie og fodbold histore, osv.
Omkring 2003 var jeg i Rom første gang og oplevede byen. Det gjorde en del! Jeg ved ikke om det var indbildning eller hvad, men jeg synes at stemningen i byen føltes ligesom energien når jeg så Roma spille. Det var utroligt levende og følsomt! Jeg synes at Roma er en meget levende klub med et levende spil, og det elsker jeg! Passionen i og omkring klubben er højspændt og det går rigtig godt i spænd med min person og hjerte!
Nogle år senere erfarede jeg at min mors side af familien har rødder i Italien, og det var lidt som benzin på bålet for min fascination og forelskelse i Italien og Roma som klubhold.
Jeg gik stille og roligt igang med at lære sproget og jeg er vel mere eller mindre fan med stort f af Roma nu :)


Hvor ser du Roma om 5 år?
Jeg tror Roma er et meget kritisk sted lige nu. Det er utroligt vigtigt at de rigtige valg bliver truffet og at klubben står så stærkt som muligt. For det kan lidt gå begge veje! Vi kan med held komme tilbage i toppen. Med de forkerte beslutninger og uheld ser jeg også klubben falde i niveau. Ligaen har også sit præg! Det skal gå godt for Italien som helhed hvis Roma skal op og blande sig i toppen af Europa igen!

Jeg bliver desværre nødt til at stoppe her da jeg skal ud af døren nu :D
Men jeg kommer tilbage og følger tråden igen!
God idé med det her emne, jeg synes det er spændende læsning!



Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma