Login
Glemt password Opret bruger

Palermo - Roma

Kategori: Kampe

geggeri
649 indlæg.
d. 09/03/12 13:28

Så er det i morgen at Roma skal rejse sig i en svær udekamp mod Palermo. Kampen starter kl. 20.45.

Det er også i morgen at RCD indvier Danmarks første Roma bar krølben med et arrangement med bold og AS Roma quiz. RCD præsentere Danmarks første AS Roma bar

Optakt

Forza Roma
God kamp

[Rettet af: geggeri - 09/03/12 - 16:44]

DeRossi16
350 indlæg.
d. 09. marts 2012

satans! Ville ellers gerne have været der, men kan slet ikke i morgen.

må blive en anden weekend.,.

Anyways ville 3 point pynte noget opå kontoen.. Håber ved gud at Totti når at blive klar, men omvendt også at Bojan får en chance. Han lavede et godt indhop sidst mod Lazio IMO.

En spinkel 2-1 sejr til os. Borini og De Rossi :D

Sofus
1910 indlæg.
d. 09. marts 2012

HUSK AT ODDSE I AS ROMA PL 2012!

[Rettet af: geggeri - 09/03/12 - 16:10]

chrfog
331 indlæg.
d. 09. marts 2012

totti har været med til træningen i dag, så der er vel håb. dog syntes jeg ikke han skal tvinges på banen, hvis han er tvivlsom. der er absolut ikke behov for en længere skadespause til ham.

Agurk
93 indlæg.
d. 09. marts 2012

A.S. Roma squad list:

BORINI Fabio
CICINHO
CURCI Gianluca
DE ROSSI Daniele
GAGO Fernando
GRECO Leandro
HEINZE Gabriel
KJAER Simon
KRKIC Bojan
LAMELA Erik
LOBONT Bogdan
MARQUINHO
PIGLIACELLI Mirko
PISCITELLA Giammario
RICCI Matteo
ROSI Aleandro
SIMPLICIO Fabio
TALLO
TOTTI Francesco
VALDES J. Angel

Agurk
93 indlæg.
d. 09. marts 2012

Den aktuelle skades- og karantænesituation betyder, at der optræder en håndfuld af Primavera-talenterne i truppen.

Men Roma tager til Palermo med kun fem forsvarsspillere. I hvert fald er ingen af de unge Primavera'er ifølge Transfermarkt forsvarsspillere. Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl.

Derimod er de offensive spillere i overtal.

Er det et klogt foretaget valg af LE?

Jonas
4077 indlæg.
d. 09. marts 2012

Et par unge drenge i truppen er nødvendigt, men havde gerne set vi havde endnu en centralforsvar med. I truppen er kun Kjær og Heinze, lad os håbe vi ikke løber ind i skader..

Men Cicinho, Rosi, Angel og Taddei er vel også forsvarsspillere i Enriques system..

Dog tror jeg det bliver utroligt svært med alle de skader, dog synes jeg stadig vi kan stille med et udemærket hold!

[Rettet af: Jonas - 09/03/12 - 17:38]

DeRossi16
350 indlæg.
d. 09. marts 2012

Fedt at se spillere som Tallo og Piscitella i truppen.. Håber bare en af dem får lidt tid på banen !

Liam Gallagher
801 indlæg.
d. 10. marts 2012

Jeg spiller sgu 200 kr på Kjær som første målscorer. Det er sikre penge:)

Arsi
505 indlæg.
d. 10. marts 2012

Hver gang jeg spiller på mit kære Roma hold, så taber jeg på oddset og netop på Roma.....
Nå jeg så oddser imod Roma, så vinder de!
Så i dag har jeg lavet 2 kuponer hvor jeg siger Palermo sejr og uafgjort!

så må vi håbe at det er sikkert nok til en Roma sejr :D

Totti-Thaqi
41 indlæg.
d. 10. marts 2012

KOM SÅ ROMA!!!!!

Arsi
505 indlæg.
d. 10. marts 2012

ROMA (4-3-3) - Lobont; Rosi, Kjaer, Heinze, José Angel; Gago, De Rossi, Greco; Lamela, Totti, Borini

Udskiftere - Curci, Cicinho, Simplicio, Marquinho, Ricci, Piscitella, Bojan

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. marts 2012

Haha Arsi, det kender jeg kun alt for godt.

Sidst jeg oddsede på en Roma sejr, fik vi en røvfuld af Lazio. Jeg tror vi tabte 4-1 :/

[Rettet af: lamela - 10/03/12 - 20:34]

Arsi
505 indlæg.
d. 10. marts 2012

Det er fandeme trist det er hahaha :D

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. marts 2012

JAAAAAAAAAAAAA
BORINIIIIIIII

P.Totti
953 indlæg.
d. 10. marts 2012

jaaaaaaaaaaaaa

P.Totti
953 indlæg.
d. 10. marts 2012

boriniiiiiiiii

Koch
832 indlæg.
d. 10. marts 2012

Hvor er han dog bare fantastisk!

TheTotti
410 indlæg.
d. 10. marts 2012

LÆKKER aflevering!!!

Arsi
505 indlæg.
d. 10. marts 2012

HAHAHAHA det med mit odds virker fandeme!!!
SÅDAN BORINI

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. marts 2012

Den bedste Roma start siden Cesena!

Hold fast ragazze

P.Totti
953 indlæg.
d. 10. marts 2012

hold da op totti er kommet forfærdeligt igang i denne kamp

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. marts 2012

Frækt af Lamela, prøver samme nummer engang til..

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. marts 2012

Ærgeligt han er så et benet Lamela.

Koch
832 indlæg.
d. 10. marts 2012

Det er vist også Lamelas største mangel. Han scorer ikke nok mål.

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. marts 2012

@Lamela

-----------hankøn--------hunkøn
ental-----Ragazzo--------ragazza
flertal---ragazzi--------ragazze

Sofus
1910 indlæg.
d. 10. marts 2012

haha, like a boss^^

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. marts 2012

@Asroma

Jamen tak for lektionen? Men hvad skulle det til?

Arsi
505 indlæg.
d. 10. marts 2012

"Den bedste Roma start siden Cesena!

Hold fast ragazze"

Tror bare at han vil "lære" dig lige hurtigt hvordan det er..
Tror vi er et par stykker der i hvertfald er italiensk talende herinde :p

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. marts 2012

Blot en smule info, som jeg tænkte du kunne være interesseret i :) Min fejl

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. marts 2012

Jamen det var mening, der skulle stå tøser/piger :)

Sofus
1910 indlæg.
d. 10. marts 2012

raan^^

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. marts 2012

ohhhhhh....

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. marts 2012

Totti, er han overhoved på banen i dag?

Smid Bojan og ryk Lamela ned på hans plads eller smid Marqinho ind på hans plads.

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. marts 2012

Ja, og det står dig frit for. Var blot lidt info :)

Få nu lavet en 2-0 scoring!

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. marts 2012

Det gør ikke noget, ved godt, hvad du mente med det. :)

Tror desværre ikke, vi kommer til at holde nullet.

Arsi
505 indlæg.
d. 10. marts 2012

ej men altså..... Heinze for helvede!
Nu er du ikke med i næste uge...

Koch
832 indlæg.
d. 10. marts 2012

Synes godt nok det brænder på nu.

asroma87
790 indlæg.
d. 10. marts 2012

JAAAAAAAAAAAA

asroma87
790 indlæg.
d. 10. marts 2012

Sindsyg afslutning! Mit hjerte sad helt oppe i halsen...puha

P.Totti
953 indlæg.
d. 10. marts 2012

fantastisk udesejr

rigtigt flot arbejde af forsvaret idag:)

kjær og angel spiller en rigtigt flot kamp

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. marts 2012

Vigtige 3 point.

Selv om det var en skidt anden halvleg.

Koch
832 indlæg.
d. 10. marts 2012

Det hold sgu hårdt. Men 3 point og at vi holder os foran Inter er det vigtigste.

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. marts 2012

Lobont, Kjær & Angel må deles om MOM, super kamp af trioen.

Totti var skuffende, meget endda.

asromadk
3083 indlæg.
d. 10. marts 2012

Totti viser sig fra sin værste side. De sidste 5 min. jagter han hjørneflaget og vil trække tiden. Mister bolden hver gang.

Han burde tage ansvar istedet, tage bolden til sig, og sørge for at holdet kører den rundt i egne rækker.

En af de ting jeg godt gad LE kunne bidrage til, sikkerhed i boldomgang, så man er istand til at "kvæle" det andet hold.

Istedet, skal man gang på gang (og sådan har det været i mange år), se et hold der går i panik den sidste halve time. Et hold der glemmer at spille fodbold, og kun løber og kigger op på lystavlen.

Men 3 meget vigtige point. Og jeg er stadig sikker på at disse ting vil komme, hvis LE får tid.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 10. marts 2012

"En af de ting jeg godt gad LE kunne bidrage til, sikkerhed i boldomgang, så man er istand til at "kvæle" det andet hold. "

Med hvem? Totti, De Rossi og Angel kan ikke udspille 10 mand selv ;) Resten af holdet evner det jo ikke.

MURO
550 indlæg.
d. 11. marts 2012

Jeg synes faktisk at det var en ringe præstation. Angel imponerer i dag og Kjær, måske lidt fra Lamela, ellers synes jeg at vi ikke rigtig kommer til noget. Jeg forstår ikke rigtig vores spillestil, vi føre bolden frem men i stedet for at afslutte så er det hjem med bolden igen. Det er somom vi SKAL helt ind til målstregen eller 1 mod 1 situationer med keeperen før der kommer skud på mål. Flere afslutninger tak!!

P.Totti
953 indlæg.
d. 11. marts 2012

Tottis bundniveau er ikke som i gamle dage, hans spillede ekstremt skidt idag. Flere gange hvor vi har spillet den fornuftigt rundt får han den, mister den og sætter en kontra igang. Han prøver ofte det svære og når som idag, hvor intet lykkedes for ham, ser det meget dumt ud.

Vel en af forsvarets bedste kampe i år. Synes faktisk også greco gjorde det bedre end vanligt.
bojan tilbyder en masse energi ligesom borini, desværre lykkedes det ikke for ha
, men mon ikke det kommer, man kan jo se han har et kæmpe potentiale.

asromadk
3083 indlæg.
d. 11. marts 2012

Hvem?

Dem alle. Så sent som i onsdags viste atl.bilbao, at man ikke behøver hedde Messi, Xavi, Iniesta for at kunne holde på bolden.

Det handler om at man har en fælles forståelse for at det er det man gør, og at man tør.

Det Totti gør, smitter af på resten af holdet, og det er derfor at de sidste 10 min foregår i fuld panik. Hvad ligner det at jagte hjørneflaget så lang tid før slutfløjt, når man burde kunne spille bolden rundt i flere minutter af gangen.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 11. marts 2012

"Hvem?

Dem alle. Så sent som i onsdags viste atl.bilbao, at man ikke behøver hedde Messi, Xavi, Iniesta for at kunne holde på bolden.

Det handler om at man har en fælles forståelse for at det er det man gør, og at man tør. "

Bilbao har altså væsentligt bedre tekniske spillere vi har, til at holde på bolden. Rosi, Kjær, Heinze, Simplicio, Borini og Bojan er altså ikke spillere der vil kunne holde en længerevarende boldbessidelsesperiode uden at lave en fejlaflevering der kan få fatale konsekvenser. Vores spillere passer simpelthen ikke til Enriques system endnu, sørgeligt men sandt!

Desuden syntes jeg ikke vi skal rose vores præstation i stor grad, heller ikke forsvaret. Jeg ser det mere som et meget tamt Palermo hold der var lidt lammet efter et par dårlige resultater, fremfor en imponerende præstation af vores hold. Omend det stabiliserer i kæmpe grad at have De Rossi på midtbanen!!!

asromadk
3083 indlæg.
d. 11. marts 2012

Det er lige præcis det smukke ved fodbold, jo de har - ligesom utrolig mange andre. Det er mentalt der skal sættes ind, og arbejdes på at man rent faktisk tror på det.

Det handler om helt simple afleveringer, og så bevægelse. Det evner de ;) Men problemet er at der går fuldstændig panik i den. Og det kan man jo se ved at sammenholde de sidste 20 minutter, med de 20 første.

I sidste periode af kampen er der gang på gang mulighed for en simpel aflevering over 5-10 meter til en medspiller. Men istedet for disse afleveringer og at man holder bolden i egne rækker, prøver man enten håbløse lange afleveringer i dybden, eller at løbe selv med bolden.

Og at gøre det simple, er sku ikke noget der kræver teknik som Romas spillere ikke har.

Rosi, Kjær, Heinze KAN finde ud af at spille en sikker aflevering
Borini, Bojan KAN finde ud af at lægge bolden af/holde i den, og spille den videre, uden at fokusere på at skulle smide den over i det lange hjørne.
Simplicio/greco/Marquinho/de rossi KAN finde ud af at fordele bolden helt simpelt.

Det er altså ikke raketfysik, det handler om mentalitet og udstråling. Så havde Palermo ikke lugtet blod på samme måde i slutningen af kampen.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 11. marts 2012

"Og at gøre det simple, er sku ikke noget der kræver teknik som Romas spillere ikke har. "

Simpelt? Det skal ske under stort pres. Det kræver altså fart og hurtigtænkning i afleveringerne. Det vigtigste krav er spillernes evne til at se mere end en aflevering frem og rykke sig fri og være tilgængelige. Her er vores spilere ikke gode nok! Simplicio, Borini, Rosi er for sløve i opfattelsen til at deltage. Kjær er for nervøs og fejler for meget. Bojan er for offensiv-minded til det. Ja, meget af det er mentalt og træningsmæssigt, men spillere skal også være til det. Ellers gjorde vi det nok skal du se.

Balbo
164 indlæg.
d. 11. marts 2012

Tak til alle de fremmødte Romanistas på åbningsdagen for Danmarks første officielle Giallorossi-bar. Tillykke til Michael Abildgaard, der løb med sejren i Roma-quizzen arrangeret af RCD og Canal+. Jeg håber at alle havde en god aften, og at vi ses næste mandag til Roma vs. Genoa.

Ci vediamo!
Mikkel Gottlieb
Vicepræsident Roma Club Danimarca

Kasper Hørlyck
163 indlæg.
d. 11. marts 2012

Bare slut kampene af nu :D Fantastisk

32' Lazio 0 - 2 Bologna
32' Novara 1 - 0 Udinese

Sofus
1910 indlæg.
d. 12. marts 2012

Lækkert at Lazio og Udinese tabte igår så vi er 5 point fra europærisk spil.

Kontakt | Copyright 2003-2018 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca