Login
Glemt password Opret bruger

Atalanta - AS Roma 12/5-2025

Atalanta - AS Roma - 12-05-2025

Kategori: Optakt

Kilde: Sportsmole.co.uk

Skrevet d. 11/05/25 08:52 af geggeri

Atalanta og Roma tørner sammen i en vigtig kamp om Champions League-pladserne. Atalanta ligger lint i svinget som nummer 3, mens Roma er et af Serie A's mest formstærke hold på det seneste.

🕕 20:45 12/05/2025
📺 TV 2 Play
🏟️ Gewiss Stadium, Bergamo

Roma har haft en fantastisk periode og er ubesejret i 19 serie a kampe. Mile Svilar har været en nøglefigur med imponerende redninger og clean sheets. Rma har vundet mange kampe 1-0 under Claudio Ranieri, og det kan Svilar i høj grad takkes for.

Romas skader og karantæner:

  • P. Dybala
  • L. Pellegrini
  • Buba Aboubacar (Tvivlsom)


Romas seneste 5 kampe:
🟢 1-0 AS Roma - Fiorentina , 04/05-2025, Serie A
🟢 0-1 Inter - AS Roma , 27/04-2025, Serie A
🟢 1-0 AS Roma - Verona , 19/04-2025, Serie A
🟡 1-1 Lazio - AS Roma , 13/04-2025, Serie A
🟡 1-1 AS Roma - Juventus , 06/04-2025, Serie A

Atalanta har været svingende på hjemmebane på det seneste. Holdet viste dog stadig at de er meget målfarlige , med 4-0 over Monza. Ademola Lookman er tvivlsom med en skade, og Gianluca Scamacca er ude. Mateo Retegui er i målform og jagter klubrekorden for flest mål i en sæson.

Skader og karantæner for Atalanta:
  • J. Cuadrado
  • I. Hien
  • S. Kolasinac
  • M. Palestra
  • G. Scalvini
  • G. Scamacca
  • O. Kossounou (Tvivlsom)
  • A. Lookman (Tvivlsom)
  • S. Posch (Tvivlsom)


Seneste 5 kampe - Atalanta:
🟢 0-4 Monza - Atalanta, 4/5-2025, Serie A
🟡 1-1 Atalanta - Lecce, 27/4-2025, Serie A
🟢 0-1 AC Milan - Atalanta, 20/4-2025, Serie A
🟢 2-0 Atalanta - Bologna, 13/4-2025, Serie A
🔴 0-1 Atalanta - Lazio, 6/4-2025, Serie A

Forventede startopstillinger:
Roma
Svilar; Celik, Mancini, Ndicka; Soule, Cristante, Kone, Angelino; Pisilli; Shomurodov, Dovbyk

Atalanta
Carnesecchi; Kossounou, Djimsiti, De Roon; Bellanova, Ederson, Pasalic, Zappacosta; De Ketelaere, Brescianini; Retegui

Forza Roma!






32 kommentarer


Romaneren
1951 indlæg.
d. 11/05/25 11:47

Vildt hvordan resultaterne er faldet ud til vores fordel. Tænk at vi er der nu, hvor CL-skæbnen er i klubbens egne hænder - slutter vi af med tre sejre, så er Roma tilbage i Champions League!!!

Det er dog bestemt en enormt svær opgave, og Atalanta-kampen må vel betegnes som den næstsværeste opgave, vi har haft i slutprogrammet sammen med kampen mod Inter.

Der er dog tegn på, at det godt kan lade sig gøre at bide skeer med Atalanta i denne omgang - de har vundet én Serie A-kamp siden nytår.

Det har på mange måder været en mirakuløs tid siden Ranieri tog over, og nu er selv paven endda Roma-fan!

Jeg tror på det i morgen - men det bliver en gyser i samme kaliber som mod Inter.



DanieleTotti
1033 indlæg.
d. 12/05/25 20:56

Holy fuck Rensch var totalt væk på det mål...


tbroma10
1193 indlæg.
d. 12/05/25 20:57

Det er Celik også da. Både ham og Rensch. Det sejler i det hele taget i den side når de angriber.


asroma87
3704 indlæg.
d. 12/05/25 21:04

Hvorfor spiller Paredes ikke mere? Han er 100 gange bedre end Cristante


Tottithorsen
4979 indlæg.
d. 12/05/25 21:06

Det er fordi Paredes kun mangler en kamp før en bonus udløses


Tottithorsen
4979 indlæg.
d. 12/05/25 21:07

Kæft de leger med os. Det ser ikke godt ud. Vigtigt vi får noget med hjem


DanieleTotti
1033 indlæg.
d. 12/05/25 21:07

Fordi hvis Paredes spiller sin 80. kamp (næste) skal vi betale PSG 2 millioner euro, og det giver ikke mening får han skal til Boca til sommer. Her er fordelene ved CL kvalifikation naturligvis ikke indregnet..



DanieleTotti
1033 indlæg.
d. 12/05/25 21:10

Når Atalanta er i spillehumør er de helt ustoppelige og vilde. De er ofte mod os.. Gasperini-rygterne er i øvrigt taget til igen..


asroma87
3704 indlæg.
d. 12/05/25 21:14

Aha… så forstår jeg med Paredes! Hvorfor så ikke bruge ham Douath eller Pisilli


Tottithorsen
4979 indlæg.
d. 12/05/25 21:17

Vi er tunge i dag. Atalanta ser ud som de er en mand i overtal. Virkelig op af bakke
Ringe indsats indtil nu


ASRMichael
440 indlæg.
d. 12/05/25 21:18

JAAAAH TAK!!!!


Tottithorsen
4979 indlæg.
d. 12/05/25 21:18

Kæft ham Cristante er god :)


tbroma10
1193 indlæg.
d. 12/05/25 21:19

Cristante! Som jeg i øvrigt synes har været fin indtil nu. Vi er overmatchet hos Celik og Rensch. Det er naturligvis også der Lookmann ligger, men vi skal have gjort noget ved den højre side.



asroma87
3704 indlæg.
d. 12/05/25 21:19

Haha så scorer han!!!! Færgen

1

[Rettet af: asroma87 - 12/05/2025 - 21:20]


Romaneren
1951 indlæg.
d. 12/05/25 21:21

Vi er så heldige - men flot af Cristante, som næsten har været vores eneste gode mand på banen.

Hold den til pausen, og så må Ranieri regruppere!


asroma87
3704 indlæg.
d. 12/05/25 21:26

Nu scorer Cris igen… bare vent og se


DanieleTotti
1033 indlæg.
d. 12/05/25 21:30

Flot at holdet har kæmpet sig tilbage i kampen! Rensch sejler i dag..


Tottithorsen
4979 indlæg.
d. 12/05/25 21:32

Spark dog første gang Koné


asroma87
3704 indlæg.
d. 12/05/25 21:33

Vi skulle have ført 2-1
Mega chancer til sidst!! Øv



Tottithorsen
4979 indlæg.
d. 12/05/25 21:40

Ahhhh Atalanta kunne godt have lavet 3-4 kasser den første halve time…


Tottithorsen
4979 indlæg.
d. 12/05/25 22:16

Jeg bryder mig ikke om vi slet ikke har kuglen. Alt for passivt


Tottithorsen
4979 indlæg.
d. 12/05/25 22:20

Der gik det så galt desværre


DanieleTotti
1033 indlæg.
d. 12/05/25 22:22

Vi er udmatchet, næsten som vi plejer mod Atalanta. Imponerende af dem.

Første Atalanta-angreb efter vi skifter taktik til en 4-backkæde og så ender den i målet..


tbroma10
1193 indlæg.
d. 12/05/25 22:25

Jeg ville godt nok gerne bytte Retegui for Dovbyk. Langt mere energisk og arbejdsom. I de kampe hvor Dovbyk ikke scorer mål er han komplet ubrugelig og mest af alt en klods om benet med alle de tabte dueller og dårlige berøringer.


tbroma10
1193 indlæg.
d. 12/05/25 22:40

Det var en smuk drøm så længe det varede. Ranieri fortjente den top fire efter det fantastiske arbejde han hsr bedrevet, men det virker ikke længere realistisk. Ærgerligt. Jeg glæder mig til at se hvem den næste træner bliver. Man må tage det sure med det søde og nu er der ingen grund til at betale mere end 500 kr for viaplay efter sommer



ASRMichael
440 indlæg.
d. 12/05/25 22:43

Man må altså bare tage hatten af for Atalanta og det den klub her gjort de sidste mange år!
Vi taber i dag til et bedre hold trods vi havde mulighederne..

Hahha tbroma, har selv gået og joket lidt med at det ville spare mig over 6.000 kr hvis Roma missede CL pga Viaplays helt urimelige priser...


Tottithorsen
4979 indlæg.
d. 12/05/25 22:47

Vi skal vinde de næste to kampe og bede til gud om at Juventus dummer sig


asromadk
3919 indlæg.
d. 12/05/25 22:53

Haha tbroma, jeg er dig. En af mine første tanker, da den scoring man godt vidste ville komme kom. At så kan man da i det mindste slippe for at skulle have fat i CHL kanal....

Sikke en roller coaster.

mærkelig kamp. Synes ikke Atalanta var så gode som tråden her gør dem til. De havde bare meget spil og halve optræk til chancer, men synes "fællesskabet" er godt med.

Forskellen i dag er så at et for højt antal spillere bare slet ikke rammer dagen.

Spillerne falder i tre kategorier

1) Svilar, Mancini, Ndicka

2) Celik, Rensch, Manu K, Cristante, Eldor, Soule, Angelino

3) Dovbyk.


Dovbyk var alt det værste han har været i sæsonen. Egentlig meget glad for at han ikke gjorde mig til skamme - i dag havde han muligheden for at sætte to streger under at mig og andre har taget fejl. Det er i dag, at han skal score et mål af 40 mio euro kvalitet.... Han var decideret ringe.

hele kategori 2 var svage præstationer, hvor flere af dem nemt kunne have været i kategori 1. der manglede lige det sidste fra alle 6. Kunne blot et par af dem spillet en drømmekamp, så kunne det have gjort en kæmpe forskel.

kategori 1 er bare top - Ndickas modenhed har været god for Mancini denne sæson. De high fiver i bedste Bonucci-Chiellini stil ved succesfulde clearinger osv., det er en fornøjelse at se. Synes egentlig de gør nok til at man får som minimum 1 point i dag - men tilfældigheder og resten af holdet ville det bare ikke..

Svilar bliver svær at holde på, desværre.


Ranieri... han reagerer desværre for sent i dag. Det var så tydeligt at der var en overvægt af spillere som ikke ramte dagen. Den bevægelighed som Saele, SES og Baldanzi skabte, skulle have været bragt noget før - evt. allerede ved 1-1, for at få Atalante skubbet tilbage. Ranieri sov på at Dovbyk var en katastrofe, selv ikke når han fik hjælp af Eldor i næsten en hel kamp.

Dovbyk er for mig stadig en gigantisk skuffelse. Hans tekniske niveau og evne til at trække et hold med sig, flytte modstanderne og komme til flere afslutninger er himmelråbende under hvad man forventer af så dyr en spiller. Sidder konstant med følelsen af at han "ser" god ud - men taber for mange dueller, kan ikke skabe sine egne chancer, løber ikke fra nogen og virker bare paralyseret af hvad der forventes af ham (at han skal lede en frontlinjen med en kvalitet som dufter af Lukaku... Han virker alt for ofte helt ude af trit med det niveau han er scoutet ind til at kunne levere..)





tbroma10
1193 indlæg.
d. 12/05/25 23:09

As-roma.dk, du ved jeg deler din opfattelse af Dovbyk. Den blev i den grad bekræftet til aften. Når man alene er med for at lave mål, og er så langt under niveau på alle andre parametre, så skal man godt nok lave mange af dem, målene. Jeg ville virkelig foretrække en førsteangriber som kan spille målløse kampe hvor han gør sin medspillere bedre, men det sker ikke med Dovbyk, desværre.

Ift Viaplay, som jeg virkelig ville være ked af at støtte. Man betaler jo kun for de Roma kampe i CL som så alligevel ikke kommer. PL kan rende og hoppe og alt deres reality lavkulturelle skrot kan de også beholde for sig selv. I det tilfælde bliver 529 kr om måneden dyrt. Modsat med feks Disney, hvor der rent faktisk er andet indhold man gerne vil se (jeg elsker marvel, star wars, simpsons og den slags).

Men udover Dovbyk, så må jeg bare igen udtrykke min dybeste respekt for det arbejde Ranieri har bedrevet. Det skal aftenens nederlag ikke rokke det mindste ved selvom han indiskutabelt reagerede for sent.

[Rettet af: tbroma10 - 12/05/2025 - 23:22]


Romaneren
1951 indlæg.
d. 13/05/25 10:37

Sindssygt ærgerligt nederlag, men på mange måder også fortjent - vi kunne ha' været bagud med 2 eller 3, da Cristante laver udligningen. Til gengæld har vi så nogle chancer, som af uransagelige årsager kunne have bragt os foran - Konés afbrænder i slutningen af første halvleg var vild. Og så er der det straffe, som bliver annulleret, hvilket i øvrigt var fair nok. Men jeg havde da gerne taget imod det.

Jeg tror man skal passe på med at melde CL-drømmen HELT død endnu - det var vi mange, der gjorde efter Juve- og Lazio-kampene (jeg selv inklusiv), men det er altså ikke fuldstændig håbløst endnu.

Lazios næste kamp er mod et Inter, der er presset til at vinde for at blive inde i kampen om Scudettoen. Den tror jeg bestemt at Inter vinder - og uafgjort hvis Lazio er heldige.

Juve har jo på papiret et enormt nemt slutprogram, men jeg tror faktisk ikke, at det bliver så nemt for dem endda. De spiller dårligt under Tudor og er hårdt ramt af skader og karantæner. Udinese er på ingen måde en dårlig modstander, og de har taget point fra Fiorentina, Atalanta, Napoli og Lazio i år. Så har de Venezia i sidste kamp, der ligner en walkover - men med Venezias sejr over Fiorentina i denne runde, så møder Juve i det mindste et sultent Venezia med ALT at spille for ift at blive oppe i Serie A. Og lad os bare lige tage den - Venezia spillede uafgjort ude mod Juve i december, og i år har Venezia også pillet point fra Lazio, Atalanta, Napoli og nu også Fiorentina.

Jeg tror personligt, at hvis Roma slutter af med to sejre, så kommer vi i CL. Jeg tror at Lazio smider point mod Inter - og jeg tror at Juve får 4 point i de sidste to kampe.

... Det betyder selvfølgelig også, at vi er død og pine nødt til at slå Milan og Torino, hvor især Milan-kampen er svær. Men Milan-kampen er altså hjemme på et udsolgt Olimpico, der skal ære Ranieri for hans karriere og tid i klubben.

Jeg tror på det lidt endnu - og glæder mig uanset hvad til Milan-kampen for at se hyldesten til Ranieri.

1

tbroma10
1193 indlæg.
d. 13/05/25 11:21

Statistisk set var det deres kamp igår. Det kan næppe diskuteres. Til gengæld synes jeg faktisk at dommeren fejler ved at tilbagekalde straffesparket. Det skulle måske ikke gives i første omgang, men når det nu er givet, så skal det været klart forkert for at kalde det tilbage via VAR. Det var ikke klart forkert for der var en berøring med lår/knæ. Vi skulle have haft det straffe.

Jeg håber du har ret ift optimismen. Hvis vi så rent faktisk bedriver miraklet og skal spille CL, så skal der godt nok også ske noget med truppen for at kunne håndtere en sådan turnering samtidig med Serie A. Der er altså flere i truppen som spiller meget, der ikke har CL niveau.

[Rettet af: tbroma10 - 13/05/2025 - 11:22]



Romaneren
1951 indlæg.
d. 13/05/25 12:28

Vi står jo også dér, hvor netop en CL-kval er det eneste, der kan frigøre nogle penge at lave nogle indkøb for - med FFP-restriktionerne skal der penge ind, før der kan ryge penge ud, og der vil jo i høj grad komme penge ind, hvis vi opnår CL-kval. Og så er jeg faktisk meget optimistisk omkring, at Ghisolfi, Ranieri og kompagni nok skal formå at bruge dem rigtigt.

Nu skal den sensationelle kvalifikation først sikres, og det er desværre ikke blevet nemmere siden i går - men umuligt er det bestemt ikke.


Seneste Nyheder

Officielt: Tony D'Amico er ny sportsdirektør
(03/06/26) 0


Hellas Verona - AS Roma 24/5-2026
(23/05/26) 43 0


AS Roma - Lazio 17/5-2026
(16/05/26) 21 0


Parma - AS Roma 10/5-2026
(08/05/26) 19 0


Kommer Roma i Champions League?
(05/05/26) 0


AS Roma - Fiorentina 4/5-2026
(04/05/26) 11 0


Bologna - AS Roma 25/4-2026
(24/04/26) 19 0


AS Roma - Atalanta 18/4-2026
(17/04/26) 36 0


AS Roma - Pisa 10/4-2026
(10/04/26) 16 0


Inter - AS Roma 5/4-2026
(04/04/26) 41 0


Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma