Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Inter

Serie A

Kategori: Optakt

Kilde: bold.dk

Skrevet d. 20/10/24 15:46 af geggeri

Spillerunde 8 i en Serie A sæson der allerede føles som om den har været igang meget længere end det. Roma tager imod sidste sæsons mestre Inter i en vigtig kamp.

Roma har haft en relativ nem start på sæsonen, men det kan ikke ses i tabellen. Det er blevet til alt for mange uafgjorte og kun 10 point i 7 kampe.

Roma har haft svært ved at skabe store chancer og score. De er det mest afsluttende hold i Serie A, men ligger i den nederste halvdel når det kommer til mål scoret. Holdet har taget mange skud fra dårlige positioner, men også været uheldig med at ramme træværket flere gange.

Roma mangler Stephan El Shaarawy og Alexis Saelemaekers til kampen. Begge er ude med skader.

Inter har 14 point for 7 kampe, men har også smidt point mod hold som de ikke burde. Monza fik blandt andet point mod Inter. Omvendt er blandt andet Marcus Thuram startet stærkt med 7 mål i 7 kampe (1 mindre end Roma).

Inter mangler Piotr Zieliński og Tajon Buchanan, som begge er skadede.

Forventede startopstillinger:

Roma (3-4-2-1)
Svilar
Mancini, N'Dicka, Hermoso
Celik, Kone, Cristante, Angelino
Dybala, Pellegrini
Dovbyk

Inter (3-5-2)
Sommer
Pavard, Acerbi, Bastoni
Darmian, Barella, Calhanoglu, Mkhitaryan, Dimarco
Martinez, Thuram

Forza Roma

Husk vi har sat gang i salg er merchandise. Bestil inden 12/11






55 kommentarer


asroma87
3253 indlæg.
d. 20/10/24 20:10

Trist at Pellegrini og Cristante gang på gang starter inde, når vi har 2 mega talenter i Pisilli og Baldanzi som burde spille i stedet for dem.



ASRMichael
387 indlæg.
d. 20/10/24 20:40

Virkelig også skuffet over vi gang på gang skal se på det samme... Alle kan se at det sjældent kører med Cristante og Pellegrini!

Nå forhåbentlig har vi fået den jinxetd nu :)

Kom så! Forza Roma


Sund
1130 indlæg.
d. 20/10/24 20:46

Spændende om vi kan få noget med fra kampen idag som ser ekstrem svær ud mod nok serie a’s stærkeste start-11.

En ting er sikkert, vi skal udnytte chancerne vi skaber i aften.


JonasS
219 indlæg.
d. 20/10/24 20:47

Curva Sud er tom. Hørte I hvad kommentatoren sagde, han nævnte ét eller andet..?


Tottithorsen
4471 indlæg.
d. 20/10/24 20:49

Curva Sud møder op efter 15 minutter


Skytt0
1518 indlæg.
d. 20/10/24 20:50

Nogen der har link til kampen (ved ikke om det er tilladt at spørge om)?


Tottithorsen
4471 indlæg.
d. 20/10/24 20:55

Spændende hvornår Roma møder op???



asroma87
3253 indlæg.
d. 20/10/24 21:03

Tænk hvis Dybala og Baldanzi fik lov at spille sammen!


asroma87
3253 indlæg.
d. 20/10/24 21:27

Cristante er virkelig dårlig


Sund
1130 indlæg.
d. 20/10/24 21:30

Pellegrini skal virkelig være skarpere på alle de chancer han får


asroma87
3253 indlæg.
d. 20/10/24 21:35

Man vidste bare at Pellegrini ikke ville score på den…

Cristante er mega ringe og Celik er total anonym.
Hvorfor ikke Zalewski på højre wingback og Angelino på venstre?

Så Mario Hermoso på venstre midterforsvar


Tottithorsen
4471 indlæg.
d. 20/10/24 21:41

Så i det straffe Napoli fik i dag?
Vildt vi ikke fik for et klart større straffe da Baldanzi blev kørt midt over


DanieleTotti
837 indlæg.
d. 20/10/24 21:43

Det ser sgu ikke flydende ud, det er et stykke vej til toppen endnu.

Og hele vejen til toppen bliver bedækket med lange læg af at se på Pellegrini og Zalewski. Pellegrini abnormt dårlig til at afslutte. Zalewskis umiddelbart eneste kvalitet er at falde og få frispark...



Sund
1130 indlæg.
d. 20/10/24 21:48

Men jeg synes vi har spillet os med i kampen efter den stod på Inter de første 10-15 min.

Man føler at vi kan få point i aften, men når vi ikke scorer på chancerne ved vi godt hvad der sker.

Dovbyk har gjort det fremragende.
Bolden mere til Kone end Cristante der bare flytter den rundt


asroma87
3253 indlæg.
d. 20/10/24 21:48

Hahahaha ja det er rigtig - Zalewski ligner en som ikke aner hvad han laver og hvad han skal når han får bolden


Tottithorsen
4471 indlæg.
d. 20/10/24 21:59

Hahahaha så skifter han Koné ud??


asroma87
3253 indlæg.
d. 20/10/24 22:01

WTF!!!!! Er Kone skadet eller hvad?

Ellers er det jo en total hjerneblødning vi er vidner til!!!! Cristante får gult kort og spiller, som altid, fucking ringe og så skifter Juric Kone ud…

Hva fanden sker der????


asroma87
3253 indlæg.
d. 20/10/24 22:02

Mistede al respekt for Juric der


tbroma10
649 indlæg.
d. 20/10/24 22:07

Skønt at vi stadig har Celik som fast mand. Nu som assistmager til Martinez.



Sund
1130 indlæg.
d. 20/10/24 22:07

Hvor er det bare et dumt mål over flere omgange…


DanieleTotti
837 indlæg.
d. 20/10/24 22:07

Fælles fuck ups fra vores backs... og Zalewski ligger igen og raller meningsløst rundt på jorden i stedet for at tage sig sammen...


DeRossi16
523 indlæg.
d. 20/10/24 22:08

Nogen som kan forklare mig hvad zalewski stadig laver i klubben?
Har vitterligt aldrig haft ide til ham… man må fsndme aldrig miste den der!


Tottithorsen
4471 indlæg.
d. 20/10/24 22:08

Zalewski og Celik. Jesus!!


asroma87
3253 indlæg.
d. 20/10/24 22:08

Zalewski og Celik!!!!!!!!!

Den her klub er totalt ude at skide. Det helt vildt

Juric bliver fyret inden sæsonen er spillet færdig! Det er 100%


tbroma10
649 indlæg.
d. 20/10/24 22:11

Ja, det er et dumt boldtab af Zalewski. Det kan der ikke være to meninger om. Men den kunne være reddet hvis man ikke havde lagt den af til en af verdens bedste angribere.. Celik er så langt under niveau, at man må le over at han fortsat spiller fra start hver gang. Smid dog Zalewski derover og Angelino i modsatte side. Celik er jo også fuldstændigt anonym i kampen - kan intet offensivt



asroma87
3253 indlæg.
d. 20/10/24 22:11

Utroligt at Juric kan lave en opstilling og formation som stort set ikke passer til nogle af spillerne.


Sund
1130 indlæg.
d. 20/10/24 22:12

Synes vi har gjort det hærdeligt i aften.
Utroligt dumt mål vi giver væk.

Men vi har Shaarawy og Saelemakers ude så ikke mange valg på den plads.

Og højre back, hvem skulle det være i stedet for Celik?

Heldigvis belyser det kraftigt hvor vi skal hente spillere i januar vinduet


Tottithorsen
4471 indlæg.
d. 20/10/24 22:14

Juric har ikke overblikket da han sidder på knæ hele tiden…


tbroma10
649 indlæg.
d. 20/10/24 22:14

Sund, en anden end Celik


Tottithorsen
4471 indlæg.
d. 20/10/24 22:15

Det skulle vi have gjort i sommers. Falliterklæring at have så ringe backs


asroma87
3253 indlæg.
d. 20/10/24 22:18

Jeg HADER trænere som ikke tør skifte spillere ud, når de spiller dårligt!!! Det er simpelthen det værste jeg ved.



tbroma10
649 indlæg.
d. 20/10/24 22:18

Nær man tænker på at Fonseca, Mourinho, De Rossi og Juric, dybest set alle ønskede at spille med en tre back kæde, så er det imponerende at man stsdig har wingbacksmateriale fra bunden af rækken.


Sund
1130 indlæg.
d. 20/10/24 22:18

Enig i at det er en skændsel man ikke har fokuseret på at hente backs i sommers. Det bider os i røven hele vejen til januar.

Så skal vi have Saud ind, men ham er jeg også noget lunken over. Cekic har ikke scoret i 50 serie a kampe mener jeg kommentatoren nævnte


asroma87
3253 indlæg.
d. 20/10/24 22:21

Det er også smart at hente en træner ind, som spiller et system, som er afhængige af gode backs, når alle vores backs er så mega ringe. Godt scoutet endnu engang af klubben


asroma87
3253 indlæg.
d. 20/10/24 22:25

Hvorfor ikke prøve en 4 back kæde:

Mancini-Hummels-Ndicka-Hermoso

[Rettet af: asroma87 - 20/10/2024 - 22:28]


Tottithorsen
4471 indlæg.
d. 20/10/24 22:30

Med Patricio havde vi tabt 5-0


asroma87
3253 indlæg.
d. 20/10/24 22:33

Ja! Gudskelov for Svilar og Ndicka

Synd at de spillere med så mange andre dårlige spillere



Tottithorsen
4471 indlæg.
d. 20/10/24 22:39

Mancini er ledig på markedet snart. Færdig som træner for saudi Arabien


Sund
1130 indlæg.
d. 20/10/24 22:44

Igen er vi uhyre uskarpe, vi er det hold med flest afslutninger i serie a.
Ærgerligt at tabe på en kæmpe dobbelt personlig fejl.

Av den gør ondt.

Men med 2-3 nye spillere tror jeg det kan blive godt, for vi har en spændende trup (undtaget backs)

Jeg havde ikke forventet point i aften, men føler vi havde fortjent 1 point.

1

DeRossi16
523 indlæg.
d. 20/10/24 22:45

Synes faktisk vi spiller en god kamp, langt hen af vejen. Det er trods alt inter vi møder. Vi er helt væk de første 15 min. Men er efterfølgende rigtig godt med… enig med resten af jer - nye wingbacks. Eller ihvertfald SES og AS tilbage asap.

Tror faktisk på Juric. For en gang skyld en træner med et koncept..

1

asroma87
3253 indlæg.
d. 20/10/24 22:47

Ja lad os få Roberto Mancini ind som træner!
Juric aner jo ikke hvad han laver. Hvad sker der også for alle de mærkelige dødbolde idag?

Juric, Zalewski, Pellegrini, Cristante, Celik, Ghisolfi, Friedkins osv osv

Hold kæft, det er bare EN STOR RODEBUTIK!!! Men så er alt jo som det plejer

Hold da kæft hvor er jeg træt af det her!

Frattesi som er gammel Roma spiller, Calafiori som man også smider væk. Bove som skippes væk og så henter man en Le Fee, som ingen aner hvem er.

Der er seriøst noget fundamentalt galt med vores klub og det kræver nogle drastiske skridt, før klubben kommer på ret køl igen.

[Rettet af: asroma87 - 20/10/2024 - 22:49]


tbroma10
649 indlæg.
d. 20/10/24 22:47

Et Inter hold som mister en af deres vigtigste spillere tidligt i kampen.og som kører med dele af B kæden i en stor del af anden halvleg. Og alligevel virker det aldrig som om vi skal have point. Man skal bare skrue forventningerne ned til det her Roma hold, især når vi møder topholdene. Vi har nogle spillere med, som spiller fuld tid, der ikke engang ville være blandt Inters første 24 mand.

Jeg er godt nok pessimistisk ift denne sæson og jeg tror desværre sagtens det kan ende i endnu en febrilsk trænerfyring. Man kan så sige, at hvis Juric insisterer på at køre med Angelino i bagkæden fremfor på wingbacks hvor han har meget få hæderlige muligheder, og Celik skal spille fuld tid hver gang, så er han (Juric) nok heller ikke nogen rigtig løsning fremadrettet.

Jeg forstår ikke at man har en Hummels siddende på bænken. Han spillede en CL finale for 4-5 mdr er siden. Det er som om vi beder om at det skal være svært.


asroma87
3253 indlæg.
d. 20/10/24 22:54

Helt enig med tbroma10!

Havde der bare været lidt lys punkter hist og her så ok men jeg tror aldrig det bliver et godt match med Juric. Og det er der 2 grunde til:

1. Han spiller med den samme formation og opstilling mere eller mindre hver gang, selvom det ikke fungerer.
2. Han skifter ikke dårligt spillende spillere ud. Det viser mangel på karakter styrke og beslutsomhed og det går ikke i en “stor” klub

Og lad nu for helvede være med at sidde på knæ! Som en eller anden tosse som skal sidde og analysere spillet nøje og spille kong gulerod.



Sund
1130 indlæg.
d. 20/10/24 22:57

Jeg synes faktisk Angelino gør det overraskende godt i bagkæden. På wingbacken håber jeg mere vi får en der kan udfordre den direkte modstander, hvilket vi ikke har lige nu.
Er han Samuel Dahl helt væk og bare købt til pynt?

Mancini ser ekstrem tung ud efterhånden, og er ikke manden der skal frem og slå indlæg.

For lige at fremhæve noget godt, som i andre nævner skal vi prise os lykkelige for Svilar der nok er den bedste shot-stopper i serie a.
Og Ndicka der bare gør det stabilt.

Lad os nu snart se hvad Hummels kan


Sund
1130 indlæg.
d. 20/10/24 22:59

Og ingen tvivl om at skaden til Saelemaker har været et kæmpe tab. Han er virkelig savnet på holdet, med det gode indtryk han gav inden skaden. Det blev altid farligt når han havde bolden i modsætning til fx Zalewski


asromadk
3724 indlæg.
d. 20/10/24 23:05

Svilar og N'dicka det eneste som sørgede for at det ikke blev en regulær snitter a la 0-5.

Juric kommer aldrig til at finde formlen. Det beviser han i dag. Hvis man ikke er i stand til at analysere hvad der gik galt under de tidligere trænere - men gentager tingene - så er det jo bare et spørgsmål om tid før man er fyret.

Juric ligner alt andet end en mand der er kommet ind og har "sat skik" på tingene med sit eget system, hvor han får det bedste ud af spillerne.

alt for mange spillere "spilles" dårlige. Man er slet ikke i stand til at få det bedste frem i dem. Det er på en eller anden måde fjollet, at træner efter træner ikke kan se det helt åbenlyse i at:

- Zalewski ikke har kvaliteterne til at være en af de 3 forreste spillere på et fodboldhold...
- og at Cristante ikke må være bagerst mand på nogen som helst midtbane.
- at LP7 ikke må være det offensive omdrejningspunkt, men gør sig bedre i en mere boks-til-boks hvor fx Baldanzi så kommer ind og står på de lidt mere kreative, offensive finurligheder...
- Angelino i bagkæden er fjollet... ikke fordi han ikke kan, men fordi man hellere skulle bruge hans offensive fodboldintelligens længere fremme.

Derudover må jeg bare sige...
- Dovbyk slår mig stadig som en spiller man kunne have købt til det halve.. der er mange af ham derude.. man havde ikke behøvet sprænge banken for at få en stærk angriber der godt kan lide at sparke på mål
- le Fee føler jeg kommer til at falde igennem. langsomt men sikkert vil han bare ikke få minutter.. mange penge at bruge på ham.
- Hermoso er ligegyldig - om jeg begriber man ikke kan få skabt et generationsskifte når man står med muligheden for at køre en yngre spillere i stille til en position. enten fra egne rækker eller fra en mindre klub.

Savner ungdom, savner et regulært generationsskifte. Jeg er ikke tilhænger af at Mancini/Cristante/LP7 skal væk, men man er jo nødt til at få en træner som har modet til at spille de yngre spillere..

Kæmpe skud ud til Pisilli for at være en boss i dag. Baldanzi det samme. Jeg begriber ikke at en træner ikke kan se at lige præcis de her to spillere besidder den sult som skal til for tiden... de skal spille og noget skal bygges op omkring dem. Nu ender det som det er gjort så mange andre gange = de skal ind og tilpasse sig noget som ikke fungerer, symboliseret ved Mancini-Cristante-LP7 aksen.

Problemet disse år er at vores "akse" af "bedste spillere" ikke er god nok. Punktum. Det kan der ikke herske to meninger om.

For summa summarum er bare at lige gyldigt hvilken træner man har, så får man det svært i dag - og vil være afhængig af en modig træner der tør satse på at få et kollektiv til at blomstre. få summen af alle elementer til at blive større end de egentlig enkeltvis er... man bliver ved med at stille op i fjollede opstillinger hvor man satser på at man har nok kvalitet i truppen til at klare ærterne.

men facit er bare at

Svilar - Sommer
Angelino - Bastoni
N'Dicka - Acerbi
Mancini - Pavard
Zalewski - Dimarco
Cristante - Barella
Kone - Mikhi
Celik - Darmian
Hakan Cal - LP7
Thuram - Dyabala
Lautaro - Dovbyk

= med lidt god vilje er vi vel bedste på 1 eller 2 pladser. ellers er de bedre mand for mand. Læg dertil en bænk hos Inter hvor de fleste ville starte for Roma... og smid oveni hatten at kollektivet ved Inter er bedre.

Juric er oppe i mod alle odds i dag - men alligevel synes jeg han fejler. For man havde hellere set ham træffe modige valg og forsøge at skabe en reel forandring - istedet er han nok allerede end som endnu en træner i rækken der forsøger at "dæmme op" for en negativ spiral og kæmpe nogle point på kontoen.... en træner bør forsøge at vende spiralen og skabe reel forandring på tingene.








-


asroma87
3253 indlæg.
d. 20/10/24 23:06

Saelemakers = Zalewski = El Shaarawy

Gør ingen forskel hvem der spiller. De er ikke gode nok og den type spiller burde ikke spille venstre wingback.
Dimarco spiller venstre wingback for Inter, det samme skal Angelino gøre for Roma.
Når spillerne ikke bliver trænet og instrueret ordentligt og samtidig ikke spiller deres bedste position, så går det hele i lort.

Jeg tror Zalewski ville være fremragende som højre wingback for Inter for eksempel. Hvor han får de korrekte instrukser af en verdensklasse træner

[Rettet af: asroma87 - 20/10/2024 - 23:08]


asromadk
3724 indlæg.
d. 20/10/24 23:14

Det er sjovt - jeg er virkelig enig. For præcis - Zalewski er professionel fodboldspiller og "skabt" af selveste Mourinho. Han har nogle ting, som han kan - men så har han også nogle ting som han ikke kan.

Det er ret sigende at Mourinho - som fik ham frem - ikke selv ville bruge ham fremme på banen.

Men det ville ikke komme bag på ham hvis han pludselig kom væk for en slik og 2 år efter var han en af ligaens bedste højre wingbacks på et stærkt hold med en træner der kan coache ham rigtigt a la Mourinho.

Det her med at anse ham for en "habil" spiller der kan dække lidt af hvert, det er som at skyde sig selv i foden. Det er decideret kontraproduktivt at have ham oppe foran - minder meget om Florenzi, der også altid var lidt af en hæmsko som "offensiv" spiller. Det er simpelthen en spiller, der ikke bringer noget, som tager pladsen fra en anden spiller som kunne have bragt noget. Igen og igen gør trænerne det for tiden. Den man er ikke kant...


tbroma10
649 indlæg.
d. 20/10/24 23:29

Mourinho, som opfandt Zalewski, var jo også ham som sendte Calefiori væk.



Tottithorsen
4471 indlæg.
d. 21/10/24 10:23

8 mål i 8 kampe. Skræmmende
Er det sæsonen hvor vi slutter i nederste halvdel?


DanieleTotti
837 indlæg.
d. 21/10/24 11:09

Udover de håbløse backs ser defensiven solid ud. Juric mangler at få løst de offensive problemer. Det hænger nok engang sammen med de dårlige backs der hverken kan det ene eller andet.

Der bliver tit skelet til Atalanta og Gasperini, hvor deres system fungerer. Vi har i Juric netop fået en træner der bekender sig til et system. Det tager tid at implementere..


tbroma10
649 indlæg.
d. 21/10/24 11:14

Juric får ikke succes med sit system så længe vi har så håbløst ringe wingbacks. Det er der ingen der gør. Det er da også meget sigende at det lige præcis er to wingbacks som koster målet igår. Men hvad værre er; der kommer intet fra Celik og Zalewski offensivt som fungerer; alle indlæg rammer enten en modspiller eller ingenting. De kommer ikke rigtigt frem i overtallene osv osv. Det er simpelthen så håbløst.

[Rettet af: tbroma10 - 21/10/2024 - 11:16]


tbroma10
649 indlæg.
d. 21/10/24 11:24

Og så må jeg tilføje at jeg er helt enig med asroma.dk; Juric er igang med at begå samme fejl som sine forgængere. Som toptræner på det niveau er man jo nødt til at sætte tæring efter næring. Hvis du gerne vil spille med wingbacks og de bare ikke har dem på et anstændigt niveau, må man enten være meget alternativ og omskole akut eller erkende at vi ikke kommer til at spille det system før et transfervindue. Det er hinsides min fatteevne at man kamp efter kamp kan så på de miserable indsatser for så at gøre præcis det samme kampen efter.

1

C. Panucci
202 indlæg.
d. 21/10/24 12:59

Jamen, jeg skal gerne gå ind og være jubelidioten igen!

Celik vokser altså, synes jeg. Han havde altså også nogle virkelig vigtige indgreb i går. Ja, så kan vi sidder her og internetbrokke os over, at han ikke leverer indlæg og mål, men læg lige mærke til, at det altså er hans tilnbageholdenhed, der frigør Angelino til at være med i spillet hele vejen frem ad banen, samt at Mancini kan lave sine ryk op i banen. Mon ikke det er helt bevidste instruktioner fra Juric?

Zalewski er ganske enkelt ikke imponerende og Saelemaekers ville være rar at have på den kant. El Sha er altså der hvor han er super sub. Såørgsmålet er jo om man måske kunne fræksakke den og prøve Soulé af på pladsen. Hvis den der venstreskøjte kan levere indlæg som den lavede mål for Frosinone..

Spørgsmålet er jo, om man måske kan begynde at lege med Le Fee og Kone på den centrale midtbane med Paredes som gedigent anker eller måske endda Mancini på den plads og så få Hermoso og Ndicka til at gardere for en kontrollerende og boldstærk, men knap så hurtig, Hummels som bagerste mand. Så kan Angelino få den venstrekant.

Jeg er helt overbevist om, at hvis de lige får to kampe hvor det spiller for dem, så kan vores offensiv simpelthen eksplodere. Dovbyk virker stille og roligt mere og mere komfortabel (og kommunikationen bliver vel også stille og roligt bedre). Hvis Pellegrini lige får et par af de der bolde i netmaskerne og Dybala også får et par gode kampe uden for mange tæsk, såå. Og så bliver jeg altså bare mere og mere forelsket i Baldanzi. Jeg er sikker på, at det de næste 7-8 år kan blive en af klubbens mest genmiale handler nogensinde. 1 1/2 søson til at lære af Dybala og så er han mere end klar til at træde ind og overtage!

Lige om lidt, så hedder den: Svilar - Mancini, Hummels, Ndicka - Paredes - Celik, Kone, Lee Fee, Angelino - Dybala, Pellegrini - Dovbyk. Og det skal nok begynde at løfte sig. Det er altså "bare" målene vi mangler.

1

tbroma10
649 indlæg.
d. 22/10/24 08:16

Jeg ville, af hele mit hjerte, ønske at jeg kunne være optimisten og tro på noget i denne sæson, men det er mig ikke muligt.



Seneste Nyheder

Verona - Roma
(03/11/24) 71 0


Vind en RCD T-Shirt
(01/11/24) 1


Roma - Torino
(30/10/24) 28 0


Fiorentina - AS Roma
(27/10/24) 114 0


EL: Roma - Dynamo Kyiv
(24/10/24) 29 0


Roma - Inter
(20/10/24) 55 0


RCD Merchandise 2024
(18/10/24) 2


Monza - Roma
(06/10/24) 35 0


EL: Elfsborg - Roma
(03/10/24) 30 0


Roma - Venezia
(29/09/24) 23 0


Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma