Login
Glemt password Opret bruger

Atalanta - Roma

Champions League logo

Kategori: Optakt

Kilde: Romapress.net

Skrevet d. 12/05/24 13:08 af geggeri

Årets vigtigste kamp og kulminationen på et vanvittigt hårdt kampprogram. Vinder Roma kampen er der stor sandsynlighed for Champions League plads til næste sæson. Uafgjort og nederlag betyder at vores Champions League skæbne ligger i hænderne på Atalanta.

KAMPINFO:
🏟 Stadio Atleti Azzurri d'Italia, Bergamo
📅 Dato: 12/05/2024
⏰ Tid: 20:45
📺 TV2 Sport X

Roma kommer til kampen med 4 dårlige resultater i træk. Slået ud af Leverkusen i EL, og 2 gange uafgjort i Serie A. Men holdet viste kæmpe kampgejst i Tyskland i torsdag, hvor Roma kom foran med 2 og udlignede Leverkusens føring, men det holdte desværre ikke.

Atalanta kommer til kampen i noget bedre resultatmæssig form, men det er, ligesom Roma, også et brugt hold med mange kampe de seneste måneder. Atalanta har vundet 3 i træk i Serie A, slået Fiorentina ud af Coppa Italia og sikret sig en samlet sejr over Marseille i EL.

Roma er uden Spinazzola og Dybala, mens Atalanta mangler Toloi, Holm og Kolasinac.

Forventede startopstillinger:

Atalanta (3-4-1-2):
Carnesecchi
Scalvini, Hien, Djimsiti
Hateboer, De Roon, Pasalic, Ruggeri
Koopmeiners
Scamacca, De Ketelaere

AS Roma (4-3-3):
Svilar
Celik, Mancini, Smalling, Angelino
Cristante, Paredes, Pellegrini
Baldanzi, Lukaku, El Shaarawy

Forza Roma!






71 kommentarer


tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 18:54

Jeg er så nervøs og ængstelig omkring aftenens kamp at jeg har lovet min bedre halvdel en kjole efter eget valg hvis vi vinder

1


Sund
1087 indlæg.
d. 12/05/24 19:29

Og det er især at vi mangler Dybala der gør mig ekstra nervøs.

Lad os håbe at drengene løfter opgaven i aften så vi kan drømme om CL og et niveau højere på hylden til sommertransfers

1

Tottithorsen
4426 indlæg.
d. 12/05/24 19:54

Atalanta sparer ingen selvom de har coppa Italia finale på onsdag. Koopmeiners og scamacca er desværre med fra start


asromadk
3699 indlæg.
d. 12/05/24 19:56

6 point kamp. En finale. Alt det der.

Presset er desværre enormt i aften. Atalanta står i en ønskværdig situation, Roma alt andet.

Sæsonen slutter nærmest i aften, med et nederlag. Sådan tror jeg desværre man må konkludere. Det er virkelig vildt, fordi det ender i så fald som en katastrofe. Man har virkelig alt at miste i aften - for man glipper i min optik med 97% sandsynlighed 5. pladsen med et nederlag i aften.

Spændende hvad DDR gør - om han kan formidle dette og få fyret op under kedlerne - eller om det bliver et nervøst sammenbrud og en sæsonslutning der mildest talt vil få en til at sænke blikket i jorden, da man vitterlig er sendt tilbage til start i så fald. At ultimativt ikke nå CHL indenfor disse 3 år vil stå tilbage som en kæmpe skuffelse. Vel og mærke med medvind ift. ekstra plads.

Og man kan vende og dreje det som man vil, men man har altså et hold lige pt. som er godt nok til en 5. plads. Man har kvaliteten og bredden til at kunne slå Atalanta og Bologna - så det står og falder på at det sportsligt er blevet forsømt. Off pitch såvel som on pitch.

Dem der søsatte projekt Mourinho kan potentielt blive reddet på målstregen nu - hvis at bruge 3 år på det her projekt - og så misse 5 pladsen her nu i 2024 - det må være en skuffelse der koster nogle folk deres job. Ganske enkelt.


asroma87
3197 indlæg.
d. 12/05/24 20:06

Hvis Atalanta vinder EL, kommer 6. Pladsen så også i CL - i Serie A


Tottithorsen
4426 indlæg.
d. 12/05/24 20:09

Nej 6 pladsen kommer ikke med hvis Atalanta slutter i top5.. Italien kan få 6 klubber med men det er kun hvis Atalanta vinder EL og er endt udenfor top 5..


tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 20:22

Er du sikker på det Tottithorsen? Man skulle mene at det forhold at et top 5 hold tager en ekstra plads gennem EL sejr, ville give den plads de så tager til næste hold i rækken?



asroma87
3197 indlæg.
d. 12/05/24 20:23

Aaaah ok - så forstår jeg!

Ja så er det sku “vind eller forsvind” idag

Atalana ser desværre meget stærke ud idag.


tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 20:29

Uanset hvad, så skal vi jo vinde idag. Det er en virkelig nervepirrende kamp at skulle se. Sidst der var sådan her, var til EL finalen mod Sevilla.


JonasS
213 indlæg.
d. 12/05/24 20:30

Det er korrekt, en EL sejr og hermed CL billet skubber ikke CL adgangen ned til 6 pladsen, i tilfælde af at de bliver nr. 5.
Var der kun 4 pladser og en top 4'er får en CL billet via EL sejr, så ville den gå til 5'eren. Det er kun top 4 pladserne der kan skubbe en CL billet ned til 5'eren.

Der bliver med 98% sikkerhed ikke CL til Roma efter denne sæson :-(


JonasS
213 indlæg.
d. 12/05/24 20:30

Mr. Glasben er ikke engang på bænken :-/


Tottithorsen
4426 indlæg.
d. 12/05/24 20:31

Ja det er jeg ret sikker på st jeg har læst fornylig


asromadk
3699 indlæg.
d. 12/05/24 20:32

Det er så vidt jeg ved også reglerne. Men omvendt kan man sige, at det også er nødt til at være sådan. For hvis "vindere" uagtet stilling gav pågældende liga en ekstra plads, så kan det jo pludselig være et absurd antal hold fra samme liga, som træder ind i samme turnering.

Jeg synes allerede at 5 hold fra Italien er at stramme den. Synes sku der ville være noget charme i at man tog et par skridt tilbage i forhold til al den udvidelse. Jeg kan godt lide tanken om 2, måske 3 hold max fra samme land - 4... og nu i år 5 er sku lidt skørt på en eller anden måde. Ikke så meget pga. det vilde med at at man kan komme i CHL som nummer 5 - men mere at det er blevet et monster, hvor alt for mange af de samme hold møder hinanden igen og igen år efter år.



Romaneren
1606 indlæg.
d. 12/05/24 20:33

Enig i at sæsonen er så godt som ovre med alt andet end en sejr i aften. Nu har Juve gudhjælpemig også lige smidt point mod allerede nedrykkede Salernitana - man bliver lidt forbistret på de mistede point i de seneste par kampe, især vores ringe kamp mod Bologna - for bare to point mere havde holdt os så meget i live i det CL-ræs uanset resultatet i aften. Juve og Bologna er jo gevaldigt ringe kørende helt generelt.

Vi møder trods alt Atalanta på en positiv note i aften - vi var kyniske og skarpe i kampen mod Leverkusen forleden, og det var kun uheldet ved Mancinis selvmål, der gjorde at de fik tur i den. Ellers var vi tæt på at slå 'de uslåelige'.

Selvfølgelig problematisk at mangle holdets bedste spiller i aften, men synes Baldanzi var tæt på fantastisk mod Juve sidst, så jeg håber på at han kan levere igen.

Vi skal bare finde en måde at komme ned bag Atalantas midtbane på, for deres forsvar er ikke så imponerende, særligt ikke uden vidunderet Scalvini.

Spændt og nervøs på i aften - men husker også, at vi aldrig havde stået i sådan en potentiel 'finalekamp' hvis det ikke var for DDR's fantastiske turnaround med det her hold. Der var sgu ikke mange, der snakkede potentiel CL-kval gennem Serie A for et par måneder siden, så bare det at vi har chancen nu er sgu flot. Og kan vi ikke slå Atalanta ude med en pistol for panden, så skal man selvfølgelig heller ikke i CL endnu.

FORZA ROMA


tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 20:43

Og så skal vi ikke glemme alle de tabte point i starten af denne sæson.

Lukaku, Pellegrini, Mancini, Cristante, Paredes... Det er jo spillere som skal vise at de er berettiget til at spille CL en aften som denne

[Rettet af: tbroma10 - 12/05/2024 - 20:45]


asroma87
3197 indlæg.
d. 12/05/24 21:02

El Shaarawy er igen totalt usynlig


tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 21:04

Jeg synes godt nok det ligner en tre back kæde med Kristensen - Mancini - Ndicka... Eller også aner Elshaa ikke hvor han skal være på banen

Vi er jo helt væk. Mancini ligner en seriespiller i den situation

[Rettet af: tbroma10 - 12/05/2024 - 21:05]


asroma87
3197 indlæg.
d. 12/05/24 21:04

Wow Mancini… er du gået på ferie?

Nu bliver vi smadret fuldstændigt! Vi taber 3-0


Sund
1087 indlæg.
d. 12/05/24 21:07

Det ser sort ud.
Vildt passivt af Mancini, han er jo helt væk



tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 21:07

Vi ligner det Roma som Mourinho forlod. Lange bolde som ikke har nogen effekt da Lukaku taber alle dueller


asroma87
3197 indlæg.
d. 12/05/24 21:08

Farvel og tak - jeg slukker nu og starter med at se Roma kampe fra næste sæson


DanieleTotti
822 indlæg.
d. 12/05/24 21:08

Totalt trætte og bagud på alle parametre. Måske sidder selvmålet mod Leverkusen stadig i baghovedet på Mancini


tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 21:09

Den måde Kristensen står på. Det er jo en tre back kæde. Flot DDR - du gik tilbage til fuseren og du taber på det


asroma87
3197 indlæg.
d. 12/05/24 21:13

Vi ender i Conference League nu - bare vent at se

Lazio overhaler os garanteret nu


Romaneren
1606 indlæg.
d. 12/05/24 21:14

Det er jo et hold med et fasttømret koncept i alt fra spillestil til transfers imod et hold uden. Forhåbentlig er vi der hvor de er om et par sæsoner - vi har den unge lovende træner, vi har ungdomssystemet der spytter talenter ud af høj kvalitet, vi har forhåbentlig snart en sportsdirektør og et dertilhørende sportsligt projekt. Og så tror jeg godt at det kan lykkes. Men vi er der virkelig ikke nu, og det er tydeligt



JonasS
213 indlæg.
d. 12/05/24 21:16

Slukker også nu, det er jammerligt at se på, vi er HELT væk :-(


tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 21:18

Men altså, er DDR komplet idiot!? Han har fået adskillige smertelige vidnesbyrd om at det bare ikke går med en tre back kæde og så stiller han op i den i den eneste kamp hvor intet må gå galt?

Hvis det er det taktiske niveau, så er jeg faktisk ked af at han fik en kontrakt. Vi bliver flået fra hinanden af Atalanta som kan spille det system. Forskellen er jo helt afgrundsdyb. Vi skaber intet - de er farlige det meste af tiden når de nærmer sig vores felt. Vi farer forvirret rundt og wingbacks er med af navn ikke af gavn. Forsvarsspillet sejler, som altid i det system kan man sige.

Jeg synes virkelig DDR har tabt det her.

[Rettet af: tbroma10 - 12/05/2024 - 21:26]


asroma87
3197 indlæg.
d. 12/05/24 21:27

Du har helt ret i den lorte 3 back kæde.

For El Shaarawy render hele tiden rundt over som højre wingback.

Og ja De Rossi har vist meget lidt taktisk snilde. De kørte med 4-3-3 opstillingen men så laver han det om. Pellegrini er også ekstremt ringe i det her system


tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 21:30

Der er intet i dette system som fungerer. Jeg er så ufatteligt skuffet over at sidde og se på det her. Og siden her gang er der træneren der koster. Et er så at han starter sådan her - at han fortsætter selvom vi ikke er i nærheden af så meget som give Atalanta en kamp, det er jo bare til grin.

[Rettet af: tbroma10 - 12/05/2024 - 21:30]


tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 21:34

De kunne sagtens have ført 5-0.

Roma i en tre back = kaos og skuffelse. Tak til DDR for endnu engang at minde os om det.


Sund
1087 indlæg.
d. 12/05/24 21:36

Wow en pinlig indsats i så vigtig en kamp!

Har næsten ikke ord for det..

Har vi haft en chance?
Lukaku farvel og tak, shit han er ringe.
Scamacca er meget mere bevægelig og bedre opspilsstation



Tottithorsen
4426 indlæg.
d. 12/05/24 21:37

TbRoma, Det bliver ikke til nogen kjole ;)

1

tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 21:37

Sund, den der har DDR tabt. Ja, Lukaku er ringe. De er sgu alle dybt elendige. Som altid, kan man sige, når vi spiller det system...


tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 21:38

Tottithorsen, nej hun må undvære. Jeg burde få noget for at sidde og bevidne denne lidelse


Sund
1087 indlæg.
d. 12/05/24 21:43

Helt enig i at De Rossi har fejlet big time.
Er spændt på en reaktion fra ham.

Ingen af spillerne kan være deres indsats bekendt. Bliver bare så træt af at se på vires eneste offensive våben er en bold op på Lukaku som han smider væk.

Glæder mig til en frisk start næste sæson


Tottithorsen
4426 indlæg.
d. 12/05/24 21:44

Frisk start ja, men er det med De Rossi som træner??


Sund
1087 indlæg.
d. 12/05/24 21:48

Det begynder man jo at tvivle stærkt på.
Hans mangel på det taktiske og “venskab” med gamle spillere kan blive en dyr fornøjelse

Men man ønsker så inderligt at han får succes med hjerteklubben.



tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 21:48

Det vil være for vidtgående at fjerne ham så kort tid efter en kontraktindgåelse på flere år. Men han kommer til at ryge inden vi skriver 2025, hvis han fortsætter med denne slags helt hovedløse taktiske eksperimenter.

[Rettet af: tbroma10 - 12/05/2024 - 21:50]


tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 21:51

Han fortsætter simpelthen med tre back kæden og smider en ekstrem formsvag Abraham på banen... Er der nogen som har tjekket om han er i delirium?

1

asroma87
3197 indlæg.
d. 12/05/24 21:53

Stadig 3-5-et eller andet lort

Hvorfor helvede skifter man også fra 4-3-3 som fungerer til en formation hvor spillerne ikke fatter hvad der foregår?

DDR holder ikke længe - bare vent at se! Og så er det helt forfra igen igen igen igen igen


Tottithorsen
4426 indlæg.
d. 12/05/24 21:53

Er det ikke Nissen og Angelino på backerne??


DanieleTotti
822 indlæg.
d. 12/05/24 21:54

Spillerne er jo totalt trætte fordi vi ikke har noget at rotere med det er ikke nogen ønskesituation for nogen

Færgen Cristante på den defensive midt mod et kvikt og meget bevægeligt Atalanta hold....


tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 21:55

Men man kan dog få et lille smil over at Graulund - det lettere retarderede tågehorn - nu har fundet frem til at DDR forsøger "at lukke blødningen" ved at smide Kristensen ind i en tre back kæde og Elshaa ned som wingback. Det er virkelig flot set efter næsten 50 minutter hvor lige præcis dét har været problemet fra starten af...

[Rettet af: tbroma10 - 12/05/2024 - 21:55]



asroma87
3197 indlæg.
d. 12/05/24 21:55

Skal vi ikke bare kalde DDR for Mourinho junior


tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 21:57

Nej, det er helt tydeligt at Kristensen spiller cb med Mancini i midten og Ndicka til venstre. Elshaa er jo klart positioneret som wingback.

DDR fortjener pt at blive savet i stykker og sat på hjul og stejle i pressen i morgen.

1

[Rettet af: tbroma10 - 12/05/2024 - 22:01]


asroma87
3197 indlæg.
d. 12/05/24 21:58

De skulle nok have ventet med at forlænge DDR’s kontrakt til EFTER sæsonen :-)


Tottithorsen
4426 indlæg.
d. 12/05/24 22:00

Hurra et skud på mål


asroma87
3197 indlæg.
d. 12/05/24 22:06

DDR har givet op tror jeg sku


Sund
1087 indlæg.
d. 12/05/24 22:07

Vi skulle være bagud 8-0 nu



asroma87
3197 indlæg.
d. 12/05/24 22:08

DDR er nu officielt forvandlet til Mourinho Junior


Sofus
3096 indlæg.
d. 12/05/24 22:10

Så fik vi en gave. NU MÅ DU ÆNDRE TIL EN 4-BACK DE ROSSI


tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 22:11

Gå nu over i den 4 back kæde for fanden da!


Romaneren
1606 indlæg.
d. 12/05/24 22:11

Romantada???


asroma87
3197 indlæg.
d. 12/05/24 22:13

Han kender ikke en 4 back kæde længere… han er Mourinho Junior

Det mest logiske er jo at udskifte spillere nu og bruge scoringens momentum, til at give mere energi. Ved netop at skifte til 4-3-3

MEN det gør Mourinho Junior ikke


DanieleTotti
822 indlæg.
d. 12/05/24 22:28

Altså vi spiller jo nogenlunde ok nu men scorer som sædvanlig ikke på chancerne



tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 22:40

Det er blevet bedre efter vi har sat to angribere ind (og de har taget et par for stærke folk ud) men det kan jo ikke ændre konklusionen som skal være en helt igennem rimelig og sønderlemmende kritik af DDRs valg af taktik og øvrige forberedelse. Hvad han end måtte have set og tænkt inden kampem, har det vist sig at være helt forkert. Hjemmeholdet har kørt rundt med os det meste af kampen og de er kommet til ret så store chancer efter behag.

Det Roma vi har set i aften er jo skræmmende lig det Mourinho efterlod: uden en midtbane til at have bolden og derfor både råvildt og febrilsk. Det er ikke vores fortjeneste at vi kun er bagud med et mål - det skyldes slet og ret deres ekstreme ineffektivitet. Og så skal man måske også her anføre at vores mål kommer på et straffe som næppe var dømt af VAR hvis han havde ubdladt at fløjte det i første omgang.

Den her, den har DDR tabt og dermed bliver det en ganske skuffende sæson. Det er desværre det indiskutable aftryk han samlet set efterlader. Han har fundet nogle veje som så ud til at kunne fungere, men han kan ikke kunne lade være med at gå i den tre back kæde fra tid til enden. Det blev rigtigt rigtigt dyrt til aften og dermed blev det også dyrt det i relation til sæsonen.

Du har vist sig som en uprøvet rookie til aften, DDR. Det kommer med garanti til at koste dig dit drømmejob meget snart.

[Rettet af: tbroma10 - 12/05/2024 - 22:41]


Sund
1087 indlæg.
d. 12/05/24 22:42

Ekstremt skuffende nederlag.
Og det er især måden det sker på.


Tottithorsen
4426 indlæg.
d. 12/05/24 22:42

Håber vi henter en klasse træner. Tror desværre ikke på at de Rossi er manden.
Burde have tabt 8-1 i dag.


asromadk
3699 indlæg.
d. 12/05/24 22:44

Tror også det var første søm i kisten. DDR virker vel mere bange for at tabe end begejstret for muligheden for at vinde da først hverdagen havde meldt sig.

Synd, for truppen er fin. Men han skulle have bygget videre på den modige fodbold.


tbroma10
592 indlæg.
d. 12/05/24 22:54

Ejerne må i hvert fald ærgre sig voldsomt over at de ikke afventede kontraktforhandlingerne til efter denne kamp.

Men helt ærligt, hvem havde i sit værste mareridt set at han kunne finde på at komme med denne taktik til aften? Det er ubegribeligt at man på den måde kan grave sin egen grav


asromadk
3699 indlæg.
d. 12/05/24 23:00

Er det ikke lige før at det nærmest kun er gået ned ad bakke siden det med DDR forlænget blev meldt ud..?



Romaneren
1606 indlæg.
d. 12/05/24 23:27

Godt nok hurtigt og voldsomt, hvordan stemningen har vendt sig mod DDR herinde.

I torsdags var vi to minutter fra at give Leverkusen deres første nederlag i denne sæson. I endnu en europæisk semifinale, som vi i øvrigt kom til ved at banke Milan i kvarten.

Om søndagen fik vi vores første og eneste (!!!) point mod et top 4-hold i denne sæson.

Der er lavet mange bommerter i denne sæson, og bestemt også nogle under DDR (Bologna og Lecce-kampene står tilbage som dumme pointtab). Og aftenens kamp var slem i de første 45 minutter. Og jeg forstår heller ikke lige tre-mands-forsvaret i aften.

Men hvad med om vi lige gav De Rossi en pre-season og et transfermarked, inden vi sparker en af klubbens største legender ud på røv og albuer, vel at mærke efter at han har løftet klubben og optimismen efter en trist sidste tid under Mourinho. Der er slemme takter, men bestemt også gode. Og CL-kval var der ikke mange, der turde at dømme DDR på, da han overtog. Det her projekt skal vokse, og det skal vores nye træner selvfølgelig også.

2

AS-Roma-Italien
1684 indlæg.
d. 12/05/24 23:33

Det var da godt nok vildt hvor lidt der skal til før at folk bliver apokalyptiske.

I torsdags var i ved at lave et kæmpe comeback mod et af Europas aller bedste hold, desværre bliver det spoleret af et uheldigt selvmål & Karsdorps manglende fodbold intelligens i første kamp.

Spiller har spillet ufattelig mange kampe i år hvor vi endnu engang er nået til en Europæisk semifinale, hvilket ikke har været for vane i Romas historie.

Mon ikke spillerne er godt trætte efter en lang sæson?

Det er jo ikke i dag Champions League bliver tabt, De Rossi har kun haft en halv sæson, lad os nu lige falde ned.

Derudover vil jeg faktisk ikke have en redningsvest til Champions League via en 5.plads, så hellere gennem en sæson såsom Bolognas.

Det er ikke slut endnu, men personligt foretrækker jeg langt hellere vores europæiske eventyrer i Europa League end vores 1/16 exit i CHL.

DAJE ROMA

DAJE DE ROSSI


AS-Roma-Italien
1684 indlæg.
d. 12/05/24 23:35

@Romaneren:

Du var hurtigere :)

Helt enig & jeg tilslutter mig i hvad du skriver!


tbroma10
592 indlæg.
d. 13/05/24 07:57

Nogle gange vil en enkelt tendens i sig selv kunne være så alarmerende at den berettiger til den dybeste tvivl. Sådan må jeg så bare sige at jeg så kampen igår. Fastlåst, ineffektivt og komplet talentløst sat op. Spillerne pivringe men det er de jo i det system.

Og det der med træthed, ja ja, men Atalatana har spillet ligeså mange minutter og de lignede trods alt nogle som både kunne og ville.

Jeg vil til enhver tid holde fast i at hvis det der taktiske udtryk er hvad DDR ønsker med Roma, så håber jeg at Roma snart ønsker at prøve noget andet end DDR.

Med alle de elendige præstationer vi har leveret i en tre back kæde, så kræver det godt nok en stor grad af naivitet at spille i en sådan i en hel kamp - måske sæsonens vigtigste. Jeg synes faktisk det er helt utilgiveligt. Vi blev komplet ydmyget spillemæssigt og de skulle have ført med mange mål da kampen gik ind i sidste fase.

[Rettet af: tbroma10 - 13/05/2024 - 08:16]


Sund
1087 indlæg.
d. 13/05/24 08:56

Ingen tvivl om at De Rossi har givet holdet et nødvendigt boost og løft, efter at have været undertrykt af Mourinhos anti-fodbold. Jeg er selv kæmpe fan af manden og har generelt været begejstret for ham som træner i Roma.

Men det er ved at være et par gange for meget nu, at vi har set de her "taktiske brølere" som er så åbenlyse, at min 7 årige dreng kan se det. Og at han igennem en hel kamp ikke ændre på formationen i årets vigtigste kamp, når de stråler af fejlagtighed.
Det giver godt nok mig en indre uro - er De Rossi's taktiske kunnen på dette niveau og har hele opturen været et midlertidig boost? Jeg håber det ikke.

Når det er sagt, skal manden selvfølgelig have chancen med en frisk start, ny sæson og forhåbentlig indflydelse på sommerens transfers. Lad os håbe, at han snart har lært af denne fejl formation.

Spillerne ser voldsomt trætte ud og nu sidder man som tilhænger og blot venter på sæsonen slutter, så vi kan begynde at bygge op - igen igen.




asromadk
3699 indlæg.
d. 13/05/24 10:34

Flere ting.
1) At man fremhæver kamp(ene) mod Leverkusen som noget positivt er helt på månen. Ja, man var ved at lave et comeback, men det var et absurd et af slagsen - og det havde været ufortjent ud over alle grænser, hvis man fx havde trukket den i straffe og vundet. Jeg har svært ved at finde noget positivt fra de to kampe, i hvertfald.

2) Synes ikke man er hurtig til at "skælde" DDR ud. Det har været tydeligt i en del kampe nu, at den magi som opstod, ser ud til at have været kortvarig. Det er meget bekymrende, hvordan holdet har fungeret i en del kampe - synes næsten det flugter med at man officielt melder ud at DDR også er der i næste sæson. Min bekymring er at DDR booster truppen via sin energi og at de bliver "sat fri" ==> Men da støvet så har lagt sig, aner de ikke hvad der skal ske. Taktisk, har det være en katastrofe, og det har næsten kunne ses på banen hvordan spillerne ikke kan ramme hinanden. Husk på at DDR ikke ligefrem kom med træner-taktiske meritter. Det synes jeg kan ses en dag som igår. Spillerne løber hovedløse rundt, og det virker ærlig talt som om at han har nu i panik forsøger at imitere Mourinho. Det lugtede vel af at man igår mod Atalanta gik på banen for at spille til nul så lang tid som muligt - man spiller ikke sit eget spil - i modsætning til de første kampe, hvor man kunne mærke spillerne var sat fri og DDR bad dem modigt om at turde spille fodbold. Nu er det blevet enormt forkrampet at se på, og det har det været en del kampe.

3) For en gangs skyld tror jeg ikke på at tiden vil være en hjælp. For man kommer ikke i CHL, sejler økonomisk og har ikke mulighed for at trække særlig gode spillere til. Lige pt. har man en trup som skal kunne spille bedre fodbold end det gør sig gældende - og jeg mener også man har en trup der er god nok til top 5 - så det er naivt at tro at et transfervindue vil ændre noget. Det er lidt som med Angelino, som jeg meldte ud med det samme ville blive en ny "ligegyldig" spiller. For sagen er, at man er nødt til at have en træner som rent faktisk formår at skabe noget god fodbold ud fra begrænsede rammer - og her tror jeg bare næppe DDR er manden. Alt for uprøvet, ser ham ganske enkelt ikke "lave" en Thiago Motta.

Nu hvor man har meldt ud han bliver, skal man nok ikke afskibe ham med det samme. Men tror virkelig man sidder på direktionsgangene og er trætte af at man fik det meldt ud så tidligt som man gjorde. Hvorfor ikke bare stå fast på at man "tager den efter sæsonen".... Nu har man sat sig i en rigtig skidt position, hvor man potentielt står med en træner der måske ikke viser sig dygtig og stærk nok som træner taktisk, men som man lidt er nødt til at holde fast i.










asroma87
3197 indlæg.
d. 13/05/24 12:51

https://football-italia.net/what-atalanta-must-do-champions-league-spot/

2

Romaneren
1606 indlæg.
d. 13/05/24 14:12

Vores taktiske udtryk i går var ikke fedt, og jeg synes også det har klædt os langt bedre at spille 4-3-3. Det synes jeg egentlig også, at alle DDRs udtalelser peger mod, at han mener. Så tilbage står spørgsmålet så, om hvorfor han spiller 3-4-2-1, hvis han egentlig helst vil spille noget andet.

Og det kan jo selvfølgelig også være fordi han er en klovn eller pludselig fundet ud af, at han gerne vil være the second coming af Mourinho.

Men måske kan det også være fordi, han har overtaget en trup, der over en lang periode har været formet til at kunne spille præcis det tre-mands-forsvar. DDR kommer til i midt januar, og de transfers han får til at dyrke sit eget udtryk er:

Angeliño på lån, fordi Galatasaray ikke kunne bruge ham alligevel.

Baldanzi på 20 fra Empoli, der kommer småskadet til klubben. (En transfer, jeg er kæmpe fan af i øvrigt - men bestemt ikke fordi han er en direkte forstærkning af holdet på den helt korte bane)

Dean Huijsen er landet i Rom før DDRs ankomst - og selvom han lignede Maldini i sine første par kampe for klubben, så er hans formkurve jo også dykket ned på et niveau, som er mere forventeligt med hvad han er: et 18-årigt (mega)talent, der spiller sine første minutters seniorfodbold.

Min pointe her er, at De Rossi måske heller ikke har truppen til at spille den fodbold, han helst vil? Bare kig på forsvaret i går - Spina er skadet. Mancini har spillet overdrevet meget i løbet af sæsonen - og har på det seneste også spillet mens han har været skadet. Ndicka er lige vendt tilbage fra en punkteret lunge og spiller 90 minutter flere kampe i streg. Karsdorp har lige gjort sit bedste for at vise, hvorfor man ikke skal vælge ham i start-11’eren, og måske er Celik endnu ikke tilgivet for hjerneblødningen mod Milan. Smalling er givetvis stadig skadet, han har vel været i kompetent aktion for os cirka 5 gange i løbet af denne sæson (og var ellers ham, tre-mands-forsvaret var bygget op omkring).

Måske der er nogle underlæggende årsager til, at vi ender med det tre-mands-forsvar her til allersidst på sæsonen?

[Rettet af: Romaneren - 13/05/2024 - 14:13]


Sund
1087 indlæg.
d. 13/05/24 14:19

Ok, vinder Atalanta over Leverkusen i finalen ser jeg vores chancer for CL realistiske.
Men nu skal de lige vinde over et voldsomt formstærkt hold først.

Ender Atalanta som nr. 5 i ligaen og vinder EL giver det en billet til 6. pladsen.

Vi må antage at Roma vinder de to sidste kampe (selvom Genoa kan drille)
- Roma / Genoa
- Empoli / Roma
Dermed fastholder man som minimum 6. pladsen.

Atalanta har 4 point op til den farlige 4. plads ved Juve og Bologna og en kamp i hånden:
- Lecce / Atalanta
- Atalanta / Torino
- Atalanta / Fiorentina

Jeg er bange for at Juve og Atalante ender med at bytte plads, da det ikke er utænkeligt med et nederlag til Bologna og point tab til Monza.

Der er godt nok meget der skal gå op i en højere enhed.

Worst Case fejler vi i de sidste par kampe og bliver overhalet af Lazio, men det må simpelthen ikke ske.


tbroma10
592 indlæg.
d. 13/05/24 14:40

Jeg synes helt ærligt ikke, truppens sammensætning eller ej, der er nogle gode argumenter for at spille med en tre backs kæde. Jeg synes det var så ualmindeligt håbløst igår og det værste ved det hele var at man kunne regne det ud så snart man så hvordan vi stod på banen ed startfløjtet det er da så åbenlyst at vi ikke kan spille det system.

Jeg har tabt rigtigt meget af min optimisme og tro på projekt DDR. Jeg vil gerne tage fejl. Jeg vil gerne være mindre negativ men det kan jeg ikke være efter igår og derfor er det nemmeste at stoppe med at skrive i denne tråd for nu. Jeg anerkender at det kan være lettere apokalyptisk, men det er vel ikke helt uberettiget at se sådan på det hele når man på den måde går væk fra hvad der har virket og tilbage til det der på ingen måde har virket.

[Rettet af: tbroma10 - 13/05/2024 - 14:50]


Seneste Nyheder

Monza - Roma
(06/10/24) 35 0


EL: Elfsborg - Roma
(03/10/24) 30 0


Roma - Venezia
(29/09/24) 23 0


EL: AS Roma - Athletic Bilbao
(26/09/24) 25 0


Roma - Udinese
(21/09/24) 23 0


Officielt: Ivan Juric er ny træner
(18/09/24) 0


De Rossi fyret
(18/09/24) 20 0


Genoa - Roma
(14/09/24) 35 0


Juventus - Roma
(01/09/24) 21 0


EL: Romas modstandere
(30/08/24) 0


Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma