Login
Glemt password Opret bruger

Optakt: Roma - Verona

FB_IMG_1705411405281.jpg

Kategori: Optakt

Kilde: Romapress.net, Football-Italia.c

Skrevet d. 19/01/24 13:59 af geggeri

I morgen aften står AS Roma over for Verona i Serie A. Kampen er Danielle de Rossi debut som AS Romatræner efter at have overtaget roret fra Mourinho. Med en udfordrende periode og kun én sejr i de seneste fem kampe står Roma over for et presserende behov for at vende skuden.

Dybala er tilbage fra skade og forventes at starte inde. Det bliver måske stadig en 3-mands bagkæde under de Rossi, men ændringer blandt de forreste spillere kan føre til enten en 3-4-1-2 eller 3-4-2-1 formation, med Dybala som nøglefigur i den offensive midtbane.

I forhold til holdets aktuelle placering som nr. 9 i Serie A, er denne kamp afgørende for Romas håb om at klatre opad i tabellen.

Verona, selvom de kommer fra en sejr, kæmper stadig i nedrykningszonen som nr. 18.

Med Paulo Dybala tilbage og et ændret taktisk setup, er der forhåbentlig grund til optimisme.

Forventet startopstilling
Rui Patricio
Lorente, Mancini, Kristensen
Spinazzola, Bove, Cristante, Paredes, Celik
Pellegrini, Dybala
Lukaku

Forza Roma! 🐺⚽





3

33 kommentarer


Skytt0
1517 indlæg.
d. 20/01/24 09:57

Det er godt nok længe siden, at jeg har glædet mig så meget til en Roma kamp! Med Mourinho væk, ser vi formentlig et helt andet Roma hold med en anden gejst, og en DDR, der vil bevise at han er den rigtige for Roma!

Spændende om han holder formationen som under Mourinho eller om han ændrer helt radikalt på opstillingen. Det vil i hvertfald give mening da nærmest hele vores forsvar er utilgængelige i aften.

Jeg tror på en sejr og en god start for DDR!



Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 20/01/24 17:04

Vi starter i en 4-3-1-2 opstilling


TheGladiator
234 indlæg.
d. 20/01/24 17:45

Fantastisk med ny opstilling, man får helt glæden tilbage! Håber vi rent faktisk kan holde lidt på bolden og skabe lidt offensivt. Forza Roma og De Rossi!


asromadk
3649 indlæg.
d. 20/01/24 18:15

Åhhh man bliver helt glad. Klip til DDR, der kigger ud mod en spiller - klapper lidt anerkendende for at vise enighed, at man er på bølgelængde og thumbs up... Små ting der giver mig glæde lige nu, det var så tungt at være vidne til Mou's stone face og blik som 99,99 procent af tiden udstrålede foragt eller noget andet grumt.

Tvivler meget på det næste halve år sportsligt, desværre. Men bare det at slippe for Mourinhos negativitet omkring alt og alle gør en forskel for mig som fan/seer. Skønt

1

Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 20/01/24 18:22

Stærkt af el Sharaawy. Flot assist.
God start.


tbroma10
519 indlæg.
d. 20/01/24 18:25

Der er mange spillere som ligner køer på græs for første gang. Det er svært at være andet end glad over at se os forsøge at spille fodbold.

Jeg tror heller ikke på at træerne vokser ind i himlen, men det her vi ser lige nu, dét har været tiltrængt


asroma87
3122 indlæg.
d. 20/01/24 18:26

DDR effekten!!!!!!!



asroma87
3122 indlæg.
d. 20/01/24 18:27

Endelig får spillerne lov til at spille fodbold


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 20/01/24 18:28

Nu kommer der spænding tilbage i kampen.
Kristensen på banen


asroma87
3122 indlæg.
d. 20/01/24 18:29

Øv synd for Spina! Så ud som om at han nød det nye system


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 20/01/24 18:36

Pellegrini er genfødt!!


napstah
278 indlæg.
d. 20/01/24 18:38

Hvor er det dog befriende at se vores drenge spille fodbold igen...


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 20/01/24 18:48

Billig baggrund men dejligt at se de ligner et hold der har lyst til at spille fodbold og kæmpe for hinanden



Sofus
3092 indlæg.
d. 20/01/24 18:58

Ja, altså jeg tror der er blevet ligeså mange førstegangsafleveringer på de første 45 min end der blev lavet på 2,5 år med Mourinho. Det gør mig sgu glad at se.

Mega synd med Spinna, som så (ikke overraskende) forvandlet ud. Håber ikke Pellegrini lider samme skæbne! Det så ikke helt godt ud til sidst.


tbroma10
519 indlæg.
d. 20/01/24 19:07

Det er en billig baggrund men jeg er slet ikke om at havde der ikke været et trænerskift, så havde der stået 0-0 og vi var begyndt at håbe på et rødt kort. Vores bænk havde skabt sig de første 45 min.

Sådan er det ikke. Det er dejligt


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 20/01/24 19:24

Leeds…


tbroma10
519 indlæg.
d. 20/01/24 19:26

Llorente har ingen plads på dette hold når Mancini og Ndicka er klar. Men okay, fairplay fra sparkeren


tbroma10
519 indlæg.
d. 20/01/24 19:30

Mon ikke De Rossi står og tænker om Bove: "det er jo mig for godt 20 år siden..."


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 20/01/24 19:30

Dybala skadet?



tbroma10
519 indlæg.
d. 20/01/24 19:34

Han var vist kun på 60-70% efter sin seneste muskelskade. Han var heller ikke ligefrem i hopla til aften.


asroma87
3122 indlæg.
d. 20/01/24 19:36

Hahahah Rui


tbroma10
519 indlæg.
d. 20/01/24 19:36

Nu har Patricio så endegyldigt vist at han er fortid. Han har losset bolden væk i ingenting det meste af aftenen og når han så skal redde en bold laver han en gang lort.


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 20/01/24 19:38

Det er grotesk så ringe Patricio er.


asromadk
3649 indlæg.
d. 20/01/24 19:41

Sjovt. For det her ligner pludselig det "gamle" Roma. Under Mourinho var man det bedst scorende hold i de sidste 15 minutter - det "gamle" Roma var sådan et hold som kunne smide en 2-0 føring og tabe 2-3 i det sidste kvarter til et elendigt hold. Spændende hvad der sker nu.


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 20/01/24 19:42

Ja lige nu sejler vi totalt og det lugter af 2-2. Vi spiller uden målmand



asroma87
3122 indlæg.
d. 20/01/24 19:54

Hold kæft hvor er Belotti dårlig


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 20/01/24 19:55

Puha noget ærgerlig eftersmag.
Presset til sidst af et svagt verona hold.
Men tre point i banken
Er dog lidt bekymret


tbroma10
519 indlæg.
d. 20/01/24 19:57

Det holdt hårdt. Men det holdt.

Ærgerligt vi ikke fortsatte efter pausen. Zalewski og Belotti har så også et par miserable indhop, men det er jo den aldrende mand i målet som sætter alt igang med et stort drop. Han er færdig på dette niveau og har i hvert fald været det siden starten af denne sæson.


Sofus
3092 indlæg.
d. 20/01/24 19:57

Synes det overordnet set er meget lovende. Vi ligner dog et hold som slet ikke har fitness til at spille det fodbold, som De Rossi gerne vil spille. Men det er jo ikke overraskende efter 2,5 år med fodbold uden løb for hinanden på nogen måde.

Belotti ligner en Serie 5 spiller og Rui er Rui :)

Forza Roma og vigtigt med 3 point!


asroma87
3122 indlæg.
d. 20/01/24 19:58

Det er kun fordi Rui laver drop og de får et mål, at Verona vågner op!

Det undrer mig ikke at holdet bliver nervøst til sidst, taktik osv er slet ikke på plads endnu.

Så jeg er bare mega glad pt


tbroma10
519 indlæg.
d. 20/01/24 20:02

Tallene lyver ikke. Patricio har færrest redninger af alle i serie a og den næstringeste redningsprocent. Han er dog undergået af Cagliaris målmænd i den sidstnævnte kategori.

Der er meget at være bekymret for. Det var der også for en uge siden. De Rossi vil spille intensiv fodbold hvor man løber for sine medspillere både med og uden bold. At det skal have lov at slå igennem er kun helt naturligt efter så lang tid uden andet end afventende defensiv langboldebaseret pis!

1


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 20/01/24 20:19

Salernitana og Cagliari venter inden Inter kommer på besøg. Hvorfor har vi en friendly d 24/1 midt i det hårde program ?
Vs Al Shabab


tbroma10
519 indlæg.
d. 21/01/24 12:12

Det må handle om penge..


Seneste Nyheder

Florent Ghisolfi er ny sportsdirektør
(23/05/24) 0


Sådan kommer Roma i Champions League
(23/05/24) 0


Atalanta - Roma
(12/05/24) 71 0


Leverkusen - Roma
(09/05/24) 35 0


Roma - Juventus
(05/05/24) 29 0


Roma - Leverkusen
(02/05/24) 14 0


Napoli - Roma
(28/04/24) 34 0


AS Roma - Bologna
(21/04/24) 28 0


EL: Roma - Milan
(18/04/24) 10 0


Udinese - Roma
(14/04/24) 36 0