Login
Glemt password Opret bruger

Roma v Atalanta

ZOptakt.jpg

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 07/01/24 18:57 af Tottithorsen

Første hjemmekamp i 2024. Atalanta kommer på besøg i en sindssyg vigtig kamp om at hænge på i kampen om cl plads.
Efter pointtab til Bologna og Fiorentina som spillede hhv 1-1 og 0-1 vil 3 point bringe os blot 2 point fra 4 pladsen.

Roma døjer som altid med skader så den forventede startopstilling er

Patrucio
Mancini Cristante Llorente
Kristensen Bove Paredes Pellegrini Zalewski
Dybala Lukaku

Aouar og Ndicka er taget afsted for at deltage i AFCON





1

24 kommentarer


tbroma10
519 indlæg.
d. 07/01/24 20:45

Det er ret vildt at Mourinho er så ensporet på den tre back kæde at Kristensen om nødvendigt må være i den.



Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 07/01/24 21:03

Ja det koster os…


tbroma10
519 indlæg.
d. 07/01/24 21:09

Men det mål, det er Karsdorf. Han ser virkelig svag og elendig ud i den en situation. Det er mig så også en gåde at en wb skal ind i det lille felt i den situation når man har tre der skal forestille at være centrale forsvarsspilere.

Zalewski, jeg synes han er uforløst. Ofte fine takter men alt for sjældent med slutprodukt. Trist at vi om lidt mister Spinna.

[Rettet af: tbroma10 - 07/01/2024 - 21:10]


tbroma10
519 indlæg.
d. 07/01/24 21:21

Okay, vi er så heller ikke ligefrem heldige


tbroma10
519 indlæg.
d. 07/01/24 21:26

Her kan man så for alvor glæde sig over VAR for det er da noget af en hilsen Karsdorf får der.


Romaneren
1546 indlæg.
d. 07/01/24 21:31

Vi spiller godt! Fed kamp for en neutral seer, vil jeg tro. Fedt at se, at vi fint bider skeer med Atalanta på trods af myriaden af skader. Nissen ok i forsvaret.


Arsi
685 indlæg.
d. 07/01/24 21:33

Synes Nissen er godkendt i det 3 mands forsvar. Det var det jeg kaldte efter. Han ville passe bedre der end på wb



Sund
999 indlæg.
d. 07/01/24 21:39

Fin første halvleg hvor vi havde fortjent at være i front.

Dejligt offensivt udtryk vi har idag og Dybala er i spillehumør.

Nissen gør det godt som cb.

Zalewski er ved at vågne op, men mangler som altid et slutprodukt.


tbroma10
519 indlæg.
d. 07/01/24 21:42

Kristensen er bedre end jeg havde frygtet. Men vi møder også Atalanta på en helt anden måde end jeg havde forventet.


Romaneren
1546 indlæg.
d. 07/01/24 21:53

Enig i at dette ligner den 'gamle' Zalewski! Men vi har også langt mere offensive wingbacks i dag, end vi plejer. Men fedt at se.


tbroma10
519 indlæg.
d. 07/01/24 21:57

Okay, jeg er med på at Llorente har haft en svær kamp. Men en 18 årig lejesvend uden nogen form for serie A erfaring. Spændende.


Romaneren
1546 indlæg.
d. 07/01/24 22:08

10 flotte første minutter af Huijsen


tbroma10
519 indlæg.
d. 07/01/24 22:15

Han står desværre en meget habil kamp, den gode Atalanta målmand.



Romaneren
1546 indlæg.
d. 07/01/24 22:18

Jep, kæmpe talent, ham Carnesecchi. Også sindssygt hvor god den unge Scalvini er - han kan nærmest det hele.


tbroma10
519 indlæg.
d. 07/01/24 22:22

Ham kunne vi såmænd godt bruge.


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 07/01/24 22:46

Mou din klovn. Svigt dit hold igen


tbroma10
519 indlæg.
d. 07/01/24 22:49

Ja, det er jo ikke et nederlag. Men chancerne var nok til 3 point. Det er ærgerligt. Vi er nr 8 godt halvvejs. Det er jo skidt. 4 point dog til CL pladserne, men svært at tro på point næste gang.


asroma87
3122 indlæg.
d. 07/01/24 22:50

Det er kampe som denne, som gør at vi ikke kommer i CL og top 4. Et Atalanta hold som er helt væk og vi kan stadig ikke vinde på hjemmebane over dem.

Mou… gider ikke engang skrive mere om ham


Sund
999 indlæg.
d. 07/01/24 22:52

Ærgerligt vi ikke tager de tre point idag.
Vi skaber chancerne men er ikke skarpe nok.
Vi burde have vundet over et sløjt Atalanta hold.

Positive ting at tage med:
- god indsats af de fleste
- fin debut af Huijsen
- Nissen er fin som CB

Havde vi bare noget kvalitet på backs er jeg sikker på vi kunne ramme en top 4.
Men det er bare ringe afslutninger og dårlige indlæg på en stribe.

Og Mourinho er en kæmpe klovn.
Ja, stort frispark til Lukaku og dommeren har ikke sin bedste kamp. Men forhelvede han må da vide at der er 2 min igen og der venter en vigtig kamp næste weekend.

Klaphat



Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 07/01/24 22:54

Mou har altid karantæne når turen går til Milano


Romaneren
1546 indlæg.
d. 07/01/24 23:07

På den ene side skønt at se os spille så godt mod et tophold - på den anden side drønærgerligt, at vi ikke tager sejren. Synes vi har 80% af kampen i dag, så ville ikke have været ufortjent med 3 point. Meget flot indhop af 18-årige Huijsen, som det dog ikke ligner, at vi har nogen form for købsoption på. Bove er også strålende i dag, og igen må jeg bare sige, at det er en fornøjelse, at han efterhånden er fast inventar i start-11 og bare bygger på. Nissen udmærket som CB, hvilket er godt i Ndickas fravær.

Synes det er besynderligt, at man 'tør' spille sådan her mod topholdet Atalanta, men ikke har modet til at kontrollere og angribe på samme måde mod dårligere hold som Monza/Sassuolo/Lecce/Udinese og hvad der ellers er af 'midterfyld' i ligaen. Det klæder jo simpelthen holdet langt bedre at spille sådan her, og det giver tydeligvis point mod solid modstand, som Atalanta trods alt er.

... Og så kom vi også halvvejs gennem Serie A-sæsonen - 4 point efter CL-pladserne. Det ser jeg som et direkte resultat af den rædderlige sæsonstart, hvor vi i hvert fald har tabt 4 point på uafgjort mod Salernitana og nederlagene til Verona og Genoa. Vel at mærke ligger både Salernitana og Verona under stregen nu. Men dén sæsonstart taget in mente, så synes jeg faktisk, at det er udmærket 'kun' at være 4 point efter CL - det viser jo, at vi KAN strenge en række resultater sammen, som holder trit med de øvrige top 4-konkurrenter. Når det er sagt, så bliver CL-ræset benhårdt, når man er seks hold om én plads - jeg antager at Inter, Juve og Milan er stukket lidt af fra feltet, og dermed slås vi mod Bologna, Fiorentina, Lazio, Atalanta og Napoli. Vi skal satme stå tidligt op for at slå dem alle henover de næste 19 kampe.

Men jeg tager med mig, at det her (sammen med Napoli-kampen) måske var vores bedste kampe i denne sæson, hvor modstanden har været god - og håber at det er udtryk for en stigende formkurve.


asromadk
3649 indlæg.
d. 08/01/24 12:40

Er det kun mig der har svært ved at se at dommerpræstationen var SÅ slem mod Roma igår. Altså dommeren var under middel, men det gik begge veje synes jeg....

Synes simpelthen det er blevet så sølle at være vidne til. Altid dommerens skyld.

Ift. Lukaku episoden, så laver Mancini en i 1H som selvom det godt nok ikke er en friløber i min optik kunne give rødt nærmest (halsgreb og river en spiller ned - det hører jo ingen steder hjemme og ingen af de bevægelser var "naturlig" eller hændelige.. han strammer sin arm rundt om nakken på ham og flår ham ned som var det en brydekamp i 5 klasse...) den med lukaku synes jeg ikke engang er klokkeklar... hvis dommeren havde dømt den og direkte rødt, så havde atalanta nok med rette følte den var MEGET hård og så ville nogle af de svinestreger Roma stod for også skulle straffes.

Det hårdeste for mig med Mourinho er efterhånden det komplette fravær af refleksion eller at man kigger indad. At se de her voksne mennesker (Foti og de andre går heller ikke fri) opføre sig sådan kamp efter kamp er helt blæst...

Jeg kan ikke forholde mig til Mou eller projektet mere - og det har jeg ellers været en af de bedste til. Har nemt kunne tage den pragmatiske hat på, tænkt i taktikker der passer til truppen og set glasset som halvt fyldt.

Men synes virkelig AS Roma i dag fremstår som en klub der på alle parametre skuffer. Træner der ikke kan få melodien til at spille, 2 semi afdankede stjerner som alt drejer sig om, LP7 som vel ville figurere på holdet hvis der skulle kåres sådan et europæisk hold over overvurderede "top" spillere og mange andre ting.

Man savner koncept, ungdom, frished, fart og visioner og spilleglæde overfor dagens kamp såvel som dét at spille fodbold.

....
Hvis man ikke kommer i CHL til sommer, så håber jeg at Friedkin er modige nok til at starte helt om - bruge 3-5 år på at stablet et koncept på benene, hvor man accepterer at man ikke skal spille CHL. Tænke økonomiske klogt, hente og bruge talenter, bruge egne talenter osv. og når man så har fået styr på økonomien og fx stadion, så kan man skalere projektet op og hente bedre og bedre spillere uden at tage munden for fuld.

For jeg er træt. Træt af at man tror på at man kan skyde genveje til at få en sund klub. 3 år med Mourinho hvor der bestemt er brugt penge har stadig ikke ført til CHL, og måske er man bare nødt til at indse at man skal skabe en sund forretning først, hvis man vil op og bide skeer med de store.










Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 08/01/24 15:47

Enig. Synes også dommeren dømte begge veje.
Billigt frispark vi fik ved Scamaccas bløde skub i ryggen. Men ja det er nemmere at give dommeren eller andre skylden end at kigge indad.

Spillet var ellers opløftende i går!
Men vi er for uskarpe foran kassen


tbroma10
519 indlæg.
d. 08/01/24 18:56

Enig Asroma.dk. Helt enig!

Og man kan tilføje:hvad er det egentligt den der ene sæson med deltagelse i det forjættede land skal give? Det giver naturligvis penge men næppe nok til at få det nuværende spilsystem og de nuværende mange korte løsninger erstattet af noget mere langsigtet. Og Lukaku, bliver han for enhver pris hvis det hedder CL næste sæson? Næppe.

Vi kommer ikke udenom en eller anden form for selvransagelse og etablering af et mere langsigtet projekt hvor fokus er på faste kontakte, unge spillere etc. Man kan ligeså godt komme igang for det kommer før eller siden.

Paolo Di Canio (af alle mennesker) har idag udtalt at det ikke længere kan være tilfældigt at Mourinho har karantæne forud for hvert Milano besøg. Hvad er det man siger? Man skal høre sandheden fra fulde folk, børn og nu også tidl fodboldspillere med tvivlsomme politiske sympatier.

Det er jo komplet til grin at manden trækker så mange karantæner til sig. Generelt men i særdeleshed når turen går til et bestemt stadion nordpå.

Jeg tror ikke på projektet som det tager sig ud lige nu. Det er kortsigtet og uden perspektiv. Ja ja, vi gjorde en fin figur igår, men alle forudsætninger var til stede for 3 point som alligevel udeblev. Atalanta var jo helt væk!

I de sidste år har det været sådan. Dengang vi senest spillede cl og endda kom i semifinalen, var der også kun elendige beslutninget i efterspillet. Dårlige transfers, forkerte salg af unge spillere osv.

Men generelt er det allerstørste problem den fuldstændigt manglende selverkendelse. Det er altid de andres skyld eller enkelte spillere. Det er simpelthen så pinligt at se på.


Seneste Nyheder

Florent Ghisolfi er ny sportsdirektør
(23/05/24) 0


Sådan kommer Roma i Champions League
(23/05/24) 0


Atalanta - Roma
(12/05/24) 71 0


Leverkusen - Roma
(09/05/24) 35 0


Roma - Juventus
(05/05/24) 29 0


Roma - Leverkusen
(02/05/24) 14 0


Napoli - Roma
(28/04/24) 34 0


AS Roma - Bologna
(21/04/24) 28 0


EL: Roma - Milan
(18/04/24) 10 0


Udinese - Roma
(14/04/24) 36 0