Login
Glemt password Opret bruger

Manchester United v Roma

Europa League

Kategori: Optakt

Kilde: Tottithorsen

Skrevet d. 29/04/21 19:41 af Tottithorsen

Så gælder det sæsonens indtil dato vigtigste kamp hvor Roma møder United på Old Trafford i den første af to semifinaler i Europa league.

Roma møder op med minimum af selvtillid efter en enkelt sejr de seneste 7 kampe samt skader og karantæner betyder at United må betragtes som klar favorit til at vinde samlet

Italienerne har Mancini i karantæne og Zaniolo er fortsat skadet

Jeg frygter virkelig dette opgør for vi risikerer at få ørerne i den hurtige engelske maskine. Meget afhænger af Fonsecas taktiske oplæg og hvor højt vi står med bagkæden. Får Rashford mv plads til at løbe er vi færdige. Som det gik i CL semifinalen v Liverpool hvor de Francesco vurderede helt forkert

De 11 startende

Pau
Smalling Cristante Ibanez
Karpsdorp Diawara Veretout Spinnazola
Pelligrini Dzeko Mikhitarian






81 kommentarer


asroma87
3430 indlæg.
d. 29/04/21 20:00

Hvorfor??!! Hvorfor skal Dzeko starte inde? Jeg forstår det simpelthen ikke! Fonseca fejler fuldstændigt med den beslutning synes jeg.



DeRossi16
530 indlæg.
d. 29/04/21 20:01

Shit jeg ser frem til den her kamp!
Helt enig i dit oplæg, kan vi lukke ned for deres fart, kan vi godt lege med.

Vi mangler Mancini idag, som virkelig vil blive savnet. Forhåbentlig viser Smalling, at de lavede et kæmpe mistake ved at sælge ham.

En Dzeko som gider idag, Mhiki og Pellegrini i hopla og en Spinnazola som har fundet de hurtige fødder frem, så kan vi godt trække et resultat med hjem.

Vildt at se fansene sende dem så godt afsted. Det må give 5 procent ekstra!
Kom nu for fuck sake, roma!


Sofus
3107 indlæg.
d. 29/04/21 20:39

Graversen om Roma:

"Meget velorganiseret. Meget stærke defensive"

Loooooool


TheGladiator
258 indlæg.
d. 29/04/21 20:52

Savner også at se vores topscorer (borja) i startopstillingen... jeg så en engelsk journalist som sagde at mayoral er Romas vigtigste spiller, tror ærligt de har en begrænset viden om vores hold i uk..
Forza Roma!


Sofus
3107 indlæg.
d. 29/04/21 21:04

eeeeeej forhelvede! 2 minutter og så er Veretout ude...


Skytt0
1532 indlæg.
d. 29/04/21 21:04

Veretout skadet - Fantastisk start!


asroma87
3430 indlæg.
d. 29/04/21 21:05

God start! Fuck det er også uheldigt

TYPISK!!!!



Sofus
3107 indlæg.
d. 29/04/21 21:10

Nej hvor var det nemt. Chokerende passivt!


asroma87
3430 indlæg.
d. 29/04/21 21:11

Hahahaha!!! Shit mand


Skytt0
1532 indlæg.
d. 29/04/21 21:11

Jeg kan allerede se kampens resultat - og det er ikke godt!

Ej, gas - men vi skal virkelig ovenpå igen!


Sund
1299 indlæg.
d. 29/04/21 21:13

Hatten af for et flot mål de laver


Sofus
3107 indlæg.
d. 29/04/21 21:15

straffe!!


Skytt0
1532 indlæg.
d. 29/04/21 21:16

Og jeg kaldte den!!! Sindsygt vigtigt mål!



Sofus
3107 indlæg.
d. 29/04/21 21:16

FUUUUUCK DET VIGTIGT


asroma87
3430 indlæg.
d. 29/04/21 21:16

Hahaha fryd dit klamme Juventus svin!!

No Pellegrini no party!!!!!!!


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 21:20

Hvad skete der med Veretout?


Sofus
3107 indlæg.
d. 29/04/21 21:21

@Tottithorsen - Forstrækning.

Puha Ibanez er usikker på bolden! Og han tør ikke at spille den tilbage, hvilket man godt forstår...


DanieleTotti
913 indlæg.
d. 29/04/21 21:21

Så ud til at de spillede lidt for hurtigt til Christante/Lopez ved målet. Men forventningerne er allerede overgået med et mål!


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 21:23

Så er fundamentet lagt for 7-1... ;(



Romaneren
1727 indlæg.
d. 29/04/21 21:24

SÅ vigtigt udebanemål


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 21:27

Fuck nogle fejl vi laver. Det går åbenbart for hurigt

Hviler der en forbandelse over klubben?

[Rettet af: Tottithorsen - 29/04/2021 - 21:29]


Sofus
3107 indlæg.
d. 29/04/21 21:29

Nogen helt vilde fejl på det her niveau - også at der er så mange. Men forza Mirante!


asroma87
3430 indlæg.
d. 29/04/21 21:34

Hva fanden skete der med Pau???


Skytt0
1532 indlæg.
d. 29/04/21 21:34

WHAAAAAAAAT!!!! JAAAAAAAAAAA!!!!


Sofus
3107 indlæg.
d. 29/04/21 21:35

JAAAAAA



asroma87
3430 indlæg.
d. 29/04/21 21:35

JAAAAAAAA!!!!! Der er fest i aften i Manchester

Romaaaaa, Romaaaaa, Romaaaaaa


Romaneren
1727 indlæg.
d. 29/04/21 21:36

EDIINNN!!!!


Sund
1299 indlæg.
d. 29/04/21 21:37

Stærkt!!

Nu skal vi holde til halvleg og kører lidt på kontraer


DanieleTotti
913 indlæg.
d. 29/04/21 21:38

HAHA DZEKO. Læg mærke til at han faktisk brændte chancen ved at skyde til højre 90 grader væk fra målet. Men rammer så sit eget venstre knæ. Total bøvet, men det virker..

Og Pellegrini er virkelig i hopla!


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 21:38

Sjove er at Dzeko mistimer med højre poten så bolden rammer op på venstre knæ og går i mål


Sofus
3107 indlæg.
d. 29/04/21 21:38

neeeej spina....



Aldair
67 indlæg.
d. 29/04/21 21:38

BOOOOOOOM!!!

Elsker vores tossede hold!


asroma87
3430 indlæg.
d. 29/04/21 21:40

Er der 5 indskiftninger i el?


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 21:40

Det kan ikke passe de går så nemt i stykker. Hver sæson vinder vi titlen for flest skader.
Der er grundlæggende noget galt


Sofus
3107 indlæg.
d. 29/04/21 21:40

Lad os håbe de har styr på udskiftningsreglerne nu...


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 21:41

Vi kan skifte ud i pausen og ikke andet. Det vil give problemer i anden halvleg...


asroma87
3430 indlæg.
d. 29/04/21 21:42

Hvorfor gik Pau ud?

[Rettet af: asroma87 - 29/04/2021 - 21:43]



Romaneren
1727 indlæg.
d. 29/04/21 21:45

Fantastisk første halvleg - men tre udskiftninger på 37 minutter er godt nok ikke lovende... FORZA!!!

[Rettet af: Romaneren - 29/04/2021 - 22:06]


Sund
1299 indlæg.
d. 29/04/21 21:46

Han slog skulderen efter en redning


DanieleTotti
913 indlæg.
d. 29/04/21 21:47

Hey sidst da vi tabte havde vi Doni på mål. Ville til en hver tid vælge Mirante over Doni/Lopez, så måske er det ikke helt skidt!


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 21:49

Rent taktisk er det skidt når vi ikke kan justere efter pausen. Eller hvis vi får flere skader...


Aldair
67 indlæg.
d. 29/04/21 21:51

Dzeko sveder!

1

Sofus
3107 indlæg.
d. 29/04/21 21:51

IBANEZ?!?!?!? Stærkt Mirante og Smalldini



asroma87
3430 indlæg.
d. 29/04/21 21:52

Ibanez skal sælges! Manden er helt væk jo

Tænk hvor mange fejl han har lavet denne sæson


Sund
1299 indlæg.
d. 29/04/21 21:52

Nu skal Ibanez satme ikke begynde med sådan noget der.. Shit han er usikker og nervøs på bolden


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 21:53

Ibanez ?? Hvad laver han. Det er det første du lærer som miniput. Han har ikke været for god på det sidste

Flot spillet af holdet de sidste 20 min


Romaneren
1727 indlæg.
d. 29/04/21 22:01

Bruno Peres skal spille sit livs kamp på den venstreback.... Dzeko viser hvor meget rutine betyder på der her niveau - og Pellegrini viser hvorfor han er vores nye capitano, forhåbentlig i mange år frem.

FORZA!!!


Sund
1299 indlæg.
d. 29/04/21 22:02

Karsdop har også gjort det fint samt man kan se at Smalling vil det her ekstra meget i aften

1

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 22:13

Hvor er det et slapt mål at lukke ind
Fanme ikke godt nok



Sofus
3107 indlæg.
d. 29/04/21 22:17

Svært at se de her 11 herrer holde en uafgjort hjem... Men kom så!!


Sofus
3107 indlæg.
d. 29/04/21 22:22

Aaaaaj den skal du hakke på Pellegrini!


asroma87
3430 indlæg.
d. 29/04/21 22:27

Mirante.... tror vi bliver blæst over nu! Vi kan jo ikke skifte ud


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 22:28

Smalling ophæver offsiden og Mirante kan ikke tage med hænder. Det går nok galt nu


asroma87
3430 indlæg.
d. 29/04/21 22:32

Straffe min bare røv


Sofus
3107 indlæg.
d. 29/04/21 22:33

Hvad for noget straffe?!?!?!



asroma87
3430 indlæg.
d. 29/04/21 22:34

Snyd og bedrag!! Totalt korrupt


Sofus
3107 indlæg.
d. 29/04/21 22:34

Klassisk United


Skytt0
1532 indlæg.
d. 29/04/21 22:35

Super League Money?


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 22:35

Tyndt tyndt straffe. Fuck United!
Uefa ser helst United i finalen de svin


asroma87
3430 indlæg.
d. 29/04/21 22:35

United er bare et rigtig luder hold! Så klam en klub, det helt vildt

[Rettet af: asroma87 - 29/04/2021 - 22:35]


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 22:39

Smalling igen impliceret. Godt vi købte ham

Nå det var den sæson



DanieleTotti
913 indlæg.
d. 29/04/21 22:40

Ja det ser grangiveligt ud til at Fonseca igen har lavet 0 i pausen, mens modstanderen har luret ham og tweaked så vi lukkes totalt ned.. Og så skal man jo egentlig bare op i vores felt for at få mål.


Sofus
3107 indlæg.
d. 29/04/21 22:40

Lad os nu bare holde den ved 5-2...


TheGladiator
258 indlæg.
d. 29/04/21 22:46

Kan ikke huske vi har haft så ringe et forsvar.. det er serie b værdigt, synes generelt forsvaret har virket enormt usikkert under fonseca :-(


DanieleTotti
913 indlæg.
d. 29/04/21 22:51

Så kan vi vist ligeså godt fyre Fonseca nu..


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 22:52

Og Mirante er pivringe. Den havde jeg sgu reddet! Men ikke et nederlag der kommer bag på mig. Ej heller størrelsen på nederlaget

Vi starter bare forfra til sommer


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 22:52

5-0 i 2. halvleg!!!!!



Sund
1299 indlæg.
d. 29/04/21 22:56

Man gider jo ikke engang se den anden kamp, det er håbløst.

Der er nok lidt skuffede fans når de vender hjem


Skytt0
1532 indlæg.
d. 29/04/21 23:03

... Men ærligt talt - Havde folk herinde forventet andet?

Jeg mener, vi har i forvejen nogle vigtige spillere ude med skader, og så får vi 3 skader efter 30 minutter, hvor vi ikke kan skifte ud resten af kampen. Og med aldrende spillere på banen som Smalling, Bruno Peres, Mkhitaryan, og Dzeko på banen i 90 minutter, så svarer det jo energimæssigt til at kampen ville slutte efter 60 minutter.

Man U stiller desuden i stærkeste opstilling og er på samtlige pladser bedre end os (selv med deres B hold er der ikke mange af vores spillere der ville kunne starte inde). Bare på kvaliteten ville de være store favoritter, og ikke underligt hvis vi da ville få en snitter på 2-0 til 3-0.

Ja, vi laver store fejl under kampen og vi bliver straffet gevaldigt for vores fejl (dog med et meget forkert dømt straffespark + 1-2 fehlerer af Mirante), men med ovenstående forudsætninger, så så det bare umuligt ud. Vi har også været elendige rent forsvarsmæssigt igennem hele sæsonen, så jeg har svært ved at se, hvad der skulle gøres anderledes i aften?
Om vi kunne have pakket os sammen i anden halvleg? muligvis - men jeg kunne ikke forestille mig, at United ikke på et eller andet tidspunkt i kampen ville bryde igennem forsvaret alligevel, og så køre den derfra.

Jeg var mega overrasket, da vi kom foran 1-2 i første halvleg, og tænkte næsten, at det her havde jeg ikke forestillet mig ville ske! Jeg er imponeret over, at holdet overhovedet er nået så langt i turneringen - det havde jeg på ingen måde forestillet mig, da vi var midt i gruppespillet!

Vores nuværende situation er kulminering af dårlig ledelse, spiller indkøb og sort uheld ift. skader. Det kan man ikke alene klandre Fonseca for, og jeg føler ikke at det er det rette call at fyre ham - det er bare at skubbe problemerne væk, og så starter vi forfra næste sæson, hvor Sarri eller hvem vi henter får samme tur i maskinen, når vi taber 4-0 til 5-0 hver gang vi møder Juventus, Inter, Napoli, osv. Det ville ikke være til at bære!

Men det er nok den eneste tendens der hersker i Roma!

Jeg ser ihverfald fremad mod næste sæson, og håber vi kan få vendt skuden!

1

AS-Roma-Italien
1695 indlæg.
d. 29/04/21 23:09

Jeg er stolt over at Roma nåede så langt.

Men når det er sagt så er der måder at tabe på.

Det er altid i orden at tabe.

Men at tabe som vi gjorde i aften er ikke i orden.


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 23:10

Enig skytt. Jeg havde forventet et resultat som dette og 6-2 er da bedre end 7-1...

Sørgeligt nok starter vi forfra til sommer med ny træner og 6-7 nye mand i truppen
Utroligt deprimerende


Sund
1299 indlæg.
d. 29/04/21 23:13

Det her er nok bare kulmination på hele sæsonen og at vi nu må indse at den er endelig slut.

Skuffelsen og vreden hænger tungt lige nu, da man fik et glimt af håb efter en godkendt første halvleg. Og det er bare ikke godt nok at tabe 5-0 i anden halvleg uanset hvad.

Vi har en historisk dårlig trup, det er der ingen tvivl om og jeg klandrer ikke bare Fonseca men især ledelsen/tidligere ledelse dvs klubben generelt.

Smalling spiller pisse godt i første halvleg og falder fuldstændig fra hinanden i anden. Vi bliver ved med at give de dumme afleveringer væk (især Ibanez og Diawara).

Men du har ret i at man ikke havde forventet andet. Har selv været den gode fan og oddse 7-1 til UTD, vi var jo ikke i tvivl om at det kunne gentage sig.

Nu skal skuffelsen lægge sig og vi skal se frem til en ny sæson. Om man vil det eller ej bliver Fonseca fyret nu.


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 23:16

Fonseca fyres og Zaniolo og Pelligrini sælges og ind kommer Sarri og Shaqiri og Jens Stage
Nogen gange drømmer jeg om at man bare kan skifte til et hold der vinder hele tiden men jeg elsker jo det lorte hold ;)

[Rettet af: Tottithorsen - 29/04/2021 - 23:22]



Sund
1299 indlæg.
d. 29/04/21 23:33

@Tottithorsen
Har det på samme måde. Kunne man ikke bare været blevet forelsket i en anden klub dengang. Men det hænger sgu ved og uanset hvor dårlige Roma er ser jeg altid frem til at se dem spille.

Den hyppigste årsag til mavesår må være at være Roma fan


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 29/04/21 23:36

Jeg har været fan i over 30 år nu og vil altid være det. Og har kun ét hold!!!
Men en aften som i aften er det lidt tungt at være fan selvom jeg forventede en røvfuld


Romaneren
1727 indlæg.
d. 30/04/21 00:30

Truppen er tynd. Vigtige spillere blev skadet - det er sindssygt at miste 3 spillere (heriblandt to nøglespillere) efter 37 minutter. Det er vanvittigt uheldigt.

Men man må bare ikke tabe 5-0 i én halvleg i årets vigtigste kamp 11 mod 11. Heller ikke selvom vigtige spillere er ude. Især ikke efter at have skabt sig SÅ godt et udgangspunkt efter første halvleg.

Ja, truppen er skidt. Smalling, Ibañez og Cristante har ikke niveauet - hverken sammen eller hver for sig. Diawara er en nulbon, Bruno Peres er en andenrangsspiller osv osv. Men man må fandme bare ikke tabe en halvleg i en EL-semifinale med 5-0, når man fører 2-1.

Jeg er STOR fortaler for at beholde den samme træner over en længere periode - men Fonseca har ultimativt fejlet i Serie A ved ikke at levere os i en position, der giver europæisk fodbold. Og i aften får man en gigantisk lærestreg i den kamp, det betyder ALT for Fonsecas fremtid.

Der skal nye boller på suppen til næste sæson - og der skal bygges noget langtidsholdbart op. Både på træner- og spillerfronten. Selv hvis vi må miste Fonseca, Mikhi og andre gode navne. Der skal være en strategi nu.

En trist aften - eller, egentlig bare 45 umådeligt triste minutter. Øv øv øv.

FORZA ROMA


asromadk
3790 indlæg.
d. 30/04/21 00:33

Desværre ryger han nok.
Desværre, fordi en fyring alligevel intet hjælper på lang sigt. hvis klubben ikke får styr på de 117 andre ting, som også er galt.
Så kommer Sarri, omvæltning i truppen og så bliver de næste 3 år en blandet pose bolsjer, hvorefter det til sidste imploderer i en kamp a la i aften. Til den til vil det være lige så lidt Sarris skyld, som det idag er Fonsecas skyld.

Man står ved et skillevej hvor træneren, som det er kotyme, ses som problemer. Jeg gad godt at man for en gangs skyld tænkte træneren ind som en del af løsningen (på problemer, som er ingen og alles skyld).

1

asroma87
3430 indlæg.
d. 30/04/21 07:03

Jeg synes sku drengene kæmpede alt hvad de kunne. Men det er svært når 3 spillere bliver skadet på 37 min og United for et MEGA tyndt straffe. Så er det sku svært at holde hovedet oppe.

Jeg vil skrive: godt kæmpet og kom igen af drengene. Og fuck hvor er United heldige, 3 skader til startere på 37 min og et totalt hjernedødt VAR mål. Men den klub er bare så klam og ulækker.

Nu skal vi igang med et forhåbentligt nyt og spændende projekt med Friedkin drengene! Man kan jo næsten tillade sig at sige at det næsten ikke kan blive værre PT :-)

Forza Roma og godt kæmpet af drengene igår! Synd at 3 skader og et forkert VAR straffe skulle ødelægge det


Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 30/04/21 10:41

Stadig utilgiveligt at lukke 5 mål ind på én halvleg i en Uefa semifinale
Så må de sgu parkere bussen istedet. United scorer til 2-2 på en kontra - det er bare ikke godt nok!

Fonseca fyres formentlig inden sæsonen er ovre iflg italienske medier holder Friedkin møde med ledelsen idag



Sofus
3107 indlæg.
d. 30/04/21 11:42

Havde også forventet en snitte, men måden var utilgiveligt. Synes også Fonseca virkelig står med det største ansvar.

Ja, truppen er svag. Ja, han får tre skader i første halvleg. Men han ændrer ingenting i pausen eller noget som helst i oplægget. Jeg mindes stadig ikke en kamp, hvor Fonseca har ændret noget under en kamp, som har givet pote. Det er altid bare "stick to the gameplan" og det bliver vi fandme straffet for.

Vi er foran 2-1 på Old Trafford i pausen og har ingen udskiftninger. Der skal du fandme pakke dig sammen, med det hold vi har. United udligner på en kontra efter 5 minutter?! Altså hvad i helvede?

Ender vi som 8'er, som det sagtens kunne ligne, er det her jo den dårligste sæson siden 05. Og så dårlig er truppen altså ikke! Fonseca har haft svære betingelser, men han har også fejlet.


asromadk
3790 indlæg.
d. 30/04/21 12:29

Folk herinde tror bare det er FIFA eller FM. Parkere bussen? Det er lige så svært at 'parkere bussen' og lukke af, som det er at gå 'højt op og spille god offensiv' fodbold. Det sidste kræver gode offensive spillere, det første kræver gode defensive spillere.

Man kan ikke parkere bussen med de spillere der var til rådighed i går - det er de ganske enkelt ikke dygtige nok til.

Jeg er stadig skuffet og Fonseca er ikke uden ansvar - men det er bare så nemt at skyde skylden på ham. For nemt. Han har ikke altid fået gjort alt rigtigt, men det er toppen af isbjerget - problemerne er så grundlæggende og så grumme hele vejen rundt i klubben, at spørgsmålet om hvem der er træner for mig bare forekommer irrelevant.

Fonseca har til tider tryllet guld om til lort denne sæson - men der er bare desværre også grænser for, hvor længe man kan bilde sig selv ind at det smager godt: det er og bliver lort.

Hvis jeg skal klandre Fonseca for noget, er det, at han ikke har været i stand til i det mindste at sige, 7

"de her spillere kan jeg ikke bruge - og det kommer ikke til at ændre sig. Så vil jeg hellere bruge disse unge spillere fra egne rækker - og såfremt de førstnævnte ikke gider at skifte til de klubber der nu engang byder sig til, så må de jo fylde nogle dunke i Rom".

Men ikke engang dette er vel ene og alene hans skyld - lur mig om han ikke har fået strenge ordrer om at Dzeko naturligvis er nødt til at være en del af truppen.


På en eller anden måde, så gik sæsonen bare lidt for lidt skævt lige siden Dzeko 'kom tilbage', synes jeg. Der har været gode momenter, men alt i alt startede der er en overordnet nedtur i trup og præstationer, som man bare aldrig rigtig kom sig fra.

1

[Rettet af: asromadk - 30/04/2021 - 12:31]


Seneste Nyheder

AS Roma - Cagliari 16/3-2025
(15/03/25) 17 0


Athletic Club - AS Roma 13/3-2025
(12/03/25) 41 0


Empoli - AS Roma 9/3-2025
(08/03/25) 15 0


AS Roma - Athletic Club 6/3-2025
(05/03/25) 15 0


AS Roma - Como 2/3-2025
(01/03/25) 28 0


Pisilli forlænger til 2029
(25/02/25) 0


Roma - Monza
(24/02/25) 22 0


Europa League: Roma trækker Bilbao
(21/02/25) 0


AS Roma - FC Porto 20/2-2025
(20/02/25) 30 0


Parma - Roma 16/2-2025
(16/02/25) 18 0


Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma