Kategori: Optakt
Kilde: Tottithorsen
Skrevet d. 06/04/19 17:45 af Tottithorsen
Uhyre vigtigt opgør mellem 2 af bejlerne til at snuppe en plads i det europæiske næste sæson. Sampdoria vil være lykkelige over at skulle deltage i Europa League hvorimod det for Roma vil være en skuffelse med CL som er målsætningen.
Men med 1 point de sidste 3 kampe lugter det ikke ligefrem af en deltagelse i det fineste selskab for Giallorossi
2-2 mod Fiorentina viste romerne dog bedre takter især med gode præstationer af Zaniolo og Kluivert
Sidstnævnte assisterede ved begge scoringer men blev alligevel udskiftet efter en times spil.
Ranieri har efterfølgende meldt ud st det var forkert af ham at tage den unge hollænder ud...
Roma skal have 3 point hvis de skal holde trit med Lazio Milan og Atalanta. Sidstnævnte har seriøst fart på senest illustreret da de tævede Bologna. Foran 4-0 efter 15 minutter betød ny rekord i serie A. Den stod Juventus for da de i år 1932 førte med samme cifre efter blot 17 minutter - JA mod Roma!
Rygtebørsen melder om Dzeko har accepteret et skifte til West Ham til sommer. Jow tak.
Forventet start 11’er
Mirante
Karpsdorp Manolas Fazio Kolarov
Cristante DDR Pelligrini
Zaniolo Dzeko Kluivert
DE ROSSI!!!!!!!!!!!
Fløjt af !
Ind med Ünder nu. Hans fart vil gøre ondt på dem
[Rettet af: Tottithorsen - 06/04/2019 - 22:12]
Fantastisk Capitano!
Havde det på fornemmelsen efter hans blokerede skud.
Nu må den gerne blive lukket
Daje Roma
Vi har brugt 3 udskiftninger Thorsen, husk Jesus :-)
Der kan man bare se AndersRoma, jeg kunne slet ikke mærke det!
[Rettet af: Crap_Bag - 06/04/2019 - 22:16]
Utrolig vigtig sejr! Sådan!
SÅDAN MAN!!!!
YEEEEEES. SÅ VIGTIG EN SEJR.
DEJLIGE 3 POINT!
Jeg er ligeglad hvad nogle skulle mene om det skulle være godt for klubben at starte på en helt frisk uden Europa League.
Kunne ikke være mere uenig.
Vi skal i Europa League næste år!
Virkelig uventet 3 point. Det er vel første gang i sæsonen, vi kan sige det? Marassi har altid været er svær sted for os, specielt mod Samp.
Hvordan kan vi tillade dem en kæmpe chance tilsidst? Pga dårlig teknik.
Puha. Lækker sejr. Holder dem godt nede og et clean sheet til Mirante.
Bye Bye Olsen!!
Inter må gerne slå Atalanta imorgen tak
Bedste halvleg vi har spillet i et stykke tid. Fortjent sejr!
SYnes også det er det bedste vi har leveret siden Ranieri's indtog. Mere struktur, mere tro, bedre angreb fremad, god håndtering at Sapms offensiv og god brug af fløjene. Så for en gangs skyld ud til man havde noget der mindede om en plan offensivt! Respekt!
3 points, ja tak, men endnu mere vigtigt, UBETALELIG vigtigt boost der giver drengene tro på at de godt kan og at der er håb.
Man så det allerede i kampen mod Viola. Vi spillede også en god kamp der og var uheldig med Gersons mål, der ramte JJ og blev rettet af.
"Hvordan kan vi tillade dem en kæmpe chance tilsidst?"
Hvordan? Fazio ser på uret at tiden næsten er gået, og så går det op for ham at han ikke har lavet en hjerneblødning der har kostet et mål endnu. Så han går med største selvfølge og dumhed op på midtbanen og dækker samme mand som De Rossi, hvor der selvfølgelig kommer et et hul i firbackkæden bag ham som Defrel løber i... Horribelt forsvarsspil, specielt ved denne stilling og så langt i kampen.....
Anyway, holdet ser bedre afstemt ud, der er en plan og med lidt skarphed havde Schick scoret 1 eller 2 mål. Herudover så det ud til at fitness-niveuaet allerede er markant forbedret på holdet? Schick og Zaniolo plejer at få kramper og dø det sidste kvarter, det skete ikke idag. Selv De Rossi havde overskud til en lang, hård sprint sent i kampen. Det fysiske overskud smitter i den grad af på spillet også. Det er måske ikke helt umuligt..
Hvordan? Fazio ser på uret at tiden næsten er gået, og så går det op for ham at han ikke har lavet en hjerneblødning der har kostet et mål endnu. Så han går med største selvfølge og dumhed op på midtbanen og dækker samme mand som De Rossi, hvor der selvfølgelig kommer et et hul i firbackkæden bag ham som Defrel løber i... Horribelt forsvarsspil, specielt ved denne stilling og så langt i kampen.....
Hvad med de andre aktører i fejlen?
I øvrigt, så det 100% samme fejl, der skete mod Cagliari.
1. Mirante kikser udsparket
2. Midtbanen formår ikke at vinde 2. Bolden, der bouncer tilbage
3. Forsvaret bliver fanget
Ja der er andre der laver fejl. Men se splitsekundet hvor afleveringen til Defrel bliver lavet. Der er et kæmpe hul mellem Kolarov og Manolas, lige hvor Fazio var stødt op. Ingen kommunikation, ingen der når at opfatte at Fazio er stormet væk fra sin position..
Officielt: Tony D'Amico er ny sportsdirektør
(03/06/26)
0
0
Hellas Verona - AS Roma 24/5-2026
(23/05/26)
43
0
AS Roma - Lazio 17/5-2026
(16/05/26)
21
0
Parma - AS Roma 10/5-2026
(08/05/26)
19
0
Kommer Roma i Champions League?
(05/05/26)
3
0
AS Roma - Fiorentina 4/5-2026
(04/05/26)
11
0
Bologna - AS Roma 25/4-2026
(24/04/26)
19
0
AS Roma - Atalanta 18/4-2026
(17/04/26)
36
0
AS Roma - Pisa 10/4-2026
(10/04/26)
16
0
Inter - AS Roma 5/4-2026
(04/04/26)
41
0