Login
Glemt password Opret bruger

Roma og Liverpool er enige om Alisson

Alisson-e1496213344984-725x553.jpg

Kategori: Transfer og rygter

Kilde: Sky Sports

Skrevet d. 18/07/18 16:45 af Jonas

Flere medier melder her til eftermiddag at Roma og Liverpool er nået til enighed om prisen på Alisson.

Ifølge Di Marzio betaler Liverpool 75 mio. euro for den Brasilianske målmand. Der dermed bliver den dyreste målmand i historien.

Alisson skal være enig med Liverpool om en 5'årig kontrakt til 5 mio. euro om året. Han kan rejse til England allerede i aften og gennemgå det obligatoriske lægetjek på lørdag.

Di Marzio melder at Alphonse Areola er favorit til at erstatte Alisson i Roma målet. Som en anden mulighed nævnes også FC Københavns Svenske målmand Robin Olsen.






30 kommentarer


asroma87
3381 indlæg.
d. 18/07/18 18:37

http://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-124674&menu=news-all

Farvel og tak til Alisson - han flyver afsted mod England nu



mexes
2516 indlæg.
d. 18/07/18 18:52

Fint salg, men vigtigt, at vi får formidlet de 75 mio € ordentlig. Han skal selvfølgelig direkte erstattes og andet må vi så se hvad der vil ske.

Jeg er ked af at miste ham, men synes salget er fint. Irriterer mig dog, at Monchi og Pallotta bruger så meget krudt på, at siger han aldrig sælges osv osv., når det så alligevel sker.


asromadk
3760 indlæg.
d. 18/07/18 18:57

Jeg synes derimod det er et håbløst salg. Hvis det nu var Liverpool han befandt sig i og Real Madrid som hentede ham, så ville han jo være gået for det dobbelte. I.e. Vi er og bliver 3. led i fødekæden...

1

asroma87
3381 indlæg.
d. 18/07/18 19:08

Jeg er sgu spændt på hvem der skal afløse ham


AndersRoma
1008 indlæg.
d. 18/07/18 19:19

"asromadk", undskyld men det jo dumt skrevet. Han bliver den dyreste målmand i historien!? så hvordan bygger du din påstand om Liverpool ville kunne sælge ham for det dobbelte? Han har skuffet under VM og har haft 1 god sæson i Serie A..
Vi er ikke en klub med uendelige midler så et salg af denne kaliber er fuldstændig fantastisk for klubben. Selvfølgelig! vil han blive savnet men de penge han indbringer er for Roma bedre givet ud på flere positioner end 1. Sorry to say.


asromadk
3760 indlæg.
d. 18/07/18 19:38

Så må jeg jo være dum minus et par millioner. Jeg står gerne ved en påstand om, at Liverpool ikke havde solgt en verdensklassemålmand i svøb, årgang 92', med de præstatationer i bagagen, for under 120 mio euro.

At man så vil begive sig ud i det her med at det 'er mange penge' for AS Roma, det er noget helt andet. Uanede midler, nej, men tænker at Juventus ret tidligt havde for de tider ret store bud på Buffon - som ville have lunet i kassen - men det betyder jo ikke at det var det rigtige at gøre på lang sigt.

Jeg står fuldt ud ved det, det er et håbløst salg. Det umuliggør ikke opbygningen af et hold der spiller med om CHL pladserne og måske kan ramme et lucky-punch og vinde EUROPA LEAGUE, men det umuliggør opbygningen af et storhold, som om 3 år står ligeså stærkt som Juventus.

2

Skytt0
1525 indlæg.
d. 18/07/18 19:54

AndersRoma

Jeg må altså give asromadk medhold!

Som jeg allerede har uddybet i transfertråden, så viser det her kommende salg, at Roma ikke vil eller er i stand til at holde på profilerne. Dette er ikke et spørgsmål om penge, men kvalitet, som ikke kan købes for penge!

Liverpool havde aldrig sagt ja til 75 mio Euro, hvis et hold som Real bød!
Og der går ikke lang tid, før den rekord alligevel bliver slået, så er Alisson handlen pludselig ikke så speciel igen!

Jeg er stadig skeptisk, men vi må trods alt have tiltro til klubben om, at de har en fidus i det her, som kan blive endnu bedre for klubben!



AndersRoma
1008 indlæg.
d. 18/07/18 19:55

Jeg er lodret uenig.
Alisson's markedsværdi er sat til 60 millioner euro, så selvfølgelig ville Liverpool aldrig kunne sælge ham for det dobbelte?

"Det umuliggør ikke opbygningen af et hold der spiller med om CHL pladserne og måske kan ramme et lucky-punch og vinde EUROPA LEAGUE, men det umuliggør opbygningen af et storhold, som om 3 år står ligeså stærkt som Juventus."

Det jo bare gætterier?
Vi har en ung trup med massere potentiale og sagtens kan danne grundlag for stammen i fremtiden. Men vores trup (med Alisson) ville aldrig kunne blive ligeså stærk som Juventus. Vi mangler rutine og kvalitet på flere positioner, hvilket Alisson pengene forhåbentlig kan være med til at indbringe.


AndersRoma
1008 indlæg.
d. 18/07/18 20:10

Selvfølgelig handler det om penge?
Tag et kig på klubbernes samlede værdi og I vil måske få et bedre indblik i hvorfor vi nogengange bliver nødt til at sælge de største stjerner.

Roma 618 million U.S.D
Juventus 1,472 million U.S.D
Liverpool 1,944 million U.S.D


asroma87
3381 indlæg.
d. 18/07/18 20:18

Seneste rygter lyder på en pris på 70 mio euro + 5 mio euro i bonusser.

Det er sgu en god sjat penge alligevel, flot salg og dejligt vi denne gang fastholder prisen og ikke lader os presse!

Lad os håbe på en kanon erstatning + en stjernespiller til midtforsvaret!

Forza Roma


asromadk
3760 indlæg.
d. 18/07/18 20:55

Vi har en ung trup med massere potentiale og sagtens kan danne grundlag for stammen i fremtiden.

Du har jo selv fat i præcis min pointe, AS Roma er og bliver pt. en klub med masser af potentiale og rigelig med chancer for at stable noget seriøst på benene... Hvis man så også husker at få trukket en streg i sandet på et tidspunnkt få erkendt, at man er nødt til også at holde sammen på alle de her brikker af potentiale over tid for at kunne tage skridtet op, som klubben i bund og grund ønsker at tage.

Med andre ord, stor udskiftning er fint. Køb billigt, sælg dyrt, fint. Men man skal også vide hvornår man så skal sige: "Nu har vi fat i noget, nu er der noget under opsejling som ikke bare kan udskiftes med en billigere udgave med salgspotentiale".

Det er for mig at se nu. Rajda kan jeg gå med til, men at man sælger Alisson for 70 + 5, det viser at man ikke er kommet længere end at være 3.led. Fred være med det, men det er er faktum i min verden.

Igen, vi skal nok komme til at spille flot og skaffe resultater. AS Roma skal nok blive en faktor i næste sæson, kæmpe med om CHL pladserne og måske endda til November indtage 1.pladsen og have vundet alle CHL kampe. MEN, vi ved jo alle sammen man ikke på 4 mdr. kan skabe et fundament der kan holde over en hel sæson. Det er også et faktum, i min verden.

Man kan ikke købe, det som Alisson har bragt klubben. Ihvertfald ikke noget, som kan stå distancen over 38 kampe - og så er man igang igang med konstant at bygge op mod en "2. eller 3. sæson", som blot altid udebliver, fordi man så starter forfra så snart man har guld imellem hænderne.




3

Tottithorsen
4568 indlæg.
d. 18/07/18 21:39

Hvis han ønsker at spille andetsteds så er det en super handel. Mindes vi gav små 10 mill euro for 2 år siden og nu får vi 75 mill euro for ham.
Der findes andre gode målmænd som kan erstatte ham. Lad os nu se hvem vi henter ind før vi maler fanden på væggen.
Truppen er stærkere end sidste år vi mangler dog stadig en CB på højt niveau
Så vi har Manolas, Fazio, marcano og ???
Kunne også godt tænke mig en lille hurtig angriber som kunne spille sammen med Dzeko/Schick


AndersRoma
1008 indlæg.
d. 18/07/18 21:40

Tro mig! Jeg ville elske overalt hvis klubben altid kunne holde på vores bedste spillere og bygge på derfra. Men Roma er ikke en klub som har de økonomisk midler til at takke nej til et tilbud på 75 millioner euro for en spiller de for 2 år siden købte for 10 millioner. Sådan er det bare og det må man som fan accepterer og håbe på at noget af Alisson’s afkast indbringer en/eller flere spillere som også kan bringe
sportslig og økonomisk værdi til klubben.

Alisson er sommerens pt dyreste transfer efter Ronaldo og den dyreste målmand nogensinde. Det er utrolig trist vi mister ham men det betyder også vi kan købe mindst 2 som kan gå direkte ind i start 11eren.



Manne
49 indlæg.
d. 19/07/18 00:49

I skal også huske på at Real Madrid takkede nej til Allison inden vm, fordi han var for dyr, og at de ikke ville betale prisen for ham. Så det er ikke fordi det er småpenge vi har fået for ham. Tror stadig på en sindsyg sæson!

Forza Roma


59971Cools
690 indlæg.
d. 19/07/18 08:35

Helt enig i at det sportsligt er et ærgerligt salg, super målmand! og målmænd redder bare point til holdet hver sæson.
MEN 75 mio. EUR er jeg også enig i er for mange penge til bare at sige nej til. Hvis en Courtois går til RM for 400 mDKK (ved godt han kun har 1 år tilbage af kontrakt), men stadig en bedre målmand i min verden og har bevist sig over længere tid... Så er prisen for Alisson ikke helt skæv! Tværtimod. Ledelsen skal have ros for at holde fast for en gangs skyld (også når de ikke er presset af FFP).

Der hvor kæden hopper helt af for mig er når Robin Olsen nævnes. Hvis det sker så er der noget HELT galt. Jo jo et OK VM af ham, men sidste sæson var han en katastrofe, og han er ikke en målmand der redder 10 point pr sæson, tværtimod. Så havde jeg hellere set så mange andre middelmådige målmænd, selv en Rønnow hellere han kan redde point og blive mange penge værd (ikke aktuel og håber det ikke).
En Kasper Schmeichel ville være en fin erstatning hvis prisen på 160 mio. passer! Men han ryger nok til Chelsea...

Spændende vindue vi har gang i !! :)


asroma87
3381 indlæg.
d. 19/07/18 11:16

http://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-124709&menu=news-all

Robin Olsens agent spottet i Rom!

Håber bare han er på ferie, for det vil da være århundredes joke at erstatte Alisson med Robin Olsen


Montella9
279 indlæg.
d. 19/07/18 12:33

Nej nej det er jo forfærdelig


Daniel-Cumen
136 indlæg.
d. 19/07/18 12:57

Roma har lige købt mirante. Og på ungdomsholet løber der et ungt talent ved navn Romagnolli rundt. Hvorfor overhovedet gå ud og købe en ny målmand. Spar pengene.
Og helt seriøst - Robin Olsen, er det en joke?


Sofus
3104 indlæg.
d. 19/07/18 14:18

Super enig med @as-roma.dk.

Hvis alternativet er Robin Olsen, så bare kør med Mirante. Olsen er god for en superliga-klub (men ikke engang den bedste i ligaen) eller måske en tysk middel-bundklub. Han har intet at gøre i Roma, specielt når EDF vil have en målmand der er god med fødderne.



Manne
49 indlæg.
d. 19/07/18 14:41

Robin Olsen også helt skæv fra min side af. Kan godt være der er rygter om det. Men tror og håber simpelthen ikke det kommer til at ske. Han har intet Kvalitet! Tilgengæld siger Malcolm nu at han snakker med Roma!


Tottithorsen
4568 indlæg.
d. 19/07/18 14:59

Malcom ville være fantastisk... Robin Olsen? Ha ha håber sgu det er en joke..
Så brug Mirante i stedet - kan sproget og kender ligaen ! Og meget stabil uden de store udfald.
Men mon ikke vi henter Areola
Det kan også være Lazio er interesseret i Robin Olsen siden agenten er i Rom?
Efter de har hentet Durmizi går de virkelig efter en gylden sæson!


mexes
2516 indlæg.
d. 19/07/18 15:19

Det er netop denne splittelse herinde, som jeg synes er så rammende. For på flere måder er Alisson salget jo helt vild forfærdeligt, mens det på andre er et rigtig flot salg.
Jeg har klart helst beholdt ham, men er trods alt glad for, at vi - denne gang - ikke gik på kompromis med vores pris.

Det HELT afgørende for mig nu er så, hvordan vi vælger at bruge pengene fra salget.
Det ligner klart, at vi kommer til at hente en dyr HW, hvor Berardi, Suso og Malcolm virker mest sandsynlige.

Jeg håber klart mere på en defensiv forstærkning. Vrsaljko vil være drømmen, mens keeper posten også skal styrkes. Håber på Sommer, frygter ikke Robin Olsen (udover prisen på ham).


tdj89
867 indlæg.
d. 19/07/18 15:32

Nu er jeg både Roma- og FCK-fan og mit syn på Robin er, at når han rammer sit topniveau, så vil han være en fin målmand for Roma. Det ved italienerne om nogen, efter deres kampe mod Sverige. Når det er sagt, så var han virkelig ikke god for FCK i sidste sæson, og mit indtryk er heller ikke, at han som sådan bliver savnet i FCK. Jeg tror dog, at hans faldened niveau i FCK i høj grad skyldes manglende motivation. Han var hurtig med til at vinde ligaen og derefter spille CL. Derefter kan det selvfølgelig være svært at sætte sig op til superligaen. Hans præstationer på landsholdet har hvert fald ikke fejlet noget.

Som FCK-fan håber jeg, at han sælges til Roma, da det her er muligt at hive en stor transfer hjem. Som Roma-fan håber jeg, at det bliver Areola. Fordelen ved Robin er dog, at han er det billigste alternativ af de mulige emner, hvorfor der vil kunne bruges flere penge et andet sted.

1

59971Cools
690 indlæg.
d. 19/07/18 15:44

Men manglende motivation? Det er bare 0 undskyldning i min bog? Hvad så når Juve har vundet mesterskabet begynder han så at spille som i den overståede sæson?
Han har intet at lave i Roma, især ikke til den pris der snakkes nu op mod 12 mio. EUR. Det er jo absurd. Som nævnt ovenfor, så kunne vi da have købt Rønnow for 1/3 af det, og i min verden have en mere spændende målmand på sigt... (Omend jeg bestemt IKKE synes Rønnow skulle være førstemålmand i Roma pt!!).

Der skal en ordentligt keeper ind!
Hvis ikke så hellere gem pengene og gør som allerede nævnt ovenfor, og brug dem vi har, så må vi se det kan jo være at der i slutningen af vinduet åbner sig en god mulighed. Hvad med fx Navas hvis RM henter ny keeper? Jeg er ikke kæmpe fan af manden men hvis han kan fås til en fornuftig pris vil det være et langt bedre alternativ.


tdj89
867 indlæg.
d. 19/07/18 15:56

Robin har modsat Rønnow præsteret på internationalt niveau. Man kan ikke indvende noget imod, at Robin har gjort det godt i CL og på landsholdet, og det er dette han evt bliver købt ud fra.



Lamela
2782 indlæg.
d. 19/07/18 19:30

Sorry Tdj89

Robin Olsen skal forhåbentligt ikke nærheden af Roma som spiller, måske som modstander i fremtiden.


Lund
466 indlæg.
d. 19/07/18 19:57

Lej nu bare Areola for et år, så må vi tage den derfra. Olsen skal simpelthen ikke være vores nummer 1.

Man sidder lidt og er misundelige på Violas køb af Lafont til €8,5 mio, eller fortryder at man solgte Skorupski for peanuts, når man nu kan ende op med Robin Olsen

[Rettet af: Lund - 19/07/2018 - 20:19]


tdj89
867 indlæg.
d. 19/07/18 20:51

@Lamela

Som jeg skrev. Når han rammer sit top-niveau, så kan han være en fin målmand for Roma. Alt andet er tåbeligt at påstå. Vi snakker om en målmand, som havde en stor stor aktie i, at Italien ikke kom til VM, samt at Sverige kom langt i VM.

Med Roma-øjne håber jeg ikke, at han ender i Roma. Som jeg skrev, er der for stor tvivl om niveauet.


asroma87
3381 indlæg.
d. 20/07/18 11:38

WTF

http://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-124750&menu=news-all

17 mio euro for Robin Olsen - hahahahahaha


as-roma
21 indlæg.
d. 24/07/18 10:11

OMG!!!!....

Det må da være som 2. målmand!!!.. Hvad sker der?


Seneste Nyheder

AS Roma - Genoa 17/1-2025
(17/01/25) 35 0


Lazios ørnefører fyret efter penis-skandale
(15/01/25) 1


Bologna - AS Roma 12/1-2025
(11/01/25) 51 0


Mercato Vinter 2025 (opd. 19/1)
(08/01/25) 13 0


Romas milliarddyre stadion
(07/01/25) 0


AS Roma - Lazio 5/1-2025
(04/01/25) 43 0


AC Milan - AS Roma 29/12-2024
(28/12/24) 21 0


AS Roma - Parma 22/12-2024
(20/12/24) 26 1


Roma - Sampdoria Coppa Italia 2024
(18/12/24) 11 0


Rasende Friedkin vil rydde ud
(17/12/24) 0


Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma