Login
Glemt password Opret bruger

Roma v Udinese

Maicon_roma_Udinese.jpg

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 28/10/15 12:46 af

Så skal Roma allerede i kamp igen blot 3 dage efter den flotte 2-1 sejr i Firenze og aftenens opgør er en hjemmekamp på Olimpico, hvor Udinese kommer på besøg!
Roma lå efter weekendens kampe for første gang i 2 år på 1. pladsen i serie A, men efter Inter igår hentede en 1-0 sejr ude over Bologna, er vi igen placeret på 2. pladsen. Desværre for Roma fik Inter alle 3 point til trods for de kun var 10 mand ved stillingen 0-0 og Destro brændte en gigantisk mulighed i 4 minutters overtid, men Handanovic præsterede igen et mirakel mellem stængerne... Roma kan dog med en sejr bringe sig øverst i tabellen!
Udinese har ikke imponeret i denne sæson og ligger inden kampen på en 14. plads med en målscore på 9-11 efter 9 kampe. Statistikken for udekampene hedder 2-1-1 og en målscore på 4-4, så det er ikke et sprudlende Udinese hold der gæster os i dag. Derudover taler de italienske medier om, at grundet det hårde program, vil de nok spare nogle spillere deriblandt De Natale...
Uanset hvem og hvor mange de sparer er det en kamp Roma bør vinde!

Iflg. medierne senderGarcia følgende 11 glubske ulve i arenaen:

Szzecsny
Maicon Manolas Rudiger Digne
Naingollan Vanqeuir Pjanic
Gervinho Dzeko Falque

Forza Roma

Husk kampen kan ses på Krølben (og Viaplay)






25 kommentarer


mexes
2514 indlæg.
d. 28/10/15 19:23

kaptajn Florenzi og co; dagens opstilling

Szczesny
Maicon-Manolas-Rudiger-Digne
Florenzi-Nainggolan-Pjanic
Gervinho-Dzeko-Falque


Havde ikke troet vi stillede så stærkt op idag med Inter (og næste uges program) i mente.
Men det jo kun lækkert! Håber at se en basse eller to fra Dzeko idag. Det vil være godt at få ham igang med målene også!



Lund
466 indlæg.
d. 28/10/15 20:00

Vi skal nok vinde med den her opstilling og så er alt jo godt, men jeg fatter virkelig ikke, hvorfor Garcia ikke starter Vainqueur på midten. Han gjorde det så glimrende, da han kom ind mod Viola, og Florenzi gjorde det fortrinligt på backen, og er vel stadig den langsigtede løsning der, hvorfor så ikke give ham flest mulig minutter på pladsen?

Når men vi vinder, og så er alt som sagt godt.


mexes
2514 indlæg.
d. 28/10/15 20:51

Lydkulissen bliver tarmere og tarmere. Sgu lidt ærgerligt når vi ligger nr 1. Håber snart curva sud er tilbage...


Tomas R
374 indlæg.
d. 28/10/15 20:52

Vildt!
Første gang vi har bolden i kampen. lidt småbold og 1-2-3 - bolden er i kassen!

FANDME SOLIDT

Pjanic er rising super star!


asromadk
3647 indlæg.
d. 28/10/15 20:57

Jeg tror det kaldes rotation. Og han gør det vel også OK Maicon ;)

1

Lund
466 indlæg.
d. 28/10/15 20:57

Haha Maicon er virkelig opsat på at gøre mine ord til skamme. Vi er gode!!!


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 28/10/15 20:58

Jeg dør nok en lille smule indeni, den dag Pjanic forlader klubben..



asromadk
3647 indlæg.
d. 28/10/15 20:58

Han har ihvertfald stadig lidt at byde på. Og det er vigtigt, nu hvor Torosidis helst skal holdes langt væk fra startopstillingen.


Lund
466 indlæg.
d. 28/10/15 21:03

Det er vi helt enige om. Jeg mener nu stadig Vainqueur burde have spillet i dag. Han gjorde det virkelig godt mod Fiorentina, hvilket man godt kunne have belønnet.


kunenklub
69 indlæg.
d. 28/10/15 21:06

Hvor er curva Sud???


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 28/10/15 21:10

@kunenklub

I den modsatte ende af Curva Nord. Du siger bare til, hvis du har flere spørgsmål, jeg kan svare på det meste ;-)

1

kunenklub
69 indlæg.
d. 28/10/15 21:15

Crab
Tak for comedy, samt din helt igennem overlegne viden;-)
Men hvor er vores fans fra curva Sud så henne, boykotter de på en måde eller hvordan??


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 28/10/15 21:18

Det var absolut ingen årsag :-)

De boykotter vist pga. nye sikkerhedsregler, som jeg har forstået det.



Lamela
2782 indlæg.
d. 28/10/15 21:22

Hold kæft en overskuds aflevering fra Maicon. Vildt nok Florenzi overhovedet ramte bolden med det speed.


Tomas R
374 indlæg.
d. 28/10/15 21:39

Fansene på Curva Sud har indledt en boykot af hjemmekampene, fordi der er blevet indført barrierer,d er deler curvaen op. Eller som fansene mener, river den - og alt hvad der hører med af stemning og enhed - midt over.
De mener, at klubbens ledelse enten er imod dem på det punkt - eller i hvert fald ikke støtter dem nok i deres modstand.

Det er nu anden eller tredje hjemmekamp i streg. Havde et vennepar,d er var ende og se kampen mod Empoli og det var RET tamt, syntes de.

Bliver spændende og se, om fansene vil holde sig væk, når vi skal møde Lazio. Indtil nu har begge klubbers ultras den tilgang, at de bliver væk.

... for nu at gøre en kort historie lang.


Tomas R
374 indlæg.
d. 28/10/15 21:40

PS: Sidder lige og ser klippene fra vores mål. Fuck, hvor ser Maicon gal ud ved begge mål. Han vil eddermaneme bevise noget!


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 28/10/15 21:52

Tomas, ved du om de er klubben(erne) selv, eller en eller anden sikkerhedsmyndighed som står bag attentatet? Altså om det er noget vi er blevet pålagt?

[Rettet af: Crap_Bag - 28/10/2015 - 22:01]


DrTotti
87 indlæg.
d. 28/10/15 22:38

Det er sgu lidt synd for Szczesny, at forsvaret igen ødelægger hans clean sheet.


Tomas R
374 indlæg.
d. 28/10/15 22:44

Nej, jeg kan ikke blive klog på det. men jeg ved 100 procent sikkert, at man er rasende på ledelsen over det -uanset deres rolle.
Iøvrigt er det ikke kun de sidste par kampe. Det begyndte faktisk allerede ved 1. jhjemmekamp mod Juve...
Der kunne folk så ikke helt holde sig væk. Så man startede med nogle minutters stilhed.



Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 28/10/15 22:44

Hvad sker der for dzeko? Langsommere end Totti og en færge vender hurtigere.... Lækker sejr. Kontrol hele vejen igennem. Professionel indsats! Stærkt.
Det er vel "kommunen" og politiet der står bag opsplitning af curva sud i form af barrierer imellem afsnittene. De må ikke have flag, bannere etc med og mod Sevilla gik det helt galt da børn fik tjekket for våben i skoene og ældre mænd fik taget deres vandflasker for tænk hvad der kunne være i dem. De føler sig sat i bur og derfor protesterer de ved at blive væk. Palotta skulle iflg medierne være igang med at finde en løsning men ja det giver sgu nogle kedelige hjemme kampe rent stemningsmæssigt. Ærgerligt for det er i år vi virkelig har chancen for scudettoen og holdet har brug for 12. Manden

[Rettet af: Tottithorsen - 28/10/2015 - 22:55]


Lamela
2782 indlæg.
d. 28/10/15 22:51

20 min. er måske for kort tid at vurdere. Men jeg er ikke fan af Gyomber. Slet ikke med Rudiger som makker. Lige så vild, jeg er med Rudigers fysik, ligeså rasende er jeg over hans taktiske sans.

Digne hør det hæderligt, men han virkelig op i gear igen. Dzeko er jeg helt sort overfor. Ja, han skaber en masse plads til vores øvrige spillere, men han skal snart ramme kassen igen.
Synes nu ikke, han er så langsom, men 90. Min var måske en anelse for meget til hans form pt. Han gik nærmest rundt de sidste 10-15 minutter.

Og de øvrige var bare ren klasse.

1

Tomas R
374 indlæg.
d. 28/10/15 22:55

Hvis Dzeko fik ordentligt træf på et par af de skud, havde havde, havde den været hamret i kassen, og vi ikke noget at snakke om.
Jeg synes det til tider virkede som om, at hele holdet nærmest søgte at skabe chancer for ham. Det skal de selvfølgelig også, men det virkede nærmest som en mission for at hjælpe manden.

Når det er sagt, så synes jeg, han er klasse. han skaber SÅ meget plads og tager så meget opmærksomhed, at det giver plads ved både 1. og 2. mål.

Cruise control.
Lazio og Juve taber.

Det er sgu da en helt hæderlig aften!


mexes
2514 indlæg.
d. 28/10/15 22:55

Synes simpelthen boycuttet er så ærgerligt - og slet ikke den rigtige måde. Olimpico er jo ikke til at kende. Det virker så umådelig tamt igennem skærmen. Det gavner ikke sportsligt. Det kan jo slet ikke lægges et ordentlig tryk på modstanderen fra tribunen.
Ville ønske fremgangsmåden vil være anderledes.

Men ja det bliver spændende ift. derbyet. Det vil godt være trist, hvis fremmødet at Curva'en bliver som idag. Egentlig også spændende med Champions League kampen..


DeRossi16
515 indlæg.
d. 28/10/15 23:09

Dejlig sejr vi kører hjem. Kun minimalt vi tillader Udinese :-)Ved godt det er hårdt kaldt, men Gyomber behøver ikke fandens meget spilletid i min optik! Ellers gør resten det hæderligt. Dejligt at se Gervinho også tage del i det defensive arbejde, for once. Dzeko skal nok få hul på bylden - men. Kors hvor kan man se manden mangler selvtillid!!

Bliver spændende på lørdag. Kampen mod Inter viser for alvor om vi kan skrue op for drømmene om en scudetto!

P.S - RG hvis du læser det her, så brug for Guds skyld hellere Maicon på den back og IKKR toro. Tak.


bobo
106 indlæg.
d. 29/10/15 12:38

Ved godt Maicon var god igår. Og er også fan af ham, men han er nogle gange helt væk mht. placering i forsvaret. Ikke i denne kamp, men kan huske nogle kampe sidste sæson hvor han var helt væk og skyld i mål.
Respekt til ham.
Jeg er dog ikke 100% sikker på ham i de store kampe..



Seneste Nyheder

Florent Ghisolfi er ny sportsdirektør
(23/05/24) 0


Sådan kommer Roma i Champions League
(23/05/24) 0


Atalanta - Roma
(12/05/24) 71 0


Leverkusen - Roma
(09/05/24) 35 0


Roma - Juventus
(05/05/24) 29 0


Roma - Leverkusen
(02/05/24) 14 0


Napoli - Roma
(28/04/24) 34 0


AS Roma - Bologna
(21/04/24) 28 0


EL: Roma - Milan
(18/04/24) 10 0


Udinese - Roma
(14/04/24) 36 0