Login
Glemt password Opret bruger

Fiorentina v Roma

Fiorentina_Roma.jpg

Kategori: Optakt

Kilde: tottithorsen

Skrevet d. 25/10/15 12:39 af Tottithorsen

Rundens helt store brag er et topopgør mellem Serie A´s nummer 1 og 3 der mødes på Artemio Franchi i Firenze. Inter ligger pt. på 2. pladsen efter de igår aftes hentede 1 point i Palermo.
Fiorentina har i denne sæson spillet 4 kampe hjemme hvilket har resulteret i fuldt udbytte med 12 point, mens Roma har fået 7 point efter 4 udekampe...
Begge hold har spillet europæisk i midtugen, Roma fik som bekendt 4-4 efter en meget medrivende kamp, hvor man som tifosi var hele følelsesregistret igennem efter at være nede med 0-2 efter 20 minutter, lavede vi et fantastisk comeback og lå lunt til 3 point med en 4-2 føring blot 6 minutter igen.... Fiorentina sparede 9 mand hjemme mod polske Lech Poznan og tabte lidt ufortjent 1-2......
Aftenens møde er også Salahs første møde med den klub han repræsenterede sidste sæson, så stemningen er nok på kogepunktet fra start af i og med Salah som bekendt valgte Roma istedet for....

Totti, Keita og Strootman er fortsat ude med skade, mens De Rossi er kommet sig ovenpå en mindre skade forleden dag.

De fleste italienske medier forventer følgende 11 gladiatorer og det ser ud til at Rudi har valgt at "spare" Salah:

Szcezny
Florenzi Manolas Castan Digne
Nainggolan De Rossi Pjanic
Gervinho Dzeko Falque

Kampen kan ses på Krølben og Viaplay med kickoff kl. 18.00

Forza Roma






36 kommentarer


TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 25/10/15 15:52

Er det en joke, at Salah ikke forventes at starte inde?



TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 25/10/15 17:53

Det var det også. Salah er med. Er helt tilfreds med startopstillingen, udover jeg MEGET gerne vil se Castan inde i stedet for Rudiger!


AS-Roma-Italien
1679 indlæg.
d. 25/10/15 18:11

SALAH!!!!!!!!!!!!!


DrTotti
87 indlæg.
d. 25/10/15 18:12

SÅDAN Salah! God start af Roma i øvrigt, det sker ikke så tit.


Sofus
3092 indlæg.
d. 25/10/15 18:21

Virkelig godt mål af Salah, og respekt at han ikke jubler når man tænker på deres historie. Rudiger derimod skal virkelig arbejde med placeringsevnen...


AS-Roma-Italien
1679 indlæg.
d. 25/10/15 18:38

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa
Sådan!


Sofus
3092 indlæg.
d. 25/10/15 18:39

JAAAAA! Hold kæft hvor er det ufortjent - Mon ikke den ender 4-4?



DrTotti
87 indlæg.
d. 25/10/15 18:40

håbløst forsvarsspil af fiorentina haha


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 25/10/15 18:45

Sjældent er begrebet "friløber" kommet mere til sin ret! Utroligt så højt de står med bageste mand og endnu en gang viser vi noget af den kynisme, som ellers har syntes langt væk, de seneste sæsoner.

Deres nr. 20, Børge hedder han vidst, er en konstant trussel, han kunne godt behøve en tæt markering!

Fremragende kamp af Manolas so far. Rudiger har også været sublim.

[Rettet af: Crap_Bag - 25/10/2015 - 19:41]


DrTotti
87 indlæg.
d. 25/10/15 19:50

Rimelig heldigt for os, at Fiorentina er så dårlige til at afslutte. Til gengæld skulle Pjanic også have lukket kampen med den kæmpe chance han havde.

[Rettet af: DrTotti - 25/10/2015 - 19:51]


noroma
525 indlæg.
d. 25/10/15 19:52

Direkte rødt kort for at brokke sig?


DrTotti
87 indlæg.
d. 25/10/15 19:53

Det så sgu lidt mærkeligt ud


noroma
525 indlæg.
d. 25/10/15 19:56

Nårh, det var 2 gule kort, ikke direkte rødt? Eller hvad? Ellers giver det ingen mening



Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 25/10/15 19:57

Et gult kort for frisparket og et for brok vel. Hård dømt,måske den kan appelleres?

Vigtig sejr, dog lidt synd at Schzenzney ikke får sit clean shit, men det må jeg prøve at leve med..

[Rettet af: Crap_Bag - 25/10/2015 - 20:00]


DrTotti
87 indlæg.
d. 25/10/15 20:00

Under alle omstændigheder hårdt dømt.
Dumt at vi lukker et mål ind til sidst, men god sejr alligevel!


tdj89
867 indlæg.
d. 25/10/15 20:01

Så er vi sgu nr 1. Beklager folkens, I må nok vente lidt på den Garcia fyring, som jeg selvfølgelig stadig forventer, at I forlanger?


DrTotti
87 indlæg.
d. 25/10/15 20:03

fyr garcia

1

Aldair
66 indlæg.
d. 25/10/15 20:05

Vi er nr. 1. Det er Garcias skyld. Fyr ham.


mexes
2514 indlæg.
d. 25/10/15 20:07

Ja ud med Garica. Det kan simpelthen ikke passe!

En sejr i Firenze er klasse, uanset spillet. Sejren var jo aldrig i fare, så det var skønt! Synes hele holdet spiller en god kamp. Rudiger startede lidt skidt, men spiller sig op i 2. halvleg. Klasse sejr. Første plads. Serie A bold i midtugen... jeg er glad :)



Lund
466 indlæg.
d. 25/10/15 20:08

God kamp. Flere gode præstationer heriblandt Manolas, Florenzi, Nainggolan og Vainqueur. Rüdiger er en enorm atlet, men hans spilforståelse giver os problemer i ny og næ. Jeg fatter ikke, hvorfor Garcia vælger at ændre i en fire backkæde, som har spillet en fortrinlig kamp. Det var tydeligt, hvordan Viola blev farligere efter Torosidis kom ind på højreback. Alle deres chancer kom i hans side, og han dækker dårligt op for Babacar på målet. Hold nu fat i ting, der fungerer andet giver simpelthen unødvendig forvirring. Men meget positivt at tage med, vi spiller generelt klogt, man kunne imidlertid ønske, at vi havde lidt mere ro på til tider og turde holde i bolden i stedet for at sparke langt hver gang vi presses i opspillet.

God kamp og fremragende tre point. Nu skal førstepladsen forsvares!


Roma1927
128 indlæg.
d. 25/10/15 20:38

Dejligt med den kynisme holdet leverede i dag!
Det var jo helt Juve-stil de diskede op med...og ja et
Rødt kort var så hvad der skulle til før blomsterbørnene
Fik puttet en ind. Flot flot!


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 25/10/15 20:55

Lækkert vi fik lidt spænding til sidst da Rudi sendte torosidis ind! Lækker sejr. Godt nok sjældent at vi har bolden så lidt som Idag. Skidt med salah men så får han en pause mod Udinese onsdag og er klar igen ude mod Inter.


Romaneren
1546 indlæg.
d. 25/10/15 21:35

Vi fører Serie A og har scoret flest mål! #GarciaRaus


P.Totti
1008 indlæg.
d. 25/10/15 23:50

Isoleret set på resultatet = flot præstation. Men spillemæssigt skidt. Vi skaber ingenting og spiller kun på håbløse omstillinger, bevares det giver os sejren, men vi er meget dårlige med bolden. Vi vil nok vinde de fleste kampe mod hold der spiller med høj bagkæde, problemet er de kampe hvor det er omvendt. Balancen på holdet er så ringe i kampe hvor vi skal skabe spillet.

Mener stadig ikke ar en sejr idag ændrer billeder - Garcia udvikler ikke noget, sker ikke noget nyt. Vi har brug for en ny træner der kan give holdet en nu dimension.

Det skal tilmed siges at Fiorentina var vanvittigt uskarpe, specielt i slutningen af kampen, så det kunne ligeså godt være blevet 2-2 eller værre endnu 3-2.


Lamela
2782 indlæg.
d. 26/10/15 00:05

Jeg forsvarer ikke Garcia, men det er for naivt at tro, vi kan dominere alle kampe, med masser possession og afslutninger.

Ligenu lider vi af, vores dyrt betalte angriber ikke lever målene, og derfor afhængige af pace i angrebet. Det bliver ganske vist et problem, når der begyndes at lukke ned for vores kanter.

Desuden må RG snart smide Toro væk.






Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 26/10/15 08:28

P.Totti, lad nu være med at tale om at vi har brug for en ny træner, nu hvor vi netop er kravlet op på 1. pladsen. Jeg synes i øvrigt at vi spillede en fornuftig kamp, hvor holdet fokuserede på at lukke af, hvilket gav god mening i sådan en kamp. Og så er jeg slet ikke enig i, at Fiorentina kunne have vundet 3-2. Altså sejren var aldrig rigtig i fare og selvom de brændte et par store til sidst, så glem ikke at Dzeko og især Pjanic havde gyldne muligheder for at lukke de helt til 3-0.


P.Totti
1008 indlæg.
d. 26/10/15 12:40

Ved godt at vi ligger på 1. Pladsen, men det er ikke ensbetydende med at træneren er den rigtige. Synes vi har et helt vildt hold sammenlignet med vores konkurrenter. Kun Juve og Inter har et hold der kan matche os. Napoli er også skarpe, men det synes jeg mere er på deres kollektive spil og ikke hvad angpr navne. Inter er alt eller intet, men deres trup er vanvittig.

De fleste trænere havde været i top 3 med dette Roma hold, så bedre er Garcia heller ikke. Havde respekt for Garcia i første sæson, han var et frisk pust, meget tiltrængt. Garcia ændrede spillestilen til noget bedre end længe og det resulterede i en flot 2. Plads.

Sidste sæson blev hans svagheder udstillet. Ingen fornyelse rent taktisk. Alle modstanderne har efterhånden luret os - aldrig giv bagrum til roma. Forsvar kompakt og lev på omstillinger. Det var en gave igår at Fiorentina gik frem og pressede. Garcia formåede ikke sidste år at tilpasse sig den mere taktiske stil i serie a og viste inegn kvalitet overhovedet internationalt.

I år har været det samme billede, nye spillere er kommet ind, men ingen fornyelse på banen. Dzeko er måske den angriber vi har ventet længe på, men Garcia formår ikke at sætte ham i scene i det taktiske på banen. Gang på gang virker spillerne ikke ordentlig opsatte eller måske overhovedet ikke klar på opgaven der venter. Lige pt bliver vi reddet af suveræne enkeltmands præstationer, eks. Pjanic altid vigtige frisparks mål til 1-0 eller 2-1.

For mig virker det som om at spillerne er kilden til succes, og den dag de ikke formår at ramme dagen på banen, ja så taber vi, fordi Garcia kan ikke finde ud af at lndre kampen ude på linjen. Tværtimod. Hver gang vi er foran, så lykkes det Garcia at få truppen til at spille så resultat orienteret så vi giver al initiativ væk, trækker os tilbage, hvilket stort set altid giver mål i vores ende.

Så alt i alt, Garcia har gjort et fint stylke arbejde, ligger pt nr 1, men jeg mener stadig ikke han er den der får os op på et højere internationalt niveau. Roberto di matteo vandt CL med Chelsea som træner, men det var spillerne og ikke ham der vandt trofæet. Synes det ligner det samme billede i Rom lige in
Øjeblikket.

Der er vel ikke rigtigt nogle alternativer til posten, så der lige nu er Garcia vel rimelig sikker. Men kommer holdet ind i en dårlig stime, samt får klask i CL så er jeg overbevist om at han er væk efter sommerferien.


asromadk
3647 indlæg.
d. 26/10/15 15:32

Jeg er sikker på, at hvis vi vinder mesterskabet, så kommer disse overvejelser til at fylde meget, meget lidt.

Jeg har hele tiden sagt, at selvom jeg er begyndt at have en lille tvivl til RG - så skal han have sæsonen. Bliver vi nummer igen igen 2'er kan situationen overvejes. Men synes det er latterligt at fortsætte snakken om RG. Vi ligger nummer 1. Har pt. slået - endda rimelig overbevisende - den direkte konkurrent. Inter, Napoli spiller også godt - men det er os der ligger nummer 1.

Sommer 2016 kan de her år med RG evalueres. Og resultater bør fylde mest - ligemeget hvad folk ellers tænker om RG.


mexes
2514 indlæg.
d. 26/10/15 21:48

Helt enig asromadk

P.Totti: At vi lige frem har et vildt hold sammenlignet med de andre? Ah C'on. Nu har du da vidst fået storheds vanvid. Det er ingen selvfølge, at vi ligger i toppen nu. Det synes jeg sgu er logik for burhøns.

Faktisk, så synes jeg sejren over Fiorentina var en taktisk genistreg af Garcia.

[Rettet af: mexes - 26/10/2015 - 21:51]


P.Totti
1008 indlæg.
d. 27/10/15 10:25

Mexes - Taktisk genistreg, ah Cón!!

1-0 er på et flot mål af Salah.

2-0 efteromstilling, hvor Fiorentina dummer sig gevaldigt med at stå alene med Gervinho og Salah, ingen kan holde den over en fri banehalvdel.

Resten af kampen står vi og afventer langt tilbage på banen og kører omstillinger. Ingen genistreg over det. 2 halvleg skal vi være glade for at Fiorentina spiller så langsomt og samtidig er så ineffektive, da vi totalt overlod al initiativ.

Vi vinder, men det er i hvert fald ikke pga Garcia.


mexes
2514 indlæg.
d. 27/10/15 12:46

Helt ærligt. Det er jo utopi det du skriver. Selvfølgelig kan du ikke koble Garcias taktik på Salahs skud. Dumt skrevet. Normalt vil jeg sige, at mål i sig selv ikke afspejler taktikbrættet - og dog! Netop opstår Gervinhos mål efter en hurtig omstilling, som næppe var tilfældig. Omstillingerne har da klart været en del af Garcias game plan.
Vi står solidt på banen og holder nullet indtil det 94. min. Det skyldes blandt andet en solid defensiv organisation og ikke mindst taktik.

Je synes sgu lidt, at jævnfør din logik, så vil ingenting afspejle trænerens taktik i en kamp.
"Vi vinder, men det er i hvert fald ikke pga Garcia". Forklar mig gerne, hvornår vi så kan vinde en kamp vha. Garcia? Skal han selv score før, at han har indflydelse. Jeg må indrømme at jeg ærligt mener dit indlæg siger mere om din fodboldforståelse, end om Garcias taktisk for Fiorentina kampen.

Men det bliver vi jo nok aldrig enige om :)



asromadk
3647 indlæg.
d. 27/10/15 14:02

Hånden på hjertet, så var Fiorentina en kamp, hvor jeg følte vi var i fuld kontrol, klart bedst - og dette mod den aktuelle, direkte konkurrent.

Så kan jeg sagtens også begynde at analysere, at vi havde havde tabt 2-3 hvis Kalinic havde været Lewandowski; men til hvilken nytte, og hvad har det med Garcia at gøre? Som hvis jeg sagde, "tænk hvis vi ikke havde scoret på vores chancer og lavet 2 kasser - så havde vi tabt". Det er jo fuldemandssnak.

Tror snarere folk er brændt fast på drømmen om, at Ancelotti pludselig hentes ind, og så kører vi alle ud af banen 2-0 og giver ingen chancer væk. RG er mere end kompetent pt; og synes de ting jeg selv har været bekymret over har set rigtig gode på de sidste.

Vi har scoret flest mål i ligaen og 9 hold - inkl. Milan og Lazio har lukket flere ind. Det er tidligt i sæsonen, men lige pt. så har brok omkring RG ikke meget med virkeligheden at gøre. Ikke mindst hvis hovedfokus er at få det satans mesterskab.

Hvordan kan dette ikke få folk til at tage en slapper en gang.


P.Totti
1008 indlæg.
d. 27/10/15 23:34

Mexes - lige i øjeblikket præsterer vores spillere, pjanic hamrer den ene kasse ind egter den anden, gervinho er endelig i spillehumør igen osv osv. Det er en fornøjelse at se ham blomstre igen. Men den dag pjanic skyder forbi kassen og Gervinho dribler over baglinjen igen, virker det ikke til at Garcai har nogle redkaber i rygsækken til at ændre kampene. Det er i bund og grund det jeg siger.

Jeg har stor respekt for det arbejde han har gjort, men samtidig skeptisk overfor hans begrænsninger. Kan sagtens være at vi vinder ligaen, men vil ikke ændre min opfattelse af Garcia.

Skriver længere oppe at Garcai har gjort det font og den vi havde brug for, mener bare ikke han er den der får holdet til at spille på et højere niveau, der har han simpelthen vist for mange svaghedstegn. Det samme skete for ham i Lille.

Jeg synes det er meget meget sjældent at Garcia i det hele taget foretager sig noget fra bænken som direkte ændrer kampene, tværtimod, så virker ham pivhamrende shaky så snart vi kommer foran og trækker holdet tilbage, og for nu for at sige det mildt, er vi altså klart bedre til at angribe end forsvare.

Nu siger du vi stod godt organisatorisk igennem hele kampen? Efter 2-0 trækker vi ALT tilbage, Salah spillere mere venstre back end kant i 2 halvleg, hvilket gør det umådeligt svært for Fiorentina at score. Der var ingen struktur i vores presspil, opbygningsspil, angrebsspil, nærmere spillerne der selv definerede hvordan kampen skulle spilles. Virker kun som om at Garcia har sagt i pausen - vi pakker os, men ikke givet nogen specifikke opgaver eller lign. Så ja vi stod godt, men der var ngen struktur, og offensivt var ci skidt kørende.



asromadk
3647 indlæg.
d. 28/10/15 10:59

"pjanic hamrer den ene kasse ind egter den anden, gervinho er endelig i spillehumør igen osv osv."

Selvom jeg godt kan følge dig, så er det jo bare paradoksalt. For det er egentlig primært organisationen der vinder kampen for os - hvilket stats'ene også vidner om. Hertil er der selvfølgelig også noget held, typisk for et tophold med god mentalitet - og bum, sejren var i hus.

Vi står lang tilbage, men er på ingen måde ufarlige på omstillinger etc. Salah nede som venstre back? Herligt - det viser jo at holdet bevæger sig samlet på banen.

Hvis der er noget godt ved Garcia, så er det at alle arbejder for sagerne.

Det var ikke nogen perfekt kamp overhovedet, men synes bare rigtig meget peger på, at RG altså har haft noget at sige mht. at tage til Firenze og hive 1-2 med hjem. Gode attituder, god organisation, og effektive når chancen byder sig (han har valgt de rigtige spillere).


Sofus
3092 indlæg.
d. 28/10/15 12:31

Syntes også at Garcia skal have sæsonen ud, ved mindre vi går helt vildt ned. Det skal også lige nævnes, at vores to mål er de eneste Viola har lukket ind på hjemmebane denne sæson.

1

mexes
2514 indlæg.
d. 28/10/15 14:09

Vi bliver ikke enige omkring Viola kampen P.Totti.
Jeg synes du stiller det alt for simpelt op. Nej Garcia har ikke direkte indvirken i, at Pjanic hamre en frisparkskasse ind i en kamp. Men alt hvad der førte til frisparket han han måske?

Jeg har hele tiden været fortaler for Garcia og er det selvfølgelig stadigvæk. Jeg synes vitterlig, at han havde en stor finger med i sejren over Fiorentina. Indiskutabelt i mine øjne. Som asromadk skriver, så mener jeg organisationen vinder kampen for os. Du skriver også selv:

"Nu siger du vi stod godt organisatorisk igennem hele kampen? Efter 2-0 trækker vi ALT tilbage, Salah spillere mere venstre back end kant i 2 halvleg, hvilket gør det umådeligt svært for Fiorentina at score."

Er det netop ikke vores defensive taktik, som gør det umådelig svært for Fiorentina at score? Jeg synes selv du faktisk skriver, at det er det her.


Seneste Nyheder

Florent Ghisolfi er ny sportsdirektør
(23/05/24) 0


Sådan kommer Roma i Champions League
(23/05/24) 0


Atalanta - Roma
(12/05/24) 71 0


Leverkusen - Roma
(09/05/24) 35 0


Roma - Juventus
(05/05/24) 29 0


Roma - Leverkusen
(02/05/24) 14 0


Napoli - Roma
(28/04/24) 34 0


AS Roma - Bologna
(21/04/24) 28 0


EL: Roma - Milan
(18/04/24) 10 0


Udinese - Roma
(14/04/24) 36 0