Login
Glemt password Opret bruger

Roma – Manchester City #RomaCity

ZOptakt.jpg

Kategori: Optakt

Kilde: Roma Club Danimarca

Skrevet d. 10/12/14 11:29 af chrfog

Nu er det fand’me nu!

Alle er vel efterhånden inde i detaljerne, hvilke hold og hvorledes de går videre afhængigt af udfaldet af de 2 kampe. Ellers kan vi lige tage den en gang mere for prins Knud.

Roma går videre, hvis:

Roma vinder kampen
Uafgjort i begge kampe
De spiller 0-0 og Moskva taber


"Det eneste mulige scenarie for os er at score et mål mere end City" - Rudi Garcia

Aguero er ude af opgøret. Aguero udgik af weekendens opgør mod Everton, hvor han skulle have fået en ledbåndsskade, der holder ham ude af opgøret. Netop Aguero har været en vigtig brik i Citys succes på det sidste og især kampen mod Bayern, hvor han nærmest på egen hånd slog gruppens nr.1. Hvis Aguero ikke er med i kampen, så er Citys farligste mand Jovetic med 4 mål i denne sæson. En spiller vi har set før i det italienske og forhåbentlig kan lukke ned uden problemer. Dzeko og Silva er begge på vej tilbage fra skader.

Rygterne omkring skader har også hængt over hovedstaden i Italien. Gervinho blev mandag sat på individuel træning, da han skulle have slået knæet i lørdagens kamp mod Sassuolo og derfor ikke løber 100%.

Florenzi, der fik lov til at bære anførebindet i weekenden efter, at De Rossi havde valgt at tage tidligt fri, udtalte efter kampen.

”Vi har en god chance for at slå City og vinde Scudettoen.”

Selvsamme Florenzi har faktisk jubilæum, hvis han kommer i spil. 100 kampe i Roma-trøjen, hvis man trækker træningskampene fra.

”Vi har et fantastisk hold og vi skal bare have det til at fungere i praksis” - Alessandro Florenzi

Den fantastiske trup:

Astori, Borriello, Cholevas, Cole, Curci, De Rossi, De Sanctis, Destro, Florenzi, Gervinho, Iturbe, Keita, Ljajic, Maicon, Manolas, Mapou, Marchegiani, Nainggolan, Paredes, Pjanic, Skorupski, Strootman, Torosidis, Totti.

Forventede startopstillinger(CdS):

Roma(4-3-3):


De Sanctis; Maicon, Manolas, Astori, Cholevas; Pjanic, Keita, Nainggolan; ljajic, Totti, Gervinho.

Manchester City(4-4-1-1):

Hart; Zabaleta, Kompany, Demichelis, Clichy; Milner Lampard, Fernandinho, Nasri; Jovetić; Dzeko.

Dommeren er Milorad Mažić fra Serbien

Kampen vises på TV3 Sport 1.

Du kan også snuppe et mindre ophold i vores Roma Club Danimarca Spa i Studiestræde. I underetagen finder du vores beer-and-smoke treatment og personale, der gerne befamler dig alle de rigtige steder. På den øverste etage kan du nyde vores dobbelt-skærms-fyldt-til-randen sauna experience, som virkelig udvider dit sansebarometer. En oplevelse, der virkelig bringer dig så tæt som muligt på livet som burhøns. Du kan også blive næbtrimmet, hvis du spiller for smart! #HerSkalHappyEndingAktivtFravælges

Meld dig på til arrangementet her!

Husk nu det gode humør, når i kommenterer her på siden. Sidste gang flød bægeret lidt over med raseri, ukvemsord og hadefulde kommentarer mod andre brugere/spillere på holdet. I kan sidde og råbe lige så tosset i vil hjemme hos jer selv. Det er helt fint at være sur, når Zaza scorer anden gang mod os, og De Rossi aktivt selv vælger at holde en pause fra Serie A. Men tag lige en dyb indånding og pust ud igen inden, at i overdynger os andre herinde med jeres gylle. I ved uden tvivl selv, hvem jeg snakker om her, så det er der ingen grund til at uddybe. Til alle jer andre, som ikke har mulighed for at komme på Krølben, så er det fantastisk, at i gider sidde undervejs og kommentere jeres synspunkter og inputs på kampen!

God kamp til jer alle og lad os så komme videre til 1/8-finalerne!





3

70 kommentarer


chrfog
333 indlæg.
d. 10/12/14 11:53

Rygterne siger i øvrigt, at vi skal møde City igen i juli måned. Her deltager Roma sammen med City og Real Madrid i en venskabsturnering i Melbourne, Australien.



TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 10/12/14 11:56

De Rossi skal have pladsen istedet for Keita!
Det kan godt være han fik et meget dumt rødt kort - men synes godt nok folk overdriver herinde tit. Jeg synes han har gjort det meget godt siden Garcia kom til. Totti har også haft sine røde kort, men folk glemmer det hurtigt når der tale om en angriber og han lige laver et par mål efterfølgende. Det sker for enhver fodbold spiller at man trækker et dumt rødt kort.
En anden ting er - husk nu, det er spillere som Totti, De Rossi, Florenzi der netop gør AS Roma til en speciel klub!

Holdkæft det bliver en vild kamp i aften!
FORZA ROMAAAAA!


hamduden
8 indlæg.
d. 10/12/14 12:04

@chrfog: Rygterne? Det blev offentliggjort i går.

Det bliver så fed en kamp det her, tror jeg. Vi skal nok vinde! 2-1; Gervinho og Llajic - Totti lægger op til Gervinho. DAJE DAJE DAJE!

1

Lamela
2782 indlæg.
d. 10/12/14 12:23

Froggy, City må gerne tage en revanche til Juli, ligenu er det vores tur.

Shit, jeg glæder mig, samtidig pænt dårlig fornemmelse, når jeg tænker på, at Mbiawa evt. skal starte inde. Hvordan står det til med Astori?


chrfog
333 indlæg.
d. 10/12/14 12:30

@hamduden

Det havde jeg faktisk ikke en gang set.

Det passer mig dog helt fint, hvis vi vinder denne her og city så kan tage den til sommer.

1

hamduden
8 indlæg.
d. 10/12/14 14:18

@chrfog

Ingen problem! :) - Og ja, jeg er helt enig. Vi tager den i aften, og så kan de få en trøste sejr til Juli ;)


noroma
525 indlæg.
d. 10/12/14 14:42

Hej, er der eventuelt plads til en 17 årig dreng på krølben idag, eller i nogle af de kommende weekender? Tvivler på at jeg kan komme i aften, da der er skole næste dag, men jeg vil meget gerne opleve krølben en fredag, eller en lørdag!

1


Tomas R
374 indlæg.
d. 10/12/14 20:21

Nogen der kan svare på hvor h...! MBiva starter inde når Astori er fit?
Det må skyldes hans mand-mand evner. Jeg kan simpelthen ikke forstå det.

Kan godt forstå nogle spørger hvor DDR bænkes. Jeg tror simpelthen at det skyldes at Keita og Ninja lige nu er bedre. Punktum

1

Romaneren
1546 indlæg.
d. 10/12/14 20:30

Mbiwa i start-11'eren er nok til at få mig til at ryste en lille smule..

KOM nu, drenge!


totti er gud
1115 indlæg.
d. 10/12/14 20:37

Hvorfor ikke Astori??????? Det forstår jeg slet ikke...


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 10/12/14 20:40

Astori må være småskadet? Alternativt kunne de Rossi rykkes ned i forsvaret.


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 10/12/14 20:44

Jeg er faktisk ikke nervøs i aften, som jeg ellers ofte er når Roma skal spille! Så det er jo godt.. Til gengæld er jeg bange som en lille tøs :-(


FendeR
43 indlæg.
d. 10/12/14 20:50

Selvom City har vigtige folk ude, bliver det alligevel super svært... Vi får brug for god opbakning fra tribunerne, men der er jo også fyldt godt op :-) mon Garcia har tænkt Gervinho og Ljalic skal trække ind i banen og afslutte med deres stærke ben? Opstillingen kunne godt tyde på det. Tror nok vi skal få scoret så overbevisende er deres midterforsvar uden Kompany heller ikke. Kom så Roma!



Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 10/12/14 21:00

Puha Pjanic er startet nervøst..


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 10/12/14 21:15

Hvorfor spiller vi så tøvende og langsomt?


Lund
466 indlæg.
d. 10/12/14 21:17

Puha vi spiller som i Moskva. Offensiven hænger simpelthen ikke samme, der er alt for få muligheder og spillet flyder for langsomt.


Lund
466 indlæg.
d. 10/12/14 21:26

Så vær dog mere aggressiv i det pres!!! Vi giver dem så meget tid på bolden.


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 10/12/14 21:30

Yange-bangwe med et gult kort, det er jeg ikke tryg ved..

[Rettet af: Crap_Bag - 10/12/2014 - 21:30]


Lamela
2782 indlæg.
d. 10/12/14 21:30

Pjanic, keita og Totti er helt væk. Totti har dog lavet et par gode ting. Men Ljajic, Ninja, Holebas og Yao er dem der viser mod ligenu.



Lamela
2782 indlæg.
d. 10/12/14 21:31

Billigt gult.


Sofus
3092 indlæg.
d. 10/12/14 21:33

M'Biwa kunne snildt gå hen og blive smidt ud. Manolas spiller dog stærkt han er virkelig hurtig for en centerback at være.


Romaneren
1546 indlæg.
d. 10/12/14 21:34

Det mest positive man kan sige er vist, at vi var strålende i de første 5 minutter, at vi rent matematisk er videre lige pt., og at Gervinho og Holebas spiller godt.


Steiniche88
41 indlæg.
d. 10/12/14 21:35

Hvordan kan Roma gå videre hvis de spiller 0-0, og CSKA taber? Gør de ikke iflg. mange livestillinger?


Lund
466 indlæg.
d. 10/12/14 21:37

Fordi vi med et 0-0-resultat vil være bedre indbyrdes mod City i kraft af reglen om udebanemål.


Romaneren
1546 indlæg.
d. 10/12/14 21:37

Steiniche88:

Hvis CSKA taber, så ender de på 5 point.

Hvis vi spiller 0-0, så har både vi og Shitty 6 point - og så har vi bedre indbyrdes målscore, da vi spillede 1-1 i Manchester og dermed går videre på udebanemålet. :)



Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 10/12/14 21:54

Er du gal en flot atmosfære fansene skaber iaften..!

Men jeg kan ikke lade være med at spørge mig selv, kan det virkelig forsvares at have Totti på banen nu??

[Rettet af: Crap_Bag - 10/12/2014 - 21:56]


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 10/12/14 21:56

Tag Totti ud NU!! Og pjanic og sæt de Rossi og iturbe ind

[Rettet af: Tottithorsen - 10/12/2014 - 22:01]


Steiniche88
41 indlæg.
d. 10/12/14 21:58

Takker, mente det nu også nok, blev bare i tvivl efter alle de stillinger rundt omkring :-)


Skytt0
1517 indlæg.
d. 10/12/14 22:03

Bum! Nu bliver det meget svært (Umuligt)!


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 10/12/14 22:05

Og så lige Nasri, det er næsten for klamt til at være sandt..


Lund
466 indlæg.
d. 10/12/14 22:08

Sassuolo-kampen synes jeg ikke falder tilbage på Garcia, men det kommer det her til. I pressen har manden ikke sagt andet end, at man ville gå efter sejren, og på nær i de første 5 minutter, så har man simpelthen spillet efter 0-0. Ingenting er desværre lært fra Moskva - kæft hvor er det deprimerende at se på.



Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 10/12/14 22:09

Kæft en joke at tage ljajic ud istedet for Totti!!


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 10/12/14 22:09

Kæmpe fejl at tage Ljalic ud imø! Han er nok den sidste mand der skal tages ud på dette tidspunkt med hans seneste form..

[Rettet af: Crap_Bag - 10/12/2014 - 22:18]


Romaneren
1546 indlæg.
d. 10/12/14 22:19

Ååååhhhh vi spiller som en sæk kartofler :(


Lund
466 indlæg.
d. 10/12/14 22:21

Vi kan ikke en gang etablere et pres, når vi skal op og lave 2. Du godeste der er attitudeproblemer på det hold.


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 10/12/14 22:28

Igen problemet med mentaliteten i Roma. Ingen tro på det!!! Sørgeligt


Zmartguy
1033 indlæg.
d. 10/12/14 22:28

et middle italiensk hold er det vi er og har vi været siden spalleti smuttede!!!!!

[Rettet af: Zmartguy - 10/12/2014 - 22:29]



Lamela
2782 indlæg.
d. 10/12/14 22:30

Svært, når dem der skal bære holdet ikke træder til i sådan en kamp.

Presset var for stort, og det er set før, at Roma failer, gang på gang, nå vi er presset til det yderste.


Tomas R
374 indlæg.
d. 10/12/14 22:31

Hvor er det sørgeligt at vi taber på den her måde.
Vi savner aggressivitet og ideer. Som om at holdet er nervøst og lammet af kampens vigtighed.

Hvis vi var blevet kørt ud på røv og albuer- fair nok. Men det er jo ikke drt, der er tilfældet her.

Jeg tuder inden i


noroma
525 indlæg.
d. 10/12/14 22:31

Første indlæg idag.

Hvorfor... Hvorfor.... HVORFOR skifter man den eneste velspillende spiller ud? Hvorfor skulle Ljajic ud???? Det giver INGEN mening, og er under al kritik. Totti skal ud først, og så skulle iturbe vel rent faktisk ind istedet for gervinho, og florenzi skulle ind meget tidligere, maicon lavede et enkelt okay løb, men det var det eneste.


FendeR
43 indlæg.
d. 10/12/14 22:33

Hvor er det bare sørgeligt det her. Håber Rudy og ledelsen kigger indad. Det er jo ikke kun i aften mod City vi er kommet til kort.


Lamela
2782 indlæg.
d. 10/12/14 22:34

Gervinho var væk efter målet.

Totti burde være kommet ud ret tidligt i stedet for Florenzi..


Lund
466 indlæg.
d. 10/12/14 22:34

Kæft jeg orker ikke at skulle høre på Garcias pis undskyldninger. Kan han dog ikke bare for en gangs skyld følge dem op med handling.



chrisdinho
116 indlæg.
d. 10/12/14 22:35

Hvad sagde jeg inden vi skulle møde City? At vi ville ryge ud.
Vi er bare så fucking elendige mann, men det er vores egen skyld. 100%. CSKA kampen!!

Eneste der kan være indsatsen bekendt: Ninja og Manolas!!

Fuck jeg er træt af Garcia! Flot at spare spillere i weekenden hvor vi fuckede op. Det fik vi meget ud af var Hr. Garcia??? Spade!


noroma
525 indlæg.
d. 10/12/14 22:41

Det eneste positive vi kan tage fra den her kamp er forsvaret, og til tider troldmanden ljajic.

Synes desværre man ser en tendens i Gervinho, manden fornemmer ikke selv når han er offside. Han bliver jo fløjtet for det hele tiden.

Ljajic viser klasse idag, og det er så synd at han ikke får scoret på den fantastisk flotte chance han skaber. Han skulle ikke ud. Drengen er det tætteste vi kommer på en verdensklasse spiller lige nu, giv ham nu bare fuldtid. Han gør forskellen, og det har vi set i 3 - 4 kampe nu. Det samme må man sige om Florenzi. Maicon var simpelthen ikke god nok, han skal ikke starte inde i en så vigtig kamp, efter så lang tid uden kamp, det skal Florenzi efter at have vist absolut klasse i stortset alle kampe.

Forsvaret gjorde det altså også fint, bortset fra det første mål, som var utroligt flot, så holdt de altså City fra fadet i næsten hele kampen.


Skuffende at ryge ud så tidligt, men så kan vi ligeså godt vinde europa league, og Serie A, og så overtage scenen næste år.


Forresten, det er godt nok frustrerende at se Roma kampe på dansk TV. De er så pisse hamrende irriterende at høre på, de får den største bule hver gang englænderne gør noget, og så har de virkelig en tendens til at fokusere på at finde fejl ved alt som ikke stammer fra premier league.



1

Arsi
685 indlæg.
d. 10/12/14 22:45

Lad os lige alle sammen tage en dyb indånding!

Vi var i dødens gruppe!
City er altså engelske mestrer? vi kan ikke forvente vi går ud og vinder bare fordi vi spillede imponerende i første kamp.

Tag og slap af med at sige "vi er elendige" osvosv.
Spillerne har været mærket efter nogle hårde kampe og en del skader.
Jeg tror stadig på det her Roma hold.

DAJE ROMA!

2

il lupi
55 indlæg.
d. 10/12/14 22:49

Come on drenge! Fair nok at være skuffet, men at sige vi "failer" og at vi ingen "tro" har på tingene er simpelthen helt væk i skoven. Det var jo tydeligt at Roma spillede på 0-0 og når Nasri banker den ind via stolpen (altså heldigt) - ja så sker der altså noget op i hovederne (det kan alle som har spillet eller spiller på højt niveau give mig ret i!) Derudover har vi tre vilde chancer efter 1-0 scoringen. Jeg er fandme også skuffet - men fandme også stolt. Roma har ikke været i CL i 3 år og siden det amerikanske projekt har vi skulle finde os selv som klub og nu vælter vi bare derudaf. 3'er efter de engelske og tyske mestrer og en stensikker 2'er i Serie A er mere end godkendt og i hvert fald mere end hvad JEG forventede (men jeg håbede selvfølgelig på det) inden sæsonen gik i gang.

Hold kæft jeg elsker Roma og hold kæft det er en fornøjelse omgang fodbold vi spiller for tiden. Jeg håber vi prioriterer Europa League højt for så har vi sgu en reel chance for at vinde trofæet.

Så træk lige vejret og nyd det. Bare en gang i mellem :)

2

il lupi
55 indlæg.
d. 10/12/14 22:50

Kunne ikke være mere enig arsi ;)


chrisdinho
116 indlæg.
d. 10/12/14 22:50

Det er vores egen skyld. Vi stod ikke i denne situation nu hvis vi ikke havde fucket fuldstændig i Moskva!



DrTotti
87 indlæg.
d. 10/12/14 22:51

Vi skal bare have en ordentlig angriber. Totti ligger alle andre steder end i feltet, og Destro er for svingende.
Fedt at se dem tilbage i CHL, og vi er tilbage næste år.

FORZA ROMA

1

[Rettet af: DrTotti - 10/12/2014 - 23:03]


mexes
2514 indlæg.
d. 10/12/14 22:59

Pjanic og Totti storskuffede idag. Det var dem, som skulle gøre foreskellen.

Og så må jeg også lige kommenterer på Garcia. Jeg er usandsynlig skuffet over, at De Rossi ikke spiller idag. Come on. Og at han tager Ljajic ud var jo næsten til at græde over. Pinligt.

Men op på hesten igen. Det skulle ikke være i år. Vi mistede det hele sidste runde. Idag var City desværre bare langt bedre.


noroma
525 indlæg.
d. 10/12/14 23:03

Vi glemmer også lidt at ljajic til tider legede med nogle af verdens bedste forsvars spillere. Jeg fornemmer at han bomber en masse kasser ind i løbet af den her sæson, jeg kan ikke sige det nok gange. Det er så smukt at se ham og florenzi udvikle sig så meget!


Jeg er faktisk mindre skuffet end jeg havde troet. Vi havde det alle i baghovedet, men til gengæld kan man også fornemme at dette er et hold som kan udvikle sig til noget fantastisk. Der er potentiale i vores forsvar, Manolas har potentialet til at blive en af verdens bedste, og M'biwa viser til tider at han også har noget i sig.

Er skuffet over pjanic, synes ikke der har været en eneste af de store kampe hvor han har spillet godt nok, men det er pjanic, hans magi kommer når man mindst forventer det.

Det er andet, og til dels også første år med det meste af det her hold. En helt ny bagkæde som har haft utroligt meget pres på sig, som har været op Europas bedste.

Jeg er optimistisk. Det bliver forresten også en sjov europa league i år. Vi kan ende med en semi finale med 4 italienske hold


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 10/12/14 23:08

Jeg er skuffet over måden vi tabte på, ikke at vi tabte for det var nærmest forventet. Men synes ikke om vi går på banen for at hive en nullert hjem! Det har vi ikke holdet til!
Frem over stepperne.
Iturbe ligner et fejlkøb. Desværre.
Forza Roma


DeRossi16
515 indlæg.
d. 10/12/14 23:10

Læs optakten gutter! Hold tonen ordentlig!
Synes det er fair folk er frustrerede, men i sviner vores alle sammens hold til.

Never mind!

Kæmpe credit til Nainggolan og Manolas. Viser virkelig klasse spil. Totti spiller godt i 1. Halvleg, men faldt derefter ud. Ljajic spillede også en god kamp.
Når Gervinho og Iturbe ikke er i gear, så mangler vi virkelig skarphed oppe foran.
Vi mangler en god 20 - måls skytte. Ser gerne en Pelle, Negredo eller evt. Martinez..

Dejligt at være tilbage i europæisk, og vi kommer stærkt igen næste sæson! Husk på vi trods alt var i pulje med de tyske og engelske mestre.

All in på ligaen!

ROMA PER SEMPRE !


noroma
525 indlæg.
d. 10/12/14 23:18

Jeg tror faktisk godt at ljajic kan gå hen og blive en 20 - måls skytte. Vi mangler dog en som man forventer scorer mål. Det er længe siden vi har haft det, en man kunne regne med ville kunne være kold, det tætteste vi er kommet på det indenfor de sidste 5 år har vel været Vucinic?



DeRossi16
515 indlæg.
d. 10/12/14 23:26

Synes til dels vi havde det i Osvaldo, inden han blev bad standing..
Tænker også en rigtig angriber! Om vi vil det eller ej, er Il Capitano ikke fandens farlig mere, og har nok begrænset med sæsoner tilbage /-:.
Og der går nok lidt før hans søn Bliver senior spiller ;-)


noroma
525 indlæg.
d. 10/12/14 23:34

Jeg håber at vi vælger at hente romagnoli tilbage, og så prøve at finde en fin højre back som ikke er alt for dyr, og så bare prøve at satse på en ordentlig angriber.


TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 11/12/14 00:03

Som jeg kunne se andre også siger.
Jeg er skuffet over måden man ryger ud på! Garcia har virkelig skuffet idag!
Han har et offensivt hold og stiller med offensive spillere, men vælger at spille defensivt??
Taktisk failede Garcia!
PS: Hold da op hvor lignede Keita en gammel mand der burde ligge støvlerne på hylden! Det gav ingen mening for mig, at han ikke røg ud i pausen.

@Noroma
- Synes bare man skal lade Florenzi udvikle sig til den nye Dani Alves på den højreback :)


noroma
525 indlæg.
d. 11/12/14 00:27

Er enig i det med keita. Sådan har jeg faktisk tænkt de sidste mange kampe. Han ligner ikke helt den samme spiller som han var i starten af sæsongen. Han er dejlig god til at sætte tempoet, men desværre ligner han tit en veteran som nærmer sig udløbsdatoen. :(


Lamela
2782 indlæg.
d. 11/12/14 01:07

Sidste sæson kunne vi stole blindt på Gervinho, kunne vinde kampen alene. I år, er hans form up and down, fra kamp til kamp. Det er længe siden, jeg har set ham levere stabilt.
Jeg er bange for VM har ødelagt formen på 2 af vores vigtige spillere fra sidste sæson.

Gervinho har været kørende hele tiden. Han har endda ANC til feb.
Maicon spillede sig 40% op sidste sæson, da VM gulerødden var lå der.

Kigger man på City, Juve, Inter, og flere andre store hold, så har de rendyrkede angribere. Ikke en, men 2-3 stykker på højt niveau alle sammen.

Vi har en, Destro, der er ude af kampform. Totti, ja, man kan næsten ikke kræve mere af manden.
Destro har tendes til at spille godt og score mod de små hold. Jeg kan ikke huske ret mange mål imod de store drenge. Inter undtaget.

Selv efter 1 1/2 år, så er Totti en meget vigtig mand for vores offensiv. Det er synd, da vi har en Ljajic, Pjanic til at tage over for han kreative del på holdet. I stedet for Garcia giver Destro chancen, spiller han det sikre kort, og lader Totti starte inde.

Hvordan skal Destro overhovedet få motivation til at spille, når han ikke får tilliden fra træneren.

Vores spillestil kræver en centerforward, en 9'er. Ikke en 11'er. Di Natale, Tevez, G.Rossi havde været skræddersyet til truppen. En Okaka på lidt lavere niveau begynder at vise tænder, han vil også passe ind som typen, der løber rundt og deltager i spillet, samt farligt foran mål.

Soldado har ikke succes i Spurs, hvorfor ikke sende et lejetilbud afsted mod England, han er en 9'er, jeg tror faktisk, han vil passe godt ind i Roma's stil.


PS. Hvor har Juve dog trollet os med Iturbe handelen. Suk, han kan bare ikke i Roma.




asroma87
3121 indlæg.
d. 11/12/14 07:22

Med henblik på vores spil i vores CL kampe, synes jeg det er fair at vi ikke går videre, var vi gået videre som 2'er, havde vi kunne trække Real, Chelsea, Barca, Dortmund osv. og så havde vi nok røget ud alligevel.
Vi viste dog at vi sagtens kunne være med på det højeste plan, med blandt andet 5-1 hjemme over CSKA og 1-1 ude imod City. Jeg ser det som en lære proces og det handler om at få opbygget noget europæisk erfaring igen, efter vores lange pause fra internationale turneringer.
Man kunne også se at drengene var lidt rystet over kampens betydning, i starten af kampen men jeg synes de kæmpede bravt.

Jeg kunne dog godt tænke mig at se hvad kampen var endt, hvis Astori, Florenzi, De Rossi og Destro havde startet inde. Synes Maicon ligner en færdig mand, blandt andet da han lader Milner trække ind til sit højre ben, lidt uden for feltet, så han uden nogen problemer kan få afsluttet på os. Mbiwa burde heller ikke starte inde, det kan være det er fordi han er franskmand. Jeg synes helt klart Astori er bedre på alle punkter.

Og husk lige at vi altså ikke slået helt ud af europæisk fodbold, vi har stadig mulighed for at lave et godt EL run.

Nu må målsætningen være top 2 i ligaen, turnerings vinder i Coppaen og en kvartfinael/semifinale i EL.

Og lige meget hvad, er jeg stadig stolt af at være Roma fan.

[Rettet af: asroma87 - 11/12/2014 - 07:23]



DanieleTotti
805 indlæg.
d. 11/12/14 07:42

Jeg tror desværre at Garcia stillede forkert op med både Totti og Ljajic. Eller generelt de forkerte spillere. Vi havde kun Gervinho der truede i dybden groft set, og ham kunne de så holde styr på City. Ljajic gjorde til dels sammen med Nainggolan. Ellers var det dælme ikke meget støtte Gervinho fik på sine kontramuligheder = han skulle gøre det hele selv = han var nemmere at lukke ned. Iturbe/Destro/Florenzi havde nok været at foretrække her, så Gervinho havde haft en eller flere kontramakkere. Så føler jeg mig overbevist om at vi ville have truet City mere og fået scoret nogle mål! Så jeg tror altså at Garcia havde sat en forkert taktik for dagen, desværre. Det er jo sådan noget vi alle skal lære hen ad vejen.

Og så må første træningsfokus i det nye år være at vi skal lære at spille fodbold uden Totti. Det kan ikke passe at vi skal stole på ham hver gang det er vigtigt.


Serie A er stadig førsteprioritet, så det kan ske nogle af de unge spillere kan komme i aktion i Europa League!

Værst er det dog med de manglende penge. Det bliver meget afgørende hvordan vores FFP sag ender.


DanieleTotti
805 indlæg.
d. 11/12/14 07:44

Desuden. Ca. 10 minutter før tid kom der en grafik med løbne kilometer. City havde løbet 6 kilometer mere end os tilsammen. Og de så altså ikke synderligt mere trætte ud end vi var. Måske der er noget der skal arbejdes på der også?


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 11/12/14 11:43

Det har altså udviklet sig til et seriøst problem med Totti i de store kampe.. Hvis jeg tolker Rudi's tanker omkring sin ageren fra i går aftes korrekt, så er det noget i stil med:

"Totti skal naturligvis starte inde, har jeg noget valg? Nå, så kom vi bagud, nu er jeg tvunget til at foretage mig noget! Totti har godt nok set skidt ud, som sædvanligt i de kampe hvor vi skal forsvare meget, jeg er nødt til at skifte ham.. Men hvis jeg tager ham ud først, kan det se ud som om, at jeg giver ham skylden for at vi er bagud. Jeg må hive en af de andre ud først, hmm Ljalic har spillet rigtigt godt på det seneste, men han er dog ikke så etableret et navn som Gærvinho, det bliver ham! Så, nu er der gået 5 minutter, så kan jeg tage Totti ud, pyha..!"

Ved godt at dette kan opfattes som en grim konspirationsteori , men for at være helt ærlig, så tror at det ligger ret tæt på virkeligheden. Meget uheldigt hvis dette er tilfældet..

Udover at være meget skuffet på egne vegne, er jeg det også på tilskuernes. Helt utrolig stemning de sørgede for, især i starten af 2. halveg og det så faktisk ud som om, at flere af vores spillere blev revet lidt for meget med op til City's 1-0 scoring. Maicon var i hvert fald ikke på sin plads og det blev starten til Nasris scoringschance. Men på den anden side, sådan et skud er svært at dæmme op for.

Men taktiske fejl eller ej, når skuffelsen har lagt sig, glæder jeg mig naturligvis til at følge, vores allesammens favorithold i Europa-League, som vi vel har en realistisk chance for at vinde ;-)


MURO
632 indlæg.
d. 11/12/14 13:24

Totti er grunden til at jeg blev Romatilhænger, men nu må det det her altså bare stoppe.. manden er 38 år og er ikke hvad han har været, Totti kan ikke spilles som en boksspiller, og hvis han skal starte inde så skal han spille nede på den centrale midtbane, vi som ham igår hvor han ikke henter noget i luften, ikke søger ned på banen for at hente bolden. Han kan simpelthen ikke i Europa som han plejer, lad manden spille Serie A når vi har brug for det.
Vi skulle 100% have spillet Destro,Gervinho og Llajic(Iturbe). Det er simpelthen for ringe at en så farlig spiller som Destro ikke får lov til at starte inde, og hvis vi ønsker at spille med i toppen af europa så kan det ikke være med spillere som Holebas, De Sanctis og Mbiwa i en start elleve. omvendt kan vi så sige at, at hvis vi ikke kan slå et City mandskab der mangler Kompany, Yaya og Aguero, jamen så fortjener vi heller ikke at komme videre. Nu kan Juve så fryde sig over at de får alle champions league pengene for Italien.


asroma87
3121 indlæg.
d. 11/12/14 13:58

Jeg synes Holebas spiller rigtig godt! Ham skal vi bare beholde


MURO
632 indlæg.
d. 11/12/14 14:01

Ikke hvis vi skal blande os i top 5 i verdenen.



Lamela
2782 indlæg.
d. 11/12/14 14:03

Roma har ikke lært at spille uden Totti. Så det er klart, han startede inden i går.

Midtbanen, kombinationerne failede i går. Pjanic, der skal binde spillet, var væk i går. Totti er afhængig af de små kombinationer med Pjanic.

Keita startede flot ud og var en af vores vigtige spillere i starten af sæsonen. Men nu ser han tung ud i tanker og handling.

Garcias opstilling var fin nok, også det jeg forventede inden kickoff. Men enten var spillerne ikke mentalt forberedt til kampen eller er de bare ikke bedre.

Vi spillede jo City ud af banen i Manchester. Der var vi ikke favoritter, der lå intet Press på os. Men så snart, vi bliver talt op som favoritter, får vi de famøse gummi ben og frygten for at faile.


MURO
632 indlæg.
d. 11/12/14 15:58

som du kan se nævner jeg også andre navne din fucking bums, og ja, jeg regner med at se roma i toppen af Europa. kan se at dit indlæg ikke handler om at diskutere fodbold, men bare at hakke på mig :) vi kan sagtens tage den til et andet niveau hvis du vil, det er en af de grunde til at hader at skrive inde på denne hjemmeside, folk er internetgangstere. hvis du skal kommentere på hvad jeg skriver så gør det på en ordentligt måde.

[Rettet af: MURO - 11/12/2014 - 16:01]


asromadk
3647 indlæg.
d. 11/12/14 17:53

Så stop dog jer selv.

2

Seneste Nyheder

Florent Ghisolfi er ny sportsdirektør
(23/05/24) 0


Sådan kommer Roma i Champions League
(23/05/24) 0


Atalanta - Roma
(12/05/24) 71 0


Leverkusen - Roma
(09/05/24) 35 0


Roma - Juventus
(05/05/24) 29 0


Roma - Leverkusen
(02/05/24) 14 0


Napoli - Roma
(28/04/24) 34 0


AS Roma - Bologna
(21/04/24) 28 0


EL: Roma - Milan
(18/04/24) 10 0


Udinese - Roma
(14/04/24) 36 0