Login
Glemt password Opret bruger

Napoli – Roma #NapoliRoma

ZOptakt.jpg

Kategori: Optakt

Kilde: Roma Club Danimarca

Skrevet d. 01/11/14 13:18 af chrfog

Onsdag faldt en appelsin ned i turbanen. Nærmest alt flaskede sig i Serie A. Pludselig var Roma a point med Juventus igen. Der er dog ikke tid til at hvile på laurbærrene, da Napoli venter på San Paolo.

I starten af maj var Napoli på besøg i hovedstaden. Ikke for at spille mod Roma, men for at møde Fiorentina i finalen af Coppa Italia. Allerede inden kampen var stemningen hed, og en Napoli-fan blev skudt. I husker sikkert alle episoden, der udspillede sig før, under og efter kampen. Et halvt år er næsten gået uden, at Roma og Napoli har ikke mødt hinanden. Denne sag er dog næppe gået i glemmebogen. Hvad, der før var en høj-risiko kamp, er nærmest blevet en stensikker dødsfælde. Der er ingen udebaneafsnit i dagens kamp. Holdet er fløjet til Napoli og transporteret ud af lufthavnen gennem bagdøren i en anonym bus. Man ønsker simpelthen ikke, at dette skal eskalere yderligere. Det betyder desværre også, at Roma denne gang virkelig er på udebane.

Napoli tog en flot 3. plads i sidste sæson. De havde faktisk en rigtigt god forårssæson, hvor de kun tabte 5 opgør på tværs af alle turneringer. Heriblandt var Europa League, hvor de røg ud mod FC Porto i ottendedelsfinalerne. Meget kunne dog tyde på, at Napoli havde fået smag for Europas næst-fineste selskab, da de tog den tidlige afgang hjem fra årets udgave af Champions League og strøg direkte ind i Gruppe I i EL.

De dårlige takter fra kvalifikationen til CL fortsatte i ligaen, da de ikke skulle længere ind end anden spillerunde før, at de tog det første hjemmebanenederlag mod Chievo. Et hold der ellers har sunket hurtigere mod bunden end folk med betonsko ude i Napoli-bugten. Sidste års imponerende resultater er udeblevet, og rygterne om fyring hænger tungt over hovedet på den spanske træner. De er 7 point bagud i forhold til sidste år ved denne tid, selvom Callejon har gjort alt, hvad der stod i hans magt for at vende skuden. Faktisk har han gjort det så godt, at Benitez udtalte, at man skulle overveje ham til det spanske landshold. En gestus Callejon returnerede i midtugens opgør mod Atalanta.


Truppen:

Calabresi, Cholevas, Cole, De Rossi, De Sanctis, Destro, Emanuelson, Florenzi, Gervinho, Iturbe, Keita, Ljajic, Lobont, Manolas, Mapou, Nainggolan, Paredes, Pjanic, Sanabria, Skorupski, Somma, Torosidis, Totti, Ucan.

Forventede startopstillinger(CdS):

Roma(4-3-3):


De Sanctis; Torosidis, Manolas, Mapou, Cholevas; Pjanic, De Rossi, Nainggolan; Florenzi, Totti, Gervinho.

Napoli(4-2-3-1):

Rafael; Maggio, Albiol, Koulibaly, Ghoulam; Lopez, Inler; Callejon, Hamsik, Insigne; Higuain.

Dommer:

Tagliavento


Dagens kamp er en ualmindeligt tidlig en af slagsen. Den passer dog lige ind i sendeplanen på Canal8. Vi mødes selvfølgelig også på Krølben på vej hjem fra brunch, morgenløbeture og andre mindre vigtige fritidsaktiviteter. Nu gælder det solens derby!





2

84 kommentarer


Lamela
2782 indlæg.
d. 01/11/14 13:48

Tagliavento

Jeez,så er der bestilt, drama, rødekort og straffe.



Jonas
4091 indlæg.
d. 01/11/14 14:02

Dagens opstilling (4-3-3): De Sanctis; Torosidis, Manolas, Mapou, Cholevas; Pjanic, Keita, Nainggolan; Florenzi, Totti, Gervinho

Napoli: Rafael; Maggio, Albiol, Koulibaly, Ghoulam; Jorginho, David Lopez; Callejon, Hamsik, Insigne; Higuain


FendeR
43 indlæg.
d. 01/11/14 15:04

Av for en start..


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 01/11/14 15:05

Hæslig start, vi er heldige med at der kun står 1-0.


Lund
466 indlæg.
d. 01/11/14 15:05

Rædselsfuld start!! Vores backs bliver konstant fanget ude af position.


ClausA
263 indlæg.
d. 01/11/14 15:05

Mbiwa øv hvor er han forfærdelig. Snork sover


Tottithorsen
4347 indlæg.
d. 01/11/14 15:09

Bayern om igen. Totalt fraværende!!! Ringe
Tag jer dog sammen!!

[Rettet af: Tottithorsen - 01/11/2014 - 15:14]



Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 01/11/14 15:14

Hvis dårligt forsvarsspil var godt forsvarsspil, så havde vi ikke noget at klage over!


Svenzoni
352 indlæg.
d. 01/11/14 15:14

Hold kæft en gang lort


Skytt0
1517 indlæg.
d. 01/11/14 15:16

Det skal lige siges at Napoli fandme har presset os i bund her i starten, hold kæft hvor har det været totalt dominans, nærmest Napoli mod De Sanctis.

Men omvendt har vi godt nok også være sløve, ingen gejst, ingen tænding, ingenting…

Vågn nu op så vi ikke taber 7-1 igen, for spiller vi sådan her mod Bayern i næste uge, ja så taber vi lige så stort igen!


Svenzoni
352 indlæg.
d. 01/11/14 15:18

...bedre periode nu..men de er super farlige på omstillinger...


Svenzoni
352 indlæg.
d. 01/11/14 15:22

Mærkelig kamp....


chrisdinho
116 indlæg.
d. 01/11/14 15:26

Mit spørgsmål til spillerne;
Vil I ikke udfordre Juve om skabet?

Det virker godt nok ikke sådan. Vi har alle muligheder for at lægge pres på dem, men det lader til indstillingen sejler når det gælder.



Tottithorsen
4347 indlæg.
d. 01/11/14 15:32

Vi har ikke vindermentalitet. Kun 3 titler fortæller alt. Vi magter ikke opgaven når det gælder. Mærkeligt Napoli er stoppet med at presse når de var totalt overlegne


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 01/11/14 15:38

Jamen hvornår er Maicon klar, jeg magter bare ikke flere af toros elendige "indlæg".


Svenzoni
352 indlæg.
d. 01/11/14 15:41

Hørt. Toro's indlæg er under Nordic Bet liga niveau. Alt over 0 point er en sensation i dag....


Svenzoni
352 indlæg.
d. 01/11/14 15:45

Vi er rystende upræcise og ringe.....


chrisdinho
116 indlæg.
d. 01/11/14 15:45

Vi er jo SYGT heldige!!!
Vi skulle have været bagud 3/4/5-0!!

Elendig 1 halvleg.. Gid vi kunne skifte hele holdet ud.


Svenzoni
352 indlæg.
d. 01/11/14 15:46

PAUSE NU, TAK!



Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 01/11/14 15:48

Rudi er nødt til at handle i pausen, vi har fx. slet ikke set Florenzi, andet end da han fik gult kort og takkede dommeren.. Kan nærmest ikke komme i tanker om én spiller som har spillet op til det forventede niveau i denne sæson!


Lund
466 indlæg.
d. 01/11/14 15:54

En første halvleg på niveau med den mod Bayern. Alt for mange fejl. For langsom boldomgang særligt af Keita på midten. Backs der bliver fanget ude af position og hovedløse aktioner af flere spillere mestendels af kaptajnen selv. Florenzi har været helt væk og kan ikke løse den opgave, han har fået tildelt i dag. Garcia må råbe og skrige i omklædningsrummet og forhåbentlig sørge for, at en eller to ikke kommer ud på banen igen. Og så må man altså træne mere på at løse situationer, hvor modstanderen presser højt. Det var det som Bayern lukrede på og det som Napoli gjorde de første 10 minutter, hvor der reelt kun var ét hold på banen.


noroma
525 indlæg.
d. 01/11/14 15:56

Totti ud, og så skal florenzi nok også ud.


Det er utroligt at vi har lavet så mange fejlafleveringer.... Torisidis har de rigtige idéer, men han kan simpelthen ikke udføre dem uden at skyde bolden ud.


Tottithorsen
4347 indlæg.
d. 01/11/14 16:11

Ingen udskiftninger ?? Flot med genvalg til alle 11 efter en stor første halvleg


Sofus
3092 indlæg.
d. 01/11/14 16:11

Vi skal altså virkelig investere i et par ordenlige backer til januar, de grækere der ser sgu ikke særlig stærke ud.

1

Svenzoni
352 indlæg.
d. 01/11/14 16:13

Florenzi for helvede.....



Svenzoni
352 indlæg.
d. 01/11/14 16:13

Toro ud omgående.


Sofus
3092 indlæg.
d. 01/11/14 16:17

2. halveg har dog været vores indtil videre, men hold da op hvor skulle Florenzi prikke den der ind.


Svenzoni
352 indlæg.
d. 01/11/14 16:19

Florenzi du skylder 2 din klovn.


Svenzoni
352 indlæg.
d. 01/11/14 16:22

Så har alle spillere fået en time! Nu skal der skiftes ud. Ingen har spillet på niveau...


noroma
525 indlæg.
d. 01/11/14 16:24

M'Biwa, du skal sælges


Sofus
3092 indlæg.
d. 01/11/14 16:24

HOLD NU KÆFT HVOR SEJLER M'BIWA



Sofus
3092 indlæg.
d. 01/11/14 16:25

han hører jo til i Serie 5


Sofus
3092 indlæg.
d. 01/11/14 16:25

Vigtigt vi har ninja'en dog


noroma
525 indlæg.
d. 01/11/14 16:26

Pjanic, ninja og manolas har spillet fornuftigt idag. Det har gervinho også, men det har ikke helt lykkedes for ham


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 01/11/14 16:26

Godt overblik af Mbiwa, han kunne se at naingollan ville redde på stregen og så er der jo ingen grund til at forsvare..

2

chrisdinho
116 indlæg.
d. 01/11/14 16:33

Ninja er helt væk


Svenzoni
352 indlæg.
d. 01/11/14 16:34

Nej det sejler lige pt.



Svenzoni
352 indlæg.
d. 01/11/14 16:39

Bliver ikke til en skid i dag......æv.


Svenzoni
352 indlæg.
d. 01/11/14 16:40

Og Juve slår med garanti Empoli. Pis og lorte lørdag.


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 01/11/14 16:41

De fleste af os, er fra naturens side, udstyret med en mekanisme i hjernen, som fortæller os ca hvor store vores fødder er, i diverse situationer igennem livet. Torosidis ser desværre ud til at mangle denne evne..


Lund
466 indlæg.
d. 01/11/14 16:43

Vores indlæg har været hæslige kampen igennem.


Lamela
2782 indlæg.
d. 01/11/14 16:43

Piv elendigt. Napoli har været til at tale med i 2.halvleg, men vi har ikke presset dem i bund, hvor vi havde spilovertaget i starten af 2.halvleg.

Og Torosidis. Christ.

[Rettet af: Lamela - 02/11/2014 - 03:29]


Svenzoni
352 indlæg.
d. 01/11/14 16:45

Slut. Tabt.



chrisdinho
116 indlæg.
d. 01/11/14 16:45

LORTE FORSVAR!!! FORSVARET SOVER IGEN IGEN

Tillykke med mesterskabet Juve

[Rettet af: chrisdinho - 01/11/2014 - 16:46]


noroma
525 indlæg.
d. 01/11/14 16:46

Flot indstilling Roma


Svenzoni
352 indlæg.
d. 01/11/14 16:46

Vi har INTET fortjent fra dette opgør. Skræmmende indsats. De kunne have vundet 7-1


Zmartguy
1033 indlæg.
d. 01/11/14 16:46

lige meget hvad folk siger så har bayern kampen godt nok knust os!!!!! det er heldt vildt så fantasiløst vi spiller...


Lamela
2782 indlæg.
d. 01/11/14 16:46

Der skal hellere ikke dømmes frisspark til Ninjaen.


Sofus
3092 indlæg.
d. 01/11/14 16:47

Godt at se M'Biwa følge med igen.



Denner
527 indlæg.
d. 01/11/14 16:51

Puha ja, Bayern kampen har godt nok rystet os, selv opfattelsen var en del anderledes inden kampen mod Bayern. Glæder mig ikke til retur kampen i Bayern. Tror vi bliver pryglet. Håber Rudi råber af dem. de skal virkelig tage sig sammen nu...


chrisdinho
116 indlæg.
d. 01/11/14 16:54

Vi har allerede tabt skabet nu :( det er sku sikkert.


noroma
525 indlæg.
d. 01/11/14 16:55

Man savner virkelig castan og maicon....


mmmdkRoma
104 indlæg.
d. 01/11/14 16:57

Trist stime Roma er i nu. Kan se andre har ytret, at Roma kunne have tabt denne kamp med...7-1, jeg er helt enig og en smule rystet. Jeg tror først Roma samler sig efter kampen imod Bayern M i næste uge. Og ikke for lang tid efter, ellers er løbet kørt.


asromadk
3654 indlæg.
d. 01/11/14 17:32

Det positive må være, at det nu efterhånden står klart at der mangler 2-3 spiller til det her hold. Nok så gode som vi er pt. nok så meget mangler der for at kunne tage det sidste skridt op til hylde 1.

Totti holder simpelthen ikke niveau. Der skal styr på hans rolle. Og styr på Totti/Destro problematikken. Vi har Destro som er så giftig, men der er en Totti der jo også skal have minutter. Er dette måske sæsonen hvor man må sande han ikke kan mere??? :(

Mbiwa er simpelthen en katastrofe. Intet mindre. Målmandsposten skal også afklares senest til sommer. Kan Morgan være 1.målmand hvis vi skal tage det sidste skridt? Nej. Er Skorupski løsningen? Who knows.

1

Tottithorsen
4347 indlæg.
d. 01/11/14 18:10

Alt for tidligt at afskrive skabet. Juve er heller ikke skræmmende pt. Men hold kæft en bleg indsats Idag. Undrer mig over vores lave bundniveau og vores indgang til kampen. Vi blev kørt ud og slap meget billigt!!! Men ok der er ikke mange hold der vinder på Sau paulo heller ikke juve!



mester
399 indlæg.
d. 01/11/14 18:11

Totti , nu er tiden kommet hvor du skal overveje din rolle på holdet ?
Har du mere at byde ind med eller er du mættet af din lange og flotte karriere , desværre tror jeg det sidste !!
Det kan godt være at du rammer dagen et par gange mere i tiden der kommer men Jeg tror det ikke .
Du skal gå nu mens dine trofaste fans stadig holder af dig og husker dig for alt det som du har udrettet i den smukkeste trøje i Serie A


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 01/11/14 19:17

Meget enig med @asromadk og @mester her mht. Totti, jeg har/er bare været/(ingenting) for kælling til at brænde igennem med det.. Men jeg ser ham ikke som en nøglespiller på vores hold længere, han bidrager ganske enkelt med for lidt, især mod de stærkere modstandere.

Vi har en ung italiensk angriber i Destro, som ikke har fået mange chancer, men alligevel scorer et pænt antal mål, især set i lyset af, at han aldrig rigtig kan opnå en stabil kamp-rytme. Det er på tide at han får en ordentlig chance!

Det mest oplagte vil så være at bruge Totti mindre, men er sgu bange for, at Rudi ikke tør.. Lidt ærgerligt, for jeg tror at det kan gå ud over vores chancer for at udfordre Juve!

[Rettet af: Crap_Bag - 01/11/2014 - 19:17]


Romaneren
1552 indlæg.
d. 01/11/14 19:17

Kan vi ikke lige heppe lidt på Empoli (de holder 0-0 mod Juve efter en lille time), inden vi sender Totti på pension, tænker på, hvor mange klø vi skal have på tirsdag og diskuterer transfers til 15/16-sæsonen?

Hvis den forbliver 0-0, så er vi ét point efter Juve kvartvejs inde i sæsonen.

Jeez, så slemt er det altså heller ikke endnu...... :D


chrisdinho
116 indlæg.
d. 01/11/14 19:19

Og nu klamme Juve 1-0 på frispark - selvfølgelig vinder de.


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 01/11/14 21:08

Selvfølgelig har vi ikke sendt Totti på pension @Romaneren, det har han såmænd selv, med sine middelmådige præstationer ;-)

Sidder iøvrigt lige og ser lidt Parma-Inter og jeg har faktisk fået lidt fidus til Inter's VB, kan ikke lige huske hvad han hedder, men det rimer vist på popo.. Han ville pynte godt på Romas hold, så hvis vi nogensinde får muligheden............


chrisdinho
116 indlæg.
d. 01/11/14 21:10

@Crap_Bag

Dodo? Ja han skiftede så fra Roma til Inter :P



matti92
178 indlæg.
d. 01/11/14 21:15

Hmm jeg synes nu ikke vi skal tage alle de sorge på forskud...
Vi mangler en del nøglespillere til en udekamp mod Napoli.
I en kamp ude mod Napoli ville det være perfekt at have Carstan, maicon og en især savnet strootman med isådan en kamp.
Når alle er kampklar mener jeg at vi ville have en chance for at vinde


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 01/11/14 21:21

Det siger du ikke, @chrisdinho ;-)


Tomas R
374 indlæg.
d. 01/11/14 21:57

Dodo er elendig til at forsvare.

Enig med dig Matti92.

Vi er i en potentiel krise. Men i betragtning af hvor mange stamspillere - ikke mindst i forsvaret - vi mangler ville point i dag være svært.

Deres ikke i dag vi evt taber er mesterskab. Omvendt SKULLE Napoli vinde.

Jeg er så enig i at det var skidt. Det har både Garcia og Sabatini da også været ude og sige.
Vi skal bare slippe fra München m æren i beholdning så op på hesten igen i næste hjemmekamp.
Så er både Astori, Castan og Maicon med igen

[Rettet af: Tomas R - 02/11/2014 - 21:14]


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 01/11/14 22:11

En af de væsentlige grunde til mine seneste frustrationsudbrud bunder i, at jeg ved vi kan spille så meget bedre, end vi gør lige nu, også uden de skadede spillere.. Der var bare ingen gejst eller vilje idag, meget frustrerende..

Iøvrigt er jeg selv yderst tvivlsom til Bayern kampen, tror simpelthen ikke jeg kan nå at restituere, efter 90 min i det røde felt idag..


mexes
2514 indlæg.
d. 02/11/14 00:19

Så synes jeg bare du skal lade være med at se kampen, crap_bag

Napoli vandt fuldt fortjent idag. Vi manglede virkelig alt idag.
Men at sige vi allerede er i krise, mesterskabet er væk osv, er måske lige at overdrive. En udekamp i Napoli - endda helt uden støtte - har og vil aldrig blive hverken 3 eller 1 sikkert point. Det er ingen kastastrofe at tabe her. At vi så så så svage ude (mange så'er alligevel) er noget andet. Personligt tror jeg at vi er lidt ramt at så mange kampe på så kort tid. Det er alt andet lige en til vending som flere af vores spillere skal igennem. Desuden manglede vi også flere folk idag, som jeg er overbevist om, ville kunne have gjort en forskel.

Synes dog især mapou og holebas så virkelig skidt ud idag. Selvfølgelig er mapou langt fra førstevalget - men holebas er jo næstmest vores bedste back (ham eller cole) og det skal vi altså se på. De sanctis ser også mere og mere rusten ud - efter han ellers startede sæsonen fremragende. Håber meget på Cech!

Men op på hesten igen! I min optik handler det også i München på onsdag om, at komme helskindet hjem igen. Starten af den kamp bliver derfor meget vigtig!

Forza Roma!!!!

[Rettet af: mexes - 02/11/2014 - 00:19]


DanieleTotti
805 indlæg.
d. 02/11/14 07:44

Totti skal ikke stoppe karrieren, men skal acceptere en anden rolle på holdet. Totti skal spille kampene mod de små hold, fortrinsvist på hjemme bane. De hold der pakker sig og ikke presser os. Der er han genial med hans overlegne overblik og tekniske egenskaber til at åbne forsvarene.

Han kan simpelthen ikke følge med i høj-tempo kampe, hvor det er nødvendigt at alle leverer et kæmpe løbearbejde grundet modstanderens kvaliteter og pres mod os. Mod de mindre hold, hvor vi er knap så pressede og Tottis mindre arbejdsindsats godt kan lade sig at gøre, der skal han spille.

Jeg ved ikke om vi var oppe i det røde felt hele kampen igennem idag. Måske den første halve time af kampen. Ellers syntes jeg ikke der var voldsomt meget tempo i kampen. Noget der til gengæld nok har været i Bayerns kamp mod Dortmund. Så på den led tror jeg ikke vi er voldsomt bagefter. At vi så er mange skridt bagefter i forhold til antallet og tilvænningen af høj-tempo kampe er noget andet.

Jeg er helt enig i at vi mangler nye backs. Måske kun 2. En fast venstreback der er god nok til startopstillingen, og en reserve der kan spille både højre og venstre, med kvalitet nok til at starte. Så vi har kvalitetsbacks som backup også. Her regner jeg selvfølgelig med at Cole er sendt til Sydpolen eller længere væk.

Ellers helt enig i at det var en tam indsats idag. Det var vel kun Keita, Manolas og Nainggolan der lignede nogen der var fit nok. Resten så trætte og knækkede ud. Undtagen Mbiwa selvfølgelig, men det er egentlig fordi jeg tvivler på at han har opfattet hvad der er foregået omkring holdet de seneste par uger. Han ligner ikke en der er mentalt til stede 24/7. Come on mod Bayern, det er der vi skal vise vores niveau.



Kelevra
1261 indlæg.
d. 02/11/14 10:28

Ingen nævner Gervinhos katastrofale præstation oppe foran?
Idéen med Totti er vel netop at han søger dybt og fungerer som playmaker. Det havde fungeret hvis Roma havde to dygtige og ikke mindst ekstremt målfarlige fløje til at fungere som indvendige angribere - de fleste af jer kender måske dette i forvejen?

Men med fløje der mildt sagt ikke er dygtige i afslutningerne, og alligevel ikke forstår at spille bolden bagud gennem en hel kamp, ja der falder Totti altså igennem når han bliver brugt på angriberens position.

Gervinho prøvede og fejlede gang på gang med hans driblinger og udfordringer oppe foran. Alligevel blev han ved med at prøve, i stedet for at spille en af de spillere der rent faktisk tilbød støtte. Så primært Pjanic være tæt på Gervinho i afgørende øjeblikke, men han valgte alligevel at prøve selv, langt størstedelen af gangene.

Hvis Totti skal fungere som falsk 9'er, så skal han også ha' holdkammeraterne til det. Ellers må han lade pladsen for en rigtig angriber, og så ta' en CAM positionen på banen. Synes ikke vi skal dømme Totti ude pga middelmådige præstationer, det er ikke fordi holdet præsterer noget særligt. Og når de andre ikke arbejder for sagen, så ligner Totti i den grad en gammel mand.


mexes
2514 indlæg.
d. 02/11/14 10:30

Totti scorede i hvad? 4 kampe i streg?
Spiller 1-2 dårlige kampe, og så er han pensionsklar.

Synes godt nok at folk har en ultra kort lunte herinde.


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 02/11/14 11:52

@Kelevra

Jeg har nævnt Gervinho indirekte, da jeg skrev at ingen af vores spillere er i nærheden af deres potentiale pt. Behøver kun at finde en enkelt af Canal 8-kommentatorens kommentarer fra igår frem: "Pjanic kunne ikke få den der under kontrol" og så ved vi jo at der er noget helt galt ;-)

@Mexes

Selvfølgelig er Totti ikke pensionsklar, han spiller stadig en kæmpe rolle på holdet, ikke mindst mentalt.. Men når holdet spiller dårligt, kommer Totti til at se ekstra uheldig ud og det kan nogle gange være svært at gennemskue hans berettigelse til at være selvskrevet til alle de store kampe. Rudi er træneren, det er ham som skal tage beslutningerne og nogle gange skal de være drastiske, især når vi er inde i en mindre god periode. Hvis de store navne (Gervinho,Totti) føler sig sikre på at starte inde, uanset hvor dårligt de har præsteret, ja så ser det ikke lovende ud.


Tomas R
374 indlæg.
d. 02/11/14 21:28

Hvis Totti skal spille CAM så kan vi lige så godt bruge Pjanic. Bi har brug for at alle tre midtbanespillere kan forsvare.
Synes man skulle turde spille med Torti og Destro sammen med Gervinho/Florenzi.

lidt statistik: vi har tabt til nr. 1 og 4 og spillet 0-0 og nr 3.

Juventus har spillet 1-1 ude mod Sassuolo og Genoa, der så lige er hoppet op på 5.pladsen - der bliver de nok ikke hængende.

[Rettet af: Tomas R - 03/11/2014 - 12:07]


Kelevra
1261 indlæg.
d. 02/11/14 21:46

Ser hellere at Pjanic og Totti skiftes om en CAM end at Totti og Destro skiftes om angriber pladsen. Men jeg kan godt se hvad du mener. :)


Tomas R
374 indlæg.
d. 03/11/14 12:08

Totti bør IKKE spille CAM. Ham
N laver alt for lidt defensivt



asromadk
3654 indlæg.
d. 03/11/14 16:25

Der går altså lidt for meget manager i den, hvis man mener at Totti skal ned og spille CAM. Altså ideen er meget god, og jeg kan godt se hvad der menes.

Men realistisk set, så er det jo umuligt. Han er hverken hurtig nok på den først 1-2-3-4-5- eller 6 meter til at gøre sig gældende der. Vi ser det nogle gange i kampene, hvis han prøver at gå helt tilbage til hvor Pjanic ligger og fordeler tingene, så synes jeg tit han kvajer sig. Han er for langt væk fra der hvor han virkelig stadig kan gøre ondt på modstanderholdet, deres felt.


Jeg mener ikke han på nogen måde bør have en start 11'er plads lige nu. Han kan spille den øverste angriber somme tider, men synes ikke roteringen mellem ham og Destro fungerer særlig godt lige pt.

Vi må ikke smadre Destros gode form nu


asromadk
3654 indlæg.
d. 03/11/14 16:34

Yderligere, så kan det jo så være Rudi skal opfinde en alternativ taktik. Han er en ung træner, og synes han har en glimrende mulighed for at prøve noget af. Skal man lukke lidt ned og er ramt i forsvaret som mod Napoli, hvad så med at prøve en 3-5-2

Torosidis-Manolas-Mbiwa(DDR?)-Holebas-Cole
Naingo-Pjanic-Keita(DDR?)
Totti-Destro


Iturbe mente han åbenbart ikke var klar fra start. Gervinho trænger til en pause. Florenzi præsterer ikke.

På denne måde kunne han ryste kortene lidt nogle gange, og så er der alle muligheder for undervejs at foretage 2 udskiftninger og gå tilbage til hans 4-3-3.


Men som sagt, Rudi Garcia er en ung træner, jeg håber bare han kan fortsætte med at vokse med opgaven. For jeg synes vi har set nogle kampe nu, hvor holdet han sætter op simpelthen ikke er der hvor han vil ha dem til at være. Så må han tænke i andre baner.


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 03/11/14 17:04

Det er en interessant opstilling @asromadk, men kan du ikke ligge afprøve den i manager først, før det er noget vi går videre med ;-)

Problemet med den formation vil være, at vi ikke får plads til nogle af vores kanter, dvs. Gervinho, Iturbe, Ljalic, Florenzi..

Tror den nuværende formation er udmærket i de fleste tilfælde, han skal bare bruge de rigtige spillere på de rigtige tidspunkter.

[Rettet af: Crap_Bag - 03/11/2014 - 17:05]


asromadk
3654 indlæg.
d. 03/11/14 21:34

Spiller ikke manager.


Som jeg netop skrev, så er det når man ikke skal hagle modstanderen med Rudi Garcia-angreb, som jo til tider nærmest minder om Zeman. Offensiv og herlig fodbold, men der må jo også være en grænse. Bayern er hvad det er, men Napoli må vi simpelthen ikke bliver kørt sådan over af. Så må han sku hellere sadle om.

Der er jo noget galt når man bliver most sådan der i 1.h. Som mod Bayern. Blot mod en dårligere modstander, som dog alligevel har klassen til at straffe os.

Der mangler lidt et alternativ til den her 4-3-3, hvor vi meget hurtigt bliver for afhængig af Gervinho. Iturbe startede ude. Florenzi kan ikke udfylde kanten i Rudi's system, det må han snart have indset.

Og så er et 2-mandsangreb med Totti og Destro da ikke ufarligt?


Facit er, hvis ikke vi får hentet som minimum en lynende farlig kant til januar, så er Garcia simpelthen nødt til at opfinde nogle alternativer. Hvis han bliver ved med at spille Gervinho-Totti-Florenzi i front, så tror jeg ikke vi kan holde niveau, kontinuerligt, og være med i kampen om mesterskabet.

Nå, det var nok brok fra mig.

God aften derude!


Kelevra
1261 indlæg.
d. 03/11/14 23:19

asromadk

Går ud fra du mente 5-3-2 når du skrev 3-5-2, men ellers vil jeg gerne se din 3-5-2.
Mener godt Totti kan spille CAM, bare ikke som en traditionel offensiv midt. Han kan ikke og skal heller ikke arbejde defensivt, og det forventer jeg normalt heller ikke af en offensiv midt, hvert fald ikke i et større omfang.

Men jeg er helt sikkert på vognen mht et Totti-Destro angreb. Godt at få noget andet input og en dialog om andre muligheder end den skam-brugte 4-3-3.


DanieleTotti
805 indlæg.
d. 04/11/14 07:37

Hvis i ikke lagde mærke til det, startede vi jo faktisk ud med en 4-4-2 mod Bayern i 2. halvleg. Og havde der meget bedre styr på dem, og var stadig farlige med bl.a. Gervinhos 2-3 farlige gennemløb. Selvfølgelig på billig baggrund qua Bayern slappede lidt mere af. Men Garcia havde altså ændret systemet der, og kan altså godt :) Han mangler måske bare at gøre at gøre det lidt mere konsekvent i pressede situationer, og være bedre til at udpege de steder det er nødvendigt.



asromadk
3654 indlæg.
d. 04/11/14 17:10

Det er jo en form sag, hvorvidt det hedder 3-5-2 eller 5-3-2. Pointen er, at have to på wingback der kan støtte op især defensivt. Holebas og Cole må simpelthen kunne finde ud af at lukke af hvis de er to, og så kan en af dem også gå rigeligt med i det offensive. Eller måske 3 stoppere til de 3 bagerste pladser når folk ellers er klar.


Gervinho fx er ikke god nok defensivt til at fordi man kører 4-4-2, så har det en god effekt defensivt.

Han er nødt til at tage stilling fra kamp til kamp til, om man vil lukke af (mere hjælp til backene) eller om man tror, at de kan løse opgaven alene. Når Rudi Garcia ikke er på forkant med at Torosidis IKKE skal isoleres 1-1 med Insigne, så synes jeg lidt han fejler.

Men som sagt, Garcia er ung - og jeg håber bare han snart begynder at vise noget alsidighed. Hvis ikke, så er vi død og næppe nødt til at hente flere offensive spillere der kan sørge for at vi får lavet rigeligt med mål når vi møder topholdene.


DanieleTotti
805 indlæg.
d. 04/11/14 17:25

Det skal selvfølgelig også med at vi spillede med en zombie(Mbiwa), en midlertidig fodboldblind Cole og en halvskadet De Rossi i kampen mod Bayern. Der er det altså bredden på holder der har vist sig ikke at have kvalitet nok. Og det er ærgerligt når det også var det vi tabte på sidste år. Hvis Astori og Castan havde dannet forsvarspar, vi havde haft Maicon og Keita med og Morgan ikke havde haft sæbe på handskerne er det slet ikke sikkert det var gået så galt. Selvfølgelig fungerede taktikken slet ikke, men 3-4 af målene var inkompetente personlige fejl. Havde de været undgået, specielt de tidlige mål, havde det set helt anderledes ud og Garcias taktik havde måske virket bedre.


asromadk
3654 indlæg.
d. 04/11/14 18:54

Personlige fejl eller ej, at man ikke sørger for at folk dækker 2 af på spillere som Robben, såvel som Insigne, det er en kæmpe fejl.

Har altid haft stor fidus til Mourinho som træner - og dette er i høj grad pga. hans evne til at uddelegere opgaver for opdækning!


Tomas R
374 indlæg.
d. 04/11/14 23:09

Jeg er spændt på, hvad Garcia finder på til i morgen.

Seneste nyt er, at Torosidis ikke rigtig trænede med i dag. Så det kan meget vel bære, Florenzi kommet ud og spiller back.
Men måske er det det, der gør at kommer til st skifte formation - eller dropper en offensiv back og kører eks:
MBiva-Manolas-DDR-Cholevas i bagerste geled.

Jeg tror simpelthen ikke på, at han dropper Totti. Vi kunne ellers godt bruge 11 mand, der kan forsvare.

Et frækt bud på en opstilling:

Morgan dS
mBiva, Manolas, DDR, Cholevas
florenzi, Keita, Pjanic, Ninja
Destro, Gervinho


DanieleTotti
805 indlæg.
d. 05/11/14 07:39

"Personlige fejl eller ej, at man ikke sørger for at folk dækker 2 af på spillere som Robben"

Jeg prøver at sige det igen. Ved det første mål er Mbiwa faktisk derude i det øjeblik Robben trækker ind. Derudover er der også en midtbanespiller på vej. Da afleveringen falder ER der 2 ude og dække Robben. Totti vælger så at det ikke er hans opgave at følge ham. Men du kan vende og dreje det alt det du har lyst. Cole laver en kæmpe blunder ved ikke at markere Robben tæt nok gennem hele forløbet ved det første mål, og bakker siden helt uhørt meget. Hvis Cole havde gået på kroppen af Robben(som Cholevas gjorde i 2. halvleg) var Robben blevet nødt til at tage et træk lidt tidligere og muligvis længere. I det mindste så han ikke havde frit skud så tæt på mål, og muligvis så han var blevet nødt til at aflevere. Altså agerer Cole helt forkert i situationen! Han gjorde præcis det samme som gjorde Riise til en helt forfærdelig back i sin sidste tid i klubben.

Ved Robbens andet mål har det ikke noget med ekstra mand at gøre. Det er et kontraangreb hvor vi bliver fanget, og Cole er helt rundt på gulvet. Igen giver han Robben lov til at komme ind i sin yndlingsposition. Og denne gang helt frit tilmed.


Jeg tror sagtens at Garcia tør droppe Totti. Specielt fordi at Totti spillede 2/3 af kampen i lørdags. Om hans så gør det, må tiden vise :) Spændende opstilling med en 4-4-2. Det giver i hvert fald en hårdtarbejdende midtbane, hvor Florenzi og Ninja også kan være en trussel frem i banen. Det kunne være en mulighed, jeg håber på det. Ærgerligt at vi stadig er så ramt i forsvaret.


Seneste Nyheder

Florent Ghisolfi er ny sportsdirektør
(23/05/24) 0


Sådan kommer Roma i Champions League
(23/05/24) 0


Atalanta - Roma
(12/05/24) 71 0


Leverkusen - Roma
(09/05/24) 35 0


Roma - Juventus
(05/05/24) 29 0


Roma - Leverkusen
(02/05/24) 14 0


Napoli - Roma
(28/04/24) 34 0


AS Roma - Bologna
(21/04/24) 28 0


EL: Roma - Milan
(18/04/24) 10 0


Udinese - Roma
(14/04/24) 36 0


Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma