Login
Glemt password Opret bruger

Parma – Roma #ParmaRoma

359_optaktlille.jpg

Kategori: Optakt

Kilde: Roma Club Danimarca

Skrevet d. 24/09/14 14:47 af chrfog

I 4. spillerunde er drengene taget til Parma. Holdet indtager i øjeblikket 13. pladsen i ligaen efter en skuffende sæsonstart med 2 tabte kampe og 1 enkelt sejr. Det er dog ikke fordi, at de ikke er farlige foran mål. På 3 kampe er det blevet til 7 mål. Men det hjælper ikke ret meget, når man samtidig lukker 8 mål ind. Helt galt stod det til i hjemmekampen mod Milan, der endte 4-5 til gæsterne. Donadoni kunne snildt have læst et sommerkursus i Zemanladia. Parmas topscorer er vores gamle wünderkid Cassano med 3 mål, hvilket også giver ham en førsteplads i ligaen.

Parma leverede en formidabel indsats i sidste sæson og endte på en flot 6. plads. I løbet af foråret tabte de kun 5 kampe til henholdsvis Juventus, Lazio, Roma, Inter og Cagliari. De blev dog udelukket for Europæisk fodbold, da de havde ”glemt” at betale en skatteregning. Derefter er det begyndt at gå lidt ned ad bakke for klubben. De har i dette transfervindue sagt farvel til flere profiler. Her kan bl.a. nævnes Amauri og Parolo. Biabiany stod endnu en gang med foden ude af døren med en flybillet til Milano. Ligesom i vinters gik handlen dog i vasken, da Zaccardo, der indgik i byttehandlen, ikke ville til Parma. Biabiany er derfor stadig at finde i Parmas trup. Han har dog problemer med hjertet, der slår uregelmæssigt, og vil derfor ikke blive udtaget til kamp før, at de kan garantere hans sikkerhed.

Parma er dog ikke den eneste klub, der har problemer med helbredet. I Roma er seneste offer De Rossi, der med en skade i vestre lægmuskel står til en måneds pause. Skadeslisten er dog ikke blevet kortere i mellemtiden og tæller stadig folk som Astori, Castan og Iturbe.

Sabatini har dog været ude og sikre fremtiden. 10 år gammel og med navnet Pietro Tomaselli. #IlBabyFenomeno Det lugter langt fra regelbrud og ulovligheder. Iøvrigt en glimrende måde at fjerne fifas fokus fra vores sag omkring financial fairplay.

Se et klip med ham her

Han er dog desværre ikke udtaget til kampen mod Parma.


Truppen:

Calabresi, Holebas, Cole, De Sanctis, Destro, Emanuelson, Florenzi, Gervinho, Keita, Ljajic, Lobont, Maicon, Manolas, Nainggolan, Paredes, Pjanic, Sanabria, Skorupski, Somma, Torosidis, Totti, Verde, Yanga-Mbiwa.

Forventede startopstillinger(CdS):

Roma(4-3-3):

De Sanctis; Torosidis, Manolas, Yanga-Mbiwa, Cole; Pjanic, Keita, Nainggolan; Florenzi, Totti, Gervinho.


Parma(4-3-3):
Mirante; Mendes, Felipe, Lucarelli, Gobbi; Acquah, Lodi, Jorquera; Belfodil, Coda, Cassano.

Kampen vises hverken på dansk tv eller Csports.





2

25 kommentarer


chrfog
333 indlæg.
d. 24/09/14 19:47

Dagens opstilling:

ROMA (4-3-3): De Sanctis; Torosidis, Manolas, Yanga-Mbiwa, Holebas; Nainggolan, Keita, Pjanic; Gervinho, Totti, Ljajic

1

[Rettet af: chrfog - 24/09/2014 - 19:48]



Romaneren
1546 indlæg.
d. 24/09/14 20:55

Vi har flere grækere i startopstillingen, end Olympiakos havde sidst <3

1

Sofus
3092 indlæg.
d. 24/09/14 21:12

SÅDAN LJAJIC!


Romaneren
1546 indlæg.
d. 24/09/14 21:13

Vigtigt at få ham i gang!


Svenzoni
352 indlæg.
d. 24/09/14 21:14

Yeeeeeesss LJAAAAAAAAALIIIIIIIC!!!!!!!


Tomas R
374 indlæg.
d. 24/09/14 21:19

Rigtig godt. Han er - ud over Totti måske - den sidste angriber, vi mangler at få i gang. Vigtigt!
Super sub ;-)


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 24/09/14 21:26

En dag på kontoret for Totti ;-)



Tomas R
374 indlæg.
d. 24/09/14 21:27

Totti ejer den bane!


Sofus
3092 indlæg.
d. 24/09/14 22:05

C'mon Roma


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 24/09/14 22:20

Naah Totti, mon ikke vi skal have Destro ind nu??


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 24/09/14 22:25

Kom nu med det mål, der er jo helt færdige..


Romaneren
1546 indlæg.
d. 24/09/14 22:29

MIRALEEEEMMMMMMM


Crap_Bag
1171 indlæg.
d. 24/09/14 22:29

Tak Pjanic :-)



chrfog
333 indlæg.
d. 24/09/14 22:29

Pjanic, du er så dejlig!


Sofus
3092 indlæg.
d. 24/09/14 22:30

man vidste bare han ville banke den ind, sådan Pjanic!!


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 24/09/14 22:30

På frispark? Ser desværre ikke kampen


Kvistus
1556 indlæg.
d. 24/09/14 22:31

Det er godt nok vigtigt!
- På frispark

[Rettet af: Kvistus - 24/09/2014 - 22:31]


Sofus
3092 indlæg.
d. 24/09/14 22:33

Overrasker mig at Keita er kaptajn foran De Sanctis.


Svenzoni
352 indlæg.
d. 24/09/14 22:34

Hvor er det feeeeeeedt!!!!



Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 24/09/14 22:38

Lækkert med 3 point!!


Tomas R
374 indlæg.
d. 24/09/14 22:44

En egentlig forholdsvis kedelig kamp, indtil de udligner. Vi er i total kontrol indtil pausen, og så synes jeg vi mister grebet.
(På en dødbold. Her skal der strammes op til Hellas (Toni) og CHL!)
Alle tre indskrifter gør en positiv forskel. Florenzi har to kæmpe chancer, Maicon lægger et kæmpe tryk i højresiden og så skraber Destro det afgørende frispark til sig.

Det var heldigt, men også dygtigt. Det er et tophold værdigt!


Lamela
2782 indlæg.
d. 24/09/14 23:22

De øvrige top-subtop hold skal miste point i Parma. Der overraskende var noget mere defensivt i deres spil, end man har været vant til.

I øvrigt altid lækkert at slå Fede Cassano.

1

Tomas R
374 indlæg.
d. 24/09/14 23:29

Tja. Både Milan, viola og Napoli tabte endnu et skridt i denne runde. De behøver ikke tage ril
skinkebyen :)


Lamela
2782 indlæg.
d. 24/09/14 23:49

Realt frygter jeg kun Inter for 2.pladsen i år. De har fået defensiven på plads, og deres angribere er begyndt at lave kasser.

Milan har et skræmmende dårligt midterkæde, så de skal nok tabe mange kampe, når Menez mister pusten, og Napoli har deres egen problemer. De står foran måske et evt. ejerskifte og utilfreds Higuain. Måske et tidligt Adios til Mr. Rafa.

Viola skal være heldige for at komme i EL.


Tottithorsen
4342 indlæg.
d. 26/09/14 13:41

Holebas og Pjanic på ugens hold (football-italia.net)



Seneste Nyheder

Florent Ghisolfi er ny sportsdirektør
(23/05/24) 0


Sådan kommer Roma i Champions League
(23/05/24) 0


Atalanta - Roma
(12/05/24) 71 0


Leverkusen - Roma
(09/05/24) 35 0


Roma - Juventus
(05/05/24) 29 0


Roma - Leverkusen
(02/05/24) 14 0


Napoli - Roma
(28/04/24) 34 0


AS Roma - Bologna
(21/04/24) 28 0


EL: Roma - Milan
(18/04/24) 10 0


Udinese - Roma
(14/04/24) 36 0