Login
Glemt password Opret bruger

Mexes: Jeg skifter til Milan

Mexes til nyheder

Kategori: Spillere

Kilde: Fifa.com, Football-italia.net

Skrevet d. 17/05/11 12:52 af Jonas

Phillipe Mexes siger nu selv at han skifter til de nykårede italienske mestre AC Milan.

”Jeg kan sige at det er officielt. Jeg er Milan spillere de næste fire sæsoner,” fortalte Mexes.

"Jeg forslog Roma at sælge mig til Milan sidste år, men de gjorde ingenting."

”Jeg er utrolig glad for at skifte til Milan, en af de bedste klubber i Italien og i verden. Jeg er meget stolt, især da jeg så mit nye hold med Scudettoen.”

”Da Milan gav mig denne chance tøvede jeg ikke et sekund.”

”Jeg havde to muligheder, enten at blive i Roma eller skifte til Milan. Roma har været mit andet hjem gennem syv år, men jeg valgte at forlade klubben i vinters. Jeg overvejede fordele og ulemper. Men jeg var bevidst om at Milan havde fulgt mig de sidste 3 år.”

"Milan var det eneste hold i Italien jeg kunne skifte til. Hvis ikke de havde været interesserede, havde jeg været nød til at forlade Italien."

”Milan er en kendt klub og de deler mine ambitioner. Det er en klub med en fantastisk historie, en klub på størrelse med Manchester United, Barcelona og Real Madrid. Jeg kommer her for at vinde titler. Championa League er også mit mål,” sluttede Mexes.

Den franske landsholdsforsvar er fortiden i Toulouse hvor han er i gang med at komme sig over en knæskade. Mexes har spillet sin sidste kamp for Roma, og regner med at tage til Milan d.12. Juli, når træningen begynder igen.






27 kommentarer


Jonas
4091 indlæg.
d. 17/05/11 12:54

Hvor kunne det dog være sjovt hvis Roma vandt Scudettoen næste sæson!

Så han ville faktisk gerne væk fra Roma allerede sidste år? Det sætter jo tingene i et lidt andet perspektiv.. Mon så ikke det har været Mexes, der har fået forhandlingerne til at gå i stå!?

[Rettet af: Jonas - 17/05/11 - 13:10]



MURO
632 indlæg.
d. 17/05/11 13:05

bare skrid mexes, der røg syv års respekt.


mexes
2516 indlæg.
d. 17/05/11 13:21

enig Jonas - det bedste der kan ske, er hvis mexes fortryder skiftet. Det var ligesom dengang vi solgte Chivu, da håbede jeg ligeledes inderligt, at vi ville nuppe titlen selv. Men nu hvor jeg nævner Chivu, så var hans skifte desværre en succes, med flere seria titler, samt en treble


asromadk
3805 indlæg.
d. 17/05/11 13:39

Ja nu gider jeg ikke høre mere om ham. Men klubben burde have solgt ham. Det hele falder tilbage på klubben, for nej selvom mange føler Mexes var ROMER, så er han desværre ikke en skid bedre end alle andre.

Han skulle være solgt da han havde god værdi. Ligesom Vucinic skulle være solgt dengang der blev snakket om 25 mio euro.

Selvom det specielle ved roma er loyaliteten, så savner jeg en lille smule det her "ingen over klubben" nogle gange. Det er som om at loyaliteten får lov til at gå for vidt somme tider, og så bliver det negativt.

Selv et salg af De Rossi, mener jeg ikke må være udelukket. Det kan være det bedste for ham selv, og for klubben. MEN, jeg er ik fortaler for det. Og på ingen måde til noget der ligner de beløb der er rygtet. Jeg vil mene at alt under 50 mio euro, skal afvises. Men begynder vi at snakke om at Real vil smide 50 mio euro plus evt en spiller eller to de har i overskud, så mener jeg - FOR KLUBBENS bedste - at det skal overvejes.


Håber at det kan ændre sig med ejerskiftet, for der mangler i høj grad noget professionalisme, og nogle folk der kan se tingene lidt mere udefra.


Men vi ses mexes. tak for mange gode år - ærgeligt du skal ødelægge det hele sådan her :) Når man tænker på at samtlige roma fans i hele verden ville have haft DIN sympati hvis du havde skiftet til fx Real, chelsea.


Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 17/05/11 13:40

Der er jeg altså uenig. De helte og den utrolige loyalitet vi har i klubben, er altså det der gør klubben til noget spceielt!! Spillere som Totti og De Rossi skal have en speciel position i klubben, og skal ikke sælges.


suttenkaj
91 indlæg.
d. 17/05/11 14:13

Selvom han burde blive hængt, syntes jeg det han siger passer perfekt på Romas situation som jeg omtalte i tråden om Juan.
Man kan ikke rende rundt og tro man er en storklub, når man taber så mange latterlige kampe.
Han har mistet troen på at Roma er en af Italiens største klubber, og det kan man også godt forstå.
Derfor er det nok meget godt han smutter, da vi skal have spillere som ved de er kommet til en storklub, hvor det er en kæmpe katastrofe at tabe en kamp til hold som man skulle have vundet over. Og en kæmpe katastrofe ikke at være repræsenteret i CL, samtidig have præsteret så dårligt i CL, da man røg ud til Shakthar.

Men vi kommer ihvertfald stærkt tilbage næste sæson, det er jeg nu meget sikker på.
Vi skal være repræsenteret de næste 3 år i CL samt have vundet 1 mesterskab.


chrfog
333 indlæg.
d. 17/05/11 14:45

tak for alt mexes. det var dejligt, at have dig i klubben.

men når du stiller op i milantrøje efter sommerpausen er du død for mig.



Skytt0
1533 indlæg.
d. 17/05/11 15:33

Trods det som nogen vil kalde forræderisk, synes jeg at han har været fantastisk at have i klubben, og det vil blive svært uden ham, men samtidig åbne mulighed for nye spillere.

Tak for alt, og håber han får det godt i Milan(selvom det er en Rivalklub). Har faktisk ikke noget imod han skifter til Milan som mange andre, da jeg ikke har holdt med Roma i mere end 2 år.


asromadk
3805 indlæg.
d. 17/05/11 16:05

ja don-emilio, jeg elsker også de ting. Men jeg sætter bar holdet/klubben over individet og ik omvendt :) Men dertil ik sagt at jeg håber han bliver solgt.

Man må jo stole på de ting man netop kan lide. og stole på at andre kan overtage den følelse, så klubben ik fortsætter denne indavl tradition, som gør at det ik for alvor rykker sig. det går bar ik mere.

og det er jo også kun pt de rossi der er. totti blir skam ik solgt, og når det så er sagt så kan man ik sammenligne de to. hvor totti gang på gang igennem tiderne har bevist hvorfor han netop var så vigtig, der har de rossi tværtimod flere gange nærmest modarbejdet holdet med skidt indsats og endnu værre attitude til det hele.


Andreas
789 indlæg.
d. 17/05/11 16:05

Jeg fatter simpelthen ikke hvordan I kan være så pissed off over det her skifte. Jeg kan ikke forstå at nogle fans går i så små sko, at man ikke kan unde Mexes et skifte. Det er da rimelig nok at han efter 7 år i den samme klub, siger; "nu har lyst til at prøve noget nyt" - og her syntes han altså at Milan var mest attraktive. Jeg forstår ham i hvert fald godt - Milan ER et skridt op af rangstige i forhold til Roma. Punktum!

En del snakker om at han "bare" kunne være taget til England eller Spanien, hvem siger han havde konkrete tilbud fra andre end Milan?

Der er også flere der er inde på det med at alle Roma-spillere skal være über loyale over for klubben - hvorfor nu det? Hvad er det der gør Roma mere speciel end alle andre klubber? Jeg er ret sikker på at tilhængerne af alle andre klubber også gerne vil have at deres stjerner bliver i klubben.

Når alt dette er sagt, synes jeg selvfølgelig også at det er super ærgerligt at Mexes forlader os. Han er en fantastisk forsvarsspiller og Roma har nydt godt af hans kvaliteter.


asromadk
3805 indlæg.
d. 17/05/11 16:20

Hej Andreas.

Grunden til mange kan reagere kraftigt på dette er som jeg ser det til grunde 2.

1)
Den første gruppe, som jeg ik selv er en del af: tror jeg er virkelig pissed over dette da man igennem længere tid har blæst Mexes op til at være ligeså meget en del af Roma som De Rossi er. Du ville vel ikke tage det så roligt hvis det var De Rossi der var smuttet på fri til Milan?

2)
den anden gruppe; inkl mig selv; er bar utrolig pissed af det her. Jeg er ik engang særlig vild med Mexes. Han har til tider for mig været en smule overvurderet. Men grunden til mange OGSÅ føler det her som et slag i maven, er jo at dette lige præcis er med til at bevise (som du siger) at Roma er et skridt ned i forhold til Milan. Det er, oven på nogle hæslige seasoner (ja sidste season var spændende, men mere held end forstand), at man så mister et af de største salgsaktiver gratis til en, åbenbart større italiensk klub. Dette giver mange (mig selv) den konstaterende følelse af at Roma bare er den her rugekasse klub for Inter, Milan, juventus, hvor spillerne for alvor aldrig kan blive tilfredse fordi Roma er en 2.rangs klub.

Derfor bliver folk irriteret, og jo menneskeligt, sportsligt bla bla bla, kan jeg sagtens følge mexes. men nogle gange forventer man bar lige LIDT mere af folk. Lidt mere storhed, eftertanke og loyalitet (i form af at tænke det store perspektiv i forhold til dette skifte - Næste season kan han måske være med til at gøre det endnu være for Roma).

Og det er nogle gange for meget at forvente fra folk i den her fodboldverden. Det må man acceptere.

Men at så mange herinde har din holdning, som jeg har indtryk af, viser jo netop også bar at folk tilsyneladende har givet en smule op. Men gad godt se din, og andres reaktion, hvis det var De Rossi der valgte sig selv sådan her frem for klubben :)


Edit: og nej jeg ved ik hvad mexes havde liggende af tilbud. Men det havde vel ik skadet ham at holde mulighederne åbne, og lur mig om han ik skulle finde et nok mindst ligeså godt tilbud andre steder (ja hvem ved, måske endda roma?)

[Rettet af: asromadk - 17/05/11 - 16:23]


TottiErMejo
1136 indlæg.
d. 17/05/11 17:53

hahaha. " jeg vil ikke spille i andre klubber i italien end Roma, hvis jeg skal forlade ROma bliver det udlandet. er blevet til " jeg vil ikke spille for andre klubber end Roma og milan i italien, hvis ikke det bliver milan nu skal det være udlandet.


TottiErMejo
1136 indlæg.
d. 17/05/11 17:56

Andreas manden har selv sagt at han har fået tilbud fra udlandet. og kan ikke lide at han lyver... han skulle bare havde sagt at han ville til milan for starten af. Punktum!
Så havde jeg ikke blevet så sur. Hvad skal alle disse numre til..

[Rettet af: TottiErMejo - 17/05/11 - 17:58]



TottiErMejo
1136 indlæg.
d. 17/05/11 17:58

100 % enig med ASromadk


Andreas
789 indlæg.
d. 17/05/11 18:27

@TottiErMejo

Har du et link til det/de interview(s) hvor han har sagt: "jeg vil ikke spille i andre klubber i italien end Roma, hvis jeg skal forlade ROma bliver det udlandet. er blevet til" og at han ikke ikke vil spille for en anden klub i Italien - jeg har nemlig ikke læst dem...

@Asromadk

Til "gruppe 1"; Det er vel hverken Mexes eller klubbens skyld, nogle af tilhængerne har pålagt Mexes følelser han i virkeligheden ikke har haft? Det er tydeligt at Mexes har været glad for at være i klubben, men det er da også naturlig nok at man gerne vil videre i sin karriere på et tidspunkt.
Med hensyn til DeRossi, er han da også i sin gode ret til at skifte hvis det er det han ønsker. Jeg er generelt imod at fans tager patent på nogle spillere!

"Gruppe 2"
I forhold til prestige og økonomi er Roma et niveau under de tre store, og det har vi altid været. I nogle sæsoner har vi haft held og dygtighed til at spille med om titlen, men i det store perspektiv er Inter, Milan og Juventus større klubber.
Det er også en af de ting jeg elsker ved Roma - at vi er underdogs i forhold til de norditalienske klubber, der er da ikke nogen bedre følelse end når vi tager kampen op mod overmagten - og vinder! Selvfølgelig ville jeg ønske at vi kunne vinde Scudettoen år efter år, men sådan er situationen bare ikke. Hvis vi skal kunne det, kræves der hårdt og kontinuerligt arbejde fra alle i klubben - måske noget DiBenedetto kan klare (på lang sigt), men indtil da er de stribede et skridt foran - men som sagt betyder det ikke at vi ikke kan drille dem engang i mellem :) Og lad os håbe at vi gør det allerede næste sæson...


TottiErMejo
1136 indlæg.
d. 17/05/11 18:43

http://www.lasignoraingiallorosso.it/mexes-milan-7/


Kvistus
1556 indlæg.
d. 17/05/11 18:56

@Andreas
Jeg har også set at han har sagt: "jeg vil ikke spille i andre klubber i italien end Roma, hvis jeg skal forlade ROma bliver det udlandet"


TottiErMejo
1136 indlæg.
d. 17/05/11 19:02

Kæft han er grim i milan trøjen.Håber dog ikke at fansene pifter af ham når han skal spille mod Roma... men det kommer også an på hvordan han selv opfører sig.


Andreas
789 indlæg.
d. 17/05/11 19:37

@TottiErMejo

Det link er jo bare til den artikel i France Football som alle andre medier har skrevet deres artikler udfra - der siger han jo ikke rigtig noget om sin loyalitet til Roma.

@Kvistus
Kan du huske hvor du har læst det? Jeg vil meget gerne se hvilken sammenhæng han har sagt det i og hvordan det er fremstillet.



TottiErMejo
1136 indlæg.
d. 17/05/11 19:38

Hvem snakker om loyalitet ? jeg svarede bare på dit spørgsmål. Hvor han har udtalt det.


Andreas
789 indlæg.
d. 17/05/11 20:18

Der siger han da ikke:

"jeg vil ikke spille i andre klubber i italien end Roma, hvis jeg skal forlade ROma bliver det udlandet. "

Det er det citat (eller lignende citat) jeg gerne vil se. Der er mange herinde der henviser til det citat når snakken falder på Mexes, men der er tilsyneladende ikke nogen der kan huske hvor de har læst det...


TottiErMejo
1136 indlæg.
d. 17/05/11 20:22

Nej det kan vi nok ikke... men en masse italienske AS Roma grupper på facebook lyver nok ikke :).


asromadk
3805 indlæg.
d. 17/05/11 20:44

Er helt enig med at der er lagt noget omkring ham som der ikke burde have været lagt. Og jeg forstår ikke at klubben ikke har haft to udfald vedr mexes i sommeren 2010. Salg eller forlængelse. Simpelthen en skandale at den mand ikke indbragte en god sum penge.

Og nej det er ikke hans skyld. Men jeg er nu temmelig sikker på at der gemmer sig en udtalelse eller to der siger han ikke vil spille for en anden klub i italien.

Det her er ihvertfald ikke noget Mexes (jeg siger ikke han har pligt til det) har proklameret før nu:

..."ma ci tengo a precisare una cosa: in Italia non avrei mai potuto giocare con altre maglie. Se non fossi venuto al Milan sarei andato all’estero."

Det er fair nok at Milan højst sandsynlig har været den perfekte løsning for ham økonomisk og sportsligt, men som sagt, for mig er det bar ik godt nok :) Kulminationen på et skidt år, hvor det kommer bag på mig at Milan pludselig er hans store undtagelse, og at de nupper ham gratis.


asromadk
3805 indlæg.
d. 17/05/11 20:51

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2010/07/15/2027458/roma-defender-philippe-mexes-i-will-never-sign-for-juventus

Vi kan ihvertfald godt blive enige om, at det ikke helt hænger sammen i hans udtalelser. Når han åbenbart har trippet i sommers for at blive solgt til Milan.

"I am telling the tifosi, I am not going to Juventus, and will never go," the Frenchman affirmed to ANSA. "I would like to return and play for the French national team, but my priority is to stay with Roma.

"I am not a sell-out. I have been here at the club for seven years."




asromadk
3805 indlæg.
d. 17/05/11 20:53

Når man i år har hørt disse udtalelser, bliver man lidt skuffet over han smutter gratis til en direkte rival. Undskyld mig.



TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 17/05/11 21:47

Til Andreas og jer andre - der hele tiden siger "vi ved ikke om han overhovedet havde andre tilbud".. SÅ kan jeg lige fortælle jer, at Mexes selv idag har udtalt, at han havde et meget godt tilbud fra Real Madrid liggende, som han i sidste ende sagde nej tak til, idet han heller ville blive i Italien..

At mexes udtaler, at han allerede for længst har bestemt sig for at skifte til Milan, gør jo det hele endnu værre..

Jeg sidder lidt og tænker, er det klubbens eller Mexes skyld, at vi ingenting får ud af hans skifte? For siden Mexes allerede for længst vidste han ville skifte, hvorfor f**k bad han så ikke om en transfer i sommers eller vinters, så klubben i det mindste kunne havde fået lidt penge ud af det (ligesom Afelay gjorde med PSV).. Men måske vidste klubben det? tvivler jeg dog stærkt på, efter alle de udtalelser om at ledelsen gjorde alt de kunne for at få forlænget med ham..


PS: Jeg er også 100% sikker på, at Mexes i sommers udtalte, at han aldrig ville spille for en anden italiensk klub.. - Dog synes jeg det utroligt, at jeg ikke kan finde link til det.. Kan hører der flere der sikker på han har sagt det? passer det ikke? :)

[Rettet af: TottiTheBest - 17/05/11 - 21:49]


TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 18/05/11 16:27

Ups Mexes.. Milan har lige forlænget med Nesta, hvilket nok automatisk gør ham til bænk-spiller (medmindre Silva eller Nesta er skadet)..


Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma