Kategori: Rygter
Ifølge bild skulle man forsøge at hente ham her til Rom allerede i januar. Han har kontraktudløb sommer 2017, og derfor skulle man forsøge at haste en handel i hus inden andre klubber kommer på banen jf. Bosman.
Ambitiøst..
Sabatini ligner efterhånden en mand som snart at fortid i Roma, og blandt arvetagere nævnes Ariedo Braida, Andrea Berta og Monchi. Ifølge Corriere della Sera skulle sidstnævnte være i pole position til at skulle bære ansvaret for det sportslige i AS Roma efter Sabatini. Monchi, et spændende navn, der har skulle være præcis det, som Franco Baldini har fået til opgave at finde: en DS med en international profil, hvilket man må sige, Monchi opfylder. Med et netværk på eftersigende 700 spejdere og en historik i Sevilla med gennembrud til spillere som Diego Capel, Alberto Moreno, Jesus Navas, Antionio Puerta, Sergio Ramos, og Jose Antonio Reyes er det
I Sevilla, der har haft stor succes i de senere år, har Monchi hjulpet klubben til at hente spillere som Adriano, Dani Alves, Julio Baptista, Seydou Keita og Ivan Rakitic. I AS Roma kan Monchi blive genforenet med selveste Federico Fazio, som også blev hentet til Sevilla under Monchis ledelse.
Berta og Monchi ville være klart velkomne! Jeg vil dog foretrække Berta, når man ser på hvor meget Atletico har udviklet sig de sidste år. Altså de har jo gået fra at flirte med Liga Adelante, til at vinde den måske sværeste liga og deltage i 2 Champions League finaler.
Ricky Massara er ny sportsdirektør efter Sabatini er løst fra sin kontrakt
Hm. Mon ikke det er interim. A la Montella som træner for nogle år tiden. En løsning der måske vil få lidt opbakning, men som aldrig for alvor er eller bliver Plan A.
Midt i de kedelige landskamps dage, så har vi altså forlænget med Ninja frem til 2020. Kom gerne med en forlængelse på Manolas og Strootmann snart tak. Så vi kan bygge videre på en god grund stamme.
Foretrækker helt klart Berta, godt nok har Monchi leveret nogle gode resultater, men Berta formåede at udvikle A.Madrid til en af Europas allerbedste klubber på relativ få år.
Det er ihvertfald begge nogle kompetente herrer, og jeg tror bare det er godt med noget nyt input. Det trænger klubben til. Så må man håbe at pågældende kan finde sammen med LS og få et succesfyldt samarbejde op og køre.
Er Massara blot en "caretaker" frem til sommer?
Det er nogle spændende navne der nævnes. Deres scoutingnetværk behøver vel ikke være det største, men mere evnerne. Monchi har jo formået at hente de rigtige og gode spillere. Her har Sabatini jo fejlet fuldstændigt. Spillere som Iturbe, Doumbia og hvad floppene ellers hedder er jo ikke svære at scoute - han har bare ikke haft evnerne til at styre det sportslige i en topklub ! Stærkt det sker nu i god afstand til vintermarkedet!
Værd at bemærke er at Castan også har fået forlænget kontrakten.
DanieleTotti
Det er jo nemt at sige Iturbe er et flop nu, men dengang han blev hentet til klubben troede de fleste jo, at man havde gjort et scoop ved at nappe ham foran flere storeklubber bla. Juve hvis ikke jeg husker forkert.
Måske Iturbe har været et flop, men det mener jeg ikke kun er Sabatinis fejl da langt de fleste klubber ville have taget chancen og hentet på daværende tidspunkt, at han så ikke måske har niveau til Roma og er blevet købt til klubben efter en sæson hvor han har overpræsteret for Verona mener jeg ikke kun er Sabatinis fejl.
Enig. Ingen kunne sku have forudset det, som er hændt med Iturbe. Og så længe han befinder sig i AS Roma vil jeg tillade mig at have en lille tro på, at han kan finde de kvaliteter frem, som man jo ved han besidder.
Går tingene pludselig op i en højere enhed for ham, så har han jo hvad der skal til. Men hvordan det er gået så meget ned ad bakke, det er godt nok en gåde...
Iturbe var egentlig kun nævnt som eksempel. Men med ham er det et taktisk spørgsmål. Han lever i høj grad på sin fart, der er velegnet for et hold der spiller kontra som Verona. Vi er et tophold, og får sjældent så meget plads i kontrafasen som de mindre hold gør - når vi spiller bliver der stået dybt og lukket godt af med mange folk fra modstanderens side. Iturbe kan derfor ikke leve på sin fart i samme grad, og hans tekniske evner er højest mangelfulde til at en mand af i en-mod-en situationer uden for meget plads. Derfor har han ikke fungeret ligeså godt for os som Salah og Gervinho der har en helt anden teknik når de løber. Sådanne ting mener jeg godt man kunne have scoutet sig til - altså at hente spillere mere målrettet og med lidt bedre strategisk.
Jeg synes også, at Iturbe var fejlcastet. Som DanieleTotti skriver, så passer hans stil og evner til et mere kontrabaseret hold, som Verona f.eks. spillede. Når han selv skal skabe rummene så har vi jo set, at han ikke har evnerne.
Jeg er enig med flere af jer i, at han godt kan nå at blomstre mere op i klubben.
Spændende hvad klubben har tænkt sig når Salah spiller ANC i januar?
Henter vi en ny mand ind? Læste at vi overvejer Shaquiri, Stoke.
Det ville undre mig, hvis man har pengene til ham... Rygterne går primært på at der ikke har været kontakt. Så det har været nogle meget løse rygter.
Jeg håber, men tror ikke, at der vil blive hentet noget særligt i januar.
Med tanke på køboptioner, obligationer og mistet indtægt fra CL, så tror jeg heller ikke at der sker det store.
Garcia har endelig fundet nyt job = vi skal ikke længere betale hans løn. Nogen der ved hvad det frigører?
Cirka 10 millioner Euro
Aaah, han fik da "kun" 2,5 mio om året?
Cyril Thereau, Muriel og Defrel er typer, jeg ikke vil blive kede af at se i Roma, som back up til Dzeko. Specielt Thereau, han holder et pænt scorings rate i ligaen.
Hvis jeg stod med magten i Rom, så ville det aldrig komme på tale at hente disse spillere.
Thereau på en billig 1 årig kontrakt uden overgangsum - måske.
Muriel og Defrel - bør man vel kun hente, hvis de er tiltænkt at skulle spille og indgå i noget der ligner en start 11'er. Her ville jeg så stoppe op og overveje, om man ikke lige skulle gøre Doumbia-sagaen færdig først... Give ham chancen eller komme af med ham endegyldigt, inden at man begynder at tænke i andre angribere fra hylde 2-3.
Derudover, så ville jeg inderligt forsøge at presse på for at spare pengene og overveje, om man ikke skulle gå benhårdt efter at give nogle af de unge chancen istedet for.
Tumminello (17)
Soleri (19)
Keba Coly (18)
For slet ikke at tale om Ponce (19), som vel allerede burde have været igang med at få spilletid som backup for Dzeko.
Lå beslutningen hos mig, så tog man sig virkelig sammen snart. Man bør bruge pengene klogere. Hente færre, men bedre spillere samtidig med at man får kørt flere af de unge ind omkring holdet. Især når man gang på gang tydeligvis ikke har mange penge at rutte rundt med og lejer sig ud af problemerne.
I AS Roma virker det efterhånden som et fast element af transfermarkedets politik, at man spørger sig selv "Kan han lejes?". Det skal man snart have sat en stopper for, så man istedet kan have primært fokus de rigtige spørgsmål: "Er dette spilleren, som træneren virkelig ønsker sig, og giver det økonomisk mening at hente ham?".
[Rettet af: asromadk - 28/10/2016 - 00:25]
Gazetta dello Sport skriver at kirurgen som har opereret Florenzi har udtalt, at han kan være tilbage efter 3 måneder. Hvorvidt det er sandt må tiden vise. Men dog en positiv melding trods alt, at det nærmere ligner 3 måneder end 6 måneder. Lad os for guds skyld håbe, at han ikke løber ind uheld ala Strootman!
FORZA ALE!
Han skal bare heller ikke for alt i verdenen presses tilbage på banen så hurtigt som muligt.
Jeg er klar over, vi er tyndt besatte på back posistioner, efter skader Rui, Peres og nu prinsen. Men det skal ikke udmønte sig ud i en aftale med Maicon igen. Her vil jeg hellere give en af de unge fra primaveraen chancen på første holdet. Bare se, hvordan Milan høster af disse satsninger.
Donnarumma fik chancen efter skader til Diego Lopez og hans reserve.
Calabria efter skader til DeSciglio og Abate.
Locatelli, efter vedvarende skader på midtbanen.
@asromadk
Jeg er helt enig mht. de unge skal være en del af førsteholdet i Roma. Hvilket er noget, vi rigtig gode til at fejle på. Spillere som, Ponce, Soleri, Umar etc. skal måske være i 2.geled, men i hvertfald i 3.geled til at erstatte de bærende kræfter. Uden Zeman, tror jeg ikke engang, Florenzi, Marcos etc. ville have fået chancen.
Vi må håbe det bliver bedre med ny sportsdirektør. Det virkede meget som om det især var Sabatinis fremgangsmetode med alle de halve handler og manglende satsning på unge spillere. Jeg kunne godt tænke mig at vores unge spillere vi faktisk har på bænket bliver skiftet ind engang imellem når der er plads til det
Ifølge Sunday Mirror: Roma ude efter Memphis Depay, som ikke spiller meget under Mourinho og eftersigende klar til at smide i omegnen af 16-17m euro. Ikke mindst, da man skal ud og finde en løsning på at Salah tager til ACN.
Jeg er fan af Memphis. Kæmpe fan. Men spørgsmålet er, om han passer ind. Minder vel mere om Iturbe end om Salah. Umiddelbart synes jeg, at han besidder kvaliteter, som nok skulle kunne gøre Roma bedre... Men man ved aldrig.
Med fare for at modsige mig selv - jf. mine udtalelser om at bruge de unge - så er Memphis egentlig en type, som jeg føler potentielt er fra øverste hylde. Så jeg ville sige god for den.
Sevillas Monchi er måske vores nye DS. Bliver spændende at se, hvilke transfer han henter til klubben. Han er ikke kendt for at smide sig rundt med euroer, men går i stedet efter uforløste potentiale til små penge. Så, det er måske ikke big signings, vi skal forvente fra hans side.
Omvendt var Marrota hellere ikke kendt for de store signings i Samp, i Juve hentede han os kvalitet for små penge. Lige bortset fra Higuain, Dybala & Pjanic.
Hvis Monchi kan levere nogle af samme slags spillere bare fra højere hylder, kan det godt blive super spændende.
Edit. Han tiltræder fra sommer.
[Rettet af: Lamela - 15/12/2016 - 20:47]
Det lyder helt fantastisk med Monchi. Han har om nogen leveret resultater over en længere periode. Her kan vi godt tillade os at have forventninger, dog ikke på de nationale vegne. Det er vel heller ikke ligefrem nationale spillere han er kendt for at hente i stort antal og gøre dem til stjerner.
Thomas Rincon er tæt på at få kontrakt med Roma...
Det kan der også blive brug for.
Det lyder jo skørt, når vi har fem midtbanespillere allerede.
Men Kevin, Ninja og DDR spiller hele tiden. Gerson og Paredes er meget unge og kunne godt bruge en erfaren mand som Rincon.
Synes dog den største, akutte udfordring, Spalletti må stå over for, ligger i vores angreb.
Han spiller hellere Peres mod Milan end SES, Iturbe og Gerson, der i min verden er mere oplagte. Det kunne selvfølgelig være et enkeltstående tilfælde ift taktikken mod Montella og co, men det er da tankevækkende.
Hvem skal hentes ind?
Falque (Lån i Torino) tilbage?
Papu Gomez, Atalanta
eller "gode" gamle Cerci, Atletico Madrid?
Måske Defrel, Sassuolo (det sker nok ikke. Han er for dyr og Nervoverdi vil næppe slippe ham nu).
Gomez synes jeg er en helt fantastisk spiller, som helt sikkert ville kunne pynte hos os
Vi skal måske hellere gå efter en kreatør. Gerson kunne godt bruge 1 1/2 sæson i udlån for modnes. Der er mange fine ting i ham, det skal slibes. Det får han ikke gjort i Roma.
En wingangriber, en kreatør (kunne os være Ljajic) og en back-up til Dzeko.
Hvad siger i til ham her?
Små 2 mio kroner, hvis vi vil have fra Januar af? Han har da periodevis vist glimt af sit talent i PL. Omvendt, skulle han gå hen og blive et flop, så kan vi smide ham tilbage til Englang for 5-10 mio euro.
Vi mangler en 10'er og en backup til Dzeko. Pjanic er virkelig savnet og vi har brug for en type som ham.
Har altid rigtig godt kunne lide Ljajic. Forstod virkelig ikke hvorfor vi ikke kunne bruge ham. Han kunne noget andet end dem, som han spillede med (Gervinho, Salah, Iturbe osv.) Hans teknisk var markant bedre, herunder drible og skud stærk. Ville være suveræn for bredden i mine øjne. Men næ nej... :)
Ja, jeg forstod hellere ikke, hvad der lå til grund for han skydes afsted i en fart. Han ene mand, reddede flere point til Garcia & Co. i de svære tider, hvor spillet var ad h-til. Ljajic afgjorde det til vores fordel.
Har vi så bare glemt hvor imponerende ringe han til tider også kunne være?
Ljajic kan være fantastisk men har et sindssygt lavt bundniveau og er et problem for truppen når han bliver pigefornærmet
når han ikke starter inde hvilket han ikke har garanti for hos Roma
Vi er ude efter Gomes og feugholi!!
Det kan godt være, jeg husker dårligt. Men, jeg kan ikke de store sager eller små for den sags skyld, mens han var i Roma. Det kan egentlig også være ligemeget, da han nok er permanent fortid i Roma.
Jeg er hooked på Gomez, bare ikke på prisen. 15 Mil i disse tider, vil gøre ondt, rigtig ondt til sommer mercato vigtigst. Kan de ikke bare smøres af med Iturbe for Gomez?
Iflg rygterne sender vi Iturbe til torino og henter Falque hjem igen
Ljajic er alt for meget en humørspiller til at spille for et tophold, hvor der gerne skulle være stabilitet. Han har ikke den mentale styrke til at spille for et tophold med de store krav der følger, hvilket han også viste for os. Derfor kan vi ikke bruge ham, og derfor skal vi ikke have ham igen. Mihajlovic var også ude og kritisere ham for nylig at han var helt væk. Falque med 8 mål og 3 assist er værd at genoverveje. Gomez ville helt sikkert også pynte. Han kan slå nogle lidt mere præcise afleveringer, og dermed sætte offensiven op som vi ofte mangler.
Er jeg den eneste, som er halvt ved at falde ned af stolen af begejstring for Fazio.
Jeg synes simpelthen han gør det sublimt!
Da vi hentede ham tænkte jeg virkelig (!) hvad f..k vi skulle med ham, men nu ser jeg ham som nærmest vores bedste 'signing'
Han holder jo sådan set også Rudiger 'ude' af central forsvaret når vi kører med 4 mand bagerst.
A propro Rudiger, så synes jeg virkelig også, at han har udviklet sig kolossalt. Han var meget usikker da vi hentede ham sidste år i starten, men nu synes jeg virkelig han er blevet en utrolig stærkt spiller!
Imponerende hvor han fra første fløjt efter sin skade bare gå ind og er total dominerende - især på det fysiske parametre.
Dejlig dejlig!
Er også vildt begejstret for Fazio. Rudiger er bare et bæst. Generelt er defensiven (minus Peres) blevet meget stærk, hvilket er rimelig atypisk Roma.
Synes vi lidt vi lider under, at vores backs generelt ikke er god bagtil. Peres var ikke den defensive back, som jeg synes vi manglede. Peres, Florenzi og Emersen er alle bedre som wingbacks. Så medmindre at vi går over i at spille mere fast 3-4-3 som i sidste kamp, med Fazio-Rudiger-Manolas bagerst, så ønsker jeg mig stadigvæk bedre backs i julegave.
Efter igår kan der næppe være noget diskussion om med hvilken opstilling der er flest perspektiver. 3-4-3 i den version som igår er vejen. Blok for blok passer det til vores spillere, og man minimerer også de problemer, som holdet kan have det med at skulle forholde sig til.
Og som jer andre har jeg ikke rigtig ord for Fazio (og Emerson). Emerson havde man nærmest stemplet som en fiasko, der nok aldrig kunne drive det til noget, og nu ligner han den nye Marcelo. Fazio er uhyggelig god for tiden, men frem for alt er han bedst i 3-mands som igår.
Jeg gad dog godt se holdet fra igår spille mod Neymar-Suarez-Messi - hvor jeg desværre nok er bange for, at man stadig ikke ville have det nødvendige for at undgå en snitter.
Bruno Peres har vel i praksis til Florenzi en gang vender tilbage - har han ikke hævet niveauet markant, så forventer jeg at han sendes videre. For han er godt nok ringe. Han er uværdig defensiv, hvor selv Emerson virker mere årvågen, beslutsom og rutineret, og det helt store problem er vel hans manglende bidrag offensivt. Man forventer at hans force er i det fremmadrettede, og igår var det godt nok pinligt at se på. Så kan man ligeså godt bare give Nuri chancen...
Vermaelen gjorde vel hvad der kræves, men heller ikke meget mere. Så fin ud, men er der nogen grund til at have så dyr en spiller? Som vel og mærket altid er skadet... Foråret må vise, hvad han er på vej hen imod mht. skades-historikken.
Rudiger er historien over de alle. I starten så det vanvittig usikkert ud. Han lignede en fiasko fra starten af. Til trods for at han, stadig, har sine mangler på bolden og måske ikke ligner en spiller, som har de tekniske færdigheder i orden, så han har udviklet sig enormt. Jeg vurderer ham efterhånden til at være på niveau med Manolas og lige i slipvinden af Radja, når man skal forsøge at udpege, hvilke spillere man ikke må miste pga. deres energi og hjerte. Absurd stærk og virker på mig efterhånden som en af de absolut mest bærende kræfter i forhold til at holde niveauet højt og trække alle 11 frem.
For ikke at køre helt fast i det positive, så må jeg knytte en kommentar til DDR. Som jeg har følt i så mange år, så synes jeg tit at AS Roma ser meget bedre ud uden ham. Mener, at man for det meste kan stille med en kombination af 11 andre, hvor man igennem visse af disse kampe indgydes med håb optimisme for fremtiden; hvor der sker nogle ting, som sjældent sker med ham på banen - man ser i glimt, hvad det måske ville kunne blive til: en ægte succes. Igår blev det endnu en gang slået fast.
[Rettet af: asromadk - 23/12/2016 - 20:02]
Fazios obligate købs klausul skulle tilsyneladende være blevet udløst, og han skifter permanent for 3,2 €
Roma vil hente pellegrini og defrel i sassuolo i januar vinduet.
Anwar El Ghazi på vej. Spændende. Man mangler kun at fastslå på hvilke vilkår; Roma vil have option på køb og Ajax vil have, at det er en pligt.
[Rettet af: asromadk - 30/12/2016 - 08:27]
Pellegrini har været ungdomsholdet og spillet i Roma. Har de en klavsul på ham siden de vil hente ham tilbage?
[Rettet af: Montella9 - 30/12/2016 - 09:10]
Jese rygtes også til. Klart ja tak herfra :)
Musanda, gomez, Jese og Borini. Nogen af de navne der rygtes til Roma
Buon anno
Jese kunne blive et kæmpe scoop.
Memphis fra United vil væk. Han kunne potentielt også blive et scoop.
Ikke at jeg er hans største fan, men han har unægtelig et stort uforløst talent.
Jeg synes han skrifte til United var for tidligt for ham.
Ingen Jese, ingen Memphis. Det ser ud til, vi får Sofiane Feguoli(staveplade).
Hvad siger i? 6 måneders leje + 12 mio euro købsklausul.
Han har mildest talt ikke været nogen succes i W-Ham. Han er blevet siet fra Algeriets landshold, pga. sin aktuelle dårlige form. Men, det er set før, spillere ændre deres spil i en ny klub. Vi har haft relativ succes med PRL flops. Så, jeg ser det ikke som et dårligt køb. Han er en spiller, der skal have noget plads. Han får nok lidt mere plads i Serie A, men nok ikke så meget som i LaLiga. I sommers var han på min liste, men w-ham tilbød ham nok mere i sækken. Og han røg tidligt til dem.
Latterligt. Så god er han heller ikke. Langt fra. Manden kan jo ikke engang komme på Algeriets landshold til Africa Cup. Hvad så om to år Roma? Hvis både ham og Salah skal til Africa Cup of Nations? Så står klubben med samme "problem" igen. Simpelthen for dumt.
Roma bruger bare penge hele tiden.
Vores unge spillere får jo aldrig chancen.
Det for mange penge klubben har brugt på fejlkøb.
Falque, Ljajic, Irturbe, Bruno Peres, Juan Jesus, Alisson, Gerson og flere endnu.
Og det er bare de sidste 2-3 år.
Heldigvis har Vi ingen tvunget købsoption på Vermaelen.
Det manglede da også bare lige
Vi har jo ikke brug for Feghouli - et alt for dyrt Premier League flop. Så giv Sharawyy og Gerson chancerne i stedet!
Enig, hib evt. Ricci hjem, så er den kant os lukket.
Det er virkelige uambitiøst, hvis der er hold i bare halvdelen af de rygter, der kører for tiden. Hvornår er vi begyndt og købe ud af West Ham, Everton og Betis' overskudslagre. Helt ærligt det er simpelthen under al kritik. Feghouli er en fin spiller til West Ham, jeg forstod, hvorfor de købte ham, men han kan jo aldrig spille for et hold, der ønsker at spille med om Scudettoen. Den samme historie kan gentages med Gerard Deulofeu for Everton. Charly Musonda vil jeg ikke engang kommentere på - det taler sit eget tydelige sprog. Fair nok vi kigger efter overskudlagre i de allerstørste klubber og primært køber ind derfra, men de her spillere kæmper for at spille sig på holdet i klubber, som vi meget gerne skulle være bedre end - det burde være en no brainer.
Tilbage på sporet tak. Behold Manolas for hver en pris og lej så Depay og lad os se om han ikke kan genfinde PSV-formen - det ville være et fornuftigt vintertransfervindue.
[Rettet af: Lund - 07/01/2017 - 23:44]
Det der irriterer mig allermest, er at det overhoved ikke virker som om der er styr på noget! Det virker total random hvem vi bliver sat i forbindelse med. Der er ingen plan. Problemet er jo nok at vi ikke har så mange penge at gøre godt med og at det ikke er alle klubber som vil gå med til vores klassiske "leje med købsoption"
Jeg stemmer også for at hente Ricci hjem!
Synes nu, at der er en meget tydelig plan: Hent en erstatning til Salah, der kan spille eller agere back-up, mens Salah er til AFC.
Problemet er navnene, der bliver gået efter! Ricci er da en fin back-up, men et useriøst bud (i min bog), hvis spilleren man henter ind, er tiltænkt en startplads.
Hvad var det nu ham den unge kant med det store sorte skæg hed? Han spillede på vores ungdomshold
Daniele Verde!
Lund: selvfølgelig er det planen men så er der vist heller ikke tænkt så meget mere over det, virker det som om! Det virker som om klubben tænker "vi prøver med Jese" nå ham kan vi ikke få. Så prøver de en anden, ham kan vi heller ikke få osv osv.
Jeg mener stadig Ricci er et fint bud, spiller af egen avl og det hele. Så kan han agere backup og så starter shaara på venstre kant og Perrotti på højre kant. Problemet er nok at du ikke ved hvem Ricci er eller ikke har set ham spille
Du godeste... Jeg ved godt hvem Federico Ricci og langt de fleste af de andre af vores tidligere akademispillere, der nu tørner ud fra andre Serie A klubber er. Jeg har bare fralagt mig den romantiske forestilling om, at disse alle lejes ud for at komme tilbage og blive nye Florenzier. Men hvis du har set alle Sassoulos 22 kampe fra indeværende sæson, så er du mere end velkommen til at åbenbare din store viden for mig og forklare mig, hvorfor Ricci kan blive en god signing for os.
Er kommet I tanke om det, han hedder Verde! Hvor er han idag?
Apropo Ricci, så startede han i øvrigt inde ved vores seneste nederlag mod Genoa på Marassi.
Verde er udlejet til et Serie B hold. Der skulle have været noget interesse fra bl.a Sassuolo, men Roma vil gerne ham blive i Avelino og udvikle sig.
A. Gomez måske 😀
Jeg synes det lyder meget fornuftigt at lave en lejeaftale med Feghouli for resten af sæsonen. Ingen grund til at bruge en masse penge på en spiller som alligevel ender på bænken når Salah er tilbage. Nu skulle vi jo også gerne snart have Totti klar igen! :)
Jeg synes Football-Italia skriver at der er tvivl om Monchi som vores nye sportsdirektør - var det ikke bekræftet?
Musonda er åbenbart den vi henter ind for salah. Sikke et højt ambitionsniveau vi holder for tiden!!
Moutinho nævnes igen igen.
Ikke fantastisk det vi sættes i forbindelse med i dette vindue
Det er godt nok sløjt. Han kunne jo ikke engang komme på holdet i Betis. Hvorfor satser man ikke bare på SES?
Det er ikke mesterskabs spillere, vi bliver sat sammen. Jeg er klar over, vi ikke kan hente spillere fra øverste hylde og spillere fra hylden lige under koster kassen. Men disse spillere, som vi bliver sat sammen er enten udbrændte eller talenter, der ikke kan slå igennem i klubber under vores niveau.
Så vil jeg fortrække, vi brugte vores unge talenter fremfor at spendere penge på uambitiøse spillere.
[Rettet af: Lamela - 13/01/2017 - 09:50]
Er tildels enig med Lamela.
Dog synes jeg lige i denne case, at Musonda vil kunne blive spændende.
Men enig i, at transferrygterne burde mere lyde på navne som Memphis og Jesé.
Men det er vel også en breddespiller vi skal hente os, så det bliver jo nok ikke et kæmpe navn.
Hvad sker der med Manolas til Inter rygterne? Det lyder jo som en joke.
Spillere Payet - ja tak.
Men personen - nej tak.
Hans seneste tid i West Ham er simpelthen bare så ynkeligt, barnligt og så videre. Derfor er jeg på ingen måde interesseret i at få ham til Roma, trods evnerne.
Han har sgu selv sat sin tus på en kontrakt, så må han også være mand nok til at spille for klubben uden det mindste brok.
Vedvarende rygter om Manolas til Inter!!
Defrel tror jeg vi henter inden vinduet lukker i. Tag pellegrini med
Defrel er en joke. Der snakkes om 20 mio euro, hvor nogle af midlerne skal frigøres via Ricci og Politano.. Forfærdelig handel. Kan man ikke bare give de unge i truppen chancen istedet. Tuminello kunne man jo give chancen.. At hente Defrel på de betingelser for at skulle spille 37 minutter det næste halve år, det er godt nok hovedløst.
Inter ville jo være et gevaldigt sportsligt skridt ned. Mon ikke Manolas har højere ambitioner? Og jeg tvivler på at ledelsen tør at sælge endnu en stjerne til en direkte udfordrer, så hurtigt efter Pjanic.
Defrel er jeg også lidt skråsikker på. Han er et godt alternativ til Dzeko grundet hans fart og lille statur, men jeg syntes ikke, at han har bevist nok i længere perioder, til at der skal smides 20 millioner efter ham.
Defrel, Quaison og Hiljemark er de typer, vi bliver sat sammen for tiden. Undskyld mig, hvad sker der? Det er jo klart, halvdelen af spillerne i Serie A har haft fortid i Roma, når vi gang på gang henter sekundære spillere, og sender dem væk efter et par år.
Lidt Fun fact, Fun er det jo ikke men, de 4 point vi mangler op til Juve, er bl.a. kommet af 2 X'er, forudsagett af to tidligere Romere. Boriello 2-2 i fadæsen mod Cagliari og den levende mur i form af Skorupski.
[Rettet af: Lamela - 23/01/2017 - 16:12]
Katastrofe med de rygter. Truppen god nok, næsten, og selv jeg er igang med at æde min gamle hat pga. Præstationerne.
Håber inderligt at man slår koldt vand i blodet og finder lidt godt i egne rækker, istedet for at hente en eneste af dem man kædes sammen med.
Jeg er simpelthen målløs. Der venter Sassuolo 18 mio euro og en af de følgende to: Marchizza eller Tumminello. Satme en god handel for dem.
Jeg forstår det bare ikke. Bliver han ikke alligevel bare den nye Doumbia? Og hører han ikke nærmere til på kanten i LS's system end som backup for Dzeko? Jeg forstår absolut intet, såfremt dette bliver virkelighed.
Synes også at prisen synes vanvittig høj. Han er sgu lidt en lille lottokupon, som ikke for alvor er prøvet af i en større klub. Så så jeg hellere vi havde gået efter Jesé til nærmest samme penge.
Manolas til Inter virker så hjernedødt for alle at jeg slet ikke kan tage de rygter bare det mindste seriøst.
Brug dog Tumminello/Soleri.
Italiens bedste ungdomsafdeling men hold kæft vi er dårlige til at indlemme dem på a holdet. !!!
Lige præcis Tumminello & Soleri har begge scoret i dag og sendt AS Roma Primavera i Pokalfinalen
Imorgen er der møde omkring Defrel. 10 mil euro + Luca Pellegrini og Tumminello...
Også Donsah er man ude efter i en handel til 8-10 mil euro
spændende..................................
Jeg synes altså det lettere sagt end gjort.
I må ikke glemme, at vi skriger efter resultater - og de unge talentfulde (jo vidst) drenge er simpelthen ikke klar til at spille med om guldet i serie a.
Sidst vi rigtig så et af vores talenter for alvor få chancen på første holdet var det Daniele Verde. Trods hans helt rigtige smittende attitude, så er det jo bare heller ikke højt nok niveau. Derfor synes jeg det er lettere sagt en gjort, at indlemme vores egne ungdomsspillere.
Jeg synes det er rigtigt at modne dem i andre serie a klubber, så de får erfaring.
At vi så er dårlige til at hente dem hjem er så noget helt andet.
Jeg er også enig i, at vi hellere skulle have brugt vores egne unge end eks. Iturbe - men det var også fordi vi simpelthen ikke havde bedre spillere. Det burde vi have haft.
Også, så kunne vi godt se nogle unge spillere få chancen mod mindre hold, når sejren er i hus.
Men ja, synes som sagt det er en svær grænse.
Helt Mexes
Derudover, er Spa er hellere ikke hentet som et projekt, men mere i retning af, der skal hentes noget sølvtøj hurtigst muligt. Derfor er de unge hellere ikke hans problem/ ansvar.
Anderledes vil det være, hvis man satsede på DI Francesso, hvor han skal bruge tid på at bygge stil og trup op.
Anyway, med tanke på vores økonomiske kvaler, ville det være en bedre forretning at bruge de unge, end 18Mio Defrel.
Dog, hvis der kan aftales en pris på 10+ udlejning af to primavera, så vil det ikke være så slemt igen.
I øvrigt, vil det være fantastisk med Donsah. Han vil være den perfekt arvtager til Nainggolans plads. To meget ens to typer. Og, så er han kun sølle 20 år.
Er meget uenig - pt. spiller Dzeko nærmest 90 min hver gang. Han kan gå i stykker, men der har været masser i succes i at spille med Perotti som falsk 9'er. Tumminello skal netop ikke ind og ændre noget, men giv ham da nogle minutter her og der.
Defrel kommer jo næppe til at spille. Hvis Dzeko fortsætter og ikke går i stykker, så har Defrel vel nærmest udsigt til ingen spilletid. Med mindre at han skal foran SES i køen. Det giver heller ikke nogen mening.
Donsah som arvetager for Radja N? Uenig. Radja skal spille og det har været opløftende at høre LS udtale, at han sportsligt (ergo også økonomisk) er ligeså meget værd som Pogba. Byder Chelsea ½ milliard - fair nok. Men han skal ingen steder for de her 30-40 mio euro eller hvad der ellers nævnes når rygtet er aktivt.
Donsah vil dermed gå ind og stjæle tid fra Paredes, og betyder det sådan at man har givet op på ham? Synes jeg er synd (selvom jeg godt vil være med på at Leandro Paredes ikke har stjålet scenen i AS Roma).
Men man skal jo bare tilbage til Rudiger for at påvise, at det altså ikke er nok med 1 sæson førend en spiller skal vejes endegyldigt for let..
Pt synes jeg truppen er stærk - der er ingen grund til at bruge krudt og midler på at styrke truppens 14-15-16-17. mand. Her synes jeg man bør være modig nok og gå i egne rækker, såfremt man har nogle der kan agerer backup for dem der er backup.
Uanset hvad vi mener - Problemet er, at Spalletti ikke mener, at han har en stærk trup. Eller i hvert fald stoler han ike på bredden.
Radja, Strootman og De Rossi spiller stort set hver gang med lidt afløsning fra Paredes en gang imellem.
Der er ingen direkte afløsere i truppen til Radja i hans nye fremskudte rolle - med mindre man da skifter system og spillemåde.
Jeg tror ikke, Spalletti giver meget for SES eller Totti. Ellers havde de ganske enkelt spillet noget mere.
Men jeg kan selvfølgelig tage fejl. Enten når Gerson begynder at få spilletid i foråret, eller Florenzi kommer tilbage og indtager den forreste plads på midtbanen (hvis han ikke skal spille HB).
:-)
Ud af det blå - vi henter Clement Grenier fra Lyon.
Lån med købsoption.
Fin handel i mine øjne
Og Franck Kessie.
Gang i den
Kessie skulle være så godt som lukket. 23-25 mio euro + Marchizza, og han forventes først at tiltræde til sommer.
Jeg ved det nu ikke lige. Han havde et stort potentiale, men virker til at han ikke rigtig form indfri det. På bonussiden, er det godt med en kreativ midtbanespiller.
EDIT: Skrevet om Grenier. Spændende med Kessie!
[Rettet af: Sofus - 27/01/2017 - 18:05]
Men man har da fundet midler så det basker. Grenier er ikke nogen billig mand, og man må gå ud fra at vi står for hans løn.
Kessie prisen er høj, men han er også jævnt eftertragtet og det er bare prisen for ham. Sådan ligger verden. Der er ihvertfald potentiale i ham!
Kessie handlen er for vild. Så bliver der nok ikke nogen Donsah handler alligevel. Vildt som rygterne, lige pludselig gik amok i Roma, og nu færdig? I næsten 25 dage, har der ikke været andet end Defrel rygter.
Jeg har nu ikke stødt på et større medie der har skrevet om Roma og Kessie endnu. Så nu må vi se.
Vi kommer til at hente en angriber også, så ja der sker da pludselig noget!
Der er nu rigeligt med Kessie. Det skulle være en regulær offensiv, for at lukke tingene hurtigt inden PSG, Juve osv kommer på banen.
Og Di Marzio
Di Marzio melder (italienske sider) om at der har været møde mellem Atalanta og Roma idag. Atalanta er også varme på Tumminello og Marchizza, så der er muligheder og Roma ønsker at lukke hurtigst muligt, hvorefter han skal tiltræde til sommer.
Mandag møder Roma spillerens repræsentanter i Milano.
[Rettet af: asromadk - 27/01/2017 - 18:57]
Ja, det kan jeg da se. Tak :)
Spændende!
og vil i min optik være helt rigtig at hans bliver i Atalanta sæsonen ud!
Vi låner Clement Grenier!
Det synes jeg faktisk er virkelig spændende.
Grenier? Ku ikke komme på holdet i Lyon. Er det ikke uambitiøst?
Kender ham ikke
Jeg tror potentielt det kan være rigtigt set. Han kan spille centralt og samtidig give et alternativ til Radja. Han er vel en Pjanic light - omend de ikke helt er identiske spillere.
Så længe man har styr på at man ikke binder sig til at købe ham for 15 mio euro, så synes jeg det er super fint Lige fyldt 26, så der er rigeligt med år i ham, såfremt han pludselig tager Rom med storm.
Men derudover kan jeg ikke helt skrive under på hans niveau pt.. Det ville være løgn at sige jeg har set ham i aktion for nylig
Frem for alt vil han, såfremt han pludselig kan befinde sig i start 11'eren, kunne været et fantastisk aktiv mht. dødbolde. Her synes jeg godt nok man har set svag ud efter Pjanic' afgang.
[Rettet af: asromadk - 27/01/2017 - 21:15]
Jeg har læst mig frem til, at vi kan købe ham for 3.5 mio euro, hvis vi ønsker det. :)
Det mest negative ved det er nok, at det potentielt kan frigøre Paredes, så vi skiber ham videre... Og det er lidt ærgerligt.
Troede vores nye sportsdirektør ville have flere italienere i truppen. ...
Gerson på vej til Lille på udlån.
Ja vi har færre italienere i startopstillingen end Inter som igår aftes havde 2!!
Er lidt vild med ideen om at hente pelligrini hjem igen.
Stor fremtid han har foran sig.
Defrel må godt blive i sassuolo.
Han er ikke de mange millioner værd.
Gerson til Lille. Dumme vilkår. 5 mio euro for leje og købsoption på 13. Har man lige solgt et af brasiliens største talenter for 18 mio euro? Ved godt folk herinde ikke er fan, men det er godt nok tåbeligt. Hans potentiale hører til på øverste hylde, synes jeg. Hjerneblødning at man ikke har lejet ham ud uden klausul...
Helt enig asromadk. Bevares manden har fået en smule spilletid, men han har bestemt ikke fået den tiltro de fleste unge spillere skal bruge for at indløse deres potentiale. Jeg frygter det er en af de handler man kommer til at fortryde i fremtiden.
Det bliver bare alt for ofte et puslespil tror jeg. Det er jo også en god handel i forhold til at man få 5 mio i kassen for næsten ingenting; en spiller der alligevel skulle lejes ud. Men det er jo som at tisse i bukserne hvis han ryger til Lille og udfolder sit talent i de næste par år. Så har Lille virkelig skudt papegøjen og Roma vil stå som den store taber. Specielt hvis pengene skal gå til Defrel....
Ifølge visse italienske kilder er Kessie-handlen lukket. Han skifter til sommer i for 25 mio euro + 3 bonus.
Syntes det er ret hurtigt at vi smider Gerson ud. En spiller som Lamela var da heller ikke flyvende i sit første halvår? Han fik ganske vist også mere spilletid, men stadigvæk.
[Rettet af: Sofus - 31/01/2017 - 16:10]
Roma og lille er enige - det er Gerson og Lille ikke! Så det ligner at han nu bliver.
Vigtigste transfer ligner en realitet:
Barrierer på curva sud (og nord) fjernes i denne måned!!
Det er selvfølgelig et rygte helt ud i yderste rygte-hjørne, men det er bare så vanvittigt at læse om at Juventus også har følere ude på Manolas. Rigtigt eller ej, så er det bare alt sigende. I Juventus sidder selveste Benatia og får splinter i røven...
Det værste er at det ikke engang ville komme bag på mig hvis de henter ham. Så har man solgt Manolas for 35 mio euro og de får det samme for Benatia og AS Roma står igen som den store taber og Juventus som den store vinder..
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor ikke er villige til at bare give en lille smule mere i løn til de rigtig gode spillere, syntes vores kære klub spiller fallit af og til. :(
Nu gør et rygte Dzeko interessant for Real Madrid- slap.nu.af.og spis brød til. Ahaha.
Nogle der ved hvad status er på Monchi? er det sikkert han bliver sportsdirektør til sommer?
Jeg mener at Monchi er alt afgørende for at vi kan tage et skridt op.
Håber virkelig vi får ham!
Han rygtes til Real nu. Jeg ved ikke om, det har noget på sig. Men det er umiddelbart kommet efter, Mr. Palotta har mødtes med Baldini i London. Jeg vil ikke beklage, hvis han tog et tørn mere i Roma. Jeg mener, at det var ham der sørgede for Strootman, Benatia & Ninja blandt andet kom i hus.
Han laver dyre men kvalitets handler. Kvalitet er lige præcis det, vi har brug for. Ikke middelmådige flukes.
@Lamela
De tre du nævner er alle Sabatini handler. Baldini stoppede før transfervinduet i 2013. Ham har jeg umiddelbart ikke den store fidus til.
Korthuset falder, hvis vi ikke lander Monchi. Jeg føler lidt det er ligesom med godkendelsen af vores stadium. Det bliver godt eller skidt.
http://www.football-italia.net/99732/monchi-roma-meeting
Det er bare synd at man skal tænke en sportsdirektør som en 'profil'. Man burde virkelig få etableret et lidt mere vertikalt system omkring en træner. Synes en sportsdirektør bør været sideordnet træneren, hvis ikke underordnet. Det lugter for ofte af, at man, såfremt man ikke kan have en 'profil' i rollen som sportsdirektør, i den grad står uden sportslig ledelse.
Jeg ved godt at det igen og igen er det jeg vender tilbage til, men Rudi Garcia (eller for den sags skyld Spalletti) gad jeg godt at se i en manager-rolle, hvor han selv har indflydelse på posten som sportsdirektør og hvor det hele sker i et samarbejde.
Pt. er det en (virker det som) sportslig inkompetent ledelse --> ansætter en sportsdirektør --> Ansætter træner.
Jeg gad godt se: Sportslig kompetent ledelse --> Ansætte træner --> ansætter sportsdirektør i samarbejde med den sportslige ledelse. Den sportslige bør være folk som tager sig af de 'kedelige' ting. Sabatini har selv været ude og give sin mening omkring dette; at han befinder sig med et ben i en verden af "hvad kan vi" og "hvad vil vi". I den ideelle verden, for mig, bør en sportsdirektør og træner i samarbejde arbejde ud fra "hvad har vi, hvad vil vi gøre med dette vi har".
Mindre balance gang i det store billede, mindre mæglen = projekt ud fra hvad man har til rådighed. Fejler projektet, så er det både træner og sportsdirektør der ryger.
Salg af tøj
4
0
Transfers 2025/26
123
1
Sæsonen 2024/25
103
0
Transfers 24/25
295
0