Login
Glemt password Opret bruger

Transferrygter frem mod sommeren 2016

Kategori: Rygter

geggeri
669 indlæg.
d. 10/02/16 21:34

Med vinterens transfervindue lukket, skal vi så ikke starte en ny tråd frem imod sommeren.

Jeg vil snart prøve at få løst problemet med at man skal scroll'e meget længe på mobilen for at komme til fe nyeste kommentarer.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 11. februar 2016

City viser interesse for paredes men Roma har afvist da han er en del af planerne for den kommende sæson!
Il tempo beretter at sabatini forlader Roma til sommer efter gensidig aftale med palotta

[Rettet af: Tottithorsen - 11/02/2016 - 09:00]

mexes
2516 indlæg.
d. 11. februar 2016

Parades bliver spændende næste år. Hans udleje til en Serie A klub har klart været det bedste for alle parter. (Det sagde jeg så også om Romagnoli) Men han bliver spændende!
Gerson, Parades og Sanabria bliver alle tre spændende unge spillere, som forhåbentlig kan gøre sig gældende næste år.

1

Kelevra
1261 indlæg.
d. 16. februar 2016

Besiktas skulle efter sigende være interesserede i Dzeko.

TheTotti
456 indlæg.
d. 16. februar 2016

Nallerne væk!
Jeg synes det tyder på at Spalletti har en idé om hvordan han vil bruge ham. Og han spillede da også sin hidtil bedste kamp i Roma trøjen mod Carpi. Ikke blot på grund af hans mål, som i bund og grund var ret let, men også på mange statistiske parametre.
Jeg håber virkelig han griber chancen og skaber noget momentum for sig selv!

Sofus
3107 indlæg.
d. 16. februar 2016

De tager ham bare. Spalletti har en idé med ham, ja. Men kan Dzeko slå til med den idé? Næppe. 4 mål i Serie A(2 straffespark), er bare ikke i nærheden af godt nok. Så har selv Destro scoret dobbelt så mange...

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 16. februar 2016

Sælg ham omgående! Mener ikke han passer ind i spallettis spillestil. Vi skal have en hurtig og kombinationsstærk angriber som fx cavani men det er nok utopi at tro vi kan hente ham. Eller sanabria mener jeg passer bedre ind
Dzeko vender langsommere end en færge!

Kelevra
1261 indlæg.
d. 19. februar 2016

Calciomercato.it melder at Spalletti vil ha' Joao Moutinho

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 20. februar 2016

Må være "Pjanic" rollen han vil have Moutinho til. Gad vide hvad planerne til Pjanic-Nainggolan så er? Skal en af dem sælges?

Det værste ved sommerens transfervindue bliver garanteret at Ljajic, Iturbe og Doumbia kommer tilbage igen, så vi igen står med 3 spillere der på ingen måde har slået til og ingen gider købe.

Lund
466 indlæg.
d. 20. februar 2016

Jeg er helt enig DanieleTotti. Det kan blive en rigtig lorte situation at få dem tilbage og sidde fast med dem. Vi må håbe, at kineserne ikke er færdige med at bruge penge endnu.

Ift. Moutinho, så synes jeg, at det ville være et godt køb. Han er en dygtig, dygtig spiller, som dog nærmer sig de 30, og måske har de bedste år bag sig. Lidt mere interessant synes jeg, at hans holdkammerat Bernardo Silva er. Han vil for mig at se være drømmesigningen sammen med en Benatia.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 02. marts 2016

Conte som meldes på vej til Chelsea skulle være meget interesseret i pjanic og naingollan!
Iflg rygterne er der allerede forhandlinger igang ang pjanic som har en frikøbsklausul på 31 mill pund. Øv øv øv. Må håbe gerson er et gigantisk talent der slår til omgående...måske perrotti kan overtage positionen. Og Totti af og til mod de små hold

[Rettet af: Tottithorsen - 02/03/2016 - 19:18]

Lamela
2782 indlæg.
d. 02. marts 2016

Spal har jo lidt forkærlighed for Witsel, kan han kunne bringe ham til Roma, så kan jeg godt sælge Pjanic med god samvittighed. Han har udtjent sin værnepligt fint i Roma.

Desuden kommer Gerson, og han nok skal have plads og tid til at udvikle sig til den stjerne, han er støbt til. Perotti kan sagtens være hans Master.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 02. marts 2016

Er witsel ikke pisse dyr? Pga FFP er vi nød til at sælge uden at købe nye i næste transfervindue.
Naingollan kan også ende i Chelsea.
Så har vi paredes til at overtage

Lamela
2782 indlæg.
d. 04. marts 2016

Milan bød vist 20 mio for Witsel, Zenit forlangte 25. Så det burde vi kunne matche. (Ikke sikker, men mener, det var deromkring)

Nu får vi lidt flere penge fra CL, med lidt held, kan vi sikre os en 2. Plads, der også giver økonomisk gevinst.

Så er desuden, en masse spillere, som vi burde kunne skyde af med desværre tab. Det kunne nok hjælpe lidt på Romas elendige økonomi.

[Rettet af: Lamela - 04/03/2016 - 12:53]

ClausA
263 indlæg.
d. 13. marts 2016

Det siges at perin kan hentes for 75-90 millioner. Ved godt vores økonomi ikke er til det og det kræver nogle salg. Men kunne det ikke være en god signing? Eller tror i mere på ham alisson vi får til sommer?

Sofus
3107 indlæg.
d. 13. marts 2016

Jeg ville foretrække perin, og 10-12 millioner euro er en super pris.

Arsi
725 indlæg.
d. 15. marts 2016

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/psg-brasser-vil-se-paa-fremtiden-til-sommer/

Drømmer lige lidt....

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 16. marts 2016

Kan godt gå hen og blive giftigt når Conte overtager roret i Chelsea..... Manolas og Nainggolan er han meget interesseret i og Chelsea har pengene til vi ikke kan sige nej....

Denner
527 indlæg.
d. 16. marts 2016

Pjanic er også rygtet mod Conte haha!

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 22. marts 2016

Iflg. Football-Italia.net vil Roma forsøge at sælge Sanabria, Paredes og Sadiq for at leve op til FFP.
Samtidig vil vi prøve at overtale Milan til at slippe El Sharaawy, hvorimod vi ikke vil gøre brug af
købsoptionen på Digne eller Ucan.
Der vil blive forhandlet om Rüdiger, som Stuttgart vil have 9 mill. euro for.
Dzeko vil formentlig blive solgt til England.
Spændende transfervindue vi går i møde formentlig uden Walter Sabatini, som har meldt han stopper i Roma

mexes
2516 indlæg.
d. 22. marts 2016

Overtale Milan om at slippe SES? Vi har vel en klausul, så det er vel os, som bestemmer?

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 22. marts 2016

glemte at skrive "billigere" end de 12 mill. euro... ;o)

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 24. marts 2016

Paredes for Benteke rygte - kan ikke se hvad han skal bidrage med som Dzeko ikke kan. Han er måske lidt hurtigere og lidt bedre teknisk men ellers lidt de samme kvaliteter.

Achraf Lazaar fra Palermo som venstreback næste sæson også et rygte..

Sofus
3107 indlæg.
d. 25. marts 2016

Ansaldi rygtes til. Han var god i Rubin Kazan, men kunne ikke slå til i Zenit og Atletico. Nogle der ved om han har været god i Genoa?

Lamela
2782 indlæg.
d. 25. marts 2016

Ansaldi er FM legend, men Spa må jo kende ham fra sin tid i Zenith, så det er jo et plus.

Mht. Gerson, er han blevet sendt tilbage til Flumiense eller opholder han sig stadig i Rom? Hans far afviste ellers et leje ophold i Frosinone, da de hellere vil "settle in" i Rom først.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 27. april 2016

Uafhængige kilder/medier melder at Chelsea er enige med Nainggolan!!

ClausA
263 indlæg.
d. 27. april 2016

Og for sølle 28 millioner euro

Crap_Bag
1179 indlæg.
d. 27. april 2016

Sikke da noget gammelt pis! Og så kan vi få Fellaini i stedet, håber ikke det sker..

asroma87
3430 indlæg.
d. 27. april 2016

Hvorfor gide at tage til Chelsea?? Ingen CL og en klub i forfald

P.S. Hvis han skal sælges så sælg ikke for under 500 mio. Chelsea har alligevel masser af penge

VeniVidiVici1927
129 indlæg.
d. 27. april 2016

@ClausA det er 28 mio pund, så ca. 36 mio euro. Men ved nu stadig ikke om jeg synes prisen er helt høj nok.

asroma87
3430 indlæg.
d. 27. april 2016

City gav 600 mio for Kevin De Bruyne, så burde Roma fandme ikke sælge Radja for under 400-500 mio!

270 mio. Kr for Radja med stadig 4 år tilbage af sin kontrakt er jo en fucking joke!

Lamela
2782 indlæg.
d. 27. april 2016

Var det ikke den pris, CFC købte Kvadrado for? Han er 3 x bedre end ballerinaen. Men nyheden er fra Mirror/Daily Mail, hvilket svarer til EB dvs. unreliable.

Men han har spillet 2 1/2 kanon sæsoner i Roma, han er 28 og der venter ham vigtig EM slutrunde med et talentfuld Belgisk landshold. Han arbejder hårdt begge veje, og med en kort sommerferie, kan jeg godt frygte for niveauet falder efter sommeren. Så, et salg på nuværende tidspunkt til den rette pris, vil ikke gøre mig noget.

Et salg af Ninja til min. €40 mio, vil gøre, vi ikke skal tænke salg af de øvrige profiler, og meget af gældet vil blive dækket.

Vi har en Paredes & Gerson i stalden, der kan dække for hans offensive raids. Defensivt, skal vi nok ud og investere.

[Rettet af: Lamela - 27/04/2016 - 22:12]

Lund
466 indlæg.
d. 28. april 2016

Juve solgte Vidal for samme beløb, 28 pund før bonusser, sidste år. Set i den sammenhæng er det vel fint at sælge Nainggolan for samme beløb. Så kan man selvfølgelig argumenterer for, at 28 pund er for lidt for begge spillere.

asromadk
3790 indlæg.
d. 29. april 2016

Witsel, Bazoer og Fellaini nævnes som erstatninger.

Caceres skulle vi mere eller mindre have skrevet med på fri transfer.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 29. april 2016

Det ser endelig ud til at foråret har aktiveret Pallottas hjerneceller og Totti får sin kontraktforlængelse:
http://www.football-italia.net/83551/totti-gets-roma-extension

Totti er selvfølgelig et kæmpe ikon og aktiv i klubben, men rent Pallotta burde vel ikke blande sig så meget i den sportslige drift som han jo har hyret Sabatini/Spalletti mf. til?

Sofus
3107 indlæg.
d. 29. april 2016

Icardi bliver rygtet til. Jeg ser det som meget urealistisk at vi kan nappe Inters største stjerne, men jeg ville bestemt ikke have noget imod det!

MURO
632 indlæg.
d. 07. maj 2016

Sczesny 'Roma made me better'

Er det kun mig der synes at hans udtalelser er helt skudt i hovedet?

det han faktisk siger er at han ikke har planer om at blive i Roma, men hellere vil hjem til arsenal for at være 1 keeper og at Rom er varmt, men london er hans by.

Jeg håber virkelig ikke at Roma vælger at leje ham endnu en sæson. vi skal da ikke have spillere der bruger os som springbræt, især hvis klubben ikke leverer højere end Arsenal.

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. maj 2016

Jeg kan nu ikke se noget problem i det, bevares han ikke har Roma i hjertet, men det kan man desværre ikke forvente hos alle de spillere, der ankommer til klubben. Desuden, så er Roma ikke i en situation, hvor vi kan smide til højre og ventre med store summer, for at finde den rette (læs: dygtige) målmand til postn. Sczesny har udovet et par drops, været en habil målmand, der sagtens har det til at føre Roma til en min. top 2 plads i ligaen næste år. Jeg ser ham ikke god nok til at være fast mand mellem stængerne i Roma de næste 5-6 år, men endnu et enkelt år til at spare nogle lønkroner der, og forstærke os på andre posistioner, vil ikke være en dårlig deal for Roma I min Optik. Så kunne vi jo prøve os af på Handa igen, hvis Inter nok engang skulle kunne glippe CHL.

Det der bekrymre mig mest er, Allegris interesse for Pjanic. Forhåbentligt, sælger klubben hellere Pjanic til en engelsk klub i stedet for til Den klamme dame.

mexes
2516 indlæg.
d. 07. maj 2016

Jeg må nu også sige, at Szczesny-sagaen ikke er et problem i mine øjne. Han vil hellere stå i hans hjerteklub end Roma fair nok. Han giver og har jo givet sit bedste for Roma og har i den grad spillet godt nok til at stå fast for os. Hvis vi ikke kan finde en permanent målmand i dette vindue, som man vil satse på, så synes jeg også, at et års leje vil være oplagt for både Roma og for Szczesny. At han så i mine øjne skal skue flere år frem til udsigt for at slå Cech af i Arsenal er jo så bare hans problem. Men det kan aldrig blive et problem for Roma det her.

Jeg er mere bekymret i Contes interesser i vores spillere. Jeg tror desværre ikke vi holder på dem alle. Men jeg slår fast ved at sige, at den jeg aller helst vil beholde er Manolas. (Ham, Nainggolan og Pjanic er selvfølgelig de mest omdiskuterede) Men lad os nu bare lege topklub bare et enkelt vindue og beholde vores bedste spillere...

Skytt0
1532 indlæg.
d. 15. maj 2016

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/psg-lader-van-der-wiel-smutte/

Slå til, Slå til, Slå til, SLÅ TIL!!!!!

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 17. maj 2016

Allison tæt på at være Roma spiller efter rygterne. Det må også betyde at Szezny er på vej tilbage til London.

asromadk
3790 indlæg.
d. 17. maj 2016

Radja (med et smil på læben): "Jeg har sagt til Pjanic, at hvis han tager til Juventus, skal han ikke tale til mig mere"..

Står valget imellem Pjanic og Nainggolan, så vil jeg næsten hellere miste Pjanic end Radja. Han er simpelthen så vigtig og fed en spiller såvel som person. Og synes egentlig også han er vigtigere. Pjanic kan erstattes med en anden kreativ type (måske en Witsel, som yderligere ville kunne bringe noget power).

Det Radja bringer til holdet, den power, fight og hjerte i samtlige dueller, det kan ganske enkelt ikke erstattes over en sommer.

Når det så er sagt, så er det igen skuffende at gå en sommer i møde hvor FFP endnu en gang ser ud til at være en udfordring.

Jeg synes virkelig man bør forsøge at holde fast i truppen som den er nu.

Allison er forhåbentlig god nok fra dag 1 - så skal han på kassen. Szezsny et år mere på leje hvis det giver mening for alle parter.

Florenzi-Manolas-Rudiger-Digne - bliver måske dyr, men synes hans sæson har været kanon og ekstremt talt ned. Ung, frisk og skadesfri har han virkelig bygget på og fået en til at glemme problemerne på backen. Offensivt er han verdensklasse, Defensivt kan han forbedre sig, men det er jeg sikker på han langsomt gør.

Defensive bliver for mig altafgørende for næsten sæson. Den skal der holdes fast i.

Der har været mange rygter om, at man ville afskibe Ponce, Sadiq og Rudiger for at bringe orden i FFP. Det synes jeg sku er synd. Leger man med denne tanken om at afskibe, Dzeko, Lobont, Castan, Maicon, Falque, Vanqueuer og Torosidis, så må det da være muligt at rette lidt op på tingene.

Jeg frygter virkelig den kommende sommer. Især at man mister Radja. Det ville være en katastrofe. Strootman-Radja-Pjanic er i mine øjne det bedste bud på en midtbane der kan sikre lo scudetto.

Foran virker det som om at Dzeko smutter og Perotti+SES hentes. Så det giver lidt sig selv. Så kunne man passende køre Ponce i stilling til at kunne få noget spilletid også.

Lamela
2782 indlæg.
d. 17. maj 2016

Enig.

Dog har jeg ikke hørt rygter med Ponce, men der er åbenbart rigeligt interesse for Sanabri og Paredes. Desuden, så skylder Inter os penge for Dodo(katten i sækken, vil nogen sige :D ). Derudover har vi nulbonnerne Iturbe og Doumbia, der også skal væk, ligesom Ljajic.

[Rettet af: Lamela - 17/05/2016 - 20:49]

asromadk
3790 indlæg.
d. 17. maj 2016

Ja. Jeg nægter egentlig at tro på at man ikke kan holde truppen (starterne) indtakt såfremt man tager sig sammen og får tyndet ud i truppen. Og så supplere med unge fra egne rækker istedet for aldrende, løntunge spillere, som ikke holder niveau alligevel.

Jeg ville gerne beholde Sanabria og begræder, at man hentede ham for bare at gøre ham igennem udlejnings-møllen. Men hvis man virkelig kan hente de her 15-20 mio euro (som der har været på tale), så bør det selvfølgelig ske som alternativ til at miste Radja/Pjanic.

Synes tiden er den rette til at handle rigtigt. Holde på nøglespillerne og så få tyndet ud og ikke handle ind såfremt det tvinger klubben til at sælge ud fra toppen. Man bliver jo så træt så træt hvis vi pludselig mister Manolas og Radja fx.

mexes
2516 indlæg.
d. 17. maj 2016

Sanabria, Iturbe, Ljajic, Doumbia, Parades, Ponce er alle sammen salgs muligheder for mig i den forstand, at jeg hellere se en af dem gå fremfor Pjanic, Manolas, Radja osv...

Sadiq og Rudiger kan vi ikke tjene så meget på, da vi jo ikke ligefrem ejer dem.

Et drømmevindue for mig er, at vi henter (jeg antager Allisson som hentet):
1. En GOD højre back
2. Rudiger og Digne
3. endnu en central forsvarsspiller.

Hvis jeg skulle sætte nogle navne på, så vil det være en drøm for mig at hente Benatia hjem. Hans sæson i Roma står stadig for mig som den bedste sæson jeg i mange år har set en spille i roma dragten. Køb Benatia, lej Rudiger og Digne endnu et år og hent en stærk HB - så er jeg allerede drømmeklar!

asromadk
3790 indlæg.
d. 18. maj 2016

Så vidt jeg husker skal vi betale 9 mio euro for Rudiger. Det var - ikke overraskende - Chelsea der gik nogle rygter om skulle have ham i kikkerten - og her blev der nævnt 20 mio. Så jo, der vil i givet fald være noget at hente. Men det ville jo bare en Classic Roma. Lige som en spiller er begyndt at præstere, så skal der bare laves penge på ham.

Med mindre at Benatia er på udsalg, så synes jeg ikke klubben burde tænke i at hente ham. Det er alt for mange penge at smide efter en plads, som der pt. er helt fint styr på. Det er her at tingene altid begynder at gå galt. Man 'laver' 11 på Rudiger pga. FFP. Langt henne i transfervinduet henter man så Benatia for 18 - og så er man endnu værre stillet.

Synes klubben burde begynde at gå med livrem og seler såfremt man virkelig er så presset hvert år for at få tingene til at gå op.

Lamela
2782 indlæg.
d. 18. maj 2016

Rüdiger og Digne skal sikres. Dignes forår formkurve har været mærkbart opadgående. Rüdiger har nogle mangler, men Stutgart er rykket ned nu, han vil formentlig ikke tilbage til Tyskland og spille 2.bundesliga. Men, han har været god her i de seneste 15-20 kampe, hans fejl været minimale efterhånden. Hjælper os med kommunikationen bliver bedre med Manolas. Bagkæden skal fastholdes for kontinuitetens skyld. Ellers er det forfra nok engang for 5-6 år i streg.

Vi har vel ikke haft den samme kæde siden Juan - Mexes. Det er immervæk et stykke siden.

asromadk
3790 indlæg.
d. 18. maj 2016

Det var helt sikker også disse to og deres formkurve, som fik mig til at studse over vigtigheden i at sikre bagkæden frem mod næste sæson.

Jeg ser ingen grund til at pille ved Florenzi-Manolas-Rudiger-Digne. Det begynder virkelig at spille for dem individuelt såvel som som kæde. Flyvende backs og skræmmende stærke CB's - alle med en absurd god alder. Er også helt enig i at kommunikationen virker til at være blevet bedre. Rudiger ligner sjældent en høne uden hoved mere. Digne (såvel som Florenzi) tager stadig en del risici, men det synes jeg egentlig også taktikken lægger op til.

Allison (hvis han viser sig at være så god som man kan håbe på)
Florenzi-Manolas-Rudiger-Digne
Pjanic-Strootman-Nainggolan
Salah-Perotti-SES.

Det burde være det mest simple transfervindue i lang tid... På nær DDR og Totti, så bør alle andre spillere være til salg stort set (i forhold til FFP). Men synes det er skuffende hvis man begynder at pille ved denne start 11'er. Der er så mange af de andre spillere som burde kunne rette økonomien op.

Romaneren
1727 indlæg.
d. 18. maj 2016

Eusebio di Francesco afslører her, at Roma har en tilbagekøbsklausul på Lorenzo Pellegrini. Good news, hvis du spørger mig!

http://www.football-italia.net/84495/%E2%80%98sassuolo-not-italian-leicester%E2%80%99

asromadk
3790 indlæg.
d. 18. maj 2016

Alt imens vi er tæt på at lande Amadou Diawara (18) fra Bologna. Der nævnes 12-14 mio euro. Paredes muligvis som en del af aftalen...

Pellegrini skal vi helt sikkert nok hente hjem - men det bliver kun for at sende ham videre med det samme - det æder jeg gerne min gamle hat på. Desværre.

Måske lidt off topic. Men Garcia er på vej til Milan. Interessant.

[Rettet af: asromadk - 18/05/2016 - 15:31]

Lamela
2782 indlæg.
d. 18. maj 2016

Hvordan ser deri øvrigt med Homegrown spillere på første holdet i næste sæson?

ClausA
263 indlæg.
d. 19. maj 2016

Nogle som ved hvad alverden Totti laver i Emiraterne for at spille testkamp for al ahly ? Læste det på bold

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 19. maj 2016

@ClausA
hahah, jeg tænkte det helt samme da jeg læste nyheden på bold :D
Men det er klubben (Roma) der møder Al Ahly i en test kamp og ikke Totti der spiller for dem (som Bold.dk har skrevet).

[Rettet af: TottiTheBest - 19/05/2016 - 16:53]

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 19. maj 2016

http://www.asroma.com/en/news/2016/5/romatv-to-stream-champions-golden-cup-live-online

Rigtigt med testkamp mod Al Ahly som skrevet. Kan måske streames :)

ClausA
263 indlæg.
d. 19. maj 2016

Okay gudskelov at de ikke er ved at lokke ;). Men ja der stod han skulle spille for og ikke imod

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 20. maj 2016

Ja det ser ud til at det er Salah det handler om. Og så er det heller ikke typisk at de Egyptiske klubber tiltrækker de store stjerner :)

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 20. maj 2016

Gameiro fra Sevilla rygtes til os. Han ville passe helt fænomenalt med Salah, Totti, Perrotti, Sharawyy !

Lamela
2782 indlæg.
d. 20. maj 2016

Men, hvis prisen er 10 mio euro + Sanabria. Så er det pænt nej tak.

asromadk
3790 indlæg.
d. 20. maj 2016

Enig. Det ville bare være det evige 'et skridt frem, to tilbage'. SÅ god synes jeg ganske enkelt ikke Gameiro er. De får en fuldgod, ung erstatning, og vi får et endnu større hul i forhold til FFP. Minder vel lidt om Doumbia..

Dagens andre rygter:

- Marco Rui skulle man have budt 6m euro for. Empoli vil have 8.

- Spalletti skulle eftersigende ønske at hente Borja Valero. Fiorentina sælger dog næppe (som de beviste sidste år, da Arsenal forsøgte sig).

- Chelsea og Arsenal fortsætter jagten på Manolas. I så fald må prisen forventes at stige til mere end de 35m som Chelsea bød i marts. Værd at bemærke er, at Olympiakos skal have 50 procent. Endnu et argument for at han ikke skal sælges.

- Bologna nævnes igen og igen som næste destination for Sabatini, hvor Corvino nu officielt er på vej til at fratræde.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 22. maj 2016

Football-Italia skriver at vi muligvis kan være tvunget til et Pjanic salg, fordi vi skal aflevere budget d. 30. juni til Uefa og der mangler 30 millioner euro. Hvis vi stadig er i FFP problemer kan konsekvensen være en bøde på 4 millioner og mulig udelukkelse af europæisk fodbold. Lad os håbe vi kan komme af med nogle af vores nulbonner - Doumbia, Itubre, Ljajic, Falque, Dzeko?.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 23. maj 2016

Pjanic sælges helt sikkert. Så henter vi witsel ind og har gerson som backup. Eller perotti kan også bruges i den position.

Sofus
3107 indlæg.
d. 23. maj 2016

Bare Pjanic ikke ryger til Juve, så er det vel okay. Et salg til Juve vil jo være en falliterklæring i fht. scudetto-drømmene.

asromadk
3790 indlæg.
d. 23. maj 2016

Der bliver solgt en af Manolas, Nainggolan eller Pjanic her inden længe. Manolas bliver det næppe, da Olympiacos skal have 50 procent. Pjanic eller Radja. United og Mourinho har meldt sig på banen efter Nainggolan. Man frygter at man ikke vil slippe ham, og så står man pludselig kun med Juventus der er villig til at byde nok for Pjanic. Falliterklæring - er helt enig.

Ljajic ryger nok til Milan i forbindelse med SES.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 23. maj 2016

Bayern skulle være i pole position til Pjanic lige nu. Det kan være den bedste løsning, han ryger ikke til Juve, Bayern har mange penge og ikke bange for at bruge dem og er alligevel bedre end os med eller uden Pjanic. At prisen så næsten er for lav er en anden sag, og ligegyldigt hvis han har en frikøbsklausul. Så må vi håbe at et salg af Pjanic er nok, og Nainggolan og Manolas bliver. Jeg tror ikke Manolas bliver solgt i år, når Olympiakos skal have 50 %.

Witsel som erstatning for Pjanic? Jeg ser ikke Witsel have samme kreativitet og pasningsevner som Pjanic, men kunne sikkert være en god tilføjelse alligevel. Vi skal også huske på at vi får nærmest får en ekstra erstatning til midtbanen ift. denne sæson i Strootman - der forhåbentlig ikke går i stykker igen. Nainggolan, De Rossi, Strootman, Witsel er en ret potent midtbane, der dog kan komme til at mangle lidt kreatitivtet.

Venstre og højre back (backup) er næste prioritet!

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 23. maj 2016

Pjanic bør være den eneste spiller der simpelthen ikke sælges!!
Det bliver umuligt at erstatte ham.
Hvis en absolut skal sælges, så ser jeg langt hellere Nainggolan blive solgt, da Strootman jo direkte vil gå ind og tage hans plads - og det gik jo fremragende før Strootman blev skadet og Nainggolan kom til..

Men forstår simpelthen ikke hvor svært det kan være at beholde starterne og bare sælge spillere som Iturbe, Ljalic, Dzeko, Falque osv. osv.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 23. maj 2016

Men forstår simpelthen ikke hvor svært det kan være at beholde starterne og bare sælge spillere som Iturbe, Ljalic, Dzeko, Falque osv. osv.

Fordi de de ikke har præsteret nok til at vi kan sælge dem uden alt for store tab. Ljajic har ikke mentaliteten til topfodbold, Dzeko kan ikke ramme målet, Doumbia beskrives som en taktisk analfabet, Iturbe har ikke vist noget der ligner tekniske evner i Roma, Falque har ikke præsteret overhovedet. Ifølge Transfarmarkt.co.uk har vi givet i omegnen af 550 millioner kroner sammenlagt for de 5 spillere - de er jo ikke i nærheden af at have den salgsværdi pt. Sabatini vil selvfølgelig forsøge ikke at få alt for stort tab på dem, og salgsprisen er derfor nok ret høj i forhold til deres præstationer. Samtidig er der størst sandsynlighed for skifter til mindre klubber, med dårligere forhold og dårligere løn, hvilket de måske ikke gider gå tilbage til. Det ville da være helt klart fedest at afskibe dødvægten på holdet, men også det sværeste.

asromadk
3790 indlæg.
d. 23. maj 2016

Og sådan tænkes der vel, ja.

Det er bare lidt problemet. Lad os lege med tanken om, at der skal 35m euro i kassen i forhold til FFP.

Realistiske priser(og ikke dem der nævnes i rygterne der sender spillerne væk pt) ville vel være:

Iturbe 12
Ljajic 10
Dzeko 10
Doumbia 8
Falque 5

Jeg synes det er alt for lave priser, men så ville Pjanic/Nainggolan/Manolas være et overstået kapitel. Man kunne ydermere beholde de unge som Paredes, Sanabria etc.

Istedet ender det sikkert med at man ofrer både de unge og 1 eller 2 profiler.

Personligt forstår jeg ikke taktikken. Det må være alfa omega at holde sammen med stammen hvis snakken om at være titeludfordrer ikke bare skal være tom snak. Jeg frygter mere og mere at det ikke kommer ske med Sabatini/den nuværende struktur. Det handler om at træffe nogle valg. Og hvad så hvis man har solgt 20 mio euro for billigt ud sommer 2016, hvis man løfter trofæet 2017

ClausA
263 indlæg.
d. 24. maj 2016

Selvom der er pladser som trænger til indkøb vores økonomi i forhold til ffp havde jeg altså gerne set man hentede tonelli. Solid, målfarlig og kæmper altid røven ud af bukserne. Men backs er vel første prioriteten. Perades syntes jeg man burde give en chance hvis man sælger pjanic. Ser aller helst man sælger pjanic fremfor niangollan - uden tvivl

Lund
466 indlæg.
d. 24. maj 2016

Peredes kommer til at spille længere tilbage på midtbanen, hvis han kommer til at spille overhovedet. I Empoli havde de stor succes med at spille med ham i en DDR-rolle, så jeg tror ikke umiddelbart, at det er ham, der tiltænkes at erstatte Pjanic. Skal Pjanic erstattes indefra tyder meget på, at det skal være af Gerson. Jeg tror dog, at man henter en direkte erstatning for Pjanic. Brozovic fra Inter, tror jeg er mest sandsynlig. Jeg selv foretrækker dog, at man kigger til Frankrig og henter ham, man ikke fik sidste sommer Adrian Rabiot eller hvis det ikke lykkes så Bernardo Silva i Monaco, som også er en ung klassespiller.
For så vidt angår spillersalg, så formoder jeg, at minimum én af Pjanic eller Nainggolan ryger - måske endda begge. Jeg tror, at det er en illusion at tro, at vi uagtet, hvilke fiktive prisskilte folk prøver at sætte på vores flops, kan få dem alle solgt og dække FFP hullet inden den 30. juni. De er jo alle tvivlsomme spillere, som næppe ryger i starten af et transfervindue, men snarere ryger på sidste dagen, når klubber skal bruge en løsning i 11. time. Jeg mener bare, hvor er det, at I ser den efterspørgsel på de spillere lige nu? De signings der er gjort nu er overvejende af spillere, som har haft et sublimt år, og som klubber har travlt med at købe, før deres pris potentielt stiger efter EM.

asromadk
3790 indlæg.
d. 24. maj 2016

Jeg har meget svært ved at tro, at man ikke kan afsætte Iturbe og Dzeko fx. Det handler blot om at være villig til at sælge til den rigtige pris. Jeg tror ikke, at man pt. er villig til at sælge til fx 10-12 mio euro stykket. Men det er jo svært at bevise.

Brozovic har jeg ikke fidus til - spild af penge og dumt at skabe mere negativ FFP. Paredes er gratis i forhold til FFP. Rabiot tror jeg ikke man kan få nu - desværre - efter hans mindre gennembrud i den forgangne sæson. Silva anser jeg for urealistisk - både pga. prisskilt og pga. eventuelle klubber man skal hente ham i konkurrence med.

Witsel er og bliver pt. det bedste bud på en kvalitetsspiller, som vil kunne gå ind og udfylde et tomrum på midtbanen. Pjanic-->Witsel foretrækker jeg.

Er en smule nervøs for dette transfervindue. Frygter, at det bliver den samme historie som altid. Alt for meget 'svingdør'.

Lund
466 indlæg.
d. 25. maj 2016

Witsel er selvfølgelig også et realistisk bud, jeg mener bare ikke, at han kan udfylde Pjanic' rolle 1:1, dertil ser jeg ham simpelthen ikke kreativ nok. Jeg ser ham mere, som felt-til-felt midtbanespiller. Vi snakker om en spiller, som lavede 3 mål og sølle én assist for Zenit i indeværende sæson, som sluttede 3'er som Roma.

Jeg er enig i, at man kan sælge Dzeko inden den 30. juni, men han er simpelthen den eneste af de, som du nævner, der kan sælges inden da. Hvem i alverden skulle stå klar så tidligt i vinduet og købe Iturbe for 10 millioner euro? Manden har ikke spillet fodbold i ét år! Han sad på bænken i upåagtede Bournemouth. Det eneste sted, han har en stjerne er i Italien, og selv her så de, hvad der skete i Roma. Dertil kan der komme tilbud fra klubber, som man ikke ønsker at sælge ham til, og hvis midterklubber som Genoa, Sampdoria Sassuolo vil have ham, skal de vel smide op mod halvdelen af deres budgetter - gør de det efter en lottokupon?

Jeg er enig for så vidt, at værdien på Rabiot er steget, men han ved godt selv, at han har spillet i fraværet af Verratti. Han udtalte efter jul, at han trods spilletid nu, ikke var sikker på, at han ville blive. Jeg kan slet ikke se, hvorfor Bernardo Silva skulle være urealistisk. Han er bestemt interessant for andre klubber, men vi snakker en spiller, som ikke skal til EM, godt nok grundet en lille skade, men han får altså ikke den chance for at vise sig frem, og andre spillere kan overskygge ham i dette vindue.

[Rettet af: Lund - 25/05/2016 - 08:39]

59971Cools
690 indlæg.
d. 25. maj 2016

Jeg må også indrømme at jeg slet ikke ser Witsel som erstatning for Pjanic, nærmere for Ninja hvis han skulle ryge.
Witsel er slet ikke målfarlig/kreativ nok til at udfylde Pjanic plads på Romas hold.
En rigtig dygtig spiller, bestemt, men ikke til den plads.

asromadk
3790 indlæg.
d. 25. maj 2016

Han er ikke samme type som Pjanic, nej, men nu skal det her 'tonser'/boks-til-boks heller ikke overdrives.. Det er klart, at han ikke er Pjanic - men det er der heller ikke mange der er.

59971Cools
690 indlæg.
d. 25. maj 2016

Helt enig. Men jeg synes bare når vi har De Rossi som deff, og Strootman og Ninja så er det måske ikke ham der mangler mest?

asromadk
3790 indlæg.
d. 25. maj 2016

Her er jeg meget enig. I bund og grund - og især hvis man sælger Pjanic fx for at redde FFP - så er det jo dumt at gå ud og bruge penge på at erstatte ham. Strootman er tilbage, Paredes kan bringes tættere på holdet og Gerson kunne måske være i spil til at få nogle chancer. Hvem ved.

Witsel er, for mig, blot et godt og åbenlyst valg såfremt man absolut skal hente en central midtbane. Bernardo Silva så jeg gerne i Rom, men anser det bare ikke for særlig realistisk. Kan slet ikke forestille mig Monaco sælge ham for under 25 mio euro - og igen - så er man lige vidt næsten i forhold til FFP. Sælger man Pjanic/Nainggolan, har det virkelig også bare at være for at redde klubben ud af en alvorlig situation, en sidste udvej. Så synes jeg bare det er til grin, hvis man henter Brozovic fx og mere eller mindre undergraver 'årsagen' til at sælge spillere, som, jeg tror vi alle er enige om, burde blive i AS Roma.

Sofus
3107 indlæg.
d. 25. maj 2016

Hvad vil du med Bernardo Silva når vi har Salah?

asromadk
3790 indlæg.
d. 25. maj 2016

Personligt forholder jeg mig kun til, at jeg godt kan lide ham som spiller. Men igen, for mig at se er det (bør det) ikke være realistisk i og med man derved pisser eventuelle 'nødvendige' salg op og ned ad ryggen...

Problemet med salget fra overskudslageret - som jeg beskrev det - beskriver Babaev (sportsdirektør i CSKA) meget godt: "Roma vil sælge Doumbia for en, for os, for høj pris. De ønsker at få det samme, som de selv gav, men jeg tror, det bliver svært. Doumbia vil gerne tilbage hertil, men Roma er fast besluttet, og jeg tror ikke, at de vil gå i dialog med os [...]".

Det er én mands ord - det er jeg klar over. Og jeg forholder mig også kritisk til det. Men det siger vel meget godt den mulige pointe, som jeg tidligere har givet udtryk for. Holder man stædigt fast i at ville have næsten 15 mio euro for Doumbia, 20m for Iturbe og 20m for Dzeko - så mister man en af de andre spillere for fx 35m "presset" af FFP. Så synes jeg bare istedet man burde sluge nogle kameler og få solgt fra overskudslageret først. 8 Doumbia, 12 Dzeko, 12 Iturbe og et par millioner for Falque etc. og VUPTI så har man tryllet FFP problemet væk, skåret drastisk ned i lønningerne og sluppet for at pille ved truppens stærke elementer.

Overfortolker måske, men Babaev lyder da bestemt som en mand, som sikkert godt kunne lokkes til at slippe en 7-9 mio... Lidt mindre fokus på at begræde tab ved salg af spillere som man alligevel ikke skal bruge og lidt mere fokus på at arbejde sig udenom salg af klubbens profiler - det ønsker jeg mig i sommergave...

Lamela
2782 indlæg.
d. 25. maj 2016

Set i bagklogskabens lys, var det dumt af Roma at være grådige ved udlejning af Iturbe til Bournemouth. De bød vist 5 mio euro mere for ham end Watford. Ikke at det betyder, han havde fået gennembruddet i Watford. Men Iturbe og Roma er blevet pisset op og ned af ryggen af Bournemouth. (Igen nemt at være bagklog)

Vi har os en Castan, der ikke kommer til at finde sit tidligere niveau frem igen. Desværre. Han var ellers en ganske solid ankermand.

Så har vi os noget dødvægt i Torosidis og Maicon, som nok også er fortid i Roma. Ligesom, jeg ikke forestille mig Keita, kommer til at få noget betydning.

Uden, dem som vi håber på er fortid, så er truppen barberet væsentlig ned. Vi sparer naturligvis mange lønkroner. Men det kan nemt koste os i bredden.

Et lille rids over Roma trup, minus salgsemnerne.

Målmænd
Alisson
Skorupski

Florenzi
Manolas
Rüdiger (usikkert) (forventer han bliver købt)
Castan ?
Digne (usikkert) (håber os vi lander ham)

DDR
Paredes
Vainquer
Pjanic
Kevin
Ninja
Gerson

Salah
SES
Perotti
Totti

Vi har været relative heldige med skaderne i foråret. Men, det er sku en tynd trup, hvis (når) spillere som:

Vil blive savnet til bredden
Sceszny
Maicon
Keita
Emerson
Dzeko(ikke pga. hans mange mål, men pga. bredden)

har ingen effekt
Torosidis
Ucan (Paredes overtager hans plads)

Ikke vil blive savnet
Iturbe
Ljajic
Doumbia

....forlader klubben.

Midtbanen er skal holdes intakt, der ligger megen af vores kvalitet. Offensiven skal suppeleres med 2 spillere. Forsvaret skal have min 2 stærke signings og en god backup til Digne.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 26. maj 2016

De Sanctis har vist forlænget en sæson mere.

Helt enig i at forsvaret skal styrkes. En back i hver side gerne, samt Rudiger. Til bredden ville det klæde klubben at bruge nogen af vores talenter til bredden. Umar Sadiq i angrebet ville passe fint ind med de andre som hurtig og bevægelig. Sanabria er målfarlig, men vil vist meget gerne blive i Spanien. Alternativt kan man se om Spalletti kan få gang i Iturbe - han har vist han har lidt flere taktiske evner til at få spillerne ind i systemet - hvem ved måske han kan trylle Iturbes evner frem?

Ellers helt enig i at slige kamelen ved nogen af spillerne, eks. Doumbia der aldrig bliver til noget. Det kan være Sabatinis plan er at sælge Pjanic inden 30. juni, aflevere FFP regnskab, og så købe ind så vi måske kan nå at tjene ind, eller stå med problemet igen. Er der nogen der ved om FFP kører per sæson, eller om det gælder over en længere årrække sammenlagt?

Lamela
2782 indlæg.
d. 29. maj 2016

Klubber er interesseret i Viviani og Viola har hentet Valerio Verre. Juve vil desuden også hente Caprari og udleje ham til Empoli.

kunenklub
69 indlæg.
d. 29. maj 2016

Van der wiel på fri transfer skulle være rimelig langt fremme. Vi skulle være enige med spilleren.
Meget fornuftigt hvis vi lander ham på fri transfer👍👍

asromadk
3790 indlæg.
d. 29. maj 2016

Men forhandlingerne har været undervejs noget tid nu. Agenten er Raiola, og det er ikke en god ting i og med man står fast på hans (høje) løn. Har endnu ikke læst nogle konkrete beløb, men jeg synes egentlig det er fornuftigt at man lige slår koldt vand i blodet og ikke gør ham til en af truppens helt løntunge drenge.

Og derudover, så frygter jeg at Florenzi kommer i klemme i forhold til spilletid. Det er ikke ligefrem hvad klubben har brug for nu hvor han for alvor er begyndt at tage over for DDR og Totti.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 05. juni 2016

Det er vel ikke for sjov der har været rygter om at udleje Allison til Fiorentina, og leje Szezcny en sæson mere ;) - så Allison kan "akklimatisere" sig til Serie A....

Pallotta siger vi er fint med økonomisk ift. FFP og ikke behøver rejse 30 mil euro. Alle problemer kommer fra da de overtog klubben, mens den økonomiske situation nu er stabiliseret. Rüdiger og Nainggolan bliver IKKE solgt ifølge Pallotta. Det samme om Pjanic, men hans frikøbsklausul kan de ikke gøre noget ved, hvilket vel lidt indikerer at han bliver solgt?

Nainggolan:
“I built my home in Rome, where the sun always shines. Giving all this up would be difficult. Life isn’t just football. Can you see me in England, where it rains all the time?”

1

Sofus
3107 indlæg.
d. 07. juni 2016

Officielt: Totti får et til år.

Fantastisk nyhed.

mexes
2516 indlæg.
d. 07. juni 2016

Knap så fantastisk.

Rudiger har beskadet hans korsbånd. Ude af EM...

Romaneren
1727 indlæg.
d. 07. juni 2016

Noget rigtigt lort med Rüdiger - omvendt betyder det måske, at han alligevel ikke er et salgsemne her til sommer....

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 08. juni 2016

Pis. Et halvt år ude + måske et par ekstra måneder til at komme i form. Så skal der vel hentes en ny stopper til førsteholdet, det ser ikke ud til at Spalletti stoler på Castan? Ikke godt med vores måske pressede økonomi.

Sofus
3107 indlæg.
d. 08. juni 2016

Fandme noget lort med Rudiger, det kan jo sagtens vare i 9 måneder, og så endda risikere at springe op igen. Jeg mener faktisk, at han havde en skade der minder om den i Stuttgart i forrige sæson, hvis ikke jeg husker meget galt. Har virkelig ondt af knægten, han stod jo til at spille fast ved siden af Boateng og til at få sit rigtige gennembrud i den nye sæson.

mexes
2516 indlæg.
d. 08. juni 2016

Nu det jo ikke helt overrevet, så måske ikke et halvt år. Det må de kommende undersøgelser vise

Denner
527 indlæg.
d. 08. juni 2016

Agger er ledig haha :D - Ej hvem af emner kan komme ind og erstatte ham? (det bliver vel noget leje?)

-og det er så typisk for roma dette scenarie syntes jeg...

Romaneren
1727 indlæg.
d. 08. juni 2016

Det værste er, at et par måneder på sidelinjen (for anden gang på et år) nok skræmmer samtlige interesserede klubber væk - og nu melder football-italia, at det betyder, at Roma er friske på at sælge Pjanic til en billigere pris end købsklausulen (da den indeholder en klausul om, at Pjanic skal ha' 15% af salgsprisen ned i egen lomme). Og hvem står på tærsklen? Juve.

Skytt0
1532 indlæg.
d. 08. juni 2016

Havde vi nu været lidt hurtigere,kunne vi have hentet Tonelli fra Empoli. Meeeeeeen... Selvfølgelig var vi ikke på mærkerne, da Napoli bed sig på!

Marc Bartra kunne tilmed have været interessant.

Andre prominente navne kunne være Maksiomvic, Glik, Mustafi,

[Rettet af: Skytt0 - 08/06/2016 - 13:56]

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 08. juni 2016

Det kunne også være at Tonelli hellere ville genforenes med sin tidligere træner Sarri i Napoli der er kvalificeret direkte til Champions Leageu.... Det er ikke altid kun os selv der spænder ben for os selv, spillerne og klubberne har jo altså også noget at skulle have sagt..

Umiti fra Lyon og Murillo fra Inter nævnes som mulige kandidater.

Sofus
3107 indlæg.
d. 08. juni 2016

Ellers er Caceres gratis. Han har dog været skadet siden februar, så hans form er næppe helt god.

Romaneren
1727 indlæg.
d. 08. juni 2016

Pjanic er i højeste grad på vej mod Juve for 30 mio € + evt. 2 mio € i bonus...

mexes
2516 indlæg.
d. 08. juni 2016

Jeg synes på en eller anden måde, at det er lettere at give slip på en spiller, hvis man vælger at skifte til en direkte konkurrent. Selvom det måske burde være mere svært.

Jeg giver i hvert fald nul og nik for hans kyssen af klublogoet og hans gestikulationer mod Curva Sud, hvis han så skifter til Juve på denne måde.

mexes
2516 indlæg.
d. 09. juni 2016

Er ledelsen dog så naive, at tro vi kan klare os, hvis vi sælger både Radja og Pjanic?

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 09. juni 2016

Vi sælger ikke ninja. Men pjanic ryger nok til juve. Føj!!
Det vil gøre rigtig ondt at se ham skifte til dem!!

kunenklub
69 indlæg.
d. 09. juni 2016

Pjanic til Juve done deal!!
Hvorfor?? Jeg forstår det simpelthen ikke hverken fra klubbens eller fra Pjanic side! Fuck hvor bliver man træt. Fuck hvor bliver Juve urørlige... Øv øv øv

Lamela
2782 indlæg.
d. 09. juni 2016

Brækker mig, hvor er det usselt.

ClausA
263 indlæg.
d. 09. juni 2016

Skært ang pjanic. Efter min mening syntes jeg man burde hente perreya fra Juventus som erstatning til pjanic.

MURO
632 indlæg.
d. 09. juni 2016

Pjanic smutter til Juventus fordi at han får 20% af transfersummen. dvs han er en pengeliderlig nar der gerne vil cashe ind. Lidt flabet når han allerede har en kæmpe løn.
Perreyra er alt for skadet til at erstatte Pjanic. jeg ville foreslå at vi gav Paredes en chance og måske hentede en ung spiller ind. Nu har vi også Strootman tilbage så det går nok med Pjanic smutter.

mexes
2516 indlæg.
d. 09. juni 2016

Jeg synes egentlig heller ikke, at det er en katastrofe, at Pjanic evt. sælges.
Vi får både Gerson og Parades ind, som jeg begge mener er utrolige spændnede. Så hvis vi grundet FFP er nød til at sælge en af vores dyre drenge, så synes jeg Pjanic er mest oplagt (fremfor Radja, Rudiger og Manolas)
Katastrofen er, at vi sælger til en direkte konkurrent. Det er jo direkte pinligt synes jeg.

Lamela
2782 indlæg.
d. 09. juni 2016

Katastrofen er, at vi sælger til en direkte konkurrent. Det er jo direkte pinligt synes jeg.

Jeg havde regnet med Panic vil smutte, men ikke til Juve. Selvom de længe har haft følerne efter ham.

asromadk
3790 indlæg.
d. 09. juni 2016

Sabatini er inde i sit sidste aar som sportsdirektoer. (har han ogsaa selv bekraeftet). at en af sommerens foerste handler nok bliver Pjanic til Juventus, det er jo bare bekymrende.

Roma er og bliver en underdog. Hvis Barca virkelig vil have ham, hvorfor kan man saa ikke finde ud af at saelge ham dertil for en paen sum. Hvorfor skal man altid lave saa ufatteligt daarlige handler, hvis man virkelig vil frem sportsligt...

Here you go til DEN direkte konkurrent, som Roma i forvejen ikke har kunne naa de sidste mange, mange aar. Katastrofe og uambitioest.

[Rettet af: asromadk - 09/06/2016 - 13:09]

Pilgrim
21 indlæg.
d. 09. juni 2016

Well Pjanic....Tak for alt.. Men juve... altså bare NEJ!!!!

[Rettet af: Pilgrim - 09/06/2016 - 14:01]

Sofus
3107 indlæg.
d. 09. juni 2016

Intet er officielt endnu, men hvis det er til Juve er jeg fandme sur.

1

napstah
285 indlæg.
d. 09. juni 2016

Så et eller andet sted at der bliver trykt juve trøjer med Pjanic og Chelses trøjer med Ninja. Jeg begynder snart at græde

tdj89
867 indlæg.
d. 09. juni 2016

En lille info til et par stykker. Intet er officielt før den ene eller begge klubber melder noget ud.

Tomas R
374 indlæg.
d. 09. juni 2016

Pjanic er desværre så godt som soligt til merda juve.

Alle medier rygtemedier taler nu om "adskillige kilder bekræfter" osv.

Det er ganske skrækkeligt.
Det mærkelige er, at Juve angiveligt slipper for at skulle betale hele frikøbsklausulen imod at sætte en spiller med den anden vej.

(Angiveligt skal Pjanic/agent) havde 15 procent af beløbet, hvis frikøbsklausulen bliver aktiveret.
Betaler køberen mindre får klubben alle pengene - og måske en ekstra spiller.

Hvis det passer, så er det næsten et lille plaster. Men dog kun et lille et på et stort, åbent og blødende hjerte.

Hvis Ninja bliver, så slagter han ham, når de mødes i næste kamp.

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. juni 2016

Der går mange forlydenheder om omstændighederne ved handlen, men synes det ligner noget der vil ske.

Deprimerende tid at læse de italienske Roma sider, pt. a la: (jeg ved self det bare er rygter alt sammen)

--> 'Pjanic handlen ikke nært forestående - Roma vil ikke have rater. Men forhandlingerne skrider frem'.

------> 'United klar til at springe banken for Pogba'

-----------> 'Widmer-Roma: sådan ser det ud.'

1) Ren og hop
2) Ja, naturligvis formår Juventus at sælge en profil for 2/3 gange, det de skal bruge på at erstatte spilleren med. Ved at man selvfølgelig bare handler i Rom.
3) Are U kidding me...

Jeg ved godt, at det bare er rygter og sådan. Men det er bare så typisk for et Roma-transfervindue det her..

Man bliver trynet af de store i udlandet samt Juventus (på baggrund af, at man åbenbart ikke havde gennemtænkt muligheden for at ekskludere italienske klubber fra klausulen i Pjanic' kontrakt...Hvilket umuligt kan have været det springende punkt i Pjanic' og dennes agents motiv for at have en klausul).

Nu begynder man så at forhandle og bla bla bla. Har man sat en klausul, så synes jeg bare Juventus skal hoste op med det præcise beløb, cash, og så må Roma sku afregne med Pjanic jf. det man har indgået i kontrakten. Nu begynder klubben igen igen igen igen at vende og dreje nogle millioner her og der som en hovedløs høne og en fodboldklub uden muskler, ambitioner og værdighed.

Widmer.. Are you ****ing kidding me... (det er forhåbentlig bare en and)

napstah
285 indlæg.
d. 10. juni 2016

Kun rygter.
Men kan se at Van der Wiel, Krychowiak og Kovacic bliver nævnt

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. juni 2016

Det falder bare ikke i min smag. Der går simpelthen for meget Dortmund-Byaern i den til min smag. Omend jeg ikke er sikker på, at Roma overhovedet kan ophæves til Dortmunds niveau...

Det er bare uambitøst at sælge Pjanic til Juventus lige meget hvad. Klausul, bevares. Men regnestykket ser således ud:

35m cash. Roma får godt og vel 30m hvis man siger host op til Juventus.

Istedet går man nu i dialog, og stpr ifølge morgenens rygter til at få 32m over de næste 2-3 år. Så, man er villig til at lægge sig ned for 2m, som mam vel og mærket ikke står med i hånden 1.juli.

De spillere, du nævner, interesserer mig utroligt lidt.
Kovacic? Man kunne istedet lade være med at sende Paredes til Samdoria som de sidste rygter går på.
Van der Wiel. Ender vi med at smide en god løn efter pga. RAIOLA, og finten i det kan hurtig vise sig at være for at hente Milik (tænk Emanuelson/Manolas).

Der er mange gode spillere derude, jeg gad bare godt snart, at sommerudskiftninger ikke var forbeholdt det, som allerede fungerer. Jeg mister ganske enkelt det sidste for Palotta og Co, hvis man pludselig mister både Radja, Pjanic og Manolas. Erstattet eller ej, så er det bare så vanvittigt. Så ville jeg næsten hellere have en hvis italiensk tosse-familie der kørte klubben i sænk..

[Rettet af: asromadk - 10/06/2016 - 11:03]

Sofus
3107 indlæg.
d. 10. juni 2016

Så ville jeg næsten hellere have en hvis italiensk tosse-familie der kørte klubben i sænk..

Jeg vil nu hellere have at klubben får succes for en hver pris, i stedet for at få en Zamparini/Berlusconi-type.

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. juni 2016

Så er vi bare det forskellige. Jeg ønsker ikke succes for enhver pris i den forstand at spillere skal 'trades' og skiftes ud konstant ligeså snart der kan laves lidt penge til det store billede. Det kommer der ikke megen sportslig succes ud af alligevel.

Juventus gør det godt. De sælger Vidal for et pænt beløb ud af Italien og henter Hernanes hos en konkurrent. Det er jo sådan det skal gøres, såfremt det endelig skal gøres... En af de ting som for alvor gør, at Juventus dominerer sportsligt, er, at de dominerer det italienske marked. Kloge handler, hvor det ikke altid handler om bundlinje og en margin på nogle millioner her og der.

Med 'tosse' mener jeg værdighed, hjerte, selvrespekt - og måske ja, også en smule storhedsvanvid.

Kan sagtens unde Pjanic et skifte, men forstår simpelthen ikke, at klubben ikke har formået at dreje et skifte et andet sted hen. Men Juventus.. Det gør sku ondt. Skuffet over ham, skuffet over klubben. Såfremt et skifte er på vippen, så synes jeg bare man skulle acceptere lavere bud fra udlandet. Vise, at man hellere vil gå glip af penge end at styrke Juventus. Vise at man har nosser til at træffe 'tossede' beslutninger med respekt for, at Roma ikke burde kunne sættes i denne situation af Juventus.

[Rettet af: asromadk - 10/06/2016 - 12:29]

Montella9
279 indlæg.
d. 10. juni 2016

Det kommer an på hvad succes er for dig asroma. Men for mig er det et mesterskab. Også sælger man ikke sinde bedste spillere , og slet ikke til en konkurrent.
Dette er endnu et bevis på at roma ikke har nosser nok.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 10. juni 2016

"Så ville jeg næsten hellere have en hvis italiensk tosse-familie der kørte klubben i sænk.."

det er velsagtens en af grundene (Sensi) til at vi har behov for at sælge Pjanic i forhold til ffp? Havde der nu ikke været så stort et økonomisk efterslæb og uopfyldt indtjeningspotentiale da amerikanerne overtog klubben havde vores økonomi været bedre og vi havde ikke behøvet at sælge Pjanic?

Og så er han altså ikke officielt solgt endnu? Det er selvfølgelig en kæmpe fejl hvis vi sælger til Juventus, men hvis der ikke er nogen udenlandske klubber der vil give den samme pris? Hvis et køb af Pjanic betyder et salg af Pogba, vil jeg vurdere at Juventus trup er svækket, og så er der lidt mere perspektiv i handlen!

asromadk
3790 indlæg.
d. 11. juni 2016

Der er da aldrig perspektiv i at spille 3.violin. Men forstår dig selvfølgelig godt, og det er med stor selvironi og romantiske tanker, at jeg trækker Sensi ind i mit indlæg. Men mener stadig, at man er nødt til snart at begynde at handle klogere. Og det starter jo med - fx i Pjanic' tilfælde - at man slet ikke gør det muligt for en italiensk klub (Juventus) at pille en af vore spillere.

Så vil man sige: jamen mener du så, asromadk, at man ikke skulle have hentet Pjanic, såfremt man ikke kunne undgå en klausul til italienske klubber. Og svaret er ja. Det er nemt at sige nu - men mener ihvertfald, at det bør være en løftestang for fremtiden. Kunne man have solgt Pjanic da Barcelona prøvede at hente ham sidst? Var Pjanic måske egentlig ikke den Barcelona ønskede sig, før de hentede Rakitic. Jo.

Jeg ved godt, at det nemt at være klog. Jeg har bare ønsket mig i flere år nu, efter ejerskiftet, at man fik trukket en streg i sandet. Roma er, bør være og skal være, en italiensk topklub. Og det nytter simpelthen ikke, at man spiller 2 violin i forhold til Juventus og derved, faktisk, 3.violin i et større perspektiv der hedder europæiske klubber.

Mht. Pjanic, er det ganske interessant, at man nu er ved at afskibe ham. Det står klart og tydeligt, at han har en klausul på 38 mio euro, som skal aktiveres inden 15.august 2016. Det er skræmmende tæt på udløb af klausen, at man pludselig begynder at gå i dialog med Juventus. Skræmmende tæt på. Pjanic skal have godt og vel 5-6 mio euro af prisen, såfremt den udløses. Nu er man ved at indgå en handel til 32m euro, med et par beløb oven i forhåbentlig og Pjanic ude af ligningen.

For mig giver det bare ikke mening. Det ville aldrig - ALDRIG - kunne ske den anden vej. Juventus ville obstruere og komplicere en handel med en nøglespiller til Roma til sidste. Ergo mener jeg, at man bør sige 'host op' til Juventus, og ellers kan de smutte. En klausul er selvfølgelig en klausul, men at alle forlydender går på, at klubben har indledt en dialog med Juventus, det er mig uforståeligt. Ingen dialog, blot klar besked om beløbet, som skal til. I den form, som det kræves (kontanter). Intet andet, intet mindre. Når man begynder på det andet, så synes jeg det placerer Roma i en skidt position.

Glæder mig til at Sabatini er væk.

1

Romaneren
1727 indlæg.
d. 11. juni 2016

Så har Baldissoni officielt meldt, at Juve har indløst Pjanics klausul.

Og som jeg forstår det, så ønsker Pjanic at give sine 20% af handlen direkte til Juventus, så det er jo en meget fornuftig slags rabat for dem......

Chelsea er desuden klar til at give 45 mio.€ for Ninja

Koch
844 indlæg.
d. 11. juni 2016

Kæmpe falliterklæring at sælge vores bedste spiller til vores største konkurrent. Må sige jeg har det svært med Pallotta. I stedet for at bygge et stærkt hold op ved at holde på vores spillere bliver de solgt ligeså snart der kan hentes profit på dem. Lamela, Marquinhos, Benatia og nu Pjanic og måske Nainggolan. Det er jo fuldstændig vanvittigt. Amerikanerene behandler Roma som en udviklingsklub og tænker kun på penge.
Hvis Nainggolan også bliver solgt er det intet mindre end en katastrofe og vil sætte os massivt tilbage. Kan ikke se hvordan vi skal kæmpe med om mesterskabet, eller sågar Champions League uden de to.

1

Kelevra
1261 indlæg.
d. 11. juni 2016

Så vidt jeg har forstået, så har Pjanic selv valgt at det skulle være Juve. Og de har så aktiveret klausulen. Det er IKKE klubben der har valgt at sælge Pjanic.

Kelevra
1261 indlæg.
d. 11. juni 2016

Lamela
2782 indlæg.
d. 11. juni 2016

Hans kys på logoet giver mindre mening nu. #Merda

asromadk
3790 indlæg.
d. 11. juni 2016

Selvfølgelig skifter han ikke modvilligt, men du ved godt, hvem Marotta er, og hvad dette eventuel kan have af betydning for at udtale sig på denne måde, ikke?

Der har jo fx også været denne historie fremme for nogle dage siden, hvilket skulle være den direkte årsag til at Pjanic har ønsket skiftet og været ligeglad med sine procenter. Pjanic skulle eftersigende have sendt en besked til en ven gennem WhatsApp med ordlyden: "Sti c... mi hanno venduto in 15 minuti, hanno chiamato loro la Juve, hanno bisogno di soldi, sono molto amareggiato, ma purtroppo nella vita non si può avere tutto". Bragt i mange medier, håber jeg stadig inderligt at det ikke passer. At det er det pure spind fra en journalist.. GGad vide om kilden er migogaalborg.dk....

Men ja, en klausul er en klausul, så selvfølgelig er det ikke op til Roma. Men det er stadig en fiasko. Tiden har været der til at finde ud af en plan sammen med Miralem. Lytte til hans ønsker og finde den rigtige handel. Det er jo ikke usandsynligt, at man nu i 1-2-3 år - hvad ved jeg - har fortalt Pjanic at han nok skal få lov til at skifte. Man har måske afvist adskillige klubber og aldrig for alvor været interesseret i at forsøge at strikke en god handel sammen med de store udenlandske klubber, og nu fik Pjanic nok. Ingen ved det, men synes salget, klausul eller ej, er en fiasko for AS Roma.

Koch
844 indlæg.
d. 11. juni 2016

Det undskylder selvfølgelig ledelsen lidt, hvis Pjanic selv har valgt at aktivere en klausul i hans kontrakt. Jeg nægter dog at tro på, at ledelsen har været fuldstændig magtesløse i denne situation.
Uanset hvad er det ekstremt bittert og et kæmpe nederlag at miste Pjanic til Juve.

asromadk
3790 indlæg.
d. 11. juni 2016

Pjanic har 'blot' bedt ledelsen om at sænke prisen (klausulen), da han frasiger sig retten til procenterne. Men det interessante er, hvorfor. En spiller, som man vel gik og troede var en klubmand, stikker af.

Den kan ende i noget forfærdeligt mudderkastning i den kommende tid. I sidste ende synes jeg problemet ligger hos ledelsen. Man burde have set den komme. Afskåret italienske klubber fra klausulen - et eller andet. Det er jo ren lotteri at have Pjanic rendende rundt med en klausul på 38m tilgængelig for Juventus... Og ekstremt skadeligt for klubben både sportsligt og på image-fronten.

Jeg har svært ved at styre min skuffelse over dette. I bund og grund især, da det endnu en gang viser, at klubben ikke har rykket sig nogle som helst vegne.

[Rettet af: asromadk - 11/06/2016 - 13:39]

Kelevra
1261 indlæg.
d. 11. juni 2016

asromadk
3790 indlæg.
d. 11. juni 2016

Det har jeg. Men har til gengæld også læst flere gange, at hans (hackede) beskeder er gode nok - men at der jo ligger en ulovlig handling bag, og derfor vil det aldrig blive bevist.

Jeg tror selv, og håber, at det er spind.

Spørger dog bare mig selv; hvorfor vil Miralem Pjanic - en mand, som de fleste vel troede vægtede Roma så højt, at det kun ville være Barcelona, Real osv. som kunne trække ham væk fra Roma - pludselig foretage et så usselt skifte? Hvorfor var forholdet imellem Pjanic og Roma åbenbart ikke bedre? Anser det som utænkeligt at Pjanic ikke ville være kunne skifte tidligere, nu eller senere for samme penge til en stor klub uden for Italien.

Jeg håber bare, at man nu er blevet klogere mht. klausuler. Man skal virkelig være påpasselig - sportsligt skal det nok gå, men det er bare et kæmpe slag for klubben, synes jeg.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 11. juni 2016

Pjanic er blot som alle de andre klubludere. Totti og Maldini er sjældenheder og en døende race.
Fuck ham hvis han selv har bedt om at skifte til Juventus.
Så står juve til et overskud på 82mill euro ved salg af pogba med pjanic som erstatning. Skræmmende.

Lamela
2782 indlæg.
d. 11. juni 2016

Juventus er måske 2-3 år foran de øvrige klubber i Italien. De har en stærk økonomi, takket være solide beslutninger og et byggeri af eget stadion på det rigtige tidspunkt. En stærk ledelse og gode sponsorater gør, de andre klubber er milevidt efter dem. Jeg håber det, men jeg tror ikke Roma nogensinde kommer derop, hvor Juve befinder sig. De bliver kun stærkere år efter år, på trods de også sælger profiler her og der.

Napoli holder ikke i længden, Milan og Inter skal have justeret deres økonomi, før de kan begynde at spille med de kinesiske muskler om Scudettoen. Det bliver spændende at se om, Inter lander Yaya og om Ibra kommer til Milan. Det kan godt blive en benspænder i Romas forhåbeninger om en CHL plads næste år igen.

Til at starte med, skal Roma få bygget det stadion i en fart, få fat på nogle sponsorer og sikre CHL år efter år. Så må vi være desværre indordne os under, Juventus bare er Italiens nr. 1, samt det er de sekundære pladser, er dem, der skal spilles om i de næste par år.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 12. juni 2016

Pjanic til lægetjek i juve imorgen. Kæft det gør ondt!!
Må håbe gerson er så god som rygterne siger.

Lamela
2782 indlæg.
d. 13. juni 2016

Forstår ikke man bruger kræfterne på at hente en erstatning, når vi har Gersob og Paredes i stalden.

Desuden skulle der være seriøs interesse efter Rui og Milik fra hhv. Empoli og Ajax. Især sidste nævnte håber jeg meget på.

asromadk
3790 indlæg.
d. 14. juni 2016

Pjanic til Barca og så bruge de unge- det havde jo været til at leve med. Nu skal de her 32m ikke bruges til at hente noget semi-godt som giver status quo i forhold til FFP. Kovacic er dagens mand i skysovs, som Roma ifølge sportmediaset skulle have påbegyndt noget konkret i forholdt til.

Han minder en del om Paredes, synes jeg. Strootman er også klar igen. Gerson som et mere offensivt alternativ. Synes der er fine muligheder for at dække dette salg ind internt.

Det er selvfølgelig mere destinationen end selve salget af Pjanic, som de fleste vel er utilfreds med. Jeg har for mange uger siden sagt, at Pjanic var min foretrukne starter til at forlade klubben, hvis det blev nødvendigt. Men han er sku lidt en rotte at haste til Juventus inden transfervinduet overhovedet er åbent. Det kunne jo være man havde kunne finde en anden klub.

Senest i starten af næsten uge skriver Mario Rui under på en 5-årig kontrakt med Roma, hvilket nok betyder et farvel til Digne.

1

[Rettet af: asromadk - 14/06/2016 - 14:06]

asromadk
3790 indlæg.
d. 14. juni 2016

Og Nacho (Real Madrid) skulle man også lukke indenfor højst et par dage. Lån uden andre dikkedarer.

asroma87
3430 indlæg.
d. 15. juni 2016

Milik ser spændende ud, 24 mål og 8 assists i 43 kampe for Ajax sidste sæson.

Lund
466 indlæg.
d. 15. juni 2016

Gazzetta'en skriver hertil aften, at Sabatini skulle planlægge en tur til Madrid i forsøget på at nå til enighed omkring vilkårene for en låneaftale af Matteo Kovacic. Det bliver helt sikkert en klassisk Real Madrid-låneaftale, hvor vilkårene er særdeles gunstige for Real Madrid - enten med en høj købsoption eller en tilbagekøbsklausul. Hvorom alting er, så ser jeg gerne Kovacic minimum ét år i Roma. Jeg tror, at han kan være spilleren, som kan få os til at glemme Pjanic. Han er uden tvivl et kæmpe talent, som dog stadig fremstår en anelse upoleret. Jeg kunne godt se ham ligge i en Pizzaro rolle på et Spalletti hold.

asromadk
3790 indlæg.
d. 15. juni 2016

Ja, det ligner meget en handel - sammen med Nacho.

Men personligt, så kan jeg bare ikke se fidusen, såfremt man ikke kan købe ham helt fri (eller med option uden tilbagekøb)

Kan ikke få øje på fidusen i at investere klubbens spilletid i en spiller, man ikke kan føle sig helt sikker på at være 'herre' over. Man ser jo fx at det giver og har givet Juventus lidt problemer i forhold til Morata. Der er kun 1 vinder - Real Madrid.

Efter en fadæse med Pjanic og klausulen i dennes kontrakt, så bør man sku lige få trukket vejret og så træffe nogle solide beslutninger fremadrettet. Elendigt hvis man starter ud med (i princippet) at lege rugekasseklub for Real Madrid. Alt der hedder optioner på tilbagekøb - nej tak.

Lund
466 indlæg.
d. 15. juni 2016

Jeg er enig med dig et stykke af vejen. Jeg mener dog, at man bør fokusere på at vedblive konkurrencedygtige på den korte bane, og her mener jeg, at en lejeaftale med Kovacic er ideel på samme måde som lejeaftalen med Szczesny var i den forgangne sæson og muligvis bliver i næste også. En nem og billig måde at forblive konkurrencedygtige. Hvis en billig lejekontrakt betyder, at vi kan undlade at sælge ud, enten af endnu en stjerne eller flere af de unge spillere, herunder særligt Leandro Paredes, så synes jeg, at det er at foretrække. Så kan Paredes forhåbentlig blive fremtidens mand, selvom jeg i stigende grad frygter, at hans fremtid ligger uden for Rom.

[Rettet af: Lund - 15/06/2016 - 23:28]

mexes
2516 indlæg.
d. 15. juni 2016

Spørgsmålet omkring Pjanic er også om han blev offeret for trænerskiftet. Altså, at han ikke passede optimalt ind i Spallettis system.
Spalletti brugte Pjanic som en tilbagetrukket dybdeliggende playmaker, som skulle føre bolden frem fra bunden. Den plads synes jeg ikke er hans bedste - han er klart en 10'er i mine øjne, hvilket jeg også synes hans præstationer bar præg af. At hente en Kovacic ind - leje eller ej - giver i mine øne langt bedre mening ift. at skaffe den tilbagetrukne playmaker. Her synes jeg han vil passe fremragende. Dermed ikke sagt, at vi vil være bedre stillet for Kovacic kan nok ikke på bare en halv sæson gå ind på vores hold og få samme betydning som Pjanic havde.
Men jeg tror mere og mere at Pjanic salget var uundgåeligt, så er det så bare destinationen, som kan ærge en.
Parades så jeg også som en afløser for Pjanic (sammen med Gerson), han rygtes dog kraftig videre på endnu en udlejning, hvilket jeg synes er mega ærgerligt. Han vil virkelig pynte.
Bliver spændende og se om Strootman kan nærme sig sit gamle niveau næste sæson. Jeg synes klart, at han var vores bedste midtbane dengang han var bedst. Han vil kunne lukke det kvalitets hul, som Pjanic efterlader.

Desuden håber jeg ikke Rui fra Empoli er tiltænkt en startsplads såfrem vi henter han. Det må simpelthen være muligt, at leje Digne et år yderligere! (Især når han selv ønsker meget at blive)

Alisson ser jeg virkelig frem til at se i buret. Jeg tror vi har lavet en super signing der!

En ny højreback og central midt, så er vi godt rustet. Drømmen er (selvfølgelig) Benatia.
Ærgerlig med Rudiger. Det gør jo næsten vi skal ud og hente to nye.

Lund
466 indlæg.
d. 15. juni 2016

Jeg håber klart på endnu et lån af Szczesny. Jeg så lidt højdepunkter fra Copa America, der var i hvert fald et meget pinligt indgreb fra Allisson, som ikke lovede videre godt. Szczesny er bare solid, og det er jeg mest tryg ved for nuværende. Ellers er jeg langt hen ad vejen enig med dig. Jeg tror dog ikke, at Pjanic ikke passede i Spallettis system. Efter hans eksperiment med ham som dybdeliggende playmaker, så blev Pjanic jo også skubbet længere frem på banen igen. Jeg frygter, at Benatia ender i Juve, som er interesseret samtidig med, at Pjanic og Benatia er meget nære venner - det kan spille negativt ind.

asromadk
3790 indlæg.
d. 15. juni 2016

Kan godt følge dig, men det er vel også lidt som at tisse i bukserne... Altså det er jo ikke Luka Modric vi er igang med at hente ind for at kunne erstatte Pjanic på den korte bane. En spiller som man bare ikke kan sige nej til, også selvom, at det bare er til låns.

Jeg synes Kovacic minder ekstremt meget om Paredes og fatter ikke, at man ikke bare giver ham muligheden istedet for.

Skulle muligheden helt ekstraordinært så byde sig, og Kovacic kan erhverves fuldt ud for en rimelig pris, så er det bestemt værd at gå all-in på. Han er bestemt en interessant spiller og ville være værd at satse på. Synes bare det er et værre skråplan hvis man laver en 'Morata'. Juventus har jo lige præcis forsøgt i lang tid at skaffe afklaring omkring Morata, og (i den forbindelse?) er hans præstationer også dalet.

Frem for alt bryder jeg mig ikke om tilbagekøbs muligheden, da man derved de facto ikke har rykket sig en millimeter fra det her Pjanic-show.

Et (skræk)scenarie kunne vel være at man
1)henter Kovacic på lån med obligation på 20 mio euro. Real Kan hente ham tilbage for 30 i de næste par år.
2)Sæsonen 2016/17 brænder han helt igennem og Roma misser mesterskabet med 1 point med Kovacic i en hovedrolle.
3)Roma køber selvfølgelig når visse formelle ting er opfyldt. Sommer 2017 udnytter Real Madrid muligheden for at hente ham for de 30, og sælger ham videre med det samme for 35 til Juventus, der lige har fået solgt Pogba efter at han var med til at sikre mesterskabet for Juventus 16/17.

Det er bare ikke særlig gennemtænkt fra starten af, og det havde alle dage været bedre at glemme Kovacic og køre en anden i stilling (Paredes er gratis, billig og allerede etableret i Italien = win win win).

[Rettet af: asromadk - 15/06/2016 - 23:57]

mexes
2516 indlæg.
d. 16. juni 2016

artikel fra bold

jf. denne artikel lyder det desværre som om, at Digne ikke bliver i hovedstaden.
Jeg synes det er brand ærgerligt. Han brænder for klubben, spillede sig virkelig op og helt generelt bare blev spillet ind i Romas system og så er han ung og har et stort potentiale. Nu skal Rui - som jeg som udgangspunkt synes er en svækkelse ift. Digne, til at spilles ind.

Ellers lyder det jo som om Radja bliver.
(havde satme også blevet en smule irriteret, hvis klubben kunne finde på både at sælge Radja og Pjanic i samme vindue!)

asromadk
3790 indlæg.
d. 16. juni 2016

Leggo skriver her til morgen, at vi måske kun snakker timer før Wijnaldum handlen er klar. Man er tæt på at mødes omkring prisen i omegnen af 20m.. Vil man ersatte Pjanic direkte, så er det bare et kæmpe ja tak herfra. Klart den helt oplagte og en spiller, som jeg allerede havde håb om, man ville hente da han tog turen til Newcastle.

Kovacic nævnes i samme forbindelse som 2.prioritet såfremt man ikke lykkes med Wijnaldum.

mexes
2516 indlæg.
d. 16. juni 2016

Ikke et dårligt ord om Wijnaldum.
Men 32 Mio for Pjanic ind og så 20 mio for Wijnaldum ud, så er der ikke meget gevinst tilbage over det salg. (Det handler jo nok i bund og grund om, at Pjanic røg for billigt)

asromadk
3790 indlæg.
d. 16. juni 2016

Wijnaldum er ihvertfald tæt på at være den eneste, som jeg for alvor synes det er OK at man går ud og bruger pengene fra Pjanic på i forsøget på at erstatte ham direkte. Perfekt alder og i bund og grund ligeså høj kvalitet som Pjanic.

Hans agent har dog her til formiddag været ude og sige, at klubber slet ikke er enige. Så mon ikke der forhandles på livet løs.

ClausA
263 indlæg.
d. 16. juni 2016

Syntes det hammer ærgerligt peredes i det mindste ikke bare kan indsluses lidt i truppen den kommende sæson som breddespiller. Forstår ikke man bare sender ham på lån igen. Han kommer sikkert aldrig til at spille i Romatrøjen

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 16. juni 2016

Spalletti udtaler omkring Paredes:

“[Lucas] Digne's situation is still developing. [Leandro] Paredes could become an important pawn to be used in front of the defence."

Hvor meget han mener med det ved jeg ikke - men måske Paredes er med i planerne ? Jeg håber det nemlig også!

http://www.football-italia.net/85917/spalletti-talks-roma-transfers

P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. juni 2016

selvfølelig er Paredes med i planerne, han er et kæmpe talent. Gjorde det super sidste sæson for Empoli. Paredes bliver en gevinst.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 17. juni 2016

OT. Idag for 15 år siden ;0)

erlind
89 indlæg.
d. 19. juni 2016

skrtel på vej til Roma, på en 3 årig aftale?
Ved ikke hvad jeg skal sige.
http://liverpooloffside.sbnation.com/2016/6/18/11968748/liverpool-fc-transfer-news-martin-skrtel-signs-3-year-deal-roma

Lamela
2782 indlæg.
d. 19. juni 2016

Vil være fornuftig, han har en masse erfaring, der kan hjælpe os frem, en god back-up til Rüdiger & Manolas. Han vil være en gevinst specielt i de europæiske kampe, hvor vi har brug en leder i de bagerste rækker.

Lamela
2782 indlæg.
d. 19. juni 2016

Jeg har ønsket ham siden hans dage i Gremio, men han har aldrig slået igennem i Europa. Men på landsholdet bomber han løs for Chile. Jeg tror, han vil passe perfekt til Roma, han kan være med i hurtige kombinationer, god med hovedet, og kan sparke udefra. Hvorfor ikke afprøve Vargas i Roma? Evt. leje med købs option?

[Rettet af: Lamela - 19/06/2016 - 13:24]

Koch
844 indlæg.
d. 19. juni 2016

Ikke en transfer der får en op af stolen, men heller ikke fuldstændig håbløs. Regner med han bliver hentet ind som gardering til Manolas/Rüdiger.
Et nyt rygte sender Paredes til Milan for at sænke prisen på El Shaarawy. Ville virkelig være en dårlig handel, og er godt nok træt af vi bliver ved at blive røvrendt af de her konstante låne-aftaler, som Sabatini er så glad for. Så køb dem dog permanent til at starte med. Wijnaldum er på det seneste også blevet rygtet til på lån med option på køb.

asromadk
3790 indlæg.
d. 19. juni 2016

Begynder virkelig at se frem til at få noget nyt ind eller en ny struktur istedet for Sabatini. Har har haft 1 godt transfervindue i Roma plus et par gode handler med unge spillere her og der. Men sidder aldrig nogensinde med fornemmelsen af, at truppen og opbygningen af denne er i gode, solide hænder. Roma er et stort kræmmermarked.

Skrtel...Nej tak.

Slippe Paredes i en gøgler handel, nej tak.

Så skulle man have budt på N'Koulou, hvilket ikke er dårligt. Men så roder man sig dermed også ud i et ikke-EU show, hvor Allison nok ville skulle sendes afsted igen. Nej tak.

Sky skriver, at Roma ikke gider slippe de 15 mio euro for Digne. 22-årig solid venstre back, som bestemt burde forblive i klubben. PSG siger 18, Roma siger 12 og vil ikke mødes på 15. Så ryger man ud i noget løst noget med Rui som alternativt, da man kan trumfe noget låne-lort igennem her. Økonomi så klart over det sportslige. Nej tak.

Sanabria har for nyligt udtalt, at han ikke gider fortsætte i Roma - han vil væk. Skidt ageren af Roma fra starten af.

Gerson har for nyligt udtalt, at han ikke har fortrudt sit skifte til Roma, men at (Flumineses) Præsident var enig med Barcelona, men mente dog, at det var bedre for klubben at skifte til Roma. Også min familien tænkte det var bedre at starte i Roma, og så rykke videre senere .
-gerson-jogar-com-neymar-na-olimpiada-esta-fazendo-todos-correrem-mais/]Skriv linktekst
Et af de helt store talenter i Brasilien får man fingre i, til trods for at han i bund og grund nok hellere ville til Barcelona (who can blame him). Problemet er, at Roma garanteret slet ikke kommer til at bruge ham... Man kan tænke tilbage på Marcos, hvis karriere KUN tog den drejning den tog, fordi man havde problemer i forsvaret og derved var lidt nødt til at spille ham. Lad nu de unge spille lidt.

Rygter rygter rygter - men nej hvor bliver jeg en smule træt i ansigtet nogle gange.

[Rettet af: asromadk - 19/06/2016 - 15:43]

Denner
527 indlæg.
d. 19. juni 2016

EJ MEN SÅ SMADRE DOG DEN FFP! og køb dem vi har brug for! og lad os vinde et trofæ! !"#¤ om vi ryger ud af Europa!

nu må der til at ske noget!

Lamela
2782 indlæg.
d. 19. juni 2016

Eller bare sats på talenterne, og vær tilfreds med 2. - 3.pladser de næste 2 år. Får sikret økonomien, færdiggøre stadion byggeriet, dernæst sats på mesterskabet. Det her købmandskab kommer til at ødelægge klubbens langsigtede planer.

Evtuelle dyre handler, som rygtes til Roma, kan sagtens erstattes af nuværende unge talentfulde Roma spillere. Witsel (Paredes) & Gerson i stedet for Wijnaldum. Så har vi altså en varm Ponce i truppen til angrebet, jeg er desværre bange for, han kommer til at gå lidt i glemmebogen.

[Rettet af: Lamela - 20/06/2016 - 02:42]

asromadk
3790 indlæg.
d. 19. juni 2016

Enig Lamela. Forstår slet ikke, hvis der er hold i bare halvdelen af alle de rygter. U-fatteligt.

Man burde stikke piben ind og ligge en 2-3 års plan (ja igen), hvor man prøver at få et hold til at vokse sig stærkere og stærkere.

Sabatini burde smide 15m på Digne og så ellers tage på ferie med en besked til Newcastle om, at Wijnaldum skal til Roma for det beløb som klubben nu engang kan smide uden at komme i FFP problemer. Så behøver klubben ikke lave mere, hvor svært kan det være.

Første kamp i den nye sæson

Allison
Florenzi-Manolas-DDR-Digne
Nainggolan-Strootman-Wijnaldum
Salah-Sanabria-SES

Bænk: De Sanctis, Capradossi, Nura, Emerson, Zukanovic, Castan, Pellegrini, Umar, Ponce, Paredes Perotti, Totti, Gerson

Alt andet skal sælges i kilopris. Ud med det til højestbydende hurtigst muligt - også selvom, at det bliver nogle heftige tab. Samtlige spillere på bænken skal på banen en gang imellem. De skal have minutter, rutine og tro på, at klubben vil dem.

kunenklub
69 indlæg.
d. 20. juni 2016

Hvad er det snart der foregår i Rom.
Hvis rygterne taler sandt tegner det jo til at blive et katastrofe vindue!
Det ligner at Rui er sikker, ville klart hellere have Digne, men det er ikke det værste alligevel. Hvis vi henter Skrtel er det jo en hån imod alle talenter og alt hvad der hedder respekt for fans. Han er jo elendig, og så på en 3 årig kontrakt!! Og nu har vi efter sigende budt på zabaleta. For satan det er skidt.

Værst er dog klart Skrtel, så sgu heller Mexes, hvis det skal være sløjt. Og det skulle lige passe at vi sendte peredes til Milan også.
Jeg dør, hvis alt for meget af det her holder!

asromadk
3790 indlæg.
d. 20. juni 2016

Hellere Mexes, og det siger simpelthen bare alt. Skrtel, føj. Så mangler det bare at man bruger 30 mio euro på Pepe, og så er katastrofen komplet.

asroma87
3430 indlæg.
d. 21. juni 2016

Hvor er det vildt at klubben ikke gider at bruge 15 mio. euro for Digne.

Synes rygterne omkring Roma´s transfers giver grund til større og større bekymring.

Og jeg giver jer alle ret i at man da selvfølgelig skal bruge vores talenter: Paredes, Sanabria, Sadiq osv. osv. Hvorfor købe dem, når vi alligevel ikke bruger dem.

Håber tranfer vinduet ser sådan ud:

Ud

Pjanic (salg) 32 mio. euro
Ljalic (salg) 8-12 mio. euro
Doumbia (salg) 10-15 mio. euro
Maicon (salg) 2-5 mio. euro
De Sanctis (salg/opsig kontrakt)
Gyomber (Leje ophører)
Torosidis (salg) 2-5 mio. euro
Castan (salg) 5-8 mio. euro
Falque (salg) 8-12 mio. euro
Sadiq (udleje)

Ind

Digne (køb) 15 mio. euro
Wijnaldum (køb) 20 mio. euro
Shaarawy (køb) 13 mio. euro
Emerson (køb) 2-5 mio. euro
Acerbi (køb) 10-15 mio. euro
Zabaleta (leje med option) 5-10 mio. euro men høj løn
Sanabria (vender hjem fra leje)
Paredes (vender hjem fra leje)

Med lave sals priser og højre købs priser giver det et minus på ca. 8 mio. euro.

Så ser truppen således ud:

Målmænd: Woch, Allison, Lobont
Højre back: Florenzi, Zabaleta
Venstre back: Digne, Emerson
Forsvar: Kostas, Rudiger, Zukanovic, Acerbi
Def midt: De Rossi, Keita, Vanc
Central midt: Paredes, Ninja, Wijnaldum, Strootman
Kanter: Shaarawy, Salah, Sanabria, Iturbe
Angriber: Dzeko, Totti, Sanabria

kunenklub
69 indlæg.
d. 21. juni 2016

Har lige læst, at vi ifb. Med et salg af sanabria til spurs har spurgt til muligheden om at få Christian Eriksen med i handlen!! Tror det er meget urealistisk, men det ville da om noget være en drømme transfer! Han er nok noget nær det perfekte bytte i forhold til Pjanic.

Ud over det er han jo stor Roma fan, så tror godt at man kunne overtale ham personligt om end han er en meget dyr dreng!

Man har jo lov til at drømme i de her lidt kedelige (med Roma øjne) tranferdage;-)
God dag til Roma folket

asroma87
3430 indlæg.
d. 21. juni 2016

Eriksen bliver da ikke solgt for under 3-400 mio. Så det skal du nok ikke regne med sker

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 21. juni 2016

Roma har Idag købt el shaarawy for 13 mill euro og erstatningen for pjanic, = gyomber for 1.5 mill euro

asromadk
3790 indlæg.
d. 21. juni 2016

Men altid noget at man ikke havde lyst til at beholde Tin Jedvaj. Hvad skal vi med en 20 årig kroatisk landsholdsspiller.

kunenklub
69 indlæg.
d. 21. juni 2016

Nej det har du ret i asroma87!
Og kender man Roma ret så sælger vi nok Sanabria for små 10 mio. Euro.

Havde han spillet for Juve havde de ikke sendt ham afsted for under 20 mio.

MURO
632 indlæg.
d. 21. juni 2016

er der en logisk forklaring på at vi henter gyomber permanent?

asroma87
3430 indlæg.
d. 21. juni 2016

De mangler en til at hente vand, bolde osv

asroma87
3430 indlæg.
d. 21. juni 2016

Vi har også hentet Sadiq

Skytt0
1532 indlæg.
d. 22. juni 2016

Inden 1. Sep - Så er Sadiq udlejet til Cesena eller Frosinone! Og så køber Inter eller Napoli ham fri i 17/18 for 8-12 mio!

Koch
844 indlæg.
d. 22. juni 2016

Sanabria ser tabt ud. Endnu en gang fantastisk arbejde af Roma ledelsen.

praeste
93 indlæg.
d. 22. juni 2016

Altså Sanabria har jo selv meldt ud, at han ikke ønsker at fortsætte i Roma, så er det svært at holde på ham.
Det samme gjaldt med Jedvaj, som ville blive i Leverkusen.

I de her tilfælde er det svært at kritisere ledelsen. Medmindre der selvfølgelig er tale om, at de er blevet lovet noget klubben ikke kunne holde eller lignende.

I mine øjne var det i hvert fald det eneste rigtige at udleje Sanabria, så er det bare skide ærgerligt, at han ikke ønsker at blive i klubben.
Lad os håbe, at de ikke sælger Ponce, jeg synes han fortjener chancen.
Umar skal udlejes og have noget spilletid.

Lamela
2782 indlæg.
d. 24. juni 2016

Uha

Der er gang i svingdøren. Mest ud end ind. Hvilket også er fint i første omgang.

Torino skulle have fået aftalen med Roma på plads omkring Ljajic & Falque.
Sampdoria vil gerne overtage Castan.

PSG skulle have nedjusteret værdiansættelsen af Digne til blot 10 mio. Euro. Hvis vi ikke køber ham nu, så fatter jeg hat! Måske hele Mario Rui handlen var for at presse prisen ned på Digne?

Og så nogle usexede rygter med Zabaletta, Juan Jesus og Badelj.

mexes
2516 indlæg.
d. 24. juni 2016

Jeg er nu uenig i Zabaletta. Jeg syens han er en fremragende spiller - nuvel oppe i årene, men han vil kunne biddrage med en masse. (Ligesom Maicon det første år)
Helt klart et go fra min side til vores HB.

Hent nu Digne!! Han bræder også for klubben.

mexes
2516 indlæg.
d. 24. juni 2016

Jeg er nu uenig i Zabaletta. Jeg syens han er en fremragende spiller - nuvel oppe i årene, men han vil kunne biddrage med en masse. (Ligesom Maicon det første år)
Helt klart et go fra min side til vores HB.

Hent nu Digne!! Han bræder også for klubben.

Lamela
2782 indlæg.
d. 24. juni 2016

Rui Deal Done??
Ikke lige, hvad jeg håbede på.

Jeg ved ikke med Zabaletta. Jeg tænker, der må være en bagtanke med at sende 2 af vores kantspillere for slik mod Torino. Jeg håber bagtanken er at hente Bruno Peres til klubben.

[Rettet af: Lamela - 24/06/2016 - 16:39]

mexes
2516 indlæg.
d. 24. juni 2016

Ja Bruno Peres vil selvfølgelig være drømmescenariet - helt enig!

mexes
2516 indlæg.
d. 24. juni 2016

Jeg stødte på en artikel forleden, hvor der stod, at Rudiger planmæssigt skulle have været solgt til Chelsea for 25 mio € som et led i, at vi hentede Benatia tilbage. Puha hvor vil jeg gerne have ham tilbage...
Mit drømmehold for næste år:

Szczesny/Alisson
Bruno Peres-Benatia-Manolas-Digne
Florenzi/Parades-De Rossi/Strootman-Nainggolan
Salah-Perotti/Dzeko-SES

bænk:
Szczesny/Alisson
Zabaletta
Zukanovic
Parades/Florenzi
De Rossi/Strootman
Vainqueur
Dzeko/Perotti
Totti
Iturbe/Ljajic/ny kant
+ oprykket Primavera boys

Castan (lån), Sanabria, doumbia, Falque, Keita, Maicon ... ud!

[Rettet af: mexes - 24/06/2016 - 16:42]

Lamela
2782 indlæg.
d. 24. juni 2016

Jeg gætter på du os gerne ser Torosidis forlade :-)

Ellers jeg meget enig. Kommer Zabaletta, skal vi ikke gå efter Peres. Han vil være fin gardering til Flo på backen. Og så kan Florenzi i øvrigt lære en masse defensive teknikker af Zabaletta.

Og en ny angriber, der passer i systemet i stedet for Dzeko. Der havde Sanabria været perfekt. Men, han er et salgsemne nu. Desværre.

[Rettet af: Lamela - 24/06/2016 - 17:24]

asromadk
3790 indlæg.
d. 24. juni 2016

Problemet med Benatia er, at Bayern ikke vil slippe ham på på lån med køb senere....Så det bliver nok en umulig opgave....

Kelevra
1261 indlæg.
d. 24. juni 2016

UK ude af EU. Tottenham, bare send Eriksen til os :)

Lamela
2782 indlæg.
d. 25. juni 2016

mexes
2516 indlæg.
d. 25. juni 2016

Det vil være det vildeste - og lige hvad vi mangler også!

mexes
2516 indlæg.
d. 25. juni 2016

Benatia skulle eftersigende være meget opsat på at returnerer tilbage til Rom.
Der tales om en lejeaftale med en forpligtende købesum på 15-18 mio €

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 25. juni 2016

Ja lad os sælge sanabria på 19 og istedet hente Zlatan. Slapt!!

Skytt0
1532 indlæg.
d. 25. juni 2016

Under alle andre omstændigheder ville jeg give dig ret Tottihorsen.

Men når er tale om Zlatan, så er der ingen hellere!!!

mexes
2516 indlæg.
d. 25. juni 2016

Zlatan, Will Griggs... eller en helt 3. for den sags skyld. Vil du da hellere have en spiller i din trup, Tottithorsen, som ikke har lyst til at være her?

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 25. juni 2016

Det var jeg ikke klar over. Nej så skal han videre. Men synes stadig det er slapt at hente en gammel svensker til en høj løn.
Så hellere en med fremtiden foran sig

mexes
2516 indlæg.
d. 25. juni 2016

Nu er det altså ikke hr. hvem som helst. Zlatan var fuldstændig outstanding i sidste sæson for PSG med 38 mål alene i ligaen (i 31 kampe!). Han sveder vindermentalitet ud - noget vi i høj grad godt kunne bruge. Jeg synes han er lige hvad vi mangler - måske ikke 100 % optimal i Spallettis system - men mere i form af en rigtig goalgetter, som vi stadig skriger efter. En to årig aftale vil i mine øjne være perfekt og han vil give holdet et stort boost - det jeg slet ikke i tvivl om. Så at katagorisere ham som en gammel svensker synes jeg er dårlig skåret. Selvom det selvfølgelig ikke er helt ved siden af ;)

[Rettet af: mexes - 25/06/2016 - 19:31]

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 25. juni 2016

He he det er nok min egen mening om Zlatan der skinner igennem. Bryder mig sgu ikke om ham!

Ja men ser hellere vi får en angriber som vi har de næste 10 år så vi ikke igen om 2 år skal ud og hente en ny...

Hvad med Will grieg? ;)

Romaneren
1727 indlæg.
d. 26. juni 2016

Subotic vil væk fra Dortmund. Ham ville jeg godt nok håbe, at vi kunne gå efter. Tror han ville blomstre vildt op i en ny klub, hvor han fik noget ansvar. Og ville være god både med Rüdiger og Manolas.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 27. juni 2016

Der florerer rygter om at Roma har budt på Carlos Bacca i Milan, JA TAK!
En ægte goalgetter!

asroma87
3430 indlæg.
d. 27. juni 2016

http://www.football-italia.net/86440/romas-ljajic-turns-down-torino

Hvorfor købte vi dog nogensinde ham???

kunenklub
69 indlæg.
d. 27. juni 2016

Kæmpe nej tak til Bacca!!
Sælg ljajic, kom af med Iturbe, Dzeko, sanabria, doumbia, og falque. Og set så alle sejl ind for at hente Christian Eriksen. Vi behøver ikke en target man i Spalettis system. Så brug Perotti og Totti som backup på toppen, med en Ponce som joker.

Og lej endelig Vermalen i Barca, spm der snakkes om - ville være konge

asromadk
3790 indlæg.
d. 27. juni 2016

Officielt afslag på 40m euro på Ninja fra Chelsea. Det er vigtigt og smukt.

Bacca? Men hvad med et af argentinas største angrebstalenter på 19 år, som vi kan 'hente' og benytte helt gratis.... Milik, Bacca osv osv. Jeg kan simpelthen ikke se nogen fidus i at bruge penge på det. Vi har så store talenter i truppen og i klubben, at klubbens FFP show taget i betragtning, så bør man sku komme igennem dette vindue med et + i forhold til FFP. Så har man en buffer at kunne bruge til vinter uden at resten af sæsonen skal blive fyldt til randen med FFP snak.

Kelevra
1261 indlæg.
d. 28. juni 2016

Men hvorfor er det at Sanabria ikke vil spille for os?

Elzerbe
77 indlæg.
d. 28. juni 2016

Så fik vi sendt Doumbia til Basel. I første omgang på en lejeaftale med mulighed for køb.

MURO
632 indlæg.
d. 28. juni 2016

Bacac er ikke nogen Targetman. Kom med ham!

mexes
2516 indlæg.
d. 29. juni 2016

Pablo Zabaleta Lyder mere og mere en done deal. Og jeg bliver efterhånden også mere og mere tilfreds med det. Jeg har altid været fan af manden, både hans personlighed og ikke mindst hans evner.
Han kan bidrage med en hel masse erfaring tilmed. Han er 31 år - han har i hvert fald 3 gode år endnu. Det er en perfekt løsning.
Bruno Peres ville selvfølgelig nok have været den allerbedste løsning, men prisen bliver nok for dyr, hvis vi også skal have andre spillere ind.

Florenzi og Pablo Zabaleta til at gardere HB. Så skal VB også lige løses.
Lad os nu få stablet en ny 1-årig leje af Digne på plads. Evt. med en købs obligation.

[Rettet af: mexes - 29/06/2016 - 15:01]

mexes
2516 indlæg.
d. 30. juni 2016

Hvad er egentlig tidshorisonten for Rudiger og hans skade, er det nogen der ved det?

mexes
2516 indlæg.
d. 01. juli 2016

Imens vi snork sover i hovedstaden er Juve tæt på at lande Benatia til discount pris.
Det er pt et stramt transfervindue ...

JonasS
227 indlæg.
d. 02. juli 2016

Og nu signer vi nok midstopperen Martin Cacares fra Juve...måske en god løsning da han var transferfri!?

Kelevra
1261 indlæg.
d. 02. juli 2016

Caceres er jo faktisk ikke nogen dårlig spiller. Hurtig og kan også gøre sig på venstreback. Eneste bekymring jeg har i forhold til ham er skader. Men ellers ser jeg ham passe fint ind i forsvaret.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 03. juli 2016

Zabaleta rygtes stadig til at være meget tæt på. Det samme med Vermaelen for 8 millioner euro - er vi heldige bliver han ikke skadet før Rüdiger er klar igen (såfremt vi henter ham)..

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 03. juli 2016

OT: skal vi ikke have fjernet pjanic fra forsiden? Får sgu kvalme hver gang jeg logger ind !!

Roma sættes i forbindelse med rugani som får mere end svært ved at få spilletid nu hvor juve formentlig henter benatia.

1

ClausA
263 indlæg.
d. 04. juli 2016

Skide god idé med at få pjanic væk !! All ind på rugani. Har alid været vild med ham

mexes
2516 indlæg.
d. 04. juli 2016

Il Messagero skriver idag, at Szczesny forbliver i Rom i endnu et år.
Denne gang indeholder aftalen ifølge mediet en købsoption, modsat i denne sæson.
Købsoptionen skulle ligge på 18 mio €.

Jeg synes det vil være en god løsning. Jeg kan sgu godt lide Szczesny.

asromadk
3790 indlæg.
d. 05. juli 2016

Lejeaftale ikke dumt - men forstår det stadig ikke rigtig. Alisson må (forhåbentlig) være tiltænkt at skulle starte i løbet af 1-2 år - så hverken Alisson, Szezzy eller AS Roma er jo særlig godt tænkt med det. Synes det er fornuftigt at lade Alisson få tillid og så kan Morgan være ham der supplerer og yder støtte til det unge håb. Men udover det - MANDEN er 23 år - der er jo ikke engang tale om et talent som sådan. I Milano står en knægt på 17 fordi han fik chancen (ved et tilfælde som vores Marcos?) og han greb chancen.

Folk er simpelthen nødt til at have en chance inden at man tre-dobbelt-booker deres reserve.

Serie A bliver så utrolig sjov næste sæson. En stor skraldespand og rugekasseklubber, hvor kun Juventus formår at stritte imod for om ikke andet at være øverst i den italienske fødekæde. Mon ikke de piller Hamsik hvis Pogba skydes afsted til det højeste beløb nogensinde. Så har man pillet profilerne hos Napoli og Roma og stadig står man med et overskud. Av.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 06. juli 2016

Ljajic er iflg. italienske medier på vej til Celta Vigo for 10 mill. euro!!
Samtidig skrives der at Barcelona og Roma er enige om Vermaelen og at spilleren også har accepteret et skifte.
God boldspillende forsvarsspiller! Ja tak.

mexes
2516 indlæg.
d. 06. juli 2016

Tja
10 mio. euro for Ljajic --> 10 mio. euro for Vermaelen.
Det er jo fint. (Belgieren er selvfølgelig dyre i løn)

Jeg havde nu egentlig gerne set Ljajic som en breddespiller næste sæson. Har altid godt kunne lide ham. Synes han har en x-factor, som de andre ikke har. Selvom det aldrig for alvor blev forløst i Rom.

asroma87
3430 indlæg.
d. 07. juli 2016

http://www.football-italia.net/86959/roma-wijnaldum-or-bjarnason

Bjarnason??? Hahahaha! Det bliver bedre og bedre det her transfer vindue! :)

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 07. juli 2016

Robson-Kanu bør vi gå 100% efter - 3 mål i 70 championship kampe!! goalgetter!

not - ja Bjarnason - det må være en agent der keder sig...

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. juli 2016

Er Saba & Roma de eneste, der ikke kan se Sanabrias potentiale? Hold da kæft, hvor er det ringe solgt. 8 mio euro her & nu, og senere 8 mio euro, når han bliver solgt videre. Undskyld mit franske, men hvad fanden sker der?

Edit:
Nu meldes der, vi er tilbage i hunt efter Jesus, eftersom Inter er villige til at leje ham ud 1 år. Så det kan være, Vermalen slet ikke bliver en realitet.

[Rettet af: Lamela - 07/07/2016 - 18:23]

Wør3n
324 indlæg.
d. 07. juli 2016

Du mener 50% af en fremtidig transfersum, for en spiller der ikke vil være i Roma - det kan jeg ikke se noget dårligt i.

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. juli 2016

50% af fremtidige sum? Når, så har jeg læst det forkert. Wierd handel, men kan blive en god handel så.

mexes
2516 indlæg.
d. 07. juli 2016

Tilslutter mig også, at når udgangspunktet var som det var, så er det en fin handel.
Juan Jesus? Nej, nej, nej tak...

asromadk
3790 indlæg.
d. 08. juli 2016

Enighed omkring Juan Jesus skulle være der. 1m euro lån, 9 for obligatorisk køb.

asroma87
3430 indlæg.
d. 08. juli 2016

Juan Jesus vil da være et fint køb. Hellere ham end Vermaelen

asromadk
3790 indlæg.
d. 08. juli 2016

Atalanta har budt 3,5m euro for Zukanovic. Det overvejes og er bestemt ikke utænkeligt, at det accepteres melder diverse medier. Roma er den mest skitzofrene klub!

Lamela
2782 indlæg.
d. 08. juli 2016

Caceres er da ikke done endnu, er han? Desuden, er Zuka slet ikke god nok til en topklub. Han spillede 1 - 2 gode kampe i foråret, hvor han derefter så meget sårbar ud. Specielt 1 mod 1. Caceres og JJ vil være gode back ups, selvom jeg stadig håber på en Vermalen deal.

Jonas
4091 indlæg.
d. 08. juli 2016

Caceres er ikke på plads endnu og de seneste meldinger går på at han først er spille klar igen til oktober. Man kan bestemt stadig vælge at hente ham, men det er i hvert fald ikke ham der skal afløse Rudiger.

Er Juan Jesus virkelig 10 mio. euro værd?

Lamela
2782 indlæg.
d. 08. juli 2016

Det bliver ikke nemt at hente et alternativ for mindre end 10 mio euro, hvis kvaliteten også skal følges med. Hvis, som du skriver, Cac ikke er klar før oktober, så er det næsten unødvendigt at hente ham. Så vil jeg hellere fortrække en fra primaveraen.

Hvad de der blevet ham, Eder Balanta? Er hans udvikling gået i stå? Jeg kan huske næsten halvdelen af klubberne i Europa, var ude efter ham?

[Rettet af: Lamela - 08/07/2016 - 13:35]

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 08. juli 2016

Juan Jesus er imo rigtig god. Hurtig og fysisk stærk. Han skal have tillid fra Spalletti så bliver han en super signing.

Puha Lazio ;) Bielsa fik kolde fødder så nu har de ansat Inzaghi Junior ;)

asromadk
3790 indlæg.
d. 08. juli 2016

Ha ha. Balanta. En manager-classic. Sabatini spiller ikke så meget FM. Appropos. Lyon hentede en anden FM klassiker som erstatning for Umtiti - Mammana.

Lamela
2782 indlæg.
d. 08. juli 2016

Har ikke spillet manager siden Lamela forlod klubben, men mener bare Roma blev heftigt sat sammen med ham for 1-2 år siden. Mammana var tæt på viola i vinters i øvrigt.

NoTottiNoParty
2 indlæg.
d. 08. juli 2016

Mario Rui skulle være officelt nu. Synes umiddelbart prisen på 9 mio lyder forholdsvis høj, taget i betragting af at der var forlydender om at vi kunne hente Digne for helt ned til 12 mio. Må indrømme jeg ikke har set meget mere til ham end de to kampe vi spillede mod Empoli, hvor han vel gjorde sig mest bemærket ved at blive udvist?

Undrer mig lidt over at han skal spille i #22, SES er da hentet permanent? Det må vel ikke være tale om andet end et nummer skifte fra SES.

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 08. juli 2016

Ser ud til at SES har skiftet nummer til 92.

asromadk
3790 indlæg.
d. 09. juli 2016

Hvis man alligevel har 10 mio euro til Jesus, så smid dem da på Subotic istedet.

asromadk
3790 indlæg.
d. 13. juli 2016

Digne til Barcelona næsten lukket. 17 mio euro.

Lamela
2782 indlæg.
d. 13. juli 2016

Romas pris var maks. 10, PSG ville vist gå med til 12-14. Kæmpe fejl af Saba & Co.

asromadk
3790 indlæg.
d. 13. juli 2016

Præcis. Nu sælges han for 17 + 3 senere i bonus. De oprindelige 20m. Han er pengene værd, og det er godt nok en falliterklæring, hvis man ikke kunne finde de godt 15 mio euro til at sikre venstrebacken i de næste 10 år.

Givetvis har man vurderet, at han ikke er pengene værd.... Nu forsøger man sig så med Rui - da man vurderer, at han kan levere det samme, billigere - og så kan vi starte forfra næste sommer, når det står klart at han var tættere på Piris end Digne i niveau. (Og jeg kan GODT lide Piris, men nogen fast back på lang sigt, det bliver han aldrig...).

Synes godt nok, det er ærgerligt. Digne havde sku taget Rom med storm synes jeg - på den nærmest sværeste plads at besætte i klubben.

mexes
2516 indlæg.
d. 13. juli 2016

De Sanctis er skiftet til Monaco.
En fantastisk holdsspiller!
Held og lykke i fyrstedømmet, Morgan!

Jonas
4091 indlæg.
d. 13. juli 2016

Officielt: Digne til Barcelona, der betaler 16,5 mio. euro + 4 mio. euro i bonusser.

Denner
527 indlæg.
d. 13. juli 2016

Kunne man forestille sig at Digne selv har villet til Barca? - altså ellers virker det jo håbløst at vi ikke har gået efter ham?

asromadk
3790 indlæg.
d. 13. juli 2016

Nej, det tror jeg faktisk ikke. Er ret sikker på, at han ville blive. Men når klubben ikke ville give mere end 10 (sikkert i form af ENDNU et lån), så blev det aldrig relevant. Og så er Barcelona jo skarpe - de kan godt kende en kvalitetsspiller, når de ser ham og er ikke bange for at betale det, denne koster.

Jeg er godt nok skuffet. Rui har jo tabt kampen på forhånd. Han skal godt nok være en åbenbaring fra første minut, ellers vil det her komme til at fylde rigtig meget i Rom. Især når Digne spiller en BRAND kamp imod os på et senere tidspunkt og lidt længere henne kører 35 mio euro i kassen ved at sende ham til en stor engelsk klub. Så kommer Sabatini, igen igen, bare til at stå tilbage som en være nisse af en krejler - hvor et mærkat af KØBMAND er mere sigende end SPORTSdirektør.

asromadk
3790 indlæg.
d. 13. juli 2016

Jesus støder til truppen i Pinzolo imorgen, så den er vel lukket... Boooooooring.

Denner
527 indlæg.
d. 13. juli 2016

Langt ude, jeg er virkelig træt af det her cirkus...

Montella9
279 indlæg.
d. 13. juli 2016

Må erklære mig helt enig med asromadk. Skuffet men har vi ikke prøvet det før? Syntes klubben er dårlig til at holde på de bedste spillere generelt.

asromadk
3790 indlæg.
d. 14. juli 2016

Jesus ankommer. Og lur mig om man ikke er igang med at bruge 10m euro på Jesus, da man allerede er 1 år fremme i budgetteringen af et Rudiger/Manolas salg. Så forsøger man allerede nu at køre en 'fast', alternativ, starter i stilling. Det er fair nok.

Synes bare transfervinduerne overgår hinanden i kedsommelighed efterhånden. Det er så forudsigeligt. Gad godt sidde med følelsen af, at man vil noget.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 14. juli 2016

Hvornår ankommer Moses? :)
Ja digne var lige 2 mill for dyr så hellere tage en ny vb ind som først skal køres i stilling. Slapt

1

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 14. juli 2016

Nu var Digne jo ikke helt fænomenal på venstrebacken sidste sæson, imponerede altså ikke helt vildt. Generelt var vores forsvar ikke specielt super sidste sæson.. Statistisk spillede Rui flere minutter, lavede flere taklinger færre frispark, trak flere offside, flere clearinger end Digne sidste sæson. Offensivt tabte Digne bolden flere gange end Rui, mens Digne dog vinder på mål og assist, hvilket fordelen af at spille for et bedre hold hjælper på. Mario Rui lavede flere afleveringer end Digne, med en smule mere præcision. Set på statistikkerne er det altså ikke fordi vi har købt en markant dårligere spiller en Digne - hvilket selvfølgelig ikke siger noget om den generelle taktiske forståelse. Her mener jeg dog ikke Digne er i verdensklasse. Det største minus bliver den fysiske forskel hvor Rui er næsten 10 cm lavere en Digne, og ikke vil fylde ligeså meget i duelspillet..

asromadk
3790 indlæg.
d. 14. juli 2016

Logisk set, så burde Florenzi vel skydes afsted for 30-40 mio euro ved først mulige lejlighed. Han bliver aldrig farlig nok offensivt til at være en verdensklasse kant/angriber, aldrig driftsikker nok til at begå sig centralt og aldrig defensivt god nok til at spille back (kunne man påstå). At kunne sende ham afsted for +200m DKK ville jo være 'kanon', og der ville kunne hentes 2 spillere ind med, isoleret på positionerne, bedre kvaliteter. Kroner og ører, en god situation.

Men alligevel er det vel de færreste, der ønsker at Florenzi ikke skal spille i Roma.

Summa summarum. Fodbold er mere end statistikker. I Dignes tilfælde er det for mig at se først og fremmest STABILITET. Lucas Digne har bidt sig fast og spillet over middel. At han skulle spille, har aldrig været til diskussion. Det er imo noget af en præstation af en 22 årig, der kommer til Europas mest ustabile hold, på dets mest ustabile postion, i verdens mest sejlende defensiv.

At begynde at tænke alt for meget i statistikker, kroner og øre i forhold til disse statistikker, det er bare et gigantisk skråplan synes jeg. Ihvertfald når det kommer til start 11'eren.

Jeg håber da at Rui tager Rom med storm - men jeg har bare så utrolig svært ved at se det for mig. Forudser, at han spiller 8 kampe på det jævne, bliver skadet lidt og får aldrig bidt sig fast på holdet. Roma lejer en ny venstreback januar 2017 og Rui ryger så videre på lån til en anden Serie A klub sommer 2017 efter et år i AS Roma, som ikke faldt ud som forventet for nogle af parterne.

1

[Rettet af: asromadk - 14/07/2016 - 18:11]

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 14. juli 2016

Helt bestemt er statistikkerne ikke mere end en indikation. Men i dette tilfælde peger det ikke helt hen i vejret.

Helt off-topic, men tilgængeld morsomt har Lazios præsident Lotito givet os en del af skylden for hele kaosset omkring Bielsa i klubben: http://www.football-italia.net/87337/lotito-roma-sabotaged-bielsa

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 14. juli 2016

Ja de har humor i Lazio!
Nu starter det igen: perotti er ude og sige Roma kan blive mestre bla bla bla. Samme op til hver sæson at spillerne siger det og alligevel ender vi 18 point efter juve!

1

mexes
2516 indlæg.
d. 14. juli 2016

Efter jeg de sidste to sæsoner sammenlignede os med Juve, så er jeg gået væk fra det i år.
Transfervinduet siger vidst det hele:
Juve: Pjanic, Benatia, Dani Alves
Roma: Juan Jesus, Marco Rui, (farvel til Digne og Pjanic)

Jeg kan ikke rigtig se, at vi kommer specielt styrket ud af vinduet hvis det her fortsætter.
Medmindre vores tidligere køb går ind og løfter holdet (Gerson, iturbe og Paredes især)

Noget helt andet er, at der virkerlig er meget hype omkring "Lederen" Strootman, som da også gik forrest på banen igår.
Dét vil tilgengæld være en MARKANT forstærkning at få ham tilbage på noget nært hans gamle niveau.

jeg kunne godt håbe at vi lander Szczesny på leje og Zabaleta, så vil jeg være ok med holdet og dets bredde nu. Måske suppleret med en ekstra centralforsvar til bredden.
Dog mindre bekymring om venstrebacken som bliver spændende med Rui - som jeg dog ikke tør ha' alt for høje forventninger til. Men ellers har vi egentlig et ok hold.

Dzeko har jeg også et lille håb om kan lave en 15-20 mål næste sæson. Det synes jeg slet ikke er utænkeligt, at han kommer mere igang.

Summa summarum, et hold og det bredde som følgende:

Alisson/Szczesny

Florenzi/Zabaleta
Manolas/ny CB
Rudiger/Juan Jesus
Rui/ny VB

De Rossi/Vainqueur
Strootman/Paredes
Nainggolan/Gerson

El Shaarawy/Iturbe
Dzeko/Perotti/Totti
Salah/Falque

Det synes jeg er fornuftig. Vi havde ligaens mest scorende hold sidste år, så det gør mig intet, at vi ikke henter offensivt ind.

[Rettet af: mexes - 14/07/2016 - 19:33]

asroma87
3430 indlæg.
d. 14. juli 2016

Til VB har vi Emerson Palmeiri og CB Zukanovic, så vi mangler kun Zabaleta nu!

asromadk
3790 indlæg.
d. 14. juli 2016

Diawara, som har været rygtet til klubben i længere tid, skulle også være på vej til at blive lukket.. Gad vide om man har en plan med ham, eller om det bare er i forsøget på at skaffe endnu et talent til 'udlåns-møllen'.

P.Totti
1008 indlæg.
d. 14. juli 2016

Diawara ville være et klassekøb, kom bare med ham

mexes
2516 indlæg.
d. 14. juli 2016

asroma87 jeg ser ikke det store lys i nogen af dem - og mener derfor godt vi kunne bruge to nye til de pladser.

asromadk
3790 indlæg.
d. 15. juli 2016

Man er bare utrolig langt efter i Rom. Desværre.

Manolas, med kontraktudløb 2019, kan man vist ikke få forlænget med. Han tjener pt. 1,4m euro, klubben har tilbudt ham 2. Han vil have 3+bonusser.

Chelsea står klar med 4,5. Men Manolas bliver næppe solgt nu, da en klausul om at sende 50 procent videre til Olympiacos udløber september 2016.

Hvis det ikke var for den klausul, så var han vel blevet solgt allerede.

Kelevra
1261 indlæg.
d. 15. juli 2016

Manolas vil ikke forny sin kontrakt da Roma kun tilbyder €2 mio mens Manolas ønsker €3 mio. €1 mio gør os uvenner med nok vores vigtigste spiller i sidste sæson. Fint.

mexes
2516 indlæg.
d. 15. juli 2016

Det jo ikke i midtsommeren man skal forlænge med spillere.
Vi er igang med at ændre trupsammensætningen og ved ikke præcist hvordan økonomien bliver skruet helt sammen efter d. 1/9.
Hans kontraktforlængelse må blive efter transfervinduet - det ser jeg ingen problemer i.

Kelevra
1261 indlæg.
d. 15. juli 2016

Næh men nu er det åbenbart på tale. Jeg er sådan set enig med dig, men det handler vel ligeså meget om at en større klub ikke skal hive i Manolas.

Skytt0
1532 indlæg.
d. 15. juli 2016

Så er Sanabria Officielt tabt:

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/real-betis-henter-angriber-i-roma/

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 15. juli 2016

Vi har en tilbagekøbsklausul indenfor de næste 3 år på sanabria hvis han ellers vil retur...

Så har juve hentet benatia. Kæft et hold de har til den kommende sæson. Av av

asromadk
3790 indlæg.
d. 15. juli 2016

Juventus-fans kan godt begynde at glæde sig til at løfte trofæet... Nu mangler det vel bare at de henter Hamsik eller Hiquain. Eller begge to og stadig står med et kæmpe plus ved et eventuelt salg af Pogba..

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 16. juli 2016

Ved salg af pogba får de benatia, pjanic og formentlig higuain ind!!
Vi har dzeko!!!

Sanabria er væk og ponze på vej til gijón på låneaftale. Men okay vi scorede masser af mål uden en decideret angriber i sidste sæson...

Juve ligner en bejler til CL titlen med det hold.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 16. juli 2016

Endelig ser vi ud til at slippe af med Ljajic for 8 millioner euro til Torino. Falque skifter formodentligt samtidigt, men desværre nok kun på en lejeaftale. Samtidig virker Dzeko entusiastisk omkring den nye sæson, da han op til denne deltager i pre-season træningen og kan arbejde rigtigt sammen med Spalletti. Lad os håbe Spalletti får fortalt ham hvordan målet ser ud og hvor det er placeret på banen!

asromadk
3790 indlæg.
d. 16. juli 2016

Budgettet må virkelig være slatten for tiden. Digne kan man ikke hente og nupper en billigere Rui. Benatia kunne man tilsyneladende have lejet for 3 + 17 i købsoption, men istedet tager man discountudgaven Jesus.

Hvem sagde andenrangsklub økonomisk...

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 17. juli 2016

FFP sætter jo sine begrænsninger.
Men havde vi ikke brugt så mange millioner på 18 årige vi alligevel ikke bruger havde vi haft råd til digne og benatia.

asromadk
3790 indlæg.
d. 17. juli 2016

Ifølge Sunday Express skal prisskiltet på Manolas være lagt på 45 mio euro. Fornuftigt, men det er jo hovedløst at sælge ham nu - også til 45m - hvis man slipper for at dele med Olympiacos såfremt man sælger ham i januar.

Lund
466 indlæg.
d. 17. juli 2016

Desværre kan dette transfervindue ikke komme bag på ret mange. Undertegnede sagde allerede sidste år med de mange lejeaftaler med købsoptioner, at det ville gå ud over kommende vinduer. Langt de fleste penge blev jo brugt allerede ved årsskiftet, hvor man gjorde Salah og Dzeko permanente. Nu må vi begrænse skaderne, og det handler først og fremmest om ikke at sælge Manolas før efter den 1. september. Så kan man håbe, at man går ud og henter 1-2 spillere mere. Jeg er desværre ikke særlig optimistisk til den kommende sæson. Juve kommer til at vinde med længder, og så skal vi nok en gang kæmpe om at være best of the rest. Hvis vi skal blive best of the rest, så skal Strootman lave et storstilet comeback samtidig med at nye spillere, herunder Gerson, Rui og måske Allisson alle skal have succes på samme tid.

[Rettet af: Lund - 17/07/2016 - 14:43]

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 17. juli 2016

Helt enig med dig Lund. Der er ingen strategi i vores indkøb - en masse millioner på talenter der tilsyneladende aldrig skal bruge. Vi giver af og til rigtig mange penge for talenter som Lamela, Marquinhos og Gerson - som så også bliver brugt. Men de billige talenter vi henter er der sjældent perspektiv i. Vi skal satse på at have en stabil sæson i Serie A, og være gode hele vejen igennem, komme i gruppespillet i CL denne sæson - og gerne videre fra gruppespillet. Og ellers håbe på at Juves mange stjerner måske kan skabe splid og uro i truppen og have en dårlig sæson?

asromadk
3790 indlæg.
d. 17. juli 2016

Ja, pånær salget af Pjanic, så var det her jo et glimrende transfervindue, hvor man kunne 'stoppe op'. Kun have fokus på at sikre sig Digne, for dermed at holde truppen intakt. Sanabria kunne komme ind som et alternativ i angrebet, Paredes og Gerson til midtbane/angreb.

Når man tilsyneladende ikke har penge, så bør man sku forsøge at holde sammen på det man trods alt har, istedet for at begynde at vende hver en øre i forsøget på at forstærke sig minimalt over hele linjen ud fra en 'cost/benefit' taktik. Synes det er uholdbart, men frem for alt, syns jeg, at det er ufattelig uinteressant, da man bare ved, at det er en ageren i et forsøg på at holde fast i status quo.

Er man virkelig i så store økonomiske problemer, så skulle Digne være hentet hvis muligt og så kunne man ellers have lavet et udgiftstop. Der er rigeligt med talent i truppen. Doumbia, Sanabria, Iturbe, Ljajic, Paredes, Gerson, Strootman er - bare for at nævne nogle - folk, som ville kunne være blevet sluset ind i truppen uden at man skulle ud og bruge penge.

Og det kan godt være, at halvdelen vil væk, men det måtte klubben så have arbejdet for at ændre. Sanabria-situationen forekommer mig som en af de mærkeligste i min Roma-tid. Man henter et ungt talent i Barcelona uden at det egentlig nogensinde virker som om at han har noget at gøre i klubben. Måske ikke engang gider være i klubben. Afhængigt af, hvor længe denne manglende lyst har eksisteret, så har klubben højest sandsynlig fejlet noget så forfærdeligt.

mexes
2516 indlæg.
d. 18. juli 2016

Officielt:

Ljajic til Torino på permanent basis
Iago Falque udlånt til Torino med købsoption

mexes
2516 indlæg.
d. 18. juli 2016

Med afgangen af disse to kanter, er vi så overhovedet dækket nok ind på kanterne?

Hvis Florenzi og Perotti - som i mine øjne kan spille derude, bruges på mere vante pladser, så har vi altså kun Itube, SES og Salah tilbage!

Synes vi skulle have holdt på en af de to til bredden (Såfrem planen er, at en ny skal ind)

Lamela
2782 indlæg.
d. 18. juli 2016

Er det kun mig, der undre over, Roma ikke har vist interesse for Gabigol? For 30 mio euro burde vi være med tænker jeg. Hans idol er bl.a. Totti, så vi har da et trækplaster her, og sidste år slog vi Barca i kampen om Gerson, så, det er ikke fordi, det er umuligt. Jeg ved godt, at halvdelen af europæiske storklubber er efter ham, men vi burde da i det mindste forsøge.

[Rettet af: Lamela - 18/07/2016 - 22:26]

Wør3n
324 indlæg.
d. 18. juli 2016

Rygterne går på Alejandro Gomez fra Atalanta for en pris på mellem 6 og 10 mio euro. Vil være en drømmetransfer. Han har tit gjort ondt på os.

asromadk
3790 indlæg.
d. 18. juli 2016

Det anser jeg for et af de mest urealistiske scenarier. Økonomien, der kræves, for at hente Gabriel, er desværre ikke noget Roma bare er tæt på. Den 'reelle' pris, mellemmænd og agent og hans (garanteret) massive sign-on fee, som garanteret ville bringe Roma i knæ økonomisk.

Roma gør sig jo pt. kun i handler (lån), hvor man kan udskyde pengeoverdragelsen... Gad vide hvad de gør af pengene.

Jeg er ikke økonom, men har bare svært ved at forstå det samme tider. Roma rangerer altid pænt på lister over indtjenende klubber osv - og alligevel forekommer de økonomiske muskler mig gang på gang ekstremt sørgelige..

asroma87
3430 indlæg.
d. 20. juli 2016

http://www.football-italia.net/87651/zukanovic-leaves-roma-training

asromadk
3790 indlæg.
d. 20. juli 2016

Zuka til Atalanta.

Det er svært at være optimist for tiden, synes jeg.

Jeg ANER ikke, om ham Diawara er et vidunderbarn. Men helt seriøst, i så nærige tider, så forekommer det mig fuldstændig ABSURD at allokere 12-15 mio euro for en, der lige er fyldt 19... Jeg forstår det simpelthen ikke... Undskyld min tegnsætning - store bogstaver osv. - men jeg FORSTÅR det ikke.

[Rettet af: asromadk - 20/07/2016 - 12:22]

asroma87
3430 indlæg.
d. 20. juli 2016

Hahah ja man vil ikke betale fuld pris for Digne men vil gerne smide 12-15 mio. euro for Diawara.

asromadk
3790 indlæg.
d. 20. juli 2016

Forstår det bare ikke...

At smide bare 10 mio for endnu en ung spiller, bør jo være noget man gør, såfremt man ellers har styr på sagerne. Truppen, økonomien og FFP. Hvis man stod med en komplet trup og havde penge til rådighed og ville supplere med noget ungdom..

Nu må det simpelthen start stoppe det her... 12-15 for Diawara burde være noget man gjorde, hvis man lige havde vundet mesterskabet og ikke skulle ud og hente 'start 11 spillere'...

mexes
2516 indlæg.
d. 20. juli 2016

HELT enig, asromadk (også i dit brug af tegnsætning)
Din sammenligning med Digne gør jo bare ondt at tænke på.
Lad os da kører legen yderligere ud og understrege, at Benatia handlen nærmest kostede Juve det samme beløb (Fra set en højere løn, selvfølgelig)
Stop nu med de lottokuponer! Køb ind til førsteholdet...

Fantastisk discount tider i dette vindue <3

asromadk
3790 indlæg.
d. 20. juli 2016

Discounttider - ja - men lur mig om man ikke ender med at binde 25 mio euro i nye, unge spillere på leje med obligation på køb. Så bliver næsten sæson igen problematisk i forhold til FFP, og så ryger Manolas til januar, når man er ude over den klausul om at dele med Olympiacos..

Har aldrig været så træt af Roma som jeg pt. er. Forstår ikke, hvad man vil.

bobo
110 indlæg.
d. 21. juli 2016

kender ikke diawara så godt, men han virker meget god. Sikkert et fint køb. Bliver nok 4-5-6 mand, men der er sikkert skader hele
tiden.

Forstår ikke hvorfor folk er så vilde med digne. Han var elendig mod de store hold. (ikke mere end 8-10 mio euro værd efter min mening)

vi har ikke et hold som Juventus og har indtil videre haft et stille transfermarked, men vi har stadig det nok tredje bedste hold i Italien.
glæder mig anyways til tottis sidste sæson :'( <3

[Rettet af: bobo - 21/07/2016 - 01:10]

P.Totti
1008 indlæg.
d. 21. juli 2016

Digne spillede en ok sæson, men var vel aldrig overbevisende - klart bedre i Football Manager!!

Rui er billigt alternativ og tilmed bedre på bolden. Ser ikke den store forskel på Rui og Digne!!

Diawara er et kæmpe talent. Måske kan vi tjene kassen på sigt hvorfor denne handel giver mening. Derudover mangler vores midtbane en mand som ham. De Rossi er snart færdig og hvor står strootman?? Nainggolan er måske også snart væk.

Derfor synes jeg det giver god mening at man investerer i fremtidens midtbane, Diawara, Gerson og måske Paredes!

Det kunne godt ligne som en tidligere har påpeget at vi skal spille mere 3-5-2 hvorfor denne handel giver endnu bedre mening!

Kelevra
1261 indlæg.
d. 21. juli 2016

Hvorfor har vi aldrig kigget på en spiller som Guardado?

asromadk
3790 indlæg.
d. 21. juli 2016

Guardado spiller efterhånden central midt så vidt jeg ved - tænker du på at hente ham til den position? Det er vist et stykke tid siden at han var back.

Jeg har ikke noget imod at man bruger 15 mio euro på en 19 årig som sådan. Men det kræver jo at man giver en sådan spilletid, tillid og lidt flere chancer og længere snor end en 25 årig. Og det tvivler jeg stærkt på, at han får. Så er det jo 15 mio euro på en ny 'Tachtsidis'.

Og selvfølgelig kommer Paredes ikke til at spille i Roma nu. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Man bruger vel pengene på Diawara, da man kan hente op imod 20 mio euro for Paredes fra eftersigende Zenit. Bytte bytte købmand. Så om 1-2 år er det Diawara man sender afsted og henter en ny..

Og hvis nogle skulle mene, at denne fremgangsmåde er god, og at det er godt købmandskab - så må jeg bare erklære mig komplet uenig. For det ødelægger truppen, at man ikke er i stand til at hente unge spillere og få dem kørt ind på holdet. Det svarer jo til at Juventus havde solgt Pogba efter første år for 25 mio euro. Så havde man vel kunne sige "godt købmandskab" - men det sportslige falder simpelthen for meget i baggrunden med disse kortsigtede køb og salg af unge spillere.

[Rettet af: asromadk - 21/07/2016 - 11:25]

mexes
2516 indlæg.
d. 21. juli 2016

At et køb af Diawara er en selvfølge med, at Paredes er en færdig mand i Rom er en påstand, som må stå for egen regning asromadk. Det er jeg uenig i.
Er dog helt enig i resten af dit oplæg.

Vi mangler en HB/HWB i truppen nu, og så begynder vi at have en kampdygtig trup.
Zabaleta virker oplagt - et ganske fint bud i mine øjne, nu når vi ikke er villige til at købe etableret spillere i dette vindue (Bruno Peres eksempelvis)

[Rettet af: mexes - 21/07/2016 - 17:51]

asromadk
3790 indlæg.
d. 21. juli 2016

Til dels, mexes. Rygterne om, at Zenit mere eller mindre har lagt 20 mio euro for Paredes anser jeg for ganske solide. Og så er det vel bare mig, som er ret overbevist om, at det siger man ikke nej til i Roma. Desværre. Og en villighed til at bruge 15 på Diawara (tolker jeg ihvertfald) også i retning af, at men sender en spiller fra samme position ud. Det ville ikke ligne Roma pludselig at bygge noget op med både en spiller som Paredes og Diawara. Det er lidt for konstruktivt... Men det er selvfølgelig noget der står for egen regning.

Schalke har ifølge SKY leveret et konkret bud på Paredes, som dog er blevet afvist. Jeg tolker også dette som en afvisning af beløbets størrelse snarere end en manglende villighed til at lade ham gå for et pænt beløb.

[Rettet af: asromadk - 21/07/2016 - 22:07]

mexes
2516 indlæg.
d. 22. juli 2016

Men når diskussionen falder på, om det er et salg af Diawara, som sender Paredes ud er jeg som sagt bare uenig i. At Zenit så byder ved siden af er en anden snak.
Jeg har lidt den følelse, at klubben vil satse på Lea i denne sæson.

[Rettet af: mexes - 22/07/2016 - 09:51]

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. juli 2016

Nu er Paredes og Diawara to forskellige typer. Paredes en kreatør, hvor han minder mere om Pirlo og Pjanic. Diawara ligger tættere på en Nainggolan, dog ikke med de samme offensive instinkter som Ninja. Men knægten er 18 år, og har været fast mand i Serie A, (hvilket i øvrigt ikke sker ofte) så, der er tid til at bygge videre på ham.

Som jeg ser det, har vi 2-3 back ups til hver plads på midten.

Strootman-DDR-Vainquer
Ninja-Diawara-(Florenzi)
Paredes-Gerson-(Perotti)

Ganske habilt, hvis truppen fastholdes.

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. juli 2016

Jeg kan ikke fordrage manden, men han rammer den næsten her. Dog har han glemt alt om Roma økonomiske situation, da amerikanerne over os. Og, så kan han ikke se, hvor meget vi har rykket os siden, amerikanerne kom.

mexes
2516 indlæg.
d. 22. juli 2016

hm. modsiger du ikke lidt dig selv, Lamela i sidste ende?
Netop det faktum, at vi kom fra økonomisk kaos og dårlige sportslige resultater, så er vi jo - om ikke andet, markant bedre stillet sportsligt såvel som økonomisk nu. Nej vi har ikke 300 mio. til at punge ud med, men vi er ikke i stor, stor gæld længere. Resultaterne i serie a de sidste 3 sæsoner må jo også kaldes gode, stabile og tilfredsstillende med hhv. 2 gange sølv og 1 gange bronce.

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. juli 2016

Jo, i det store billede gør jeg helt bestemt.

Skulle nok have pointeret det tydeligt, at det er denne passage, hvor jeg er enig med ham i.

“I’ve seen them buying players, but also selling them. They have a sporting director [Walter Sabatini] who is good at seeking out talent, but if you first build something up then knock it down, how can you grow?”

1

asromadk
3790 indlæg.
d. 24. juli 2016

Sczzezny er i hus. 1m euro for leje + et endnu ukendt beløb for køb.

mexes
2516 indlæg.
d. 25. juli 2016

det vil være lækkert med Szczesny.

Kilde?

tdj89
867 indlæg.
d. 26. juli 2016

Puha, Juve. Det ser altså stærkt ud. Igen

Skytt0
1532 indlæg.
d. 26. juli 2016

Higuaín, Marchisio, Pjanic, Benatia, Chiellini, Dybala, Bonucci, osv.

Kontra os:

Dzeko, Nainggolan, Strootman, Manolas, Rüdiger, Perrotti, De Rossi

Vil faktisk sige vi har spillere til en start 11´er, som kan matche Juventus på dagen.

Men bredden kan vi slet ikke hamle op med:

Khedira, Alex Sandro, Hernanes, Dani Alves, Pereyra

Kontra os:

Vainquer, Palmieri, Paredes, Florenzi?, Gerson

Det bliver en spændene sæson, men håber da at Juventus ikke bliver så skræmmende som de ser ud lige nu!

tdj89
867 indlæg.
d. 26. juli 2016

Ahhhr Skytt0. Nu skriver du fx Dzeko overfor Higuain, hvilket er heeeelt i vejret. Higuain har lige slået målrekord i Serie A for flest mål på én sæson. Dzeko har så absolut intet bevist i Roma endnu. Manolas er en rigtig god CB, men han er ikke på niveau med Chiellini og Bonucci, ej heller Benatia, hvis han rammer Roma-niveau. Strootman er forsat et stort spørgsmålstegn efter hans skade. Rudiger, Perrotti og De Rossi er heller ikke bedre eller på niveau med nogen af dem du nævner, hvor du endda glemmer Pogba. Jeg kan kun se én Romaspiller, som kunne komme i betragtning til at komme på Juves hold, og det er Nainggolan.

Skytt0
1532 indlæg.
d. 26. juli 2016

tdj89

Rammer Dzeko Niveauet, så er han en vaske ægte topangriber (dog ikke noget han har vist i Roma endnu). Manolas vil jeg mene er på niveau med CHiellini, Bonucci og Benatia, men det er klart at Juventus har mange flere kvalitetsspillere på CB positionerne.
Angående Strootman, så viste han gode takter i sidste sæson, efter han kom tilbage fra sin skade, og kan han genfinde formen, så er han en af serie A´s bedste Midtbanespillere.
Pogba er tabt for Juventus, indikerer Higuaín handlen tydeligt, derfor inddrog jeg ham ikke i min sammeligning.

Jeg holder nu også på Juventus som favorit, men hentyder bare til at vores absolut stærkeste Start 11´er på dagen, er lige så stærk som Juves:

Buffon
Bonucci - Benatia - Chiellini
Lichtsteiner - Khedira - Pjanic - Evra
Higuaín - Dybala

Szczezny
Florenzi - Manolas - Rüdiger - Jesus
Nainggolan - De Rossi - Strootman
Salah - Perotti - El Shaarawy

I min optik er det kun enkelte positioner, hvor Juve reelt set er stærkere. Dette skal så lige tages ud fra, hvis alle vores spillere rammer topniveau!

[Rettet af: Skytt0 - 26/07/2016 - 20:25]

asromadk
3790 indlæg.
d. 26. juli 2016

Ifølge SKY sport skulle der nu være budt 15m euro + 2 i bonus for Diawara. SKY skriver i samme ombæring, at Roma vil være nødt til at få solgt Paredes for at hive Diawara i hus.

tdj89
867 indlæg.
d. 26. juli 2016

Skytt0

"I min optik er det kun enkelte positioner, hvor Juve reelt set er stærkere."

Ok, lad os gøre det lidt mere overskueligt. Hvilke enkelte positioner mener du?

Buffon vs Szczezny - Jeg vil ikke bytte, hvis jeg var Juve.
Sandro/Alves vs Rui/Florenzi - Jeg vil ikke bytte, hvis jeg var Juve.
Bonucci/Chiellini vs Manolas/Rudiger - Jeg vil ikke bytte, hvis jeg var Juve.
Marchisio/Pjanic/Khedira vs Nainggolan/De Rossi/Strootman - Jeg vil ikke bytte, hvis jeg var Juve.
Dybala/Higuain vs Salah/Perotti/Dzeko/El Shaarawy - Jeg vil ikke bytte, hvis jeg var Juve.

Igen, jeg kan kun se Nainggolan presse på en plads hos Juve, og det vil selv han få svært ved.

1

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 27. juli 2016

@tdj89

Jeg er godt nok ikke enig i din vurderinger.

Min vurdering:
Buffon vs Szczezny - Buffon
Sandro/Alves vs Rui/Florenzi - Jeg vil ikke bytte hvis jeg var Roma.
Bonucci/Chiellini vs Manolas/Rudiger - En 29 og 32 årig.. Jeg vil ikke bytte hvis jeg var Roma.
Marchisio/Pjanic/Khedira vs Nainggolan/De Rossi/Strootman - Aldrig nogensinde vil jeg bytte hvis jeg var Roma.. Satmlige 3 Roma-spillere er da bedre!?
Dybala/Higuain vs Dzeko - Ja de to i Juve er klart bedre.

I min optik er Juventus udelukkende bedre end Roma på målmandsposten, angrebet og bredden. Ja, Juventus forsvar er bedre her og nu, men tænker man lidt fremtidsmæssigt så nej. Alle deres forsvare er hvis ikke over 30, så snart 30.

Jeg er overhovedet ikke enig med folk når det gælder forstærkninger.
Jeg synes holdet er meget godt som det er. Der kan nemt bruges nogle bedre til bredden ja, men det også svært at hente en spiller a-la Bruno Peres og Diawara, når man ikke kan love dem en startplads. Derudover mener jeg det er spild af penge, at smide 20 mil. euro efter f.eks. Bruno Peres, når man har en spiller som Florenzi.

Det eneste jeg havde set frem til i dette transfervindue var en ordenlig angriber, da jeg ikke tror på Dzeko. Men håber da han bomber.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 27. juli 2016

"Ja, Juventus forsvar er bedre her og nu, men tænker man lidt fremtidsmæssigt så nej. Alle deres forsvare er hvis ikke over 30, så snart 30."

SÅ Juve er klart bedre på 3 af 4 kæder på banen, og slår os klart på bredden, mens vi begge spiller i 3 turneringer so far. Deres backs ser altså også klart bedre - Florenzi mangler stadig en del når vi kommer op på højeste niveau, hvor Rui ikke er efterprøvet endnu. Fremtiden kan vi ikke bruge noget til - Juve har pengene og evnerne til at fikse erstatninger, Roma sælger vores bedste i stedet. Rüdiger burde slet ikke være med i den her ligning, da han skulle have været solgt hvis det ikke var for sin skade.. Fremtiden i Roma-truppen gælder nærmest kun de 4 måneder der er mellem transfervinduerne..

1

mexes
2516 indlæg.
d. 27. juli 2016

Nu blander jeg mig lige lidt. Men helt objektivt, så har Juve selvfølgelig et markant bedre hold end Roma - nærmest på alle pladser.

Dog vil jeg sige, at jeg nu synes, at Manolas er ligeså dygtig en forsvarsspiller som Juves Chiellini, Bonucci og Barzagli. Men det er min mening. Tilmed markant yngre.

Men om man så ville bytte eller ej, er jo en helt anden sag!
Eksempelvis er Dani Alves jo en LANGT bedre HB/HWB end Florenzi. Det kan altså ikke diskuteres. Men vil jeg bytte, hvis jeg kunne? Nej da!

asromadk
3790 indlæg.
d. 27. juli 2016

Også herfra handler det snarere om følelser end sportslige kvaliteter næsten hele vejen rundt.

En pointe er også, at især i forsvaret er Juventus besat af så gode spillere, fordi de har fået lov til at vokse.

Roma trænger til at se en kerne af 6-8 spillere blive i klubben i +5 år. Det er den eneste vej til succes som jeg ser det. Man er nødt til at få skabt stabiliteten og give træneren mulighed for at 1)beholde de vigtigste og 2) tilføje få, men de rigtige..

Pt. står man vel kun med Nainggolan og Manolas, som repræsenterer GODE spillere, som har præsteret på et super højt niveau over længere tid.

På papiret er jeg med på, at Roma 'ikke er så langt efter' - men i praksis, der er der altså tale om en helt anden historie, synes jeg. Der er AS Roma milevidt fra Juventus. Mest af alt, fordi man ikke formår at skabe denne kerne, som bliver i klubben og præsterer på et stabilt, højt niveau. Gør hinanden bedre, gør holdet bedre og skaber sportslig succes.

Man må håbe Manolas, Nainggolan og Strootman bliver i mange år. De kan være afgørende for, at man langsomt kan tilføje spillere som Florenzi, Rudiger, SES, Perotti osv, til en listen over klassespillere, som skaber fremgang i AS Roma set over en længere periode.

[Rettet af: asromadk - 27/07/2016 - 11:12]

asromadk
3790 indlæg.
d. 27. juli 2016

Paredes er tæt på at returnere til Empoli, i en handel, hvor Juventus nok kommer til at være ejeren af Paredes. SKY melder igen idag at der skulle være rimelig med fart på fra Romas side, da handlen med Diawara (15/17m euro) mere eller mindre står og falder med at man får afskibet Paredes.

Deprimerende. Især hvis Paredes fortsætter takterne og pludselig bider han sig fast hos Juventus til næste år. Er godt træt af det her transfervindue.

calciomercato.it melder at et bud er blevet givet og afvist i nedrykkede Twente angående Ziyech. Sikkert et jammerligt bud. Sabatini fokuserer simpelthen for meget på at finde scoops og talenter, istedet for at koncentrere sig om at bygge et stærkt hold op. Ziyech er jo en glimrende spiller at hente ind såfremt man er godt kørende og skal supplere de offensive kræfter med en breddespiller. Men at man vil have ham pt. det er bare trist i og med man bare ved, at der ingen plan er. Skal han bruges? Skal han udlejes så klubben kan lave penge på ham? Skal han sidde på bænken?

Glæder mig til tiden efter Sabatini og håber, at tingenes gang ændrer sig. Giv Spaletti nogle praktiske rådgivere, der står for at afsøge mulighederne i økonomien og lad ham så ellers få fuld magt over køb og salg i samarbejde med sine spejdere. A la Ferguson i United. Tror det ville være rigtig sundt for AS Roma, så man kan begynde at få et mere sammenhængende projekt.

[Rettet af: asromadk - 27/07/2016 - 17:04]

mexes
2516 indlæg.
d. 27. juli 2016

Paredes > Diawara til hver en tid.
Pinligt hvis ledelsen laver den handel. Begynder så småt også snart at blive yderst frustreret.

asromadk
3790 indlæg.
d. 27. juli 2016

Szezzy er lukket. Lån med option på 16m euro... Han kommer jo aldrig til at blive købt for 16 mio euro af Sabatini! Håber, at man i det mindste forsøge at tænke tanken at finde ud af, hvad der egentlig skal ske på målmandsposten....

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 27. juli 2016

"Ziyech er jo en glimrende spiller at hente ind såfremt man er godt kørende og skal supplere de offensive kræfter med en breddespiller. Men at man vil have ham pt. det er bare trist i og med man bare ved, at der ingen plan er. Skal han bruges? Skal han udlejes så klubben kan lave penge på ham? Skal han sidde på bænken?"

jeps det virker komplet ideløst. man burde jo bare give Caprari chancen for at være breddespiller i stedet, med de gode takter han har vist - nå nej ham har Inter jo købt fordi vi ikke gav ham chancen. Måske kan Sadiq anvendes i en bredderolle? Nå nej ham har vi jo også sendt videre. Så åndssvagt. Selv Juve der har endnu flere stjernespillere end os er bedre til at give de unge chancen!

Må nok sige at Diawara, godt nok kun ud fra Youtube klip ser meget talentfuld ud. Hurtig, aggresiv og god til at læse spillet krydret med et fint overblik og gode afleveringer.

asromadk
3790 indlæg.
d. 27. juli 2016

Ja, tror vi er enige. Jeg er ikke imod Diawara, og jo mere jeg får tjekket ham bedre ud, jo mere er jeg overbevist om, at han er både 15 og 17 mio euro værd.

Problemet er lidt, at man henter en sådan spiller igen og igen i Roma på bekostning af en tilsvarende unge spiller, som man har hentet året eller årene forinden. Eksemplet på en rugekasseklub.

Jeg ville, som jeg allerede har nævnt, sagtens kunne affinde mig med at indtage en rolle a la Dortmund. Men så skal man også tro helhjertet på projektet og rent faktisk give de unge chancen. Selvom at det ikke burde være umuligt BÅDE at have 5-8 vanvittige gode, stabile spillere og så supplere løbende i jagten på en genial start 11'er.

Et eksempel. Hvorfor blive ved med at hente spillere som Sanabria, Ponce, Sadiq osv - hvis man alligevel henter en spiller a la Milik, når det så kommer til stykket. Bruger en masse penge på talenterne og så også en mere etableret spiller. Skaber en ustabil økonomi og derfor presser det sportslige, på banen, i baggrunden fordi en større spillerkabale skal gå op år efter år.

Der er jo en reel chance for, at Diawara ikke kommer til at spille. Så bliver han lejet ud i januar og så kan man starte forfra sommer 2017. Alt imens Paredes pludselig er en central spiller i Juventus, som man kun kunne drømme om at hente tilbage.

2

Rytter
90 indlæg.
d. 27. juli 2016

@asromadk Kunne ikke have sagt det bedre selv.

asromadk
3790 indlæg.
d. 28. juli 2016

Beløbet, som Juventus eftersigende er klar til at smide for Paredes, ligger på 17-18 mio euro. Og så sende ham til Empoli for den kommende sæson.

asromadk
3790 indlæg.
d. 28. juli 2016

Juventus har aktiveret Gabriel Barbosas frikøbsklausul. Av av av av av.

Lupo1927
33 indlæg.
d. 28. juli 2016

Jeg fatter ikke hvordan I (over en bred kam) kan undlade at anerkende Florenzi. Han dækker en masse positioner (HB, HWB, CM, HW), har et kæmpe løbepensum og fighter røven ud af bukserne - og ikke mindst, et kæmpe Roma-hjerte!

Der er ikke en træner i verden, som ikke ville give sin højre arm for at have en Florenzi i sin trup. Så er jeg ligeglad med om han er den fødte starter til den ene eller den anden position - det handler om attitude. Jeg er (eller var) stor fan af Pjanic, men jeg har altså ofte bandet af ham for at virke lad og opgivende, hvis tingene ikke lige spillede... Det har jeg ALDRIG set fra Florenzi.

Vi skal have en trup som vil kæmpe og dø med trøjen på og så kan vi bagefter se om det er tilstrækkeligt til at konkurrere med Juves milliard indkøb. Jeg bliver til stadighed træt at det bitcheri jer ser på dette forum. Ikke fordi at der ikke er masser af gode pointer, men fordi tonen er konstant negativ over for både klubben og spillerne. Der må være noget konstruktivt eller håbefuldt i jer og ikke bare pessimisme... Eller hvad?

bobo
110 indlæg.
d. 28. juli 2016

iturbe kæmpede altid røven ud af bukserne, men var stadig for dårlig.
Måske er det bedst med en blanding.
folk der kæmper for det og har kavalitet. At kæmpe for det er ikke nok alene :)

asromadk
3790 indlæg.
d. 28. juli 2016

Jeg er kæmpe fan af Florenzi og ville ikke bytte ham for nogen som helst. End ikke Messi.

Men tager man lige Roma-brillerne af en gang, så er Flo hverken den vilde back som Lichsteiner har været for Juventus. Han er den boks til boks spiller, som man for 5 år siden måske havde forudset, han kunne blive. Og han er ikke farlig nok offensiv til for alvor at gøre sig gældende som en uhyre farlig wing/angriber a la Messi, Ronaldo, Bale, Alexis Sanchez osv osv.

Så facit er, at jeg ikke føler, at man - objektivt - kan sige, at han er SÅ markant en spiller sportsligt. Desværre.

Endnu. For jeg er sikker på, at han nok skal finde det høje niveau. Jeg mener stadig, at han bedste muligheder spillemæssigt er som back. Men her har jeg kunne læse mig til, at han er blevet spillet meget længere fremme i opstarten pt. Så tiden må vide, hvad Spal vil med ham.

mexes
2516 indlæg.
d. 28. juli 2016

Diawara meldes meget tæt på Napoli (Hurra herfra!!)

Det kan være jeg får en lang næse senere, men jeg føler mig rimelig sikker på vi ikke sælger Paredes. For jeg kan virkelig heller ikke se hvorfor i al verden vi skulle.

Spa, de andre spillere og generel fans og medier virker meget optimistiske omkring ham. Rygtet går på, at Spa vil bruge ham på De Rossis plads - dvs. lige foran forsvaret. Selvfølgelig mere som en dybdeliggende playmaker - lidt ala sådan Spa prøvede at spille Pjanic.

asromadk
3790 indlæg.
d. 29. juli 2016

Ja, det kan være du får det. Jeg tror egentlig heller ikke man har decideret lyst til at sælge Paredes. Men jeg er ret sikker på, at han er fortid i klubben snart. Grundet er, at man pt. er i noget der ligner 0. Som jeg forstår det. Man har, som jeg tolker det, en konstant ambition pt. om at finansiere størstedelen af det der kommer ind med noget der kommer ud. Måske har man lært af problemer med at satse for hårdt i sidste sæson, måske er det taktikken, måske er det bare det eneste fornuftige at gøre - i en tid, hvor dette faktum vel egentlig ville placere AS Roma udenfor, hvordan de fleste andre klubber kører sagerne.

Jeg ved det ikke - men spørger tit mig selv - tjener Roma ingenting eller hvad? Altså. Jeg er med på alt det her med stadion, sponsor osv. Men det kan vel ikke være rigtigt, at AS Roma år efter år er nødt til at kigge efter 0 i forhold til salg/køb? Lidt indtjening må der vel eksistere...

Når jeg tror at Paredes bliver solgt, er det dermed både pga. denne opfattelse. Men samtidig, da Paredes dermed blot bliver endnu en i rækken af spillere, som kan 'undværes' i et cost/benefit regnskab, såfremt man føler, at buddet er for godt til at sige nej til. Op imod 20 mio euro er da også pænt for Paredes efter min mening, men det efterlader mig bare altid med en følelse af: hvorfor ser man ikke mulighederne i, at man har fundet Paredes billigt og derfor kan have en mulig, fremtidig fast starter, som man ikke har skulle ud og hente for 15-30 mio euro.

Istedet så virker købet af Diawara som om, at man allerede er ved at lede desperat efter "Det gode køb" til nærmest en identisk rolle som Paredes ville kunne indtage.

På nethinden får jeg et billede af, at en Roma er en landmand, der igen og igen finder måder hvorpå marken bedst kan klargøres, sås og alt virker super. Men så kommer naboen, en stærkere landmand og overtaler denne landmand til at sælge marken inden den skal høstes. Landmand 1 er så bange for at høsten slår fejl, at han ikke tør at høsten frugten af sit arbejde og går med til at sælge for i det mindste at være dækket ind med et acceptabelt overskud.

Her føler jeg så, at AS Roma pt. er landmand 1, som gentager denne cyklus igen og igen, alt imens naboen, landmand 2, får det maksimale udbytte igen og igen.

Helt random lille historie, men det er den følelse som AS Roma rigtig ofte giver mig. Man formår ikke at gå hele vejen og høste frugterne af al arbejdet, og ender igen og igen med at købe de andres korn på markedet alligevel. Imens det hele starter forfra. God jord. God klargøring osv.

(Jeg er ikke landmand, så terminologierne er næppe helt rigtige, men you get the point)

ON TOPIC. At sælge Paredes for 16-20 mio euro er et godt salg. Man dækker sig ind og har lavet et fint plus på ham. Samtidig føler man sig (tilsyneladende) så overbevist om, at Diawara er det nye håb. Om man så tør at høste arbejdet og rent faktisk gå hele vejen med Diawara - det tvivler jeg på. Og så starter det forfra til januar eller næste år. Diawara ind i udlånsmøllen, og så sælges han med et lille overskud om 2-3 år, og i mellemtiden, har man påbegyndt 'arbejdet' med en ny, ung midtbanemand.

Det eneste rigtige, som jeg ser det, er, at beholde Paredes. Man er simpelthen nødt til at give ham en reel chance. Diawara bør kun købes, hvis man så samtidig kan lade ham spille et år mere i Empoli. Smid 12m euro, stol på, at man har set rigtigt, og giv Empoli lov til at beholde ham i 1-2 år mere. Men i Roma stoler man ikke på spillernes udvikling, så det sker meget sjældent at man køber en ung spiller og derefter lader ham spille videre i en klub. Man vil have spilleren ind, og gang på gang ender man med at leje denne ud alligevel.

1

asromadk
3790 indlæg.
d. 29. juli 2016

7-9-13, så går man med Paredes, nu hvor Napoli eftersigende skulle have overbudt Roma med et kontant bud på 17-18 mio euro.

mexes
2516 indlæg.
d. 29. juli 2016

Jeg tror også bare, at der for filmen for alvor knækker for mig er, at vi jo nærmest skal betale de 17-20 mio. for Diawara, som Paredes vil kunne sælges for.

Det er jeg personligt på ingen som helst måde interesseret i og kan slet ikke se, hvorfor det er et emne overhovedet.

Det selvfølgelig klart, at hvis det var blevet en realitet med de handler, så det jo selvfølgelig fordi, at klubben ser mere i Diawara end Paredes.

Jeg kender slet ikke spor til Diawara - men ser tilgengææld et kæmpe potentiale i Paredes - jeg kunne sagtens se ham gå ind i vores start 11 i år.

Max Tonetto
5 indlæg.
d. 29. juli 2016

Ifølge Di Marzio Napoli er meget tæt på at hente Diawara. De vil betale €17- €18 for spilleren.

asromadk
3790 indlæg.
d. 29. juli 2016

I Januar hentede man hollandsk Ismail H'Maidat. 21 år. Der røg direkte videre til Ascoli på lån.

Nu forsøges han brugt for at hente Hakim Ziyech. I Roma er spillere i alderen 18-14 sjældent vigtige pga. deres sportslige bidrag... Det er lokkemad for fremtidige handler, mulige investeringer på kort bane og - vel bare - Sabatinis fetich...

Mener ikke man var SÅ aktiv i denne cyklus med at hente unge spillere som aldrig blev brugt før Saba.

TheTotti
456 indlæg.
d. 29. juli 2016

Nogle enormt gode pointer du drysser om dig for tiden asromadk. Jeg kan nærmest ikke være mere enig!
Det mest positive ved Roma for tiden er, at Sabatini efter alt at dømme er ude af klubben om et år.

Man bør allerede nu fra ledelsens side udtænke en strategi for fremtidens trupsammensætning og transfers, efter Sabatini.

Jeg frygter at man til sommer står på bar bund med ny mand, eller værre endnu, ingen, som skal varetage Sabatinis opgaver, og derfor går i panikløsninger og griber efter 'det kendte' som Sabatini har stået for.

asromadk
3790 indlæg.
d. 29. juli 2016

Haha, du må ikke rose mig så meget. Det er man slet ikke vant til herinde.

Dagens rygte:

Romas interesse i Simone Zaza tager til. Man skulle være favorit til at hente ham, blandt bejlere som Wolfsburg, West Ham og Milan.

Jeg er fan. Altså, skal man absolut ud og hente en angriber, så er dette den rigtige vej at gå. Italiener og - må man formode - i stand til at integrere sit spil hurtigt.

Omend hovedløst, hvis man ikke kommer af med Dzeko samtidig.

Såfremt man alligevel har tænkt sig at afskibe Paredes, så kan man jo bytte dem lige over. Fair for alle parter.

Sofus
3107 indlæg.
d. 29. juli 2016

Zaza er et kæmpe go herfra - han skal bare holde sig langt væk fra straffesparkene ;-)

Dog er det, som asromadk også siger, hovedløst hvis vi ikke skiller os af med Dzeko, og det tvivler jeg vi gør.

asromadk
3790 indlæg.
d. 30. juli 2016

Federico Ricci, der er vendt tilbage fra et lejeophold i Crotono, er (som alle andre spillere i alderen 18-13 i Roma rygtet afsted). Genoa skulle have forsøgt sig ihærdigt.

gazzamercato.it melder dog, ganske interessant, at Spalletti ønsker at beholde Ricci i Rom.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 30. juli 2016

Er der nogen melding om Sabatini er gal over at der evt. er en teenager han ikke får lov til at kaste rundt i sit game of talents spil?

asromadk
3790 indlæg.
d. 30. juli 2016

Ahaha. Ja, det er jo skræmmende at man næsten anser det for mærkeligt, at en 22-årig spiller af egen avl får lov til at 'skifte' til klubben igen...

...Men mon ikke Sabatini finder en spiller i Genoa, som man kan leje med købsoption samtidig med at Genoa får Ricci. En spiller à la Isaac Cofie

[Rettet af: asromadk - 30/07/2016 - 14:50]

mexes
2516 indlæg.
d. 30. juli 2016

Rui er blevet korsbåndskadet og skal opereres indenfor de næste par dage.

Av... Ny venstre back, eller skal Jesus der ud?

asromadk
3790 indlæg.
d. 30. juli 2016

Det er vanvittig nemt at være bagklog. Men i Digne havde man lige haft en ung spiller, som virkede til aldrig at gå i stykker...

Di Marzio melder om kontakt med Inter angående Dodo. Haha. Hvem sagde tilbage til start...

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 30. juli 2016

Vi er sgu heller ikke heldige med at de spillere vi lige har købt går i stykker. Og så endda i forsvaret hvor vi var svagest i forvejen.

asromadk
3790 indlæg.
d. 30. juli 2016

Det er virkelig uheldigt, men viser samtidig også hvor tosset man handler igen og igen. At man ikke fik sikret sig Digne, kommer til at være en af de største fejltagelser klubben længe har begået. Prisen var tilmed fair.

Og inden det bliver til en snak om Digne vs. Rui - i virkeligheden burde AS Roma vel være en klub der var i stand til at have begge spillere på samme tid. Man ønsker at spille med om mesterskabet, og der spilles 3 turneringer.

Det her transfervindue bliver bare værre og værre!

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 31. juli 2016

De Sciglio eller darmian er udset til at erstatte uheldige Mario rui.

mexes
2516 indlæg.
d. 31. juli 2016

To fine bud. To jeg egentlig har mere fidus til, end Rui selv.
(Har dog en yderst begrænset viden/holdning til Rui)

Lamela
2782 indlæg.
d. 31. juli 2016

Super ærgerligt med Rui, der havde meget tiltro hos Spa. Men, jeg synes nu ikke, vi skal ud og brænde penge af på en ny VB. Vi har Emerson, der kan spille der naturligt. Og en ung Seck, indrømmer, jeg ikke kender noget til ham. Men han må kunne et eller andet, siden vi har smidt penge efter ham. Så er der JJ, der sagtens kan assistere ud på VB.

Ligene synes jeg en HB og Midterforsvar vil hjælpe holdet. Samt en ekstra angriber.

asromadk
3790 indlæg.
d. 31. juli 2016

Men... Så skulle man jo stole på truppen. Anser jeg for en decideret umulighed. Ellers er jeg enig. Den billige (og fornuftige) løsning ville være at slå koldt vand i blodet. Anse det som en gylden chance for Emerson (der skulle jo også skader til førend Marcos fik al den tillid). Jesus kan vikariere. Seck har man hentet på fri, så det er begrænset, hvad der er blevet 'satset' på ham. Men at man ligefrem kaster sig ud i at lade ham snuse til en start 11'er - det er nok det sidste der sker. Når man nu kender AS Roma.

Så hellere gå ud og bruge flere penge på noget middelmådigt... Sciglio og Darmian er sku nok for dyre for Sabatini og Co. Og det er spillere som fx Napoli også er efter med alle deres penge i hænderne.

Lazaar nævnes. Palermo vil have 5m euro.
Adam Masina, Gaston Silva, Masuako.

Sidstnævnte spillere som jeg vitterlig ikke føler vil kunne gøre det markant bedre end Emerson. Spild af penge.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 31. juli 2016

Igen er der ikke rigtigt noget perspektiv i det hele. Vi står med 3½ ventreback (Rui, Seck, Emerson - Jesus kan vikariere) - hvad så hvis vi henter en venstreback mere. Så står vi med 4 rene venstrebacks i truppen om 5-6 måneder når Rui er igen..

asromadk
3790 indlæg.
d. 31. juli 2016

Præcis. Ingen plan overhovedet. Blot et konstant fokus på at rive ned og lappe til bedst muligt.

Samtidig er det håbløst. Seck er 20 år. Hvis man henter ham, må det vel være fordi man tror han måske han spille for AS Roma. Men man ved bare, at chancen for at han spiller, er nærmest lig 0.

Stol dog på at truppen er større end 11 mand. Størstedelen af spillere for AS Roma er tilsyneladende altid blot 'pyntefigurer' på en trupliste, som helst skulle tælle flere end 11.

[Rettet af: asromadk - 31/07/2016 - 19:59]

C. Panucci
216 indlæg.
d. 02. august 2016

Hvor kan jeg dog blive træt i betrækket over den manglende tro på klubben. I stedet for konstant at rakke ned på klubben, så burde vi bakke klubben helhjertet op og huske på, at vi faktisk lægger en økonomisk klasse under Juventus og måske en halv under Napoli endnu! De økonomiske magtforhold skal nok skyde sig, når vi får bygget det nye stadion.

Og så til det, tråden egentlig burde handle om, Transfers og rygter.

Jeg er faktisk ret fortrøstningsfuld mht den nye sæson. Spal og drengene så rigtig god ud gennem foråret og det er faktisk (indtil nu) lykkedes ret godt, at holde på stammen i truppen.

Vi har hentet Allisson til keeper posten og hvis vi oven i hatten også lander Szczesny synes jeg faktisk vi står utrolig stærkt der. Jesus er en god tilføjelse til forsvaret, ligeledes er Mario Rui. Strootman er tilbage, Iturbe er tilbage og jeg tror på, at Spal er manden der kan få ham til at lyse op. Ricci, El Sharaawyy, Paredes.
Come on, gutter! Det ser sgu ikke så skidt ud, som I gør det til.

Allright. Vi henter ikke ind fra aller øverste hylde, men det gjorde Juve absolut heller ikke, da de hentede Chiellini og Bonucci. Husk lige det. Med den rette træner og det rigtige set-up kan de rigtige spillere altså virkelig slå til.

asromadk
3790 indlæg.
d. 02. august 2016

Federico Fazio skifter inden længe... Er han virkelig så meget bedre end Zukanovic? Havde det ikke være en ide bare at beholde sidstnævnte?

asroma87
3430 indlæg.
d. 02. august 2016

Hvad skal vi dog med ham?? Han er simpelthen så ringe og mega langsom. Tag dog et talent op i 1. holds truppen, indtil Rudiger er tilbage.

Klassisk Roma!!

Lamela
2782 indlæg.
d. 02. august 2016

Gabigol rygtes til Inter for bitte 25 mio euro. Havde Sabatini spillet kortene korrekt, kunne der måske have været plads og råd til ham.

asromadk
3790 indlæg.
d. 05. august 2016

Vermaelen lukkes der med snart. 2m euro lån og købsobligation på 8-10 m euro.

[Rettet af: asromadk - 05/08/2016 - 13:32]

asromadk
3790 indlæg.
d. 05. august 2016

Ponce officielt sendt 1 år til Granada.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 05. august 2016

Er Vermaelen ikke lidt af en lottokupon med tanke på hans skadeshistorik?

Wør3n
324 indlæg.
d. 05. august 2016

Vermaelen kan vise sig at være et kanonkøb! Ja, han har haft skader. Men når han spiller kontinuerligt og kommer ind i en ordentlig rytme, så vil han være en nøglefigur i defensiven.
Men betyder dette så ar Manolas er på vej ud?

mexes
2516 indlæg.
d. 05. august 2016

Manolas sælges ikke.

Lamela
2782 indlæg.
d. 06. august 2016

Kun mig, der bliver rasende, hvergang der dukker et rygte op med, Roma/Sabatini er klar til at sælge Paredes? Den næste ude af døren kunne vel være Gerson?

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 07. august 2016

Vermaelen kommer til Roma Idag. Så har vi hentet Jesus, Fabio og vermaelen til forsvaret. Stærkt. Skal gå stærkt med at få dem spillet ind. Under 2 uger til kampen på dragao mod Porto.
Hvad blev det til med zabaleta?
Mon ikke Jesus rykkes ud på VB og fazio/vermaelen spiller centralt med manolas?

Hader sabatini og vil ikke overraske mig hvis han sælger paredes.
Håber og tror på Roma/spalletti har sagt han ikke er til salg..
Paredes bliver en super spiller

ClausA
263 indlæg.
d. 07. august 2016

Ville heller ikke være ked af at miste sabatini til Milan. Ville være fint med en ny sportsdirektør, så vi ikke har vores transfervindue som kabale hvert år og alle de penge som bruges på unge spillere som aldrig kommer omkring holdet

mexes
2516 indlæg.
d. 07. august 2016

Jeg kan ærligt ikke se, hvad Fazio skulle ind for, når nu vi henter Vermaelen?

Vores forsvar ser således ud:

HB: Florenzi og ingen back up (jeg godtager ikke torosidis!)
CB: Manolas, Jaun Jesus, Zukanovic
CB: Vermaelen, Rudiger, Fazio
VB: Juan Jesus, Emerson (Rui tager jeg lige pt ud af ligningen)

Jeg tænker at det bliver Juan Jesus som starter på VB og så med Emerson som back up. Zukanovic som en sidste udvej.

For at opsummere, så ser jeg Fazio som en stor overflødighed. Kan vitterligt ikke se, hvad manden skulle hentes ind for? Jeg ved godt det kun er et lån, men stadigvæk, så er bredden i midterforsvaret i forvejen da fin?
Men okay, hvis man tager Juan Jesus ud af den ligning, og ser ham som isoleret VB, så giver det måske bedre mening.

Hvis vi henter Zabaleta (eller en anden, bedre) til HB så er jeg ved at være ok tilfreds med vinduet efterhånden.

Jeg må dog sige en ting. Jeg synes suverænt, at vi (med afgangen af Digne) Suverænt mest stod og manglede to backs. En til hver side. Nu ved jeg, at Rui blev skadet, men som det er nu, så har vi hentet én CB i form af Juan Jesus, som godt kan gardere pladsen. DET synes jeg godt nok er sløvt.
Jeg ved slet ikke hvad de tænker med vores HB. Vi har jo reelt set kun Florenzi, og så kan Rudiger agere back up derude, når han engang er klar igen. Føler sgu lidt stadigvæk at vi mangler to back endnu. Så det er lidt kritisk synes jeg.
Så om ikke andet, så hent nu i hvert fald en HB - og en god en tak, det er sgu nødvendigt.

[Rettet af: mexes - 07/08/2016 - 13:36]

asromadk
3790 indlæg.
d. 07. august 2016

Zukanovic er rykket til Atalanta. Fazio er vist tiltænkt en backup rolle a la Gyomber, som jeg tror man afskiber.

Men udover det er jeg er enig. Fazio er bare et trist valg. Og ligeså unødvendigt som Gyomber var. Havde hellere set, man havde hentet en ung gut - eller endnu bedre: at man havde hentet fx Capradossi op. Billigere, smukkere og højest sandsynlig stort set det samme, man får, sportsligt set. Tvivler virkelig på at Fazio pludselig tager Rom med storm. I så fald må man jo æde sin gamle hat.

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. august 2016

Med så mange CB's, kan det næsten kun betyde, vi kommer til at anvende 3-5-2 meste af tiden i ligaen. Men, 3-5-2 suiter da ikke Dzeko på nogen måder?

JJ kan spille backsne, ligesom Rudiger kan spille HB. Men ellers enig ja, vi har brug for en HB. Men, hvor er der meget tilbage i pengepungen?

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 07. august 2016

Rüdiger bør ikke ses som en mulig backup til højrebackpladsen. Han var horribel offensivt i de kampe han fik på den position i sidste sæson. Har vi ikke spillet den sædvanlige 4-3-3 i træningskampene? Jeg tvivler på vi skal spille 3-5-2 da det ville være svært at få passet alle vores offensive spiller ind i den den opstilling.

asromadk
3790 indlæg.
d. 07. august 2016

Nainggolan er simpelthen en fantastisk personlighed. Håber inderligt at han bliver i Roma resten af sin karriere og aldrig svigter alle de signaler, som han sender.

Idag skriver han på instagram

"Gervinho følges af Doumbia, Gervinho smutter. Pjanic følges af Dzeko, Pjanic smutter. Nainggolan følges af Vermaelen... og jeg bliver".

2

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. august 2016

asromadk
3790 indlæg.
d. 07. august 2016

Jo jo, men kun i at de kan være 18.mand og så ser man lige tiden an....:/

Det er tilmed et skam-bud. Det er en offentlig hemmelighed at der er blevet budt. Della Valle (fra fiorentina) skulle have afvist det blankt, da man regner med kun at sælge for omkring 15 mio euro.

Sabatini har vel været i Firenze med en pose nødder og Sadiq Umar...

1

[Rettet af: asromadk - 07/08/2016 - 22:21]

Kelevra
1261 indlæg.
d. 08. august 2016

asromadk: "Sabatini har vel været i Firenze med en pose nødder og Sadiq Umar..."

Haha, jeg er vild med din måde at sige tingene på! :D

Lamela
2782 indlæg.
d. 08. august 2016

Chubby Nasri

Han er bestemt stadig kvalitet, og der er få i Italien, der kan det som Nasri kan, når, han er i form. Men alligevel håber jeg, at Roma holder sig langt væk fra ham.
Et er prisen og lønnen, noget andet er, det må betyde en ofring af allerede omtalte kære Paredes. Noget helt tredje er hans personlighed. Han er en splitter, det er ikke lige, hvad vi har brug for i en harmoniseret trup.

Please Sabatini. Hold dig væk fra Nasri og lad vær med at sælge Paredes.

Kelevra
1261 indlæg.
d. 09. august 2016

Sabatini skulle være interesseret i 20-årige Pavard fra Lille.
Kan spille både CB, RB og LB.

Jeg kender intet til ham. Men en ung spiller med masser af potentiale, der kan dække samtlige positioner i bagkæden, det lyder hvert fald ikke dårligt. Evner kender jeg intet til som sagt.

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. august 2016

Paredes ud og Borja Valero ind... Det lignere mere og mere et realistisk scenarie. Il Tempo er ude idag og skrive, at netop den massive interesse for Paredes og muligheden for at score et hurtigt overskud nok bliver afgørende for at han ryger afsted.

Samtidig så er der nu meldt ud i Firenze, at man gerne sælger Valero til Roma. Så et scenarie hvor man kan bytte de to med et overskud - og muligheden for at få et nogle millioner mere til at bruge på transfermarkedet - er tillokkende...

Trist.

Kelevra
1261 indlæg.
d. 10. august 2016

Lamela
2782 indlæg.
d. 10. august 2016

Jeg er så træt af Sabatini....S.U.K

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. august 2016

Jeg har hele tiden tænkt at Manolas i princippet er tabt - men at det ikke kunne blive nu pga. aftalen med Olympiacos. Så der er ikke noget overraskende i det synes jeg.

Prisen bliver pejlemærket for, om det er OK. Som altid, så er det en illusion at tro at man kan holde på nogen som helst i sidste ende. Pogba er seneste eksempel.

John Stones indbringer Everton godt 58-60 mio euro. Det er vel ikke forkert at mene, at Manolas bør indbringe det samme. Men det er der næppe nogen chance for. Mon ikke man får 35 for ham hvis man er heldig.

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. august 2016

Til gengæld overraskende at Diawara nu alligevel ser ud til at havne i Rom... Måske han endda præsenteres meget snart

Kelevra
1261 indlæg.
d. 10. august 2016

Forstår bare ikke at €3 mio i løn er et problem. Vores mest stabile højt præsterende spiller - uden ham var Roma forsvaret blev kørt fuldstændigt over. Bonucci tjener €3.3 mio, Barzagli tjener €2.7 mio. Jeg mener, ikke bare som Roma fan, at Manolas overordnet set er bedre. Juventus har selvfølgelig flere penge at gøre godt med, men at man ikke kan skyde Manolas løn op på de €3 mio, synes jeg godt nok er sløvt.

mexes
2516 indlæg.
d. 10. august 2016

Manolas er vores vigtigste spiller i mine øjne. Også på den lange bane.
Nu må vi se, hvad der sker.

Jeg synes det en falliterklæring at sælge ham - også hvis du skulle være om 1-2 år. Men det må tiden vise.

Noget helt andet.
Jeg synes godt nok det begynder at lige en 3-5-2 opstilling, som vi også ved få lejligheder fik praktiseret sidste sæson under Spalletti.

mexes
2516 indlæg.
d. 10. august 2016

Manolas er vores vigtigste spiller i mine øjne. Også på den lange bane.
Nu må vi se, hvad der sker.

Jeg synes det en falliterklæring at sælge ham - også hvis du skulle være om 1-2 år. Men det må tiden vise.

Noget helt andet.
Jeg synes godt nok det begynder at lige en 3-5-2 opstilling, som vi også ved få lejligheder fik praktiseret sidste sæson under Spalletti.

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. august 2016

Så lader det alligevel til at jeg får ret i Paredes--> Diawara.

Alle rygter tyder på at Sabatini har styr på Bologna og Diawara nu og Leicester har budt 20 mio euro for Paredes, hvilket forventes at være nok.

Så den rokade er på plads inden længe. Overraskende nok er det ifølge Il Tempo også som mangel af tillid fra Spallettis side der gør, at de 20 mio fra adskillige bejlere (Milan,Juventus, Zenit, City, Liverpool) lokker.

Manolas skal nok forlænge sin kontrakt og få sin lønforhøjelse. Men det er mest af alt da han nu måske har fået en vej videre. Måske endda en klausul a la Pjanic?

[Rettet af: asromadk - 10/08/2016 - 12:44]

mexes
2516 indlæg.
d. 10. august 2016

Måske du får ret asromadk.

Men jeg tror fuldt og fast på, at vi ikke sælger Paredes. Det må tiden jo så vise.

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. august 2016

Ja, jeg var virkelig kommet i tvivl - men nu er jeg rimelig sikker igen. Han forlader AS Roma.

http://www.soccernews.com/leicester-readying-bid-for-leandro-paredes/207749/

Kombineret med at Diawara meldes næsten lukket - kan ikke forestille mig andet end mindst 15 mio euro - så er det svært at se Paredes blive i klubben med 20-22 mio euro viftende foran Sabatinis næse.

[Rettet af: asromadk - 10/08/2016 - 14:04]

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 10. august 2016

Paredes bliver helt sikkert solgt, Spalletti ser vist ikke nogen fremtid i ham, så mon ikke han sælges snart for at få plads til Borja Valero også?

Iturbe meldes også til salg, Spa har opgivet ham!

Sofus
3107 indlæg.
d. 10. august 2016

Jeg vil VIRKELIG gerne have Paredes i klubben. Valero er god, og måske lidt bedre lige nu, men Paredes har potentiale til at blive en af de helt store.

mexes
2516 indlæg.
d. 11. august 2016

Ifølge Il Messagero har Paredes afvist Zenit, da han ønsker at blive.
... Jeg håber jeg vinder vores efterhåndende interne "han bliver/han bliver ikke", asromadk! :D

1

asromadk
3790 indlæg.
d. 11. august 2016

Jeg håber også du får ret! :)

Zenit vil ikke helt op på de 20m man forlanger. Det er kun Leicester pt som nok er klar til det. Juventus måske? Tror stadig det afhænger 100 procent af Diawara. Jeg kan ikke forestille mig man bruger pengene på Diawara uden at få dem ind via Paredes... Er personligt ret så ligeglad med Diawara og håber man lader Paredes folde sig ud i Roma. Men Sabatini vil vel nok noget andet.

Diawara er efterhånden jævnt eftertragtet. Aston Villa står klar med 17. Jeg håber man 'misser' Diawara og så skal man nok beholde Leo

[Rettet af: asromadk - 11/08/2016 - 21:17]

Lamela
2782 indlæg.
d. 11. august 2016

Nu har Paredes flere gange givet udtryk for, han gerne bliver i Roma og vil gerne kæmpe for pladsen.

Spa's udtale efter kampen:
Paredes is a strong player in our opinion, and we want to use him, but sometimes in a transfer market like this you can use strong players to fund the transfer market, so that affects everyone.

“It’s like that for Napoli too, who wanted to keep [Gonzalo] Higuain [who went to Juventus

For that reason we can’t say what our thinking is absolutely, because there are so many things to be taken into account and that doesn’t just apply to Paredes.&#8232;&#8232;
“For me he’s a good player and he’ll stay at Roma.”

Jeg håber Mexes vinder dette væddemål.

asromadk
3790 indlæg.
d. 11. august 2016

Ja -det siger jo meget godt det hele. Man kan jo se det for sig. Sabatini der snakker om Diawara som en potentiel 30-40 mio spiller og Paredes som det mulige offer for at få ham.

Gid man en del ville stole på de spillere man allerede har hentet istedet for konstant at tænke på det næste køb..

asromadk
3790 indlæg.
d. 13. august 2016

Gyomber officielt til Pescara.

Ellers er Sadiq stadig på vej til Bologna som en del af Diawara-handlen.

Torosidis og Vanqueur også på vej ud.

Dejligt at få afskibet disse spillere...

Lamela
2782 indlæg.
d. 13. august 2016

Forstår ikke, hvorfor Vainq skal ud?

asromadk
3790 indlæg.
d. 13. august 2016

Man kunne jo HÅBE at det var fordi der både er plads til Diawara og Paredes. Samtidig så siger rygterne at han er decideret efterspurgt - i England - og her kan jeg for en gang skyld godt forstå man så lytter til forespørgsler.

Det helt store problem er, for mig at se, hvis man så øjeblikkeligt erstatter ham med en 'ny' (semi-)middelmådig-standard spiller... En plads som noget der ligner 5-6 .mand på midtbanen synes jeg godt man give til en ung spiller fra egne rækker.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 13. august 2016

Roma har budt 17 mill euro for Bruno peres i torino

mexes
2516 indlæg.
d. 13. august 2016

En tilgang af Peres vil virkelig kunne give en stærk 3-5-2!

Alisson

Manolas-Vermaelen-Jesus
Florenzi-Strootman-De Rossi-Nainggolan-Bruno Peres
Dzeko-Salah

bænk

Szczesny
Rudiger
Fazio
Paredes
El Sharaawy
Perotti
Totti

av!

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 14. august 2016

Ikke meget kreativitet i den opstilling. Ville nok ofre en for at få perotti, paredes eller gerson ind

Tænk en højrekant med Peres og salah? 2 raketter

[Rettet af: Tottithorsen - 14/08/2016 - 08:33]

mexes
2516 indlæg.
d. 14. august 2016

Bruno Peres meldes tæt på. Roma vil eftersigende have ham klar til CHL.

Det vil være en kooonge signing!

mexes
2516 indlæg.
d. 14. august 2016

Bruno Peres meldes tæt på. Roma vil eftersigende have ham klar til CHL.

Det vil være en kooonge signing!

asromadk
3790 indlæg.
d. 14. august 2016

Det var vist Torino der selv meldte ud af nu var de klar til at sælge. For 20m. Sabatini sendte straks et bud på 15 afsted og er ikke interesseret i at skabe en længere forhandling. Så man er blevet enige om en handel, nok løn med obligation på køb - for en totalt på 18 ca. Kan blive lukket allerede idag. BP får 1,3 i løn ca - så det er fint. Ikke synderlig løntung.

Spændende at se hvad der så skal ske. Florenzi væk fra backen helt. Peres på venstre. Skal de bare rotere. Synd hvis Florenzi ryger et skridt tilbage i forhold til start 11 nu..

mexes
2516 indlæg.
d. 14. august 2016

Peres kan heldigvis spille begge sider.
Men vi skal jo også have to kvalitetsspillere til hver position, og det får vi med ham og Florenzi til evt HB-pladsen.

asromadk
3790 indlæg.
d. 16. august 2016

Han benægter vist at have skrevet det og siger, at han er blevet hacket. ha ha ha ha

mexes
2516 indlæg.
d. 16. august 2016

Bruno Peres lander eftersigende i Fiumicino kl. 16 idag.

mexes
2516 indlæg.
d. 16. august 2016

...og der figurerer allerede de klassiske billeder af ham med et Roma halstørklæde i lufthavnen.

Sommerens bedste signing i hus! Dejligt!

asroma87
3430 indlæg.
d. 16. august 2016

Den nye Cafu måske? :-)

mexes
2516 indlæg.
d. 18. august 2016

Castan skifter et lejeophold ud i Sampdoria med et tilsvarende lejeophold i Torino i stedet.
Bizart!! Måske Doria var skuffet over hvad de så?

asromadk
3790 indlæg.
d. 18. august 2016

Italien er bare det vildeste sted/land/planet nogle gange....

Lamela
2782 indlæg.
d. 19. august 2016

Vores midtbane pt. består af:

Strootman
DDR
Ninja

Som backup har vi:

Paredes
Ricci
Florenzi
Gerson

Efter min mening, ret tyndt, især da Vainquer er på vej væk. Paredes er en 6'er, der både kan lægge afleveringer fremadrettet og takle.
Alligevel er vedvarende rygter om, han skal ud. Hvilket for mig giver ingen mening.
Vi mangler iøvrigt også italiener på holdet til at opfylde de nye krav.

Jeg kan se, vi er rygtet med Valero, dygtig spiller bestemt, vi har en Gerson, der kan det samme som ham. Vi har brugt for en real MC'er. Her kunne Diawara være perfekt.

[Rettet af: Lamela - 19/08/2016 - 09:20]

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 19. august 2016

@mexes
Jeg læste at det er Castan der selv har villet lave skiftet til Torino og fået forhandlet lejeopholdet på plads, da han ikke var tilfreds med opholdet i Sampdoria af en eller anden grund.

asromadk
3790 indlæg.
d. 19. august 2016

Ifølge Di Marzio er Ricci tæt Atalanta. Leje med køb eller køb med tilbagekøbsklausul. Så nogen fremtid i AS Roma har han (desværre) ikke.

mexes
2516 indlæg.
d. 19. august 2016

Spalletti om Pjanic:

"Pjanic? Vi har Strootman i stedet, som er stærkere end Pjanic. Og så har vi Paredes... som er stærkere end Pjanic"

haha <3

2

Sofus
3107 indlæg.
d. 19. august 2016

Mon ikke at Castans skifte på en eller anden måde har noget at gøre med Peres handlen.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 19. august 2016

Lidt off-topic: er der nogen der har overblik over hvor mange købsobligationer Sabatini har strikket sammen i dette vindue. Som jeg umiddelbart kan se det:

Peres - 13,5
Vermaelen - ?
Fazio - Option
Jesus - obligation på 8 hvis betingelser opfyldes
Rui - ?
Allison - ?
Rüdiger - ?
Sharawyy - ?

umiddelbart allerede 21.5 millioner euro der skal betales næste sæson = dårligt udgangspunkt for en potentiel ny sportsdirektør :( Lad os håbe vi klarer det godt i CL !

Sofus
3107 indlæg.
d. 19. august 2016

Rudiger, SES og Alisson er permanente handler og ikke lejede.

Rui er der en obligation på 6 mil, hvis han får et bestemt antal kampe. Taget hans skade i betragtning, er det muligt at den ikke kommer i brug. Vermaelen er vidst også en option og ikke obligation.

Kelevra
1261 indlæg.
d. 20. august 2016

Mexes

Jeg tror Spalletti mener det som at de fysisk er stærkere. Altså at de kan tackle sig til bolden. Noget Pjanic ikke var stor fan af. Og når man gerne vil erobre bolden, så er det vel fint at skifte Pjanic ud med Strootman og Paredes :)

ClausA
263 indlæg.
d. 20. august 2016

Synes det spøjst med alle de obligationer. Vindue efter vindue skal en kabale gå op hver eneste gang. Istedet for at man havde budget til at vente og slå til hvis der dukker noget spændenen op. Så gerne man gik efter gabigol. På sigt kunne det bære frugt

mexes
2516 indlæg.
d. 20. august 2016

Kelevra

Ift. konteksten, så synes jeg ikke det giver meningen. Jeg forstår det nu som, at Spa synes de er bedre spillere.
De passer jo også bedre ind i hans system. Hvilket kan være årsagen til hans påstand. :)

Kelevra
1261 indlæg.
d. 23. august 2016

Mexes

Hm ja, kan godt se hvad du mener. Måske er det netop, som du siger, fordi de passer ind i hans system. :)

Lund
466 indlæg.
d. 24. august 2016

Dette er muligvis tømmermænd efter gårsdagens skrækkelige nederlag, der betød et farvel til op mod 200 millioner kroner. Jeg er efterhånden ved at forstå, det der hændte. Selvom cirkus Roma vel i virkeligheden ikke overraskede mig, havde jeg alligevel brug for at fordøje det, og denne opsang er en del af min måde at fordøje det på. Derfor er dette måske ikke sådan, jeg 100 pct. har det, når jeg får kampen mere på afstand, men derimod udtryk for mine umiddelbare tanker, som jeg har brug for at komme ud med til andre, som kan forholde sig til det.

Selvfølgelig slutter sæsonen og målene ikke med aftenens kamp, men jeg fristes til at være pessimistisk og sige, at fra et realistisk perspektiv, så kan denne sæson vel næppe blive acceptabel efter dette nederlag - som både i sig selv og måden det skete på var dybt skuffende. Jeg synes nederlaget kalder på en dyb selvransagelse og udskiftninger. Efter kampen i går står flere ting efterhånden klar for mig.

1. Klubbens fokus ligger desværre for lidt på det, der sker på banen og for meget på det, der sker uden for banen med tilskuer, stadion, ejere, sportsdirektører og stolthed. Klubbens billede af sig selv er ikke kompatibelt med, hvordan andre ser os. Der er brug for selverkendelse.

2. Paredes er en Serie A spiller, men han er milevidt fra at være en international topspiller og Roma-spiller. Jeg har set rigeligt af ham (3 gældende kampe + plus træningskampe) til at konkludere, at han er langt mindre end 20-25 millioner euro værd. Derfor vil jeg foretrække at få skubbet ham afsted mod, at der i stedet hentes en løbestærk og fightende midtbanespiller eller, såfremt man ikke mener, Gerson er klar, en kreativ midtbanespiller, som kan komme med andre løsninger end i frimærket mod Salah. Vi mangler Pjanic mere end vi aner!

3. Emerson må aldrig være løsningen. Han burde ikke have en fremtid i klubben, og man kan kun håbe, at Mario Rui kommer sig hurtigt, hvad end han tiltænkes en rolle som starter eller backup.

4. Få nu Iturbe væk. Ja, vi brugte mange penge på ham, men man skal kunne indrømme og indse, når man laver fejl, og Iturbe var en kæmpe fejl - vi kan ikke bruge en spiller, hvis varemærke er at løbe forbi en spiller for derefter at snuble/glide over bolden eller sig selv. Send ham afsted enten permanent eller på en leje med købsobligation.

5. DDR er midtbanespiller. Jo DDR kan godt spille i forsvaret - det er ikke mit problem. Mit problem er, at Roma er stærkere med ham på midtbanen end i forsvaret. Han er ikke en klasseforsvarsspiller, men han er en klasse ankermand på midten, når han kan holde hovedet koldt.

6. Vores succes afhænger 100 pct. af Manolas, Nainggolan og Strootmann. De er stammen og den internationale rygrad og klasse på holdet.

7. Bruno Peres er en glimrende signing. Trods at ikke alt han rører bliver til guld, så har han x-factor, og jeg er overbevist om, han nok skal blive en succes.

Hvad der fortsat ikke står klart er.

1. Dzeko. Er han en farlig nok angriber til at starte for Roma, eller har vi reelt et stort angriberproblem? Han har imponeret mig i opstarten, men når tempoet er blevet højt, har han vist sig markant mindre farlig. Man skal kunne andet end vinde dueller på midten og holde i bolden.

2. Hvordan ser vores forsvar ud? Hvem er egentlig med i idealopstillingen? Kan Peres og Florenzi spille på samme tid, og vil en af dem kunne dække venstreback? For guderne skal vide, at de hidtidige forsøg ikke har fungeret til UG.

3. Er Salah, Perrotti og SES for real, eller havde de bare en god halvsæson? De tre lignede klassespillere sidste halvsæson, men hvor meget talent er der egentlig. De har hver især spidskompetencer, men de kan alle også let komme til at se for primitive og ordinære ud i deres spil og falde ud af kampe.

4. Alle andre indkøb end Peres. Er de forbedringer eller nødløsninger hentet ind til at dække for vores skader?

Jeg håber, at bare et par af jer fandt det lidt interessant og kom igennem det hele samt har lyst til at forholde sig til det. Til jer andre undskylder jeg mit lange udfald og eventuel spild af jeres tid. :)

1

[Rettet af: Lund - 24/08/2016 - 14:31]

Lamela
2782 indlæg.
d. 24. august 2016

Kom så Chelsea, Køb ham..!!

Jeg håber, at bare et par af jer fandt det lidt interessant og kom igennem det hele samt har lyst til at forholde sig til det. Til jer andre undskylder jeg mit lange udfald og eventuel spild af jeres tid. :)

Jeg synes, du opsummere fint, hvad jeg går rundt tænker om den værende trup.

[Rettet af: Lamela - 24/08/2016 - 12:42]

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 24. august 2016

@Lund

Jeg har lidt tid til at give min mening omkring punkterne :)

1. Enig
2. Ikke helt enig. Jeg synes ikke vi kan dømme Paredes ud fra de få kampe han har spillet. Han er meget ung og skal lige have tid til at spille sig ind på holdet og forstå de andre. Men jeg tror desværre også at hans bundniveau er meget lavt. Men derimod tror jeg også hans topniveau nok skal blive verdensklasse på et tidspunkt.
3. Enig. Han har simpelthen ikke niveauet overhovedet.
4. Enig i at han ikke har vist noget endnu. Udover da han lige kom til klubben og var fantastisk i de første par kampe. Jeg kan dog rigtig godt lide ham. Ved ikke om han måske bare aldrig rigtigt er kommet på holdet til at kunne vise hans talent.
5. Helt enig
6. Ikke enig. Det jeg synes der har manglet de sidste 1,5 år, som var der i starten af Garcia-tiden er at holdet hele tiden er afhængige af individuelle præstationer. Synes ikke bare det er de 3 du nævner, men ligeså meget kan Salah, Perotti mm. afgøre kampene. Men holdet falder bare igennem som hold, hvis en af spillerne ikke spiller en fantastisk kamp.
7. Enig, han ser god ud. Skal nok bare bruge lidt tid på at finde hans plads.

Til de mere tricky :)

1. Jeg mener simpelthen ikke han er god nok. Han er en fin angriber i et hold hvor det hele bare fungere, men på et hold som er i en opbygningsfase og skal bruge spillere der kan træde i karakter, så er han bare for dårlig. Synes det er samme historie som altid. Man kunne se at Destro, Borriello, Adriano mm. ikke ville slå igennem og min mening er at Dzeko falder ind i samme kategori og aldrig kommer til at slå igennem.

2. Jeg synes forsvaret ser meget godt ud, når de alle er friske. Både Florenzi og Peres kan spille på begge sider. Peres har jo spillet venstreback for Torino flere gange, mens Florenzi under EM Blev brugt som venstre-wingback. Et forsvar bestående af Peres - Manolas - Vermaelen (Rudiger når han er tilbage) - Florenzi synes jeg er meget fornuftigt.
gode ud og forventer ud fra videoer også at Rui er meget solid.

3 og 4. Det er nogle tricky-questions. Det kommer de næste 3 måneder til at besvare. Umiddelbart synes jeg både dem du nævner og flere af dem der er hentet ind er meget gode. Af indkøbene synes jeg Allison og Peres ligner rigtig gode indkøb.

En helt anden ting jeg tænker:
Jeg synes Allison ser bedre og mere stabil ud end szczesny og klart burde være starter. Hans drop igår kom heller ikke som den store overraskelse for mig.
Hvad er jeres holdning?

[Rettet af: TottiTheBest - 24/08/2016 - 16:48]

Lund
466 indlæg.
d. 24. august 2016

Jeg skrev med vilje ikke noget om målmandssituationen, fordi jeg ikke kan gøre mig klog på den. Generelt synes jeg, at vi er godt besat der, men hvem der skal stå er et godt spørgsmål. Personligt har jeg i hvert fald indtil i går selv foretrukket Szczesny. Jeg synes, at han er en fin målmand, som dog har sine mindre udfald. Men meget bunder nok også i, at jeg ikke synes, at historien taler for at have brasilianske målmænd. De er for mig at se lidt som at lege tag-fat med en vild løve. Det er sikkert sjovt nok i starten, men når det går galt, så går det virkelig galt. Se Allisons drop fra de Sydamerikanske mesterskaber tidligere i år som eksempel. Jeg fristes derfor til at tro, at Szczesny er den mest stabile af de to.

Lamela
2782 indlæg.
d. 25. august 2016

Havde Chesney nået bolden før Porto spilleren, var han blevet hyldet. Men vi ved jo, hvordan det gik i stedet. Portos 2.mål var uundgåeligt, eftersom spillerne også er mennesker og ikke robotter, de kunne ikke blive med at tage sprint på 100 meter. Spillerne var trætte og Chesny prøvede bare at agere den 3.forsvar for at hjælpe holdet. Til hans uheld, havde han desværre ikke farten til at nå bolden.

Jeg synes, i er lige lovlige hårde mod ham.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 25. august 2016

Nej Szezsny lavede en gigantisk brøler, angriberen er på vej ud af og har Jesus på nakken, han har intet at gøre derude og er medvirkende til at kampen lukkes, i en periode hvor vi 9 mod 11 faktisk har muligheder,
så jeg synes ikke vi er for hårde mod ham, det var af samme årsag at Arsenal droppede ham!

Der er i øvrigt håb for Roma:

Udklip fra BT!

- Flere garanterede pladser til de største ligaer
- Flere sikre pladser til de største klubber
- Kampe om lørdagen for at appellere til det asiatiske og amerikanske marked

Der er ændringer på vej i fodboldens Champions League, og de kommer formentlig allerede fra sæsonen 2018/2019, hvor den nuværende tv-aftale udløber.

- Vi har brug for at finde et nyt format inden udgangen af året. Vi snakker, og vi lytter, siger UEFA's turneringsdirektør Giorgio Marchetti til Daily Telegraph.

Der har længe været talt om ny struktur på Champions League, men det er først nu, at UEFA bekræfter det så direkte.

59971Cools
690 indlæg.
d. 25. august 2016

Kort om målmandssituationen.

Scjhgeyugawkhkhny - har jeg aldrig set lyset i... I Arsenal var han simpelthen en bombe, og selvom han har forbedret sig (lidt). Så er jeg absolut ikke fan af manden, en for arrogant tilgang til målmandsspillet, især hans mange drop taget i betragtning.

At man henter den brasilianske NT keeper, som tilmed er ung, det taler helt klart for mig til at give ham en fair chance på 10+ kampe. Hvis man ikke er tilfreds, så send ham på leje til vinter til en anden Serie-A klub, og så lad Schnkjhieuyrhey få lov at lege 2. halvdel.
Men synes det er fjollet at investere tid og erfaring på Szcnmjeytu hvis vi ikke tror han enten sikrer os Scudettoen (eller CL), eller virkelig tror på han vil blive (hvilket jeg ikke tror på).

asroma87
3430 indlæg.
d. 25. august 2016

szczesny.....

wojciech szczesny

[Rettet af: asroma87 - 25/08/2016 - 16:15]

mexes
2516 indlæg.
d. 26. august 2016

59971Cools

Jeg synes pt. Szczesny er den bedste målmand, som vi har i truppen. Mest erfaring og højeste topniveau.
Jeg er enig I, at Alisson endnu ikke har fået chancen, men vi har spillet én Ligakamp, så måske skulle vi lige vente til sæsonen er i gang før, at man siger, at han ikke har fået en fair chance.

Jeg synes hele målmandsproblematikken er svær i år. Vi har en målmand i Szczesny, som nok er bedst, men der er ingen udsigter i ham for fremtiden. Her har vi Alisson, som måske er vores fremtidige målmand.
Jeg synes egentlig at en dele ordning vil være mest optimal (selvom jeg normal nærmest HADER den ordning)
Alisson skal i hvert fald ikke sidde på bænken i 12 måneder nu, det giver ikke mening, omvendt så virker det også dumt at leje Szczesny og betale en høj hyre for hans bænkplads.

Så dele ordningen er svaret i mine øjne!

C. Panucci
216 indlæg.
d. 27. august 2016

Puha, altså. Jeg har det godt nok stramt efter nederlaget til Porto. Især vores Venstreback er jeg meget nervøs for. Det er ikke umiddelbart fordi en træner behøver være videnskabsmand, for at han kan regne ud, at der bare skal fart på i egen højre side, så skal indlæggene og frisparkene nok komme. Jeg synes at læser hist og her, at klubben er ude efter en ekstra midtbanespiller, jamen sp hent da Raul Meirreles ind på en fri og lad ham være den nye Keita. Og så indkøb en ordentlig venstreback og lad Emerson agere bacck-up. IHHHHH! (Frustrationspost... Jeg vender mig aldrig til det her med Europakompleks..)

[Rettet af: C. Panucci - 27/08/2016 - 09:39]

Lamela
2782 indlæg.
d. 28. august 2016

Med rygterne om Sadiq udlejes til Bologna, så har vi realt ingen back-up til Dzeko. Eller sagt på anden måde, ingen angriber til at presse Dzeko.

asromadk
3790 indlæg.
d. 28. august 2016

Edin Dzeko skal kun presset på én måde - videre i karrieren...

Kelevra
1261 indlæg.
d. 29. august 2016

Nu har jeg holdt mig fra denne side nogle dage siden Porto skuffelsen, pga. min egen negativitet. Og nu også kampen i går egentlig. Men nu må jeg bidrage med noget andet.

Jeg sad lidt i går og lurede over deres venstreback - Nicola Murru. Ung, lovende, spiller på ungdomslandsholdet. Vigtigst er at han er italiener. Måske ikke en spiller man skal skynde sig at købe, men synes da han er interessant. Man skal selvfølgelig huske at slå til før alt for mange andre klubber bliver interesseret.

Er det kun mig der har fået øje på ham? :)

asromadk
3790 indlæg.
d. 29. august 2016

Han er spændende - enig. Men mon ikke han er en 15 mio euro spiller. Som minimum. Og det ved man vel godt ikke kommer til at ske pt. Tvivler på at Cagliari er interesseret i at acceptere en fordelagtig lån-med-køb som givet fald ville være Walter Sabatinis taktik.

Det undrer mig også at der endnu ikke er de store rygter på Lorenzo Dickmann fra Novara. Udover et navn der siger spar2, så har jeg set ham i kamp 1 gang (godt nok serie b) - og det var virkelig gode ting. Kan dække begge sider som back. Han ryger med garanti til en større klub senest sommer 2017.

[Rettet af: asromadk - 29/08/2016 - 13:38]

Koch
844 indlæg.
d. 29. august 2016

I den mere kedelige ende bliver vi nu kædet sammen med Flamini. Kæmpe nej tak herfra.

asromadk
3790 indlæg.
d. 29. august 2016

Så hellere Vanish. Men det ville jo være et klassisk roma-move. At sende Vainqueur afsted tæt på gratis, hive en (tror jeg) løntung Flamini ind og så have haft en udgift set over 1 år ved at bytte de to...

asromadk
3790 indlæg.
d. 29. august 2016

Federico Ricci til Sassuolo for 4 mio euro + en tilbagekøbsklausul.

Denner
527 indlæg.
d. 29. august 2016

Har nu altid godt kunne lide Flamini's indstilling :D men vi har allerede DDR til at få hjerneblødninger hahah!

asromadk
3790 indlæg.
d. 30. august 2016

Men det er godt nok ærgerligt, hvis man ender med Flamini istedet for Valero pga. manglende CHL...

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 30. august 2016

Stærkt af Torino!!

Wilshere? Ikke spillet hele sidste sæson pga skader. Ja lad os hente ham. Slapt.

Lund
466 indlæg.
d. 30. august 2016

Joe Hart er et KÆMPE scoop! Men det kan Wilshere også blive. Selvfølgelig vil der gå noget tid, før han har den rette fitness til at kunne spille, men manden har i den grad talent og ikke mindst den rette vilje og mentalitet, som er savnet af mange Roma spillere. En mulighed for at leje ham for to år ville være særdeles fint i min optik. Hellere ham end en nødløsning som Belhanda!

[Rettet af: Lund - 30/08/2016 - 19:44]

Koch
844 indlæg.
d. 31. august 2016

Sadiq og Torosidis til Bologna. Synes det ville være passende hvis de sendte Belotti den anden vej.
Synes angrebet ser noget tyndt ud med afgangene af Sanabria, Ponce og nu Sadiq.

Sofus
3107 indlæg.
d. 31. august 2016

Bliver svært for Bologna at sende en Torino spiller til Roma @Koch ;-) Ellers er jeg helt enig i, at angrebet er tyndt.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 31. august 2016

Kun dzeko som eneste angriber i truppen. Horribelt. Giv os boriello ;) ser ikke ud til der sker mere for Roma i dette vindue.
Wilshere til Bournemouth.

Koch
844 indlæg.
d. 31. august 2016

Haha ja det kan du have ret i. Ved sgu ikke hvorfor jeg lige troede Belotti var blevet Bologna-spiller.

Lamela
2782 indlæg.
d. 31. august 2016

Bruno Peres er vel vores eneste lyspunkt i dette horrible transfervindue.

Ikke engang Iturbe & Doumbia formåede vi at cashe-in på.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 31. august 2016

Hvem fanden gider bruge penge på doumbia? Er han fortsat i roma?
Iturbe burde vi få lidt for. Vi henter ingenting ?!

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 31. august 2016

Ricci til sassuolo. Vi får ryddet op Idag. Desværre med sadiq og ricci.
Og den gamle græker

Koch
844 indlæg.
d. 31. august 2016

Doumbia er blevet lejet ud til Basel hvis jeg husker rigtigt.

Lamela
2782 indlæg.
d. 31. august 2016

Jep. Det blev kun til leje desværre. Iturbes Marseille handel er død. Hvornår lukker kineserne butikken?

Har vi forsat Seck i truppen?

asromadk
3790 indlæg.
d. 01. september 2016

Spalletti var ikke med på at sende Iturbe på lån til Lyon.

Forhandlingerne om en forlængelse til Manolas er hermed begyndt. Det kan tænkes at der nu er et halvt år til at afgøre om man kan få forlænget, eller om han eventuelt sælges nu hvor man ikke skal dele med Olmypiacos mere. Forhandlingerne er kommet skidt fra start, hvor Manolas ønsker en betydelig løn-stigning.

Med en kontrakt der udløber sommer 2017, så er spekulationerne omkring Walter Sabatinis fremtid nu også får alvor gået igang. Messaggero blandt andre melder om at det sandsynligvis er Sabatini selv, der om kort tid melder, at han ikke fortsætter.

Det kunne godt nok være rart med en frisk mand på posten. Det har været det sløjeste transfervindue i flere år.

1

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 01. september 2016

Med Vanqeuirs exit må det betyde vi vil anvende florenzi og di livio på midten ved skader og karantæner?
Kun én angriber i truppen. Sgu lidt tyndt besat, men ok vi laver jo masser af mål uden dzeko på banen

Sofus
3107 indlæg.
d. 01. september 2016

I andre nyheder:

Gode gamle Osvaldo takker nej til Chievo, stopper karrieren og fokuserer på sin musik. Hvorfor undrer det ikke en?

1

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma