Login
Glemt password Opret bruger

Garcia er færdig - Spalletti ny mand i trænersædet!!

Kategori: Rygter

Tot10
62 indlæg.
d. 13/01/16 12:20

Link
Gazzetta dello Sport

Ny træner - nyt håb. Tak til Garcia, han gjorde hvad han kunne og gjorde det fornuftigt. Kom tæt på en scudetto to sæsoner i streg, men kunne ikke sikre en stabil præstation fra holdet i længden. Spalletti står for hurtig boldomgang, direkte spil og offensiv fodbold. Glæder mig - velkommen tilbage signore Spalletti!

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 13. januar 2016

"Kom tæt på en scudetto to sæsoner i streg, men kunne ikke sikre en stabil præstation fra holdet i længden"

Tæt på og tæt på. 17 point efter begge gange kan vist ikke kaldes tæt på ;) Men forfriskende og glædeligt at den utroligt lange fyringsproces med rygter i 1½-2 måneder snart er slut! Spændende at se hvad Spalletti formår at få ud af holdet.

VeniVidiVici1927
129 indlæg.
d. 13. januar 2016

Hm. Jeg er stadig af den overbevisning, at holdet ikke nødvendigvis har godt af et trænerskifte nu. Personligt ville jeg have foretrukket, at ledelsen havde bakket op om Garcia minimum sæsonen ud. Derefter kunne man evt have genevalueret om Garcia var den rette mand til jobbet, hvis ikke slutresultatet var godkendt. Tror ikke umiddelbart holdet, spillemæssigt, bliver bedre af, at vi henter Spalletti her mid-season. Men der er ingen grund til at tage sorgerne på forskud - det vigtigste er nu engang hvordan vores Roma klarer sig på banen. Der skal lyde et stort held og lykke til Spalletti og et tak for denne gang til Garcia.

Tot10
62 indlæg.
d. 13. januar 2016

@DanieleTotti

Arh nu går du i små sko :-)

Ok - tæt på og tæt på er måske så meget sagt - men med mere stabilitet havde vi været reelle contenders. Spalletti havde jo næsten samme record - 2 st. 2.-pladser, men her var marginalerne trods alt langt mindre. Jeg forholder mig positivt stemt overfor forandringen - og mener ikke som @VeniVidiVici at et skifte skulle udskydes. Er katten ude af sækken og er der en løsning der peger fremad, så skal man skifte. Det andet ødelægger mere end det gavner. Og ok - det havde været fint med Lippi til sommer, men når Spalletti er ledig nu, så mener jeg han er en fuldgod erstatning. Og han har heller ikke fået mere end 1 1/2 års kontrakt...så hvem ved om Lippi alligevel lurer i kulissen :-)

tdj89
867 indlæg.
d. 13. januar 2016

Det er imo en trist dag for Roma. Efter et par års ro og stabilitet, starter vi nu 'forfra' igen. Selvfølgelig var tiden kommet for Garcia med de sensete resultater eller mangel på samme. Nu må tiden så vise, om problemet var træneren, eller om det skal findes et andet sted i klubben.

I takt med præstationerne begyndte at blive svingende, synes jeg der har været en forbindelse mellem dette og trupsituationen. Indkøbene har i visse tilfælde været håbløse. Doumbia tog afsted lige så hurtigt han kom ind, og er nu tilbage. En spiller som Iturbe er ligeledes taget videre, i håb om en kontrakt.

Roma er en klub med begrænset midler. Ovenstående handler er derfor yderst problematiske, idet det netop er to af de handler, hvor der virkelig er blevet bundet mange penge. Desværre ligner det, at mønsteret forsætter i en spiller som Dzeko.

Pga ovenstående synes jeg Sabatini er glemt i kritikken af Garcia. De arbejdsvilkår Sabatini har givet Garcia, har ikke altid været lige gode. Nøglespillere er blevet solgt, og erstatninger har ikke været på niveau. Samtidig har indkøb der har haft til rolle at bygge yderligere på klubben, også været fiaskoer.

Jeg har set mange herinde pege på en klub som Napoli ("Prøv se Napoli osv"). Ja, prøv at se Napoli. Prøv at se deres hold opstillingerne fra kamp til kamp og se, hvor lang tid deres nøglespillere har været i klubben. Noget af det værste for en træner, er manglende kontinuitet, og det har Garcia bestemt ikke haft. Kig alene på sommerens transfervindue og se, hvor sent der blev solgt og indkøbt. Det er skadeligt for en opstartperiode/sæsonstart.

Nu skal det blive spændende med Spalletti som jeg er glad for valget faldt på. Jeg vil dog i den forbindelse påpege et par ting.

1. Noget af den kritik Garcia har fået, og som visse folk aldrig har tilgivet, er 1-7 kampen mod Bayern. "Garcia kunne ikke afvige fra sin normale taktik" osv osv. Nogen der kan fortælle mig, hvem der var træner da Roma tabte 7-1 til Utd, fordi trænerne troede, at han kunne bruge sin specielle taktik på udebane mod Utd?

2. Alle følgende citater stammer fra denne side.

"Efter to nederlag i to kampe ligger Roma sidst i Serie A, og da sidste sæsons sjetteplads næppe vil gå over historien som en af de mere succesfulde, er der på det seneste blevet sået en del tvivl om cheftræner Luciano Spallettis jobsikkerhed."

"det var sku os på tide!!."

"Yes , så er han væk, var ikke den støreste fan af ham"

"Hold op. Den mand har været god for Roma. Han var ved at miste grebet om Roma det er rigtigt."

"men han er nok kørt fast nu så fint han stopper i tide"

"Både godt og skidt! fordi han var ved at køre træt i jobbet er der er brug for ny energi!"

"Det var det rigtige tidspunkt han stoppede i Roma"

Hvem sagde Déjà vu?

1

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 13. januar 2016

Hvis Roma ikke vinder hjemme over Verona i weekenden bør Spalletti fyres!!!!! ;o)

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 13. januar 2016

"1. Noget af den kritik Garcia har fået, og som visse folk aldrig har tilgivet, er 1-7 kampen mod Bayern. "Garcia kunne ikke afvige fra sin normale taktik" osv osv. Nogen der kan fortælle mig, hvem der var træner da Roma tabte 7-1 til Utd, fordi trænerne troede, at han kunne bruge sin specielle taktik på udebane mod Utd?"

Da vi tabte til Manchester var 2 af målene langskudsdrøn fra Carrick - hvor tit sker det lige? 2 af målene så Doni meget skidt ud, og han spillede en helt horribel kamp! Den aften var en aften hvor alt gik op i en højere enhed for Manchester og alle marginaler var på deres side. Bayerns mål i nederlaget var ikke noget ekstraordinært, kun konsekvens af forfejlet taktik og mentalt fraværende hold.

Og hvad skete der efter Manchester kampen? Holdet vinder 4-0 over Sampdoria hjemme og 1-3 over Inter (mesterholdet) på udebane. Herudover vandt i 6-2 over Inter i hjemmekampen i første kamp i Coppa Italia finalen, som i sammenlagt vandt. Forskellen ? Garcias hold gik fuldstændig døde efter sidste sæsons afklapsning i Bayern og vandt med meget held og ringe konkurrenter en Champions League plads. I denne sæson er holdet også faldt fuldstændig sammen efter endnu en afklapsning. Afklapsningerne taler altså ikke mod et trænerskifte til Spalletti, men for....

tdj89
867 indlæg.
d. 13. januar 2016

@DanieleTotti

Elsker dit argument med 'ringe konkurrenter'. Det bliver simpelthen ikke dummere end dette.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 13. januar 2016

"Elsker dit argument med 'ringe konkurrenter'. Det bliver simpelthen ikke dummere end dette."

Det bliver vel aldrig dummere end at sætte individuelle situationer i kasser og sammenligne forskellige situationer og scenarier i 1-1, fremfor at nuancere og inddrage forskellige perspektiverende aspekter fra de forskellige scenarier. Men det er måske for meget at forvente.

tdj89
867 indlæg.
d. 13. januar 2016

Vindere er altid vindere på bekostning af tabere. Dvs der er altid nogen der klarer sig ringere end andre. Derfor er det sjovt, at du ikke vil anerkende Romas 2.plads sidste år, pga ringere konkurrenter. For no shit Sherlock, selvfølgelig var konkurrenterne der sluttede lavere, ringere end Roma.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 13. januar 2016

Og i år er konkurrenterne bedre - Napoli, Fiorentina og Inter har alle taget et niveau op. Og vi ser ud til at stå på samme niveau som på tilsvarende tidspunkt sidste år, hvis ikke lidt dårligere faktisk. Hvad er der sket? Vores bedre konkurrenter i år har overhalet os. bare to af dem haft samme niveau sidste år ville vi med stor sandsynlighed ikke have endt på anden pladsen. Derfor mener jeg ikke man skal snakke Garcias præstation med en andenplads sidste år op. Vi var bare de bedste af de dårlige. Det niveau går ikke længere når konkurrenterne er blevet bedre. Og hvis det er det niveau Garcia kan præstere på, så er det ikke godt nok i længden.

tdj89
867 indlæg.
d. 13. januar 2016

@DanieleTotti

Nu skrev du tidligere:
"Afklapsningerne taler altså ikke mod et trænerskifte til Spalletti, men for...."

Hvordan synes du en 6.plads og efterfølgende 2 nederlag i sæsonstarten, taler for Spalletti?

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 13. januar 2016

"Hvordan synes du en 6.plads og efterfølgende 2 nederlag i sæsonstarten, taler for Spalletti?"

Svar:
"Det bliver vel aldrig dummere end at sætte individuelle situationer i kasser og sammenligne forskellige situationer og scenarier i 1-1, fremfor at nuancere og inddrage forskellige perspektiverende aspekter fra de forskellige scenarier"

Og hvis ikke det hjælper dig så tror jeg bare jeg trækker stikket før det bliver alt for dumt :)

tdj89
867 indlæg.
d. 13. januar 2016

Jeg sætter dem ikke i kasser, men referer blot til, at Spalletti var i samme situation som Garcia. Gode længerevarende resultater blev afløst af dårlige, hvorefter begge måtte vinke farvel til jobbet. Nu skal førstenævnte så være frelser.

Lokumspoet
94 indlæg.
d. 13. januar 2016

Tdj, hvis Roma har haft "begrænsede midler" under Garcia, hvad havde de så under Spalettis første ophold i klubben? De kunne jo ikke købe en breddespiller uden først at sælge en stamspiller. Det salg, der ærger mig mest i min tid som Roma-fan, er helt klart Aquilani. Et salg man jo blev tvunget til af den daværende økonomiske situation.

Det kan godt være, at du synes, Roma har begrænsede midler lige nu, men det er stadig en væsentlig forbedring ift under Sensi-familien. Det er trods alt afgørende for en træner, at han kan beholde stamspillere og måske endda forbedre start 11'eren.

Jeg tror faktisk generelt ikke, at man skal ignorere, at klubben har fået nye ejere siden Spalettis sidste ophold. Det kan godt være, at han forlod klubben efter en dårlig periode, men da han ankom, var den jo helt fucked. Alt var kaos.

Det kan godt være, at Spaletti kommer til at forlade klubben igen om 3-4 efter en svag opstart. Det skal jeg ikke kunne sige. Men indtil han har overbevist mig om, at han er den forkerte, har jeg 100% tillid til ham.

mexes
2516 indlæg.
d. 13. januar 2016

Jeg brækker mig snart over dig tdj89.
Det ligner du kun er her på siden for at skabe splid og diskussioner. I mine øjne tror jeg ikke, at dine argumenter vil holde selv i børnehaven, så jeg gider faktisk ikke engang bruge tid på at svare på dem...

Jeg synes tiden var kommet til at sige farvel til Rudi. Jeg kan rigtig godt lide ham, men synes holdet trænger til et frisk pust. Garcia skal have stor tak for indsatsen. Det var ikke noget stabilt hold, som han overtog.
Sikkert eller ej, så har han ført os til 2 sølvmedaljer og hermed direkte billet til CL samt fået os videre i en pulje, som vi burde, mens han sidste år ikke fik os over Man City og Bayern, hvilket ikke kan være et krav.
Jeg glæder mig til at se Spalletti igen!

Håber vi kommer ind i en god periode nu. Top 3 må være målet for sæsonen nu!

tdj89
867 indlæg.
d. 13. januar 2016

@mexes

Konstruktivt.
Undrer mig over, at du mener jeg bare vil skabe splid, da vi stortset skriver det samme, som du gør i dit midterstykke.

@Lokumspoet

Vi er helt enige mht midler nu og dengang. Min pointe var, at med begrænset midler tænker jeg på, at vores 'store' indkøb er fx Doumbia og Iturbe. Derfor er det selvfølgelig et kæmpe problem, når disse ikke slår til, da vi ikke bare sådan lige henter andre spillere.

[Rettet af: tdj89 - 13/01/2016 - 15:36]

Lokumspoet
94 indlæg.
d. 13. januar 2016

Tjah, you win some, you lose some.
Doumbia kommer vi måske til at miste lidt på. Han blev hentet for omkring 100 mio. kr., og vi får jo nok noget for ham, når han bliver solgt, så det er trods alt et begrænset tab i moderne fodbold.
Iturbe har floppet når man tænker på prisen. Men på ham henter vi jo også noget ind i transferindtægter den anden vej. Der vil selvfølgelig også være tale om et tab, men sådan er det jo, når man handler.

Omvendt tjente vi vel 3-400 mio. på Lamela og Marcos.

I øvrigt kan det jo være, at Spa kan få Doumbia til præstere. Jeg tvivler stærkt på det, da han ligner en der bare skal videre, men da CSKA ikke vel hente ham tilbage permanent, og der ikke umiddelbart står andre klubber klar, kunne det da godt være. Lige nu har vi alligevel kun en lidt for ung og en lidt for dårlig angriber.
Uanset hvad er jeg spændt på at se, hvad Spa får ud af truppen.

tdj89
867 indlæg.
d. 13. januar 2016

@Lokumspoet

Du overser lidt pointen. Det handler ikke om, at de kan indebringe noget senere, det handler om, at så længe de blot er udlejet, har vi bundet penge i dem, og her kommer begrebet 'begrænset midler' i spil, da vi ikke bare henter en ny profil.

Lokumspoet
94 indlæg.
d. 13. januar 2016

I så fald overser du også min pointe.
Iturbe er lejet ud, så ja, der har måske 20 mio € ude at hænge. Han kunne ikke afsættes permanent, derfor udleje med købsklausul, selvom salg havde været bedre. Men det er vel også det. Doumbia er tilbage/kommer tilbage tilbage her i januar, og så vidt jeg ved, har vi ikke andre nævneværdige salgsobjekter på udlån.

Det kan godt være, at vi har nogle penge ud at svømme på Iturbe. Men for det første håber jeg da ikke, at hele vores transferbudget er hængt op på hans salg. For det andet mister man jo nogle penge her, men får nogle penge der. Der er jo ingen af os, der har den fjerneste idé, om hvordan Romas økonomi og transferbudget ser ud. Vi ved nogenlunde, hvad der er købt og solgt for, men en klubs økonomi handler jo om mere end det.

En helt anden ting er, at jeg da håber, at Spa lige bruger det næste halve år på at finde ud af, hvad den nuværende trup er værd, inden han går ud og henter store spillere til hundredevis af millioner.

asromadk
3790 indlæg.
d. 13. januar 2016

<Hvor er det vildt, jeg er enig med dig igen og igen tdj. It's a miracle.

Fred være med trænerskiftet. Spaletti er den korrete mand, når det nu skal være.

Tak for 2½ gode år RG. Det var en fornøjelse, og tillykke med, at du har den højeste sejrs-procent for en Roma-træner i 22 år! :) (Vundet 56,8 procent i serie a)

[Rettet af: asromadk - 13/01/2016 - 19:22]

asromadk
3790 indlæg.
d. 14. januar 2016

Spaletti til Palotta -> "Holdet er stærkt, men det er nødvendigt at komme ind i hovederne på spillerne og arbejde med moralen"

Manden har ret. Men samtidig bringer gazzetta en sjov lille historie.

Roma har været det hold med næst færrest kilometer tilbagelagt (spiller-gennemsnit), kun overgået af Carpi. Der skrives at nogle spillere har været modstandere af, og skulle have modarbejdet at få gps-udstyr på, som trænerstaben selvfølgelig har interesse i at bruge.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 14. januar 2016

Skræmmende statistik alligevel. Særligt taget i betragtning af at vi sjælden kan spille mere end 70 minutter før holdet er helt døde. Mod Milan kun 45 minutter. Og den fysiske stab fik endda forstærkning/udskiftning før sæsonen.

1

tdj89
867 indlæg.
d. 14. januar 2016

Som jeg skrev i går, nu må vi se om træneren var problemet, eller om det skal findes et andet sted i klubben. Jeg tror på det sidste.

asromadk
3790 indlæg.
d. 15. januar 2016

Det giver forhåbentlig et boost. Men det er jo ikke fordi man pludselig vinder ligaen i år.

Men er rigtig glad for, at det er Spalletti. Katastrofe, hvis man havde hentet Leonardo ind. Bielsa ville have været lidt af et sats.

Som Ciccio Graziani udtaler det:

"Spalletti ved hvad situationen kræver, der er ingen bedre alternativer, han er en garanti. Nu skal man ud og finde nogle spillere for at stabilisere defensiven. [...] Med mit kendskab til Spalletti, vil han stille op i en 4-3-1-2 med Florenzi som yderste på midten og Pjanic som trequartista."

Får Ciccio ret, så bliver det altså en regulær omvæltning i måden offensive sættes sammen. Mindre spil på kanten og 2 angribere. Bliver spændende at se, om det måske er lige det Dzeko mangler. Han er imo bedre i et 2 mandsangreb.

DanieleTotti
913 indlæg.
d. 16. januar 2016

Totti og Dzeko i et tomandsangreb med Totti som regulær angriber også. Hans fodboldintelligens overstiger langt de fleste andre spillere - i et angreb med Dzeko vil fokus være på pga. hans fysik hvilket giver plads til at Totti kan finde de rigtige positioner. Det kunne være giftigt.

Ellers er det meget spændende med Spalletti. Jeg tror han får mere indflydelse på transferpolitikken end Garcia har gjort. Det lyder til at Spalletti og Pallotta allerede klinger virkelig godt. Mens Garcia i høj grad var Sabatinis mand virker det til at Pallotta er trådt i karakter og er på Spalletti på en anden måde end han var på Garcia. Derfor tror jeg også Sabatini ikke får forlænget sin kontrakt til sommer og skal skiftes ud.

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma