Kategori: Rygter
Så er der en ny indkøbs tråd. Lad os holde en god tone, og lade være med at komme med angreb på andre debattører.
God debat :-)
Ja det gør det.
For at fuldende det perfekte (men stadig realistiske) januarvindue, så mangler der vel blot to spillere. En gardering nede bagved og et offensivt kort at spille på.
Synes ikke engang man behøver at gå ud og satse en helt masse. Man kan i mine øjne nøjes med to lejeaftaler med option på køb af fx
Alderwereild og Pastore (eller Lamela for den sags skyld - selvom jeg foretrækker Pastore). Så ville jeg mene man har skabt de bedst tænkelig muligheder for at kunne presse Juve til det sidste for Scudettoen.
Alderwereild som en bobler i kampen mod Benatia og Castan. Et plus er, at han er stærk med bolden - minder vel en smule om Benatia med bold.
Pastore eller en anden offensiv trumf - en spiller der kan afgøre kampene og dække alle 3 positioner offensivt.
Graziano Pellè er simpelthen ikke manden. Ser man en video af ham (bare rolig jeg kendte ham godt i forvejen, men nu prøver jeg at holde det på et sagligt niveau - så symes jeg bare ikke han er god nok? Jeg savner især bevægelighed og eksplosivitet hos ham for at han ville kunne få succes på hos Garcia (og bare generelt på et højere niveau)
-> Han er en dygtig afslutter - men når nu det er muligt at finde en dygtig afslutter med dertilhørende førnævnte kvaliteter, så bør man jo gå efter det.
Henter man Heitinga og Pellè ind, så er man jo nærmest dårligere stillet end før. Eller om ikke andet Status Quo. Burdisso og Borriello kendte i det mindste klubben og bidrog med et eller andet i truppen tror jeg.
[Rettet af: asromadk - 23/01/2014 - 23:49]
Hvor står der at Borriello er skiftet?
Borriello er ikke helt skiftet i nu, men han forventes at lande i London, i løbet af i dag, sammen med Nocerino fra Milan.
http://www.altom-italienskfodbold.dk/nyheder/2951-borriello-og-nocerino-pa-vej-til-west-ham-23-1-romamilan
Toby Alderweired har skiftet klub en gang i år, så hvis han skal væk i dette vindue, skal det være til Ajax. FIFA-reglerne forhindrer nemlig en spiller at tørne ud for tre klubber i samme sæson.
Så forstår jeg ikke, hvordan Atletico har tilbudt ham til Napoli, samt Arsenal, Spurs & Pool er interesseret i at hente ham nu.
Ham vil selv gerne væk, pga. manglende spilletid & chancen for at misse Em, er til stede, hvis ikke han får nogle minutter i benene.
Samt Radja kan måske hjælpe ham til Roma.
Edit: måske endu en regel, der let kan omgås.
[Rettet af: Lamela - 24/01/2014 - 10:27]
Vi har vist mistet ham Berisha til Dortmund. Øv bøv.
Mht. Alderwereild - nå jeg havde ikke lige overvejet at han havde spillet i sommer for Ajax, men jo, det er helt rigtigt, han har spillet de første 4 kampe for Ajax kan jeg se. Tåbelig situation for ham nu.
Jeg ved godt det ikke kommer til at ske, men hvis det skete, ville det fandeme være fedt!
"Javier Hernández vil væk fra Manchester United, fordi den 25-årige mexicaner er bange for, at manglende spilletid kan koste ham VM-billetten. (The Sun)"
"Juan Matas skifte til Manchester United har affødt, at der stilles spørgsmålstegn ved Shinji Kagawas fremtid på Old Trafford. (Manchester Evening News)"
Kagawa og Javier Hernández til Roma ville jo være virkelig godt!!
Altså jeg ved godt det ikke sker, men hvis det skete ville det være godt for offensiven
Næppe begge to, men går man benhårdt efter det, så kan jeg ikke se hvorfor at de skulle være urealistiske. Det er klart, man får dem ikke smidt i nakken, så man skal ville det 100 procent for at kunne få sådan en handel igennem.
Jeg ville mest være til Kagawa omend jeg ikke er sikker på, han er god nok til at være en 'klar forstærkning af start 11'eren'. Og jeg ser det unødvendigt at forstærke bredden oppe foran som sådan - skal der hentes en, skal det være en der går direkte ind og hæver niveauet.
Chicharito er god, men minder simpelthen for meget om Destro synes jeg. Der er absolut ingen grund til at hente en spiller som blot er jævnbyrdig med Destro nu hvor Destro ligner en mand med selvtillid. Man vil sikkert ende med at begge spillere falder sammen. Igen, skal der hentes en konkurrent til Destro, så skal det være en som man kan forestille sig er så klart og tydeligt bedre, at Destro ikke går i baglås grundet konkurrence. Jeg er sikker på, at Destro sagtens ville kunne acceptere at blive nedprioriteret en gang imellem pga. Pastore - og det ville blot gøre ham bedre da han ville forsøge at lære af ham - men med Chicharito tror jeg der ville opstå en usund konkurrence imellem to spillere, som i bund og grund er meget jævnbyrdige.
Jeg synes slet ikke Destro og Chicharito kan sammenlignes. Synes faktisk de er to vidt forskellige spillere. Destro er ikke langsom, men jeg vil aldrig kalde ham hurtig. Han er en mere fysisk angriber, som ikke bevæger sig alt for meget. (heller ikke lidt), mens Chicharito i mine øjne er en hurtig og meget bevægelig angriber, som derimod ingen kompetencer i luftrummet har.
Er jeg den eneste som seriøst frygter at Pjanic ryger til psg? tror desværre de får lokket ham og Roma med et godt bud. Håber så virkelig at Pastore er en del af den handel, ellers ser det ret skidt ud
Pjanic er fortid i Roma, senest til sommer, alt andet er naivt at tro. Pjanic har siden han var purung været et af de her talenter, som hele fodbold-Europa har haft et godt øje til og det var en kæmpe overraskelse da vi formåede at hente ham tilbage i 2011 - og så endda til en pris på blot 11 mio. euro !? Det må have siddet nogle sportsdirektører rundt om i topklubberne med røde øre, over ikke at have set den komme.
Der er så få af Pjanic type (Pirlo og Xavi ligner vel mest), at det er naturligt at mange klubber vil være interesserede. Jeg vil selvfølgelig være ked af at se ham forsvinde, men på den anden side er det uundgåeligt og jeg er også af den holdning, at Roma er en klub der skal sælge, hvis prisen af den rette.
Det er lidt svært at prissætte Pjanic lige nu. På den ene side så synes jeg jo at han skal være rigtig dyr - altså på den sjove side af 40 mio. euro - det der taler for er hans topniveau, hans uniqueness, hans vigtighed for Roma. På den anden side, så er bundniveauet ikke helt hvor det skal være og 40 mio. euro for en "ufærdig" spiller er også mange penge.
I den ideelle verden, så holder vi ham frem til sommer. Han spiller en stærk halvsæson (vinder Scudettoen) og krydre det med en god indsats ved VM for Bosnien. Hvis det lykkes, så vil der helt sikkert udbryde en budkrig mellem nogle af de helt store klubber - PSG, City, United, Chelsea, Real Madrid, Barcelona etc. og så vil en salgspris på 40-50 mio. euro ikke være urealistisk...
Selvfølgelig kan de sammenlignes mexes :) Jeg siger ikke de er komplette kopier, men de har imo deres force helt fremme i feltet.
Chica er hurtig - men kun på de første 10 meter. Destro er bestemt ligeså hurtigt hvis man snakker 20-30 meter. Af samme grund har Chica store mangler når han kommer for langt væk fra mål (han ville skulle spille en meget stationær variant af Destros rolle under Garcia).
Han overgår så Destro på målmæse omend det kan Destro sagtens nå at modbevise over de kommende år.
Men min pointe er netop også - imens at min sammenligning går på, at de begge er typer der skal være den 'mest' stationære af de 3 forreste i vores system og hele tiden søge chancerne i feltet - at Chicharito ikke er god nok til at udkonkurrere Destro?
Om ikke andet så er det 2 spillere som på (nogle) punkter minder tilpas meget om hinanden til at de ville konkurrere direkte om den samme rolle på vores hold PT. Jeg kan slet ikke se dem sammen i vores 3 mands angreb.
Ergo, ville det blot ende med en usund konkurrence imellem dem - der måske kan ende med at ødelægge Destros opadgående formkurve. Det ser jeg helst ikke ske.
Pjanic kan man holde på hvis man kommer i CHL - han vil næppe være utilfreds, men samtidig så kan tilbuddet til sommer være så godt, at det er noget både Roma og Pjanic er nødt til at sige ja til. Jeg betragter også Pjanic som værende minimum 40 mio euro værd. Og også mere - men det kræver, at han udfolder sit talent i længere tid. Til sommer allerede kan man stå med en guldgrube i ham - og vil PSG/Barca fx så have ham - så håber jeg man kan indkassere 'niveau 1' pris for ham. Så er alt under 50 mio euro en hån for Roma der til sommer forhåbentligt langt om længe er tilbage i europæisk topfodbold.
Jeg nægter at tro man sælger ham nu. Det ville være at skyde sig selv i foden. Og den eneste måde man sportsligt kan komme videre på, er så hvis man får hentet en øjeblikkelig erstatning der så skal løfte det Pjanic har løftet. Et bud kunne være Cabaye, men chancen er der også for, at han skal bruge tid til at falde til - og det kan koste dyrt i foråret!
Godt Bastos blev hentet! Balza ude i lang tid endnu
[Rettet af: TottiTheBest - 24/01/2014 - 17:09]
Tror ikke Cabaye skal bruge så langtid på at tilvænnesig, som så mange andre i det han allerede vil kende 3 fra hans tid i Lille (Rudi, Bastos og Gervinho)
plus så mener jeg også han spillede rigtig godt for Newcastle fra første dag af, og hvis han kan tilpasse sig i England så hurtigt, som han gjorde tror jeg ikke det biver noget problem at falde til i Rom.
btw her er en artikel om problemet med Alderweireld
http://football-italia.net/44267/alderweireld-roma-unlikely
[Rettet af: sebbews - 24/01/2014 - 17:16]
Ja, det er bestemt muligt for ham tror jeg. Men samtidig vil jeg nødigt satse noget som helst her for foråret. Så håber man holder på Pjanic for enhver pris næsten - antaget at han selv synes det kunne være spændende at fortsætte ihvertfald sæsonen ud i Roma. Det må man lidt gå ud fra, han elsker klubben og Rom og har flere gange givet udtryk for dette - så hvorfor skulle han pludselig ikke være klar til at ofre 6 måneder mere på klubben så vi kan komme i CHL.
Katastrofe hvis vi bliver nr 3 og ikke klarer kval. 2 pladsen skal simpelthen i hus!
Mht Alderweireld: jeg kender godt reglerne, men havde overset at han havde spillet kampe i sommer for Ajax. Der er ikke noget problem i at være i 3 klubber på en sæson, men man må ikke SPILLE for 3 klubber.
Dvs. var han skiftet inden han havde fået minutter i Ajax i august måned (som jeg egentlig huskede det), så kunne han tage til Roma uden problemer. Men det kan han ikke, for ja, som jeg fik læst op på - han spillede de første 4 kampe for Ajax i august.
Sæsonen 2024/25
89
0
Transfers 24/25
230
0
Salg af tøj
3
0
Hotel i Rom
2
0