Login
Glemt password Opret bruger

Indkøb 18.

Kategori: Rygter

Kim89
1171 indlæg.
d. 10/01/14 20:36

Så er der en ny indkøbs tråd. Lad os holde en god tone, og lade være med at komme med angreb på andre debattører.

God debat :-)

tdj89
867 indlæg.
d. 11. januar 2014

Arsenal are considering a move for Roma's 22-year-old striker Mattia Destro. (Source: Rai TV)

asromadk
3790 indlæg.
d. 11. januar 2014

Det skal de da være velkomne til. Men med de beløb Wenger generelt kaster omkring sig med, så kan han nok godt glemme det.

25 mio euro og et par klausuler, så ville jeg begynde at overveje det - såfremt det var mig der skulle tage beslutningen.

Alt under, det er jo bare en hån og ville i bund og grund være med til at vi igen distancerer os fra at være en 'del af europæisk topfodbold'. Nu er vi jo ligeså godt på vej, så ville det være noget af et svaghedstegn. Man kan godt sælge ham, men det skal jo være for en pris der klart signalerer at vi har at gøre med en topspiller fra en topklub.

[Rettet af: asromadk - 11/01/2014 - 00:30]

tdj89
867 indlæg.
d. 11. januar 2014

Samme spørgsmål som i sidste tråd:

Er Balza skadet?

Hvis ja, kunne må forstille sig han vil væk i dette vindue, pga sin landsholdsplads?
Jeg håber vi sælger ham, han er så middelmådig, og passer ikke ind i Roma.

[Rettet af: tdj89 - 11/01/2014 - 00:39]

sebbews
270 indlæg.
d. 11. januar 2014

hvorfor skulle han ville sælges hvis han var skadet? giver der mere mening hvis han ikke var skadet og ikke fik noget spilletid

1

Andreas
789 indlæg.
d. 11. januar 2014

Balza har været ude med en seneskade siden midten af november. Forventes klar i slutningen af januar.

http://www.holdnyt.dk/skader-karantaener/fodbold/italien-serie-a

Kim89
1171 indlæg.
d. 11. januar 2014

Og lige meget hvordan det går, så er Balza da i det mindste en god back up til Dodo, så hvis han ikke har noget i mod, at kæmpe for sin plads i Roma, så skal han da ingen steder.

Og solgte vi ham eller lejede ham ud, så har vi sådanset kun en rigtig venstreback og det er Dodo. Og hvis Dodo så bliver skadet, ja så har vi Torosidis, men så har vi så ikke nogen til at dække højrebacken hvis der sker noget med Maicon.

Så skal der sælges ud på backpladserne, kræver det at vi handler ind på de positioner først.

1

tdj89
867 indlæg.
d. 11. januar 2014

Jose Angel kommer hjem til sommer. Nej Balza er ikke en god backup, ellersom han spiller af lort når han spiller.

Han kan komme til Arsenal og være Bendtners bitch, ligesom han var i landskampen ;)

Lad os sælge Balza, og købe en rigtig god venstreback. Én der har niveau til at tage kampen op mod Dodo. Jeg tror dog at Jose Angel kan være manden til dette. En god typisk spansk back.

[Rettet af: tdj89 - 11/01/2014 - 11:02]

romeren10
332 indlæg.
d. 11. januar 2014

Ntep honored to be linked with Roma: “I wouldn’t think twice!”

Spørgsmålet, er om han er god nok i Sabatinis øjne.

[Rettet af: romeren10 - 11/01/2014 - 11:04]

Kim89
1171 indlæg.
d. 11. januar 2014

Øhhh Jose Angel??? Hvis ikke du kan være fast mand i Real Sociadad, så kan du heller ikke kæmpe med om pladsen i Roma, så hvis nogen skal sælges så er det Jose Angel.

Men jeg syntes ideen om at vi køber en ny venstreback er god, også selvom det koster et Balza farvel. Men så skal det være en rigtig back, som fysisk og i spillestil minder om Maicon. en med rigtig god fysik, der flytter alle modstandere, når han kommer i fart.

Hvad vi ikke skal have er forsvarsspillere, der ligger sig ned og tuder hvis de bliver tacklet.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 11. januar 2014

Hvis det ikke var fordi han har spillet for Lazio så synes jeg kolarov er rigtig god. Nej tak til José Angel. Sælg ham. Vi henter vel en fra den franske liga?

1

matti92
179 indlæg.
d. 11. januar 2014

Hvis vi sælger destro til Arsenal går jeg amok har virkelig en fidus til destro han skal bare have en masse spilletid !

1

[Rettet af: matti92 - 11/01/2014 - 11:45]

Crap_Bag
1179 indlæg.
d. 11. januar 2014

So do I, @matti92, so do I..!

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 11. januar 2014

Silly season mange useriøse rygter!! Selvfølgelig sælger vi ikke destro !!

TheTotti
456 indlæg.
d. 11. januar 2014

Journalisten Di Marzio mener at vide, at Roma og Westham er blevet enige om en Boriello handel, mandag skal Boriello efter sigende forhandle kontrakt med London klubben.

Fint at skibe han afsted, men det kræver i mine øjne en erstatning der kan give Destro den fornødne konkurrence. Det mener jeg vil være sundt til ham!

Kim89
1171 indlæg.
d. 11. januar 2014

Det er fuldstændig rigtigt at West Ham og Roma forhandler Borriello. Klubberne er enige, men Borriello og Garcia skal mødes med West Ham på mandag for, at få handlen helt igennem.

Også skulle ny indkøbte Paredes være en næsten sikker mand i Sampdoria trøjen det næste halve år.

http://www.altom-italienskfodbold.dk/nyheder/2843-paredes-til-sampdoria-borriello-taet-pa-west-ham-11-1-romasampdoria

Romaneren
1727 indlæg.
d. 11. januar 2014

Jeg må indrømme, at jeg er blevet stor fan af klubbens købs- og salgspolitik. Havde ikke den store tiltro til det hele i sommer, da vi solgte Lamela, Marquinhos og Osvaldo.

Men salgene af de 3 har jo stort set vist sig at være kongehandler allesammen. Masser af penge ind fra Lamela og Marquinhos, og en pain in the ass fattigere med Osvaldo.

Og nu med salget af Bradley og måske også endda Borriello.

Det er første gang i lang tid at der lader til at være en idé med vores transfers, og vores handler er allesammen gennemsyret af rigtig godt købmandskab. Det er en fornøjelse at se - især når alle de fornuftige penge, der kommer ind, investeres i klassekøb, der ikke er for dyre og som vi ikke giver helt latterlige lønninger.

Bare lige lidt love til vores ejere og ledelsen. Det er noget kanon arbejde, der bliver gjort i denne sæson, og man kan kun håbe, at det vil fortsætte!

asromadk
3790 indlæg.
d. 11. januar 2014

Enig i at det er fantastisk.

Men hovedessensen er netop god købmandskab, og at få gjort op med den indespisthed der har været i klubben i så mange år - og som blot har resulteret i dårlige salg, og endnu dårligere køb.

Jeg synes det er herligt at se, at klubben ikke er så 'bange' for at sælge spillere mere. Jeg var slet ikke i tvivl om, at de salg man foretog i sommer var de rigtige. Det var de fornuftige valg at træffe.

At man så har formået at hente de spillere ind man stod og manglede, plus at disse har præsteret øjeblikkeligt, det er over al forventning.

Mest af alt. Det her er et skifte i tankegang, som man skal holde fast i. Ingen er uundværlige. Livet går videre, og måske skal man gøre noget, som først vil være 'positivt' i det store perspektiv.

sebbews
270 indlæg.
d. 12. januar 2014

Borriello har på sin facebook page skrevet ''Premier league im coming'' og lagt et billed op af Upton Park, så den er vist sikkert at han skifter nu.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 12. januar 2014

Fedt at komme af med Borriello! Så mangler vi bare Burdisso.!

asromadk
3790 indlæg.
d. 12. januar 2014

Borriello

Det skulle være helt op til ham, skiftet er på plads imellem klubberne. Der er tale om en lejeaftale med option på køb.
- Jeg har dog ikke kunne finde noget omkring løn; men mon ikke man kan forvente, at Roma er villige til at stå for noget af lønnen? Det virker mærkeligt at man pludselig har så 'nemt' ved at komme af med ham.
- Men det skulle være op til ham, og hans udmelding på Facebook tyder på, at det er en done deal.

Berisha.

Roma står med med 338.000 euro for den unge svensker.

Dingding
134 indlæg.
d. 12. januar 2014

Interessante kommentarer fra kommentatoren.

Hvis Barcelona prøver at røvrende os ved at sige, at de har rykket Sanabria op i A-truppen, så kan de da bare rende os. Dårlig stil, at de prøver at lave om på klausulerne.

tdj89
867 indlæg.
d. 13. januar 2014

Jaaaa, Mata!!!!

[Rettet af: tdj89 - 13/01/2014 - 09:34]

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 13. januar 2014

Mata?? Ya Right. ;)

Jonas
4091 indlæg.
d. 13. januar 2014

Borriello har ikke nogen facebookprofil, den er fake, så lad os nu vente og se. Ifølge de sidste rygter skal han ikke være overbevist om et skifte til PL.

Baldissoni har udtalt at Roma ikke er færdig på transfermarkedet, så vi kan godt forvente flere nye spillere og muligvis afgange!

VeniVidiVici1927
129 indlæg.
d. 13. januar 2014

@ tdj89
Er Mata rygtet reelt (jeg har intet kunne finde om det) eller er det bare ønsketænkning?

1

asroma87
3430 indlæg.
d. 13. januar 2014

Selvfølgelig er Mata rygtet ikke rigtigt...det er noget han selv har fundet på!

tdj89
867 indlæg.
d. 13. januar 2014

Det var bare et ønske.

mexes
2516 indlæg.
d. 13. januar 2014

Jaaaaaa, Messi, Ronaldo, Hazard....! ;)

3

sebbews
270 indlæg.
d. 13. januar 2014

Nu har Borriello der ihvertfald på sin officielle Twitter lagt et billed op, hvor han har hashtagget(#) englishbreakfast

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 13. januar 2014

Er truppen egentlig ikke komplet nu? Mangler eventuelt en venstre back og en angriber der kan ramme målet modsat gervinho...

Kvistus
1556 indlæg.
d. 13. januar 2014

Lidt off topic, men er der nogen der ved hvorfor Rudi var til Ballon d'or? Han blev filmet på et tidspunkt.

Lamela
2782 indlæg.
d. 14. januar 2014

Han henter Zlatan. :)

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 14. januar 2014

Rygterne går på et direkte bytte mellem Zlatan og boriello!
Årets træner i Frankrig skal da være med til sådan en event!

[Rettet af: Tottithorsen - 14/01/2014 - 09:55]

romeren10
332 indlæg.
d. 14. januar 2014

Zlatan ville være kanon i Roma, men kun hvis han kunne skrabe 10m euro af sin årsløn væk.
læste et eller andet sted at PSG giver ham 75m euro om året (ER DU SINDSYG man?????), hvor af det meste selvfølgelig går til skat.

[Rettet af: romeren10 - 14/01/2014 - 11:23]

Hulio
85 indlæg.
d. 14. januar 2014

Til Romeren10: Så du med på at give Zlatan 65 mio. Euro om året? Eller hvordan skal dit indlæg forstås? :)

Lamela
2782 indlæg.
d. 14. januar 2014

Det med skatten, tager vist Psg eller sheiken vist sig af. Eller noget af det.

Zlatan opslaget var skrevet i et forsøg på at være humoristisk. Men det kan være svært at tyde det på skrift.

On topic.

Samp-Genoa skulle være interesseret i Burdisso.

Med Boriello ud af døren og Burdisso måske samme vej, så bliver der en hulens masse penge til overs. De to herrer tjener, en håndfuld for meget i forhold til deres talent. (Tak Rosella)

Vi har lige været vidne til en handel af halv dyr herre(Radja), til forstærkning af truppen. Derfor tror jeg også, hvis Saba vil hente to direkte erstatninger til B&B, så kunne jeg godt forestille mig, det vil være i Radja klassen. Måske ikke i samme pris klasse.

Jeg har ingen primær ønsker til de fronter, men vil istedet se frem til, hvem Saba og Garcia henter. Vi har vist nok fyldt talent kvoten op, derfor så jeg gerne etablerede spillere, som kan gå direkte ind i truppen.

[Rettet af: Lamela - 15/01/2014 - 00:01]

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 15. januar 2014

Jo flere og dyre erstatninger, jo længere kommer vores egne talenter væk fra førsteholdsfodbold :) Den balance er svær at blive enige om, desværre.

Kim89
1171 indlæg.
d. 15. januar 2014

Du har ret Don Emilio, jo flere dyre erstatninger vi henter, jo længere kommer vores egne talenter væk fra førsteholdet.
Dog ser jeg ikke de dyre erstatninger som den største trussel for vores egne, da man også kan sige, at på et hold med klasse spillere, der kan det være nemmere at smide en ung spiller ind, på holdet, da de ikke vil kunne gøre meget skade.

Det der bekymre mig mest, er nu stadigvæk klubbens tendens til at hente unge og må jeg tilføje forholdsvis dyre spillere under 18 som aldrig har spillet førsteholds fodbold før. Dem ser jeg som en større trussel mod vores egne.

klasse spillere eller vores egne talenter, det burde være fordellingen.

romeren10
332 indlæg.
d. 15. januar 2014

@ Hulio

Nej ikke til 65m euro. Zlatan's løn er omkring 12-15m euro efter skat, før skat er det omkring 75m euro, hvis mine kilder ellers taler sandt. I Frankrig er det vist noget med at millionærer skal betale 75% i skat, så derfor er hans løn før skat så høj.

Så hvis Zlatan vil skære sit løn (efter skat) ned til 5-7m euro om året, er han da meget mere end velkommen i Rom.

romeren10
332 indlæg.
d. 15. januar 2014

Kim du har en pointe, men man skal også huske på at det i visse tilfælde kan give gevinst (jeg tænker på Lamela, hentet for 17m euro solgt for 35m euro, og Marquinhos hentet for 5m euro eller deromkring og solgt for 32-35m euro.). Hvis klubben bruger ''store summer'' penge på denne type talenter, har jeg intet problem med det. Det er win-win. Hvis de slår igennem, så kan vi enten tjene kassen ved at sælge videre, eller også kan vi beholde dem, og dermed måske opbygge et titelvindende hold som kan være på toppen i rigtig lang tid. Men de kan selvfølgelig også floppe, som du er ind på, men sådan er livet. No risk, no reward.

Jeg har dog stor tiltro til Sabatini, det var trods alt ham som hentede Cavani og Pastore til Palermo. Tænk hvis Sabatini arbejdede for Roma dengang, og amerikanerne måske også havde købt klubben lidt tidligere, så havde vi en verdensklasse angriber og en sindsyg god kreatør som Pastore. Hvem ved måske bliver Sanabria, eller en af de andre talenter vi køber, lige så store spillere en dag.

[Rettet af: romeren10 - 15/01/2014 - 11:05]

Kim89
1171 indlæg.
d. 15. januar 2014

Det har du ret i romeren10, det er bare ikke en taktik, jeg er så pokkers glad for vil jeg sige. Selvom jeg ved godt den er smart.

Dels fordi, lige meget hvordan man vender og drejer det, så tager de unge talenter man køber jo en plads fra en af vores egne.
Og skal man så endelig købe unge talenter andre steder, så skal de sgu hentes fordi de skal være en del af Roma, og ikke for at sælge dem videre. Køber vi en gut som bliver god, også sælger ham videre, ja så tjener vi penge og det er godt, men vi forstærker så også vores modstandere, og det er der mit problem med taktikken ligger.

Vi skal forstærke vores eget hold og svække alle andre. Det er i hvert fald sådan jeg mener det burde være.

Men man kan så sige, at de handler du nævner, de har været gode for os, fordi de to spillere jo ikke ligefrem, gjort den store forskel for deres nye klubber, og Lamela er jo allerede på vej videre. Så Lamela handlen og også Marquinhos handlen de var gode for os, det er rigtigt.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 15. januar 2014

Hvis vi skal hente unge talenter udefra, så skal devæfe markant bedre end vores egne men vi må også lære at indse at vi er blevet en forretning takket være amerikanerne og ingen er uerstattelige! Det viser salget af marquinho, lamela og osvaldo og hånden på hjertet, hvem savner dem Idag hvor de nye bare har været endnu bedre? Eller piris? Men jeg mener også at kvoten af talenter er opbrugt nu de næste der skal hentes til klubben skal kunne gå direkte ind i startopstillingen. Men hvem er det så vi mangler? Dodo bliver bedre og bedre, det er her jeg gerne ser en forstærkning evt criscito. Og vi mangler stadig en rigtig bomber som batigol ;)men den nye angriber skal være bevægelig, hurtig, teknisk velfunderet og skarp og de hænger ikke på træerne....

Wør3n
324 indlæg.
d. 15. januar 2014

"men den nye angriber skal være bevægelig, hurtig, teknisk velfunderet og skarp og de hænger ikke på træerne...."

Destro? ;) Jeg synes helt sikkert at Destro passer på denne karakteristik. Han er et kæmpe talent og han har målnæse. Han er fremtiden!

2

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 15. januar 2014

Enig i at destro besidder de kvaliteter men jeg snakker om en topangriber der kan løse "problemet" her og nu og ikke i fremtiden. ;)
For vi brænder alt for mange chancer. Det er positivt vi kommer frem til alle de chancer men savner noget skarphed. Måske lidt upassende efter en 4-0 nedsabling af Genoa ;)

ClausA
263 indlæg.
d. 15. januar 2014

Helt klar på Destro.. Kæmpe kærlighed til den mand! Kun er spørgsmål om genopbynging af form. Han kommer virkelig til at blive vild!

2

VeniVidiVici1927
129 indlæg.
d. 15. januar 2014

Problemet er bare, at vi i mine øjne, ikke kun kan klare os med en enkelt god angriber. Destro har muligheden for at blive rigtigt rigtigt god, hvis han kan holde sig nogenlunde skadesfri. Men ser vi på mange af de andre top klubber har de minimum 2 rigtigt gode angribere. Hvis den ene ikke rammer dagen eller er skadet, kan den anden træde i hans sted. Det bliver der også brug for, når vi (forhåbentligt) skal spille cl næste år. Jeg så gerne man rettede blikket mod en som Rodrigo fra Benfica - ved dog ikke hvilket price tag de har sat på ham.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 15. januar 2014

Juve har tevez, llorente, vucinic, quaq, giovinco
Det må siges at være garderet måske en for meget men det viser man er nødt til at have andre der kan tage over ved skader og karantæner. Vores topscorer er florenzi og benatia med 5 mål...
Bare se hvordan Fiorentina er på røven med skader til pepito og gomez har de intet at skyde skarpt med. Forleden stillede de med ilicic på toppen ;)

[Rettet af: Tottithorsen - 15/01/2014 - 14:50]

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 15. januar 2014

Off topic: Mauro Goicoechea fik en flot 2. Plads i kampen om "årets skraldespand" som iøvrigt blev "vundet" af Nicklas Bendtner ;)

1

romeren10
332 indlæg.
d. 15. januar 2014

få spillerne overrakt prisen ala Balon Dor, eller bliver det bare annonceret?

Gad godt se Bendys reaktion hahahha. Det må vist være karriens højdepunkt for ham. Kan ikke huske sidst han vandt noget som helst. lmao

[Rettet af: romeren10 - 15/01/2014 - 21:15]

romeren10
332 indlæg.
d. 15. januar 2014

ifølge Football-italia, så havde Saba snøren ude efter selveste Lewandowski, men han havde hjertet hos Bayern.

sebbews
270 indlæg.
d. 15. januar 2014

Roma are serious candidates to try to sign Paris Saint-Germain ace Javier Pastore. (Source: L'Equipe)

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 15. januar 2014

Roma har fornyet interessen i heitinga efter burdisso har bedt om at forlade klubben. Ham og pastore ? Jow tak
Surt vi ikke fik den polske snigskytte ;(

[Rettet af: Tottithorsen - 15/01/2014 - 22:06]

Sofus
3107 indlæg.
d. 15. januar 2014

Kan virkelig ikke se hvad vi skal med Heitinga. Han er langsom, næsten lige så ustabil som Burdisso, og han kan ikke engang komme på holdet i Everton...

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 15. januar 2014

Enig brug romagnoli / jedvaj istedet for at hente en afdanket hollænder...

Dingding
134 indlæg.
d. 15. januar 2014

Lad nu ikke succesen stige jer til hovedet.
Heitinga er en spiller med masser af erfaring, og et højt topniveau.
At han ikke kan komme på i Everton i år, gør ham altså ikke dårlig. Han har mistet pladsen til Distin/Jagielka, som altså spiller helt VILDT godt i år. Samtidig har han haft lidt skadesproblemer op til den tid, hvor han mistede pladsen.
Det ville være åndssvagt at afskrive ham allerede.
Især hvis Sabatini og Garcia ser potentiale i ham. Han er velkommen i min øjne. God breddespiller!

Sofus
3107 indlæg.
d. 15. januar 2014

Jaja, men hvis man henter Heitinga har klubben simpelthen ikke høje nok ambitioner, vi snakker om en 30-årig midterforsvarer der har siddet på bænken siden starten af sidste sæson. Ikke nok med at det er en meget kortsigtet løsning. så er det bare ikke godt nok hvis vi skal kæmpe om scudetto i år, eller i hvert fald til næste år, og spille Champions League næste sæson. Vi skal have bedre kræfter, eller som har cirka samme niveau som Heitinga, bare omkring 6 år yngre.

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 16. januar 2014

Goal.com skriver:
Roma set to make Ghoulam offer
Roma wish to sign Saint-Etienne left-back Faouzi Ghoulam and will make a loan offer that will last six months. They wish a purchase option at the end of the season.

Source: L'Equipe

HENT! Han ser for vild ud! Og er kun 22 år gammel!

[Rettet af: TottiTheBest - 16/01/2014 - 16:27]

Lamela
2782 indlæg.
d. 17. januar 2014

Desuden St.Etienne i aften mod Lille, så der kan man se Ghoulam, hvis man gerne vil følge lidt med i, hvad han kan osv...

tdj89
867 indlæg.
d. 17. januar 2014

Køb køb!!!

Det var en stor fejl han tog til frankrig/Monaco. Han er manden vi mangler.

Rygte

[Rettet af: tdj89 - 17/01/2014 - 21:21]

sebbews
270 indlæg.
d. 17. januar 2014

Ville ønske det var sandt, men nægter simpelthen at tro på det.

VeniVidiVici1927
129 indlæg.
d. 17. januar 2014

Det ligner unægteligt meget et photoshop mellem disse to artikler:
1
2

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 17. januar 2014

Godt set! Selvfølgelig er det Photoshop. Men tænk hvis vi havde ham på spidsen?

Kelevra
1261 indlæg.
d. 17. januar 2014

Falcao i Roma? Drømmescenarie!

tdj89
867 indlæg.
d. 17. januar 2014

Ej, det er bare nytårsløjer :-)

Er dog beæret over, at mine Paintskills bliver sammenlignet med Photoshop.

Kim89
1171 indlæg.
d. 18. januar 2014

Roma skulle være ude efter den tidligere Bologna spiller Gaston Ramirez, som i dag spiller sammen med Osvaldo ovre i Southampton.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gast%C3%B3n_Ram%C3%ADrez

Kelevra
1261 indlæg.
d. 18. januar 2014

Selvfølgelig kommer Falcao ikke til Roma, men det havde været for lækkert! :)

TottiErMejo
1136 indlæg.
d. 18. januar 2014

Calciomercato.it Siger at Bastos skulle havde valgt Roma istedet for Napoli.

http://www.calciomercato.it/news/257237/.html

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 18. januar 2014

Bastos kunne ikke komme på holdet i Schalke ?! Er det så en forstærkning af Roma?

TottiErMejo
1136 indlæg.
d. 18. januar 2014

Ved det faktisk ikke, ved kun at Garcia vil havde ham.

tdj89
867 indlæg.
d. 18. januar 2014

In Garcia we trust.

Florenzi
2 indlæg.
d. 18. januar 2014

Har vi Bastos ???

Lamela
2782 indlæg.
d. 18. januar 2014

Bastos kan dække VB og VW. Dvs back-up for Dodo og Yao. Jeg havd dog helst set en vores talenter få chancen, når de to sidstnævnte skal roteres.

Men jeg er på Ramirez, hvis han skulle være aktuelt. Han vil gøre højresiden så meget farligere end Ljajic og Florenzi. Så kunne Florenzi passende sættes tilbage på midtbanen, hvor han har sin force.

Edit.

Det tyder meget på Bastos kommer til Roma. En udbrændt spiller, måske en mere på vej i form af Heitinga.

Dog skal det siges at, Juve har haft held med udbrændte spillere. Barzagli og ilke mindst Pirlo. Mht. Bastos, så kender Garcia ham, måske kunne han få Bastos til sprudle ligesom Yao.

[Rettet af: Lamela - 18/01/2014 - 22:35]

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 19. januar 2014

Få nu for fanden da forlænget med pjanic.

napstah
285 indlæg.
d. 19. januar 2014

Iflg. wikipedia er Bastos Roma spiller, med nr. 9 ... på en lejeaftale

Synes det fint, dem der kalder ham udbrændt, hvor har i det fra?

Han var en KLASSE spiller i Lille, 14 kampe og 4 mål i Schalke, 15 kampe og 3mål i Al Ain. Tror han bliver god for os.

Kvistus
1556 indlæg.
d. 19. januar 2014

Mener også at Bastos kan spille på HB og HW.. Rudi har det med at få det bedste ud af spillerne, og Bastos har jo været en utrolig dygtig spiller! :-)

mexes
2516 indlæg.
d. 19. januar 2014

Nu er wiki jo også verdens mest upålidelige kilde. Jeg kunne på 20 sekunder gå ind og skrive, at Messi fra imorgen er Romaspiller. Når det så er sagt, så er Bastos så godt som hjemme. Jeg synes det er et super 'køb'. Det eneste jeg frygter, er at han nu er vant til en dyr løn. Men ellers en super signing! Så mangler vi kun en back up central forsvar i min bog!

napstah
285 indlæg.
d. 19. januar 2014

@mexes

Skrev heller intet om at det var "verdens mest pålidelige kilde" ... Men du kan da prøve at gå ind og ændre Messi til Roma spiller og se hvad der sker? Indenfor 5sec er den ændret tilbage til Barcelona.

Når det så er sagt, enig, klasse køb.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 19. januar 2014

Fedt at Messi har været Roma spiller i 5 sekunder!! ;)

1

oscarkrarup
22 indlæg.
d. 21. januar 2014

Synes at roma har brug for en angriber i denne transfer. hvilken angriber kunne i tænke at se i klubben? :)

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. januar 2014

Jeg kunne godt tænke mig Falcao :), men det sker nok ikke, men ellers lader jeg Saba & Garcia styrer showet, og gemmer jeg mine ønsker (Lukaku,Benteke,Martinez) langt væk.

Kim89
1171 indlæg.
d. 22. januar 2014

Jeg kunne stadigvæk godt tænke mig, en hovedstøds stærk angriber, der kunne ligge og lure inde i feltet, mod hold der står dybt, som Juventus gjorde i går.

Et bud kunne være Graziano Pelle fra Feyenoord, der åbenbart har fundet den gyldende mål kilde. de seneste 2 år har han bombet mål ind på samlebånd, og nej det er ikke kun fordi han spiller i Holland, det har han nemlig gjort før og scoret lige så lidt mål, som han har gjort i Italien.

Pelle har kvalitet, men om han har kvalitet nok til Roma, det er spørgsmålet. Jeg kunne dog godt tænke mig vi hentede ham, men hvis det ikke bliver ham, så er jeg med på Lamelas Lukaku ønske :-)

P.Totti
1008 indlæg.
d. 22. januar 2014

Enig med dig kim89, ville være fedt med en angriber som typemæssigt ligner mere en boksspiller, så vi har noget fysik at true de hold der står langt tilbage med.

Dog tror jeg bestemt ikke Pelle har kvalitet nok, de mål han har scoret kunne Lord Bendtner have scoret*2. Det virker ikke med en tung boksspiller i Roma, han skal være mere mobil, lidt ligesom lukaku som du selv nævner.

Tror eksempelvis en spiller som Adebayor ville være fantastisk i roma, da han har mere at byde ind med teknisk og ikke bare er en klods der står inde i feltet.

Se bare hvordan boriello har præsteret for roma. Har været meget svært for ham at gå med i den tekniske del af spillet når manden ikke engang kan jonglere 5 gange med en ballon.

oscarkrarup
22 indlæg.
d. 22. januar 2014

Hvad med Vucinic? kunne det ikke være en god ide at få ham tilbage, eller er jeg helt gal på den?

Kim89
1171 indlæg.
d. 22. januar 2014

Ja P.Totti det har du nok ret i, dog er Pelle altså mere mobil end man tror, og han er faktisk ikke bange for at gå ud og skubbe forsvaret væk for, at skabe mål chancer. Han er ret meget med i det opbyggende spil også er han mega farlig i luft spillet.

Jeg siger stadigvæk ikke han har kvalitet nok til Roma, men jeg siger han er længder foran Bendtner.

Lukaku kunne være fed, han er så stor at han ville løbe samtlige serie a forsvarsspillere over.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 22. januar 2014

Vucinic? Sgu ikke efter han jublede for vildt efter sin scoring på straffe mod os da vi tabte 3-0, der mistede jeg det sidste for ham!!
Klublu...!!

Men lukaku er spændende men det er nok ønsketænkning medmindre Mourinho bliver ved med at ville udleje ham...

tommaso
216 indlæg.
d. 22. januar 2014

en spiller med hoved i orden, kunne være andreas cornelius

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 22. januar 2014

Eller sofus krølben!! Sgu ikke cornelius. Ikke god nok til Cardiff? Er han så god nok til Roma!?

erlind
89 indlæg.
d. 22. januar 2014

Hørte en kommentator sige at man utd er klar til at byde £25 mio.( ca227 mio kr), for pjanic. Moyes var begejstret for vores bosniske mid.spiler, for hans indsats imod juve. Det er mange penge, men synes at han skal blive, som jeg håber.

Dingding
134 indlæg.
d. 22. januar 2014

Jeg ved godt, at det måske er ønsketænkning..
Men hold nu kæft hvor ville jeg gerne se Roma gå efter Samaras, Jackson Martinez eller Lacina Traore.

En stor spiller med teknikken iorden. Ikke nødvendigvis en klinisk afslutter, men en spiller der kan bidrage i kontra, boksen og på fløjen.

Men måske er det bare ikke den type Garcia vil have i truppen. Jeg synes bare den type spiller har været savnet i mange år.

[Rettet af: Dingding - 22/01/2014 - 21:25]

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. januar 2014

Samaras? Stor sløv og langsom i optrækket? Vi har Boriello, så kan vi ligeså godt beholde ham.

Lacina minder om Samaras, men jeg har altid haft et crush på ham siden vores Cluj kamp. Men han er desværre solgt til Monaco.

oscarkrarup
22 indlæg.
d. 23. januar 2014

hvad er status med Iturbe
synes virkelig vi har brug for en stjerneangriber som virkelig kan score. vores topscorer er for guds skyld benatia..

Denner
527 indlæg.
d. 23. januar 2014

Altså er jeg den eneste der syntes Destro har været VIRKELIG god efter han er kommet tilbage fra sin skade?

Jeg har det enlig ganske fint med ham og Totti i front! vi skal selvfølgelig have et bedre 3. valg end ham den flotte Boriello(selvom jeg syntes han er for nice). ville gerne have en alá Osvaldo(bare minus problemerne :b)

BENTNER! hahaha :D

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 23. januar 2014

Osvaldo var så sandelig heller ikke noget teknisk vidunder og kreativt fodboldorakel ;) Vi skal da stile lidt højere ellers kan vi ligeså godt beholde Borriello!

Lamela
2782 indlæg.
d. 23. januar 2014

Her er jeg enig med Don. Vi skal have en angriber, som også kan udfordre på egen hånd, og kun være klar på indlæg. Det kan Boriello hellere ikke.

Desuden Lækker Nico Lopez mål igår, selvom målet forpurrede mig i at vinde 2Kilo på oddset. Hvis Luis Muriel skifter til sommer, og med Di Natales karrierestop, så ser fremtiden lyst for Nico mht. spilletid. Et år mere med fuld spilletid i Udinese, så er han klar til at overtage Venstrekanten fra Gervinho.

Denner
527 indlæg.
d. 23. januar 2014

Osvaldo vidste da hvor målet stod?

Men det kommer an på om man vil have en teknisk stærk spiller eller om man vil have en der fylder i luftrummet.

[Rettet af: Denner - 23/01/2014 - 14:18]

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 23. januar 2014

Har i glemt hvordan Osvaldo spillede for Roma? Ja han scorede nogle
vanvittigt flotte mål, men han var næsten på niveau med Gervinho ift. skarphed
Manden skulle bruge 8 chancer for at score!!!
Derudover var han mega ego, hvilket er okay for en angriber, men han kunne ikke bruges som opspilsstation - jeg savner ham ikke ;o) Gervinho kæmper i det mindste for holdet

Southampton har netop suspenderet ham i 14 dage pga. en hændelse til dagens træning!!!!!
Say no more

[Rettet af: Tottithorsen - 23/01/2014 - 14:30]

Denner
527 indlæg.
d. 23. januar 2014

citere mig selv "Osvaldo(bare minus problemerne :b)"

oscarkrarup
22 indlæg.
d. 23. januar 2014

Tror i det bliver til flere spillere i dette transfer vindue? og hvilke? synes ikke vi har set til særlig meget endnu

kunenklub
69 indlæg.
d. 23. januar 2014

Jeg forstår ikke helt sulten efter en angriber! Hvis vi skal kunne tiltrække en rigtig god angriber, hvad vil i så gøre med Totti?? Vi kan ikke hente en top angriber til Roma for at bruge ham som rotations spiller. Og jeg må indrømme at jeg tror Destro kan blive rigtig god, og har svært ved at se vi kan få en bedre backup end ham til Roma! Synes faktisk vores hold ser meget meget godt ud nu, og med de unge vi (måske) ;-) har signet i det her vindue synes jeg vi er godt stillet.. Det skal efter min mening heller ikke blive sådan at vi får for mange spillere som ikke er helt tilfredse med at de ikke spiller fra start hver gang!

napstah
285 indlæg.
d. 23. januar 2014

Apropos Osvaldo:

"ifølge Daily Mails kilder er Daniel Osvaldo blevet suspenderet af klubben, fordi han gik til angreb på Jose Fonte, der endte med at bløde fra ansigtet."

haha

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 23. januar 2014

Boriello til West ham!! Så er de dyre drenge væk!! Perfekte handler. Alt for store lønninger ift hvor meget de spiller... Og bidrager med!

asromadk
3790 indlæg.
d. 23. januar 2014

Jeg er ligeglad med, om man har fået noget for dem;

men hvis man er kommet af med begge UDEN at skulle hænge på en resterende del af deres løn - så er det jo intet mindre end en ønskesituation.

Det her transfervindue lever - hvis man får sig en habil gardering til det centrale forsvar samt et offensivt es - sku snart op til sommerens.

Vanvittigt godt arbejde - og selvom Sabatini er manden der får tingene til at ske, så tror jeg Garcia er en vigtig brik i det her. Han virker som en der er helt klar og præcis omkring hvem han ønsker.

Lamela
2782 indlæg.
d. 23. januar 2014

Det bliver sku spændende at se, hvem der bliver hevet op af hatten. Jeg er sikker på, alt er på plads med de spillere, vi snart henter og kun disse to handler manglede, før Saba skulle tage The next step.

asromadk
3790 indlæg.
d. 23. januar 2014

Ja det gør det.

For at fuldende det perfekte (men stadig realistiske) januarvindue, så mangler der vel blot to spillere. En gardering nede bagved og et offensivt kort at spille på.

Synes ikke engang man behøver at gå ud og satse en helt masse. Man kan i mine øjne nøjes med to lejeaftaler med option på køb af fx

Alderwereild og Pastore (eller Lamela for den sags skyld - selvom jeg foretrækker Pastore). Så ville jeg mene man har skabt de bedst tænkelig muligheder for at kunne presse Juve til det sidste for Scudettoen.

Alderwereild som en bobler i kampen mod Benatia og Castan. Et plus er, at han er stærk med bolden - minder vel en smule om Benatia med bold.

Pastore eller en anden offensiv trumf - en spiller der kan afgøre kampene og dække alle 3 positioner offensivt.

Graziano Pellè er simpelthen ikke manden. Ser man en video af ham (bare rolig jeg kendte ham godt i forvejen, men nu prøver jeg at holde det på et sagligt niveau - så symes jeg bare ikke han er god nok? Jeg savner især bevægelighed og eksplosivitet hos ham for at han ville kunne få succes på hos Garcia (og bare generelt på et højere niveau)
-> Han er en dygtig afslutter - men når nu det er muligt at finde en dygtig afslutter med dertilhørende førnævnte kvaliteter, så bør man jo gå efter det.

Henter man Heitinga og Pellè ind, så er man jo nærmest dårligere stillet end før. Eller om ikke andet Status Quo. Burdisso og Borriello kendte i det mindste klubben og bidrog med et eller andet i truppen tror jeg.

[Rettet af: asromadk - 23/01/2014 - 23:49]

asroma87
3430 indlæg.
d. 24. januar 2014

Hvor står der at Borriello er skiftet?

Kim89
1171 indlæg.
d. 24. januar 2014

Borriello er ikke helt skiftet i nu, men han forventes at lande i London, i løbet af i dag, sammen med Nocerino fra Milan.

http://www.altom-italienskfodbold.dk/nyheder/2951-borriello-og-nocerino-pa-vej-til-west-ham-23-1-romamilan

sebbews
270 indlæg.
d. 24. januar 2014

Toby Alderweired har skiftet klub en gang i år, så hvis han skal væk i dette vindue, skal det være til Ajax. FIFA-reglerne forhindrer nemlig en spiller at tørne ud for tre klubber i samme sæson.

Lamela
2782 indlæg.
d. 24. januar 2014

Så forstår jeg ikke, hvordan Atletico har tilbudt ham til Napoli, samt Arsenal, Spurs & Pool er interesseret i at hente ham nu.

Ham vil selv gerne væk, pga. manglende spilletid & chancen for at misse Em, er til stede, hvis ikke han får nogle minutter i benene.

Samt Radja kan måske hjælpe ham til Roma.

Edit: måske endu en regel, der let kan omgås.

[Rettet af: Lamela - 24/01/2014 - 10:27]

asromadk
3790 indlæg.
d. 24. januar 2014

Vi har vist mistet ham Berisha til Dortmund. Øv bøv.

Mht. Alderwereild - nå jeg havde ikke lige overvejet at han havde spillet i sommer for Ajax, men jo, det er helt rigtigt, han har spillet de første 4 kampe for Ajax kan jeg se. Tåbelig situation for ham nu.

Arsi
725 indlæg.
d. 24. januar 2014

Jeg ved godt det ikke kommer til at ske, men hvis det skete, ville det fandeme være fedt!

"Javier Hernández vil væk fra Manchester United, fordi den 25-årige mexicaner er bange for, at manglende spilletid kan koste ham VM-billetten. (The Sun)"

"Juan Matas skifte til Manchester United har affødt, at der stilles spørgsmålstegn ved Shinji Kagawas fremtid på Old Trafford. (Manchester Evening News)"

Kagawa og Javier Hernández til Roma ville jo være virkelig godt!!
Altså jeg ved godt det ikke sker, men hvis det skete ville det være godt for offensiven

asromadk
3790 indlæg.
d. 24. januar 2014

Næppe begge to, men går man benhårdt efter det, så kan jeg ikke se hvorfor at de skulle være urealistiske. Det er klart, man får dem ikke smidt i nakken, så man skal ville det 100 procent for at kunne få sådan en handel igennem.

Jeg ville mest være til Kagawa omend jeg ikke er sikker på, han er god nok til at være en 'klar forstærkning af start 11'eren'. Og jeg ser det unødvendigt at forstærke bredden oppe foran som sådan - skal der hentes en, skal det være en der går direkte ind og hæver niveauet.

Chicharito er god, men minder simpelthen for meget om Destro synes jeg. Der er absolut ingen grund til at hente en spiller som blot er jævnbyrdig med Destro nu hvor Destro ligner en mand med selvtillid. Man vil sikkert ende med at begge spillere falder sammen. Igen, skal der hentes en konkurrent til Destro, så skal det være en som man kan forestille sig er så klart og tydeligt bedre, at Destro ikke går i baglås grundet konkurrence. Jeg er sikker på, at Destro sagtens ville kunne acceptere at blive nedprioriteret en gang imellem pga. Pastore - og det ville blot gøre ham bedre da han ville forsøge at lære af ham - men med Chicharito tror jeg der ville opstå en usund konkurrence imellem to spillere, som i bund og grund er meget jævnbyrdige.

mexes
2516 indlæg.
d. 24. januar 2014

Jeg synes slet ikke Destro og Chicharito kan sammenlignes. Synes faktisk de er to vidt forskellige spillere. Destro er ikke langsom, men jeg vil aldrig kalde ham hurtig. Han er en mere fysisk angriber, som ikke bevæger sig alt for meget. (heller ikke lidt), mens Chicharito i mine øjne er en hurtig og meget bevægelig angriber, som derimod ingen kompetencer i luftrummet har.

Lindboe
93 indlæg.
d. 24. januar 2014

Er jeg den eneste som seriøst frygter at Pjanic ryger til psg? tror desværre de får lokket ham og Roma med et godt bud. Håber så virkelig at Pastore er en del af den handel, ellers ser det ret skidt ud

Andreas
789 indlæg.
d. 24. januar 2014

Pjanic er fortid i Roma, senest til sommer, alt andet er naivt at tro. Pjanic har siden han var purung været et af de her talenter, som hele fodbold-Europa har haft et godt øje til og det var en kæmpe overraskelse da vi formåede at hente ham tilbage i 2011 - og så endda til en pris på blot 11 mio. euro !? Det må have siddet nogle sportsdirektører rundt om i topklubberne med røde øre, over ikke at have set den komme.

Der er så få af Pjanic type (Pirlo og Xavi ligner vel mest), at det er naturligt at mange klubber vil være interesserede. Jeg vil selvfølgelig være ked af at se ham forsvinde, men på den anden side er det uundgåeligt og jeg er også af den holdning, at Roma er en klub der skal sælge, hvis prisen af den rette.
Det er lidt svært at prissætte Pjanic lige nu. På den ene side så synes jeg jo at han skal være rigtig dyr - altså på den sjove side af 40 mio. euro - det der taler for er hans topniveau, hans uniqueness, hans vigtighed for Roma. På den anden side, så er bundniveauet ikke helt hvor det skal være og 40 mio. euro for en "ufærdig" spiller er også mange penge.

I den ideelle verden, så holder vi ham frem til sommer. Han spiller en stærk halvsæson (vinder Scudettoen) og krydre det med en god indsats ved VM for Bosnien. Hvis det lykkes, så vil der helt sikkert udbryde en budkrig mellem nogle af de helt store klubber - PSG, City, United, Chelsea, Real Madrid, Barcelona etc. og så vil en salgspris på 40-50 mio. euro ikke være urealistisk...

asromadk
3790 indlæg.
d. 24. januar 2014

Selvfølgelig kan de sammenlignes mexes :) Jeg siger ikke de er komplette kopier, men de har imo deres force helt fremme i feltet.

Chica er hurtig - men kun på de første 10 meter. Destro er bestemt ligeså hurtigt hvis man snakker 20-30 meter. Af samme grund har Chica store mangler når han kommer for langt væk fra mål (han ville skulle spille en meget stationær variant af Destros rolle under Garcia).
Han overgår så Destro på målmæse omend det kan Destro sagtens nå at modbevise over de kommende år.

Men min pointe er netop også - imens at min sammenligning går på, at de begge er typer der skal være den 'mest' stationære af de 3 forreste i vores system og hele tiden søge chancerne i feltet - at Chicharito ikke er god nok til at udkonkurrere Destro?

Om ikke andet så er det 2 spillere som på (nogle) punkter minder tilpas meget om hinanden til at de ville konkurrere direkte om den samme rolle på vores hold PT. Jeg kan slet ikke se dem sammen i vores 3 mands angreb.

Ergo, ville det blot ende med en usund konkurrence imellem dem - der måske kan ende med at ødelægge Destros opadgående formkurve. Det ser jeg helst ikke ske.

Pjanic kan man holde på hvis man kommer i CHL - han vil næppe være utilfreds, men samtidig så kan tilbuddet til sommer være så godt, at det er noget både Roma og Pjanic er nødt til at sige ja til. Jeg betragter også Pjanic som værende minimum 40 mio euro værd. Og også mere - men det kræver, at han udfolder sit talent i længere tid. Til sommer allerede kan man stå med en guldgrube i ham - og vil PSG/Barca fx så have ham - så håber jeg man kan indkassere 'niveau 1' pris for ham. Så er alt under 50 mio euro en hån for Roma der til sommer forhåbentligt langt om længe er tilbage i europæisk topfodbold.

Jeg nægter at tro man sælger ham nu. Det ville være at skyde sig selv i foden. Og den eneste måde man sportsligt kan komme videre på, er så hvis man får hentet en øjeblikkelig erstatning der så skal løfte det Pjanic har løftet. Et bud kunne være Cabaye, men chancen er der også for, at han skal bruge tid til at falde til - og det kan koste dyrt i foråret!

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 24. januar 2014

Godt Bastos blev hentet! Balza ude i lang tid endnu

[Rettet af: TottiTheBest - 24/01/2014 - 17:09]

sebbews
270 indlæg.
d. 24. januar 2014

Tror ikke Cabaye skal bruge så langtid på at tilvænnesig, som så mange andre i det han allerede vil kende 3 fra hans tid i Lille (Rudi, Bastos og Gervinho)
plus så mener jeg også han spillede rigtig godt for Newcastle fra første dag af, og hvis han kan tilpasse sig i England så hurtigt, som han gjorde tror jeg ikke det biver noget problem at falde til i Rom.

btw her er en artikel om problemet med Alderweireld

http://football-italia.net/44267/alderweireld-roma-unlikely

[Rettet af: sebbews - 24/01/2014 - 17:16]

asromadk
3790 indlæg.
d. 24. januar 2014

Ja, det er bestemt muligt for ham tror jeg. Men samtidig vil jeg nødigt satse noget som helst her for foråret. Så håber man holder på Pjanic for enhver pris næsten - antaget at han selv synes det kunne være spændende at fortsætte ihvertfald sæsonen ud i Roma. Det må man lidt gå ud fra, han elsker klubben og Rom og har flere gange givet udtryk for dette - så hvorfor skulle han pludselig ikke være klar til at ofre 6 måneder mere på klubben så vi kan komme i CHL.

Katastrofe hvis vi bliver nr 3 og ikke klarer kval. 2 pladsen skal simpelthen i hus!

Mht Alderweireld: jeg kender godt reglerne, men havde overset at han havde spillet kampe i sommer for Ajax. Der er ikke noget problem i at være i 3 klubber på en sæson, men man må ikke SPILLE for 3 klubber.

Dvs. var han skiftet inden han havde fået minutter i Ajax i august måned (som jeg egentlig huskede det), så kunne han tage til Roma uden problemer. Men det kan han ikke, for ja, som jeg fik læst op på - han spillede de første 4 kampe for Ajax i august.

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma