Kategori: Rygter
Lads os tage hul på de sidste - men meget hektiske - transferdage!
Ifølge bold lyder det ikke til, at det ligefrem er Garcia, som vil af med Lamela:
LINK
Det kunne måske betyde en startsplads til Lamela mod Livorno?
Længere version af bold.dk's artikel.
Garcia: “The economic side first in the market. Lamela on the list for tomorrow”
On the eve of Livorno vs AS Roma match opening the Serie A for the Giallorossi, coach Rudi Garcia holds a press conference at the Stadio Olimpico press room at 2:30 PM.
What AS Roma will be without Osvaldo and Lamela?
“I do not change what I said at the beginning, that I wanted all the players of my squad to stay with us, however, it is not the day to talk about the market but about tomorrow’s game that is much more important, however, then I will also talk about the market.“Regarding the market we have to consider two aspects: sporting and economical. Sometimes the economic one comes first, as far as I’m concerned the market window is the worst for a coach and I think that is something that concerns all the fact that the league starts before closing the market and it’s annoying. We work together with the directors and I have a lot of confidence in them that I will have a competitive team.
”Tomorrow Lamela starter?
“As always I will give to my players the starting eleven two hours before kick-off. Erik is on the list for tomorrow as the other 22 players. I will not tell the initial line-up before my players know it.
”Is it a problem to have lost many players during pre-season?
“Of course it is a problem, for a coach is better to work with a definitive squad.
What can you do? Focus on tomorrow’s match, we will play to win away and home games, against every opponent.
”Will it affect the season?
“We have to go back to Europe, in football you don’t have time, but to develop a system we have to work with the definitive squad. It won’t be an alibi for tomorrow, the most important thing is to win with the current squad. but I say it again, I am confident in my club, it will be a strong AS Roma, with a strong squad and a strong team.
”What is your relation with the team?
“I am happy with the work by the team, players have worked well, they live good together, but more than a player I would rather talk about the team. I want a team with a great mental strength and a collective state of mind, playing football well, that is what matters to me.” Do you expect Sabatini to be there at the game tomorrow?
“I think so, but maybe not, because there is an urgent thing, it would be a good thing if there’s an urgent thing.”Had you been prefigured the transfers that took place when you signed the contract?
“If a players goes away, what matters is to sign a player that fits the formation, it is not enough to have just one game system, we must have a plan b, I want my players to have a strong tactical culture and to change at the beginning or during a match. There where things in the air, but now it’s important to look towards the future. The team will not change its level.
”Another defender is needed?
“To win games we need to score goals but also be strong in defense, the defensive plan is not only the defense, it’s about all the team. For this new season we have new goalkeepers, new defenders, the defense is fine like that, for sure.”You said your teams have a soft start…
“The league consists of 38 games, it’s a marathon. Of course it would be better to start well, but the results come at the end.
”Do you expect replacements for Osvaldo and Lamela?
“I do not talk about the market. Until tomorrow nothing will change, I want to talk about the match against Livorno. We have 23 players and hunger for victory, but it will not be easy against a team that will play at home after returning to the Serie A. Tomorrow there will be difficult times, it will be important to have confidence in ourselves, today I do not care of other things.”Lamela not fit for your game system?
“Every coach likes a player who scores 15 goals and plays for the Argentine national team.
”What do you say to who criticizes the team?
“Things have changed, we saw that at the squad presentation with 10,000 people more than last year. It means that fans have understood we don’t need to look back, the twelfth man is most important, the supporters will be proud of our team.
”What features your forwards need to have?
“I play with three forwards, not one on the left, one in the middle, one in the right. They have to be complementary to unsettle the opponents’ defense.”ROMANEWS.US COVERS THE PRESS CONFERENCE LIVE
Kilde
[Rettet af: Lamela - 25/08/2013 - 02:59]
La Gazzetta dello Sport skriver, at Lamela bliver på bænken under kampen. Mandag skrive han under med Totteham.
Lige en lille update på vores udskrivninger på markedet indtil videre:
74,9 millioner euro har vi fået ind gennem transfers
55,3 millioner euro har vi brugt på transfers
Altså et plus på 19,6 millioner euro på transfers.
Ligger vi så de 30-35 millioner euro som vi blev oplyst budgettet var på inden markedet, ender vi på omkring: 50-55 millioner euro til rådighed til Sabatini. Jeg syntes det er lidt en sjov balance, da jeg inden markedet havde fået det indtryk at der skulle bruges, ikke tjenes.
Lamelas mulige transfer er ikke inddraget. Men der er i hvert fald rigeligt til Sabatini at lege med indtil videre. Og mere end rigeligt hvis Lamela bliver solgt. Let the fun begin.
Don
Dream on min ven, men hvis det du siger passede, så ville man ikke være så ivrige med at skille sig af med Lamela til discountpris. Klubben har tabt en masse penge de sidste par sæsoner, og det giver nok mening at de er så ivrige med at sælge. Klubben, eller retter sagt ejerne, mangler penge.
"Dream on min ven, men hvis det du siger passede,"
Hvad passer ikke i det?
det at man har penge til flere indkøb og at man havde en transfer budget i begyndelsen af vinduet. Jeg tror ikke vi havde nogen transfer budget i år. Det var 0 kr. Mening var nok at Marquinhos og Osvaldo pengene skulle financiere købet af Tin, Strootman, Benatia og Gervinho. Det er meget usandsynligt at man køber flere spillere, da man simpelthen ikke har pengene. Hvis man havde så mange penge som du siger, så ville det jo ikke give mening at man er så ivrige efter at sælge ''Projektets'' poster-boy, vel?
Ingen CL 3 år i træk har kostet dem mange penge, og det er nok derfor man er blevet nødt til at sælge.
[Rettet af: romeren10 - 25/08/2013 - 12:33]
Don-Emilio
Man kan ikke stille det sådan op som du gør.
Ja, der er blevet fortalt, at man havde et transferbudget på 35 mio €. Men hvis der er kalkuleret med, at man vil sælge Osvaldo for 15 mio € fx, så kan du ikke lægge 15 ekstra til, som du gør i din kalkulation.
Når det er sagt, så er jeg sikker på, at der stadig er penge til hvertfald én spiller mere. Med eller uden Lamela salg.
Og hvorfor kan emilio ikke stille det op sådan?
Vores transferbudget lød på 32 mio euro, når man så sælger en spiller så ryger størstedelen af det salg oveni budgettet. Det er da klart? Medmindre klubben er i økonomisk krise som málaga, Sevilla eller Anzhi. Derudover kan der justeres på lønbudgettet hvis man henter en mere løn tung erstatning.
Når det så er sagt så er det ikke fordi at alle penge skal bruges inden vinduet lukker. Som regel det man ikke bruger går enten til andre udgifter eller næste transfervindue.
Ja klubben er i minus, som 99 % af alle andre klubber også. Men kan da love for at ejerne har penge nok.
[Rettet af: RomaFanVejle - 25/08/2013 - 12:56]
RFV
Hvis klubben ikke forventer salg, og har et budget på 32 mio euro, så kan man rigtigt nok lægge salgsprisen oveni budgettet. Eller hvertfald en hvis procentdel af salgsprisen.
Men i Romas tilfælde, så vil jeg næsten garantere dig, at man har kalkuleret budgettet med forventet spillersalg. Fx en Osvaldo, som hele tiden har været meningen skulle skydes afsted.
Helt sikkert, det tror jeg også. Dvs Osvaldo der røg for ca 20 mio trukket fra de 32, så ejerne har selv skudt ca 12 mio euro i transfers denne sommer.
Men et salg af marcos og Lamela på sammenlagt 70 mio burde blive brugt på nye indkøb. Måske ikke alle 70 men langt de fleste. For tror ikke det var planlagt at sælge de to, kun fordi pengene er for gode til at afvise.
Samme situation med Cavani og nu også måske Bale.
[Rettet af: RomaFanVejle - 25/08/2013 - 13:25]
RFV
Osvaldo blev solgt for 15,1. Det var ledelsens forventninger, at Osvaldo, Burdisso og Borriello vil blive solgt.
Osvaldo passer nok meget fint med, at de forventede omkring 15.
5 for Borriello måske, og Burdisso kan nok smutte mere eller mindre gratis.
Altså 20 mio i forventet transferindtægter, og så 15 fra egen lomme.
Men Dons kalkulation er forkert. Han kan ikke tage hele beløbet af transferindtægterne og lægge transferbudgettet oveni. Hvis man gør dette, så lægger man Osvaldos salgspris oveni 2 gange.
Derudover skal man også huske, at to spillere som man forventede vil blive solgt, endnu ikke er solgt. Det er altså penge som man forventede at få, og er derfor lagt i transferbudgettet. I og med spillerene ikke er solgt, så kan vi endnu ikke kalkulere med disse penge i budgettet.
Men vi har helt sikkert pænt med midler til at købe for. Spørgsmålet er hvordan ledelsen vil fordele dem. Tror ikke det er i deres planer, at det hele skal forbruges i dette vindue.
[Rettet af: tdj89 - 25/08/2013 - 13:42]
Tdj, jeg vil meget gerne have kilden til hvor du får de oplysninger fra :-)
Hvis der ingen kilde er på det, er det jo bare gætterier :-)
Jeg er for doven til at finde diverse nyheder. Men du kan selv søge på Roma nyheder angående transferbudget og forventninger til spillersalg. Jeg mener du kan finde noget herinde bla.
"Osvaldo blev solgt for 15,1. Det var ledelsens forventninger, at Osvaldo, Burdisso og Borriello vil blive solgt.
Osvaldo passer nok meget fint med, at de forventede omkring 15.
5 for Borriello måske, og Burdisso kan nok smutte mere eller mindre gratis.
Altså 20 mio i forventet transferindtægter, og så 15 fra egen lomme."
Eller 35 fra egen og så mulige transfers af Osvaldo, Burdisso og Borriello oveni. Det fremgår ikke helt klart. Medmindre du lige kan linke til en kilde hvor det gør. Ellers bliver det påstand mod påstand, og din udregning er ligeså forkert som min :)
Hej Don.
Hvis Roma budgettere med 35 mio fra egen lomme, og samtidig forventer et salg af Osvaldo, Burdisso og Borriello. Hvorfor er transferbudgettet så ikke større, end pengene fra egen lomme?
"Jeg er for doven til at finde diverse nyheder. Men du kan selv søge på Roma nyheder angående transferbudget og forventninger til spillersalg. Jeg mener du kan finde noget herinde bla."
Godt så du gætter bare. Fint nok, så ved vi at vi ikke skal tage dig mere seriøst. God dag :)
Søde kære lille don.. For din skyld gør jeg det gerne.
Kopieret fra asroma.dk
Samtidig med annonceringen af AS Romas nye træner, spanieren Rudi Garcia, skulle man eftersigende have besluttet det kommende transferbudgettet - et beløb i omegnen af 35 mio euro.
Dette beløb kan dog variere alt efter hvordan man vurderer at der skal handles de følgende sæsoner.
Alt imens det ligger fast, at der er penge at bruge, ventes det, at man vil forsøge at sælge flere spillere, blandt andet Osvaldo, Burdisso og Borriello.
Variere kan jo også med stor sandsynlighed betyde at beløbet bliver højere hvis de spillere bliver solgt.
Beløbet kan helt bestemt blive højere. Det kan ske ved at man foretager et uventet salg, eller man får en højere salgspris end der var kalkuleret med.
Beløbet kan også være sat til 35 millioner som et beløb fra egen lomme også blive højere ved salg af spillere. Det var sådan jeg forstod det i sin tid, og jeg vil også mene det er sådan det burde være sat op.
"et beløb i omegnen af 35 mio euro."
Som jeg skrev. 35 millioner euro i budget.
"Alt imens det ligger fast, at der er penge at bruge, ventes det, at man vil forsøge at sælge flere spillere, blandt andet Osvaldo, Burdisso og Borriello."
Ja der er penge at bruge(hint: øverste sætning). Ventes det. Altså er det forventet at klubben ville forsøge at sælge dem. Nogen forventer at de skal sælges. Ikke at klubben forventer at sælge dem som finansiering af de 35 millioner.
Den nyhed støtter altså mere mig end dig, hvis man læser den på den måde. Så find du gerne en af de kilder du altid selv efterspørger, når du nu påstår så hårdnakket og gerne vil diskutere.
Altså: Det fremgår ikke entydigt at Osvaldos forventede salg er inkluderet i de 35 millioner euro.
DonDon.
Dit indlæg skriger langt væk af virksomhedsøkonomisk indblik. Bla hvordan budgetplanlægning forgår. Nu skal jeg lave et skole eksempel.
Hvad er et budget? Et budget er de forventede økonomiske konsekvenser for den strategi ledelsen har valgt.
Den sportslige ledelse sætter sig ned, og laver budget for sommeren. I og med, at det først er nu de sætter sig, så må det kommende budget være 0 kr.
Så kigger de på, hvad de forventer at have et indtægter dette vindue. Her slår de så fast, at man ikke længere ønsker at have Osvaldo i klubben længere. So far so good.
Da man ikke ønsker ham at have ham i klubben længere, så ønsker klubben at sælge ham, og klubben ved, at der er interesse fra eventuelle købere.
Herefter estimere ledelsen så, hvad Osvaldo kan sælges for. Lad os lege til, at de er enige om en salgspris på 15 mio €.
Herefter skal ledelsen så tage stilling til, hvad der skal ske med de 15 mio €. Ledelsen beslutter, at 100 % af transfersummen skal gå til transferbudgettet, som skal dække køb af erstatning. Bum, nu hedder transferbudgettet 15 mio €.
Sådan forsætter det med Burdisso, og Borriello og hvem der ellers måtte være.
Derefter skal ledelsen tage stilling til, om hvad der skal hentes af forstærkninger i vinduet, og om salgsindtægterne kan dække disse. Kan de ikke det, så vil man tilføre noget kapital fra virksomheden til transferbudgettet.
Og sådan ender man altså på 35 mio €.
Det er derfor det er helt forkert, når du laver en udregning der hedder
Start transferbudget: 35 mio €
Osvaldo salg: 15 mio €
Samlet transferbudget: 50 mio €
Håber det giver mening :3
"Dit indlæg skriger langt væk af virksomhedsøkonomisk indblik. Bla hvordan budgetplanlægning forgår. Nu skal jeg lave et skole eksempel."
Dit eksempel kan jeg jo ikke bruge til noget. Du skriver det er sådan det er foregået. "Altså 20 mio i forventet transferindtægter, og så 15 fra egen lomme." Så må du linke til nogen kilder der understøtter dette. Det falder jo til jorden når du postulerer at mit er forkert og skyder det til jorden med din fantasi. Kom nu med en kilde hvor det står det er sådan det er udregnet, når du er så stædig. Ikke flere fantasiudregninger tak!
Don
Det er helt korrekt, at mit eksempel er fantasi. Jeg kender jo ikke de rigtige tal. Men mit eksempel på hvordan budgetplanlægningen angående transferbudget er ikke helt ved siden af.
Jeg kan ikke give dig en kilde på, hvorfor det er sådan det hænger sammen. Det er blot virksomhedsøkonomisk indblik. Noget vi er nogen der bruger 8 år på at forstå.
Så beklager, jeg kan ikke give dig en kilde. Jeg kan finde nogle kurser osv, som kan give dig en forståelse. :3
[Rettet af: tdj89 - 25/08/2013 - 15:33]
"Jeg kan ikke give dig en kilde på, hvorfor det er sådan det hænger sammen. Det er blot virksomhedsøkonomisk indblik. Noget vi er nogen der bruger 8 år på at forstå."
Så du har startet en diskussion med flere mennesker pga. din fantasi. Indblik? Du har jo netop ikke indblik i Roma-virksomhedens økonomi. Du ved jo ikke om der er sat 35 af i fast beløb til transferbudgettet, eller om spillersalg er inkluderet. Det er derfor du ikke kan underbygge dit postulat. Så skal du jo ikke begynde at påstå noget så hårdnakket, når du ikke har indblikket i denne virksomhed, og det debatterede budget, uanset hvad du tror pga. din baggrund. Det burde du dælme også have lært hvis du bare har læst halvdelen af dine 8 forventede år.
Min fantasi er mine tal. For at kunne lave et eksempel, så er jeg nødt til at have nogle tal.
JEG har på intet tidspunkt postuleret nogle konkrete tal i denne tråd. Det er der nemlig kun én der har. Dig.
Det er dig der er kommet med nogle beregninger som har fået dig til at postulere, at Sabatini har 50-55 mio € euro til rådighed.
Don-Emilio! Har du indblik i Romas økonomi? Nej. Hvordan kan du sige, at han har dette beløb til rådighed. Hvor ved du det fra?
Jeg har på intet tidspunkt postuleret nogle tal i denne tråd, som skulle være korrekte. Jeg har sagt, at dine er forkerte, pga forkerte beregninger. Bla denne:
Start transferbudget: 35 mio €
Osvaldo salg: 15 mio €
Samlet transferbudget: 50 mio €
Den eneste måde overstående beregningsmåde kan være nogenlunde rigtig, det var hvis ledelsen ikke forventede et Osvaldo salg.
Men helt ærligt Don-Emilio, hvis du i din næste post skriver, at Osvaldo salget var uventet for at styrke din argumentation. Så synker du lavere end jeg troede.
[Rettet af: tdj89 - 25/08/2013 - 15:50]
Rent ud sagt, pisse irriterende i skal bruge hver eneste indkøb/rygte tråd til jeres åndssvage diskussioner.
Lav en ny tråd eller stop jer selv.
Onside skriver i en artikel om Garcías pressekonference. Til sidst nævner de at Snottenhams bud på 35 mio € skulle Roma have afvist.
Det håber jeg fandme da også!
"Den 21-årige Erik Lamela er en del af Roma-træner Rudi Garcias planer for den kommende sæson, men træneren indrømmer, at det kan blive svært at holde på den varme brasilianer," Fra Onside :) Gad vide hvor grundigt de har læst deres kilde. Hmm. Glæder mit til at se hans status til kampen i aften.
Hehe, så trak du dig igen. Det er nok meget godt. Det fylder så fandens meget i tråden, og du graver dig længere og længere ned.
God kamp i aften :3
seriøst folkens, det er så mega pres at komme ind for at læse rygter og så står der ikke andet end jeres totalt åndsvage budget diskussion. Jeg skrev det også i forrige tråd da folk begyndte at diskutere nogle emner som intet har med indkøb/rygter at gøre.
Kig nu på hvad overskriften på tråden er, da jeres latterlige diskussioner gør at trådens relevans osv fuldstændigt bliver skudt i sænk. tænk jer nu om. lav en diskussions tråd som omhandler alle jeres diskussioner.
Jeg forstår heller ikke hvorfor der skal bruges så meget tid på at diskutere budget.
Men jeg forstår slet ikke, hvorfor man bare går ud fra Lamela er solgt. Det er altså stadig kun rygter.
Jeg synes da også, at det er virkelig ærgeligt hvis han forlader os, men ikke hvis han bliver solgt for +40 mil. Nu skal vi heller ikke være naive og tro, at vi som en klub uden eiropæisk fodbold, kan takke nej til det beløb.
Vi skal ikke glemme, at truppen ser rigtig stærk ud alligevel.
Strootman, Benatia, De Sanctis og Maicon har været rigtig gode handler hvis du spørger mig. Håber dog stadig på en rigtig boksspiller til klubben, hvis man har droppet at bruge Boriello.
Hvis jeg hører, +40 for Lamela & -10/15 for Demba Ba imorgen, så har jeg sku stadig stor tiltro til en kamp om bronzen og CL!
jaa hvad sker der, er folk helt væk her inde eller hvad? der er da en mega nedtursagtig diskussion, og siden at ingen af jer rigtigt ved noget 100% er det så ikke ved at være tid til at kulle den her?
Måske er der ikke noget officielt med Lamela endnu, men med alt hvad der har været må man efterhånden gå udfra at han ikke er Roma spiller ret meget længere.
Når det så er sagt, hvis de hiver Ba og Nani med tilbage (som der jo har været skrevet en smule om) ... Så er jeg glad!
I aften skulle Sabatini eftersigne have et møde med Ljajic agent.
[Rettet af: napstah - 25/08/2013 - 17:59]
Snotenhams seneste bud var på €29 mio. Samt € 4,75 mio. i bonus.
Ehm. Nogen andre end mig, der synes, vi bliver bollet for vildt i denne her handel?
Lamela må virkelig have gjort noget "Bad" ved Walters datter, siden han er ivrig efter at sælge vores guldfugl til Discount.
[Rettet af: Lamela - 25/08/2013 - 23:03]
Ljalic eller Nani, kan være det samme. Nani er ældre, mens Ljalic stadig kan udvikle sig rigtig meget endnu.
Så må Walter gerne smide 35 mio efter Benteke.
Wow, Maicon må jo være sommerens bedste handel hvis han holder det niveau?!
Will you be able to meet Garcia’s demands?
“We have great confidence in Rudi, we know he will do a great job with these players and those who will come at the end of the market.”
Italo Zanzi
Okay, den her er vild:
Man er vist igang med at byde på Sakho (PSG). 10 mio euro snakkes der.
Tvivler på det er nok - men stadig, vildt!
Og Villa Boas skulle være interesseret i at hente Balzaretti også!
Det ville godt nok være fantastisk at få penge for den mand.
Ja men så står vi med endnu en udfordring, at vi ingen GOD venstre back har....
Dodo er ikke god nok (endnu), samt vi mangler stadig en angriber.
Jeg kunne godt tænke mig at se Matri i vores smukke trøje
Balza smutter ingen steder.
Asromadk hvor har du læst det med Sakho?
Jeg så kampen på fransk TV i går og hørte, at der var rygter om en byttehandel mellem os og Juve, der hedder Matri for Marquinho! :)
@RomaFanVejle: Rygtet omkring Mamadou Sakho stammer vidst fra den franske avis "Le Parisien".
Overvej lige at de henter Sakho, Ba og Nani i de sidste dage af vinduet.
Pengene burde jo være der til det.
Daaaaaamn
Bale er ifølge flere medier rejst tilbage til England, da Spurs er utilfredse med Madrids bud om at betale over 6 år, og at der skulle være en ny bejler til Bales underskrift. En indtil nu ukendt klub.
Så er der problemer, og det kan i sidste ende også være afgørende for Lamelas fremtid..
Ba er ikke med i Chelseas trup, til kampen mod Man U her til aften :-) Kunne det være et positivt tegn?
Han rygtes også til Newcastle. Men håber Roma har held med at hente ham.. Omvendt er Torres på bænken i aften, og han var helt ude af truppen mod Villa sidst. HAM vil jeg gerne se i Roma trøjen. Det er et navn på højde med de angrebsprofiler der ellers er hentet til ligaen i løbet af sommeren!
United har sat et 13 mio euro prisskilt på Nani og er villige til at sælge i dette vindue.
Hvorfor sidder Sabatini ikke på det fly endnu? AFSTED! Juve og PSG er også interesseret.
[Rettet af: RomaFanVejle - 26/08/2013 - 22:23]
Tottenham and Roma have talked today about a swap between Assou-Ekotto and Balzaretti, according to Sky Italy
Baldini knepper til Sabatini. Undskylder mit sprogbrug, ved ikke, hvordan jeg ellers skulle beskrive situationen.
Er jeg den eneste der ærger mig lidt over vi ikk lagde et bud en på Giuseppe Rossi da han var skadet og billig? Han ligner et kup for Viola, men det er selvfølgelig altid let at være bagklog.
http://onside.dk/premier-league-serie-a/medie-spurs-og-roma-enige-om-lamela
Hvis ikke de tager nani med hjem går jeg amok!!!
Har det fint med at vi ikke købte Rossi.
Mener det er hans korsbånd der er revet over 2 gange, så er det en chance at tage og spille bold på topniveau. Samtidig med han nok heller ikke er helt billig i løn.
Én forkert vending så han ude resten af sæsonen.
Betal nu bare de fucking 13 mio euro og køb Nani! Og Ba!
Man kan jo købe dem og stadig have en 10 mio euro tilbage bare fra Lamela salget!
[Rettet af: RomaFanVejle - 27/08/2013 - 09:34]
Fiorentina vil kun sælge til Roma, selvom Ljajic gerne vil til Milan.
Nogen der kan give en kort beskrivelse af Ljajic som spiller?
Jeg forstår ikke vi sælger vores topspillere så sent i transfervinduet...
Ikke at jeg forstår det men det havde været bedre at skyde dem af tidligt så de
nye kunne nå at vænne sig til det nye system!!!!!
Lamela er angiveligt i London nu og skriver under på en kontrakt, som giver 66.000 £ om ugen ~ 30 mio. Kr om året.
Ljajic er en meget alsidig offensiv spiller som kan på begge kanter og som centerforward.
Hans styrker er hans driblinger, tempo i spillet og acceleration. Scorede 11 mål lavede 6 assists på 28 kampe sidste serie a sæson. 21 år gammel med tonsvis af potentiale.
Hans største svaghed er hans styrke i luften.
Fifa agent og fransk fodbold ekspert Oscar Damiani åbner op for et skifte angående Sakho til Serie A. Han ved foreløbig ikke noget om der er nogle samtaler med Roma. Endnu.
Lamela er ankommet til England og skiftet forventes snart færdiggjort, buddet er hævet til 35 mio euro efter Spurs glippede Willian som tog til Chelsea.
Nu vil jeg gerne se nogle rygter med Nani og Ba!
Det er rigtig mange udskiftninger, men kunne være fedt at slutte af med at få:
Sakho
Ba
Ljajic eller nani
Fiorentina ledelsen skulle eftersigende have sagt til Ljalic agent at han enten acceptere Romas bud eller også sidder han på bænken resten af sæson..
Sådan som jeg har forstået det i hvertfald :).
http://www.romanews.us/?p=17026
Lamela: "I am still in Rome!"
Nøjh, hvor jeg håber på den lillebitte chance for at han bliver i klubben.
Tottenham virker til at have ligeså meget held med at lande deres handler, som vi har haft førhen...
I bund og grund så håber jeg det også. Selvom jeg sagtens kan se holdet klare sig uden (man kan godt erstatte ham).
Men det er alligevel en skuffende sportslig handel - kan egentlig ikke forstå Lamela skulle være sønderrivende interesseret i Tottenham. Altså Arsenal måske, men Tottenham? Det er måske lige i dette nu et skridt opad- men i løbet af 6 mdr, kan det vise sig at have været et skridt nedad - og så er han hurtigt utilfreds og på vej videre.
Hånden på hjertet ville Arsenal været et perfekt skifte for ham. En klub der virkelig ville kunne få hans talent til at blomstre (og så skal man jo bare have sikret sig en god videresalgsklausul).
ej hvor jeg håber på at Bale bliver i Tottenham... og Real M ikke får deres vilje... Og så bliver Lamela der hvor han hør hjeme
Lamela er lige gået på træningsbanen sammen med resten af holdet, så han er ikke taget til London. Endnu.
Håber satme han bliver.
"Men det er alligevel en skuffende sportslig handel - kan egentlig ikke forstå Lamela skulle være sønderrivende interesseret i Tottenham."
Jeg har egentlig også tænkt lidt i samme baner. Men er Lamela så interesseret i Tottenham egentlig? Det syntes jeg ikke han har givet vildt meget udtryk for? Jeg syntes mere det har virket som om det er hans far/bror der har været interesseret i et skifte? Og så bliver det jo pludseligt et mere økonomisk motiv af andre end hovedpersonen, fremfor et sportsligt motiv fra Lamela. Men jeg syntes ikke der har været meldt det store ud, om hans egen motivation for skiftet? Jeg håber han bliver!
For lige at skifte fokus fra Lamela, så gad jeg godt at vide om der sker noget med Demba Ba.. Gad VIRKELIG godt at se ham i vores trøjer. Det kunne være en klasse signing for ingen penge.
Og vi har jo solgt Osvaldo, så forventer nok at vi henter en erstatning der mindst lige så godt hvis ikke bedre = Demba Ba
Tilbage til Lamela. Hvis han bliver, så tror jeg på en top 3 og det vil nok gøre at han ikke skifter til Spurs til sommer, da vi så kommer til at spille CHL mens Spurs spiller EL som altid, så hvorfor skifte?
Drømmescenariet: Demba Ba til Roma og Lamela forlænger!
De Sanctis
Maicon - Benatia - Castan - Balza
Strootman - De Rossi
Pjanic
Lamela - Demba Ba - Totti
Top 3 lyder det på med det hold!
Lamela ud Ljalic ind kan være det samme i mine øjne. Der er mere perspektiv i Ljalic end F.eks. Nani. Både udvikingsmæssigt og lønmæssigt.
Op i angrebet kunne Ba være en god mulighed, men jeg ved ikke om, han er for stationær i forhold til, hvordan Rudi gerne vil spille. Der havde Higuain dog været perfekt, men også rimelig omkostningsfuld. Ellers er der Torres og Eto'o, men de er også helt i hampen, med vores løn politik.
Palotta har "lovet" os, en stor signing, jeg er spændt på, hvem det kunne er.
Mit realistiske ønske til angrebet er Luis Muriel, transferen bliver dyrt, men løn mæssigt vil han passe godt under vores løn politik.
Han er teknisk god, masser af speed i benene, samt han er målfarlig.
Han er en anden slags angriber en Destro og Borriello.
[Rettet af: Lamela - 27/08/2013 - 19:36]
Ljajic skulle være rejst fra Firenze til Rom for at gennemgå lægetjekket imorgen med Roma.
Prisen er 10 mio euro plus 2 i bonusser.
Ser sort ud med at få fat i Nani nu? Og er Lamelas erstatning?
Nogen rygter om Demba Ba????
Klar paa Ljajic!! Klart hellere ham end nani..
To helt forskellige indkøb.
Jeg er klart på Nani - her er årsagen:
Med Ljalic der får man måske den, på sigt, bedste løsning. Han er billigst, han er yngst, han har 'uendeligt' af sæsoner på at tilpasse, forfine og lægge til i sit spil og hele tiden indgå i et fællesskab i AS Roma og gøre dette bedre kamp for kamp.
Men.
Lige pt. er det ikke hvad jeg mest føler der er brug for. Her er brug for spillere der mere eller mindre fra dag 1 kan gå ind og afgøre kampene til vores fordel. Spillere der kan trække på en smule rutine og klasse og sørge for at vi får de 3 point på de sløje dage.
Dette, lidt kortsigtet perspektiv, bør klart have fokus i min optik, da klubben hurtigst muligt skal tilbage i europæisk fodbold. Der er simpelthen ikke råd til at misse endnu en CHL/EL.
--> Her er Nani klart det mest oplagte valg - Ved at vælge Ljalic synes jeg man gambler lidt med holdets evne til at præstere her og nu.
[Rettet af: asromadk - 27/08/2013 - 21:22]
Lige lidt om Ba:
Jeg kan altså ikke se, hvorfor vi skal være SÅ hooked på at få ham. Der er selvfølgelig ingen tvivl om, at han er en klasse angriber, når han kan spille. Men det er altså med tryk på 'når han kan spille'.
Vi køber en spiller, der formentlig render rundt med en permanent knæskade, der blot ikke er 'i udbrud' hele tiden, så at sige. En skade, der gør at han i England har fået beskrivelsen en 'tikkende bombe'.
Derudover er der selvfølgelig African Nations Cup, hvilket i værste tilfælde (eller, bedste for Senegal) kan holde ham ude for os i en måneds tid.
Og til sidst er manden troende muslim, hvilket jeg selvfølgelig ikke overhovedet vil bestride (eller være modstander af) hans ret til at være, men jeg mener altså at han faster under Ramadan-måneden, som det jo sig hører og bør. Så vidt jeg husker er Ramadan '14 under pre-season (måske endda under spillernes sommerferie), men såfald det er i pre-season er en måned på tvebakker og vand altså ikke optimalt, når der skal trænes op.
Synes bestemt det er værd at have med i overvejelserne omkring ham, og har slet ikke set det nævnt herinde. Men vi køber altså en spiller, som i én måned kan risikere at være til ANC og hvis pre-season kan blive alvorligt hæmmet. Det er altså 2 måneders tid, hvor vi ikke kan have ham, i hvert fald ikke på fuld knald. Og det er såfremt at hans knæskade IKKE går op.
Nu er vores kære Benatia også muslim og ramadan i år var også fra juli til august perioden. Tror ikke det vil være et problem
Hvad angår Lamela håber jeg virkelig han bliver og håber også bale skiftet faldr til jorden for madrid har ikke brug for ham allivel
så hvidt jeg ved må muslimer spise efter kl 22(efter solnedgang)i Ramadan måneden så tror ikke det vil være et problem
Tror bestemt også at Ramadan-'problemet' er klart det mindste af ovennævnte. Det med knæskaden er jeg virkelig ikke begejstret for.
Romaneren:
Ja Demba Ba skal til AFC, men så har vi Destro og Borriello til at udfylde den plads i den ene måned, det ser jeg som intet problem.
Hvad fanden snakker i om?
Ramadan kan da være fuldstændig irrelevant! Træningen bliver stadig fulgt som de andre, og mon ikke han få det vand og næring han skal bruge.
Mærkelig, virkelig mærkelig argument at komme med for om man skal købe ham eller ej.
Vidste så ikke han har knæ problemer, dem har vi nok af i Destro ..
Nu byder Tottenham på Eriksen og har også henvendt sig angående Mata. Er Lamela handler slet ikke så sikker mere? I så fald bliver der godt nok kamp om de forreste pladser denne sæson.
Ikke Nani. Har er i top tre af mine hadespillere. En kælling på en fodboldbane og generelt bare en nar i attitude og svinger sku da mere end Ljalic . Hvis Nani var en stabil spiller ville United jo aldrig sælge ham ! Aldrig Nani i en Roma trøje!!
Generelt spændende artikel fra The Guardian med lidt info og baggrund på den gode Ba:
Artikel
Så der friske rygter.
Ljajic første ord til reporteren på vej til lægetjek: Forza Roma!
Det forventes han underskriver en 5 årig kontrakt.
Den næste indkøb kan blive Demba Ba, eller Sakho. Sakho vil blive første prioritet hvis Burdisso flytter hjem.
Burdisso --> Sakho - Hvem havde turde (og tør) drømme om det? Vanvittigt scenarie! Selv hvis det skal koste klubben en del penge. Og mht. Castan? Intet problem, Sakho eller Castan spiller venstreback så!
Sakho har 1 år tilbage af sin kontrakt, og er vist for alvor blevet opsat på at finde fast spilletid. Den her handel er bare slet ikke umulig! (Nu er man lidt glad for at have en franskmand som træner!!).
Men desværre tror jeg der er mange engelske klubber der ligger klar til at byde ind - andet ville også være mærkeligt.
[Rettet af: asromadk - 28/08/2013 - 12:04]
Jeg kendte heller ikke til Ba's knæproblemer.
--> Jeg synes faktisk det er nok til, at man bør droppe ham. Selvfølgelig kan man lade ham gennemgå lægetjek, men finder klubbens læger det mindste, bør man droppe ham. Det lyder lidt som om der ikke går mange år før det knæ er kaput.
Apropos venstre back så er de rygter der sender Balza til Spurs skudt i jorden.
Til min glæde, tror stadig på Balza og han gjorde en fin figur mod Livorno samt havde en fremragende Pre Season. Han skal tilbage til landsholdsniveau!
En hurtig og ivrig Dodo som reserve. Og Castan i rotationssystemet.
Jeg synes nu heller ikke det ville gøre så meget, hvis vi havde tre klasse centralforsvar - hvor der måske blev kørt et rotationsprincip. Desuden kan både Sakho og Castan - som asromadk skriver, begge godt køre back, så det er ikke noget problem. Både Benatia og Castan fik jo gult i første, så karantæner skal der jo nok også komme! :-)
mht. til Ljajic, så synes jeg det er et godt køb. Det eneste der nager mig lidt er, at han godt kan være et problembarn. Men det håber jeg han er gået fra, for så er det sgu en klasse signing. Jeg siger ikke han nødvendigvis er bedre end Lamela - men jeg vil næsten sige, at han er mere gennembrudsstærk. Lamela skal helst op i fart for at kunne drible en mand. Her er Ljajic måske endnu bedre. Men i hvert fald har vi brug for speed oppe foran, og det kan Ljajic bidrage med.
Drømme scenariet vil være at have både Ljajic og Lamela!
Ljajic 12/13
er jeg den eneste der ser et problem i at få ljalic til klubben? altså endnu en fantastisk frissparkskytte, der ikke får lov at sparke Pga. vores elskede Totti? :P
Jeg har linge drømt om at se Sakho skifte til Roma og nu er der lys for enden af tunnelen...
Man kan håbe på at det sker... HÅBER OG BEDER til at det sker
[Rettet af: Hauge - 28/08/2013 - 13:41]
Så har Ljalic skrevet under :)!
Skriv linktekst
PSG kræver 15 mio euro for Sakho. Roma og Liverpool meldes som de to mest interesseret.
Kom i sving! Vi burde kunne konkurrere med Liverpool!
Kæft det er nice. Han kan blive tre gnage så meget værd om 1-2 år. Noget nyt om lamela? Han træner jo stadig sammen de andre og tottenham er også efter eriksen, mata, osv. De kan umuligt købe dem alle
Sakho er uden tvivl en dygtig spiller, men spørgsmålet er om han måske ikke er lidt overvurderet? Jeg mener, hvis han er så god, hvorfor kan han så ikke spille sig på holdet på PSG?
Hvis man kunne vælge, så vil jeg nok vælge Astori fremfor Sakho, men jeg vil elske hvis vi "bare" fik én af dem!
jeg sider og tinger på vis vi buger 32/35 mio euro på indkøb af ny spiller som Ljalic Sakho og Demba Ba. Også Lamela ikke skifter til Tottenham. Et vanvittigt drømme scenarie :)ville vi så ikke have at top 3 hold i Serie A i år eller dagdrømmer jeg bar lidt :)
Jeg er ikke besynderlig imponeret af Demba Ba. Ja, han var da vild hos Magpies, men har skuffet i Chelsea, og han vil minde for meget om, vores to eksisterende angribere i forvejen. Jeg så gerne en anden type. En der er hurtig og bevægelig, som også kunne deltage i opspillet.
Doh.! Ljalic har fået nummer 8......
og hvad så? Ljalic er et kæmpe scoop og har i den her sammenhæng tilføjet os minimum 23 mil i plus. Jeg er rigtig glad for Lamela, men han er altså ikke en verdensstjerne endnu, og vi kan godt klare os uden ham. Især når vi henter en forstærkning ind som Adem. Han er jo for vild(t billig)!
Også skader det vel heller ikke at han har det med at score mod Lazio :-)
Nej, det er altid en fordel. Kunne vi godt have brugt for et par måneder siden.
Har altid set ham som en talent på niveau med Lamela. ikke samme type, men samme potentiale.
Adem er altid gennembrudsstærk, i fuld løb og fra stående fod, og selvsikker i sine afslutninger. Og så kan han sparke dødbolde når Totti er træt!
Ser ikke ud til at PSG slipper Sakho billigt. De vil i hvert fald gerne beholde ham!
[Rettet af: Dingding - 28/08/2013 - 16:19]
Ljalic i Nr 8 så må Lamela da næsten vær på vej væk :(
Liverpool skulle have fået vide, de kan erhverve ham for € 12 mio.
Det burde vi matche.
Hvis rygtet med de 12 mio er sandt, så håber jeg også at hans udtalelse med at han vil have spilletid frem for penge også er sandt.
Vi kan som minimum love ham mere spilletid hvis Burdisso smutter, selvom Coates lige er blevet opereret. Rygter i liverpool siger at Cissokho også skal spille CB for Liverpool.
Tror dog næppe på at vi kan matche de kontraktmæssige muligheder, som Liverpool har!
De lyseblå djævle(Merda), er tilsyneladende interesseret i Burak Yilmaz...
Hvorfor i alverden er vi ikke gået efter ham noget før?
Klasse angriber til en formentlig billig bunke penge, Go for it!!!
Specielt nu hvor vores kære Lamela er skiftet til Snottenham!!!
Angående Ljajic så er det bare ærgerligt med den frikøbsklausul - den indikerer ikke ligefrem langtids perspektiver for ham i Rom...
Mexes kan du uddybe det lidt mere? Hvor meget er frikøbs klausulen på?
Frikøbs klausulen skulle være på små € 20 mio, det er ret lavt sat, hvis han får en sæson i år med 10-15 mål.
[Rettet af: Lamela - 28/08/2013 - 21:41]
Fuldstændig åndsvag klausul for en spiller som har kostet 12 mio €. Og med denne udtalelse fra ham, om at han håber at vende tilbage, så virker købet nærmest bare som en slags lejeaftale, hvor Fiorentina kan vente ham ved at knebs med fingrene og betale 8 mio €.
http://www.romanews.us/?p=17500
Det mildelst talt en skidt handel synes jeg.
Roma har ikke været Ljalic prioritet.
Enig: En klausul der udstråler midlertidighed, manglende ambitioner (han bliver jo pillet fra os før vi kan nå at se os om hvis han slår igennem).
--> Man skulle have gået all in på Nani og givet ham hans opblomstring.
Hvvis det passer så er det jo dumt beløb. Forsår ikke man igen laver et dumt handl som lamelas. Saba og amerikanerne må virkelig elske de her små 8-10m fortjenester
Klausulen er objektiv fortåelig nok.
Ljalic foretak Milan. Han kunne overtales til Roma, men vil ikke låses fast i et hold der ikke spiller med om noget som helst.
Det er bare et skidt tegn at sende.
Det er meget fint hvis vi kan hente en klasse CB. Men første prioriteten må være at styrke angrebet.. Jeg synes Boriello/Destro er for svagt til en hel sæson.
Det er da næsten for dumt til at være sandt med de 20 mio i frikøb??
Nogle gange, lidt for tit faktisk, så undrer jeg mig virkelig over vores forhandlingsmeteoder.
Men læste så et andet sted at Fiorentina skal have 20 % på videresalg, så det er nok ikke begge klausuler der er gældende!
Desværre er begge klausuler gældende ifølge forzaroma.info
Her er kort uddrag fra oversættelsen.
Tottenham betale 30 mio (plus 5 bonus) for Lamela , mens Roma hælder 11 (plus 4 bonus , som allerede foregrebet fra tirsdag til Firenze) at rationere Ljajic . La Fiorentina , ikke at køre op prisen yderligere , vil have 20 procent af en eventuel overførsel af afspilleren. Solo, men af gevinsten . Solution svarer til dem, der blev vedtaget af Marquinhos og Kor og Jedvaj og Dinamo Zagreb.
Adem returneres derefter til Trigoria at underskrive fire til at stige fra 1,9 millioner (plus bonus , med gennemsnit på 2,2 pr sæson, og paragraf 20 millioner ) , sammen med den administrerende direktør og Zanzi at vælge trøje nummer 8 efterladt af Lamela . Efter en medicinsk og første træningssession med mål.
Dvs. Fiorentina får 20% af fortjeneste ved salg sopm altså er en klausul på 20 mio euro.
Da vi har betalt 11+4 mio euro til fiorentina er det altså kun af de 20-15= 5 mio euro vi skal givedem 20% af.
Men ja, denne handel er lidt desperat, men spilelren leverede sidste sæson, og mpå forventesat kunne levere med det samme baseret på hans sidste sæson. Vi er alle enige om at gør Adem det godt vil han være meget emre værd end 20 mio euro. Men det var altså prisen for at få ham.
Jeg siger GOD handel walter. En forlængelse er jo ikek udelukket hvis vi kommer lidt op i gear igen. Llalij har ambitioner det må man give ham.
Ja mon ikke vi kan lokke med en ny kontrakt hvis vi ryger i Europa.
Men nægter stadig at tro på at frikøbsklausulen kun er på 20 mio.
Hvorfor ikke sætte den til 40? Eller 50??
Han har jo trods alt underskrevet en 4 årig aftale.
Tottenham tæt på Eriksen samtidig med at de gerne vil købe Uniteds Javier Chicarito Hernandez.
United har angiveligt fortalt Spurs at de skal slippe 130 mio kr for Hernandez..
Er det ikke der vi skal hoppe ind og snuppe ham foran AVB og resten af den klamme klub??
Klasse angriber!
"E di Garcia, che aspetta un centrale difensivo e un centravanti: Sakho e Demba Ba. Tutto peró dipende da Burdisso e Borriello: se accettano di partire, arrivaranno due giocatori, altrimenti la Roma resta cosí com'é."
Forhelvede hvor er det dumt efter min mening......
Vi kan ikke stille til rådighed med Destro og Borriello som de eneste angribere i truppen..
Det er desværre ikke ambitiøst nok efter min mening. Demba Ba er også tæt på Newcastle.
Vi finder åbenbart ikke nogen erstatning for Osvaldo. Fandeme dumt.
For dem der ikke forstår italiensk så står der at Garcia gerne vil have en midterforsvar og en angriber, som så er Sakho og Demba Ba. Men Det afhænger af Burdisso og Borriello. Hvis de bliver solgt, så bliver Sakho og Demba Ba hentet, ellers forbliver Romas trup som den er nu.
Er ved at få grå hår..
Der kan man snakke om kvali erstatninger!
Mon ikk Burdisso vender hjem og boriello skifter til udlandet eller bliver udlejet. Ba og Sakho bliver hentet i løbet af den sidste transferdag :)
Ba skifter nok til Newcastle..
Jeg forstår helt ærligt ikke, hvorfor det afhænger af en Borriello salg.
Da der ikke er blevet købt erstatning for OZZY endnu. Jesus Christ, men mon ikke en last hour handel nok skal dumpe ind.
Er destro skadet i mange måneder endnu siden alle er så vilde efter en ny angriber ?
Destro førstevalg også en stærk boriello som andet valg det er da ikke dumt
Jo det er dumt. Vi skal bruge en som kan score 20+mål pr sæson. Destro kan måske komme op på de 15 stykker. Boriello skal bare sælges hurtigst muligt.
Sabatini er fløjet til Paris ifølge flere medier, for at starte samtaler og afgive et bud på 23årige Sakho fra PSG. Liverpool og Milan er også interesseret men medierne mener at vide at Roma vil gøre mest for at få en aftale på plads.
Lækkert! Men men men, vi skal have den angriber til førstevalget!
Det så din mening jeg synes nu ikke boriello er så ringe
Og hvis gervinho finder lille formen frem
Og ljalic score 10-15 basser så det ikke så slemt
Så synes jeg ikke det ser så skidt ud
Matii92
Destro er ude frem til November, han regnes med at være i fuld kampform omkring Januar.
Derfor skal Borriello netop ikke sælges, for lige nu står vi realt kun med en ægte angriber i Roma. Vi skal gerne være dobbelt dækket på den front.
I gør sgu også Borriello til dårligere end han er. Ja selvfølgelig skal vi have en angriber, men jeg synes bestemt ikke vi skal sælge ham. Destro er skrøbelig, så 3 angriber er på sin plads. Ind med Ba eller Abel Hernandez
Glem nu ikke at Boriello scorede en del mål sidste år, for et knap så godt mandskab. Kan sagtens bidrage i år.
Der skal da bare hentes en mere, og så skal Burdisso til gengæld sendes hjem.
Boriello er nice, se hans moustache!
-Jeg tror på en god sæson for ham, han skal bare have hul på bylden!
Ja, manden kan da score kasser, det er også et must for angriber kan man sige.
Men ja, det min mening, han er ikke den der kan sende os i Europa. Og man skal heller ikke være afhængig af at kanterne skal op og score de gyldne 15 mål for at vi kan komme i Europa.
Han er i mine øjne et rigtigt godt 3.valg for en "ambitiøs" klub som Roma.
Vi skal ind og hente en angriber, vi har to deciderede angriber og Tallo er lige blevet lejet ud, så tror også det er et signal om at der bliver hentet en.
Lidt til grin, at en af Europas hotteste angriber kan ryge for € 12 mio.
Yilmaz -> lazio
Ja det er ret vildt med Yilmaz. Virkelig billigt.
Det vil ikke være en billig handel - men hvad med Kakà. Han vil væk fra Real. Har han ikke lige 2-4 fantastiske år i sig endnu (han har jo ikke ligefrem lidt overlast de sidste mange år).
Brug ham som direkte erstatning for Lamela.
Så vil klubben gå væk fra deres indkøbs politik med at hente spillere i under 26-27 år, som de har gjort indtil videre. Han vil nok kræve en pæn hyre, det tror jeg ikke Roma ledelsen er klar til uden en CHL spot i sigte.
Meg jeg kan jo tage fejl.
Tror slet ikke at klubben ville overveje Kaka.
Første og anden prioritet ligner en ANG og CB.
Sakho ville være fantastisk at få, og så en klasse angriber, så er vi godt rustet.
Det ser også ud til at Boriello bliver, Tallo er lejet ud og derefter har vi vel kun destro som decideret spids?
En Chicharito ville være prikken over i'et og så vil jeg ku leve med at Lamela er solgt.
Læste en mindre analyse fra Roma Balkans fangruppe at der er 37 mio euro tilbage i transfer kassen når man kigger på dem der er købt og solgt.
Football Italia skriver at Sabatini vil byde 10 mio euro for Sakho der har kontrakt udløb om under et år. Så er der altså stadig en god slat penge til at købe en angriber. I og med at PSG accepter 10 mio og at Roma derefter er villige til at bruge de resterende indtjeninger der har været fra spillersalget denne sommer.
Ej hvor jeg håber vi får Sakho! Det ville være et super køb til de penge!
Overvej et midterforsvar med Benatia og Sakho, WOW!
[Rettet af: asroma87 - 30/08/2013 - 09:57]
Hmm, Chelsea villige til at lytte til Torres bud efter Eto'o er kommet til klubben.
Der skal satme bruges gode overtalelses evner for at få ham til Rom men nøøøj det ville være godt
Ljajic var til en pressekonference idag og udtalte bla:
I do not want you to think that I came here to get going again, I came here to play even ten years, I am ready to stay a long time here and win something, I know that AS Roma have ambitions and me too.”
Torres ville være for sindsygt! Men desværre usandsynligt.
Mht. Sakho kan jeg ikke forstå hvad i er så vilde efter. Manden har ikke kunne få spilletid i PSG, og det er FØR de hentede marqinhos hos os. Jovist han er ung og billig, men tror bare ikke lige det er den spiller vi har brug for.
Mht. Ba tror jeg ikke klubben tør satse på en mand med knæproblemer. Det virker som om vores indkøbspolitik er at hovedsageligt skal der købes ind, så der kan sælges igen uden tab, og gerne med gevinst. Og det kan man ikke ligefrem sige er sikkert med Ba. :-)
Romafanvejle.
god nyhed. var bange for at han så Roma som en ''stepping-stone'' til Milan eller evt. andre klubber. Forstår dog stadigvæk ikke den lave frikøbsklausul. Håber dog at han holder sine ord hvis han får sit gennembrud i denne sæson.
Frankie. sådan er verden altså ikke skruet sammen. Ordsproget siger ''one man's trash is another man's gold''. Tænk bare på Sneijder, Robben, Combiasso osv. som var ikke ''gode nok'' til deres klubber og skiftede til andre klubber for så at blive nogen af de bedste i verden.
Sakho er måske ikke på niveau med T. Silva, men vil klart eller have ham end Burdisso. Han er desuden meget ung, og kan stadigvæk udvikle sig.
[Rettet af: romeren10 - 30/08/2013 - 15:50]
Man U. eventuelt ude efter De Rossi...
http://onside.dk/premier-league-serie-a/man-utd-byder-eu12m-for-de-rossi
Klauselen for Ljajic tror jeg er der for hvis han ikke for den forventet spilletid eller at der måske vil opstå problemer mellem Garcia og ham og han så kan smutte nemmere hvis der skulle være problemer.
Roma har med det samme afvist et bud på 12 mio euro for De Rossi fra en Premier League klub.
Det kan så passe med at det er United :-)
Sabatini skulle befinde sig i Milano i øjeblikket hvor han skal mødes med Cagliaris præsident for at forhåbentligt overtale ham til at sælge Davide Astori til AS Roma.
Langt hellere Astori end Sakho! Ville være vanvittigt!
Cagliari og specielt deres præsident hader os.
Vores 0-3 skrivebordssejr fra sidste år har skam ikke hjulpet på det.
Ligesom Ljajic ikke blev solgt til Milan,(fordi Fiorentina ikke kan udstå Milan),
så bliver Astori heller ikke solgt til os. Desværre.
Fiorentina gad ikke snakke med AC Milan om Ljajic fordi de henvendte sig først til spilleren og ikke klubben :)
Men ja, vi har nok ikke det bedste forhold til Cagliari.
Sakho er en vanvittigt talentfuld spiller, som vi burde give gode penge på at få ind i truppen. Han har tabt sin plads i PSG, men det er altså til Thiago Silva han har tabt den, ikke til Alex. Sakho er som type tættere på Thiago Silva end Alex (Og nu Marquinhos). Han havner desværre nok i England dog.
At Sakho ikke spiller fast siger sku ikke meget om hans talent.
Det er godt nok bittert at Tottenham BÅDE tager Lamela, Eriksen og ham Chiriches.
Folig nu med at skrige ham Sakho op. Ja han er åndssvagt god i manager men det betyder jo ikke nødvendigvis at han er også er voldsom i virkeligheden. Han har virkelig ikke spillet meget de seneste 3 sæsoner og det undre mig selvom de andre også er gode.
I mine øjne så langt hellere også Astori end Sakho. Juve vil næppe overbyde os på Astori da de allerede har 4 klasse forsvarsspillere !! Nu man-flirter du bare Sabatini og får et salg i stand med Astori!
Romadk, så skal du heller ikke tale ham mere ned.
Jeg har ikke manager og aner ikke hvor god han er der.
Men de seneste tre sæsoner har han været på det franske landhold, samt spillet 100 kampe for et hold, som ifølge flere eksperter har den bedste midterforsvarer i verden - Thiago Silva.
Han er god! og han er god nok til Roma, hvis ikke vi skal betale 3,5 mil om året, som han for lige nu.
Jeg har ikke noget imod Astori, men han bliver dyrere og jeg synes ikke nødvendigvis han passer som med Benatia, da de er helt samme type
Vi har angiveligt budt 7.5 mio euro for den ene halvdel af Astori.
Napoli var tæt på at erhverve ham for 13 mio euro men handlen kollapsede til sidst.
Ifølge flere kilder er Sakho til lægetjek i Liverpool.
Krydser fingre for Astori - som jeg også langt hellere så i Roma!
Kom saa med Astori!!!!!
Et Astori-køb ville gøre alt godt for dette transfervindue, som Lamela-salget har gjort skidt!
Cagliari har afvist vores bud på 7.5 mio for delejerskabet.
Så er spørgsmålet om Saba vil lave et bedre bud. Lets go Walter!
Jeg søger hellere end en angriber end en midterforsvar nu. I worst case kan vi bruge DDR der ned og ellers er der Tin, som er også er meget talentfuld.
Jeg vil også klart mene at vi er dækket fornuftigt ind på CB pladserne, også selvom Burdisso rejser. Vi har Castan, Benatia, Jedvaj og synes ikke vi skal glemme Romagnoli som imponerede mig den ene gang han for alvor fik chancen!
Hent en angriber i stedet!!
[Rettet af: TheTotti - 31/08/2013 - 23:13]
Burak Yilmaz er IKKE på vej til Lazio. Det bekræfter nazios præsident.
Hvornår lukker transfervinduet?
kl 00:00
lukker vist først mandag kl 00:00 er jeg rimelig sikker på :)
Yup, transfervinduet lukkker 2.september kl 23:59 - de rykkede det én dag, da d. 1. faldt på en søndag og det ville give en masse adminstrative problemer
Det korrekt.. Min fejl ;) Var nu ogsaa det jeg mente
Astori starter ude i dagens kamp mod milan.
Kom med ham og en angriber, så er jeg lykkelig!
@Napstah
Jeg tænkte præcis det samme! Noget tyder på at han skal væk. Lad det så bare være Roma :)
Astori er måske på vej til Milan. Har vi overhovedet brug for ham?
@romeren10
Astori er måske på vej til Milan. Har vi overhovedet brug for ham?
Umiddelbart ikke. Vi har et fint makkerpar i Castan og Benatia også er der vel Romanogli og Tin Jedvaj som backup.
Quagliarella rygtes til Rom. Han lavede 9 kasser for Juve sidste sæson. Hvis det er på bekostning af Borriello, har jeg større fidus til Borriello.
*EDIT*
Ny rygtes Quagliarella så også til West Ham, iflg. skynews
[Rettet af: napstah - 02/09/2013 - 08:55]
Manchester Evening News puster igen liv i rygtet om, at Manchester United vil gå meget langt for at hente Romas italienske landsholdsspiller Daniele de Rossi
Kommer aldrig til at ske.
Sakho til Liverpool
ØV ØV ØV og lidt mere ØV!
Oven på en vanvittig god sæsonstart ville det have været et perfekt signal at sende hvis man havde fået kapret Sakho!
Sidste dag.. Vi er NØD til at hente en klasseangriber! så smid mange penge, det sgu fint nok, men vi skal ha' en der er klasse!
Den perfekte sidste dag for mig:
IND:
Topangriber. Ledelsen må have en eller anden kanin i hatten, pengene fra Marquinhos-, Osvaldo- og Lamela-salgene må give råd til et stort navn, og det er dér, vi har allermest brug for en forstærkning, der kan gå direkte i start-11'eren og forbedre den.
Hvis Astori kommer, så er det også voldsomt fint med mig. Men det er sgu ikke ligeså presserende som at få en angriber.
UD:
Burdisso(har der ikke været alt for stille omkring ham??)
Borriello (såfremt der kommer en klasseangriber til klubben)
Det er for dumt vi ikke fik købt en kvali angriber ind. Boriello og Destro er for tyndt.
Ja firontina, Napoli, Juventus og de to Milan klubber her på papiret bedre angreb...
Vil ikke sige Inter har et bedre angreb. Men ja, de andre holds angribere er i en anden klasse iforhold til boriello og nutidens destro.
Men det er da focking fedt at vi nu har lært ikke at sælge til vores konkurrenter og forstærke dem.
Jeg tror på Boriello!
Ja. I 'gamle dage' havde vi sendt Lamela til Juventus, Pjanic til Milan og Castan til Inter. Uden at hente noget særligt selv ind.
Der er håb forude
En skam Lamela er væk, selvom Ljajic fik mig til at glemme alt om ham i sidste kamp. Lamela scorede jo også indenfor et kvarter i sin debut.
At Pjanic har dedikeret sig selv til klubben er nok det som har givet mig mest glæde i dette vindue. Manden er en ægte romanisti.
Og endelig fornuftige indkøb og en træner som engagere sig med spillerne!
Tror sku på en 3 plads uden at være optimistisk endda.
Ja jeg tror virkelig også på Pjanic 'for evigt'. Han er her for at blive.
Grunden til at Roma og Lamelas veje måtte skilles nu, er jo at Roma ikke har nok at tilbyde. Desværre vil det samme nok ske med Pjanic - hvis de næste 2 år ikke byder på bedre tider og CHL, så får Roma det meget svært.
Men altså tyder på at holdet er på vej frem, og så bliver det 'nemt' at holde på en spiller som Pjanic der brænder for klubben.
I snakker allesammen meget om vi virkelig mangler en stjerne angriber..
men min mening er at vi ikke har brug for det.
som jeg ser det spiller vi med Totti som "angriber" men mere som en meget offensiv midtbane. Også Ljalic gervinho florenzi (vil faktisk tro at destro kommer til at spille samme rolle som de 3 andre når han kommer tilbage) som halv angribere og halv kanter. Det er sådan som jeg har set sæsonen første to kampe og udfra det synes jeg bestemt ikke vi mangler en bomber!
Trods alt bare min mening.
Du tænker måske på en 4-3-1-2? Det kan godt ligne det lidt, men jeg tror det er fordi at de tre forreste skal bytte lidt pladser gennem kampen, specielt kanterne skifter og udfordrer i den anden side.
Garcia har også udtalt at han ikke vil have bestemte pladser til de tre forreste under kampen. Udover Totti som helst skal befinde sig inde på den offensive midt. Dvs det er en 4-3-3 a lá Garcia ..
Nicklas95, jeg kunne ikke være mere enig.
Her bliver lige netop den formation hyldet!
http://www.zonalmarking.net/2010/03/05/teams-of-the-decade-5-roma-2007/
Ja, man kan nok godt kalde det en 4-3-1-2, Men der er ligepræcis det Garcia touch over det, der går mig helt vild med det!
Ved ikke hvad vi skal bruge Sandro til med De Rossi, Strootman og Bradley. Holtby er dog meget interesant og energisk, og vil passe godt i rotation med samme energiske typer som Florenzi, Ljalic, Gervinho osv.
Kom bar' då. Holtby er velkommen.
Men er det vigtigste/mest i ideelle i vinterpausen ikke at få Burdisso eller Boriello skippet videre, og så få hentet en targetmand?
Så trængte denne tråd lige til en nyhed.
Sabatini skulle, ikke helt overraskende, nok engang have øjnene rettet mod det sydamerikanske og Luciano Vietto.
Derudover så skulle man have en opmærksomheden rettet mod det schweiziske. Salah (Basel) og Roman Burki (målmand årgang 90 - Grasshoppers). Salah meldes Tottenham kraftig efter medens Burki ligner en sandsynlig transfer hvis man ønsker det.
Vietto ville ikke være dårligt, man forestiller sig vel han er en type a la Pastore og Lamela, og det ville bestemt ikke skade.
Ved ikke rigtig hvad man vil med endnu en målmand, og dermed endnu en udefra som vil blokere for klubbens egne.
Luciano Vietto er et fantastisk talent, men jeg håber ikke de vil smide mange penge efter ham.
Modsat Lamela, som du nævnte, så er han lidt en anden type. Han sparker meget godt med begge ben, og har generelt en målnæse, som virker til at være bedre end Lamelas var i den alder.
Driblingerne har de dog til fælles. Hold kæft en dribbletonser og generelt meget direkte spiller!!
Det kunne vi godt bruge igen, efter Lamela skiftede.
Alt i alt, et kæmpe potentiale i den knægt.
Vi skulle netop idag have købt en spiller ved navn Franck Cedric.
http://www.romaforever.it/flash-news/?id=30842
Og det var selvfølgelig mig der var for hurtigt på den - det er selvfølgelig en af de unge primavera-drenge der er blevet forlænget med! 3 år - man tror vist på ham.
Sæsonen 2024/25
89
0
Transfers 24/25
230
0
Salg af tøj
3
0
Hotel i Rom
2
0