Login
Glemt password Opret bruger

Indkøb 15

Kategori: Rygter

Kim89
1171 indlæg.
d. 18/08/13 23:18

Der blev efterspurgt en ny indkøbs tråd, så den er her.

Sæt rygtebørsen i gang :-)

1

Kvistus
1556 indlæg.
d. 18. august 2013

Bliver virkelig skuffet hvis vi ikke skaffer en klasse angriber. (Har dog svært ved at se hvem det skulle være)
Vi har solgt Marcos og Osvaldo for tilsammen ca. 45 mio. euro. og købt ind for ca. det samme beløb.Og så startede vi jo med et beløb på 30 mio euro eller sådan noget, ikke? Altså må vi have +35 mio. euro til en ny angriber. Eller har jeg misforstået noget?

1

[Rettet af: Kvistus - 18/08/2013 - 23:36]

mexes
2516 indlæg.
d. 18. august 2013

Det er vel i omegn af 50-55 for Marcos og Osvaldo, hvor 5 mio. € skulle gå til corinthians. Så vi må da sige, at vi har tjent en del penge på spiller salg i år. Men jeg tror ikke vi kommer til at bruge så mange som du skriver Kvistus. Måske, hvis det er den rette spiller, kan vi bruge 20 mio. € på én spiller, men tvivler lidt. Men jeg tror dog vi ender med at hente en ny angriber inden vinduet lukker.

Så spændende hvem det bliver! Kunne godt tænke mig en allerede etableret spiller fremfor en ny luttokupon, men det er jo Sabatini...

Alt i alt, så synes jeg nu vi har haft et godt transfervindue!

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 19. august 2013

Vi må bare ikke gå hen og bruge tæt på 20 mio euro for Adrian Lopez!
Så meget hellere hans kære kollega Diego Costa, har lige set Atletico Madrids første sæsonkamp og Costa ser mere end skarp ud, med to mål.
Det er selfølgelig kun en kamp, men han er da 10 gange bedre end Adrian.

1

Lamela
2782 indlæg.
d. 19. august 2013

Jeg prøver lige at lave en liste en med, hvem der evt. kunne være nyindkøbet til Spottet.

Serie A/b

(Abel Hernandez) (Skal med til VM, kræver det, han spiller på et højre niveau end B. Samt Sabatini kender ham. Han ser ud til at være det oplagte bud. Men har han ikke en grin skades historik? Vi ved jo alle, hvad der skete sidst, vi havde en Abel op i angrebet ;)
Marco Sau (Håber det ikke)
Luis Fernando Muriel (Big next thing)
Matri & Quagi (Men er de bedre end, dem vi har nu?

Brazil:

Bueno (hvis han ikke blevet solgt)
Damiao (ser umulig ud, nacio sigter efter CPL)
Fred (spiller fast, vil helt sikkert med til VM i stedet for Damiao, lidt spilletid på højreplan vil ikke skade ham)
João Alves de Assis Silva (JO)( Lidt det samme situation som Fred)

Spanien

Adrian Lopez (Please don't do this Roma)
Carlos Vela (vi har været connected med ham før)
Diego Costa
Frankrig

Gomis(??Solgt??)
Dario Cvitanich (Rudis boy 19 mål)

Germany
Stefan Kiessling( En sand målmaskine, jeg ved ikke, hvad vi skal tiltrække ham med. Måske Gomez/Klose kan hjælpe lidt, ser dog svært ud, omend mere end fuldgod erstatning for Papa)

Holland
Alfred Finnbogason (Masser af mål, i de seneste par sæsoner for Heerenveen. Milan har været sat sammen med hen over sommeren)
Pelle (Italianer, igen med en kasse i dag. Jeg tror dog ikke, han er interssant nok for Saba. Men faktum er, han bombede 27 ind sidste sæson.)

England

Christian Benteke (Han er steget markant i værdi efter en sæson. En dyr herre. Han vil nok være, Serie A's vildeste bæst, hvis han kom. Samtidig et tegn på, Roma will this shit)

Torres(Hvorfor ikke, han laver ikke mål mere på samle bånd, som man var vant til. Måske kunne hjælpe med et stepdown til Serie A. Mourinho, vil gerne lytte, hvis der kom bud ind.)

Adebayor
Demba Ba
Papis Cisse
Javier Hernandez

Lidt blandet

Oscar Cardozo (Han trænger snart til at komme videre)
Lacina Traore (Han skal sælges fra Kaos klubben.) (203 cm)
Eto'o (Nu er Papa, solgt, har aviserne mon ret? )
Felipe Avenatti (Ung River (URU) talent. Men 12 i sin første sæson. Og en 194 CM høj.)

Det er ikke mine ønsker, men dem som kunne være en mulighed. Underlined, er dem på grænsen.

PS : Ps : Ps.

Hvor har vi sovet i timen mht. Gomez.!!!!

[Rettet af: Lamela - 20/08/2013 - 15:55]

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. august 2013

Det er nogle gode og spændende navne du har på den liste. Og mange af dem gad jeg sgu godt se i Roma

Matri: i de kampe jeg har set ham, så er han uhyr farlig når han får en chance og det er hvad Roma har brug for. Det kan godt være han ikke score helt så mange mål som man kunne ønske sig af en angriber, men han er skarb når muligheden opstår, og gud hvor kunne vi have vundet mange kampe sidste år, hvis vi havde været mere skarbe i vores afslutninger.

Stefan Kissling: han kan så til gengæld score mål, og er også uhyre farlig hvis han får nogle store chancer.

Pelle: Gud hvor jeg håber vi henter ham, ja det ville være et mega sats, fordi han aldrig rigtigt har slået igennem i Italien, og først sidste sæson begyndte at bombe mål ind på samle bånd, men jeg elsker ham, han spiller sådan som en rigtig angriber skal gøre efter min mening. Også er han ikke bange for at bruge sin monster fysik i nærkampene (hvilket de små hollendere tit får at føle)
Også er Pelle jo italiener og jeg vil så gerne have at holdet satser på italienske spillere :-)

Jonas
4091 indlæg.
d. 19. august 2013

Hvad med Gilardino? Han nævnes igen som en mulighed og Sabatini kan vælge at inkludere Borriello i en eventuelt handel.

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 19. august 2013

Flere engelske medier melder at Roma skulle have intensiveret jagten på Nani efter salget af Osvaldo. Det kunne tyde på at hvad angår angriber posten vil der måske ikke blive hentet det vilde ind, måske endnu et ungt talent. Eller at Gilardino bytter med Boriello?

Kvistus
1556 indlæg.
d. 19. august 2013

Vil tusinde gange hellere se Destro få chancen end at se Gilardino på toppen.

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 19. august 2013

Køb Borini tilbage.

asromadk
3790 indlæg.
d. 19. august 2013

Forstår ikke folks bekymringer.

Vi havde for mange angribere. Borriello har man ikke kunne komme af med pga. hans løn = man har valgt at det så er bedst at beholde ham. I bund og grund er han ikke dårligere end Osvaldo, så det er jo fint.

Man får en super pris for Osvaldo. Med tanke på et rigtig sløjt sidste halvt år fra Osvaldos side, så er 18-20 mio euro en rigtig god pris.

Når man tager et kig på truppen synes jeg det ser fint ud oppe foran.

Skal der hentes en angriber, så skal det være en markant forstærkning. En der går ind og er en 'stjerne' som Lamela er det. Og selv uden dette indkøb, ser det faktisk fint ud synes jeg. Om ikke andet, så kommer der en transfervindue til vinter, og måske er det bedst at tage tingene med ro og ikke forhaste halv-gode indkøb.

NiccoChimera
8 indlæg.
d. 19. august 2013

nu kommer den igen, men jeg mener stadig at det selvfølgelige ville være helt fantastisk med en top angriber, og helst en der laver flere basser end Osvaldo, men er det i sidste ende ikke bare meget vigtigt at vi forstærker holdet på alle pladser, og nu tænker jeg også meget defensivt. efter som at man vinder en fodbold kamp ved at score flere mål en sin modstander, eller lukke færre mål ind. Så at arbejde på at holde nullet og måske ¨kun¨ lave en kasse pr kamp, ville jo nok også kunne bringe Roma i lidt bedre kurs. :)

men misforstå mig ikke! en top angriber er savnet i rom. :)

Kelevra
1261 indlæg.
d. 19. august 2013

Hvad siger folk til denne artikel på indkast?

[Rettet af: Kelevra - 19/08/2013 - 22:31]

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 19. august 2013

Han skal bare lukke røven ham Osvaldo. "Gav sig alt hvad han havde" min bare røv .. 60% af tiden gik han bare rundt eller rendte og ordnede sit hår.
Ja klubbens fans kan godt være hårde i det, men det kan umuligt være uden grund at han er blevet udskældt, som han påstår ..
Farvel Daniel din primadonna ..

ASRMichael
399 indlæg.
d. 20. august 2013

Så bliver der meldt ud at Tottenham skal mødes med Lamela's agenter her i dag :s
Skriv linktekst

Jonas
4091 indlæg.
d. 20. august 2013

Ifølge ANSA kan Sabatinis rejse til London omhandle Borriello til Fulham, Lamela eller/og Pjanic til Tottenham.

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 20. august 2013

Ja det lover ikke godt. Sabatini, Baldissoni og Lamelas far skal mødes i London idag.
Hvis de absolut skal sælge ham, så må det ikke blive for mindre end 45-50 mio euro og specielt hvis det er Spurs!
Ellers er de da bare skudt i hovedet!

Håber for alt i verden at de ikke sælger ham!

Romaswag
84 indlæg.
d. 20. august 2013

Tottemham skulle eftersigende ha' overhalet Liverpool i kampen om Willian, så man kan håbe de ikke går all-in på vores spillere.

Borriello til fulham?? De har også lige hentet Bent. Og med Berbatov også tvivler jeg på de vil betale hans løn.

Lad os krydse fingre for Lamela og Pjanic bliver i hvert fald!!

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 20. august 2013

Nejnejnej spurs regner med at kunne erhverve sig Lamela for 35 mio.
Hvis det sker så har vi lige solgt vores to topscorer i løbet af en uge.
Hva så Sabatini??
Hvis ikke der bliver hentet erstatninger der er MINDST lige så gode så ser jeg ingen fremtid i dette hold ..

matti92
179 indlæg.
d. 20. august 2013

Så tager de bare Nani med hjem også har vi tjent de ekstra millioner.

Hvis Boriello også bliver solgt, kunne det være fedt hvis de snuppede Yilmaz og en stærk forsvars spiller.

hvis dette bliver scenariet ser jeg ingen grund til at beholde Boriello eller Lemela.

Lamela
2782 indlæg.
d. 20. august 2013

Det sker ikke. Ellers har de drukket for meget af natpotten.

Jeg håber det handler om Boriello salg og Nani køb.

Og Lamelas far er på sightseeing in London.

Lamela
2782 indlæg.
d. 20. august 2013

Lazio har vist fået en aftale på plads med Yilmaz. Men hvor fanden får de så mange penge fra? Jeg menes at have hørt prisen var på 20 + mio euro for ham.

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 20. august 2013

Lamela, hvis det er rigtigt angående Lamela så har du lige reddet min dag ..

[Rettet af: RomaFanVejle - 20/08/2013 - 12:08]

Lamela
2782 indlæg.
d. 20. august 2013

Det med Lamelas far var skrevet ironisk og som ønsketænkning desværre. Undskylder for spolere dagen.

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 20. august 2013

Nooooo ..
Man kan håbe alligevel ;-)

Det ville dog lindrer lidt på smerten hvis Sabatini tog Nani med hjem ..
Også er der kommet nyt liv i rygterne om en interesse i Diego Costa.

Lamela
2782 indlæg.
d. 20. august 2013

Ja to spiller der kan score mål, og god til at være med i pasnings spillet.

Btw. Diego Costa lige forlænget i år. Så tror jeg ikke på ham.

[Rettet af: Lamela - 20/08/2013 - 13:17]

Lamela
2782 indlæg.
d. 20. august 2013

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 20. august 2013

Det fjerne lidt af nerverne at de er tættere på Willian. Men med de penge de formentligt får for Bale så kan de stadig byde på Lamela.

Ville være så ondt at have Lamela og Nani på hver sin kant!

asromadk
3790 indlæg.
d. 20. august 2013

Noget kunne tyde på at der er seriøse forhandlinger omkring Lamela igang. Kunne godt virke som om klubben har indstillet sig på man må slippe ham.

Skandale!

Lamela
2782 indlæg.
d. 20. august 2013

AS ROMA TRANSFER MARKET NEWS – Erik Lamela’s agent Pablo Sabbag talked to Ansa denying last rumours (CLICK HERE TO READ MORE): “I am not in London, what is being said is not true. I find myself in the Capital along with Erik’s father. What is the situation like? Lamela is calm, we’re waiting. Let’s see what happens.”

Meld dog det ene eller andet klart ud.

HVIS Lamela bliver, og Saba & Baldi er i London for at forhandle med Nani.

Så vil jeg tro, Lamela kommer op og spiller angriber. Som Messi gør i Barca.

Lamela
2782 indlæg.
d. 20. august 2013

Jeg ved han er doven, primadonna, har lavet ballade i hans tidligere to klubber. Men, hvis Borriello bliver afsat til Fullham, kunne Berba ikke være en fin løsning som back-up til vore første angriber? For mål kan han da lave.

kunenklub
69 indlæg.
d. 20. august 2013

Det er jo for hjernedødt hvis vi sælger Lamela, totalt uambitiøst, og forstår simpelthen ikke hypen om Nani, han er en god spiller som ville pynte, men knægten er jo fuldstændig forskruet oppe i hovedet... Synes sgu ikke lige det er hvad vi har brug for!! Skulle vi sælge guldfuglen er Europa efter min mening igen uden for rækkevidde;-( for 2 dage siden var det et super vindue, nu et skod vindue..

asromadk
3790 indlæg.
d. 20. august 2013

Ahhhhhhhhhhh....

Forskruet oppe i hovedet. Synes folk overdriver lidt. Han har ikke været Ronaldo klasse (tænk på det pres der har været på hans skuldre lige siden de lavede perralalle skift ham og Ronaldo).

Forstår slet ikke man rakker SÅ meget ned på ham. Altså Gervinho har imo været et langt større flop i Arsenal end Nani har været i United.

Det er blot min mening. Synes folk er lige lovlig hård imod ham.

1

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 20. august 2013

Lamelas far og agent bekræfter at de befinder sig i Rom og at Lamela er meget rolig. Noget kunne tyde på at de venter på et møde med klubben for at diskutere Lamelas fremtid og en evt kontraktforlængelse.

Tror Garcia har sagt sit for at holde på Pjanic og Lamela. Og er nu overbevist om at de bliver. Lamela kan ende med at blive brugt som centerforward.

Desuden er Sabatini i øjeblikket på "en mission" i London.
Håber det er en indkøbsmission angående Nani!

1

Lamela
2782 indlæg.
d. 20. august 2013

asromadk
3790 indlæg.
d. 20. august 2013

Det er så hul i hovedet..

Og får de så lov til at købe Lamela for 40 mio euro er AS Roma den helt store taber.

Sindsyg handel for Tottenham. Selvfølgelig Bale er god - men som jeg har snakket om herinde omkring vores egne spillere - alt har sin pris. Det der er fanme en vild handel for Tottenham.

Daniele16
175 indlæg.
d. 20. august 2013

Skriv linktekst Nej nej nej

Lamela
2782 indlæg.
d. 20. august 2013

Goal.com som kilde. Næppe.

mexes
2516 indlæg.
d. 20. august 2013

Hvis man ser på en Lamela handel i meget stort perspektiv og med de ikke-farvede briller på, kan nogen af jer så give en god grund til at sælge ham?? Jeg kan virkelig ikke finde en??

Altså det eneste er jo, at vi kan tjene gode penge på ham. Men vi mangler da ikke penge, så hvorfor?????

asromadk
3790 indlæg.
d. 20. august 2013

Det er jo meget ofte det et salg handler om. Og det et salg SKAL handle om. Det er jo det 'gode' salg. Det dårlige salg derimod, er salget hvor man skal af med en spiller der har gjort det dårligt, og som man mister penge på.

Mht. Lamela, så skal man have en fantastisk pris for en af klubbens bedste hvis man skal slippe ham.

Spørgsmålet bør snarere være, 'hvad vil det få af sportslig betydning?'.

Og her er jeg faktisk sikkert på, at livet går videre. Måske man endda finder et nyt og måske endnu større talent, eller måske man blot får strikket et godt kollektiv sammen (måske med Nani og Gervinho på hver sin kant?).

[Rettet af: asromadk - 20/08/2013 - 18:06]

Jonas
4091 indlæg.
d. 20. august 2013

Ifølge TuttoMercatoWeb vil Sabatini i forbindelse med sit ophold i London forhøre sig om Chelseas angriber Demba Ba. Hvad siger folk til ham?

Jonas
4091 indlæg.
d. 20. august 2013

Ifølge seneste report fra ANSA er det West Ham som er interesseret i Borriello.

Ifølge Skys Paolo Assogna vil Roma kun overveje et bud på Lamela, hvis han selv og hans nærmeste presser på for et skifte.

Arsi
725 indlæg.
d. 20. august 2013

Hvis det er rigtigt at Sabatini er i London for at forhøre sig om Demba Ba, så er jeg glad..
Han kunne være den perfekte erstatning for Osvaldo!
Når han så er væk til AFC, så har vi Destro og Borriello til at tage over den plads, det ville være en genial signing!

IGANG SABATINI!

Og ikke sælg Lamela for guds skyld, hvis vi skal sælge ham så vent dog nogle år endnu for han skal nok blive mere værd!

[Rettet af: Arsi - 20/08/2013 - 18:56]

Kvistus
1556 indlæg.
d. 20. august 2013

Kan simpelthen ikke klare de Tottenham fans, der allerede ser Lamela som en del af holdet, og regner med at få ham for 30-35 mio. euro, og at nogle af dem også forlanger at de henter Pjanic, gør ikke fornærmelsen mindre.
Håber snart vi får en udmelding fra Lamela, om at han bliver. Samme gælder Pjanic.

[Rettet af: Kvistus - 20/08/2013 - 18:31]

Koch
844 indlæg.
d. 20. august 2013

Demba Ba ville være god, men ser hellere en ikke-afrikaner pga. AFC og da vi allerede har købt Gervinho ville det være to rigtige dygtige spillere, som ville være væk i en måneds tid.
Men det er også svært, at være kræsen og Ba er helt sikkert en spiller, som ville kunne begå sig i Serie A.

Og så lad dog for fanden være med at sælge Lamela.

Arsi
725 indlæg.
d. 20. august 2013

Koch overvej denne her holdopstilling:

De Sanctis
Maicon - Benatia - Castan - Balza
Strootman - De Rossi
Pjanic
Lamela - Demba Ba - Totti

Der kan Gervinho have nogle indhop.

Uden afrikanerne der tager til AFN:

De Sanctis
Maicon - Benatia - Castan - Balza
Strootman - De Rossi
Pjanic
Lamela - Destro/Borriello - Totti

Så har vi unge Capriari til at komme ind og erstatte Gervinhos indhop.

Det ville være en klasse signing. Jeg vil virkelig begynde at tro på top 3 hvis vi hentede Demba Ba og ikke solgte Lamela eller Pjanic, så ser det VIRKELIG godt ud!

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 20. august 2013

De sidste 11 dage bliver jo sygt nervepirrende i transfervinduet!

Lige nu ku det bedste være: Ind med Ba, Ind med Nani, behold Pjanic og Lamela. Nogen vil syntes det værende for urealistisk, og så er spørgsmålet om budgettet kan holde til det. Ja vi har solgt for 48 mio euro bare på to spillere, men lønnen kan blive afgørende.
Man kan vel håbe, selvom det ikke ku ligne Roma.

NiccoChimera
8 indlæg.
d. 20. august 2013

et salg af Lamela ville være katastrofalt, bare et skridt i den forkerte retning, vi finder ikke en mand til at udfylde hans genialiteter i denne sæson, og sikker heller ikke i næste. hvis han ryger så er det jo bare endnu en gang tegn på at, roma ikke er gode nok til at holde på deres topspillere, og det får muligvis sine konsekvenser, der nok ikke bliver særlig positive. hans kontrakt løber frem til 2018 og er ny underskrevet i år, han har også fornyligt udtalt at han føler sig hjemme i rom, og er glad for at spille for klubben. lad os se hvad der sker sker, håber manden bliver, desuden en fin ide med Demba Ba selv om jeg nu tror at Destro kunne få en rigtigt fin sæson hvis han får chancen for at starte inde og lidt mere end han har gjort før.

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 20. august 2013

Nogle der ser PSV -Milan???

Hauge
80 indlæg.
d. 20. august 2013

Milan 1-0

Arsi
725 indlæg.
d. 20. august 2013

http://indkast.dk/index.php?nyhed=107714

"Den engelske avis The Mirror skriver, at han ikke er den eneste spiller, som Tottenham er tæt på at kunne præsentere, da også Romas Erik Lamela snart kan være at finde i England. Hans agenter skulle også være i London i øjeblikket for at forhandle en kontrakt på plads med Spurs. "

Begynder desværre mere og mere tro på at Lamela bliver solgt :/

NiccoChimera
8 indlæg.
d. 20. august 2013

tja hvis det er rigtigt, så ja, det ser lidt skidt ud med at holde på ham.

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 20. august 2013

hvis det er Rigtig er jeg meget tæt på at Droppe Roma.. det er ikke fordi vi ikke vinder noget eller andet, men Roma har og vil altid ha en ånd loyale spiller der for lov at give alt for denne klub., hvor man spille 3+ år fordi man elsker klubben og ikke bare skifte ud konstant... Det er det vores ledelse ikke forstår,de tror at vi bare skal købe ind og sælge for at tjene flere penge... men ved at gør det får du ikke en fast stamme af spillere.... Er begyndt at blive meget mere Imponeret af Dortmund og deres måde at tænke fodbold og forretning, og bliver det ikke bedre kan det være jeg helt Droppe Roma når Totti stopper, for det her er ikke det Roma jeg kender og har elsket.....

tdj89
867 indlæg.
d. 20. august 2013

Slap nu af folkens. Det er typisk herinde, at folk farer op i det røde felt, lige så snart der er de mindste rygter.

First, så er det stadig kun rygter. Vent med at gå amok, indtil der er nogle flere officielle udmeldninger.

Second, har i tænkt tanken, at måske er Lamela selv der vil væk? Det har nogle af dagens rygter hvertfald lydt på. Hvis det er tilfældet, så skal der selvfølgelig sælges, hvis prisen er god nok. Vi skal ikke have flere ugidelige sydamerikanere i truppen.

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 21. august 2013

Jeg vælger simpelthen ikke at tro på at Lamela bliver solgt lige indtil der sku komme noget officielt :-)

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 21. august 2013

Har lige læst at der skulle være forskellige rapporter om Lamela sagen.
Engelske medier skriver han er så godt som Tottenham spiller mens italienske medier skriver at
Roma ikke er presset til et salg da man også lige har Solgt Osvaldo. Det menes
At enten skal Roma have den pris de kræver ellers bliver der ingen handel. Og spurs er ikke enige i Romas prisskilt.

Dernæst skulle Liverpool og Arsenal have meldt sig ind i kampen ..

Lamela
2782 indlæg.
d. 21. august 2013

Spurs -/- Lamela

Tottenham and Roma have not yet agreed a transfer fee for Erik Lamela, but Arsenal and Liverpool are interested.

While English media such as the Daily Mail insist a deal is imminent for the Argentina international, the reports emanating from Italy are very different.

According to Sky Sport Italia, today’s meeting failed to find a breakthrough, so director Walter Sabatini is prepared to leave London.

Roma are requesting at least €35m for Lamela (£30m), while so far the Spurs offer goes no higher than €30m (£25.7m).

It is not a huge gap, so could be whittled down with further negotiations.

The 21-year-old scored 15 goals in 33 Serie A matches last season, also providing five assists.

Meanwhile, there are rumours Arsenal and Liverpool could dive in with their own proposals for Lamela.

The Giallorossi are in a position of greater strength after selling Pablo Daniel Osvaldo to Southampton for €15.1m, so there is no pressure to part with Lamela.

Roma have also been in London discussing Marco Borriello’s potential move to Fulham or West Ham United.

Lamela
2782 indlæg.
d. 21. august 2013

I de sidste timer er ved at tage væk fra hypotesen om en ankomst i Rom for Samuel Eto'o er nu i gang i London et topmøde mellem Walter Sabatini og Claudio Vigorelli, en agent for Cameroun. For angriberen af 'Anzhi (som demobilisering holdet) er klar til en tre-årig til 7 millioner netto per sæson, penge del fremstillet i salget af Osvaldo og dels fra det Lamela, som dog er slet ikke sikker.

Super erstaning for Osvaldo, det er satme mange penge.

Jeg håber stadig Lamela er at finde i truppen, når den nye sæson går igang.

romeren10
332 indlæg.
d. 21. august 2013

neeej...Jeg vil sku da hellere have Lamela på truppen end afdankede stjerner som Eto'o. Han var sgu supergod engang, men nu er han altså 32 år og har måske kun 1-2 år tilbage på topplan. Til helvede med Eto'o og hans høje lønkrav. De fukin Amerikanere gør jo grin med klubben og os fans, hvis de sælger vores spillere lige så snart de bliver gode.

Fra Lamela's pov kan jeg virkelig ikke se hvordan Tottenham skulle være bedre for hans karriere end Roma. Hvis det var en klub ala Real Madrid, United, City osv. ville det give mening hvis han ville væk, men skide Tottenham? Han kommer jo ikke til opnå andet end at spille Europa League med den skide klub.

[Rettet af: romeren10 - 21/08/2013 - 10:03]

Jonas
4091 indlæg.
d. 21. august 2013

Ifølge Il Messaggero ønsker Roma mindst 35 mio. euro for Lamela, et beløb som Tottenham angiveligt ikke vil betale.

Il Corriere della Sera skriver at Arsenal og Man City også er interesseret i Lamela og at det kan ende med en engelsk auktion.

Hvis City går med i en budkrig om Lamela, skal man så være åben for en handel?

romeren10
332 indlæg.
d. 21. august 2013

Hvis Tottenham sælger Bale for 100m euro, så er man sku skudt i hovedet, hvis man sælger Lamela for kun 35m. Som jeg ser det, kan Lamela kun blive bedre, og han vil nemt være Cavani-penge være om 1-2 sæsoner. Hvis vi skulle gå hen og sælge ham, hvilket er utænkeligt for mig pt, skal det være for beløb over 45m euros.

ClausA
263 indlæg.
d. 21. august 2013

Shit et bøvede kommentar Zmartguy!!!!!!!!!!!!!!!!!

1

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 21. august 2013

Fucking Nice! Er mere og mere sikker på at Lamela ikke bliver solgt. Sabatini er i London for at sælge boriello og bringe en ny angriber med hjem. Så hvorfor skulle han ikke høre hvad Spurs har at sige ang Lamela, betyder jo langt fra at han bliver solgt.

AS ROMA PRESS REVIEW - Sabatini and Baldissoni were in London yesterday with three goals: listen to the offer for Lamela from Tottenham, try to sell Borriello to West Ham or Fulham and start negotiations with Chelsea for Demba Ba.Il Tempo writes that Senegalese striker is not on Mourinho’s list for next season. Sabatini has been following him for long, coach Rudi Garcia likes him and his € 9 million price tag looks affordable.Il Corriere dello Sport says that Sabatini talked with Chelsea for the player who could leave Stamford Bridge for the same amount the Blues signed him from Newcastle.

tdj89
867 indlæg.
d. 21. august 2013

Ifølge Engelske Express, så er Roma og Tottenham enige. Der mangler små personlige detaljer mellem Lamela og Tottenham, og det forventes, at der kommer lægetjek senere på dagen.

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 21. august 2013

Vil først tro på det når det er officielt. Det giver bare ingen mening.
Hvis det er sandt, så skal Sabatini da have både Ba og Nani med hjem fra London, ellers er det da en fiasko ...

asromadk
3790 indlæg.
d. 21. august 2013

Ja, men det er jo måske netop ikke en fiasko hvis man bringer Nani med hjem istedet.

Men synes bare stadig ikke det er nok de her 35 mio euro man forlander for Lamela.
1 er hvad han reelt set som type med det niveau er værd.
2 er, at man så faktisk 'kun' har lavet en fordobling af hans værdi (gav man ikke 17 ca for ham?)
- han har i den grad mere end fordoblet sin værdi i sin tid i Rom.

NEMO
331 indlæg.
d. 21. august 2013

Jeg kunne sgu godt leve med et Lamela salg HVIS vi får Nani og en CL-klasse angriber ind inden sæson start. Et salg af Lamela og ingen indkøb ville decideret dumt lige nu tilgengæld.

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 21. august 2013

Præcis, det er også derfor jeg er meget skeptisk overfor de rygter de engelske medier skriver.
For det første så havde jeg ikke forventet at Roma ville sælge ham, idet han selv kan lide at være i byen og klubben. For det andet så giver den pris bare ingen mening.

mexes
2516 indlæg.
d. 21. august 2013

Fantastisk hvordan hver anden besked herinde er;
- Lamela er enig med Tottenham
- Lamela sælges ikke!
- Lamela er enig med Tottenham
- Lamela sælges ikke!
...
...

Jeg håber ikke han sælges. Jeg kan slet ikke følge klubbens tanker omkring dette salg. Men nu må vi se. Han er jo heller ikke solgt endnu. Tilgengæld synes jeg Demba Ba lyder meget spændende. Men kan virkelig ikke forstå prisskiltet på 9 mio. € ? Hvordan kan han ikke engang koste det halve af Osvaldo??

Det mest optimale i mine øjne er, at vi henter Ba med hjem, og beholder Lamela. Så er vi vidst færdige med de transfer!

1

P.Totti
1008 indlæg.
d. 21. august 2013

Nu er jeg efterhånden lidt træt af at høre på at man ikke skal sælge Lamela. Lamela er et kæmpe talent, ingen tvivl om det, og han gjorde det ligeledes rigtigt flot sidste år, men han er altså slet ikke oppe i verdensklasse som folk siger, måske kommer han derop en dag, eller måske ikke.

I en klub som Roma som igennem mange år har lavet så ufatteligt mange dårlige handler, så er det en kææææmpe succer historie at man nu har solgt marquinho og måske lamela for langt mere end man har givet for dem. Disse 2 salg af store profiler er dog med til at financere køb af andre spillere, og kan er med til at vi kan gøre bredden af truppen langt bedre.

super ærgeligt at miste Lamela, elsker den knægt, men hvis han ved at blive soglt kan gøre det muligt at få Nani, plus Demba Ba til klubben så er det da en super handel.

vi kan ikke sidde og holde kortene tæt på hånden, hvad nu hvis marqiunhos og lamela underpræsterer i år, unge gutter som vi giver meget ansvar, så er de langt mindre værd næste år og klubben har ikke rykket sig.

Nani er en spiller jeg altid har talt positivt om, han har hver sæson leveret fantastiske præstationer, christiano klasse, hvilket desværre også gør det svært for Nani, da han netop skulle tage over efter denne, men har svært ved at holde niveauet gennem længere tid og bliver derved udråbt til fiasko. Dog værd at bemærke at på trods af "dårlig" form sidste sæson, startede han inde i ALLE vigtige kampe for United.

Nani vil fra dag 1, gøre en vanvittig forskel i Roma, langt større end Lamela.
Nani, ba og gervinho som 3 mands angreb og vi har serie a's mest spændende og dynamiske angreb.
lamela er til forskel for Nani/Gervinho knap så bevægelig, langsommere og ikke ligeså god balance/agility, hvilket jeg nogengange synes får Lamela til at se lidt doven og klodset ud på banen.

Kan godt være at Lamela bliver mere værd som årene går, men hvis vi skal tænke på Roma lige nu og her, så er pengene og de nye indkøb det værd.

[Rettet af: P.Totti - 21/08/2013 - 13:11]

asromadk
3790 indlæg.
d. 21. august 2013

Enig P.Totti.

Det er lidt det folk glemmer.

Nu er vi efterhånden snart der hvor klubben er i stand til at lave kloge transfers. Sælge gode spillere for at få et endnu bedre hold. Istedet for at sælge spillere fordi de er elendige og så prøve at gardere sig ind med dårlige spillere.

Og nej det handler ikke om at tjene penge - men det handler om at have en stærk klub der træffer de rigtige beslutninger.

asroma87
3430 indlæg.
d. 21. august 2013

Hvis Demba Ba kan købes for 9 mio Euro, så skal han da bare købes øjeblikkeligt. Uden tvivl

Jeg syntes også at hvis et salg af Lamela, resulterer i indkøb af Nani og Demba Ba, so go for it!

Fuck et sygt hold vi så ville få og så tror jeg endda at vi kunne blive seriøse udfordrere til mesterskabet

mexes
2516 indlæg.
d. 21. august 2013

Problemet er så bare kontinuiteten, som igen smides på jorden. Vi har pt. De sanctis, maicon, benatia, strootman, gervinho, og så evt ba og Nani som skal spilles ind. Det er altså mange!

Lamela er ikke uerstattelig, men når spurs kræver SÅ mange penge for Bale, så kan det ikke passe at de kan købe lamela for 35 !

asromadk
3790 indlæg.
d. 21. august 2013

Nej og der er jeg enig. Prisen er alt for lav.

Og apropos pris. 9 mio euro for Demba Ba --> Hvis noget lyder for godt til at være sandt...... Altså det har jeg bare utrolig svært ved at tro på.

Så må det dreje sig om 1 års leje med købsoption (9 + X hvis man ønsker ham efter et år).

Altså 9 mio euro ligeud for at overtage retten til en kontrakt med Demba Ba - det kan jeg ikke tro på.

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 21. august 2013

Den er god nok med 9 mio for Demba Ba.
Medier skriver at Chelsea vil overveje et salg hvis de får det samme som de gav for ham da de købte ham i Newcastle. Og det var 7.5 mio pund, altså ca 9 mio euro.

Jonas
4091 indlæg.
d. 21. august 2013

Mon ikke det er rimeligt sandsynligt at Ba forlader Chelsea. Han har senest været sat kraftigt i forbindelse med et skifte til West Ham grundet at Mourinho foretrækker både Torres og Lukaku frem for ham. Ved så ikke med prisen, men 9 euro var vel det Chelsea betalte Newcastle for ham, så mon ikke der er en udmærket chance for at de vil sælge ham igen for den pris - man har da lov at håbe ;)

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 21. august 2013

Pjanic bliver!
Lad os håbe der kommer en lignende nyhed om Lamela!

Miralem Pjanic will not be the latest big name player to be leaving Roma this summer, says his agent.

The Giallorossi have already waved goodbye to Paris Saint-Germain bound Marquinhos, while Pablo Daniel Osvaldo joined Southampton this week.

There is now talk that Erik Lamela and Pjanic may be on their way out, with Tottenham paired with both.

“Miralem is and will remain a Roma player,” Michele Gerbino informally told Centro Suono Sport. “He will not be sold this summer, absolutely not.”

2

Denner
527 indlæg.
d. 21. august 2013

Pjanic fortjener en trøje med hans navn på! GOD NYHED!

Xedem
551 indlæg.
d. 21. august 2013

Det er vel en smagssag mht. Lamela?
Personligt ser jeg ham gerne blive, fordi jeg mener han har potentiale til at blive endnu bedre. Og jer er ikke typen der er glad for når vi sælger/køber mange spillere hver sæson. Lamela er en rigtig god fodboldspiller samt personlighed at have i klubben, og ser helst han bliver i Roma trøjen ihvertfald et par sæsoner mere.

Edit: Og dejlig nyhed med Pjanic!
Han kan blive rigtig vigtig for os i år!

1

[Rettet af: Xedem - 21/08/2013 - 15:01]

Romaneren
1727 indlæg.
d. 21. august 2013

Pjanic <3 For fanden, den mand er en af mine absolutte yndlinge på det her hold.

Så mangler vi bare samme udtalelse fra Lamela, får Totti til at underskrive den nye kontrakt med markant mindre i løn og fordeler pengene på Pjanic og Lamela, så de forlænger.

Den er idiotsikker, den plan :D

1

Lindboe
93 indlæg.
d. 21. august 2013

Sidder desværre med en rigtig dårlig fornemmelse for at Lamela snart bliver solgt. Håber dog som mange andre at Nani bliver hentet som erstatning. Han vil i mine øjne være en fuldgod erstatning. Derudover vil jeg juble hvis Boriello bliver byttet ud med Demba Ba.

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 21. august 2013

Andres Villas Boas udtaler angående potentielle nye indkøb Willian og Coentrao:
"Vi får nye spillere at se i forsvaret og i angrebet. De har ikke skrevet under med os. Begge er rigtig gode spillere, men jeg kan ikke kommentere yderligere."

Syntes han selv fjerne lidt fokus fra Lamela selvom han også er nævnt i artiklen så udtaler AVB ikke noget angående ham.

Lamela
2782 indlæg.
d. 21. august 2013

Roma are requesting at least €35m for Lamela (£30m), while so far the Spurs offer goes no higher than €30m (£25.7m).

Det er fandme dumt, hvis Roma går med til Spurs's vilkår.

Nu vil Spurs igen/også have Chriches. Bare for 10 mio Euro og ovebyde, end hans realle værdi.

Vaffanculo!

[Rettet af: Lamela - 21/08/2013 - 18:46]

mexes
2516 indlæg.
d. 21. august 2013

Det er HELT off topic, men gad ikke lige oprette en tråd til dette.

Men hvis nogen af jer finder en video af selve præsentationen af spillerne fra idag, så må I meget gerne linke det herinde!

Skytt0
1532 indlæg.
d. 21. august 2013

Eriksen bliver rygtet til Milan...
http://indkast.dk/index.php?nyhed=107742

Der må Roma altså lige se at vågne op, og diske op med et bud!

mexes
2516 indlæg.
d. 21. august 2013

Hvad skal vi bruge Eriksen til?
Vi har på midtbanen De Rossi, Pjanic, Strootman, Florenzi og Bradley. Pjanic er så den type, som minder mest om Eriksen, og hvis man nu sammenligner de to, så er jeg i hvert fald ikke i tvivl om, hvem jeg helst vil have... Miralem!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 21. august 2013

Der er jeg så ikke enig. Det ikke fordi at jeg har de danske briller på, men Eriksen er i mine øjne at foretrække fremfor pjanic. Eriksen er sindsyg god til at finde ryg på modstanderens midtbane hvilket pjanic ikke er, hvilket ofte medfører at eriksens aktioner er på et langt farligere område en det pjanic arbejder på. Vi har mange spillere som er gode til at flytte bolden, pjanic er fantastisk til det, men vi mangler spillere der finder plads i de farlige rum, og der ville Eriksen være kanon.

mexes
2516 indlæg.
d. 21. august 2013

Fair nok, det andet var også bare min holdning. Jeg synes skam også Eriksen er dygtig, dog mener jeg ikke, at han 100 % har vist sig på den største scene endnu. Har har måske sammenlagt haft to super landskampe (England og her i Polen), og med al respekt for Æresdivisionen, så er den jo ikke ligefrem på niveau med serie a, la liga og premier league.

Og da vi i forvejen har de spillere på midten, som vi nu og engang har, så mener jeg et køb af Eriksen vil være overflødigt. Så hellere bruge eventuelle penge på noget andet.

romeren10
332 indlæg.
d. 21. august 2013

Tror simpelt hen ikke på at Lamela bliver solgt. Han var med til sæson åbnings arrangementet på Olimipico.

http://www.asroma.it/en/news/open_day_2013/

Lamela
2782 indlæg.
d. 21. august 2013

Eriksen har mere speed i benene, og er bedre til at løbe med bolden, hvor Pjanic er bedre til at de gode dybe bolde.

mexes
2516 indlæg.
d. 21. august 2013

#romeren10

Altså hvis man skulle stille det direkte sådan op, så var Borriello jo sådan set også med idag.

romeren10
332 indlæg.
d. 22. august 2013

det vidste jeg ikke, nok bare ønsketænkning fra min side.

tdj89
867 indlæg.
d. 22. august 2013

Tror godt at I kan indstille jer på, at det er slut:
http://www.romanews.us/?p=15639

matti92
179 indlæg.
d. 22. august 2013

Så skal Nani hentes med det samme, hvis rygtet er sandt !

Hauge
80 indlæg.
d. 22. august 2013

Citat Egon Olsen: "Hundehoveder, hængerøve, fæhoveder, lusede amatører, slapssvanse, småfede grødbønder, feje hunde, jammer-kommoder, elendige klamphuggere, skidespræller, narrehat, socialdemokrat, sølle skvat, fede skvat, tøffeldyr, bovlamme bidesild, pjalt, pjok, pudseklud, snotklat, lumpne lus, idioter..................
Det er min mening om den handel

2 spiller solgt som tilsammen har lavet 30+ mål i Sæsonen 12/13... FEDT

1

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 22. august 2013

"Tottenham vil ikke byde mere end 30 mio, mens Sabatini vil spørge om 5 mere" er en oversættelse fra en artikel .. Din f*cking svans Walter!!! Du skal ikke spørge om 5 mere, du skal FORLANGE 10 mere ellers ikke sælge det største talent vi har haft så længe jeg husker tilbage!

Hvis handlen går igennem så håber jeg for alt i verden at Nani og Demba Ba er at finde på holdkortet til den første kamp, ellers ender vi lavere end sidste sæsons sjette plads. No doubt.

Amatører! De er alle sammen en bunke svansede amatører!!!

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 22. august 2013

Lamela ikke med til dagens træning ..
Så bliver den handel vist snart officiel .. Spytter Sabatini og Spurs i ansigtet

Lokumspoet
94 indlæg.
d. 22. august 2013

"Lamela ikke med til dagens træning ..
Så bliver den handel vist snart officiel .. Spytter Sabatini og Spurs i ansigtet"

Hvor har du det fra?

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 22. august 2013

Det gode ved at sælge Lamela er da at vi bliver et af de bedste 3 halv sjernet hold i Fifa 14 hahaah skyd mig.....OMG

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. august 2013

10:23 AM - Separate training for Lamela.

Mens det andre træner taktik osv. er Lamela skubbet til side.

Har lyst til at brække over det hele.

link

[Rettet af: Lamela - 22/08/2013 - 12:08]

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. august 2013

Inden Benatia, Strootmann og Jedvaj ankom, skulle Marcos lige sælges først. Det samme forventer jeg når Lamela er blivet skubbet ud af Roma. Nani og Ba.

[Rettet af: Lamela - 22/08/2013 - 12:18]

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 22. august 2013

Lokumspoet, det er fra Romanews.us men som lamela skriver så har den rigtige Lamela altså særskilt træning. Men det er da lige så mistænksomt.

ASRMichael
399 indlæg.
d. 22. august 2013

Hvis Lamela virkelig skifter håber jeg Arsenal skynder sig at smide et par ekstra mil. og får lidt konkurrence ind i sagen!!
Det siges at de vil forsøge at hente Lamela foran Tottenham nu hvor deres handel med Pogba gik i vasken.
Så håber lidt kamp om Lamela her til sidst vil sende prisen op.

Men et stort tab for Roma hvis han skifter.

bobo
110 indlæg.
d. 22. august 2013

http://www.101greatgoals.com/blog/spurs-agree-deal-e35m-with-roma-for-erik-lamela-sky-italia/

håber ikke det bliver officielt
det ville være et stort tab
det er som at smide ambitionerne i vasken.....især hvis der ikke kommer yderlige forstærkning til truppen.
uden lamela ser truppen ikke stærkere ud end sidste synes jeg
:(

mexes
2516 indlæg.
d. 22. august 2013

Lige nu har jeg det sådan, at hvis det bare var hvilken som helst anden klub end Tottenham... Baldini din....

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 22. august 2013

Haha vi har solgt for over 90 mio euro hvis Lamela ryger væk. Og plus de 32 mio euro transferbudgettet lød på.
Så har vi brugt 17 mio på Strootman som den ALLER dyreste.

Pengegriske amerikanere!!!!

romeren10
332 indlæg.
d. 22. august 2013

de skide amerikanere lovede guld og grønne skove, nu viser de deres sande ansigter frem. det handlede lige fra starten om at tjene penge og ikke om at gøre klubben succesfuld. Man kan da ikke blive succesfuld ved at sælge sin bedste spillere. Marcos blev solgt selvom han godt kunne have gået hen og være blevet den nye Aldair og nu vil de sælge Lamela som har potentiale til at blive den nye Totti for klubben.

Jeg er så fking irriteret over det her.

on another note: Man har ifølge en italiensk avis udtænkt Ljajic som erstatning for Lamela. Jeg har hørt om denne spillere (især pga. Milans interesse), men har ikke set ham spille. Hvad synes I andre om dette rygte?

[Rettet af: romeren10 - 22/08/2013 - 15:57]

matti92
179 indlæg.
d. 22. august 2013

Der er jo ikke noget at sige til at Lemela skifter, når roma ikke spiller med i europæisk fodbold.

Og når vi oveni købet kan få en god sum penge for de unge spillere vi har, så er der ikke noget at sige til, at det er svært at holde på spillerne.

ClausA
263 indlæg.
d. 22. august 2013

Ljalic er bestemt en god spiller med en lovende karriere foran sig.. Men kan sku ikke sammenlignes med Lamela

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. august 2013

Erstaningen for Lamela kunne være Willian, men han tager til den samme klamme klub. Føj, jeg hader alt ved Totheringham nu..

Nani vil kun være plaster på såret, lur mig ikke om, Totheringham vil hente ham også.

Muriel / Insigne kunne jo os være lækker nok.

[Rettet af: Lamela - 22/08/2013 - 17:43]

kunenklub
69 indlæg.
d. 22. august 2013

Ljalic er mega god, har ikke samme topniveau som Lamela, men hvor mange har det!! Men han er nok mere stabil, og ville være en super signing, så dog hellere Christian Eriksen!!

asromadk
3790 indlæg.
d. 22. august 2013

Jeg har lige bestemt mig for at være positiv.

1. Sabatini og co. er i London for at sælge Osvaldo og se om de kan hive 1-2 kvalitetspillere med hjem (Nani + Demba Ba).

2. De og klubben leger med tanken om at sælge Lamela når Tottenham nu er insisterende. Men Sabatini er og bliver en købmand, og en god en af slagsen, så jeg mener faktisk han godt ved, at 30-35 mio euro det er for lidt. = Den handel bliver simpelthen ikke til noget med mindre en klub begynder at snakke seriøse penge.

Jeg tror på det her indtil der kommer en officiel udmelding om et salg af Lamela.

3. HVIS man så sælger Lamela, så må det med 99 procent sikkerhed være fordi man står klar med gode spillere til at erstatte ham. Idag nævnes blandt andet at man er interesseret i Di Maria.

Ro på folkens!

1

Montella9
279 indlæg.
d. 22. august 2013

Er fucking nervøs

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. august 2013

Tottenhams sportsdirektør Franco Baldini rejste onsdag aften til Madrid, hvor han forventes at skulle forhandle transferen på plads, muligvis med en Real-spiller som en del af prisen, samtidig med, at han også skulle være i forhandlinger med Roma om indkøbene af Erik Lamela, hvis bror har tweetet, at Lamela skifter til Tottenham, og Miralem Pjanic.

BT

Andre steder har jeg læst, Sabatini forhandler med Atl. Madrid om ?Andria Lopez?.

Adrian Lopez 19 mål

I de sidste to sæsoner, har han stået bag Falken og Diego Costa i køen. Hvilket, kan forklare hans mange kampe, som nok har været indhops, samt de få mål.

[Rettet af: Lamela - 22/08/2013 - 18:23]

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. august 2013

Dario Civitniach

Ham her kunne jeg godt forestille mig, vil bombe i Serie A.

Forkert Link, men kig længere ned.

1

[Rettet af: Lamela - 22/08/2013 - 17:59]

Romaneren
1727 indlæg.
d. 22. august 2013

Adrian Lopez ser da rigtig god ud, i hvert fald dér :)

Hvis han kan trække skeletter ud af røvhullet på Lforsvaret i vores trøje på samme måde som set i det klip, så skal han da være mere end velkommen!

[Rettet af: Romaneren - 22/08/2013 - 18:48]

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. august 2013

Fra en Atl. Madrid sympatisørs vinkel.

På sit højeste er Adrían en dygtig, hurtig og særdeles gennembrudsfarlig spiller, der mest spiller til venstre i offensiven, men han lader til at være gået i stå - i hvert fald benytter Simeone ham kun sporadisk.

Simeone skulle ellers have som projekt at genrejse Adrían, men indtil videre har spilleren ikke levet op til den forventning, hvorfor han er et stykke fra holdet og nu tilsyneladende også mulig at købe fri.

Prisen er vel fair nok i forh. til potentiale, tidligere niveau og alder, men øjebliksmæssigt er den i den høje ende.

Adrían trimferede til U-21 EM i DK, men har siden ikke levet op til præstationerne fra den danske sommer. Adrían er ikke en tank-forward, men en bevægelig og lettere uortodoks angriber, som jeg vil skønne, vil kunne få vanskeligt ved at levere, hvad Roma-tilhængerne forlanger på 9´er-positionen i serie A, hvor Adrían nok vil have vanskeligt ved at finde den plads, som han behøver at løbe på, for at spille sit foretrukne spil.

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 22. august 2013

Ved sku ikke hvad de ser i ham Adrian. Middelmådig angriber.

Asromadk, jeg vil gerne være positiv og optimistisk, og mener også at klubben er forpligtet til at hente en mindst lige så god erstatning når de sælger spillere. Specielt profiler.
Men det der stresser mig er at de til sidst i vinduet beslutter sig for at gå med til et salg.
Det er ikke mange dage indtil vinduet smækker i, også kan vi stå uden vores to topscorer.

[Rettet af: RomaFanVejle - 22/08/2013 - 22:57]

asromadk
3790 indlæg.
d. 22. august 2013

Jeg kan godt lide Adrian, men kan ikke se hvad han skulle kunne bidrage med, når man allerede råder over Borriello og Destro. Hvis man manglede et supplement til angrebet (han er jo netop supplement til angribere af bedre kvalitet i atletico), så kunne jeg forstå det. Men som et decideret indkøb der skal gøre noget fra eller til, det tror jeg ikke på.

Som jeg sagde og står ved ang. Aubameyang -> det bliver et skridt frem og et tilbage. Ikke noget der rykker. Og så kan man ligeså godt bruge dem man har.

Kunne man ellers få solgt Borriello kunne det være en mulighed at hente Adrian som et billigere alternativ. Men ca. fra nu af synes jeg indkøb skal hedde 1:1 - med mindre muligheden for en verdensklassespiller dukker op. Ellers ender vi igen igen med for mange spillere og må leje fx Borriello ud på ufordelagtige præmisser. Så hellere bruge ham!

Lamela
2782 indlæg.
d. 23. august 2013

Hvis det hele kokser (skrækscenariet), så kan vi stå med Borriello udlejet, og med en skadet Destro og en aldrende Totti, som front angriber efter vinduet er slut, så kan resten af Serie A, stå og skraldgrine over os.

Vi har da stadig Tallo ikke?

romeren10
332 indlæg.
d. 23. august 2013

Er jeg den eneste, der er bange for at vi sælger Lamela, og at han om 3 år vil gå hen og blive en af verdens bedste med en anden klub?

Det er meget muligt, for jeg ser kæmpe potentiale i Lamela både på og uden for banen. Han har kæmpe marketing potentiale. Han kan blive den nye Ronaldo hvad angår marketing, han har udseendet, han er Argentiner. Han er kun 21 år og var en af topscoreren i den klart hårdeste liga i verden for angribere sidste år. Ved godt det er en masse 'if's, men chancen er ret stort. Ikke alene fordi drengen har vist en opad gående udvikling de sidste to sæsoner, så tror bestemt ikke at hans udvikling stopper her. Ville være så ærgeligt hvis vi solgte ham for 35m euro nu og så købte Real Madrid, Monaco, PSG eller en anden rigmands klub ham for det dobbelte om 2-3 år.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 23. august 2013

Jeg kan ikke flydende italiensk men går der ikke rygter om
Di Maria skal erstatte Lamela (hvis han sælges)?
Jeg vil også være ked af se Lamela rejse til Tottenham,
vores amerikanske ejer er pengegriske...... jeg synes situationen
afhænger af om vi henter en fuldgod erstatning, for vi kan ikke sælge ham
uden at hente en ny ind.....
iøvrigt må vi nok forvente en svær sæsonstart med så mange nye spillere (igen)
da det som regel tager noget tid at spille så mange nye ind... også selvom vi møder
2 oprykkere i de første 2 kampe, se bare de seneste sæsoners resultater mod oprykkerne? ;o(
Er Strootman ude mod Livorno?

Daje Roma

Dellas
32 indlæg.
d. 23. august 2013

I min verden er de ikke pengegriske. Se hvad de har spenderet på klubben allerede,.

Læg spilelrindkøb og det fakta at klubben har kørt med underskud lige siden de kom, alt for deres regning.

Man bliver nødt til at se det i det større perspektiv. ROMA er på en rejse. Klubben skla optimeres og makredsføres. Nyt stadion skal bygges, de har tidligere udtalt at klubben ville hente unge talenter og sælge dem videre med fortjeneste. Hvorfor tror i walter S er ansat?Dette understreger jo tydeligt hvad klubben vil. For i dette opbygningsprojekt er der brug for penge. Se bare stadion, man har ledt efter en investor til dette. Muligvis kan salgene af diverse spillere hjæpe med at betale for dette og man slipper for en udefrakommende investopr som kun ser det som en forretning. Det er et projekt det her, Hvis man tror at roma vinder mesterskaber og CL på nuværende tidspunkt så drømmer man.

Gå tilbage til de tidligre ejere, Sensi måde at drive klubben på var jo fuldstændig uholdbar. Se inter og milan. Den italienske måde fungerer ikke længre i den moderne verden. DEt var romantisk ja, men det fungerer ikke.

JA lamela og marcos var gode og unge og de havde den rigtige attitude. Jeg gider heller ikke glo på gervinho og andre i samme dur. Men en god handel er en god handel når man er i en opbygningsfase. Men det er bare mulighderne her og nu. Havde man været 5 år længere fremem med et nyt stadion og dertilhørende indtægter var de aldrig blevet solgt.

Lad nu lige klubben komme op igear først. Talenter tager tid, det samme gør et nyt stadion. Når disse er på plads vil det betyde en masse nye indtægter. Og ROMA vil kunne op blandt de 10 bedste i verden som planerne er.

Giv det nu bare tid. Jeg ahr accepteret at jeg så må affinde mig med at se gervinho spille den hellige træøje, Mne det er fodi jeg kan se projektet. Vi ahr utallige ROMERSKE stortalenter. Jeg er optimist.

2

Dellas
32 indlæg.
d. 23. august 2013

Og undskyld trykfejl, jeg er ti finger spasser..

Nicklas95
326 indlæg.
d. 23. august 2013

Fuldstændig enig med dig dellas!

kunenklub
69 indlæg.
d. 23. august 2013

Romeren: enig langt hen ad vejen, men uden at tage noget fra Lamela, føler jeg mig meget overbevist om at han aldrig kommer i nærheden af at blive verdens bedste rent spillemæssigt, de andre ting bil jeg ikke udelukke.

59971Cools
690 indlæg.
d. 23. august 2013

Så ryger Willian til Chelsea..... Hvis Bale bliver solgt - så kunne man godt gætte på Tottenham går all-in på Lamela :-/ Men så må de jo bare hoste op med de 45 mio euro som han er værd...

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Jeg læste lige Tipsbladet tidligere i dag, som skriver, at Roma har brugt 410 mio dette transfervindue. Det beløb er da way off?

asromadk
3790 indlæg.
d. 24. august 2013

Jo det passer vist ikke helt.

Tottithorsen
4636 indlæg.
d. 24. august 2013

Lamela til Tottenham bliver officielt mandag!

Basnandez
157 indlæg.
d. 24. august 2013

Roma har købt for omkring 361 mio(402 mio hvis bonusser medregnet)
Og solgt for omkring 485 mio(499 mio hvis bonusser medregnet)
(Delejerskab handler ikke medregnet)

1

[Rettet af: Basnandez - 24/08/2013 - 08:19]

Kasper Hørlyck
182 indlæg.
d. 24. august 2013

Venter med at græde til det er officielt.. Det er vel næsten officielt i morgen, hvis han ikke er med til kamp..

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Jeg fatter ikke, at vi ikke forlanger mere end 35 mio €.
Lamela kostede os 20,3 mio €. Derudover skal River have 10 % af salgsprisen, efter de 12 mio €.
Dvs River skal have 10 % af 23 mio €. Det er 2,3 mio €.
Det giver Roma en forrentning af Lamlea på 12,4 mio €, efter 2 år i klubben hvor han har været nøglespiller, landsholds-udtagelse mm.

De 12,4 mio € er før lønninger, hvilket bare gør handlen endnu værre.

Marquinhos handlen gav mening, det gør denne bestemt ikke.

Edit. Lamela tjente 1,8 mio € første sæson, og 2,15 i sidste sæson. Det giver en fortjeneste på Lamela på 8,45 mio €. Altså under 75.000.000 kr.

2

[Rettet af: tdj89 - 24/08/2013 - 10:39]

romeren10
332 indlæg.
d. 24. august 2013

Det er også det jeg hele tiden har ment om denne handel. Det er fuldstændig hul i hovedet at sælge ham nu. De 8m fortjeneste er jo ingenting når man tænker på at man har brugt tid og penge på at udvikle ham de to sidste sæsoner. Jeg tror vi ville kunne tjene mere penge ved at låne et par Barca talenter og udvikle dem for Barca end ved salget af Lamela.
Med Marquinhos fik man over 100% fortjeneste. Fra dette salg bliver do jo ikke engang 10% fortjeneste. Det er så dumt det her, og for at gøre hånen endnu værre, så er det altså en klub som Tottenham der tager røven på os.

[Rettet af: romeren10 - 24/08/2013 - 11:42]

romeren10
332 indlæg.
d. 24. august 2013

Det er fint nok, hvis de Amerikanerne vil følge i FC Portos fodspor (købe unge og ukendte talenter, udvikle dem og sælge videre for 10x prisen man selv betalte ligesom i Hos' tilfælde), men dette salg er helt uacceptabelt. Jeg håber i det mindste, at prisen er højere end det vi har hørt i rygterne hidtil.

[Rettet af: romeren10 - 24/08/2013 - 11:46]

Frankie
32 indlæg.
d. 24. august 2013

Lamela er da i truppen til kampen mod Livorno imorgen, lad os håbe det er et tegn på han bliver ;-)

Coach Rudi Garcia has announced the matchday squad for tomorrow’s game against Livorno.
BALZARETTI
BENATIA
BORRIELLO
BRADLEY
BURDISSO
CAPRARI
CASTAN
DE ROSSI
DE SANCTIS
DODÒ
FLORENZI
GERVINHO
LAMELA
LOBONT
MAICON
MARQUINHO
PJANIC
ROMAGNOLI
SKORUPSKI
TADDEI
TALLO
TOROSIDIS
TOTTI

Roma
46 indlæg.
d. 24. august 2013

Jeg håbet virkelig også, at prisen er højere end rygtet I medierne. Godt nok er 35 mil meget, men ikke i forhold til vores indkøbspris. Tottenham gør en god handel, med at få 100 mil for Bale og købe Lamela for 35.

romeren10
332 indlæg.
d. 24. august 2013

Sig mig, er det nogensinde sket at en spiller er blevet solgt selvom denne allerede har spillet en kamp i den nybegyndte sæson?

Det ser ud til at Lamela vil være på banen mod Livorno, wtf????

http://www.asroma.it/en/news/livorno_v_roma_squad_list/

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 24. august 2013

Ja da, så længe han er under kontrakt så kan han jo stadig spille for klubben.
Men ja, det sker tit at en spiller der er på randen af at skifte bliver sparet så han ikke skulle blive skadet inden handelen.
Men hvis du kigger på de formentlige holdopstillinger så sku han også være på bænken.

romeren10
332 indlæg.
d. 24. august 2013

Det er vel mere eller mindre officielt nu med Rudi's seneste kommentar:

“There are two aspects to be considered: sporting and financial. At times the financial aspect comes first. I always consider the transfer market to be the worst time for a Coach and the fact our season begins before the session has closed is irritating.

“I can’t do anything about the transfer market, so I am concentrated on tomorrow’s game to start with a win.

The objective does not change, as we need to get back into Europe. Tomorrow we must win with this team, then we’ll see on September 3 what the side looks like.

''[...]if someone leaves he’ll be replaced by someone of the same level.”

[Rettet af: romeren10 - 24/08/2013 - 15:48]

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 24. august 2013

Håber han holder ved det sidste han har udtalt, at hente erstatninger på samme niveau.

romeren10
332 indlæg.
d. 24. august 2013

er ret sikker på at han snakker om Gervinho. lol. det har hele tiden været planen at 'vinho skulle erstatte Lamela. ikke ligefrem en på samme niveau. ved ikke hvad de har røget den sidste måned. men denne transfer vindue gik fra at være en af de bedste i lang tid til den værste. Man kan ikke sige vi er blevet forstærket. Vi har solgt næsten hele vores angreb som stod for mere end 50% af sidste sæsons mål, og vores bedste forsvarspiller. Det bliver endnu en lang og kedlig sæson igen. suuuk

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 24. august 2013

Skriv linktekst

Nogen der kan oversætte denne artikel??
Ville jo være for sindssygt hvis Roma er interesseret i Benteke!!

mexes
2516 indlæg.
d. 24. august 2013

Tror ikke der var mange af os, som regnede med, at vi ville sælge Osvaldo, Marquinhos og Lamela i dette vindue. Det er jo næsten også helt surrealistisk.

Prisen på Lamela er stadig hvad der irriterer mig mest. Den er simpelthen for lav. Men Tottenham må jo være gode til at forhandle. Sælger selv til overpris - køber til tilbudspris.

Til gengæld havde jeg aldrig troet Osvaldo ville blive solgt med profit - så det var da altid noget.

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Til gengæld havde jeg aldrig troet Osvaldo ville blive solgt med profit - så det var da altid noget.

Han blev købt for 15 mio € plus diverse bonusser, og solgt for 15,1 mio € plus bonusser op til 2 mio €. Træk hans løn fra, og der har været tale om et tabt.

Det synes jeg egentlig ikke hans præstationer afspejler. Men det har selvfølgelig været en god forhandlingsstyrke for de interesseret klubber, at ROMA hellere end gerne vil sælge.

mexes
2516 indlæg.
d. 24. august 2013

Altså han er blevet solgt for mere end hvad han blev købt for, så der er vel tale om en profit i mine øjne? Lønnen tæller ikke med i det regnskab.

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

HVIS du ikke vil medregne løn, så er der tale om en fortjeneste på under 2 mio €.
MEN, lønnen skal medregnes. Hans løn har været en omkostning for Roma og skal derfor medregnes i den samlede opgørelse.

[Rettet af: tdj89 - 24/08/2013 - 17:19]

mexes
2516 indlæg.
d. 24. august 2013

Ej okay, så lads os da droppe den. Men jeg er nu ikke enig. Profit af spillersalg er i mine øjne købspris versus salgspris. Men vi er altså bare uenige.

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Vi behøves da ikke droppe den. Du må bare argumentere lidt bedre.

Profit = Fortjeneste.
For at kunne regne frem til, om der har været tale om en fortjenste på et spillersalg, så er vi nødt til at kende vores omkostninger som har været forbundet med spilleren. Her kigger vi på:
* Indkøbspris
* Løn
* Sign-on
* Bonusser
Herefter kan man regne på, om investeringen i spilleren har været rentabel.

Et eksempel som er aktuelt.
Brøndby har skrevet under med Kalenberg, på en fri transfer. Dvs på papiret 0 kr. Så hvis BIF sælger ham 3 år for 10 mio kr, så har BIF haft en profit på 10 mio kr. i følge dig. Forkert.
Kalenberg har fået en stor sign-on, og en måndedsløn på ca 400.000 om måneden. BIFs omkostninger er altså:
* 400.000 * 36
* Sign-on
* Bonusser
Der vil være tale om et beløb som er højere end salgsprisen på 7 mio kr. Og BIF vil ikke have opnået et profit i dette tilfælde.

Håber det giver mere mening for dig nu.

[Rettet af: tdj89 - 24/08/2013 - 17:35]

Charlie
55 indlæg.
d. 24. august 2013

Hvis lønnen vi har betalt skal regnes med i det regnstykke om profit/ikk profit, så skal den løn vi slipper for at betale for resten af hans kontrakt vel også regnes med? Da det jo er udgifter der har været budgetteret med, ergo har vi jo sparet penge væk.

Synes dog ikk lønnen hører til i det regnstykke.

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Charlie det kunne ikke være mere forkert det du skriver. Skriv hvis du vil have uddybelse. Ee dog på mobil pt

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 24. august 2013

"Profit af spillersalg er i mine øjne købspris versus salgspris. Men vi er altså bare uenige."

Helt enig. Lønnen til spillerne er jo en fast udgift, der altid vil være der, dog med udsving fra sæson til sæson, alt efter kontrakter, antal spillere o.l. Den skal jo ikke regnes med i salgs og købsindtægterne, men som en fast del af driften af klubben. Hvis vi snakke om profit på enkelte spillere og skal inddrage løn også, så skal vi også inddrage indtægter af merchandise, turneringsindtægter alt efter spillerens andel i gode placeringer og så videre. Det bliver alt for omfattende og svævende.

Hvis vi skal tage lønnen med i om en spiller har været en en gevinst for klubben, har Totti jo været århundredets underskudsforretning af have i klubben :)

mexes
2516 indlæg.
d. 24. august 2013

Ej, come on

Vi behøves da ikke droppe den. Du må bare argumentere lidt bedre.

Lidt præcis derfor, at jeg vil droppe den. Man kan ikke diskuterer med folk herinde uden det ender ud i en stor børnehave. Virkelig en latterlig kommentar, som du kommer med dér. Jeg har jo lige skrevet, at min holdning var, at når man snakker om profitter angående spillersalg, så synes jeg ikke spillers løn hører med der. Som Don-Emilio skriver, så er det jo en fast udgift.

Du skriver som om vi andre er uvidende og alt hvad vi siger er forkert, tdj89.

Charlie det kunne ikke være mere forkert det du skriver

Virkelig en barnlig måde at diskutere på. Det er jo ikke en diskussion, men en konkurrence om hvem der kan råbe højest - og det gider jeg ærlig talt ikke. Så er den sag ikke vigtigere. Men helt ærlig, drop nu de smarte kommentarer. De er virkelig irriterende og ikke mindst irrelevante at læse.

2

[Rettet af: mexes - 24/08/2013 - 18:28]

romeren10
332 indlæg.
d. 24. august 2013

Ser ud til at Adem Ljajic bliver vorew sidste signing dette vindue da man satser benhårdt på at hente ham.

Xedem
551 indlæg.
d. 24. august 2013

Tdj89 hvis deres løn tæller med i dét?
Hvad så med trøje salg :-)
(Bare for at være lidt på tværs)

1

romeren10
332 indlæg.
d. 24. august 2013

Enig i at lønnen ikke skal regnes med. Man skal hellere ikke glemme at i Osvaldos tilfælde så har han da mere eller mindre betalt sin løn tilbage i form af de 16-17 mål han scorede sidste sæson plus de mål i sæsonen før (kan ikke lige huske hvor mange det var).

[Rettet af: romeren10 - 24/08/2013 - 19:07]

Lamela
2782 indlæg.
d. 24. august 2013

Jeg er enig med tdj89 her, at lønnen skal tælles med, men det er dog normalt, når man snakker transfers at lønnen ikke tælles med, når snakken falde på profit eller ej.

Jeg vil dog sige, at efter en svær første sæson, fik han alligevel lavet en del mål på et dårligt spillende Roma hold.

I sidste sæson scorede han 16 mål. Samlet set har han scoret 27 mål i 49 kampe, hvor 6 af dem, har været efter en ind-skiftning. (I ligaen)

Man siger en angriber skal lave et mål i hver anden kamp. I det regnskab, så har han været en succes.

Kilde.

[Rettet af: Lamela - 24/08/2013 - 19:35]

kunenklub
69 indlæg.
d. 24. august 2013

Selvfølgelig skal lønnen ikke regnes med i et sådant regnestykke!!! Hvad så med præstationer osv. Tag for eksempel Osvaldo så skal vi lige regne salg af mercandise med, ud over det skal man vel så også kigge på hvad han har lavet af mål som gør at klubben ender hvor den gør i tabellen. tv indtægter, fremtidige indtægter, hvis man f.eks. Kvalificerer sig til Europa osv osv, så nej selvfølgelig skal lønnen ikke tælles med!!! Sorry TDJ89 men her er du altså helt gal på den...

[Rettet af: kunenklub - 24/08/2013 - 19:48]

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Lamela

Thank god.

Charlie

Hvis lønnen vi har betalt skal regnes med i det regnstykke om profit/ikk profit, så skal den løn vi slipper for at betale for resten af hans kontrakt vel også regnes med?

Nej, det er forkert. Det er korrekt, at man vil opnå en forbedring af årets resultat og likviditetsudviklingen, ved et salg. Der er dog tale om besparelse af i forvejen havende midler, og altså ikke profit som = fortjeneste.

Eksempel:
Du skal i EL-Giganten og have et TV, som du ved koster 10.000 kr. Da du kommer ud i butikken ser du, at TVet koster 9.000. Du har dermed ikke opnået en profit på 1.000 kr, men blot sparet 1.000 kr som du køber en blu-ray afspiller for. Hvis vi skal tage dette eksempel med i fodboldverden og kigge på lønbudgettet, så sparer Roma Osvaldos løn, og vil dermed frigøre noget af lønbudgettet, som man vil bruge på en ny spiller.

Don-Emilio

Lønnen til spillerne er jo en fast udgift, der altid vil være der. Hvis vi snakke om profit på enkelte spillere og skal inddrage løn også, så skal vi også inddrage indtægter af merchandise, turneringsindtægter alt efter spillerens andel i gode placeringer og så videre.

Lønnen til spilleren afhænger af transferen. Salg af merchandise mm. er uafhængig af transferen, og er en multiplikatoreffekt af investeringen.

Mexes[/b

Dit indlæg er virkelig lavt.

[b]Jeg har jo lige skrevet, at min holdning var, at når man snakker om profitter angående spillersalg, så synes jeg ikke spillers løn hører med der

Det er muligt at det er din holdning. Den er dog misvisende, og den bilder dig ind, at Roma har opnået profil, ved at have investeret i Osvaldo.
Det viser, at du har manglende virksomhedsøkonomisk indsigt.

Men du kan lige svare mig på dette.
Du mener, at BIF har brugt 0 kr. på Kalenberg?

Xedem

Tdj89 hvis deres løn tæller med i dét?
Hvad så med trøje salg :-)

Som nævnt ovenfor.
Salg af merchandise mm. er uafhængig af transferen, og er en multiplikatoreffekt af investeringen.

romeren10

Man skal hellere ikke glemme at i Osvaldos tilfælde så har han da mere eller mindre betalt sin løn tilbage i form af de 16-17 mål han scorede sidste sæson plus de mål i sæsonen før.

Du kan ikke blande mål og transfer/investering sammen.. Et eksempel.

FCK købte Sølvi Ottesen. Kan ikke huske beløbet, men vi siger 10 mio kr.
Sølvi scorede det afgørende mål mod Rosenborg, som sender FCK i CL, og sikre dem dermed indtægter for omkring 150 mio kr.
Kan du se hvorfor man ikke kan bruge mål, til at modregne det økonomiske?

Tror hvis jeg har været hele vejen rundt.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 24. august 2013

"Lønnen til spilleren afhænger af transferen. Salg af merchandise mm. er uafhængig af transferen, og er en multiplikatoreffekt af investeringen."

Transfer = overførslen af spilleren.
Transferindtægt og udgift = indtægter og udgifter i forbindelse af transferen af spilleren.

Transferindtægter og udgifter sker altså i forbindelse med overførsler af spillere. Når spilleren er overført kommer lønnen. Altså når overførslen er sket, og er altså uafhængig af denne.

Lønnen bør derfor ikke indregnes i transferindtægter og udgifter, men som en udenforstående udgift udover transferen.

Men hvis nu: lønnen skal regnes med, så skal alle andre udgifter/indtægter vel også, da de er effekter der er afhængige af transferen af spilleren.

Og skal vi endelig følge din logik: så er Totti en transfermæssig katastrofe?

Wør3n
324 indlæg.
d. 24. august 2013

Godt så lukker vi den her. Denne tråd handler om indkøb/rygter og intet andet. Og hold den gode tone. God aften.

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Don-Emilio
Transfer = overførslen af spilleren.

Enig

Transferindtægt og udgift = indtægter og udgifter i forbindelse af transferen af spilleren.

Transferindtægt og udgift = Givende eller modtagende pris for salg eller køb af kontraktrettigheder.

Transferindtægter og udgifter sker altså i forbindelse med overførsler af spillere. Når spilleren er overført kommer lønnen. Altså når overførslen er sket, og er altså uafhængig af denne.

Nej, det er altså forkert.
Når prisen er aftalt for kontraktrettighederne, så kan klubben forhandle kontrakt med spilleren. Det inkludere løn, bonusser, sign-on, og agten-honorar.
Alt dette er udgifter som er forbundet til transferen, og transferen afhænger altså af, at klubben har råd til disse udgifter, og kan blive enig med spilleren mm.
Når vi snakker Osvaldo, som Mexes mener vi har tjent penge på, så snakker vi om en købspris på 15 mio €, og en salgspris på 15,1 mio €. Men hvad med sign-on som Osvaldo har fået i forbindelse med Roma-skiftet. Det er en slags forskud på løn, som man får her og nu. Selvfølgelig skal de penge modregnes.

Et lille eksempel:

Du køber en Roma trøje på Ebay for 1000 kr. Dertil skal du betale fragt på 200 kr. Fragt er altså afgørende for, at du kan købe og modtage din trøje, men den er ikke en del af trøjens pris. Fragten skal altså derfor indregnes i den samlet pris.
Du modtager trøjen, og vil ikke have den alligevel.
Du har en ven, som vil give dig 1100 kr for trøjen.. Way tænker du, det er 100 kr mere end jeg gav. Hov, vent. Du har rent faktisk 100 kr mindre end du havde før du købte den. For du glemte din hjemtagelsesomkostning..

Underligt eksempel, I know. Men det sætter det lidt i perspektiv. Det gør dette spørgsmål også, som du gerne må svare på.

BIF har ifølge dig brugt 0 kr. på at hente Kalenberg hjem?

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Wørn.

Det er skam også meget relevant. Der bliver diskuteret om Roma har tjent penge på Osvaldo salget.
Og hvis vi skal tage dit indlæg bogstavligt, så må vi heller ikke snakke om spillersalg herinde..

Tonen er skam god.

Og god aften.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 24. august 2013

tdj89: Så Totti er en transfermæssig lort, som har givet et kæmpe minus ?

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Don-Emilio

Beklager jeg overså dit sidste spørgsmål. At du ikke kommenter hvad jeg skrev i mit indlæg, skal det forstås som at det gav mere mening?

Hvilken transfer er det du snakker om med Totti? Så vidt jeg ved har der aldrig været en transfer?

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 24. august 2013

"Beklager jeg overså dit sidste spørgsmål. At du ikke kommenter hvad jeg skrev i mit indlæg, skal det forstås som at det gav mere mening?"

Det har jeg ikke taget stilling til, efter at dit "Kahlenberg for 0 kr. spørgsmål" Du stiller et spørgsmål som du selv ikke ville svare på.

"Hvilken transfer er det du snakker om med Totti? Så vidt jeg ved har der aldrig været en transfer?"

Vi har vel givet 0 kr. for hans kontraktrettigheder dengang han startede i klubben. Med løn, sign-on fees og alt det hele de sidste 20+ år, har den transfer så været en økonomisk katastrofe ? :)

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Jeg vil gerne svare på Kalenberg spørgsmålet. Men jeg stiller spørgsmålet til dig og Mexes, fordi det kan sætte det i et perspektiv for hvordan det hænger sammen.

Mexes siger, at vi har solgt Osvaldo med profit. Indkøbspris 15 mio €, salgspris 15,1 mio €. Fortjeneste på 100.000 € ifølge Mexes.
Sammen eksempel med Kalenberg.
Indkøbspris 0 kr. Så "leger" vi, at han sælges for 5 mio om 2 år. Fortjeneste på 5 mio i følge Mexes.
Dette siger jeg er forkert. For hvad med de 6-7 mio kr. Kalenberg fik i hånden for at underskrive kontrakten? Selvfølgelig skal de modregnes ligesom lønnen. Der har du mit svar.

Ja, vi må formode, at der ikke har været noget forhandlinger om Totti kontraktrettigheder i tidernes morgen. De direkte omkostninger vi har haft i forbindelse med hans kontraktrettigheder har derfor været løn, bonusser, sign-ons osv.
Nu er han blevet så gammel, og bliver forhåbelig ikke solgt. Roma opnår derfor ikke en direkte økonomisk gevinst ved et salg i dag.
MEN, de indirekte indtægter i form at kommerciel værdi, salg af trøjer osv har været ENORME. Dem jeg kalder indtægter af multiplikatoreffekten. Men de kan altså ikke modregnes som en direkte fortjenste af tilknytningen af Totti. :)

[Rettet af: tdj89 - 24/08/2013 - 22:06]

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 24. august 2013

"MEN, de indirekte indtægter i form at kommerciel værdi, salg af trøjer osv har været ENORME. Dem jeg kalder indtægter af multiplikatoreffekten. Men de kan altså ikke modregnes som en direkte fortjenste af tilknytningen af Totti. :)"

Så du vil ikke svare på et simpelt ja/nej spørgsmål. Det passer selvfølgelig heller ikke ind i din tankegang :)

Så med Totti må du gerne tage tage alle sideindtægter med, men vi andre må ikke med Osvaldo :)

Det kommer længere og længere ud, og du vil ikke give dig. Så lad den ligge her. God aften :)

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Beklager, troede mit svar var godt nok.

Nyt svar: Nej, Totti har ikke været en økonomisk katastrofe.
Men grunden er de indirekte fortjenester der har været forbundet med Totti. Ikke fordi jeg forventer vi sælger ham for 800 mio kr i morgen.

Når Madrid giver 700 mio kr for Ronaldo, og 100 mio i løn om året, så er det heller ikke fordi de regner med at sælge ham for 1.5 mia efter 5 år. Økonomisk katastrofe? Nej. Den sportslige fortjeneste, og indtægter i form af trøjer osv er enorm. Men det er uafhængelige fortjeneste i forhold til købspris og kontrakt. Der står ingen steder i Madrids regnskab: " Salg af Ronaldo trøjer 200 mio ". Det vil bare gå ind under salg af trøjer. Men man vil altid kunne gå ind i regnskabet og se Ronaldos købspris, løn pr år, og salgspris. Dermed kan man konkludere, om selve transferen var rentabel.

[Rettet af: tdj89 - 24/08/2013 - 22:30]

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 24. august 2013

Det virker nu altså underligt at Lamela er med i truppen til kampen i morgen. Hvis en transfer var så godt som gjort, burde Lamela jo være isoleret, og ingen chancer tages med. Desuden ville det heller ikke give mening at bruge ham når der ikke er nogen fremtid i ham hvis han er solgt! Jeg tvivler på det, men vi må se hvad der kommer af nyheder mandag.

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Jeg tror Roma sætter dagsorden ved forhandlingsbordet, og hvis har lyst til at bruge ham i morgen, så må Tottenham acceptere dette. Tror desværre løbet er kørt mht Lamela.

mexes
2516 indlæg.
d. 24. august 2013

Kan godt følge dig Don-Emilio. Men på den anden side, så er en "halv-solgt" Lamela måske bedre end alternativet - og det der giver mest mening er vel, at vi stiller stærkest muligt op?
Men jeg er nu 100 % sikker på, at Lamela ikke er her når vinduet lukker i - desværre!

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Oh, you are still here.

Btw god stil af jer begge. Vil gerne diskutere, men når der skal modargumenteres, "Ej det umuligt. Stop her og lad den ligge"

Men det er ok, jeg ved hvertfald, at I har lært noget i dag :)

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Selvom det ikke kan komme som en overraskelse, så forhandler Tottenham med Steaua om Vlad Chiriches.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 24. august 2013

"Men det er ok, jeg ved hvertfald, at I har lært noget i dag :)"

Ikke rigtigt. Når du ikke sådan for alvor kan redegøre hvorfor du mener en spillers løn hører med til transferen af en spiller. Måske fordi den ikke gør det?

Transfer: "It refers to the transferring of a player's registration from one professional association football club to another."

Altså overførslen af spilleren mellem 2 klubber.

Løn: "A salary is a form of periodic payment from an employer to an employee, which may be specified in an employment contract."

Altså en overenskomst mellem klub(arbejdsgiver, employer) og spiller(arbejdstager, employee). Altså en hændelse efter transferen(overførslen af spilleren mellem 2 klubber), er sket. Altså er transferen mellem klubberne, og lønnen mellem klub og spiller. Uafhængige af hinanden. Sådan! Så må du jo prøve at modargumentere mod det alt det du vil. Jeg svarer hvis det lykkedes for dig, ellers ikke. :)

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Det du skriver her:

Altså en hændelse efter transferen(overførslen af spilleren mellem 2 klubber), er sket.

Det betyder, at Roma i morgen kan gå ud i pressen og sige, at de har købt Ba, og nu skal de forhandle de personlige vilkår på plads?
Niks, den holder ikke. Når klubberne er enige om en transfersum, så har den købende klub tilladelse til at forhandle kontrakt med spilleren. Når dette lykkes, så kan transferen ske.

Du skal lige smide kilder på dine citater tak.. Det med løn, har du taget det fra en kontekst som ikke har noget med fodbold at gøre? Det ser sådan ud.

[Rettet af: tdj89 - 24/08/2013 - 23:06]

Lamela
2782 indlæg.
d. 24. august 2013

Spuds har formentlig ingen omkostninger til scouts.

Men ok, nu var Vlad Chiriches hellere ikke en Marquinhos / Lamela ukendt.

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Don

Jeg regner ikke med svar fra dig. Ligesom du stadig ikke er kommet med nogle modargumenter til mig. Du søger argumenter fra mig, men kan ikke modargumentere. Derefter er din strategi, at spille kostbar og trække dig, ligesom Mexes gjorde.

Det her er niveauet fra dig:
Du bruger tid på at finde dette:
"which may be specified in an employment contract."

Så lavt niveau er vi åbenbart på. Har du virkelig googlet hvad løn er? Jeg oversætter lige: "Hvilket kan være specificeret i en ansættelseskontrakt"
Ej, ikke "kan være". En professionel fodboldspiller har en kontrakt.
Det skal du altså gøre bedre.

:3

mexes
2516 indlæg.
d. 24. august 2013

Jeg "trak" mig fordi du simpelthen ikke er værd at bruge tid på. Hvis niveauet er lavt et sted, så er det hos dig. Du skriver - og argumenterer, for den sags skyld, på en utrolig barnlig måde, og skriver nu, at vi ikke kan argumentere. Det er sådan nogen som dig, der ødelægger disse forums. Og til din orientering, så er de fleste herinde jo sådan set uenig med dig, og din holdning. Men du har din og jeg har min holdning. Lær at leve med det, og kom dog seriøst videre...

Det var det sidste fra mig i denne diskussion. Beklager for alle jer andre!

tdj89
867 indlæg.
d. 24. august 2013

Haha, så laver du samme stunt igen. Hvad med at bakke dine påstande op med nogle belægs?
Du skriver jeg argumentere barnligt? Det kan jeg virkelig ikke se. Jeg mener jeg er temmelig saglig. Hvis ikke det var fordi, at du igen ikke gider snakke med mig, så vil jeg gerne have set et eksempel.

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 25. august 2013

Haha drenge, har ikke engang læst jeres opslag men skal i ikke bare stoppe den her, eller oprette en ny tråd til diskussioner..

Nogen nye rygter?

Charlie
55 indlæg.
d. 25. august 2013

Wow en gang hanekamp der er gået i en lille sprogblomst. Jeg er sikker på at det Mexes mente var, at han ikk havde regnet med vi ville få en højere pris for ham end den vi havde givet.

Lamela
2782 indlæg.
d. 25. august 2013

Btw. tilbage til rygter og indkøb.

Så er Vlad Chiriches long gone. Gæt EN gang, hvor.

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 25. august 2013

Snottenham?? Håber de også køber Willian, så der færre penge til Lamela. Regner da stærkt med at Sabatini hæver prisen på Lamela. Han plejer som regel at have lidt fornuft.

mexes
2516 indlæg.
d. 25. august 2013

Transfertråden fortsættes her:

Indkøb 16

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma