Kategori: Rygter
Der bliver tit rystet på hovedet, når snakken falder på de famøse italienske delejeskabs-aftaler (co-ownership). Jeg skal da også ærligt indrømme, at jeg nogle gange også har svært ved at se logikken i den type handler, så derfor har jeg søgt lidt på det store internet og fundet en meget fin gennemgang af tankerne bag den type handler og hvilke fordele der er ved det.
LINK TIL ARTIKEL
Personligt kan jeg godt sætte mig ind i situationen, men jeg forstår ikke helt hvordan det kan være, at de store italienske klubber ikke er i stand til at "presse" de mindre klubber, til at bruge udlejede spillere - den ordning fungerer jo fint i rigtig mange andre lande.
Fint overblik. For mit vedkommende ikke ny læsning. Men godt med lidt overblik.
Og ja, jeg er voldsom modstander af det. Ihvertfald når det kommer til klubbens store talenter. Det er fint at man benytter sig af systemet med spillere som er lige på grænsen til slet ikke at være gode nok til at fortjene en kontrakt i Roma - men at man gang på gang gambler med årgangenes største talenter er mig en gåde.
Som jeg har nævnt før - det er helt sikkert noget, som er med til at udjævne ligaen (kontra Spanien og de store klubbers dominans).
Men det er også bare et spørgsmål om kvalitet. Det er bedøvende ligegyldigt hvordan handlen med en spiller til Genoa er skruet sammen, hvis han er god nok, så er det jo deres egen skyld hvis de ikke bruger ham.
I samme ombæring mener jeg skribenten er direkte forkert i sin antagelse af, at Parma ikke havde benyttet Giovinco såfremt de ikke havde det rette incitament (de kunne købe halvdelen og få del i hans vækst). Det er jo direkte dumt at anskue tingene på den måde? For mon ikke de havde bygget spillet op på Giovinco ligemeget hvad, hvis det var hvad der skulle til for at avancere i Serie A.
og for at runde af. Så bunder det jo bare ALT I ALT i at de italienske klubber ikke stoler på deres talenter. De skal hele tiden sikre sig at de får lidt penge ud af det, og at andre klubber ikke lader dem rådne op.
Hvad med at stole på at de kan løfte opgaven. Udleje en spiller, velvidende at han skal KÆMPE for det i en klub - men at stole på, at man har at gøre med et talent som formår det.
Det er jo netop derfor der er så få spillere der tager springet til førsteholdet. Det er italienske spillere kastet rundt i op til 5 år i dette system, før de som 24 årig finder sig til rette et sted.
[Rettet af: asromadk - 24/07/2013 - 14:15]
Sæsonen 2024/25
89
0
Transfers 24/25
230
0
Salg af tøj
3
0
Hotel i Rom
2