Kategori: Rygter
Lad rygterne fortsætte...
[Rettet af: geggeri - 23/04/2013 - 18:35]
Nu orker jeg simpelthen ikke at læse alle de indlæg længere oppe, som vist tydeligvis bare er mere mundhakkeri (ja jeg ved mine indlæg er en del af det).
Men det her med Arsenal/Van Persie er et meget sjovt eksempel. For United havde i mine øjne ikke vundet mesterskabet uden RvP.
Arsenal omvendt havde heller ikke - så det er ikke derfor de burde have gjort det drastiske for at beholde ham for så at miste ham gratis.
Alligevel, hvis jeg var Arsenal fan, og en spiller havde været i min klub i så mange år og han ikke gad forlænge, så ville jeg hellere have at man holdt på ham det sidste år frem for at sælge til en rival. Så er den ikke længere.
Det handler om ikke at lade sig tryne i denne økonomisk set accelerende verden, og det har Arsenal netop ladet ske. Det er dette princip, der startede for nogle år siden, som er årsagen til Arsenals manglende trofæer (er det virkelig kun mig der kan se den skarpe parallel til Roma? - Jeg er af den overbevisning, at det gik ned ad bakke for Roma, den dag Cafù endte i Milan. Det var der måske ikke så meget at gøre ved - det var en fri transfer, men det kulminerer med Chivu, Mancini etc.) Mister man sine bedste spillere til konkurrenter, så taber man.
Antaget at man har ladet United købe mesterskabet ved købet af Rvp, hvordan kan et så være fornuftigt? I don't get it.
Tilbage til Roma. Det er fuldstændig irrelevant med Destro. Der er en helt anden situation til sommer. Og i en situation, hvor man rent faktisk formår at hente fx Cardozo (Nu skal jeg nok stoppe med Alexis, da dette tydeligvis ikke behager dig tdj89; du er tydeligvis forblændet af at han spiller i Barca - men faktum er, at han ikke har slået igennem og er temmelig udskældt = han skal have gang i sin karriere igen). Men formår man at hente Cardozo for, lad os sige 200 mio kr, så forventer jeg da i høj grad også, at maksimalt 1/4 af dette er decideret udbetaling.
Afbetaling sker i langt højere grad i virkeligheden end man tror. Det er tit noget der ikke bliver offentliggjort. Man henter en spiller for 10 mio euro, færdig slut - man aner ikke hvilken betalingsordning der er aftalt. Så at tro, at klubben skal have 200-300 mio euro op af lomme i ét hug fordi de vil købe en dyr spiller, det er jo bare tåbeligt. Jeg vil gerne sætte hele min husleje på, at hvis Juve henter Alexis, så bliver det naturligvis også med betaling i rater. Jeg har endnu ikke set noget, der antyder at Roma IKKE har penge over 12 mdr. næste sæson, så hvorfor skulle dette være økonomisk umuligt? Og især med henblik på, at man øger indtjeningen ved sådan et køb - hvor man unægteligt vil øge sin sportslige succes.
Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med al din skælden ud tdj89? - (og jo det er det - intet mindre).
Det er jo ikke fordi du selv bidrager det helt store. Var det dig der primært mente vi skulle kigge mod Catania og Cagliari?
Hvis du regner chancen for Alexis/Cardozo som 0 procent, så runder chancen for Gomez da ikke 5 sølle procent.
Som tidligere nævnt, er Roma interesseret i Dejan Lovren (Lyon). 10 mio euro skulle prisen ligge på. Men både Chelsea og Milan meldes også interesseret. Han har kontrakt til 2016
[Rettet af: asromadk - 23/04/2013 - 18:06]
Har ikke tid til det helt store indlæg. Men Sanchez er ikke mere ude i kulden, end at han starter i aften.
Har aldrig sagt Cardozo er urealistisk. Han er dog ikke en spiller jeg er speciel opstemt over at skulle få til klubben.
Alexis Sanchez: Hvorfor skulle han vælge en klub som vores, fremfor en der spiller Champions League? Ja, han har ikke slået igennem, men vil stadig have så stort et navn at en eller anden CL klub vil være interesseret i at hente ham. Jeg ser ham ikke som værende realistisk. Desuden også stik imod de sidste mange års transferskik.
Luis Suarez: Et skifte til Roma ville ingen mening give. Det ville højst sandsynligt betyde mindre i løn i en mindre attraktiv liga. Nej han skal kigge opad i klubranglisterne..
Oscar Cardozo vil være sandsynlig. Men igen lidt imod de seneste års transferskik, og jeg tvivler på det sker. Benfica ved godt hvad de vil have for ham, og det vil nok være mere end direktionen vil betale.
Neej de sidste mange års mangel på Champions League og Serie As fald i niveau internationalt vil uden tvivl sætte sine spor i mulighederne for transfers. Vi bliver nok nødt til at forholde os til at de næste par år kommer til at være lidt ligesom de foregående til vi får opbygget lidt ny status omkring klubben.
Jeg tror ikke vi kommer til at hente nogen top-klasse internationale stjerner til sommer, men mindre kan også gøre det.
Der er mange der tidligere har skældt meget ud på Sabatini og hans transfers. Men jeg syntes sådan set at han har gjort det fint.
Castan: Meget intelligent og stærk forsvarsspiller, samtidig med at han er okay hurtig. Med sit niveau pt. vil jeg mene han er tæt på at ligge i top 10 over de bedste centerforsvarer i Serie A.
Marcos: Kæmpe talent, der allerede har tilkæmpet sig en startplads. Har helt sikkert sin berettigelse som en god transfer. Hvor er dem der skældte ud i sommers og sagde at det var elendigt at købe ham til førsteholdet, og at en bumset teenager ikke var klar ?
Piris: Nuvel, startede dårligt. Men har efterhånden som han har vænnet sig til Serie A fået et ganske pænt niveau og må defineres som en okay transfer.
Pjanic: Taler vel for sig selv.
Bradley: En katastrofe rent offensivt i de fleste tilfælde. Men stabil, hårdtarbejdende og rolig. En fin central midtbanespiller.
Torosidis: Stabil, og god offensivt.
Stekelenburg: Har gjort det okay, godt i de fleste kampe, men har altså af og til et par blundere.
Dodo: Har ikke slået igennem endnu, men har stadig muligheden.
Destro: Har så sandelig ikke slået igennem, men viser altså altid gode takter!
Af de mindre gode transfers må nævnes: Balzaretti og Osvaldo. Goicocichea - jeg kan ikke huske om de var Zemans opfindelse?
Jeg har nok glemt nogle. Men hvis vi ser på hvor mange gode spillere vi har fået for pengene, må det siges at være godkendt.
Vores valg af trænere må siges at være under al kritik. Det har slet ikke fungeret overhovedet!
Flere af jer snakker om at bruge vores egne talenter. Vores primaverahold sprudler, vores talenter er eftertragtede og flere slår igennem i andre klubber. Hvorfor bruger vi dem ikke mere?
Grundstenen i vores udviklingssystem virker til at være glimrende. Der bliver nurset godt og spottet i tide og hentet. Altså er denne del af kæden i top.
Men hvor knækker kæden så? Det må den jo gøre ved springet til førsteholdet. Og her er det altså træneren og trænerteamet på førsteholdet der fejler, og har fejlet de sidste mange år! Her må der simpelthen være et eller andet graverende galt. De må simpelthen være for dårlige til at skole talenterne ind i systemet og førsteholdet siden de ikke kan slå til.
Andre klubber er meget bedre til det. Bedst må det siges at være i England med Arsenal og Manchester Utd. i spidsen. Deres trænerteam kan altså bare et eller andet med at skole deres talenter.
Der hvor jeg tror vi fejler er inkorporeringen af taktiske elementer i vores spillere. Vi ser det til dels også på førsteholdet, hvor kampene ofte bliver meget kaotiske. Her vil de unge spillere lide lidt mere ind mere erfarne spillere, qua deres ringere erfaring. Jeg mener simpelthen at vores øverste trænerteam i klubben ikke virker til at være gode nok til at lære spillerne taktiske grundelementer der passer til vores spilssystem! Det vil en ansættelse af Andreazzoli ikke hjælpe på, men derimod en ny træner med ny stab og nye metoder vil kunne finde the missing link mellem primaveraholdet og førsteholdet i mine øjne!
http://www.footballtransferleague.co.uk/football_player.aspx?football_player=Dejan+Lovren
I følge dette link rygtes center forsvaren Dejan Lovren til Roma, er der nogen der kender noget til ham??? han har spillet pænt mange kampe for Lyon og er også Kroatisk landsholdsspiller, men er han mon en vi kan bruge??
@Don-Emilio
Du har lige præcis fat i hovedproblemet for Roma. Og jeg er ked af at sige det, men dette hænger også sammen med hvad jeg siger om 'stjerneindkøb'. Det er jo netop ikke fordi klubben ikke HAR talent. Vi har måske Italiens bedste ungdom lige pt.(her regner jeg faktisk også en 5 års tid tilbage) - og alligevel ser vi INGEN spillere for alvor bide sig fast (det er faktisk et generelt italiensk problem, som også er roden til at italiensk fodbold er røget en tur i kulkælderen).
Hvis man fik klubbens unge kørt ind på førsteholdet, ville man skulle ud og hente færre og færre spillere hele tiden; færre spillere = muligheden for at bruge flere penge på den enkelte skulle det være nødvendigt = mere kvalitet.
Grunden til at de unge ikke slår igennem, mener jeg, ene og alene er pga. de ikke får chancen. I AS Roma forventer man at spillere laver mirakler på ingen tid - det er af samme grund, at velvoksne spillere ikke slår igennem, der er simpelthen for megen uro, kritik - og al for lidt topstyring --> der mangler en solid træner, med en plan. (Her er det, at jeg ser Allegri komme ind i billedet)..
--> der mangler en træner, der formår at give de unge ro. Der tør at lade en 19 årig spille 1 ud 3 kampe i de rette doseringer. Der mangler en træner der tør bruge disse unge spillere, istedet for at afvente at træerne vokser ind i himlen - og at de pludselig kan det hele på ingen tid.
Verdens bedste til at gøre dette: Alex Ferguson. Han formår at få det maksimale ud af ALLE sine spillere. Altid. Om det er en 17 årig, eller en 36 årig. Her er det helt omvendt i Roma nogle gange. Man får ikke nok ud af nogen af dem.
Tænk bare en Javier Hernandez. Var han endt i Roma, var han blevet 'ødelagt' i mine øjne. Han var endt som en spiller uden selvtillid og ville vøre røget ud igen efter 1½ år. Tænk bare Giggs - der har fået en ny ungdom.
Tilsvarende har man så Totti, jeg ikke mener man får nok ud af. Og Nico Lopez jeg ikke mener man får nok ud af.
Klubben har masser af spillere, håber der kommer et transfervindue uden alt for mange indkøb. Derimod bare 1-2 spillere der rent faktisk kan forstærke truppen. Og så skal der ellers flere unge spillere op.
[Rettet af: asromadk - 23/04/2013 - 21:57]
HENT NU JUUP!!!!!
Hold nu op noget vanvittig godt spil, han har fået implementeret på Bayerns hold.
Manden vil være drømme signing, om det er realistisk, er noget andet.
Jeg tror desværre, Real ligeledes er interesseret i ham, når José skifter til Chelsea.
"HENT NU JUUP!!!!!"
Stopper så karrieren til sommer... Medmindre han selvfølgelig ombestemmer sig. Men det bliver nok ikke til fordel for Roma nogensinde..
[Rettet af: Don-Emilio - 23/04/2013 - 22:43]
Han er en god træner - men skal vi ikke lige blive enige om, at det er Bayerns transfers/transferpolitik/økonomiske-formåen der har sikret dem det hold der.
Ikke mindst konsolideret idag med Götze.
Men samtidig er det også bare et godt sammenspillet hold - de har fået tiden, uden al for mange ændringer. Det er her nøglen til deres succes ligger.
[Rettet af: asromadk - 23/04/2013 - 22:43]
Ligepræcis.
Succecen er ikke kommet fra den ene dag til den anden. De har i mange år haft et rigtig godt individuelt hold, men Juup, har fået dem til at spille som en enhed. Hvilket har været nøglen, samtidig med signingen af Dante og Martinez har være geniale suppeleret med at lade talenterne komme ind på holdet og snuse lidt til presset.
Senest ved Emre Can og danske Pierre - Emilie Høiberg.
Bayern har, Bastian, Alaba, Kroos (ikke med iaften), Müller af egen avl på første holdet. Det er godt gået blandet med super stjerne som Ribery, Robben etc. etc.
Det skal Roma blive bedre til, vi skal ikke vente på den næste DDR eller Totti før vi hiver dem på første holdet.
Burdisso bliver favoriseret i stedet for Romangoli, vi går ud og henter Taxi, mens vi kunne have brugt Bertolacci, som jeg vil mene er bedre spiller. Så har vi Florenzi, han har godt nok fået meget spilletid, men jeg vil mene, har spillet for´ meget i år, og det har sat hans udvikling i stå. Han skulle være roteret noget mere. United er bedste eksempel her.
Endelig Curci droppes og elendigheden Goic og Lobont stod foran ham i køen. Vi dræber vores egne talenter.
De skal spilles ind stille og roligt, udlejning og co-owning er fin nok, men de får mere ud at være i klubben egen miljø.
Jeg kunne ikke have givet bedre eksempler selv. Det er svært at forstå hvad der foregår nogle gange. Der er slet ikke hoved og hale i det klubben foretager sig - senest eksemplificeret ved disse handler.
Såfremt man ikke havde prioriteret sådan - havde der været flere penge i kassen. Folk snakker om at klubben ikke skal købe kvalitetspillere fordi det er hul i hovedet at give mange penge for disse. Men klubben agerer allerede med hovedet under armen, bare på en mindre konstruktiv måde.
Til sommer kunne der passende ske følgende rokader:
Piris --> Crescenzi
Lobont & Gioco --> Curci
Taxx --> Bertolacci & Viviani
Osvaldo --> Tallo & D'Allessandro.
Burdisso --> Mladen og Frascatore
Og så bygger man videre fra dette udgangspunkt med kvalitetsindkøb. Det er på alle måder det fornuftige - OGSÅ økonomisk.
--> Der vil komme luft i lønbudgettet, så løn til 2-3 topspillere bør kunne gøres. Så det kræver 'blot' viljen til at bruge de penge klubben kan finde, og så strække sig så langt som økonomisk muligt for at hente 3 topspillere. 1 til hver kæde.
Det kunne passende være
- Lovren/Ogbonna/Astori
- Nainggolan (ham har jeg virkelig set mig varm på)
- Cardozo/Alexis - ellers måske folk som Benteke, Papiss Cissè, Jackson Martinez, Dzagoev, eller hvis man absolut skal kigge mod Sydamerika - så skal man kigge mod højeste niveau(og dertil pris) en spiller som Ademilson, før en anden klub får fingrene i ham.
Min største frygt er at man henter en spiller som fx Sau. Ja, han har bombet lidt og er bestemt ingen elendig spiller. Men henter man ham, er man lige vidt. Har svært ved at se hvad han for alvor skal kunne gøre. Han bliver på ingen måde en seriøs kandidat til at føre Roma til tops i nogen som helst turnering. Han bliver blot endnu en lunken mellemvare - fordi man ikke turde tænke lidt stort for en gang skyld. Så vil jeg til hver en tid hellere hente Caprari hjem og lade ham spille samtlige kampe over en sæson. Eller en fra Primaveraholdet for den sags skyld.
[Rettet af: asromadk - 24/04/2013 - 01:37]
Allesammen meget gode idéer med at få talenterne ind på holdet. Men det sker jo ikke. Nøgleordet er: kontinuitet
Der skal kontinuitet i klubben og det taktiske koncept. De unge spillere bliver nødt til at se førsteholdet spille efter det nogenlunde samme taktiske koncept år efter år. Samtidig med at førsteholdet spiller efter konceptet, skal ungdomsholdet SAMTIDIGT gøre det. Kun på den måde får vi lavet broen fra primavera til førstehold mindre. Ellers er det kun topklasse fodboldbegavelser som Totti og De Rossi der kommer igennem systemet!
Der er jo ikke noget at sige til at de unge spillere har haft svært ved at bryde igennem til førsteholdet, når de ikke ved hvordan de skal forholde sig for at komme i nærheden. Jeg tror de har svært ved at se på hvilke områder de skal brilliere for at komme ind.
Problemet ved de nye trænere vi har haft de senere år har været for forskellige. Først Enrique der trænede spillerne med Nik og Jay frasen "fra side til side". Siden den stumme Zeman hvor vi skulle spille fremad med korte hurtige afleveringen. Og så overtageren Andreazzoli der skifter taktisk koncept hver 2. uge. Det kan de unge spillere altså ikke kapere, da de qua deres ringere erfaring er dårligere rustet til at tilpasse sig så godt som en rutineret spiller.
Derfor mener jeg at det der skal til er en ny træner, der får ro og tid til at implementere sine idéer hele vejen igennem organisationen. Før en dette sker tror jeg ikke på der kommer til at ske de store gennembrud fra talentmassen i egen klub!
Fortæl mig lige én gang til, at det er helt umuligt!
http://www.sporten.dk/fodbold/spansk-medie-kaempe-drama-messi-i-slagsmaal-med-holdkammerat
Nej helt umuligt er det at hente Messi, Ronaldo, Van Persie, Rooney. Helt umuligt er det ikke at hente en spiller der måske skal afskibes og som med god sandsynlighed kunne tænkes at vælge Italien. Alexis er ikke helt umuligt - at han er mindre sandsynlig, er noget helt andet.
[Rettet af: asromadk - 24/04/2013 - 12:57]
Hej asromadk.
Det er helt umuligt.
Vh
Og jeg holder på at helt umulig er Messi, Ronaldo, Van Persie, Rooney - Alexis er 'nok ikke sandsynlig' - det er noget ganske andet.
[Rettet af: asromadk - 24/04/2013 - 13:03]
Yes lad os droppe Alexis diskussionen. Han vælger nok heller ikke Roma ;)
Synes at det interessante ved at diskutere indkøb er at vi ofte ikke er enig.
Jeg er af den overbevisning, at vores indkøb skal finde i mindre serie a klubber eller spillere som virkelig er blevet reserve på et tophold (Disse reserver må bare ikke være gamle, trætte og udbrændte)
Lovren kunne være et godt køb, vil bare hellere have en italiensk forsvarspiller og der tænker jeg med det samme Astori. Til midtbanen, ville jeg gerne være fri for Bradley og hvis vi ikke magter at få Bertolacci ind på holdet, ville min realistiske ønskekøb være Andrea Poli. Offensivt vil jeg meget gerne af med Osvaldo, og Remy eller Wilfred Bony ville jeg gerne se istedet for. Synes ikke der i "mindre" klubber i serie er en angriber som ville være bedre en destro. Måske Icardi, men ham ser jeg heller ikke som spydspids.
Hvad siger I til disse spillere?
Borini-Destro-Icardi.. Its all the same. Henter man Icardi, er det bare endnu et af disse skridt til siden. Vi mangler ikke angrebstalenter i klubben. Men en vaskeægte bomber på europæisk topniveau.
Lovren - Astori - jeg er ligeglad, er ikke synderlig italiensk-nationalromantisk anlagt. Vi mangler ikke som sådan italienere i truppen synes jeg. Er det samme økonomi, er Astori da nok alligevel at foretrække grundet serie a erfaring.
Poli ser jeg ikke som mindre sandsynlig. Milanoklubberne og Juventus står (ligsom med Alexis) før os i køen til sådan en spiller. Han rygtes jævnligt til disse klubber. Men de kan heller ikke hente ALLE spillere - så dog ikke et umuligt emne.
Synes ikke Remy/Bony er ambitiøst nok som 'stjernekøb'.
[Rettet af: asromadk - 24/04/2013 - 15:00]
Jeg vil gerne beholde Osvaldo, jeg tror han har bedre tider i møde. Hvis han skal sælges skal det ikke være til en konkurent.
Men jeg vil godt have en KLASSE spiller i stedet for Bradley(ikke at jeg har noget imod ham) tror bare en god boldflytter, der samtidig kan score på sine chancer. ville kunne sætte godt skub i resten af holdet. (en meget central spiller ved siden af de rossi der har styr på sine afleveringer og afslutninger.)
En spiller jeg godt kunne tænke mig i klubben var Fábio Coentrão, han kom til klubben i min be a pro i sæsonen 2014, så hvorfor ikke også i virkeligheden! :b
Osvaldo kan kun blive bedre. Bradley er jeg OK glad for. Med mindre man kan hente en markant bedre spiller til pladsen, så synes jeg de skal blive.
€ 10-15 mio.Remy, € 7-10 mio. Astori, € 9-12 mio. Lovren.
Ogbonna tror jeg er for hyppet til os, han koster nok det "hviiiide ud af øjnene".
De andre spillere du nævner, synes jeg ikke er bedre end dem vi har.
Icardi har det samme sæson performance, som vores Destro havde sidste år i Siena. Vi har Destro, han viser takter. Husk han er stadig ung, vi skal ikke lægge alt presset på ham, og forvente 20-25 mål fra ham med det samme.
Poli synes er på niveau med vores andre spillere, som Florenzi & Bertolacci. Så jeg kan ikke se ideen i at hente ham.
Bony? Ja, han bomber i Holland, det gjorde Alfonso Alves, Kuyt & Kezman også, men de kunne ikke ramme niveauet i England eller andre steder. Jeg synes man skal passe på med spillere fra den hollandske liga.
Jeg vil gerne have disse spillere ud af truppen til sommer.
Goi
Lobont
Burdisso (Back to Argentina, måske en bytte handel med en Argentisk klub, og hente Lisandro Lopez)
Angel (han har ikke fremtid i klubben, selvom jeg godt kan lide manden)
Balza (Vi skal af med ham, hente en, der har mere at byde på defensivt og offensivt. Jeg synes han ser slidt ud)
Taxi (Han har ikke niveaet)
Perrotta (Manden er gudeskøn spiller, men vi skal spare hans løn som spiller, evt. tage ham med i træner staben)
Taddei (Lidt ligesom Perrotta)
Osvaldo (Han skal skydes af, men vi stadig kan få penge for ham, læste ham sige, at Spurs var vilde med ham)
Er der andre?
En ting er sikker: transfervinduet til sommer bliver spændende - og SKAL simpelthen byde på noget 'kanin op af hatten' i mine øjne; ellers bliver vi igen holdt ude for top 3 i næste sæson.
Nu har jeg ikke lige fulgt så meget med i rygterne omkring holdet her på det sidste, men hvorfor skriver flere nyhedssider at Stekelenburg er på vej væk fra klubben? Er der hold i disse rygter eller bare engelsk tabloid rygte?
Bradman må godt blive som back up! Men vil godt have en KLASSE spiller ind der.
ellers er en Astori stadig min yndlings tranfer.
over ordnet set er jeg meget tilfreds med de offensive spillere.
ØV hvis det her link taler sandt så kan vi vel godt skyde en hvid pil efter muligheden for at bytte Osvaldo med Jovetic, som der gik rygter om nede i Rom, mens RCD var på tur der nede. Hvad siger i, kan vi kæmpe med Arsenal om at få Jovetic?
done-deal-arsenal-agree-24m-fee-and-personal-terms-ahead-of-move-to-sign-fiorentina-striker-stevan-jovetic
Jeg vil have Poli, Bertolacci, Capriari. og messi
Jeg håber der er hold i rygterne omkring Aubameyang. Han bomber jo nede i Frankrig og kan tilføre noget fart til angrebet.
Andrea Bertolacci kunne godt være ham jeg efterlyste. men har ikke set ham spille nok. Til at jeg kan bedømme ham. Men jeg ved at han er Roma-Dreng :D
Nogle som kender til Veronas Jorginho??
Nope, men jeg mener, han er Milan spiller. Ikke sikker.
Ifølge wiki og det her (det har været det eneste jeg lige ku finde hurtigt) - så er han købt af Milan ja.
Milan handler i Serie B
[Rettet af: asromadk - 25/04/2013 - 12:36]
Ja det rigtigt det står på wiki. Men ifølge FM13 med vinter update ejer Verona ham, men det selvfølgelig også kun et spil, men plejer at være ret pålideligt.
På midtbanen skal der helt sikkert satses på Viviani og Bartolacci!! Samtidig skal der helt klar hentes en dygtig forsvarsspiller
Lewandowski vil ikke forlænge sin kontrakt.. Der har tidligere været tale en en klausul på 160 mio. Her mener jeg godt vi kan være med. Vi skal bare give ham rigtigt meget i løn. Vi skal være villig til at investere stort i en stjernespiller, så vi kan få et godt hold.
til tdj89 som mener Lewandowski er realistisk.
Jeg synes vi skal oprette en tråd, som hedder UREALISTISKE INDKØB. Manden lavede 4 kasser i cl-semifinalen igår. Hvad fanden skulle han lave i Roma? Nu er vi nået grænsen, kom nu med nogle realisme drenge, det kan sku ikke passe det her !
#tdj89
du har haft så travlt med at nævne hvem der ikke er realistiske, og så skriver du Lewandowski selv?
Nok det mest urealistiske bud so far.
[Rettet af: mexes - 25/04/2013 - 14:29]
Romadk & mexes
Skriv linktekst
[Rettet af: tdj89 - 25/04/2013 - 14:31]
Lewandowski skulle ifølge hans egen rådgiver allerede være godt på vej til Bayern sammen med Götze. Så ham får vi nok ikke fat i, men igen man ved jo aldrig hvad der kan ske i fodbolden :-)
off topic.
Lad os lave en tråd der hedder "tråden for brok hoveder og folk der tror de ved ALT om hvilke transfers der er realistiske og urealistiske" Så kan pessimisterne brokke sig der inde, og lade den her tråd handle om Rygter, spekulationer, drømme og fakta omkring hvilke indkøb klubben skal lave til sommer :-)
Kim
Som du vil..
Mine drømme er, at vi henter Messi og Ronaldo til sommer. Og Mourinho.
Hihi, og nej, man ved aldrig hvad der sker i fodbold. Dortmund har sagt, at det ikke er Bayern han skal til.. Så hvem ved? Måske det er Roma? :----D
[Rettet af: tdj89 - 25/04/2013 - 14:41]
Jaja hellere at drømmene kommer frem end at alle har travlt med at hakke på alle med hvad der er realistisk og ikke realistisk. Fordi igen, vi er ikke i stand til at vurdere hvad der er realistisk og ikke. fordi der kan ske så mange ting. Men vi kan seævfølgelig have en ide om det, men derfor behøver man ikke tale grimt til folk fordi de har en anden ide om det, end man selv har.
Når okay jeg havde bare hørt at Lewandowski var på vej til Bayern, men hvis Dortmund siger det ikke passer, så kan det jo enten være for at dække over det så de ikke får endnu en storm af vrede fans, eller fordi der virkelig er en anden klub der har købt ham.
[Rettet af: Kim89 - 25/04/2013 - 14:48]
Tak Kim. Det er jeg glad for du siger :---)
Ronaldo kan hvis købes for omkring 550 mio.. Her synes jeg, at vi skal snyde klubber som Man Utd og PSG, og snuppe ham lige for næsen af dem.
Jaja det kunne vi da sagtens gøre, jeg syntes så bare vi skal lade ham være af flere grunde. Men hvis du syntes vi skal gøre det, så må du godt syntes det :-)
Tak Kim. Du sød.
Tak i lige måde ;D og skal vi så ikke holde den her tone i resten af trådene, så skal jeg nok smutte igen og kun lige komme ind når jeg falder over et eller andet tosset rygte :-)
Ej tdj89, dér mistede jeg lige alt hvad der hedder respekt for dine tidligere beskeder (no offense).
Jeg troede 'blot' det handlede om, at du bare tænkte Roma som en klub der vitterlig ikke KUNNE tiltrække større spillere end Icardi, Sau etc.
Men så nævner du Lewandowski......... Hvordan kan du snakke om at placere Alexis Sanchez i en helt uopnåelig kasse; for så at nævne Lewandowski? Wow.
Bonusinfo:
- Du snakker 160 mio kr. Der nævnes 20 mio euro (149 mio dkk) for Alexis. Men med Lewandowski skal man bare "byde rigtige meget i løn" - så kan man få ham? Og dette kunne man ikke passende gøre med Alexis?
--> Al respekt for at folk ikke deler mine holdninger, men kan du ikke godt se der er noget der ikke hænger sammen?
[Rettet af: asromadk - 25/04/2013 - 15:14]
@asromadk
Læs mellem linjerne
Det håber jeg godt nok. For ellers var det da det mest usammenhængende jeg nogensinde har læst herinde (og det siger vel ikke så lidt).
Nej, det var da en fornærmelse der ville noget..
Til den mere seriøse side, så mener jeg stadig Sanchez er urealistisk. Selvf ikke så urealistisk som Suarez og Lewan fx. Han har altså bare bedre alternativer end Roma.. Derudover er jeg slet ikke så sikker på, at han skifter til sommer.. Ja, han har haft en skidt sæson. Men han havde tilgengæld en rigtig god første sæson. Derudover som jeg skrev i forgårs, så er han ikke længere væk fra holdet, end at han startede i så vigtig en kamp som mod Bayern.
Hvis vi kvaller til CL næste sæson, og han stadig ikke præstere i Barca, så begynder det tilgengæld at ligne noget.
Spillere som jeg synes er spændende OG realistiske:
Pierre Emerick Aubameyang - Kender ikke det store til ham. Men han får ikke lov til at have 2 sæsoner som han har nu, før større klubber en Roma løber med ham.
Astori og Nainggolan.
Jovetic kunne være fantastisk, men nok den mest urealistisk spillere af disse.
Ja, og med de formuleringer er jeg jo sådan set ganske enig med dig. Der er mange ting mht. Sanchez der stadig kan nå at ske og ændre tingene.
Og jeg er bestemt også påvirket af, at jeg simpelthen ikke kan magte en situation hvor Juventus køber ham for 20 mio euro, en pris der i mine øjne er et røverkøb (og det er altså den pris der nævnes i medierne, ikke bare et tal jeg slynger ud). Så hellere at United slår til, nu hvor de vist går glip af Lewandowski.
Og lige for at runde Sanchez af, så tror jeg han skifter. Ikke at han sportsligt har sejlet, men ligesom med Zlatan; synes jeg han er kørt lidt af sporet - og det tror jeg klubben handler på til sommer hvis der er seriøse bejlere.
Men så er vi jo enige langt hen af vejen trods alt ;)
Jeg læste et sted, jeg ikke husker, at Jovetic så godt som er sikker på at være kommende Arsenal-spiller. Desværre.
[Rettet af: asromadk - 25/04/2013 - 15:34]
Sælg Stek og køb Yann Sommer fra Bassel.. Hold nu op hvor har han været Basels redningsmand idag mod Chelsea..
Nu hvor jeg er ved at skrive det her, så laver han et lille drop som faktisk koster et mål...... 2-1 til Chelsea, men ellers har han spillet en god kamp!
Stek er verdensklasse - står det til mig, fortsætter han.
http://www.tuttomercatoweb.com/serie-a/roma-sogno-jovetic-dieci-milioni-piu-osvaldo-e-bertolacci-per-averlo-443674
Vi skal styr på træneren først, så kan indkøbene komme derefter.
Mine top 3 ønsker er.
Spaletti
Pellegrini
Drømme sceneriet >Klopp<. Så vil jeg personligt tage til Rom og arbejde, som hans brillepudser. :)
Forventer desværre, det bliver en Serie A træner. Rossi vil jeg ikke brokke mig over, men Pioli virker som favorit.
Hvis vi endelig skal hente en fra Dortmund, der har kvalitet og er realistisk, så tænker jeg på Santana. En hurtig midterforsvar, med Castan og Marcos kunne det blive en giftig trio.
Han skulle være til rådig for små € 7,5 mio.
[Rettet af: Lamela - 26/04/2013 - 11:51]
Santanas frikøbsklausul er på 7,5 mio. DKK
Santana er desværre allerede skiftet. Han spiller i Schalke i næste sæson.
Efter at jeg så Basel - Chelsea i går, synes jeg bestemt at Dragovic kunne være et interessant valg. Han er fysisk stærkt og dygtig med bolden. Samt at han allerede har været rygtet til klubben.
Som det ser ud nu, er Santana da Dortmund-spiller næste år. Både han selv og Schalke har afvist rygterne...
Så han skal da være velkommen i Roma
Jeg mente også begge klubber havde dementeret rygterne om Santana til S04.
Mexes
Hvis det er sandt, så skal Sabatini få en, hånden ud af en hvis del og hente ham med det samme.
Nogen der har hans mail?
[Rettet af: Lamela - 27/04/2013 - 19:31]
Hey vidste I godt, at den polske fodboldforbundspræsident er stor fan af Roma, og at han af den grund kontaktede Roma angående Lewandowski mens han stadig spillede i den polske liga? Men Roma-ledelsen var ikke interesseret. Han ville ikke have kostet os mere end 2-3 millioner euro. Tænk en gang hvis vi havde sådan en Lewandowski i angrebet, som nu er blevet en af verdens bedste angribere. Stor chance Roma gik glip af der.
[Rettet af: romeren10 - 27/04/2013 - 13:44]
Ja og Kim Brink blev tilbudt ham. Og jeg købte ham konsekvent i Manager 2-3 år i træk ligemeget hvilken klub jeg var.
Så er der så meget - klubben er ikke skarp i disse europæiske handler. Man kunne passende kigge mod Prag hvor Vaclav Kadlec stadig løber rundt og gør det godt.
Mener også det var Brøndby der fik tilbudt Modric og takkede nej.
Fcm/ikast er også blevet tilbudt Essien engang
Mener også at FCK fik tilbudt Ibrahimovic
[Rettet af: Basnandez - 27/04/2013 - 22:52]
Personligt kunne jeg godt tænke mig at set Graziano Pelle og Nacer Chadli i Roma. Begge spillere har gjort sig positivt bemærket i Æresdivisionen i år.
Retter jeg blikket mod Ligue 1 for et øjeblik, er der ligeledes to spillere, som jeg godt kunne se forstærke truppen. Den mest oplaget er Younes Belhanda fra Montpellier. Den anden er den noget mere tvivlsomme Mamadou Sakho, som under Leonardo må se sig selv som tredje valg i centerforsvaret. I Paris ser man ham nok stadig som en del af fremtidens Paris, så skal han væk, tror jeg, at sommerens transfervindue er den største chance for de klubber, der måtte være interesseret.
Sidst men ikke mindst virker Betis' styrmand Beñat, som en mand der har en lys fremtid foran sig, og han bliver svær at holde for Sevilla klubben. Det er bestemt ikke den handel der ligger mest til højrebenet, og mit bedste gæt villa da også være, at manden ender i Valencia i næste sæson. Ikke desto mindre kan jeg godt lide ham.
Det vil overraske mig, hvis Roma laver bare en af de ovennævnte handler, men jeg tror, at de fem ovenstående spillere vil kunne bringe noget nyt og frisk til klubben om ikke andet styrke bredden.
få fat i m.silvestre fra Inter.
Han har ikke spillet meget , men har før vist at han er en kvalitetsspiller... han er en god og prismæssig fornuftig alternativ i stedet for burdisso
Nej tak til Silvestre. Han har muligvis haft en være sæson end Burdisso. Man klarede simpelthen ikke cuttet med at flytte til en stor klub.
En eller ring og fortælle Sabatini om Santana. Han må være manden især, hvis vi kan snuppe ham for blot 7,5 mio DKK.
Beñat er, hvis ikke min yndlings, så en af mine yndlings fodboldspillere i hele verden. Desværre ser jeg muligheden for at få ham som værende lig 0. Han er jagtet af de fleste europæiske storklubber, og tror også, at han havner i en bedre klub i Spanien. Han ville ellers pynte gevaldigt!
Damm Benteke. Kæmpe monster.
Hvad siger i til vedvarende rygterne om Marquinhos og Lamela?
Barca vil byde €20mio. Roma forlanger 30.
City skulle byde mere end €35 mio. for vores argentisk troldmand.
Jeg vil mene, vi skulle holde et par længere på Lamela, og så eventuel til skyde Marcos afstd for de 30 Roma forlanger, hvis altså Barca vil betale det.
Som sagt der er mange dygtige forsvarer spiller vi kan hente for de penge, og avancen er jo kæmpe stor ved et Marcos salg. Så kunne vi måske få kringlet en Alexis med i handlen, hvis han er interesseret.
Lamelas værdi kommer til at stige endnu mere end det er nu. Det vil Marcos' også gøre. Men vi har også brug for pengene til at bygge et solidt hold op, og passe på med at lægge al ansvar på de unge gutter, vi har i truppen.
Stod mellem de herrer her, så foretrækker jeg Lamela i ROM, de næste mange år.
Milan skulle være ude efter Florenzi. Ifølge Il Sussidiario skulle de være klar til at smide 5 mio € samt Nocerino på bordet.
#Nejtak
Det skulle være Sabatini der er ude efter Nocerino som han er stor tilhænger af(fælles tid i Palermo). Og i den forbindelse nævnes handlen som Milans forslag. Der hvor jeg læste om det, stod der dog også, at Sabatini ikke skulle være villig til at ofre Florenzi for Nocerino
= fornuftigt!
Det er måske stadig en smule urealistisk, men nu har real udtalt at higuain forlader dem til sommer.
20 mil € + Alexis for marqinhos lyder godt i mine øre! Btw, det her transfervindue bliver vildt, nu tænker jeg ikke bare på Roma, men i hele Europa! Rygter om Zlatan skal tilbage til juve, håber jeg ikke sker!
N-e-j til begge mulige salg af Marcos og Lamela. Jeg har sagt det før. Nu skal vi have banket noget kontinuitet ind på holdet, og det gør vi ikke ved udskiftninger på holdet. Og da slet ikke i midterforsvaret der endelig ser ud til at fungere efter mange år med Marcos og Castan.
Nej ud med de gamle løntunge spillere der kun bruger deres røv til at varme bænken og ikke andet. Taddei og Perrotta eksempelvis. Det Burde kunne frivige lidt euros til nye spillere!
Det er jeg enig i Don-E.
Men stadig, det er simpelthen værd at overveje, hvis Marcos kan åbne for muligheden for fx en Alexis eller Higuain. Men man skal også op på det niveau før det overhovedet skal overvejes.
Det er IMO 'nemmere' at finde et nyt forsvarstalent i Sydamerika, end det er at lokke (klub og spiller) så man kan få en stjerne til klubben.
Hvem ved, måske kunne Romagnoli gribe chancen 100 procent?
-------------Stek---------------
torosidis-marquinhos-castan-"NY"
--------De Rossi-Pjanic---------
Lamela-------Totti----------"NY"
------------Destro--------------
Personligt så jeg gerne, at vi spillede en 4-2-3-1.
Her vil jeg mene, at vi vil mangle to spillere til startopstillingen, og så to nye til bænken:
1) En ny venstre back, som skal være bedre til at forsvare end Balza, Dodo og Marquinho kan.
2) En ny venstre kant.
Her ser jeg virkelig gerne, at "stjernen" bliver købt ind. Hvem det skulle være, det ved jeg ikke helt. Men klart den plads, som jeg synes vi skulle gå "all-in" på.
Sidst skulle vi nok også have fat i en back-up til midterforsvaret, og så ville holdet se ganske fornuftigt ud i mine øjne. Yderemere, så vil vi have gode back-ups:
MM: Lobont (hvis han forlænges med)
CB: Romagnoli + en ny
Backs: Balza, dodo, (måske piris, hvis han købes, hvilket jeg håber) og (Marquinho)
Central midt: Bradley, florenzi og Tacht.
Kanterne: Marquinho, lopez (Osvaldo)
Toppen: Osvaldo, Lopez (Totti og Lamela), (måske en ny).
Det kræver selvfølgelig, at Osvaldo ikke sælges. Ellers skal vi have en ekstra angriber i mine øjne.
Jeg har lige læst om rygterne der går på en mindre udrensning i Madrid til sommer. Her kan det bla nævnes at en som Pepe måske ryger efter han har tabt pladsen til varane og han er for dyr til at have på bænken i hver kamp. Det siges at Madrid vil sælge ham for 80 mio.
Kan godt være det ikke er alle som er fan af ham, men manden er passioneret (nogle gange for meget måske) og så kan man ikke komme udenom at han er en verdensklasse forsvarsspiller. Forstår ikke hvorfor vores indkøbspolitik lader til at være så langsom når det drejer sig om "billige stjerner" som også nævnt tidligere med Dortmunds Santana hvis hans frikøbsklausul er så lav som det siges. KOM IGANG
PS Di Maria rygtes også væk, han er efter min mening bare for svingende i sine præstationer.
Képler Laveran Lima Ferreira er et usympatisk udyr på en fodboldbane.
Sådan et skal Roma ikke bruge penge på - slet ikke 80 millioner, som i mit univers er mange penge, især for en mand på 30 år.
[Rettet af: Agurk - 04/05/2013 - 14:50]
Pepe skal holde sig langt langt væk fra ROMA.
http://footy.dk/2013/05/02/prisskilt-sa-billig-er-remy/
hvis det her passer, så er han satme billig.
hvor god tror i fx. Nicolai Jørgensen kunne blive, hvis han skiftede til Roma. Tror personligt selv, at hvis han fik en sæson til i superligaen og fik lov til at spille CHL med fck i næste sæson.
Ville han kunne blive mega god. Og synes helt sikkert det er en spiller man bør overveje, da han på nuværende tidspunkt heller ikke er særligt dyr.
Han skal godt nok udvikle sig meget før jeg mener han kunne blive god nok til Roma.
Jo han havde et godt efterår, men har ikke præsteret andet end i superligaen i ½ sæson. Den seneste ½ sæson har han været meget middelmådig, ligesom han har været helt væk i landskampe.
Så umiddelbart nej tak - slet ikke klasse nok i ham - men bevares han kan forbedre sig de næste par sæsoner til det. Meeeen...
Personligt tror jeg han kunne blive en succes - men Roma er ikke i stand til at få den type til at blomstre tror jeg. Ihvertfald ikke pt. Se bare Nico Lopez. Lige pt. kører AA den sikre stil i jagten på vitale point.
For hentede man Jørgensen, så ville man skulle give ham spilletid; på de rigtige tidspunkter, i de rigtige doser. Men så tror jeg til gengæld også at hans måde at spille direkte og 'ligetil' uden bullshit ville være tiltrængt AS Roma og giftigt i Serie A.
[Rettet af: asromadk - 06/05/2013 - 13:06]
Mener på ingen måde, at Nicolai Jørgensen er god nok til Roma.
Han er absolut ikke dygtig nok til Roma.
Jeg vil bestemt ikke have noget imod at stæjle nogle sf Newcastles spillere.
Tiote, Cabaye, Benarfa, Santon, Debuchy. Virkelig en talentfuld trup. Hvis de kan en stjerne til klubben og holde på profilerne, kunne de sagtens blande sig med top 4 i BPL. Sabatini læser du med her?
Så du mener #Lamela at et enkelt indkøb kan få dem til at blande sig med i top 4 i BPL?
Ahhhh... Jeg tror du både undervurderer TOP 4 i england samt at du overvurderer Newcastles' styrke. Hvis de var så gode alle sammen, så vil de jo nok ikke ligge i bunden? Men jeg er enig i at flere af spillerne er interessante (har altid godt kunne lidt Santon!), men at få dem i top 4 kræver imo laaaangt mere end én stjerne mere.
Kig på Tottenham, uden Bale er de ikke meget bedre en Newcastle. Jeg vil faktisk vove og påstå, pånær Lloris & Bale, så er Newcastle ret tæt på Tottenhams niveau.
Sidste år endte de med en 5.plads. Kun 4 efter Tottenham. I år har de mistet Demba Ba. Det har gjort ondt og Papis Cisse har været en skygge af sig selv.
Det er jeg så bestemt ikke enig i! :) ...
Jeg mener for det første, at Tottenham er andet end Bale. Nok ikke top 4 hold - men så sandelig bedre end Newcastle. Med flere længder!
Newcastle overpræsterede sidste år. Det afspejles tydeligvis af sæsonen i år.
De havde jo f.eks. også kun Ba i den første halvesæson, hvor Cissé først kom efter vinterpausen. Så den holder ikke helt.
Det har du os helt lov til :-)
Deres spil har været for meget afhængig af en BA, de kunne sparke bolden op på, og gøre medspillerne farlige.
Selvom BA ikke er en stjerne i Bale klassen, så gjorde han en, hvis forskel.
Det er deres 3.sæson efter oprykningen, og spillertruppen er enndu ikke fuldendt. Jeg tror på, de nok skal kæmpe med om top 6 næste år, hvis de kommer til at holde sammen på truppen.
Jeg tror en som Cabaye og Tiote bliver svære at holde på. De to vil jeg mene, er deres vigtigste spillere nu.
Dem havde jeg ikke noget imod at se i Roma. Så kan vi slippe for Bradley.
Det bytte vil jeg nu også gerne lave, hvis det var muligt. Synes Bradley er en fin rotationsspiller, men han koster simpelthen for meget fremad!
Hvis man ser på de seneste 12 runder, så ville stillingen være som følgende:
juve 31
milan 25
roma 24
udinese 24
napoli 23
fiorentina 22
cagliari 19
catania 16
palermo 15
bologna 15
genoa 14
sampdoria 13
siena 13
atalanta 13
inter 13
chievo 12
parma 12
lazio 12
torino 8
pescara 2
Altså ville Roma være på en CL-givende 3. plads.
Jeg må indrømme at jeg - i hvert fald i starten - kun så Andreazolli som en lappeløsning og ikke en i fremtiden, men vi har altså præsterede under ham! Især den seneste kamp synes jeg viste hans format. Jeg synes at han som tingene ser ud nu fortjener chancen. Vi har et snit på præcist 2 point pr kamp under ham, så det er sandelig godkendt. Og vi har faktisk kunne forsvare os flere gange. Clean sheets 4/12 kampe - 9/12 kun lukket maks 1 mål ind.
Derfor synes jeg ikke, at vi skal ikke bruge transfervinduet på en ny træner, som tingene stå til i øjeblikket!
Mexes: er der nogen af de klubber der ligger under os i dit 12 kampes statistik som du mener vi ikke burde ligge over??
Jeg mener kun der er juve, milan, inter og roma i italien. Napoli, udinese og lazio er alle gode klubber, men dog stadig klubber vi burde ligge over.
Ja vel har vores midlertidige træner gjort det godt, men dog ikke mere end hvad man kan forvente.
Derfor vil jeg stadig mene at posten bør være åben hvis en stjerne mulighed opstår. Vi spiller hele tiden en ny formation, nye spillervalg og meget svingende. Resultaterne har været stabile, men synes vi mangler de sidste 10-15 % som gør os til et tophold. Spørgsmålet er om andreazolli har kvaliteterne på længere sigt.
Helt uenig. Hvordan kan du sige, at han ikke har gjort det godt nok??
Vi er jo netop et tophold, hvis man baserede det hele på de seneste 12 kampe??
Jeg er sådan set ligeglad med hvem der ligger under os. Når der kun ligger to hold over os efter de seneste 12 kampe, så er jeg meget tilfreds med dette.
Det eneste man kan sætte en finger på er, at vi ikke vandt hjemme over Pescara. Det var simpelthen ikke godt nok.
[Rettet af: mexes - 07/05/2013 - 13:03]
Jeg mener AA burde få lov til at blive hvis han har lyst. Han kender klubben og har rettet op på rigtig meget og hvis han får sommeren til at sidde med Sabatini og snakke transfer muligheder. Tror virkelig han kan sammensætte et virkelig stærkt hold hvis Roma også gider at bruge lidt penge på spillere der har et stort navn i Europa.
Sådan jeg ser det på (og derfor også årsagen til at jeg er dybt uenig med P.Totti) er:
Jeg mener IKKE man kan diskuterer om pointhøsten under Andreazolli har været god nok. Det mener jeg absolut den har. Hvis man forventede mere, så mener jeg ikke, at man ser realistisk på tingene.
At man så ønsker ham som vores styrmand næste år er en helt anden snak. Det kan man godt diskuterer. Jeg siger bare, at han har gjort det super godt i den tid, hvor han har været træner. Jeg vil personligt give ham chancen.
- Han skaffer resultater
- Har tydeligvis taktiske evner
- Passion
- Kender klubben
- Opbakning fra spillertruppen
Mancini er intra i Marquinhos:
- Jeg kan rigtigt god lide Marquinhos, men jeg tror ikke, Roma er villige til at sælge. Med bare et par indkøb kan Roma vinde mesterskabet i næste sæson, siger Mancini til La Gazzetta dello sport.
Virker også til han flirter lidt med Roma, med sidste sætning.
Han får jo nok snart sparket.
Har læst Roma skulle have købt Toby alderwield fra Ajax!? Kan nogle bekræfte det? Ville være klasse!
det her er hvad jeg kunne finde om det køb
købt Toby alderwield
[Rettet af: Hauge - 08/05/2013 - 18:59]
Her nemlig også læst det på Twitter, kan bare ikke finde det på sky.. Men håber det rigtigt! Ville virkelig være et kanon køb!
Hold da kæft. Lækkert indkøb!!! Jeg klar på Bonaventura. Men kan dog ikke helt se hvem han skal erstatte
Rigtig godt indkøb hvis det passer.
Har også hørt at liverpool skule var ude efter ham... HÅBER at vi kom dem i fårkøbet
Sindssygt lækkert signet, hvis rygterne taler sandt!
Her er mer om det mulige ny køb
købt Toby alderwield
mer om mulig nykøb
[Rettet af: Hauge - 08/05/2013 - 21:20]
Fra goal.com
Det er oversæt af google :)
Mens Sir Alex Ferguson international fodbold nyheder dominerer sker også ud fra et hollandsk perspektiv tilstrækkelig værd at nævne. Toby Alderweireld er på vej til Rom.
Sky Sports er i stand til at rapportere, at AS Roma med et hår rundt med Ajax på sidste overgang fra Toby Alderweireld. Onsdag Den belgiske center-back af den helt nye mester ville være omkring at flytte til Italien.
Hidtil intet er blevet bekræftet af både spilleren og begge klubber, men en overførsel er efter sigende nært forestående. La Repubblica endda taler om en transfersum i mængden af ​​otte millioner euro.
Alderweireld vokset i de seneste år i en stabil kraft i forsvaret af Ajax og var hyppigt i de seneste uger været forbundet med en afvigelse fra den hollandske hovedstad. Uanset om han ser beskæftigelsen i Rom er er ukendt.
Opdatering 16:36 'Alderweireld messaging tidlig'
De tidligere rapporter fra Sky Sports om eventuel overførsel af Toby Alderweireld til AS Roma synes forhastet. Teknisk direktør Walter Sabatini har fortalt de samme medier benægtet, at overgangen er nært forestående. Faktisk ville han have blokeret overførslen
[Rettet af: Hauge - 08/05/2013 - 21:34]
Sammen med rygtet om Toby A - florerer der også rygtet om, at Sabatini skulle være meget interesseret i Étienne Capoue.
Der snakkes 12 mio euro. Han ville være et godt bidrag til holdet som jeg ser det - bestemt tæt på at være en direkte forstærkning til start 11 - men det kommer meget an på hvem der forlader klubben til sommer som jeg ser det. Man skal næppe ud og hente en defensiv midtbane hvis DDR, Bradley, Taxi alle er at finde i klubben efter sommeren.
Man kunne jo håbe at han skulle erstatte Taxx, så ville det være en decideret forstærkning.
Er Toby alderwireld handelen gået i vasken? Eller hvad? Kan ikke rigtig finde ud af det?
Jeg kunne virkelig godt forestille mig, at det drejer sig om den kvalifikation til europæisk som har ændret hele situationen.
Efter sidste rundes resultater, er chancen for at Roma kommer i europæisk vel gået fra at være 85 procent til at være 30-50 procent. Man kunne forestille sig, at det har fået Toby A til at trække den ud for at se hvad det bliver til.
Ellers ved jeg ikke, har prøvet at finde italienske kilder; men der er ikke meldt noget nyt ud (de sidste meldinger var, at Roma OVERVEJEDE det - aKa at prisen måske er for høj. Og det er jo håbløst.Håber snart der bliver meldt noget ud.
Hvis City går ud og køber en stjerne angriber eller to, er en spiller som Edin Dzeko så ikke en spiller man bør holde øje med? Hvis vi kommer i EL (hvilket vi self gør) så burde han være til at lokke til Rom?
Har holdt meget øje med Dzekos situation da jeg er stor fan af ham.
Han ryger næsten med sikkerhed til sommer da han selv har udtalt
at han ikke kan nøjes med at sidde på bænken og her for nyligt sagde han i et interview at han er åben for alt. Han var godt nok dyr, men er faldet i pris og burde ku købes for 15-20 mio €. Og det er en fornuftig pris for en angriber i hans klasse. Han er en dediceret bomber når han først får spilletiden, bare se til EM hvor han er topscorer pt.
Angående løn er det kommet frem at han var villig til at gå ned i løn da han blev rygtet til Dortmund pga deres lønstruktur.
Ville være en drømme søgning
Helt enig. Drømme scenarie. Det ryger i samme kategori som når jeg er blevet skudt ned så mange gange for min drøm om Alexis Sanchez (som jeg stadig mener ikke er et 100 procent umuligt emne). Man har vel lov til at drømme og håbe, at klubben går ud og er utrolig økonomisk velvillig.
Hvis man står og tænker man mangler en bomber, så 'bør' 20 mio euro (det er nok en realistisk pris) ikke være problemet (hvis man har dem). Det nytter ikke noget at være nærig så man ender op med dårligere eller ligeså gode spillere i fht. hvad man allerede har. Har man 30 mio euro, ser jeg hellere at man bruger hele puljen på fx Toby og Dzeko. Man får luft i budgettet efter at folk som Gioco Piris, er tilbage i deres respektive klubber - så løn burde man også kunne finde et sted.
Ser hellere 2-3 køb af den type - end at man går ud og laver svingdør med 5 afgange og 7 tilgange. Så er der også stor chance for at folk som Bradley, Florenzi, Destro, Balza, Dodo etc er spillet bedre ind på holdet næste år.
Jeg glæder mig som en lille dreng til sommerens transfervindue efter at man 7-9-13 har skaffet sig Sølvstjernen på brystet og europæisk deltagelse. Der må snart være bygget en økonomi op, der kan lave nogle investeringer!
Jeg synes bare altid man ender med at være skuffet over indkøbene. Toby Alderweireld, Alexis Sanchez, Edin Dzeko... Selvfølgelig vil de være drømme signinger, men jeg ser det bare på ingen mulige måde ske, desværre.
Vi ender med at købe nogle ukendte, uprøvede spillere, som endda oftest kun hentes ind på lejeaftaler...
Har du også ret i mexes, det ender nok med at man bliver skuffet.
Selvom jeg ser Toby som en realistisk handel, og til en pris klubben burde kunne betale.
Helt bestemt. Men som jeg kan læse mig frem til i de forskellige medier, så lyder handler allerede til at være gået i vasken. Håber virkelig at de kunne hente Toby Alderweireld - det kunne være en drømmesigning!
Min pointe var også bare, at jeg altid synes vi ender transfervinduet med at være skuffet :-)
Med Citys pokal-nederlag i dag, så er det 102 % sikkert, at Mancini ikke forsætter.
Jeg tør godt rykke all in på, at han bliver vores næste træner.
hvorfor tror du det???
Hvorfor tror du det?
Lige pt. er Walter Mazzari vist favorit. (Selvom jeg tror der blivet tøvet en smule, da Allegri vist er Sabatinis absolutte favorit).
Men Mancini er da langt fra et Roma-emne. Jeg tror der er meget lidt interesse fra begge parter.
Derudover tror jeg ikke man skiller sig af med Mancini. Jeg kunne forestille mig man kæmper for at få Mourinho til City; men får man ikke det (hvilket jeg ikke tror), så beholder man Mancini.
[Rettet af: asromadk - 12/05/2013 - 00:23]
Pellegrini har sagt op i Málaga, og skulle kun være et underskrift væk fra City.
Jeg byder gerne Mancini velkommen, han kan godt lide stjernespillere, og kan muligvis tvinge Sabatini og Baldini til at åbne op for penge pungen.
Der kommer til at ske en større trænerrokade til sommer.
City beholder ikke Mancini, det vil jeg næste give din garanti på Asromadk. De slutter langt efter Utd. De var en fiasko i Cl for andet år i træk. De kan ikke vinde pokalfinalen mod Wigan. No way, at han overlever det.
Som Lamela skriver, så er Pellegrini tæt på City.
Mourinho skifter til Chelsea. Intet officielt endnu, men kun et spørgsmål om tid.
Ancelotti smutter til Madrid.
Så er der en åben plads i PSG. Her er der nogen der nævner Mancini, men det kan jeg ikke forstille mig, at PSG er interesseret i.
Så er der Roma, som mangler en træner. Mancini har muligheden for at vende hjem, og der er pt ikke bedre alternativer i Italien.
Han har CVet til at være interessant for Roma. Han har tidligere vist interesse for forskellige Roma spillere.
Derudover nævnte han i en artikel i forbindelse med interesse i Marquinhos, at Roma kan blive mestre med et par gode indkøb.
Det er starten på et godt blowjob. Han har ikke taget den i munden endnu, men er stille og roligt begyndt at nusse for kuglerne.
Jo, tror det bliver ham :--)
"Det er starten på et godt blowjob. Han har ikke taget den i munden endnu, men er stille og roligt begyndt at nusse for kuglerne." Hahaha! Men hele din redegørelse #tjd89 er jeg faktisk helt enig i!
[Rettet af: Daniele16 - 12/05/2013 - 01:33]
Har også troet på Mancini som kommende træner i et stykke tid nu og er fint tilfreds.
Taktisk klog (i Italien) og kan skabe resultater. Hvilket vi har brug for.
Plus, som andre nævner, han kan om nogen få bestyrelsen til at hoste op!
Han ryger til os eller sampdoria! Uden tvivl..
(Sampdoria er hans hjerteklub og har tidligere været ude efter Benitez(de har ambitioner))
Det er vel heller ikke urealistisk at Allegri bryder med Milan og kommer til Roma (Allegri er vist Sabatinis absolutte favorit) - og så måske Mancini til Milan?
Jeg tror ikke på at Mancini 'tør' tage til Rom. Han føler sig (synes jeg; ligesom Ancelotti) efterhånden for god til at fordybe sig i en klub det ikke går særlig godt for og som ikke har et optimalt udgangspunkt. For en 'stor etableret træner' er Roma en stor chance at tage lige pt tror jeg.
Ifølge Sky
Reports emanating from Italy claim Manchester City scouts are set to watch Roma midfielder Erik Lamela in action against AC Milan on Sunday as they weigh up a move for Argentine ace
På ægte engelsk stil siger jeg:
FUCK OFF
De skal da være velkomne til at kigge alt hvad de vil :)
Men noget salg bliver næppe på tale. Omend jeg mener 40-50 mio euro skal overvejes :)
@asromadk
Kan godt følge dig med hensyn til Mancini og Allegri, men de er vel også begge to trænere der hentede kvalitet frem for kvantitet! hvilket jeg synes vi har allermest brug for.
Derfor Toby A og Ilicic er to gode køb, hvis de bare blev en realitet!!
Det positive lige pt. mht. træneremner er:
- alle nævnte emner er jo egentlig ret gode bud - alle sammen nogen der, tror jeg, kan føre Roma videre mod bedre tider næste sæson. På en eller anden måde og på hver deres måde.
- Allegri
- Mazzari
- Andreazzoli
- Mancini.
Chancen bør været ret stor for at det er en af de 4 der er at finde i trænersædet efter sommerferien. Jeg bliver ihvertfald skuffet hvis man går ud og henter en anden Serie A træner fra en 'mindre' klub. Og jeg tror ikke Montella er et emne.
Man kan håbe på, at der næsten er styr på det - og man måske bare afventer med at offentliggøre/færdiggøre noget før man har spillet Coppa Italia. Dels for at skabe ro omkring holdet, og ikke fjerne fokus fra kampene - dels for at afvente om næste sæson byder på europæisk deltagelse.
--> Så mon ikke der bliver meldt noget ud om et par uger.
[Rettet af: asromadk - 12/05/2013 - 13:37]
Så er Palermo rykket i Serie B.
Der er nogle interessante spillere på Sicilien, og det ved Sabatini af alle;
Ezequiel Muñoz
Josip Ilicic
Paulo Dybala
Abel Hernández
er virkelig fire interessante spillere. Ilicic er vel ret sandsynlig. Men håber stadig klubben overvejer Naingolan.
Da Roma tabte til Palermo på Sicilien i foråret, sad jeg på Renzo Barbera - og selvom jeg godt kendte Dybala i forvejen - så var jeg virkelig imponeret af ham i den kamp. Han er en kommende Serie A topscorer hvis han kommer på det rette hold og får spilletid, tillid og selvtillid. Virkelig en spiller jeg gerne så man hentede.
Munoz kunne man hente hvis man får en træner som vil spille 3-5-2 (Mazzari) - så er der brug for en midtstopperstopper mere (man må gå ud fra Burdisso smutter), så man evt. står med Castan/Romagnoli/Marcos/Toby A/Munoz til at kæmpe om de 3 pladser.
Dybala kunne man passende hente hvis man skiller sig af med Osvaldo og ikke får hentet en topangriber.
[Rettet af: asromadk - 12/05/2013 - 14:58]
Ilicic er jeg meget interesseret i. Men det er nok også den eneste. Man skal også tænke på at det altså er et nedrykkerhold nu, så bedre er de jo nok ikke. Men Ilicic kunne være nice og god for bredden !
Hva med Di Natale?
Manden bomber jo stadig og han bliver jo bedre og bedre med alderen.
Man kan ikke altid sætte det sådan op - Ilicic er jo ingen dårlig spiller fordi Palermo rykker ned. De 3 andre er altså hhv. årgang 90, 90 og 93 (Dybala), og kan i aller højeste grad stadig udvikle sig.
Hvad siger i, skal vi nuppe Sir Alex? ;)
Mancini fyret!!
http://www.football-italia.net/34154/italian-trio-watch-bonera
Bonera var intressant for 8 år siden, ligenu håber jeg Roma, holder nallerne langt væk fra ham.
Vi har nok med middelmådighed.
Mht. Træner emner, så trækker jeg ønsket om Mancini tilbage, efter at have læst dette.
Jeg forstår ikke Mancinis tilgang i det hele taget. I store del af sæsonen har man stillet i en røvsyg 4-4-2, ofte med Tevez som hængende, som den man så i FA-Cup finalen. Det fungerer med en spiller som Fellaini på den hængende, men Tevez er spildt. Det er tandløst og forudsigeligt, og har kostet en masse point. Når de har spillet i en 4-2-3-1, kan jeg kun huske at de har smidt point til Swansea, efter alt egentlig var afgjort. Forsvaret står meget bedre og man virker farligere. Mancini klynkede over at han manglede en angriber med 20+ mål i støvlerne. Han har haft Balo, Dzeko, Agüero og Tevez at gøre med. Hvis det ikke er nok, er der ikke meget at stille op. Målene var dog nok kommet hvis han havde brugt de offensive kræfter man har bedre, frem for eksempelvis at hæmme Yaya ved at hive ham ned som rugbrødsspiller, i en flad 4-kæde.
Man gik væk fra 4-2-3-1, da man gled ud af ChL. Netop i den turnering skulle man måske have holdt sig til den 4-4-2 man så flittigt brugte da man vandt ligaen. Den gik man istedet over til i ligaen, selv om det var oplagt at 4-2-3-1 gav langt bedre resultater. Jeg har ikke tjekket statistikken, men i de kampe jeg har set har man vel sat point til i lige så mange som man har vundet i 4-4-2.
Ydermere mener jeg at man bruger for meget tid på at lufte sit beskidte vasketøj i medierne, og her mener jeg at han dels har tabt omklædningsrummet, men igen også hovedet. Balo og Nasri har personligt fået kritik. Hart fik da man røg ud af ChL. Ud over det er forsvaret, Kompany, Richards og Lescott, samt angrebet som et hele blevet kritiseret. Det er unødvendigt. Det er ikke engang chokerende at Balo, i Milan, har lavet 11 mål i omtrent lige så mange kampe.
Da man spurgte Zabaleta, en spiller der ellers virker bundloyal og professionel, angående en eventuel fyring, var svaret at det ikke var hans bord. Ikke noget mere. Ikke den mindste smule opbakning til en manager der ellers har brugt ham flittig.
Hvis man vil ud i en holistisk i et holistisk system, både på banen og for klubben som et hele, gør man ret i at smide ham på porten. Dels har han alt for travlt med at fremhæve den enkelte, og dels er der ikke den store idè med at gafle til ledelsen i Barcelona, for derefter at spille en 4-4-2 med hængende angriber. Så kan han ævle alt han vil om at Falcao og Cavani skal hentes. Det ville ikke flytte noget.
En bruger fra et andet fan forum.
Ja præcis tak. Mancini er den mest overvurderede træner.
Han får og får og får så lidt mere af det han beder om - og kan jo ikke undgå at vinde somme tider. Det var det samme i Inter - hvor han i flere år vinder mesterskabet - men det var i højere grad pga. manglende konkurrence, samtidig med at Inter som en af de eneste klubber i Italien var i stand til at hente kvalitetspillere.
I nul 07-08 var Roma så utrolig tæt på at tage mesterskabet foran Inter. Og det var vel og mærket med et, i mine øjne, markant dårligere hold. Her kan man selvfølgelig være uenig - men synes ikke Roma for alvor havde kvalitet og stabilitet i de år. Hvilket også kom til udtryk i de CHL kampe man spillede.
Mancini levede højt på dette. Han havde en markant stærkere trup end mange af de andre hold - og var i den mest 'købe-stærke' klub.
I England er der så sket det, at han pludselig er oppe mod andre klubber der også kan hente kvalitetspillere. -- > Og nu er hans evner virkelig kommet på en prøve. Og han har fejlet!
det du nærmest siger der er jo at inter og city kan spille uden træner???
Det synes jeg måske lige er barskt nok
Jeg tror ikke manden kan arbejde med et lavt budget klub. I såfald, vil jeg gerne se dette, før han overhovedet er på tale til Roma.
Ja tak til enten Mazzari eller Allegri.
Allegri udadtil virker måske kold og arrogant, men det er flot, hvad han har opnået et Milan hold, som kun har 1-2 spillere bedre end vores. Deres mareridtstart lavet om til en 3.plads.
Chl. Klarede de sig os godt.
Napoli spiller yderst effektivt. Der skal bruges en angriber, som arbejder længere tilbage på banen, men som samtidig også er og finde i feltet. Hvis vi skal spille stil som Napoli, skal der forstærkninger til. Markant.
Allegri kan måske nøjes med 2-3 stykker i nøgle positionerne.
Ellers så jeg gerne Gode gamle Spa.
Ifølge Sportmediaset.it har Roma afvist et bud på 13 mio. euro fra Napoli på Osvaldo. Napoli skal være klar til at forhøje deres bud.
Hvad siger i, skal Roma sælge Osvaldo hvis man får et ordenligt bud på ham?
Det skal vi, han har desværre ikke støtten fra fansne længere, jeg tror ikke, det er sjovt at blive buhet ud, efter at have lavet et hattrick.
Men 13. Mio er for lidt, ellers skal de da putte enten Inler eller Insigne med i handlen.
Ellers skal Napoli op og byde omkring 17-18 mio. For han bomber jo stadig.
Ved ikke om jeg er den eneste efterhånden, men jeg er virkelig stor modstander af at sælge osvaldo! Manden er vores topscorer, og er kun overgået af gamle di natale og selvfølgelig cavani.. Ja, manden har været negativt i medierne, hvor af at både klubben og ham selv benægter størstedelen af det. Ja, han kan få nogen hjerneblødninger på banen, men hvad kan vores kære kaptajn og vicekaptajn ikke?! Hvis osvaldo rammer sit top niveau, vil jeg vove den påstand at sige, at det kun er cavani og måske Balo som overgår ham.
Ville elske at se ham under mazzarri, tror han ville kunne få ham til at vokse - ligesom han gjorde med cavani!
Trænerposten hælder jeg klart mest til Walter Mazzari.. Han praktisere flot offensiv fodbold, med en stadig stærk defensiv.
Og som mange af jer andre, bliver jeg også hård forneden med et forsvar bestående af marquinhos - toby A. - castan.
Er til gengæld ved at være noget dertil hvor De Rossi måske skal sælges, hvis den rette sum falder. (Jeg ved det, jeg ved det) men som Bradley gjorde det på hans plads mod Milan, se han ikke specielt savnet?
jeg må tilstå at jeg er rimelig enig det du skriver der DeRossi16, både med hensyn til Osvaldo og De Rossi :)
Jeg må sige, at jeg er enig med de to overstående indlæg.
Jeg synes ikke det er en særlig god ide, at sælge vores topscorer gennem to sæsoner til en direkte konkurrent, og så endda for mindre end hvad man købte ham for. Hvis han skal sælges skal det være til en udenlandsk klub. Spurs har bl.a. været meldt interesseret.
Osvaldo er klasse når han er i form, men jeg tror han, ligesom hele holdet, har lidt meget under de mange trænerrokader og ændringer i spillestil.
De Rossi skal ingen steder!
Det eneste jeg lige pt. er 100% enig i, er at De Rossi skal ingen steder! og at Toby meget gerne må købes!
De Rossi og Bradley på midtbanen er jeg sikker på ville under f.eks. Mazzarri være sindsyg god!
Ja intet salg til Napoli.
Det nytter ikke noget at Roma bliver ved med at sælge habile spillere til direkte konkurrenter.
Jeg mener man kan hakke prisen helt op til 2-4 mio euro ned for at få ham til en udenlandsk klub - hvis det da overhovedet bliver nødvendigt. En engelsk klub interesseret i Osvaldo bør være villig til at give 13 mio euro med de priser de smider om sig i det engelske.
Jeg er klart for et salg. Selv med den nuværende trup - ville hans mål blive scoret alligevel - bare fordelt ud på spillere. Ser man på de chancer han har vs. de mål han scoret - så er det næppe imponerende. Han brænder simpelthen for meget.
Nogle gange skal man videre, for begge parters skyld, inden det er for sent og man har gravet sig for langt ned i et hul. Sådan ser jeg pt. situationen med Osvaldo.
Jeg bliver upopulær: men når man ser DDR for 3 år siden. Og tænker på at man kunne have hevet 40-50 mio euro hjem på ham - vs. det han har bidraget med i de 3 år. Så burde man OBJEKTIVT have solgt.
- og JEG synes allerede at man kunne se for 3 år siden at DDR stod i stampe i Roma. At han var en degeneret spiller som ikke gik et par år i møde hvor han kunne indfri forventningerne alle har til ham.
Så hvis Osvaldos 'flotte' plads på topscorer listen kan bringe ham videre for en god pris - så er det om at slå til. Jeg tror simpelthen ikke at han kan markere sig på et fremtidigt Roma-hold der skal spille med i toppen af serie a og i CHL.
Gazzetta dello Sport skriver i dag, at hvis Chelsea ansætter Mourinho vil De Rossi blive et af klubbens transfermål. Der meldes om et muligt bud på 12 mio. euro.
Hvad synes i bør De Rossi sælges til sommer?
Sælg De Rossi og køb Radja Nainggolan i stedet!!
Nej! Og da slet ikke for kun 12 mil..
Jeg vil ikke sælge De Rossi. For det første, så er prisen jo alt for lav, hvis de 12 mio € er sandt. For det andet, så vil han og Totti også stå for andet end selve fodbolden.
De Rossi har været hamrende elendig i en lang periode nu, det skal der ikke diskuteres ret meget ved. Men jeg tror bare, at hvis vi får et hold, som kan præsterer, så vil De Rossi med garanti hæve sit niveau, og blive den leder, som han er igen.
Det niveau vi så ham på hjemme mod Milan i december, dét er den De Rossi vi skal have tilbage. Jeg er sikker på, at han får en gylden sæson, sammen med resten af holdet, næste sæson.
Med køb at Ilicic, Rafael, og Toby Alderweireld synes jeg allerede vi ville stå super godt!
Vi ser jo også en helt anden de rossi på det italienske landshold!
De Rossi er færdig! Tror han trænger til at komme videre til en ny klub...hans niveau er godt nok faldet meget, det er helt vildt
Han skal videre.
DDR blokerer netop for at få udvikling i holdet frem mod at væreet hold, som kan præsterer.
@mexes. Hvis der er nogen Roma spiller som burde være den der trak andre med - er det jo netop De Rossi, det er ikke for meget forlangt. Og det formår han ikke og har gjort det meget begrænset i så mange år.
På et nyt hold mener du jo så, at det fx er Ilicic og Nainggolan som skal trække DDR med og ikke omvendt.
Man må bare erkende at det niveau har han slet ikke i Roma og har ikke haft det i mange år. Jeg føler med ham; han var blevet meget stor hvis han for 5 år siden var skiftet til en anden klub. Og spørgsmålet er om det ikke også havde været bedst for Roma. Istedet har begge parter i samarbejde kørt hinanden i sænk.
--> Hvis man ser på hans præstationer er 12 mio euro faktisk en del penge (stadig ikke sagt, at det subjektivt som Roma fan føles som nok).
Det vil klæde klubben at få skudt ham afsted. Få trukket en streg i sandet en gang for alle der viser, at på et fremtidigt Roma-hold, er der ingen over holdet. Holdets bedste må komme før 'Romer'-følelsen og alt det man "ville ønske kunne være". Nogle gange må man bare erkende at noget ikke er godt nok.
Det virker som alle parter mht. DDR stadig lever i en fuldstændig usand drømmeverden - og går passivt og venter på noget som ikke sker med DDR. Sådan har det været i mange år - men det sker desværre ikke.
[Rettet af: asromadk - 15/05/2013 - 13:46]
Faktisk siden Spa og Ranieris ligeved og næsten halvsæson, har DDR ikke fungeret optimalt. Jeg tror hellere ikke, en træner vil hjælpe på hans spillelyst, medmindre vi henter SPA tilbage. Men igen det er jo igen hypotetisk.
Ligeså meget, jeg gerne så ham solgt, er følelserne ligeså meget imod et salg af DDR.
[Rettet af: Lamela - 15/05/2013 - 15:55]
Ja man er jo splittet. Men prøver man, for klubbens bedste, lige at fjerne de aaaaalt for farvede briller man har - så tror jeg det ville være en god ting. Det ville virkelig kickstarte klubben på alle måder. Klubben ville vågne op tror jeg; vågne op fra den tornerosesøvn man har befundet sig i siden omkring årtusindeskiftet.
Bevares ja, Spaletti-tiden var 'god' - men spørgsmåler er, om den ikke var mere underholdene end god resultatsmæssigt.
Tror ikke et salg af DDR ville skade den særlig klubfølelse. Dertil mener jeg folk går for meget i panik. Det ville blot tvinge klubben og alle omkring til at revurdere alt. Folk ville virkelig få øjnene op for, at der ikke kommer nogen Messias og reder klubben; men der skal hårdt arbejde til!
DDR er efterhånden eksemplet på det modsatte. "Roma": "De har jo Totti og De Rossi", så de skal nok klare sig, hvorfor gør de det ikke bedre. Den holdning har mange udenforstående; men måske går folk i klubben også selv og falder i svime over at man har to gode spillere man har holdt på i hele deres karriere.
Den næste på rygte børsen.
Rafa
Hvilket betyde et mindre spansk invasion igen og vi skal forfra. Igen og Igen.
Nej tak. Manden har kvaliteter, men jeg tror ikke den italienske liga er noget for ham. Kendetegnet ved Rafa. er, han er god mod de store de hold, i knock-out runderne og på hjemmebanen. Men han har haft svært ved motivere spillerne, til at præstere mod de mindre hold på udenbanen.
Stort nej tak.
Så vil jeg hellere spille uden træner. (Ironi kan forekomme)
Jeg har faktisk ikke så meget imod ham, synes han virker til en fin person - og det er lidt synd at han bliver dræbt så meget fra alle sider - han havde jo gode tider med Liverpool. At han så tager en tjans i Chelsea som alle andre ville have sagt nej til; det viser jo bare noget karakter. Det er jo mere end man efterhånden kan sige om trænere som Ancelotti og Mancini efterhånden.
Når det så er sagt, så er han så ABSOLUT ikke hvad Roma har brug for.
Han kan ryge til Napoli hvis Roma nupper Mazzari. Det kunne være fint PR at få Benitez til serie a.
[Rettet af: asromadk - 15/05/2013 - 17:06]
Ifølge calciomercato.it har roma nu tilbudt Mazzari en 3 årig kontrakt på 3 mio. € pr. Sæson plus bonusser.
Det er Mazzaris agent Bebbe Bozzo der fik tilbuddet under et møde
[Rettet af: RomaFanVejle - 15/05/2013 - 17:09]
Jeg begynder også at kunne lide tanken mere og mere. Klart det bedste bud sammen med Allegri. Jeg synes de begge to er gode kandidater, da jeg også mener det er et godt 'statement' at kunne nuppe en rivals (succes)træner. Og der er Mazzari vel perfekt.
Han spiller god fodbold, og har virkelig fået mange spillere til at blomstre. Jeg er positivt stemt efterhånden!
Det er netop også en af grundene til at jeg gerne ser De Rossi bliver, fordi jeg tror at Mazzari er en mand der kunne få ham op, sit klasse niveau igen!
Håber virkelig på Mazzari!
Med det spiller materiale han har i Napoli har han sgu gjort det rigtig flot, specielt i serie A!
Come on Mazzari!!! Make my day
Hvis det er € 10 mio. skal Roma for fanden også være med til at byde.
Ogbonna
[Rettet af: Lamela - 17/05/2013 - 00:26]
Nej for Roma vil kun betale 9,9 mio euro (sarkasme kan forekomme).
OBS OBS OBS
Nu nævnes Allegri igen som favorit til at overtage trænersædet i Roma. Dette sker efter visse udtalelser fra Berlusconi (løst rapporteret - skulle være sket under en valgmiddag med Giannni Alemanno, Roms borgmester).
Berlusconi skulle blandet andet havde udtalt: "Allegri tager til Rom, jeg offentliggører det efter kampen mod Siena".
(Kilde. vocegiallorossinet.it.)
Et af de nye rygter melder Roma interesseret i Kolarov.
Sportsligt ja tak - om det så vil kunne accepteres af fansene er noget helt andet.
http://www.football-italia.net/34281/berlusconi-allegri-will-go-roma - Bum.
It is unclear however, whether Berlusconi was being entirely serious in his admission. Both Gazzetta dello Sport and Corriere dello Sport have insisted that it was 'a joke'.
Bliver dog dejligt snart at få noget officielt på plads omkring træneren, gal der er mange rygter!
Krydser fingere for, det bliver Mazzari / Dustin Hoffman.
[Rettet af: Lamela - 17/05/2013 - 12:21]
Jeg krydser også fingre for Mazzarri!
Nye rygter om osvaldos potentielle afgang fra klubben:
Romanews.eu skriver at hvis osvaldo skifter klub, så har roma udset sig en erstatning i Carlos Vela fra Real Sociedad. Han har haft en sæson med 33 kampe, med 14 mål og 12 assist(!). Den 1.77 høje mexikaner er 24 år og havde et ophold i Arsenal da Wenger udså ham som et værende stortalent.
Spørgsmålet er så om Wenger så rigtig eller forkert siden Vela er blevet solgt igen.
Et salg af Osvaldo vil kunne indbringe omkring € 15 mio og ca det samme beløb skal bruges hvis man vil erhverve sig Carlos Vela.
Hvad siger folk?
Destro blev hentet for 10 så jeg vil sige 11-13 for Vela?
[Rettet af: Basnandez - 17/05/2013 - 19:46]
Så hellere Osvaldo istedet for en lottokupon til en vigtig plads.
Men lad os lige få træneren på plads først. Det kommer an på, hvordan træneren vil bruge angriberen.
Sælg Osvaldo. Fordel Osvaldos minutter på Nico Lopez og en anden ung spiller, evt. Caprari hvis får hentet ham tilbage. Ellers måske Tallo?
--> Og så ellers 'lig på lur' klar med penge og villighed hvis muligheden for at hente en topspiller opstår. Hiquain, Cardozo, Dzeko osv. Hvis man ikke kan komme op i det niveau, så brug dog klubbens egne.
Der er så meget talent i klubben. Jeg har altid været vild med Vela. Men nogen decideret forstærkning er han sku ikke. Så hellere bare bruge klubbens egne.
[Rettet af: asromadk - 17/05/2013 - 23:42]
Seneste rygter sender Allegri til Roma på en 3-årig aftale, mens Mazzarri skal til inter.
Tanker om vi for en gangs skyld henter kvalitet fra vores direkte konkurrenter, er da meget rart :)
Ærgerligt. Havde egentlig hellere set Mazzari i klubben. Jeg syntes han har udviklet Napoli godt, og bevist sig som en træner der får det maksimale ud af sin trup. Desuden har han et godt taktisk koncept med substans i, hvilket jeg mener vi mangler pt..
Jeg ligger 60-40 på Allegri, primært pga. jeg mener han er af navn 'større' træner. Tror simpelthen Mazzari kommer i modvind lynhurtigt hvis ikke hans koncept lykkes (alà Zeman). Der mener jeg Allegri besidder noget mere solidt og 'sikkert'.
Man skal ikke tage noget fra Mazzari, men man er også bare nødt til at se hvad han har haft at arbejde med - det er jo et på papiret bedre hold end Roma. Spillere som Cavani, Hamsik, Zuniga, De Sanctis, Inler (og Lavezzi) er jo folk som har være klasser over hele Roma holdet. De har virkelig ramt formen under Mazzari. Kan Roma folkene bære hans koncept? - jeg tvivler en smule. At han så har været i stand til at få usandsynligt meget ud af spillere som Mesto, Dzemali, Armero og Behrami er ret vildt.
Jeg tror ikke helt hans koncept kan lykkes med den nuværende trup. Der mangler 1 forstærkning til hver kæde som minimum.
"Man skal ikke tage noget fra Mazzari, men man er også bare nødt til at se hvad han har haft at arbejde med - det er jo et på papiret bedre hold end Roma."
Tja. Er spillerne i Napoli så meget bedre end vores på papiret? Det er ikke sådan at deres gode præstationer skal ses som et produkt af at Mazzari formår at coache dem til deres bedste? Hvis det er tilfældet ville han vel kunne gøre det ligeså godt med vores? Cavani er selvfølgelig et unikum. De fleste andre vil jeg mene er et produkt af Mazzaris evner til at udvikle deres talenter.
Nå, det er vel ligemeget hvad vi foretrækker i sidste ende. Vi har vel stadig ingen indflydelse selvom vi er blevet officiel fanklub ;)
Jeg har ihvertfald følt at Napoli mand-for-mand har været bedre end Roma i en menneskealder. Måske lige på nær 1-2 pladser. Lige pt. har vi måske sneget den op på 3 - men nu tænker jeg i hele perioden hvor Mazzari har været træner.
At man så BURDE være bedre på flere pladser er noget andet jo. Men man kan ikke blive ved med at påstå DDR fx er så fantastisk på papiret, når manden ikke har lavet 2 gode kampe i træk for Roma i 5 år. Så synes jeg ikke man kan blive ved med at påstå han 'på papiret' er bedre end en spiller som Inler. Bare for at tage et eksempel.
http://onside.dk/premier-league/medie-fem-kandidater-til-at-blive-aggers-makker
ved ikke hvor tæt på Alderweireld handlen er, men virker ihvertfald som at liverpool ikke længere er interesseret. Ellers kan det jo self også være at vi har sikret os ham.
Såfremt man ikke finder spilleren/pengene til at gå ud og hente en klasseangriber. Så synes jeg man burde forsøge at leje Romelu Lukaku! Han er jo et monster, og hvis Chelsea ikke har brug for ham næste sæson (jeg mener dog klart han er berettiget til at få spilletid i Chelsea) - så kunne man tilbyde ham et år i Italien.
På den måde kan man måske skabe et lidt mere solidt økonomisk fundament uden at gå på kompromis sportsligt. Fx ved at få penge for Osvaldo, og så bruge hans løn på Lukaku = besparelse. I mine øjne ville Lukaku smadre Serie A sønder og sammen.!
[Rettet af: asromadk - 19/05/2013 - 18:57]
Helt enig!
Tv2 sporten skiver
Manchester City overvejer at forstærke sig med Napoli-angriberen Edinson Cavani frem mod næste sæson og give bosniske Edin Dzeko i bytte. Det afslører Napoli-præsident Aurelio De Laurentiis ifølge DPA
Så der smutte mulighed for at få i Edin Dzeko muligvis
@Asromadk
Ahhr den plan er lidt hullede.
Først og fremmest tror jeg Chelsea planlægger at bruge ham i næste sæson.
Derudover tror jeg helst at Chelsea ser det er PL erfaring han får, hvis han skal udlejes.
"På den måde kan man måske skabe et lidt mere solidt økonomisk fundament uden at gå på kompromis sportsligt. Fx ved at få penge for Osvaldo, og så bruge hans løn på Lukaku = besparelse"
Ej den holder sgu ikke. Det svarer til, at du ingen penge har d. 1/6. Du ved på forhånd, at du heller ikke har nogen penge d. 1/7. Hvis jeg giver dig penge d. 1/6 som holder hele juni, så har du stadig ingen penge d. 1/7. Forstår du sammenligningen?
Derudover hænger det ikke sammen, at du vil sælge vores Topscore og leje en ung angriber, for at opnå et solidt økonomisk fundament, samtid med, at du mener det er realistisk, at vi kan hente Sancez.
Fx Osvaldo bliver solt for 95mill og han har en løn på 750.000 om måneden det er en årlig løn på 9.000.000 om året
Fx det koster i leje for Romelu Lukaku 300.000 om måneden i løn det er 3.600.000 får det år
Så på løn er der spært 5.400.000 + 95.000.000 for salg
det er sådan jeg ser det for mig. Hvad siger du asromadk var det ikke din ide Ca.????
[Rettet af: Hauge - 22/05/2013 - 00:37]
Ved du at han tjener 750k? For det lyder temmelig urealistisk for mig.
Der render altså spillere rundt i superligaen som tjener 500k.
Det er jo bar et eks på hvor dan det kunne se ud...
og jeg ved ikke hvad Osvaldo i løn
Og ikke at forglemme der er nok målbonus kampbonus assistbonus M.M
Hauge
300.000 om måneden? Du ved godt, det ikke er superliga spillere.
Du skal måske sige 300.000 om ugen for at få de til at gå op.
Hvis Osvaldo kun tjener 9.mio årligt, så er det satmne billigt og manden snyder sig selv.
Jeg mener personligt ikke at vi bør starte med at investere i en angriber, vi er et af de hold der har scoret flest mål i serie a...
vi bør i stedet begynde at søge erstatninger til midtbane/off midt, til når totti<3 stopper, og nu hvor de rossi ikke stepper op og viser den klasse han er, burde vi også finde en erstatning dertil !!!! en nøglespiller der kan ligge og lave sugar balles.
derudover lukker vi en masse mål ind, derfor mener jeg hent en midterforsvar der kan spille fodbold uden at have hovedet under armen i mens (burdisso).
vi kan nok ikke lokke en stjerne spiller til men det mener jeg heller ikke er nødvendigt, men hent en spiller der ikke er blevet for gammel til at vil spille fodbold som kan gå ind og aflaste en marquinho eller carstan !
hvis det er muligt mener jeg selvfølgelig at vi skal hente en stjerne forsvar!
Ja jeg ved godt at det ikke er en superliga spillere..
Men det er mer så man kunne få en ide til hvad man kunne spar og tjene...
Og om Osvaldo tjener mer eller minder om ugen/månden det skal jeg var usagt
det var bar et forslag
@tdj89
Altså som Hauge også er lidt inde på - så fejler regnestykket jo intet.
At det så ikke er så realistisk med Lukaku (jeg tror også Chelsea vil bruge ham i næste sæson - andet ville da også være hul i hovedet) - det er en helt anden sag.
Og jo selvfølgelig ville det skabe et bedre økonomisk fundament hvis man for en gangs skyld kunne gå ud af transfervinduet med et plus i form af Udgift/Indtægt på transferbeløb - plus at falde i lønudgifter.
Hvordan er det ikke at skabe et bedre økonomisk fundament?
Og derudover var min pointe bare endnu en gang:
- Lad nu vær med at bruge 'middel-høje' beløb på spillere som ikke for alvor er bedre end klubbens egne. (Og her er jeg tilbage ved debatten omkring fx Sau, Icardi etc.)
Forleden læste jeg at man skulle have en føler ude efter Joaquin. Ikke nogen dårlig spiller - og jeg har altid godt kunne lide ham. Men det er sku også lidt useriøst at hente ham nu - han er over the hill som jeg ser det.
@asroma
Regnestykket fejler intet, og jeg forstår det skam godt. Det er bare en strategi der ikke er nødvendig at bruge pt.
Ved at sælge en nøglespiller som Osvaldo, og hente en anden spiller ind via lejeaftale, så vil klubben have pengene fra salget. Korrekt. Men når lejeaftalen udløber, så mangler man så denne nøglespiller. Han skal købes, og der tager man alligevel pengene fra salget af Osvaldo.
At sælge, og derefter leje er en "pis i buskerne" løsning. Det er ikke nødvendigt for Roma.
Derudover vil jeg stadig gerne have svar på, hvorfor du mener de skal gøre brug af sælg- og leje løsningen for at skabe et bedre økonomisk fundament, samtid med, at du ser det realistisk at vi kan hente Sanchez.
[Rettet af: tdj89 - 22/05/2013 - 13:35]
Bordisso
680.000 pr uge
Perrotta
300.000 par uge
Taddei
435.000 par uge
løn på 3 spiller 1.415.000 par uge
Sanchez
810.000 par uge
Ja jeg hved godt at det er tage ud at Football Manager 2013..
Men tag de 3 gammle spiller lønlinger tilsammen og samlige hvad
at sanchez får i løn..
Men så kommer det andet problim så hvad skal han så koste 215mio
det var FCB købet han for den gang..
Og han koster nok det samme i dag vis de vil at med ham
Men det er offtes prisen man ikke kan blive enig om :)
og jeg tor ikke af roma har 200mio + der står sanchez på desværre
Og vi er jo nok mange der vil af med bordisso et muligt salg til
en 10/15mio ville ikke var skidt.
Taddei er over the hill så mun ikke at han tager hjem og
slutter af i Brasilien
Perrotta Kan få et trænner job i klubben til sommer
så realistisk eller urealistisk er det ikke for at pisse på båled
Ej det er simpelthen for useriøst at bruge FM13 lønninger....
Desuden blev Sanchez købt for i omegn 260 mio. kr, hvor der yderligere var bonusser inkluderet.
De 215 mio har du vel også fra FM?
[Rettet af: mexes - 22/05/2013 - 16:14]
Ja det har jeg,og undskyl jeg bar laver et eks med nogle tal som der er bugt i FM13 som man kender
Hauge eksemplerne er intet værd med opdigtet tal. Det er tallene der er afgørende for, om eksemplet er godt eller dårligt. I dette her tilfælde vil det altid se pænere ud jo lavere tallene er.
Derudover vil jeg stadig gerne have svar på, hvorfor du mener de skal gøre brug af sælg- og leje løsningen for at skabe et bedre økonomisk fundament, samtid med, at du ser det realistisk at vi kan hente Sanchez.
Så har du misforstået mig ja. Det bedre økonomiske fundament skulle netop laves for at kunne hente spillere af den kaliber (red. Sanchez). Jeg snakker ikke om at pengene aldrig skal bruges - jeg synes bare man skal lade være med at købe alle mulige halve løsninger (Undskyld, men jeg mener Osvaldo er en halv løsning på at få erhvervet sig en topangriber) - derudover mener jeg at man resultatsmæssigt kunne have lavet nøjagtigt den samme sæson 'i år' hvis man havde været uden Osvaldo (så havde der været mere spilletid til Destro og især Nico Lopez. Og det skulle nok have 'gået' op med mål (fordelt ud på andre spillere).
Så hvor kommer min 'tisse-i-bukserne' løsning ind?
- Jo den kommer ind lige præcis dér, hvor at det vel langt fra er urealistisk at klubben går ud og takker ja til 12-14 mio euro for Osvaldo, for så at bruge nøjagtigt det samme beløb på SAU fra Cagliari. Dette vil jeg til livs. For dette er nemlig en 'tisse-i-bukserne' tendens, hvor man ikke for alvor tør tro på klubbens egne, samtidig med at man forgæves famler efter en eller flere der kan gøre den helt store forskel.
Der er så meget talent i klubben, og vælger man at sælge Osvaldo behøver man i mine øjne ikke at være opsat på at han skal erstattes af et indkøb.
Hvis, jeg siger hvis man ikke formår at hente en topangriber som erstatning, samtidig med at man føler man virkelig mangler en angriber (hvilket i mine øjne slet ikke burde ske, man har så mange unge talenter i klubben som man kan give chancen) - så kunne løsningen være at leje sig til det [istedet for at blive ved med 'bytte-bytte-købmand' i forhold til indkøb/salg.
[Rettet af: asromadk - 22/05/2013 - 18:04]
Og nu vi snakker 'bytte-bytte-købmand' tendens:
- Ifølge Skysport skulle Fulham være meget tæt på at afslutte købet af Stekelenburg for..... Hold nu fast.... 5 mio euro... [hold nu op et røverkøb af Fulham].
Ikke overraskende får Sabatini blot disse penge i hånden for at kunne hente Rafael. Bevares, måske han bliver det helt store og så har man en god målmand i mange år.
Men mest af alt, sidder jeg med følelsen af at man tager et skridt frem, et til siden, et tilbage og så frem igen hvor man startede.. Savner virkelig noget fremgang som rent faktisk varer ved. Hvordan man kan ende med et underskud på Stekelenburg er mig godt nok en gåde.
[Rettet af: asromadk - 22/05/2013 - 21:28]
Jeg er enig i, at et salg af Stek til 5 mio. € er alt for lavt sat, men når det så er sagt, så er jeg MEGET tilfreds, hvis vi får Rafael ind.
Han er et kæmpe målmandstalent, som allerede gør sig gældende som første målmand for Brasilien, hvilket er ret flot, når man tager hans alder i betragtning.
Ja, jeg håber virkelig også det er sidste gang at man skal skifte ud på den post i mange år. Man må virkelig krydse fingre for, at det kommer til at fungere, og at man ikke får 'pillet' ham ned.
Jeg er kæmpe modstander af Gioco, men tror heller ikke man skal undervurdere hvor svært det er at komme ind på AS Romas mål lige pt. Det er virkelig en opgave som kræver rutine og stabilitet - ikke potentiale og mirakel redninger.
Frygter lidt at Lobont får sneget sig foran Rafael - og så har vi balladen igen.....
Det er godt nok riski at udskifte på målmandsposten. Med sådan et ungt og relativ urutineret midterforsvar, så kræver det, vi har en målmand med masser af rutine og koldblodighed.
Det tegner til som et farligt cocktail med Castan, Marcos og Rafael.
Please Roma, behold Stek i en sæson endnu. Køb hellere Rafael og lej ham ud til en anden Serie A klub i sæson, for at få noget italiensk rutine.
Desuden skal vi ikke lige holde øje med Real? Jeg vil tro, de kommer til at holde kæmpe udsalg til sommer. En af dem kunne være, en Fabio Coentrao, en Diego Lopez? Jeg tror Diego Lópezs rolle som, keeper NO.1 er over. Ny træner vil betyde Iker kommer tilbage.
Tidligere har vi hentet Gago, Baptista og Cicinho i netop Real.
Og en Melo fra Juve, vil ikke gøre mig noget.
[Rettet af: Lamela - 24/05/2013 - 11:14]
Synes ikke der er noget realistisk at hente i real - derudover er det simpelthen så løntunge spillere.
Udover Hiquain så kan jeg ikke se hvad man skulle bruge real m spillere til. Tror en spiller som Coentrao ville falde igennem i Serie A BIG TIME.. Med mindre han spillede midtbane i en mere eller mindre flad 4-3-3.
Som venstreback har han intet at komme med i serie a i mine øjne.
Diego Lopez fordi?
Forventer ikke at høre mere til Sanchez herinde det næste års tid
http://www.bold.dk/nyt/Alexis-Vil-blive-i-Barca
Diego Lopez, han er rigtig god habil målmand. Hvis Stek ryger, så har jeg intet imod ham.
Men Coentrao vil vi lønmæssigt nok ikke matche, det han får i Real. Men han er hellere ikke førstevalg i Real, måske kunne vi lokke ham med noget fast spilletid. Men, der er nok andre store klubber efter ham, hvis det endelig skulle være.
Fede Pescara, Bologna, Palermo & Chievo kampe. Ellers havde vi været med om CHL pladserne.
Hold som vi burde have slået.
Higuain er så godt som Juventino fra næste sæson af.
Så er det officielt at det ikke bliver Mazzarri.
Er det kun mig, der sidder med dårlige nerver, efter Strama er blevet ledig på markedet?
Jeg håber virkelig virkelig ikke, han kommer til Roma nu, måske om 4-5 år, hvor han er blevet bedre til opgaven, og kan stå fast på et koncept.
Ligenu fumler han for meget rundt som A.A.
Psg & Leadro skulle være interesseret i Allegri. Doh!
[Rettet af: Lamela - 25/05/2013 - 13:07]
Ser ud til, at vi var for langsomme med Pierre-Emerick Aubameyang. Tottenham, Dortmund og Swansea er interesseret.
Vi går næppe glip af det helt store i Aubameyang
Strama bliver ikke træner i Rom - det er 100.
[Rettet af: asromadk - 25/05/2013 - 17:38]
Hvis dette rygte med at Vermaelen er på vej fra Arsenal til spotpris er sandt, skylder vi så ikke næsten os selv at kigge nærmere på det?
45 mio., det er sgu billigt for ham. Især, hvis vi (af i øvrigt totalt uransagelige årsager) finder Alderweireld for dyr.
Håber i øvrigt bestemt ikke at vi skal ha' Strama. Mazzari er røget til Inter, og hvis Allegri så får lov til at ryge til PSG, så er det satme utroligt. Det kan sgu ikke passe, at vi har haft så mange runder til at finde os en ny træner, og så ender vi med at stå med sorteper.
[Rettet af: Romaneren - 25/05/2013 - 18:09]
Det er vist en røver - mon ikke ekstrabladet har misforstået en engelsk artikel (de kopier ofte i elendig stil deres nyheder fra andre medier).
Tvivler på det hele. Hans afgang og summen. Tror ikke på det.
Men jo klart, hvis man kunne hente ham for 45 mio DKK så er det da bare om at slå til.
EDIT:
Original artikel.
Det er vist noget der må betegnes som et løst rygte og konspirationer - og temmelig lemfældig omgang med andre mediers nyheder at man, i jagten på læsere, fra EB.dks side vælger at lave en nyhed der hedder "Avis: Arsenal vil sælge kaptajnen".
Som altid elendig journalistik.
[Rettet af: asromadk - 25/05/2013 - 18:39]
1. Vermaelen er ikke fast i start 11'eren, da langsomme Per og Laurent sidder fast på de to pladser. (1 ud af sidste 11 kampe har spillet fra start)
2. Han har et par gange spillet venstre back, da han ikke kunne slå tyskeren og franskmanden af.
3. Han vil nok gerne med til VM, og der er kamp om midterforsvarspladserne på det stærk besatte Belgiske hold. (Alderweireld, Vertonghen & Kompany)
4. Han er nok ikke helt billig i løn for Arsenal, så de kan nok godt se ideen om at sælge ham, ligesom Vermaelen, nok også vil være med til at tale med VM i vente.
Nå det så er sagt, hvorfor skulle han vælge Roma? Når, Milan, Inter, Juve, Barca, Liverpool har brug for klassespillere, som ham på de centrale plads.
"Tidligere har vi hentet Gago, Baptista og Cicinho i netop Real."
Har sagt det før. Baptista og Cicinho er fy-ord der aldrig bør nævnes på denne side nogensinde igen! Gago var så sandelig heller ikke noget hit. Vi har heldigvis fået en ny ledelse og så meget ro på at vi ikke bør agere skraldespand for Real længere!
Rygterne fastholder Lewandowski til Bayern - skal vi så ikke lige snuppe mario gomez ?
Når det er sagt, så håber jeg vi handler italiensk i år, er der nogen der har nogen info om hvem der rygtets til vores hjerte klub i denne tid?
Astori og Icardi kunne være pivfrækt :)
Man bliver altså lidt glad og stolt når man læser dette fra en random barca-fan:
Officielt: Neymar til barca
...Dejligt. Ikke vanvittig dyr, så der er stadig penge til at hente en kvalitets forsvarsspiller (Silva, Hummels, I. Martinez eller en Marquinhos) og målmand (ter Stegen). ...
Marquinhos' præstationer er ikke gået ubemærket hen. Dog vil jeg sige, at han ikke er klar til at spille for Barca helt endnu. (Altså at være en af verdens bedste). Men han har potentialet til at blive det.
Jeg er 100 % sikker på, at Marcos er med i Brasiliens VM-trup til næste sommer!
[Rettet af: mexes - 26/05/2013 - 14:25]
@Mexes.
Ja det er godt gået. Læste også, at han var Barcas førstevalg, da det ikke kunne lade sig gøre at hente Kompany, og Silva.
Det vil dog være som at skyde sig selv i foden at sælge ham nu. Han skal spille næste sæson, og forhåbelig et godt VM. Så bliver prisen pludselig en anden.
http://football-italia.net/34661/inter-roma-track-rami
Rami til Roma. Jeg er bestemt positivt stemt, omend jeg desværre ikke tror, at det er sandsynligt
[Rettet af: Skovby - 27/05/2013 - 17:55]
Det ville være det bedste. Bedre end hvis man for fat på Alderweireld
@asromadk
Kom lige til at tænke på det her:
"Vi går næppe glip af det helt store i Aubameyang"
Finder det morsomt, at du vil af med De Rossi, fordi han ikke præstere.
Du vil ikke hente en af sæsonens bedste spillere fra Frankring.
Du vil tilgengæld gerne have, at Roma foretager en mega investering i Sanchez, som ikke har præsteret i Barca.
Godt forstået :)
Hvis vi holder det til et spørgsmål om tilgang (og blander De Rossi udenom) - så ja, jeg har intet behov for at fokusere på spillere som har haft en drømme-sæson.
Det er set før, at en spiller har haft en god sæson for så at falde tilbage til det tidligere niveau (Aubameyang er tidligere vejet og fundet for let i Italien). Selvom han er en glimrende spiller, er han næppe nogen kommende stabil superstjerne på det højeste niveau.
Ang. en mega investering i Sanchez, så har der været diskuteret 20 mio euro i medierne.
Aubameyang kræver ihvertfald 15 mio euro såfremt man skal tro rygterne.
Hvis du synes 15 mio euro for Aubameyang er en god pris, er 20 mio euro vel næppe det du kalder en mega investering. Ja sågar 25 mio euro ser man på hvad man får for pengene. En spiller man ved kan præstere på det højeste niveau. Aller højeste niveau.
Men det har da alle dage været god købmandskab at finde spillere (billige såvel som dyre) der er prissat lavere deres reelle værdi. Og her ville det da være synd ikke at gå efter Sanchez til 20 mio euro? Eller hvad?
Der er flere ting i det du nævner, som du glemmer.
20 mio € for Sanchez som du nævner, er som sagt kun noget der bliver diskuteret i medierne.
Hvis jeg beder dig om at undersøge, hvad Barca har givet for Neymar, hvor mange svar tror du så du kan finde?
Du glemmer, at når man kigger på kostprisen på en investering i én spiller, så kigger man på den samlet pris.
Hvem tror du kræver mest i løn, og sign on? Sanchez eller Aubameyang?
HVIS vi tager udgangspunkt i dine tal, så er forskellen mellem de to handler altså større end 5 mio€.
Jeg har aldrig nægtet at Sanchez i alle henseender vil være en dyrere handel - men at kalde det en mega investering ift. Aubameyang er næppe korrekt. Aubameyang ville ikke gå for vand og brød i AS Roma.
Men jeg har aldrig påstået at det ikke ville være dyrere, og også dyrere en de 5 mio euro. Omend jeg tror at Sanchez er en bedre investering både som individ (merchandise) og sportsligt (holdet vil simpelthen blive markant bedre af en Alexis tilgang end Aubameyang) - så hvor ender man så henne økonomisk set?
Du skal også huske på, at efterspørgsel og pris går hånd i hånd. Hvis Sanchez virkelig koster 20 mio€, så er vi næppe den eneste Italienske klub som vil gå efter ham. Her er Roma desværre ikke så konkurrencedygtige som fx Inter, Milan og især Juve. Her vil det ofte være nødvendigt at smide lidt ekstra penge på bordet. I forhold til Romas standard, så vil jeg godt tillade mig, at kalde det en "mega handel".
Igen, har jeg aldrig påstået andet. Og som mine første indlæg om Alexis Sanchez gik det på (inden man fik rettet fokus andetsteds), at man skulle være heldig, ihærdig og besidde mere end gennemsnitlig økonomisk velvillighed for at få Alexis.
At folk så har fået drejet min holdning over i at man "bare lige henter Alexis Sanchez for 20 mio euro" og ikke en krone mere, det er hvad det er.
Mega nej. Stor og markant handel JA. Og det skal det jo helst også være hvis ikke Roma skal blive ved med at hente 2.rangs-spillere.
Står valget imellem Adil Rami & Aubameyang
eller
Alexis Sanchez & 'en forfremmelse' af Romagnoli
Så vælger jeg til hver en tid det sidste.
Og hvordan dette regnestykke ikke kan gå op økonomisk, det har jeg svært ved at se.
[Rettet af: asromadk - 28/05/2013 - 22:19]
http://football-italia.net/34741/astori-im-likely-leave-cagliari
Så må Sabatini sgu godt lette røven!
Kunne også være fedt, hvis Allegri kommer og det gav os en fordel mht. at signe Astori - jeg havde slet ikke selv tænkt på, at det var Astoris tidligere træner.
180 millioner skulle Chelsea være klar til at byde for De Rossi ifl. Football-Italia. Hvad siger i? Skal vi sælge for at kunne komme videre?
180 millioner er godt nok en sjat......
180 mio det er en okay pris for de sidset par års ikke så godt spil...
Og vælger man at sælge DDR skal man også hende Bertolacci hjem igen..
Synes at han fortjener chancen har spildet okay/godt i de par kampe jeg har set i år
Bestemt til 180 mio. Rigtig god pris
Manden fortjener også chancen for at få en seriøs sportlig oprejsning - det vil ikke lykkes ham i Roma.
[Rettet af: asromadk - 31/05/2013 - 12:51]
Inter meldes kraftigt interesseret i Nainggolan - 15 mio euro. Så er løbet vist kørt mht. ham.
Virkelig ærgerligt. Man kunne sikkert have hentet ham for en mdr siden for 12 hvis man havde skubbet på for at få lukket en handel med ham.
Bold.dk skriver at Roma ligger i forhandlinger med Adil Rami, men også at Inter er på banen.
Skriv linktekst
Det ville efter min mening være et virkelig godt køb.
Det ville være så vigtigt, hvis man kunne få fat på sådan en verdensklasse forsvarsspiller som ham.
Tag ham for satan
http://onside.dk/premier-league/medie-liverpool-kigger-paa-roma-angriber
"Osvaldo er kommet i unåde både på det italienske landshold og i Roma, hvor han angiveligt slog profilen Erik Lamela i omklædningrummet efter nederlaget mod Udinese." - Så han er kommet i unåde NU efter en episode fra sidste sæson..
- Det er lige til at brække sig over hvor uvidende de danske fodboldsider tit er!
Glædelig nyhed:
Italienske SKY meddeler idag at Sabatini har indgået en aftale med Udinese om et køb af forsvarsspilleren Mehmedi Benatia. Spillerens personlige vilkår siges også at være på plads, så nu ventes der på et grønt lys af roma fremtidige træner før skiftet går igennem.
Det skal lige siges at Benatia er en klasse forsvarsspiller og har været blandt de bedst præsterende i den forgangne sæson.
Ser dette skifte som et godt køb og en direkte forstærkning i start XI
Marcos - Castan - Benatia
Det kommer godt nok ud af det blå.
Ifølge hans wikipedia side er han allerede skiftet.
Skriv linktekst
Men fantastisk, at der bliver rustet op på defensiven.
Rygterne har kørt et stykke tid hvor der også blev skrevet at han ville være det første indkøb for roma denne sommer. Specielt SKY har fulgt det meget men det har været meget på rygte basis, også derfor jeg først poster om det nu :)
Håber godt nok mere på Alderweireld, og dernæst Rami. Alderweireld er 24 og (tror jeg) allerede på et mindst ligeså højt niveau som Benatia... Kom nu! Vi skal sgu også prøve at pille nogle af de spillere, som topklubberne står i kø til. Der er nok en grund til, at de er eftertragtede.
Nu skal det selvfølgelig heller ikke lyde for negativt, og enhver forstærkning til forsvaret er yderst velkommen. Og altså, Benatia >>>>>>>>>>> Burdisso.
Præcis Romaneren.
Det gør mig heller ikke noget at det er en vigtig spiller vi køber fra en klub vi ligger tæt med i Serie A. Og han er vel godt integreret i den italienske spillestil.
Men ja, hvis man så også får Rami så tror jeg vist også vi har styr på forsvaret. Og det er ikke helt usandsynligt da det er Roma og Inter som "kæmper" om hans underskrift, og Inter ser ud til at bakke lidt ud da det ser ud til at Rannochia bliver. Så hvis bestyrelsen har lidt nosser så skal de signe ham hurtigst muligt.
Nu går der desuden rygter om en pjanic afgang da fansene har set sig sure på ham fordi han udtalte at han er glad for sin landsmands, Senad Lulic, vegne at han scorede et mål finalen.
Håber sgu han bliver, han kan gå hen og blive et fremtidigt ikon for klubben.
Sky Sports Italia claim Roma's Maarten Stekelenburg will put pen to paper with Fulham on Tuesday.
Auch, Fede Fulham.
[Rettet af: Lamela - 02/06/2013 - 18:30]
Røverkøb Fulham laver med Stek....
Men så tyder alt vel på at vi så henter Rafael?
Vi skal lige passe på med hvor mange midterforsvare vi køber..
Vi har Marcos, Castan, Burdisso og Romagnoli.
Burdisso er nød til at sælges, selvom han har gjort det fint her i slutningen af sæsonen.
Romagnoli ser jeg en fremtid hos, men vi henter vel Benatia og måske Adil Rami. Alderweireld ville jeg anse som ubrugelig hvis vi har Marcos, Castan, Adil Rami, Benatia (Romagnoli udlejet til anden Serie A klub som giver han fast spilletid).
Det er ikke engang sikkert at vi spiller med 3 forsvarer?
I så fald burde Adil Rami starte inde sammen med Marcos og Castan. Benatia er også ret dygtig, men de 3 andre er dog bedre vil jeg mene. På den anden side kan man så også hente Alderweireld, så og lade vær med at leje Romagnoli ud og så have 3 midterforsvare på bænken, men det tror jeg ikke de vil være så glade for..
Håber på en Marcelo som der har været rygter om at vi måske ville kunne leje. Det ville være en klasse signing!! men tror ikke helt på det.
Vi har så sandelig også brug for at hente en klasse venstre kant og en KLASSE angriber som scorer konstant. Osvaldo laver for lidt, men scorer ok mængde mål, Destro er bevægelig, men brænder mange chancer... Osvaldo ryger nok, så er vi nød til at forstærke os på den front ret kraftigt!
Ud over det, så håber jeg ikke at Spalletti skifter til Milan :(
http://www.asromalive.it/2013/06/mercato-roma-sonnino-ieri-cena-tra-berlusconi-e-spalletti/
Angående Pjanic, så skal han absolut ingen steder. Nuvel, han virker lidt skrøbelig, men når man lige tager Totti, De Rossi og følelserne ud af det, så er han nok den bedste og mest respekterede spiller på det her Roma-mandskab. Helt klart ikon-potentiale.
Desuden, efter 3-2-reduceringen mod Lazio og den hilsen til vores fans, der sikrede han sig en plads i mit hjerte. <3
Denilson
Hvis man sælger De Rossi - hvad så med en gratis Denilson? Klart en spiller der er gået helt ned, men som bestemt har niveauet. Et frisk pust ind på midtbanen til det der kan blive både Roma og Denilsons genoprejsning?
Hvis Mario gomez ender i Napoli , har vi endnu en gang sovet i timen. Vågn nu op og stop med udelukkende at spejde i Sydamerika . Ja der kommer nogle gode spillere men hvorfor ikke hente en stabil rigtig god angriber?
Napoli kan tilbyde CL og Rafa Benitez, der har vundet CL. Hvad kan vi tilbyde????
Desværre ikke meget. Men principielt er jeg enig. Gad vide hvordan de sidste 2 sæsoner var gået hvis man havde turde hente Klose i 2011?
Ja, eller hvis vi havde hente CR i Sporting.
Ja, for CR er en super parallel at trække i denne sammenhæng.
Drop nu bare din hetz mod mig og pas dine egne ting hvis mine kommentarer er for meget for dig.
Det var da en gyselig folkeskoletone som præger den her side. Kan vi ikke tage os sammen, Klose/gomez parallellen er jo objektiv virkelig god, samme nationalitet, ca samme alder da de ender på bænken i den samme klub mens de stadig er inde om det tyske landshold. Så hvis i kun har flabede kommentarer så synes jeg i skal stoppe med at følge denne side. Hvad er problemet i at anerkende at andre har en anden mening også skrive det ordentligt :-). Kom nu videre, vi er da ikke nationen.dk .
Nogle der har faldet over nogle spændende rygter ?
Ja jeg er da enig. Og er ked af, at I andre skal glo på det.
Tvivler dog på, at det er til at finde noget "mundhakkeri" herinde mellem tdj89 og jeg selv, som rent faktisk er startet af mig.
-----
Man skulle, ikke overraskende, stadig været interesseret i Nainggolan og Astori. Men det lader til, at det relativt anspændte forhold mellem Roma og Cellino kan komme til at blive altafgørende. Cagliari er vist alt andet end medgørlige overfor Roma og diverse tilnærmelser, så mon ikke de ryger andetsteds.
Derudover melder spanske medier om en opstået Roma-interesse for Modric. Men det er vel svært ved at se hvad Sabatini og co kan gøre for at vriste ham fra klubber som Chelsea, Tottenham og Inter.
Tænk hvis vi havde købt Zlatan fra Ajax i sin tid, og vi var blevet verdens bedste klub ever!
Tror jeg vil skrive en artikel herinde, som skal handle om hvilke handler vi skulle have lavet, baseret på en analyse af, hvordan spillerne har gjort det de sidste par år.
Prøv nu og styr dig lidt #tdj89!
Det værste er jo at han er en voksen mand...
Modric må da vidst være lidt an en and. Men jeg synes i det hele taget at det er svært at vurdere, hvor vi skal have købt ind til start-XI. Udover målmandspostens selvfølgelig. For stiller vi med to eller tre midterforsvarsspillere f.eks.? osv. Vi er simpelthen nød til at få styr på træneren som det allerførste - herefter skal der handles!
Pizarros onkel, Aurelio Cortez, mener, at Pizarros potentielle "femstjernede klub" kan være Manchester City:
- Engang skrev David autografer med nummer otte, men nu er det skiftet til ti, da det er hans nummer for Chile og hans næste klub. Jeg tror, det bliver Pellegrinis Manchester City eller AS Roma, udtaler Cortez til El Mercurio.
Pizarro tilbage??
Hvis nummer 10 er nummeret i hans næste klub, så tror jeg ikke ligefrem at han er på vej til Roma.
fordi at du tror på at han bliver nr. 10 i city eller hvad?
@sebbews
måske du ikk mener det så ¨voldsomt¨ som det lyder, men 'eller hvad'. Det er måske en smule i overkanten. Hold nu lige en ordentlig tone, vi holder trods alt med det samme hold ;)
Men nej tror heller ikke han får nr 10 i city, men sandsynligheden er større end i Roma, da Dzeko med al sandsynlighed skifter..
On Topic.
Ilicic synes tabt og er på vej til Tyskland og det samme med J. Cesar (heldigvis) bare i PL.
Men tilgengæld synes Roma interesseret i kickstarte Isla's karriere og ser en god mulighed, da han har samme agent som Benatia.
[Rettet af: Romaswag - 03/06/2013 - 21:55]
Hvis Dzeko ryger, som rygterne går på, så har de i det mindste en 10-trøje ledig.
Desuden skriver du:
"Pizarro tilbage??" og ikke "Pizarro til City??" og jeg kommenterer blot ud fra hvad du skrev.
Beklager Daniele16.
Jeg er blot rystet over, at Asromadk kan blive ved med at spamme herinde.
Skal vi virkelig ned på et niveau herinde på forummet, hvor man sidder og diskutere spillere man skulle have købt, fordi de har gjort det godt efter de skiftede?!
Vi kan også vende den om, og "lege" at vi i sin tid kunne have hentet Torres i LFC. Dette vil Asromadk sikkert gerne have på daværende tidspunkt. Efter vi har set hans form i Chelsea, vil han mene, at det var godt vi ikke købte ham. Vi alle ved dog, at hvis det var kommet frem at vi kunne have hentet ham, og ikke gjorde det, så vil Asromadk sidde sådan her foran skærmen
Det er fuldstændigt useriøs at diskutere. Så vil jeg hellere høre om hans Sanchez drømme.
[Rettet af: tdj89 - 03/06/2013 - 22:53]
Jeg er flad af grin tdj89. Ikke pga. den ellers morsomme video, men over hvor uhørt problematisk du har det indeni.
(Og lad os så ellers stoppe det her -du får selvfølgelig lige det sidste skud imod mig; slå dig løs)
[Rettet af: asromadk - 03/06/2013 - 23:02]
Du kunne jo argumentere for, hvorfor det jeg skriver er forkert. Hvis du overhovedet mener dette?
Men kan du ikke selv se det? Du er i en tråd med overskriften Indkøb. Den handler og rygter, officielle indkøb og ting i den dur. Hvor kommer Klose ind i den sammenhæng? Hvorfor skal du til at starte diskussion herinde om, hvordan det vil have set ud hvis vi havde købt ham? Han er på ingen måde et realistisk navn for Roma, og bør derfor ikke nævnes i denne tråd.
Som jeg skrev til dig tidligere. Vi ved godt du er her. Kvalitet frem for kvantitet. Lad være med at skrive noget bare for at skrive noget.
:)
1)
"Romadk" skriver: Hvis Mario gomez ender i Napoli , har vi endnu en gang sovet i timen. Vågn nu op og stop med udelukkende at spejde i Sydamerika . Ja der kommer nogle gode spillere men hvorfor ikke hente en stabil rigtig god angriber?
2)
Jeg trækker parrallelen til Miroslav Klose, som en spiller man forbigik med ideen om, at han ikke kunne bidrage med noget. Jeg nævner ham, fordi han var nævnt på rygtebasis i de italienske medier 'dengang'. At han ikke for alvor var interessant og kunne bidrage i Serie A har vist sig at være et decideret falsum. Han har bombet stabilt (0,5 mål per kamp) og været en afgørende faktor for Lazio
3)
"Romadk" skriver: "Kan vi ikke tage os sammen, Klose/gomez parallellen er jo objektiv virkelig god, samme nationalitet, ca samme alder da de ender på bænken i den samme klub mens de stadig er inde om det tyske landshold." Andre end dig, rent faktisk ham jeg fører samtalen med, kan godt følge mig langt hen af vejen? Mærkeligt du skal blande dig, når du tydeligvis mener jeg er på en anden planet i min retorik.
4)
"Kvalitet frem for kvantitet" er de smukke ord du har benyttet i efterhånden en god håndfuld af dine 214 indlæg. Måske skulle du selv tage det til overvejelse? Hvis du ikke har andet at skrive en sarkastisk indlæg med hetz rettet mod mig (og andre), så hold fingrene fra tasterne.
5)
Vil anbefale dig at oprette en tråd kaldet "SERIØSE rygter" - så skal jeg nok holde mig fra den,
og ellers som minimum droppe hetz mod mig.
På forhånd tak.
Edit)
Og naturligvis er det relevant at snakke om spillere man ikke har hentet. Ligesom det er relevant at snakke om spillere man rent faktisk har hentet.
[Rettet af: asromadk - 03/06/2013 - 23:31]
Tråden er lukket og fortsætter her: http://as-roma.dk/forum/rygter/697/Indkoeb-12
Sæsonen 2024/25
89
0
Transfers 24/25
230
0
Salg af tøj
3
0
Hotel i Rom
2
0