Login
Glemt password Opret bruger

Indkøb 10

Kategori: Rygter

mexes
2516 indlæg.
d. 19/02/13 21:47

...

Lindegaard kunne være sjov at få. Men foretrækker nu Stek!
... Generelt er det fedt med en dansker i klubben, og så i den forbindelse gerne Simon Kjær tilbage! Især hvis vi kørte med tre mand bagi :)

Romadk
151 indlæg.
d. 20. februar 2013

Hvis Bayern henter Lewandowski, må det vel betyde at Mario Gomez for alvor bliver tilovers . Ved godt det er urealistisk, med en aldrende dyr tysker - men tjek Klose i Lazio . Han gør det jo godt og super-Mario er klasse

Romaneren
1727 indlæg.
d. 20. februar 2013

Lindegaard er da ikke ligeså god som Stek. Han kan sgu få lov til at blive i Man U. Hvis vi skal gøre noget som helst på målmandsposten, så er det ud med Goi.

Mario Gomez ville til gengæld være vild!

Og så er det vigtigt at vi allerede før sommer får forlænget med Marquinhos og givet ham lidt mere i løn, så City, Barca og andre kan holde deres naller væk.

asromadk
3790 indlæg.
d. 20. februar 2013

Jeg synes heller ikke at Lindegaard er ligeså god som Stek. Jeg mener stadig, at man i Stek har en keeper på et niveau som Roma ikke kan få højere.. Bedre keepere er urealistisk for Roma. Stek er i mine øjne lige i hælene på fx Neuer og Lloris.

Håber han bliver i mange år og afslutter sin karriere i Rom.

asromadk
3790 indlæg.
d. 20. februar 2013

For Real Madris Castilla står den unge Jese uden kontrakt fra sommer - dvs. han kan hentes gratis.

Ham kunne jeg virkelig godt tænke mig at klubben gik ud og hentede. Og hentede som en spiller, som var tiltænkt en rolle. Og så få spillet ham og Nico Lopez ind i det offensive.

Nico Lopez-Jese-Lamela

ville gå hen og udvikle sig til en skræmmende trekløver oppe foran.

1

Basnandez
157 indlæg.
d. 20. februar 2013

Ja tak til Jese!

totti er gud
1115 indlæg.
d. 20. februar 2013

Nu der gå rygter om at
en ny rigmand på vej ind i klubben kan det jo være vi kan hente et Par rigtige stor navne til klubben.....

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 20. februar 2013

en ny rigmand på vej ind i klubben kan det jo være vi kan hente et Par rigtige stor navne til klubben.....

Som angiveligt skulle købe Unicredits del af klubben. Unicredit vil som bank/finansselskab altid have størst interesse i profit. En rigmand i stedet ville nok give øget interesse for netop investeringer fremfor profit :)

Brad Pitt
49 indlæg.
d. 20. februar 2013

Mancini på vej til roma ifølge onside er han blevet tilbudt 38 mill om året.

1

Skytt0
1532 indlæg.
d. 22. februar 2013

Nu hvor vi har fået millioner spyttet ind i klubben, hvorfor så ikke gå efter sådanne navne?

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2243691/Bacary-Sagna-heading-Arsenal-exit-France-right-feels-disrespected-new-offer.html

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2226954/Nani-set-leave-Manchester-United-Sir-Alex-Ferguson-amateur-blast.html

Det kunne være vildt fedt at få spillere ind af den kaliber, tænk hvad det ikke ville kunne skabe af resultater!!!

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 22. februar 2013

For det første er prinsesse Nana en af de sidste spillere jeg vil se i vores klub. Primadonna, diver og whiner af første klasse. Den attitude på banen gider jeg SLET ikke se for vores klub. Det er ikke så slemt pt., men det skal dælme heller ikke blive værre.
Nana er desuden kommet ind i varmen igen efter en flot præstation i FA cuppen mod Reading. Den artikel du linker til er fra november 2012.

Sagna ville være en fin tilføjelse. Dog tvivler jeg på han gider til klubben. Han bør kunne finde bedre, så jeg anser ham ikke som sandsynlig, desværre.

Skytt0
1532 indlæg.
d. 22. februar 2013

Det var nu ikke ment som at lige præcist var de to spillere, men andre af samme kaliber.
Det burde da klart være realistisk, med alle de millioner der er blevet investeret i klubben.

Gad personligt godt se en spiller som Higuain i Roma, måske ikke lige ham, men nogen der har samme stjernestatus. Specielt hvis De Rossi nu skulle ryge til sommer(hvilket jeg nu ikke regner med), ville det være godt at få et navn til klubben.

sebbews
270 indlæg.
d. 22. februar 2013

Burak Yilmaz!!! tror han ville bombe i klubben. han har fysik og forholdsvis god teknik, også er han u hyr klinisk foran kassen.

[Rettet af: sebbews - 22/02/2013 - 14:14]

Daniele16
175 indlæg.
d. 23. februar 2013

Her er 5 spillere jeg ville ELSKE at se i truppen efter sommerens transfer:
Andrea Poli
Verratti - har dog ikke set så mange kampe med ham, men så deres CL kamp mod Valencia hvor jeg synes han var klasse!
Mamdou Sakho - Klasse spiller intet mindre! Han er stor og stærk! ville elske at se ham i Roma trøjen!
Lewandowski
Sergio Ramos - det bare en drøm!

1

Arsi
725 indlæg.
d. 23. februar 2013

Andrea Poli, nej tak
Verratti, Helt klart! Han er et stortalent og kaldt for den nye Pirlo, så skaf det unge talent!
Sakho, ville være en genial signing! Han er ung, god, stærk og stor! Han er vidst lidt utilfreds i PSG.
Lewandowski, sker ikke
Sergio Ramos, Sker ikke

http://indkast.dk/index.php?nyhed=101711

Synes lige vil skal se på det her!
Vores kære Lamela på en flot 12 plads ;-)

[Rettet af: geggeri - 23/02/2013 - 18:18]

asromadk
3790 indlæg.
d. 23. februar 2013

Altså det er alle sammen pænt urealistiske spillere.

Burak synes jeg ikke er særlig interessant...

Skal man tænke i realistiske baner, så mener jeg stadigvæk, at Jores Okore er en spiller der kunne blive giftig i serie a - også for en topklub.

I de urealistiske baner, må Hiquain være drømmekøbet. Men det fungerer vist 'desværre' med rotationen mellem ham og Benzema, så det er ikke helt realistisk han skifter til en 'mindre' klub, for at få spilletid.

Igår sad jeg og fulgte lidt med i Frankfurts kamp - og må sige jeg bliver mere og mere vild med Sebastian Jung. Jeg tvivler lidt på, om han kan tage det sidste skridt til at blive en verdensklasse back (dertil mener jeg han er for svingende i det defensive) - men hold da op han er giftig fremad.

Han ville være genial på en 'wingback'/Torosidis plads i fht. mod juve. Og fx med en bomstærk Okore bag sig, ville der blive lukket fuldstændig ned.

Romadk
151 indlæg.
d. 24. februar 2013

Okore er monster overvurderet og hvis vi gerne vil spille cl bliver det ikke med Okore . Han er stærk ja, men selvom mange mener st han er fantastisk med bolden, har efterårsæsonen godt nok vidst det modsatte . Han laver mange fejl og hans placeringsevne er ikke til mere end 8 i manager, hvis det ikke var pga af hans hurtighed og langsomheden ved de danske angriber, ville han blive udstillet meget ofte ! Glem Okore i første omgang og lad os nu se om han overhovedet er god nok til Eresdivisionen.
Så ville Bellusci være et langt bedre køb!
Mine 5 realistiske drømmekøb ville være:
Bellusci
Astori
Icardi
Mario Gomez (kan blive realistisk, hvis Bayern henter Lewandowski)
M'vila

asromadk
3790 indlæg.
d. 24. februar 2013

Respekterer din mening - men jeg mener på ingen måde Okore er overvurderet. Tværtimod. Den klub som snart strammer sig an og henter ham, vil IKKE fortryde det.

Han er fantastisk på alle parametre. Placeringsevnen vil blive bedre og bedre med årerne.
- Når det så er sagt, så mener jeg ikke den er dårlig.

Synes bare det handler om, at Roma skal turde hente andre talenter end sydamerikanere. Og rumænere........ Det gør tingene endimensionelle i klubben.

[Rettet af: asromadk - 24/02/2013 - 14:17]

sebbews
270 indlæg.
d. 24. februar 2013

M'vila ser jeg som værende urealistisk, da han lige er skiftet til rubin kazan. Et sted hvor sikkert tjener en masse olie millioner

Romadk
151 indlæg.
d. 24. februar 2013

Haha . Det havde jeg vidst lige svedt ud, at m'vila også valgte pengene fremfor "rigtige" sportslige udfordringer ..
Helt enig og fedt at vi kan diskutere fremtidens indkøb og ja Okore er en massiv profil i superligaen, men selvom bundholdet Pescara er dårlige er de stadige voldsomt bedre end Ac Horsens . Derfor ville jeg foretrække at vi smider 60 mio for Bellusci end at smide 30 efter Okore . Da han allerede er testet i serie og spiller ret godt .
Hvis vi skal have fat i en dansker, synes jeg vi kan vælge en af de unge drenge fra Ajax og gerne Lucas, mener jeg bare som stor AaB fan ;-)

asromadk
3790 indlæg.
d. 24. februar 2013

Tak Romadk.

Tak fordi at vi kan have en saglig 'diskussion'. Det kan jeg ikke huske hvornår sidst er sket herinde.. :)

Kan godt følge dig i pengeargumentet. Bellusci ville bestemt ikke være noget dårligt køb.

Ser dog stadig Okore som en bedre 'atlet'. Plus at han dækker en højreback med større overbevisning end Bellusci i min optik.

Okore er ingen styrmand - men ville passe perfekt på den plads Piris spiller i 3-mands forsvaret.

Under alle omstændigheder, mener jeg, han ville være et godt køb, fordi man om ikke andet kan betragte ham som en investering. Hans værdi ville være fordoblet lynhurtigt, og så kan man smide ham afsted til Premier League hvis han ikke slår igennem.

[Rettet af: asromadk - 24/02/2013 - 23:07]

Hauge
80 indlæg.
d. 24. februar 2013

Anderson fra Man Utd har ikke fået så meget spildetid i år. og jeg synges ikke at han er slåget hel igennen på holdet. Så jeg ser en mulighed for at lave et godt køb. Jeg mener at hans spillestil passer bedre til italiensk

asromadk
3790 indlæg.
d. 25. februar 2013

Ville ikke være dårligt.

Jeg foretrækker bare til hver en tid at få Bertolacci hjem igen. Det er simpelthen årets brandert, at man ikke har beholdt ham....

2

[Rettet af: asromadk - 25/02/2013 - 13:48]

Hauge
80 indlæg.
d. 25. februar 2013

@asromadk

Hvor er ham hende nu.. er han stadig udlånt til Lecce ?? jeg har ikke fuldt så meget med i sald og køb iår

Koch
844 indlæg.
d. 25. februar 2013

Han er udlejet til Genoa.

Romadk
151 indlæg.
d. 25. februar 2013

Er der nogen der ved om Genoa har en købsoption på Bertolacci ?
Hvis vi får ham igen til sommer, bør vi ikke hente flere midtbanespillere, men holde fokus mod en at finde en angriber og gerne 2 stabile forsvars spillere.
Derfor er min håber jeg realistisk;
at få Bertolacci tilbage,
indkøb af gerne både Astori og Bellusci (nogle mener Okore, men jeg holder fast) og ønskespilleren på toppen er i mine øjne Mario Gomez .
Men Alejandro Gomez fra Catania kunne også være vildt spændende :)

Luka Modric er meget urealistisk, men han spillere sjældent, tænk hvis vi kunne tilføje ham, selvom vores midtbane i forvejen er stærk.

asromadk
3790 indlæg.
d. 25. februar 2013

Han er delejet af Genova. Og ligesom Roma har en købsoption på Taxxxxen, så har Genova også på Bertolacci tror jeg. Men dette er jeg ikke sikker på.

Simpelthen bare en dårlig handel - en 'bytter' de to imellem. Hvor har Zeman dog lavet katastrofer :) Luis Enrique udtalte da i det mindste engang at han så Bertolacci som en fremtidig Roma mand.

Men er helt enig. Bertolacci skal hjem igen. Det ville ikke gøre noget, at Taxx blev i Roma - men ikke på bekostning af Bertolacci!

Mario Gomez er sku et kedeligt valg :) Så hellere Eren Derdiyok (hvis man skal have en boksspiller type og kigger mod bundesligaen)

Roma kan (og skal ikke ifølge mig) matche løn til hverken Modric, Anderson eller Mario Gomez. Der skal ikke så dyre drenge ind.

Gomez i Catania kunne være vild - men spørgsmålet er, om han ikke kigger mod større klubber end Roma er lige pt.

I bund og grund er historien den samme som med Alexis Sanchez. Vi er for sent ude, tror jeg. Det er synd, at man ikke er hurtigere til at indfange de spillere.

[Rettet af: asromadk - 25/02/2013 - 16:01]

Hauge
80 indlæg.
d. 25. februar 2013

Jeg er ikke fan af 3 mandes forsvars minder held klart at vi skal spilde med 4 i forsvar. og imod Atalanta klart problemer så Astori og Bellusci ville held sikkert hjælpe

Og nu vi snakker danske forsvarsspiler vil jeg godt komme med en ide hvad med Nicolai Boilesen fra Ajax frem for Okore. Han har spildet godt for ajax og jeg ser mer optur i ham kan blive en klassespiler

mexes
2516 indlæg.
d. 25. februar 2013

Hvornår har du sidst set en Boilesen kamp for Ajax? 1,5 år siden?... Det virker ikke særlig holdbart. Eriksen, Fischer eller Kjær er de danskere, som jeg godt gad at se i Roma.

Hauge
80 indlæg.
d. 25. februar 2013

Jeg så ham spille der i februar imod NAC og det så okay ud dog ikke held på toppen efter sin skade. jeg mender bar at han er bæder ind Okore

Eriksen, Fischer eller Kjær held klart til Roma
dog må Fischer godt spille et par år mege i ajax der er mager mulighed for spilletid og det ville kun var godt for ham

Kjær må garne komme hjem igen og Eriksen ville bar var en drøm

Lindboe
93 indlæg.
d. 25. februar 2013

Glem nu de danskere! Hellere satse på nogle unge dygtige italienske spiller + enkelte mere rutineret profiler.
Jeg så gerne Astori til forsvaret, Jung til wingbacken og Mario Gomez til angrebet istedet for Osvaldo.
Det er forresten lidt svært at læse hvad du skriver Hauge?

Daniele16
175 indlæg.
d. 25. februar 2013

Torosidis er en genialt køb! Kendte ikke så meget til ham, men synes virkelig han har imponeret!

Hauge
80 indlæg.
d. 25. februar 2013

Jeg er desvar også ordblind så jeg kan godt se hvad du siger :)
håber bar at det giver lidt mening :)

Lindboe
93 indlæg.
d. 25. februar 2013

Det helt okay:)
Er også enig i det kunne være sjovt med en dansker i klubben igen:) Synes dog kun Agger er den eneste der rigtigt kan forstærke holdet lige pt.

Hauge
80 indlæg.
d. 25. februar 2013

jo Agger kunde også var en god ind. Synges bar at han er formaget skadet

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 25. februar 2013

Alexis Sanchez!
- En drøm! Hvis Barca skulle vælge at sætte ham til salg..
Vi ved jo alle at han kan lege med alle Serie A-klubbers forsvar!

asromadk
3790 indlæg.
d. 26. februar 2013

Ja, desværre tror jeg løbet er kørt mht ham.

Ærgerligt at klubben ikke var købestærk nok for 4 år siden. Kan tydelig huske alle rygterne. Handlen stod klar. 1) Godt forhold mellem klubberne.. 2) han havde ikke for alvor slået igennem, så prisen der rygtedes var 80-100 mio (små penge i forhold til hans kvaliteter)... 3) han ville gerne til Roma.

Det er skidt at der blev brugt penge på spillere som Baptista og Borriello i sin tid - der var ikke mange penge at jonglere med - og de blev godt nok brugt forkert.

mexes
2516 indlæg.
d. 26. februar 2013

Synes nu at Bappen gjorde det udemærket. Husker tydeligt hans mål mod Torino. Men har var nu heller ikke billig, nej.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 26. februar 2013

"Det er skidt at der blev brugt penge på spillere som Baptista og Borriello i sin tid"

Du må ikke bande! De transfers var jo så horrible at de aldrig bør nævnes igen på denne side! Det samme kan siges om Cicinho og Mido.

Heldigvis hører det en forgangen tid til!

Daniele16
175 indlæg.
d. 26. februar 2013

Agger, kunne være et genialt køb, han ville passe perfekt ind i et 3 mand forsvars system. Men er dog fuldstændig sikker på at det er fuldstændig umuligt at få ham væk fra Liverpool.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 26. februar 2013

Meget kommer til at afhænge om vi når den 3. plads flere på holdet stiler efter nu. Hvis vi gør det stiger vores attraktivitet vel 30-40 %.

Men ligegyldigt hvad vi opnår, er Agger og Sanchez utopi. Agger er fast man i Liverpool, og skifter absolut ikke til vores klub. Heller ikke selvom vi spiller Champions League. Sanchez er måske ikke faldet helt til i Barcelona. Men han vil stadig være rockerdyr, med muligheder for at skifte til de største klubber i Europa. Juve, 2x Manchester, Chelsea, PSG, Bayern o.l.

Jeg tror stadig næste transfervindue kommer til at bestå af transfers med spillere der har evnerne, men ikke er slået igennem på højeste niveau endnu. Bellusci vil eks. i denne sammenhæng være oplagt.

Jeg håber som jer andre også at Bertolacci vender hjem. Desuden også Caprari. Han har jeg en god fornemmelse af kan blive til noget stort. Derudover vil han også kunne tilføje noget meget tiltrængt speed i angrebet.

Man kan dog ikke fortænke de unge gutter i at søge mod andre klubber for at få chancen, når ikke engang topscoreren i en af de største talenturneringer får chancen på førsteholdet....

mexes
2516 indlæg.
d. 26. februar 2013

Jeg sidder lidt og føler, at vi ikke har et 100 % fastlagt spillekoncept.
Vi har kørt 3-4-2-1 på det seneste og det er egentlig også fint nok for mig, så længe, at der kommer kontinuitet over det.

Hvis vi kører en 3-4-2-1, så kan vores opstilling se således ud:

STEKELENBURG
MARQUINHOS – BURDISSO – CASTAN
TOROSIDIS – PJANIC – DE ROSSI – MARQUINHO
LAMELA – TOTTI
OSVALDO

STEKELENBURG
LAMELA – BRADLEY – DE ROSSI – MARQUINHOS
PJANIC – TOTTI
OSVALDO

Et alternativ kunne være, at vi kørte 3-4-1-2 i stedet.

STEKELENBURG
LAMELA – PJANIC – DE ROSSI – MARQUINHOS
TOTTI
DESTRO – OSVALDO

Der jeg vil hen på er, hvor vi så skal forstærke os til sommer.

Foruden at Marquinhos selvfølgelig skal hentes, så skal der minimum også en central midterforsvar mere ind! Og meget gerne en klassespiller, tak! Her vil Astori helt klart være min favorit!

Desuden skal både højre midt og venstre midt forstærkes, hvis vi skal gøre os gældende i toppen. Måske kan lamela køre højresiden, hvilket han jo gjorde super godt mod Sampdoria, men ellers skal højre siden også forstærkes. Det vil også give en super bredde. Venstre siden er nok mere vigitg at få handlet ind på. Så for at opsummere, så mener jeg vi skal have denne opstilling næste år:

Stekelenburg
Marquinhos - (>>NY<<) - Castan
(>>NY<<) - Pjanic - De Rossi - (>>NY<<)
Lamela - Totti
Destro

Det vil ser super godt ud!
Vi vil have både Torosidis og Piris som back up for forsvaret.
Samt Torosidis og Piris som back up på højre midt. Samt Lamela.
Bradley, Florenzi og Tachtsidis som back up på midten.
Marquinho og Balzaretti som back up på venstre side.
Og Osvaldo og Lopez som back up helt fremme.

[Rettet af: mexes - 26/02/2013 - 13:17]

kadir58
22 indlæg.
d. 26. februar 2013

Jeg mener helt klart at vi bør investere i forsvaret og evt. midtbanen.
Angrebet er faktisk rimelig stærkt. Dog kunne Icardi være et perfekt køb. Destro har ikke imponeret specielt meget.

I forsvaret kunne Okore være et godt køb, men flere engelske klubber er efter ham. Så det vil blive en udfordring at lokke ham til Rom. Tachisidis og Bradley er ikke stabili. Derfor kunne vi godt bruge en god midtbanespiller. Verratti ville være det perfekte køb, men tror ikke PSG slipper ham afsted. Alex Song kunne være et super køb, hvis Barcelona lader ham skifte. Ellers vil Matuidi passe rigtig godt ind i Roma's spillestil.

asromadk
3790 indlæg.
d. 26. februar 2013

Og med Verratti er det den samme historie som med Sanchez.. Man har simpelthen sovet i timen. Den handel lå lige til højrebenet for 2-3 år siden, og Verrattis agent har senere også udtalt, at det var en skam at der ikke var nogen italienske klubber der slog til lidt før.

Nu må klubben snart vågne op og hente unge spillere for at give dem deres store gennembrud. Man har selvfølgelig Lamela og Marquinhos, men det er ikke nok til mig.

Denner
527 indlæg.
d. 26. februar 2013

Roma-spiller er jagtet vildt, men bliver
se hvem her!!

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 26. februar 2013

Iføge Goal.com er Luca Antonelli fra Genoa og Dusan Basta fra Udinese i kikkerten til næste vindue. Angiveligt pga. stor utilfredshed med Piris og Dodos præstationer.

Jeg kan ikke helt forstå den store utilfredshed med Piris. Syntes han har spillet sig flot op igennem hele sæsonen og er blevet bedre og bedre. Sålænge han udvikler sig i en positiv retning virker det underligt at være så utilfreds med ham. Dodo - ja? Han har jo rigtigt haft så mange præstationer pga. manglende chancer, men hans niveau ti træning kan vi jo kun gisne om.

Alt i alt positivt at der er forståelse for at forsvaret IKKE har fungeret optimalt denne sæson. Det forekommer mig dog underligt at der ikke i stedet er fokus på Balzaretti og specielt Burdisso i stedet. Det er i den grad ham der har spillet i de kampe hvor vi er faldet helt sammen i forsvaret flest gange denne sæson!!

asromadk
3790 indlæg.
d. 26. februar 2013

Helt enig med Piris. Og Dodo kan man næsten ikke tillade sig at konkludere noget på. Han er uden tvivl en spiller som har nogle fysiske betingelser IMOD sig..

Men Rafael i United gør der jo godt efterhånden? - Små, 'svage' forsvarspillere kan sagtens udvikle sig og få kompenseret for utrolig meget.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 26. februar 2013

Hvis du mener lille og "svag" om Dodo er det faktisk ikke tilfældet. Han er 1.79 høj, og har en ret god fysisk fremtoning på banen for en så ung spiller syntes jeg.

Piris 1,74, ret lille. Men ret kropsstærk. :)

asromadk
3790 indlæg.
d. 27. februar 2013

Jeg vidste ikke hvor høj han var. Men i fremtoning minder han om Rafael, selvom Rafael er hele 7 cm lavere.

Men min pointe var jo netop, at om han så var 168, så mener jeg godt at han kunne udvikle sig til til en god spiller.

Piris er jeg også positivt stemt for - det eneste han skal have styr på er vel placeringsevne. Kan han udvikle en placeringsevne i verdensklasse, kunne han godt blive en genial forsvarspiller. :)

Romaneren
1727 indlæg.
d. 27. februar 2013

Piris skal ingen steder! Han bliver bedre og bedre, og er omsider ved at begynde at vise nogenlunde stablit niveau - og endda et relativt højt et af slagsen.

Det, vi skal bruge, er en midterforsvarer - og for gang nummer en million, så lad det da bare være Astori.

Lamela
2782 indlæg.
d. 27. februar 2013

Jeg tror ikke, vi skal regne med en Astori, eftersom forholdet til Cagliari er gået i vasken med vores skrivebordssejr. Cellino doesnt like us.

Men derimod Bochetti vil jeg mægtig gerne se i Roma. Han er bedre 1v1, og er hurtigere end Astori. Så er niveau forskellen på de to meget ens.

mexes
2516 indlæg.
d. 27. februar 2013

Så er niveau forskellen på de to meget ens.
?

Hvad er det lige du mener? :)

Jeg vil nu klart foretrække Astori. Jeg tror nu ikke forholdet mellem Roma og Cagliari er så skidt igen. Det var trods alt ikke Roma, som straffede dem.

Kim89
1171 indlæg.
d. 27. februar 2013

Hvad er der sket med Astoris skifte til Southampton er det gået totalt i vasken eller skal han der over til sommer???

Fordi hvis det er gået i vasken, så burde vi da have meget gode chancer for at hente ham, fordi vi må kunne smide flere penge på bord end Southampton :-) og mht Romas og Cagliaris forhold, så kan penge vel nemt bløde det forhold op igen, hvis det ikke er så godt som nogle lidt frygter.

Jonas
4091 indlæg.
d. 27. februar 2013

Det lader til at Astori handlen gik i vasken, men svært at sige hvad der sker til sommer. Man skal dog bestemt ikke undervurdere Southamptons økonomiske styrke! De hentede Ramirez i Bologna for omkring 12 mio. pund og fik angiveligt afvist et bud på Astori på omkring 8 mio. pund - og det ved jeg ikke om Astori er værd.

Ingen tvivl om at der skal en ny centralforsvar ind til sommer, da Burdisso nok vender hjem. Men afhængig af om træneren vælger at spille med 3 eller 2 centralforsvare. For ingen tvivl om at jeg synes Castan og Marquinhos skal være førstevalg. Så der skal hentes en spiller ind der kan leve med at være tredjevalg og er Astori klar til det?

Romaneren
1727 indlæg.
d. 27. februar 2013

Altså, HVIS vi beholder Andreazzoli og vores 3-mands forsvar, så skal vi ud og have en mand, der er ligeså god som Castan og Marquinhos, eller endda bedre. Og så er vi jo nok ude i noget, hvor der skal punges ud - jeg var slet ikke klar over Astori-buddet på de 8 mio. pund, for det er immervæk en sjat. Hvis vi alligevel er deroppe, så ville Bocchetti være et godt bud, men han er jo lige skiftet fra Rubin til Spartak, så det kommer nok ikke på tale. For at blive i Rusland, så kunne Criscito fra Zenit være en mulighed. Jeg har også en drøm om en mand som Höwedes, men det bliver sgu nok aldrig til noget. Men det er den klasse, vi skal være oppe i!

Ellers synes jeg ikke at der er den store grund til at købe for meget ind til det forsvar - en super midterforsvarer, og så har vi Piris som backup, og evt. også De Rossi, hvis det ser rigtig skidt ud. Måske purunge Romagnoli i allersidste instans.

Generelt set synes jeg at vores nuværende formation passer virkelig godt til vores spillermateriale, og der er slet ikke det samme behov for indkøb, som der var under Zeman og hans formation. En mand til det midterforsvar, og så er vi sådan set godt dækket ind på alle pladser.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 27. februar 2013

Hvis jeg skal være helt ærlig, så håber jeg sgu at Osvaldo ryger. Jeg er fandme ved at være træt af at se på hans evindelige offsides og hår-pilleri samt hans lade attitude i de fleste kampe. For ikke at snakke om de mange hjerneblødninger.

Ja, han har scoret pænt med mål. Men ikke mere end hvad man kunne forvente af en angriber til den pris. I opspillet er han simpelthen også for tung og langsom. Stopper alt for tit spillet. Dribler bolden hen til modstanderen uden problemer. Hans blik for spillet og medspillerne er hller ikke noget at råbe hurra for, for en spiller på hans alder.

Nej ud med ham, og ind med en mere ærgerrig angriber i mine øjne. Vi kan få bedre.

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 27. februar 2013

http://www.ilsussidiario.net/News/Calcio-e-altri-Sport/AS-Roma/2013/2/26/CALCIOMERCATO-Roma-osservato-Fischer-un-altro-gioiello-dell-Ajax-esclusiva-/367442/

Romadk
151 indlæg.
d. 27. februar 2013

Har i dag skulle læse om ulækre Barcas interesse for marquinhos . Men hvordan er vores ejer forhold på marquinhos ? Har vi ham bare på lån med købsoption eller ejer vi ham 100 % ?

asromadk
3790 indlæg.
d. 27. februar 2013

Serdar Tasci kunne også være spændende.

Denner
527 indlæg.
d. 28. februar 2013

Nu også Manu! indkast

BOversoe
74 indlæg.
d. 01. marts 2013

Jeg synes nu at klubben skulle arbejde lidt på at få nogle spillere ud, inden vi begynder at hente nye. Jeg frygter at vi snart sidder med et ret dyrt overskudslager igen.

asromadk
3790 indlæg.
d. 01. marts 2013

Enig

I princippet mangler der vel kun en midtstopper type. 1 spiller, og så er truppen så stor som den bør være. Så bør man ikke hente uden at sælge også.

Dvs. Skal ham Sau ind, bor Osvaldo ryge ud.

Skal Jung ind, skal Piris ud (jeg vil faktisk gerne beholde Piris).

Synes man skal få hentet en midtstopper og så have is i maven. Og kun købe hvis der opstår en unik mulighed. Fx hvis Hiquain eller sådan pludselig bliver mulig.

Der er masser talent i klubben, spil dem ind på holdet istedet for at blive ved med at lave bytte-bytte købmand middelmådige spillere imellem.

Daniele16
175 indlæg.
d. 02. marts 2013

Thiago! Thiago fra FC Barcelona, det ville være ren klasse, har fuldt ham gemmen 3 år nu og han bliver bedre og bedre, han er ung,hurtig, godt oveblik og føre bolden godt rundt! Jeg tvivler på Barca vil lade ham gå, men jeg kunne godt se han var en mulighed da han er andet valg, og tidligere har udtalt han gerne vil prøve noget andet end Barca.

asromadk
3790 indlæg.
d. 02. marts 2013

Der er bare ikke brug for ham i start 11 - og så skulle det virkelig være fordi man fik ham smidt i nakken - ellers kan jeg slet ikke se hvad man skulle med ham.

P.Totti
1008 indlæg.
d. 02. marts 2013

Thiago ville være fantatisk, men dog meget urealistisk!!

han er virkelig en klassespiller. han ville starte inde på stort set alle hold, hvilket fortæller noget om hans talent. hvis vi køber ham har vi sikret vores midtbane for mange sæsoner, de rossi, pjanic og thiago, av av ville være vildt.

1

Daniele16
175 indlæg.
d. 02. marts 2013

Helt enig p.totti! Pjanic og Thiago farligt makkerpar!

asromadk
3790 indlæg.
d. 02. marts 2013

Synes egentlig de minder for meget om hinanden - noget der vil resultere i for meget boldflytteri.

Derimod synes jeg (den vel også langt billigere løsning) evt. Bertolacci istedet ser bedre ud. Han er mere gennembrudstærk og en reel trussel i dybden. Noget Thiago på ingen måde er. Thiago en (meget dygtig) stationær playmaker.

1

[Rettet af: asromadk - 02/03/2013 - 20:18]

Daniele16
175 indlæg.
d. 03. marts 2013

Icardi ind!

Lamela
2782 indlæg.
d. 03. marts 2013

Vi har Destro. Det burde være nok med enkelt stort talent.

Han skal bare have støtte af en erfaren angriber ved siden af. Drømmen er Cardozo. Slet ikke en umulig handel, men det kræver Sabatini, kigger efter spillere i andre kontinenter end Sydamerika.

asromadk
3790 indlæg.
d. 03. marts 2013

Nej ellers tak til Icardi. Primavera holdet bugner af offensive talenter - og som det nævnes, så har man allerede Destro- det er nok. Icardi er samme type på alle måder, og der er ikke plads til dem begge.

Cardozo ville være fantastisk. Intet mindre. Deaværre tror jeg ikke Roma kan lokke ham uden CHL. Og han ville skulle lave handelen i al hemmelighed tror jeg, da der sikkert er flere klubber der ville nuppe ham istedet hvis de fandt ud af at der var accepteret bud på ham .

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 05. marts 2013

Min drømme signing ville helt klart være Edin Dzeko! En dyr herre, ja, men tror fandme han vil kunne bombe oppe i toppen! Meget mere end osvaldo hvert fald..

asromadk
3790 indlæg.
d. 05. marts 2013

Dzeko ville være vild.. Men så er Cardozo dog stadig mere realistisk! :)

Realistisk ville det vel også være at hente Dusan Tadic som vi tidligere har været ude efter. Jeg tror virkelig at han kunne blive en superstjerne under de rigtige betingelser. Han er vel typen der pludselig skifter til Dortmund etc. og så bliver han et 50 mio emne for de helt store.

Kunne det ikke være fint hvis han tog det spring i Roma? - Jo tak.

Lige pt. er det kun Lamela som er gennembrudstærk (og vel også Nico Lopez).

Tadic kunne supplere Lamela/Totti så angrebet blev mere uforudsigeligt.

http://www.youtube.com/watch?v=IuOZxMJ3Z68

Hauge
80 indlæg.
d. 05. marts 2013

Dortmund - Shakhtar tak for kaffe. Skal da lige love for at Dortmund har en ung spiller jeg godt kunne se trække i en Roma trøje det er Marco Reus

[Rettet af: Hauge - 06/03/2013 - 00:04]

mexes
2516 indlæg.
d. 06. marts 2013

og Real Madrid har en spiller der hedder Ronaldo, som jeg gerne vil have... ;) Jeg tror vidst at alle klubber gerne vil have Reus på deres holdliste ;)

1

Hauge
80 indlæg.
d. 06. marts 2013

ja forsatan Ronaldo og Reus på Romas hold det ville ikke vær skidt. Så kan vi klare så de næste par år ;)Også bliver det jul en gang om ugen. Drømmer bar lidt:)

asromadk
3790 indlæg.
d. 06. marts 2013

Roma er ikke dygtige nok til at finde dem. Desværre.

Med Lamela er man tæt på, men det kræver at man også finder andre - så han ikke skal gøre det ene mand.

Dortmund henter Reus for 18 mio euro. Det er mange penge - men med den sportslige succes man kan få ved at lave disse investeringer, er jo enorme. Så synes det er synd man ikke i højere grad er i stand til at finde spillerne på de HELT rigtige tidspunkter.

Dusan Tadic kunne passende være denne type spiller - skifter han først klub en gang mere, er løbet kørt.

15 mio euro for C.Ronaldo fra Sporting var vel heller ikke nogen helt dårlig handel (selvom mange snakkede om, at det var mange penge for så ung en spiller)..

Jeg synes klubben skal være modigere. Siger ikke man skal sprænge banken, men ikke være bange for at smide nogle penge på bordet for morgendagens talenter. Istedet for at blive ved med at lede efter den 'økonomiske mellemvare' steder (primært i Sydamerika) hvor markedspriserne generelt bare er lavere.

Som en træner i superligaen udtalte på et tidspunkt (kan ikke huske hvem):
"Man er nødt til at kigge på de billige markeder, for at få kvalitet for små penge".

Det ville bare klæde Roma en gang imellem at hente store talenter på det europæiske kontinent.

Næsten modsigende:
men hvad med at hente Macheda hjem til Italien? - Han er jo pt. udlejet, og noget kunne tyde på at han ikke har en fremtid i United.
Han kunne være et spændende supplement til Osvaldo - Jeg tror egentlig at han ville slå ham af.

[Rettet af: asromadk - 06/03/2013 - 13:26]

Hauge
80 indlæg.
d. 06. marts 2013

Macheda held sikkert var en fremtidens mand for Roma vikker som en god og stærk angriber

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 06. marts 2013

Vi har Nico Lopez og en masse andet talent speciel rumænsk så synes bare vi skal gøre som Dortmund og give den tillid og lade dem vokse... Og ikke købe altid

asromadk
3790 indlæg.
d. 06. marts 2013

Ja, Bumba kunne jeg godt tænke man også gav chancen allerede engang i den her sæson. Han har jo debuteret på landsholdet allerede for 1 år siden. Ret vildt.

http://www.youtube.com/watch?v=f8JbrKUWXUE

erlind
89 indlæg.
d. 07. marts 2013

Er Macheda ex-lazio spiler, eller Lazio fan, eller noget i den dur?
TRor jeg læste det et sted.

Arsi
725 indlæg.
d. 07. marts 2013

Vi skal godt nok ikke have Macheda.
Han er fra Lazios ungdomsafdeling og derfor er chancen for at han er lazio fan stor og derfor vil han nok ikke lave en Candreva.

Han skal bare ikke spille hos os af 2 grunde:
1.Gammel Lazio spiller
2. Han er ikke god nok overhovedet.

1

asromadk
3790 indlæg.
d. 07. marts 2013

Han kom fra deres ungdomsafdeling ja.

Og efter at have læst lidt på på det, så kunne noget tyde på at han har holder mere med dem end jeg havde husket.

Han er født i Rom - men boede indtil han var 11 med sin familie i Brindisi (ved østkysten næsten helt nede i 'hælen' ikke langt fra Lecce).

Han skiftede som 16 årig til United. Det er ikke mange år han har været i Lazio - men flere steder står det omtalt som at "han altid havde holdt med dem"..

Jeg tvivler nu på at det er noget 8 gode år i roma ikke kunne 'annullere' :)

asromadk
3790 indlæg.
d. 07. marts 2013

Klubben skulle have "Walter Gael Sandoval" til prøvetræning.

- Mexicansk angriber årgang 95 fra Santos Laguna.

asromadk
3790 indlæg.
d. 07. marts 2013

Klubben skulle have "Walter Gael Sandoval" til prøvetræning.

- Mexicansk angriber årgang 95 fra Santos Laguna.

Hauge
80 indlæg.
d. 07. marts 2013

NU må de godt snart kigge på spiller med EU-pass :)

asromadk
3790 indlæg.
d. 07. marts 2013

Altså så længe de er så unge, så synes jeg det er fint. Så kan de for min skyld være fra Sri Lanka.

Kunne jo være han var en stjerne i svøb. De skal hentes unge! :)

Hauge
80 indlæg.
d. 07. marts 2013

Ja man skal kigge efter de unge spiller stjerne eller ej syntes bar at vi kigger lidt for maget efter ikke eu spiller og er held med på at prisen er en andet i forhold til en eu spiller

Kim89
1171 indlæg.
d. 07. marts 2013

En spiller jeg godt kunne tænke mig vi holdte lidt øje med det er Graziano Pelle fra Feyenoord, han er godt nok 27år og har aldrig rigtig scoret mål før, men i denne her sæson er han kommet i gang, 19 mål i 21 kampe. Det må siges at være ret godt, også selvom det er en svagere liga end Serie A.
Han er 193cm høj og fysisk stærk, så altså det jeg vil kalde en rigtig angriber.

Dog vil jeg godt sige at jeg ved ikke om vi skal hente ham til sommer, men hvis han nu fortsætter med at bombe løs næste sæson også så kunne man jo overveje det. Fordi det jeg har set til ham så kunne han godt være sådan en ny Luca Toni, han var jo også de der 27år da han for alvor begyndte at bombe mål i kassen.

Romadk
151 indlæg.
d. 08. marts 2013

Vi skyder godt nok i øst og vest. Jeg synes at Roma skal hente dygtige spillere fra mindre serie a klubber. F.eks. vores køb af Vucinic, shit han var god, bare ærgeligt vi ikke kunne holde på ham. Derfor synes jeg at vi skal kigge på navne som Immobile (Genoa), Bellusci (Catania), Astori (Cagliari), Alejandro Gomez (Catania), Icardi (Sampdoria), Acerbi (Atalanta) eller Belfodil (Parma). Disse spillere er allerede gode spillere, og har potentiale til at blive landsholdspillere for deres respektive lande, hvis de kommer til en større klub som f.eks. AS ROMA. :)

Forza Roma

Hauge
80 indlæg.
d. 08. marts 2013

Er det ikke meningen med denne tråd ??... At vi kan komme ideer, ønsker og forslag til indkøb af spiller til Roma. Jeg synges at der er kommet mange gode forslag til nye spiller i tråden her.
Men der skal hentes kvalitets spiller og ikke kvantitets spiller. fx heller 2 kvalitets spiller end 4 okay spiller. Vi har jo alle bare den største interesse for Roma fremtid.

AS-Roma-Italien
1695 indlæg.
d. 10. marts 2013

Graziano Pellè siger jeg bare!

20 mål i 22 kampe. Den mand er jo for vild.

Hvorfor i alverden spiller han ikke i den italienske liga?

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. marts 2013

Sådan der :D Godt at høre der er andre end mig der er lidt vild med ideen om at Pelle til Roma :D

Hvorfor han ikke er i den italienske liga, det kan måske skyldes at han ikke tidliger i karrieren har bombet mål i kassen, det er først her i den her sæson han åbenbart er begyndt på det.
Men det kunne da være spændende at holde øje med ham, fordi han har nogle gode kvaliteter, som Roma mangler. Målfarlighed og uhyggelig stærk i hovedspillet.

1

AS-Roma-Italien
1695 indlæg.
d. 10. marts 2013

Altså der jo nogle som blomstre op tidligt og andre der gør det senere karriere.

Jeg forstår heller ikke hvorfor han ikke er i Italiens trup. Men på den ene side så går det jo super godt for Italiens Landshold. På den anden så skal man jo tage folk der er brandvarme i øjeblikket.

Tror dog godt at han kan overtage Osvaldo's plads i Italiens trup her til Marts.

Pelle til Roma - ja tak! Kun godt han er Italiano :)

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. marts 2013

Det er jo det, Luca Toni er jo nok det bedste eksempel på en spiller der slog igennem i en meget sen alder.

Ja altså han burde jo være god nok til landsholdet, det eneste der er i mod ham er vel at Æresdivisionen ikke regnes for lige så god som Serie A.
Men jo, hvis man holder ham op mod Osvaldo, så burde Pelle bestemt have en god chance for at komme med landsholdet næste gang.

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. marts 2013

Altså har I set ham spille eller kigger i bare statistikker?

Har set ham spille adskillige gange - og han er altså ingen åbenbaring. Standard angriber på et middelniveau. Det er flot at han har scoret så mange mål den her sæson, men der er en grund til han ikke har slået igennem (før nu kunne nogen mene, jeg er påpasselig med det).

Han har været yderst ineffektiv i store dele af sin karriere og hører, undskyld mig, på ingen måde hjemme i en større klub end Feyenoord. Han ville blive et større flop en Baptista i Roma.

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. marts 2013

Ja jeg har set ham spille de sidste 3 kampe, så det er ikke meget, men jeg syntes det jeg har set blandet med statistikkerne siger at han muligvis kan være ved at bryde igennem, og jeg understreger lige KAN, fordi som jeg også skrev i mit første indlæg om ham for nogle dage side, så vil jeg gerne have at han har mindst 2 sæsoner i træk før man bedømmer om han er en super bomber eller bare er en af de spillere der har en god sæson men resten af karriren er bare lort.

ClausA
263 indlæg.
d. 10. marts 2013

Han er slet slet ikke go' nok.. Burde på ingen måde komme på tale...

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. marts 2013

Men hvorfor burde han ikke komme på tale???? hvad er forskellen på ham og alle de unge syd amerikanere som bliver rygtet til klubben??? Dem ved vi jo heller ikke om de er gode nok.

Pointen er at for at vi kan blive et rigtigt top hold, så har vi brug for en rigtig angriber, en der kan banke mål ind, stort set hver kamp. og en som har noget fysik, så han kan dominere i feltet.
Altså en Osvaldo type der gider arbejde og kan finde målet :D

Altså stode det til mig kunne vi da godt hente eksempelvis Mario Gomez, fordi han er samme type spiller, men det er vel ikke særlig realistisk???? Så derfor sker der vel ikke noget at holde øje med Pelle, man kan jo godt kigge uden at man skal købe :D

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. marts 2013

Manden har scoret 54 mål i 195 kampe. Der var en årsag til at han ikke slog igennem i serie a. Han er ikke god nok.

Man vælter sig ofte i chancer som spydspids i holland, og det er da også her han har scoret de 34.

Ingen grund til at han skulle ind og spille istedet for klubbens egne. Når det så er sagt, så er det stadig at foretrække at der bliver hentet en klasseangriber - fx Cardozo.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. marts 2013

Det er rigtig nok, men Luca Toni havde jo heller ikke scoret vild mange mål før han blev de der 27-28år. Så hvis man sammenligenede de to kamp/mål mæssigt så ville de nok se forholdsvis ens ud, så det behøver ikke være grund til at afskrive Pelle.

Men det kunne den med at han spiller i Holland godt være og det er da også derfor at jeg gerne vil se ham lidt and i et par år inden man eventuelt hentede ham. Fordi godt nok er spillere som Van Basten, Van Nistelrooy, Bergchamp, og Ronaldo slået igennem i Holland og har fået succes i de store ligaer, men der er jo også spillere der ikke har, Kezman og Thomasson blandt andet. Så det trækker jo Pelle ned, det vil jeg godt indrømme.

Ja der skal hentes en klasse angriber, der er vi enige, men hvor realistisk er sådan en som Cardozo?? vil han ikke hellere blive i Benfica?
Og hvis man gør det op hvilke klasse angribere er så realistiske at vi kan få fat i?

Romaneren
1727 indlæg.
d. 10. marts 2013

Jeg kan drøngodt lide Pellé og har stor sympati for ham som spiller, men jeg tror sgu ærlig talt ikke at han er den rigtige mand for Roma. Han er sgu ikke god nok. Altså, dem der klager over Osvaldos boldbehandling får i hvert fald ikke mere for pengene ved Pellé. Ja, han har haft en vild sæson i Feyenoord - men vi skal stadig ikke længere end ét år tilbage før han lavede 4 mål i 12 kampe i Serie B for Sampdoria. Han har bare gang i sit livs sæson.

Jeg håber ikke at Roma bliver den klub, der betaler for mange penge til sommer for at se, at han ikke har niveauet til europæisk topfodbold. Vi er rigtig meget bedre tjent med at få Osvaldo i gang igen, han HAR klassen til at score i Serie A, og forhåbentlig er det bare personlige problemer på hjemmefronten, der gør, at det ikke kører lige i øjeblikket. Så kan man selvfølgelig argumentere for at det er utrolig uprofessionelt, og det er det vel egentlig også, men angribere er nogle sære ego'er! :)

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. marts 2013

Ja at få Osvaldo i gang ville være den bedste løsning :-)

sebbews
270 indlæg.
d. 10. marts 2013

Burak Yilmaz er manden der kan løse vores angriber problem!!!

1

Lamela
2782 indlæg.
d. 11. marts 2013

CALCIOMERCATO ROMA - La Roma continua a seguire Pierre Emerick Aubameyang. L’attaccante del Saint Etienne, che ha militato anche nel Milan, piace molto a Sabatini. Sull’attaccante resta vigile l’Arsenal, che appare in vantaggio, ma i giallorossi non vogliono darsi per vinti. Secondo il sito specializzato TMW, la cessione ben remunerata di Osvaldo regalerebbe al club la liquidità per cercare di dare l’assalto all’ex attaccante rossonero.

Ja tak.

Sexy angreb vi kommer til at have, hvis det her sker.

asromadk
3790 indlæg.
d. 11. marts 2013

Neeeeeeeeeeeeej...

Han er så elendig hahah!! Virkelig!! Så fanme hellere Pellè (det siger lidt om hvor lidt jeg ønsker Aubameyang).

Ej ej ej det må bare ikke ske. Klubben er proppet til kanten med offensive talenter og så er man efter et af rivalernes kæmpe flop som har fået en smule gang i karrieren.

Lamela
2782 indlæg.
d. 11. marts 2013

En stationær Pelle frem for en hurtig, teknisk stærk angriber, der har bombet i en stærkere liga end Eredivise i mere end 1 sæson? Nej Tak.

Henry og Viera slog hellere ikke til i Juve og Milan, men de klarede sig da okay i Arsenal. Fordi man ikke slår igennem på et hold i en ung alder, så betyder det ikke, at talentet er væk. Det er der set en del eksempler på.

Desuden er han 23 1/2 år gammel, og er vel mere eller mindre over det stadie, man kalder for talent.

[Rettet af: Lamela - 11/03/2013 - 22:03]

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 11. marts 2013

Den er svær med Aubameyang. Umiddelbart lever han mere på en utroligt høj speed end sin teknik. Den speed gør sig altså uden tvivl bedst på et hold der får plads til at spille fremad banen. Altså et hold der ikke forventes at styre kampen. Der må vi gå ud fra at vi i de fleste tilfælde kommer til at spille mod hold der står utroligt langt tilbage på banen, og kompakt. Der bliver dermed ikke plads til at han kan udnytte sin speed til fulde i de fleste kampe.

Han har dog ud fra Youtube klip en rigtig god evne til at rykke fra modstanderen på utroligt korte afstande og dermed komme først på bolden, og frem til bolde, før modstanderen. Eks. ved korte indlæg tæt på mål. Hvis vi kan udnytte det til fulde, samtidig med at vores kreative spillere kan komme til at spille ham i dybden, ja så kunne det være et fint køb.

Er det ham eller Osvaldo ville jeg helt klart vælge Aubameyang. Jeg tror han har forstået reglen om offside.

asromadk
3790 indlæg.
d. 12. marts 2013

Nu var min sammenligning med Pellè også lettere sarkastisk og sigende for hvor lidt jeg ønsker Aubameyang. :)

Ser bare absolut ingen grund til at hente ham. Det er jo ikke engang en fri transfer fx. Men en spiller klubben så ville bruge penge på - det er helt ude i hampen. Ellers tak, så giv Nico Lopez spilletid og lad klubbens unge talenter komme til istedet.

Anker Metallica
88 indlæg.
d. 13. marts 2013

Hvad med Alvaro Negredo fra Sevilla ?
Klubben har vist fået sig en ret stor gæld, så kan være nød til at sælge ham for at få penge til klubben. Han er da en super god angriber og kunne da være et genialt køb, hvis vi kunne få ham billiget :)

asromadk
3790 indlæg.
d. 13. marts 2013

Negredo. Jeg er ikke fan.... Jeg mener igen man har at gøre med en spiller som ikke for alvor kan gå ind og forstærke holdet i forhold til de spiller som allerede er i klubben.

Skal man kigge mod Sevilla er det kun Rakitic og Perotti der ser fornuftige ud synes jeg.

Kasper Hørlyck
182 indlæg.
d. 13. marts 2013

http://www.bold.dk/nyt/Roma-lurer-paa-River-Plate-stopper

tdj89
867 indlæg.
d. 13. marts 2013

Fra bold.dk

- Vi kigger på spillere i Sydamerika, og det mest populære navn lige nu er German Pazzella. Han bliver fulgt af to italienske klubber, inklusiv Roma. Vores forhold med River har været godt, siden vi hentede Erik Lamela, så det arbejder vi med, siger Krausz.

Lamela
2782 indlæg.
d. 13. marts 2013

Daym et mål fra Isco.

Ham ku jeg godt se i Roma, hvis Pjanic røg videre til sommer. Der er Laudrupsk/Zidanesk over ham.

Jeg tror ikke, han er så dyr igen, men tanke på det økonomiske situation, som Malaga befinder sig i.

tdj89
867 indlæg.
d. 13. marts 2013

Han må anses som fuldstændig urealistisk.

asromadk
3790 indlæg.
d. 13. marts 2013

Isco er da helt udelukket. Hvordan skulle Roma nogensinde kunne hente ham? Lidt det samme med Burak Yilmaz. Det er spillere der hvis de ryger videre fra deres respektive klubber skifter til sportsligt langt større klubber end Roma.

Oscar Cardozo er stadig lidt a là det samme, men synes han er mere realistisk. Hvis Benfica og ham selv er indstillet på et skifte tidligt på sommeren, og hvis Roma så handler hurtigt og på det helt rigtige tidspunkt uden for mange forhandlinger, så tror jeg faktisk godt det ville kunne lade sig gøre.

Men det kræver at man pleaser mht forhandlinger og ikke trækker tingene i langdrag.

Alt sammen kan kun ske hvis der er europæisk for Roma næste sæson.

--> Ellers må klubben tage til takke med Aybameyang og en ny Loria:(

Lamela
2782 indlæg.
d. 14. marts 2013

Han er en spiller en plads, hvor de største klubber allerede er godt besat på.

På opstillingen ligner han spiller en venstrekant, men på banen ligner det mere, han spiller den frie rolle, som falsk 9'er.

Psg: Pastore, Lavezzi, Lucas
City: Nasri & Silva, Kun
Arsenal: Cazorla, Ramsey/Gervinho, Poldi
Barca, Chelsea, Bayern & Real er mere end godt besat
United: Kagawa, Anderson, Rooney & RvP

Tilbage står Liverpool og de italienske klubber. Hvor jeg kun ser Milan og Juve, står stærkere end os. Inter er ved at bygge nyt op, jeg vil mene, vi er foran dem.

Málaga kan ikke spille CHL næste sæson pga.økonomisk karantæne.

Så, hvis vi hiver penge pungen op, kan vi da sagtens gå efter ham.

Lamela
2782 indlæg.
d. 14. marts 2013

Men det kræver lige, vi udvider markedet til andet end Sydamerika.

sebbews
270 indlæg.
d. 14. marts 2013

Hvordan kan du sige at Oscar Cardozo er realistisk, men ikke Burak Yilmaz!

asromadk
3790 indlæg.
d. 14. marts 2013

Oscar Cardozo er stadig lidt a là det samme, men synes han er mere realistisk.

MERE realistisk. Han er stadig temmelig usandsynlig, men mener Burak har en alt for god sæson til at han ville skifte til Roma. Enten bliver han i Gala og bygger videre, eller også er der en storklub der melder sig på banen. Vi snakker en brandvarm CHL topscorer.

Cardozo derimod kan gå under radaren hos storklubber tror jeg. Hypen har lagt sig en smule omkring ham, og måske man kunne overhale andre klubber indenom og gøre et scoop. Vel og mærke HVIS Cardozo og Benfica pludselig er indstillet på at deres veje skal skilles og HVIS Roma kan tilbyde europæisk.

@ Lamela, siden hvornår har de pengestærke storklubber holdt igen med indkøb ud fra tanken om "at vi har hvad vi skal bruge". De køber i overflod, og der er flere klubber der ikke vil lade andre nuppe Isco - ergo kommmer der budkrig.

Det handler om hype - og Roma har kun mulighed for at hente disse kvalitetspillere hvis man finder dem før eller efter gode perioder. Evt. spillere der er i en bølgedal.

Gad vide om Robben får kæmpet sig tilbage hos Bayern?

tdj89
867 indlæg.
d. 14. marts 2013

@Lamela

Nej nej og atter nej. Isco er fuldstædig urealistisk af flere grunde.

1. Han er det største spanske stjerneskud pt. Ikke nok med det, så har han allerede slået igennem i en topklub. Dette medføre bl.a., at når han skifter fra Malaga, så bliver det et skridt op. Det er Roma ikke.

2. Han er ikke billig som du mener. Det er muligt, at Malaga grundet den økonomiske situation er mere åben. Men grundet hans talent og præstationer, så er efterspørgslen stor, når Malaga vælger at sælge.

3. Han er simpelthen for dyr pga overstående.

Der er virkelig nogen herinde som har brug for et realitettjek herinde når vi snakker spillere.
Vi er pt bare en midterklub i Italien som ikke engang spiller europaleague. Vi er altså ikke en attraktiv klub at komme til.
Jeg er 125 % sikker på, at vi den dag i dag ikke vil kunne hente spillere som Stek og Pjanic. Det siger lidt om situationen og hvem vi kan hente. Igen falder den tilbage på Isco som urealistisk.

[Rettet af: tdj89 - 14/03/2013 - 16:05]

asromadk
3790 indlæg.
d. 14. marts 2013

Helt enig tdj. Og Lamela for den sags skyld.

Torosidis er vel også et scoop. Roma kan umuligt have været den eneste klub ude efter ham. Men der har nok været nogle gode kontakter som følge af at interessen langt fra var ny.

Men ja, det er helt galt at snakke om Isco og Burak. To brandvarme fyre. I modsætning til football manager, så betyder form utrolig meget i virkeligheden. Isco bliver først aktuel hvis Malaga går ned i næste sæson med Isco på holdet, ejerne trækker sig og Isco vil væk. Og så vil det endda stadig sikkert være en umulig kamp at vinde.

Hvis Burak skifter ender han som erstatning for fx Lewandowski. Kunne jeg sagtens forestille mig - Dortmund har en hel del at tilbyde pt.

1

[Rettet af: asromadk - 14/03/2013 - 18:00]

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 14. marts 2013

Hmm vidste ikke lige hvor jeg skulle sætte det ind. Men sheikhen med de 100 millioner euro er blevet droppet af klubben.

Synd at det ikke lykkedes. Det var sgu mange penge. Men fandme dejligt at se at klubben er kritisk og ikke agerer desperat på enhver lille mulighed! Fornuftigt at der er ro og kølighed i baglandet syntes jeg!

Nicklas95
326 indlæg.
d. 18. marts 2013

Destro, Lemala, Florenzi, Osvaldo, Totti, Marquinho...

Er jeg den eneste der stadig, sidder med den tanke at vi virkelig mangler en mand, der bare scorer HVER gang? EN god stabil angriber ville være fantastisk..

Basnandez
157 indlæg.
d. 18. marts 2013

Spillere der kan score og som er realistisk for Roma kunne være
Aubameyang? Negredo? Rhodes? Austin? Bacca? Bony?

1

tdj89
867 indlæg.
d. 19. marts 2013

Hvad med en spiller som Doumbia? Ham har vi hvis tidligere været interesseret i.

mexes
2516 indlæg.
d. 19. marts 2013

Jeg har stor tiltro til, at Destro bliver manden, der kommer til at bombe for os i fremtiden.

Romadk
151 indlæg.
d. 19. marts 2013

Isco er i mine øjne også total urealistisk og på de pladser som han spiller er vi også ganske godt besat.

Jeg har også tiltro til Destro, men vi skal stadig have en anden angriber i stedet for prinsesse Osvaldo - ham kan jeg ikke holde ud længere. Hvad med German Denis eller Ishak Belfodil ?

Arsi
725 indlæg.
d. 19. marts 2013

Nej til German Denis!

Og der er sgu rygter om at Osvaldo vidst vil væk. Det har nogle italienske facebook sider skrevet lidt om :-)

Skytt0
1532 indlæg.
d. 19. marts 2013

http://www.bold.dk/snak/index.php?action=thread&id=3098078

Køb, Køb, Køb!!!!

Nicklas95
326 indlæg.
d. 20. marts 2013

Kender kun Dede fra FIFA, men der er tilgengæld et BÆST! spillets bedste efter min mening.. nogen der har bedre kendskab til ham?

Lamela
2782 indlæg.
d. 20. marts 2013

Arh spillets bedste ligefrem?

Chiellini & Thiago Silva er dog bedre end Dedé. Men til prisen er han self. god.

Back to the point.

Jeg ved ikke, hvad en Ogbonna koster. Men, vi burde gå efter ham eller Astori, da de er italianere, og vi har nok südamerikaner / udlændinge i truppen.

Astori er måske en smule svær, grundet vores skrivebordssejr. Men mon ikke den kære Baldini, kan få charmeret sig ind hos Cagliari.

Desuden rygtes der, at Naingolan ryger til et beløb omkring €10.mio. En bomstærk to vejs midtbane spiller, der både kan score mål og lægge de rigtige afleveriger. Ham vil jeg bestemt ikke have noget imod at have i truppen.

1

[Rettet af: Lamela - 20/03/2013 - 12:24]

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 21. marts 2013

Jeg har læst mig til at Sabatini er meget interesseret i at hente jovetic til klubben fra Fiorentina. Og italienske medier hævder at vide at Sabatini vil forslå osvaldo + en pose penge for at få handlen igennem.
Men det er sikkert bare rygter, men overvej det lige, ku være konge!!! Så har vi en stabil målscore hvis det sker.

Kilden er fra en officiel fan side for balkan fans på facebook.

mexes
2516 indlæg.
d. 21. marts 2013

Det kunne være en vild handel! Men forstår ikke hvorfor du siger, at vi så vil have en stabil målscore, hvis det skete? Jovotic har scoret et mål mere end Osvaldo og Totti - og et må færre end Lamela?

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 21. marts 2013

mente vel bare at det ville være rart med en angriber der har potentialet til at score i hver kamp og ikke svinger for meget i formen som vores kære osvaldo. I bund og grund en meget bedre angriber efter mening, og som kun er 23 år. KÆMPE potentiale :)

[Rettet af: RomaFanVejle - 21/03/2013 - 14:10]

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 21. marts 2013

Er der nogen der har lagt mærke til at vores tidligere venstre back Antunes nyder stor succes i Malaga efter han kom til her til vinter.

[Rettet af: Knudsen-rk - 21/03/2013 - 21:45]

sebbews
270 indlæg.
d. 21. marts 2013

han spiller da i malaga gør han ikke????

Hauge
80 indlæg.
d. 21. marts 2013

Det er typisk de spiller Villareal hender : Fx Dirgo Forlan,Juan Román Riquelme kom til og fik stor succes. De må have noget i vandet i Villareal

Jonas
4091 indlæg.
d. 21. marts 2013

Jo imponerende at han spiller i CL med Malaga!

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 21. marts 2013

Jo Malaga selvfølgelig :)

Denner
527 indlæg.
d. 22. marts 2013

Salg/bytte med Osvaldo for Jovetic? indkast.dk

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 24. marts 2013

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/PremierLeague/article1942908.ece

sover vi her ?

Hauge
80 indlæg.
d. 24. marts 2013

Ricky van Wolfswinkel er en spiller jeg godt kan lige og jeg synes at han spildet godt i den hollandsk liga men jeg er bar ikke sikker på at han vil så i gemen i serie a.
jeg ser ham kun som en god spiller og ikke topklasse angriber.
Jeg toger ikke at han kan blive beder end Osvaldo det svagere
Jeg ville gerne sige nej... MED der er ikke den store forskæl på hollandsk og portugisiske liga.

Og han blev sammlignet med ruud van nistelrooy i en tid som det ny hollandsk top angriber men tiden vil vise om han slår i gemmen Premier League.
Og 75 millioner kroner er vel en okay pris for en mulig top angriber i Norwich.
Men laver han en 15 til 20 mål i Premier League så vil jeg sige Ja.
Vi har sovet i timen må vi se hvad der sker.

[Rettet af: Hauge - 24/03/2013 - 19:58]

Romaneren
1727 indlæg.
d. 25. marts 2013

Juhuuu! Stek vil blive i Roma. Så lad os i hvert fald betragte hele den sag som lukket!

Roma-keeper: Vil gære VM's bedste

Daniele16
175 indlæg.
d. 28. marts 2013

Jeg håber virkelig vi kan få icardi! Ser en kæmpe fremtid i den knægt, og ham i roma hvor han har totti til at lære efter? Kan kun blive godt! Og hvis Mario gomez kommer på overskudslager i Bayern synes jeg også man skulle få fat i ham!

matti92
179 indlæg.
d. 31. marts 2013

Jeg håber at vi kan lokke en mand som benteke til klubben !

asromadk
3790 indlæg.
d. 31. marts 2013

Benteke? really?

matti92
179 indlæg.
d. 31. marts 2013

14 mål i Premier League
Aston villa rykker måske ned dermed kunne han blive et scoop
Udover det er han en one man army for Aston villa
Hvorfor skulle han så ikke kunne gøre det godt i Roma?

asromadk
3790 indlæg.
d. 31. marts 2013

Fine argumenter; og han ville heller ikke være en katastrofe tror jeg. Men, altså. Jeg forventer bare så meget mere. Skiller man sig af med Osvaldo (og Borriello) og står uden muligheden for at hente en klasseangriber, så kunne han være en OK billig mulighed (vel og mærke indtil man kan få hentet noget kvalitet med stort K).

sebbews
270 indlæg.
d. 31. marts 2013

tror ikke du skal regne med Benteke er billig, efter de præstationer han har leveret for Aston V.
han bliver nok heller ikke billiger af at Chelsea tidligere har vist interesse.

asromadk
3790 indlæg.
d. 31. marts 2013

Puha Fischer bliver bare ved og ved. Hvad med bare at smide det han koster til sommer og få sikret en så dygtig spiller. Han har målnæse, og det er virkelig noget Roma mangler.

Denner
527 indlæg.
d. 06. april 2013

SENESTE RYGTE: Roma efter Saint Etienne angriber Indkast.dk

1

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 06. april 2013

Håber han kommer.. Jeg tror på han kan bombe i Serie A! Den franske liga minder jo også meget Serie A..

Lamela
2782 indlæg.
d. 06. april 2013

Vi kan sagtens bruge hans hurtighed. Det kunne være et vildt offensive med Coco og Aubem.

Men jeg håber stadig vores første prioritet er en midterforsvar og en venstreback. Men det kommer an på, hvem er der træner for os i næste sæson.

Hvis AA forbliver, ser jeg gerne to stks. midterforsvare og, så vi må klare os med de backs vi har i forvejen. Forhåbentligt kan DODO have lagt sit skadeshelved bag sig.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 07. april 2013

Ja Aubemeyang lyder ikke helt dum. Holdene i Ligue 1 er ofte også meget organiserede, lidt a lá Serie A. Så springet i det taktiske er ikke så stort, vil jeg umiddelbart formode. Om end ikke andet, hvis han har lært off-side reglen er han allerede bedre stillet end prinsessen.

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. april 2013

Benteke vil væres voldsom lækker at tilføre i truppen, men jeg tror desværre ikke, Sabatini ved han overhovedet eksistere.

Så ham skal vi nok ikke regne med. Desværre, havde jeg gerne ham i Roma. Der er lidt Drogba light over ham.

1

matti92
179 indlæg.
d. 08. april 2013

Helt enig han kunne være fantastisk, både nu og i fremtiden.

Daniele16
175 indlæg.
d. 10. april 2013

Efter kampen mod klamme lazio er jeg virkelig begyndt at savne en farlig angriber oppe foran, der banker den mindste chancen ind! Har nogle bud på et par spillere der kan gå hen og blive realistiske!

Pazzini, efter Balotellis ankomst til Milano, så tror jeg det det bliver svært for ham at få en plads på holdet, og det synes jeg vi skal udnytte tror godt vi kan få ham for en 10 - 15 euro.

Higuain, den bliver svær, men tror godt det kan blive en mulighed hvis real får ny træner til sommer, og han går amok med indkøb! Men allerede nu under Jose, så har han svært ved at komme i start 11'eren, så han kunne være en mulighed! klart en spiller jeg ville elske at se i Roma!

Jovetic, Fiorentina har været ude at udtale at de gerne vil have Prinsesse Osvaldo tilbage, så hvorfor ikke udnytte den mulighed og få Jovetic med i en bytte handel? altså en 15-20 euro + Osvaldo? men det bare spørgsmålet om han gider til en klub der ikke spiller cl? men vi må håbe vi kan lokke med El.

FORZA ROMA!

Basnandez
157 indlæg.
d. 10. april 2013

Wilfried Bony bomber mål ind i Holland.

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 11. april 2013

http://bleacherreport.com/articles/1599396-20-best-teenagers-in-world-football-right-now/page/19

Kim89
1171 indlæg.
d. 12. april 2013

På den nyligt overstået RCD tur, talte en af os med en italiener der kunne fortælle at Jovetic skulle være set i Rom og at Roma og Fiorentina efter sigende lige netop skulle være ude efter at lave den bytte handel som du snakker om Daniele16 :-)

Det kunne da være lidt lækkert hvis det skete :-)

1

ClausA
263 indlæg.
d. 12. april 2013

Ville da være klasse med sådan en angriber Og en klasse handel. Men har stadig min tvivl om hvorvidt undertegnede er interesserede!

asromadk
3790 indlæg.
d. 12. april 2013

Det er en handel der har været nævnt flere gange.

Fiorentina er dog helt stive hvis de gider i mine øjne.

På top 20 listen er der flere realistiske emner synes jeg.

Adryan, Dybala og Kurt Zouma.

Det er vel ikke urealistiske emner.

Jeg sad i palermo på stadion og så Dybala da han kom ind mod Roma. Var virkelig meget imponeret over ham - og han er allerede en de sætter deres lid til på lægterne.

sebbews
270 indlæg.
d. 13. april 2013

Liverpool er også interesseret i en anden forsvarsspiller, nemlig: Modibo Diakite fra Lazio. Dog er lokalrivalerne fra AS Roma også stærkt interesserede i den 26-årige spiller. (talkSPORT)

taget fra indkast.dk.

lyder det ikke rimelig usandsynligt vi skulle være interesseret i ham.

asromadk
3790 indlæg.
d. 13. april 2013

Ja det er vist en løs ting taget ud af en helt anden sammenhæng. Rimelig usandsynligt.

Xedem
551 indlæg.
d. 17. april 2013

Det ser ud som om Eriksen's og Liverpools flirt styrker til.

SÅ BYD DOG PÅ HAM ROMA, HAN ER TRODS ALT ROMA FAN!

http://sporten.tv2.dk/2013-04-16-medie-eriksen-salg-er-på-plads

Ham og Totti ville være overdrevet sammen!

Jonas
4091 indlæg.
d. 17. april 2013

Så meget gerne Eriksen i Roma, men han er bare ikke en spiller man smider 100 mio. efter når man allerede har Pjanic og Lamela i truppen.

asromadk
3790 indlæg.
d. 17. april 2013

Klubben skulle være efter Nainggolan fra Cagliari (man skulle eftersigende have accepteret Cagliaris betingelser). Han ville være perfekt købt - og hvis man allerede kan få en handel på plads den kommende måned ville det være perfekt.

Ellers ryger han til en større klub til sommer.

Han er en stjerne i svøb, en vinder med et fantastisk talent. Lige hvad Roma mangler.

Eriksen er urealistisk synes jeg. Elsker tanken, men det kommer ikke til at ske.

[Rettet af: asromadk - 17/04/2013 - 12:29]

RomaFanVejle
230 indlæg.
d. 17. april 2013

Lamelas forældre og søskende er blevet set i Milano, medier mener at vide at det skyldes selvfølgelig at de skal overvære kampen, men også fordi lamela skal afholde et møde med sin agent og Sabatini hvor hans familie vil være til stede om en evt forlængelse af kontrakt.

DAJE! Gi ham en 5årig kontrakt!

Jonas
4091 indlæg.
d. 17. april 2013

Nainggolan ville være et fantastisk køb, som virkelig kan tilføje noget til Romas midtbane! Med ham til klubben og eventuelt en Bertolacci tilbage, ville man ikke behøve at gøre mere ved midtbanen til sommer. Håber virkelig at en handel kan falde på plads, men det nævnes at med de to klubbers anstrengte forhold, kan det blive meget svært.

Både Lamela og Marquinhos skal bare have nye kontrakter hurtigst muligt!

1

Jonas
4091 indlæg.
d. 17. april 2013

Ifølge Gazzettagiallorossa er Roma og Lamela enige om en 5'årig kontrakt forlængelse, der indbringer spilleren omkring 3 mio. euro om året!

1

Lamela
2782 indlæg.
d. 17. april 2013

Hold da op drenge, nogle skønne læsninger :-)

Det varmer ens hjerte rigtig meget med disse nyheder.

Jeg har været stor fan af Naingolan i lang tid, men troede ikke, han var realistisk for os og med vores forhold til Celino.

Nainggolan er en største boks-boks talenter, sådan har vi brug for, når DDR efter hånden har for mange offdage, og Bradley er skidt kørende offensivt.

Mens vi er igang med at robbe Cagliari, så tag lige Astori og Ibarbo med :-)

asromadk
3790 indlæg.
d. 18. april 2013

Juventus meldes kraftigt interesseret i at hente Alexis Sanchez til sommer.

Her må Roma altså også gerne lige melde sig ind i kampen!

tdj89
867 indlæg.
d. 18. april 2013

Nu synes igen vi bevæger hos hen i mod urealistiske spillere.
Tror hverken vi kan betale for Sanchez eller hans løn.

Tvivler stærkt på han er interesseret.

Romadk
151 indlæg.
d. 18. april 2013

Vurdere jeg også, med hensyn til Alexis. Vi skal holde os spillere som ikke allerede har scoret en kanonlønning i en absolut topklub. Hvorfor skulle Alexis gide Roma, når vi formentlig ikke komme i CL og plus det faktum at vi er alt alt alt for svingende fra sæson til sæson.
Nainggolan ville derimod være et godt køb.
Håber Sabatini får frie tøjler til at hente flere spillere fra de klubber som ligger lige i hælene på os. Her tænker jeg på spillere som; Alejandro Gomez, Nainggolan, Denis, Astori eller Belluchi :)
De koster formentlig 1 mio. euro mere end en spiller på samme niveau fra Argentina, men fordelen er at de allerede er vant til ligaen og så svækker vi også deres hold .. muhahaha

Romadk
151 indlæg.
d. 18. april 2013

Køb Køb Køb
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/international_fodbold/article1956083.ece

asromadk
3790 indlæg.
d. 18. april 2013

Ja Alexis Sanchez er ikke den mest realistiske spiller. Men hvis der er åbent for en handel, dvs. Barca og ham selv er indstillet på at han skal videre, og han gerne vil tilbage til serie a - så mener jeg slet ikke den er så urealistisk som man lige umiddelbart tænker.

En overgangsum ligger vel omkring 20-25 mio euro (der spekuleres i forbindelse med Juve-rygtet at hans værdi er ca. halveret ift. da han skiftede til Barca for 35 mio euro.) - det skulle man gerne kunne matche når man tager i betragtning af at det er en absolut topsspiller.

Juve står klar med 20 mio euro rygtes det - det SKAL Roma kunne matche i mine øjne. Har ikke set noget der lader til at budgettet er mindre.

Han er på en 4 mio euro (årlig)a kontrakt - noget jeg også mener bør kunne matches.

Det sportslige:

Alfa og omega at Roma kommer med i Europæisk (-> det ser ud til at være ret sikkert efter finalepladsen mod Lazio).

Man kan håbe at Alexis stadig har en svaghed for Roma (for år tilbage var det Roma han ville til - men Roma kunne ikke betale pengene - så kom der VM og resten er historie).

Det ville være et scoop og er en smule urealistisk - men med lidt gode evner fra Sabatinis side, slet ikke 100 procent urealistisk.

Mangler der penge, så mener jeg man skal overveje DDR salg.

Kunne man få Nainggolan og Alexis ind og DDR ud med et runtd 0 på bundlinjen - så ville det jo være genialt.

tdj89
867 indlæg.
d. 18. april 2013

Så længe DDR vil selv vil blive i klubben, så kan et salg på ingen måde komme på tale.
Han er en verdenklasse spiller (på sit højeste), og den slags spillere har vi på ingen måde mulighed for at hente.

Vigtigst af alt, han er klubmand.

1

asromadk
3790 indlæg.
d. 18. april 2013

Enig i at DDR besidder ting man ikke kan købe for penge. Men overordnet set, sportsligt, så ville DDR for Nainggolan & Alexis Sanncez være en utrolig god handel for Roma. Hvis man ikke mener det rent objektivt, mener jeg der er noget galt :)

Sofus
3107 indlæg.
d. 18. april 2013

Er du blæst, asromadk? DDR salg? Manden er verdens næst bedste defensiv midtbanespiller i mine
øjne(efter busquets).

DDR skal på ingen måde væk, specielt ikke til fordel for Alexis Sanchez som tjener for meget, koster for meget, og hvem skal han erstatte? Lamela? Totti? For Alexis Sanchez er wing, og Romas wings er noget af det bedste vi har på holdet.

Nainggolan vil tilgengæld være en klasse signing, til forholdsvis billige penge. Og så er han noget som Sanchez ikke er - Realistisk.

1

tdj89
867 indlæg.
d. 18. april 2013

Derudover er det også meget meget urealistisk, at et DDR salg kan dække Sanchez og Nainggolan køb.
Manden er oppe i årene, og har ikke været på topniveau længe.

asromadk
3790 indlæg.
d. 18. april 2013

Haha Nej jeg er sku ikke... BLÆST.... Og ja jeg ved sku da godt at det ikke er verdens mest realistiske scenarie. Men hvis Juve henter ham i Barca for 20 mio euro, så får jeg virkelig lange løg.

Men Sanchez er ikke for dyr i mine øjne, hvis klubben ikke kan hente en nøglespiller til sommer i en transfer i den størrelsesorden - så hedder det igen max europa league næste sæson. Hvis pengene er der, skal der snart hentes nogle klassespillere.

Og der er i DEN grad plads til både Lamela og Alexis (på hver deres kant). Det ville netop være en konstellation der ville kunne hæve niveauet på banen.

Det er klart at jeg ikke vil sælge ud. Men får man 30-35 mio euro for DDR kan regnestykket sagtens gå op. Og ville det kunne det - er det en god handel. Den vurdering fejler vel ikke noget?

mexes
2516 indlæg.
d. 18. april 2013

hvis klubben ikke kan hente en nøglespiller til sommer i en transfer i den størrelsesorden - så hedder det igen max europa league næste sæson

Den vurdering fejler til gengæld noget i mine øjne.

tdj89
867 indlæg.
d. 18. april 2013

Du kan ikke sammenligne hvem Juventus kan hente, og hvem vi kan hente.
Juventus er det absolutte tophold. De spiller CL, og er til og med et af de bedre hold som er med i CL.
Det er Roma langt langt fra at være.. Han er en verdensklasse spiller, og kan derfor også vælge klubber fra øverste hylde.

Jeg vil elske at se ham i Roma. Jeg vil også gerne have Messi, og CR.

35 mio € er imo også skudt over. 250 mio kr for en ældre midtbanespiller, som ikke har været på topniveau i lang tid ligger ikke i den prisklasse.

Essien var engang en af verdens bedste midtbanespillere. Han fik en skade, og kom aldrig tilbage på sit niveau.. Nu er han udlejet, og hans pris er en helt anden end for et par år siden.

Det er det samme med De Rossi. Rossi har den værdi han har, fordi han er De Rossi og er Roma spiller. Den værdi har han kun i, og for Roma.
Vil blive overrasket hvis han kan indbringe over 150 mio kr.

asromadk
3790 indlæg.
d. 19. april 2013

Jeg har ihvertfald svært ved at se hvordan man skal finde stabilitet over en hel sæson hvis ikke man får hentet nogle spillere der kan gå direkte ind og løfte niveauet.

Alexis og CR/Messi er lige i overkanten ift. sammenligning. Der må være en del længere til en Cristiano Ronaldo handel end end Alexis Sanchez - al respekt for Alexis.

Det kan sagtens være at PSG/City ikke vil smide de penge- og så er jeg da også ganske sikker på at klubben ikke sælger. I disse tider ved man dog aldrig hvad der kan ske fra fx PSG eller Citys side.

Men igen. HVIS. Og jeg gentager HVIS. Så er der stadig noget om, at det måske kunne være værd at overveje.

sebbews
270 indlæg.
d. 19. april 2013

http://www.goal.com/en/news/596/exclusive/2013/04/19/3914839/fulham-open-talks-with-roma-over-6m-stekelenburg-swoop

Fulham prøver ifølge denne her artikel igen at få fat på Stekelenburg.
Personligt har jeg ikke i noget mod det, synes ikke at han har vist sig som den klasse keeper som man troede man hentede dengang.

asromadk
3790 indlæg.
d. 19. april 2013

Og jeg er stik modsat. Jeg synes netop nu hvor han får tilliden der skal til under Andreazzoli at han har vist sig som den klassekeeper han er.

Vigtige redninger

Ro

Rutine

Vindermentalitet

4

Denner
527 indlæg.
d. 19. april 2013

DDR skal ikke sælges. han er en klubmand og han er den type spiller der skildre Roma sammen med Totti.

DDR > Alle andre

+ Vi er en af de få klubber der er tilbage der kan holde på vores bedste og største spillere, selvom vi ikke er et absolut tophold. Disse spillere af egen avl er mere være end noget man kan få for penge.

og mht hans nivuea, så vil jeg stadig hellere have ham end nogle anden på den position. og nu har han en træner der rent faktisk bruger ham som han skal "en skraldemand". Så jeg tror endelig han begynder at kunne spille op til sit bedste igen.
hvor imod Zeman og L.e's taktikker har han været brugt som bla boldflytter. (som han ikke er)

2

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 22. april 2013

Helt enig med både Asromadk og Denner!

- Hva siger I til Suarez til Roma?
De var jo tæt på at hente ham, og efter den nye episode, så kan Liverpool nok lokkes til at sælge ham :)

tdj89
867 indlæg.
d. 22. april 2013

Ja Suarez kunne være rigtig spændende..
G.Bale gør det også nogenlunde i Tottenham.

Real Madrid vil måske gerne sælge CR, da han ikke er helt interesseret i at forlænge sin kontrakt. Det kunne også være vores mulighed? Eller Zlatan, der har lidt skatteproblemer i Frankrig. Ham var vi også tæt på at hente i Ajax.

Stoooooooop nu. Wake up :)

asromadk
3790 indlæg.
d. 22. april 2013

Jeg mener IMO der er større chance for Alexis Sanchez end Suarez..
- Hvorfor skulle Liverpool sælge ham? Det kommer ikke til at ske --> og jeg gider simpelthen ikke have sådan en usympatisk spiller i min klub!

Alle sejl skal sættes ind på fx Oscar Cardozo. Jeg tror godt man kunne hente ham, hvis man fandt en økonomisk velvilje frem med attitude "dig skal vi have, færdig slut". Klubben mangler dog lidt den evne synes jeg, hvor man går meget langt fordi man har set sig varm på en spiller.

- Der er det lidt mere klubben at give op og kigge på andre (i sidste endnu dårligere spillere).

asroma87
3430 indlæg.
d. 22. april 2013

Vi kan ikke få Suarez eller Alexis Sanchez...Please stop nu...

Ved godt at det også kun er drømmeri men helt ærligt

Det er godt nok lang tid siden at Roma har hentet en verdensklasse spiller

Sidst var vel da man hentede, Walter Samuel, Emerson og Batistuta (måske Stek)...men så vandt man til gengæld også mesterskabet

Roma kommer til at hente spillere som de har hentet de sidste par år, talenter eller ukendte brasilianere eller semi gode spillere, som kan blive fugl eller fisk men ingen verdensklasse spillere.

asroma87
3430 indlæg.
d. 22. april 2013

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_A.S._Roma_players

asroma87
3430 indlæg.
d. 22. april 2013

I kan vel også huske denne udtalelse/artikel:

http://www.tribalfootball.com/articles/roma-chief-sabatini-were-close-one-signing-3044971#.UXUxKKKpp8E

asromadk
3790 indlæg.
d. 22. april 2013

Ja, men jeg tror stadig det var Hiquain - som på det tidspunkt faktisk pludselig var en reel mulighed. Det var ærgerligt han kom igang igen. Og det et i denne forbindelse jeg mener Alexis, om ikke andet er MERE realistisk en Suarez (dermed ikke sagt at han er et oplagt køb, som klubben som nemt som ingenting laver).

Men der er faktorer som spiller ind som ikke udelukker det 100 procent.
- Han har spillet i Italien
- Før hans brand VM var Roma den oplagte klub for ham - og jeg tror han langt hen af vejen op til den sommer, håbede at Roma ville melde sig (det var økonomien der gjorde at man ikke kunne)
- I modsætning til i Juve, er han garanteret en stjernestatus og fast spilletid. En spiller som Krasic må stå som skrækeksempel på, hvordan man som en stjerne kan blive pillet fra hinanden i Juve.
- Han skal for alt i verden have GANG i hans karriere igen, og det gør ofte, at nogle spillere tager et lille skridt ned.

I modsætning til Suarez, som uden tvivl skifter til en klub som Real, Barca, City eller PSG hvis han forlader Liverpool.

Mener ikke man kan sammenligne dem som 'lige urealistiske'. Såfremt Roma meldte sig og accepterede det faktum at han er en herre i den tunge ende at skalaen og accepterer dette økonomisk, tror jeg godt man kunne overtale ham til at vælge Roma. Evt. med klausuler, der giver ham friløbsklausul osv. hvis man ikke kvalificerer sig til CHL etc.
Det kræver noget kreativitet og stædighed, og at man strækker sig langt for at få disse stjerner lige pt. - og det mener jeg ikke klubben gør godt nok. Der er ikke brug for flere bredde spillere - men stjernestøv!

1

[Rettet af: asromadk - 22/04/2013 - 17:38]

Daniele16
175 indlæg.
d. 22. april 2013

Er så enig med dig! #asromadk

asromadk
3790 indlæg.
d. 22. april 2013

Tilføjelse:

Hvor er Van Persie vild. Der var utallige meninger i sommer om hvorvidt United havde betalt for mange penge for ham. Han havde et år tilbage af kontrakten. Man har sikkert strakt sig langt for at hente ham - ene og alene fordi at Ferguson og hans folk havde kigget på hinanden og sagt, "Ham skal vi have, færdig slut".

Og han har jo mildest talt sparket det engelske mesterskab de Røde Djævles vej i denne sæson.

Det er lidt denne tilgang jeg savner i AS Roma. Og jeg håber virkelig det snart sker.

Har man et budget på 25 mio euro, så gør det ikke mig noget at man bruger det på 2 eller måske endda 1 spiller. En spiller der kan gå ind og gøre en reel forskel. Og samtidig med dette, bliver der så plads til nogle af de unge lysende stjerner der er i klubben. Derved bliver det den perfekte blanding.

Hvis klubben bliver ved med at være nærig og spreder budgettet ud på 5 middelmådige 'måske kan de bide sig fast på holdet' spillere, så rykker den sportslige stilstand sig ikke en meter. Jeg savner noget MOD, og noget beslutsomhed!

Alexis Sanchez eller fx. Oscar Cardozo kunne passende være emner hvor man i mine øjne gerne må tænke, "Ham skal vi ha, færdig slut". Og om det så skal koste 15, 20 eller 25 mio euro, og har man budgettet til det hvis man strækker sig lidt, så skal det gøres! Chancen for at det IKKE giver bonus på det sportslige plan er jo minimal, så det er en investering i nogle resultater - og i det at man så rent faktisk for alvor ville kunne begynde at se fremad mod succes og stabile tider.

Køb stjerner, suppler med klubbens egne, tak!

1

[Rettet af: asromadk - 22/04/2013 - 21:25]

Kim89
1171 indlæg.
d. 22. april 2013

Helt enig asromadk

Dog tænker jeg så lige lidt om ikke man måske skulle "nøjes" med den ene af de spillere du nævner (helst Cardozo) også hente en verdensklasse midterforsvar også. Så ville vi være godt dækket ind.
Fordi jo man kan se vores forsvar er blevet bedre, men omvendt så skal der jo heller ikke mange skader til før det går galt. Så en farlig angriber i Cardozo/jovetic kategrien og en rigtig god central forsvars spiller.

Men igen ud over det er jeg helt enig, i alt det du skriver :-)

asromadk
3790 indlæg.
d. 22. april 2013

Jo der er bestemt kun råd til en af den type spillere, 'desværre'.

Jeg er af den klare overbevisning at det til hver en tid er nemmere at finde gode billige forsvarspillere, end det er at finde billige folk der kan afgøre kampe. Derfor mener jeg der skal fokuseres på det offensive.

Til næste sæson har man:

Balzaretti, Marcos, Castan, Romagnoli, Torosidis.

Måske: Piris og Marquinho.

Så starterne er mere eller mindre på plads. Det er klart, at får man mulighed for at hente fx Astori til en fornuftig pris, så skal man gøre det. Men jeg mener ikke man skal 'sprænge' budgettet for en forsvarspiller som man sagtens kan gøre det med en Alexis eller Cardozo.

Men ellers så handler det jo bare om at spille klubbens egne ind som backup for de andre. Give dem spilletid, chancer, tillid. Minutter på banen, så de kan udvikle sig. Her tænker jeg på fx.

Mladen, Crescenzi og Frascatore der pt. er udlejet. Dertil kan man jo give Jose Angel chancen såfremt han vender tilbage (Jeg mener Sociedag har købsoption på ham).

Derudover ville det undre mig hvis der ikke var 1-2 forsvarspillere på Primaveraholdet man også kunne rykke op i truppen.

I mine øjne sker det ihvertfald meget oftere at unge, billige forsvarspiller slår hurtigt igennem (tænk bare på Marcos) - end det sker, at en ung offensiv spiller skyder sit hold til mesterskab. Derfor jeg mener man er nødt til at tænke på offensive kvalitetspillere.

[Rettet af: asromadk - 22/04/2013 - 21:48]

Kim89
1171 indlæg.
d. 22. april 2013

Ja det kan du så selvfølgelig godt have ret i og ja når man ser det stillet op på den måde så er vi faktisk ret godt stillet må man sige.

Dog ved jeg ikke lige med Jose Angel, (og nej det har ikke noget at gøre med han er Balza konkurrent, eller fra Spanien :D) Jeg tror bare ikke han er god nok. Og det bygger jeg lidt på det vi så fra ham sidste år, hvor han bl.a. flere gange blev vraget til fordel for Taddei, og et eller andet sted var Taddei en lille bitte smule bedre. Også det faktum at han kun har spillet 9 kampe for Sociadad i den her sæson. Det er jo ikke lige alt for godt. Men okay til Jose Angels forsvar skal det siges jeg ved ikke om han har været skadet meget i den her sæson, hvis han har det skal min tvivl til hans niveau selvfølgelig komme ham til gode også skal han have chancen næste sæson :-)
Men hvis han bare ikke kan komme på holdet i Sociadad så syntes jeg bare han skal sælges, så har han bare ikke klassen til at spille for Roma, så hellere bruge Dodo, til at presse Balza til at prestere.

asromadk
3790 indlæg.
d. 22. april 2013

Ja, Dodo glemte jeg lige. Jose Angel har nok næppe en fremtid i klubben - det tror jeg heller ikke på. Men jeg ser ham på ingen måde som en dårlig spiller. Synes ikke han fik nok tillid til at kunne præstere ordenligt.

Kim89
1171 indlæg.
d. 22. april 2013

Nej altså han skal da nok have kvaliteter, bare ikke i en klub som Roma. Lige nu i hvert fald, det er lidt lige som Bojan, de to skal nok finde nogle små klubber hvor de kan udvikle sig også vende tilbage til top klubberne når de har fået mere rutine.

Ja og skal man forsvare Jose Angel, så er det jo heller ikke nemt at komme ind og præstere på et hold, som sejlede så meget som sidste år.

Men ja Dodo er der, selvom jeg nu personligt gerne ser ham blive brugt længere fremme end back, ligesom han er blevet i de sidste par kampe.

Basnandez
157 indlæg.
d. 22. april 2013

Real Sociedad har jo en drømme sæson ved at være på en umiddelbar 4 plads så det jo ik et dårligt hold

Daniel-Cumen
136 indlæg.
d. 22. april 2013

Jeg mener vi bør investerer i endnu en forsvarsspiller. Ser man på tabellen er det tydeligt, at defensiven fejler. Selvfølgelig skal man inddrage Zemans spillestil ind over. Idéen med ultra angrebsfodbold, hvor der ikke tages hensyn til defensiven er bare ikke acceptabelt, hvis man ønsker at slutte i top 3 eller vinde.
Derudover bør vi sælge Osvaldo omgående. Han er SÅ ringe, at det halve kunne være nok. Vi har brug for en ny angriber som kan score minimum 16-17 ligamål. De hold som typisk vinder ligaen eller slutter i top 3, har næsten altid en angriber, som scorer minimum 15 mål. Og hvem har vi som nærmer sig dette? Lamela med 14-15 mål - og han er ikke en rigtig boks!
Som jeg har sagt mange gange før, vi vinder intet i fremtiden hvis vores bestyrelse bliver ved med at være useriøs. Dette er på baggrund af valg af trænere som LE og Zeman, der absolut intet have vundet, og samtidig forkerte spillere som Tachsidis, Piris, Osvaldo, Goicechea eller hvad han hedder ...

[Rettet af: Daniel-Cumen - 22/04/2013 - 22:19]

Kim89
1171 indlæg.
d. 22. april 2013

Nej okay, det var jeg så ikke klar over det gik dem så godt.

Men alligevel set ud fra det perspektiv at Roma burde være på samme niveau som Sociadad (hvis ikke over dem på en normal sæson) så er 9 kampe jo ikke for godt. Med mindre han har været meget skadet selvfølgelig.

mexes
2516 indlæg.
d. 22. april 2013

En kreatør til midtbanen, en venstre back, som godt kan forsvare og så en spidsangriber der kan score sammen med Destro, så er jeg glad.

Kim89
1171 indlæg.
d. 22. april 2013

Jeg så i øvrigt et rygte her den anden dag, på en eller anden fodbold side jeg kom forbi, jeg kan ikke lige huske hvad den hed. Men der stod der at Dejan Lovren fra Lyon skulle være rygtet til Roma (dog var rygtet meget lavt)
Er der nogen der kender noget til ham???

Altså hvad man kan se ud fra wiki, så er han da en rimelig rutineret herre på 23år, der spiller i det centrale forsvar, og er Kroatisk landsholds spiller, men er der nogen der kender ham og ved om han ville blive en stjerne hvis han kom til Roma??

Et andet rygte var Newcastel målmand Tim Krul, men det ved jeg så ikke lige hvad vi skal bruge ham til, medmindre Stek smutter selvfølgelig.

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 23. april 2013

De helt top-top-klubber gider jo ikke gå ud og købe en spiller om 1 måned, som lige har bidt en anden spiller!? Derfor mener jeg man, hvis man virkelig gad, kan hente Suarez..

Liverpool vil med stor sandsynlighed af med ham efter episoden og Roma spiller højst sandsynligt i EL i forhold til Liverpool..
Og når han lige har lavet det shit, så tror jeg ikke de helt store klubber vil sættes i forbindelse med ham - Han kan vel ikke engang spille de første par kampe i næste sæson..

Hvis Roma virkelig gider, kan de slå til! Det er ikke så urealistisk som I gør det til.. I mente sikkert også at Remy til QPR var totalt urealistisk, eller Drogba til Galatasaray..

[Rettet af: TottiTheBest - 23/04/2013 - 01:18]

napstah
285 indlæg.
d. 23. april 2013

Forstår ikke hvorfor alle vil have angribere?

Vi er den klub der har scoret flest mål i ligaen, sammen med Juve .. Og sørme om der ikke kun er én klub der har lukket FLERE mål ind end os, nemliga Pescera.. Der skal fandme gøres noget ved den defensiv OMGÅENDE.

sebbews
270 indlæg.
d. 23. april 2013

Hvorfor skulle Liverpool sælge ham. Så ryger alle deres chancer da for at vinde noget.

tdj89
867 indlæg.
d. 23. april 2013

@TottiTheBest

Nej Liverpool vil ikke af med ham.
Jo de store klubber vil stadig sættes i forbindelse med ham.
Nej Roma kan ikke købe ham. Det er en 300+ mio spiller.
Nej Remy i QPR var ikke urealistisk. Det var et spørgsmål om penge.
Nej Drogba i Gala var ikke urealistisk. En aldrende angriber der render rundt i Kina, siger ja til Tyrkiets bedste hold, og en stor pose penge.

Dem som regner med indkøb som Sanchez og Suarez kommer til at blive meget meget meget skuffede.
Kan i huske efter 4-1 nederlaget til Juventus? Der kom der udmeldinger om, at klubben skulle hente skulle hente stjernespillere i vinterpausen.. Hvem fik vi?
Kan I huske, at vi var tæt på Van der Wiel? Han gad ikke i sidste ende. Men nu kan vi pludselig hente nogle af verdens bedste angribere?

Snap out of it.

Der skal ske 2 ting før det sker.
1. Kval til CL
2. Rigmand i klubben

1

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 23. april 2013

@Tdj89
Du følger rigtigt med i klubben kan man høre, når du siger der skal 2. Rigmand til klubben..

Ledelsen har flere gange været ude at sige, at penge overhovedet ikke er et problem! Men at de vil bruge dem på fornuftigvis og ikke bare smide rundt med dem. Så hvad mener du med rigmand til klubben??

1. Kval til Chl
- Klart nok man helst vil spille CHL, men når det er slet ikke europæisk eller EL? Hvad vil man helst?

Hvis Remy skiftede til QPR for pengene, så kan de da bare købe Remy til klubben (giv ham samme løn).. Jeg vil da være tilfreds med ham som spids-angriber!

[Rettet af: TottiTheBest - 23/04/2013 - 11:31]

asromadk
3790 indlæg.
d. 23. april 2013

@Napstah

Ja jeg holder fast på der skal offensive kræfter ind.

Jeg mener at det er omstillingerne der er skyld i alle de mål imod Roma. De offensive spillere smider alt for mange bolde væk som giver farlige kontra angreb. Hvis andre tophold ødslede ligeså meget som Roma offensivt og gav modstanderholdet så gode muligheder for at tage initiativ i kontraen, så ville det gå dem på samme måde.

Jeg synes ikke forsvaret er særlig skidt mere. Nu mangler der bare nogle spillere der konsekvent kan lave mål.

mexes
2516 indlæg.
d. 23. april 2013

Nu må folk simpelthen til at være realistiske. Suarez vil på ingen måde til Roma, og så er den ikke længere.

Desuden vil jeg på ingen måde have den mand. Han er jo måske verdens mest usympatiske person? I hvert fald fodboldspiller.

3

Romadk
151 indlæg.
d. 23. april 2013

Drop nu alle tanker om Higuain, Alexis og Suarez. De er så urealistiske !
Remy, kunne værre et godt køb, tror bare desværre at han bliver i England, nærmere bestemt tottenham som mangler en dygtig målscorer.

Men vi skal finde spillere, som på ikke allerede er i en topklub. Som f.eks. Remy, Belluschi, Icardi, A. Gomez eller Marco Sau. De skal med andre ord hentes i klubber som ligger under vores niveau, specielt lønningsniveau. Derfor er Suarez, Alexis og Higuain ikke realistiske.

Vi har ikke hentet spillere for øverste hylde i rigtig mange år, og selvom resultaterne heller ikke har været tilfredsstillende, begynder ledelse IKKE at hente klassespillere imorgen. Vi skal have debatten sporet ind på realistiske spillere. Synes jeg bare, ellers bliver det for football manager agtigt. :)

Kan vi ikke oprette en ny tråd om indkøb?

tdj89
867 indlæg.
d. 23. april 2013

TottiTheBest

Ledelsen har flere gange været ude at sige, at penge overhovedet ikke er et problem! Men at de vil bruge dem på fornuftigvis og ikke bare smide rundt med dem. Så hvad mener du med rigmand til klubben??

Når man vil købe én spiller for 300+ mio, og springe lønbudgettet, så bruger man ikke længere den kapital klubben har til rådighed fornuftigt.

- Klart nok man helst vil spille CHL, men når det er slet ikke europæisk eller EL? Hvad vil man helst?

Så vil man helst spille EL. Men når man kan vælge og vrage mellem nogen af verdens bedste klubber som spiller CL, så tager man sjældent dem som ikke har spillet CL siden ruder konge var knægt.

Hvis Remy skiftede til QPR for pengene, så kan de da bare købe Remy til klubben (giv ham samme løn).. Jeg vil da være tilfreds med ham som spids-angriber!

Igen, så er vi væk fra at bruge pengene fornuftigt.

1

asromadk
3790 indlæg.
d. 23. april 2013

@ Romadk

Altså nu vil jeg ikke mene at jeg blot fabler løs om at jeg synes dit og dat. jeg synes jeg argumenterer min sag for at man faktisk burde være i stand til at have en lille chance for at lokke Alexis Sanchez til klubben.

Jeg synes IKKE at jeg bare slynger ud at jeg synes klubben skal foretage en masse urealistiske handler.

Tråden handler vel netop om rygter. Og jeg prøver at give udtryk for, at jeg mener at der bør ske et skift i transferpolitikken i klubben. Det bør der vel være plads til i et debatforum?

2

Kim89
1171 indlæg.
d. 23. april 2013

"Tråden handler vel netop om rygter. Og jeg prøver at give udtryk for, at jeg mener at der bør ske et skift i transferpolitikken i klubben. Det bør der vel være plads til i et debatforum?"

Helt enig!!!!

Og et eller andet sted så er vi jo overhoved ikke i en position hvor vi kan vurdere hvad der er realistisk og hvad der ikke er. I hvertfald ikke mht. de spillere der bliver nævnt her. Fodbolden er en underlig størelse en gang i mellem, så tingene kan ændre sig hurtigt. Eks. skulle Liverpool have sagt at de snart er trætte af Suarez og er det sandt så bliver han jo solgt.
Og med hans ry og være måde så kan vi nok godt afskrive Real og Barca, fordi sådan en spiller vil de ikke have. Så er der City og PSG, men vil Liverpool sælge ham til City, så han kan gøre dem endnu bedre, og dermed gøre Liverpool egne chancer dårliger?? nej nok ikke. Og PSG har lige nu Zlatan, så der kommer Suarez heller ikke hen fordi Zlatans ego ikke ville kunne rumme Suarez.

Så er der stadigvæk mange klubber tilbage der kan tage ham, og Roma kunne lige så godt være en af dem. Sandsynligheden er nok meget meget lille, men man skal aldrig sige aldrig.

Et andet godt eksempel på hvor hurtig det kan gå er vel Forlan. Fra VM topscore til Brasilien inden for 2 sæsoner, bare pga. ét dumt skifte.

1

tdj89
867 indlæg.
d. 23. april 2013

Vååågn nu op..

@Asromadk

Jo du slynger bare om dig med dit og dat. Du har ingen belæg for din påstand om at Sanchez skulle være realistisk for Roma.

Uhhh, var han interesseret i Roma for nogle år tilbage? Modric var også interesseret i Bif som afslog ham. Når han er træt af bænkepladsen i RM, tror du så BIF kan hente ham?

@Kim89

Ja, dit indlæg kan ikke komme som en overraskelse for mig.
Det skriger hvertfald af, at du ikke har fulgt med i nyere tid.
Jeg elsker simpelthen det her:
"Så er der City og PSG, men vil Liverpool sælge ham til City, så han kan gøre dem endnu bedre, og dermed gøre Liverpool egne chancer dårliger?? nej nok ikke. Og PSG har lige nu Zlatan, så der kommer Suarez heller ikke hen fordi Zlatans ego ikke ville kunne rumme Suarez."

Der er så meget stupiditet i dette indlæg, at det kunne være en kædebesked på Facebook.

men vil Liverpool sælge ham til City, så han kan gøre dem endnu bedre, og dermed gøre Liverpool egne chancer dårliger?? nej nok ikke

Flot Sherlock. Skal vi kigge lidt på City tranfers i nyere tid?
Nasri
Toure
Clichy
Lescott
Milner
Barry
Rodwell

Spillere som er hente i rivaliserede klubber i england.. Men hey, det gør jo deres hold endnu bedre? Ej hvad sker der???!!

Hvem solgte Liverpool Torres til??? Ejjj fuuuuuck..

Vil Zlatans ego ikke kunne rumme Suarez? lol, de har lige hentet den fodboldspiller der på verdensplan tiltrækker mest opmærksomhed..

1

[Rettet af: tdj89 - 23/04/2013 - 15:05]

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 23. april 2013

@Kim
- Enig, tak fordi du gad skære det ud i pap :D

@Romadk
- Belluschi, Icardi, A. Gomez eller Marco Sau - kan vi ikke bruge til en skid i klubben rent ud sagt.. Ingen er dem er bedre end det der er i klubben nu!

@tdj89
- Godt du er herinde, så du kan fortælle os allesammen hvad der realistisk og hvad der ikke er.

On Topic:
SHAQIRI til Roma?? Han er i overskud i Bayern efter Götze er blevet købt, samt de skulle være interesserede i Bale.. - Bare for endnu engang at komme med et (ifølge Tdj89 og Romadk) totalt urealistisk emne der kan hentes til klubben :D

1

[Rettet af: TottiTheBest - 23/04/2013 - 15:23]

tdj89
867 indlæg.
d. 23. april 2013

Det er jeg glad for du synes TottiTheBest
Jeg vil dog gerne have du forholder dig til mit sidste indlæg til dig.

Hvordan kan du bakke din påstand op omkring et Suarez køb med, at Roma vil bruge pengene fornuftigt, når Suarez er en spiller der vil blive solgt for over 300 mio. Hvordan hænger det sammen?

BOversoe
74 indlæg.
d. 23. april 2013

SHAQIRI til Roma?? Han er i overskud i Bayern efter Götze er blevet købt, samt de skulle være interesserede i Bale.. - Bare for endnu engang at komme med et (ifølge Tdj89 og Romadk) totalt urealistisk emne der kan hentes til klubben :D
Tror ikke det bliver Shaqiri der blevet til overs i første omgang. Han passer langt bedre til Peps stil end Robben. Jeg er ret sikker på at Robben ryger videre.

Mht. Suarez tør jeg godt skyde den helt ned. Klubben er vel som sådan sagtens stor nok til Suarez, men vi spiller ikke CL, og uden CL kommer Suarez ikke. Desuden ville han skulle springe vores lønloft. Derudover er jeg sikker på at der er større klubber klar til at overtale ham. Det kan godt være han har et skidt ry pt. men han er altså topscorer i England. Real Madrid er slet ikke utænkeligt - Han ville på ingen tænkelig måde passe ind i Barca. Jeg tror også City er et godt bud, alt efter om de smider nogle af deres angribere på porten.

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 23. april 2013

Det vil jeg da gerne prøve at forklare dig..
Det er et valg klubben skal tage, om man vil gå ud og hente en spiller man med 99% sikkerhed kan sige vil hæve niveauet på holdet og være med til at skaffe bedre resultater osv. eller satse på et par usikre spillere..
Jeg mener Suarez er en meget sikker investering, som nok skal skaffe pengene hjem. Idet jeg mener han er garant for en del mål, hvilket højst sandsynligt vil føre til en bedre placering i ligaen og sikre europæisk fodbold = flere penge, stærkere brand (så må han gerne opføre sig ordenligt :D)!

Så hvad er bedst, at hente kun Suarez (eller en anden stjernespiller) for 300 mio. eller at hente spillere som Marco Sau, Belluschi, Nainggolan og Ilicic for 300 mio.?
Jeg ville til enhver tid hente ham den ENE spiller som er verdensklasse!

Jeg mener ikke det er at smide penge ud når du henter en spiller som har bevist hvad han kan, det først latterligt når man går ud og smider mange millioner efter mange spillere som egentligt ikke er verdensklasse endnu.

[Rettet af: TottiTheBest - 23/04/2013 - 15:40]

tdj89
867 indlæg.
d. 23. april 2013

Ok, vær venlig at svar på følgende spørgsmål.

1. Tror du, at Roma har mulighed for, at bruge over 300 mio på én spiller (og springe lønbudgettet)?

2. Hvis du kan svare ja til overstående. Ved du hvordan Destro handlen er skruet sammen? Hvis ja, hvorfor tror du den er lavet på denne måde?

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 23. april 2013

@BOversoe
Jeg tror også Robben ryger først.. Men Shaqiri er nok lige efter ham, så det bliver begrænset med spilletid, når de jo også har Müller til kanten.. Og skulle der hentes endnu et offensivt kort til klubben, så bliver Shaqiri vel sat til salg :)

tdj89
867 indlæg.
d. 23. april 2013

TTB

Vær venlig at svar på overstående spørgsmål :)

Kim89
1171 indlæg.
d. 23. april 2013

tdj89

Off topic.

Du køre stadigvæk den der barnlige tone over for alt og alle her inde åbenbart, men ja så fortsæt du med det, så kan det være det had der har været og stadigvæk er fra nogen overfor mig, det ryger over på dig :P

On topic.

De eneste af dem du nævner der kom fra en topklub var Nasri, Toure, Clichy, og de kom fra Arsenal, en klub, som ikke lige plejer at tænke med hjernen, men i stedet med pengepungen. De sælger jo til alt og alle hvis de får et godt bud. Henry og Van Persie, som nok de to bedste eksempler.

Resten af spillerne der er hentet i engelske klubber kom jo fra relativt små klubber som IKKE kan sige nej til de store pengestærke klubber fordi så kan de ikke få forretningen til at løbe rundt.

Torres blev solgt til Chelsea ja, men der havde han da godt nok også haft en dårlig sæson med 26 kampe og 9 mål op til salget, et resultat der da er okay, men ikke noget i forhold til de andre sæsoner han var i klubben, så man kan jo ikke afvise at Liverpool solgte ham til Chelsea, fordi de håbede på han var ved at gå død i England og ikke ville gøre nogen forskel for Chelsea. At det så ikke skete det er jo så en hel anden ting, som inden kunne vide.

Og Zlatan og Beckham, seriøst???????? Hvis du mener Beckham har samme type ego som Suarez og Zlatan og ville kunne finde på de samme dumme ting som de to, så kender du vist ikke så meget til Becks. Ja ud ad til får han meget opmærksomhed, men Becks har nu ikke et særlig stort ego, han har ikke noget i mod der er spillere på hans hold der er meget bedre end ham, han vil bare gerne spille noget bold. Og Zlatan kender ham jo fra Milan tiden, så Zlatan ved godt at Beckham er sådan, så derfor ja, Beckham er den spiller der på verdensplan tiltrækker sig mest opmærksomhed, men han er sgu ikke en type, der på nogen måde vil prøve at overstråle andre spillere eller laver mega dumme ting på banen.

Du er velkommen til at svare igen på mit indlæg, MEN du skal gøre det uden at skrive ting om mig som person og din holdning til mig! Og det gælder ikke kun ved mig, men ved alle indlæggene du svare på her inde, fordi du er ved ikke bedre end os. med hvad der er realistisk og urealistisk, fordi som sagt, der er ingen af os her inde, der på nogen måde kan vurdere det, da vi ikke har siddet med ved forhandlinger i diverse top klubber i Europa før ;)

1

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 23. april 2013

@tdj89
Ja, jeg tror de har mulighed for sådan en handle, hvis de gad.. Når de kunne smide 16 mio. euro. for Osvaldo, næsten 20 mio. euro. for Lamela osv. Så kan de også smide en 35-40 mio. euro. for Suarez.. Endnu engang, hvis ledelsen virkelig vil hente ham..

- Destro? Så vidt jeg husker gav man et lille beløb og aftalte at betale resten senere hen? Måske fordi man ville bruge pengene på noget andet lige på det tidspunkt.

Jeg var igang med at besvare det ;)

[Rettet af: TottiTheBest - 23/04/2013 - 15:59]

tdj89
867 indlæg.
d. 23. april 2013

Kim bare rolig. Vil ikke svare på dit indlæg.. Det siger i forvejen mere end tusind ord :)

TTB

Nu skriver du 35-40 mio euro for Suarez. Det er ikke nok.. Trust me, prisen er minimum 40 mio euro, og sikkert et stykke over.

Angående Destro, så husker jeg det omvendt. Vi har kun lejet ham. Vi har betalt et stort startbeløb, og skal senere betale et mindre beløb for at købe ham..

Men hvis vi tager udgangspunkt i dit eksempel.
- Destro? Så vidt jeg husker gav man et lille beløb og aftalte at betale resten senere hen?

Hvorfor tror du handlen er lavet sådan? Hvis du ikke kan svare på det, så forstår jeg hvorfor du mener Suarez er realistisk :)

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 23. april 2013

@tdj89
Jeg kunne ikke huske hvordan Destro-handlen var.. Men ja nu du siger det, så passer det nok.. Men hvad har det med sagen at gøre?
Så du siger faktisk at dem i ledelsen lyver? Jeg har da set dem flere gange sige at penge ikke er et problem, men at man vil bruge dem på en fornuftig måde.

Så det må enten være, at de egentligt lyver og ikke har nok penge (som du siger), eller at de bare ikke tør/vil satse de 40 mio. euro på en spiller..

Men så glæder jeg mig da til at se, hvordan de vil gøre AS Roma til en af de helt store topklubber i verden, ved at købe spillere fra som Sau, Belluschi og Nainggolan :D

[Rettet af: TottiTheBest - 23/04/2013 - 16:10]

asromadk
3790 indlæg.
d. 23. april 2013

@tdj89

Hvordan handlen med Destro er skruet sammen er da fuldstændig irrelevant.

Vi snakker om en situation hvor man til sommer må gå ud fra at der er penge i kassen.

Jeg er så helt med på at Suarez er ret urealistisk. Jeg ved ikke helt hvor al polemikken omkring ham mht. at forlade Liverpool stammer fra. Han er deres stjerne og indtil videre har jeg kun læst at Liverpool beholder ham. Hvorfor skulle det ændre sig til sommer, hvor man må gå ud fra sagen har lagt sig?

Der står Alexis trods alt i en situation, hvor han med 80 procent sandsynlig skal væk fra Barca til sommer såfremt den rigtige køber kommer. Klart, det fx er Juve der står som 1.bejler til ham; og jeg vil stoppe med at argumentere for at, det ikke er (bør være) en urealistisk handel i kategori med Messi/Ronaldo. Det kan temperamenterne tydeligvis ikke holde til.

Er et angrebsalternativ Sau - så vil jeg hellere bare bruge klubbens egne - sådan er min holdning. Så kan man passende spare en masse penge - og SÅ MÅ det sku da være muligt at købe en reel forstærkning året efter.

tdj89
867 indlæg.
d. 23. april 2013

Det har ALT med sagen at gøre. :)

Kim89
1171 indlæg.
d. 23. april 2013

Men øhhh tdj89, ved du helt 100% hvordan Destro handlen er sat sammen, og hvorfor den blev sat sammen som den gjorde??? var du med ved forhandlingsbord eller noget???

Fordi det kunne jo altså godt tænkes at Destro handlen er skruet sammen som den er, fordi der lige var en mulighed for at få smidt nogle af klubbens egne talenter ud og få noget spille tid, også samtigdig hente en af de største talenter i Italien. Og ikke fordi klubben ikke havde penge nok til at købe ham uden at smide andre spillere med oven i hatten.

Jeg ved ikke om det hænger sådan sammen, og det gør du heller ikke, fordi du ikke var med til forhandlingerne.

1

mexes
2516 indlæg.
d. 23. april 2013

ej Kim...

Liverpools salg af Torres blev ikke grundlagt af en overbevisning om, at han vil floppe totalt. Det er jo soleklart.

At kalde Arsenals en klub der ikke tænker med hjernen er måske det dummeste citat i hele denne diskussion idag. Arsenal kører en fremragende forretning med de salg, som de foretager sig. Hvad skulle de have gjort med Van Persie? Sælge en så "aldrende" spiller til den pris, med et år tilbage af sin kontrakt, er da vidst det bedste de kunne gøre? Hvad med salgene til City? Hvilken klub vil beholde spillere, som tydeligt ikke ønsker at være der?

Arsenal har en af verdens sundeste fodboldøkonomier, og det skyldes at de faktisk BRUGER hjernen - fremfor så mange andre klubber! De bruger ikke hovedløse summer på én spillere. Så kan simpelthen ikke være mere uenig i det du skrev der. :)

3

tdj89
867 indlæg.
d. 23. april 2013

Øhhh Kim, jeg kan slet ikke få det her til at give mening.

Fordi det kunne jo altså godt tænkes at Destro handlen er skruet sammen som den er, fordi der lige var en mulighed for at få smidt nogle af klubbens egne talenter ud og få noget spille tid, også samtigdig hente en af de største talenter i Italien. Og ikke fordi klubben ikke havde penge nok til at købe ham uden at smide andre spillere med oven i hatten

tdj89
867 indlæg.
d. 23. april 2013

@Mexes

Thank you..

Vil gerne høre din mening om Roma har mulighed for at gå ud og købe spillere i 250 mio klassen (Sanchez fx)

Kim89
1171 indlæg.
d. 23. april 2013

Mexes.

ja en sund forretning, men øhhh vinder de pokaler ved det???? så er det at bruge hjernen, når man går ud fra at klubbens mål faktisk er igen at vinde pokaler?? Så definationen her kommer jo and på hvordan man ser på at bruge hovedet. Hvis man ser det som du gør ved at kun tænke økonomisk så ja, så bruger Arsenal hovedet, MEN hvis man ser det fra min tanke gang, med at der skal pokaler i skabet og det er det eneste man skal tænke på, så bruger Arsenal ikke hovedet. Fordi hvad er vi oppe på 7år uden pokaler ca.?? det er sgu for meget.

Med hensyn til Liverpool og Torres, der har du nok ret, jeg syntes bare jeg kan huske Morten Bruun og de andre kloge hoveder på 6eren sige at han var en færdig mand osv.

tdj89

Når for den da jeg syntes eller det giver fin mening, men så ved du jo hvordan de andre har det med dit spørgsmål til Destro handlen der slet ikke giver mening, når det handler om eventuelle handler med store stjerner som Suarez :-)

tdj89
867 indlæg.
d. 23. april 2013

Kim, det er ikke på den måde jeg ikke forstår det. Det er din grammatiske sammensætning der gør, at indlægget ikke giver mening.

Formuler dig lidt bedre, og jeg vil med glæde svare dig .-)

mexes
2516 indlæg.
d. 23. april 2013

Jeg gentager mig selv så, Kim:

Hvad skulle de have gjort med Van Persie? Sælge en så "aldrende" spiller til den pris, med et år tilbage af sin kontrakt, er da vidst det bedste de kunne gøre? Hvad med salgene til City? Hvilken klub vil beholde spillere, som tydeligt ikke ønsker at være der?

Arsenals hold er ikke i nærheden af City og Man Utd's klasse (og økonomi for den sags skyld), og Chelsea og Tottenham har vel egentlig måske også bedre hold, men alligevel formåer de år for år, at være med i toppen af PrL. Forstår ikke hvordan du kan sige, at de ikke præsterer rent sportsligt. Det mener jeg i allerhøjeste grad de gør, hvis man ser på deres hold. Men når deres største stjerner altid søger væk, så er det jo svært at få ordentlig kontinuitet ind i truppen, hvilket især i år, har skabt ustabilitet med tabet af Song og RVP.

[Rettet af: mexes - 23/04/2013 - 16:43]

Kim89
1171 indlæg.
d. 23. april 2013

hehe ville gerne, men jeg er elendig til grammatik, og det bliver ikke bedre ;)

Men jeg kan da godt prøve at stille det op på en anden måde.

Kan du tdj89 være 100% sikker på at Destro handlen blev skruet sammen som den gjorde, Fordi klubben ikke havde råd til at betale det fulde beløb for ham????????

Og at den ikke blev sat sammen på den måde, fordi man lige så en mulighed for at hente et af Italiens største talenter billiger, ved at en af klubbens egne store talenter med i handlen??

Kim89
1171 indlæg.
d. 23. april 2013

Mexes.

Nej men det har de jo været, så et eller andet er der jo gået helt galt. Og ja de spillere ville væk så det er da smart at sælge dem, men det er så der man bruger hjernen og lader være med at sælge dem til klubber i egen liga, også selvom de vil betale mest, fordi gør man det, forstærker man sine konkurrenter men bliver selv ringere. Også bruger man sku ikke hjernen særlig godt.

Når men det var sidste pip fra mig idag, fordi den nedledende og dominerende klogeåge tone som nogen har i den her tråd, det gider jeg sgu ikke bruge min tid på. Lær dog at tal ordentligt til folk, og ikke tale ned til dem.

[Rettet af: Kim89 - 23/04/2013 - 16:56]

mexes
2516 indlæg.
d. 23. april 2013

Jeg håber ikke det er min du hentyder til Kim, for det er i hvert fald ikke intentionen. Jeg er bare meget uenig i dit synspunkt omkring det jeg skrev! :) .. Og er også uenig i dit seneste indlæg. For du kan ikke stille det sådan op. Det er jo ikke sådan at Arsenal bare kunne vælge til højre og venstre omkring RVP. For hvis han vil til Man Utd, så er det jo svært for dem, at gøre så meget ved det. Men nej, det er selvfølgelig ikke optimalt at sælge til sine konkurrenter, hvilket mange af os herinde nok vil give mig ret i... For dælen Roma har solgt mange til Milan/Juve/inter ...

Men for at runde min del af i diskussionen, så mener jeg, at Arsenal har handlet korrekt og har rationelt.

Det var vidst lidt off topic ift. selve tråden.

[Rettet af: mexes - 23/04/2013 - 17:15]

mexes
2516 indlæg.
d. 23. april 2013

ny tråd

Ny tråd

Lindboe
93 indlæg.
d. 23. april 2013

Hvad med at oprette en ny tråd hvor folk koncentrere sig om en ordentlig faglig diskussion, fremfor at svine hinanden til. Alle har ret til at have deres meninger og håb, trods om det er en smule urealistisk.

Jeg tror heller ikke Roma kan hente en spiller som Suarez eller Sanchez, men en spiller som Cisse fra Newcastle kunne være fantastisk at få til truppen.

geggeri
669 indlæg.
d. 23. april 2013

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma