Login
Glemt password Opret bruger

Bojan tilbage til Barca?

Kategori: Rygter

MY
182 indlæg.
d. 07/05/12 13:47

http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2012/05/07/3086347/roma-eager-to-send-bojan-back-to-barcelona-report

[Rettet af: my - 07/05/12 - 13:53]

asromadk
3790 indlæg.
d. 07. maj 2012

Roma vil have Barca til at benytte sig af deres "tilbagekøbsordning" allerede nu, som følge af at Bojan ikke fik bidt sig fast på holdet.

Det puster blot liv til rygte om at LE ikke fortsætter.

MY
182 indlæg.
d. 07. maj 2012

Tja, jeg håber ikke det passer.
Jeg er jo stor tilhænger af Bojan. Måske ikke altid som starter, men han fungerer rigtig godt som supersub. Han er god til at komme ind og sætte tempo og udfordre.

Ud over det, viste Catania kampen tydeligt, hvor dygtig han er. Både Osvaldo og Borini viste sig fuldstændig nyttesløse (Borini - IEGN!), og først med Lamela og Bojan på banen skete der noget.

2

asromadk
3790 indlæg.
d. 07. maj 2012

Jeg kan også godt lide ham og forsvarer ham også tit herinde.

Men, ligesom med Menez, så kommer der også et tidspunkt hvor der har været så meget modvind, tingene går ikke den rigtige vej, og det kan synes godt at komme videre.

Taget i betragtning at han alligevel kun kan være roma-spiller 1 sæson mere (jeg håber ikke klubben gider betale 26-28 mio euro for ham, som de skal gøre hvis han skal købes fri efter 2 sæsoner), og derfor ville det være fint at han kunne vende tilbage til Barca.

Så kunne der blive plads til en spiller som alle ikke hader, og som kan starte fra 0 - og forhåbenlig få succes.

1

RalleloveRoma
143 indlæg.
d. 07. maj 2012

jeg håber ikke klubben sender ham retur, jeg kan rigtig godt lige ham, og tror han kan udvikle sig som den stjerne han har talent til. jeg mener helt bestemt vi burde give et år mere og så tage beslutningen til næste sommer og han skal hjem eller blive. + jeg bliver knust, hvis barca for ham hjem og han så bliver en succes kan ikke døje Barca.
men det lugter lidt af en LE afgang.

erlind
89 indlæg.
d. 07. maj 2012

Håber bojan bliver. Kan også godt li ham. Han er udfordrende, og gør fodbolden mere spændende at se på. Hpber han bliver.

Kim89
1171 indlæg.
d. 07. maj 2012

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nøj hvor jeg håber det passer :-)

Thinggaard
161 indlæg.
d. 08. maj 2012

Sådan

1

Lindboe
93 indlæg.
d. 08. maj 2012

Synes Bojan fortjener en sæson til.

Tror han kan meget mere og det meget hårdt kun at bedømme ham ud fra denne sæson hvor stort set ingen har imponeret.

1

MY
182 indlæg.
d. 08. maj 2012

Tjek det seneste Bojan rygte :)
http://www.football-italia.net/18585/barca-roma-close-bojan-deal

- Du vil blive utrolig skuffet kim89! :D

1

[Rettet af: my - 08/05/12 - 16:23]

Kim89
1171 indlæg.
d. 08. maj 2012

MY

Ja hvis han bliver og ikke score minst 20 serie a mål næste sæson så bliver jeg meget skuffet.

asromadk
3790 indlæg.
d. 08. maj 2012

En permanent aftale ville være perfekt. Bojan kan sagtens blomstre hos Roma.

(ro på Kim - dette er MIN holdning, jeg er holdt op med at modargumenterer dig, så du behøver ikke skrive 100 linjers sviner af Bojan, LE, Barca etc. )

1

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 08. maj 2012

Det kunne være fint nok.. Synes han er en fin spiller..
Meen så skal de godt nok heller ikke give mere end de 7-8 mio. euro. (de har allerede givet 12 mio. = i alt ca. 20 mio. euro.)

Ellers synes jeg de bare skal beholde ham i en sæson mere, også må vi se hvordan det er gået til den tid.. Ingen forhastede beslutninger, medmindre det er til en pris man ikke kan sige nej til..

Thinggaard
161 indlæg.
d. 08. maj 2012

Forstår ikke den personlige hetz.. Borini, Lamela og Osvaldo har vist heller ikke disket op med 20 kasser hver i denne sæson :) På den anden side har det to sidste gjort sig mere bemærket med dumheder og karantæner. Jeg tror på at vi får succes med den nuværende offensiv, defensiven skal forstærkes, og ifølge rygterne er det vist også det klubben har iværksat :)

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 08. maj 2012

Thinggaard

Nu kan jeg ikke tale for andre, men grunden til jeg hater på Bojan og ikke dem du nævner er fordi Bojan er fra Barca. Og folk fra Barca kan efter min mening enten kun spille mega godt og opfylde hvert eneste krav man har til dem, eller spille mega ring. Der er igen mellem vej i min bog.

ClausA
263 indlæg.
d. 09. maj 2012

Smut endelig, tag resten af spanierne med!

ClausA
263 indlæg.
d. 09. maj 2012

De skal jo på ingen måde betale omkring de der 200 millioner for ham altså, det burde være åbentlyst en dårlig handel, så send ham da endelig hjem istedet

kadir58
22 indlæg.
d. 09. maj 2012

Jeg synes Bojan har gjort det godt, han burde blive. Borini skal væk, han har været en skuffelse.

MY
182 indlæg.
d. 09. maj 2012

Borini har i hvert fald ikke imponeret på den seneste, men har samtidig også vist at han kan.

Jeg synes helt sikkert Bojan skal blive. Jeg tror ikke Barca vil hente ham tilbage for 17 mil. som aftalen siger, hvis de vil gøre det i år. Om de vil betale 13 næste sæson er jeg heller ikke sikker på. De har en Villa der er ved at være på nippet til at skulle skiftes ud og jeg tror, vi vil se de køber en ny angriber.
Det er også klart at vi ikke skal betale 28 mil. for Bojan, men kan prisen forhandles (og det tror jeg den kan) så er jeg sikker på han med tiden nok skal bevise sig værdi.

Kim89
1171 indlæg.
d. 09. maj 2012

Nu låner jeg lige statsne fra LassW`s blog.

Bojan (30 kampe, 6 mål, 1 assists)
Lamela (25 kampe, 3 mål, 8 assists)
Osvaldo (25 kampe, 11 mål, 5 assists)
Borini (22 kampe, 9 mål, 1 assists)

Og hvor er det så Bojan tilhængerne mener han er bedre end Borini???

Flere kampe, mindre mål og lige mange assists (på dette tidspunkt) Der er intet Bojan har gjort som Borini ikke har gjort lige så godt eller bedre, jo Bojan har et rødt kort, det har Borini ikke og Borini har heller ikke løbet rundt i ring lige så meget som Bojan.

asromadk
3790 indlæg.
d. 09. maj 2012

Men det gør jo ikke at der ikke kan findes plads til dem begge :)

For at et hold skal fungere, kræver det at mange spillere tager løb og beslutninger som måske ikke kommer dem personligt til god. Og det er et af de punkter hvor jeg (PERSONLIGT) mener at Bojan er niveauer over Borini (ikke at Borini er dårlig, de er bare ikke helt samme type spillere).

Grundet Bojans opdragelse i Barca (som jeg ved du hader ja), så er han udstyret med en evne til at gøre sine medspillere bedre.

Det er nok det primære punkt, hvor jeg ikke kan have andet end beundring over Barca-bold (når det fungerer). Det er 11 spillere der alle sammen er interesseret i at gøre deres sidemand bedre.

Det er generelt noget man mangler i Italiensk fodbold synes jeg, og der fokuseres for meget på statistik. Se bare Palacio der igen nu rygtes kraftigt til Roma. Ja bevares han er en god spiller, men han er på ingen måde perfekt. Dog så tror jeg at man tager hans 19 mål i nuværende sæson for gode varer, og satser på at det gør han da bare igen.

Men nej, tværtimod, mål kommer som følge af godt spil og 11 sammenhængende spillere. Det sker ikke den anden vej.

Jeg ved du ikke er glad for Bojan, og jeg er på ingen måde stor tilhænger. Det var bare for at beskrive, at er 2 mand involveret i et mål - kan en 3,4,5 mand OGSÅ have haft enorm betydning for dette mål.

MY
182 indlæg.
d. 09. maj 2012

Jaja det er fint Kim men prøv at sammenlign hvor mange kampe fra start Borini har i forhold til Bojan. Langt største delen sf de 30 kampe er som indskrifter.

Derudover er jeg helt enig med asromsdk. En af bojans stærkesider er netop at han kan skabe på egen hånd og derfor er modstandere nød til hele tiden at have fokus på ham. Det giver plads andre steder og til andre spillere.

Kim89
1171 indlæg.
d. 09. maj 2012

Asromadk

Men så når man ser på hvordan kampene er gået, så ja Bojan er kommet ind med en God energi, det skal han da have, MEN vi har jo så heller ikke scoret i de kampe efter han er kommet ind.

Der var en periode hvor vi kom bag ud 1-0 i en del kampe også kom Bojan ind med god energi, men vi tabte alligevel med 1-0 eller mere, så jeg kan bare ikke se han har hjulpet holdet så mange gange som Borini har ved at score.

Jeg syntes heller ikke han har gjort holdet, bedre snare dårliger fordi han tit har prøvet at drible uden at drible den direkte vej mod mål og det har ført til en del bold tab. + han har haft MANGE lang skuds åbninger, men han vil hellere spille den end at skyde.

Dog må der godt være plads til Bojan på holdet, men så skal det være på midtbanen, fordi selvfølgelig skal man spille sammen oppe i angrebet, men får man en skud mulighed, så skal man skyde. Og det mangler Bojan, så han må gerne være på holdet, men han skal ikke stå og fylde i angrebet.

Kim89
1171 indlæg.
d. 09. maj 2012

MY

Se svaret til Asromadk.

Borini har da heller ikke startet så mange af hans 22. I starten spillede LE jo med Totti, Osvaldo og Lamela.
Så der er de altså lige.

Og ellers hvis Bojan skal lave alt det pjat i mener han laver så kan han gøre det som midtbane også kan vi have 3 der skyder når de ser et godt skud oppe foran, fordi den del af fodbolden har Bojan altså ikke forstået. har han muligheden for at skyde og score udefra, så spiller han den hellere til en medspiller fordi langskud, det kender de ikke til hvor han kommer fra.

asromadk
3790 indlæg.
d. 09. maj 2012

Nå.

Kim drengen.

1) Bojan har gode evner hvad kommer til afslutninger.

2) Med mindre man har en pengepung på 1 mia, og kan spille på flere heste, så kan man ikke bare hagle mål på samlebånd ind konsekvent hver sæson.

3) Tag fx Montella? Vil du kalde ham en dårlig afslutter som spiller? Næppe?

Her er hans stats i Roma trøjen.

1999–00 31 16
2000–01 28 14
2001–02 19 13
2002–03 29 9
2003–04 11 5
2004–05 37 21
2005–06 13 1
2006–07 12 3

Hvor jeg vil hen med det? At man ikke behøver score +20 mål pr sæson for at være en god afslutter og vigtig angriber.

Jeg er enig i at Bojan ikke er samme type angriber som Hulk, Falcao, Drogba etc, der hamrer dem ind fra alle vinkler - men han er bestemt en fantastisk god, dynamisk afslutter, som sagtens kan gå hen og score mange mål i serie a.

Jeg vil vove at påstå, at Bojan over en periode på 8 sæsoner (som Montella havde) i Roma trøjen, ville score flere end Montellas 82. Og så begynder jeg, ikke at at kunne tage mig selv seriøst, hvis jeg hopper med og kalder Bojan en dårlig afslutter.

[Rettet af: asromadk - 09/05/12 - 23:26]

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

Asromadk

Montella er en rigtig god afslutter og som man kan se ud fra de stats du har sat op der så har han kun haft én sæson der er dårliger mht. mål end Bojan har iår.

Bojan har scoret 0,2 mål i snit i år.

Montellas mål gennemsnit er som følgende efter sæson.

99-00: 0,51
00-01: 0,5
01-02: 0,68
02-03: 0,31
03-04: 0,45
04-05: 0,56
05-06: 0,07
06-07: 0,25

Og det realistiske mål for en angriber er et snit på over 0,5 pr sæson, så der var Montella jo en god dreng :-)

JEg tvivler på din påstand, fordi Bojan er bare ikke den der mål sluger, han har haft så mange 100% chancer iår som der bare skal scores på. og dem skyder han alligevel over. Knægten har ikke en mål næse, så jeg tvivler på han kommer til at score flere mål end Montella.

Samlet set over deres karriere pt hedder Bojan`s total gennemsnit for Barcas A hold og Roma. 0,235.

Mens Montella`s hedder 0,49 altså lige en smule under de 0,5.

Så at sammenlige de to er ikke en god ide, hvis man vil få mig til at kunne lide Bojan, fordi der er klasser til forskel mellem Bojan og vores Top Gun.

Lamela
2782 indlæg.
d. 10. maj 2012

Nu hvor du er igang med Bojan Hetz, kan du så ikke lige beregne, hvor mange minutter, hver af det to spillere har brugt pr.sæson til at score målene?

Jeg mindes kun Bojan har fået 4-5 kampe fra start af i ligaen, hvor resten har været sporadiske indskiftninger, hvor vi enten har været bagud ellers i undertal, som vi har været i de fleste af kampene denne sæson.

Bojan er en "gratis" spiller, udover lønningerne, har vi ikke givet en krone til Barca endnu for ham. Hvor finder du en back-up angriber til 20-25 mio, så med hans talent?
Menez var en god spiller for os, men han gode spil, kom først frem i hans andet sæson. Jeg kan huske, jeg sad og bandede over ham i hans første sæson, hvor, hverken hans fysik eller attitude var til Calcio bold.

Giv lige Bojan & Lamela en sæson mere, hvor der også er styr holdet og spillet. Vi har et hold, der ikke fungere på nogen måde, et defensiv, der har haft dørene åbnet hele sæsonen. Det påvirker self. det offensive spil. Hvis du selv har spillet fodbold før, eller gør nu, så ved du det.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

Lamela.

Hvis vi skal se på den mht. spille tid, så ved jeg ikke lige hvor meget spille tid Bojan har fået, men han har da åbenbart ikke været god nok til at udnytte det han har fået fordi havde han det ville han nok havde fået mere skal du se ;-)

Hvor jeg vil finde en back up angriber til den pris henne??? ja jeg vil skam finde en der er billiger på ungdomsholdet eller kalde Borriello tilbage. I ordt back up ligger jo at han KUN skal bruges når der er skader. Og i mine øre er ordt også lig med at man skal bruge klubbens egne.

Lamela må gerne blive han har gjort det lige så godt som Bojan også er han fra Argentina og har ikke noget med Barca at gøre så. Lamela må rigtig gerne blive.

Lamela
2782 indlæg.
d. 10. maj 2012

Så det du realt siger er, hvis Bojans nationalitet havde været fransk, tysk eller helt 3. og han ikke kom fra Barca, så vil du have accepteret ham?

Så, hvis Pique og Iniesta blev hentet til Roma, så vil du stadig afvise dem? Eller Messi?

Jo, du ved godt, hvor mange minutter Bojan har spillet i år. Det er ikke meget. L.E har givet Borini mere tro end Bojan. Borini har ganskevist spillet 8 kampe færre end Bojan på antal. Men, hvis du kiggede på, hvor mange minutter de har spillet, hver især, så er Bojan langt bag ud på den konto, og det er kun 3 mål, der skiller dem ad.

Men debatterne på sitet handler desværre ikke om spillernes kvaliteter, men hvilket land de kommer fra og hvilke klubber de tidligere har spillet. Hos mig, er den holdning ret sølle.

2

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

Lamela.

Ja det ville jeg, hvis ikke de levede op til de sindsyge høje krav jeg har til folk der kommer fra Barca.

Nej jeg ved ikke hvor mange minutter Bojan har spillet, Jeg ved ikke om han har spillet 500 minutter eller 1000 minutter eller hvad, det ved jeg ikke med nogle spillere, dog tror jeg ham og Borini har spillet næsten lige meget, når man gør det op fordi Borini har heller ikke startet så mange kampe igen, fordi LE mest har brugt Osvaldo, Totti og Lamela oppe foran.

Borini spillede næsten ikke inden Osvaldo blev skadet i efteråret, men det gjore Bojan altså, der var en del af de kampe hvor han kom ind ved pausem. så før DU kommer med en liste over hvor mange minutter de hver i sær har spillet, så kan du ikke bruge din påstand til noget.

For en gangs skyld har jeg bakket min påstand op med rigtige statistikker.

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 10. maj 2012

Men kim du er jo lidt Racistisk angårende barca folk og spanier, uden rigtig at de har gjort dig noget?
synes det er lidt tamt men jo dit valg.

2

MY
182 indlæg.
d. 10. maj 2012

Borini:
Starts: 20 • Sub: 6
Succesfull passes: 75,7%
Minutes played: 1684
Bojan:
Starts: 16 • Sub: 23
Succesfull passes: 85,7% (noter Messi 85,6!)
Minutes played: 1308

Bojan scorer altså for hvert 218 min.og borini for hvert 187. Dertil skal man tilføjes at chancen for at score er væsentlig større når man starter inde. Dette skyldes jo, især i Romas tilfælde, at indskiftningerne har skyldes at spillet ikke fungerede optimalt.

[Rettet af: my - 10/05/12 - 17:57]

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

Zmartguy

Det ved jeg skam godt, men hvad skal jeg sige de har fået mig til at græde og blive ked af det så mange gange at jeg bare har opbygget det der kæmpe had til dem.

EM finalen 2008 (græd i 1 time efter spanien havde vundet)
CHL finalen 2009 (græd en smule samt skældte ud på barca og united)
VM semi finalen 2010 (spanien slo tyskland så jeg var meget ked af det)
VM finalen 2010 (tror ikke jeg så den fordi spanien var med)
CHL finalen 2011. (blev mega sur og slo over på noget andet efter 60 minutter)

Dog har hadet til spanien som sportsland altid været der, jeg ved ikke hvor det kommer fra. Jeg kan ikke lide Nadal, jeg er ikke glad for spanske cykelryttere, medmindre de er fra baskerlandet, spanske racerkøre er heller ikke lige min kop te. Jeg tror det kommer af at jeg har kæmpe sympati for baskerlandet og er sur på spanien pga. den måde de behandler baskerlandet på, det samme gælder iøvrigt Katalonien. Jeg har altid været glad for katalonien, men så begyndte alle Barca spillerne at vinde med Spanien, så det har så gjort mit forhold til katalonien meget dårliger.

Men der er så også nogle ting ved Spanien jeg godt kan lide. Eks Atletico Madrid, Bilbao, Villareal, Deportivo La Coruna, Oscar Ferire en del spanske basket spillere og lidt fernando alonso fordi han køre for Ferrari.

Så det er mere et spørgsmål om at dem jeg ikke kan lide har gjort et eller andet jeg ikke bryder mig om, eks ved at slå de hold eller sportsudøvere jeg godt kan lide. og ikke så meget et spørgsmål om racisme selvom det godt kan lyde sådan.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

MY

Borini score stadig flere mål på kortere tid ;-) så ikke grundlag nok for at jeg skal ændre min mening om Bojan.

Mht. Afleveringerne, så er det ikke et spørgsmål om hvor mange man har og hvor godt man rammer. Har man eks 10 afleveringer i en kamp der rammer ens egne spillere ud af 10 forsøg, men ingen af dem enten direkte føre til mål eller er 3 sidste aflevering inden et mål, så er det jo spild af tid at have så mange afleveringer, når der findes spillere der kun behøver at aflevere en gang også er der mål.

Jeg ved godt, det er en god ting i LE`s system med mange afleveringer, men i min verden, så er alt der ikke føre til mål spild af tid.

Så igen, Borini er bedre end Bojan.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

BTW.

Jeg ved godt jeg hater på Bojan, men i forguder ham jo så meget i ikke kan se hans fejl, det er da ikke ret meget bedre!!!!

MY
182 indlæg.
d. 10. maj 2012

Overhovedet ikke. Bojan spillede elendigt i starten. Det var fuldt fortjent at han endte på bænken. Jeg forsøger ikke at overbevise dig om at Bojan er bedre end Borini - overhovedet ikke, Borini har scoret flere vigtige mål end Bojan denne sæson, uden tvivl.

Jeg mener bare. En hver kan se, at han jo har spillet væsentligt bedre i slutningen af sæsonen end i starten. Han har et åbenlyst talent, det kan selv du ikke benægte Kim :)
Vores mål på sæsonen er jævnt fordelt ud på alle vores angribere.

Altså mener jeg bare, vi har ham i en sæson mere - den er betalt for alligevel. Det giver ingen mening at sende ham tilbage og skulle bruge penge på en ny angriber. Penge der ville være MEGET bedre brugt på forsvaret. Så hvorfor ikke beholde ham, og se om han kan holde det niveau vi har set i slutningen af sæsonen til næste sæson

Desuden:
Totti bruger 295 min. pr. mål.
Lamela bruger 390.

Viser jo bare at man ikke kun kan måle en angriber på antal mål. Totti er jo sindssyg vigtig selvom han ligger højere end Borini :)

[Rettet af: my - 10/05/12 - 18:16]

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. maj 2012

Kim

Så Bojan betaler prisen for at du triller en tårer over diverse spanske succeser? Synd for knægten.

Som nævnt før, synes jeg at det er en barnlig, og alt alt for subjektiv (selvom den ikke burde kunne være det) holdning vedr. denne "baskerlands-kærlighed". Og dertil meget ambivalent.

På den ene side, giver du udtryk for at du holder med de "små" i spaniens interne samfundsproblem - på den anden side hader du Barcelona?

Det svarer jo til hvis du hadede danskere pga en undertrykkelse af Bornholm. Du har sympati for Bornholm, men samtidig så vinder FC Rønne Champions League i overlegen stil, dansk mesterskab, på en måde, meget tro mod det man lokalt vægter højt, spillestil etc - og så har du et had imod dem?
Makes no sense.

Jeg synes det er noget ævl, bævl og barnligt pjat, at du har et eller andet had til spaniere som præger dine opfattelser så meget.

"Den måde de behandler baskerlandet på" ? Altså, ikke nok med at du ikke ved noget som helst om italiens historie - men at du så åbenbart ved utrolig meget om spaniens - det er jo bare fantastisk :)

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. maj 2012

Jeg forguder på ingen måde Bojan. Han har, ligesom resten af holdet, ikke præsteret godt nok. Men derfor synes jeg stadig han er en god fodboldspiller, som bestemt kunne blive en vigtig spiller for AS Roma. Der er forskel - du er nødt til at finde balance og punkter indimellem din Totti - Bojan (alle fra barca) ..

Brad Pitt
49 indlæg.
d. 10. maj 2012

Kim89 lad mig lige forstå det korrekt. Du kan godt fernando alonso fordi du godt kan lide farrari. Men du kan ikk lide bojan og LE selvom du godt kan lide as roma. Kan ikk li få det til at hænge sammen.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

MY

ja Bojan har spillet bedre mod slut, men det er bare ikke svært at forbedre sig, når man startede SÅ dårligt
Mht. Totti, så er Totti jo Totti og vi har ikke vundet ret mange kampe uden ham iår, så at stille tvivl ved hans kvaliteter i forhold til Bojan den må du længere ud på landet med.

Asromadk

Ja det skal han.

Jeg holder med de små i det spanske samfund, gennerelt holder jeg med de små i alle samfundskrige eller hvad man skal kalde det. Men det er bare svært at kunne lide Barca, når deres spillere alligevel stiller op for fjenden altså Spanien og ikke bare stiller op for dem, men også vinder for dem.
I min verden er det det samme som hvis Totti stillede op i en Lazio trøje.
Mht. dit eksempel, så ville jeg ikke have noget imod FC Rønne hvis deres spillere så nægtede at spille for DK, fordi igen det ville jo være at spille for fjenden hvis de DK havde undertrykt Bornholm.

Hvad skal jeg sige. Man lære meget om baskerlandet ved at se cykling, også hjælper det jo også godt at ETA hjælper til en gang imellem med at skabe fokus på problemerne.

Jeg ved lige så meget om Spansk historie som jeg ved om Italiænsk. Så i det store hele ved jeg ikke så meget, men der er bare nogle ting som har fanget min interresse så jeg ved en del om lige netop det emne :-)

JEg syntes min balance er god

Totti = den gode
Bojan = den onde
Barca = De grusomme :D

MY
182 indlæg.
d. 10. maj 2012

Hehe det gjorde jeg ikke. Totti er den vigtigste spiller vi har, men læs, hvad jeg skriver. Jeg siger bare man ikke kun kan dømme en angriber på antallet af mål :)

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

Brad Pitt

Fernando har ikke fået mig til at græde inu eller skuffet mig i samme stil. Lige til den der høre det så også med til historien at jeg gerne så Alonso blive byttet ud, lige som jeg ønsker det med LE og Bojan. Grunden til jeg gør det er så fordi hvis ikke han bliver skiftet ud, så gør Massa det og det ville jo være lige som hvis Roma fyrede De Rossi.

Også har Alonso ikke ødelagt ferrari lige som Bojan og LE har med Roma.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

MY
Det kan man altså godt, Totti er heller ikke rigtig angriber mere, så den sammenligning er helt hen i vejret. Alene det at nævne Totti og Bojan i en sammenligning burde forbydes ved lov

Brad Pitt
49 indlæg.
d. 10. maj 2012

Okay din mening. Kan stadig helt se sammenhængen. Men fred være med det. Kan heller ikk helt forstå din sammenhæng om spanien katalonien og baskerlandet. Du kan ikk lide katalonien mere, fordi deres spillere stiller op for spanien. Men du kan godt lide baskerne. Du ved vel at der også er baskiske spiller i spanien truppen...

1

[Rettet af: brad pitt - 10/05/12 - 18:54]

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

Fordi der ikke er helt så mange Baskere på det Spanske landshold. Jeg kan gå med til en eller 2 bilbao spillere på det spanske landshold, men 8 eller hvor mange katalanere der er det er sgu for mange.

MY
182 indlæg.
d. 10. maj 2012

Kim:
Det kan man ikke. En angriber kan have mange roller, og Totti er lige så meget angriber som han altid har været, der er jo en grund til at står, hvor han står ved 2-2 målet i mod Catania. Det er fordi han er angriber.

Brad Pitt
49 indlæg.
d. 10. maj 2012

Så det du fortæller mig er at du hader et helt folkefærd på grund af at der spiller 8 katalaner på det spanske landshold.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

MY

Det kan man altså godt. En rigtig angriber er en der score mål, den type angriber du taler om er den moderne slags, men det har ikke en skid med en angriber at gøre. Det er min mening.

Brad Pitt.

Nej jeg hader ikke et helt folkefærd, jeg hader KUN folk fra barca og de spillere der spiller for spanien.

Jeg hader jo ikke Jose som bare står på gade hjørnet i Toledo og sælger æbler. Han har jo ikke gjort mig noget.

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. maj 2012

Så Bojan bliver straffes pga din uvidende generalisering om at "alle baskere vil have deres eget land - og hader alt der har med spanien at gøre".

Du er en farlig uvidende person -

"Man lære meget om baskerlandet ved at se cykling, også hjælper det jo også godt at ETA hjælper til en gang imellem med at skabe fokus på problemerne."

Som jeg har nævnt før, er AS Roma en sammenslutning (med eller imod folk vilje) af mange klubber. Lazio var den eneste større klub i Rom som undslap dette. Hvis det ikke var pga din alder, som gør at du lige præcis bliver introduceret til Lazio på Di Canios tid - som giver dig (som alt andet) et misfarvet, simpelt, barnligt, ugennemarbejdet billede af noget - så ville du jo passe bedre som Lazio fan?

Ellers så lær noget om Italiensk historie, befolkningen i syd, Sicilien - og kom så og snak om at du "holder med underdogs" - som Roma fan

2

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

Asromadk

"Du er en farlig uvidende person"

det er fandeme utroligt folk ikke kan holde den slags lorte kommentare for sig selv, men tak i lige måde da, hvis du er nød til at skrive sådan noget, så er du åbenbart ikke for skab selv.

Men det sørger di canio så for jeg heldigvis ikke er. Også laver deres fans jo stadig facistiske hilsner. Og traditionelt er Roma en venstre klub og Lazio en højre.

Hvis vi virkelig skal gå ind i det Historiske, så lige når det kommer til Rom der holder jeg ikke med de smp, fordi de små på det tidspunkt Romeriget var til, det var de dumme hule folk fra Norden. og de er så dumme at dem kan man ikke holde med :D

MY
182 indlæg.
d. 10. maj 2012

Man er jo nødt til at følge med udviklingen Kim, ellers taber man. Bojan og Totti er begge angribere og de kan sammenlignes på fuldstændig sammen vilkår.

En helt anden ting:
"det jo også godt at ETA hjælper til en gang imellem"?!?
Du er klar over at ETA er på listen over terrororganisationer og regnes for at have slået omkring 800 mennesker ihjel?

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. maj 2012

Ja og den kommentar står jeg ved.

Yes. Vi lader den ligge. Jeg ved jeg ikke bør starte det. Måske kan jeg holde nallerne i ro fra nu af.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

Det behøver man jo ikke nødvendigvis at gøre, Bayern bruger en klassisk angriber i Gomez. Og Chelsea har haft held med at spille en meget defensiv spillestil alla Italien fra 70-80erne i vigtige kampe, så NEJ man behøver ikke følge med udviklingen når det kommer til fodbold.

NEJ man kan ikke sammenligne Totti og Bojan, det er blasfimi at gøre det!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jo det ved jeg skam godt, men hvor mange har Baskere gik der ikke til under borgerkrigen eller da Franco gav Hitler lov til at bombe en by i Baskerlandet??? jeg tror hvis man fandt de tal så ville ETA ligne skoledrenge ved siden af.

Skal lige tilføje at jeg støtter ikke ETA eller terror.

[Rettet af: Kim89 - 10/05/12 - 19:57]

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

Asromadk

Og jeg står ved min kommentar om dig!!

Jonas
4091 indlæg.
d. 10. maj 2012

Nu beder jeg jer igen passe på! Jeg synes diskussionen har taget en uheldig drejning. Hvis i vil diskutere politiske emner synes jeg i skal finde et andet forum.

1

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. maj 2012

Ja tak, vorherre bevares.

Måske der snart skulle oprettes en måde, hvorpå man kan sørge for at man ikke kan se nogle brugeres indlæg. For det her ender altid sådan her.

MY
182 indlæg.
d. 10. maj 2012

Ja Bayern bruger en klassisk angriber i Gomez, men de bruger også Robben og Ribery i en 4-3-3 angriber rolle lige som vi bruger vores angribere. Det kræver en spids angriber, hos Bayern er det Gomez og hos os er det Osvaldo, men det stopper dem ikke at bruge de to andre også som angribere. Så jo, Bayern er fulgt med udviklingen.

Den spanske borgerkrig gider jeg ikke også diskutere med dig! :D Kan kun sige at der altså er stor forskel på borgerkrigen og de angreb ETA har lavet siden. Vi slutter den her som Jonas beder om.

Brad Pitt
49 indlæg.
d. 10. maj 2012

Jonas kan helt ganske ærligt ikk forstå hvorfor kim89 stadig har en profil på denne side. Da det hovedsageligt er ham der er problemmer med. Hans kommentare er altid noget med politik eller nedværdigende kommentare om både vores egne spillere, ledelse og stab. Men også andre mennesker som har en baggrund som ikk lig passer ham. Svar udbedes.

2

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. maj 2012

Det skal ikke være muligt at udelukke nogen fra sitet. Men at man som individ tager stilling til noget man simpelthen ikke gider glo på, det synes jeg kunne være en mulighed.

Så slipper vi for alle de her situationer

2

Jonas
4091 indlæg.
d. 10. maj 2012

Folk bør simpelthen være gamle nok til at tænke sig om - det behøver ikke være nødvendigt at blokere eller udelukke brugere fra siden.

Kim89 jeg beder dig om at tænke dig om før du skriver dine indlæg. Jeg forsøger på ingen måde at hindre dig i at ytre dig, men blot tænke dig om, da du har nogle meget markante holdninger, som du helt sikkert godt selv ved.

Politiske kommentar og lignende hører ikke til på siden og det bør i snart have lært ellers så læs retningslinjerne igen.

Men udover det skal Kim89 selvfølgelig stadig have lov til at ytre sig og hvis i andre er meget uenige bør ikke måske lade vær med at kommentere og lade ham have hans markante holdninger, som i tydeligvis ikke kan ændre. Jeg forstår at det kan være svært, men jeg beder også jeg tænke jer om to gange før i skriver.

Brad Pitt
49 indlæg.
d. 10. maj 2012

Der bør i det mindste være mulighed for at give folk karantæne. Advarsel 1. Gang 2. Gang 1 uge karantæne. 3 gang 1 måned. Og 4. Gang karantæne 1 år eller fuldstændig udelukkelse. Så kan det være folk tænker sig om. Det kan ikk altid være op til indiviet om man vil læse og svare. Jeg har det personligt sådan at hvis folk skriver noget krænkende eller noget. Så svare jeg. Om beskeden er henvendt til mig eller ikke. Lige for at slå fast over for alle er denne kommentar ikk kun rettet mod kim89.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

MY

Ja, men Robben og Ribery har jo også klassen til at spille i det system og de score begge mange mål, så de kan heller ikke sammenlignes med Bojan.

Brad Pitt

jeg overtræder ikke reglerne så meget som så mange andre gør. Jeg angriber aldrig folk på siden personligt. Jeg holder mig til at hate på spillere og hold jeg ikke kan lide, når jeg omtaler spanien er det jo ikke så meget landet, det er landsholdet.

Asromadk
det er jo muligt, du kan da bare lade være med at læse det jeg skriver. Det er helt op til dig selv.

Jonas
4091 indlæg.
d. 10. maj 2012

Jeg er enig med dig omkring advarsler og vi i webudvalget vil også lave nogle ændringer henover sommeren, når siden får en opdatering.

Men indtil da må jeg bede folk om at tænke sig om to gange inden de poster deres indlæg. Det er heller ikke nemt for os admins at tjekke hver en tråd igennem og slette upassende indlæg.

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

Jonas

Jeg ved godt du ikke prøver at hindre mig i at ytre mig. Du passer bare dit Job :-)

Jeg ved også godt jeg gik overstregen idag, men sådan bliver jeg bare hvis folk går mod mig som de lidt gjore idag. Det er trist det er sådan, men det er bare en stil jeg har valgt at påtage mig, jeg svare altid hvis folk henvender sig til mig, og hvis de sviner mig sviner jeg igen.

Jeg har læst rettningslinierne, men dem glemmer man sgu desvære lidt når diskutionen køre en gang imellem. desvære.

Brad Pitt
49 indlæg.
d. 10. maj 2012

Kim89 som skrevet før var det ikk kun rettet mod dig. Nu blev du bar lig brugt som eksempel. Og kan gidt være du ikk angriber folk personligt. Men du har det med at ødelægge mange tråde. Synes også der kommer nogle gode indslag fra dig. F. Eks i den tråd jeg oprettede med youtube klip. Flere af de gode mindre af de dårlige. Hehe. Men synes generalt ikk der er nogen der angriber hinanden personligt. Kim88 ha en god dag;-)

MY
182 indlæg.
d. 10. maj 2012

Kim:
Ja men det var ikke det vi snakkede om. Vi snakkede om at du ikke synes man skulle følge udviklingen i fodbold og kom med et eksempel, der så viste sig at være forkert. Den havde intet med om Robben og Ribery havde klassen at gøre.

Diskussionen stopper for mit vedkommende her, og mine posts i denne tråd vil igen handle om transerrygter omkring Bojan.

Brad Pitt
49 indlæg.
d. 10. maj 2012

Jonas please ikk opdater siden. Eller ændre noget. Den er måske lidt kedelig, men den er bar sp dejlig simpel at finde rundt i. Overhoved ikk rodet eller noget synes mange andre sider kunne lære noget. I må ikk ændre meget. Små tilføjelser er fint. Som f.eks den thumps up der kom for noget tid siden. Siden fungere optimalt. Hurtig at klikke rundt på og er aldrig nede.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

Brad Pitt

Ja, men det er der sgu også andre der har, fordi de har været personlige, en ting er at jeg skriver nogle dumme ting en gang imellem, der skader jeg jo ikke andre end mig selv, men ved personlige angreb der går det ud over andre.

MY
Jo fordi har man 2 kanter af den klasse så følger man ikke udviklingen, så spiller man som Brasilien i 60erne og 70erne.
Det er ikke udvikling det er at tag et system der virker godt og bruge det fordi det virker :-)

Brad Pitt
49 indlæg.
d. 10. maj 2012

Kim bliver lig nødt til at spørge dig om noget omkring dit svar til MY om at det er iorden at tag er system som brasilien brugte som virker. Men det er ikk i orden at roma tager et system som barca bruger som virker.

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

Syns faktisk det der med advarslerne kunne være en god ide også selvom jeg nok ville få nogle :D

Så skal det bare være sådan at man ikke kan få flere for det den samme tråd, da det første indlæg jo nok har ført til flere, så skal det være noget, med 3 advarsler i 3 forskellige tråde inden for en uge og du får karentæne i en uge.
Får du bare en og ikke får flere inden for den samme uge så skal den frafalde.

det system tror jeg godt kunne fungere :-)

1

MY
182 indlæg.
d. 10. maj 2012

Brad Pitt - tak. Jeg har jo sagt diskussionen er sluttet for mit vedkommende.

[Rettet af: my - 10/05/12 - 20:45]

Jonas
4091 indlæg.
d. 10. maj 2012

Og til sidst for alle andres skyld handler denne tråd udelukkende om Bojan og ikke om Bayern Münchens wings eller Brasiliens hold i 70'erne.

Brad Pitt
49 indlæg.
d. 10. maj 2012

Rigtig nok kim. Selfølgelig ikk i samme tråd, og heller ikk 3 advarsler over et år. Det skal selvfølgelig være inden for rimelighedens grænser.

MY
182 indlæg.
d. 10. maj 2012

Hvad er din mening om Bojan, Jonas? :D

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. maj 2012

Brad Pitt

Nej fordi Brasiliens system har virket i mange år, det er ikke bare noget der lige er blevet opfundet. Også spiller hverken Brasilien eller Bayern jo det der boldbesiddende system. Det er jo der hele mit problem med selve spille stillen ligger. Det er at man trækker farten ud af spillet på den forkerte måde. Man går ikke efter den første og den bedste mål chance og det bryder jeg mig ikke om.
Ser man en chance så SKAL man sgu gå efter den.
Skal man trække farten ud af spillet skal man gøre det på den klassiske italiæner måde. 10-0-0 formation og lad modstanderen have bolden :D

Men det er da godt vi kan blive enige om hvordan et eventuelt advarsels system skulle virke :-)
Det kan vel ikke undre nogen at jeg har været indblandet i sådan noget på andre sider :D
2 advarsler i samme tråd også var jeg ude i en uge.

[Rettet af: Kim89 - 10/05/12 - 20:50]

Brad Pitt
49 indlæg.
d. 10. maj 2012

Jonas. Kan ikk lig forstå vi ikk må bruge denne tråd til at snakke om andre ting, end bojan. Kan forstå der er områder man ikk må komme ind på som politik og forfølgelse af et folkefærd. Men at diskutionen tager en drejning er vel ganske naturligt da folk altid vil komme med agumenter som vil blive diskuteret. Med mindre alle er enige! Ligesom i virkeligheden tager en debat mange drejninger. Da der altid vil blive diskuteret andre emner i mine øjne naturligt.

1

Jonas
4091 indlæg.
d. 10. maj 2012

Bojan er bestemt en ung og spændende spiller med et stort potentiale, som desværre ikke er blevet udløst endnu.

Han har ikke overbevist mig denne sæson og åbenbart heller ikke Enrique, siden det ikke er blevet til mere spilletid. Jeg synes klart han har været bedre i den sidste del af sæsonen og jeg synes han er bestemt når han bliver skiftet ind med 15-10 minutter tilbage, hvor forsvarene er trætte og han så kan sætte tempo og fart på. Især hans aktion mod Udinese der førte til Marquinhos mål var fantastisk. Jeg ser ikke Bojan udelukkende som målscore, men vi må også bare være ærlige og sige at han har brændt alt for mange chancer.

Jeg tror han bliver i Roma endnu en sæson, med mindre Barca står med en køber på hånden og henter ham tilbage for at sælge. Jeg synes han er en udmærket brede spiller, som tidligere nævnt der kan komme ind og være afgørende i slutningen af kampen. Jeg kan dog på nuværende tidspunkt ikke se ham blive i klubben, hverken ud fra hvad han har vist indtil nu eller den pris Barca forlanger. Men som en Roma fan, der selvfølgelig ønsker at det går klubbens spillere godt - da det på langt sigt vil gaven klubben, håber jeg da også han får en bedre anden sæson i klubben.

Jonas
4091 indlæg.
d. 10. maj 2012

Ja selvfølgelig kan en diskussion tage drejninger, men i mange tilfælde kommer det alt for lang væk fra hvor den startet - dette har vi set i mange tidligere tråde.

Dette er tænkt på folk der først kommer ind i tråden nu og så skal læse sig igennem en lang debat som i længden intet har med Bojan at gøre, men om hvilke angribere i synes der skal bruges og fungere bedst.

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. maj 2012

Det skal ikke være admins opgave at sanktionere med karantæner etc. Deriomod ville det kunne skabe bedre flow i trådene, hvis man kunne undgå overhovedet at blive præsenteret for indlæg fra bestemte brugere.

Hovedargumentet for dette, må om noget være at as-roma.dk i højere og højere grad, tager sig ud som platform for diskussioner i det uendelige. Jeg er selv en af dem der har svært ved at ignorere visse indlæg, og dette ville man på den måde kunne spare sig selv for.

Vær påpasselig med at øge Jeres (admins) "magt" til at bandlyse folk fra enkelte tråde etc. Dette vil blot skræmme folk væk - giv istedet folk mulighed for helt at slippe for at læse ting man på forhånd ved, man ikke gider læse.

Brad Pitt
49 indlæg.
d. 10. maj 2012

Asromadk svært at læse en debat hvis halvdelen mangler!!

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. maj 2012

Der har du jo selv svaret :) Har man allerede taget stilling til det, har man derved en pæn hentydning om ikke at deltage i en diskussion der måske allerede er igang. Ergo kommer man til at skrive noget som rent faktisk handler om det forestående emne - og ikke blot svare på folks konkrete indlæg - nu har man efterhånden set hvor det fører hen.

TheTotti
456 indlæg.
d. 14. maj 2012

Endnu en god indsats af Bojan i går! Han skal være mere end velkommen til endnu et år i Rom!

MY
182 indlæg.
d. 14. maj 2012

Ja det var en rigtig stærkt præstation. Lad os håbe han får en mere, med mere spilletid.

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma