Kategori: Rygter
Den gamle tråd blev igen for lang, så lad os forsætte her med at poste diverse rygter og mulige signinger for vores elskede AS Roma!
Enig med Andreas omkring defensiven. Men af den grund gør det jo intet at få en til dels ny offensiv.
Hvis man ser bort fra kampen mod Novara er det kun Borini og Osvaldo som har scoret i, ja jeg ved ikke hvor mange kampe. Det nytter altså ikke noget at vi har 2 spillere som kan losse lortet i nettet. Slet ikke når de begge (Heldigvis uafhængig af hinanden) får skader.
Lidt rutine ned bagtil vil være skønt.
Helt enig, en højreback og midterforsvar må være 1. prioritet!!!
Men en Rossi og Sissoko kan ikke skade truppen heller, hvis midlerne er til det selvfølgelig!.
Min favorit til højrebacken er Isla, fantastisk med bolden og ultimativt løbepensum! Ville passe perfekt i LE's system!
I midterforsvaret synes jeg ikke rigtig vi er sat i forbindelse med noget vildt. Så har jeg i hvert fald ikke læst det?!
Men alt i alt tror jeg det bliver et vildt aktivt transfervindue for Sabatini og resten af ledelsen.
[Rettet af: romaswag - 04/04/12 - 14:58]
Der var en der skrev herinde at der er 300 mio. kr. til indkøb til sommer?
Jeg går så udfra at de penge der kommer ind fra salg af spillere, også kan bruges til indkøb?
Jeg læste at der en del spillere der bliver solgt til sommer (på en eller anden italiensk Roma-site)..
Cassetti, Simplicio, Curci (eller Lobont), Cicinho, Perrotta og Juan skulle være nogle af dem der helt sikkert bliver solgt..
Et salg af dem burde kunne indbringe mindst 50 mio. kroner.
Derved håber jeg at disse spiller bliver hentet ind:
Gago - bliver i klubben.. (Læste på goal.com at Real kræver ca. 8 mio. euro.)
Rossi eller Torres - Til angrebet
Isla eller Van Der Wiel - højreback
1-2 midterforsvar - Har ikke rigtigt nogen ide til hvem der er realistiske at hente (af spillere der kan hæve niveauet)?
Nu har Sabatini udtalt at der bliver hentet 2-3 "stjerner" ind.. Så Rossi, Isla og en forsvar ville være perfekt :)
[Rettet af: TottiTheBest - 05/04/12 - 14:51]
Juans agent udtalte for et par dage siden at Juan regnede med at fuldføre sin kontrakt med Roma, det vil sige sommeren 2013. Så tror ikke vi skal regne med at han forlader klubben til sommer allerede. Og det er jeg sådan set også fint tilfreds med. Han har bestemt stadig noget at byde ind med. Nu Kjær er kommet rigtig igang, tror jeg på de kan komplimentere hinanden rigtig fint i centerforsvaret.
Læste jeg godt nok også.
Men jeg mener det ville være bedre og sælge ham her til sommer og få nogle penge ind, istedet for at lade ham gå på fri om 1 år.. Tror også det er det Sabatini vil - og Juan klager nok ikke hvis det rigtige tilbud er der..
Burdisso vender jo også tilbage til næste sæson :)
Hvis Juan bliver solgt skal vi jo alligevel ud og købe en anden center forsvar, ud over at sikre os Kjær. Det er jo ikke nok kun at have Kjær og Burdisso. Heinzes kontrakt kan ikke lige huske, men mener den udløber til sommer også? Det er i hvert fald slet ikke holdbart kun med 2 center forsvarer som har Champions League niveau i truppen.
Så hvis vi også skal erhverve os en højre back og evt en angriber, så bliver det lige pludselig mange investeringer igen denne sommer.
Det er rigtig nok at Heinze kun skrev en 1 årig kontrakt, dog var en del af aftalen at den automatisk ville blive forlænget hvis han spillede 25 kampe mener jeg. og så mange kampe har han spillet eller også er det meget tæt på ihvertfald
Dog er det jo så op til Heinze selv om han vil blive.
Men no matter what, så mener jeg vi helt klart skal ud og forstærke forsvaret.
Heinze har spillet over 25 kampe (eller måske 25 præcist?).
Og ja der var en automatisk forlængelse i kontrakten, hvis han spillede det antal kampe..
Heinze contract renewed
Jan Vertonghen er vel det bedste der kunne ske til midterforsvaret. Håber på det bliver en realitet, men konkurrencen er stor og især Arsenal skulle vist ligge i spidsen til at nuppe ham, desværre :/
Juan skal der helt sikkert blive i klubben. Man kan alligevel ikke få særlig meget for ham mere, så hvorfor ikke beholde en god rutineret forsvarspiller.
Sissokos agent har ladet forstå, at hans klient meget gerne vil til Roma.
Vertonghen ville være fantastisk, et drømmekøb. Jeg elsker den måde han spiller fodbold på, og har været meget imponeret når jeg har set ham i aktion.
Han er også hvad forsvaret mangler da han er super god med bolden, og kan også selv fører den op ad banen.
Ser hellere m'vila istedet for sissoko. Der er mere dynamik i gutten, og han vil passende kunne tage lidt Press fra DDRs defensive pligter. Så DDR kan være lidt mere kreativ og slå sine lange afleveringer..
Jeg mener Vertonghen er urealistisk.. Jeg anser ham allerede som Arsenal-spiller - desværre!
Sissokos Agent ang. Roma
Han ville da være meget god og få til klubben.. Hvis Simplicio og Perrotta smutter.. Det at han gerne vil til klubben, burde Sabatini kunne bruge til, at få ham til en fornuftig pris :)
Jeg har læst flere rygter idag om Dirk Kuyt til Roma ? Hvordan er den opstået og hvad skal vi bruge ham til ?
Jeg har også læst lidt om Kuyt, ham gider jeg sgu ikke at have. Han er gammel, løn tung og udbrændt.
Det jeg har læst om Kuyt, er hans agent der åbner muligheden for et skifte og her udtaler at Roma er en klub som han respektere og vil overveje..
Mere tror jeg ikke der er i det og kan dog heller ikke se Kuyt som nogen forstærkning - tror hans storhedstid er ovre..
Yann M'vila anser jeg også for urealistisk, da han helt sikkert har bedre tilbud i øjeblikket.
Jovetic bliver også nævnt tit lige pt. :)
Jovetic ville være super. Men hele forsvaret skal altså udskiftes!
Jeg kan ikke lade være med at tænke om det virkelig er nødvendigt at udskifte hele forsvaret. Ville det ikke være nok bare at hente to klasse spillere som Balzaretti også lige at hente Mexes drengen tilbage.
Balzaretti ville være god, Mexes vil jeg ikke have tilbage.
Jeg tror ellers Mexes ville være den perfekte løsning, fordi han kender holdet og er en god spiller. jeg ved godt han stak os i ryggen i sommers, men på den anden side så kunne vi jo også bare have givet ham den løn han ville have.
Mexes gider jeg da ikke se tilbage i Roma trøjen!
@Kim89
Hvis du har set Milan's 2 seneste kampe, kan du se at Mexes er virkelig blevet dårlig. Han er blevet tyk, langsom og tager dårlige beslutninger konstant!
[Rettet af: TottiTheBest - 08/04/12 - 17:15]
TottiTheBest
Jeg har set nogle Milan kampe, men ikke lige de to sidste. Men jeg vil nu aligevel gerne have ham tilbage.
Balotelli færdig i City. Ville han være en mulighed i Roma?
arhhhhhhh Balotelli, det ville sgu da være et lorte køb. Han kan jo ikke opføre sig ordentligt. Og hans mål gennemsnit er heller ikke så godt igen, så det ville være et fejlkøb efter min mening.
Hell no, satme ikke Balotelli. Større idiot skal man lede længe efter. Både på og uden for banen.
Vi så også hvordan det gik i sin tid, med primadonnaer som ham, da Cassano var i klubben. NEJ TAK.
Balotelli til Roma? http://www.youtube.com/watch?v=a0Zsd38GssA
@Geggeri
Det bedste ved det klip, er der hvor Totti lige får et skulderklap af Maicon. Det tror jeg også han havde fået fra en del City spillere den dag i dag.
Det fortæller egentlig meget godt, hvorfor Balotelli ikke skal spille i Roma :)
Super Mario! Nah, han laver sgu nok for meget ballade, men talentet er utvivlsomt!
Balo er uden tvivl et kæmpe talent, men hans attitude og opførsel ødelægger desværre alt for meget. De kunne ikke styre ham i Inter og har heller ikke kunne i City..
Kan på ingen måde se hvorfor vi skulle forsøge at gøre det i Roma. Brug tiden på noget andet.
Self skal Balo ikke til Roma!!
Læste lige forskellige steder at begge Milano klubber har budt på Muriel.
Synes jeg læste engang at vi også var ude efter ham, er interessen der stadig eller er det nogen der ved hvordan det står til?
Dempsey (har jeg lige læst) bliver rygtet til klubben.. Det ville være fantastisk!
Ellers forstår jeg ikke hvorfor man ikke henter Honda? han er jo en fantastisk fodboldspiller, og da han ikke havde noget imod at skifte til Nazio, så jeg da sikker på han gerne vil til Roma!
Jeg ser gerne at de henter Astori. Der er store mangler i defensive, og han kender serie A og præsterer utrolig stabilt. Derudover er han så oveni hatten gratis. Problemet med en god gratis spiller er bare, at Inter, Milan eller Juve tilbyder en højere løn.
Ballotelli, det kommer aldrig til at ske i Roma. Til det har Totti for meget magt. Det ville aldrig blive et perfect match. Så udover at han i forvejen er en utilpasset møgunge, så har han lige hele Totti klanen mod sig også. Kan ikke se det ske.
Og det klip synes jeg er fedt hver gang jeg ser det. Er du gal der er tale om indebrændthed, haha.
Jeg ville blive så glad hvis vi hentede Dempsey :-) han er en fantastisk fodbold spiller og har været en af mine farvoritter helt tilbage fra tiden i New England :-) en klub som holder til i Boston, så det kunne da godt være DiBenedetto har nogle forbindelser der kan skaffe os Dempseys underskrift :-)
Honda kunne også være sjov at få til klubben, ikke minst fordi det ville være lige for næsen af Nazio :D
Men igen det er forsvaret der skal forstærkes mest :-)
Lige præcis Kim89.. Oveni ville begge handler (Dempsey eller Honda) forstærke meget AS Roma som et brand (i USA eller Asien)!
ja, en klub som United tjener vildt mange penge på trøje salg af Park Ji Sung i asien
Synes bare vi skal få et helt ny bag kæde. 2 centrale forsvare, 1 højreback og 1 venstreback. Jeg ved godt det er meget, men vores forsvar har været mere ustabilt end nitroglycerin i denne sæson.
Kigger man på hvilke hold der har lukket flest mål ind, så er vi i top. Det har simpelthen været for dårligt. Seneste bevist imod Lecce.
Kigger man på vores offensiv er vi vist det tredje mest scorende hold i Serie A?
Det er da mere end godt gået. Derfor defensive spillere tak.
http://www.football-italia.net/17682/rossi-out-euro-2012
Utrolig syndt for Rossi - men så henter vi nok ikke ham til sommer..
Vi kan ikke udskifte hele forsvarskæden frem til næste sæson og så forvente at de fra dag 1 fungerer!!
Jeg håber at vi lejer (køber billigt) Simon igen, og så har vi Ham og Heinze som nu har spillet et år i klubben og været igennem denne turbulente sæson. Jeg er helt enig i at der skal ske noget defensivt, men jeg mener at hovedprioritetsområdet må være den højre back og så en midterforsvarer fra øverste hylde - så må vi smide 110-150mil hvis det er det han koster.
"Vi kan ikke udskifte hele forsvarskæden frem til næste sæson og så forvente at de fra dag 1 fungerer!! "
Hvad er forskellen på en kæde der har spillet sammen i 1 år, der ikke fungerer, og en der bliver ført sammen fra ny og ikke fungerer?
Det kan jeg fortælle dig. Den gamle fungerer ikke fordi de forsvarsspillere der er i den simpelthen ikke er dygtige nok. Så simpelt er det.
Rosi: Tottal malplaceret på backen. Snotforvirret og har meget begrænset taktisk sans til at spille der. Dog et kæmpe fighterhjerte, men det er altså ikke nok.
Taddei: Forfærdelig placeringsevne, der gør det meget nemt at spille forbi ham. For sløv/manglende adtræthed gør at han er meget nem at tørre. Derfor har hans direkte modspiller alt for nemt ved at få gjort plads til at slå indlæg. Indlæg ind foran vores mål = Farligt! Dog flot at han accepterer at spille på back-pladsen.
Kjær: For langsom. Opstår for mange misforståelser med hans defensive centerpartner. Det tror jeg dog kan ændres på med en rutineret makker med klasse. Desuden taber han alt for mange dueller inde i feltet, der leder til farlige situationer/mål.
Heinze: Alt for sløv til at spille i centerforsvaret. Kan ikke overskue det når det går hurtigt, hvilket resulterer i for mange defensive placeringsfejl, hvor modstanderen får frit løb.
Angel: Meget svingende, men har hurtigheden og adrætheden til at brilliere i det direkte duelspil.
Burdisso: Vores bedste mand! Dog skal vi lige afvente og se hvor godt han kommer sig over sin skade.
Juan: Okay i direkte duelspil/tacklinger. Dog alt for langsom, hvilket gør at han let bliver løbet over ende. Ligner desuden allerede en der har hovedet i Brasilien.
Derfor: Angel, Burdisso og Kjær kan godt blive. Dog anbefaler jeg at en højreback samt 2 centerforsvarer bliver hentet ind som påtænkt direkte til startopstillingen.
Ja så er han sku udelukket. Ærgeligt.
Men mener ikke vi skal købe en spiller der først er klar til oktober muligvis.
Havde sku pyntet med en italiener.
Neeeeeej Rossi :'(
Håbede virkelig på han ville komme til Roma.. Drømmen er desværre knust i denne omgang..
[Rettet af: TottiTheBest - 14/04/12 - 18:34]
Ja, det er ærgeligt med G.Rossi. Han havde været en suveræn forstærkning op i angrebet. Men, hans skade kunne måske også være med til at sætte prisen ned på ham. Hvis vi kan få ham markant billigere end det han koster nu, så har jeg ikke noget imod at vente på ham til oktober. Som, der er skrevet i andre tråde, det er ikke offensiven, der er problemet, men derimod midtbanen og defensiven, der skal strammes op. Offensiven har jeg tro på, godt kan klare sig i 1-2 måneder, hvor G.Rossi ikke kan være med i.
Så, jeg synes vi skulle gå efter ham.
[Rettet af: lamela - 14/04/12 - 18:46]
Måske kan vi få Rossi billigt nu?
I øvrigt: Alle taler om at smide Perrotta på porten. Men har han ikke lige forlænget?
Der fokuseres meget på forsvaret og udskiftninger der. Jeg er enig i, at der mangler en klassespiller i midterforsvaret og vi trænger til en anden højreback.
Men så er det altså heller ikke værre. Hent en af talenterne op på backen og køb Daniel Agger. Så skal Kjær sgu nok bive bedre :-)
Seriøst:
Vi har et stort problem på allerforreste plads. Vi har ingen fuldgod erstatning for Osvaldo.
Hverken Torres eller Rossi duer som "targetspiller". De er mere dybdeløbende, og duer slet ikke til det her boldbesiddende spil.
Nogen forslag?
Daniel Agger??????????????? Nul putte, skal der hentes flere danskere så er der KUN to der overhoved kan komme på tale, Eriksen og Boilesen.
Mht, forsvaret er vi nød til at tænke stort Cannavaro og Balzaretti ville ikke være dårligt og hvis de nye ejere mener det seriøst så åbner de pengekassen så vi kan få dem.
af angribere kunne, Podolski og Gomez være to frække bud, måske især Podolski fordi Køln ser ud til at rykke ned. Ellers så hent da Honda eller måske Berbatov :D
Og når ja Perrotta har lige forlænget og det var godt af både ham og klubben. Han skal blive og jeg fatter ikke hvorfor L.E. ikke bruger ham noget mere, han er på højde med Gago, Grego og Pjanic. Så Simone bør spille noget mere, selvom han er ældre end de andre.
[Rettet af: Kim89 - 15/04/12 - 11:40]
Hvor jeg dog priser mig lykkelig for, at det er LE, der er Romas træner fremfor Kim89, der vel mest og alt vil sende romas startende 11 faretruende tættere på pensionsalderen a la det "det gamle Chelsea" og det nuværende Inter. Bør vi ikke lære af deres eksempel og undlade at kopiere noget, der tilsyneladende ikke virker? Stop nu konservatismen og giv plads til nytænkning!! Vi skal for alt i verden hverken hente Berbatov eller etablere Perrotta som stamspiller! Og de andre angrebsbud er out of reach. Jeg vil give dig, at Honda kunne være interessant som en spiller, der kunne blomstre i LEs filosofi og system.
Snakken om en targetman forstår jeg heller ikke? LEs filosofi passer, efter min mening, slet ikke til en targetman. Det ville svare til Zlatan i Barcelona og det ved vi alle SPILLEMÆSSIGT ikke fungerede. Jeg mener ikke, på trods af spillere som Zlatan, Adebayor og Llorente, at tiden er til store lettere klodsede angribere - slet ikke i LEs system. Så til Rossi; der desuden spillede på et Villarreal hold, der tidligere var meget boldbesiddende, hvor vi vel alle kan være enige om, at han fungerede til UG. Efter min mening bør vi netop have hurtige teknisk dygtige offensive spillere, der kan gå med i short-passing spillet.
MEN lad os nu få styrket defensiven i første omgang Criscito kunne efter min vurdering være en drømmespiller og en Astori ville jeg naturligvis også hilse velkommen med åbne arme. Derudover er der interessante centrale forsvarsspillere i Tyskland. Jeg mener ikke, at Roma mister sjæl og hjerte ved at være en multikulturel klub - kvalitet før og over nationalitet.
Lund
Nej jeg vil ikke sende holdet tæt på pensions alderen, jeg vil så bruge klubbens egne talenter istedet for at bruge penge på fjolser fra spanien.
Og alle hold har brug for en spiller der score over 20mål i en sæson, den type spillere skal være på holdet, og hvis der ikke er nogen på markedet der passer ind i systemet, så må man ændre system, fordi en targetmand er en must have for alle hold, dog behøver han ikke være høj og doven, selvom jeg helst ser dem sådan. Messi og Ronaldo er også spillere der score mange mål.
Jeg vil ikke kopiere Chealsea tværtimod, jeg vil have et hold der er bygget op om Romas egne spillere og når der så skal købes spillere, så skal man købe 2-3 klasse spillere i stedet for 7 unge talenter, fordi det er spild af penge, fordi klubben har selv talenter, og de talenter er fra Italien og ikke Spanien og allerede der er de 10 gange bedre end de talenter man kan købe.
Jeg opsumere lige en gang til SKAL der købes spillere SKAL det være KLASSE SPILLERE og skal man have talenter, så SKAL de komme fra Primavera holdet.
Alle klubber mister deres sjæl hvis de vælger at købe spillere istedet for at bruge deres egne talenter, så derfor skal man bruge sine egne spillere, så vidt som det er muligt. Multikulti hold er altid gode, speciel når det er landshold, og jeg er også ligeglad med om Roma ikke har en italiæner på holdet, bare de unge spillere der så ikke kommer fra italien har spillet minst en sæson på Primavera holdet.
Du må udtrykke dig endnu klarere. Du vil kun have unge talenter, der kommer fra primavera, men samtidig åbner du døren for Eriksen og Boilesen - det lyder modsigende i mine ører. Så lad mig lige slå to ting fast. 1. Vi ønsker alle en angriber der scorer over 20 mål sæson efter sæson, men de hænger ikke på træerne, de skal findes. 2. Messi og Ronaldo er IKKE targetmen i klassisk forstand. En targetman er ikke et synonym for en angriber, det er en rolle eller funktion om du vil, en angriber kan have. En rolle eller funktion som hverken Messi eller Ronaldo har på deres respektive hold. De er snarere det, som jeg ville betegne komplette eller trequartista angribere. Gomez er en klassisk targetman og en vældig dygtig en af slagsen.
Det næsten begræder mig, at du kalder spanierne for fjolser. De har gjort det ganske godt på det seneste. Vi har igennem et årti nu hentet spillere fra Frankrig, Brasilien, Argentina, Skandinavien og de tidligere jugoslaviske lande, hvorfor er lige præcis spanierne ikke velkommen? Jeg må indrømme, at jeg er fortaler for multikulturalismen også omkring Roma - og her ser jeg da den spanske filosofi, kultur og ideer mere end velkommen - Lad os huske på, at de trods alt er forsvarende EM og VM mestre. Noget må de da for søren gøre rigtigt. Vi skal ikke kopiere, men jeg ønsker nytænkning mere end velkommen!
Jeg ser helt ikke, hvis Eriksen og Boilesen kommer, så kommer de som klasse spillere, så derfor er det en anden sag, dog så jeg helst de ikke kom, da det ville give alt for meget opmærksomhed på facist kanalen tv2.
Du har ret spillere der score 20mål i en sæson ikke hænger på træerne, dog er der nogle spillere som man ved kan gøre det, som eks. Berbatov, han har gjort det før så man kan være heldig han gør det igen.
Jeg kalder spanierne for fjolser fordi jeg afskyr den måde de har vundet EM og VM på og jeg mener de ødelægger sporten med deres styrende form for definsive fordbold. Også begræder jeg at der er så mange der er vilde med spansk fodbold, og da jeg sætter en dyd i at gå imod mængden, så kan jeg ikke fordrage spansk fodbold.
Ja det med nytænkning kan jeg godt følge dig i, men er det nytænkning at spille på samme måde som verdensbedste hold??? NEJ nytænkning er at skabe en spille stil der kan slå dem, men alle hold lader til at gå i den samme retning også kan de ikke slå dem. Men det kan man hvis man gik efter at bygge en forsvars mur, og spille en meget definsiv formation, på den måde kan man slå spanien og barca, så derfor burde flere hold gøre sådan.
men jeg syntes vi skal lukke den her, har du lyst til at fortsætte kan du skrive i en af de andre tråde der mere er bygget op omkring holdets fremtid og filosofi. Dette her er en indkøbs tråd, så her passer vores diskution ikke ind mere :-)
Stop nu dig selv Rasmus Modsat.
Du siger det ene øjeblik at Roma skal stille sig ned og spille defensivt-kontra fodbold som var de et bundhold - DET er vejen frem påstår du.
Samtidig tillader du dig at sig om spansk fodbold (jeg er IKKE fortaler for spansk fodbold-blot ikke ignorant), "jeg mener de ødelægger sporten med deres styrende form for definsive fordbold".
Hvordan er det lige det hele hænger sammen? Så vidt jeg forstår har du holdningen at der bare skal 3 point hjem? - Det behøver ikke være kønt.
Men hvordan kan du så være så barnlig, ikke at kunne udvise bare en smule respekt (ikke det samme som kærlighed), for fx barcelona for tiden.?
Og tv2/fascist kanal? Du har sku mange sjove udfald. Hvad har tv2 med fascismen at gøre?
Hvis du var træner for Barca, så ville du sige til taktikmødet, "kom nu drenge, vi skal hurtigere afsted, bare sløs bolden væk, og så ned og stå igen. Det vigtige er at vi kommer ud over steppene, og forsøger at skabe noget, hurtigt. Bare glem om vi smider bolden væk, så længe i prøver på at spille hurtige kontra angreb hele tiden".
?
Asromadk
Det hænger sådan sammen at der i min verden er en rigtig og en forkert måde at spille definsivt på.
Den version hvor man stiller sig som en mur og slår kontra er den rigtige fordi der skulle man gerne få mål ud af få chancer.
Den spanske version er så den forkerte fordi der spiller man definsivt ved at have bolden og bruger sindsygt mange bold berøringer før man score et må.
Jeg respektere Barca for at de har bygget et hold op, men jeg respektere dem ikke for at spille på den måde de gør.
TV2 fokusere kun på danske udøvere, eksempel cykling, der taler de kun om hvordan det går danskerne og ikke om hvordan selve løbet er gået. De fokusere dermed på at få dansker til at fremstå seje og der har du hvorfor jeg syntes det er en facist kanal.
Vi kan også bare bruge Roma som et eksempel, de blev ikke nævnt særlig meget før Kjær det gør de nu, hvorfor skal en dansker bestemme hvor meget opmærksomhed en klub får??? Roma er jo en klub der burde få opmærksomhed lige meget hvad.
Og til det sidste spørgsmål. JA!!!!!!!!!!!!!!!!!! thats my game :-)
"Det hænger sådan sammen at der i min verden er en rigtig og en forkert måde at spille definsivt på.
Den version hvor man stiller sig som en mur og slår kontra er den rigtige fordi der skulle man gerne få mål ud af få chancer.
Den spanske version er så den forkerte fordi der spiller man definsivt ved at have bolden og bruger sindsygt mange bold berøringer før man score et må.
Så man skal spille defensivt, men dem der gør det må ikke. Hmm. Du gør det jo kun for at være Rasmus-Modsat.
Barcelona/den spanske stil:
- Boldbessidelse: Mange afleveringer som modstanderen løber efter = Modstanderen bruger flest kræfter! = De bliver trætte hvis du skulle være i tvivl.
- Boldbessidelse: Man har bolden = Modstanderne kan ikke score mens man har den.
- Boldbessidelse: Klubbens fans bliver rolige og opløftet af at se at holdet har bolden.
- Spilstyrende: Man viser at man har vilje og power = Modstanderholdet kan begynde at tvivle og blive usikre på grund af determinationen på modstanderens hold.
- Hurtighed: Spillet går meget hurtigere = Kortere reaktionstid på chancer = Mere uskarphed
Boldbessiddende offensiv fodbold: Flere chancer = Uskarpheden bliver opvejet og alt i alt bliver der scoret flere mål.
Opsummering: Sikkerhed i de bagerste linjer, kører modstanderen træt, mange chancer, fan-venlig. Lortet virker sgu.
Så hvad er det lige præcis du har af argumenter for at vi ikke skal forsøge at spille sådan? Argumenter der på forhånd ikke tæller fra din side:
- Personlig fnidder, Rasmus-modsat. Den har vi hørt før, den dur ikke.
- Inter gjorde det. Ja, hvor mange titler har Inter vundet i samme periode som Guardiolas hold? Jeps, den tæller heller ikke.
Så vær saglig, og kom med nogle gode argumenter.
"TV2 fokusere kun på danske udøvere, eksempel cykling, der taler de kun om hvordan det går danskerne og ikke om hvordan selve løbet er gået. De fokusere dermed på at få dansker til at fremstå seje og der har du hvorfor jeg syntes det er en facist kanal.
Vi kan også bare bruge Roma som et eksempel, de blev ikke nævnt særlig meget før Kjær det gør de nu, hvorfor skal en dansker bestemme hvor meget opmærksomhed en klub får??? Roma er jo en klub der burde få opmærksomhed lige meget hvad."
Tv2 har kun kort tid til at vise sportsnyheder. Hos den brede befolkning er der en naturlig større interesse for de nationale deltagere. Eksempel: Befolkningen kender kun de danske deltagere, og derfor er der ikke plads til at inddrage alt andet end den danske præstation og resultatet i eks. cykling. Det ar almen intelligent markedsføring for at fange publikum, ikke fascisme.
Det hedder desuden "fascistkanal" eller "fascistisk kanal" hvis du endelig skal bruge det. Jeg tror at du skal prøve det der folkeskole én gang til, således du kan:
1. Lære at stave det du prøver at udtrykke.
2. Lære hvad det du prøver at udtrykke dig om indeholder.
- Det virker ret så meget mere overbevisende hvis det er på plads. Hvis du absolut vil komme med sådanne postulater, kræver det altså at argumentationen og præmisserne for at udtrykke disse, er til stede. Ellers virker det bare ugennemtænkt og dumt at fremføre sådan noget.
[Rettet af: Don-Emilio - 16/04/12 - 09:53]
Kim89, dig og din rasmus modsat attitude er ved at være den vildeste pestilens.
Tv2 kan sku da ikkr dække alle verdens klubber ligeligt, selvfølgelig fokusere de på de klubber der optræder en dansker i. Og nej det er ikke kun positivt det de siger, nogle gange viser de da når danskerne klokker idet!! Hvorfor helvede skulle vi høre om eksempelvis parmas kamp?? Pescaras kamp?? Nej vi vil da høre om topklubberne og dansker klubberne. Sporten varer ofte små 5 minutter, så de tager jo det vigtige.
Hvis du vil se samtlige highlights fra forskellige ligaer, kan de se "verdens bedste fodbold" eller onside.
det helt vildt som du klan ødelægge stort set alle tråde herinde, kan ikke være rigtigt at man ikke kan gå ind på en tråd og læse en fornuftig diskussion. ofte ændrer trådene katastrofalt retning efter du kommenterer. så mega pres!
[Rettet af: p.totti - 16/04/12 - 13:08]
P.Totti
saglig som altid kan jeg høre, jeg tror vi to begge er med i kampen om at være den dummeste her.
Nej men så skal TV2 dække alle verdens top klubber, det er vigtiger at vide hvad PSG eksempelvis laver end Evian
Og igen, jeg angriber ikke nogen personligt her inde det gør du, du er hele tiden efter mig, så nu siger jeg igen. HOLD DIN KÆFT hvis du ikke har noget positivt at sige om míg.
Don-Emilio
Fordi det føre til lige som med Barca at vi skal bruge 20 chancer på at score et mål og ikke 2-3 chancer som et kontra hold bruger. Det er effektivitet og det er det jeg vil have i fodbold.
Nu kan jeg ikke huske hvem det var der skrev det her inde, men der var en der skrev. "Du vil jo bare have folk gør lige det der er meningen de skal gøre" og jeg gav ham ret.
Fordi det gælder om at være Effiktiv.
Jeg ved godt at Barca har vundet mange titler, men betyder det hele verden skal spille på samme måde som dem??? nej fordi så vinder de over en, de hold Barca har problemer med er dem der spiller super definsivt. eksempel, de tabte 1-0 til Getafe som spillede meget definsivt og ugen after ca. vandt de var det 6-1 eller sådan noget over Real Madrid. Hvis man prøver at angribe Barca taber man, men vis man forsvare og står og venter på dem, så har man en chance for at slå dem.
Jeg kalder de facisme, fordi det er at får sit land til at fremstå stort og godt.
Og igen, hvis ikke i bryder jer om mig eller har noget positivt at sige om mig så hold jeres kæft, jeg har lige så meget ret til at være her som i har. Eller mere, fordi jeg kommer ikke med personlige angreb.
Men det gør jeg så nu, dig og P Totti burde lære at læse, fordi i sidens retningslinier står der man ikke må komme med person angreb og det gør i begge to ret tit mod mig, der er andre der er uenige med mig, men de kan trås alt tale pænt.
"Fordi det føre til lige som med Barca at vi skal bruge 20 chancer på at score et mål og ikke 2-3 chancer som et kontra hold bruger. Det er effektivitet og det er det jeg vil have i fodbold.
Fordi det gælder om at være Effiktiv.
Jeg ved godt at Barca har vundet mange titler, men betyder det hele verden skal spille på samme måde som dem??? nej fordi så vinder de over en, de hold Barca har problemer med er dem der spiller super definsivt. eksempel, de tabte 1-0 til Getafe som spillede meget definsivt og ugen after ca. vandt de var det 6-1 eller sådan noget over Real Madrid. Hvis man prøver at angribe Barca taber man, men vis man forsvare og står og venter på dem, så har man en chance for at slå dem."
Som sagt, argumenterne imod mangler. Det er nu engang et projekt vi er igang med at indføre og det bygger på de principper det nu engang gør. Så længe du ikke har nogen saglige argumenter mod, og kun tøsefnidder syntes jeg du bør holde det for dig selv. Det ligger ikke op til debat, og forstyrrer egentlig bare.
Desuden er du en stor selvmodsigelse. Du går så meget op i facts og statistikker for at bevise ting. Josep Guardiola har vundet 13 ud af 16 mulige titler = 81,25 %. Det finder du ikke andre trænere der kan præstere i samme kaliber fodbold. Bum! Det kan man ikke vinde uden effektivitet. Bum! Så burde den være afgjort og du bør iht. dine egne principper ikke have mere at sige.
"Jeg kalder de facisme, fordi det er at får sit land til at fremstå stort og godt."
Tja du forstår åbenbart ikke det der bliver skrevet, men prøver alligevel at reagere, så jeg prøver lige igen.
1. "facisme" skal hedde "fascisme" - Hvis du ikke ved hvordan det staves tvivler jeg på du ved hvad det indeholder....
2. Overvej om det ikke bare er en gang standard dansk nationalisme i stedet(det er ikke det samme.
Som sagt, hvis du vil ytre dig så markant, må du komme ind i kampen og være lidt saglig i stedet.
[Rettet af: Don-Emilio - 16/04/12 - 10:55]
Så lad det her være mit argument. Barcas resultater fra den spanske liga.
http://sportsresultater.tv2.dk/index.php?ttFK=87&tsFK=824540&hFK=0&aFK=0&p=stats&sportFK=1&teamFK=8634&limit=off&show=all
Som du kan se ud fra det har de tabt de fleste af deres points mod de små hold der ligger nederst eller i midten af tabellen. Jeg vil også tro vores statistik ser sådan ud.
Så der har du argumentet, for hvorfor vi skal spille definsivt, fordi det er måden at slå Barca på. Det viser resultaterne fra La Liga jo tydeligt. Og det gør vores 4-2 og 4-1 nederlag til Lecce og Atalanta jo også. Den eneste måde at slå hold der spiller med samme filosofi som os og Barca er ved at spille meget definsivt.
Det er flot med alle de titler det må jeg give ham og klubben, men de er bare ikke effiktive nok på banen, fordi er man det, så bruger man ikke 50 afleveringer på at score et mål, så bruger man 10 afleveringer pr. mål.
Okay så lad mig skære det ud i pap for dig. Nationalisme/FaScisme/nazisme = potato/potato/potato. Alle tre er noget svinerri og skal stoppes.
Og som sagt hvis du vil ytre dig, så fokuser på mine holdninger og ikke på mig eller hvordan jeg skriver dem.
Nu kaster jeg mig lige, med hovedet først, ind i denne debat, som efterhånden mest af alt minder om en heksejagt!
Lige til at starte med: P.Totti - du er simpelthen den dummeste af alle på dette forum, intet fornuftigt kommer ud, kun latterlige ideer og din rasmus modsat attitude er ved at være den vildeste pestilens
Den kommentar går ikke rigtig I spænd med sidens retningslinjer, vel? Sletter du den lige så? Godt :)
Til sagen
Jeg forstår virkelig ikke hvordan så mange af brugerne her inden kan være så ignorante over for den spilfilosofi der for få år siden fik Roma på fodboldfans’ læber.
Den måde at spille fodbold, som Kim, efter bedste evne, forsøger at være fortaler for er jo Spalletti-fodbold, det kan i vel se?
I den slags fodbold som Roma praktiserede under Spalletti, var kodeordene løb uden bold og tempo. Holdet var bygget op omkring en meget løbevillig midtbane og to hurtige og udfordrende kantspillere. Det var denne midtbanes utrættelige løb der gjorde at man hurtigt kunne flytte bolden fra A til B, samt lægge presset på modstanderen når de havde bolden. I husker vel nok hvem der var den vigtigste spiller under Spalletti?, Totti? Nej, og heller ikke De Rossi. Perrotta er svaret. Perrotta var om nogen nøglespilleren, fordi at han i hver eneste kamp løb fra felt til felt i alle 90 minutter.
Presset på modstanderen blev lagt alt efter hvor stærk modstanderen var. Mod svage hold i Serie A, gik man højt op og pressede modstandere, mens man, i eksempelvis Champions League, mod de store hold ofte kom til at stå meget langt nede på egen bane af og til helt nede i eget felt.
Ligegyldigt hvor presset lå, var spillerne ikke det mindste i tvivl om hvordan opspillet skål forgå når man erobrede bolden. FREMAD i en alle helveds fart.
Det var her at nøglen var i Spallettis system; at bringe bolde fra eget felt til modstanderens med få spilstationer og høj fart.
Dette symboliseres måske bedst ved de hurtige hjørnespark og indkast, hvor man ikke tillod modstanderen at finde fodfæste selvom bolden kort var ude af spil.
Jeg er meget stor tilhænger af denne form for fodbold og synes det er noget af det smukkeste i spillet når et hold udfører et perfekt kontraangreb.
Husker I virkelig ikke hvor smukt og effektivt den form for fodbold var?
ej men det jo helt vildt.
Kim89 du burde gå ind i politik og ud af fodbold.
kunne være nogle utroligt underholdende debatter på fascisme kanalen tv2. Dine indslag vil blive set og grinet af flere gange end da Villy "prøvede" at tale engelsk.
godt jeg ikke er din lærer i skolen, du elsker jo at gå imod mængden, altid være på tværs. Hvad gør du når læreren beder dig om at læse op? kim89 "nej fru lærer det gider jeg ikke, jeg vil enten være den eneste der læser op, eller så være den eneste der IKKE skal læse op, vil ikke være som de andre i klassen!! så mega provokerende attitude.
du har været barca fan tidligere og nu hader du dem fordi de har for mange "medløber" fans. Du er hvad man vil betegne som en "modløber".
Simon Kjær please få danskernes øjne op for Roma, så vi kan få en masse danske tilhængere, det vil nemlig betyde at Kim89 vil smutte fra det her forum, da han dermed vil begynde at hade Roma. Please Simon gør mig denne lille tjeneste!!!
[Rettet af: p.totti - 16/04/12 - 13:19]
Jeg hopper lige midt ind i denne hæsblæsende "indkøbs" debat.
Jeg er ikke så velinformet hvordan rygterne om spændende italienske/udenlandske spillere ser ud på nuværende tidspunkt?
Astori, hvor står han?(kunne være vildt fedt i mine øjne)
Poli, hvor står han lige nu. Er vel blevet tilovers i inter - kan vi bruge ham?
Balzaretti ??
G.Rossi, efter sin skade er han så helt ude af billedet?
Montolivo, har han skrevet med Milan eller ej? og med Nocerino i så suveræn form ville det vil bare efterlade ham på bænken hvis han gjorde?
Astori & Höwedes kunne være monsterfedt i det centraleforsvar.
Men er der nogen som ved noget om alle disse spillere som jeg har nævnt?
P.Totti
Så heldig bliver du aldrig fordi jeg har aldrig været i Barcalona, men jeg har været i Rom og jeg er blevet forælsket i den by :-) og så er man nød til at holde med en af holdene, og det blev så Roma fordi deres historie og de gamle spillere passer meget godt til det jeg kan lide.+ der har ikke været folk som Di Canio, så jeg er Roma fan for life.
MEN når du endelig skal være på nakken af mig, så er det der eksempel faktisk godt gættet :D meget kan manfå mig til, MEN jeg læser ikke op i skolen, jeg har ikke noget i mod at tale og svare på spørgsmål, men at læse op det får man mig ikke til. Og hvorfor??? man må ikke læse op til eksamen så jeg ser inden grund til at gøre det.
Andreas:
det er nemlig den slags fodbold jeg gerne vil se :-) du er bare bedre til at beskrive det end jeg er.
Romadk:
jeg svare lige på de spillere jeg kan svare på.
Så vidt jeg ved har Balzaretti ikke forlænget med Palermo. Jeg mener det var derfor de gerne ville have ham solgt i vinters. Så ham kan vi få på free transfer hvis vi er heldige, men det bliver vist i hård duel med PSG.
Montolivo: nej han har ikke skrevet med Milan. Og ud fra den målnæse som Nocerino viser en gang imellem, så tror jeg ikke de køber ham, med mindre han skal sidde på bænken.
Dempsey er ikke bare en fantasi det er på tale at han skal hentes og da vi har en Amerikansk ejer så er det jo ikke usandsynligt.
Honda er mest rygtet til Lazio, men det er da ikke umuligt at stjæle ham fra dem.
Berbatov var en spiller jeg slyngede ud fordi United gerne vil af med ham og han er den type angriber jeg personlig godt kan lide. Men ham henter vi nok højestsandsynlig ikke da han SLET ikke passer i L.E.`s system.
Godt du vil dele din rygteviden.
Angående Montolivo emner jeg at han virkelige kunne være spændende på midten. Virkelig spændende, kunne bidrage med hans fine overblik, rutine, respekt og ellers bare klasse. Dog vil han helt sikkert blive ret løntung og er efterhånden også godt oppe i alderen, men vi skal da også hente noget rutine og ikke kun hente talentefulde konfirmander. Hvad siger i andre om Montolivo, ved siden af DDR og Pjanic?
- Forresten Sabatini, skriv lige under med ham Astori !
Vi skal nemlig hente rutine, vi har nok talenter i truppen allerede nu.
Så Montolivo ville pynte rigtig meget på midten sammen med DDR og Pjanic.
Jeg så iøvrigt en overskrift hvor der stod "Heinze og Kjær er fremtiden" sådan over satte google det ihvertfald.
Da jeg ikke kan italiænsk vil jeg ikke begive mig ud i at sige mere om det, men det står på AS Roma Streamings facebook.
"Så lad det her være mit argument. Barcas resultater fra den spanske liga.
http://sportsresultater.tv2.dk/index.php?ttFK=87&tsFK=824540&hFK=0&aFK=0&p=stats&sportFK=1&teamFK=8634&limit=off&show=all"
Nej det er mit argument. Nummer 2 i verdens bedste lige pt., med 96 scorede mål. Det får man med effektivitet. Jeg efterspurgte argumenter for dig? Som sagt 13 ud af 16 titler = effektivitet. Bum!
"Som du kan se ud fra det har de tabt de fleste af deres points mod de små hold der ligger nederst eller i midten af tabellen. Jeg vil også tro vores statistik ser sådan ud.
Så der har du argumentet, for hvorfor vi skal spille definsivt, fordi det er måden at slå Barca på. Det viser resultaterne fra La Liga jo tydeligt. Og det gør vores 4-2 og 4-1 nederlag til Lecce og Atalanta jo også. Den eneste måde at slå hold der spiller med samme filosofi som os og Barca er ved at spille meget definsivt.
"
Aha. Lad os skabe et scenarie a la Kim89:
Vi spiller mod Cesena. Vi stiller op med følgende: 5-4-1: Taddei-Kjær-Juan-Burdisso-Angél i forsvaret. Altså defensivt med 5 mand. Midtbanen: De Rossi, Gago, Perrotta, Totti. Totti som lidt offensiv, det skal vi have. Resten FORSVARER MEGET så vi ikke lukker mål ind. Angriber: Osvaldo/Borini.
Kampen starter: Cesena forsvarer med 10 mand på egen banehalvdel. Vi er jo Roma, og spiller defensivt med effektivitet. Derfor starter vi en kontra på egen banehalvdel. Totti fører bolden op over midbanen. De Rossi står på midtbanen som støtte. Angel og Taddei har sneget sig op som støtte lidt over midterlinjen. Resten af backkæden står 10 meter foran feltet(vi skal jo ikke lukke mål ind). Osvaldo står på linje med Cesenas backæde, klar til bolden i dybden i kontraen. Han har hele 6 m at løbe på før han kommer ind i målmandens radius. Totti fortsætter med bolden. Er nu 1/3 inde på Cesenas banehalvdel. Han er nu alene mand mod 10 Cesena spillere. Han mister bolden. Men succes: Vi lukkede ikke mål ind. Kampen forløber sådan hele kampen igennem. Vi ender med en statistik der hedder: 65 indkast, 0 skud på mål, 0 hjørne. Ingen af holdene havde nemlig plads til at spille kontra.
Det lyder dælme som en fee kamp.! Og vi lukkede ikke mål ind og var effektive, vi brændte nemlig NADA chancer. Så lækkert. Forstår du?
"Okay så lad mig skære det ud i pap for dig. Nationalisme/FaScisme/nazisme = potato/potato/potato. Alle tre er noget svinerri og skal stoppes."
Tror lige du skal læse op på den igen. Nationalisme er ikke sig selv rabiat, men noget ganske simpelt og normalt som alle nationer med historie har.
[Rettet af: Don-Emilio - 16/04/12 - 17:54]
@Don-Emilio
Du kan ikke argumentere den sag for kim, har prøvet 1000 gange.
Han hader alt, hvad der er Spansk, uanset hvad.
Derudover Montolivo?
Rigtig fornuftig spiller men højst usandsylig. Når Montolivo finder en klub, så er det en klub der er etableret i toppen af sin Liga, en klub der spiller CL, hvert år og har gjort det i en årerække. Efter disse kriterier er opfyldt så den der betaler mest.
Ingen af de her krav opnår Roma pt. og jeg tror heller ikke man er villig til at skulle matche resten af verdens topklubbers bud på en løn.
Det fører os jo gang på gang tilbage til diskussionen om, hvorvidt vi skal købe unge spillere eller ej.
Don-Emilio
Ja kun nummer to i verden så ingen grund til at spille som dem. 96 mål er ok, men 24 mål lukket ind er ALT for meget. United og Chelsea har før vist at det kan lade sig gøre at gå igennem en sæson hvor man kun lukker 8-9 mål ind.
Det senarie du sætter op syntes jeg lyder fint :-) fordi 0-0 er det næst bedste resultat i fodbold. Det bedste er selvfølgelig en sejr. Også kommer 0-0 fordi du lukker ikke mål ind og du får et point :-)
Jeg ved godt at nationalisme ikke er så slemt igen, men det syntes jeg det er og specielt i de lande hvor der er partier med i eks. folketinget der bruger nationalismen som DF gør til at tage vælgere. Det er til at brække sig over, så derfor syntes jeg personligt nationalisme er lige så slemt som de to andre ismer.
"Det senarie du sætter op syntes jeg lyder fint :-) fordi 0-0 er det næst bedste resultat i fodbold. Det bedste er selvfølgelig en sejr. Også kommer 0-0 fordi du lukker ikke mål ind og du får et point :-)"
Aha. Så 38 point på en sæson er tilfredsstillende. Det vinder man ikke titler på.
Hellere det end at tabe halvdelen af sine kampe. Alt over 5 nederlag er en katastrofe.
Utrolig spændende diskussion i har gang i drenge - men synes i selv den passer ind i denne tråd?
Opret eventuelt jeres egen ;)
[Rettet af: Jonas - 16/04/12 - 19:28]
Nej Jonas det har du ret i :-) Så Don-Emilio vi stopper den lige her!! Fra nu af skal denne tråd kun bruges til at tale indkøb, som Sofus har lavet den til :-)
Ro på Kim89!
Hverken Chelsea eller United har været i nærheden af kun at lukke 8-9 mål ind på en sæson!
Sidste gang det bare var tilnærmelses vis tæt på, var 04/05 sæsonen hvor Chelsea lukkede 15 mål ind, ellers har ingen af holdende været under 20 mål og ofte i den højere ende af 20'erne starten af 30'erne. Så den påstand holder bestemt ikke.
Derudover mener du altså at det er bedre set over en hel sæson at Roma skraber 38 point sammen på 38 0-0 kampe, fremfor de mindst 50 point vi har spillet os til på de 32 spillede kampe?
Det virker for mig ret underligt.
Hvis vi lige skal runde det med om Barcelona er effektive eller ineffektive, så mener jeg da at det er effektivt at kunne spille bolden rundt højt oppe på modstanderens banehalvdel og løbe modstanderne trætte, for så at slå til når koncentrationen svigter hos dem.
TheTotti
Se Jonases besked ovenfor.
Det er fint nok.. Ville også bare lige sikre mig at de facts der blev slynget ud her på forumet rent faktisk også var fakta, og ikke bare opspind fundet på i farten for at støtte sin egen sag :)
Vi lader den ligge....
Godt så :-) dog har jeg tjækket og jeg trækker hermed påstanden om United og Chelsea tilbage. Jeg mente ellers de havde holdt den under 10 et år.
"Nej Jonas det har du ret i :-) Så Don-Emilio vi stopper den lige her!! Fra nu af skal denne tråd kun bruges til at tale indkøb, som Sofus har lavet den til :-)"
Fint. Men lav dog for guds skyld en blog, hvor du får lidt argumenter ind. Du bliver bare mere og mere til grin når du modsiger dig selv samtidig med at du ikke kan argumentere for dine "påstande"..
Don-Emilio. Tak i lige måde 8-)
"Don-Emilio. Tak i lige måde 8-)"
Jeg laver skam ikke andet end at argumentere lille du :)
lige som mig :-) btw er igang med at opfylde dit blog ønske :D
nogle der kan se en der kan gå ind og erstatte Totti når han stopper, har vi en i trupæwn eller skal vi købe en...! kan se en Lamela eller ciciretti. men er spændt på om vo kan få en ny totti, eller om den kendte 10 rolle er død for os ..
Altså jeg ville da håbe vi har en i truppen der kunne gøre det, men jeg ved ikke lige hvem det skulle være, Men Christian Eriksen kunne da være et frækt bud, hvis den nye 10er skal findes i en anden klub :-)
Ingen kan erstatte Totti!
så også CE som mulig han er bare ikke lige så offensiv som totti, det er bare meget tydeligt når han ikke er med de mangle kreativitet.
Imponerende at nogle mennesker bare har en fantastisk evne til at diskutere alle de forkerte steder. Topic; Inkøb 6.
Tror ikke CE kan blive en realitet lige for tiden. Roma har allerede dygtige unge spillere, de sikkert vil have til at spille en mere central rolle med tiden. Hvis der skal en ind og følge op på Tottis arbejde, så bliver det nok en lidt ældre mere etableret spiller. Håber nu stadig på at Roma i første omgang fokuserer på at få en solid defensiv på benene. Så snart der er en form for ro i bagerste kæde, så tror jeg både midtbane og angreb får mere tid til at gøre det, der skal til for at få mål og point.
Hvis Roma ryger i CHL, og holdet ellers fortsætter projektet med LE, så ser jeg faktisk slet ikke CE som usandsynligt. Hvis klubben med Sabatini i spidsen, brænder sig varme på ham må der vel være en rimelig god mulighed for at kunne hente ham.
Roma har vel også en rimelig positiv transferhistorik med Ajax (det er et kvalificeret gæt).
Han er ihvertfald en type spiller som ville passe fantastisk ind på holdet, dette kan der ikke herske tvivl om.
Latterligt at Sabatini udtaler at vi er ved at skrive under med en stor spiller, også høre man simpelthen bare ikke en skid om det mere? skuffende.
Har ikke læst hele tråden igennem, men kunne Gregory van der Wiel ikke være et godt bud på en HB? Interessen for ham fra andre klubber var stor på et tidspunkt, men der er ikke sket så meget.
Han kunne være rigtig spændende! Har bare ikke hørt ham blive sat i forbindelse med Roma?
Er GVDW ikke skiftet til Valencia? Jeg synes, der var noget om snakken.
http://www.bold.dk/nyt/Van-der-Wiel-alligevel-til-Valencia
I denne artikel står der godt nok, at han skifter. Men han spiller stadig i Ajax, og man har ikke hørt noget nyt siden.
I dag nævner Corriere dello Sport Höwedes, Subotic og Hummels som mulige nye centralforsvare i klubben - alle utrolig spændende navne som ville pynte på holdet..
Haha, hvis der er hold i det rygte, får vi jo et af europas bedste forsvar kæder.
Van Der Wiel skifter til Valencia til sommer.
Ja tror nu altså kun vi får en af overnævnte, hvis vi skulle være så heldige - jeg ville dog også være meget tilfreds!
Hummels kunne være fantastisk spændende, men lad os nu se. Men dejligt med rygter om forsvarsspillere og ikke kun angribere!
Mateo Musacchio rygtes også tæt på - rigtig spændende.
[Rettet af: My - 20/04/12 - 17:43]
Det forlyder at Roma er ude efter CSKA's angriber Seydou Doumbia.
Det siges at der allerede skal være kontakt klubberne imellem om en handel op imod 20 mio euro.
Personligt synes jeg det ville være et super køb. Han er en smule "out of the box" tænkning - og kunne gå hen og blive lige den goalgetter holdet mangler.
Derudover har han igennem længere tid bevist sit værd som målscorer, og det er bare et spørgsmål om tid, før han skifter til en større europæisk klub - hvor jeg er mere eller mindre sikker på han får et kæmpe gennembrud og kan blive en rigtig stor spiller på den internationale scene.
Så det ville jo være rart hvis han fik gennembruddet i Roma, og kunne hjælpe klubben til at tage flere skridt fremad i udviklingen af et slagkraftigt hold.!
doumbia ville være et fantastisk køb. han er en mega god spiller, han ville komme til at score så ufatteligt mange kasser i romas trøje. han drev gæk med alle forsvarene i CL i år.
intet mindre end fantastisk hvis vi får han.
Doumbia er en fantastisk spiller, men er det sådan en type vi har brug for? Vores spillestil lægger ikke op til en boksangriber, men mere en angriber, der kan løbe i dybden og spille med rygge til målet. En Nistelrooy type.
Wolfswinkel fra Sporting, er præcis samme type som RVN, kan spille med ryggen til målet, og god til at tage dybde løbet. Desuden kan han også lave mål.
Doumbia kan alt, drible, løbe i dybden, god i pasningsspillet, ville være genial ved siden af vores targetspiller osvaldo.
Kom nu med Dubai...
Ja Doumbia kan alt.
Doumbia minder om Eto'o, som viste at en mere decideret angriber sagtens kan spille den fodbold Roma forsøger at praktisere.
Rud Van? / Wolfswinkel? WHAT? Hvordan skal det så nogensinde blive til andet end en placering i udkanten af europæisk fodbold?
Rossi ude i ti måneder.
Wolfswinkel er en rigtig spændende spiller. Nu følger jeg selv Sporting på et casual niveau og han kan sgu nogle ting. United har også haft snøren ude efter hollænderen.
Fra Tipsbladet
"Nu beretter Wolfsburger Allgemeine så, at Wolfsburg, Roma og Simon Kjær er blevet enige om betingelserne for den nye lejeaftale, selv om der dog endnu ikke skulle være lavet papir på aftalen."
Skod.. Det ser ikke ud til og blive bedre i næste sæson, hvis de satser på de forsvarer der er i klubben pt!
Jeg synes bestemt Kjær er vokset med opgaven og er efter han har fået tillid og spilletid kommet tilbage på sporet. Jeg synes faktisk han har spillet godt på det sidste og synes ikke han har været skyld i nolge mål på det sidste, desværre lukker vi stadig for mange mål ind.
Jeg håber på at Kjær bliver og tror på at han med en klasse forsvar ved siden af ham kan vokse yderligere!
Måske henter vi Guardiola ;)
Jeg har også tænkt den idé Julii Caesares. ;)
Altså Enrique har pludselig snakket om, at forlade Roma pga. utilfredse fans. Men måske er det fordi han ved, at Pep stopper i Barcelona, og han kan overtage hans job. Så kan de jo passende lave en bytter. Det ville ikke gøre mig noget, i hvert fald.
Guardiola bytte plads med L.E.?
Det ville sgu ikke være særlig godt, fordi det vil jo bare betyde at spille stilen bliver ført vidre. Det kommer der ikke noget godt ud af medmindre selvfølgelig Guardiola så tog Xavi, Messi, Iniesta osv. med sig til Roma. Fordi uden de spillere så virker spillestilen IKKE.
Nej vi skal bruge en træner, der har hjertet i Roma og ikke andre steder, samt forstår hvordan man bygger et godt hold op i serie a :-)
Jah, det er vel også bare ønsketænkning. Guardiola har jo også udtalt, at han vil holde et års pause fra trænerjobbet.
Men at der ikke ville komme noget godt ud af det, ved jeg nu ikke helt. Guardiolas cv for hans tid i Barca siger alt. For mig ville det være spændende, at se ham i Roma.
Ja hatten af for hans cv, men jeg kan ikke lade være med at tænke hvordan det hans cv ville se ud hvis ikke han havde Messi, Xavi, Iniesta osv.
Min pointe er bare at uden de spillere, så kan man ikke spille den spillestil der.
På rygtebasis, meldes klubben langt henne i forhandlingerne om Villereals Mussachio - prisen meldes til at ligge omkring de 4 mio euro. Kunne være noget af et scoop?
Derudover nævnes, blandt mange, Twentes Roberto Rosales som et varmt emne til at trække i den "gul-røde" trøje.
kunne godt tænke mig at se callejon i en roma trøje. en af mourinhos favoriter. men måske kan han alligevel lokkes med fast spilletid.
Ville foretrække at der bliver hentet mere etablerede spillere. Nilmar fx.
Callejon ville jo blot gå ind og højest sandsynligt 'stjæle' en plads fra en af klubbens talenter på bænken.
Der må for alt i verden ligge fokus denne sommer, på at hente spillere der kan gå direkte i start 11 - og hæve niveauet markant.
Vil altså mene at han godt kunne gå i vores start 11. han er god, men har også nogle rigtig gode konkurrenter. også en han fantastisk alsidig. og vil altså næsten vove at påstå at samtlige reserve spillere fra r. madrid ville kunne træde direkte ind i vores start 11.
med undtagelse. af altintop. også dog, vores højrebacks er ikk imponerende.
Vil du mene at Bojan gik en direkte start 11 plads i møde i Roma?
Hvis det skulle være nogle spillere fra Reals overskuds lager, ser jeg gerne en Sahin, Higuain eller en Kaka. De sidste to, er nærmest ønsketænkning. Hvis vi kigger nord på, så render der en Nigel De Jong, Kolarov og Zabaleta i City, som kunne forstærke vores defensiv markant. Måske endda gør den til ligaens bedste. De er ikke toppen af toppen, men tæt på, med masser kvaliteter og får for lidt spilletid ifh. hvad deres talent rækker til.
De er dyre drenge, men det er for fanden også snart på tide, pengene bliver brugt rigtigt. Vi har jo en Pizarro i City, det kunne være, han kan formidle kontakten frem og tilbage.
:)
Om så De Jong var Verdens bedste, ville det ærgre mig grænseløst, hvis han blev hentet. Suverænt en af mine hade-spillere. Og Kolarov - tidligere Lazio-dreng, der endda har scoret i et derby. Nej tak.
Mussuachio synes jeg lyder spændende til gengæld.
Men for alle disse spekulationer gælder, at de fleste enten fylder mig med et inderligt håb eller en skælvende frygt, der viser sig alligevel aldrig at have været nødvendig.
Jeg venter med at håbe, tro og tænke på rygter indtil Sabatini kommer med nogen udtalelser, med lidt mere substans!
Nu er bojan jo ikk fra r. Madrid. Men det er gago derimod. Og han var altså en af de reserver der var længst nede i hierakiet.
Nej Brad Pitt, jeg er ikke handicappet og tror at Bojan kom fra Real Madrid.
Men situationen er identisk - et stort talent fra en af de to spanske topklubber. Bojan er dog (set i forholdet til hvad han har nået at præstere) et godt stykke foran Callejon i min bog.
Og her var min pointe så, at hvordan skulle Callejon, VIRKELIG gå ind og hæve niveauet som fast 11'er, når ikke Bojan kan?
Der er brug for spillere bedre end dem begge.
[Rettet af: asromadk - 01/05/12 - 12:56]
Hvorfor Callejon? (mangler kvalitet, og spiller jo kun i real når de andre skal spares og modstanderne er trætte)
Jeg ønsker mig:
1. Astori (Hvilket er meget realistisk, men Sabatini er åbenbart ikke pjattet med at hente italiener, men alligevel kom igang Sabatini)
2. Montolivo (godt nok er han løntung, men nøj hvor vil han pynte på midten)
3. G.Rossi (godt nok skadet, men hvilket bør gør ham billigere og G.Rossis kæmpe talent er inddiskutabelt)
4. C.Eriksen (ret urealistisk, og dog. Eriksens drøm er Barca og vi kunne passende skolé ham til Barca)
Bojan har jo aldrig gjort en forskel i barcelona, hvorimod callejon tit kommer ind og score et mål. man kan heller ikk samligne de 2 spillere, da de er meget forskellige. sagde heller ikk han ville være en makant forstækning. sagde bar han godt kunne gå i startopstillingen, f.eks. i stedet for borini... lamela - osvaldo - callejon. totti som offensiv midt.
Ej hvor gammel er du? Tydeligvis ikke gammel nok til at huske hvor VILD Bojan var i de første par år på barcelonas hold. Mest som indskifter, men han har vist så vidt jeg husker scoret i vigtige CHL kampe osv?
2007-2011 spillede han 54 kampe, med 12 mål til følge. Vel og mærke i en periode hvor han var 16-20 år? Det er sku ikke peanuts.
Når det så er sagt, så har han ikke holdt niveau i Roma, og har haft det svært.. Men det viser jo også, at bare fordi man er ungt talent der gør det godt for Real/Barca, så vader man altså ikke ind og er sikker start 11 i Roma..
Callejon så jeg gerne i Roma, men ikke noget der ligner af signing til en start 11.. Så skal klubben ikke sætte forventningerne til CHL.
Har du et problem. så kan du lig få mit nr. så kan du bar ringe, så kan du komme til Albertslund. så kan vi lig finde ud af hvordan man snakker til folk. Du behøver sku ikk skrive nedladene til mig jeg er sku ikk din homie. hvis du gerne vil vide hvor gammel jeg er så er jeg 23 gør det mig så ukvalificeret til at skrive på denne debat??? gør det mig ukvalificeret til at have en mening om hvor vild eller ikk vild Bojan var i barca. Jeg synes callejon ville være en god tilføjelse til truppen, og det er min mening. HUSK du siger bar til så får du mit nr.
stop nu diskussionen drenge. vildt i kan komme op og snakke så grimt til hinanden om 2 spillere!
Altså nu er det jo ikke mit problem at et simpelt spørgsmål om hvor gammel man er, i mange danske kredse opfattes som negativt?
Jeg synes nu det var ganske relevant, da det efter min opfattelse ikke lod til at du kunne huske så lang tilbage.
Der var intet grimt i det fra min side :) Så ellers tak for dit nr
Tal nu bare ordentligt til hinanden. Det er sgu ikke så svært at lige tænke sig om, og læse sine beskeder igennem før man trykker enter.
Ikke fordi jeg skal tage nogen side i jeres 'beef', men "Ej hvor gammel er du?" ville jeg personligt også tage som en nedladende kommentar.. ikke fordi Brad Pitts efterfølgende kommentar var i orden. Men gutter, lad os nu forholde os i ro.
Nej det er måske ikke særlig godt formuleret - tager jeg på min kappe.
Men udover det, så tror jeg egentlig heller ikke Callejon er realistisk; Real vil vel næppe slippe ham? Med mindre det bliver en lejeaftale - hvor jeg stadig mener at Roma skal til at finde sine egne spillere som kan føre holdet videre.
Er Callejon en realistisk handel? (ikke nedladende, arrogant etc)
asromadk, cool cool. den kørte måske lidt langt ud. hehe. men fuck det vi er jo alle roma fans. tilbage til callejon. måske er det mig der tager fejl af callejon. måske er det bar mig der har et svagt punkt til callejon. synes bar han er en fantastisk dejlig fodbold spiller. som jeg skrev i mit første indlæg så er det nok lidt urealistisk da han jo er en af mou´s ynglinge. men fast spilletid kan måske lokke.
Callejon er helt klart mere interessant som fodboldsspiller end Bojan er. Han har flere kvaliteter end Bojan, som bedre blik for spillet, endda lidt bedre teknik og ja, så er han mere målfarlig. Så hvis man sammenligner de to, er Callejon helt klart at foretrække.
Og om man er gammel nok eller ej, vil jeg mene at man aldrig kan huske at Bojan har været "vild" i Barcelona, for det har han ikke. Han viste et vist potentiale på et forholdsvist højt niveau i en meget ung alder. Men derfra kom det altså ikke videre. Han udviklede sig altså ikke, og kom ikke op på niveau med de andre spillere i klubben som der blev forventet. Hvis Bojan havde været så "vild" i Barcelona, ja så var Villa eller Sanchez ikke blevet købt, for så havde Bojan helt simpelt siddet på en af de pladser fast. Men nu var han ikke så vild, og idag er han så endt i Roma !
Ja, Bojan ville stå i skyggen af de spillere. Men i mine øjne er han ikke langt fra at have det samme (topniveau), og så bliver man jo ofret i en klub der har midlerne til at købe dyre spillere udefra. Havde de ikke det, kunne han sagtens have spillet på et Barcelona hold som havde vundet titler - og så ville man som Roma fan måske savle efter ham?
At man bliver droppet i Barca, fjerner ikke kvaliteten - man kan vel næppe påstå at Yaya Toure ikke er en spiller i absolut topklasse? -
"Ja, Bojan ville stå i skyggen af de spillere. Men i mine øjne er han ikke langt fra at have det samme (topniveau), og så bliver man jo ofret i en klub der har midlerne til at købe dyre spillere udefra. Havde de ikke det, kunne han sagtens have spillet på et Barcelona hold som havde vundet titler - og så ville man som Roma fan måske savle efter ham?"
- Jeg syntes Bojan er langt fra at have det niveau du snakker om. Jeg syntes ikke på noget tidspunkt at han viste evnerne til at komme helt op på topniveau. Jeg vil stadig mene at Barca havde beholdt ham, var det tilfældet.
"At man bliver droppet i Barca, fjerner ikke kvaliteten - man kan vel næppe påstå at Yaya Toure ikke er en spiller i absolut topklasse? -"
- Ja lad os bruge Yaya Toure som eksempel. Han blev overgået af Busquets, måske ikke så meget af evner i starten, men simpelthen fordi Busquets er af egen avl. Den identitet betyder utroligt meget i Barca, og derfor blev Busquets da de to spillere var meget lige, førstevalgt.
Havde Bojan nu vist samme høje niveau som Busquets, ja så havde de satset på ham fremfor Sanchez/Villa, netop på grund af hjemmeavlsstatusen.
http://www.youtube.com/watch?v=AJh_5BgWMFY
Han har spillet dårligt, indeed. Han ligner ikke en topspiller i sin optræden, korrekt.
Men jeg husker bare tydeligt, det niveau han viste som så ufattelig ung. Måske kommer han aldrig op igen, det skal jeg ikke kunne udtale mig om - men såfremt han får forløst sit talent helt, så er hans bestemt en spiller der i mine øjne ligger tæt op af Villa i niveau.
Hans problem i Barcelona, var nok ligeså meget at han blev utålmodig. Pedro kom ind i billedet, måske favoriseret, og så følte Bojan at han fik MINDRE spilletid end tidligere.
Min pointe var lige præcis at Yaya Toure, at han nu i City har bevist sig som en af de bedste offensiv-midtbanespillere. Han er på ingen måde en boldflytter som Busquets. Han er bare ikke god nok til den måde Barca vil spille på.
Men derfor synes jeg ihvertfald stadig at han nu i City har bevist sig som en klassespiller.
http://www.youtube.com/watch?v=BJtt8uw_D2k
Kig især efter 1:40 - det har ikke meget med det Busquets render og foretager sig i Barca.
Og ligesom ham, tror jeg bare at Bojan blev ofret, han var for meget en mellemting som ikke formåede for alvor at slå andre verdensstjerne af (hvem kan klandre ham?).
Ingen tvivl om at Yaya Toure er en fantastisk spiller. Han har gjort det virkelig godt i år!!
Men nu går diskussionen på Bojan. Ja han startede på et højt niveau for sin alder. Han er bare ikke kommet det videre, og jeg tror ikke længere på at han har potentialet. Umiddelbart vil jeg ikke vurdere ham til at være bedre end at spille fast i en midterklub i Primera Division. Derfor mener jeg heller ikke at han er god nok til at spille for Roma. Og så kommer vi tilbage til topic! Han skal skiftes ud, en ny skal indkøbes :)
Er der nogen der har nogle nye rygter?
Forresten i mine øjne kan det ikke gå hurtigt nok med at få sendt Bojan hjem til Barca og jeg mener også at Callejon "bare" vil blive en indskifter i Roma.
Er der nogen der ved hvordan Gago's kontrakt med Real ser ud, hvornår udløber den? og har vi nogen aftalt pris på ham?
Forza Roma !!
Sig mig har vi købt eller er vi igang med at forhandle om G. Van Der Wiel?
Synes jeg ser meget aktivitet omkring ham og hans navn på Roma sidderne på facebook.
Nogle der kender til det?
Ifølge Romanews.eu,skulle vi have sikret ham og sagt farvel til Luis.
Ok tak for det ;-)
Nu må vi se, jeg ser gerne Enrique fortsætte sæsonen ud.
Og en spiller som G. Van Der Wiel er lige det vi har manglet på højreback pladsen!
Præcis, allerede med ham bliver kvaliteten i forsvaret fordoblet. Kan ikke holde en sæson mere med Rosi på backen. Jeg kan sku godt lide knægten, men han er ingen forsvarsspiller.
Er Van der Wiel ikk solgt til Valencia?
Det kunne være konge!
Van Der Wiel til Roma
@Asroma87
Det troede jeg også, men har ikke set en officiel erklæring :-)
Bliver fantastisk at få ham til Rom!
Så var han åbenbart ikke solgt alligevel @ Lamela ;)
heldigvis ikke :-)
så mangler vi kun en i midterforsvaret der kan forstærke os...og væk med en af de gamle...Juan,Heinze,Burdisso..... (Heinze)
Ifølge AS Roma Streaming er vi igang med at købe Gago fast for 7 millioner euro?! Et godt køb efter min mening. En rigtig fighter på midtbanen!
Super køb. Køb Gago. Han har været en af de få der har gjort det fornuftigt og stabilt.
Noooo Gago, rejs hjem !
Moussa Sissoko fra Toulouse rygtet kraftigt til klubben i dag, for at forstærke midtbanen! En spændende spiller, som angiveligt kan hentes for 7-8 mio. euro, da hans kontrakt udløber sommeren 2013.
Jeg siger Go Sabatini Go!
Mange spændende spillere der bliver rygtet til...
Men forstår ærlig talt ikke hvis vi vil give 7 mio for Gago, men ikke gider give det samme for Kjær... Der havde jeg sgu prioriteret anderledes...
Vi må håbe på Van Der Wiel... Synes dog at de spillere der rygtes til Rom på det seneste er dalet lidt i kvalitet. De rigtig stærke spillere ved jeg er svære at lokke til med vores nuværende situation, men det er der behovet ligger.
Van der Wiel
Kjær
en oprydder på midten, (muligvis Sissoko hvis han kan leve med den rolle)
en makker til Kjær gerne Astori eller en rutineret spiller.
og meget gerne en rigtig stjerne-angriber... Utopisk - Higuain...
Det er begrænset hvad jeg kender til ham. Jeg opfatter ham som en alsidig midtbanespiller. Mener dog ikke han skal købes til start 11, men den rolle som Perrotta har haft på sine gamle år, tror jeg sagtens han kan komme ind og udfylde.
http://www.youtube.com/watch?v=QQUaiVE0fIg&feature=related
Derudover, så tror jeg bestemt ikke at man skal undervurdere værdien i at Roma snart får hentet en amerikansk spiller. Holdet er efterhånden sat op til at skulle brandes mere, de skal på tour i USA til sommer etc.
Please nu bare det amerikanske marked med flotte Roma trøjer med "Bradley" på ryggen - når han jo faktisk har bevist han godt kan være med på serie a niveau.
Jeg var ret imponeret over ham under VM, hvor jeg synes han gjorde en rigtig fin figur. Dog mener jeg også, at vi bør kunne få fat i spillere på et højere niveau.
Jeg er fog enig i, at der ud fra et markedsførings-synspunkt, kunne være en god fidus i at signe ham.
Sabatini arbejder på at få Portos Rolando til Roma.
Der diskuteres en pris imellem 10 og 20 mio euro.
Dejligt med en masse rygter. Især fordi der er nogle spændende navne iblandt.
Rolando, Kjær, Sissoko og GVW så begynder det at ligne noget.
tdj89, helt enig, de 4 spillere ville være gyldne at få tilført truppen.
synes virkelig det er sjovt at følge med i rygterne, da det nu er første gang i al den tid jeg har været roma fan, ca 16 år, at vi er sat i forbindelse med "gode" spillere. nu er det ikke bare anden rangs spillere, men virkelig klassespillere...
tegner til at det bliver en herlig sommer som roma fan:)
Fra Onside om Man City:
Hele otte skal ud, mener tabloidavisen Daily Mirror at vide, og det skulle dreje sig om Edin Dzeko, Nigel de Jong, Kolo Touré, Adam Johnson, Stefan Savic samt de allerede udlejede spillere Emmanuel Adebayor, Wayne Bridge og Roque Santa Cruz.
Dzeko kunne være en rigtig god spiller at få i truppen, samt De Jong.
Rolando og GWV ville pynte så flot på vores hold!
Roma skal go for Nigel. Selvom han er en hadet spiller, så er det ligenetop en type som, ham vi mangler i truppen. En der går forrest, og ikke hænger med hovedet, når vi kommer bagud.
Savic ville hellere ikke være en dårlig ide, men det skal ikke være her og nu. Der er 2-3 år før, han er klar til top fodbold. Men talentet er der.
Jeg venter med spændt på rygterne om Jan Vertonghen og AVB/Capello/Carletti kommer frem.
Hvis det ikke bliver en dem, vil jeg sku gerne have Spa tilbage. Jeg tror, han kan udføre mirakler med et kvalitets hold.
Husk på i hans gode tid, det var det altså spillere som, Taddei, Cassetti, baptista, Tonetto, Riise, Anderoli, Loria, Doni, 50% fit Aquilani, Pizarro og mf. der lavede resultaterne. Hvad kan det ikke blive til med et klasse mandskab?
[Rettet af: lamela - 10/05/12 - 14:10]
Ville også gerne se Spalletti i klubben.
Damn #Lamela.. der mindede du mig lige om svundne tider. Tonetto.. det navn har jeg ikke hørt i lang tid :-)
Haha, troede os jeg havde fortrængt den tid, men desværre nej.
Hent adebayor. Giftig angriber!!!
Træls klub at skulle konkurrer mod
Real Madrid interesseret i Gregory van der Wiel
[Rettet af: Tdj89 - 10/05/12 - 23:10]
Berbatov vil til udlandet, og han er på fri, så hvorfor ikke sende ham til Roma?
Hvis disse City spillere skulle være til at komme til, så skal vi absolut IKKE have Nigel de Jong. Han er simpelthen en kæmpe klaphat!
Når det så er sagt så indover med Dzeko! Ufatteligt at City ikke kan udnytte hans enorme talent bedre. Jeg har også længe været stor fan af Adam Johnson, selvom at det ikke er realistisk så kunne det også være ret fedt. Det er trods alt (desværre) sjældent man ser englændere i italienske fodbold.
Men Nigel de Jong, magen til usmagelig fodboldspiller skal man lede længe efter. Nok på Pepe der slår NDJ på klamhedsbarometeret!
Dzeko ville være en drøm. Adam Johnson er også god - de er bare begge urealistiske tror jeg. Specielt nu når der ikke er europæisk fodbold i Hovedstaden.
kan ikke se hvorfor man ikke skulle købe Nigel de jong. Han ville jo være super at have på def midt + han også kan gå ned i forsvaret når der skader.
Villareal i segunda divison. Kunne forstille mig de vil prøve at hente G. Rossi. Tror godt de kan lokke ham, selv uden Europæisk en deltagelse
nu er rossi pt ikke meget værd....
Han skal nok komme op på niveau igen, er jeg da sikker på
De skal da helt klart hente Nilmar og G. Rossi (selvom han er skadet) !
Mon ikke Sabatini vil kigge lidt imod Villarreal ;)
Musacchio har allerede været rygtet en del til klubben i løbet af sæsonen, mens både Nilmar og Rossi var oppe og vende sidste sommer.
Roma retter angiveligt blikket mod Nilmar og Musacchio ;)
Link
Kan ikke se hvad vi skulle bruge Nilmar til, da jeg ikke ser ham som bedre end de nuværende angribere.
Musacchio kunne derimod være interessant, selvom det dog skal siges, at jeg ikke har set så mange kampe med ham.
Først håber jeg nu at den nye træner kommer på plads.
De må også gerne lige hente Zapata!
Nilmar eller G.Rossi, jeg vil er lidt ligeglad de er begge rigtig dygtige fodboldspillere.
Hvad angår Musacchio så kender jeg ham absolut ikke, men har vi ikke brug for en rutineret og succesfuld midterstopper? Zapata eller Astori vil jeg foretrække :)
Det lyder yderst interessant med de ovennævnte spillere.. Men har nogle af jer set Villarreal spille for nyligt? Der er vel en grund til de skal spille i Segunda Division efter sommer?
Zapata har sejlet i denne her sæson. Ingen grund til købe ham, så hellere Mustacchio.
Vi skal ikke have Zapata, han er overvurderet og elendig. Vi skal bruge en sikker stopper, som vi kan stole på. Vertonghen siger jeg bare igen.
Nilmar og Zapata ser jeg absolut ingen grund til at hente, det er ikke oppe foran, vi har problemer. Rossi kunne jeg dog godt se i Roma, han er virkelig dygtig, han er italiener og det er bedre at vi får ham, end at han smutter til Milano eller Torino eller noget i den dur.
Ind med Astori, Van Der Wiel og enten Vertonghen eller få lavet en fast aftale med Kjær, han skal nok blive god for Roma med tiden, især hvis han kommer ved siden af en klasseforsvarer.
Vertonghen er desværre urealistisk imo. Han har bedre tilbud på hånden end lige Roma. Arsenal og Tottenham bla.
Jose Angel til Barca?
Jaja, vi kan jo altid smide Taddei over i venstre side i stedet for ;)
Jaja for en ond pose penge, så lad gå...
Han har jo ikke været imponerende i år, så han skal vidst vise noget helt andet for at blive aktuel for Barca... Men er nu mest bare træt af at manden ikke kan holde sådanne ting for sig selv.
Lad os få nogle italienere ind..IND med Astori, ville være en klasse handel. Og G. Rossi, M. Verratti.
Tror ikk Barca byder på ham i år, da de er i forhandlinger med Jordi Alba og Valencia ;)
Tror han bliver god i fremtiden, han er jo trods alt en ung herre, så ham giv tid til at vokse i!!
@ClausA
Nu nævner du 3 italienere, som kunne komme ind på holdet, men ellers er der ikk mange andre italienere (som ikke allerede spiller i en storklub) der kan gå ind og forstærke holdet, og vil jeg hellere ha' forstærkninger end italienere, imo! ;)
[Rettet af: romaswag - 15/05/12 - 15:36]
Hva med Riccardo Montolivo?
Han er italiener, dygtig og helt gratis :)
Hvis man kigger offensive spillere, synes jeg det kunne være spændende med en Eljero Elia. Han har ikke slået til i Juventus, sikkert fordi de er for "italienske" til at bruge en spiller af hans type, men tror han vil kunne fungere i Roma.
Oven i det vil han sikkert kunne fås billigt og har helt sikkert nogle offensive kvaliteter.
http://www.youtube.com/watch?v=xIOpxR8GGI0
Ud over det synes jeg generel der er for mange rygter om fx Palacio og for lidt om nogle seriøse forsvarsspillere på mere end 21 år (Musacchio).
[Rettet af: my - 15/05/12 - 17:12]
Elia er bestemt en spændende spiller.... men jeg ser helst vi får bygget et stabilt forsvar op så skal Lamela.borini.pjanic. vokse sammen med holdet....
Det er nu altså helt klart i forsvaret, at den er gal. Der er kæmpestort potentiale i midtbanen og frem, Lamela, Pjanic, Bojan og José Angel kan blive absolutte klassespillere i deres anden sæson, der er satme mange gode fodboldspillere, der ikke er slået igennem i første sæson på holdet. Osvaldo og Borini skal der også nok komme noget fornuftigt ud af, Gago og især Marquinho er gode, stabile spillere allerede, og jeg har især fidus til Marquinho, han har virkelig imponeret.
Kom så bare med Astori eller Vertonghen, eller hvis Spalletti alligevel skal hertil, så måtte han da hjertensgerne slæbe Criscito med, han er også klasse!
[Rettet af: Romaneren - 15/05/12 - 23:56]
Vertonghen mener jeg er fuldstændig urealistisk lige nu. Arsenal, Tottenham, Man U og Barca meldes interesserede i ham og dem kan vi slet ikke hamle op med. Så ham kan vi godt stoppe med at drømme om.
Derimod hent Astori !! Han er klasse og jeg vurdere at han bliver endnu mere klasse.
Til Romaneren: Hvor har du ret, Criscito kunne være sygt nice! Det kræver nok bare en helvedes masse penge :)
http://www.bold.dk/nyt/Officielt-Montolivo-til-Milan
Så skulle det være helt officielt, ærgeligt men han bliver vel en bænkevarmer i Milan.
Romadk:
Det tror jeg ike han gør. Gattuso, Seedorf og Aquilani er højst sandsynligt på vej væk fra Milan, og det er derfor at de har hentet montolivo. Men ja det er nega Ærgeligt at vi ikke gaflede ham. Han ville have været perfekt for vores midtbane.
Nu må vi bare håbe på at vi kan få Astori og G. Rossi
Astori må vel efterhånden være et must, må han ikke? Han har været nævnt flittigt i et par måneder nu, så det ville da godt nok være en bummert, hvis ikke vi får ham hertil. Rossi ville også være fantastisk. Men vi skal have os endnu en midterforsvarer, hvis det skal se godt ud, også selvom vi vælger at beholde Kjær, hvilket jeg et eller andet sted håber at vi gør.
Rygtet siger, at Sabatini er i Portugal for at kigge på FC Porto's Rolando.
hvis vi skal have en angriber til, Burde vi købe Bony Wilfried fra Vitesse arhem i Holland. Han har haft en uhyggelig sæson hvor han har bombet. han er lynene hurtig, konsekvent og har også et godt hovedstød. Så tror jeg faktisk heller ikke han er rimelig dyr.
Moussa Sissokos agent har udtalt at han venter på Roma, og Silvestre fra Catania er rygtet til klubben, hvad synes i?
Jeg er positiv vedr. begge :)
Oscar Cardozo på vej til Roma for 15 mil euro
Jovetic bliver også rygtet meget tæt på roma, ville være en super erstatning for totti på længere sigt! Køb jobetiv no matter the price, go sabatini!
Ifølge Corriere dello Sport har Sabatini fået 30 mio. euro til rådighed + de penge der kommer ind via salg af spillere (muligvis Borriello, Pizarro, Brighi osv.)
Roma forventes at gå efter to nye centralforsvare, to backs, en midtbane og en angriber.
Kjær, Astori/Mussachio, Aly Cissokho, Cesar Azpilicueta, Moussa Sissoko, G.Rossi og/eller Nilmar (også selvom han er skadet).
De spillere burde kunne hentes for 37-40 mio euro (spillersalg medregnet).
Sæt igang Sabatini!
Inter skal have slået Roma i kampen om Palacio, da Inter er villige til at betale omkring 11-12 mio euro for Palacio, mens Roma ikke vil give mere end 7 euro plus Greco.
Derudover skal Gago være utrolig tæt på at blive sommerens første handel. Real skal ikke være interesseret i at få ham tilbage og derfor tyder alt på at han spiller i Roma næste sæson. Ifølge ole.com betaler Roma omkring 7 mio. euro for argentineren.
Tusind tak Inter og Morratti.
"...battendo la concorrenza della Roma che voleva inserire un paio di giovani (Caprari e Bertolacci) per far scendere il prezzo del cartellino a 7 milioni circa."
At miste Caprari eller Bertolacci for at erhverve sig Palacio, ville være en katastrofe.
Håber meget der kan blive plads blandt de første 14 til Bertolacci næste sæson!
Berbatov er efter sigende færdig i ManU - og der er ikke nævnt oplagte aftagere. Ville han ikke være et godt supplement til vores wings? Vi kunne godt bruge en box-spiller der kunne åbne op for den offensive midt...
Personligt er jeg helst fri for denne type spiller, alderen, spillemåde, løntung. Spillere som Berbatov, Forlan osv, passer ikke særligt godt ind på et hold der skal igang med at bygge noget seriøst op.
nyeste rygter skulle lyde på, at Genoa, Roma og Inter skal være igang med at lægge en "kabale" som lyder således at Palacio sælges til Inter og Roma får Destro!
Dette rygte lyder rigtigt godt, Destro har været helt kanon i denne sæson!
Tot10
JOOOOOOOO for pokker lad os hente Berbatov :-) den mand er så undervurderet og der er mange folk der ikke kan lide ham fordi han er en angriber af den gode gammeldags type, der ikke laver andet end at stå inde foran mål og score :-)
Og jo jeg tror faktisk det er sådan en type som ham vi står og mangler :-)
Meget hellere Destro end Palacio. Men gerne ingen af dem? Til angrebet skal der udelukkende hentes en angriber i G.Rossi/Higuain klassen- og hvis ikke dette er muligt, behøver klubben ikke hente an angriber som jeg ser det. Truppen ser fint ud oppe foran, især med de unge spillere, der hellere end gerne må få mere spilletid.
Jeg kan godt lide Berbatov, men mener bare ikke han passer ind. Og det har ikke noget at gøre med at han er en stor boksspiller - jeg mener blot han er for gammel, og af samme grund bliver han langsommere dag for dag.
[Rettet af: asromadk - 21/05/12 - 19:42]
folk skal lige huske vi får en masse talenter hjem fra andre klubber. som sagtens kan give noget til holdet... man skal huske at Okaka faktisk kun er 21-22 år og glæder mig til at se ham tilbage. Adrian stoian har også haft en klasse sæson for Bari, ved at bare købe mister vi altså en masse klasse spiller som kun have, f.eks Cerci, og det er ikke sådan mit Roma de er, de har en af italiens bedste talent arbejde, og det skla ikke gå til spilde bare for vi har fået en masse penge!!!!
En anden boks spiller jeg syntes kunne være sjov at få fat på, kunne være Lukaku fra Chelsea :-)ham kan nogle af de små italienske forsvars spillere da godt gå hen og få problemer med :D
"Inter skal have slået Roma i kampen om Palacio, da Inter er villige til at betale omkring 11-12 mio euro for Palacio, mens Roma ikke vil give mere end 7 euro plus Greco"
Det lyder til at være en ligeså formålsløs handel som da de købte Forlán :D Men you go girl, de skal have så inderligt lov til at hente Palacio for dét beløb!!
Ja de skal være mere end velkommen. Det er jo ikke verdens dårligste køb, men det har jo ikke for alvor de store fremtidsudsigter, og er særlig skræmmende set internationalt.
For mig ville drømmekøbet denne sommer være Torres! Manden skal væk fra Chelsea hvis han vil sætte sin karriere igang igen! Og noget tyder da på han ikke ville være afvisende overfor et skifte væk fra Chelsea.
En anden angriber jeg har i tankerne er Drogba som også ligner en færdig mand i Chelsea. Men forsatan, manden kan score. Lige hvad vi mangler, trods hans alder.
Ved godt det lyder som nogle dyre og løntunge spillere, men altså.. det er hvad der skal til for at blande os i toppen.
Unge spillere skal der selvfølgelig også ind, men for mig at se skal der ske noget med det samme også, og derfor bliver man nødt til at hente en eller to stjerner til klubben, istedet for bare at bygge på fremtiden da alle vores upcoming stars bare vil væk om 2-3 sæsoner for at vinde trofæer (kig på Arsenal)
I mine øjne burde det være muligt at hente nogle stjerner til klubben, måske ikke lige dem jeg har nævnt, men det burde være muligt.
af hensyn til stjerner bliver du jo også nød til at være realistisk, hvilket du jo ikke er når du nævner navne som Torres og Drogba. mange stjerner vil jo i det hele taget ikke til en klub som ikke spiller i Europa.
Forstår ikke hvorfor Sabatini ikke går ud og bruger alle pengene han har til rådighed, på at hente Astori, Musacchio, G. Rossi og Isla/Azpilicueta.. også holde på Gago og Marquinho.. Så Roma klar til og vinde mesterskabet i næste sæson!
ALL IN !
http://www.bold.dk/nyt/Barnetta-forlader-Leverkusen
T. Barnetta på fri transfer
Rossi skal da ikke signes, han er ude i endnu et år jo. Ellers kunne Astori, Isla, Mussacio, Gago, Marquinho og en offensiv spiller være super!
Rossi er ude i 6 måneder ca. - Så han ville være klar omkring Oktober..
+ Han kan sikkert fåes for ingen penge nu, hvor han er skadet..
Hvad siger folk til en ny tråd? :)
Der regnes vel med, at der for alvor kommer gang i rygtebørsen nu.
Jo tak ;) Tager 1000år på Iphone, når man er på job :D
Sæsonen 2024/25
89
0
Transfers 24/25
230
0
Salg af tøj
3
0
Hotel i Rom
2