Login
Glemt password Opret bruger

Indkøb 5

Kategori: Rygter

asromadk
3790 indlæg.
d. 28/08/11 23:36

Fortsætter her, med en forhåbenligt masse gode spillerkøb.

asromadk
3790 indlæg.
d. 28. august 2011

Giv mig Kjær, Montolivo, Pjanic og Abel H - så er jeg satme en glad mand, og fuldstændig ligeglad med at de røg ud af EL.. !! :)

KoldingFC
371 indlæg.
d. 28. august 2011

Helt enig med dig.. Håber der kommer en afklaring på Kjær i morgen.

Super ligegyldigt med EL, som er en reserveturnering. Ingen penge, ingen prestige, spild af tid..

- Vi skal ud og kæmpe for den CL plads, meget vigtigere efter min mening..

Kelevra
1261 indlæg.
d. 29. august 2011

Vil nu ikke sige EL er ligegyldig. Det er vigtigt at få kampe mod hold fra andre lande så man udvikler klubben og får en masse erfaring på et bredere plan. Det skal tages seriøst. Nu snakker vi selvfølgelig ikke CL penge men der er stadig penge at score gennem EL. Lad os nu ikke glemme hvorfor Italien har mistet en CL plads til Tyskland.

Men er enig om at der skal kæmpes for CL, som selvfølgelig er vigtigere. Må håbe at det Roma kun har 2 turneringer at koncentrere sig om viser sig at være det helt rigtige for et hold under ombygning/opbygning. Det gør det nemmere at møde de andre hold der er nødt til at også fokusere på deres Europæiske turnering.

Mht. transfers -

Nilmar (Nu hentede Roma jo så Osvaldo.)
Kjær
Montolivo

Er spillere jeg godt kunne tænke mig der var mere fokus på fra Roma's side. Men det bliver spændende at se hvad de kommer frem til. Vi er blevet lovet to midtbanespillere i dette transfer vindue og nu er Lassana Diarra senest rygtet til klubben.

[Rettet af: Kelevra - 29/08/11 - 10:40]

Jonas
4091 indlæg.
d. 29. august 2011

Er du gal hvor rygterne kører her de til de sidste dage af transfermarkedet og hvor har Sabatini dog travlt..

Borriello skal angiveligt være tæt på et skifte til Franske PSG, mens Roma vil hente Palacio i Genoa som erstatning.

Sabatini forhandler stadig om Gago.

Roma skal angiveligt have budt 8.5 mio. euro på Lyons Pjanic.

Og dagens nye spiller er Real Madris Lassana Diarra, som Roma angiveligt også skal være interesseret i. Ifølge nogle kilder vil man leje ham..

Det bliver spændende at se hvad der!

Skytt0
1532 indlæg.
d. 29. august 2011

Uha. Pjanic, Gago, og Diarra til sidst, ville jo være verdensklasse! Palacio ser jeg ikke som nødvendig, da jeg synes okaka også skal have chancen! Det bliver et skræmende hold vi får, når de først lære at spille sammen!!!

Jonas
4091 indlæg.
d. 29. august 2011

Simon Kjær har nu forladt Rom og er rejst tilbage til Tyskland, mens klubberne igen forsøger at nå til enighed. Kilder i Wolfsburg - de samme kilder, der fortalte om Kjærs hastetur til Rom torsdag aften - siger dog til sporten.dk:

- Der kan forventes et gennembrud og en afgørelse i forhandlingerne allerede mandag (i dag, red.). Han kommer til at skifte, lyder det.

Link

Jonas
4091 indlæg.
d. 29. august 2011

Så har vores norske venner på asroma.no været i kontakt med Kjærs agent, Mikkel Beck.

Læs interview'et her: Link

Jonas
4091 indlæg.
d. 29. august 2011

Osvaldo bliver præsenteret nu på AS Romas Streamings facebook side!

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 29. august 2011

Fuck nu af med palacio. Ham kan vi alså ikke bruge til noget.

sascha_c
110 indlæg.
d. 29. august 2011

http://onside.dk/nyheder/serie-a-italiensk/medie-juventus-vil-snuppe-kjaer

Jeg bliver godt nok skuffet, hvis han ender i Juve

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 29. august 2011

Agr. dumt at lade poli smutte til inter.. Kom nu sabatini..

Sofus
3107 indlæg.
d. 29. august 2011

Forlan til Inter...

Jonas
4091 indlæg.
d. 29. august 2011

Imran skribent på asroma.no, som havde snakket med Beck, og skrevet den nyhed jeg tidligere har linket til, spurgte også omkring Juventus;

Imran: I asked Kjær's agent if there was anything concrete behind the latest rumours linking Kjær to Juve. He replied: "No!!"

Sofus
3107 indlæg.
d. 29. august 2011

Godt :)

Det ville sgu være surt!!

Oscar-AsRoma
55 indlæg.
d. 29. august 2011

Ser ud til det er sikkert med Kjær til Roma :) http://www.sporten.dk/fodbold/kjaer-ud-af-transferklemme

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 29. august 2011

Synes det er under al kritik, at Fiorentina-ejerne pure nægter, at sælge til en anden Serie A klub. Selvfølgelig kan det rette tilbud få dem til at ændre mening, men hvorfor betale en stor overpris når andre kan slippe med betydeligt mindre.

Smid nogle af de mange millioner afsted efter den mand, hent Kjær og så er jeg glad.

TottiCapitano
175 indlæg.
d. 29. august 2011

Forlán til Inter. Neeeeeeeeeeeeeeej! :( Nu vinder Inter Serie A igen.. Det han kunne udrette i Atletico med nogle lorte spillere... Tænk hvad han kan udrette i Inter så!

Sofus
3107 indlæg.
d. 29. august 2011

Milan vinder Serie A, de har jo Zlatan ;)

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 29. august 2011

De har også fået fat på Poli. En lejeaftale, sikkert med en købsoption; har ikke set detaljerne.

EDIT: Hijacker lige tråden. De Rossi ser da ud til, at have fundet kærligheden igen ;o)

http://www.corrieredellosport.it/foto/calcio/fuori_dal_campo/2011/08/19-33703_0/De+Rossi+e+Sarah+Felberbaum+in+vacanza+a+Ponza

[Rettet af: Julii Caesares - 29/08/11 - 20:50]

Sofus
3107 indlæg.
d. 29. august 2011

Bare han har den samme til Roma ;)

Håber at han finder det stærke spil frem igen, det savnede man sidste sæson!

maritg0101
101 indlæg.
d. 29. august 2011

Ryktene i Italia sier at Sabatini skal/har et møte med agenten til De Rossi i kveld. Får håpe det er snakk om en kontraktforlengelse og ikke om en mulig overgang til City.

SkySports melder at forhandlingene mellom Roma og Wolfsburg har blitt brudt. Hvis dette stemmer blir desverre Kjær værende i Tyskland. :(

maritg0101
101 indlæg.
d. 29. august 2011

Agenten til Kjær sier på sin side at han ikke kan bekrefte at forhandlingene er brudt (han sier dette på sms til en av skribentene på asroma.no). Det er fortsatt håp!

maritg0101
101 indlæg.
d. 29. august 2011

Så og si det eneste som mangler for at Roma sikrer seg Palacio er at Genoa finner en erstatter. Roma skal visst ha kommet med et godt bud i løpet av de siste timene, men det er avslått fordi det som sagt ikke er noen erstatter klar.

PREZIOSI: ‘La Roma ha fatto un’ottima offerta per Palacio, che non è stata accettata’

[Rettet af: maritg0101 - 29/08/11 - 21:51]

maritg0101
101 indlæg.
d. 29. august 2011

SkySports satt opp følgende lag de tror Roma starer med til sesongstart:

Stekelenburg
Cicinho - Burdisso - Kjær - Angel
Gago - De Rossi - Perrotta
Bojan - Totti - Osvaldo

maritg0101
101 indlæg.
d. 29. august 2011

Sabatini: "PSG kommer ikke til å kjøpe Borriello."

maritg0101
101 indlæg.
d. 29. august 2011

Ser ut til at Diego kan slå følge med Kjær til Roma. Dette har nå kommet opp som en del av avtalen, hvis man skal tro italiensk media.

[Rettet af: maritg0101 - 29/08/11 - 23:25]

maritg0101
101 indlæg.
d. 29. august 2011

Roma har så og si kommet til enighet med Real Madrid om en overgang for Gago. Avtalen skal være lån med mulighet for kjøp.

Når det gjelder Pjanic er det ikke helt enighet mellom Roma og Lyon. De skal være 3 millioner euro fra å komme til enighet.

Porto skal ha avslsått et bud fra Roma på Guarin. Guarin skal møte Porto-ledelsen for å avklare sin fremtid.

[Rettet af: maritg0101 - 29/08/11 - 23:47]

asroma87
3430 indlæg.
d. 30. august 2011

Jeg tror sgu ikke vi får flere spillere inden vinduet lukker...Ellers er det forhåbentlig stilhed for stormen og så blir der præsenteret 2-3 nye spillere i aften...forhåbentlig er Kjær en af dem!

maritg0101
101 indlæg.
d. 30. august 2011

Roma og Wolfsburg skal ha kommet til enighet om en overgang for Kjær.

Roma og Real er så og si enige om en overgang for Gago. Den siste overgangen det er snakk om er Pjanic fra Lyon. Lyon bekrefter at de er i forhandlinger med Roma, mens Sabatini nekter for dette.

Blir vel diss spillerne vi får inn før overgangsvinduet stenger:

- Kjær (Wolfsburg)
- Gago (Real Madrid)
- Pjanic (Lyon)

DeRossi16
530 indlæg.
d. 30. august 2011

Så hellere vi gik Palacio i stedet for Gago.

Kjær
Pjanic
Palacio

så er jeg en lykkelig herre :) Palacio kan nemlig spille en fornuftig kant, og ser ham som mere passende i en 4-3-3 opstilling end jeg ser Gago.

P.Totti
1008 indlæg.
d. 30. august 2011

de rossi, gago , pjanic, ville være en genial midtbane, kraftfuld, gode pasninger, kreativitet, de 3 ville være perfekte sammen.

foran dem, bojan, osvaldo og lamela, ville være en vild opstilling...

og ja totti er ude på bænken, han er ikke stærk og hurtig nok som alene angriber, så hans mulighed må vel ligge som venstre kant/playmaker, hvor han kan søge ind i banen og skyde, lave stikninger osv.

RomaAndo
13 indlæg.
d. 30. august 2011

P. Totti hvordan kan du mene Totti skal starte på bænken! - Hvor mange gang skal den mand redde det her til tider midterhold fra alverdens scenarier. Han var klart en af de bedste mod Bratislava, og ifølge mig sidste sæsons bedste. Manden er jo genial, og hvis Osvaldo skal score 20 mål i den kommende sæson, sker det ikke uden Totti's playmaking. Hvis vi spiller Barcaspil skal vi bruge så mange pasningstærke som muligt. SELVFØLGELIG skal Totti starte inde, holdet falder fra hinanden uden, og jeg er så glad for han bliver i klubben efter for manden motivere det her hold som ingen anden, og bedst når han selv er på banen.

DeRossi16
530 indlæg.
d. 30. august 2011

P.Totti:

Er enig med dig i midtbanen, og under alle omstændigheder kan Pizarro også spille den optimalt og slå nogle sukkerbolde.

Angrebet er jeg ikke enig i. Jeg ser den helt klart stærkest med Osvaldo, Totti og Lamela. Og Bojan, okaka og Borriello som indskiftere. Bojan har ikk vist præcision indtil videre, og jeg ser klart Totti som meget bedre end Bojan..

Men lad os nu se Osvaldo og Lamela i aktion først :) Vi udtaler os jo om nogen vi ikke har set i vores smukke trøje endnu.

Glæder mig som en gal til sæson start ;D

P.Totti
1008 indlæg.
d. 30. august 2011

er selv kæmpe totti fan, ses på mit navn på sitet. så det er lidt mod hjertet jeg siger det totti er genial på sine bedste dage, helt klart den bedste i roma og i top 3 i serie a. dog bliver der længere og længere mellem de gode kampe. alderen er begyndt at trykke, han holder kun 60 min, mange skader, derfor ser jeg ham mere som en fantastisk indskifter og måske en starter i de aller største kampe pga hans vigtighed. men mod dårligere hold, synes jeg man brude tænke på at udvikle talenterne så disse kan udvikles mere....

efterhånden lang tid siden roma har spyttet et super talent ud, trods en god ungdomsafdeling.

men som del af roma projektet, er det et helt nyt hold der skal spilles ind, stort generationsskifte og det synes jeg lidt totti er offer for. hvis totti er på banen bygges spillet op omkring ham, men altså han holder jo ikke for evigt, så mener det er på tide at se i øjnene at vi skal spille et nyt hold sammen, uden totti. andre spillere skal begynde at tage ansvar, for vores kaptajn spiller på sidste vers, og ser det som særdeles vigtigt at holdet er spillet sammen så vi kan være klar til næste år, hvor vi meget gerne skal være konkurrence dygtige i toppen af ligaen. hvis vi bliver ved med at bruge totti, så skal vi påny starte forfra næste år.

en spiller som bojan har ikke spillet optimalt for roma endnu, det rigtigt, men med kampe i benene kan han måske blive en fantastisk spiller for os. og han er trodsalt fremtiden, det samme med osvaldo og specielt lamela.

Jonas
4091 indlæg.
d. 30. august 2011

Gago lader til at være utrolig tæt på at skifte til Roma. Parterne skal angiveligt være blevet enig om en lejeaftale med mulighed for køb (6 mio. euro). Gago vil angiveligt tjene 2.5 mio. euro i Roma.

Jonas
4091 indlæg.
d. 30. august 2011

Officielt: Santon skifter til Newcastle for 6 mio. euro!

maritg0101
101 indlæg.
d. 30. august 2011

Roma og Lyon er enige om en overgang for Pjanic! Prisen er på 10 mill euro. Nå gjenstår det bare å komme til enighet med spilleren. Det virker ikke til å bli noe problem ettersom spilleren selv har uttalt at han ønsker å gå til Roma.

Ser ut til at Borriello ender opp i enten Marseille eller Galatasaray.

Jonas
4091 indlæg.
d. 30. august 2011

Spørgsmålet er så om Roma stadig er interesseret i Gago, i så fald man henter Pjanic?

maritg0101
101 indlæg.
d. 30. august 2011

Gago er på vei til Palermo nå. Han var andrevalget til Roma bak Pjanic

maritg0101
101 indlæg.
d. 30. august 2011

Maurizio Zamparini har akkurat avkreftet at Gago er på vei til Palermo. Om dette er sant eller ikke vites ikke. Kan kanskje ende opp med at Roma henter både Gago og Pjanic?

zambiasi
246 indlæg.
d. 30. august 2011

http://www.romanews.eu/2011/08/30/ufficiale-kjaer-e-un-calciatore-della-roma/ Så mangler vi bare Pjanic, og gerne en Gago/Montolivo

[Rettet af: zambiasi - 30/08/11 - 23:49]

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 03. september 2011

Så fik vi da tilføjet tre italienere til truppen. Er fint tilfreds med indkøbene, og bliver en spændende sæson vi går i møde. Forventer ikke det store, men en top 5 position ville være fint.

Vi kommer nok til at få et par op og nedture denne sæson, hvorfor jeg er glad for de ekstra uger vi har fået pga. strejken.

http://www.vocegiallorossa.it/?action=read&idnotizia=23467

Manden var i øvrigt meget tæt på at skifte til Roma; den eneste klub i Italien han gerne ville til.

[Rettet af: Julii Caesares - 03/09/11 - 15:43]

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 07. september 2011

Shaqiri fortsætter - Hattrick igår mod Bulgarien

Folk herinde var imod, at Shaqiri skulle til Roma i dette netop overståede tranfservindue :)

asromadk
3790 indlæg.
d. 07. september 2011

Han ville være perfekt. Man kan jo håbe på til vinter eller næste sommer.

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 07. september 2011

Da Roma var ude efter ham her i sommers, blev det kritiseret af folk herinde.. Roma havde chancen for at få ham, men valgte til sidst ikke og satse på ham - Tror desværre ikke Roma får chancen for at skrive under med ham igen til vinter, han ryger rimelig sikkert til Bayern eller en af de andre topklubber..

Basel var ifølge rygterne klar på at lade ham tage til Roma for ca. 10 mio. euro.. Men Selvfølgelig købte Roma ham ikke..

asromadk
3790 indlæg.
d. 07. september 2011

Ja kan godt huske det. Jeg var dog stor fortaler for at få ham til klubben.

Men vi skal hellere ikke glemme at det var tidligt på sommeren, dengang hvor fokus primært lå i selve overtagelsen af klubben.

Og når man tænker på at klubben tvivlede med at kaste om sig med kontanter (ja wow osvaldo er hentet på permanent kontrakt), så giver det vel fin mening at han ikke blev hentet. Fokus lå desværre på andre spillere.

Jeg tror bestemt stadig han kan komme til klubben. Med Sabatini kan alt ske, og går det godt for Roma til vinter, så bliver det meget lettere at lokke en ung spiller som ham til et ungt upcoming storhold. :)

S.P.Q.R martin
518 indlæg.
d. 07. september 2011

Kjær får nr. 44 Pjanic nr. 15 Borini nr. 31 ;D

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 08. september 2011

@Asromadk

Lad os håbe, de får muligheden igen, for at hente ham :)

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 09. september 2011

Ja han er Perrottas overtager. :)

Meen I stedet for at begræde Mexes afsked.
Nyder jeg tilkomsten af kjær.. Her er lidt facts

Mexes - Kjær
Tattoos: Ja - Ja
Langt hår: Ja - Ja
Blond hår: Ja - Ja
Alder: 29 - 22
Kampe inden ankomsten: 133 - 116
Klubber inden ankomst: 1 - 3
Mål inden ankomsten: 7 - 6
Alder ved ankomst: 22 - 22
Går gerne ind i en herre takling: Ja - Ja
Højde: 1,87 - 1,89
Vægt: 82 - 86

På mange måder minder de meget om hinanden både i deres spil men også i det ydre. Er dette vores nye Mexes ? Ingen ved det, vi for at se. Vi ved dog at vi har fået en Danish Viking Warrior til As Roma.

[Rettet af: Knudsen-rk - 09/09/11 - 20:05]

Sofus
3107 indlæg.
d. 09. september 2011

Fuck GreatDane, du er sgu spåmand med at Kjær fik 44 :)

Xedem
551 indlæg.
d. 13. september 2011

@Knudsen-rk

Mexès har været i 2 klubber, Toulouse og Auxerre ellers er det en fin sammenligning :)

II-Capitano
321 indlæg.
d. 13. september 2011

***Knudsen-rk***

Du glemte vist lige at skrive at Mexes så er LAAAAAAAAAANGT bedre end Kjær :-)

asroma87
3430 indlæg.
d. 14. september 2011

Er Loic Nego blevet lejet ud?

Lupi10
72 indlæg.
d. 14. september 2011

@xedem - Mexes var "kun" i Toulouse til han var 15 og spillede ingen seniorkampe. Hvis ungdomshold skal tages med så har Kjær jo også spillet i Horsens engang....

[Rettet af: Lupi10 - 14/09/11 - 13:17]

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 14. september 2011

Som lupi skriver er det kun ungdomsårerne. og dem valgte jeg ikke at tage med.
II-Capitano nu er mexes 7 år ældre end kjær så sammenligningen er lavet til hvis de var jævnaldrende. Kjær har da helt sikkert potentialet til at være lige så god som mexes om 7 år.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 20. september 2011

Som det ser ud nu, der det ud til at det stadig er den skide GOALGETTER vi mangler.. Forsvaret ser egentlig godt ud, stabilt og forholdsvist sikkert.. Midtbanen er rigtigt stærk med gode spillere, til både start og bænk. Holdet ser ud til at være kommet i form, og havde klart spilovertag mod Inter, altså et rigtigt godt tegn. Der mangler bare målene. Totti har vist at han stadig har sine kreative evner, og kan skabe de chancer der skal til. Lamela vil givetvis joine ind der, og hjælpe med at underbygge det kreative spil.. Men vi mangler altså den man der bare scorer mål uden videre at tænke over det.. Vi så Osvaldo brænde en friløber. Borini rammer en bold helt skævt på et glimrende oplæg. Ja det kan ske, det MÅ bare ikke ske 2 gange i en så vigtig kamp som mod Inter. Bojan har jo også vist sig notorisk uskarp i de kampe han har spillet indtil videre. Det vi mangler i mine øjne er simpelthen en ny Batistuta. En spiller der bare klasker bolden ind uden nærmere omtanke. Borriello er nok det nærmeste vi kommer i truppen, men han er altså bare for langsom til denne spillestil.
Bedste bud fra rygterne i transfervindeuet må være Higuain.. Havde vi fået ham, tror jeg at vi havde haft scoret betydeligt flere mål, og fremtiden havde set lidt lysere ud. Jeg ved godt at det er tidligt at dømme endnu, men vi har altså haft et utal af chancer, og burde have scoret flere mål!

Jonas
4091 indlæg.
d. 21. september 2011

Sabatini skal angiveligt allerede kigge frem på vinter transfermarkedet, hvor målet skal være en ny højreback.

Spillerne der nævnes er Cesar Azpilicueta fra Marseille og Mauricio Isla fra Udinese. Isla er angiveligt favoritten.

sascha_c
110 indlæg.
d. 21. september 2011

jeg har lige læst, at Van der Wiel fra Ajax, også skulle være i spil

asromadk
3790 indlæg.
d. 21. september 2011

Alle sammen fine spillere. Men ud fra den ene kamp jeg så med Loic Nego, så var han faktisk rigtig spændende. Mindede mig lidt om Maicon. Måske er han ikke helt klar LIGE nu, men så bestemt ud til at være en der kunne udfylde pladsen i den nærmere fremtid.

Så jeg hægter mig stadig på at det der simpelthen mangler: det er en rigtig angriber. Men det kræver også at Totti ikke har udgangspunkt som forreste angriber. For så bliver de 2 andre automatisk tvunget ud på kanterne for meget.

Lad nu fx Bojan spille den forresten, giv ham frihed til at ligge og lure på dybdeløb - så er jeg sikker på han kan blive topscorer i serie a

Lupi Junior
208 indlæg.
d. 24. september 2011

Nu her hvor vinduet for spillerindkøb er lukket, vil jeg lige henlede folks opmærksomhed, på 2 videoer der er lagt op på Youtube. Det er 2 videoer der er lavet af "Alen". Han har lavet filmene for Roma Balkan, som vidst er et ret stort forum.

Men filmene hedder AS Roma The New Era, og der er både part 1 og part 2. De er bestemt et kig værd. Super fede film af alle de nye spillere fra tidligere klubber. Er sikker på at alle har tubed på Lamela og Pjanic tonsvis af gange, men her er det sat sammen med alle spillerne med lidt god underlægnings musik.

http://www.youtube.com/watch?v=h3hQOPuifEk
http://www.youtube.com/watch?v=F-Dtb08LSFk&feature=related

Enjoy ;)

[Rettet af: geggeri - 18/12/11 - 21:43]

asromadk
3790 indlæg.
d. 24. september 2011

Haha. Lamela han laver så vanvittig mange tunneler, det er til grin haha

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. oktober 2011

http://www.bold.dk/nyt/Storklubber-jagter-amerikansk-komet

når der nu hele tiden snakkes om at der skal hentes noget amerikansk til klubben, så ville jeg ønske mig at roma glad blande sig i kampen om ham her. der findes andre videoer end den jeg har fundet, og ja han er ikke en komplet spiller der bliver den nye ronaldo, men synes han viser lovende ting af en blot 21 årig.

http://www.youtube.com/watch?v=4qNA7lC2DjQ&feature=related

vai Thomas DiB og Sabatini!

[Rettet af: geggeri - 18/12/11 - 21:42]

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 12. oktober 2011

WTF!! Det sker bare ikke!

Er han på vej til og lave en Mexes?? Håber (og tror) ikke han gør sådan noget mod os..

Hvordan tolker i artiklen??
- jeg håber han er blevet misforstået, hvor han har prøvet og sige, at vil gøre alt, for at Roma bliver bedre, om det så skulle betyde at han skal skifte..

[Rettet af: TottiTheBest - 12/10/11 - 15:23]

Sofus
3107 indlæg.
d. 12. oktober 2011

Det er det værste lort. Det er ikke sandt! Man skal
aldrig stole på goal.com!!!

asromadk
3790 indlæg.
d. 12. oktober 2011

Tror der er flere ting i det. Selvfølgelig er det hele taget en smule ud af kontekst.

Jeg er egentlig ret glad for udtalelsen, hvad end den rammer præcis eller ej. Tror ikke der er nogen tvivl om han leger med tanken om at skifte (han har jo også selv udtalt at han gerne vil skifte - hvor det dog der mere gik på at han gerne ville spille mange år endnu i Roma, og derefter slutte sin karriere af i fx USA eller Kina etc).

Det positive for mig, det er at det er med til at vende den her grumme mentalitet med at nogle spillere står over holdet. Det gør de ikke, holdet kommer i første række. Den her kommentar står jo mere eller mindre bare i modsætning til en attitude der hedder, "Nu må vi se om Roma kan overbevise mig; de kan alligevel ikke klare sig uden mig". Synes det er klogt af De Rossi at fjerne fokus, og nedtone konsekvenser af en mulig transfer. Det ER det bedste for holdet, og det er dejligt.

Som i selv skriver, så er det jo nok en journalist (sikkert fra en norditaliensk avis) der som så mange gange før, prøver at kile problemer ind internt i klubben. Og det er et klogt træk at nedtone hele sagen - blot konstatere at roma skulle nok kunne klare sig - og måske endnu bedre.

Jeg tror sagtens Roma kan vokse videre, og blive et stort hold nationalt og internationalt - Uden De Rossi.

MEN.. Ser dog helst at han bliver, og bliver en del af det nye.

.. Ingen grund til panik. Jeg er rimelig sikker på han ikke smutter nogen steder, og slet ikke lige i den her omgang hvor det ville blive gratis til sommer. Tror han har for stort Roma hjerte til at forlade klubben på fri transfer.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 09. november 2011

Hejsa. Så har Goal lave en liste over de spillere der kan forlade deres klubber i afslutningen af denne sæson på en fri transfer. Jeg tillader mig lige at poste linket herinde, så vi evt. kan debattere den lidt:

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2011/11/09/2746564/serie-a-bosman-list-daniele-de-rossi-alessandro-del-piero

Først og fremmest. Få nu for helvede forlænget med De Rossi! Også gerne Greco. Resten = Raus. Lad os nu få noget foryngelse og fornyelse i truppen. Ud med Perrotta, Heinze, Cicinho og Cassetti og ind med noget nyt blod.

Af indkøb kunne jeg helt sikkert godt tænke mig:
Davide Astori fra Cagliari. En italiensk centerforsvarer, ikke alt for gammel og stadig med udviklingspotentiale.

Riccardo Montolivo: Forklaring ikke nødvendig.

Giampiero Pinzi(Udinese): Kunne være en fin breddespiller som balancespiller :)

Hvad er jeres ønskeliste?

[Rettet af: geggeri - 18/12/11 - 21:42]

DeRossi16
530 indlæg.
d. 09. november 2011

Van der Wiel!!! Snakken har gået på ham, og lysten til at se ham på vores højreback er grante..

Føler ihvertfald det er der vi står dårligst.

Arsi
725 indlæg.
d. 09. november 2011

Så har vi i hvertfald sikret os en 5 årig kontrakt med en ung uruguansk offensiv talent!
Navnet er Nicolas "Conejo" Lopez, 18 år og spillede for National.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=313070982052437&set=a.206834216009448.63889.206805266012343&type=1&theater

Ved ikke om i kan se billedet, men det er i hvertfald vores første vinterkøb!
Prisen burde vidst ikke ha' været så høj, så det vel fint. Kender ikke rigtig noget til ham.. Ved at han er lille, så han er nok en lille dribler.. måske?

I hvertfald glæder jeg mig da til at se ham spille!

Daje Conejo!

[Rettet af: geggeri - 18/12/11 - 21:41]

Jonas
4091 indlæg.
d. 10. november 2011

Ifølge Gazzetta har Roma planer om at investere en del i vintervinduet.. Hvor Sabatini angiveligt kan bruge op imod 35 mio. euro! Det vigtigste skal være en ny højreback, hvor Isla angiveligt skal være favorit, men der nævnes også Van Der Wiel og Azpilicueta..

Derudover ydeligere forstærkning til defensiven og muligvis en ny midtbane spiller.. Men det lader til at klubben er klar til at investere!

asromadk
3790 indlæg.
d. 10. november 2011

Tror bestemt også der blivet hentet nogle kvalitetsspillere. Der har vel hele tiden været planen at hente lidt af gangen. Lidt her til Januar, og så de sidste til sommer - så har Enrique og Sabatini haft et år til at tilpasse og rette til.

Til dem der er så sure over resultaterne i sæsonen indtil videre - husk nu det er jo lige præcis dette her som beviser det er en proces. Det kommer langsomt.

Men alligevel, tror jeg sku Roma uden problemer i løbet af sæsonen kommer op i tabellen og slutter med Champions League plads. Det er jeg næsten ikke i tvivl om.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 10. november 2011

Jeg syntes vi skulle købe et forsvar. Det kunne vi sgu godt bruge :)

totti er gud
1115 indlæg.
d. 13. november 2011

spændende med endnu en ung spiller.....men jeg ser gerne vi køber lidt ind der kan gå direkte ind og forstærke vores hold nu....

DeRossi16
530 indlæg.
d. 16. november 2011

Kunne være vi skulle kigge efter en ny midterforsvar.. Burdisso ude i 6 måneder :(

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 17. november 2011

Diarra fra Real Madrid har udtrykt sig positivt om et skifte til Roma. Det kunne måske være en meget god signing. Ham på den defensive midtbane til at afskærme forsvaret. Det ville ikke være helt dumt.

Sofus
3107 indlæg.
d. 18. november 2011

Lass eller Mahmadou?

mexes
2516 indlæg.
d. 19. november 2011

Mahamadou Diarra spiller ikke i Real

Sofus
3107 indlæg.
d. 19. november 2011

Nåh, han er væk nu :)

Lass vil være god at have!

MURO
632 indlæg.
d. 19. november 2011

Synes nu ikke det er den position vi skal forstærkes på, og synes egentlig ikke at han passer ind til vores spillestil, der skulle måske mere koncentreres om en HB og CB ..

Simon88
448 indlæg.
d. 20. november 2011

Srna fra Shakhtar til HB.. ;)

Ellers er Mats Hummels også en god invistering til CB...

MURO
632 indlæg.
d. 21. november 2011

The Sun skriver at roma vil skrive kontrakt med Stefan Savic fra Man City til Januar.

geggeri
669 indlæg.
d. 21. november 2011

Det lader til at Roma skal have et halvt nyt forsvar. Både Juan og Cicinho er eftersigende på vej væk og med Burdisso ude, så skal der hentes nye kræfter ind!

Sofus
3107 indlæg.
d. 21. november 2011

Savic? aarh, vil hellere have lidt mere kvalitet.

asromadk
3790 indlæg.
d. 21. november 2011

Kender ham kun fra football manager (hvilket også kan sige en del somme tider synes jeg) - og han ser fornuftig ud. Afhængig af prisen, det er bestemt ikke en spiller jeg ønsker klubben smider 20 mio euro for.

Men foretrækker at Roma holder sig til at købe billigere/mere uprøvede spillere, og ikke KUN går ud og henter spillere for store summer.

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 23. november 2011

At købe fra Man. City burde være aller sidste udvej.. Deres høje lønninger + købspriser, gør at spillerne bliver overvurderet iforhold til løn + pris, hvilket også vil være gældende i et køb i fremtiden :)

asromadk
3790 indlæg.
d. 23. november 2011

Det var da et meget snævert synspunkt. Jeg er nu sikker på at Sabatini og Enrique, kigger på en spiller og vurderer om de synes han er pengene værd, om det er en spiller fra City eller FCK.

Jeg er i så stor tiltro, til at der bliver foretaget de rigtige køb, og jeg kan ikke få mig selv til at tænke at Sabatini er villig til at smide en masse penge efter en spiller blot fordi denne spiller i City. :) Han smider pengene hvis han synes spilleren er det værd.

TottiErMejo
1136 indlæg.
d. 23. november 2011

Ifølge en Italiensk Roma side på facebook er det officielt at vi har lejeg Savic fra city. Baldini skulle havde snakket med mancini og de er blevet enige. Har desværre ikke noget link der beviser det endnu.

59971Cools
690 indlæg.
d. 23. november 2011

Angelo Ogbonna, kunne han ikke være en signing? Landsholdsspiller i serie B, fra Torino, har kun set MEGET lidt med ham...

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 23. november 2011

off tipic nogle der ved hvor man kan finde gamle champions league kampe på nettet fra omkring 2007 med Roma? viste ikke lige hvor jeg skulle spørge henne...

Skytt0
1532 indlæg.
d. 02. december 2011

Det lader til at Michel Bastos kan være på vej til Roma. Ville være et fantastisk køb!

Sofus
3107 indlæg.
d. 02. december 2011

Virkelig ville være fedt hvis han kom til klubben :)

Mala639
53 indlæg.
d. 05. december 2011

Så gerne Olic i klubben, på en kort kontrakt. Han viste i sidste og forrige sæson, at han stadig har noget i sig. Godt nok er han gammel, men han er billig her til vinter da han har kontraktudløb til sommer. Og så må man formode han er sulten efter af slutte sin karriere godt.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 07. december 2011

Paulinho, midtbanespiller, som Roma angiveligt skulle forhandle om er blevet valgt til årets hold på den centrale midtbane for den brasilianske lige på Goal.com.. Det kan altså ikke være helt skidt, og jeg håber at vi kan sikre os ham. Det bliver dog svært at kæmpe mod den brasilianer-enklave der eksisterer i Milan for at sikre hans underskrift.

P.Totti
1008 indlæg.
d. 07. december 2011

vi skulle have købt shaqiri fra basel i sommer, han har været super mod utd i aften!! paulinho lyder som et spændende køb, og bastos på venstrekanten ville heller ikke være dårligt!!! bliver et spændende transfervindue ligesom i sidste sommer!

Rüemenapp
100 indlæg.
d. 07. december 2011

Helt enig P.Totti
De skulle have snuppet Shaqiri i sommers. Det ville virkelig pynte med en UNG spiller som ham på højre kanten.

[Rettet af: Rüemenapp - 07/12/11 - 23:48]

MURO
632 indlæg.
d. 12. december 2011

Roma og Arsenal kæmper om Diego Godin ..

Dige
67 indlæg.
d. 15. december 2011

nu er den helt gal!!!! http://www.bold.dk/nyt/Totti-overvejer-Roma-exit :(

Mala639
53 indlæg.
d. 15. december 2011

@Dige
Jeg tror aldrig Totti forlader Roma, ligegyldigt hvad der sker!

Jonas
4091 indlæg.
d. 15. december 2011

Både Totti selv og Sabatini afviser der skulle være noget hold i det..

Xedem
551 indlæg.
d. 15. december 2011

Lad nu være med at tro på alt hvad det er i læser. Totti forlader aldrig Roma. Og med de nye udtalelser fra Benedetto kan man tydeligt se hvor meget han er værdsat af ham og ledelsen. 1 ord: Kilde-kritik!

Mala639
53 indlæg.
d. 16. december 2011

http://www.bold.dk/nyt/Spurs-back-vil-til-Roma

det ville være ganske udemærket!

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 16. december 2011

NEJ!

Isla eller Van Der Wiel !! Ellers kan de ligeså godt lade vær med og købe nogen..

asroma87
3430 indlæg.
d. 16. december 2011

Corluka vil være en perfekt signing i mine øjne! Han kan nok også fås billigt!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. december 2011

Corluka er en stabil spiller så i mine øjne en god billig signing til højre back! Ellers vile van der wiel og isla også være gode køb. Isla er nok mest sandsynligt af de 2 da flere større klubber ens os har øjnene på van der wiel!

geggeri
669 indlæg.
d. 18. december 2011

TheTotti
456 indlæg.
d. 18. december 2011

Nilmar tæt på Roma
Ville altså ikke være helt tosset at få styrket offensiven lidt. Bojan har desværre ikke imponeret som jeg ellers forventede, Nilmar kan meget vel være manden der kan udfylde den plads!

Skytt0
1532 indlæg.
d. 18. december 2011

Fantastisk at få ham til klubben, og meget tyder på at der ikke kan gå meget galt i den handel, da Villareal er elendige i øjeblikket!!

[Rettet af: skytt0 - 19/12/11 - 08:41]

Simon88
448 indlæg.
d. 18. december 2011

@Skytt0:
Jo, meget tyder da på at det kommer til at ske.. Prøv at læse på bold.dk.. :)

Skytt0
1532 indlæg.
d. 19. december 2011

Ups min fejl..

Mente selvfølgelig at der ikke kan gå meget galt, og at jeg er så godt som sikker på at han skifter til Roma!

asroma87
3430 indlæg.
d. 26. december 2011

Hvorfor køber vi ikke Alex fra Chelsea? Det ville være et sygt køb og han kan købes billigt!

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 27. december 2011

Nilmar, Isla og Alex til klubben - og AS Roma vinder mesterskabet :)

Lund
466 indlæg.
d. 27. december 2011

Jeg ved godt, at det formodentligt ikke kommer til at ske, men jeg kan ikke undlade at tænke på, hvor spændende det kunne være, hvis Roma fik fat i Adam Johnson, der må formodes ikke at være helt tilfreds med kun at have startet 5 pl kampe indtil videre. Man. City vil med garanti strække sig langt for at beholde ham, fordi han indgår i rotationssystemet, men skulle han forlange mere spilletid og ende ud med at anmode om transfer, så kan City være tvunget til at sælge. Når det så er sagt, er han nok ikke helt billig, hverken hvad angår transferprisen eller løn. Derudover er englændere i Serie ikke lige frem hverdagskost og kulturforskellen gør måske, at han ikke kan falde til eller ikke lykkes med at slå igennem, men.....

Jeg synes virkelig han er fremragende spiller - en fløj af den gamle skole, der tør udfordre med skarpe driblinger. Sidst men ikke mindst er han udstyret med et godt overblik og en sublim sparketeknik.

Det er vigtigt for mig at understrege, at Adam Johnson ikke har været rygtet til Roma (så hvidt jeg ved) og det er heller ikke min intention at starte et sådan falsk rygte. Dette er kun mit eget subjektive ønske som nok er yderst usandsynligt, men man har jo lov at ønsketænke, hvilket desuden fremgår tydeligt på alverdens blogs herinde. :)

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 28. december 2011

Når vi snakker drømme transfer;) så var Christian eriksen stor Totti fan og tænk, hvis han snakkede godt med Kjær.;) han vil vær ideal som tottis replacement. selvom ajax ikke vil sælge, men hvis nu Roma vAr hans ynglings klub, og han bare ville hertil og hænge ud med Kjær;) vil min drøm gå i opfyldeSe, det vil være det vildeste ...

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 28. december 2011

Lund
- Det kunne være vildt :)

asromadk
3790 indlæg.
d. 28. december 2011

Christian Eriksen er for mig at se ikke en urealistisk transfer. Hvis Roma kvalificerer sig til CHL, og resten af sæsonen kun peger mod en lys fremtid for "det nye Roma", så er det jo bestemt ikke umuligt at Eriksen vil prøve sig af i Serie A.

Men. Så længe klubben har intern uro i klubben, mistillid til projektet, spillestilen (som han jo fx passer perfekt ind i) - ja så er Roma måske ikke den bedste løsning for Eriksen.

Adam Johnson, personligt kan jeg rigtig godt lide ham. Men mener ikke det er realistisk overhovedet. Man kunne sagtens forestille sig en del bedre klubber der stod parat for at få ham. Og tror næppe han ville vælge Roma, hvis han nu havde et super tilbud fra fx Arsenal.

59971Cools
690 indlæg.
d. 28. december 2011

http://www.bold.dk/nyt/Roma-maa-opgive-Villarreal-stjerne

Ærgeligt IMO...
Synes bestemt han ville pynte på vores hold... Vi må kigge andre veje så... Når det er sagt synes jeg dog stadig ikke det er angrebet der er 1. prioritet pt.
Forsvaret først IMO.

asromadk
3790 indlæg.
d. 28. december 2011

Løbet er ikke kørt endnu. Det er klart at Villereal ikke vil opgive ham sådan uden videre - men transfervinduet er ikke engang gået igang, og jeg er sikker på at Nilmar er Roma spiller når vinduet lukker.

Det er jo kun positivt, at agenten allerede før vinduet åbner, er ude og sige at alt ligger tilrettelagt, men det er udelukkende et spørgsmål om Villereal. Jeg tror simpelthen ikke de vil holde på ham, og skabe problemer for sig selv med en rigtig utilfreds spiller. specielt ikke, da klubben jo intet har at byde på denne sæson. Ergo de ved, at Nilmar må videre.

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 28. december 2011

Hvorfor er det vi ikke plyndrer en masse spiller fra Barcelonas b hold;) ??

asromadk
3790 indlæg.
d. 29. december 2011

Unødvendigt, og tvivler på Barca vil slippe uden diverse tilbagekøbklausuler, hvilket ikke er til Romas bedste.

Der skal "blot" hentes et par solide forstærkninger.

Hvis Borriello er ønsket i Marseille, kunne det satme være ideelt at smide nogle penge plus Borriello i forsøget på at få Azpilicueta til Rom.

Realistisk transfervindue ville kunne være:

Ud
Cicinho
Cassetti
Taddei (selvom jeg har været en af dem der støtter valget af ham på venstre back - så går livet videre for ham nu)
Borriello

Ind
Lopez (den er sikker)
Nilmar
Corluka (ser helst fuldt ejerskab)
Savic (på lån, det er vel næsten blevet bekræftet af alle parter)
Guarin (selvom jeg hellere så Fernando fra Porto)

Men derudover, hvis der er penge til det, synes jeg Azpilicueta skal lokkes fra Marseille ved brug af Borriello. Der skal også holdes øje med Casemiro og hvad de andre unge eftertragtede talenter ellers hedder. Det er nogle handler Roma bør (og med sabatini kommer til tror jeg) at blande sig mere og mere i.

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 30. december 2011

Den argentinske klub Lanus bekræfter, at man forsøger at hente Heinze.

"Vi tror på, at det er muligt og vil gøre alt for at få en positiv dialog."

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 31. december 2011

Borriello er udlejet til Juventus.. Hvorfor kunne de ikke bare sælge ham helt!?

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 02. januar 2012

Synes det er en fin aftale de har lavet omkring Borriello. Det er jo klassisk italiensk med sådan en købsoption. Altså Juve giver Roma 7-8 millioner nu og så kan de købe ham fri for 50 millioner til sommer. Det er da en fin aftale.

Andreas
789 indlæg.
d. 02. januar 2012

Synes det er en håbløs aftale de har lavet omkring Borriello - men jeg vil godt indrømme at Sabatini ikke har siddet med gode kort på hånden da der skulle forhandles.

Problemet er jo lidt, at hvis Borriello går hen og blive en succes, så er, sammenlagt, små 60 mio. kroner ikke meget for en italiensk landsholdsangriber - husk på hvad vi gav for Rocky Balboa (Osvaldo) i sommer. Hvis han flopper og Juve vælger ikke at gøre brug af optionen, så står vi tilbage med sorteper til sommer. Den gode Marco, vil være svær/umulig at afsætte til noget der bare ligner de 10 mio. euro Rosella og UniCredit gav for ham i sin tid og klubben kan ikke beholde ham - hans ego er alt for stort til være bænkevarmer i Roma.

Når det er sagt, så ved jeg også godt, at det er købers marked for tiden og Marco er ikke specielt attraktiv (udover hos pigerne, tror jeg), men jeg ville altså tro, at man godt kunne få ham afskibet permanent for 7-8 mio. euro allerede her i januar. Alternativt kunne man måske bruge ham i en byttehandel.
Anyways, det gode ved handlen er; at der nu er et problem mindre for Treenigheden (DiBenedetto, Sabatini og Baldini) at tage sig - i hvert fald for nu...

[Rettet af: andreas - 02/01/12 - 19:08]

asromadk
3790 indlæg.
d. 02. januar 2012

Det er en fin handel for Roma. Men hvad fanden tænker Juve på? Og mere, hvad tænker Borriello på? Tror han selv at han kommer til at få succes? Han får en standard halvsæson. 10-15 kampe mix starter/indskifter. Laver vel en ca 4 mål. Ikke for alvor slået igennem, ikke for alvor et flop. Men Juve vil da ikke bruge alle de penge på ham, og han ender igen hos Roma til sommer. Derefter sælges han til sommer til et sekundært hold (genoa, palermo etc) for 4-5 mio euro i aldeles tvivlsomme rater i fremtiden.

Hvorfor helvede ikke smide ham til Marseille i fuldt ejerskab allerede nu? Om det så "Kun" er for 5 mio euro. Ud af verden med ham.

Andreas
789 indlæg.
d. 02. januar 2012

@Asromadk

Hvordan kan du mene at det er en fin handel, hvis det scenarie der stiller op, bliver til virkelighed?

asromadk
3790 indlæg.
d. 02. januar 2012

Det er en "fin" handel. Acceptabel, men forstår ikke nogle af parterne.

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 03. januar 2012

Davide Astori kan hentes gratis til sommmer i Cagliari. Kunne være en fin mulighed og så kunne Heinze bare smutte til sommer.

C. Panucci (inaktiv)
50 indlæg.
d. 03. januar 2012

Jeg forstår ikke al den evindelige snak om "store" IKKEitalienske navne og vanvittige transfersummer der synes at skulle på bordet, før elementer i fankulturer (det være sig i alverdens klubber) kan tilfredsstilles.
Jeg er Romafan. Jeg ønsker at italienske spillere får lov at vise deres værd - også i de store klubber, for jeg tror på dem. Jeg er stor tilhænger af 6+5reglen.
Når det er sagt, så synes jeg godt en klub som Roma kunne se på de "røverkøb" der formentlig kan laves i dette transfervindue mhp bosmanspillere. Der er grundlag for at få spillere under deres reelle markedsværdi. Det være sig både spillere som kan styrke bredden og gå direkte ind på holdet.
FX er jeg også utroligt stor tilhænger af en Astori-transfer.
Her ud over vil jeg gerne nævne spillere som Montolivo, Ferronetti, Blasi, Natali, Canini, Cossu Ambrosini og Gattuso.
Jeg kan ikke se hvorfor ambitionsniveauet ikke både skulle kunne være til CL, mesterskab og italienere på holdkortet. I min optik bliver Roma ikke en bedre klub af en masse udlændinge til høje priser, men muligvis en fattigere...

Lige et opstød fra mig. Håber det kan skabe tanke og debat.
CP

[Rettet af: c. panucci - 03/01/12 - 18:34]

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 03. januar 2012

Astori og Montolivo er den eneste jeg lige umiddelbart kan se som værende potentiel af de du nævner. Resten vil jeg kun se som breddesspillere, og det syntes jeg vi har nok af i truppen. Desuden tror jeg ikke at Ambrosini og Gattuso er billige med de meritter der har med i rygsækken. Pointen er at jeg ikke syntes vi skal hente italienere bare for at hente italienere. Hvis niveauet ikke er til det, syntes jeg ikke at det giver nogen mening at signe en spiller. Så ser jeg hellere at vi giver spillere fra ungdomsholdet rollerne som breddespillere, støttet op af førsteholdsspillere. Vi har et ganske godt ungdomsakademi, og det bør vi kunne udnytte bedre. Det ser det selvfølgelig også ud til at Enrique er på vej til!

Et andet aspekt er nok vores nye strategi. Der er simpelthen ikke specielt mange italienske spillere der passer ind i Enriques nye filosofi. Det er kun de bedste der kan være med her, og dem er der altså konkurrence om mellem de andre store klubber.

Sofus
3107 indlæg.
d. 03. januar 2012

Astori og Montolivo ville være god af dem du nævner. Resten er jo bare et alderdomshjem. Natali, Canini og Blasi har aldrig vist noget synes jeg.

asromadk
3790 indlæg.
d. 03. januar 2012

Ahh come on Panucci. CHL med de spillere du nævner?

Astori er spændende - MEN - jeg mener ikke han er god nok til at blive fast starter i Roma. Og så er Roma vel knapt så spændende.

Af de spillere du nævner, vil jeg faktisk pege på Cossu som den der ville være bedst (som breddespiller self).. Han er hurtig i sin boldomgang, og vil kunne passe ind i LEs system. Men tvivler dog, som med Astori, på at han er villig til at spille 10 kampe på en sæson.

Disse bosman-spillere, er ikke hvad klubben har brug for. Der er brug for decideret forstærkninger, folk som kan gå direkte ind og hæve niveauet på banen.

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 04. januar 2012

Jeg har LÆNGE været fortaler for Montolivo og tilgangen af italienske spillere. Hvis han kommer til klubben, så skider jeg i bukserne af glæde.

asromadk
3790 indlæg.
d. 04. januar 2012

Montolivo skal til Milan.

Hvorfor skulle han dog afvise Roma i sommers, for så at ville til klubben nu? :)

Det siges at Montolivo også afviser Juve, og synes altså at være "destinato a vestire la maglia del Milan in estate....".

Tror at chancen for at Roma pludselig får fingrene i ham er ekstrem lille, og han er vel den eneste spiller på Bosman - som ville kunne være en direkte forstærkning.

C. Panucci (inaktiv)
50 indlæg.
d. 04. januar 2012

De spillere jeg nævner (udover Astori og Montolivo, tildels måske også Ferronetti) er sådan set også bare for at åbne folks øjne op, for at der rent faktisk er italienske spillere der kan hentes. Det er ikke forstået som at det ville være mine ønsketransfers, og jeg tror at de kan gøre forskellen mellem CL eller ingen CL - så var de formentlig i større klubber allerede.

Jeg er bestemt også tilhænger af at bruge de unge drenge og lade dem snuse til førsteholdet.

Ideen med min tidligere besked var at give folk en ide om at italienske spillere sådan set er virkelige - de er derude.

Jeg hører nok til dem herinde som er "den gamle garde", og så vidt vides er vi måske nok mere tilbøjelige til at holde af italienere, der spiller italiensk fodbold, i deres italienske klub. Det at holde med Roma er for mig ikke bare at holde med en fodboldklub der gerne skulle vinde, men at holde med en kultur.

I hvert fald er mit synspunkt klart: Vi er en italiensk klub, holdet bør derfor fortrinsvis bestå af italienere, krydret med et par dygtige udlændinge.

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 04. januar 2012

Well said.

Desværre synes jeg tendensen har været, at klubben kigger mere og mere udenfor Italien. Kikkerten er især rettet mod Sydamerika og det irriterer mig at der ikke fokuseres mere på nationale spillere.

asromadk
3790 indlæg.
d. 04. januar 2012

Jeg er enig langt hen af vejen Panucci.

Men.

I mine øjne er det meget simpelt. Den generation i italien, som for tiden burde være den bærende - den er simpelthen bare ikke god nok i mine øjne. Og her snakker jeg i sammenligning med de andre ligaer.

Italiensk fodbold, står overfor forandringer tror jeg. Som så mange andre aspekter i landet - er det jo ikke ligefrem fordi - italienerne selv står i kø for at revolutionere deres fodbold - og hvis der ikke fx som i Roma nu, tages nogle initiativer til at ændre nogle ting - så ender det med at Italien falder langt bagud.

Det er blot min mening - og jeg ville også elske at se mange unge spillere fra egne rækker, italienske spillere, unge som gamle, slå igennem og blive hentet frem fra udlændinge.

Men for mig at se, er der simpelthen ikke kvalitet nok i den generation af italienske spillere i alderen 25-30 år lige pt.

Stigtotti
266 indlæg.
d. 04. januar 2012

Der går rygter om en bytter mellem Juve og Roma, som vil sende Pizarro til Juve og Krasic til Roma?

Det lyder da rimelig vildt, men dog også som en mulighed, da Krasic nærmest og uforståeligt nok ikke har spillet i denne sæson!

asromadk
3790 indlæg.
d. 04. januar 2012

Det ville ganske enkelt være en fantastisk handel for Roma. Så skal man bare håbe at det ikke bliver noget med at Juve kan hente ham tilbage. De italienske klubber laver sku nogle mærkelig handler nogle gange.

I en direkte byttehandel ville det sku være et scoop. Vil næste gå så langt at sige at klubben godt kan give en sjat penge oveni. Eller rabat på Borriello til sommer.

P.Totti
1008 indlæg.
d. 05. januar 2012

det ville være en fantastisk byttehandel.

har set krasic spille flere gange for juve, og han har været banens bedste i flere af kampene, så forstår ikke helt kritikken af ham.

så vidt jeg husker var han vanvittig god mod os i sidste sæson.

pizarro er efterhånden oppe i årene, ofte skadet, så vil mene at bytte lige over med krasic er et kæmpe scoop.

Sofus
3107 indlæg.
d. 05. januar 2012

Krasic er blevet elendig! Han er så doven og det eneste han har været god til i denne sæson er at løbe hurtigt..

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 05. januar 2012

BREAKING NEWS!
Ifølge Sky er De Rossi nået til enighed med Man. City?? WTF!?

Jonas
4091 indlæg.
d. 05. januar 2012

WHAT!? link

Har kun set den her fra Sky Sports, hvor han forventes at afvise City:

http://www1.skysports.com/football/news/11095/7413371/

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 05. januar 2012

Det kan jeg ingen steder læse. Hverken i de italienske aviser eller fansites.

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 06. januar 2012

uh, godt!
Jeg læste det inde på facebook, inde på sådan en AS Roma-fan site hølløj.. der skrev at de havde det fra SKY..

kan den forlængelse ikke snart komme på plads!

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 06. januar 2012

Men indrømmer gerne, at jeg har nerver på når jeg åbner aviserne dernede fra. Håber virkelig de snart for den forlængelse i hus.. det er ikke sjovt at vente nu, hvor klubberne frit kan forhandle med ham.

asromadk
3790 indlæg.
d. 07. januar 2012

Man kan ikke komme udenom det her er den helt store prøvelse for De Rossi - og alt hvad der hedder loyalitet mod Roma.

Roma vil ikke være i nærheden af at kunne matche de tilbud han får smidt i hovedet for tiden. Det økonomiske er dog en ting, det andet aspekt jeg tror mange glemmer er det sportslige.

Man kan ikke komme udenom, at have en smule forståelse for at manden nødigt vil gå glip af en mulighed for at prøve sig af år efter år på aller højeste niveau.

Af samme grund, synes jeg det er en rigtig god ide at få lavet en frikøbsklausul i hans nye kontrakt, som gør det meget "nemt" for ham at blive solgt. 20 mio euro eller hvad der snakkes om. Det er en pris, man må gå ud fra de store klubber til hver en tid er klar til at ligge på bordet - og der har De Rossi så sin vej ud, hvis han kan se at AS Roma ikke kan hæve niveauet over de næste 2 år.

Jeg ville have alt muligt forståelse for at han skiftede hvis holdet ikke kvalificerer sig til CHL seneste sommeren 2013. Så ville jeg sku blot ønske ham held og lykke - velvidende om at han bærer Rom i sit hjerte.

Sofus
3107 indlæg.
d. 07. januar 2012

Hvorfor kun 20 mio euro? Når der er nogen som vil betale 40-50 mio?

Kvistus
1556 indlæg.
d. 07. januar 2012

Doumbia kunne være en helt vild god spiller at få til Roma... Tror bare ikke at han er helt let at hente.. Er der nogen der ved hvor meget han vil koste?

C. Panucci (inaktiv)
50 indlæg.
d. 07. januar 2012

Det jeg hører omkring klausuler (og det er sikkert hverken mere eller mindre sandt, end alle mulige andre rygter), er at Romas ledelse har tilbudt en klausul, der aktiveres såfremt, Roma ikke spiller europæisk bold i sæsonen 13/14. En klausul der skulle gøre det muigt for andre klubber at frikøbe Daniele for (og igen; diverse beløb høres!) mellem 25-55 mio Euro. Såfremt Roma skulle kvalificere sig til EUropæisk bold, bortfalder denne klausul.

Men lad os nu være lidt aktive på transfermarkedet, Daniele skal nok forlænge. Lad mig se nogle spændende italienere. Måske Molinaro, Astori og Quaglia?! Boschetti?

Jonas
4091 indlæg.
d. 09. januar 2012

Quagliarella ude med brækket kæbe og ligner dermed ikke en mulig handel.

Der går rygter om at Roma vil bytte Pizarro med enten Amauri eller Iaquienta..

Ved ikke helt hvad jeg synes, så ser jeg egentlig hellere vi bruger Caprari!

asromadk
3790 indlæg.
d. 09. januar 2012

Det MÅ simpelthen være halvtomme rygter, skabt af pressen. "Roma mangler en angriber, Juventus har i overskud - woilà!" - Jeg har SÅ svært ved at forestille mig LE oprigtig interesseret i disse spillere ...

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 09. januar 2012

Hvad fanden blev der af ham Savic? Var han ikke næsten sikker? Men alligevel spiller han kampe for City - sådan noget fusk..

totti er gud
1115 indlæg.
d. 09. januar 2012

vi skal ikke have Amauri eller Iaquienta.... så heller vores egen ungdom....

Quagliarella har han brækket kæben ... han er sku da en meget uheldig mand :-(.... så ham som den eneste af de 3 Juve angriber der er i spil i Roma.... Matri vil selvfølgelige være nr 1

sebbews
270 indlæg.
d. 10. januar 2012

http://indkast.dk/index.php?nyhed=87695

paolo de ceglie, giver ikke nogen mening at købe ham

Jonas
4091 indlæg.
d. 10. januar 2012

I dag er hans agent så ude og sige at han vil blive i klubben for formentlig forlænger:

http://www.football-italia.net/node/14496

sebbews
270 indlæg.
d. 13. januar 2012

på goal.com står der vi har lejet en spiller der hedder marquinhos fra flumiense.

http://www.goal.com/en/people/brazil/18190/marquinhos

Kvistus
1556 indlæg.
d. 13. januar 2012

Jep. jeg kender ham ikke, men ud fra hvad jeg har set, er han en offensiv midtbane spiller der har et godt skud..

sebbews
270 indlæg.
d. 14. januar 2012

http://www.youtube.com/watch?v=oHtiuEIb_qo

han ser da okay god ud på den video her

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 16. januar 2012

De Rossi er angiveligt tæt på en forlængelse med klubben og der kommer måske en udmelding sidst på måneden.

http://www.vocegiallorossa.it/?action=read&idnotizia=30597

Stigtotti
266 indlæg.
d. 18. januar 2012

Læste et sted på facebook, at Panathinaikos' Sebastian Letos agent skulle være rejst til Italien for at diskutere en eventunel transfer, Roma skulle være heriblandt.

[Rettet af: stigtotti - 18/01/12 - 21:00]

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 19. januar 2012

Siden Caprari skifter væk.. Må det vel betyde der snart sker noget?
Hvor bliver Nilmar af? en højreback? en midterforsvar?

10TOTTI10
116 indlæg.
d. 19. januar 2012

^^
Skifter han på lån?

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 19. januar 2012

Jeg har det med Caprari fra Primavera-tråden Tjek her (nederst) :)..

[Rettet af: TottiTheBest - 19/01/12 - 22:23]

P.Totti
1008 indlæg.
d. 20. januar 2012

har lige set at vi er kontakt med man utd og at købe ravel morrison, som i man utd går for at være den bedste spiller fra ungdomsakademiet siden paul scholes!! morrison har kontrakt udløb til sommer, så det kunne sagtens tænkes at han kunne lokkes.

dog skal det siges at han er noget af et problem barn, men mon ikke totti og de rossi kan få sat ham på plads:)

ville være et super spændende køb.

asromadk
3790 indlæg.
d. 20. januar 2012

Den må være gået forbi min næse. Har læst er han skulle være på vej væk, men linket til roma er er jeg ikke stødt på.

Hvis klubben ellers kan få fuldt ejerskab over ham, er det en fin handel.

Men virker som en lidt mærkelig handel - ville hellere læse om en ny angriber og højre back snart.

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 21. januar 2012

Ravel Morrison? Hvor ser du det henne? Hvornår har en englænder i øvrigt sidst haft succes i Serie A.. ja, hvornår har der sidst været en englænder? Minus Beckham.

Man er angiveligt tæt på, at købe 50 % af Borini, hvilket sender Okaka den anden vej til Parma. Ifølge Il Corriere.

C. Panucci (inaktiv)
50 indlæg.
d. 21. januar 2012

Jeg har personligt stor fidus til Borini, så det lyder helt fint i mit hoved.
Jeg husker heller ikke just at englændere har været geniale indkøb i Serie A.

Så køb dog italiensk i stedet for. Talentmassen er der jo!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 21. januar 2012

læste bare igår at vi havde lavet en forespørgsel på ravel morrison i man utd, der stod ikke andet.

grunden til at der ikke har været engelsk succes i italien er vel at der stort set aldrig er blevet købt englændere dertil! skidt med at han er englænder, jeg fokuserer i stedet på at vi med sabatini i spidsen virkelig er på beatet hvad angår talenter rundt omkring i verden, vi er nu nogen af de første til at spotte talenterne, i stedet for altid at stå bagest i køen og ærgre os over vi ikke har købt den og den og den osv.

se bare på lamela, fantastisk køb, er overbevist om at uden sabatini = ingen lamela!

vi har generelt en meget gammel trup, så lidt ungt blod, med masser af talent ville være fantastisk. hvis vi kan have 1 talent i hver kæde ville det være ideelt! dvs vi mangler en i forsvaret og en på midtbanen, vi har lamela på off midt og bojan/borini i angrebet, som begge må betegnes som spændende spillere der kan gå hen og blive rigtigt rigtigt gode!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 21. januar 2012

i øvrigt er talentmassen i italien ikke særligt god i øjeblikket, der er mange andre lande der har et meget større potentiale. så det vel naturligt nok at vi har radaren ude uden for italien.

C. Panucci (inaktiv)
50 indlæg.
d. 21. januar 2012

Talentmassen er fin i Italien! Problemet ligger ligefor - klubberne (især de store) er rædsomt dårlige til at stole på talenterne, og sender dem i stedet til Serie B og C.
Der er rigeligt med potientiale, det skal sådan set bare omfavnes.
I stedet for at lade udenlandske spillere af svingende kvalitet komme på holdene, burde man stole på talentarbejdet. Det ville også tilsmile Italiens Landshold med tiden.

Andreas
789 indlæg.
d. 21. januar 2012

@Julii

Jay Bothroyd fra Perugia i 2004 :)

P.Totti
1008 indlæg.
d. 22. januar 2012

c.panucci : det vil jeg ikke give dig ret i, talentmassen i italien er langt mindre end i mange andre lande! se bare på england, wilshire, ramsey, chamberlain, welbeck, sturridge. du finder ikke unge italienske spillere der er ligeså skarpe. behøver jeg at nævne spanske talenter?? ej vel, bare se på sidste u21 turnering hvor spanien vandt! thiago fra barca er jo helt ufatteligt god!

hvis du kan nævne 5 STORE talenter fra italien, udover balotelli så kan du måske overbevise mig om at italien ikke er nede i nogle dårlige årgange. dog kan det være at italien dominerer om 5-7 år igen, det skifter jo hele tiden!

Sofus
3107 indlæg.
d. 22. januar 2012

Hvad med dem her?

Markerede med fed er de store talenter :-)

Caprari
El Shaarawy

Viviani
Ogbonna
Leali
Santon
Rannochia
Poli
Paloschi

Verdi
Boniperti
Minotti
Giandonato
Verre
Ragutzu
Gabbiadini

Romano
Crisetig
Ariaudo
Macheda
Bertolacci

Valoti
Sciacca
Esposito

Det var lige dem jeg kunne komme på hvor jeg tror at 15 af dem bliver vilde!

[Rettet af: Sofus - 22/01/12 - 12:54]

sebbews
270 indlæg.
d. 22. januar 2012

der er jo ingen af dem du nævner der er i nærheden af hen holdvist Balotelli eller spaniens Thiago.

C. Panucci (inaktiv)
50 indlæg.
d. 22. januar 2012

Jeg fornemmer at 5 italienske talenter fra min side er overflødiggjort jf Sofus.

For at tage et eksempel på en spiller fra egne rækker. Jeg har stor fidus til Bertolacci, og hvorfor er han så ikke på niveau med Thiago fra Barcelona? Jo, Thiago spiller på verdens bedste klubhold med verdens bedste spillere. Hver eneste dag bliver han udfordret til det yderste, og er nødt til at følge med hvis han vil spille i weekenden igen. Man bliver bedre af at træne med folk der er dygtigere.

Jeg formoder - og understreger at det er en formodning. Jeg formoder, at Lecces træningsforhold, trænere og spillere, ikke er på niveau med Barcelonas eller Man. C. For lige at lade Mario B. være med.

Jeg tror at rigtig meget talentarbejde ligger i, at lade spillerne spille og blive udfordret af bedre spillere, trænere og lade dem få bedre forhold, end der eksempelvis er i serie B og C. Eller for den sags skyld i mange middelmådige Serie A klubber.

sebbews
270 indlæg.
d. 22. januar 2012

balo har der også startet i det små, men hans talent er jo bare meget større end dem er nævnt.

P.Totti
1008 indlæg.
d. 22. januar 2012

Sofus: ingen tvivl om at de listede spillere er gode, men de stadig ikke i nærheden af de spanske eller engelske talenter! De er ikke engang tæt på! Tjek 2 af belgiens største talenter, som eks hazard og , de jo mega vilde...

Italiensk talentudvikling er nede i en bølgedal, men tror at vi med LE ved roret vil komme til at se flere af vores egne talenter på 1.holdet og tror også at vi vil poste flere penge og tid i vores ungdomdfodboldskole ligesom barcelona, dette vil formentlug være med til at få italiensk talentudvikling frem i første række igen, ligesom tidligere!

59971Cools
690 indlæg.
d. 22. januar 2012

FYI er Ramsey altså fra Wales :)

Når det er sagt er eg enig i at de der mega talenter/stjerner ikke er ligeså iøjenfaldende som England/Spanien som nævnes her.

Men talentmassen er der, hvis de får spilletiden tror jeg mange af dem kan blive rigtig Store... Og ellers må vi vente på Christian Totti og Maldini jr. Etc ;)

TottiErMejo
1136 indlæg.
d. 22. januar 2012

Hahaha England og mange talenter... den må du sku længere ud på landet med P.Totti. Tror sku vores primmavera sagtens kan slå alle de engelske ungdomshold....endda slagte dem. Men Spanien har mange talenter ja... men england skal altid lovprises her i Danmark.. det er derfor at bare der kommer en eller anden med bare lidt potentiale så skal vi alle hylde ham og sige at han er et stor talent.

[Rettet af: TottiErMejo - 22/01/12 - 12:04]

Sofus
3107 indlæg.
d. 22. januar 2012

Helt enig TottiErMejo! Nu til min forsvarelse af dem jeg har valgt :-)

Balotteli - I kender ham.

Caprari - Behøver man vel ikke at forklare?

El Shaarawy - Med i førsteholdstruppen for Milan, har fået 8 kampe i år.

Ogbonna - Over 100 kampe for Torino, landsholdspiller, bliver jagtet af næsten alle storklubber verden over.

Leali - 19 år og førstemålmand i Brescia. Beregnet som den nye Buffon

Santon - Fast mand i Newcastle.

Rannochia - Fast mand i Inter og landsholdspiller.

Poli - Spiller i Inter og bliver jagtet af en masse storklubber.

Paloschi - Fast mand i Chievo. Stort potientale.

Gabbiadini - Stort talent som er blevet halvfastmand i Atalanta.

Ariaudo - Fast mand i Cagliari.

Macheda - Spillet flere kampe for United, er dog faldet lidt af på den.

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 22. januar 2012

Problemet er jo ikke en ringe talentmasse, men at klubberne ikke tror nok på deres unge spillere; præcis som Panucci kommer ind på.

I de seneste år har det været et stort samtaleemne, at man prioriterede erfaring overfor talent i Italien. Derfor ligger man, hvor man gør - talenterne er der masser af og som bestemt har potentiale til at blive stjerner.

Vi ser dog en positiv fremgang i enkelte tilfælde. Shaarawy får spilletid i Milan, Santon er rykket til Newcastle, hvor han får spilletid, Ogbonna får rigeligt ditto i Torino, hvor han er fast mand trods sin unge alder.

[Rettet af: Julii Caesares - 22/01/12 - 16:42]

P.Totti
1008 indlæg.
d. 22. januar 2012

sofus :

ja selvfølgelig ville vores ungdomshold slå alle engelske ungdomshold. de ville sikkert også have vundet en gruppekamp i CL ligesom barcas reserver!!! NOOOT...

caprari, slap lige af, han har vist lidt potentiale i glimt, men intet udrettet.

el-shaarawy er totalt overvurderet!

ogboanna er god, men intet i forhold til phil jones, chris smalling osv

kender ikke leali, men italien laver generelt gode målmænd så han er sikkert god.

santon, han er ok, men er gået mega meget ned, og nej han er langt fra fast mand i newcastle!

rannochia, er langt fra fast mand i inters forsvar, 6 kampe i år taler for sig selv!

poli, glimrende spiller, eller?? hvorfor spiller han så ikke, nu inter har haft store problemer på midtbanen, åbenbart ikke god nok! langt fra cleverleys niveau.

paloschi, ja han er vanvittigt god i FM 11 og fm 12,men hvor god er han i real life, han var ringe mod os her for et par uger siden. intet i forhold til sturridge og welbeck

gabbiadini, kender ham ikke, men han har sikkert potentiale, men atalanta har et meget spinkelt angreb måske derfor han har spillet så meget..

ariaudo, er ikke 100 fast mand, god spiller, men mangler stadig noget i sammligning med med phil jones og chris smalling

marcheda, synes jeg var virkelig god den første tid i england, men han er gået helt i stå. 5-6 i køen i uniteds angreb.

P.Totti
1008 indlæg.
d. 22. januar 2012

hvor om alting er, hvad enten der ikke bliver satset på de unge talenter i italien eller som jeg mener, at italiensk talentudvikling er inde i nogle dårlige år, så er facit at man ikke hører ligeså meget til unge italienske spillere som man eksempelvis hører om talenter fra andre lande.

kan godt være der er store talenter i italien, men hvis de ikke bliver brugt er det jo ligegyldigt. hvorimod talenter som welbeck og sturridge har haft mega succes i PL i år. det sjældent at man oplever et italiensk talent være så afgørende for enter en bundklub og storklub.

C. Panucci (inaktiv)
50 indlæg.
d. 23. januar 2012

Alessio Cerci har fået løbepas af Fiorentina. Interessant siger jeg - hvad siger du?

59971Cools
690 indlæg.
d. 23. januar 2012

Enig! Læste den også lige imorges. Efter hans opblomstring i Viola håber jeg han vender hjem... Hvis han selv vil det!

Sofus
3107 indlæg.
d. 23. januar 2012

Få Cerci tilbage nu! Han er blevet en klassespiller!

[Rettet af: Sofus - 23/01/12 - 18:38]

TottiErMejo
1136 indlæg.
d. 23. januar 2012

Vil gerne høre navnene på alle de utalrige engelske stortalenter så.Det kan være du høre meget mere om dem p.totti fordi vi lever i et land der er fikseret med england. Men så lad os da håbe at alle disse gudommelige tallenter kan få de engelske landshold til at vinde noget for en gangs skyld haha.

skriver ikke på en flabet måde for at være neddern over for di p.totti :). er bare så træt af at høre om england og premierleague.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 23. januar 2012

Hvor bliver de forsvarsspillere vi skulle købe af??

asromadk
3790 indlæg.
d. 23. januar 2012

Rygtet siger at Sao Paolo måske kun er et døgns tid fra at realisere en handel med Nilmar.

Hvis dette bliver gennemført, er det intet mindre end en fiasko at Roma ikke får sat sig igennem og hentet Nilmar.

At handelen eftersigende skulle være penge + Casemiro, er selvfølgelig en rigtig god handel for Villareal, med tanke på at Nilmar umuligt kan være tilfreds med tilværelsen lige pt. Men det burde sku da være muligt for AS Roma, en klub der vil være med i toppen af europæisk fodbold, at hente Nilmar i en spansk bundklub foran et brasiliensk hold. Og for ikke at tale om et trist skifte for Nilmar i forhold til at rykke til Rom.

Kom nu Sabatini, op dig!. I know you can do it!

sebbews
270 indlæg.
d. 23. januar 2012

kan være han har hjemve, synes der mange brasilianer der vender hjem efter et par i Europa.

Andreas
789 indlæg.
d. 23. januar 2012

Nilmar: Det virker til at interessen fra Roma's side en kølnet lidt af, hvilket jeg egentlig godt forstår. De angribere vi har nu, gør det efter min mening fint - det er klart at der stadig mangler lidt i samspillet, men det kommer formentlig med tiden.
Når man dertil, så lægger at Villarreal kræver en ret høj pris for Nilmar, så synes jeg ikke der er nogen grund til at gå "All In" for at få ham.
Grunden til at Sao Paulo formentlig har råd til at hente ham hjem, ligger nok i at Brasilien har en boomende økonomi og er et at de lande der er gået næsten fri af den ellers globale økonomiske krise.

Cerci: Nej! Cerci er ikke blevet en verdensklasse spiller. Han er bestemt blevet en god spiller, men han er ikke en spiller der vil være selvskrevet til startopstillingen i Roma - og det er det vi har brug for. Jeg synes at vi har rigelig med bredde - især når man tager vores Primavera-drenge med i betragtningen. Vi har brug for spiller der kan tage ansvar og vise vejen for Lamela, Kjær, Angel, Bojan, Borini, Osvaldo osv når vi, forhåbentlig, snart skal ud og spille europæisk igen.

Talenterne: Italiensk talentudvikling er i en bølgedal. Basta!. Af de spillere der bliver nævnt længere oppe i tråden, er der ret beset ikke nogen af dem der er fast mand på et af de traditionelle Champions League-hold eller på landsholdet. Det er på det niveau jeg synes man kan begynde at bedømme de unge spilleres talent.
Så længe de "kun" er reserver på de gode hold eller spiller på de lavere rangerede hold, synes jeg at man skal tage prædikatet "talent" med et gran salt - der er alt for mange af dem der ikke bliver til de verdensstjerner som de ellers blivet udråbt til at kunne blive.
Jeg tør godt lægge hovedet på blokken og sige, at ud af den U21-trup som Ciro Ferrara netop har udtaget, er der maks 5 der opnår mere end 10 A-landskampe!
Dertil kan vi så lægge, at ud de drenge der var med til at vinde Primavera-mesterskabet for Roma tidligere på året er der maks 3 der kommer til at få over 50 kampe for Roma eller et andet tophold i Serie A.

I rest my case :)

asromadk
3790 indlæg.
d. 23. januar 2012

Kan godt følge dig i tankerne omkring Nilmar. Det er klart at der ikke skal smides 30 mio euro efter ham, men jeg mener også det er stædigt hvis klubben ikke at villig til at kigge over 15 mio euro.
Mht truppen - ja det kører lige pt, men synes der for alvor mangler en angriber med potentiale til at være serie a topscorer.

Et køb af Nilmar nu, ville ikke bare være til gavn for forårets kampe - men samtidig en sikring af en virkelig god målskytte for de næste år.

Bojans fremtid er vel mildest talt usikker - jeg kan lide ham, og jeg håber at han fortsætter mange år i Rom. Men det tror jeg bare ikke sker, det er en mærkelig handel, som mest af alt giver mig tanker om AS Roma som en venskabsklub for FC Barcelona. Groft sagt.

Hverken Borini, Bojan, Totti, Osvaldo, er spillere som for mig at se over de næste 5 år, ikke for alvor kan tage status som romas målskytte på det højeste plan.

- og her er det Nilmar kommer ind i billedet.

Mht talenterne, italiensk fodbold er bagud, og dette kommer selvfølgelig også til udtryk på talentfronten.

Men vigtigst af alt, er det mentaliteten i italiensk fodbold de sidste mange år, som nu virkelig manifesterer sig. Det er en grundlæggende manglende tillid til klubbernes unge spillere.

Derfor er det herligt at se LE integrere Viviani og Caprari mere og mere.

Loria er et super eksempel på denne mentalitet. At den mand blev hentet ind, istedet for at give tillid til nogle af klubbens egne, giver mig mareridt.

Tror ikke man ser nogle andre ligaer i europa, som har så mange klubskifter klubberne imellem i handeler med middelmådige spillere.

Denne forskydning og manglende integration af talenterne, kommer som jeg ser det også til når man kigger på kvaliteten ned igennem rækkerne.

Niveauerne i de næstbedste rækker i spanien og england ser jeg som bemærkelsesværdigt meget stærkere end i italien.

Og hvis man synes jeg er helt gal på den, kan man jo passende tage et kig på Europa League gruppe H, hvor Birgmingham endte som nr.3, og spillede nogle gode kampe. Niveauet de har, står på ingen måde til måls med serie B klubber - og lidt forkantet kan man sige at den tilsvarende engelske spiller til Loria, han spiller i den næstbedste række og er så at sige en forstærkning til bredden af landets fodbold.

asromadk
3790 indlæg.
d. 23. januar 2012

Og Cerci nej tak. Så bliver det den samme rutine, 1-2 år, hvor han ikke for alvor kan bide sig fast hos Roma, og herefter sendes han igen videre.

sebbews
270 indlæg.
d. 23. januar 2012

tror mere på Borini og Osvaldo de kommende år. Nilmar mener jeg er lige så gode som resten af vores angribere.

[Rettet af: sebbews - 23/01/12 - 20:17]

P.Totti
1008 indlæg.
d. 24. januar 2012

roma meldes nu i kontakt med groningen fra holland angående spilleren dusan tadic, som i mine øjne ser vanvittigt spændende ud. endnu engang en ung spiller, som er blevet spejdet, godt arbejde af sabatini og hans stab! tror virkelig vores talentspejdere gør et stort stykke arbejde, synes hele tiden vi bliver sadt i forbindelse med unge spillere som mange andre klubber ikke har "fundet" endnu.

asromadk
3790 indlæg.
d. 24. januar 2012

Herligt! Det er jo virkelig det man har savnet de sidste mange år.

Sabatini har været den bedste 'signing' af alle.

asromadk
3790 indlæg.
d. 24. januar 2012

Han virker ret giftig.

Serbisk spiller årgang 1988

http://www.youtube.com/watch?v=T6yaaTGrf0w&feature=fvst

Virker umiddelbart til at passe perfekt ind i LEs system på venstrekanten. Han kan gå begge veje, god en mod en, og sparker godt.

Spændende

Jonas
4091 indlæg.
d. 24. januar 2012

Nogen der kender noget til denne Ferrante fra Piacenza, som vi angiveligt skal have fået fat i?

Det er Sky journalisten Gianluca Di Marzio, som skriver det på sin Blog. At Sabatini har fået en super aftale i hus og sikret sig en af de største italienske talenter.

Andreas
789 indlæg.
d. 24. januar 2012

@ Jonas
LaRoma24.it skriver en smule om ham - dog ikke noget om hvilken type spiller han er eller noget.

I og med han blot er 16 år, er han nok tiltænkt en plads på enten Allievi eller, måske, Primavera.

Dusan Tadic: Dygtig spiller - ingen tvivl om det, men så altså hellere, vi forsøgte os med lidt mere rutinerede spillere. Vi har rigtig mange unge spillere, men de mangle spillere som de kan støtte sig op ad. Desuden er Tadic ret efterspurgt rundt om i Europa, så vi vil nok få konkurrence hvis han skal hentes = han bliver for dyr.

asromadk
3790 indlæg.
d. 24. januar 2012

Betegnelsen at være for dyr er efterhånden relativ i fodboldverdenen.

Jeg så meget gerne at klubben satsede med at give tillid til spillere, og ikke være bange for at smide en pose penge efter en given spiller som klubben tror på. Det går jo okay for Lamela fx? :)
Tænk hvis klubben havde været for "forsigtig" med ham.

Andreas
789 indlæg.
d. 24. januar 2012

Efter min bedste overbevisning skal prisen på Tadic ligge i omegnen 6-8 mio. euro, det er taget ud fra hans "CV", markedets tilstand og lignende spilleres transfer. Den pris tror jeg dog bliver svær at opnå, da efterspørgelsen på Tadic, eftersigende er ret stor og jeg synes ikke at vi skal give overpris for en spiller, fordi at der er andre klubber der også gerne vil have ham.

Omkring Lamela, så - ja, han har gjort det flot og han har potentiale til at blive fantastisk, men i min optik blev den transfer alt for dyr. 17 mio. euro er vel 3-5 mio. for meget når man ser på markedets andre handler.

Det er dejligt at Sabatini & Co. får hentet nogle spændende spillere ind, men nogen særlig dygtig købmand synes jeg ikke at han er.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 24. januar 2012

"Det er dejligt at Sabatini & Co. får hentet nogle spændende spillere ind, men nogen særlig dygtig købmand synes jeg ikke at han er."

Nogle af de handler i sommers skal jo også ses i lyset af at han var lidt under pres for at finde spillere. Det var jo et MUST at holdet skulle forstærkes og spillere skulle købes. Derfor havde han ikke haft den tid han normalt har til at scoute og forhandle omkring spillere. Til sommer har Sabatini haft et år til at få oprettet sit scouting netværk og faldet på plads i klubben og kan arbejde med lidt mere ro. Desuden vil priserne altid få et lille ekstra nøk når dem man forhandler med ved at man har pengene og er villige til at investere.

Så alt i alt syntes jeg at Sabatini allerede har gjort det meget bedre end vi har set de mange foregående år i Roma. Og så skal man jo også huske på at spillere som Abel H., Edison Cavani og Simon Kjær var Sabatinis opfindelser. Ja, da Simon Kjær kom til Palermo og spillede rigtigt godt!

asromadk
3790 indlæg.
d. 24. januar 2012

@Andreas

Tager du pis på mig? 17 mio 3-5 mio for meget for Lamela? Det er jo "ligegyldige" penge i fodboldverdenen idag - hvis spilleren efterfølgende spiller så godt som Lamela har gjort. Og tegner sig til at blive en af de helt store?

Alt er relativt, ingen spiller burde koste de penge - men realistisk i fodboldeuropa, er det sku da ikke mange penge hvis Roma vil være med i toppen.

C.Ronaldo kostede vist Man U 15 mio euro i sin tid. Tror ikke Ferguson han havde droppet den handel, hvis han havde skulle smide nogle ekstra penge. Det er klart, at det er et spil man kører, og ingen går ud og siger "jaja det ligemeget hvor meget", men i bund og grund er det disse handler som er guld værd. Når der bliver troet på en spiller.

Af samme grund, mener jeg det er 'irrelevant' om Tadic koster 10-14-18 mio euro, HVIS man vurderer at han er den rigtige spiller for holdet.

Nu lyder det som om jeg har en "købe-holdning", men det er ikke sådan landet ligger.

Det er groft skitseret, på et princip om at man skal stole på sine indkøb.

Et scenarie kunne være at Tadic skifter til Palermo for 17 mio euro, og så er Roma IGEN ude efter ham om 2 år. Til den tid vil Roma ikke betale de 30 som Palermo så kræver.

Og mit bedste eksempel (så skal jeg nok stoppe), er Alexis Sanchez. Jeg ved at klubben simpelthen nok aldrig havde pengene, men han lå som skabt til Roma i flere år. Hvis klubben havde haft pengene dengang, er jeg ikke sikker på de havde turde "ofre" 20 mio euro på ham. Og denne mentalitet, vil jeg gerne af med.

Hellere købe 1 spiller til 20 mio, og så få den man gerne vil have, end at bruge 20 på 3 spillere som aldrig slår igennem.

Men alt dette ser ud til at være vendt, med Lamela i spidsen! Halleluja!

Andreas
789 indlæg.
d. 25. januar 2012

@Don Emilio
Det er rigtigt at Sabatini skulle afslutte en del handler på meget relativt kort tid, hvilket selvfølgelig ikke styrker hans forhandlingssituation. Men det jo så også i lige præcis disse situationer, man får skilt fårene fra bukkene.
Jeg synes det er urimeligt at du sammeligner Sabatinis arbejde med det som Gian Paolo Montali og Daniele Prade lavede. Forudsætningerne for de tre har været milevidt fra hinaden.

Jeg er altså ikke sikker på at Sabatini kan tage æren for Cavani - han kom nemlig til Palermo ét år før Sabatini tiltrådte i klubben.

@Asromadk
Jeg tager bestemt ikke pis på dig, og jeg skal undlade at spørge dig om det samme - men du mener da ikke det du skriver vel?!

17 mio. euro er i overkanten for en 19-årig spiller der blot har én enkelt sæson i den bedste argentinske række på et hold der rykkede ud.
Bestemt, knægten har potentiale - det skal man ikke være hverken raketfysikker eller Sabatini for at se, men ser man udelukkende økonomisk på handlen så er det dog en kæmpe chance klubben har taget. Der er ingen garantier for Lamela nogensinde kan leve op til det prisskilt.

3-5 mio. euro er ikke "ligegyldige" penge for Roma. Hvis du har læst de rapporter der kom frem i forbindelse med salget af klubben, ved du også at den økonomiske situation i klubben ikke er rosenrød og med den globale økonomiske krise i mente, bør man være varsom med sine udgifter.
Af samme grund er det heller ikke ligegyldigt om Tadic skulle koste "10-14-18 mio. euro" - det er faktisk afgørende!

Jeg køber ikke din tese med at, hvis bare klubben tror på den spiller der bliver købt, er prisen underordnet. Det virker som om at du slet ikke tager højde for at en fodboldklub er en forretning der skal tjene penge for at overleve.

Du må huske på at Roma er ikke blevet købt af en rigmand, men derimod en forretningsmand. Du finder ikke DiBenedetto på Forbes multi-miliadær-liste. Han har ikke en Joakim Von And-pengetak i baghaven. Grunden til at DiBenedetto har kunnet overtage klubben er, at han tidligere har vist at han kan lave forretniger og derfor har han et netværk der bakker ham op. Klubben er købt for lånte penge.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 25. januar 2012

JEG VIL HAVE EN FORSVARSSPILLER..

"Jeg synes det er urimeligt at du sammeligner Sabatinis arbejde med det som Gian Paolo Montali og Daniele Prade lavede. Forudsætningerne for de tre har været milevidt fra hinaden."

Men når så de endelig har brugt penge har det været helt ude i hampen. Cicinho - Baptista. 2 afdankede brasilianere. Den ene med en skadeshistorik få kan slå. Det var dælme ikk imponerende. Og de kostede altså pænt. Mexes - fik vi ½-1 sæsons transferkarantæne? Jeremy Menez var et problembarn uden lige.. Det er dælme ikke god købmandsskab, og der var altså en del penge involveret!!

Andreas
789 indlæg.
d. 25. januar 2012

Jeg synes ikke at hverken Montali eller Prade, var dygtige sportsdirektører når det kom til at scoute spillerer. Der har været mange mærkelige køb igennem deres regeringsperioder, men du må da anerkende, at deres forudsætninger har været helt anderledes end dem som Sabatini har nu.

Siden Sabatini tog over i sommer, har klubben købt/lejet spillere for 84 mio. euro FIREOGFIRS! Godt nok er der også solgt for 26 mio. euro, men det har stadig givet Sabatini et budget på næsten 58 mio. euro.
Siden 2005 har de andre sportsdirektører kun brugt lidt over 5 mio. euro! De har altså, på 6 år haft under én tiendedel af det budget som Sabatini har brugt på en sommer og en halv vinter.
Vil du ikke godt medgive, at der er en verden til forskel?

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 25. januar 2012

"budget som Sabatini har brugt på en sommer og en halv vinter.
Vil du ikke godt medgive, at der er en verden til forskel?"

Jo da. Men det Pradé og Montali har lavet med de penge de har haft til rådighed har virkelig heller ikke været særligt godt, det må du medgive mig...

"Siden 2005 har de andre sportsdirektører kun brugt lidt over 5 mio. euro! De har altså, på 6 år haft under én tiendedel af det"

Menez kostede omkring 12 i sig selv!......

Andreas
789 indlæg.
d. 25. januar 2012

"Jo da. Men det Pradé og Montali har lavet med de penge de har haft til rådighed har virkelig heller ikke været særligt godt, det må du medgive mig"

Det ved jeg nu ikke helt om jeg vel. De seneste 5-10 år har trods alt budt på de bedste resultater klubben har oplevet siden storhedstiden i begyndelsen af 1980'erne - så helt skidt til har det vel ikke været.
Forstå mig ret. Jeg er ikke ude på at køre nogen form for hetz mod Sabatini - jeg synes det er fantastisk at vi har fået ham til klubben. Jeg synes bare også at det er nødvendigt, at man også har for øje at hans forudsætninger har været helt anderledes end de forudsætninger som de andre sportsdirektører har haft. Det andet er at sammenligne pærer og bananer.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg at der er givet overpris for; Bojan, Osvaldo, Lamela og Borini. Derudover synes jeg at salgene som Sabatini har stået for, har indbragt for lidt.

Med hensyn til budgettet, så har jeg naturligvis taget transferudgifterne og derefter trukket transferindtægterne for perioden fra. (Jeg har brugt tal fra transfermarkt.de - som jeg anser for at være en pålidelig kilde)

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 25. januar 2012

"Jeg synes bare også at det er nødvendigt, at man også har for øje at hans forudsætninger har været helt anderledes end de forudsætninger som de andre sportsdirektører har haft. Det andet er at sammenligne pærer og bananer."

Men du forholder dig jo ikke til at de handler de har lavet med de penge der har været til rådighed ikke har været gode.. For der har været penge indimellem!

Andreas
789 indlæg.
d. 25. januar 2012

Vil du så ikke lige kigge på dette link og så skrive navnene på de spillere som du mener har været flop i forhold til den pris der er givet for dem? (Du kan ændre årstal øverst på siden :)

Jeg er helt enig i at der har været nogle gevaldige svipsere, men økonomien taget i betragtning, synes jeg faktisk at de har gjort det hæderligt.

asromadk
3790 indlæg.
d. 25. januar 2012

@Andreas.

Min tese hænger, for mig, fint sammen.

Pengene er "underordnede" i og med man skal gå efter sine 1.priorteter (dertil ikke sagt at jeg har den fjerneste ide om hvorvidt Tadic han er det).

Jeg har bare set for mange dårlige handler igennem tiden (alle klubber gør det).

Og jeg ser 100 gange hellere Caprari få spilletid i hver kamp, istedet for at Roma går på kompromis med indkøb. Så hellere købe hver anden spiller, og få dem man vil have.

Jeg er udemærket klar over, de forudsætninger Sabatini har. Roma er på ingen måde en købe-klub med en rigmand i ryggen.

Men hvis man har 10 mio euro, og en handel omkring en spiller man virkelig gerne vil hente, står og falder på en difference på 3-4 mio - som man IKKE kan finde - så mener jeg man skal lade det ligge og slet ikke hente en spiller. Så kan man ligeså godt give en af sine egne talenter chancen, istedet for at vælge fra "hylde 2".

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 26. januar 2012

"Vil du så ikke lige kigge på dette link og så skrive navnene på de spillere som du mener har været flop i forhold til den pris der er givet for dem? (Du kan ændre årstal øverst på siden :)"

16 millioner for Brighi - Alt for meget i forhold til hvad han har spillet.
6 millioner for Mido - Ja.
9 millioner for Cicinho - Skadet hele tiden(osse før)
10 millioner for Baptista - Uduelig
12 millioner for Menez - Vi fik jo aldrig noget ud af ham.
2.8 millioner for Loria - Flop før og efter.

Andre:
3.5 millioner for Motta - Vi brugte ham aldrig og lod ham smutte gratis
7 millioner for Mexes - God spiller, men handlen kostede os en transferkarantæne.
19.5 millioner for Vucinic - Er vel for meget ud fra dine kriterier?
Boriello

Roma
46 indlæg.
d. 26. januar 2012

Hvad med Tevez? Han har virkelig gode kvaliteter, men er selvfølgelig dyr i hvert fald i løn. Hvis han kan opføre sig ordentligt vil han være en super forstærkning.

Om han overhovedet vil til Rom er så noget helt andet.

Hvis Milan trækker sig på fredag såvel som PSG og Inter har gjort så var det måske værd at forhøre sig.

Andreas
789 indlæg.
d. 26. januar 2012

Når jeg ser på de her priser, så synes jeg faktisk kun at det er Brighi og Vucinic der springer i øjnene som værende alt for dyre. Når vi er oppe i det prisleje der hedder 15+, så skal spilleren helst udvikle sig til at blive blandt de, måske, 5 bedste på den plads i ligaen - det har hverken Brighi eller Vucinic opnået.

Signingen af Mido har jeg aldrig forstået - jeg ville aldrig selv skrive kontrakt med en spiller der havde de ry og rygte.

Cicinho, Baptista, Menez og til dels Loria, kan du ikke karakterisere som flop ud fra de forudsætninger der har været for handlen. Jeg er enig i at ingen af de tre levede op til de forventniger der var til dem, men det er ikke det vi diskuterer. Vi diskutere om de er blevet hentet ind til en fornuftig pris i forhold til den spiller de var på det givne tidspunkt og det synes jeg faktisk at de er.

Husk på, at jeg er interesseret i om vi har givet markedsspris for spilleren eller om vi er kommet til at betale et alt for højt beløb.

Hele min anke går på jo på at jeg synes, at Sabatini har givet formeget for en del af de spillere han har hentet til klubben og at han som forretningsmand derfor ikke er så dygtig som mange give udtryk for.
Du bliver ved med at se på om spillerne har været gode eller dårlige, men det er ikke den diskussion jeg har lagt op til :)

asromadk
3790 indlæg.
d. 26. januar 2012

@Andreas

Men der er brug for handling nu. Der er brug for folk der siger, "det gør vi" / "ham henter vi":

Og ikke folk som siger, "han er for dyr - lad os købe ham istedet, han er billigere".

Andre forudsætninger, i know. Men stadig. Det er lige præcis dette klubben har manglet sig. Folkene, og forudsætningerne til at kunne hente noget der er værd at se på. Fx Lamela.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 26. januar 2012

"Husk på, at jeg er interesseret i om vi har givet markedsspris for spilleren eller om vi er kommet til at betale et alt for højt beløb."

Jamen Cicinho vil jeg stadig mene har været for dyr. Kronisk skadet, og begrænsede evner defensivt. Loria var jo ideløst og for dyrt ift. alder og evner - sådan en transfer kan kun forsvares hvis den er fri. Mido - ja. Baptista måske markedspris.

Det er ikke kun det at købe spillere til markedspris, det er jo om at købe de rigtige spillere til den rigtige pris. Her har Prade været ideløs og købt spillere ud fra omdømme fremfor evner i flere tilfælde. Hvor Sabatini gør det den anden vej rundt.

S.P.Q.R martin
518 indlæg.
d. 31. januar 2012

Hvor er det dog irriterende at Inter snupper Guarin...

RomaFanDk
57 indlæg.
d. 31. januar 2012

Så er Pizzaro formentlig klar for City: Pizzaro til Manchester City

Hans agent har sagt, at de skal flyve til england hurtigst muligt.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 31. januar 2012

Lyder godt nok dumt med Pizzaro til City. Hvis det, som omtalt, er en lejeaftale, er det sandsynligvis ikke et økonomisk incitament der ligger til grund for handlen. Han passer jo også perfekt ind i vores nye spillestil. Så han må næsten være raget uklar med nogen i ledelsen siden han skal skibes afsted??

59971Cools
690 indlæg.
d. 03. februar 2012

Kjær forlader måske Roma til sommer

Saba tvivler på om der skal fortsættes samarbejdet med Kjær... IMO et fantastisk dumt valg hvis ikke de vælger at købe ham til sommer!! + dansk spiller i Roma er et hit i mine øjne.

Så håber han får en masse spilletid her i løbet af de kommende måneder og viser sit værd!

Hulio
85 indlæg.
d. 03. februar 2012

jeg synes ikke det ville være et dumt valg med hensyn til kjær.. som Sabatini siger det er mange penge de skal af med.. og min mening er at Kjær ikke har været god nok.. tror ikke hans spillestil passer til Roma. Men håber han beviser anderledes i de kommende måneder.. fordi som du siger en dansk spiller i Roma er et hit.. kan rigtig godt lide kjær og synes det er fantastisk med en dansker i Roma, men men synes ikke han har været god nok :(

asromadk
3790 indlæg.
d. 03. februar 2012

Tror det er klassisk Sabatini taktik. Det er jo klogt at underspille, da jeg slet ikke er i tvivl om at han i Sabatinis øjne er/kan være fremtidens mand i Roma forsvaret.

Det er mange penge, og det kan diskuteres hvorvidt det er for mange. Men facit er at der skal hentes en anden spiller til pladsen, og jeg tvivler på at det kan gøres meget billigere hvis man vil have den kvalitet holdet har brug for.

Sofus
3107 indlæg.
d. 04. marts 2012

Villa-Boas har fået sparket i Chelsea? Kunne han komme ind istedet for Enrique i Rom?

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 04. marts 2012

giv LE tid... vi går en stor tid i møde plus vi giver de unge chance... typisk anti italiensk i like it:O)angel,pjanic,lamela,borini,rosi,

Stigtotti
266 indlæg.
d. 04. marts 2012

Man kan heller ikke kalde os heldige iøjeblikket med meget tvivlsomme dommerkendelser, skader osv.
Min største bekymring i denne sæson er ikke om vi bliver nr 3,4 5 eller 6, det er mere det disciplinere. Vi er det hold i Serie A som har modtaget flest røde kort, hvilket er uaccpetabelt især når vi, som i dag langt fra spiller hårdt!

Men som @Zmartguy påpeger, er potientialet i spillertruppen stort, det skal bare have tid. Vi spiller trodsalt op med Lazio i over 80 minutter med én mand i undertal, ja vi er sågar bedst i 1. halvleg!

Men vi skal selvfølgelig vinde og især de "nemme" udekampe er et must, hvis vi vil være de bedste i Serie A!!!

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 06. marts 2012

Første step i at kunne komme til at præstere i Serie A er så simpelt som at købe nogle forsvarsspillere :)

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. marts 2012

Fulhams Demsey måske til Roma. Det ville ikke være dårligt da, han har længe været en af mine farvorit spillere fra USA :-)

http://football-italia.net/node/16515

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 18. marts 2012

Hehe, et af de mere underholdende rygter sender Pedro til Italien. Nærmere betegnet Roma.

Også Inter og unavngivne Premier League klubber meldes interesseret.

Lamela
2782 indlæg.
d. 19. marts 2012

Jeg er nu mere interesseret i forsvaret skal forstærkes først.
Davide Astori med kontrakt udløb til sommer burde være et emne for os.
En rigtig stærk midterforsvar, som næsten er gratis, ville ikke gøre mig noget.

En anden på listen er lidt mere prominent i form af Jan Vertonghen. Fysisk stærk og lidt DDR kopi, bare til CB. Han vil passe glimrende med evt. Kjær. Så Kjær kan være den lidt tilbage trukne CB, hvor JV kan presse på ved midterlinjen og føre bolden frem. Desuden bekendtskab med Stekelenburg, hvilket igen er plus på kontoen, hvis vi kan få hevet den handel i hus.

Han kan være den manglende brik til L.E's Barca koncept, så DDR kan blive lidt mere frigjort til at fordele boldene stille og rolig rundt i bedste Xavi style. DDR har for et stort et talent til blot at være en oprydder ala. Busquets.

Men det kræver så os, vi skal hente en oprydder til midtbanen, ellers kan vi spille Viviani ind på plads sammen med en evt. Palombo, hvis Inter ikke vælger at købe ham til sommer.

[Rettet af: Lamela - 19/03/12 - 21:42]

P.Totti
1008 indlæg.
d. 19. marts 2012

pedro vil være en gylden transfer, han er fantastisk!

vermalen er urealistisk! glem ham.

palombo er gammel, så ser ingen ide i at købe ham, så hellere finde en yngre spiller, der kan lidt mere med bolden end palombo.

Lamela
2782 indlæg.
d. 19. marts 2012

Ved ikke hvorfor jeg skrev Vermalen, men det var self. Jan Vertonghen fra Ajax, jeg mente. Han er bestemt ikke urealistisk.

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 19. marts 2012

Astori ville være fantastisk. Jeg er stærk tilhænger af, at vi kigger på italienske spillere og her har Astori vist, at han er en rigtig god forsvarer.

Lokumspoet
94 indlæg.
d. 21. marts 2012

Astori til forsvaret og Montolivo til midtbanen ville være toppen. To italienere på fri der holder et højt niveau, og med iøjnefaldende sandsynlighed ryger til en (italiensk) storklub til sommmer. Jeg frygter, at Astori vender hjem til Milan, og at Montolivo følger trop. Nøglen for os må i første omgang være den internationale fodbold, der efterhånden synes nærmere end nogensinde før denne sæson.

Ligeledes begejstrer rygterne der sender Giuseppe Rossi til klubben mig også - jo flere italienere, jo bedre (i grove træk!)

Jeg håber faktisk, at vi begrænser vores sommer-transfers til de nødvendige, inden der bliver sendt for mange millioner efter spillere der viser sig at blive rotaions-/reservespillere. Jeg vil ikke lægge skjul på, at Osvaldo hurtigt erobrede mit hjerte, men ikke desto mindre ser jeg det som en konkret mulighed, at hans rolle i klubben marginaliseres, hvis eksempelvis Rossi (og eventuelt endnu flere angribere) hentes til sommer. Og han var jo trods alt ikke helt billig. For eksempel.

Selvom der sikkert intet hold er i rygtet, tror jeg aldrig vi får Pedro, og det er jeg rent faktisk glad for. I min optik færdes han bedst på en offensiv kant/wing - en position der ikke for alvor praktiseres under Enrique, ligesom jeg forestiller mig, at La Masia og Barcelona generelt er indgroet i hans fodboldopdragelse i en sådan grad, at end ikke Enriques og andres spanieres tilstedeværelse vil kunne kompensere for det. Derudover vil Barca sikkert forlange kassen for ham.

[Rettet af: lokumspoet - 21/03/12 - 01:32]

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 21. marts 2012

Jeg er også stor tilhænger af Astori og Montolivo.
Jeg håber også vi begrænser indkøbene, derimod ser jeg gerne at de ældre ubrugte spillere som Cassetti, Cicinho og Simplicio ryger og at der så bliver satset på egen avl hvor der er talenter nok at hente. De står jo nærmest i kø for tiden.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 21. marts 2012

Cassetti, Simplicio, Juan, Taddei, Cicinho har INTET at gøre i klubben. De skal ud. Bidrager med intet, til for mange penge.

Vi skal have nogle forsvarsspillere! Heinze må gerne blive, men kun i en rolle som rutineret back-up. Vi skal simpelthen have et kvalificeret centerforsvar. Derudover skal vi have en god defensiv midtbanespiller der kan skærme af for forsvaret, når De Rossi ikke er med eller har den rolle. Vores andre alternativer fungerer som kyllingehjerner på den position, og det taber vi alt for mange kampe på!!
Bojan skal ud! Vi skal have en kantspiller mere der faktisk også kan score mål.!

Astori og Montolivo ville gøre underværker på holdet. Montolivo er jeg lidt i tvivl om ikke vil komme til at gå for meget udover Pjanic, der jo er inde i en god udvikling. Astori tror jeg ville kunne gøre det utroligt godt med en solid og rutineret centerstopper som makker.

Og så skal vi have en højreback, der faktisk ved hvordan man spiller den position også. For det har vi ikke nu. Rosi er ikke god defensivt.

Lokumspoet
94 indlæg.
d. 21. marts 2012

At svinge øksen og lade et snart sagt halvt reservehold smutte forekommer mig lidt hovedløst.

Taddei, for eksempel, har spillet flere fine kampe og kan bruges nærmest hvor som helst, så længe det er omkring en sidelinie. Jeg indrømmer, at jeg ikke kender til hans løn, men han slår mig ikke som den mest løntunge spiller. Et andet plus er, at han kender truppen og lader til at accepterer sin rolle som back-up.

Han er ikke nogen tryllekunstner med en bold ved fødderne, men han knokler altid 100%! En spiller som ham, synes jeg lige så godt vi kan beholde.

Du siger, at han ikke bidrager med noget som helst. Det passer 100% ikke. På banen begår han af og til fejl og spiller sjældent brandkampe, men ingen af os ved hvad han bidrager med i omklædningsrummet og på træningsbanen.

Jeg tror, at han til træning, ligesom til kamp, giver sig 100%, og at han er en god person at have i klubben i fht. integration/'oplæring' af unge nye/unge spillere snarere end det modsatte.

[Rettet af: lokumspoet - 21/03/12 - 20:27]

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. marts 2012

Taddei skal blive, som der skrevet oven over, så kan han spille flere pladser, det har vi brug for med L.E's rotations princip. Han spillede en god kamp på højrebacken od Genoa og tidligere spillet på Venstrbacken.

Han har alderen og rutinen til at hjælpe de ungespillere på banen og udenfor.

Montolivo gad vidst ikke skifte til Roma i sommers, selvom vi angiveligt var blevet enige med Viola om transfersummnen. Han ender enten i Milan eller Inter.

Hvis Barca ikke smider 17mio€ for Bojan til sommer, skal vi self beholde ham en sæson mere.
Med det spil han har vist, betaler Roma næppe 28mio€ for næste sommer, og hvis vi ikke køber ham næste sæson, så Skal Barca betale 13mio€ for Bojan og hente ham tilbage.

En win win deal for Roma, hvis manden ikke begynder banke horder af mål ind næste sæson.

Jeg er stor fan af Giuseppe Rossi, og med Tottis alder i mente, så kunne han passe perfekt ind i truppen.
En offensiv med Rossi,Osvaldo,Borini,Lamela,Totti og Bojan lyder ganske giftigt. Desuden får vi Boriello tilbage, som bare skal skydes videre til Psg for 10mio€.

1

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 22. marts 2012

Alle kan løbe, men ikke alle kan spille fodbold. Taddei bidrager med så lidt inde på banen. Han fejlplacerer sig konstant, og offensivt er der ikke mere at komme efter. En alsidig spiller? Så kan vi ligeså godt have Silberbauer, han er sikkert også billigere. En spiller skal jo ikke være på holdet bare fordi han er alsidig.. Han skal altså også have den nødvendige kvalitet.! Om han er hyggeonkel skal jeg ikke kunne sige..

Rossi lyder rigtigt godt! Tror helt sikker han kunne bidrage med meget og live angrebet lidt op. Astori er jeg stadig hooked på.

Xedem
551 indlæg.
d. 26. marts 2012

http://www.pagineromaniste.com/abel-hernandez-roma/

Roma er vist interesseret i Abel Hernandez. Lyder sgu meget godt :D

Edit: Det var ihvertfald sådan jeg læste det. Mit italienske er lidt slidt...

[Rettet af: xedem - 26/03/12 - 14:20]

Romaswag
84 indlæg.
d. 26. marts 2012

Ifølge Football-italia.net er Roma allerede igang med stor signing til sommerens transfervindue. Der står dog ikk hvem det er.

2

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 28. marts 2012

Navne der rygtes til klubben Il Romanista.

Forsvaret

Dodó
Prödl
Rhodolfo
Isla

Midtbanen

Eriksen
Sissoko

Angrebet

Higuaín
Suarez
Destro
Palacio
Hernandez

59971Cools
690 indlæg.
d. 28. marts 2012

Det er virkelig nogle vilde stjerner iblandt! Dejligt at se at bare rygterne bliver mere nice spiller-materiale mæssigt...
Men Isla, Eriksen og Higuain, så brokker jeg mig ikke ;-)

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 29. marts 2012

Der er ikke lige en tråd til at kommentere det i, men Borini fylder 21 år i dag. Stort tillykke til ham og så krydser vi fingre for, at han vender hurtigt tilbage på fodboldbanen!

Skytt0
1532 indlæg.
d. 29. marts 2012

Ja stort tillykke til vores topscorer, og må han snart blive klar igen.

DeRossi16
530 indlæg.
d. 29. marts 2012

As Roma streaming skriver i dag at "den store signing" Skulle være Fernando Torres. Ville alligevel være vildt. Nok er han i en mindre krise for tiden, men spiller stadig flot bold. Og kunne han ramme sin form som han havde i Liverpool. uha :D

1

MURO
632 indlæg.
d. 29. marts 2012

DeRossi16 . Det sker ikke. Ham har vi ikke råd til.

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 29. marts 2012

Nu har jeg læst flere steder at Torres er på vej til Roma.. 26 mil. euro siges der at være budt :)
Det kunne være NICE!

Jonas
4091 indlæg.
d. 29. marts 2012

Ja i går var det Higuain og i dag er det Torres.. Selvfølgelig meget sjovt med alle de rygter, men tror ikke i skal ligge så meget i det..

Sofus
3107 indlæg.
d. 29. marts 2012

TORRES SKAL IKKE KOMME TIL ROMA!

Sofus
3107 indlæg.
d. 29. marts 2012

@DeRossi16
En mindre krise? Han har jo været i krise siden VM 2010.

DeRossi16
530 indlæg.
d. 29. marts 2012

Sofus: Scoringskrise. Spillemæssigt fejler det jo intet. Kan han starte på en frisk, i en ny klub og få gang i målene bliver han vild! Han laver jo samtidig et kæmpe stykke arbejde på banen og servere mange lækre assist.

Totti

Osvaldo - Torres.

Nårh det kunne være vildt :D

Koch
844 indlæg.
d. 29. marts 2012

Synes Torres virker over the hill. Kan godt være at han spiller godt nogle gange, men nu bliver angribere jo bedømt på hvor mange mål de scorer, og dér har Torres underpræsteret voldsomt.
Ser hellere at vi henter Rossi.

1

[Rettet af: koch - 29/03/12 - 16:30]

TheTotti
456 indlæg.
d. 29. marts 2012

Jeg synes Torres kunne være spændende. Angribere bliver jo kun bedømt på mål fordi det er så nemt at måle på. Jeg synes bestemt ikke Torres ligner en spiller der aldrig finder sit gamle høje niveau igen. Han kan bestemt være et interessant emne for klubben.

DeRossi16
530 indlæg.
d. 29. marts 2012

Fuldstændig enig TheTotti. Synes virkelig også han kunne være spændende. Har altid været en stor beundre af ham. Synes han er en af verdens beste angribere uden bold. også selv om han ikke smadre dem i nettet på samlebånd for tiden. Han tager nogle helt rigtige løb, og kæmper virkelig for holdet. Og ville være et perfekt brik i LE's system med at angriberne er de første til at forsvare. Ville elske at se ham i en Roma trøje!

1

asroma87
3430 indlæg.
d. 30. marts 2012

Gutter! Jeg tror sgu ikk vi køber Torres! Sorry men det virker ekstremt urealistisk! Men hvor blir den store signing af vi er blevet lovet????

TheTotti
456 indlæg.
d. 30. marts 2012

Det tror jeg sådan set heller ikke Asroma87, men til forskel fra spidserne i fodboldverdenen, så kommenterer jeg gladeligt på rygter :)

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 30. marts 2012

La Gazzetta skriver, at Roma har omkring 40 millioner euro (ca. 300 millioner kr.) at gøre godt med til sommer.

Angående den store signing. Forvent ikke at høre noget officielt før sæsonen er overstået.

Rasmus
162 indlæg.
d. 30. marts 2012

http://www.sporten.dk/fodbold/eriksens-agent-roma-interessant

- Jeg ville virkelig græde af glæde, hvis det sker!
Han vil være perfekt i vores system, lige bag ved de to foreste!

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 30. marts 2012

UH HA DRØMME SIGNING!!!!!! prøv lige at tænk
De rossi
Pjanic Eriksen
Lamela
Borini Osvaldo

giftigt!!

Rasmus
162 indlæg.
d. 30. marts 2012

Argh, den midtbanekonstruktion holder sgu ikke. Der bliver ALT for meget at lave for De Rossi, hvis de to andre på midten er Pjanic og Eriksen. Jeg forestiller mig:

De Rossi

Pjanic Gago

Eriksen

Osvaldo Borini/Lamela

Så er Gago der i hvert fald også, til at udfylde nogle defensive pligter.

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 30. marts 2012

Nogen der ved hvad planen med gago egentlig er ? Der er ingen meldinger om hvorvidt vi vil købe ham eller ej ?

59971Cools
690 indlæg.
d. 30. marts 2012

Vi har ikke fået indføjet en forkøbsret i lejeaftalen, så skulle være en helt regular handel... Har intet hørt om det... meget afhænger i min verden af prisen, og om vi kan få nogle fra en højere hylde på den plads, hvilket jeg tvivler på...

Romadk
151 indlæg.
d. 31. marts 2012

Jeg tror absolut heller ikke på Torres. Nej et køb af G.Rossi ville være fantastisk.

Angående Gago, skal han bare leveres tilbage. Jeg mener ikke han har en fremtid i klubben.
Nogen der ved hvordan det endte med Montolivo rejser han til klamme Milan og hvordan de seneste rygter Poli ser ud ?

Jeg vil meget gerne at vi begynder at hente italienske spillere :)

P.Totti
1008 indlæg.
d. 31. marts 2012

er du gal pizarro var god for city idag. han er velkommen tilbage på holdet:)

2

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 31. marts 2012

Læste en nyhed på goal.com for 1-2 måneder siden, at man var igang med og forhandle med Real Madrid om at købe Gago :)
- Gago har været en af de klart bedste i denne sæson efter min mening, han SKAL bare blive!

Torres eller Rossi - Jeg er lidt ligeglad, så længe en af dem kommer til Rom :)

Rasmus
162 indlæg.
d. 01. april 2012

Torres scorede igen her i weekenden. Mener stadig at han ville være en drømmesigning.

MURO
632 indlæg.
d. 01. april 2012

P.Totti
1008 indlæg.
d. 02. april 2012

Ifølge flere medier ligger vi i pole position til at købe den næste River plate stjerne, lucas ocampos. barca, real, man ut og bayern er også mulige bejlere, men medierne mener Roma har fordelen.

han ser ubehagelig god ud, god teknik og mere direkte i sit spil end lamela. ocampos ville være en drømmesigning, selvom han er rigtigt dyr ca 150 mil.

selvom vi mangler en centerfosvar og en højre back, synes jeg det er super at klubben nu går så meget op i at scoute unge spillere, virker som om sabatini virkelig ved hvad der foregår, specielt i sydamerika. alt der kan forbedre truppens potentiale er velkommen.

DeRossi16
530 indlæg.
d. 03. april 2012

Nu snakkes der lidt mere omkring Suarez. Blandt andet fordi Benedetto har en fod i begge lejre burde det være en mulighed. Suarez, Higuain, Torres og Rossi. Jeg er næsten lidt lige glad hvilken en af dem det bliver :D

Meen, det italienske hjerte banker nok mest for Rossi <3

http://www.asromastreaming.net/2012/04/03/la-roma-punta-suarez/

Jonas
4091 indlæg.
d. 03. april 2012

Ja rygtekanonen er for alvor skudt igang :-P

Af de to hælder jeg klart mest til dem fra den spanske liga - Rossi og Higuain.. Men igen ved jeg ikke hvor meget vi skal ligge i disse rygter..

Men derudover mener flere medier at Marquinho bliver permanent Roma spiller til sommer, efter hans fine præstation i søndags..

DeRossi16
530 indlæg.
d. 03. april 2012

Higuain er også en vild spiller. Muligvis verdens bedste afslutter. Så ham også hjertens gerne bære en Roma trøje..

Marquinho som fast synes jeg er helt perfekt. Han har vist gode takter. også udover i søndags. Han vil gerne frem af banen, og er ikke bleg for at prøvge ting af. Samtidig synes jeg han har vist rigtig godt sammenspil med bla. Osvaldo..

De Rossi, Pjanic og Marquinho på midten.

Jo tak :)

Andreas
789 indlæg.
d. 04. april 2012

Are you shitting med!?

Vi går da forhåbentlig ikke ud og smider 15 af de rigtig lange efter en 17-årig argentinsk knægt der blot har én enkelt sæson i den næstbedste nationale række på CV&apos;et? Og så er han oven i købet offensiv spiller.
Når du ser på den mængde af talent der render rundt under ledelse af Alberto De Rossi og dertil lægger de drenge vi har sendt på opdragelses ophold i Serie B (og nårh ja, Lamela, Bojan og Borini), så er der da i min verden ikke noget presserende behov for den smide en mindre formue efter endnu en latino-baby.

Jeg troede at man med udtalelserne omkring "...2-3 klassespillere...", havde indset, at der var brug spillere med erfaring fra (helst) Serie A, Champions League og landshold, men noget tyder på ,at vi fortsætter med at satse på "fremtiden". Hvordan er det nu der filosofi går for Arsene Wenger? (retorisk spørgsmål)

Med mindre TDB har vundet EuroMilions - 7-8 gange i streg, så skal Sabatini have indrejse forbud i hele Sydamerika, indtil der er skrevet kontrakt med 3 defensive spillere fra aller højste hylde - så kan han bruge resterne af budgettet på lokke "Den næste Maradonna" til Trigoria...

2

sebbews
270 indlæg.
d. 04. april 2012

enig med Andreas. Synes at første priorteten må være at få sikret sig nogle defensive spiller frem for alt andet.

Sofus
3107 indlæg.
d. 04. april 2012

Klart enig Andreas. Vores offensiv er egentlig fin nok, men defensiven sejler for vildt!

DeRossi16
530 indlæg.
d. 04. april 2012

Enig med Andreas omkring defensiven. Men af den grund gør det jo intet at få en til dels ny offensiv.

Hvis man ser bort fra kampen mod Novara er det kun Borini og Osvaldo som har scoret i, ja jeg ved ikke hvor mange kampe. Det nytter altså ikke noget at vi har 2 spillere som kan losse lortet i nettet. Slet ikke når de begge (Heldigvis uafhængig af hinanden) får skader.

Lidt rutine ned bagtil vil være skønt.

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma