Kategori: Rygter
Ny tråd til transfer snak og rygter
[Rettet af: Tottithorsen - 06/07/2025 - 07:31]
Og nå ja. Så har vores sportsdirektør åbenbart glemt at spørge om Raspadori egentlig vil skifte hold. Det vil han nok ikke og så har 3 ugers forhandlinger med Atletico været forgæves. Det var det samme i sommers. Massara trækker de her forhandlinger helt derud hvor de til sidst kollapser
Hvor mange elendige sportsdirektører har vi efterhånden haft??
Vi ender med Vardy;)
Altså jeg er helt med på at det Massara har gang i (eller ikke gang i) ikke ligefrem ser lovende ud. Det ligner vi misser både Zirkzee og Raspadori som vi har været i forhandlinger med i flere uger.
Men jeg synes faktisk ikke vi udelukkende kan være efter ham. Jeg synes også Gasp skal tage en stor del af kritikken til sig. Uanset hvad så har en en offensiv der BURDE scorer flere mål. At de ikke gør det og ikke har nok skud på mål heller er jo noget han skal løse med hans taktik. Det er ikke Massara der skal hente den ene efter den anden fordi Gasp ikke kan finde ud af taktisk at sætte vores offensive spillere i spil. Det er efter min mening ringe træner arbejde.
Det kunne lige passe vi hentede Raspadori og Zirkzee og vi ville stadig ikke score mange mål. Så er Gasp virkelig på røven fordi så har han bare ikke kvaliteter nok til andet end Atalanta.
Gasp har den dårligste rekord for antal scoret mål igennem maaaange år og samtidig også færrest antal chancer. Det sgu skidt. Jeg savner dengang vi spillede offensiv fodbold og scorede mål :)
Efter min mening har vi holdet til at spille 4-3-3.
Svilar
Wesley - Mancini - NDicka - Angeliño
Cristante - Koné - El Aynaoui
Soulé - Ferguson - Dybala
Hvis vi kunne få Zirkzee og Raspadori ind i stedet for hhv. Ferguson og Dybala, så det sgu en dejlig start 11’er! Men lad os være ærlig det sker ikke fordi Gasp ik ændre sit system.
Gad vide om Dragusin-rygterne hænger sammen med Ndicka som en del af Zirkzee-handlen? Altså, Ndicka ud til sommer...
Men ja, Jeg har godt nok heller aldrig været stor fan af Massara. I mit hoved er det jo helt utænkeligt, at et menneske ansat i Roma, ikke kan sælge det at spille i Roma som en eminent mulighed. Sabatini, Baldini fx.; jeg er ikke i tvivl om, at når de ringede - agtet træneren - så sagde spillerne som udgangspunkt ja - hurtigt. Og ja, ja. Jeg er blevet en gammel idiot, fodbold var noget andet, men alligevel. Hvem fanden kan ikke sælge vores klub, vores trøje og vores fanbase!?
Jeg synes faktisk, vores trup besidder noget, som minder om den sidste mesterskabstrup, så måske skulle Ranieri og Gasperini se at få spist en frokost med Capello ;)
Svilar
Wesley - Mancini - Ndicka - Angelino
El Aynoui
Kone Pellegrini/Cristante
Dybala
Soulé Raspadori
Giv mig lige den her! Bare en mdr eller to.
Vi har hyret Gasperini. Ingen kan være I tvivl om at han er en system-coach baseret på 3-5-2 eller 3-4-3. Hans kendetegn er aggressivt pres, fart i spillet, kontra. Det er det den pakke vi har hyret.
Så kan vi heller ikke forvente at han kan lave det med spillere der rimer på det totalt modsatte: Pellegrini, Cristante, Celik, Dybala, Dovbyk, Ferguson.
Altså skal sammensætningen af holdet tilpasses det system vi har valgt. Det er Massaras opgave..
hvis rygterne om eks Fullkrug som Massara havde lavet en fuld aftale med bliver afvist i sidste øjeblik sf Gasperini er drr noget galt i deres samarbejde....
Trænere der er gode til at variere efter holdet er få. Spalletti er verdensmester i det og det ser vi i Juventus nu. Ranieri også rigtig god, ligesom Capello. Måske er De Zerbi også god i den retning. Men det er altså ikke den træner vi har.
Vi lider naturligvis under de seneste mange års FFP udfordringer, der har gjort at vi har hentet spillere lidt tilfældigt. Men også at Friedkins ikke har formået at høre en direktør til at sætte retningen. I stedet har vi fået ny sportsdirektør hvert andet år...når det er sagt har jeg ikke meget fidus til Massara
Rygterne går på at vi er tæt på både Donyell Malen fra Aston Villa og talentet Robinio Vaz fra Marseille.
Hvad siger i til det?
Jeg tror ikke på Zirkzee mere, selvom jeg tror han passer fint i systemet.
Malen er en dygtig spiller og lider vel kun under manglende spilletid, da Aston Villa spillerne generelt præsterer voldsomt godt. Kan både spilles helt fremme og kanten.
Vi mangler en spiller som ham med noget speed.
Vaz ligner et stort talent på kun 18 år og har en god fart og fysik.
Jeg ville elske at lande ham og forhåbentlig se en udvikling.
Men er han god nok lige nu til at få os i top 4? - næppe..
Når det er sagt, så ville han være yderst fræk at have som 2. angriber.
Raspadori er ikke til at blive klog på.
Men det ender jo med 3 lån, hvor vi skal købe dem for 90-100 mio eur til sommer !?
Malen er bedre end Raspadori, så helt ok med mig! Fysisk overraskende stærk, hurtigt, god dribler og kan score og lave assist.
Ham Vaz aner jeg ikke hvem er.
Så kan Bailey jo passende skride tilbage til Aston Villa og Malen over til os :)
Raspadori skifter til Atalanta.. Den kom godt nok ud af det blå og det undre mig VIRKELIG at vi er blevet fravalgt for Atalanta!
Med det sagt, så er jeg både glad og ærgerlig. Glad fordi vi skal ikke have en spiller der ikke køber sig ind med det samme og trækker tiden så ekstremt meget. Ærgerlig fordi jeg tror han ville være pisse god i Gasps system.
Nu er Robinio Vaz, 18 år, here we go. Han skulle eftersigende være et stor talent og har en god fysisk pakke, hvilket jo lyder rigtig spændende. Men skal vi så ikke hente en til angriber? Jeg så gerne man gav Ferguson (trods opadgående form) til Napoli og Lucca ind som erstatning.
Udover ham kommer Donyell Malen.. skulle man da tro! Nu ligner det at Atleticos første prioritering er Malen når Raspadori bliver solgt (hvilket han jo gør). Jeg ved ikke om jeg skal græde eller grine hahah. Jeg må indrømme at jeg faktisk ikke er så vild med Malen til Roma. Jeg håbede vi kunne hente en anden en ham. Det er ikke lige frem fordi han har brændt banen af i Aston Villa. Jeg så gerne vi hentede enten en hvor man tænker "okay ham der. han forbedre starteren 100%". For mig virker Malen som den samme type som Bailey, dog bedre, men heller ikke god nok.
Jeg tror dog det står rigtig klart at vi skal bruge en til den venstre offensive midt/wing som er højrebenet, hurtig og teknisk. Det må være kriterierne!
Hvad er jeres tanker?
Nu stopper det!!! Skandale at man ikke får lukket den aftale med Raspadori. Altså hvad vil man mere have? Italiensk, proven guy, kan spille foran og også lidt tilbage til venstre. Han er potentielt alt hvad man har brug for lige nu - kom nu altså...
¨
Vaz, jaja, men altså er han til start 11'er? Det ved man jo bare godt han ikke kommer til at være. AS Roma er notorisk dårlig til at lade unge spillere komme til fadet.
Hold nu op det er ringe. For i bund og grund skulle man have BEGGE to ind. Lige nu. Og så er man på plads og behøver vel ikke engang hente flere. De to ind nu, så har man gjort hvad man kunne for at få noget mere offensiv pondus ind i holdet.
Håbløst arbejde igen.
(edit: selvom at nyheder sikkert vil florere om at det var Raspadori der valgte Roma fra, så gør det det ikke tiæ mindre dårligt arbejde. Tænk, at man ikke kan lukke så oplagt en handel).
[Rettet af: asromadk - 13/01/2026 - 13:20]
Baldanzi på leje med option 10mio euro til Genoa på trapperne.
En rigtig Roma handel, hvor man spillet sig selv dårlig. Man kommer ikke af med ham nu + mister kontrollen. Hvis han spiller en fantastisk sæson aktiverer de klausul og sælger ham for det dobbelte...
Havde virkelig gerne set ham forblive i klubben i bund og grund. Kan slet ikke se, hvordan man ikke kan føle der er plads til ham et sted i truppen - og så til sommer træder han et par skridt frem i køen, når SES er ude.
Fjollet at man ikke kan få ham lejet ud uden klausul. Fair nok at mange klubber ikke vil give spilletid til en spiller de ikke har noget økonomisk kontrol over - men altså... hvis man tilbød ham billig til Pisa eller Verona, mon så ikke de ville være ok evt. med at lade ham spille, hvis han ellers er god nok til at kunne afhjælpe en nedrykning.
Så mangler man bare en Pisilli der også skifter væk, så har Massari endnu en gang hygget sig med at gøre fjollede ting. Især hvis man så lige bruger 2 x 25 mio euro på Vaz og en anden og ingen af dem slår til. Så kører cirkus Roma som det plejer.
Vaz ser dog spændende ud - og man mangler virkelig en til den venstre side. så ok, måske det er en genialitet at han hentes. Det kan man håbe.
Synes i er lidt hårde. Jeg elskede og håbede også på baldanzi, men han formåede aldrig rigtig at præstere/få chancen…ift de to nye signings vaz/malen, så ligner det endelig vi får noget fart og power som vi ikke har haft længe. Tror gasperinis system bliver markant bedre med nogle aggressive raketter oppe foran, fremfor kreative spillere som dybala/baldanzu. Jeg er optimistisk (indtil det modsatte er bevist) :)
Forza roma
Hm
Det er nok fordi du ser noget andet end mig så, tænker jeg
Jeg synes Baldanzi gør det godt. 3 ud af 5 gange han får minutter er han god, de andre 2 falder han skiftevis igennem eller er OK blot.
Er han start11’er moden, nok ikke. Men har bare svært ved at det hvordan det ikke giver mening at have ham + pissili og de andre unge italienere til bredden. Baldanzi er jo rigtig god visse dage, vild energi og meget x faktor som man ikke har i truppen. Og der er mulighed for han lægger på de næste 2 år og bliver en decideret god serie a spiller i den rette taktik.
Føles lidt som endnu et “øjebliksbillede” som
Får stor konsekvens for truppens sammensætning. Det er langt bedre at beholde ham end at erstatte SES til sommer med en eller anden middelmådige type som mest af alt er spild af
Penge
Jeg har altid været lidt småforelsket i Baldanzi, men for at være helt reelt, så kan hverken han eller vi være tilfreds med udviklingen pt.
Og ærlig talt, hvis en Baldanzi-handel er en del af et godt forhold til Genoa, hvor El Sha måske også rejser hen til sommer, og vi så kan få en mere glat handel med Frendrup, så er der altså noget fidus i det.
El Aynoui kommer heldigvis retur om et øjeblik, men pt synes jeg faktisk klart det er midtbanen, vi er mest pressede på. Jeg ville altså gerne se Pellegrini i sådan en mere Edersonsk-inspireret Gasperini-version, før jeg helt afskriver ham. Men der er selvfølgelig noget med skader og.. ja.. Hans væsen. Men mit håb er der altså, for at han med en mere tilbagetrukket position netop kan bidrege med sin store kreativitet og spilforståelse, selvom han ikke kan følge med i stængerne.
Altså, hvis vi formår at hente Dragusin og evt Fortini i dette vindue, så er jeg simpelthen mere end almindeligt tilfreds.
Hvad med Zirkzee?
Mon han ankommer alligevel, efter at være ude af truppen for Man Utd selvom han er skadesfri.
Eller napper en klub som Juventus ham?
Jeg håber virkelig vi får ham, og bruger Malen på venstre wing.
Så har vi pludseligt et yderst konkurrencedygtigt hold (HVIS Wesley og Angelino har deres backs).
Ferguson bør man beholde året ud, synes jeg. Dovbyk kommer man af med og Malen kan jo i den grad spille oppe foran.
Synes faktisk det er ok så.
Kan kan tilføje yderligere
1 stk venstre kant a la Leo Sauer eller Andreas Schjelderup til max 15-18 mio euro
så vil jeg faktisk sige Massara har gjort hvad han kunne her og nu. Forstår ikke helt at man død og pine skal ud og have en midterforsvar. Man har Mancini, Ndicka, Hermoso, Ghilardi, Ziolkow til 3 pladser hvor både Rensch, Cristante og evt. Angelino kan vikariere i foråret.
Midtbanen kan jeg heller ikke se det store problem i. Hvis man henter en til CM, så skal det sku også være en der slår alle de andre af og går direkte i start 11'er... Ellers bliver det fjollet.
Det vigtigste er og bliver at man får en spiller mere ind som kan bidrage offensivt. Som kan score, indgå i nogle dynamikker som har perspektiver og levere - hvis ikke fra dag 1 - så i hvertfald præstere så man tror på det bliver rigtig godt. Det skal være en som har en vis kvalitet i potentialet i at kunne sætte en mand, vende i en telefonboks og bidrage med at bryde det mønstre hvor man bare spiller den rundt om modstanderen på ydersiden.
Transfers 2025/26
112
1
Sæsonen 2024/25
103
0
Transfers 24/25
295
0
Salg af billetter til Roma vs AC Milan 18/5
2
0