Kategori: Rygter
Ny tråd til transfer snak og rygter
[Rettet af: Tottithorsen - 06/07/2025 - 07:31]
ha ha ha. det er fanme sjovt. Ærlig talt. Sådan en rigtig Roma Classic. Han ankommer, træder ud på græsset på Trigoria og bum; så går han i stykker.
Ej det er løgn… hahahahaha! Ja det må man kalde en Roma Classic!
Pellegrini(Hammers/Spurs), Salah-Eddine(Rangers), Darboe(SerieB) - ud.
Tsimikas, Laurienté/Sancho/George - ind.
At Pellegrini meldes ude på den måde han gør, må altså også betyde, at Gasperini har tiltro til - og ser noget potentiale i - Baldanzi og Pisilli. Og ja tak på den. Jeg er sikker på, at de begge er fremtiden.
Om et år eller to er Baldanzi jo for Soule, hvad Soule i dag er for Dybala. Det giver vældig meget mening i mit hoved.
Tsimikas er en ægte holdspiller. Loyal, ikke brokkende, stabil og kæmpende. Han er rutineret uden at være gammel og har bevist, at han kan stå på de største scener med det tørste pres. En så fin gardering for Angelino - og så kan han til nøds bruges i midterforsvaret eller som ægte kantspiller hvis alles knæ ryger i luften 1/2-2026.
Om den hedder Sancho eller Laurienté er jeg sådan set kold overfor. Ender det med George, så havde jeg måske foretrukket at beholde Cherubini som back-up. Men allright. Lad os se. Den næste uge bliver i hvert fald spændende!
LP7.
Det er nogle tunge skridt der traves nu. Ærgerligt man ikke fik ham skudt af for 1-2 år siden for et større beløb til en rig klub et sted.
Tror sjovt nok at situationen siger mere om hvad Gasperini tænker om LP7 end hvad han tænker om andre. Det må være følelsen af at det er det rigtige sted at starte. LP7 er om nogen blevet symbolet på det AS Roma som bare ikke er godt nok. En spiller der aldrig rigtig finder sin plads sådan rigtig.. aldrig rigtig finder sin hylde. Det er nærmest som om at han bare aldrig fandt sin identitet som fodboldspiller. Hvad er han? Offensivt stjerne? Boks til boks type? Dybdeliggende playmaker? Den ene af to falske 9'ere bag en enlig angriber? Kant?
Det har tit virket som om at han heller ikke helt selv er klar over det. For ofte virker han som en der i højere grad ser sig selv som CR9 end som Pirlo. Ærgerligt, for personligt, føler jeg stadig der er gået en vanvittig dygtig dybdeliggende playmaker tabt i ham. Fordi at træner efter træner har sat ham på holdkortet som et centralt omdrejningspunkt offensivt. Anfører, målscorer, omdrejningspunkt.
Hvis en træner havde kaldt ham ud på hans begrænsninger for nogle år siden og omskolet ham til bagerste mand på midtbanen, så kunne han med den rette udvikling have haft meget større succes. Siger ikke at han kunne have lavet "en Pirlo", men stadig... Han besidder bare mange af de kvaliteter som skal til for at kunne være et godt anker.
Men han har nok været oppe imod sit eget selvbillede også. Mon ikke han i højere grad selv ser sig selv som en kant-type end en oprydder der er god til at sætte spillet i gang. Men det kræver naturligvis også en træner som vil det - jeg har bare ikke forstået det i mange år. Han er oplagt at få længere tilbage på banen, og så skal han støbe kugler og dække zoner frem for at drive noget som helt frem i banen. Han skal erobre bolde og skille sig hurtigt af med dem.
I Gasperinis system ville han kun kunne indtage en af de to CM'er; og det ved Gasperini (for en gangs skyld er der her en træner som ikke gør sig nogen illusioner om at LP7 skal være et 'offensivt kort'). Så han skal naturligvis videre nu - det er forkert at have sådan en mand siddende den kommende sæson og være - i bedste fald - super sub der kan dække flere positioner uden rigtig at være starter-potentiale på nogen af pladserne.
Hvis jeg var LP7 så ville jeg holde mig langt væk fra England. Tag et år eller 2 på en dyr adresse et sted, og så kan han vende hjem til en midterklub i Serie A hvor han så sikkert godt kan få nogle gode år efterfølgende.
Enig i, at det er tungt og trist, hvad der sker med Pellegrini nu - men omvendt er det også tungt og trist, hvad der er sket med ham hele sidste sæson, og i virkeligheden også et stykke tid før det. Han kunne sagtens være blevet gennemført fantastisk, men skal helt klart bruges som den dybtliggende playmaker i en 4-3-3, og sådan en har vi godt nok ikke spillet længe. Samtidig har han spillet halvdårligt og slæbt sig gennem voldsomt mange kampe halvskadet og til buh-råb fra fansene, mens han har forsøgt at give alt for den trøje, som jeg ikke er i tvivl om, at han elsker mere end langt de fleste fans. Uretfærdigt udskældt. Og ja, hans kontrakt er vanvittigt dyr - men det er jo ikke hans skyld som sådan.
Som jeg har sagt før, så tror jeg ganske enkelt at han har været (fodbold)deprimeret det seneste års tid, og jeg under ham virkelig at finde spilleglæden og niveauet igen. Det smukkeste ville selvfølgelig være, at det skulle foregå i Roma - men med et treårigt Gasperini-projekt, der kræver mere dynamiske og løbestærke midtbanespillere, så kommer det alligevel ikke rigtig til at fungere med ham.
Enig i, at PL i øvrigt lyder som et skrækkeligt sted for en mand med stor tendens til at blive småskadet hele tiden. Omvendt også den største scene at bevise sig på igen, hvis han skulle lykkes. Igen - man under ham bare det bedste.
Uden tvivl at Pellegrini har været ramt psykisk. Men det dur bare ikke som kaptajn. Det dur ikke at vores leder i truppen ligger på jorden opgivende ved den mindste modgang.
Jeg synes virkelig at klubben har forsøgt at beskytte ham. Ranieri virkelig blid i foråret. Gasperini nævner først noget her til sidst. Det samme med Massara der først nu åbner og siger at det er slut offentligt, selvom han angiveligt har meddelt det til Pellegrini for 2 måneder siden. Han må ikke kunne overskue at komme videre siden der ikke rigtig er sket noget.
Men det er altså også helt uhørt at der ikke har været mere fokus på det i løbet af sommeren. Næsten ingen snak om vores kaptajns rolle. Det har bare været en accepteret offentlig hemmelighed at det er slut..
Sancho skal droppes øjeblikkeligt. Som i nu. Lige nu. Håber inderligt man lukker den med. Manden er ikke motiveret og de sidste rygter går på at det er hans langdistance forhold til Saweetie (hvem det så end er…) i USA som også komplicerer det. Han har vist være vant til at rejse over til hende 3-4 gange om måneden siden sidste år.
Hvis Massara og klubben skal kunne tage sig selv seriøst, så dropper man ham lige nu. Han har haft flere uger til at beslutte sig - og er tydeligvis ikke interesseret i en tur til Rom. Håber Gasperini sætter foden ned. Manden er jo tydeligvis ikke motiveret ved tanken om AS Roma. Der må kunne findes en anden til samme penge.
Det har set fornuftigt ud på nær farcen med central midt. Men nu synes jeg man svigter Gasperini lidt. Han har brug for de sidste tilføjelser og afgange på plads ASAP så han kan komme i gang med at arbejde med Gruppen der forbliver truppen herfra
Det er en voldsom nedtur for Pellegrini. Han kunne simpelthen ikke klare det pres det er, at være anfører i Roma. Synd og skam, men intet at bebrejde. Jeg håber han finde spilleglæden igen, ved at være en mindre vigtig figur et andet sted. Men numerisk, så kommer vi vel til at mangle en mand på midten til en lang sæson. Og med Dovbyks rygtede afgang, også en angriber af en vis kaliber. Men HVEM? Og hvorfor skal han egentlig væk? 17 mål i sin debutsæson, samtidig med at hjemlandet bombes væk...
Et håb med danske briller kunne måske hedde Frendrup/O'Reily
Prati fra Cagliari? Drømmen om Frattesi?
På angriber-pladsen er jeg noget mere frygtsom. Hvem kan hentes ind så sent i vinduet uden enten at koste spidsen eller være pur-ung?
Sancho er droppet nu, mere eller mindre.
Så kommer en eller anden George ind i billedet fra Chelsea. Chelsea vil så have 30 mio plus diverse sell on fees osv osv
Så hopper vi videre til den næste… Chiesa!
Undskyld mig men hvad fanden er det for et scouting arbejde. “Prøv at købe ham” nå! ham kan vi ikke købe. “Prøv ham her i stedet” NÅ! Han er for dyr. “Lad os prøve ham her så”
Hold kæft en rodebutik mand!!!
Ja, man undres. Virker nogle gange som om at man i AS Roma sidder med et eller andet scouting program i Windows98 og leder efter spillere på en liste ingen rigtig ved hvor er opstået.
Kom nu. Der er så meget talent derude. Eller giv dog Baldanzi større tillid istedet for at man pludselig sender ham afsted og betaler i dyre domme for en af Chelseas 112 spillere de har i truppen. Lad da vær med at gøre dem en tjeneste og betale dem så meget som en krone for at tynde ud i det.
Hvor gad jeg godt Bove måtte spille i Italien.
Synes han var fremragende i Fiorentina på den offensive rolle.
Men han ser vel ud til at blive hos os, eller hvad ender det med??
Bove skal udenlands. Må ikke spille i Italien
Godkendt transfervindue, hvor den helt store gevinst er at vi har holdt på vores grundstamme.
Som nogen også har nævnt, tror jeg at Angelino får hård konkurrence af vores nye kære græker.
Tsimikas har en evne, som Angelino mangler = han udfordrer sin direkte modspiller.
Angelino er en ekstrem stabil spiller, men når man har set ham spille en del, ved man at det er det samme hver gang: førstegangsindlæg med det farlige venstreben / aldrig en direkte udfordring eller løbeduel / KUN indlæg med venstreben.
Tsimikas giver lidt mere alsidighed i hans spil, da han bruger begge ben og ikke er bleg for at udfordre modstanderen.
Når det er sagt, er det virkelig to gode spiller vi har til en plads - kæmpe gevinst når vi spiller i EL
Og Bove har ikke forladt os endnu, selvom han ikke må spille i Italien.
Nogen der har noget indsigt i denne sag?
Synes virkelig at dette transfervindue har fået mere ‘på puklen’ end hvad det fortjener.
Vi snakker om et Roma, der ikke kvalificerer sig til CL - og som i forvejen er underlagt stramme FFP-restriktioner i et år endnu. Hvor sportsdirektøren bliver skiftet ud midt i det hele.
Vi holder på Ndicka, Svilar, Soulé og Koné - og Svilar forlænger vi endda med, så man ikke behøver at slippe ham for et beløb, der er under, hvad en absolut topkeeper bør koste.
Vi får unloadet Tammy og hans store løn - og sammen med Dahl-salget og Shomu-salget hiver det FFP-regnskabet hjem.
Ingen vigtige spillere for projektet er blevet solgt - og vi får endda Wesley ind, som passer helt perfekt både til Gasp og til Romas strategi. Og selvom vi ikke har set meget til El Aynaoui endnu, så tror jeg også at vi bliver vældigt tilfredse med ham.
Ja, der skete ikke så meget på sidstedagen. At Dovbyk bliver betyder jo egentlig bare, at vi holder på sidste sæsons topscorer (den slags plejer normalt at være en god ting blandt fans). Og noget tyder jo allerede på, at Ferguson er bedre konkurrence til ham end Shomu.
Der er lidt tomt på venstre wing - men det skyldes jo også Baileys skade. Når han er tilbage, så har vi Dybala, Bailey og ElSha til den plads - det skal vi kunne klare os med.
… Og personligt er jeg ikke utilfreds med, at vi ikke får afskibet Baldanzi - håber egentlig at det tvinger Gasp til at bruge ham. Er heller ikke ked af, at Pessina ikke kom til - for hvorfor skal han tage minutter fra Pisilli?
Ærgerligt ikke at få sendt Pellegrini afsted, men med hans høje løn og skaden i betragtning var det jo også et umuligt projekt fra start, og det skal man ikke holde Massara op på.
Vi går ind med stærke mand på alle pladser og en rigtig fornuftig dybde i truppen - det skal nok kunne holde os inde i kampen om alting indtil januar, og så må man fylde en enkelt mand eller to på dér, hvis det ser ud til, at vi skal spille med langt ind i EL og Coppaen. Måske man endda får afskibet Pellegrini, så der er penge i budgettet!
Klart 7,5 ud af 10 transfervindue i min optik! Rigtig mange af skakbrikkerne til fremtidens Roma er kommet på plads, og vi har en ung og utroligt spændende kerne på holdet.
Sæsonen 2024/25
103
0
Transfers 2025/26
78
1
Transfers 24/25
295
0
Salg af billetter til Roma vs AC Milan 18/5
2
0