Kategori: Rygter
Ny tråd til transfer snak og rygter
[Rettet af: Tottithorsen - 06/07/2025 - 07:31]
Hm
Det er nok fordi du ser noget andet end mig så, tænker jeg
Jeg synes Baldanzi gør det godt. 3 ud af 5 gange han får minutter er han god, de andre 2 falder han skiftevis igennem eller er OK blot.
Er han start11’er moden, nok ikke. Men har bare svært ved at det hvordan det ikke giver mening at have ham + pissili og de andre unge italienere til bredden. Baldanzi er jo rigtig god visse dage, vild energi og meget x faktor som man ikke har i truppen. Og der er mulighed for han lægger på de næste 2 år og bliver en decideret god serie a spiller i den rette taktik.
Føles lidt som endnu et “øjebliksbillede” som
Får stor konsekvens for truppens sammensætning. Det er langt bedre at beholde ham end at erstatte SES til sommer med en eller anden middelmådige type som mest af alt er spild af
Penge
Jeg har altid været lidt småforelsket i Baldanzi, men for at være helt reelt, så kan hverken han eller vi være tilfreds med udviklingen pt.
Og ærlig talt, hvis en Baldanzi-handel er en del af et godt forhold til Genoa, hvor El Sha måske også rejser hen til sommer, og vi så kan få en mere glat handel med Frendrup, så er der altså noget fidus i det.
El Aynoui kommer heldigvis retur om et øjeblik, men pt synes jeg faktisk klart det er midtbanen, vi er mest pressede på. Jeg ville altså gerne se Pellegrini i sådan en mere Edersonsk-inspireret Gasperini-version, før jeg helt afskriver ham. Men der er selvfølgelig noget med skader og.. ja.. Hans væsen. Men mit håb er der altså, for at han med en mere tilbagetrukket position netop kan bidrege med sin store kreativitet og spilforståelse, selvom han ikke kan følge med i stængerne.
Altså, hvis vi formår at hente Dragusin og evt Fortini i dette vindue, så er jeg simpelthen mere end almindeligt tilfreds.
Hvad med Zirkzee?
Mon han ankommer alligevel, efter at være ude af truppen for Man Utd selvom han er skadesfri.
Eller napper en klub som Juventus ham?
Jeg håber virkelig vi får ham, og bruger Malen på venstre wing.
Så har vi pludseligt et yderst konkurrencedygtigt hold (HVIS Wesley og Angelino har deres backs).
Ferguson bør man beholde året ud, synes jeg. Dovbyk kommer man af med og Malen kan jo i den grad spille oppe foran.
Synes faktisk det er ok så.
Kan kan tilføje yderligere
1 stk venstre kant a la Leo Sauer eller Andreas Schjelderup til max 15-18 mio euro
så vil jeg faktisk sige Massara har gjort hvad han kunne her og nu. Forstår ikke helt at man død og pine skal ud og have en midterforsvar. Man har Mancini, Ndicka, Hermoso, Ghilardi, Ziolkow til 3 pladser hvor både Rensch, Cristante og evt. Angelino kan vikariere i foråret.
Midtbanen kan jeg heller ikke se det store problem i. Hvis man henter en til CM, så skal det sku også være en der slår alle de andre af og går direkte i start 11'er... Ellers bliver det fjollet.
Det vigtigste er og bliver at man får en spiller mere ind som kan bidrage offensivt. Som kan score, indgå i nogle dynamikker som har perspektiver og levere - hvis ikke fra dag 1 - så i hvertfald præstere så man tror på det bliver rigtig godt. Det skal være en som har en vis kvalitet i potentialet i at kunne sætte en mand, vende i en telefonboks og bidrage med at bryde det mønstre hvor man bare spiller den rundt om modstanderen på ydersiden.
Hermoso er ude i to måneder så mon ikke vi går efter Dragusin mere end før
Jo, havde ikke lige set det var gået så galt for ham. Det er klart, at nu skal man ud og hente en af en vis kaliber til at erstatte ham; ellers bliver det et langt forår.
Jeg er ikke sikker på jeg helt kan se fidusen i Dragusin til den pris. Kan man virkelig ikke finde noget andet som ikke flår klubben økonomisk...
Nu er Kone gået i stykker...så mon ikke der kigges efter en CM?
Vi har Neil og pisilli. Mon ikke det er nok de næste fire uger ca.
Vi går efter en ny venstre back samt wing
Wolfe og Carrasco. Nu nævnes Sterling også.
Stort nej tak.
Fortini (køb), Chiesa )køb) og Frattesi (leje med option). Altså, hallihallo...
Altså... kan man hente Sterling GRATIS på fornuftige vilkår fordi han har fået en god pose penge med, så synes jeg sku lidt det er en no brainer. Man mangler en type der kan true i dybden i venstre side - han har erfaringen - og så ser man jo bare gang på gang at nogle spillere ender med at splitte Serie A ad på et niveau man ikke havde forventet?
Hvis han kunne være et sted i sin karriere hvor han gerne vil give det at spille fodbold et sidste ærligt skud, så synes jeg sku man skulle give det et skud og se om man kunne lave en eller anden deal. Det er dog klart, at man ikke bør hente ham hvis forudsætningen er en eller anden 3-4 årig kontrakt hvor man gør ham lønførende.
Men for satan hvor synes jeg tit man mangler de her spillere som rent faktisk kommer fri i dybden på den rigtig aflevering. Nu har man også så mange unge spillere, at det ville give mening - måske han kunne lave en Mikhi og skabe sig et post-topplan liv i Italien på et niveau som stadig holder.
Jeg synes faktisk hellere man skulle gå efter ham end Carrasco. Carrasco er vel en LP7 type med en smule mere offensiv flair og pondus. Men han er jo ikke ham som splitter forsvaret ad i en hurtig omstilling og ville hurtigt ende med at være endnu en på venstrekant hvis primær rolle er at være boldspilsstation mellem Wesley og Cristante... Her kunne Sterling hvis sol, måne og stjerner jo være lige det man mangler - en der evner at skabe vertikalitet mod modstanderens mål og forsøge lidt ting...
[Rettet af: asromadk - 28/01/2026 - 18:57]
Ud med en smølf (Baldanzi) og ind med en smølf (Zaragoza). 1.64 høj.
Spændende hvad han kan. Nogen der kender ham?
Tror/håber han er noget mere eksplosiv end baldanzi. Tror han har været set som et kæmpe talent, og har været ejet af Bayern, men lejet ud flere gange. Læser at nogle sammenligner ham med papu gomez, som var uhyggelig god under gasperini, så det håber vi! Han ser god ud på YouTube, og gasp har godkendt ham, så håber på det bedste… samtidig tror jeg han har noget uforløst potentiale, og en pris på ca 13 mio synes jeg egentlig ikke lyder voldsomt.. vi må krydse fingre.
Jeg holder fast i min overbevisning om at Massara og Gasperini ikke holder som tandem, senest efter sommerens transfermarked. Gasperini brokker sig konstant over langsommelighed. Han har bedst om en venstrefløj siden starten af sommerens transfervindue, og det er det sidste der bliver hentet i januar som en nødløsning.. Det er ikke godt nok. Vi må godt nok håbe på at Zaragoza brænder Serie A og præsterer over al forventning.
Han beder om en venstre wingback og ender med ingenting. Jeg tror gerne Gasperini vil spille Wesley fremfor Celik på højre wingback, men i manglen på en venstre wingback bliver nødløsningen Celik.
Senest har han brokket sig over at have Champions League som mål, men at Massara investerer 200+ millioner euro på to teenagere der skal udvikles i flere år før de bidrager. Den pointe virke meget valid.
I samme ombæring undrer jeg mig også over Gasperinis taktiske valg. Han har låst sig fast på sin 3-4-2-1 opstilling, som han kørte i Atalanta senest. Jeg synes dog de få gange holdet har spillet en 4-2-1-2, med et angriberpar helt fremme og en enkelt spiller i 10'er positionen har fungeret fint. Jeg tror spillerne er mere til det. Rollerne er bedre fordelt. Den offensive midtbanespiller har hele rummet bag angriberne, og der skal bruges mindre energi på synkronisering. Det vil glæde den unge Soulé at kunne fokusere udelukkende på spillet. Vores dårlige angribere, Ferguson og Dovbyk har ingen evner til at fungere som enlig angriber i det her system. Parret med en partner med spilintelligens oppe foran i enten Dybala eller Malen vil de fungere meget bedre. Ellers vil Malen og Dybala fungere fint som et par, da de allerede synes at have fundet en fælles spilforståelse.
Elendige Pellegrini kan udgå. Cristante kan veksle oppe på den offensive midtbane, hvor hans dårlige atletiske evner og manglende koncentration i det defensive spil ikke bliver eksponeret og hans fine langskud og fysik kan bidrage offensivt.. De to centrale midtbanespillere får i de fleste tilfælde et rum direkte i front af sig at løbe ind i og kan fokusere mindre på hele tiden at orientere sig.
Lad os håbe en stille februar med få midtugekampe giver spillerne mulighed for at komme til hægterne. Samtidig kan vi måske også tage en sejr over Napoli eller Juventus, der måske er mere pressede..
Uanset hvad fortsætter sæbeoperaen mellem Gasperini og Massara uden tvivl i hele foråret indtil en af dem forsvinder. Mit bud er at Massara ryger..
Det lyder som om, der er forlængelser med Cristante og Mancini på trapperne. Pellegrini og Dybala kan forlænge, hvis de går markant ned i løn. Det kan noget, med den her nysamensatte ledelse, synes jeg.
Cristante og Mancini er vigtige at få forlænget med. Kulturbærere - italienere - loyale - erfarne.
Der er mange meninger om især Cristante, men altså; manden er aldrig skadet, han brokker sig aldrig, han står til rådighed uanset, hvor og til hvad træneren ønsker at bruge ham. Og når han spiller godt og vi dominerer kampene offensivt (hvilket forhåbentlig kommer til at ske oftere og oftere) så er han altså fremragende!
Og så er det altså to af de mest rutinerede spillere, sammen med Hermoso og Angelino, til næste sæson. 29, 30 og 30. Det er jo vildt.
Hvis vi ellers kan holde på stammen, så kan det her jo bliver et ægte powerhouse de næste 2-3-4 sæsoner.
En lille leg med "worst-case" - at vi ikke kommer i CL og derfor - igen, igen, igen - skal sælge ud, for at balancere økonomien.
Hvem er I klar til at ofre? Og hvordan løser vi den?
De mest oplagte emner vil jo naturligvis være Svilar, Ndicka og Koné. Hvor jeg dog især vil betragte førstnævnte som urørlig.
Ndicka er, som jeg ser det, bedste emne fordi Ghilardi og Ziolkowski begge ser stærke ud. Ghilardi bør vel i virkeligheden snart have skubbet sig selv foran Mancini. Så holder vi på sin vis stammen, samtidig med, at Ndicka alene, repræsenterer en meget, meget fin plusvalenza.
Håbet er selvfølgelig, at Massara, i "worst-case"-scenariet brillierer og får lukket et evt hul ved hurtige salg af Dovbyk og evt El Aynaoui (der stadig må have en stjerne efter AFCON) og vi derfor kan beholde alle 3 store slagsemner,
Og så kommer der jo ellers et vanvittigt vindue uanset Cl eller El, da jeg tænker at Dybala, El Shaarawy, Ferguson, Zaragoza, Tsimikas, Celik og muligvis Gollini skal erstattes.
Jeg tror, der forlænges med Pellegrini. Men uagtet, så skal der i hvert fald ske noget.
Salg af tøj
4
0
Transfers 2025/26
123
1
Sæsonen 2024/25
103
0
Transfers 24/25
295
0