Login
Glemt password Opret bruger

Transfers 2025/26

Kategori: Rygter

Tottithorsen
4792 indlæg.
d. 06/07/25 07:30

Ny tråd til transfer snak og rygter

1

[Rettet af: Tottithorsen - 06/07/2025 - 07:31]

asromadk
3856 indlæg.
d. 07. juli 2025

Hvis alt går som det plejer, så betaler man overpris for Lucumi, Krstovic, O'Riley og et par andre bløde mellemvare+ spillere. Hvor en enkelt måske kommer til at slå igennem.

Mit eneste håb for denne sommer er, at man tænker sig godt om. Det ville klæde Gasperini, hvis han tog sit Atalanta-mådehold med til Rom. Noget som netop har fungerer godt i Atalanta har været, at man sjældent har sat røven i klaskehøjde rent transfermæssigt. El Bilal Touré som det nyere eksempel på at det var en strategi man skulle blive i (finde spillere som passer godt til systemet + er prissat lavere end hvad denne i fuld flor ville skulle koste). I Atalanta har en kæmpe nøgle til at det har været sådan et sundt projekt været, at man han handlet klogt og næsten altid købt spillere på bunden af deres værdi - løfte den via succes i klubben. Roma har notorisk gjort det modsatte, købt spillere på toppen af deres værdi og så har de ellers bare tabt værdi og været svære at komme af med.

Fokus synes jeg bør være:

- Ingen handler er så vigtige i min verden at man skal bringe balancen i problemer hvad angår FFP (og så satser man som altid på at løse det slut juni 2026...)

- Ingen af de spillere man rygtes til forekommer mig som spillere der er 25-40 mio euro værd for en klub som er hårdt prøvet på FFP hvert år.

Lucumí? - er der virkelig ikke en spiller til max 10 mio euro rundt i de mindre ligaer som vores scouts kan anbefale i forhold til at købe en spillere der er klar til en højere hylde.

Krstovic - det er ligesom at købe en aktie på toppen; det giver bare ikke nogen mening. Han ville være god backup angriber, hvis han havde kontraktudløb og kunne hentes gratis. Spille 2 sæsoner som backup og så afskibes med plus på bundlinjen til følge. Hvis man går ud og decideret køber ham for et signifikant beløb, er man helt væk som jeg ser det.

O'Riley . måske sådan en som Gasperini bare vil have og nu er det tid. Lod sig ikke gøre i Atalante og nu skal Roma så bøde for det og måske ende med at betale overpris. Man må så håbe, at Gasp og hans team har set rigtigt, såfremt man henter ham, og at han bare passer expeptionelt godt til Gasperini fodbold og kommer til at brænde ligaen af a la McTominay

Det er nærmest kun Wesley, som jeg synes virker interessant. Men det er fordi det i det mindste virker som om at man kaster sig ind i kampen om at 'talent' på lige fod med andre 'storklubber'.

Romaneren
1868 indlæg.
d. 07. juli 2025

Lucumi er voldsomt overpriced og jeg håber ikke, at vi ender med ham. Det må simpelthen kunne gøres billigere og med et ligeså højt niveau. Har nævnt ham mange gange, men kan ikke se hvorfor en Kumbulla ikke skulle være ligeså god, og så er han endda 2 år yngre. Tror nu også mest, at Lucumi-rygterne gik, da Ndicka-rygterne gik - det virkede meget som en 1-til-1-erstatning, og nu beholder vi jo efter alt at dømme Ndicka. Hvilket i øvrigt er den helt rigtige beslutning,

Mikautadze ligger enormt godt prismæssigt, hvis vi kan lande ham for 20 mio euro - der får vi en dygtig mand, som er klar til at gå i start-11'er og hurtigt kan spille sin værdi op i +40 mio.

Jeg er ikke i tvivl om, at Krstovic kan være rigtig god, men de priser der florerer for ham er vanvittige.

O'Riley-rygterne siger 20-22 mio euro, hvilket ikke er helt skævt - 24 år og noget PL-erfaring. Hvis han spiller en god sæson eller to i Roma, så kan kam skydes tilbage til PL for store penge. Noget helt andet er så, at jeg ville ønske, at man prøvede at løse midtbanen med nogle af de spillere, vi allerede har. Virker ærgerligt at spendere 20 mio euro for en spiller, som vil holde Pisilli på bænken. Der må det klart mest bæredygtige da være at gå med klubbens eget produkt - som vel at mærke kun er 20 og vel har et (mindst) ligeså højt loft som O'Riley - og så endda har Serie A-erfaring samt allerede spillet for det italienske landshold. Vi har lige forlænget med ham til '29 - det må da være fordi, han skal til at have en chance fra start?

Wesley er bestemt dyr - men rent investerings-mæssigt har han garanteret også et super højt loft. Hvis han er sådan en brasiliansk højrekant med fart i benene og får lov at spille Gasperini-showbold, så skal PSG og City og den slags da nok stå klar med 50 mio euro næste år.

Sund
1354 indlæg.
d. 08. juli 2025

Seneste fjollede rygte er Højlund.

Gasperini har jo et godt kendskab til ham fra Atalanta tiden og han ville passe godt ind i Gasp's system med hårdtarbejdende angribere med god fysik.

MEN, han er en dyr herre til minimum 45 mio eur og en høj løn.

Jeg tror dog han kunne blive en joker i Roma, men ser det ikke som realistisk så længe vi har Dovbyk der er påtænkt en starter rolle.

Med dansker-brillerne på kunne det være en fed signing.

Tottithorsen
4792 indlæg.
d. 08. juli 2025

Højlund nej tak. Ligner Dovbyk og synes ikke det er det vi har brug for

Romaneren
1868 indlæg.
d. 08. juli 2025

Højlund på lån ville måske ikke være dumt. Har trods alt spillet under Gasperini før og var voldsomt god dengang. Roma får en seriøs konkurrent til 9’er-pladsen uden at investere, og United får måske deres spiller til at ligne den han var og dermed øge hans værdi, så de kan komme af med ham næste sommer. Og så en købsklausul på 30 mio euro, så hvis det hele klikker, så kan Dovbyk skibes videre og Højlund blive. Det ville da være enormt fornuftigt?

C. Panucci
234 indlæg.
d. 09. juli 2025

Jeg forstår simpelthen ikke, hvis man ikke går benhådt efter den sunde økonomi nu og indstiller sig på, at næste år er indenfor rimelighedens grænser, også hvis vi (mod forventning - jeg forventer altid en scudetto) skulle lande i EL. Jeg vil så gerne have, at Gasperini får tid til at arbejde med truppen og evt integrere nogle af de unge, før vi pnuger en masse penge ud på spilleren han MÅSKE kan bruge...

Skal vi have styrket den HB? - Jeg tror faktisk umådeligt meget på Rensch i den her Gasperinirolle - Kæmpe hollænderstil, jo!
Tomiyasu, Calabria, Semedo, Walker-Peters - Fri transfer. To af dem med stort serie A kendskab.

Back up til Dovbyk?
Calvert-Lewin, Callum Wilson, Arnautovic, Jovic - Fri transfer.
- Esposito, Højlund, Raspadori mfl. kan sikkert lejes

Der er helt stille omkring Pellegrini, eller?

Så kan pengene i stedet bruges på de spillere vi virkelig har brug for! - Og de må altså gerne være italienere... Det skulle jo eftersigende ca være 100 mill.

Forlængelse med Svilar til 2040
Frattesi
Prati (og for nationalismens skyld kan man jo indføje Frendrup eller Hjulmand her)
Zortea/Zappa (hvis vi absolut skal betale penge for den HB lige nu)
Ranieri/Scalvini.

Nå men, reelt er spørgsmålet jo herfra: Nogen der har hørt læst noget om status på:

Hermoso, Kumbulla, Pellegrini, Shomurodov, Cherubini?

Jeg forestiller mig, som minimum, vi skal af med: Saud, Darboe, Bove, Solbakken- og desværre Paredes.

Sund
1354 indlæg.
d. 09. juli 2025

Vi skulle været tæt på at lukke en handel med Richard Rios for 25-30 mio EUR.
25 årige midtbane fra Colombia.

Han ser umiddelbart spændende ud og må være en type som Gasp higer efter.

Som andre nævner herinde er det mange penge at smide efter en spiller, hvor vi har en Pisilli der kæmper om pladsen.

Nogen der kender noget til ham?

Arsi
740 indlæg.
d. 09. juli 2025

Seneste rygter:

Richard Rios - 25 årig colombiansk central midtbanespiller fra Palmerias. Eftersigende skulle vi have budt i omegnen af 30 mio euro. Jeg synes egentlig det er ret mange penge for en 25 årig. Jeg tænker også lidt på profitten. Kan vi få solgt ham for +40 om nogle år? Jeg kender intet til ham udover at jeg kan læse mig frem til at han er en lidt mere defensiv spiller. Han skal formentlig parres op med Koné på midten. Jeg synes stadig Pisilli har meget at vise og jeg håber faktisk at han kan få en del indhop også.

Evan Ferguson - 20 årig irsk angriber fra Brighton. Vi skulle vidst gå efter at få ham på lån. Jeg håber vi kan få en god option med i lånet, så vi har forudsætninger for at hente ham såfremt at han slår igennem. Han er en stor angriber. Ikke fordi han har de bedste stats rent målmæssigt, men måske Gasp kan få gang i ham? Det er nu også set en del gange efterhånden, at PL spillere slår igennem i Serie A.

Jeg glæder mig meget til at se hvad der skal ske med den højre side af midterforsvaret og også interessant om Hermoso og Kumbulla bliver eller ej.

Tottithorsen
4792 indlæg.
d. 09. juli 2025

Ferguson? Seriøst? Suk! 1 mål for West Ham
Uambitiøst.

Skytt0
1534 indlæg.
d. 11. juli 2025

Shorumodov afsted til Istanbul Basaksehir.

Mon der er linet en erstatning op i kulissen? Andre end ham Ferguson, forhåbentligt

Romaneren
1868 indlæg.
d. 11. juli 2025

Ikke en transfer, men mindst ligeså vigtig - Svilar har forlænget til 2030!

Det er en kæmpe nyhed. Tror ikke der går lang tid, før man begynder at tale om ham som en af verdens dygtigste målmænd.

Enten har vi en absolut topklasse-keeper de næste 5 sæsoner - eller også har vi ham i lidt kortere tid, men kan skyde ham af i et kæmpesalg, forhåbentlig først om et par sæsoner.

... Og pænt farvel til Shomu - et godt skifte for ham, så han kan få en masse spilletid før han skal lede Usbekistan ved deres første VM nogensinde i '26. Ser ud til at vi får 6 mio euro for ham + 1 mio i bonusser og lidt procenter af et fremtidigt salg. Det er lidt lavt for den Shomu, vi har set i det seneste halve års tid, men med hele hans tid in mente, så er det et fornuftigt nok beløb. Der var trods alt et par år hvor han lignede et rent tab for klubben. Fortjent at han slutter her på en (relativ) high og kommer godt videre.

Ferguson virker til at være ham, vi henter i stedet. Og Mikautadze-rygterne er kølet ned, siden Lyon vandt appelsagen og ser ud til at blive i Ligue 1.

1

[Rettet af: Romaneren - 11/07/2025 - 14:30]

Tottithorsen
4792 indlæg.
d. 12. juli 2025

Hvad tænker i om vi formentlig henter Ferguson? Satme ikke eksotisk i min optik.
Han scorer ingen mål!! Hvilket er okay hvis du er venstre back..

C. Panucci
234 indlæg.
d. 12. juli 2025

Hvis det wonderkid, der var inde i Ferguson kan findes af nogen - så er det Gasperini.
Det er high risk - high reward.

Findes han, så står vi med en Højlundeksplosion som den i Atalanta. Findes han ikke, så har vi stadig en stærk og robust back-up 9er, samtidig med, at vi har alle de vævre drenge til alternative formationer. Og det kan jo være, vi henter en mere. Men Ferguson er bare kæmpe meget en Gasperini-type. Og vi har jo set, hvad han kunne få ud af Højlund, Retegui, Zapata, Muriel, Scamacca osv.

Jeg har en ide om, at de næste 14 dage komme til at være med lidt fart på og jeg håber sådan, at de her meget offentlige sagaer, måske også er lidt showshit, for at dække over nogle italienske samtaler, ala Mourinhotiden.

Calhanoglu bliver og flere bliver rygtigt ind til Inters Midtbane - jeg håber simpelthen så inderligt på Frattesi som overraskelseshandle. Prisen er jo eftersigende ca den samme som nogle af de andre vi linkes med. Giv mig nu nogle af de der prøvede folk, der forstår sproget, systemerne, kulturen og alt det andet også - og som giver os romantikken! Satset i al det her er vel, at skabe Atalantas stil, men med væsentligt større muskler..

1

Tottithorsen
4792 indlæg.
d. 15. juli 2025

Alle spillere vil lige pludselig til Roma iflg. pressen. Dog har vi ikke hentet nogen ind endnu.
Det kan sgu godt bekymre mig lidt. Få nu hentet Rios, Wesley og en god backup angriber!

Arsi
740 indlæg.
d. 15. juli 2025

Palmeiras siger nej til alt og beder om 30 mio euro for Rios, og nu er vi igen ude efter Lens’ midtbanespiller El Aynaoui som vi eftersigende skulle have budt et beløb på 25 mio inkl. bonus.
Kender absolut intet til ham men har tiltro til Massara. Fansene er dog meget imod ham og vil kun have Rios til midtbanen.
Jeg kan ikke se at vi henter dem begge, med mindre det er for at skippe Cristante videre, hvilket jeg kkke tror kommer til at ske.

Wesley handlen er heller ikke lukket og vi har fået afvist først bud på ca 22 mio euro inkl. bonus.

Der arbejdes på en købs option til Ferguson. Brighton vil have 45 mio euro for ham hvilket Roma ikke er med på, så der arbejdes på et lavere beløb.

Jeg håber Massara kan få handlerne hjem hurtigst muligt. Her tænker jeg vi skal snart have den WB i Wesley, men samtidig også Rios eller ham fra Lens hvis han virkelig er god nok.

Vi skal også have en midterforsvar + en offensiv til venstre siden bag Dovbyk. Der skal i hvertfald lukkes nogle handler hurtigt så man kan komme videre på de næste transfer mål.

HVIS vi får hentet Wesley, Rios, en god midterforsvar, en Lookman agtig type til den venstre offensive bag dovbyk (mon ik det er at finde i Brasilien?), så tror jeg altså vi lige pludselig har et rigtig stærkt hold på papiret. Så det op til Gasp at få det til at fungere!

Arsi
740 indlæg.
d. 17. juli 2025

Vi er tæt på at lande Rios. Vi har eftersigende budt 27 mio euro + 3 mio euro, mens Palmeiras altid har bedt om 30 direkte. Hvis de afviser, så skal man sgu bare ligge de 30 mio euro med det samme. 3 mio her og der skal ikke gøre det for os.

Hvad angår Ferguson, så har de vidst forhandlet lån med mulighed for obligation hvis han har 30 mål og/eller assist i sæsonen, så er obligationen aktiv og vi vil hente ham for 35 mio euro.

Wesley - det ser lidt dødt ud hvad angår ham. Der har ikke været nogen forhandlinger i de sidste par dage, hvilket er bekymrende. Han spillede også 90 min. i går for Flamengo mod Santos.
I skrivende stund, er der kommet lidt gang i Wesley rygtet igen. Milan er også interesserede, men vi skulle have en advantage lige nu, da vi har det hele på plads med spilleren. Få nu forhandlet den hjem asap!

De tre spiller skal i min optik bare fikses hurtigt og så det videre til midterforsvaret.

asromadk
3856 indlæg.
d. 17. juli 2025

Nu kom man super heldigt af med Le Fee igen. Med skinner i behold
Rios droppet og man går tilsyneladende med plan b istedet. El Aynaoui. 25 mio plus bonus. Så man har valgt plan b istedet for a pga få mio. fjollet

Kender intet til dem. Synes bare det er store beløb for en klub der år efter år ikke kan overholde FFP

Er det virkelig så nødvendigt at bruge sådan et beløb? Der MÅ simpelthen kunne findes en spiller derude for 10 mio euro som skal “op ad karriere-stigen”.

Rios kan jeg måske godt forstå. Der er noget hype omkring ham og prisen er hvad den er. Bare pinligt at man lader så få mio stå i vejen hvis han virkelig er 1.prioritet

Den anden.. hvorfor skal man betale så stor en sum for en relativt ukendt spiller fra ligue 1… er han virkelig så god eller bliver man nu taget ved næsen igen.

Kunne man ikke bare have nuppet Fazzini til 10 mio euro foran Viola istedet for…

asroma87
3627 indlæg.
d. 18. juli 2025

Det er med 99% sikkerhed en ny Lee Fee vi laver nu igen. Det havde det sikkert også været med ham Brasilianeren Rios.
Hvorfor ikke prøve med Frattesi?
Hent nu spillere fra Serie A eller se imod vores egne ungdomsspillere.

Tottithorsen
4792 indlæg.
d. 18. juli 2025

Læg nu bare de sidste millioner for er spillere. Vi ender med nødløsninger igen igen. Napoli henter konstant ind og vi forhandler om de sidste 100 euro

Arsi
740 indlæg.
d. 18. juli 2025

Fabrizio Romano har lige kaldt Here We Go med Neil El Aynaoui.

Gianluca Di Marzio mener at dette køb ikke udelukker Rios handlen. Det kan vel ikke passe. I Italien er det dyrt at have en siddende på bænken man har givet 25 mio euro for. Hvis vi har råd og kan gøre det så køb Rios og så må vi takke Cristante for hans hårde arbejde igennem så mange sæsoner. Kan ikke se at han skal blive i klubben hvis vi henter begge.

Med mindre man tiltænker Pisilli en lidt mere offensiv rolle?

Tror vi fans (og Gasp) har godt af at den nu er lukket med en midtbanespiller. Tror bare det ærger mig at det er 7-8 mio der afgjorde om vi skulle have Plan A eller Plan B.
Tænker ikke det rammer budgettet for meget hvis man lagde lidt ekstra og mon ikke Friedkin kunne smide liiiidt ekstra for den rigtige.

Asromadk - jeg er enig, men tror det er svært at finde en 10 millioners køb som har det rette niveau, men jeg er helt med på hvad du siger.

Asroma87 - Frattesi koster MIN. 35 og han er ved at forlænge. Tror slet ikke det så nemt med ham som vi tror. Tror slet ikke han gider til Roma, medierne er bare gode til at køre den op med alt det her “figlio du Roma”

asroma87
3627 indlæg.
d. 18. juli 2025

Hvorfor prøvede vi så ikke at hente Samuele Ricci??? Han kostede da det samme (25 mio euro)

Nå men han kan da næsten (forhåbentlig) ikke være værre end Le Fee

Arsi
740 indlæg.
d. 18. juli 2025

Jeg går stærkt ud fra at Samuele Ricci ikke passer ind i den type fodbold Gasperini vil spille. Men ja han er fremragende til det han kan.
Men man må huske på at spilleren også gerne vil til Roma. Jeg tror at størstedelen af spillere ville vælge Roma fra fremfor Juve, Inter og Milan. Det er store klubber med masser af trofæer bag sig både nationalt og internationalt og det trækker bare mere end et hav af 2 pladser og en conference league. Forstå mig ret.

Og synes nu ikke man skal tage Le Fee som sammenligningspunkt hverken som type eller pris, da han var et flop af Ghilsolfi som han fik skibbet rigtig godt afsted

DanieleTotti
953 indlæg.
d. 18. juli 2025

Vi har ikke været på god fod med Cairo i Torino siden Petrachi - se bare Bellanouva sidste sæson.

Hvis Rios bliver hentet er signalet da helt tydeligt til Pellegrini og Cristante.. måske tænkes der i en 3-5-2

asroma87
3627 indlæg.
d. 19. juli 2025

Ferguson på lån med option på køb på 38 mio euro… hahahahahhaha
23 kampe sidste år og 1 mål og så går klubben med til 38 mio euro. Hvad i alverden foregår der?

Og ham Rios ryger til Benfica nu, fordi man netop ikke vil betale de sidste par millioner. Så Roma transfer politikken forsætter derudad i denne sæson.

Tottithorsen
4792 indlæg.
d. 19. juli 2025

Ja det er grotesk hvis vi misser at hente Rios.
Håbløst. Wesley handlen falder vel også til jorden og så henter vi Peter Ankersen som plan Z…..
den nye marokkaner har måtte lukke sin Instagram profil pga Roma fans har svinet ham til og givet ham skylden for vi ikke fik Rios
Cirkus Roma lever stadig

Ferguson? Horribelt

asromadk
3856 indlæg.
d. 19. juli 2025

Roma shit show som altid.

Rios til Benfica
Milan melder sig efter Wesley (og så ved vi alle sammen godt hvor det ender)
Ferguson bliver ved skadet i første kamp og er ude det meste af sæsonen
El Aynaoui Bliver sæsonens dyre backup- man skal altid have mindst én midtbanespiller til 25mio euro som ikke er i start 11’er

Lidt mere positivt er det at man er efter Ghilardi for 10 mio euro
Og har vist så småt hentet Arena i Pescara, som skulle være et pænt stort talent. Men Pescara er vist også bare en samarbejdsklub, så den får man vel serveret på et sølvfad uden de store “forhandlinger”. Synes det virker som en farce hvert år, hvor man måske godt ved hvem man ideelt set ønsker, men man evner ikke at hente dem fordi man vil spare en lille smule på at gå med et alternativ

Godt nok skuffende hvis man ikke får hentet Rios og Wesley pga sammenlagt 5-7 mio euro i difference. Hvis argumentet er at man ikke HAR pengene, så bør man ikke bruge marginalt mindre på 2x plan B….

asroma87
3627 indlæg.
d. 20. juli 2025

Neil El Aynaoui - 26 kampe sidste år, 8 mål og 1 assist. Mål farlig midtbane mand. Bliver spændende at følge. 1,85 cm høj også, så måske også en hovedstøds trussel

asromadk
3856 indlæg.
d. 20. juli 2025

Føler bare jeg skriver det ved nærmest alle transfers. Sikkert fin nok spiller, men det er bare for dyrt.

25 mio euro
Så skal han være til start 11eren. Noget i mig siger at det havde Rios været (sikker man i start 11), Neil Ayba her bliver det ikke. Bare en gut feeling. Bliver ren Le Fee om igen. Genial spiller at hente ind…. Hvis det havde været på fri transfer eller til spotpris. Forskellen på Serie A og Ligue 1 er markant og det føles lidt for tit som om at det sidestilles. Ligue 1 har sikkert en del flere “talentfulde” spillere målt på fysisk færdigheder isoleret set, men Serie A er og bliver bare en af de mest, hvis ikke den mest, krævende ligaer taktisk.

Jeg håber han har det der skal til.
Men vigtigt af alt håber jeg at han får fuld tillid og spilletid i de første mange kampe. Og er tænkt til start 11. Til den pris. Ellers er det fjollet. Jo mere jeg hans highlights, kan jeg godt se hvad det er man tænker i forhold til Gasp - men det er alt andet lige en central rolle i Gasp system han skal have for ikke at ende som en dyr backup. Og er han god nok til det? Krydser fingre

asromadk
3856 indlæg.
d. 20. juli 2025

Til gengæld er jeg kæmpe fan af Ferguson deal. Fordi man ikke er forpligtet.

JA, det har ikke været prangende med hans “gennembrud”. Men vi snakker en ung gut som for få år siden var udråbt til at være en kommende, hvad, top 3-5 angriber på verdensplan? Altså.. det er sku en lottokupon der skal spilles i min optik.

Langt hellere denne løsning end at man bruger 20-30 mio euro på Kristvic eller anden…

ASRMichael
415 indlæg.
d. 20. juli 2025

Ferguson er 100% en FM signing :)
Han er så vild i det spil! Har dog min tvivl om han bliver det i virkeligheden....
Men fair at hente ham på en uforpligtende lejeaftale. Han er nemlig en folk holder øje med derude, så kan vi få ham forløst, så er der en ganske fin gevist at hente.

Tottithorsen
4792 indlæg.
d. 21. juli 2025

Stadig ingen Wesley?? Skræmmende

asroma87
3627 indlæg.
d. 21. juli 2025

Ghilardi og Wesley skulle vist være done deals. Aner ikke hvem de er :) men håber de er gode spillere

1

asroma87
3627 indlæg.
d. 23. juli 2025

https://bold.dk/fodbold/stillinger/portugal-primeira-liga/nyheder/benfica-betaler-200-mio-for-richard-rios

I denne artikel står der 27 mio euro. Kunne man virkelig ikke finde 2 mio euro mere end de 25 mio euro for ham Neil et eller andet?

Jeg kender intet til begge spillere men det skulle ikke undre mig at Neil flopper og Benfica har lavet et kæmpe scoop og sælger Rios videre om 2 år til Premier League for 500-600 mio

C. Panucci
234 indlæg.
d. 23. juli 2025

Tænk sig, hvis det går omvendt, asroma87 ;) At Rios faktisk er alt, alt for hypet og ikke magter skiftet til europa, men at El Aynaoui brænder banen fuldstændig af i Serie A..
jeg synes, der er en meget klar hentydning af, at man bygger frem mod et peak om 3-5 år og ikke nødvendigvis i morgen ala Napoli eller Milan. Der bliver altså hentet løntungt ind af spillere der toppede i går, for at bevise noget i morgen...

Det ser ud til at kulturbærerne bliver i klubben - vigtigt.
Der krydres med unge, spændende spillere i alle kæder - vigtigt.

Og så er jeg altså spændt på, hvordan Massara klarer den del med at komme af med spillere - for vi skal altså snart have sendt noget ud af døren. Men okay, det kan jo også være, at der først arbejdes på markee-signinger og dernæst forsøges en masse udveklsing mv med yngre spillere med potentiale.

asroma87
3627 indlæg.
d. 23. juli 2025

C. panucci det håber vi :-)

PS. Så er Ferguson officiel. Så mangler vi bare Wesley til højre wingback.

C. Panucci
234 indlæg.
d. 24. juli 2025

Det er spændende, hvis den bliver lukket med Ghilardi og Wesley nu. Så er vi vel der, hvor der skal tyndes ud/byttes ud i bredden?

Solbakken, Saud, Sangaré, Darboe, Bove, Rensch/Celik er vel klare kandidater til at skulle spille et andet sted.
Synes der har været meget stille om både Solbakken og Saud de sidste par uger.

Jeg kunne godt lidt drømme om den der hardhitter-defensive midtbanetype som en ny Paredes (ala Frendrup), men måske er tanken at man er så godt besat nede bagved, at Mancini kan skubbes derop hvis det er. Ellers tror jeg sgu ikke det er helt urealistisk med Cristante i den rolle, til simpelthen at smække den der lange aflevering henover modstanderes midtbane? Og meget kan man sige om Cristante, men de der afleveringer - dem kan han altså!

asroma87
3627 indlæg.
d. 26. juli 2025

Så er Wesley på vej. Skulle lande i Rom i morgen tidlig.
Næste er Ghilardi og så tror jeg truppen er komplet.

Så skal der bare trimmes ud i truppen! :)

Svilar
Ghilardi-Mancini-Ndicka
Wesley-Kone-Neil-Angelino
Dybala-Soule
Ferguson

Ser da meget godt ud!!!

Sund
1354 indlæg.
d. 26. juli 2025

Er faktisk spændt på Ferguson, efter en god start indtil videre.
Flotte mål 4 stk i sidste træningskamp (godt nok mod et ringe hold) og nu til 1-0 føring mod Kaiserslautern.

Som altid glæder man sig som et lille barn til sæsonstart, med en spændende trup i sigte

Tottithorsen
4792 indlæg.
d. 30. juli 2025

Spændende rygter om Fabio Silva og Echeverri fra City

asroma87
3627 indlæg.
d. 31. juli 2025

Det lader til at Echeverri er valgt og det er ham vi går efter!

Derudover er Ghilardi tæt på :)

asromadk
3856 indlæg.
d. 01. august 2025

Ja, der bruges meget krudt på han.
Men…
Passer han overhovedet til Gasp bold?
Personligt mener jeg som altid det er fjollet med mindre man sikrer sig en realistisk ret til at købe ham + ikke lader Man C have en tilbagekøbsklausul eller lignende. Man bør altså være en for stor klub til sådan at lade andre have muligheden for at splittet truppen ad hvis det pludselig går lidt for godt og folk slår lidt for meget igennem….

Men fedt at han selv eftersigende skulle have peget på Rom (og ikke bare lader sig blive spist af med en sæson eller to i Girona…)

asroma87
3627 indlæg.
d. 01. august 2025

https://football-italia.net/exclusive-ghilardi-to-roma-is-done-deal-10-5m/

Så skulle Ghilardi være en Done Deal

asroma87
3627 indlæg.
d. 01. august 2025

Ghilardi er landet i Rom

C. Panucci
234 indlæg.
d. 01. august 2025

Ghilardi er en klassesigning! Bliver simpelthen en ægte styrmand de næste (forhåbentlig!) mange år! Ind med ham i midten, mellem Mancini og NDicka. Hermoso og Kumbulla (som altså kun er 25! og lige har spillet en mere end godkendt sæson som styrmand i Espanyol) som back-up/rotation - selv midterforsvarer blive rjo trætte i Gasps system.

El Sharaawy ser super godt ud. Tror systemet passer ham godt. Hvis vi lige kunne rive en type som Raspadori eller Echeverri, så synes jeg altså snart, at det ser farligt ud.

Jeg håber sådan set ikke at Dovbyk sendes afsted. Jeg har stor Dzeko-fidus til ham, sådan set. Og jeg kan simpelthen ikke se hvem vi skulle hente ind som fuldgod erstatning pt.

Det bliver simpelthen spændende, når der kommer nogle afgange af breddespillere om lidt (Celik? Rensch?, Salah-Eddine? Kumbulla? Hermoso? Solbakken? Gollini? Darboe?) og om de bliver erstattet af typer ala Ghilardi med godt bundniveau, men stadig stort udviklingspotentiale. Indtil videre hedder alderen altså 20, 21, 24, 22 på de spillere vi henter. Det er fremtiden!

2

Romaneren
1868 indlæg.
d. 04. august 2025

Så er Saud og Solbakken ude - Saud som lån med købsoption og tilbagekøbsklausul, og Solbakken jo med 1 mio euro i plusvalenza. To gode handler af noget af det tyndeste øl i truppen!

Forestiller mig, at Hermoso eller Kumbulla må ud, nu hvor Ghilardi er hentet til.

Bliver spændende at se, hvad der skal ske med romerne Cherubini, Reale og Romano, som allerede har fået spilletid i træningskampene. Særligt Cherubini. Betyder det mon, at Gasperini vil give dem chancen - eller har han nu set dem an, hvorefter de skal sendes ud på lån for spilletid?

Til dels også gældende for Baldanzi og Pisilli, som for deres egen udviklings skyld ikke må gå i stå som bænkevarmere, men som også har noget at bevise, før de er starter-materiale i en klub som Roma.

asroma87
3627 indlæg.
d. 14. august 2025

Håber sgu det her er en joke…

https://football-italia.net/inter-in-intense-kone-negotiations-with-roma/

50 mio euro skulle Roma kræve??? Brighton kræver 800-900 mio for Baleba, Kone er da lige så god som Baleba!

[Rettet af: asroma87 - 14/08/2025 - 19:51]

Tottithorsen
4792 indlæg.
d. 14. august 2025

Vi er helt til grin hvis vi sælger Koné til den pris, til en konkurrent. Næsten samme pris som Frattesi som aldrig spiller.
Jeg magter snart ikke mere hvis det sker

Romaneren
1868 indlæg.
d. 15. august 2025

Der er rigtig mange “jeg håber ikke at det sker”-rygter i Roma for tiden.

Koné til Inter er en elendig idé for alt under 70 mio euro, for det koster han til næste sommer.

Ndicka til Saudi for 40 mio euro er også ufedt. Svær at erstatte, og hvis Milan kan få 40 mio for Thiaw som ikke engang er førstevalg, så er 40 mio euro for billigt for Ndicka.

Sancho ind. Giga investering, ekstremt høj løn, usympatisk gut som Chelsea betalte 6 millioner pund for at UNDGÅ at købe efter sidste sæson. Jeg tror han kunne futte Italien af, hvis mentaliteten kom på plads, men det er et kæmpe sats og et MEGEGT dyrt et.

Leon Bailey ind. 28-årig gut der ikke kan komme på holdet i Villa… Stort brud med strategien om at købe ungt og friskt.

Fire ting, som (især tilsammen) ville være en virkelig skidt afslutning på et ellers rigtig udmærket vindue.

Vil hellere høre nogle rygter omkring Pellegrini ud, Baldanzi ud på lån og et salg af Kumbulla med en ordentlig videresalgsklausul, for jeg tror han kan blive penge værd igen rigtig hurtigt - og en skam at Gasperini ikke virker til at tro på ham.

asroma87
3627 indlæg.
d. 15. august 2025

Det er så typisk Roma, at et salg af Kone til Inter, overhoved er på tale…

Det er SÅ uambitiøst

At sælge Kone, for at hente Sancho og Bailey er da årets største hjerneblødning, hvis det sker

1

Tottithorsen
4792 indlæg.
d. 15. august 2025

Og det sker! Hver gang vi har en super god spiller bliver han solgt…
For at hente sancho og Bailey.
Komplet udueligt og der er jo en grund til vi aldrig bliver mestre

Øhhh Friedkin har stoppet snakken med Inter. Vi sælger ikke Koné - sådan!!!

[Rettet af: Tottithorsen - 15/08/2025 - 20:26]

Romaneren
1868 indlæg.
d. 15. august 2025

Ja det var heldigvis en historie, der døde ligeså hurtigt, som den opstod - så formentligt har den aldrig eksisteret andre steder end hos transfer-pressen.

Det var da også en gennemført elendig idé - én ting er, hvis man vil have Sancho. Fair nok, jeg er ikke fan, men den venstre wing er også et svagt punkt lige nu, medmindre Cherubini eksploderer i sin udvikling (usandsynligt men ikke umuligt) eller ElSha finder et godt og konsistent niveau som starter, hvilket ville være sent.

… Men at sælge vores bedste midtbanespiller, der umiddelbart også er skabt til at få en fest undet Gasperini ville selvfølgelig være skørt for at få en Sancho ind. Og det ville passe dårligt med den øvrige indkøbsstrategi.

Så skal man hellere tage det lange, seje træk og se om vi kan skille os af med Pellegrini og Cristantes voldsomt mange lønkroner og bruge de penge på en Sancho-aftale (det ville næsten gå lige op…) helt til slut i vinduet.

asromadk
3856 indlæg.
d. 16. august 2025

Det var et rygte uden reel kilde nærmest. Dog ligger den nærmest til højrebenet, hvis det endelig var, at den hedder penge + Frattesi…

Kan man lukke med Sancho og Bailey, så er jeg for en gangs skyld positiv og synes man har gjort det godt. Det er typer jeg tror kunne splitte Serie A ad og evt være årdagen til at man forløser Fergusons potentiale.

Synes bare for en gangs skyld det virker ambitiøst det man forsøger. Det er med fuld risiko , men loftet for hvor godt det kunne ende er meget, meget højt. Bailey og Sancho vel Lookman potentiale. Ferguson der forløser sit talent er en top-top angriber. Central midt var en farce men virker jo giftig ham man så hik med
Man har valgt et talent til CB, som forhåbentlig kan slå igennem. Højre back man fik den man kom eftef, så skal han naturligvis lige slå igennem. 7-9-13 er det ikke en Piris i forklædning

Elsker det man forsøger, mere fokus på talent, alle handler ligner umiddelbart noget som potentielt er value-for-the-money. Ingen for alvor købt til overpris ligr umiddelbart. Ferguson bliver dyr, hvis han slår igennem og man henter ham, men det er jo hurtigt småpenge hvis han bliver så god som hans talent egentlig tegnede til

Romaneren
1868 indlæg.
d. 17. august 2025

Ikke at det rør mig helt vildt, men stadig meget vildt med Inter og Zalewski:

Vi vil af med Zalewski, PSV byder 12 mio euro, alt ser godt ud, men Zalewski afviser.

Vi risikerer at miste ham på en fri - og forlænger ham derfor i et år, så Inter kan leje ham i januar i år.

Han har et par fine indhop for Inter, som i juni udnytter købsoptionen på 6 mio euro.

… Og nu er han solgt til Atalanta af Inter for 17 mio euro.

Det er jo nærmest et helt andet game, de spiller hos Inter og Juve når det kommer til at lave transfers. Jeg synes det virker til at gå langt bedre i Roma på transferfronten, men der er godt nok et stykke vej endnu, når sådan noget kan lade sig gøre.

C. Panucci
234 indlæg.
d. 18. august 2025

Jeg har en temmelig stærk fornemmelse af, at Zalewski-handel (og prissætning) hænger sammen med et officielt Interbud på Lookman lige om lidt. Atalanta giver 17 mio for Zalewski, men mon ikke de reelt for de 10 igen om et par dage (og så kan begge klubber fiksfakse lidt med nogle skatteindbetalinger).

Bailey lyder til allerede at være på vej mod Rom og mon ikke Sancho nok skal dukke op i Rom også, når han opdager, at ingen vil betale den vanvittige løn han har. Det er enten en lønnedgang og en genstart af karrieren, eller fastholdelse af kontrak i United og så kan han tage på badeferie med Dele Alli om 12 mdr.

asromadk
3856 indlæg.
d. 18. august 2025

Man skulle have trukket sig fra Samcho handlen, da hans endegyldige OK udebliver. Om det bare er røgslør for at presse ham til at skrive under, tja… men ærgerligt, virkede til en god mulighed for United, Roma og ham selv ikke mindst.

Han kunne vel nemt have lavet en Salah og brændt Serie A helt af, hvorefter de store havde kaldt på ham igen.

Han kvajer sig sku. Slug dog den lønnedgang og undvær CHL næste sæson- du får måske din karriere tilbage den anden vej Jadon…

napstah
289 indlæg.
d. 18. august 2025

Ja det lidt et skørt move for Jadon..

Men til gengæld er Leon Bailey "Here we go" fra Fabrizio. Kan egentlig godt lide den deal med lån og option to buy. Jeg tror han kan blive en stor signing og gøre det rigtig godt i Italien.

asroma87
3627 indlæg.
d. 18. august 2025

Bailey er done deal! Er på vej til lægetjek.

Fed spiller og godt at vi ikke fik Sancho.

Forfærdelig mentalitet og en dårlig spiller for trup harmonien. Endnu en ung/yngre spiller med kæmpe potentiale men ingen arbejdsmoral og rette mentalitet. Ligesom Dele Alli

1

Sund
1354 indlæg.
d. 19. august 2025

Det bliver en spændende slutspurt på transfermarkedet, hvor der helt sikkert vil komme aktivitet.

Bailey er en fed signing og lige den type vi har brug for - en spiller der kan sætte sin direkte modstander af.
Nu er vi pludselig "udfordringsdygtig" på begge pladser bag angriberen og det er virkelig en gamechanger ift. hvor svært vi tidligere har haft med at skabe chancer.

Rygterne svirvler rundt med Højlund, Milan, Napoli eller Roma?
Personligt håber jeg vi får afskibbet Dovbyk til fx Everton for +35 mio EUR og henter Højlund på en permanent transfer til nogenlunde samme pris.
Tror Gasperini vil få ham til at blomstre igen, og Højlund er god i Gasp's presspil filosofi.

Men vi mangler vel at få solgt lidt ud af overflødige spillere.
Derudover mangler vi en backup venstreback, evt. en ekstra CB (hvis Hermoso smutter), ekstra AM ala Bailey typen.

Ellers ser truppen fornuftig ud og håber den bliver krydret med nogle unge talenter.

Romaneren
1868 indlæg.
d. 19. august 2025

Jeg klager ikke over, at vi ser ud til at 'glippe' Sancho. Og jeg glad for at Bailey kommer på lån med købsoption - mener stadig ikke at han har alderen og fremtiden til at give mening i transferstrategien, men han kan være et super fint kort på en position, hvor vi mangler en starter. Så kan han kæmpe med ElSha om venstre wing, mens Cherubini forhåbentlig får et udlån til en klub i bunden af Serie A (Sassuolo, Parma og Verona har været nævnt, og de vil alle være strålende). Forestiller mig ikke, at vi til næste sommer betaler 25 mio euro for en 29-årig wing, men han er en fin løsning på kort sigt, mens vi venter på noget mere langtidsholdbart.

Kumbulla er røget til Mallorca på lån og rygterne siger købsoption på 9 mio euro - trods alt fint, selvom jeg fortsat tror at han kan blive en super brugbar midterforsvarer.

Rygterne siger unge Ziolkowski ind til forsvaret - han skulle være meget en Huijsen-type, hvilket jo ville være meget velkomment.

Jeg håber at vi får afskibet Hermoso og Pellegrini, dels på grund af deres tunge lønninger og i LP7's tilfælde fordi midtbanen er meget tæt besat med Koné, El Aynaoui, Pisilli, Cristante og Pelle.

... Og så Cherubini og Baldanzi ud på lån i Serie A, så de kan få en fandens masse minutter - og får vi afskibet nogle af de løntunge bænkevarmere, så kunne der stadig godt lande en form for mr. X til angrebet helt til slut i vinduet, så Gasperini har rigeligt med strenge at spille på.

Tottithorsen
4792 indlæg.
d. 20. august 2025

Kan ikke forstå hvad der gør vi er så desperate efter at hente Sancho?

asromadk
3856 indlæg.
d. 20. august 2025

Jeg kan godt forstå det.
Vildeste lotto-kupon, men kan man blive stedet hvor han vokser sig voksen og forløser sit talent for alvor på den "voksne" scene, så har man pludselig en spiller man ellers ikke var kommet i nærheden af. Salah kom også til som en "fiasko", dog uden så voldsom 'hetz' omkring sin personlighed.

Jeg kan godt se ham blive ekstremt farlig i Serie A og i høj grad i Gasperinis system.

Virker som om det har fået absolut topprioritet nu: man skal have folk ind som kan sætte tempo offensive, slå sin mand 1:1 og skabe gennembrud på den sidste tredjedel. Noget som man virkelig har manglet i lang tid.

Man kunne godt få det svært i Gasperinis system, hvis man ikke får de her tilgange. Så bliver det igen bare LP7 i en 'offensiv' rolle uden output. Soule skal løfte hele holdet hvad angår driblinger. Angelino skal dominere som en anden Roberto Carlos og skabe assists.

Det er for sårbart - man er nødt til at have nogle spillere som kan modtage bolden og sætte tempo og spil derfra; sørge for at man ikke bare spiller bolden tilbage hvor den kom fra....

Tottithorsen
4792 indlæg.
d. 20. august 2025

Bailey ude i tre uger. God start.

asromadk
3856 indlæg.
d. 20. august 2025

ha ha ha. det er fanme sjovt. Ærlig talt. Sådan en rigtig Roma Classic. Han ankommer, træder ud på græsset på Trigoria og bum; så går han i stykker.

1

asroma87
3627 indlæg.
d. 21. august 2025

Ej det er løgn… hahahahaha! Ja det må man kalde en Roma Classic!

C. Panucci
234 indlæg.
d. 24. august 2025

Pellegrini(Hammers/Spurs), Salah-Eddine(Rangers), Darboe(SerieB) - ud.

Tsimikas, Laurienté/Sancho/George - ind.

At Pellegrini meldes ude på den måde han gør, må altså også betyde, at Gasperini har tiltro til - og ser noget potentiale i - Baldanzi og Pisilli. Og ja tak på den. Jeg er sikker på, at de begge er fremtiden.
Om et år eller to er Baldanzi jo for Soule, hvad Soule i dag er for Dybala. Det giver vældig meget mening i mit hoved.

Tsimikas er en ægte holdspiller. Loyal, ikke brokkende, stabil og kæmpende. Han er rutineret uden at være gammel og har bevist, at han kan stå på de største scener med det tørste pres. En så fin gardering for Angelino - og så kan han til nøds bruges i midterforsvaret eller som ægte kantspiller hvis alles knæ ryger i luften 1/2-2026.

Om den hedder Sancho eller Laurienté er jeg sådan set kold overfor. Ender det med George, så havde jeg måske foretrukket at beholde Cherubini som back-up. Men allright. Lad os se. Den næste uge bliver i hvert fald spændende!

asromadk
3856 indlæg.
d. 24. august 2025

LP7.
Det er nogle tunge skridt der traves nu. Ærgerligt man ikke fik ham skudt af for 1-2 år siden for et større beløb til en rig klub et sted.

Tror sjovt nok at situationen siger mere om hvad Gasperini tænker om LP7 end hvad han tænker om andre. Det må være følelsen af at det er det rigtige sted at starte. LP7 er om nogen blevet symbolet på det AS Roma som bare ikke er godt nok. En spiller der aldrig rigtig finder sin plads sådan rigtig.. aldrig rigtig finder sin hylde. Det er nærmest som om at han bare aldrig fandt sin identitet som fodboldspiller. Hvad er han? Offensivt stjerne? Boks til boks type? Dybdeliggende playmaker? Den ene af to falske 9'ere bag en enlig angriber? Kant?

Det har tit virket som om at han heller ikke helt selv er klar over det. For ofte virker han som en der i højere grad ser sig selv som CR9 end som Pirlo. Ærgerligt, for personligt, føler jeg stadig der er gået en vanvittig dygtig dybdeliggende playmaker tabt i ham. Fordi at træner efter træner har sat ham på holdkortet som et centralt omdrejningspunkt offensivt. Anfører, målscorer, omdrejningspunkt.

Hvis en træner havde kaldt ham ud på hans begrænsninger for nogle år siden og omskolet ham til bagerste mand på midtbanen, så kunne han med den rette udvikling have haft meget større succes. Siger ikke at han kunne have lavet "en Pirlo", men stadig... Han besidder bare mange af de kvaliteter som skal til for at kunne være et godt anker.

Men han har nok været oppe imod sit eget selvbillede også. Mon ikke han i højere grad selv ser sig selv som en kant-type end en oprydder der er god til at sætte spillet i gang. Men det kræver naturligvis også en træner som vil det - jeg har bare ikke forstået det i mange år. Han er oplagt at få længere tilbage på banen, og så skal han støbe kugler og dække zoner frem for at drive noget som helt frem i banen. Han skal erobre bolde og skille sig hurtigt af med dem.

I Gasperinis system ville han kun kunne indtage en af de to CM'er; og det ved Gasperini (for en gangs skyld er der her en træner som ikke gør sig nogen illusioner om at LP7 skal være et 'offensivt kort'). Så han skal naturligvis videre nu - det er forkert at have sådan en mand siddende den kommende sæson og være - i bedste fald - super sub der kan dække flere positioner uden rigtig at være starter-potentiale på nogen af pladserne.

Hvis jeg var LP7 så ville jeg holde mig langt væk fra England. Tag et år eller 2 på en dyr adresse et sted, og så kan han vende hjem til en midterklub i Serie A hvor han så sikkert godt kan få nogle gode år efterfølgende.

Romaneren
1868 indlæg.
d. 24. august 2025

Enig i, at det er tungt og trist, hvad der sker med Pellegrini nu - men omvendt er det også tungt og trist, hvad der er sket med ham hele sidste sæson, og i virkeligheden også et stykke tid før det. Han kunne sagtens være blevet gennemført fantastisk, men skal helt klart bruges som den dybtliggende playmaker i en 4-3-3, og sådan en har vi godt nok ikke spillet længe. Samtidig har han spillet halvdårligt og slæbt sig gennem voldsomt mange kampe halvskadet og til buh-råb fra fansene, mens han har forsøgt at give alt for den trøje, som jeg ikke er i tvivl om, at han elsker mere end langt de fleste fans. Uretfærdigt udskældt. Og ja, hans kontrakt er vanvittigt dyr - men det er jo ikke hans skyld som sådan.

Som jeg har sagt før, så tror jeg ganske enkelt at han har været (fodbold)deprimeret det seneste års tid, og jeg under ham virkelig at finde spilleglæden og niveauet igen. Det smukkeste ville selvfølgelig være, at det skulle foregå i Roma - men med et treårigt Gasperini-projekt, der kræver mere dynamiske og løbestærke midtbanespillere, så kommer det alligevel ikke rigtig til at fungere med ham.

Enig i, at PL i øvrigt lyder som et skrækkeligt sted for en mand med stor tendens til at blive småskadet hele tiden. Omvendt også den største scene at bevise sig på igen, hvis han skulle lykkes. Igen - man under ham bare det bedste.

DanieleTotti
953 indlæg.
d. 26. august 2025

Uden tvivl at Pellegrini har været ramt psykisk. Men det dur bare ikke som kaptajn. Det dur ikke at vores leder i truppen ligger på jorden opgivende ved den mindste modgang.

Jeg synes virkelig at klubben har forsøgt at beskytte ham. Ranieri virkelig blid i foråret. Gasperini nævner først noget her til sidst. Det samme med Massara der først nu åbner og siger at det er slut offentligt, selvom han angiveligt har meddelt det til Pellegrini for 2 måneder siden. Han må ikke kunne overskue at komme videre siden der ikke rigtig er sket noget.

Men det er altså også helt uhørt at der ikke har været mere fokus på det i løbet af sommeren. Næsten ingen snak om vores kaptajns rolle. Det har bare været en accepteret offentlig hemmelighed at det er slut..

asromadk
3856 indlæg.
d. 27. august 2025

Sancho skal droppes øjeblikkeligt. Som i nu. Lige nu. Håber inderligt man lukker den med. Manden er ikke motiveret og de sidste rygter går på at det er hans langdistance forhold til Saweetie (hvem det så end er…) i USA som også komplicerer det. Han har vist være vant til at rejse over til hende 3-4 gange om måneden siden sidste år.

Hvis Massara og klubben skal kunne tage sig selv seriøst, så dropper man ham lige nu. Han har haft flere uger til at beslutte sig - og er tydeligvis ikke interesseret i en tur til Rom. Håber Gasperini sætter foden ned. Manden er jo tydeligvis ikke motiveret ved tanken om AS Roma. Der må kunne findes en anden til samme penge.

Det har set fornuftigt ud på nær farcen med central midt. Men nu synes jeg man svigter Gasperini lidt. Han har brug for de sidste tilføjelser og afgange på plads ASAP så han kan komme i gang med at arbejde med Gruppen der forbliver truppen herfra

C. Panucci
234 indlæg.
d. 27. august 2025

Det er en voldsom nedtur for Pellegrini. Han kunne simpelthen ikke klare det pres det er, at være anfører i Roma. Synd og skam, men intet at bebrejde. Jeg håber han finde spilleglæden igen, ved at være en mindre vigtig figur et andet sted. Men numerisk, så kommer vi vel til at mangle en mand på midten til en lang sæson. Og med Dovbyks rygtede afgang, også en angriber af en vis kaliber. Men HVEM? Og hvorfor skal han egentlig væk? 17 mål i sin debutsæson, samtidig med at hjemlandet bombes væk...

Et håb med danske briller kunne måske hedde Frendrup/O'Reily
Prati fra Cagliari? Drømmen om Frattesi?

På angriber-pladsen er jeg noget mere frygtsom. Hvem kan hentes ind så sent i vinduet uden enten at koste spidsen eller være pur-ung?

asroma87
3627 indlæg.
d. 27. august 2025

Sancho er droppet nu, mere eller mindre.
Så kommer en eller anden George ind i billedet fra Chelsea. Chelsea vil så have 30 mio plus diverse sell on fees osv osv
Så hopper vi videre til den næste… Chiesa!
Undskyld mig men hvad fanden er det for et scouting arbejde. “Prøv at købe ham” nå! ham kan vi ikke købe. “Prøv ham her i stedet” NÅ! Han er for dyr. “Lad os prøve ham her så”
Hold kæft en rodebutik mand!!!

asromadk
3856 indlæg.
d. 27. august 2025

Ja, man undres. Virker nogle gange som om at man i AS Roma sidder med et eller andet scouting program i Windows98 og leder efter spillere på en liste ingen rigtig ved hvor er opstået.

Kom nu. Der er så meget talent derude. Eller giv dog Baldanzi større tillid istedet for at man pludselig sender ham afsted og betaler i dyre domme for en af Chelseas 112 spillere de har i truppen. Lad da vær med at gøre dem en tjeneste og betale dem så meget som en krone for at tynde ud i det.

Sund
1354 indlæg.
d. 30. august 2025

Hvor gad jeg godt Bove måtte spille i Italien.
Synes han var fremragende i Fiorentina på den offensive rolle.

Men han ser vel ud til at blive hos os, eller hvad ender det med??

Tottithorsen
4792 indlæg.
d. 31. august 2025

Bove skal udenlands. Må ikke spille i Italien

Sund
1354 indlæg.
d. 02. september 2025

Godkendt transfervindue, hvor den helt store gevinst er at vi har holdt på vores grundstamme.

Som nogen også har nævnt, tror jeg at Angelino får hård konkurrence af vores nye kære græker.
Tsimikas har en evne, som Angelino mangler = han udfordrer sin direkte modspiller.

Angelino er en ekstrem stabil spiller, men når man har set ham spille en del, ved man at det er det samme hver gang: førstegangsindlæg med det farlige venstreben / aldrig en direkte udfordring eller løbeduel / KUN indlæg med venstreben.

Tsimikas giver lidt mere alsidighed i hans spil, da han bruger begge ben og ikke er bleg for at udfordre modstanderen.

Når det er sagt, er det virkelig to gode spiller vi har til en plads - kæmpe gevinst når vi spiller i EL

Sund
1354 indlæg.
d. 02. september 2025

Og Bove har ikke forladt os endnu, selvom han ikke må spille i Italien.

Nogen der har noget indsigt i denne sag?

Romaneren
1868 indlæg.
d. 02. september 2025

Synes virkelig at dette transfervindue har fået mere ‘på puklen’ end hvad det fortjener.

Vi snakker om et Roma, der ikke kvalificerer sig til CL - og som i forvejen er underlagt stramme FFP-restriktioner i et år endnu. Hvor sportsdirektøren bliver skiftet ud midt i det hele.

Vi holder på Ndicka, Svilar, Soulé og Koné - og Svilar forlænger vi endda med, så man ikke behøver at slippe ham for et beløb, der er under, hvad en absolut topkeeper bør koste.

Vi får unloadet Tammy og hans store løn - og sammen med Dahl-salget og Shomu-salget hiver det FFP-regnskabet hjem.

Ingen vigtige spillere for projektet er blevet solgt - og vi får endda Wesley ind, som passer helt perfekt både til Gasp og til Romas strategi. Og selvom vi ikke har set meget til El Aynaoui endnu, så tror jeg også at vi bliver vældigt tilfredse med ham.

Ja, der skete ikke så meget på sidstedagen. At Dovbyk bliver betyder jo egentlig bare, at vi holder på sidste sæsons topscorer (den slags plejer normalt at være en god ting blandt fans). Og noget tyder jo allerede på, at Ferguson er bedre konkurrence til ham end Shomu.

Der er lidt tomt på venstre wing - men det skyldes jo også Baileys skade. Når han er tilbage, så har vi Dybala, Bailey og ElSha til den plads - det skal vi kunne klare os med.

… Og personligt er jeg ikke utilfreds med, at vi ikke får afskibet Baldanzi - håber egentlig at det tvinger Gasp til at bruge ham. Er heller ikke ked af, at Pessina ikke kom til - for hvorfor skal han tage minutter fra Pisilli?

Ærgerligt ikke at få sendt Pellegrini afsted, men med hans høje løn og skaden i betragtning var det jo også et umuligt projekt fra start, og det skal man ikke holde Massara op på.

Vi går ind med stærke mand på alle pladser og en rigtig fornuftig dybde i truppen - det skal nok kunne holde os inde i kampen om alting indtil januar, og så må man fylde en enkelt mand eller to på dér, hvis det ser ud til, at vi skal spille med langt ind i EL og Coppaen. Måske man endda får afskibet Pellegrini, så der er penge i budgettet!

Klart 7,5 ud af 10 transfervindue i min optik! Rigtig mange af skakbrikkerne til fremtidens Roma er kommet på plads, og vi har en ung og utroligt spændende kerne på holdet.

1

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma