Login
Glemt password Opret bruger

Transfers 24/25

Kategori: Rygter

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 02/07/24 13:34

Hold da op der sker lidt for tiden. Man må da håbe på at der bliver arbejdet på højtryk bag kulissen.

ASRMichael
387 indlæg.
d. 02. juli 2024

Så har vi officielt sagt farvel til Spina & Patricio - det må da frigive lidt lønkroner om ikke andet :)

asroma87
3280 indlæg.
d. 02. juli 2024

Der skal godt nok købes nogle kvalitets spillere, hvis vi skal i top 4.
Håber fandme klubben har lært af tidligere fejl og beholder Zalewski og Bove.

- Bungiorno til HB, selvom han ikke var særligt imponerende i Italiens landskampe op til EM.
- evt Alex Sandro på fri til VB
- En eller anden Le Fee til DM eller hvad jeg læser mig frem til, backup til Paredes.
- Så mangler vi gevaldigt en ny 9er. Gid vi beholdte Lukaku. Vi kommer ALDRIG i nærheden af at hente en bedre 9er.
- så kunne vi også godt bruge en ny venstre Wing. El Shaarawy og Zalewski er heller ikke godt nok.

59971Cools
690 indlæg.
d. 03. juli 2024

Personligt synes jeg det er øv med Spina! Men lønnen er nok for høj desværre.
Enig i at Lukaku er det højeste niveau vi kan håbe på, når han er godt kørende er han stadig en super stærk angriber!

Men ja der skal virkelig ske noget!!

Arsi
716 indlæg.
d. 03. juli 2024

asroma87 - Jeg synes også helt klart man skal beholde Bove. Han har noget grinta og det elsker jeg, men han skal så også udvikle sig endnu mere og være mere dominerende i sine præstationer. Han er alligevel 22 år nu og skal til at vise sig rigtigt frem.

Zalewski kan for min skyld stadig godt smutte. Han har ikke niveauet (til mere end Silkeborg ;)).

Buongiorno som højreback ville ikke give mening? Han er en bomstærk midterforsvar som er på vej til Napoli som det ser ud. Han ville egentlig være super i Roma tror jeg. Hvis man kigger på landsholdskampe, så har vores elskede Mancini heller ikke været god.

Alex Sandro er netop den type spiller vi tidligere har hentet. Løntung og gammel. Det ville være en katastrofe at få ham ind. Ham håber jeg virkelig ikke vi henter ind selvom det er en fri transfer. Han er sgu dårlig...

Synes også det fint vi ikke beholder Lukaku, da han under De Rossi slet ikke fandt sit spil. Vi kan ikke risikere at smide såååå mange penge efter en som kan være kampafgørende en gang i mellem. Jeg synes den nye strategi som Roma er ved at begive sig ud i er rigtig god! Vi vil satse på unge spillere. Det kan selvfølgelig gøre at vi bliver en "talentfabrik", men samtidig er det muligvis også måden vi kommer ud af den elendige økonomi som vi har.

Spillere vi er rygtet med:
Bellanova (JA TAK)
Enzo Le Fée (kender ham ikke, men hvis han er så god som jeg læser, så skal han bare komme)
Sergio Gomez (Kender ham ikke synderligt, men 2 år under Pep bør ikke være dumt selvom han ikke er god nok til City)
Chiesa (Ville være godt!)
Samu Omorodion (Nægter at tro på at vi har råd til ham på nogen måder, men han skal være mere end velkommen!!!)

Jeg er sgu klar på den alle. Har nok også glemt at nævne nogen af dem vi er rygtet med. Vi henter dog ikke alle spillerne selvom det jo er en ønsketækning, så har vi bare ikke økonomien til det

asroma87
3280 indlæg.
d. 03. juli 2024

Hov det var også Bellanova jeg mente selvfølgelig :-)

Arsi
716 indlæg.
d. 03. juli 2024

Ah giver mening så! :)

En anden jeg synes er ærgerlig vi ikke har prøvet på er Juan Miranda fra Betis. 24 år kun og ville komme på en fri transfer tol venstre backen. Istedet har Bologna landet ham :/

Sund
1144 indlæg.
d. 04. juli 2024

Har virkelig store forventninger til sommerens transfervindue.
Især med den nye strategi der er lagt for dagen - ingen lejespillere, ingen køb af gamle løntunge spillere, men derimod en satsning på unge spillere med potentiale.

Derudover er vi ikke tunget af FFP som sidste sommer, hvor jeg faktisk synes vi handlede til topkarakter på baggrund af de yderst begrænsede midler vi havde. Havde dog gerne set, at vi brugte Primavera-spillere i et større omfang, da vi har nogle interessante kommende stjerner løbende rundt.

Friedkins skulle eftersigende ikke have sat noget loft på transferbudgettet, så længe spillerne passer ind i den nye strategi.

Disse handler håber og tror jeg på:
- Chiesa
- Bellanova
- Enzo Le Fee
- Prati
- Sergio Gomez
- Topangriber - den vigtigste post, hvor vi er kædet sammen med angribere til højre og venstre

Ud med Zalewski, ham tror jeg ikke på.
Men bliver træt af at miste Bove..

Og Zaniolo til Fiorentina - bliver spændende at se om han kan finde sin gamle form. Tror det bliver godt til ham.

asroma87
3280 indlæg.
d. 04. juli 2024

Zaniolo skifter til Atalanta

Sund
1144 indlæg.
d. 05. juli 2024

*Atalanta selvfølgelig! Ikke Fiorentina..

Synes nu stadig det er et godt skifte for ham

Sund
1144 indlæg.
d. 05. juli 2024

Hvad synes i om rygtet om Sørloth?

Han har haft en imponerende sæson og er nok på toppen af hans karrierer.
Men han er 28 år og måske aldersmæssigt lige på grænsen ift. at sprænge banken for ham.

Tror dog han er en fin type at få ind, hvis vi begynder at spille med deciderede kantspillere, der kan udfordrer på farten og komme til indlæg. Her ville han være superstærk som boksspiller.

... men jeg er i tvivl

[Rettet af: Sund - 05/07/2024 - 09:07]

asroma87
3280 indlæg.
d. 05. juli 2024

Så hellere beholde Tammy

Tror desværre også at Zaniolo bliver rigtig god i Atalanta. De kan om nogen banke noget fysik og form ind i ham.

asroma87
3280 indlæg.
d. 05. juli 2024

Chiesa skulle vist være mere eller mindre officielt sat til salg nu, så lad og se at få købt ham. Så begynder det også at ligne noget:

Svilar
Bellanova-Mancini-Ndicka-Ny VB
Cristante-Paredes-Pellegrini
Dybala-Ny 9er-Chiesa

Det vigtigste er næsten at bredden også bliver forbedret. Så vi kan være med i Serie A / Coppaen / EL

Sund
1144 indlæg.
d. 05. juli 2024

Helt enig i den opstilling, den burde kunne kæmpe med om en top 4 hvis vi har bredden.

Jeg er dog lidt bange for de bærende offensive kræfter Dybala og Chiesa med deres skadeshistorik.
Kan de undgå de helt store skader kan det blive serie a's farligste duo.

Så også gerne at Cristante blev udfordret i start-11 med en der har lidt mere dynamik ala Frattesi typen.
Cristante vil jeg gerne beholde, men måske mere som breddespillere der er "holdets mand".

Men en ny spidsangriber, hvor vi kan spille bolden op på og som ligger i feltet. Her synes jeg Abraham er får dårlig. Og så en offensiv VB med noget fart over sig.

Jeg er utrolig optimistisk med sommerens transfervindue og den strategi der er blevet lagt!

asromadk
3728 indlæg.
d. 06. juli 2024

Man skal lade være med at bruge 25-30-35 mio euro whatever på
sørloth

Det skal stoppe lige nu.

Så beviser man i min optik man intet har lært

Han har ikke alderen
Beløb står ikke på mål med hvad man får.

Alt alt for mange penge at brænde af på en spiller der MAX er næst bedst på kvalitetsskalaen.

Jeg er ok med man henter en der ikke er top klasse, men så skal han som minimum have en alder og talent der giver en tro på at han bliver til det

Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke om det hele hvis man pludselig har brugt 50-60 mio euro på Le Fee og Sørloth. Det føles bare som… inkompetence.

Man bør droppe alle forhandlinger med andre inden man har hentet Chiesa. Det bør være en no brainer at man skal på knæ og gå langt for at hente ham. Fokus bør være der nu. Det er skidt for mit blodtryk at læse at Sørloth vedbliver med at være interessant og der snakkes 25+bonus . leFee nærmer sig men der “mangler lige det sidste fra Romas side (økonomisk).

Nu skal man tænke sig rigtig godt om og bruge de penge man har klogt. Jeg accepterer gerne at man spiller med 3 teenager fra start i første kamp hvis det er fordi man har prioritet at hente 1-3 klassespilere istedet for 7 hvoraf de 5 er nye fiaskoer der først ikke får spilletid og derefter ikke kan afskibes igen uden kæmpe minus

asroma87
3280 indlæg.
d. 06. juli 2024

Helt enig med asromadk… kunne ikke have skrevet det bedre selv.
Brug vores talenter!!!! Og køb 1-3 verdensklasse spillere hver sæson.
- Romagnoli
- Frattesi
- Scamacca
- Calafiori

Stol på vores verdensklasse ungdoms system, en gang for alle!

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 07. juli 2024

Jeg er også enig i at vi ikke skal hente Sørloth. Hent en yngre angriber og giv lidt mere end en “aldrende” nordmand.
Jeg er lidt lunken ift Chiesa. Gudsbenådet spiller men han går ligeså nemt i stykker som Dybala så skal vores to dyreste spillere holde hinanden med selskab på tribunen?
Tror også Chiesa foretrækker en CL klub.
Der er stille omkring rygterne vedr Frattesi desværre.

asromadk
3728 indlæg.
d. 07. juli 2024

Sagen med Chiesa er, at han er en spiller som kan være kampafgørende. Akkurat som Dybala. Og en spiller på dén hylde som kan være så kampafgørende kan vi ganske enkelt kun få, når der er visse spørgsmål om tvivl i spil. Det var der med Dybala, det ville der være med Chiesa - men man skal turde tage chancen.

I princippet var det lidt det samme man gjorde med Salah - en spiller der havde vist han kunne begå sig på højeste hylde, men som på en eller anden måde var røget af sporet. Enten pga. træner, taktik eller skader.

En Chiesa i storform havde man jo ikke kunne komme i nærheden af.... Plus at han ikke er DYR i den her "premier league" forstand... Han skal nok lige tage en mindre lønnedgang, men det er jo ikke som med visse af de engelske spillere som vi ikke engang ville være i standen til at betale 1/3 af nuværende løn til...

Le Fee er så småt lukket. 23 mio euro. Tre-og-tyve. Han har bare at være god og tænkt som starter. Han går sig lidt for at være en klassisk dynamisk 'mezzala', som man ikke rigtig har haft siden Mikhi (som blev omskolet med succes til at bestride den her rolle).

Man kan håbe at han er en stjerne i svøb - og har tydeligvis haft en eller anden prioritet. Virker som om at man hurtigt udså ham som en vigtig brik der skulle ind, så det bliver virkelig skuffende hvis han ikke kommer til at spille fra start fra dag 1 mere eller mindre.

Sund
1144 indlæg.
d. 08. juli 2024

Jeg kender ikke til Le Fee, men efter lidt research glæder jeg mig til at se ham i aktion.

En box-to-box midtbanespiller, som har et lavt tyngdepunkt og noget mere adræthed end Cristante.
Derudover ser han stærk ud i pres-spillet og har en styrke i at få brudt modstanderens spil.

Han ligner også en der kan sætte en mand af på midtbanen og skabe en overtalssituation (i modsætning til Paredes, Cristante)

Han må have stået højt på Ghisolfis ønskeseddel, siden han landes allerede nu og til den pris.

Spændende signing med potentiale!
Nu håber jeg bare ikke at det var størstedelen af transferbudgettet der røg.

Og enig - Sørloth er for gammel til den pris (selvom jeg har en fornemmelse af, at han ville bombe for os)

asroma87
3280 indlæg.
d. 08. juli 2024

Jeg har aldrig hørt om ham før...men håber da, at han er god. Og han ikke er den næste William Vainqueur

PS - Tålmodigheden er løbet ud, i forhold til Rick Ko Lort, som træner alene.
Han skulle være smidt ud af klubben for flere år siden.

asroma87
3280 indlæg.
d. 09. juli 2024

Så vidt jeg kan læse mig frem til, har DDR droppet Chiesa.

Han gider ikke de spillere, som ikke vil Roma og hans projekt 100%! Fed holdning og sådan skal det netop være.

Arsi
716 indlæg.
d. 09. juli 2024

Helt enig, meeeeen jeg tror nu at vi stadig arbejder på Chiesa sagen. Hvem kan vi da ellers hente med fart og som er driblestærk?

Hvad med angriber positionen? Nyeste rygte er georgiske Mikautadze. Jeg siger ikke at han ikke er god, men tror ikke han er den type vi har brug for.
Rygterne med Bellanova er også falmet lidt synes jeg og det er sgu ærgerligt!!

Herudover skulle en saudi klub have vist interesse for Paredes. Kan ikke finde ud af hvad prisen er for ham?

Jeg har også lidt svært ved at se hvilket system vi skal spille i næste sæson? Bliver det på samme måde som sidste år eller laver DDR ændringer i systemet?
Måske Dybala kommer til at spille 10'eren i et nyt system?

Svilar
X - Mancini - N'Dicka - Angelino
Cristante/Le Fée - Pellegrini/Le Fée
Baldanzi - Dybala - El Shara/Chiesa
X

Hvis vi skal spille i det system der så skal vi nok hente flere kanter til klubben og så lade Dybala og Baldanzi spille 10'eren med mindre man vil have Pellegrini længere frem?
Hvad tænker i?

asroma87
3280 indlæg.
d. 09. juli 2024

Jeg håber for Guds skyld at vi skal spille 4-3-3 eller 4-2-3-1

Jeg orker ikke mere det 3-5-2-1 lort
Eller 3-5-1-2 endnu mere lort.

Behold dog Paredes! Vores eneste spiller som kan spille 6er i 4-3-3 og har nogle leder evner ovenikøbet

[Rettet af: asroma87 - 09/07/2024 - 13:51]

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 11. juli 2024

Vi har hentet Samuel Dahl i Djürgaarden
Det bliver endnu en stor sæson

asroma87
3280 indlæg.
d. 11. juli 2024

Jaaaaaaa!!! Nu vinder vi Serie A

Sund
1144 indlæg.
d. 12. juli 2024

Aouar rygtes væk til 15 mio EUR - Al-Ittiahd.
Selvom han er en fin breddespiller og nok ikke helt har fået indløst sit potentiale i Rom, synes jeg det er et yderst fint salg hvis det realiseres til den pris. Set i betragtning at han blevet hentet gratis sidste sommer.

Jeg bliver mere og mere kold på Chiesa. Han er en fremragende spiller med hans topniveau, og nok af den øverste hylde vi kan handle fra.

Men.. Hans skadehistorik er et kæmpe sats, når vi i forvejen har Dybala med glasben.
Og som medierne skriver, at han ikke er helt overbevidst over Roma projektet endnu, giver ikke point i min bog.

Så meget gerne, at vi gik efter Soule i stedet for.
21 år og kæmpe potentiale. Han har været en enmandshær for Frosinone i hans udlånssæson og jeg var meget imponeret over ham, da vi spillede mod dem.
Prisen er ca 25 mio eur.

Og endnu mere spændende hvad der sker på angriberfronten
- Kan vi overhovedet få skudt Tammy afsted, eller ender det med at vi er "tvunget" til at satse på ham?
- Skal vi have en halvgammel nordmand til en dyr pris?

[Rettet af: Sund - 12/07/2024 - 08:08]

Romaneren
1631 indlæg.
d. 12. juli 2024

Ville også være lidt ærgerlig over, at Aouar ikke slog igennem med Rom - men kan vi sælge en gut, vi hentede på en fri transfer for et år siden, som aldrig fik bidt sig fast, og få 15-20 mio euro for ham, så er det virkelig eksemplarisk transferarbejde. Især klubbens økonomiske situation taget i betragtning. Fremragende købmandskab af primært Pinto og siden Ghisolfi.

Set i lyset af det burde man også kigge lidt varmere mod navne som Rabiot, Mario Hermoso (som vi var lune på på et tidspunkt??), Yasici og Castrovilli - alle gode spillere, som potentielt kunne have noget at byde ind med - og som alle har resale value om et år, hvis matchet ikke viser sig at være perfekt.

Arsi
716 indlæg.
d. 12. juli 2024

Lige Rabiot tror jeg er for løntung og han vil nok kkke gå ned og spille Europa League kunne jeg forstille mig.

Men jeg læser at Roma vil have 20 for ham, og så er det enten 5 mio i bonus udover de 20 ellers så 15 mio + bonus. Husker ikke 100%. Det synes jeg også er en kanon handel. En mand man har hentet gratis og går for det beløb. Det svare nærmest til at vi har fået Le Fée “gratis”.

Ift. Angriber positionen er vi stadig rygtet med Sørloth men også En-Neysri. Jeg er ikke vild med sidstnævnte. Sørloth ville dog være en god spiller hos os og hvis vi kunne få en ung gardering til som ligesom skal tage ved lære af ham, så ville det være et kanon setup. Men 30 mio euro for ham ville nok være i den dyre ende.
Men hvad er angribs alternativerne?

Vi også rygtet med Soulé, som jeg er KÆMPE fan af, men jeg kan ikke finde ud af hvad tanken er mht det. Vi har Dybala og Baldanzi der spiller samme position? Måske vi ser et formationsskift eller at Baldanzi ryger ned på midten?

Udover Dahl fra Djurgården, så er vi også rygtet med Lorenz Assignon. En højreback fra Rennes. Jeg aner absolut ingenting om ham.

Men vi skal jo have hentet nogle flere defensive forstærkninger. Vi har pt kun 4 midterforsvarer hvor en af dem er Kumbulla. Så har vi 1 højreback i form af Celik, 1 venstre back i form af Angeliño og så på angrebsfronten har vi Tammy og Eldor.

Er der nogen der ved hvad budgettet er i år? Vi kan vel ikke bare splashe penge derud af?

Romaneren
1631 indlæg.
d. 12. juli 2024

Som jeg har forstået det er vores transferbudget meget afhængig af et salg af Abraham til en PL-klub - og resten er sparede lønkroner fra Spina og Rui samt Karsdorp og Tammy, når de forhåbentlig er solgt.

asroma87
3280 indlæg.
d. 12. juli 2024

Sergio Gomez skifter fra City til Real Sociedad, for 9 mio euro. Hvorfor fanden henter man ikke en spiller som ham? Endnu engang snork sover klubben

Arsi
716 indlæg.
d. 12. juli 2024

Nå det endte med 12 mio euro + bonus for Aouar

asroma87
3280 indlæg.
d. 13. juli 2024

Ja det er da et rigtig flot salg…

https://football-italia.net/done-deal-roma-sell-aouar-al-ittihad-profit/

Sund
1144 indlæg.
d. 13. juli 2024

Jeg håber snart det lykkes med at afskibe nogle af vores spillere, så vi kan få handlet ind.
Gerne Abraham, Zalewski, Kumbulla, Solbakken, Darboe og Karsdorp.

Men hold da op, vi mangler MANGE spillere for at opnå en acceptabel trupbredde.
Vi er tidligere blevet slagtet på den smalle trup og uheldige skader - det skal vi have lært af.

Dags dato hedder vores trup vel nogenlunde:

Svilar
Angelino - Ndicka - Mancini - Celik
Le Fee - Paredes
Shaarawy - LP7 - Dybala
Abraham

Bænk:
Baldanzi
Boer
Smalling
Kumbulla (sælges)
Dahl
Bove
Cristante
Darboe (sælges)
Pisilli
Mattia
Zalewski (sælges)
Solbakken (sælges)
Pagano
Joao Costa
Eldor (evt. sælges)
Cherubini

Der skal jo som minimum købes:
- Højre back til start-11
- Venstre kant til start-11
- Angriber til start-11
- Venstre back (gerne til start-11 og Angelino som backup)

Breddespillere der skal købes:
- 1-2 backspillere (hvis Celik sælges)
- Min. 2 CB backup (Smalling er skadet og gammel)
- CM er vi fint dækket hvis vi beholder Bove (Cristante og Bove som backup, og LP7 kan evt. bruges her)
- 1-2 kantspillere som backup (evt. en starter mere, hvis Dybala skal bruges på off. midt)
- 1-2 unge sultne angribere der kan være backup og evt. bruges sammen med en ny 1. angriber hvis vi skifter formation

I min verden mangler vi at hente 11-12 spillere, hvis vi også sælger lidt.
Det er lidt vildt.. Håber vi handler klogt ind og inkluderer vores primavera-spillere.
Men der skal snart ske noget, så holdet kan spilles sammen inden sæsonstart i august.

Det er en kæmpe kabale der skal gå op, men heldigvis har De Rossi indflydelse, så han ikke bare får kastet diverse spillere i nakken der ikke passer til hans system.

Jeg er fortrøstningsfuld!

[Rettet af: Sund - 13/07/2024 - 09:49]

59971Cools
690 indlæg.
d. 13. juli 2024

Hvorfor går Vi ikke efter Varane? Han er kun 31. Har ikke gjort det såååeh godt på det seneste. Men bør vel kunne kæmpe fint med om en CB plads til overskuelig løn og 0 transferfee

Romaneren
1631 indlæg.
d. 15. juli 2024

Jeg tror at en Varane-transfer symboliserer præcis alt det, den sportslige ledelse forsøger at undgå - og vil bestemt også tro, at Varanes lønkrav er heftige.

Jeg tror at Samuel Dahl-transferen er meget mere det, vi går efter - unge, sultne spillere med stor upside, både spillemæssigt og økonomisk. Derfor er det også en lille smule mærkeligt med de lettere hoverende kommentarer herinde om dén transfer med "nu vinder vi Serie A" osv. - synes at vi har skreget i årevis på en mere Atalanta-agtig transferpolitik, og nu får vi den.

Vi har en ung træner med en filosofi - han efterspørger nogle spillere til den filosofi - vi har en sportsdirektør, der har et scoutingnetværk, han stoler på - det er vel egentlig præcis sådan, det skal være.

Og bare fordi man kommer fra Allsvenskan (hvor han så vidt jeg kan læse i svenske medier har været af de bedste), så betyder det jo ikke at han ikke kan være god nok til at spille en rolle. Emil Holm kom fra SønderjyskE, spillede fornemt og skal nu spille CL med Bologna - Victor Kristiansen kom fra FCK til Leicester og gjorde det strålende. Isak Hien kom vist også direkte fra Allsvenskan til Serie A og er blevet fast starter for det Atalanta-hold, som også skal spille CL i den kommende sæson.

En lille smule tiltro til processen! Vi vinder IKKE Serie A næste sæson, og det bliver heller ikke målet - heller ikke hvis vi får landet Chiesa og/eller Soulé og hvem der ellers måtte komme til. Der skal bygges et hold, der spiller seværdig bold og kan hive klubben i CL - det er det, der er nødvendigt for at klubben kan tage det næste skridt.

1

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 15. juli 2024

Dovbyk spillede i FCM

Arsi
716 indlæg.
d. 15. juli 2024

Nu rygtes vi tættere med både Sørloth og Soulé. Jeg synes jo Soulé ville være fantastisk, men kan stadig ikke regne ud hvordan vi så vil stille op? Hvis vi spiller som vi har gjort med DDR indtil nu, så har vi allerede Dybala og Baldanzi til højresiden, så kan ikke helt se idéen med det selvom jeg synes han er en helt fantastisk spiller!!

Ved at købe de to spillere, så splasher vi vel i omegnen af 60 mio + Le Fée som kostede 23 = 83 mio

Vi mangler jo stadig at købe min. en højreback og en midterforsvar vel også? Hvad er tanken her? Vi har vel ikke infinity af penge tænker jeg haha? Så er jeg med på at vi sælger Tammy måske, men det betyder jo også at vi skal hente en anden som back up for Sørloth?

Arsi
716 indlæg.
d. 16. juli 2024

Nå nu ser det så ud til det er En-Nesyri vi går efter. En handel i omegnen af 20 mio euro. Det ved jeg egentlig ikke helt hvad jeg synes om. Så vil jeg måske hellere have Sørloth.

Kan bare ikke se hvem man ellers kan hente til angriber positionen på nuværende tidspunkt. Jeg føler det skal være en angriber som er god til noget link-up play med Dybala, Pellegrini osv., men som også kan lave en masse mål. Jeg savner lidt en Dzeko i hans prime tid i Roma

Sund
1144 indlæg.
d. 16. juli 2024

Jeg er også splittet med En-Nesyri.

Det er tydeligt at vi går efter en stærk boksspiller med ham eller Sørloth.

En-Nesyri på 27 år til 20 mio EUR er måske ikke helt dumt.
Han burde stadig have mange gode sæsoner tilbage.
Vanvittig spidskompetence i hoved spillet - så der skulle fodres med indlæg fra backs og kanter.

Men jeg ved ikke om han er en god opspilsstation?
Og kommer vi overhovedet til at spille op på angriberen med det nye system med udfordrende kanter?

Lukaka var god at spille bolden op på, men synes godt nok han missede den efterfølgende pasning alt for tit.

[Rettet af: Sund - 16/07/2024 - 14:26]

asroma87
3280 indlæg.
d. 18. juli 2024

Drop Sørloth og En-Nesyri og køb Fullkrug

https://bold.dk/fodbold/stillinger/tyskland-1-bundesliga/nyheder/medie-dortmund-saetter-prisskilt-pa-fullkrug

15 mio euro er da en mega god pris for ham

Sund
1144 indlæg.
d. 19. juli 2024

Håber virkelig vi lander Soule, som vil være et stort statement med deres nye strategi.
Han kan virkelig blive en af de helt gode - kæmpe talent.

Når det er sagt, håber jeg der snart sker noget inden vi kommer for tæt på sæsonstart.
Frygter vi ikke kommer af med Abraham og Zalewski og det bliver en stor hæmsko ift. vores indkøbsstrategi.

Sjældent har jeg set så meget frem til et transfervindue.

Arsi
716 indlæg.
d. 19. juli 2024

Tror ikke vi kommer af med Tammy. Han har et prisskilt på 30 mio euro og det er vel kun PL klubberne der gider at ligge sådan et beløb. Hvis han ryger, så skal vi hente to angribere lige pludselig og så det begrænset hvilken hylde der hentes på.
Vi mangler jo stadig at hente en højreback, venstreback, venstre kant og midterforsvar udover angriber positionen.

HVIS vi henter Soulé så håber jeg vi stiller op på følgende måde:
4-2-3-1

Svilar
Ny - Mancini - N'Dicka - Angeliño
Paredes/Cristante - Pellegrini/Enzo Le Fée
Soulé - Dybala - Elsha
Ny

Så har vi som backup
Ryan
Celik - Smalling - Kumbulla - Ny
Cristante/Paredes/Bove - Enzo Le Fée/Pellegrini/Pisilli
Baldanzi - ? - Ny
Tammy

Og ud fra de opstillinger synes jeg, at vi skal hente en ekstra højre og venstre back, min. 1 midterforsvar, en ny venstre kant (Chiesa ville selvfølgelig pynte en del) og så selvfølgelig en ny angriber.

Jeg synes der mange rygter, men ikke mange der rigtig tager fat udover Soulé

asroma87
3280 indlæg.
d. 19. juli 2024

Jeg tror klubben skal til at komme igang med at hente nogle spillere, hvis truppen skal færdiggøres og bare have en smule træning/trænings kampe sammen.

younggun
3 indlæg.
d. 19. juli 2024

Jeg må indrømme at jeg håber vi beholder Zalewski

Jeg synes i perioder han har vist et rigtig højt niveau, som jeg håber kan genfindes.
Har læst han skal til møde med De Rossi og ledelsen for at snakke om fremtiden, og håber der er en rolle til ham i Roma, om end som rotationsspiller.

C. Panucci
207 indlæg.
d. 22. juli 2024

Jeg har egentlig svært ved at forstå ønsket om at sælge Tammy TG. Jeg tror sådan set heller ikke, det er klubbens ønske, men mere Gazettas redaktion, der puster til den. Klubben er igang med en transition, men har altså også brug for kontinuitet i truppen. Og jeg tror, at Tammy kan gå meget fint ind i offensiven sammen med Dybala, Soulé, ElSHa og Pellegrini. Det bliver en helt ny måde at spille bold på.

Ift ro i maven, så har jeg egentlig en ide om, at Karsdorp ryger og Bellanova hentes ind og så er vi tæt ved at være der ift grundtruppen.

Så er der jo nogle steder, hvor vi godt kunne drømme om udskiftninger/opgraderinger, men generelt vil vi være "OK" besat ift at være på et minimum af, hvad klubben må forventer.

Shomurodov, Solbakken, Zalewski, Celik, Darboe; Alle sammen spillere, der godt kunne skiftes ud med bedre, men de er - i min bog - ikke katastrofer, at have siddende på bænken lige nu, hvis jeg tager et mere langsigtet perspektiv med på klubben. Og så ved jeg godt, at jeg får hug for stadig at tro på Kumbulla, men det gør jeg altså. Især i en 4backkæde. :)

Dermed selvfølgelig ikke sagt, at de ikke godt på skifte ovenstående ud med Memphis Depay, Niclas Füllkrug, Andre Gomes, Miralem Pjanic, Bonaventura, Chiesa, Bellanova og lignende...

asroma87
3280 indlæg.
d. 22. juli 2024

Håber fandme det her er en joke:

https://football-italia.net/summerville-roma-talks-leeds-united/

Kom nu ind i kampen mand!

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 23. juli 2024

Vi skal have en leeds spiller på holdet ;)))

Romaneren
1631 indlæg.
d. 23. juli 2024

Tror allerede nu at vores marked er relativt ‘låst’ - af relativt indlysende årsager. Der skal folk ud, før der kan komme folk ind.

Der kommer ikke en ny spidsangriber medmindre Tammy bliver solgt.

Der kommer ikke en ny højreback, før Celik eller Karsdorp bliver solgt.

Der kommer ikke en ny backup-angriber før Shomu bliver solgt.

… Og så videre.

Samuel Dahl-handlen bliver givetvis lukket snart til en pris omkring 4 mio euro, så vi har to venstre backs - og så skal der gang i svingdøren, hvis vi skal have nye tilgange og ikke bare fylde op med de mange spændende talenter, vi sidder på.

asroma87
3280 indlæg.
d. 25. juli 2024

https://football-italia.net/done-deal-roma-soule-juventus/

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 26. juli 2024

Juventus malker os. Var det en modsat handel ville Roma sikkert sælge Soule for det halve.

Er i overbeviste om at Dovbyk er den rette ?
Tænker han er en 1-season wonder.

TheGladiator
249 indlæg.
d. 26. juli 2024

Ved ikke hvor pengene kommer fra, men hvis vi kan formå at hente dovbyk, og samtidig have tammy i truppen, ville det være fantastisk. Så kan de slåes om startpladsen. Kender ikke dovbyk men det ligner han har en dejlig fysik og samtidig lidt fart i fødderne, og la liga topscorer viser vel et eller andet ;) dog må Soule gerne snart sikres! Daje

Romaneren
1631 indlæg.
d. 26. juli 2024

Pinto må ha’ lavet sort magi med pengekassen, hvis der på en eller anden måde er blevet råd til at smide 30-40 mio euro for Dovbyk og 30 mio euro for Soulé. Det er satme nogle andre boller på suppen end frie transfers og lån fra Leeds!

Soulé er jeg virkelig spændt på - men virker som en vild luksus at have både Dybala, Soulé og Baldanzi i truppen. Tre vævre små kantspillere, der ikke alle kan være tiltænkt en plads i start-11. Men altså, al magt til det, det bliver forhåbentlig også en lang sæson.

Dovbyk skriger også one session wonder for mig - men altså, Atlético er også på ham, så de må også kunne se noget. Og omvendt er det da meget forfriskende, at vi køber en angriber, der i det mindste har været rigtig god i én sæson engang. Det har vi vel ikke rigtig prøvet siden Dzeko, og det gik jo fint.

Har stadig en fornemmelse af at det kollapser og vi ender med Pinamonti… Der er nok noget ptsd der fortæller, at Girona bare bruger Roma til at presse flere penge ud af Atlético.

asromadk
3728 indlæg.
d. 26. juli 2024

Det kan bare kun gå galt, hvis man ender med at bruge 100 mio euro på Soule, Le Fee, Dovbyk.

Der er et eller andet absurd i det og jeg har svært ved at forstå man ikke kan hente samme kvalitet for max det halve.

Hver gang en ny sportsdirektør kommer ind, så synes jeg det bliver skørt. Med Pinto var det de her elendige, relativt dyre lejespillere. Med Ghisolfi ligner det at det bare bliver big spending og at man istedet for at finde nogle value for the money typer med stort potentiale, bliver malket på at hente spillere som nærmest kunne ende med at være Eldor, Aouar og Solbakken om igen…

Og den største bekymring må være at man spænder buen for hårdt og i juni 2025 bliver truppen så flået fra hinanden igen fordi man at tvunget til at sælge pga ffp. Og der står man så pludselig og mister sæsonens spillere som har fået et gennembrud, og står tilbage med dyre overskudslagervsrer man ikke kan sælge igen… igen

Igen

Det lugter lidt af ar historien gentager sig. DDR har garanteret en plan, men når Soule bliver langtidsskadet i kamp 1, Dovbyk ikke kan ramme målet i Italien om så Le Fee bare ikke havde klassen, så kommer det til at se komisk ud.

Starten på sæsonen bliver altafgørende, hvis disse handler gennemføres. DDR har en plan, ja, men alligevel nytter det ikke at man står med 7 point efter 6 kampe… med de midler til rådighed skal der præsteres bedre fra starte

Romaneren
1631 indlæg.
d. 26. juli 2024

Altså, det KAN jo også gå godt, når man vælger at investere (mange) penge i forstærkning af de områder på et hold, som har brug for det. Og når det er typer, som træneren har efterspurgt. Det plejer vel egentlig at gå ret fint i de fleste klubber, når de arbejder på den måde, men som Roma-fan har man nok en vis form for transfer-PTSD.

DDR har allerede vist glimt af hvordan han kan få det her hold til at spille, og det var endda med en trup, der ikke var lavet til ham men til Mou. Så at ledelsen bakker vores træner op med pengepungen til indkøb af de typer, han efterspørger, er vel i princippet lykkeligt. Det bør da øge chancerne for succes.

Vi er 'heldigvis' heller ikke kun big spending - Dahl og Sangaré er unge og billige med stor upside, Matthew Ryan er hentet på en fri, Angelino var billig osv.

[Rettet af: Romaneren - 26/07/2024 - 12:18]

asromadk
3728 indlæg.
d. 26. juli 2024

Ja det var nok også lidt min pointe

Med den strategi og økonomi man lægger for dagen, så er selv top 4 vel for uambitiøst. Man skal kunne spille med om de tre første pladser med så tunge investeringer.

Og det er her kæden danser lidt og er tæt på at springe af for mig.

For enten rammer man den lige i røven, Dovbyk smadrer Serie A og bliver topscorer, Le Fee er en ægte stjerne i svøb der tager sidste skridt og Soule overhaler Dybala på holdkortet.

Der KAN ske.
Men det kan ikke være det andet som sker. At det bare ikke klikker og tunge investeringer har været forgæves.

To scenarie. Alt eller intet, enten er kimen lagt til er hold der kan tage scudettoen, eller også bliver det Classic Roma og DDR holder ikke til jul.

Jeg ved bare godt lidt hvilket scenarie min mave hælder til. Men ja, helt sikkert et Roma-transfer-ptsd der er på spil. Man har bare så svært ved at tro at de her spillere kan leve op til de prisskilte

Sund
1144 indlæg.
d. 26. juli 2024

Har hellere ikke set meget til Dovbyk, men man må sige han havde en god sæson sidst.
Så lad os håbe det er en angriber i form og med selvtillid, da vi virkelig har brug for en +20 mål angriber.

Jeg er egentlig godt tilfreds med transfervinduet so far, vi har fået/får nogle af de spillertyper vi har efterspurgt.

Dovbyk - en rigtig angriber der kan lave mål
Soule - hurtig kant der kan sætte en spiller af
Le Fee - dynamisk midtbanespiller

Krydret med unge Dahl og Sangara.

Men vi kan ikke blive ved med at have penge, så håber der snart der sælges lidt, da vi mangler at hente en del spillere endnu.

Jeg har høje forventninger til næste sæson og tror faktisk på en top 4 for første gang i mange år.

Romaneren
1631 indlæg.
d. 27. juli 2024

Jeg tror faktisk ikke, at jeg vil kalde top 4 for ‘for uambitiøst’ med de indkøb. Vi har misset top 4 seks år i træk - i mellemtiden er især Milan-klubberne blevet genoprettet som seriøse mesterskabskandidater hvert år, Atalanta er blevet rige på deres indkøbs- og salgsstrategi, og Napoli har vundet et mesterskab og har flere spillere, der enkeltvis vil kunne generere det samme indkøbsbudget, som vi har brugt indtil videre (Kvicha, Osimhen).

De millioner, som bliver brugt, er en nødvendighed for at kunne deltage som seriøs kandidat i top 4-ræset.

Pinto får meget røg mange steder, men hans arbejde med frie transfers har været absolut centralt for at sætte klubben i denne position, hvor vi har penge at bruge. Aouar lavede vi 12 mio euro på, Svilar viste sig at være en genistreg, og Ndicka ligeså - tænker ikke at nogen af de to ville ryge til under 25-30 mio euro. Det har givet os to stjerner til ingen penge - og et plus på minimum 50 mio euro, når de en dag skal videre. Det må trods alt kunne kompensere for en Shomurodov eller to!

Spændende at læse om Dovbyk, det virker umiddelbart ret seriøst med klubbens jagt på ham. Satme noget af en big money operation for en gut med én fænomenal sæson i La Liga (og to absolut middelmådige i Superligaen) bag sig. Ærgerligt at klubbens fantastiske talentarbejde ikke har kastet en ung 9’er af sig, som er værd at tro på.

I øvrigt fedt at læse aftalen om unge Pagano, som er blevet sendt på lån til Catanzaro i Serie B med købs-option på 2 mio og dertilhørende tilbagekøbsklausul på 2,4. Hvis man ikke kan finde spilletiden til Costa, Pisilli, Mannini, Darboe og Cherubini, så håber jeg at man vil kigge på lignende aftaler, så de ikke stagnerer.

[Rettet af: Romaneren - 27/07/2024 - 09:13]

Sund
1144 indlæg.
d. 27. juli 2024

Er rimelig sikker på vi ender med at hente Dovbyk. Nu følger hans agent Roma, vores CEO mfl. og det er gået i vasken med Atl Madrid der nu går efter Sørloth.

Synes Dovbyk lige er et par år for gammel til den pris vi giver. Men kan kan rykke en del for os de næste mange sæsoner hvis han viser sig at være en rigtig goalgetter.

Men er optimistisk og bare taknemmelig for vi endelig kan bruge penge igen, og vi hentet start-11 spillere.

vildt at hente ham til den pris uden at sælge først, hvor kommer pengene fra??

[Rettet af: Sund - 27/07/2024 - 12:16]

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 27. juli 2024

Vi har “kun” tabt 115 mill seneste regnskabsår sammenlignet med 229 mill forrige år. Løntunge spillere som Patricio og Spinnazola er væk samt salg af diverse spillere

Romaneren
1631 indlæg.
d. 27. juli 2024

Løntunge spillere ud (Lukaku var heller ikke gratis at have rendende) - ren plusvalenza på Aouar-transferen - Frattesi-klausulen casher vi ind i denne sæson da Inter lejede ham af Sassuolo med købsobligation (7-8 mio euro bliver det til) - og Calafiori-klausulen kan endda tænkes at være lige om hjørnet og også være på 8-9 mio euro, så der kan komme endnu mere at forsøde transfermarkedet med! Eksempelvis spanske Pubill til højre back

[Rettet af: Romaneren - 27/07/2024 - 22:44]

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 28. juli 2024

Nogen der kender noget til Samuel Dahl?

asromadk
3728 indlæg.
d. 31. juli 2024

Et klassisk roma scenarie kunne ske nu

Man ødsler 35-40 mio ud på en angriber (dovbyk) som bare ikke slår igennem.
Tammy ryger til Milan i en skod handel for Roma og ender som topscorer under service af Leao, hvorefter han ryger til england for 110 mio euro.
Imens man ikke kan komme af med sin egen dyrtindkøbte angriber igen

Jeg er stadig en smule i chok. Synes man tager en kæmpe chance med at hente Dovbyk - eller Sørloth for den sags skyld - når vi taler så mange penge.

Jeg har svært vef at forstå at man på på scouting niveau ikke kan finde en anden spiller fra fx en af de mindre ligaer, som man kan få billigere)

Begriber ikke hvorfor man skal bruge næsten 40 mio euro på en spiller der måske nok er på sit peak, det kan nærmest kun gå ned af bakke hvis man kommer som liga topscorer og med kæmpe prisskilt.

Man burde have gafket roberto piccoli i stedet, samme type, og så kunne han have spillet sig helt varm under DDR
… kæmpe pres på Dovbyk hvis man lander ham. Og man har bare ikke gode erfaringer med det i Rom

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 31. juli 2024

Tror heller ikke på dovbyk. One season wonder. Hent giménez i Feyenoord

ASRMichael
387 indlæg.
d. 01. august 2024

Dovbyk virker til at være done deal.

Der er en grund til at vi kan hente en La Liga topscorer fra La Liga og det er at de andre store klubber ikke kan se andet i ham end han har været netop en one season wonder for et hold der overraskede alt og alle.... Det her er et KÆMPE sats som jeg frygter flopper for vildt desværre.

Men okay okay han må da vide hvor målet står :)

Arsi
716 indlæg.
d. 01. august 2024

Jeg synes godt nok folk er hårde imod Dovbyk. At sige at han har haft en god sæson er sgu vildt. Han har været i Dnipro i Ukraine i 3 år før Girona.

Sæson 20/21 (Første sæson i Dnipro efter Sønderjyske): 24 kampe, 6 mål, 1 assist
Sæson 21/22 (Anden sæson i Dnipro): 17 kampe, 14 mål, 4 assist
Sæson 22/23 (Tredje sæson i Dnipro): 30 kampe, 24 mål, 4 assist
Sæson 23/24 (Første sæson i Girona): 36 kampe, 24 mål, 8 assist

Ja jeg ved det er den ukrainske liga og den er ikke så stærk som Serie A, men hvis han kan knalde mål af i Ukraine og efterfølgende blive topscorer i La Liga, så er jeg sikker på at han også bliver god for os. Måske ikek 24 mål, men jeg tror han kommer til at lave 15 minimum.

Det er altså en spiller der har bevist sig i de seneste par år. Jeg er da også nervøs over at vi bruger så skide mange penge og stadig mangler en del spillere til holdet, men vi må trust the process som Friedkin vel har sat i gang. De har gjort et rigtig godt arbejde i klubben indtil videre efter min mening og jeg ville hade hvis de solgte klubben videre.

Nu mangler vi vidst en venstrekant, højreback og midterforsvar. Jeg ved egentlig ikke hvad vi gør hvis Tammy ryger? Skal vi så have en back up angriber eller skal Dybala spille falsk 9'er?

Ud skal Eldor, Karsdorp, Ola, Zalewski. Hvis vi kan så synes jeg vi skal beholde Tammy faktisk. Giv ham en sæson til som indhopper og se om han kan få banket nogle bolde ind når han får chancen, for så står vi lige pludselig med en spiller vi rent faktisk GODT kan få 30 mio euro for

Romaneren
1631 indlæg.
d. 01. august 2024

Og midt i de seneste dages Dovbyk-cirkus er Soulé blevet præsenteret - han har absolut potentiale til at blive en af de helt store, men det virker også som en vild luksus at have både Soulé, Dybala og Baldanzi rendende. Men altså, efter de seneste års lidt magre transfermarkeder, så er det da en luksus, man tager imod med kyshånd!

Læste et sted, at vi sparer 50 mio euro om året alene i løn ved at have sagt farvel til Spina og Rui og alle lejesvendene (hvor især Lukaku ikke har været billig) - og så var Mou jo heller ikke gratis at have rendende.

Dovbyk er en stor chance at tage - men det var Tammy også, og det gik trods alt ret forrygende i første sæson - og taler rygterne sandt, så var hans skade i sidste kamp i sidste sæson det eneste, som afholdt ham fra at komme tilbage til Chelsea for 80 mio euro… Så det kan jo også gå godt med de større satsninger - og måske kan man argumentere for at Dovbyk er mere bevist end Tammy var. La Liga-topscorer for Girona er vel trods alt ret bemærkelsesværdigt.

Sund
1144 indlæg.
d. 01. august 2024

Jeg er fortrøstningsfuld med Dovbyk.
Tror han bliver en stor succes i Roma.
En brandvarm angriber i hans bedste alder (lige fyldt 27 år.

Belotti havde vist stabil målnæse i en svær liga som serie a og endda for et mindre hold. Men det faldt helt sammen for ham i Roma.
Dovbyk er jeg ikke nervøs for samme tørke.

Synes det er fint vi giver et stort beløb for en god spiller i stedet for alle de halvløsninger vi ofte har kørt med.

Spændende hvad næste mål er - Friedkins må i luften igen i deres privatfly

asroma87
3280 indlæg.
d. 01. august 2024

Jeg synes også Soule og Dovbyk er kanon transfers. Og især fordi at de KUN ville til Roma.

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 03. august 2024

Vi nærmer os Theate - nogen der kender noget til ham??

Bellanova forhandler vi også med.

Godt nok et vildt vindue vi har gang i.

C. Panucci
207 indlæg.
d. 04. august 2024

Kan vi ligefrem være ude i en gedigen genistreg fra klubben, hvor Chiesa, grundet manglende tilbud fra PL og Juves afhængighed af at komme af med ham, resulterer i en Lukaku-like signing sidst i vinduet for en spotpris (der nævnes, at Juve måske vil gå helt ned til 15 mio Euro med en gedigen sell-on-fee)?

Rygter fra Torino siger, at Bove kan være på vej til Fiorentina med en tilbagekøbsklausul, hvilket skulle frigøre penge til Bellanova (10 MIO+Zalewski) evt i en leje-for-leje med 3 mio på bordet til Torino og en købsoption på begge spillere.

Shomurodov til Cagliari som en del af Prati-handel.
Zalewski til Torino som en del af Bellanova-handel.
Karsdorp, Darboe og Solbakken afsted for lukke-huller-beløb.

Det ville være drømmescenariet.

Jeg kan ikke se meget fidus i at sende Bove (der er sååå meget potentiale i den knægt!) og Abraham (så skal vi jo have en erstatning og det bliver vel Maldini/Pinamonti-like?!) ud.

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 04. august 2024

Torino forlanger 25 mill euro for Bellanova så det sker næppe. Bare vi ikke ender med Calabria!

Romaneren
1631 indlæg.
d. 05. august 2024

Bellanova kan vi godt få ned i 10-15 mio euro + Zalewski.

... Hvis det her vindue ender med, at Bellanova og Chiesa også kommer til, så ville det være vanvittigt flot på alle tænkelige niveauer, nærmest uanset hvem der skal ud. Men håber da, at det ville blive Zale, Karsdorp og Darboe. Smalling ville være den ultimative at slippe af med, men der må trods alt være en grænse for heldet et sted.

Sund
1144 indlæg.
d. 05. august 2024

Håber inderligt på Bellanova og meget gerne med Zalewski i bytte.

Bove rygtes til Fiorentina for 12-13 mio EUR.
Ham vil jeg meget gerne beholde, men jeg tænker at han selv gerne vil have en mere fast spilletid på et hold.
Alligevel synes jeg prisen er lige lav nok.

Og helt enige i at vi helst ikke må ende med en spiller som Calabria.

Ser ud til vi kører med Angelino på LB, og det er egentlig fint nok for mig.
Tidligere har det været vildt vigtigt at have en back der kunne udfordre direkte ala Spinna.
Men med det nye system med kanter er der ikke helt det samme behov.
Og Angelino kan virkelig smække nogle gode indlæg, der kommer Dovbyk til gode.
Så må vi se om Dahl kan bide sig på holdet og udfordre Angelino - sundt med konkurrence.

Arsi
716 indlæg.
d. 05. august 2024

Bellanova lavede 7 assist sidst sæson for Torino. Jeg er fuldstændig sikker på at hvis han spiller på vores højre back i denne her sæson, så kommer han til at ligge rigtig mange assist til Dovbyk. Ønkesigning!

Udover det kigger på mod venstre kanter også. Håber virkelig vi kan få skibbet noget af dødvægten væk fra det hold (Eldor, Zalewski, Kumbulla, Solbakken og måske endda Smalling). Så kan vi hente nogle bedre spiller til de positioner. Nu er vi jo igang med at splashe penge rundt omkring, så hvorfor stoppe her? :D

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 09. august 2024

OL finalen: køb Doue i Rennes til venstre kanten og hold os væk fra Badé. Sejler rundt i det franske forsvar

9000 ROMA
5 indlæg.
d. 10. august 2024

Fedt at læse, at Bournemouth har meldt sig ind i kampen om Tammy efter rekord-salget af Solanke til Spurs. Det kan næsten kun være med til at presse en evt. salgspris op.

Om Tammy bør sælges eller ej kan der jo være delte meninger om. Personligt håber jeg på et snarligt salg, da han i min optik får vanskeligt ved at levere et stærkt comeback i Roma fra bænken. Jeg formoder at Dovbyk bliver et klart førstevalg i startelleveren -Tammys semi-spektakulære spillestil kræver stor selvtillid, hvilket igen kræver fast spilletid...meget gerne som førstevalg. Derudover er Tammy en stor post på lønningslisten, hvilket samlet set får mig til at ønske en snarlig afgang.

Venstrebacken Jan Oliveras fra primavera-holdet er lejet ud til Zagreb, der betaler den fulde løn og desuden har sikret sig en købsoption på halvanden millioner euro. Roma nappede Oliveras fra Barcas U16 hold i 20/21 sæsonen for 130.000 euro så skulle en endelig handel stadfæste sig, er der en procentuel fortjeneste på handlen. Hvis ikke må vi formode at Jan får nogle værdifulde erfaringer og god spilletid med sig, fra opholdet i Kroatien.

Sund
1144 indlæg.
d. 14. august 2024

Hvad siger i om rygtet at Roma forsøger at presse et Dybala salg igennem?

Dybala er uden sammenligning vores bedste spiller og er en kæmpe fanfavorit.
Det ville virkelig være at pisse på ham, hvis man presser et salg igennem.

Når det nu er sagt, kan jeg godt se perspektivet fra klubbens side - en smule.

Hvad kunne tale for et salg, hvis man ser det lidt oppefra og gemmer følelserne væk?
- Cash-in på en 30 årig der er i højrisiko for skader
- Frigøre midler til nye investeringer ved besparelse af stor løn + transfersum
- Vi har vel LP7 og Baldanzi liggende klar i rollen som 10'er (hvor skulle de spille hvis Dybala var klar?)
- Passer fint med den nye strategi --> af med løntunge og aldrende spillere

Jeg tror ikke på det kommer til at ske, han virker til at trives alt for godt i Rom.

Hvad er jeres holdning?

mexes
2516 indlæg.
d. 14. august 2024

Det lyder til at handlen er tæt på. Godt nok chokeret over det. Ikke at jeg ser Dybala som uerstattelig, men jeg kan ikke forestille mig at der er linet en stor erstatning klar. Vi sælger vores bedste spiller så tæt på sæsonstarten. wtf. Og hvem kommer ind i stedet, Boga fra Nice? Nej Nej.
Desuden er vi på vej til at gå med Saud Abdulhamid på højre back. Skrækkelig transfer dag...

9000 ROMA
5 indlæg.
d. 14. august 2024

Jeg håber virkelig blot, at det er rygter skabt i medierne på baggrund af De Rossi's udtalelser om, at "ingen spillere er usælgelige i Roma - ej heller Dybala" samt de konkrete bud, der har været fra Saudi.

Et Roma uden Dybala - uanfægtet transfer-strategi - er et fattigere Roma... akkurat som det var/er det uden Totti!

Får dog bange anelser når "rygtet" også florerer hos Fabrizio Romano:-(

[Rettet af: 9000 ROMA - 14/08/2024 - 14:22]

Romaneren
1631 indlæg.
d. 14. august 2024

Havde virkelig heller ikke forestillet mig et salg af Dybala - men det forlyder, at det også er på baggrund af, at De Rossi allerede er blevet så vild med Soulé, at han vil spille ham på Dybalas plads.

Jeg ville også ultimativt være ærgerlig over det, han bringer noget star quality til projektet, og han er unægteligt fantastisk, når han spiller. Omvendt er han over 30 og ofte skadet, hvilket nok ikke bliver bedre med alderen.

Kan man skyde ham afsted til Saudi for 15-20 mio euro, så er det jo også et overordentligt godt capital gain på en fri transfer, og hans løn er (selvfølgelig!) blandt de tungeste. Objektivt set er det nok godt for klubben at skyde ham afsted, hvis man kan få et højt beløb for ham - og ledelsen må jo drive klub efter hvad der er objektivt bedst og ikke efter hvem der er fan-favoritter. Men Roma vil føles fattigere uden Dybala, i hvert fald indtil Soulé skinner igennem og tryllebinder os alle.

... Begynder også at læse flere rygter om at vi forsøger et salg af Cristante - det vil nærmest være mere overrasskende, end hvis Dybala smutter! :D

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 14. august 2024

Dybala vil være savnet men manden er jo skadet halvdelen af sæsonen. Kan ikke sammenlignes med det hul Totti og DDR efterlod.
Sælg ham for 20 mill euro. Jeg tror på Soule er en sindssyg signing

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 15. august 2024

Vi går efter Chiesa hvis Dybala siger ja tak til det monster tilbud fra saudierne
Løn 80 mill euro for 3 år…

Sund
1144 indlæg.
d. 15. august 2024

Vil være ked af at skifte Dybala ud med Chiesa, som rent prismæssigt bliver tæt på en 1 til 1 erstatning

asromadk
3728 indlæg.
d. 16. august 2024

Det bør være en no brainer. Kan godt forstå klubben. Synd for Dybala der egentlig ikke fortjener at blive presset sådan ud, men sådan må det være. Penge i kasse og skære så tung en lønning væk, det er den økonomisk kloge beslutning. Uden tvivl

Spørgsmålet er så om man tager en økonomisk klog beslutning på bekostning af det sportslige - jeg hælder til nej.

Slet ikke

Man har hentet den unge prodigy med fart i støvlerbe

DDR ønsker fart på kanterne, hvorfor man fx også er efter sådan en som Boga. Bogs og Dybala kunne næsten ikke være mere forskellige “kanter”

DDR har nok haft rigtig svært ved at se hvordan han skal bygge noget op som Dybala kan være en del af (og guderne skal vide det er klogt at man ikke bygger et nyt fundament op omkring Paolo…)

Alt i alt trist situation, han fortjener en rigtig stor portion respekt for at have valgt Rom. Tænker han havde en del andre muligheder.. men timingen imod han lige nu. Skader, økonomi, nyt projekt /taktik. Derfor må han videre til økonomisk gavn for klubben.

Jeg vil gå så lang som til at sige man tager en beslutning der ikke ligner Roma.. det klassiske roma scenarie er at brænde inde med ham og ikke rigtig kunne få noget ud af pga taktik og skader.

1

bobo
107 indlæg.
d. 16. august 2024

Håber sku han bliver.

Han er jo en stjerne i roma!
Sælger mange trøjer!
Blandt de bedste spillere i serie a….
Der skal nok blive massere kampe til både ham og Soule.
Så kan man sælge ham til Saudi league næste år, hvis Soule virkelig er så god.

Og saudi… så vil jeg hellere have han skifter til Milan eller West ham.
Simpelthen en for lækker spiller, til at trille bold i lorteliga....

Ikke i år!

Romaneren
1631 indlæg.
d. 16. august 2024

@asromadk synes jeg har fuldkommen ret i sit indlæg - ud fra alle objektive kriterier er det rigtigt at skyde ham af nu her. Og jeg vil endda gå så langt som til at sige, at jeg ikke synes det er synd for ham - han har haft en fantastisk tid i Rom, er blevet hyldet som den absolut bedste spiller i en europæisk storklub og er på den måde blevet relevant igen ift hvad han var, da han var i periferien af Juve-mandskabet. Han kunne ikke være kommet til en bedre klub for ham end Roma, og jeg tror at Dybalas største ønske efter sit Juve-exit var at føle sig værdsat og vigtig. Og det har Rom fået ham til fra første dag, hvor han blev hyldet foran det firkantede Colusseum i EUR.

Inderst inde håber jeg dog også, at han lige bliver i en sæson mere - og jeg tror også, at Dybala, Paredes og Soulé har kigget hinanden i øjnene og lovet, at de tager en sæson sammen inden Paredes skal hjem til Boca og Dybala skal videre. Dybala var absolut central for at få sin kammerat Soulé til Rom, så ville være mærkeligt hvis han selv ville smutte lige pludselig. Tag en sæson mere som luksusspiller i Rom, og så kan vi skyde ham til Saudi næste sommer for et lavere beløb, end vi ville gøre nu (rygterne siger 16-18 mio. euro nu - vi kunne tage 8-10 stykker til næste sommer) - til den tid er han 31, og med de glasben er det sikkert karriereforlængende for ham at trille bold i Saudi. Selvom jeg er fuldstændig enig i, at der er absolut ingen charme i at spille for beskidte oliepenge i den liga. Men for en gangs skyld ville det Saudi-lorteprojekt blive til vores økonomiske fordel og ikke kun alle andres.

Ingen fodbold- eller Roma-romantiker kan ønske Dybala ude af Rom - men på alle andre parametre end de følelsesmæssige, der giver det mening.

... I øvrigt en strålende aftale med Empoli om Solbakken. Han kan få vist sig frem 'hjemme' i Serie A på et hold, hvor truppen er tilpas svag til at han burde få fast spilletid (men spillestilen offensiv nok til, at han kan shine). Hvis det går godt, så spiller han sig enten ind på Roma-holdet næste år eller som minimum lidt op i værdi - og hvis det går skidt, så er vi endegyldigt sikre på, at der nok aldrig kommer noget brugbart ud af ham på det her niveau.

C. Panucci
207 indlæg.
d. 17. august 2024

Puhh, jeg synes det er en hård rygtemorgen.
Vi kan potentielt gå fra et fremragende vindue, til et puuuhhha-vindue. Ja, om måske kan det endda nå at vende en omgang mere.

Dybala til Saudi, Abraham til West Ham, Bove til Everton og Kumbulla til Espanyol.

Så mangler vi altså pludselig noget kvalitet og ikke blot fyld efter Eldor, Nissen-Kristensen mv.

Så er vi pludselig temmelig tynde i det, synes jeg.

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 17. august 2024

Jo men tænker vi har lagt en plan for bredden når de 4 er sendt afsted?!

C. Panucci
207 indlæg.
d. 17. august 2024

Hvis de fire ryger, så er det jo ikke ren og skær bredde, vi er ude i. Man kan selvfølgelig argumentere for, at Soule/Baldanzi er netop er hentet ind fordi Dybala ikke holder evigt. H´Men helt seriøst, hvem er så back-up til Dovbyk? Der skal altså noget seriøst ind. Bove er ligeledes en absolut kvalitativ rotationsspiller pt og jeg håber virkelig, det maksimalt bliver et lån for sikret spilletid og så må vi hente en "billig" breddeerstatning ind såsom Praet, Sergi Roberto eller lign. ift Kumbulla, så satser jeg simpelthen på, at det bliver til en opgradering med fx Theate.

Så altså, stik mig Bellanova og Theate (kæmpe dollars, men det må være Abraham/Dybala-penge), Praet/Sergi Robeto til midten (fri transfer) og så er jeg pt helt blank ift en løjtnant til Dovbyk...

Romaneren
1631 indlæg.
d. 17. august 2024

Det er pudsigt - da DDR kom til var jeg ikke voldsomt optimistisk, men jeg tænkte, at i det mindste var vi så godt som garanteret, at Bove ville blive færdigudformet som en sand DDR junior og cementere sig på Romas midtbane. Jeg fatter stadig ikke, hvordan Bove og DDR ikke kan klikke helt perfekt. Det virker som sådan en no brainer, særligt efter at han vel nærmest var bedste mand i sidste periode under Mou, men det har bare ikke fungeret. Enormt ærgerligt - men altså, Bove skal ha' spilletid, og hvis ikke kan han få det i Roma, så må han videre for en stund. Men man er for dum, hvis ikke man sætter en tilbagekøbsklausul ind.

Kumbulla med mulighed for fast spilletid i La Liga virker også som en god mulighed, omend man kan frygte, at de mere tekniske spanske hold kommer til at løbe i cirkler omkring ham. En PL-oprykker, Championship-tophold eller en Bundesliga-bundklub havde været et bedre match umiddelbart.

Hvis Dybala og Tammy ryger, så ryger de begge to for halvstore penge - og sparer os for store penge på lønkontoen. Så selvfølgelig kan der komme kvalitet ind, hvis de ryger. Ellers får de ikke lov til at gå.

Uanset hvad er timingen i det lidt uheldig - dyre (nøgle)spillere som Tammy og Dybala ryger, og uanset hvor god kvalitet, man erstatter dem med, så har de jo glippet hele pre-season og er bagefter på den måde.

Jeg tror ikke at Dybala og Bove vil blive erstattet 1:1 - det virker som om, at DDR ser Pisilli som manden, der skal tage Boves plads i truppen, og Soulé spiller Dybalas plads, så der er erstatningen allerede hentet ind. Unge Joao Costa har også fået ret meget spilletid på kanten i pre-season og har slet ikke rygtedes videre, så hvis Dybala ryger tror jeg vi får en opgradering på venstre wing (Chiesa...) og Costa som backup på kanterne.

Hvis Dybala-Tammy-Bove-Kumbulla ryger og vi får Chiesa-Theate-Bellanova og en billig backup-angriber ind i stedet, så tror jeg ultimativt, at jeg er for. Og altså, Shomurodov er jo stadig i truppen, så der er jo en backup-9'er. Måske ikke den mest overbevisende af slagsen, men han er der da.

[Rettet af: Romaneren - 17/08/2024 - 10:06]

asromadk
3728 indlæg.
d. 17. august 2024

Lidt en dyr type, men Bayern vil eftersigende af med Leon Goretzka.
Jeg tror han kunne dominere rimelig solidt i serie a faktisk.

Men nok for dyr og alder måske til den kedelige side ift at bygge noget nyt op.

Bove ud forstår man ikke…

Jeg synes Eldor er faldet så meget i værdi at det giver bedre mening at beholde ham. Han kan altså sagtens være backup for Dovbyk og evt spille kant… han er på en eller anden måde det største mysteriun i mange år. Viser ekstremt lovende takter, hentes for et massivt beløb og spiller som jeg hurtig det nogle rigtig gode kampe i pre-season: og så går det bare helt i stå og ingen træner virker til at have fidus til ham…
Han besad nogle kvaliteter da man hentede ham, og hvis DDR kan hjælpe ham på rette spor, synes jeg det giver mening at lade ham indgå i truppen næste sæson.

https://youtu.be/4Gwvt2s8sT0?si=utZXxM5A2tJz4CJy

Måske han endda på sigt kunne omskoles til en (ekstremt) offensiv mezzala i stil med Mikhi, der i den rolle var som gammel vin på nye flasker

Kumbulla er svær, for det er nu at han skal ud og være fast mand, hvis det skal blive til noget. Og passer nok bare også elendigt ind i DDRs taktik med højbagkæde og fuld risiko… eneste bekymring er om vi overhovedet har den type.. mancini og Ndicka frygter jeg man overvurderer en smule ift om de kan spille sådan.. Ndicka har set rigtig skidt ud nogle gange når det går for stærkt ned bag ved ham.. her var Mourinhos analyse ihvertfald klar: siden Ibanez har man ikke rigtig haft materialet til at spille med høj bagkæde..

Mener dog at huske Theate som en type som ville passe godt ind der. Bade ligeledes. Så de typer man rygtes med passer ind i systemet med høj bagkæde.. det er da altid noget

bonus:
- virker som ekstremt godt arbejdet af Roma på Kumbulla, som tjener en del så vidt jeg husker det. Espanol tager ham på tørt lån uden nogen option - og de dækker den fulde løn.
--> Ideelt kommer han til at spille på et hold som står relativt dybt og skal forsvare for det meste, hvor han kan komme til sin ret. Hvis vi så er heldige, så spiller han en kanon sæson i Espanol som sikkert ligger i den kedelige ende af tabellen og derfra har han hævet sin værdi. For det havde været synd at smide en eller anden option på 5-10 mio euro oven i hatten, hvis han så viser sig ekstremt flot frem.

Rigtig god løsning for alle parter - Espanol får også en spiller som potentielt kan være rigtig god for dem alt efter hvilken taktik de skal spille...

Bonus 2
Bove har vist fået trøje nr 8. Så lad os nu se om alle rygterne ikke mere handler om at der er interesse for ham end at klubben har en reel interesse for at han smutter. Det er vel sådan en “lytte til bud” situation som er stukket lidt af. Han skal forhåbentlige ingen vegne

[Rettet af: asromadk - 17/08/2024 - 14:51]

asromadk
3728 indlæg.
d. 19. august 2024

Man må bare lette på hatten for Atalanta der kan på gang vider hvordan det skal gøres.

Stærkt koncept som man køber spillere ind til. Retegui og Brescianini og bum bun 2 hver i sikker 0-4 sejr.

Det er som om man overkomplicerer det nogle gange. Atalanta scouter spillere så absurd vanvittigt godt ind til deres koncept, til deres taktik.

asroma87
3280 indlæg.
d. 20. august 2024

Enig! I stedet for Le Fee og Dovbyk skulle man have gået efter disse spillere. Spillere som kender serie a, sproget, kulturen osv.
nu henter vi en eller anden udenlandsk back jeg ikke kender, hvorfor ikke hente Bellanova???

Ryger Dybala, så kan jeg slet ikke se hvordan vi skal komme i top 4. Og tænk lige over dette, havde Dybala brændt den kæmpe chance Pellegrini havde i weekenden??? Nej det tror jeg nemlig heller ikke. Dybala som 10er ville være vejen frem og så giv ham nr 10 samtidig. Den bedste spiller i klubben siden Totti

asromadk
3728 indlæg.
d. 20. august 2024

Her til formiddag rygtes det at Dybala har accepteret aftale

Objektivt set den korrekt ting at gøre fra klubbens side. Han kunne næppe bære holdet over 38 kampe alligevel.

Mod Cagliari var det dog bare tydeligt at der er Dybala - og så er der alle andre… man lignede et hold som kommer til at skulle bruge rigtig lang tid på at finde flowet. Og kan ende helt galt for DDR og klubben i et scenarie der hedder 1) Dovbyk scorer bare ikke, 2) Soule kan ikke forløse talent og levere slutprodukt, 3) Zalewski bliver ved med at spille kant. Den perfekt opskrift på en placering som nr 12 og DDR fyret om 2 mdr.

asroma87
3280 indlæg.
d. 20. august 2024

Hvis Dybala ryger, så håber jeg at vi henter Chiesa ind til venstre kanten. Han er lige det vi mangler, for at offensiven er komplet, efter min mening.

asroma87
3280 indlæg.
d. 20. august 2024

Nu køber Atalanta Bellanova...

Romaneren
1631 indlæg.
d. 21. august 2024

Rygterne siger nu, at Dybala har accepteret Saudi-tilbuddet på i alt 75 mio euro - og nu vil klubben så tilbyde Roma en sum på… 3 mio euro med mulighed for bonusser, så prisen kan stige til 5. Vanvid. Det ville alligevel være årtiets dårligste købmandskab at få under 5 mio euro for at sælge en top-top-spiller til Saudi-Arabien.

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 21. august 2024

Hvis det sker så er vi jo den største joke!!

asromadk
3728 indlæg.
d. 21. august 2024

Det her transfervindue har efterhånden potentialet til at blive sådan et klassisk roma-vindue hvor man får brugt pengene helt forkert. For mange og forkert.

Gad vide hvad man kunne få af odds på at DDR er væk om 6 mdr - og den nye træner kan på ingen måde bruge Dovbyk til noget...

asromadk
3728 indlæg.
d. 21. august 2024

Problemet med Dybala er at man har sat sig selv i en position hvor man ikke rigtig kan forhandle. Man har tydeliggjort det semi-offentligt at han ikke indgår i planerne og så ligger det i kortene at han er for dyr at have rendende rundt.

Så man ender nok med at blive trynet på prisen for ham - blot fordi køber ved, at Roma død og pine vil af med ham.

Synd. Synes man har gjort mange ting forkert de sidste par uger... Kunne man virkelig ikke lige have givet Tammy de første 2 kampe inden man lukkede en handel med en ny angriber?.. det virker hovedløst at købe en dyr mand til en plads man allerede har en dyr mand på, alt medens man ikke får hentet den højreback og den kant, som man i endnu højere grad har brug for.

Ghisolfi dead man walking inden vinduet overhovedet er lukket. sådan føles det, når man kender byen og klubbens supportere. Der er ingen nåde på en eller anden ligegyldig franskmand, når storindkøbet efter 10 kampe endnu ikke har scoret og man sidder med en følelse af at pengene er blevet spildt på de forkerte ting..

Puha det er nogle hårde dage, håber jeg tager fejl - men tror allerede grundstenen er lagt til at det ikke kommer til at fungere.

DanieleTotti
845 indlæg.
d. 22. august 2024

Virkelig ærgerligt med Dybala, men man skal spørge sig selv om han kan bære holdet? Magien er der men han er også en omvandrende skade, der kan misse en måned ved at sparke et straffespark. Kan han bærr holet til Champions League ?

Kan Dybala bære holdet med Cristante, Zaleewski, Celik/Karsdorp i startopstillingen og Djaló som reserve til Champions League.

Eller er holdet måske bedre stillet ved at hente 5-6 andre spillere for det økonomiske frirum Dybala efterlader og gøre det mere komplet ?

Og så kan man ikke rigtig forelsket sig i Atalanta og skælde ud på Ghisolfi. Atalanta's rejse er utrolig, men jo også et produkt af kontinuitet over mange år. Så skal vi ikke skifte sportsdirektør og træner hele tiden.

Atalanta er forblændende, men hvad har de egentlig opnået mere end os? Europa League? Vi har vundet Conference og var tæt på Europa League sejr.. det er heller ikke fordi de har brændt ligaen af med Cl hvert år og scoudettoen, trods alt..

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 22. august 2024

Jeg vil hade at se Dybala blive solgt for 3-5 millioner! Men giver det plads økonomisk til at hente 4-5 spillere til at forstærke holdet kan jeg måske gå med til det, alt afhængig af hvem vi henter.
Problemet med Dybala er at han sjældent er i absolut topform pga. de uendelige skader.
Men det vil give nogle seriøse bølger hos tifosis at sælge vores største stjerne, trøjen der sælges klart flest af.

Atalanta er jeg blevet SÅ træt af. Uanset hvem de henter ind går de direkte ind på holdet og præsterer fra 1. minut. Det er hvad kontinuitet kan, samme træner i 9 år og samme system, hvor vi sejler rundt og ender på 6. pladsen mens Atalanta spiller CL!! Ja jeg byttede gerne vores miserable sæsoner med deres!

asromadk
3728 indlæg.
d. 22. august 2024

Sagen med Atalanta er bare at det er for letkøbt at sige det handler om kontinuitet…

Det handler om at man gang på gang henter eb sportsdirektør som går igang med at forsøge at “præstere” og skabe et eller andet fra scratch… Le Fee, Assignon osv. Fine spillere jaja

Men hvorfor overkomplicerer man det

Det er ikke raketfysik at konkludere at Retegui kunne være er godt bud på en angriber til at supplere Abraham.
Det er ikke verdens sværeste ting at se at Samardzic, Bresciannini og Bellanova er gode bud på spillere som ville kunne gøre Roma bedre..

Altså hvad laver man dog? det er som om man har modtaget forbud mod at hente mere end max 1 spillere som kender ligaen og landet.. i dont get it

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 22. august 2024

Det skyldes måske at Ghisolfi ikke kender ret meget til serie A og hellere vil hente middelmådighed fra primært Ligue 1 i Frankrig men giver det helt ret i at Bellanova og Retegui lå til højrebenet...

DanieleTotti
845 indlæg.
d. 22. august 2024

Hvis de kun vil give 3 millioner euro for Dybala så bør klubben sgu kræve at de også tager Karsdorp, Cristante, Shomurodov, Smalling, Zalewski og Abraham med til den pris. Ellers virker det helt urimeligt...

AndersRoma
1007 indlæg.
d. 22. august 2024

DYYYYYYBALA!

Sund
1144 indlæg.
d. 22. august 2024

Ja tak. Dejligt han afviste olie pengene.

Nu skal han bare ind på den 10’er rolle fra start og trylle med Soule på kanten.

Ser dog lidt skidt ud med at få skudt vores dødvægt afsted her slut på transfervinduet

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 22. august 2024

Fuck hvor er det en vild drejning efter han sagde farvel til klubben tidligere i dag!!
Men fed følelse jeg fin da jeg læste det
Nu bliver vi mestre ;))

Romaneren
1631 indlæg.
d. 22. august 2024

Hahaha. Hold kæft et cirkus.

Men et Roma med Dybala vil altid være mere spændende at se på. Og et Roma med Dybala og Soulé i spilhumør kan blive fremragende.

Den argentinske akse vil sgu blive og vinde et trofæ sammen i Rom! Skønt!

C. Panucci
207 indlæg.
d. 23. august 2024

Hold kæft, hvor er det voldsomt, det her. Klassisk emotionelt Roma fan-liv.

Men av altså, Godt nok synes jeg at vores vindue, især offensivt har noget pondus, men med Juves indkøb og især Atalanta, så bliver det godt nok svært. Atalanta står, for mig, klart som vindere af markedet pt. Vi kan jo selvfølgelig håbe, at Retegui ikke løfter sit spil yderligere (han er altså ikke bedre end udmærket) og at Bellanova så mere var en stjerne på et middelmådigt hold, men ikke holder når det virkelig går for sig, over længere tid. Atalantas Iturbe, om man vil..

Men altså, den højreback og så garderingen til midterforsvaret. Jeg har et stillehåb om, at den engelske ufokigger er skadesfri og klar, han har altså stadig noget af den nødvendige fart til en højere linje og så drømmer jeg egentlig om Matteo Prati til at gøre midtbanen komplet. El Shaarawyy bliver instrumental i denne sæson, det er jeg sikker på. Men altså, jeg krydser sgu fingre for at Zalewsksi byttes ud med Chiesa og at der virkelig prioriteres den højreback. Assignon, ja fint nok - håbet er lysegrønt, men hvor savner jeg dog den her Panucci/Maicon-agtige signing. Giv mig noget tryghed, bare lidt...

Romaneren
1631 indlæg.
d. 24. august 2024

Best case for den sidste uge af markedet:

- Zale til PSV for omkring 10
- Tammy til West Ham for 20-25
- Smalling og Karsdorp ud for hvadend vi kan få. Vi skal bare spare de lønkroner.

- Danso ind til CB
- En farlig VW ind, enten den unge belgier eller Chiesa til spotpris som den helt vilde signing
- En højre back med bedre niveau end Celik ind. Hvis det er ham Abdulhamid, så er han velkommen. Hvis det er Assignon, så er han også velkommen.

- Ingen rører ved Bove

C. Panucci
207 indlæg.
d. 26. august 2024

Vi kan godt smide ca. 25 mill efter Kevin Danso, til en position hvor vi også har Ndicka, Mancini og Smalling, men det var umuligt at finde 20+ til Bellanova på en position, hvor bedste bud i klubben pt er Bruno Conti?!

Romaneren
1631 indlæg.
d. 26. august 2024

Frattesi-rygterne blusser op igen nu - dem har vi brændt os på før, men denne gang kommer de i form af en regulær feberdrøm: Frattesi i bytte for Cristante og en lille sum.

Det ville gøre så meget godt for vores midtbane med noget fart og dynamik. Og jeg bryder mig faktisk meget om Cristante, han er ekstremt pålidelig og tydeligvis professionel, han spiller overalt hvor han bliver bedt om. Han er en konstant, og jeg forstår godt hvorfor adskillige trænere (og landstrænere) har valgt ham til. Men det er så tydeligt, at vores forsvar og angreb overhovedet ikke er forbundet, fordi midtbanen ikke hjælper nok. Og til at løse dét problem er Cristante for langsom og laver for mange afleveringer tilbage i banen.

Der skal mere boks-til-boks og eksplosivitet ind a la Radja - og Frattesi er perfekt til den rolle i stedet for at sidde på bænken i Inter, fordi Mikhi stadig er for dygtig (og i øvrigt i en alder af 35 stadig spiller hele kampe fast i startopstillingen for et italiensk mesterhold, hvor han pt henviser netop Frattesi og Zielinski til bænken. Ham kunne vi nok have givet de to års forlængelse, som han bad om)

[Rettet af: Romaneren - 26/08/2024 - 10:52]

Arsi
716 indlæg.
d. 26. august 2024

Min ven der er Juve fan har sendt mig et billede hvor der bliver bekræftet at Danmark kommer til st sende Serie A og det skulle være TV2 igen!!!
De har forhandlet 2 år på plads. Så fedt!!

asroma87
3280 indlæg.
d. 26. august 2024

NICE!!!!

DanieleTotti
845 indlæg.
d. 26. august 2024

"I need a physical midfielder, I would like to have many players who are physical, because today’s football is physical. The coach must be good at making the team look fluid and technical, you can teach a physical player to play football, you can’t teach him to go fast if he doesn’t have the physique.”

Er det direkte oversat at Cristante er et lost case? :)

ASRMichael
387 indlæg.
d. 27. august 2024

Hvem ind i h..... er Saud Abdulhamid????

Altså han kan da kun overraske må man sige - tænker ikke der er nogen som helst som har kendskab til ham?
Men umiddelbart en højre back.

asroma87
3280 indlæg.
d. 27. august 2024

Har vi overhoved købt 1 eneste italiener i dette vindue???

Sund
1144 indlæg.
d. 27. august 2024

Er også meget interesseret i om nogen kender Saud? Og har vi købt en Celik nr to?

asroma87
3280 indlæg.
d. 27. august 2024

Hvorfor købte vi ikke Bellanova?? Det fatter jeg ikke. Så lejer vi Kumbulla ud og køber Kevin Danso(aner ikke hvem han er)

Den nye sportsdirektør er Monchi 2.0

Køb færre spillere men bedre spillere - Monchi taktikken er: køb så mange mærkelige spillere som muligt, som ingen aner hvem er. Vores backs skal forstærkes!!! Hey her er Samuel Dahl og Saud abdi et eller andet. Hold kæft en rodebutik

DanieleTotti
845 indlæg.
d. 28. august 2024

Det er ret vildt allerede at kunne bedømme Ghisolfi før første vindue er slut. Vi er stadig ikke en klub med store penge. Det hele skal gå op i en større enhed. Hvem siger at vi overhovedet var i billedet med at hente Bellanova. Cairo er i forvejen svær at forhandle med og efter Petrachi-misæren er der måske dårlig luft ? Det er ikke alt vi får at vide i gennem medierne..

Men Ghisolfi og De Rossi kan da også bare blive fyret nu og så kan cirkusset starte igen :)

DanieleTotti
845 indlæg.
d. 28. august 2024

Det er ret vildt allerede at kunne bedømme Ghisolfi før første vindue er slut. Vi er stadig ikke en klub med store penge. Det hele skal gå op i en større enhed. Hvem siger at vi overhovedet var i billedet med at hente Bellanova. Cairo er i forvejen svær at forhandle med og efter Petrachi-misæren er der måske dårlig luft ? Det er ikke alt vi får at vide i gennem medierne..

Men Ghisolfi og De Rossi kan da også bare blive fyret nu og så kan cirkusset starte igen :)

DanieleTotti
845 indlæg.
d. 28. august 2024

DanieleTotti
845 indlæg.
d. 28. august 2024

Sund
1144 indlæg.
d. 28. august 2024

Tammy til Milan for Saelemaekers + 10 mio EUR er meget tæt på at blive realiseret.

Fin handel for begge parter.

Tammy:
Havde virkelig ramt bunden rent niveaumæssigt, selvom han fik en del chancer efter hans skade.
Han kunne sagtens blomstre op i Milan, men nu skulle han bare afsted inden man hang på ham et halvt år mere med et sandsynligt værditab til følge.
En fed spiller i første sæson, og synd for ham med skaden.

Saelemaekers:
Havde en god sæson for Bologna, hvor han så meget skarp ud.
Har en fin alder og passer ind på den venstre kant vi mangler spillere til.
Men har han fart nok til at lave gennembrud på kanten? Og hvad blev der af Boga?

Alt i alt et fornuftigt salg i min bog.
Er meget spændt på de næste par dage.

Romaneren
1631 indlæg.
d. 28. august 2024

Jeg kan godt lide Saelemaekers - men havde en klub nu tilbudt os 20-25 mio for Tammy, så tror jeg aldrig nogensinde, at vi havde henvendt os til Milan og spurgt, om vi ikke nok måtte købe Saelemaekers. Det lugter langt mere af ‘fornuftsægteskab’ - vi vil enormt gerne af med Tammy (og især hans løn), Milan har ikke pengene til at købe ham kontant, Saelemaekers overhaler ikke Rafael Leao i køen, og vi mangler en venstre wing.

Hvis rygterne om pris er sande og vi får 10 mio + Saelemaekers for Tammy, som er prissat til 20-25, så svarer det altså til at give 10-15 mio euro for Saelemaekers.

Det er sjovt nok den pris, man kan kæbe Chiesa for til samme position.

Og så ved jeg godt, at der selvfølgelig er noget med lønnen og at vi kun vil have folk ind som brænder for at spille her (hvilket også er en god idé).

For mig ligner det to klubber, som får flyttet nogle objekter, som de har svært ved at realisere på transfermarkedet.

DDR har sagt det flere gange - numerisk er vi ok. Men får vi med Saelemaekers den venstre kant, vi vil have? Eller får vi bare en solid venstre kant, så vi er numerisk ok?

59971Cools
690 indlæg.
d. 28. august 2024

Personligt ser jeg ikke det store lys i Saelemaekers... og især ikke som du nævner for op mod 15 mEUR...

Personligt tror jeg selv mere på at Tammy kan blive den spidsangriber vi drømmer om igen, end vores nye Ukrainer.. Desværre.
Med tillid (og selvtillid) tror jeg Tammy kan gøre det rigtig godt, så jeg synes ikke 20 mEUR er nok for ham, og slet ikke til en konkurrent, hvis han bare leverer en fornuftig halvsæson kan han sælges til PL for 30 mEUR...

Arsi
716 indlæg.
d. 28. august 2024

Læser hos Di Marzio at vi får ca. 7 mio euro + Saelemaekers for Tammy… elendig handel. Er ikke fan af belgieren (håber dog han overrasker), så forstår ikke man ikke prøver at give Tammy en chance til.
Saelemaerkers var god i Bologna fordi de var underdogs og gjorde det super, men i Milan har han ikke præsteret synes jeg. Det er ikke en spiller jeg tror kan gøre en forskel for hvad vi har i forvejen. Havde håbet mere på en hurtig og dribestærk kant spiller som kan sætte en spiller af i 1v1 dueller.

Herudover fortsætter det store Roma kaos. DDR og Cristante skulle vidst have været oppe og toppes til træning. Ret heftigt endda at folk har skulle skille dem fra hinanden. Spændende hvad der kommer til at komme ud af det

asroma87
3280 indlæg.
d. 28. august 2024

Andre end mig som stadig tænker at vores back er noget værre lort??

Man henter vel kun Saelemaekers fordi Zalewski er på vej ud, tænker jeg. For eller har vi El Shara, Zalewski og Alexis til venstre kanten

Fra Chiesa til Salemakers = Ghisolfi Monchi 2.0

DanieleTotti
845 indlæg.
d. 28. august 2024

Hvem var det nu vi ellers skulle have solgt Abraham til? Nå nej, ingen. Det har været ganske offentligt st han har været til salg hele vinduet, men ingen har bidt på. Han brænder chancer i stor og har netop haft en alvorlig skade. Det er sgu da naivt at skælde ud over at ingen vil købe ham fo 25 millioner.... Spiller han en sæson mere i Roma som reserve har han kun 1 år tilbage af kontrakten næste år, og bliver nok ikke mere værd af den grund.

Er Saelemakers ideeøl ? Nok ikke men hvem skal vi købe der er bedre for 0 euro ?

asromadk
3728 indlæg.
d. 28. august 2024

Sagen med Cristante er nok bare endnu et søm i kisten for DDR - jeg kan sagtens se for mig at de her 'leder' typer på holdet for længst stiller spørgsmålstegn off the record ved hans evner som træner. Vi skal huske på at han har minimal erfaring, og den erfaring han har var meget lidt succesfuld.

At transfervinduet begynder at lugte lidt fælt, at mindst én ledende skikkelse tilsyneladende kan rage så uklar med træneren og at man taktisk på banen har set så mangelfuld ud på mange parametre - indikerer desværre at man har sat sig selv i en svær position. Det var nok lidt naivt at tro man kunne hente DDR ind og bede ham lancere et projekt fra scratch.

Jeg ved det er tidligt, men aldrig har jeg været så sikker på at noget ikke kommer til at gå godt. Det vil frem mod jul været utrolig meget 'til side'. Lidt frem, lidt tilbage, man vil nok forblive i top 7-8 stykker og til sider ramme den gode kamp som skaber lidt optimisme. Men senest februar 2025 vil DDR være fortid da det til den tid senest står klar at man på ingen måde er oplagt kandidat til top 4 samtidig med at man mod forventning ikke får det optimale ud af en håndfuld spillere - og her er det bare altid nemmere at fyre træneren end de dyre fodboldspillere.

Sund
1144 indlæg.
d. 01. september 2024

Så fik vi hentet Hermoso på free.

Jeg kender ham ikke særligt godt - er der nogen der kan sætte et par ord på ham?
Han er kun lige blevet 29 år, så vel fin nok alder med lidt rutine til forsvaret uden han er tudsegammel.
Og har man hørt noget om hans lønningsniveau?`

Lad os håbe af Smalling smutter nu, så vi kan spare hans kæmpe løn på en spiller der er konstant skadet.

asromadk
3728 indlæg.
d. 02. september 2024

Er jeg den eneste som har svært ved at se fidusen i Hummels?
Er det ikke lidt det man gerne ville væk fra?
Dyr, gammel, kortsigtet…

Man skulle hellere bruge energien på at finde den næste Marquinhos og få hentet noget ungdom med talent til den bagkæde. Det er som om at der er en uskrevet regel om at man nødigt vil have CBer der er tættere på 18 år end de 35. Jeg ved godt erfaring spiller en rolle, men savner sku at man satser på lidt mere yngre typer.

asroma87
3280 indlæg.
d. 02. september 2024

Jeg tror Hummels handlen er afblæst

Hvorfor ved jeg ikke

asroma87
3280 indlæg.
d. 02. september 2024

Så er Hermoso Roma spiller! Tror det bliver en god investering. Kan også spille VB

ASRMichael
387 indlæg.
d. 02. september 2024

Er også ret begejstret for Hermoso aftalen :)
Modsat så mange andre, så syntes jeg faktisk vi kommer godt ud af det her transfer vindue.

Ja vi har brugt mange penge på Dovbyk som jeg også frygter bliver en fiasko - ikke nødvendigvis pga ham men fordi vi ikke forstår at spille ham... Han har absolut intet fået at arbejde med de her 3 kampe, så det er alt alt for tidligt at vurdere ham.

Romaneren
1631 indlæg.
d. 03. september 2024

Hermoso synes jeg er en kanon signing - som VB/CB er han perfekt til den hybridrolle mellem back og centerforsvar, som det lader til, at DDR gerne vil have, når han veksler frem og tilbage mellem 3- og 4-mandsforsvar. Masser af erfaring og bestemt ikke gammel for en centerback. Til gengæld ved jeg ikke, hvordan det stiller Samuel Dahl, der vel må være nummer 3 i køen på venstre back lige nu. Men måske meget fornuftigt at den unge svensker får masser af tid til at lære det hele at kende, og så kan han måske gøre et EL-indhop eller to.

Og omsider kom vi også af med Smalling! Kan ikke finde noget beløb, vi har fået for ham, så gad godt vide om han bare er sluppet på en fri.

Til gengæld en stor overraskelse, at vi slipper Joao Costa til Saudi for hele 9 millioner euro. Synes ellers at han virkede meget lovende og DDR har udtalt sig meget pænt om ham. Og det er altid lidt sørgeligt at sælge vores største ungdomstalenter, før de har slået igennem i Roma. Men altså, 9 mio euro for en gut, der har spillet 20 minutters førsteholdsfodbold i sin karriere er selvfølgelig også ret vildt. Og hvis man lige kigger på de seneste års ungdoms-talent-salg:

Afena-Gyan - 6 mio euro og totalt i glemslen hos Cremonese, hvor han faldt helt igennem. Nu på lån i Serie C.
Tahirovic - 7,5 mio euro og træner nu alene i Ajax fordi træner ikke stoler på ham.
Volpato - 7,5 mio euro og har ikke været udtaget til truppen i de seneste 4 kampe for Sassuolo i Serie B.

... Så må vi håbe at Costa er mere en Afena-Gyan/Tahirovic/Volpato end en Calafiori/Frattesi. Vidner jo i hvert fald om en ret dårlig dømmekraft, at man kan mene det er et fornuftigt karrierevalg at skifte til Saudi som 19-årig, så det kunne godt ligne, at klubben "får ret"!

[Rettet af: Romaneren - 03/09/2024 - 09:26]

asromadk
3728 indlæg.
d. 04. september 2024

Hermoso ind
Hummels ind
Manolas ind

Så skal jeg da love for at man har fået dækker sig af på CB.

Svært at se det betyde andet end en 3 back kæde. Selvom Manolas ikke er så dyr at have rendende rundt, så virker det sindsygt at have Mancini, Ndicka, Hummels, Hermoso, Manolas hvis man spiller med 4 dernede.

Tottithorsen
4481 indlæg.
d. 04. september 2024

Hvad med Mexes? ;)

Romaneren
1631 indlæg.
d. 04. september 2024

Virkelig en hidsig oprustning på de CB-pladser - og enig i at det kun kan betyde, at man gerne vil have muligheden for at spille med 3-mands-bagkæde. Det havde den planlagte investering i Danso nok allerede afsløret, men alligevel at hente tre mand ind på fri transfer efter deadline er vildt nok.

Manolas kommer efter sigende tilbage til Rom på en super lav løn - er egentlig stor fan af det setup. Billig, kæmpe kulturbærer og allieret med træneren, og han er givetvis okay med at stå nummer 5 i køen til spilletid. Han er jo en kæmpe fanfavorit - og det var dybt underligt, hvad der skete med ham efter han forlod Roma dengang. Han var jo topklasse og skiftede nærmest for billigt til et Napoli, som på det tidspunkt var en mærkelig transfer, for der var de ikke voldsomt meget foran os. Og så nogle obskure ophold i Olympiakos, en klub i Emiraterne og selvfølgelig også en tur forbi Salternitana. Noget af et fald fra tinderne efter at have været så god, som han var i Roma!

DanieleTotti
845 indlæg.
d. 04. september 2024

Fremragende transfervindue efter nogle magre år med Pinto og Monchi's totale kaos. Holdet er for en gangs skyld styrket med unge sultne spillere. Vigtigst i denne strategi er naturligvis videresalgsværdien der skal skabe grobund for fremtidens transfermarkeder.

Sund
1144 indlæg.
d. 05. september 2024

CB:
De sidste to tilføjelser Hermoso og Hummels gør mig tryg med CB situationen.
Ndicka, Mancini, Hummels, Hermoso suppleret med unge Nardin fra egne rækker (kaptajn for Prim)

Backs:
Backs ser stadig lidt tyndt ud.
Angelino er jeg positivt overrasket over, selvom det gør ondt i mine øjne så venstrebenet manden er (har aldrig set ham røre bolden med højre)
Vores nye mand Saud bliver spændende at følge. Han har spillet +60kampe sidste sæson og skulle have en vild fart samt uendelig energi til at løbe solen sort på højrekanten.
Dahl og Sangara er jokerne og fedt at have unge sultne spillere som backup på pladserne.

CM:
Med tilgangene af Le Fee og Manu Kone har vi virkelig fået noget dynamik på midtbanen som vi har efterspurgt.
Pisilli ligner også en ekstrem spændende spiller, som får noget tillid under De Rossi.
Cristante, Paredes kan ligge og kæmpe/skiftes om den defensive midtbane med deres gode rutine.
Baldanzi joker som Mezzala, hvilket jeg tror er godt set af De Rossi - manden er god på små områder på midten, men falder af på fart og fysik på kanten.

Offensiv midt/wings:
Dybala, Soule, Saelemakers, LP7, Shaarawy, Zalewski.
Her er vi efterhånden også godt besat.
Om vi spiller med wings eller to bagved angriberen er der et fint udvalg så De Rossi kan ryste posen.

Ang:
Dovyk og Eldor
Vores Ballon d'Dor nominerede Dovbyk får forhåbentligt snart knækket koden og lever op til hans pris.
Eldor har indtil videre vist sig at være en fornuftig Sub og kommer ind med en god energi.
Vi mangler en 3. angriber i truppen - her burde man kigge på ungdomsholdet og IKKE bruge penge på en.

Min konklusion er at vi faktisk har en stærk trup og lavet nogle fornuftige handler.
Hvis Dovbyk og Saud viser sig at blive vigtige spillere har vi et stærkt hold der burde kunne være med i top 4.

Men mit størst issue er, at viser Dovbyk at han er et kæmpe fejlkøb, som jeg selv frygter, bliver det sgu en lang sæson uden en ordentlig spidsangriber.

asromadk
3728 indlæg.
d. 05. september 2024

Sund

Det er lidt humlen ved det hele. For klart vi har en rigtig god og bred trup, under betingelse af at 7 eller 8 ud af disse 10 kriterier falder ud til klubbens fordel:

1) Dovbyk bliver alt det man håber (og det man i bund og grund har betalt for)

2) Saud er et fysisk pragteksemplar som overrasker på det tekniske plan spiller inden længe fast og får en til at tænke på Cafu

3) Hummels og Hermoso kommer til at sætte et markant aftryk og de viser sig hurtigt ikke blot et skridt til siden i forhold til Smalling-Llorente.

4) Dahl og Sangare får rent faktisk spilletid og begge virker lovende uden at falde decideret igennem

5) Manu Kone og Le Fee ligner er superstjerner som vil kunne holde typer som Paredes, LP7 og Cristante ude af start 11 om blot et halvt år (hvilket vel må være succeskriteriet - da de to købt til bredden er skørt)

6) Baldanzi bliver ikke træt af at befinde sig så langt fra at være en der bygges noget op omkring

7) Saelemakers og Soule kan godt bære det tunge ansvar at være tæt på de eneste der ægte kan være kampafgørende

8) LP7 kan kan forblive relevant og undgår at smitte de nytilkomne med sin til tider elendige “brokke attitude”

9) Eldor og SES kan sætte et solidt aftryk når de får chancen

10) hvad angår Dybala - og resten af start 11-15 spillere - løber man max ind i 1 eller 2 længerevarende skader i næste sæson. Man har ikke råd til pludselig at have 4-5 af de potentielt mest kampafgørende spillere ude med lange skader.

= al den stund at tingene sker og falder ud til klubbens fordel, så ser det solidt ud. Og så skal jeg være den første til at sende en undskyldning til Ghisolfi for ikke at have troet på ham.

Sagen er bare, for mig personligt, at når jeg med mit kendskab til klubben og hvad der typisk sker, kigger ud over scenarierne, så føles det mere realistisk med 2 rigtige end 8.

[Rettet af: asromadk - 05/09/2024 - 14:38]

DanieleTotti
845 indlæg.
d. 05. september 2024

Jeg tror nøglen ligger i at prioritere serie a i år og lade vores bedste højreback, Dybala, Dovbyk, Mancini, Kone sidde over i Europa League. Holdet er de sidste mange sæsoner faldet igennem på at de bærende spillere har kæmpet sig halvskadet igennem sidste del af sæsonen. Det skal vi undgå i denne

Sund
1144 indlæg.
d. 05. september 2024

asromadk

Du har helt ret i at det er svært at være optimistisk som roma fan, når man kigger tilbage på de sidste +10 år.
Dårlige indkøb, salg af stjerner, mange og lange skader og en knækket mentalitet i truppen.

Når det er sagt, vælger jeg at være optimistisk her, da vi forsøger at bevæge os i en helt anden retning end tidligere.

Jeg tror (og håber) faktisk på de fleste punkter du nævner. Dovbyk, Eldor og Shaarawy tvivler jeg dog stærkt på. Skader skal vi nok ramme, bare forhåbentlig ikke de slemme.
Og så skal vi gøre os mindre afhængige af Dybala - så håber en som Soule kan give Dybala en puster af og til

C. Panucci
207 indlæg.
d. 06. september 2024

Jeg synes faktisk, det er et stærkt transfervindue og jeg mener faktisk, der er kapacitet +/- til en Serie Atrup og en EL-trup

I EL er det oplagt, at det er potentiel pausetid for de aller vigtigste og jeg kan godt se disse spillere som EL-bærere. Ryan, Hummels, Celik, Cristante/Paredes, Baldanzi, El Sharaawyy, Zalewski. Og jeg føler mig fuldstændig tryg ved denne gruppe samt Eldor, Pisilli m.fl. ift at komme et godt stykke ind i turneringen.

Og tænk sig, hvis vi kunne opnår at Dybala, LP7, Mancini, Dovbyk og lign. kan holdes friske til Serie A kampene langt, langt ind i sæsonen!!

Romaneren
1631 indlæg.
d. 10. september 2024

… Og det ligner simpelthen at vinduet får sin allersidste krølle på halen med et salg af Zalewski til Galatasaray for 8-9 mio euro. Solidt salg af en spiller, der unægteligt har noget potentiale, men som mestendels har været frustrerende at se på det seneste halvandet års tid.

Fatter ikke, at han ikke sagde ja til PSV, der tilbød det samme, spiller CL og immervæk må være et federe sted for et ungt talent end Tyrkiet.

Jeg synes at vores transfermarked er absolut godkendt. Havde gerne set at vi havde fået lidt mønt for Karsdorp i stedet for at ophæve kontrakten, hvorefter han skrev under med PSV tre dage senere. Men det siger måske mere om den gode Rick end det siger om Romas transfer-business.

Derudover synes jeg at der skete mange ting meget sent i vinduet - Koné, Hummels, Hermoso, Saelemakers osv kunne da godt have haft gavn af hele opstarten med DDR, selvom der er gode årsager til, hvorfor de først landede så sent. Primært sene exits af Smalling, Tammy og Bove.

Det er tydeligt, at vi har gang i et generationsskifte, og i den forbindelse er det fint at komme af med løntunge fyre som Smalling, Spina og Karsdorp - med gutter som Baldanzi, Koné, Soulé, Dahl, Saud og Sangaré i truppen bør der være spillere, der er klar til at tage styringen på holdet i løbet af de næste sæsoner. Hvis ikke allerede før i Soulé, Koné og Baldanzis tilfælde.

Saud bliver sæsonens scoop eller sæsonens flop - og jeg håber det bedste for Dovbyk og Le Fée, der begge er meget dyre handler, der er kommet lige skidt fra start med skader, målløse kampe osv

asromadk
3728 indlæg.
d. 13. september 2024

Kæmpe show, Zalewski bliver er står pt. Ude for truppen. Han afviste selv skiftet til sidst da klubberne ellers endelig havde fundet hinanden

Kontakt udløber næste år

Man må næsten gå ud fra det bliver hårdt mod hårdt. Ingen spilletid uden forlængelse. Det synes jeg er fair nok, han havde chancen for at skiftet nu og rent faktisk gøre lidt økonomisk gavn…

Spændende hvordan det ender for ham denne sæson. Forlængelse, spilletid. Og hvis han får minutter kan han så overhovedet finde formen. Sikken deroute fra kæmpe Mou Prospect til en der vel kan ende med at forblive uforløst for ham alligevel.

asroma87
3280 indlæg.
d. 16. november 2024

1. Styks gratis højre back her!

https://bold.dk/fodbold/klubber/ac-milan/nyheder/milan-kaptajn-ser-ud-til-at-kunne-ga-gratis

Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma