Kategori: Rygter
Hold da op der sker lidt for tiden. Man må da håbe på at der bliver arbejdet på højtryk bag kulissen.
Så er Hermoso Roma spiller! Tror det bliver en god investering. Kan også spille VB
Er også ret begejstret for Hermoso aftalen :)
Modsat så mange andre, så syntes jeg faktisk vi kommer godt ud af det her transfer vindue.
Ja vi har brugt mange penge på Dovbyk som jeg også frygter bliver en fiasko - ikke nødvendigvis pga ham men fordi vi ikke forstår at spille ham... Han har absolut intet fået at arbejde med de her 3 kampe, så det er alt alt for tidligt at vurdere ham.
Hermoso synes jeg er en kanon signing - som VB/CB er han perfekt til den hybridrolle mellem back og centerforsvar, som det lader til, at DDR gerne vil have, når han veksler frem og tilbage mellem 3- og 4-mandsforsvar. Masser af erfaring og bestemt ikke gammel for en centerback. Til gengæld ved jeg ikke, hvordan det stiller Samuel Dahl, der vel må være nummer 3 i køen på venstre back lige nu. Men måske meget fornuftigt at den unge svensker får masser af tid til at lære det hele at kende, og så kan han måske gøre et EL-indhop eller to.
Og omsider kom vi også af med Smalling! Kan ikke finde noget beløb, vi har fået for ham, så gad godt vide om han bare er sluppet på en fri.
Til gengæld en stor overraskelse, at vi slipper Joao Costa til Saudi for hele 9 millioner euro. Synes ellers at han virkede meget lovende og DDR har udtalt sig meget pænt om ham. Og det er altid lidt sørgeligt at sælge vores største ungdomstalenter, før de har slået igennem i Roma. Men altså, 9 mio euro for en gut, der har spillet 20 minutters førsteholdsfodbold i sin karriere er selvfølgelig også ret vildt. Og hvis man lige kigger på de seneste års ungdoms-talent-salg:
Afena-Gyan - 6 mio euro og totalt i glemslen hos Cremonese, hvor han faldt helt igennem. Nu på lån i Serie C.
Tahirovic - 7,5 mio euro og træner nu alene i Ajax fordi træner ikke stoler på ham.
Volpato - 7,5 mio euro og har ikke været udtaget til truppen i de seneste 4 kampe for Sassuolo i Serie B.
... Så må vi håbe at Costa er mere en Afena-Gyan/Tahirovic/Volpato end en Calafiori/Frattesi. Vidner jo i hvert fald om en ret dårlig dømmekraft, at man kan mene det er et fornuftigt karrierevalg at skifte til Saudi som 19-årig, så det kunne godt ligne, at klubben "får ret"!
[Rettet af: Romaneren - 03/09/2024 - 09:26]
Hermoso ind
Hummels ind
Manolas ind
Så skal jeg da love for at man har fået dækker sig af på CB.
Svært at se det betyde andet end en 3 back kæde. Selvom Manolas ikke er så dyr at have rendende rundt, så virker det sindsygt at have Mancini, Ndicka, Hummels, Hermoso, Manolas hvis man spiller med 4 dernede.
Hvad med Mexes? ;)
Virkelig en hidsig oprustning på de CB-pladser - og enig i at det kun kan betyde, at man gerne vil have muligheden for at spille med 3-mands-bagkæde. Det havde den planlagte investering i Danso nok allerede afsløret, men alligevel at hente tre mand ind på fri transfer efter deadline er vildt nok.
Manolas kommer efter sigende tilbage til Rom på en super lav løn - er egentlig stor fan af det setup. Billig, kæmpe kulturbærer og allieret med træneren, og han er givetvis okay med at stå nummer 5 i køen til spilletid. Han er jo en kæmpe fanfavorit - og det var dybt underligt, hvad der skete med ham efter han forlod Roma dengang. Han var jo topklasse og skiftede nærmest for billigt til et Napoli, som på det tidspunkt var en mærkelig transfer, for der var de ikke voldsomt meget foran os. Og så nogle obskure ophold i Olympiakos, en klub i Emiraterne og selvfølgelig også en tur forbi Salternitana. Noget af et fald fra tinderne efter at have været så god, som han var i Roma!
Fremragende transfervindue efter nogle magre år med Pinto og Monchi's totale kaos. Holdet er for en gangs skyld styrket med unge sultne spillere. Vigtigst i denne strategi er naturligvis videresalgsværdien der skal skabe grobund for fremtidens transfermarkeder.
CB:
De sidste to tilføjelser Hermoso og Hummels gør mig tryg med CB situationen.
Ndicka, Mancini, Hummels, Hermoso suppleret med unge Nardin fra egne rækker (kaptajn for Prim)
Backs:
Backs ser stadig lidt tyndt ud.
Angelino er jeg positivt overrasket over, selvom det gør ondt i mine øjne så venstrebenet manden er (har aldrig set ham røre bolden med højre)
Vores nye mand Saud bliver spændende at følge. Han har spillet +60kampe sidste sæson og skulle have en vild fart samt uendelig energi til at løbe solen sort på højrekanten.
Dahl og Sangara er jokerne og fedt at have unge sultne spillere som backup på pladserne.
CM:
Med tilgangene af Le Fee og Manu Kone har vi virkelig fået noget dynamik på midtbanen som vi har efterspurgt.
Pisilli ligner også en ekstrem spændende spiller, som får noget tillid under De Rossi.
Cristante, Paredes kan ligge og kæmpe/skiftes om den defensive midtbane med deres gode rutine.
Baldanzi joker som Mezzala, hvilket jeg tror er godt set af De Rossi - manden er god på små områder på midten, men falder af på fart og fysik på kanten.
Offensiv midt/wings:
Dybala, Soule, Saelemakers, LP7, Shaarawy, Zalewski.
Her er vi efterhånden også godt besat.
Om vi spiller med wings eller to bagved angriberen er der et fint udvalg så De Rossi kan ryste posen.
Ang:
Dovyk og Eldor
Vores Ballon d'Dor nominerede Dovbyk får forhåbentligt snart knækket koden og lever op til hans pris.
Eldor har indtil videre vist sig at være en fornuftig Sub og kommer ind med en god energi.
Vi mangler en 3. angriber i truppen - her burde man kigge på ungdomsholdet og IKKE bruge penge på en.
Min konklusion er at vi faktisk har en stærk trup og lavet nogle fornuftige handler.
Hvis Dovbyk og Saud viser sig at blive vigtige spillere har vi et stærkt hold der burde kunne være med i top 4.
Men mit størst issue er, at viser Dovbyk at han er et kæmpe fejlkøb, som jeg selv frygter, bliver det sgu en lang sæson uden en ordentlig spidsangriber.
Sund
Det er lidt humlen ved det hele. For klart vi har en rigtig god og bred trup, under betingelse af at 7 eller 8 ud af disse 10 kriterier falder ud til klubbens fordel:
1) Dovbyk bliver alt det man håber (og det man i bund og grund har betalt for)
2) Saud er et fysisk pragteksemplar som overrasker på det tekniske plan spiller inden længe fast og får en til at tænke på Cafu
3) Hummels og Hermoso kommer til at sætte et markant aftryk og de viser sig hurtigt ikke blot et skridt til siden i forhold til Smalling-Llorente.
4) Dahl og Sangare får rent faktisk spilletid og begge virker lovende uden at falde decideret igennem
5) Manu Kone og Le Fee ligner er superstjerner som vil kunne holde typer som Paredes, LP7 og Cristante ude af start 11 om blot et halvt år (hvilket vel må være succeskriteriet - da de to købt til bredden er skørt)
6) Baldanzi bliver ikke træt af at befinde sig så langt fra at være en der bygges noget op omkring
7) Saelemakers og Soule kan godt bære det tunge ansvar at være tæt på de eneste der ægte kan være kampafgørende
8) LP7 kan kan forblive relevant og undgår at smitte de nytilkomne med sin til tider elendige “brokke attitude”
9) Eldor og SES kan sætte et solidt aftryk når de får chancen
10) hvad angår Dybala - og resten af start 11-15 spillere - løber man max ind i 1 eller 2 længerevarende skader i næste sæson. Man har ikke råd til pludselig at have 4-5 af de potentielt mest kampafgørende spillere ude med lange skader.
= al den stund at tingene sker og falder ud til klubbens fordel, så ser det solidt ud. Og så skal jeg være den første til at sende en undskyldning til Ghisolfi for ikke at have troet på ham.
Sagen er bare, for mig personligt, at når jeg med mit kendskab til klubben og hvad der typisk sker, kigger ud over scenarierne, så føles det mere realistisk med 2 rigtige end 8.
[Rettet af: asromadk - 05/09/2024 - 14:38]
Jeg tror nøglen ligger i at prioritere serie a i år og lade vores bedste højreback, Dybala, Dovbyk, Mancini, Kone sidde over i Europa League. Holdet er de sidste mange sæsoner faldet igennem på at de bærende spillere har kæmpet sig halvskadet igennem sidste del af sæsonen. Det skal vi undgå i denne
asromadk
Du har helt ret i at det er svært at være optimistisk som roma fan, når man kigger tilbage på de sidste +10 år.
Dårlige indkøb, salg af stjerner, mange og lange skader og en knækket mentalitet i truppen.
Når det er sagt, vælger jeg at være optimistisk her, da vi forsøger at bevæge os i en helt anden retning end tidligere.
Jeg tror (og håber) faktisk på de fleste punkter du nævner. Dovbyk, Eldor og Shaarawy tvivler jeg dog stærkt på. Skader skal vi nok ramme, bare forhåbentlig ikke de slemme.
Og så skal vi gøre os mindre afhængige af Dybala - så håber en som Soule kan give Dybala en puster af og til
Jeg synes faktisk, det er et stærkt transfervindue og jeg mener faktisk, der er kapacitet +/- til en Serie Atrup og en EL-trup
I EL er det oplagt, at det er potentiel pausetid for de aller vigtigste og jeg kan godt se disse spillere som EL-bærere. Ryan, Hummels, Celik, Cristante/Paredes, Baldanzi, El Sharaawyy, Zalewski. Og jeg føler mig fuldstændig tryg ved denne gruppe samt Eldor, Pisilli m.fl. ift at komme et godt stykke ind i turneringen.
Og tænk sig, hvis vi kunne opnår at Dybala, LP7, Mancini, Dovbyk og lign. kan holdes friske til Serie A kampene langt, langt ind i sæsonen!!
… Og det ligner simpelthen at vinduet får sin allersidste krølle på halen med et salg af Zalewski til Galatasaray for 8-9 mio euro. Solidt salg af en spiller, der unægteligt har noget potentiale, men som mestendels har været frustrerende at se på det seneste halvandet års tid.
Fatter ikke, at han ikke sagde ja til PSV, der tilbød det samme, spiller CL og immervæk må være et federe sted for et ungt talent end Tyrkiet.
Jeg synes at vores transfermarked er absolut godkendt. Havde gerne set at vi havde fået lidt mønt for Karsdorp i stedet for at ophæve kontrakten, hvorefter han skrev under med PSV tre dage senere. Men det siger måske mere om den gode Rick end det siger om Romas transfer-business.
Derudover synes jeg at der skete mange ting meget sent i vinduet - Koné, Hummels, Hermoso, Saelemakers osv kunne da godt have haft gavn af hele opstarten med DDR, selvom der er gode årsager til, hvorfor de først landede så sent. Primært sene exits af Smalling, Tammy og Bove.
Det er tydeligt, at vi har gang i et generationsskifte, og i den forbindelse er det fint at komme af med løntunge fyre som Smalling, Spina og Karsdorp - med gutter som Baldanzi, Koné, Soulé, Dahl, Saud og Sangaré i truppen bør der være spillere, der er klar til at tage styringen på holdet i løbet af de næste sæsoner. Hvis ikke allerede før i Soulé, Koné og Baldanzis tilfælde.
Saud bliver sæsonens scoop eller sæsonens flop - og jeg håber det bedste for Dovbyk og Le Fée, der begge er meget dyre handler, der er kommet lige skidt fra start med skader, målløse kampe osv
Kæmpe show, Zalewski bliver er står pt. Ude for truppen. Han afviste selv skiftet til sidst da klubberne ellers endelig havde fundet hinanden
Kontakt udløber næste år
Man må næsten gå ud fra det bliver hårdt mod hårdt. Ingen spilletid uden forlængelse. Det synes jeg er fair nok, han havde chancen for at skiftet nu og rent faktisk gøre lidt økonomisk gavn…
Spændende hvordan det ender for ham denne sæson. Forlængelse, spilletid. Og hvis han får minutter kan han så overhovedet finde formen. Sikken deroute fra kæmpe Mou Prospect til en der vel kan ende med at forblive uforløst for ham alligevel.
1. Styks gratis højre back her!
https://bold.dk/fodbold/klubber/ac-milan/nyheder/milan-kaptajn-ser-ud-til-at-kunne-ga-gratis
Sæson 2021-2022
203 1
Transfers 24/25
149 0
Sæsonen 2024/25
81 0
Roma-Inter
5 0
Roma Spillersæt
3 0
Transfers 23/24
213 0