Login
Glemt password Opret bruger

RCD tur - er du interesseret?

Kategori: Roma Club Danimarca

Jonas
4091 indlæg.
d. 10/10/12 11:46

Som bekendt holdt vi bestyrelsesmøde søndag d.7. oktober hvor vi besluttede at denne sæsonens RCD tur bliver til Derbyet d.7. april. Vi ved godt der er lang tid til, men da dette er fanklubbens første rigtige tur til Rom, vil vi gerne vide hvor mange der er interesseret i en gruppe tur, da dette vil gøre vores planlægning noget nemmere. Vi arbejder med at lave en pakkeløsning med fly, hotel og kampbilletter og det vil derfor hjælpe os i forhandlingerne, hvis vi har et cirka tal at regne med. Vi beder jer derfor kun om at skrive hvis interessen er konkret.

Jonas Westerdahl
Bestyrelsen Roma Club Danimarca

59971Cools
690 indlæg.
d. 10. oktober 2012

Er bestemt interesseret - men hvor lang tid er det tanken at være afsted - taler vi en uge eller weekenden (evt. med en dag før eller efter?)

Jeg er presset på arbejdet hvorfor jeg sansdsynligvis kun kan komme afsted fredag til søndag-ish. Hvis det skal planlægges nu. Hvis det bliver længere tid kan jeg først vide det når vi nærmer os.

/Simon

Jonas
4091 indlæg.
d. 10. oktober 2012

Tanken er en forlænget weekend - fredag til mandag, hvor tidspunkt afhænger af priser og flyafgang. Vores mål er selvfølgelige at få flest muligt med og derfor er det mest optimale en forlænget weekend og ikke en hel uge.

[Rettet af: Jonas - 10/10/12 - 12:09]

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. oktober 2012

Jeg er også interesseret, kun hvis det bliver en weekend tur, ellers kan jeg ikke få det til at passe med skolen :-) så en fredag til søndags tur ville være cool :-) eller fredag til mandag går nok også :-)

1

shanepetersen
1 indlæg.
d. 10. oktober 2012

Jeg er meget interesseret, det kunne være en herre fed oplevelse!

1

Simon88
448 indlæg.
d. 10. oktober 2012

Jeg er BESTEMT også interesseret, mest i en slags "forlænget" weekend som i snakker om..

Hvilket prisleje vil de cirka være? Os fattige studerende skal jo nok have sparret lidt op jo ;-)

1

Lamela
2782 indlæg.
d. 10. oktober 2012

Jeg er på :)

Hvis jeg begynder opsparingen nu, så skal jeg nok få sparet sammen til en vild tur :)

Giallorossi
372 indlæg.
d. 10. oktober 2012

Jeg er klart på alt efter skolen, men min tur kommer til at forløbe efter Ryanairs afgange fra Billund, hvilket er det klart billigste.

Jonas
4091 indlæg.
d. 10. oktober 2012

Jeg er også selv studerende og ved præcis hvordan du har det Simon, og er allerede så småt gået i gang med at spare sammen. Vi ved ikke endnu hvad prislejet kommer til at ligge på, det er jo blandt andet noget som kan komme til at afhænge af hvor mange vi er som vil tage afsted.

Vi vil begynde at kontakte de forskellige rejseselskaber og se til hvilket pris og hvorledes det kan gøres. Vi sigter så imod at man kan vælge imellem to former for hoteller (af forskellige prisklasser).

vucinic_thebest
89 indlæg.
d. 10. oktober 2012

Jeg er også rimelig frisk.. Men lad vær med at flyve med Ryan air det er et lorte selskab

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 10. oktober 2012

Jeg har kun haft gode oplevelser med Ryan air. ?
Jeg er også intra. Men vil gerne vide priser ??

totti er gud
1115 indlæg.
d. 10. oktober 2012

jeg er også 99,9% klar på en tur....

kadir58
22 indlæg.
d. 10. oktober 2012

Umiddelbart vil jeg også sige at jer er 'på'. Det afhænger selvfølgelig af prisen.
Hvor meget vil en tur koste? (Kampbillet, flybillet og hotel, sådan cirka)

Kasper Hørlyck
182 indlæg.
d. 10. oktober 2012

Jeg arbejder i Billund lufthavn..

Personligt har jeg intet imod Ryanair. Det er meget billigere end de andre, hvis man overholder de regler og forudsætninger der for det valgte produkt man har bestilt.

Jer der ikke kan lide dem, er sikkert fordi i har skulle betale for en masse esktra, fordi i har været lidt uvidende.. Servicen er ok, bortset fra det larmer hele tiden, og minder om et lotteri.. Plus stewardesserne ikke ser særligt godt ud :D
- Det skal også siges, at i prisen med Ryanair er bagage ikke med med i prisen. Men man kan have 10kg håndbagage med ombord.. Og kun 10 kg! For vi tjekker folk deroppe, hvis de har mere med er det en bøde på 510kr..

En sikker vinder er med SAS fra kastrup, hvor bagage er med i prisen.. Prisen er så også derefter..

1

Kasper Hørlyck
182 indlæg.
d. 10. oktober 2012

Når ja, on topic.. Jeg er også frisk :-) Kender ikke nogen af jer, da jeg bor i Jylland, og ikke har været på krølben..

Kim89
1171 indlæg.
d. 10. oktober 2012

Hvis det nu er sådan vi er en god flok fra det jyske der gerne vil med, kunne man så lave et tilbud til os, hvor vi flyver fra Billund?? :-)

Simon88
448 indlæg.
d. 11. oktober 2012

Jeg kender heller ingen da jeg også bor i Jylland, og ikke har været på Krølben, så jeg er også frisk hvis os jyder kan mødes i Billund :-)

asolle
99 indlæg.
d. 11. oktober 2012

Jeg er sygt meget game på den tur!! Det var jo en kæmpe succes her i foråret:)

Kim89
1171 indlæg.
d. 14. oktober 2012

Hej

jeg kom lige til at tænke på om den her tur kun bliver for RCD medlemmer?? jeg snakkede nemlig med en veninde igår, som også er klar hvis ikke RCD medlemmer godt må komme med :-)

Andreas
789 indlæg.
d. 14. oktober 2012

Som udgangspunkt skulle der ikke være noget i vejen for at man tager ikke-medlemmer med på turen. Det eneste skulle være, hvis vores rejseagent kun kan skaffe en begrænset antal flybilletter eller overnatninger - det tror jeg dog ikke der vil være problemer med.

Vi regner med at der vil være en form for rabat til medlemmer af RCD og denne vil ikke-medlemmer så ikke få.

Kim89
1171 indlæg.
d. 14. oktober 2012

Okay, det lyder jo fair nok :-)

mester
399 indlæg.
d. 19. oktober 2012

Her og nu er Jeg også intereseret , men jeg skal også afsted
majmåned for at se kampen mod Napoli , så pengemæssigt må
vi se

AS-Roma-Italien
1695 indlæg.
d. 20. oktober 2012

Jeg er også rimelig interesseret.

Anhænger dog også noget af prisen. Da jeg som studerende ikke har alverdens penge.

Men hey, så må jeg bare spare op fra nu af.

Tot10
62 indlæg.
d. 21. oktober 2012

lad høre - lyder sweet. havde selv planer om en tur til april så god timing...:-)

Kasper Hørlyck
182 indlæg.
d. 22. oktober 2012

Ikke nogle Ryanair afgange pt på den dato...

Trequartista
11 indlæg.
d. 22. oktober 2012

De gange jeg har været i Rom og se bold m.m. så har jeg skulle slippe ca. 2000,- fra torsdag-mandag! Kommer selvfølgelig an på hvor mange stjerner hotellet skal have osv.! Men 2000,- er et nogenlunde ca. beløb!

Casper Hemmingsen

stekelenburg31
9 indlæg.
d. 01. november 2012

Hej.... Fedt jeg er på..Gør mig lige opmærksom når der er en frist for betaling. Morten Licht

[Rettet af: stekelenburg31 - 01/11/12 - 01:17]

Anker Metallica
88 indlæg.
d. 06. november 2012

Jeg er også helt klar! Men er kun 16, så villr høre om der er nogen form for aldersgrænse for at man må komme med :)

mester
399 indlæg.
d. 06. november 2012

Jeg hopper fra denne pakkeløsning ,da Jeg og min
chef er der nede i forvejen , men vil gerne
købe fodboldbilletter hvis muligt
Allan Jensen

divinocodino
2 indlæg.
d. 10. januar 2013

Hej Romanisti!

Har I erfaring med, om det er nemt nok at få rimelig gode billetter til "almindelige" Roma kampe i Roma Store i Rom få dage før selve kampen?
"Almindelige" betyder små modstandere og ikke højrisikokampe. Til Derby er der jo formentlig udsolgt og til enkelte kampe må kun indbyggere i Rom købe billetter.Jeg overvejer en tur ned at se kamp mod Genoa, og det er vel ikke en højrisiko-kamp?

Man skal vel blot bruge sit pas som udlænding? Eller har I oplevet, at I også skal bruge den såkaldte Codice Fiscale, som alle italienere har? (lidt a'la CPR-nummer)

Jeg overvejer at købe billetter via listicket.it, hvilket har fungeret fint før, men jeg er i tvivl om, hvorvidt pladserne er for dårlige. Det er på øverste tribune på Tevere eller Distinti Sud, og jeg har læst på italienske roma sider, at specielt distinti Sud skulle være ringe nogle steder.

mexes
2516 indlæg.
d. 10. januar 2013

Altså pladserne på Tevere er som regel gode. Man kan diskutere pladserne på Distinti Sud, da det er afgørende hvor man sidder. Der er jo glasruden mellem tribunerne, som kan være små generende (uden at det er spor uoverkommeligt!) men det er også kun hvis du sidder forholdsvis tæt på dem. Du kan jo få pladser på Distinti Sud som ikke vil blive generet af det. Hvis du vælger Distinti Sud så er stemningen jo også lidt hottere!
Men det er klart at man altid vil se bedre fra en lang side.

Du skal ikke bruge Codice Fiscale - for det har du jo ikke. Du skal bruge dit pas i stedet. Det er ikke spor svært at få gode billetter til "almindelige" kampe - slet ikke. Over hjemmesiden kan du jo bestille de mange af kampene allerede nu - hvis ikke alle? (Pånær Derbyet og de sidste)

Let let let at være Roma fan mht. billetter. Straks værre når man skal se bold i England!

divinocodino
2 indlæg.
d. 11. januar 2013

Ok tak for svaret. De billetter jeg fik tildelt af listicket.it lå på distinti sud lige op ad Tevere, så der ville man være generet af glasruden. Men ja.. stemningen er nok federe der. Og dem jeg fik tildelt på Tevere var på øverste tribune. Men udsynet til banen er godt nok. Blot lidt mindre fed atmosfære. Jeg kunne desværre ikke selv vælge.. Men det kan jeg måske på Romas officielle hjemmeside? Det vil jeg prøve. Har du købt billetter direke gennem Romas hjemmeside før? Uden problemer? Bliver de tilsendt eller henter man dem ved stadion?

Jeg har oplevet at skulle bruge codice fiscale i Milano, men det var lige efter de havde lavet om på sikkerheden tilbage i 2007. Men der findes hjemmesider, hvor du kan generere en midlertidig codice fiscale. Der findes endda apps til obilen, hvor du kan gøre det. Men godt, at passet er nok.

mexes
2516 indlæg.
d. 11. januar 2013

Hvis man køber billetter over hjemmesiden er det så ikke igennem LisTicket?
... Men hvis det ikke er nogen top kamp, så kan du jo bare vente med at købe billetterne til du er i Rom. Der har du lettere mulighed for, at vælge hvor du vil sidde.

Neivelt
19 indlæg.
d. 13. januar 2013

Hvis de virkelig insisterer på at få en codice fiscale, hvad jeg ikke tror, de vil gøre, er der en nem måde at omgå den omstændighed på.
Gå ind på den her side

http://www.codicefiscale.com/

Indsæt de nødvendige data, og siden udregner din codice fiscale. Så kan du give den til billetfolket sammen med et dokument af en art.

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 25. januar 2013

Syntes det er ved at gå i stå ang. denne tur ?
Er der nogen der arbejder på at lave turen ?

Hvis det ikke bliver til noget ville jeg bare hører om der var nogen der var intra i at tage afsted selv så ?

Jonas
4091 indlæg.
d. 25. januar 2013

*Knudsen-rk

Kan fortælle at der arbejdes og at der meget snart vil komme mere information ud ;)

1

Jonas
4091 indlæg.
d. 04. februar 2013

Jonas
4091 indlæg.
d. 21. februar 2013

Jonas
4091 indlæg.
d. 01. marts 2013

Deadline for bestilling af kampbilletter er d.3 marts.

Jonas
4091 indlæg.
d. 06. marts 2013

VIGTIGT: RCD har netop været i kontakt med AIRC og fået den glædelige nyhed at vi kan få kampbilletter til Tribuna Tevere. De er billigere end Monte Mario og med lige så god udsigt. Men AIRC skal have pasnummer for alle. Derfor skal vi have fat i dem hurtigst muligt. Alle bedes derfor sende en ny mail med navn og pasnummer til rcd@romaclubdanimarca.dk.

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma