Kategori: Roma Club Danimarca
Et af de første mål for Roma Club Danimarca bliver at få lavet et logo der bliver fanklubbens kendetegn og ansigtet ud ad til. Målet er at logoet repræsentere vores elskede klub AS Roma, men selvfølgelig også fanklubbens tilholdssted Danmark. Logoet skal derudover indeholde enten det fulde navn; Roma Club Danimarca eller initialerne RCD.
Vi har allerede modtaget nogle bud på et muligt logo, som også blev vist frem ved den stiftende generalforsamling. Men hvis lige du sidder derude og har en rigtig god idé i ærmet og er dygtig grafisk, vil vi meget gerne have dit bud!
Du er velkomme til enten at linke til logoet i denne tråde eller sende det til mig på jonashwesterdahl@gmail.com
Logoer:
Sofus:
Logo
Noroma:
Logo
Logo 5
RomaFanDK:
Roma-logo
Roma-logo 2
Samt de tre bud som vi havde modtaget til den stiftende generalforsamling:
Logo 2
Logo 3
Logo 4
Deadline d.19 februar
Så er det ved at være tid til at vi skal have fundet RCDs logo! Der er derfor muligt at komme med nye idéer frem til søndag d.19, hvorefter vi vil holde en afsteming.
[Rettet af: Jonas - 12/02/12 - 16:43]
Jeg kan sgu godt li' RomaFanDKs bud.
Ja det kan ikke blive meget mere dansk med Holger Danske, og så med Roma som skjold! :)
Kan bedst lide RomaFanDKs logo, da Roma jo er gladiatorere og her i Danmark er en vores kæmpere jo Holger Danske, så ret så nærliggende. Betydningen har en vigtig rolle synes jeg!
Jeg støtter ligeledes op omkring RomaFanDks logo. Super fed idé!
Jeg kommer lige med endnu et bud: Roma-logo 2
[Rettet af: RomaFanDk - 03/02/12 - 20:58]
der er ingen tvivl om at RomaFanDks logo er det fedeste, dog syntes jeg at skjolet er for lille iforhold til Holger Danske, altså Roma logoet er ikke stort nok, men hvis skjolet kunne laves støre så ville jeg være go på RomaFanDks logo også :-)
ellers er jeg stadig på 4 eller 5 sådan som det ser ud lige nu, da de har Romas logo i støre fokus :-)
rettelse RomaFanDks andet logo er det fedeste af dem alle :-)
[Rettet af: Kim89 - 03/02/12 - 20:35]
Det sidste bidrag fra RomaFanDk er super fedt. I øvrigt fedt med så mange seriøse bidrag - godt gået.
Skal der fastsættes en dato til sidste frist?
Og så oprettes en afstemning efterfølgende?
Ked af at smide malurt i bægeret, men jeg ser altså et problem i at der i flere af buddene indgår elementer som brugeren ikke har ophavsrettighederne til. Her tænker jeg på AS Roma's officielle logo som AS Roma S.p.A har rettighederne til, samt Holger Danske-logoet, som vist er taget fra Holger Danske-flytteforretning (??)
Personligt sidder jeg i bestyrelsen i den kommende fanklub og jeg vil ikke stå til ansvar for for et logo hvor RCD ikke har ophavsrettighederne.
På det fornyligt afholdte RCD-møde, virkede det til at der var stemning for at den nye fanklub og as-roma.dk skulle struktureres og fremstå mere professionelt - derfor synes jeg det ville være ret uheldigt at starte med bruge et ulovligt logo.
Det er ikke usandsynligt at vi kunne få lov til at bruge Roma-logoet, da det nok vil være i klubbens interesse at få det markedsført mest muligt, men hvordan man ansøger om den slags ved jeg ikke.
Sædvanligvis når man støder på konkurrencer af denne art, skal man ved deltagelse forsikre om at man selv har ophavsrettighederne til logoet, samt at man overgiver alle rettigheder til, i dette tilfælde, RCD.
Hmm, hvad kan jeg sige, har selv tegnet ulven :P
Hvis i har lyst kan jeg lave noget andet , med noget der forhåbentligt ikke er ulovligt
Til Andreas,
der skal selvfølgelig være styr på det juridiske, men mener ikke at der skulle være problemer omkring et OK fra Roma om at bruge deres logo. Det er vel kun at spørge AS Roma og få et skriftligt svar.
Med hensyn til Holger Danske: Det er ingen sag at tegne Holger Danske så han bliver "din egen". Holger Danske ligner nu engang Holger Danske og han kommer nok også til at ligne ham i et eventuelt logo om han så er repræsenteret i et logo fra en flyttemandsforretning eller ej.
Til Noroma;
som jeg forstår det, så har du selv tegnet ulven til logoet. Det minder 100% om logoet fra disse links, og det kan jo også blive et problem som jeg ser det. Med mindre det altså er dig der har tegnet det først, og du kan bevise det, så er der jo ingen problem i det.
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-552994/Italian-sex-sirens-strip-tease-United-foes-Roma-conquer-Europe.html
Link-tekst
[Rettet af: andreas - 07/02/12 - 22:19]
haha, da det er en skide nem ting at tegne, valgte jeg at tegne den selv for den optimale kvalitet, at det ligner den rigtige er jeg helt klar over, og nej, jeg mener slet ikke at det mig der har fundet på den, det var lidt ment som en joke :)
Deadline d.19 februar
Så er det ved at være tid til at vi skal have fundet RCDs logo! Der er derfor muligt at komme med nye idéer frem til søndag d.19, hvorefter vi vil holde en afsteming.
Så er det i dag, at det er sidste chance for at oploade sit logo!
Logo 4 er klart fedest
Sæsonen 2024/25
88
0
Transfers 24/25
230
0
Salg af tøj
3
0
Hotel i Rom
2