Login
Glemt password Opret bruger

Forbedringer af AS-Roma.dk

Kategori: Roma Club Danimarca

geggeri
670 indlæg.
d. 18/03/10 20:32

Der har aldrig været mere aktivitet på AS-Roma.dk end der har været på det seneste og det er fantastisk. Men siden kan altid blive bedre, og jeg vil gerne have jeres hjælp til at komme med ideer til forbedringer til siden.

Forslagene
Større ting
-Tipskonkurrence

Spillere
-To nye kategorier i "Truppen" - "Udlejede spillere" og "Ungdomspillere"

Forsiden
-Nedtællingsur til "næste kamp" (evt. integreret i banneret)
-Serie A-stillingen på forsiden

Nyheder/blog/artikler
-Bedre redskaber til at skrive nyheder, artikler og blogs (mulighed for at lave rubrik, fed skrift osv.)
-Mulighed for billedtekst
-Mulighed for at vedhæfte flere billeder
-Bedre galleri - det ville være rart hvis man kunne se de billeder man gerne vil vedhæfte. Det ville også være godt med en søgefunktion og "tags". Desuden burde der også blive ryddet lidt op i galleriet. Btw. flickr.com har mange billeder i god kvalitet.

[Rettet af: geggeri - 09/06/10 - 22:22]

Jonas
4091 indlæg.
d. 19. marts 2010

Lyder godt Mads :) god idé med tipskonkurrence..

Må dog indrømme jeg savner Roma billedet på forsiden, synes virkelig det mangler og at Facebook tingen, ikke passer særlig godt ind.. Bare lige min mening..

Men du må sige til hvis du skal have hjælp :)

geggeri
670 indlæg.
d. 19. marts 2010

@Jonas: billedet skal nok komme tilbage, men hørte et tip til at få flere fans af en facebook-side og det skulle lige prøves. Vi har faktisk fået 13 på under 12 timer, hvilket er bedre end da facebook-siden blev lavet.

Jonas
4091 indlæg.
d. 19. marts 2010

Det er så os iorden ;)

DanielLicht
86 indlæg.
d. 19. marts 2010

Jeg er forholdsvis ny på siden. Men har haft meget gavn af den og sætter pris på dem der står bag, tak!

Jeg syntes man kunne lave:

Carlo Zampa Video'er
Hall of fame
Prøv at klikke ind på klubsupport.dk og læs lidt.

Stigtotti
266 indlæg.
d. 21. marts 2010

Jeg bryder mig altså ikke om banneret på forsiden,det ser amatørartigt ud!

geggeri
670 indlæg.
d. 21. marts 2010

Facebook-banneret eller topbanneret?

[Rettet af: geggeri - 21/03/10 - 13:09]

Stigtotti
266 indlæg.
d. 21. marts 2010

topbanneret.

geggeri
670 indlæg.
d. 21. marts 2010

@Stigtotti: Nogle ideer?

Andreas
789 indlæg.
d. 21. marts 2010

Her er lidt idéer:

1) Bedre galleri - det ville være rart hvis man kunne se de billeder man gerne vil vedhæfte. Det ville også være godt med en søgefunktion og "tags". Desuden burde der også blive ryddet lidt op i galleriet. Btw. flickr.com har mange billeder i god kvalitet.

2) Mulighed for at vedhæfte flere billeder til nyheder, artikler og blogs.

3) Mulighed for billedtekst

4) Bedre redskaber til at skrive nyheder, artikler og blogs (mulighed for at lave rubrik, fed skrift osv.)

5) Nedtællingsur til "næste kamp" (evt. integreret i banneret)

6) To nye kategorier i "Truppen" - "Udlejede spillere" og "Ungdomspillere"

7) Serie A-stillingen på forsiden

Med hensyn til banneret kunne det være fedt hvis der var nogen af sidens brugere der ville forsøge at lave et logo til siden. Et logo der fx. kunne indebærer noget dansk (dannebrog) og elementer fra klubbens logo. Dog ville jeg være meget ked af hvis det bliver er halvhjertet forsøg.

Det ville selvfølgelig også være fedt hvis der var nogen der gad give give siden et helt nyt grafisk look. Det er dog en stor opgave og jeg kan godt forstå hvis folk ikke har tid til det. Hvis man dog har tid og lyst synes jeg at en side som tv2sport.dk kunne være god at bruge som forbillede.

Håber at der er noget der kan bruges.

Ps. jeg uddyber gerne hvis der er brug for det.

Santon
296 indlæg.
d. 21. marts 2010

Hvis i ikke vil betale for et logo vil jeg gerne prøve at lave et.
Det var mig der lavede det logo vi har nu. Men fulgte skam bare hvad i ønskede, og er blevet bedre med programmet "GIMP" jeg bruger til billeder :)
Så nogle ønsker og sådan, ville ikke skade, så vil jeg med glæde give det et skud.

Kelevra
1261 indlæg.
d. 21. marts 2010

Har selv leget med Photoshop i et par år, godt nok på hobby basis men har da fået en masse gode resultater ud af det og er også blevet tilbudt forskellige jobs på hjemmesider i den grafiske afdeling. Ikke noget stort men sådan community based, ligesom den her site. :)

Så hvis siden har brug for det kan jeg da godt prøve at lave et banner og hvis I evt ønsker mere kan jeg også sagtens ta' fat i nogle ekstra ting. :)

tommaso
216 indlæg.
d. 22. marts 2010

de fleste ting i denne verden kan blive bedre, jeg syntes nu der blir gjordt et godt stykke arbejde her på siden, har selv besøgt siden start og må da sige at den er blevet rigtig god. men fin ide med nye inputs, man skal jo følge med tiden. blir vi mester i år så skal den lidt guld her og der tak.

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 22. marts 2010

Har tidligere forsøgt mig med noget topbanner, hvor der også indgik noget dansk i. Jeg kan høre Mads ad om det er brugbart, så kan folk evt. selv bedømme.

geggeri
670 indlæg.
d. 22. marts 2010

@Juliiii: Hit me!

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 22. marts 2010

Har smidt dig en mail :-)

geggeri
670 indlæg.
d. 22. marts 2010

Kan godt lide logoet, men kan det passe at du har skaleret siden ned i størrelse, for det passer ikke ind.

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 22. marts 2010

Uhh det skal jeg ikke kunne sige. Det er ved at være lang tid siden jeg lavet det, så skal tjekke. Kan du give mig den størrelse det skal være i?

Andreas
789 indlæg.
d. 22. marts 2010

Er det muligt at få lov til at se det? Kan det evt. oploades her på siden?

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 23. marts 2010

Jeg har lagt billedet ind i galleriet.

Skulle nogle ikke kunne se det med småt så står der: Romanisti Danimarca

Kelevra
1261 indlæg.
d. 23. marts 2010

Hvilket Galleri?

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 23. marts 2010

Du kan også finde det her i stedet, der ser det bare lidt mindre ud.
http://i864.photobucket.com/albums/ab203/DenGaleViking/Layout1_Colosseum.png

[Rettet af: Julii Caesares - 23/03/10 - 12:39]

Stigtotti
266 indlæg.
d. 23. marts 2010

Det ser virkeligt fedt ud!
Håber i vælger det.

Andreas
789 indlæg.
d. 23. marts 2010

Synes også at det er et godt udgangspunkt.

Forslag:
- Kunne du evt. lave en udgave hvor det ene af de små "Lupi-logoer" skiftes ud med et rundt Dannebrogsflag?
- Billedet af Colosseum ved jeg ikke hvor godt passer ind. Kunne man ikke finde nogle GODE billeder af spillerne som kunne køre som slide show i det felt?

Hvis der er andre der kunne tænke sig at gøre et forsøg ville det være super fedt. Så kunne man lave en afstemning på et tidspunkt.

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 23. marts 2010

Takker Stig.

Det med Dannebrogsflaget kan nemt klares. Har ingen anelse om hvordan man laver et slide show, men hvis andre kan det kan de lige kontakte mig.

Jonas
4091 indlæg.
d. 23. marts 2010

Synes banneret er rigtig flot!

Bare en lille ting - kunne vi ikke få lavet, så der også står klokkeslættet på de to kommende kampe på forsiden? Ska jo lige huske at Roma-Inter allerede er kl 18.00 :)

geggeri
670 indlæg.
d. 23. marts 2010

@Jonas: som nu?

geggeri
670 indlæg.
d. 23. marts 2010

@Julii: Billedet skal være 786px bredt

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 23. marts 2010

Ok, går ud fra at højden passer så?

Jonas
4091 indlæg.
d. 23. marts 2010

Lige præcis Mads ;)

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 23. marts 2010

Det kunne også være fedt med nedtælling til næste kamp? :D
Har før set det på en anden hjemmeside, kan dog ikke huske hvor..

Kelevra
1261 indlæg.
d. 01. april 2010

Det kunne være lækkert hvis det blev gjort muligt at linke direkte?
altså..

<a href="url">link text(f.eks. Totti goals)</a>

RomaBolding
147 indlæg.
d. 02. april 2010

Det kunne være rigtig fedt hvis der kunne komme sådan en ur eller noget hvor der stod hvor lang tid der var til næste kamp, også måske Serie A stillingen på forsiden

[Rettet af: RomaBolding - 02/04/10 - 16:15]

Stigtotti
266 indlæg.
d. 02. april 2010

hvad blev der af det nye banner :) og hvad med unisport reklame :)

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 02. april 2010

Jeg har haft lidt travlt på det seneste og så skulle banneret rettes til. Jeg lavet det for en del tid siden og har ikke billederne længere, desværre. Derfor er jeg pt. i gang med at designe noget nyt som i så kan vurdere.

Stigtotti
266 indlæg.
d. 02. april 2010

Okay :)

geggeri
670 indlæg.
d. 06. april 2010

@Kelevra:

Det ER muligt at lave links:
[ url=http://as-roma.dk]AS-Roma.dk[/url] giver AS-Roma.dk
uden det første mellemrum mellem [ og url.

Nickell
23 indlæg.
d. 10. juni 2010

Hvad med en livechat forbundet til de enkelte kampe?

Hvis det er muligt? :D

DanielLicht
86 indlæg.
d. 04. oktober 2010

Nu er der faktiskt fyldt godt op med guldkorn i denne tråd.... Hvornår sker der egentlig noget?? :)

TottiErMejo
1136 indlæg.
d. 05. oktober 2010

det ville være nice hvis man kunne sætte billeder ind på chatten :)

Sofus
3107 indlæg.
d. 07. oktober 2010

Tipskonkurrence kunne være så fedt (:

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 07. oktober 2010

Ja, Tipskonkurrence kunne være MEGA fedt :)
- Evt. Pengepulje?

DHHRoma
138 indlæg.
d. 07. oktober 2010

Hvorfor pengepulje selvom jeg nok skulle deltage. Alle skal vel ha en chance?

Bør være nemt at finde en sponsor som f.eks. kan sponsere en AS Roma trøje til vinderen af tipskonkurrence.

geggeri
670 indlæg.
d. 08. oktober 2010

Jeg har desværre haft meget travlt på det seneste, så en opdatering har desværre fået lidt lange udsigter.

PeterDahl
5 indlæg.
d. 11. oktober 2010

Hej drenge. Nu har jeg efterhånden været roma-tilhænger i 10 år, så jeg kender blandt andet præsidenten for den norske fanklub ret godt. Jeg har desuden boet sammen med ham i Sverige for et halvt år. Nå, men til side med den historie.

Jeg synes ærligt talt, at vi kan lære lidt fra deres hjemmeside mht. layout, template osv. Vores er en smule primitiv i forhold til deres. Indtil nu har det været gratis for norske roma-tilhængere at være medlem af siden, men eftersom opdatering osv. ikke er helt gratis, har man valgt at opkræve et beløb på NKR: 200 kr. for et medlemsskab.

Var det noget vi kunne lære lidt af? På den måde kan vi få et langt mere professionelt site.

Se den norske side her: http://www.asroma.no/

RGDS Peter

Jonas
4091 indlæg.
d. 11. oktober 2010

Jeg synes bestemt ikke vi skal have betaling på vores side - det kunne gøres hvis det var en officiel Dansk Roma fanklub, hvor man fik nogle fordele ved at melde sig ind.. Men dette er blot en hjemmeside, og ikke en fanklub, hvor jeg mener at der er en forskel..

Dog synes jeg ikke at den norske side, er særlig pæn, synes faktisk den virker uoverskuelig, med alt for mange ting kørende på en gang.. Blot min mening :)

Idéen om en fanklub er dog meget interessant, men det kræver utrolig meget arbejde, og kan man overhovedet oprettes som en officiel fanklub?

[Rettet af: Jonas - 11/10/10 - 17:17]

Kelevra
1261 indlæg.
d. 11. oktober 2010

Synes heller ikke godt om betaling.

Hvis det var en rigtig stor side med masser af indhold osv. osv. så kunne man evt gøre det sådan at der var "members" & "premium members" hvor sidstnævnte så betalte for, som Jonas er lidt inde på, fordele. Hvad de fordele skulle være har jeg lidt svært ved at p.t. se, og man mister helt sikkert nogle aktive brugere, hvis man begynder at opkræve et beløb.

Man kunne evt. gøre det at man spurgte om der var nogle der ville være admins på siden som så betalte et lille beløb. Beløbet sikrer så en hvis seriøsitet hos en admin. Og pengene går så til at vedligeholde siden osv.

Nu ved jeg ikke hvor mange penge der flyver frem og tilbage, for at holde denne side kørende. Men ved at det med "admin for penge" virker.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 05. marts 2013

Jeg tager lige denne tråd op igen.

Mit forslag:
En afstemning efter hver kamp, med spillere der har spillet +30 minutter i kampen + evt. Andreazzoli. Derpå kan brugerne herinde stemme på hvem de syntes skal være Man of the Match.

Efter hver sæson, kan den spiller der er valgt flest gange så "kåres" til at være årets spiller ifølge as-roma.dk

Jeg tror det kunne være et meget sjovt tiltag herinde på siden og give det lidt ekstra. Der er vel efterhånden så mange brugere herinde at vi godt kan få en nogenlunde afstemning op at køre :)

Hvad syntes i ?

5

asroma87
3509 indlæg.
d. 05. marts 2013

Lyder fedt.

Så kan man også kåre månedens top spiller og flop spiller.

Så burde der også være små præmier som bliver trukket i blandt dem som gætter rigtigt, på kampens spiller:D

Hauge
80 indlæg.
d. 05. marts 2013

Don-Emilio lyder som en god ide

asromadk
3805 indlæg.
d. 05. marts 2013

Super idè.

I forbindelse med wørns vurderinger, kunne der være mulighed for at rate spillerne på samme skala - og så er det vel bare noget teknisk snilde og ind i et system der tæller sammen

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 05. marts 2013

I forbindelse med wørns vurderinger, kunne der være mulighed for at rate spillerne på samme skala"

Det strejfede mig, og er også en mulighed. Men jeg kom frem til med mig selv at det ville være at spolere Wørens indslag en smule. Fordelen ville selvfølgelig være at vi ville få mulighed for et helt statistisk overblik over spillerne, i brugernes synspunkt, samt mulighed for at kåre top og flop.

asromadk
3805 indlæg.
d. 05. marts 2013

ja, det ville udelukkende være for at undgå at det bliver for omstændigt. Det er jo noget af en forpligtelse for den der skal sørge at gøre noget umiddelbart efter HVER kamp (thumbs up til wørn)

Jeg forestiller mig bare en slags "scroll down" menu ud for hver spiller wørn har anmeldt, med de selvsamme karakterer (uden at wørn selvfølgelig skal være irriteret over dette) :)

Og så selvfølgelig ip registrering så man kun kan stemme på hver spiller en gang.

geggeri
670 indlæg.
d. 27. marts 2013

Så er siden blevet opdateret lidt. Det meste er nogle småting som skulle rettes, men der er også kommet en brugerside til hver bruger. Den er lidt begrænset nu, men det er en start.

INFO: Medlemmer af RCD har allerede nogle kontaktoplysninger indtastet. Disse er fra jeres tilmelding til fanklubben.

2

[Rettet af: geggeri - 27/03/2013 - 19:53]

Sofus
3107 indlæg.
d. 27. marts 2013

Fedt! Har lige rettet min profil :-)

mexes
2516 indlæg.
d. 29. marts 2013

Kunne man ikke på en eller anden måde "abonnere" her på siden på nogle af de officielle roma videoer, som der i ny og næ kommer ud på netter. Så f.eks. Jonas linke en video på Twitter, som er et nyt engelsk talende indslag, kaldet "forza Roma", som ser rigtig sjovt ud. (Her prøvede totti at udfolde sig på engelsk!)

Det jeg altså mener er, at man f.eks. På startsiden måske kam lave et vindue med seneste videoer, som så kan ligge på siden her. Andre videoer kunne være dem fra Roma Channel, de er også super!

Wør3n
324 indlæg.
d. 03. april 2013

Hvad med at jeg nominerer 3-5 spillere hver måned og så kan der stemmes om det? På den måde får vi integreret jeres idéer med den nuværende karakterbog.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 03. april 2013

Kunne også være en fin løsning, og knap så omstændig Wør3n :)

mexes
2516 indlæg.
d. 06. maj 2013

Kunne man ikke snart få opdateret tabellen her på siden? ;) ... Den er efterhånden ikke særlig aktuel.

geggeri
670 indlæg.
d. 06. maj 2013

@mexes: Opdateret!

1

Lamela
2782 indlæg.
d. 03. juni 2013

1.Jeg ved ikke om, det her er blevet nævnt før, men siden er ikke særlig smartphone venlig, når indslagene i hver tråd har rundet de første 100.

Det tager en lidt for lang tid at Scroll ned til det sidste indslag.

Evt. Kunne det laves, efter hvert 10. Indslag den skiftede til en ny side i samme tråd. Det vil gøre det nemmere, både når man skal læse det på Laptoppen og fra smartphonesne.

2. En anden mulighed kunne være, hvis det første fyldte for meget serverplads, er at, der blev oprettet et pagedown button, så man kan komme til det nyeste indslag ved blot et klik.

2

[Rettet af: Lamela - 03/06/2013 - 12:35]

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 29. juli 2013

Mads vil du ændre florenzis ryg nr. til 24 og tallo til 20

geggeri
670 indlæg.
d. 29. juli 2013

@Knudsen-rk: Done!

Daniele16
175 indlæg.
d. 29. juli 2013

Der bliver ved med at stå jeg har lavet 93 indlæg, lige meget hvor meget jeg skriver? :)

geggeri
670 indlæg.
d. 29. juli 2013

@daniele16: Ja, det kan jeg godt se. Jeg har opdateret det, da der er en proces i systemet der ikke kører som den skal. Jeg har prøvet at fikse det.

Daniele16
175 indlæg.
d. 31. juli 2013

@geggeri Nu står der jeg har lavet 132? Uden at ændre sig? Men det er intet problem!

geggeri
670 indlæg.
d. 02. august 2013

Jeg har testet lidt mere og det lader til at kører nu!

1

Daniele16
175 indlæg.
d. 04. august 2013

'' Din email skal være unik, hvilket vil sige at alle skal have forskellige emails. ''
Fik jeg at vide da jeg skrev min mail? Hvordan jeg det være? jeg har ikke nogen anden bruger herinde?

geggeri
670 indlæg.
d. 04. august 2013

hmm.. det undrer mig lidt.. Det virker fint for mig. Det er på as-roma.dk/bruger/ret du retter du bruger?

Kim89
1171 indlæg.
d. 03. september 2013

Hej.

Nu havde jeg den fornøjelse af at i forum med noget så slemt som en Lazio fan igår, men ham her var nu en flink en af slagsen, så han fortalte bl.a. at de har en tipsliga lige som vores. De har så været så heldige at deres tipsliga bliver sponsoreret af bettingexpert, som så gør at vinderen af tipsligaen bliver belønnet med en i deres tilfælde en Lazio trøje.

Kunne det ikke være en ide til vores side også? altså selvfølgelig ikke der med at vinde en Lazio trøje, men finde en sponsor der eksempelvis gider sponsorere en Roma trøje til vinderen eller sådan noget :-)

mexes
2516 indlæg.
d. 03. september 2013

Kan admin herinde se hvornår de forskellige brugere blev oprettede herinde? Det kunne være en sjov detalje at få med inde på de forskellige profiler, og så gad jeg virkelig godt at se i det hele taget, hvornår det var, at jeg oprettede mig selv herinde? :-)

geggeri
670 indlæg.
d. 03. september 2013

@mexes: Det er desværre umulig...

Frankie
32 indlæg.
d. 04. september 2013

Jeg synes godt siden kunne bruge sådan en knap, som får en ned til nyeste indlæg i tråden :-) Nogle gange kan trådene godt blive lidt lange, også kunne sådan en knap være nice, så man ikke skal til at scolle helt ned i bunden selv. :-)

Hauge
80 indlæg.
d. 04. september 2013

De findes på dit tastatur.... Home kommer du til toppen og End kommer du til bunden og så er der også Page Up og Page Down

TheTotti
456 indlæg.
d. 04. september 2013

Men findes desværre ikke på ipad.

Frankie
32 indlæg.
d. 04. september 2013

Glemte selvfølgelig at skrive at jeg mente til Iphone :-) Der er altså langt ned i bunden på indkøbstrådene, på min telefon :-)

Skovby
61 indlæg.
d. 04. september 2013

Kan man ikke bare ændre det, så seneste indlæg står øverst i stedet for nederst?

2

Lamela
2782 indlæg.
d. 04. september 2013

Eller laver den om til sider, som jeg har foreslået længere på. Men der kommer selvfølgelig an på serverplads osv.

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma