Login
Glemt password Opret bruger

En sjov uge i det Italienske

Kategori: Off Topic

JonasS
213 indlæg.
d. 26/09/22 10:54

Hejsa, jeg synes ikke en tur til fodbold i det italienske berettiger en ny tråd. Men den tur jeg havde har jeg alligevel lyst til at dele med jer, da den er lidt udover det sædvanlige.

På vej til min lejlighed nær Frosinone, gør jeg stop i I Toscana hvor jeg har købt billet til Empoli-Roma. På parkeringspladsen nær stadion, er der et hav af romanistas som jeg spørger om det mon er i orden at bære Roma trøje på neutralafsnittet. De synes Empoli er et chill sted og at jeg da kunne prøve. Jeg falder hurtigt i snak med dem, og de bliver alle ret vilde mad at jeg har kørt hele vejen fra DK for at se Roma. De filmer mig, tager selfies og alle taler om historien.
Jeg hænger ud med dem i 'udefans-fanzonen', og de beslutter sig for at forsøge at få mig ind på udebaneafsnittet. Efter højlydt argumentation, plagen og en masse fakter, lykkedes det til sidst mine nye venner at få den stakkels Empoli official til at give op og lukker mig ind sammen med Roma fansene(en detalje der forståeligt nok er udeladt i nedenstående).
Det var den fedeste fest! Dagen efter checker jeg ud af hotellet, og høj på den skønneste oplevelse kører jeg sydpå. Og så dukker der en besked op på messenger fra en ukendt italiener. Det er en journalist fra AS ROma, der har hørt om min historie på twitter. Og jeg havde ikke lagt noget op på twitter...
Det kom der denne historie ud af:

https://www.asroma.com/en/news/2022/9/in-auto-dalla-danimarca-per-tifare-roma-l-incredibile-storia-di-jonas?fbclid=IwAR0J62Kstg6wMvOeu-KGMnmyntZkmlEBazHEt17DCIo6y8p42fZ0sADqWgU

https://www.asroma.com/it/notizie/2022/09/in-auto-dalla-danimarca-per-tifare-roma-l-incredibile-storia-di-jonas?fbclid=IwAR3Vs1jwSvzotC5usQrcmM_HMtqrNSnLv8F6fqlDyV-Qaw0xVVMzQwydTIY

https://twitter.com/OfficialASRoma/status/1570738062812127233

Så det stak helt af et par dage hvor jeg gik viralt dernede X-D Nu er der heldigvis lidt ro på igen.
Missede Helsinki kampen der til min store overraskelse var udsolgt, på trods af at journalisten prøvede at skaffe mig en billet. Så Atalanta kampen, som jo desværre gik som I nok ved...

Hvis admin synes opslaget er irellevant, så slætter I selvf bare.

5

Skytt0
1517 indlæg.
d. 26. september 2022

Det lyder da virkelig fedt JonasS!
Det må have været en helt speciel oplevelse - og noget de færreste oplever.

Jeg synes denne tråd er en rigtig god idé at have, så andre kan dele deres oplevelser!

Jeg er dog Roma jomfru på det punkt, da jeg aldrig har været i Rom (jo jeg har været i Rom) og se vores elskede Roma spille, så jeg har ikke selv nogle oplevelser at dele ud af indtil videre.

Men deler helt sikkert gerne, når jeg kommer derned!

Sund
1087 indlæg.
d. 27. september 2022

Vanvittig fed historie Jonas!

Og en smule misundelig på sommerhus tæt på vores elskede klub :-)

oscarkrarup
22 indlæg.
d. 29. september 2022

Sindssygt! Lyder som en fantastisk sjov oplevelse

Wør3n
324 indlæg.
d. 29. september 2022

Hvor er det en skøn historie, Jonas!

Jeg lægger den på vores Facebookside, hvis det er okay med dig?

/Søren

JonasS
213 indlæg.
d. 01. oktober 2022

Det er bare helt fint, Søren :-)

Crap_Bag
1179 indlæg.
d. 05. oktober 2022

Klasse-historie Jonas, fedt at du delte den herinde :-)

Har naturligvis også liket din historie på Twitter, samt flere italienske indlæg, som jeg ikke fatter en brik af..

[Rettet af: Crap_Bag - 05/10/2022 - 11:50]

Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma