Kategori: Kampe
#RomaParma
I starten af februar stod regnen ned over Olimpico. Den lange diskusion om, hvorvidt man skulle afbryde kampen pga. regn, begyndte på banen, men fortsatte både i medierne og blandt fodboldfans. Ikke desto mindre blev det en kendsgerning, at kampen ikke skulle spilles færdig den dag.
Kampen blev flyttet til april og har hængt tungt over spillerne siden. Napoli har flere gange trængt sig på og Juventus forspring har virket umuligt at hente. Spillerne kan dog i aften tage et vigtigt skridt mod at sikre sig 2. pladsen. For mange virker Juventus forspring for stort, men 3 point i aften vil nedbringe dette til 8 point. Ingen tvivl om, at det bliver svært at hente på 7 kampe. Vi har dog muligheden for at tage yderligere 3 point, når de gæster Rom i starten af maj. Drømmen er ikke helt slukket endnu. For Roma er der stadig 24 point at spille om.
”Efter kampen mod Sassuolo talte jeg om at hente Juventus. Jeg er optimistisk, positiv og ambitiøs. Det er vigtigt, at begge parter, både dem i omkædningsrummet og klubben, ser op i tabellen. Det er den bedste måde at opnå betydelige resultater” – Rudi Garcia
Den anden positive ting med en sejr i aften er, at der vil være hele 9 point ned til Napoli. Dermed er Champions league pladsen et stort skridt nærmere. Der er dog lige en ting, der står i vejen for 3 sikre point i aften, Parma.
Da kampen blev udskudt, havde Parma vundet de 4 foregående kampe. De blev trukket frem af en gammel kending, Cassano. Det var gået op for ham, at der bliver afholdt VM til sommer og han gerne vil med. Han har derfor gjort sig god. 11 mål er det blevet til fra hans side i denne sæson.
Parma kan med en sejr i aften presse Inter væk fra den sidste europæiske plads. Hvilket også vidner om, at man bestemt ikke skal undervurdere holdet. De har dog ikke formået at vinde i de sidste 3 opgør og mon ikke Donadoni er taget til Rom for at vende den statistik.
Parma spiller ofte med 3 spillere oppe foran i form af Schelotto, Cassano, Biabiany. Den eneste gang, hvor de har trukket den ene ned på midtbanen, var mod Juventus. Hvilket nok også sker i aften. Cassano er ude og Biabiany er sat ned på højre side af midtbanen. Deres angrebsformation er derfor en smule kryptisk og vi må afvente den officielle opstilling. En spiller, der næppe undgår starteren og vil kræve en færm hånd fra De Rossi, er Parolo. Han har scoret 7 mål denne sæson og skal ikke have meget plads.
Nainggolan sidder over, men vi har Taddei!
Truppen:
Bastos, Benatia, Castan, De Rossi, De Sanctis, Destro, Dodo, Florenzi, Gervinho, Jedvaj, Ljajic, Lobont, Maicon, Mazzitelli, Pjanic, Ricci, Romagnoli, Skorupski, Taddei, Toloi, Torosidis og Totti.
Forventet opstilling(CdS):
Roma (4-3-3):
De Sanctis; Maicon, Benatia, Castan, Romagnoli; Pjanic, De Rossi, Taddei; Totti, Destro, Gervinho
Parma (3-5-2):
Mirante; Cassani, Lucarelli, Gobbi; Biabiany, Acquah, Marchionni, Parolo, Molinaro; Amauri, Palladino
Kampen bliver vist på både Canal8 og vores elskede Krølben!
Kom og se den 81 minutter lange kamp med os, der starter allerede kl 18.30!
Vi undskylder på forhånd, hvis Tottis hælafleveringer er på et niveau, der får de efterfølgende chl kampe til at falme.
Pjanic fylder 24 år i dag og vi sender bare en regning på shots til ham, hvis han scorer.
[Rettet af: chrfog - 02/04/2014 - 18:20]
Forsvaret sejler rundt Idag. Få venligst lukket den kamp destro ;)
PJANIC!
Tdj89
Nu har større angrebsstjeerner brændt chancer, der har været større end Destro's. Men ja, jeg er enig i, det var en must score chance.
Og dog alligevel synes jeg, det er for tidligt at afskrive ham.
Positivt er det dog, han viser målnæsen frem, ved at komme til chancerne, som en rigtig boks-angriber. Han skal nok puttet et mål ind, hvis ikke han bliver flået ud.
Hold kæft hvor skal Destro ha mange forsøg
Hvor er du smuk Taddei, klasse hovedstød fra en klassespiller
Hahaha, nu kan alt jo ske :D
dejligt mål Taddei ! og dejlig jubelscene ! !
Jeg må indrømme, jeg lige kneb en lille tåre, da jeg så Taddei's jubel scene.
Forza Sexy...
Man kan kun elske taddei!! Fucking loyal og arbejder sgu som en hest! Respekt herfra!
Lækkert mål af Biabany desværre, ham gad jeg altså godt at se i Roma.
Puha et godt mål Biabiany satte ind til sidst, men synd de fik muligheden.
Sådan! 4-2, mål af kaptajnen, protegéen, Gervinaldo og den smukkeste mand i Italien.
Det havde jeg ikke regnet med klokken lidt i halv 7! Forza Roma!
(I øvrigt - de drenge spillede sgu ikke kun for 2. pladsen i dag......)
Zemanlandia i dag, eller?
Vi har dælme lukket mange mål ind på det seneste, men når bare vi kan tælle os frem til, at vi får flere end modstanderne, så...
I øvrigt: Ljajic ligner mere og mere en færdig mand. Han stod i forvejen bag Gervinho, Totti oh til dels Florenzi. Altså fjerdevalg.
Nu er Destro tilbage og han er tilmed blevet overhalet af en gammel brasilianer med ørkensand mellem tæerne.
Fantastiske jubelscener med Taddei, vanvittige første 20 min. og en smuk sejr. Og den fik som ventet efterfølgende europæiske kampe til at falme. Sjældent hovedretten serveres først, men det blev den i den grad i går aftes. Og nuij, hvor vil det pynte med Roma i Europæisk fodbold. Og ja, scudetto drømmene er der stadig.
Taddei udtalte efter kampen:
“I’m happy for the goal and for my moment. It’s a great feeling to score in front of the fans who have supported me during all these years, it’s the best to celebrate with them.”
Sexy face er en dejlig mand!
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4