Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Inter

Kategori: Kampe

chrfog
333 indlæg.
d. 28/02/14 16:12

Vores modstander denne runde har været indblandet i en del drama i denne sæson. Nogle episoder har tilmed været ret komiske set udefra.
I januar ville Inter og Juventus gerne bytte Guarin med Vucinic(hvorfor ved ingen). De kom endda så langt i forhandlingerne, at Guarin havde pakket sin tandbørste og taget til Torino. Inters ultras var dog ikke synderligt imponeret over byttehandlen og forlangte, at den blev afbrudt hurtigst muligt.
Da denne nyhed nåede frem til Torino var Guarin ikke ligefrem lykkelig. Han valgte derfor at lukke sig inde på et kontor i Juventus hovedsæde.
Det endte dog hele lykkeligt for den teenagepigefornærmede spiller. Den trofaste Guarin var selvfølgelig ikke mere fornærmet end de kunne lokke ham ud med en ny kontrakt.
Lønnen må være hævet drastisk, fordi han udtalte tirsdag, hvis ledelsen tilbød ham en livskontrakt ville han ikke overveje det 2 gange. I samme interview mener han også, at han nu føler sig som Interspiller.
Han giver dog ingen forklaring på, om det er lønnen, der får ham til at føle sig hjemme eller om det er fordi han har været i klubben i 2 år.
Guarin afslutter med, at Roma er i god form, men Inter har kun et mål. At vinde alle kampe.

Inter har desværre en række fordele i forbindelse med denne kamp:

-Roma fik afvist deres appelsag, så begge curvaer er lukket.
-Maicon, Dodo, Balzaretti og Totti er alle ude med skader.
-Gervinho har haft problemer med influenza, han meldes klar til opgøret omend lidt præget af sygdommen.
-Florenzi forvred sin ankel sidste weekend, men er med på holdet.

Selvom Totti formentlig er klar til næste weekends opgør, så hjælper det ikke mod Inter. Pjanics knæ virker dog til at arte sig i øjeblikket.

Vi får højst sandsynligt en trio oppe foran bestående af Pjanic, Destro og Ljajic. Gervinho kan komme på tale som indskiftning.

Midtbanen er nok den trio, der er nemmest at angive på forhånd. Strootman, De Rossi og Nainggolan.

Forsvaret med Castan og Benatia centralt vil være essentielt, dog er begge backpositioner åbne for skift. Torosidis, Romagnoli, Bastos og Taddei. Toloi bejler ligeledes til en plads i bagkæden.

Truppen:
Bastos, Benatia, Castan, De Rossi, De Sanctis, Destro, Di Mariano, Florenzi, Gervinho, Ljajic, Lobont, Mazzitelli, Nainggolan, Pjanic, Ricci, Romagnoli, Skorupski, Strootman, Taddei, Toloi og Torosidis.

Corriere dello Sport’s formodet opstillinger:

Roma(4-3-3):
De Sanctis; Torosidis, Benatia, Castan, Romagnoli; Nainggolan, De Rossi, Strootman; Destro, Pjanic og Ljajic.

Inter(3-5-2):
Hadanovich; Rolando, Samuel, Juan Jesus; D’ambrosio, Guarin, Kuzmanovic, Hernanes, Nagatomo; Palacio og Icardi.

Kampen bliver vist på Canal8 og på vores alle sammens Krølben.
Tjek arrangementet på Facebook

Lørdags kampene er som sagt altid fyldt med god stemning, så kig endelig forbi!

2

[Rettet af: chrfog - 28/02/2014 - 16:16]

Romaneren
1961 indlæg.
d. 01. marts 2014

ROMA (4-3-3): De Sanctis; Torosidis, Benatia, Castan, Romagnoli; Nainggolan, De Rossi, Strootman; Ljajic, Destro, Gervinho

Lækkert med Romagnoli inde i varmen!

Svenzoni
352 indlæg.
d. 01. marts 2014

Ses på krølben ....

Tottithorsen
5001 indlæg.
d. 01. marts 2014

Er pjanic på bænken? Han er savnet. Vi mangler en kreatør...

1

Sofus
3108 indlæg.
d. 01. marts 2014

Han er i truppen ihvertfald, ind med ham!

Lamela
2782 indlæg.
d. 01. marts 2014

Ved så ikke om, det var den rigtige mand, der blev pillet ud. Havde hellere set DDR blev pillet ud. Han ligner en mand, der godt kunne trække det røde idag.

Ljajic var den eneste, som kunne skabe noget selv.

asromadk
3946 indlæg.
d. 01. marts 2014

Har vi åbningen til den første rigtige problemstilling i truppen?

Ljajic så ikke tilfreds ud. Og det er ikke første gang tror jeg, at han virkelig føler sig forbigået som en af Rudi's "Go-To men". Rudi stoler simpelthen ikke på, at han kan afgøre tingene når det gælder.

Jeg kan godt se Garcias ide, nu skal vi spille meget direkte og snævert - men kan også godt forstå Ljajic. At blive pillet ud på nuværende tidspunkt - i det 56.minut - det frygter jeg lidt slår nogle søm i kisten for Ljajic. Jeg synes mere og mere Ljajic ligner en mand der kæmper en smule under Rudi Garcia.

Ljajic har spillet fint - selvom han har haft chancer for at være afgørende (der mangler altid lige lidt fra ham) - og synes egentlig det er ærgerligt han skal tages ud. Det kunne ligeså godt været ham der ville kunne bidrage med den afgørende fod i resten af kampen.

Kan godt forstå hans frustration, og han bliver nok bare offer for, at der ikke er andre at ofre.

1

[Rettet af: asromadk - 01/03/2014 - 22:07]

Dingding
134 indlæg.
d. 01. marts 2014

Som kæmpe fan/discipel af De Rossi, så gør det satans ondt, når han spiller som han gør idag(og i den seneste tid i Serie A). Han taber bolden, og hovedet, alt for tit, og er slet ikke dominerende på midten mere. Det er så ærgerligt, at han har spillet sådan siden Zeman!

Romaneren
1961 indlæg.
d. 01. marts 2014

Helt enig med asromadk.

Håber ikke at fanden skal males på væggen, men jeg kan godt forstå Ljajic's ærgrelse.

Nu har man jo set hvordan Gervinho er blomstret i Roma - noget, som alle vist i høj grad er enige i kan skyldes Garcia og hans tro på ham.

Synes lidt at Ljajic begynder at ligne samme tilfælde af 'ikke-indløst talent' som Gervinho i Arsenal. Hvis Garcia nu gav ham en hel kamp engang imellem, så kunne det være, at han fik vist nogle af de supergode takter, han allerede har vist. Og som det er blevet sagt før - det er for fanden bare én enkelt sidste fod, der kan afgøre en kamp og måske vende heldet.

[Rettet af: Romaneren - 01/03/2014 - 22:25]

asromadk
3946 indlæg.
d. 01. marts 2014

Jeg synes nu DDR gør det fint. Han er lidt for toneafgivende dog, men det er nok mere da der ikke rigtig sker noget ellers. Nainggolan kører sit eget show, som til dels lykkes somme tider.

Stroot er han på banen?

Pjanic usynlig, kan ikke finde sin rolle nu hvor han ikke er en del af 3mands midtbanen.

Lamela
2782 indlæg.
d. 01. marts 2014

No Strikers. Falske 9'ere og Barca spil.

asromadk
3946 indlæg.
d. 01. marts 2014

Mener Rudi begår en kæmpe fejltagelse nu med Bastos for Destro.

Han burde have pillet en af de 3 midtbanespillere, DDR eller Stroot.

han er vist tilfreds med et point. :/

Lamela
2782 indlæg.
d. 01. marts 2014

Super nedern vi ikke har en angriber at smide ind.

asromadk
3946 indlæg.
d. 01. marts 2014

1)

Fair resultat.
- Det er også tydeligt med indskiftningerne at Rudi for alt i verden kigger mod 2pladsen - det ene point er så vigtigt frem for at gå efter alle 3.

2)

Top: Nainggolan. Flop: Stroot.

3)

Ærgerligt at Rudi går efter at dræbe kampen ved at overtage boldbesiddelse da Pjanic kommer ind. Vi skaber lidt, men det er ikke for alvor i jagten efter de 3 point - hvilket Bastos for Destro også viser.

4)

Ljajic. Der er efterhånden en på sigt uholdbar situation med Ljajic. Personligt har jeg aldrig ment han var en sikker start 11'er - noget som Rudi gang på gang viser Ljajic heller ikke er for ham. Problematisk, da Ljajic efterhånden ligner en der bliver mere og mere utilfreds med tingene.

Tomas R
374 indlæg.
d. 01. marts 2014

Pjanks og Gervinho har to store chancer. Havde Gervinhocorrieredellosport killer-instinct og Pjanic kigget op havde det været en fin 1-0 kamp. Øv

Inter spiller i øvrigt en fin kamp. Men Bottomline: i dag røg mesterskabet. Vi kan simpelthen ikke tåle ikke at vinde sådan en kamp...

Men sølv er også godkendt :-/

Edit: hvis ljajic laver ballade er der kun en vej: raus, ingen er større end holdet (og Totti) :-)

[Rettet af: Tomas R - 01/03/2014 - 22:47]

Tottithorsen
5001 indlæg.
d. 01. marts 2014

Strootman var helt væk Idag. Så træt og tung ud. MOM må være Castan og naingollan!!! Mener vi bør være tilfredse med ét point Idag for spillet var ikke til mere... Så skal vi undgå at tabe til Napoli så ser det rigtig godt ud fortsat ift 2 pladsen ;) kampe uden tilskuere er ikke det samme ;)tam stemning Idag!

Lamela
2782 indlæg.
d. 01. marts 2014

Radja dagens MOM, glimrende kamp fra hans side. Han var vores klar bedste offensive kort, samt han ejede midtbanen.

Tomas R
374 indlæg.
d. 01. marts 2014

Helt ærligt: uanset hvad man mener om territorial diskrimination så stinker kampe uden tilskuere i curvaerne.
Måske der for vi var så ringe i primo tempo i dag?!

Lamela
2782 indlæg.
d. 01. marts 2014

[i]Ljajic. Der er efterhånden en på sigt uholdbar situation med Ljajic. Personligt har jeg aldrig ment han var en sikker start 11'er - noget som Rudi gang på gang viser Ljajic heller ikke er for ham. Problematisk, da Ljajic efterhånden ligner en der bliver mere og mere utilfreds med tingene.
[/i]

Talentet er åbenlys, mens hans attitude gør, man bliver træt af ham, når det ikke kører for ham på dagen. Hvor med andre spiller, giver man dem 90.min for at bevise noget mere.

Idag viste han lidt af begge dele, han var god med de små driblinger, men han var ofte for doven i retur løb, samt han bevægede sig for lidt til at modtage bolden.

Dog havde jeg gerne set ham få 90.min eller bare lidt længere tid på banen sammen med Pjanic. De to har godt øje for hinanden. Synd Rudi ikke gav ham chancen.

[Rettet af: Lamela - 01/03/2014 - 23:01]

asromadk
3946 indlæg.
d. 01. marts 2014

Enig. Man skal have 3 point idag - mesterskabet er for langt væk. 2. pladsen er kanon - og det er også vigtigt Rudi holder hovedet koldt og kører det ene point hjem. Det er så nemt herhjemme i stuerne at drømme om at indhente Juve.

- Mht. Ljajic, jeg siger det blot konstaterende. Jeg har egentlig fra starten af syntes, at han var godt castet - men bare ikke til at indtage en nøglerolle. Og det har nok været problemet fra starten af.

Ændrer tingene sig ikke, så synes jeg Sabatini skulle forsøge at afskibe ham til sommer - evt. for en god pose penge (han er jo ikke noget flop - endnu).

Det er tydeligt han ikke er en start 11'er, og ikke bliver det. Han har ganske enkelt ikke den sidste kvalitet til at bære et hold på højeste niveau. Nok lidt det samme, som visse folk i sin tid konstaterede i United.

- Og ja. Årsagen til, at jeg syntes det blev relevant at snakke om Ljajic --> Han får jo absolut INGEN snor idag. 56 minutter, hvor han i størstedelen af tiden gjorde det godt og var vores farligste våben, var hvad det blev til.

-- Det er egentlig en lidt farlig udvikling, at Rudi tilsyneladende er SÅ fastlagt på Gervinho. Gervinho er god ja, men nu virker det lidt til at Ljajic er ved at indtræde i samme rolle som Gervinho i Arsenal. En spiller der slet ikke får den nødvendige tillid (OGSÅ når det går dårligt)

Især med tanke på, at Rudi valgte at kigge efter det ene point, så mener jeg med fordel at han kunne have pillet Gervinho istedet idag. Det var der ikke gået noget skår af Gervinho af ved, og man havde på den måde skabt et mere balanceret hold.

Nu har man givet Ljajic et kæmpe spark i røven istedet - og man fik jo ikke 3 point alligevel? Var det så det værd? Kunne Ljajic ikke have været ligeså farlig at bevare på banen?

[Rettet af: asromadk - 01/03/2014 - 23:05]

Tottithorsen
5001 indlæg.
d. 01. marts 2014

Ljajic er et kæmpe talent men behøver tillid fra træneren og den har han ikke for tiden og det ses på hans præstationer. Og når han ikke er skarp er han fanme frustrerende at se på! Dårlig attitude og ingen generobring af en mistet bold.. Jeg er glad hvis vi kan holde Napoli bag os så vi ikke skal ud i nogle nervepirrende kval kampe til CL!!
Så håber jeg vi har maicon pjanic Totti og florenzi klar mod Napoli. Og DDR skal på bænken. Langsom og fylder for lidt (gør ondt at se på)

[Rettet af: Tottithorsen - 01/03/2014 - 23:20]

Kelevra
1261 indlæg.
d. 02. marts 2014

Det virker som om at folk er utilfredse med at Roma ligger på 2. pladsen lige nu?

Mht. Ljajic så kan jeg sagtens se problematikken i hvis han ikke får tid nok på banen. Men ærligt, i denne kamp viser han ikke hvorfor han skulle blive på banen - og en udskiftning kan ikke komme som en overraskelse. Dog synes jeg at Gervinho derimod virkede træt og uskarp - nok til at jeg ville foretrække det var ham der blev skiftet ud og så trods alt lade Ljajic få lidt mere tid på banen.

Som andre også har nævnt her så virker det som om at Rudi har ubegrænset tillid til Gervinho. Ja han kan være god, men lige i Inter kampen burde han være pillet ud, og som andre nævnte så tror jeg heller ikke han ville tage nogen skade af det.

Ljajic skal ikke begynde at blive pigefornærmet over hvordan tingene forløber sig. Han bliver ikke behandlet uretfærdigt og har efter min mening ikke vist noget ekstraordinært der betyder at han skal foretrækkes. Ikke en start 11'er og ikke en mand jeg på nogen som helst måde sætter min lid til hvis en kamp er svær.

Kort sagt. Ljajic udskiftningen.. ingen overraskelse. Dog burde Gervinho i lige præcis den kamp være pillet ud til fordel for Ljajic. Men det er bare min mening.

Tottithorsen
5001 indlæg.
d. 02. marts 2014

Jeg er ovenud lykkelig og stolt over vi ligger solidt placeret på 2 pladsen!!! Håber vi holder hele vejen hjem og får den direkte plads i næste års CL

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma