Kategori: Kampe
Lørdag aften klokken 20.45 går det løs på stadio Renato Dall’Ara. Opkaldt efter deres gamle præsident er dette helt sikkert et stadion med et særpræget og ikonisk udseende.
Romas statistik på dette stadion fejler ikke noget. Vi skal faktisk helt tilbage til 2004, hvis vi skal finde et decideret nedelag. Den primære årsag er, at Bologna en årrække spillede i Serie B.
Roma har dog siden 2010 vundet 3 ud af 4 opgør på banen og taget en enkelt uafgjort, der endte 3-3.
Kampen, på hjemmebane i efteråret, endte i et vildt målinferno. Bologna blev spillet af banen og måtte tage hjem med et 5-0 nederlag. Det har på ingen måde været en god sæson for Bologna. De hænger kun lige over stregen og har formået at vinde 4 kampe i denne sæson. De har tilmeld sagt farvel til Diamanti, der smuttede til nesernes land for at mødes op med en gammel bekendt Marcelo Lippi. Mange ville mene, at Diamanti bare kunne have meldt fra til VM selv, men han valgte altså denne løsning istedet.
Vores elskede leder Rudi Garcia fyldte i denne uge 50 år. Klubben udgav denne video som en hyldest til træneren, der har bragt spillerne på holdet sammen og skabt den rigtige stemning.
Rudi har udtaget følgende trup, der skal sørge for, at han får en passende fødselsdagsgave.
Truppen:
Bastos, Benatia, Castan, De Rossi, De Sanctis, Di Mariano, Destro, Florenzi, Gervinho, Jedvaj, Ljajic, Lobont, Mazzitelli, Nainggolan, Pjanic, Ricci, Romagnoli, Skorupski, Strootman, Taddei, Toloi og Torosidis.
Totti sidder altså stadig ude med en lille skade. Han blev lægetestet i onsdags og alt forløber planmæssigt. De holder ham formentlig ude for at spare ham til næsten uges opgør mod Inter.
Maicon blev taget ud midt i kampen mod Sampdoria. Han blev efterfølgende ultralydsscannet, der viste at han havde læsion på venstre lårmuskel. Han har de seneste par dage trænet med holdet, men får altså også en pause.
Formodet opstillinger(CdS):
Roma (4-2-3-1):
De Sanctis, Bastos, Castan, Benatia, Torosidis, Nainggolan, De Rossi, Florenzi, Pjanic, Gervinho, Destro.
Bologna (3-5-2):
Curci, antonsson, Natali, Mantovani, Garics, Kone, Krhin, Lazaros, Morleo, Bianchi, Cristaldo.
Kampen bliver vist på Canal 8 og selvfølgelig også på Krølben. Lørdagskampene er altid fyldt med godt humør, så kig forbi!
[Rettet af: chrfog - 21/02/2014 - 17:02]
Sæsonens dårligst indsats = 3 point!! Stærkt
Ikke dårligste, men det mest arrogante præstation.
Andreas forudsiger 1-0 ... Endnu et pletskud af Mr italian football
"Ikke dårligste, men det mest arrogante præstation."
... edit: I hvert fald i vores angreb. Forsvaret stod flot det meste af kampen. Ros til Romagnoli. Knapt så emget til Taddei på højre back, om end han blev mindre ringe i løbet af kampen.
Men vigtigst af alt: Vi vandt. igen!
Beste arrangement nogensinde! DAJE!
Hvorfor er der denne her "lynch" stemning omkring hvordan optakterne skrives? Eller er det mig der misser en eller anden form for "ironi"?
/Svenzoni
Det har jeg også undret mig lidt over Svend, men det er vel bare et resultat af, at folk generelt bliver mere og mere selvcentrerede og har svært ved at anerkende andres succés..
Jeg er helt sikker på, at det er sådan det hænger sammen, men det kan også være at jeg er way off..!
De her kommentarer omkring optakterne er skrevet både smil på læben og glimt i øjet - der er intet ondt eller "lynch" i dem. En del af os der mødes og ser kampene på Krølben, kender efterhånden hinanden ret godt og har en jargon hvor der så bliver der udvekslet lidt venskabelige drillerier fra tid til anden.
Det er selvfølgelig ikke meningen at den slags kommentarer skal skabe en dårlig stemning på her på forummet, så det kan godt være at der er nogen af os der skal på et "tænk før du skriver"-kursus :)
Sven og Crap jeg takker for jeres omtanke. Det er DESVÆRRE sådan, at vi kender hinanden efterhånden :)
Må indrømme, at det er humor for en smal målgruppe og ved man ikke, at vi kender hinanden, så virker det sikkert utrolig mærkeligt at smide den slags comments efter andre brugere. Jeg har muligvis drillet dem i andre situationer, så jeg kan ikke rigtig tillade mig at blive tøsefornærmet.
Jeg beklager hvis jeg har stødt nogen med mine kommentarer og undskylder hermed. Mon ikke jeg kan se frem til en passende straf, som vil være velfortjent.
Jeg vil også gerne beklage, hvis mine kommentarer har stødt nogen.
Jeg ser efterhånden Chrfog aka foggy og de andre hoveder fra Krølben som nære familiemedlemmer.
Vi har et super sammenhold og det er i bund og grund blot endnu en grund til at se de fleste kampe derinde!
Vores fanklub er noget meget specielt - ligesom den klub vi følger!
[Rettet af: Wør3n - 24/02/2014 - 10:32]
I skal absolut ikke sende nogen undskyldninger i min retning, jeg er selv meget "slem" til at benytte mig af både ironi og sågar sarkasme.. Når jeg tænker mig lidt om, så kan jeg faktisk ikke huske, hvornår jeg sidst har skrevet et indlæg, hvor jeg ikke, som minimum, har benyttet mig af ironi!
Det er altid en "chance" at tage, når man benytter sig af disse begreber, i "fremmedes" påhør/-syn.. Synes kun at det er fedt, at der er et godt sammenhold, som jeg iøvrigt ville ønske, at jeg kunne deltage lidt mere i - det er dog ikke muligt lige nu her, PT. pga. massive geografiske udfordringer ;-)
@crap bag
Hvis det er Grandefalcao, Wøren og Andreas, der venter for enden af regnbuen, så kan jeg sagtens forstå, at du bor et andet sted i landet :)
Wøren er inde på noget af det rigtige. Nemlig ordet speciel. Et ord han er blevet kaldt mange gange.
Nå, men så har jeg da et godt påskud, for at blive boende :-)
Det er vel heller ikke så dårligt at være speciel, medmindre, selvfølgelig, at man er specielt grim, eller specielt dum, men det skal jeg ikke udtale mig om.. - Man skal jo ikke kaste med knive, hvis man selv bor i et paphus??
Jamen så var der jo ironi tilstede. Kunne næsten heller ikke forestille mig andet :-)
Har været med på Krølben de gange jeg har kunnet og det er mega fedt! Var faktisk også med til den stiftende generalforsamling på KU, og jer der ses mere har selvfølgelig en anden jargon end os der ikke kan deltage så tit. Og sådan skal det sku' være :-) jeg har med to små børn ikke så stor mulighed for at deltage hver gang...men de gange jeg har deltaget har man altid taget i mod en som om man var "en del af kliken" og det er altså mega fedt.
Ses snart på Krølben igen :-)
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4