Kategori: Kampe
Så er det blevet tid til returopgøret i semifinalerne i årets Coppa Italia.
Roma vandt som bekendt 3-2 i første kamp på hjemmebane, hvilket jo ikke ligefrem er en kæmpe sikkerhedsmargen. Imellem tiden har Roma spillet et fesent og langtrukket derby, hvor Lazio var dukket op for at spille italiensk 90’er fodbold. Napoli derimod tog en komfortable hjemmebanesejr mod Milan på 3-1, selvom de kom bagud hurtigt i kampen.
Da Napoli møder Sassuolo og Roma møder Sampdoria i weekenden, bliver der næppe sparet på spillerne til dagens kamp. Begge hold vil gerne videre til finalen. Rudi har påpeget, at de tager til Napoli for at vinde, dog kan de undervejs skifte taktik, hvis en uafgjort kan være nok.
Han mener stadig, at vores aflyste kamp mod Parma kan spille ind i dette opgør. Napoli har spillet 4 kampe på 2 uger, hvor Roma har kunne nøjes med 3 kampe og 9 minutters spa ophold på Lalandia Olympico.
Roma truppen:
Bastos, Benatia, Castan, De Rossi, De Sanctis, Destro, Florenzi, Gervinho, Jedvaj, Ljajic, Lobont, Maicon, Mazzitelli, Pjanic, Ricci, Romagnoli, Skorupski, Strootman, Taddei, Toloi, Torosidis og Totti.
Napoli truppen:
Albiol, Behrami, Britos, Callejon, Colombo, Duvan, Dzemaili, Fernandez, Ghoulam, Hamsik, Henrique, Higuain, Inler, Insigne, Jorginho, Rafael, Maggio, Mertens, Pandev, Reina og Reveillere.
Formodet opstillinger (CdS):
ROMA (4-3-3):
De Sanctis, Maicon, Benatia, Castan, Torosidis, Pjanic, De Rossi, Strootman, Florenzi, Destro og Gervinho.
NAPOLI (4-2-3-1):
Reina, Maggio, Albiol, Fernandez, Ghoulam, Inler, Jorginho, Mertens, Hamsik, Callejon og Higuain.
Rudi Garcia snakkede igår om muligheden for, at Destro og Totti kunne være på banen samtidig i løbet af kampen. Der helt sikkert vil overveje situationen, hvis kampen udvikler sig til et scenarie, hvor der er brug for begge spillere på banen.
Der er som sædvanligt ingen danske tv-stationer, der magter opgaven. Vi mødes dog på Krølben, hvor vi prøver at finde en god stream. Det har bestemt været til at leve med de sidste par gange.
Tilmed dig på Facebook med det samme
[Rettet af: chrfog - 12/02/2014 - 10:35]
Ja der stod bastos og snorksov og ophævede offsiden!!
flot dommer rigtig flot kegle mand-1!!
Man kan da sige at når vi taber så gør vi det med "stil" !!
Synes ikke vi kan bebrejde andre end os selv Idag heller ikke dommeren!
Nu skal vi rejse os og hente 3 point på søndag. O mål i 2 kampe!
Vi spiller sidst i begge felter... Og det er der hvor fodboldkampe bliver afgjort.... Bastos og torosidis ikke godkendt... Samt gervinho og destro ikke få Putte en ind hver..
nu skal vi op på hesten igen.. Håber de har fattet det ikke kommer af sig selv nu...
Forza Roma
Kan nogen fortælle mig hvorfor Strootman fik rødt kort, han havde da ikke fået et gult tideligere i kampen.
Zeman raus.
Ej. Men de sidste par kampe har givet et klart billede af, at truppen stadig mangler forbedringer.
PS.... De Rossi var da også helt væk.... Spil nu bare nærmeste mand så du ikke smide så mangebolde væk.... Det går ikke på den plads....
S.P.Q.R martin...
Nej jeg ved heller ikke hvad der skete der... Vil tro han får gult for at stop et kontra Og et for at sparke bolden efter ham... Men det så tyndt og unødvendigt af dommeren
Strootman fik gult først for at bremse opspillet og gult for at klappe hånende af dommeren og den ved man altid giver gult så dumt af the strootman!!
Hvis jeg skulle pege på en synder fra igår, så er det da Destro. Brænder flere 100 % chancer. Han er bekymrende uskarp.
Ja det er han men de store syndere i mine øjne igår var vores backs som kørte en indbyrdes duel i hvem der kunne spille mest elendigt!! Tænk at jeg savner balzaretti så meget som jeg gør nu. Bastos skal kun spille fremad i banen.
Nu er det vi skal vise hvad vi er gjort af når vi tager imod sampdoria. Vinder vi ikke den begynder det at ligne en mindre krise!!
Jeg synes simpelthen det er for meget, at folk begynder at snakke om kriser!
Vores seneste form:
Roma-Sampdoria 1-0
Roma-Genoa 4-0
Roma-Livorno 3-0
Roma-Juve 1-0
Verona-Roma 1-3
Roma-Parma #-#
Roma-Napoli 3-2
Lazio-Roma 0-0
Napoli-Roma 3-0
Det er da håbløst at sige, at det her er skidt?? Vi har ikke spillet nogle særlige gode kampe de seneste to opgør, men at sige, at vi er i krisen efterhånden, det synes jeg virkelig er at stramme den.
Vi skal slå Doria...og det er jeg heller ikke i tvivl om vi gør...Det har været et hårdt program de sidste par uger Med derby og Napoli 2 gange...Det skal vi lære at klare bedre....
Nu er der kun serie A titlen at gå efter Forza Roma...men CL skal vi i...kan give et par gode indkøb måske :-)
Vi er bestemt ikke i krise, men vi er pt. i mål krise. X mod Lazio var ærgeligt, når man analysere efter den slut, men spillet op til den sidste touch var lovende.
En angriber i vinduet, vil have hjulpet på det. Ellers regulært spilletid til Destro vil bestemt også hjælpe. En angriber skal ikke roteres for meget, da de kan komme ud af deres momentum. Mere spilletid til Destro fremover tak. Så skal målene nok komme fra ham, han positionere godt og timing af sit løb ind i feltet, er også godt. Men køligheden ved afslutninger mangler.
I går ville Napoli det bare ekstra, samt vores angriber brølede/brøler for lidt.
Jeg skrev ikke at vi ER i krise men vinder vi ikke over sampdoria ligner det en lille krise med tanke på vores flotte sæson indtil nu. Men jeg er også sikker på at holdet er ekstra klar søndag for at revanchere sig ovenpå gårsdagens blamage. Vi vinder 4-2..
[Rettet af: Tottithorsen - 13/02/2014 - 18:58]
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4