Kategori: Kampe
Så skal der 3 point på kontoen Idag. Genoa er uden gilardino, kucka, portanova,gamberini ig santana som alle må betegnes som en del af deres normale start 11'er så det skal udnyttes
Så vi også holder afstand til Napoli som forhåbentlig sætter point til i verona
Juve er desværre oppe med 4-1, men der mangler stadig et par minutter!!!
Godkendt over hele linien
Flot kamp
En helt central tanke kommer til mig efter denne flotte indsats.
- Hvor er det DDR skal være i en skadesfri start 11'er.
-- Nainggolan er på mange måder den 'komplette' udgave af DDR som jeg ser det.
Kritisk, da DDR ofte vil blive foretrukket pga. hans betydning. Dette vil kunne koste sportsligt.
Nainggolan er et køb på højde med Strootman og Gervinho, uden tvivl. Perfekt castet og har indtil videre gjort det til UG.
(Benatia er dog stadig nr.1 - hvor er de mand skræmmende god)
Super kamp! Nainggolan var så klasse, så ham knap nok tabe bolden, så sikker på den, og hvilket mål af Florenzi!
Jeg missede lige Merda Matuzalems udvisning, er der ikke nogen der lige vil give et hurtigt referat eller smide et link op? ;-)
Øv, Juve holdt føringen, havde ellers håbet på en sen overraskelse..
Men rigtig god sejr til os, og ja, fint mål af Florenzi, havde dog hellere set, at han havde valgt, at placere den oppe i hjørnet, men okay, man kan jo ikke få det hele ;-)
Strootman er helt fantastisk, både defensivt og offensivt, ham får vi svært ved at holde på..
Dejlig kamp.
Ikke kun pga af hans mål, men jeg savnede godt nok hans arbejdsraseri mod juve.
Men fantastisk mål og Big Ben nærmer sig topscorertitel i Roma. Vildt nok.
Men de spiller bare så godt og hvis det fortsætter for vi meget svært ved at holde på Benatia, Strootman og Pjanic som jeg ser som de største salgsobjekter.
Fortsat god søndag og kom så Danmark.
Hvorfor sælge dem? Hvis vi kommer med i CL tror jeg de bliver men de skal nok have lidt mere i lønposen ;)
@Sofus
- Metuzalem bliver skiftet ud.
- Han er lidt langsom med at komme ud (ikke så langsom at det i sig selv burde give kort)
- Der bliver buhet voldsomt af ham (dels pga. ovennævnte, men primært må det tiltænkes hans tid i Lazio)
- Han gestikulerer mod fansene der buher af ham (han er stadig på vej ud, stopper ikke op)
- Han gestikulerer at de skal buhe højere, og hans gestik i sig selv ville næsten være den samme som hvis det var hans egne fans der var positive i deres råben. Han er en smule sarkastisk men der er ikke noget voldsomt i det som sådan.
- Dommeren opfatter klart dette 'spil' imellem Metuzalem og fansene og vurderer så ud fra helheden (tror jeg) at han er lidt langsom med at komme ud + at han opildner fansene unødvendigt (selvom det ikke var voldsomt).
- Han vælger derfor at storme ud og give ham gult kort - det kan i sig selv godt forsvares tror jeg.
- Han glemmer dog at Metuzalem har gult i forvejen (og giver ham IKKE det røde kort). Havde han ikke glemt dette, var han nok blot kommet med en henstilling tror jeg.
- Så går den nye spiller (Cofie) på banen - og så er det vist et par Roma-spillere med Maicon i spidsen der har luret dette.
Dommeren retter og løber ud til bænken og svinger det røde kort til Metuzalem, og beder Cofie om at forlade banen igen.
--> Uheldig situation for Genoa, og skidt overblik at dommeren. Men så var det hellere ikke mere dramatisk. Men sjovt forløb.
[Rettet af: asromadk - 12/01/2014 - 19:02]
Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg at vi får svært ved, at holde på en lang række spillere.. Heriblandt Benatia, Strootman, Pjanic, Ljalic, Destro m.fl. Landet ligger desværre sådan, at ingen hold i serie A, kan holde på deres stjerner, hvis de tunge drenge fra hhv. Spanien, England og de nyrige franske klubber samt Bayern viser interesse..
Vi kan så bare håbe på, at vores spillere føler sig så knyttede til Roma-projektet, at de hellere vil være en del af det (især med CL som gulerod), end at blive 2./3. valg på et køberhold som f.eks. City..
Lige præcis. hvis vi bliver et regulær CL-hold igen, så er der ingen grund til at ledelsen sælger dem eller spillerene selv vil væk, plus med CL-pengene vil vi have råd til at betale dem mere i løn. Fremtiden ser ganske lys ud for Roma.
[Rettet af: romeren10 - 12/01/2014 - 18:58]
jeg giver et viatuelt skulderklap til den person som findet et link til den udvisning. Jeg missede det
synes bare man nogle gange forveksler tingene.
Der er altså en utrolig negativ måde "ikke at kunne holde på sine spillere".
og
så er der en mere positiv.
Der er da ikke noget galt i, at man måske ikke kan holde på hver og en af de gode spillere man har på sit hold..
der er nogle nogle kriterier, som afgør, i hvilken af ovenstående kategori man ryger i. Får man en god pris, og er man i stand til at finde tilsvarende kvalitet på markedet.
Jeg synes OGSÅ Benatia er god. Men glem ikke, at mange troede Marcos var uerstattelig - de tog fejl. Ligeledes er Benatia ikke uerstattelig. Det er klart, vil man VINDE CHL som storfavorit, så kan man ikke tillade sig at sælge til en konkurrent. Men der er altså mange mellemveje.
Det handler om pris man får + muligheden for at erstatte det sportslige niveau. Og er disse kriterier opfyldt til Romas fordel - så er det INGEN katastrofe at sælge spillere fordi de har præsteret.
Men, mon ikke hvis vi holder CHL pladsen, så bliver der næppe utilfredse spillere i Roma til sommer. Den eneste mulighed jeg ser for dette er, opstår, såfremt Barcelona går benhårdt efter Pjanic med løfter om guld og grønne skove.
Men igen, får man så en kanonpris for ham - så burde det bestemt være muligt at finde en anden dygtig spiller derude. Man skal ikke holde på en spiller der vil videre - og jeg tror Barca er den eneste klub, der reelt kan lokke Pjanic.
Der var ikke som sådan noget drastisk at se i forbindelse med den udvisning. Blot en masse forvirring. Det var netop ikke en 'særlig' situation.
Man ser dog kun en smule her
Dommeren løber ud og giver et kort. en enkelt genoa spiller er vist også klar over situationen og prøver at sige det. derefter gør roma spillerne dommeren opmærksom på, at det var nr 2 gule kort
[Rettet af: asromadk - 12/01/2014 - 19:13]
Stroomans kampstatistik
Utroligt at man kan spille så perfekt som Strootman formåede at gøre det!
[Rettet af: Stigtotti - 13/01/2014 - 13:27]
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4