Kategori: Kampe
Så er det blevet tid til starten på dette års Coppa Italia. Roma skal glemme weekendens kamp og se frem ad, for i pokalturneringen er det vind eller forsvind. Modstanderen er Sampdoria som med Mihajlovic på trænerbænken er tilbage på sporet.
Garcia lagde ikke skjul på at det er en vigtig turnering som Roma vil satse på. Det kan tyde på at Roma vil spare nogle kræfter og prøve nogle unger spillere af. Garcia afslørede at Skorupski vil få sin debut på kassen. Det forventes også at Castan, De Rossi og Ljalic alle vil spille fra start, da de har karantæne i weekenden.
Forventet opstilling 4-3-3:
Skorupski; Jedvaj, Burdisso, Castan, Torosidis; Florenzi, De Rossi, Strootman; Ljajic, Destro, Ricci
Kampen sendes desværre ikke på dansk tv. Husk at kick off allerede er kl. 18.00! Vinderen af dagens opgør skal møde Juventus i næste runde.
[Rettet af: Jonas - 09/01/2014 - 10:23]
LÆKKERT! "Finalerne" mod Juve i Coppaen bliver klart årets største kampe for klubben. Vinder vi dem,- tager vi den magiske tiende cup...det er stensikkert! Forza Roma & "sølvstjernerne"!!!
True!
Uha, Juve. Er det hjemme eller i Torino?
Dodo var kampens spiller for Roma - ingen tvivl om det. Fiorelli var måske lige dét bedre overall. Han har det fornødne held i sine indgreb, og så gør han selv dét han skal for at stå en brandkamp. Flot kamp af ham!
Men nøj nøj nøj hvor er vi ufarlige oppe foran. Absolut INGEN kynisme. Synd at en spiller som Ricci ikke får chancen idag. Ljajic skulle bruge kampen på at FÅ selvtillid - nu skete det stikmodsatte - han mistede endnu mere selvtillid. Kritisk!
Nainggolan var en af de bedre synes jeg. Intelligent spiller, der har ideer og kan bidrage på niveau med Strootman. Bliver en kæmpe gevinst!
Han har dog en rimelig stor chance, som han får afsluttet meget svagt på. Ellers synes jeg han i den grad holder niveau alle sine minutter.
Overstråler for mig at se en DDR. DDR er elendig idag i mine øjne. Måske ikke så meget ringere end mange andre, men man forventer bare dét mere fra ham. Og nu er vi igen tilbage til tiden uden Stroot, uden en Pjanic i top-vigør. En De Rossi der skal forsøge at spille OVER evne.
Og endnu en gang synes jeg ikke han formår at løfte, når det kræves.
Han har selv udtalt, at endelig har han fundet sin rolle på holdet og i klubben igen. Og blandt sine medspillere. Og det er bare så tydeligt, at inde bagved alle disse udtalelser, der gemmer sig en bevidsthed om, at han ikke skal have alt det ansvar spillemæssigt, som han har haft de sidste mange år. Og som han, helt naturligt, ender med at have idag.
Det er tydeligt at se, at en spiller som Nainggolan overlader meget til ham i ren respekt. Selvom holdet var bedre foruden at Nainggolan tog teten.
DDR laver ganske enkelt uhyre mange fejl med bold. Fejl man ikke må lave i det antal, såfremt man skal betegnes som en absolut verdensklassespiller inde på midten (MED bold).
Ingen tvivl om, at han er verdensklasse (primært uden bold) - men det må efterhånden stå så klart og tydeligt, at han skal have 1-2-3 ekstremt dygtige spillere foran sig, før at hans kvaliteter for alvor viser sig. Spillere han kan give bolden til, INDEN at han får roddet sig ud i noget skidt eller at han blot har fået sænket tempoet så meget, at alle andre omkring ham går i stå. Han skal af med bolden hurtigt - og det er det der så ofte har givet succes i det her efterår, med Stroot og Pjanic der lynhurtigt kan få bolden - så sker der noget.
Idag havde han Taddei med sig, som helt naturligt ikke byder ind med det samme som Pjanic, og Nainggolan, som lidt i ydmyghed, ikke byder ind med det samme som Strootman. Det lider vi under i store dele af kampen synes jeg. Ingen tager ansvar, og så ender DDR som manden der skal skabe ting. Romas største fjende.
Facit: Købet af Nainggolan er uhyre vigtigt. Den midtbane har været, og er til en vis grad stadig, utrolig sårbar. 3, 2 måske endda blot 1 spiller ude, så knækker holdet over på midten, og der kigges så (helt naturligt) mod De Ross - fejlagtigt - da han netop IKKE har evnerne til at være dirigenten på et Roma-hold der skal helt til tops.
OBS
Det er IKKE et surt opstød - blot hvad jeg tænker om kampens forløb. Det var en fin sejr, og spillere som Taddei, Burdisso overrasker egentlig. Hvis det ikke var for deres løn - så har de bestemt en plads i truppen.
[Rettet af: asromadk - 09/01/2014 - 20:37]
Garcia roser Ljajic efter kampen - hvilket vel også er det eneste at gøre.
"Han spillede en god kamp, han var over det hele. Han havde kun én afslutning, med venstrebenet, og det var hele tiden ham med en afgørende aflevering. Jeg er meget tilfreds med Adem, han er intelligent, han har arbejdet hårdt for holdet."
Meeen meeen meeen. Når en spiller som ham, der er castet til at afløse Lamela, gang på gang ikke kan vinde en 1-mod-1 duel og få et kvalificeret skud afsted på mål - så må det jo være alt andet end tilfredsstillende.
Garcia gør dog det fornuftige. Naturligvis skal han rose ham og så ellers videre i teksten.
Jeg synes ljajic var vores klart bedste kort i offensiven Idag. Han forsøger på noget, er udfordrende mand mand og knokler som en gal så en god kamp. Men hold kæft vi har mange lovende angreb hvor den sidste aflevering er alt for sløset. Det skal der strammes op på
Asromadk - jeg kunne ikke skrive det bedre selv med hensyn til De Rossi. Jeg kom selv med et gigantisk stort surt opstød efter sidste kamp mod Juventus, da jeg var meget skuffet over De Rossi tåbelige røde kort kort efter han havde modtaget anførerbindet fra Totti.
Han kan om nogen ikke stå for presset. Mener næsten at anførerbindet er hans til tider største fjende. Det som om han føler at han bliver nødt til at agere Pirlo når han går det på for ikke at skuffe fans/medspillere.
Ville ønske at Han kunne acceptere at han er verdens bedste ankermand, men verdens dårligste regista!!!
Det er også deraf at jeg mener at 200 mil kunne have været interessant, da man for de penge kan finde en anden ankermand, omend ikke lige så god, men dog en der kender sin plads og ikke roder sig ud lange dybe vinderbolde konstant.
Jeg har selv tidligere være positivt for et salg af ham. Men det var da det så allerværst ud, og han lignede en mand, der ikke ville rejse sig.
Nu har han rejst sig. Det kræver bare, at holdet omkring ham sættes rigtigt op.
At efterlade ham som en 'kreativ kraft' på en 3 mands midtbane, på et hold der skal spille hurtigt, præcist, dynamisk og offensivt, det er jo det samme som at spille med Gervinho alene på toppen i et stationært 5-4-1 system. Altså det går bare ikke, og spillerens fejl og mangler udstilles på denne måde.
200 mio (26 mio euroo) er for lidt. Ingen er uundværlig, men nu har han dog igen fået bevidst sig som måske verdens absolut bedste 'oprydder'. Så ville blive skuffet hvis han blev solgt for alt under det dobbelt af hvad du er inde på.
Hvis det ikke var DDR, så ja - for man kan sagtens finde en der sportsligt bringer det samme. Men DDR er jo bare så meget mere og er IKKE en ordinær spiller.
Det han samtidig giver klubben og holdet, det er svært at sætte en pris på.
Thomas R.
Det ser ud til at "finalerne" mod Juventus i coppaen skal omskrives til ental...beklager dybt. Men check lige denne opstilling på Corriere dello sport:
www.corrieredellosport.it/risultati/calcio/coppa_italia/2014/calendario.shtml?quarti_di_finale_20140121
Altså e'n kamp...men nyd lige synet af hvem der har hjemmebanefordel :)
Det må ikke glippe. Vi må og skal have denne skalp. Som jeg tidligere har udbasuneret på vores glimrende site så må Juventus vælge enten mesterskabet eller coppaen. Begge dele får de ikke...det er helt sikkert.
Faktisk mener jeg, at det at tage den tiende coppa som det første hold i Italien betyder mere end scudettoen grundet "sølvstjernen" og som hurtig modreaktion på sidste sæsons finale nederlag til nazio. Kunne vi så oven i købet krydre det med cl-deltagelse så ser jeg det som en ultimativ perfekt sæson (bryder mig personligt ikke om cl og hvad den turnering står for...men pengene er jo ok at få ind på kontoen)
FOOOOOORZAAAAAAA ROOOOOOOMAAAAA!!!
Seriøst man, hold nu kæft med den tiende Coppa Italien titel.
FOlk snakkede også allerede om den sidste år.
Seriøst man. Lad nu være.
Med det spil holdet leverede i dag, så taber vi til Juventus.
Og vi husker alle sammen sidste års finale.
SÅ hold nu op med at snakke om en pokal vi ikke har fundet i 5 år.
Hallo kammerat!
Mit indlæg var stilet til Thomas R. som svar på hans spørgsmål.
Hvis man ikke har lov til at være lidt nostalgisk her på sitet, hvad skal vi så bruge det til?
Ja vi spiller skidt i dag men nu var det så heller ikke startelveren man lancerede i aften.
roma 1927 jeg forstår simpelthen heller ikke rigtig hvor du vil hen med
så må Juventus vælge enten mesterskabet eller coppaen. Begge dele får de ikke...det er helt sikkert.
Altså jeg forstår måske godt hvad du mener - men det er jo ikke rigtigt?
Hvorfor skulle Juventus ikke kunne slå os ud af pokalen og samtidig vinde ligaen? Jeg forstår det ikke.
Okay drenge!
Selvfølgelig kan Juventus da slå os ud af coppaen i Rom. Men nu har jeg sgu efterhånden fulgt italiensk bold i 20 år og dette giver sært nok nogle fornemmelser for sne...men lad os udpensle det efter "finalen" mod Juventus i næste coppa-runde. Indtil da op med humøret og læg så det der italienske anti-jinxeri på hylden...det er til at brække sig over!
Det lyder ikke til at du har fulgt italiensk fodbold i 20 år.
Men fair nok.
Det er bare så trættende at man år efter år skal høre på at det bliver i år vi vinder den tiende Coppa titel.
Juventus er et godt hold. Der er altså andre hold med i turneringen også, så vinderen af Juventus mod Roma er ikke sikekr på at vinde turneringen i maj.
Synes virkelig ikke dine indlæg er særlig saglige eller gode.
VI har altså tabt Coppa Italien 8 gange og vundet den 9 gange.
Du må selv regne resten ud
jeg kan godt følge dig, det er en 'mini-finale' vi står med mod Juve.
Men at de ikke også skal være store favoritter til at tage den kamp, og pokalturneringen SAMTIDIG med at de gør arbejdet færdigt i ligaen (og stadig måske er i spil til at vinde EL på hjemmebane), det kan jeg ikke se.
De har en vanvittig god trup i forhold til 'os andre'. De har så meget kvalitet, hvilket de lige har bevidst mod os.
Deprimerende, men sandt.
As-Roma-Italien/asromadk Så kan i godt begynde at pudse fars *S*Ø*L*V*S*T*J*E*R*N*E*R*!!! ;)
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0