Login
Glemt password Opret bruger

Juve - Roma

Kategori: Kampe

chrfog
333 indlæg.
d. 04/01/14 14:54

Vi begynder så småt at være klar til årets første kamp. Dette er ikke bare hvilken som helst kamp. Det er den gamle dame og det er i Torino!
Der er lagt i kakkelovnen til et ordentlig brag.

De sidste par dage har vores elskede Totti skabt en del overskrifter med kontroversielle udtalelser:
"Gervinho kan blive en ny Cristiano Ronaldo, hvis han begynder at score mål"
"Roma er stærkere spiller for spiller end Juve"
Om Totti har læst op på lektien omkring, hvordan man fjerner fokus fra alle andre vha. Mourinhos taktikker, er uvidst.
Ikke desto mindre vidner det om, at Roma bestemt ikke har tænkt sig at ligge på ryggen med spredte ben!

Holdet, der er udtaget til kampen, er følgende:
Benatia, Boriello, Bradley, Burdisso, Caprari, Castan, De Rossi, De Sanctis, Destro, Dodo, Florenzi, Gervinho, Jedvaj, Ljajic, Lobont, Maicon, Marquinho, Pjanic, Ricci, Romagnoli, Skorupski, Strootman, Taddei, Torosidis og Totti.

Hvor man kunne forestille sig at start 11 bliver:
De Sanctis
Maicon - Benatia - Castan - Dodo
Pjanic - De Rossi - Strootman
Gervinho - Totti - Destro

Juventus har ikke tabt point på hjemmebane i denne sæson og Roma er som bekendt ubejsret både ude og hjemme. Hvilken en af disse statistikker, der ikke holder stik imorgen aften, må tiden vise.

Der bliver nok en smule trængt på Krølben, så hvis planen er at kigge forbi der, så kom i god tid!

[Rettet af: chrfog - 04/01/2014 - 16:13]

asromadk
3946 indlæg.
d. 04. januar 2014

En lille rettelse.

Juventus er ikke bare uden nederlag på hjemmebane, de har ikke smidt ét eneste point på hjemmebane. Er sikker på det var hvad du mente.

For ja, så har vi netop to 'stimer' hvor den ene står til at blive brudt.

1

chrfog
333 indlæg.
d. 04. januar 2014

@asromadk

lige præcis, ellers giver resten af sætningen ikke meget mening.

@kim89

glæder mig til at se dig snart :)

Kim89
1171 indlæg.
d. 04. januar 2014

Tak i lige måde Chrfog :-)

I følge altom-italienskfodbold.dk Så er Florenzi tvivlsom til i morgen.

http://www.altom-italienskfodbold.dk/nyheder/2778-florenzi-er-tvivlsom-mod-juventus-4-1-roma

Tottithorsen
5001 indlæg.
d. 05. januar 2014

Bliver interessant at se om vi kan modstå det pres Juventus sikkert lægger på os og jeg er lidt nervøs for at vi kommer i undertal på midtbanen pga deres 3-5-2 system!!
De seneste år har vi fået tæsk af den gamle dame på udebane så jeg håber ikke på gentagelse ;)
Daje Roma

totti er gud
1115 indlæg.
d. 05. januar 2014

Jeg vil være tilfreds med et kryds...men mon ikke Totti score igen som sidst ;-)....hvis vi vil beholde spændingen om guldet skal vi vinde.og hvilken selvtillid det også vil give spillerne :-)..... Jeg er ikke i tvivl om vi kan være med i aften,og er vi skarpe i felterne vinder vi, der skal scores på de chancer vi får...Forza Roma

Sofus
3108 indlæg.
d. 05. januar 2014

Hold kæft hvor jeg glæder mig til en aften, tror på at vi godt kan nappe point fra dem!

mexes
2516 indlæg.
d. 05. januar 2014

Jeg glæder mig bare også enormt meget. Jeg føler det langt tid siden, at vi har mødt Juve, hvor det har været et "topopgør". Jeg er egentlig lidt splittet omkring i aften. Jeg vil virkelig være tilfreds, hvis vi stadig var ubesejret efter i aften (altså frygter jeg Juve), men på samme tid, så synes jeg også, at vi har en reel chance, hvilket jeg ikke har følt i laaang tid, når vi skulle spille i Torino. Håber på noget magi fra Totti i aften og ellers et stærkt forsvar!

Hvis vi havde spillet i Rom vil jeg føle os som favoritter, men mon ikke vi kan drille Juve i egen hule i aften!

GOD KAMP - FORZA ROMA!!!!

mester
399 indlæg.
d. 05. januar 2014

Jeg har det lige som Mexes ,men tror dog på en sejr
glæder mig helt vildt til kampen

mester
399 indlæg.
d. 05. januar 2014

Hvis I vidste hvor mange væddemål Jeg
har gang i så burde I græde !!
Forza ROMA !!!

mexes
2516 indlæg.
d. 05. januar 2014

dagens 11'er:

4-3-3:
De Sanctis; Maicon, Benatia, Castan, Dodô; Pjanic, De Rossi, Strootman; Ljajic, Totti, Gervinho

Destro er altså på bænken i aften.

[Rettet af: mexes - 05/01/2014 - 20:02]

Tomas R
374 indlæg.
d. 05. januar 2014

Jeg havde ikke lige set Destro på bænken fra start. Omvendt. Ljajic kan holde bedre på bolden og Destro kan smides ind, hvis vi skal indhente en føring.

FORZA ROMA!!!!

Svenzoni
352 indlæg.
d. 05. januar 2014

Kom så drenge. Make this night unforgettable.

Denner
527 indlæg.
d. 05. januar 2014

HADER JUVE!

Og Totti lav et hattrick <3

Tottithorsen
5001 indlæg.
d. 05. januar 2014

Ud med gervinho og ind med destro. Gervinho er jo helt væk Idag. Destro kan true dem i luftrummet hvis vi ellers får den hældt ind i feltet Idag!! Ljajic tabte freak på 1.60 meter det siger vel alt. Vi er ikke farlige nok. Nedern. Kom nu igang.

asromadk
3946 indlæg.
d. 05. januar 2014

Ljajic er simpelthen faldet skræmmende meget i niveau. Han udretter absolut INGENTING. Manden har et talent, det er tydeligt. Han bliver hentet til United som helt ung, og blomstrer senere op i en klub hvor forventningerne er lidt mere afdæmpede end i både United og i Roma.

Jeg synes han er godt castet som erstatning for Lamela, men jeg er også snart overbevidst om, at han IKKE kommer til at tage det sidste skridt. I bund og grund vel også det som gjorde han aldrig blev den store succes i United. Han har ikke den sidste procentdel, der skal gøre ham altafgørende for et hold.

Ærgerligt at Benatia-Castan skal lave deres allerførste, forfærdelig kommunikationsfejl i denne kamp. Benatia er presset så hårdt tilbage af Llorente ved målet, han skal måske bare slippe og lade ham løbe i offside (som den linje Castan havde i hovedet lægger op til). Castan er overbevidst om, at han har linjen og der er offside - og har slet ikke øje for, at man er presset helt i bund på midten.

Utrolig ærgerligt at de laver sådan et gennembrud og i bund og grund piller Benatia og Castan fra hinanden.

Vi er ganske enkelt slet ikke klar på, hvor gode Juventus egentlig er. Vi tænker dét sekund for langsomt, mangler dén portion respekt, overblik og organisation (def som off), til for alvor at være en ligeværdig modstander.

Jeg håber dog stadig man kan skabe et mirakel og hente en sejr. Roma har spillet en glimrende kamp, og måske kan man få det vendt.

Det ændrer dog bare ikke ved, at man kan se i de fleste faser af spillet - Juventus ER bare den tand bedre - lidt som man kunne have forventet/frygtet.

[Rettet af: asromadk - 05/01/2014 - 21:43]

asromadk
3946 indlæg.
d. 05. januar 2014

HVAD ER DET JEG LIGE HAR SAGT. HVAD SKER DER FOR KONCENTRATIONEN!

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 05. januar 2014

2 dødbolde 2 mål...... der mangler fokus,,, men lad os få en lille snitter så de kan se de skal handle i transfer vinduet------

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 05. januar 2014

2 dødbolde 2 mål...... der mangler fokus,,, men lad os få en lille snitter så de kan se de skal handle i transfer vinduet------

Svenzoni
352 indlæg.
d. 05. januar 2014

Vi er ikke bedre....to foræringer...

Daniel-Cumen
136 indlæg.
d. 05. januar 2014

Derfor vinder roma aldrig ligaen

Daniel-Cumen
136 indlæg.
d. 05. januar 2014

Kan de ikke vinde over juve og Milan på udebane, og køber de ikke klasse-spillere der kan gøre forskellen i disse kampe, så vil de for evig se sig overgået af juve

[Rettet af: Daniel-Cumen - 05/01/2014 - 22:01]

asromadk
3946 indlæg.
d. 05. januar 2014

Jeg hælder også lidt til, at hvis vi ikke kan hente point i den her kamp, så foretrækker jeg næsten også en snitter.

For det er så utrolig vigtigt at man ikke bliver for selvtilfreds nu. Der skal handles. Især offensivt hvis man vil noget seriøst. Der skal simpelthen ofres nogle kroner og ører på spillere som fx Pastore. Spillere der kan gøre en forskel. Juve overstråler os pga. deres individer.

1

asromadk
3946 indlæg.
d. 05. januar 2014

Jeg tror vi har lavet det man i tennis ville kalde 'unforced errors' - smide bolden fuldstændig unødvendigt væk - i et antal der er det tredobbelte i forhold til sæsonens samlede antal indtil nu.

Det er jo helt vanvittigt så ofte vi smider den væk i situationer som hver og en er en 'der må man bare ikke smide bolden væk' situation. WOW- jeg er i chok

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 05. januar 2014

PArades er en done deal, dog er det ikke planen han skla bruges i rom før engang senere... og skal udlejes til 1-2 klubber...

Tottithorsen
5001 indlæg.
d. 05. januar 2014

Vi taber bare til et bedre hold så er den ikke længere men enig i at der skal handles 2-3 gode folk til klubben som kan gå ind og forbedre holdet!!
Op med humøret vi ligger stadig 2'er

2

Svenzoni
352 indlæg.
d. 05. januar 2014

Torosidis er helt væk...

asromadk
3946 indlæg.
d. 05. januar 2014

Haha. Vidal kaster sig ned og tager med hånd = Frispark. Og nu scorer de sikkert til 3-0. For satan

asroma87
3707 indlæg.
d. 05. januar 2014

Så har Juventus købt dommeren igen...

Svenzoni
352 indlæg.
d. 05. januar 2014

Klamt....

Romaneren
1961 indlæg.
d. 05. januar 2014

Hold nu kæft, nu er det da helt sort.....

Tottithorsen
5001 indlæg.
d. 05. januar 2014

Så kender jeg mit Roma hold igen. Hjerneblødningerne står i kø!!!
Sgu fair nok at tabe men hvorfor gør det svært i de næste kampe??
Tsk tsk tsk

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 05. januar 2014

flot flot mentalt kolaps.... kæft de sejler.... så mangler vi lge dem 2 de næste 2 kampe.

Tomas R
374 indlæg.
d. 05. januar 2014

Altså, der er vel ret beset ikke noget at indvende mod hverken det første eller andet røde kort!

Om man kan lige kællingen eller ej - De Rossi Slagter jo manden. Castans hånd er der vist heller ingen tvivl om.

Det værste er sådan set, hvor mange stamspillere vi står ude med til næste kamp :-(

Svenzoni
352 indlæg.
d. 05. januar 2014

Hold da kæft, for en aften...ja i gjorde aftenen uforglemmelig.... Det skal jeg lige love for....

Det bliver bliver aldrig os...

P.Totti
1008 indlæg.
d. 05. januar 2014

Captain futuro viser hvorfor han aldrig vil være værdig til at overtage anførerbindet fra Totti, De Rossi er verdens største klovn. Han spiller simpelthen uden hjerne når det er aller vigtigst at han holder hovedet koldt. 200 mil og farvel og tak De Rossi, du var god ENGANG…. eller når du spiller ankermand…

1

Denner
527 indlæg.
d. 05. januar 2014

Den romerske syge, men De Rossi kunne i det mindste havde skadet den juve-tøs.

Gad vide hvad denne her sæson ender med!

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 05. januar 2014

se bort fra resultatet, synes jeg vi spillede godt og havde bolden meget, og vi er altså på juventus hjemme bane, de fik så 2 mål der real et lukkede kampen, og vi var ikke farlige nok i front, men det er typist ROma og ROm, de mener de er de største i verden, og får altid storshedes vandvid....

mester
399 indlæg.
d. 05. januar 2014

Juventus er bare bedre på alle pladser , særlig når Vi har nogle tosser der helt og aldeles
taber hovedet gang på gang .
De Rossi er helt væk , vi har stort set ikke en startelver til næste kamp
Føj hvor Jeg tabte mange væddemål her til aften

Kelevra
1261 indlæg.
d. 05. januar 2014

Der må jeg så sige jeg synes det stik modsatte Zmartguy
Dårlige dødbolde, dårlige afleveringer, kun i små perioder kunne Roma holde bolden. Synes virkelig ikke Roma spillede nogen god kamp, uden at se på resultatet.

Tottithorsen
5001 indlæg.
d. 05. januar 2014

Benatia igen mom i mine øjne. Totti var usynlig og tydeligt ikke i kampform.
Fuck den kamp vi må op på hesten igen. Vi tabte til et bedre hold desværre dummer vi os for vildt med 2 røde kort som iøvrigt var helt korrekte dømt!
Hvem har vi i de næste kampe? Genoa, og?

1

Daniel-Cumen
136 indlæg.
d. 05. januar 2014

Ingen grunde til falske forhåbninger gutter. Juve vinder ligaen. Og roma ender hvor de altid plejer - bag topholdene. Til sommer mister vi sikkert også pjanic.

mexes
2516 indlæg.
d. 05. januar 2014

Der skal virkelig ikke meget til at vende folk herinde? Vi ligger stadig nummer 2? Ikke mange hold vinder i Torino. De får to dumme mål, og så er kampen afgjort? Derfor er der da ingen grund til at sige, at sæsonen er røget osv.

Jeg er stadig fortrøstningsfuld for fremtiden. Nu er sæsonen sværeste kamp overstået og vi skal bare fortsætte vores gode sæson!

Dejligt at se Benatia tage lidt ansvar til sidst i kampen. Jeg bliver mere og mere vild med den mand.

1

Romaneren
1961 indlæg.
d. 05. januar 2014

Come on, boys. Vi har spillet 18 kampe og tabt én - og den var til Juve. Der er sgu intet tabt, som ikke i forvejen var udenfor rækkevidde. Med dette menes selvfølgelig scudettoen, men det har vel for fanden aldrig været realistisk at vi skulle vinde den i år.

Det er bare op på hesten nu - hvis de to eneste kampe, vi taber i år er til Juve, så ser det sgu meget godt ud.

2

mexes
2516 indlæg.
d. 05. januar 2014

Tak, Romaneren.

Fuldstændig enig.

2

asromadk
3946 indlæg.
d. 05. januar 2014

1)
Hatten er for Juve.

De spiller kampen perfekt. Vi har 10-15 gode minutter og er med indtil de får scoret det første mål. Men vi er med i starten fordi Juve lader os være med ved at overlade boldbesiddelsen helt og holdent til os. De har luret, at hvis vi møder en solid defensiv og skal skabe alt fra bunden, så går vi kolde.

Det er ganske enkelt et mesterstykke af Conte. Selvom han er en bums.

2)
De ER bare mand for mand et bedre hold. Deres sspillere er klare i hovedet og har den ubestridte vindermentalitet. Vi, derimod, er stadig utrolig svage psykisk - selvom det går den rigtige vej i denne sæson.

3)

Nu er det op til ledelsen etc. Nu står det klart og tydeligt for enhver - skal vi være med hvor det er helt sjovt - så er truppen ikke god nok. I sommer blev der gjort et fantastisk stykke arbejde, men det må ikke stoppe nu, hvis man vil med helt i toppen. Så SKAL der satses nogle kroner og ører. Sabatini må i samarbejde med ledelsen få lagt sine nærige tendenser på hylden og få lagt penge på bordet for spillere som Pastore, Cabaye, Nainggolan. For kan man hente de her 2-3 spillere til at gå direkte ind i start 11'eren - så er man der jo? Og så skal der nok komme penge i kassen på sigt.

Dingding
134 indlæg.
d. 05. januar 2014

P.Totti - Jeg BRÆKKER mig over din holdning. Hvis du ikke mener, at De Rossi er værdig til anførerbindet, fordi han fik et rødt kort, så er du sgu blevet bindegal.
Totti har gjort LANGT værre ting, og ham bakker du op.

Hvis ikke du bakker op om De Rossi, så find dig en anden klub. Han er personificeringen af en Romaspiller, ligesom Totti, så drop det bullshit!

Jeg er træt af "Romafans" brok og svinen til - støt dog holdet, imens i kritiserer.

Montella9
279 indlæg.
d. 05. januar 2014

Syntes vi spillede en god første halvleg, men syntes også det var tydeligt at vi ikke havde en angriber der kun hamle op med Juventus forsvar. Men vi ligger stadig nummer to, men et hold der i mine øjne mangler en rigtig angriber... Ljalic er virkelig en dårlig erstatning for Lamela!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 05. januar 2014

Dingding - De Rossi når lige præcis at have 2 min på banen efter Totti er blevet udskiftet og så trækker han et håbløst rødt kort når vi er bagude 0-2, det er da det dummeste nogensinde. De rossi har utallige gange ikke kunne stå for presset når det allermest gælder, specielt når han er anføreren på banen.

Jeg brækker mig over at du ike kan se det!!!!

og at du siger at jeg pga min holdning til De Rossi skal finde mig en anden klub, viser bare hvor blank du er. Jeg må gerne have den holdning. det gør mig ikke til men mindre Roma fan.

Jeg støtter såmænd også holdet, og formentligt i langt højere grad end dig, så tag du bare og luk din lille søde m…!!!

Vi skal derudover sammenligne os med de bedste og vi blev klart kørt over idag, så noget nyt blod skal ind på holdet, og det kunne De Rossi meget godt være grund til ved at stort salg.

[Rettet af: P.Totti - 05/01/2014 - 23:02]

Tottithorsen
5001 indlæg.
d. 05. januar 2014

Forza Roma!!! Vi nakker Genoa og så er vi tilbage på sporet!!

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 05. januar 2014

Juve er bare støre både sportslig og bestemt også økonomisk, så helt fortjent de vinder, og lige siden vi miste vores plads til tyskland, er det gået ned for de italienske hold, på nær juve da, de økonomisk, er større, minder lidt omfck for nogle år siden da de kom i cl. .... lad os bare komme i cl, og få smidt nogle penge ind...

Tomas R
374 indlæg.
d. 05. januar 2014

Ok. Ding ding. og P. Totti: Slap af og find kammertonen. Og ja, lad os støtte vores hold - også når det går skidt.

Jeg havde håbet på sejr, men frygtet en snitter.
Jeg troede, Juve ville kvase os. Men Conte er snu: De behøvede bare at straffe os for vores fejl. Ved det første mål kan diskuteres, om Benatia kan gøre andet, end at blive hvor han og dermed ødelægge off-siden. Anyways: Noget går galt mellem Castan og Benatia - vores to bedste spillere.
2-0 Castan glemmer at dække op. (anden gang)
3-0. Først De Rossi og så Castan taber hovedet. Det ER altså dybt problematisk, når vores bærende spillere taber hovedet. Og det ER ikke første gang (Og ja: Totti har også gjort det ved andre lejligheder).

Hvis man prøver at lægge mega skuffenlsen væk og kigger fremad, så handler det nu om at VINDE de næste to hjemmekampe. Det mener jeg bliver altafgørende for vores forår. Hvis ikke - så er jeg abgen for vi går i stå.

Magien fra de 10 første kampe er væk og det er nu, vi skal vise, hvad holdet indebærer.
Jeg håber meget på noget i transfer-vinduet, så vi i første omgang kan bibeholde andenpladsen og så håbe på et forår a la 2007, 2008 og 2009. Hvis vi så virkelig skulle hente Juve, tror jeg, at holdet denne gang ikke smider det som i 2011.

Forza Roma!

[Rettet af: Tomas R - 05/01/2014 - 23:08]

Roma1927
128 indlæg.
d. 05. januar 2014

Jeg "genoptrykker" lige min forudsigelse fra sidste spillerunde:

Ja scudettoen må betegnes som mere end vanskelig. Havde ellers håbet at Juve ville sætte point til uden Pirlo, lidt ala Roma da vi tog en flok uafgjorte kampe uden Kaptajnen. Men det er jo nok bredden af de to trupper der i sidste ende gør udfaldet til fordel for den gamle skøge. Samtidig har jeg svært ved ikke at se, at vi ikke vinder en eller anden form for sølvtøj. Derfor tror jeg virkelig meget på den forheksede tiende coppa Italia titel i år...og gæt hvem vi skal møde efter Sampdoria kampen (som vi vinder på hjemmebane)...Juventus! Jeg har en stærk fornemmelse af at Juve i princippet kan være førstevælger til enten scudettoen eller coppaen...MEN ikke begge dele! Slår vi Juve i coppaen, så tager vi også coppa-titlen. Og hvilket plaster på såret ville det ikke også være efter at vi tabte til Nazio i den foregående finale. De sidste to finaler har jeg valfartet til Rom i håbet om at overvære den tiende triumf dog må jeg indrømme at begge gange så modstanderen ud til at være godt kørende (mourinhos Inter og Petkovic's Nazio)...men denne gang!!! ;) god jul til alle Roma fans!

Sofus
3108 indlæg.
d. 06. januar 2014

trist dag

romeren10
332 indlæg.
d. 06. januar 2014

Vi kan da stadigvæk godt vinde ligaen, hvis vi fortsætter med at vinde mod de små og de andre top 5 hold.

Vi har kun Fiorentina, Napoli ude tilbage, mens vi spiller mod Juve, Inter og Milan på hjemmebane (vi kan sagtens slå Juve på hjemmebane).

Juve har Napoli, Lazio, Milan på udebane tilbage. De kunne sagtens tabe points i disse kampe, ingen hold kan vinde hver eneste kamp. Så vi skal bare oppe på hesten og ikke give op før det er slut.

Selv hvis ikke vi vinder ligaen, er 2. pladsen mere end godkendt allerede, så kan umiddelbart ikke se hvorfor vi skal være alt for triste.

[Rettet af: romeren10 - 06/01/2014 - 09:13]

Tomas R
374 indlæg.
d. 06. januar 2014

True, Romeren10!
Jeg håber du har ret.
Men det afhænger satme af, om vores "breddefolk" kan slå til i de næste to kampe.

totti er gud
1115 indlæg.
d. 06. januar 2014

BENATIA viser sig som en rigtig god leder,der prøver at få ro på tropperne.da det gør ondt på dem med Roma trøjen dybt i deres hjerte....Forza Roma Vi ligger til sølv.måske det bliver til guld en dag når juve bliver dømt for noget fusk igen haha.....nu skal vi vider i pokalen og holde den 2 plads...

Andreas
789 indlæg.
d. 07. januar 2014

Selvom det kan være lidt "hårdt" at læse, da mange af os sikkert helst vil glemme kampen, så bør man unde sig selv at læse denne fremragende analyse af de taktisk grunde til nederlaget mod Juventus.

Zonal Marking - link

Og som sammenligning, så kan man jo f.eks. læse analyserne af kampene mod Fiorentina og Inter, hvor vi virkelig formår at bruge alle vores forcer og lykkes med taktikken.

Fiorentina

Inter

[Rettet af: Andreas - 07/01/2014 - 10:37]

asromadk
3946 indlæg.
d. 07. januar 2014

Helt enig.

Vi blev udklasket taktisk, og for første gang i sæsonen blev Garcia sat på plads. Enten havde han ikke set det komme, eller også overvurderede han holdets evner. For spillerne vidste slet ikke hvad de skulle gøre da man havde rundet 15 minutter.

Den der kunne have sat tingene i sving var Pjanic - men han var hæmmet allerede fra starten af. Spillere som Ljajic, Gercinho, Strooman løb i blinde det meste af kampen.

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma