Kategori: Kampe
I morgen klokken 15:00 løber Roma på banen, hjemme på Olimpico til den sidste fodbold kamp i år 2013.
Et år som startede så skidt at det resulterede i en trænerfyring af Zeman. Så kom Andreazoli ind og gjorde det hæderligt. Han førte blandt andet klubben til Coppa Italia finalen, som vi som de fleste nok husker, endte med at tabe desværre.
Så kom sommeren og til kom Rudi Garcia og han hentede så Maicon, Strootman, Gervinho, Benatia, De Sanctis og nogle flere. Og de nye indkøb + ny træner gjorde at vi vandt de første 10 kampe i sæsonen. Helt fantastisk!!!!!
Siden er det gået sådan middel vil jeg sige, lidt dumme uafgjorte nogle uafgjorte der er til og leve med og en sejr over Fiorentina.
Vi ligger pt. nummer 2 i Serie A. 8 point foran fiorentina som lige nu ligger på den 4 plads der ikke giver kvalifikation til Champions League.
Kampen i morgen mod Catania er en kamp mellem nummer 2 og nummer 20, så det SKAL ende med 3 point.
Roma har udtaget følgende trup:
BENATIA, BRADLEY, BURDISSO, CASTAN, DE SANCTIS, DESTRO, DI Mariano ,DODÔ ,FLORENZI ,GERVINHO ,JEDVAJ, Laljic ,LOBONT, MAICON, MARQUINHO, MAZZITELLI
PJANIC, RICCI, ROMAGNOLI, SKORUPSKI, TADDEI, TOROSIDIS, TOTTI
Og i følge Gazzetta kommer start opstillingen til at se sådan ud.
4-3-3
DE SANCTIS, TOROSIDIS, BENATIA, CASTAN, DODÒ, PJANIC, BRADLEY, TADDEI, FLORENZI, TOTTI, GERVINHO
Jeg har læst Maicon har været små skadet så det er nok derfor gazzetta ikke har ham i start opstillingen. Men vi kan håbe han Rudi mener han er klar i morgen.
God jul og god kamp alle sammen. Forza Roma!!!!!!!!
[Rettet af: Kim89 - 22/12/2013 - 09:56]
Både Stroot, Sanctis og Gervinho har også været rigtig gode indkøb.
Men der kan simpelthen ikke være tvivl om, at Benatia er det bedste. Egentlig det bedste køb jeg har set klubben lave i min tid som Roma fan (10-11 år ca.
Alene på de defensive kvaliteter og hvad han formår dér er han nr 1. At han så oven i købet er så giftig på dødbolde og til at føre bolden frem - det er vanvittigt.
Hahaha
Hvad er det jeg lige har sagt om Gervinho!! Det er vildt!!!
Og han var satme tæt på at misse den han scorede på også!! Haha.. Gotta love him!
In your face @asromadk ;-) Men vil nu nok alligevel give dig medhold, han skal godt nok bruge nogle chancer for at score 1 mål..!
Arhhh hvad sæt et kryds i kalenderen, Gervinho ramte målet :D
Men enig med dig asromadk, han er vildt ineffektiv, det er helt utroligt.
Kæft vi spiller godt, Gervinho er sgu bare nødt til at få noget afslutningstræning, derudover er Taddei jo som man kender ham, håbløs.
Spot on, Sofus, har selv store problemer med, at formulere en sætning om Taddei, hvor ordet "håbløs" ikke indgår ;-)
Men fed opvisning af drengene Idag!! Mon vi er klar til juve ude? Den bliver mere end svær men håber på en pointdeling!
Jeg stirrer og stirrer på det hul op til Juve. Vi når aldrig at få lukket det. Juve taber simpelthen ikke kampe - og slet ikke 2-3 kampe færre end os fra nu af.
Men hvis man lige prøver at finde optimismen frem - hvor fantastisk ville det ikke også være at blive nummer to. Ganske enkelt fantastisk sæson. Kæmpe succes. Havde Juve lige været en smule svagere, så havde vi være med om mesterskabet.
Når man tænker på at klubben er sluttet som nummer 5 eller ned efter i de sidste 3 sæsoner, så vil en top 3 være helt fantastisk. :-)
Jeg tror også det bliver svært at slå Juve og hvis de bliver ved som de spiller nu, så er det umuligt. Dog er der en x factor og den hedder Europa League. Juve har mulighed for at vinde Europa League titlen på hjemmebane. Vi kan håbe det motivere dem, så de når langt i den turnering. Og gør de det, så kan vi da håbe at de begynder at blive trætte. De har godt nok en bred trup, men man har da lov at håbe.
Ud over det så er presset på Juve. alle forventer de vinder mesterskabet for 3 gang, men ingen forventer vi gør. Det kan også spille en rolle.
Dog ved jeg så godt at alt det der så kræver vi bliver ved med at vinde også, så det er næsten en umulig opgave, men man har da lov at håbe. Som det ser ud lige nu ligger vi godt til en top 3, og igen det ville være helt igennem fantastisk med en top 3 placering
jeg kan huske en eller anden idiot herinde fra sige noget i retningen af ''den skide araber skal vi ikke have i klubben''. gad godt og se hans fjæs nu. Benatia er simpelthen den bedste forsvarspiller i Serie A. Håber virkelig vi kan holde på ham, for om ikke så længe så er de svinerige klubber snart på trapperne efter vores bedste spillere. Det lader dog til at Benatia godt kan lide Roma. Han sagde i hvertfald at han altid har kunnet lide Roma.
[Rettet af: romeren10 - 22/12/2013 - 18:09]
Pænt meget enig drenge.
Ja scudettoen må betegnes som mere end vanskelig. Havde ellers håbet at Juve ville sætte point til uden Pirlo, lidt ala Roma da vi tog en flok uafgjorte kampe uden Kaptajnen. Men det er jo nok bredden af de to trupper der i sidste ende gør udfaldet til fordel for den gamle skøge. Samtidig har jeg svært ved ikke at se, at vi ikke vinder en eller anden form for sølvtøj. Derfor tror jeg virkelig meget på den forheksede tiende coppa Italia titel i år...og gæt hvem vi skal møde efter Sampdoria kampen (som vi vinder på hjemmebane)...Juventus! Jeg har en stærk fornemmelse af at Juve i princippet kan være førstevælger til enten scudettoen eller coppaen...MEN ikke begge dele! Slår vi Juve i coppaen, så tager vi også coppa-titlen. Og hvilket plaster på såret ville det ikke også være efter at vi tabte til Nazio i den foregående finale. De sidste to finaler har jeg valfartet til Rom i håbet om at overvære den tiende triumf dog må jeg indrømme at begge gange så modstanderen ud til at være godt kørende (mourinhos Inter og Petkovic's Nazio)...men denne gang!!! ;) god jul til alle Roma fans!
Ljajic var god idag.
[Rettet af: Knudsen-rk - 22/12/2013 - 21:06]
Ja, det var han faktisk. Det var vildt at se os spille en slags 4-2-4
:-)
Den går nok næppe i Torino.
Forresten:
"Jeg stirrer og stirrer på det hul op til Juve. Vi når aldrig at få lukket det. Juve taber simpelthen ikke kampe - og slet ikke 2-3 kampe færre end os fra nu af."
De kan bare tabe de to kampe, de møder os: Roma 6 Juve 0.
Nooo problem ;-)
PS: Sad lige og så Napolis 1-1 kamp. Det er faktisk ret vildt at tænke på, at de med deres hold og trup er 5 point efter os og 10 efter Juventus. De er reelt ude af kampen om Scudettoen.
Det er vi selvf også, hvis vi taber i Torino. Men det sker selvf heller ikke
God jul! SGU!
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj