Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Catania

Kategori: Kampe

Kim89
1171 indlæg.
d. 21/12/13 21:44

I morgen klokken 15:00 løber Roma på banen, hjemme på Olimpico til den sidste fodbold kamp i år 2013.

Et år som startede så skidt at det resulterede i en trænerfyring af Zeman. Så kom Andreazoli ind og gjorde det hæderligt. Han førte blandt andet klubben til Coppa Italia finalen, som vi som de fleste nok husker, endte med at tabe desværre.

Så kom sommeren og til kom Rudi Garcia og han hentede så Maicon, Strootman, Gervinho, Benatia, De Sanctis og nogle flere. Og de nye indkøb + ny træner gjorde at vi vandt de første 10 kampe i sæsonen. Helt fantastisk!!!!!

Siden er det gået sådan middel vil jeg sige, lidt dumme uafgjorte nogle uafgjorte der er til og leve med og en sejr over Fiorentina.

Vi ligger pt. nummer 2 i Serie A. 8 point foran fiorentina som lige nu ligger på den 4 plads der ikke giver kvalifikation til Champions League.

Kampen i morgen mod Catania er en kamp mellem nummer 2 og nummer 20, så det SKAL ende med 3 point.

Roma har udtaget følgende trup:
BENATIA, BRADLEY, BURDISSO, CASTAN, DE SANCTIS, DESTRO, DI Mariano ,DODÔ ,FLORENZI ,GERVINHO ,JEDVAJ, Laljic ,LOBONT, MAICON, MARQUINHO, MAZZITELLI
PJANIC, RICCI, ROMAGNOLI, SKORUPSKI, TADDEI, TOROSIDIS, TOTTI

Og i følge Gazzetta kommer start opstillingen til at se sådan ud.

4-3-3
DE SANCTIS, TOROSIDIS, BENATIA, CASTAN, DODÒ, PJANIC, BRADLEY, TADDEI, FLORENZI, TOTTI, GERVINHO

Jeg har læst Maicon har været små skadet så det er nok derfor gazzetta ikke har ham i start opstillingen. Men vi kan håbe han Rudi mener han er klar i morgen.

God jul og god kamp alle sammen. Forza Roma!!!!!!!!

[Rettet af: Kim89 - 22/12/2013 - 09:56]

TheTotti
458 indlæg.
d. 21. december 2013

Det var dog en ualmindelig middelmådig midtbane der forventes. Håber virkelig Pjanic finder tryllestaven frem, ellers kan det da blive både en dreng eller pige!

Arsi
763 indlæg.
d. 21. december 2013

Det jeg havde læst var at Maicon spares da han kan få karantæne ved et gult kort.
Læste samtidig også at Taddei ville få chancen som der også står under opstillingen ifl. Gazzatta.

Synes det er lidt svagt at starte inde med Taddei...
Føler meget mere for Florenzi rykker ned og Ljajic tager den ene kant.

Kasper Hørlyck
182 indlæg.
d. 22. december 2013

Uanset hvad, så skal der 3 point på kontoen efter kampen i morgen, alt andet vil være en kæmpe fiasko.. Nu hvor Napoli kun fik ét point, så skal vi altså udnytte det!! Men jeg er nu hellere ikke bekymret nu hvor kongen er tilbage i starte opstillingen :-)

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 22. december 2013

Kan kun give dig ret mht. Taddei, Arsi! Jeg sidder altid med lidt blandede følelser, når Taddei skal på banen.. Selvfølgelig støtter jeg ham, fordi han er Roma-spiller, men glæder mig alligevel til den dag, hvor truppen er blevet så bred/stærk, så han ikke kan komme i betragtning længere ;-)

Kim89
1171 indlæg.
d. 22. december 2013

Arsi: Det kan også godt ske de spare Maicon pga. karantæne fare, men i følge dette link fra football-italia så har han ikke rigtig trænet med i denne her uge. Han har kun lavet Gym træning :-)

http://football-italia.net/43003/maicon-doubt-catania

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 22. december 2013

Syntes det er lidt svagt at starte med Taddei. Ricci var inde og snuse til førsteholdet for ikke så længe siden med en indskiftning hvor vi skulle forsvare føringen med en mand i undertal? Hjemmebane mod sidstepladsen? I mine øjne er det sgu sådan en kamp, hvis nogen, at en ung spiller skal afprøves!

matti92
179 indlæg.
d. 22. december 2013

Jeg tror nu næppe det er 3 "lette" points mod Catania vi har ikke vinder over dem de sidste 5 kampe og med stroot og de Rossi ude ser det slet ikke så let ud
Håber inderligt vi banker dem !

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. december 2013

I dag er aviserne ret enige om denne opstilling:

Roma (4-3-3): De Sanctis; Torosidis, Benatia, Castan, Dodò; Pjanic, Bradley, Florenzi; Ljajic, Totti, Gervinho

Håber de får ret!

1

[Rettet af: Jonas - 22/12/2013 - 12:02]

Tottithorsen
5001 indlæg.
d. 22. december 2013

Super opstilling ! Kom så med 3 point det vil være en god julegave

mexes
2516 indlæg.
d. 22. december 2013

ROMA (4-2-3-1)
De Sanctis; Maicon, Benatia, Castan, Dodò; Bradley, Pjanic; Ljajic, Totti, Gervinho; Destro

mexes
2516 indlæg.
d. 22. december 2013

Totti i en fri rolle skal nok blive spændende! Dejligt at have Capitano tilbage i startsopstillingen !

Koch
844 indlæg.
d. 22. december 2013

Dejlig offensiv opstilling.

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 22. december 2013

Kunne være dejligt med endnu en 7-0`er :)

1

Romaneren
1961 indlæg.
d. 22. december 2013

BENATIAAAA

asromadk
3946 indlæg.
d. 22. december 2013

Jeg er ikke bange for at udnævne Benatia til det bedste køb i 10 år.

Romaneren
1961 indlæg.
d. 22. december 2013

Uovertruffen i forsvaret, sikker i pasningsspillet, dødsensfarlig på dødbolde..... Man kunne fristes til at give dig ret!

[Rettet af: Romaneren - 22/12/2013 - 15:23]

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 22. december 2013

For dælen da os, der er klem på idag.. Hvis vi holder den intensitet, så bør vi knuse dem.. -Stort!

asromadk
3946 indlæg.
d. 22. december 2013

Gervinho viser lige hvorfor han ER og BLIVER en af historiens bedst ineffektive offensive spillere i moderne fodbold. Hvor god han end er, så har han det her element. Det er helt vildt!

romeren10
332 indlæg.
d. 22. december 2013

1-1 mellem Rube og Atalanta. Kom så Atalanta

1

Tottithorsen
5001 indlæg.
d. 22. december 2013

Luk nu bare den kamp Roma!!!

1

friitz
40 indlæg.
d. 22. december 2013

hvis Destro stadig ikke har 90min i benene, håber jeg lidt på at se Francesco Di Mariano få de sidste 10-20min , i stedet for en Marquinho :)

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 22. december 2013

Totti Raus :-)

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 22. december 2013

Det er en af de ting jeg elsker ved Destro, han står, meget ofte, de rigtige steder..! Stensikkert sat ind iøvrigt, helt uden chance for målmanden ;-)

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. december 2013

Rete!!!!!!!!

Og en himmelsk vigtig en af slagsen.

Bum x2

Grande Mehdi!!

[Rettet af: Lamela - 22/12/2013 - 16:18]

asromadk
3946 indlæg.
d. 22. december 2013

Både Stroot, Sanctis og Gervinho har også været rigtig gode indkøb.

Men der kan simpelthen ikke være tvivl om, at Benatia er det bedste. Egentlig det bedste køb jeg har set klubben lave i min tid som Roma fan (10-11 år ca.

Alene på de defensive kvaliteter og hvad han formår dér er han nr 1. At han så oven i købet er så giftig på dødbolde og til at føre bolden frem - det er vanvittigt.

asromadk
3946 indlæg.
d. 22. december 2013

Hahaha

Hvad er det jeg lige har sagt om Gervinho!! Det er vildt!!!

asromadk
3946 indlæg.
d. 22. december 2013

Og han var satme tæt på at misse den han scorede på også!! Haha.. Gotta love him!

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 22. december 2013

In your face @asromadk ;-) Men vil nu nok alligevel give dig medhold, han skal godt nok bruge nogle chancer for at score 1 mål..!

Kim89
1171 indlæg.
d. 22. december 2013

Arhhh hvad sæt et kryds i kalenderen, Gervinho ramte målet :D

Men enig med dig asromadk, han er vildt ineffektiv, det er helt utroligt.

Sofus
3108 indlæg.
d. 22. december 2013

Kæft vi spiller godt, Gervinho er sgu bare nødt til at få noget afslutningstræning, derudover er Taddei jo som man kender ham, håbløs.

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 22. december 2013

Spot on, Sofus, har selv store problemer med, at formulere en sætning om Taddei, hvor ordet "håbløs" ikke indgår ;-)

Tottithorsen
5001 indlæg.
d. 22. december 2013

Men fed opvisning af drengene Idag!! Mon vi er klar til juve ude? Den bliver mere end svær men håber på en pointdeling!

asromadk
3946 indlæg.
d. 22. december 2013

Jeg stirrer og stirrer på det hul op til Juve. Vi når aldrig at få lukket det. Juve taber simpelthen ikke kampe - og slet ikke 2-3 kampe færre end os fra nu af.

Men hvis man lige prøver at finde optimismen frem - hvor fantastisk ville det ikke også være at blive nummer to. Ganske enkelt fantastisk sæson. Kæmpe succes. Havde Juve lige været en smule svagere, så havde vi være med om mesterskabet.

Kim89
1171 indlæg.
d. 22. december 2013

Når man tænker på at klubben er sluttet som nummer 5 eller ned efter i de sidste 3 sæsoner, så vil en top 3 være helt fantastisk. :-)

Jeg tror også det bliver svært at slå Juve og hvis de bliver ved som de spiller nu, så er det umuligt. Dog er der en x factor og den hedder Europa League. Juve har mulighed for at vinde Europa League titlen på hjemmebane. Vi kan håbe det motivere dem, så de når langt i den turnering. Og gør de det, så kan vi da håbe at de begynder at blive trætte. De har godt nok en bred trup, men man har da lov at håbe.
Ud over det så er presset på Juve. alle forventer de vinder mesterskabet for 3 gang, men ingen forventer vi gør. Det kan også spille en rolle.

Dog ved jeg så godt at alt det der så kræver vi bliver ved med at vinde også, så det er næsten en umulig opgave, men man har da lov at håbe. Som det ser ud lige nu ligger vi godt til en top 3, og igen det ville være helt igennem fantastisk med en top 3 placering

romeren10
332 indlæg.
d. 22. december 2013

jeg kan huske en eller anden idiot herinde fra sige noget i retningen af ''den skide araber skal vi ikke have i klubben''. gad godt og se hans fjæs nu. Benatia er simpelthen den bedste forsvarspiller i Serie A. Håber virkelig vi kan holde på ham, for om ikke så længe så er de svinerige klubber snart på trapperne efter vores bedste spillere. Det lader dog til at Benatia godt kan lide Roma. Han sagde i hvertfald at han altid har kunnet lide Roma.

1

[Rettet af: romeren10 - 22/12/2013 - 18:09]

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. december 2013

Pænt meget enig drenge.

Roma1927
128 indlæg.
d. 22. december 2013

Ja scudettoen må betegnes som mere end vanskelig. Havde ellers håbet at Juve ville sætte point til uden Pirlo, lidt ala Roma da vi tog en flok uafgjorte kampe uden Kaptajnen. Men det er jo nok bredden af de to trupper der i sidste ende gør udfaldet til fordel for den gamle skøge. Samtidig har jeg svært ved ikke at se, at vi ikke vinder en eller anden form for sølvtøj. Derfor tror jeg virkelig meget på den forheksede tiende coppa Italia titel i år...og gæt hvem vi skal møde efter Sampdoria kampen (som vi vinder på hjemmebane)...Juventus! Jeg har en stærk fornemmelse af at Juve i princippet kan være førstevælger til enten scudettoen eller coppaen...MEN ikke begge dele! Slår vi Juve i coppaen, så tager vi også coppa-titlen. Og hvilket plaster på såret ville det ikke også være efter at vi tabte til Nazio i den foregående finale. De sidste to finaler har jeg valfartet til Rom i håbet om at overvære den tiende triumf dog må jeg indrømme at begge gange så modstanderen ud til at være godt kørende (mourinhos Inter og Petkovic's Nazio)...men denne gang!!! ;) god jul til alle Roma fans!

Knudsen-rk
285 indlæg.
d. 22. december 2013

Ljajic var god idag.

[Rettet af: Knudsen-rk - 22/12/2013 - 21:06]

Tomas R
374 indlæg.
d. 23. december 2013

Ja, det var han faktisk. Det var vildt at se os spille en slags 4-2-4
:-)
Den går nok næppe i Torino.

Forresten:
"Jeg stirrer og stirrer på det hul op til Juve. Vi når aldrig at få lukket det. Juve taber simpelthen ikke kampe - og slet ikke 2-3 kampe færre end os fra nu af."

De kan bare tabe de to kampe, de møder os: Roma 6 Juve 0.
Nooo problem ;-)

PS: Sad lige og så Napolis 1-1 kamp. Det er faktisk ret vildt at tænke på, at de med deres hold og trup er 5 point efter os og 10 efter Juventus. De er reelt ude af kampen om Scudettoen.
Det er vi selvf også, hvis vi taber i Torino. Men det sker selvf heller ikke

God jul! SGU!

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma