Login
Glemt password Opret bruger

Milan - Roma

Kategori: Kampe

Tottithorsen
5001 indlæg.
d. 16/12/13 15:29

Er i klar derude? Hvad bliver kampen i aften?
DAJE ROMA

[Rettet af: Jonas - 16/12/2013 - 18:59]

tommaso
216 indlæg.
d. 16. december 2013

1-3, Gervinho, totti, strootman 24x$ hos ds

Lamela
2782 indlæg.
d. 16. december 2013

Kommer til at følge med herinde og på Livescore. Arbejde:/

Nyd kampen drenge. Der skal hente en sejr i Milano.

romeren10
332 indlæg.
d. 16. december 2013

det er nu det gælder. Vi skal hente sejr for at hænge på. VI kan kun bruge et sejr, INTET MINDRE!!! håber på endnu en <bold>3-0 sejr<bold/> i San Siro.

edit:
lol hvordan gør man gør man skriftet fed? synes det normale kode virker på andre websites/forums, men ikke her.

[Rettet af: romeren10 - 16/12/2013 - 17:25]

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 16. december 2013

Ved det sgu ikke romeren10, men det gør nu heller ikke noget, den er i hvert fald fed nok til mig ;-)

Jonas
4091 indlæg.
d. 16. december 2013

Forventede opstillinger:

Milan (4-3-2-1): Abbiati; De Sciglio, Mexes, Bonera, Emanuelson; Poli, De Jong, Muntari; Kakà, Montolivo; Balotelli

Roma (4-3-3): De Sanctis; Maicon, Benatia, Castan, Dodò; Bradley, De Rossi, Strootman; Gervinho, Totti, Florenzi

[Rettet af: Jonas - 16/12/2013 - 19:00]

Jonas
4091 indlæg.
d. 16. december 2013

Ifølge de seneste forlydner fra Sky starter Roma men en fronttrio bestående af Ljajic, Destro og Gervinho

Jonas
4091 indlæg.
d. 16. december 2013

Dagens opstilling: De Sanctis; Maicon, Benatia, Castan, Dodò; Bradley, De Rossi, Strootman; Ljajic, Destro, Gervinho.

Daje Roma!

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 16. december 2013

Spændende opstilling! Det ligner lidt, at Ljalic får en slags "dirigent"-rolle idag..

Sofus
3108 indlæg.
d. 16. december 2013

Godt nok et lækkert mål man, så vigtigt!

Hauge
80 indlæg.
d. 16. december 2013

Mattia Destro to kampe to mål......... 1-0

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 16. december 2013

DESTRO!!!!!!! HAN ER TILBAGE1111111<3

1

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 16. december 2013

Guddommelig aflevering af Ljalic og dejligt med endnu en Destro kasse:-)

friitz
40 indlæg.
d. 16. december 2013

glem al snak om køb af en ny bomber til januar - vi har Destro! ;)

Lamela
2782 indlæg.
d. 16. december 2013

Destroyer!!!!

romeren10
332 indlæg.
d. 16. december 2013

kæft noget amatør agtigt opdækning. hvad fanden sker der???

tdj89
867 indlæg.
d. 16. december 2013

Bradley har godt nok haft mange afbrændere i Roma-trøjen. Denne der overgår dem alle, og det siger ikke så lidt.

mester
399 indlæg.
d. 16. december 2013

Han har intet at gøre i Romatrøjen , han er pivringe !!

mester
399 indlæg.
d. 16. december 2013

Hvad fanden laver han ? Bradley !!!

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 16. december 2013

nej nej castan og så budisso hvorfor ikke jedvej???

Kelevra
1261 indlæg.
d. 16. december 2013

Ja da, stå og vent på at hele forsvaret kommer på plads! For fanden da Bradley..

Thinggaard
161 indlæg.
d. 16. december 2013

Tak for gaven, Gabriel.

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 16. december 2013

Skulle ellers lige til at fyre noget lir af, angående deres nye målmand og at han nok ville stå en brandkamp ;-) Men han kan vel nå det endnu..

friitz
40 indlæg.
d. 16. december 2013

jeg sidder lidt og savner at vi rent faktisk afslutter vores angreb med en reel afslutning og ikke en blokeret aflevering i feltet!

Lindboe
93 indlæg.
d. 16. december 2013

Få nu pillet Bradley ud og sæt Florenzi ind!!

Tottithorsen
5001 indlæg.
d. 16. december 2013

Hvorfor har vi ikke lukket den kamp for længst? Nu sidder Milan på det hele... Slapt

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 16. december 2013

Bradley..... Har jo spillet en rigtig flot kamp offensivt. Gode afleveringer, holder flot på bolden. Og så det bedste: han kommer frem til chancer ved at komme i gode positioner. Men for helvede hvor kan han altså ikke ramme det mål!!

mester
399 indlæg.
d. 16. december 2013

Pointdeling 2 - 2

Dingding
134 indlæg.
d. 16. december 2013

Fed kamp. Lidt ærgeligt når vi nu var foran, men den kunne være gået begge veje!

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 16. december 2013

Ja ja, et point er vel også godkendt, men det sejlede godt nok i perioder..

friitz
40 indlæg.
d. 16. december 2013

åh hvor jeg dog savner at vi afslutter når vi er på kanten af feltet! synes den skal alt for meget ind i det lille felt før der sker noget! irriterende at tabe 2p i den her kamp!

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 16. december 2013

Ej det er dog ærgerligt vi ikke har mere dræberinstinkt. Vi havde alle muligheder. Ikke meget man så til Totti.

Buridsso kom ind tidligere i sæsonen: Vores sejrsstime stoppede.
Burdisso kom ind idag: første runde vi lukker 2 mål ind i.
Burdisso og resten af forsvaret sidste sæson: lort.

Han er ikke direkte impliceret. Men det ser suspekt ud.

romeren10
332 indlæg.
d. 16. december 2013

Fking DODO. han kostede os sejren i dag. Piv ringe forsvarspil fra hans side. Hans defensive præstation er slet ikke forsvarligt i dag (no pun intended.

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 16. december 2013

Enig romeren10

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 16. december 2013

Vildt at Dodo startede inde ovenpå de seneste par elendige præstationer. I dag var han endnu værre. Men ellers var det en god kamp (også af Burdisso, faktisk) og meget underholdende. Gervinho skulle have sikret 3 point, men så igen, den kunne være gået begge veje

1

Dingding
134 indlæg.
d. 17. december 2013

Dodo viser desværre store mangler i forsvaret, men jeg synes ikke tonen omkring hans præstationer er helt fair herinde. Han er desværre hvad vi har for tiden, og jeg synes ikke Balzaretti eller Torosidis har vist meget bedre forsvarsspil på det seneste.
Han er desværre ikke en venstre back, og bliver det nok aldrig på det her niveau, men han er hvad klubben har.
Når han er inde, så fungerer pasningsspillet bedre i hans side, og derfor må man leve med et elendigt forsvar. Forhåbenligt kommer der en løsning, men jeg kan ikke se hvorfor fansene herinde er så negative? Det er fandeme en pligt at støtte op omkring holdet, selv når de spiller dårligt. Især når det ikke er fordi de spiller dårligere end normalt, men desværre er blevet bedt om at tage en opgave de ikke kan magte!
Jeg synes fokus skal flyttes over på hvad der kan gøres, enten på transfermarkedet eller omrokeringer i truppen.
I mine øjne var det mere irriterende, at se en spiller som De Rossi laver flere fejlbeslutninger idag, når vi ved hvor god han kan være.
Det er også træls, at se Ljalic igen og igen lave samme fejl, eller at Bradley er vores bedste alternativ til Pjanic. Han tænker ikke hurtigt og offensivt nok til at magte en CM-plads.

Derfor vil jeg også mene, at Roma i år har spillet over evne, og lige nu ser vi det niveau de virkelig har, hvilket er et kæmpe fremskridt, og jeg er pisse stolt af det fremskridt!!

Hvem ved hvor vi er om et halvt år? Hvem kan vi ikke slå når alt går op i højere enhed? Det er da fedt! Det ville være rigtig surt, hvis vi havde en bred trup på alle pladser, og at holdet så faldt igennem - som fx Milan. Roma er i de mindste stadig godt kørende

Det giver mig håb om CL, en bedre fremtid, og tegnene på langt bedre ledelse støtter mig i mit håb!

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 17. december 2013

Faktum er vel bare, at vi vandt langt flere kampe med Balza i startopstillingen. Ikke at der skal laves et direkte link, men for mig at se, så er Balza bare mere stabil og leverede altså et fint niveau da han var førstevalg. Beslutningen undrer mig meget. Ellers må Garcia på transfermarkedet og investere i en ny venstreback. Dodo er bare ikke god nok.

Wør3n
324 indlæg.
d. 17. december 2013

Balza er skadet - derfor spiller Dodo i øjeblikket. Og jeg synes han gør det hæderligt.

Kim89
1171 indlæg.
d. 17. december 2013

Dingding: Det kan godt være tonen mod Dodo er grov, men der er jo nogen der er lige så grove overfor Balza, og det syntes jeg eksempelvis ikke er fair.

Ud over den kommentar vil jeg erklære mig enig i det Liam Gallagher siger.

Også vil jeg så lige tilføje at man ikke kan sige en spiller gør det hæderligt, når han flere gange har været i direkte impliceret i mål der er scoret mod os.

asromadk
3946 indlæg.
d. 17. december 2013

Altså giv nu manden en hæderlig chance. Synes han har taget et super skridt i den rigtige retning i det her halvår.

Han er forsvarspiller- det er nu engang dem der oftest direkte eller indirekte er impliceret i, at modstanderholdet scorer.

Synes folk glemmer at se på HVORDAN han er impliceret. Jeg tænker på to situationer.

1) Fiorentina. Han forsøger at sætte en kontra igang. Det er ikke forkert at forsøge det; og var han lykkedes med sit lange træk, var vi kommet i heftigt overtalt fremad banen. Måske endda til et mål? - og så kunne man sidde og sige det var godt back-spil - som alternativ til blot at losse bolden frem.

2) 1 mod 1 mod Muntari. Ja han taber duellen. Men prøv nu at se hvad det egentlig er der sker. En bold bliver spillet helt ind under mål. Blandt 3 mand får Balo lov til at lave en, bevares svær (det er godt lavet) aflevering med 3 mand omkring sig.
- Dodo bør kaste sig, men det er jo ikke noget der gør ham til verdens dårligste venstreback at han ikke får kastet sig. Det er knastørt sparket ind - og jeg tror egentlig også at Dodo er meget fokuseret på at bolden ikke skal IGENNEM benene på ham og over i det lange hjørne.
I det her angreb synes jeg faktisk at det ligeså meget er inde i midtforsvaret fejlen sker. Læg mærke til hvor langt tilbage Burdisso (tror jeg det er) kommer og hvor sent han opdager at han skal frem på Balotelli.

jeg synes man er lidt hård ved Dodo, en spiller som egentlig gør det ganske hæderligt efterhånden.

Læg i øvrigt mærke til, at Dodo skaber det første mål ved netop sit drive fremad (jf hvad jeg sagde om fejlen mod fiorentina), og derefter gode løb som skaber plads til Ljalic.

Han er ikke verdensklasse, men synes virkelig folk er hårde imod ham, og jeg mener bestemt han har en plads på dette Roma hold.

1

[Rettet af: asromadk - 17/12/2013 - 16:59]

totti er gud
1115 indlæg.
d. 17. december 2013

Jeg syntes også Dodo gør det ok...og han er stadig ung og kan blive rigtig god....men Hold nu kæft det er en fornøjelse at se benatia.....Han er da et konge købe ...sikke høj klasse Han spiller med...en mere af hans kaliber og væk med burdisso han er færdig....

[Rettet af: totti er gud - 17/12/2013 - 22:42]

asromadk
3946 indlæg.
d. 17. december 2013

Altså kommer vi i CHL etc, så tror jeg ikke der går lang tid før han er i spil som verdens bedste stopper. Det er jeg slet ikke i tvivl om.

Kim89
1171 indlæg.
d. 17. december 2013

Dodo er en god offensiv spiller, men nu spiller han jo på en af de 4 positioner i forsvaret, så derfor er det udelukkende der han skal vurderes. Alt hvad han gør offensivt, det er bonus. Forsvar er det han skal.

I Fiorentina kampen forsøger han godt nok at sætte spillet i gang, så det er fair nok, men det han gør galt der er at han falder. Det har han gjort rimelig meget så han mangler i hvert fald balance.

I kampen i går spillede han en ganske udmærket kamp ind til Milans andet mål. Dodo skal ikke tænke i den situation han skal bare angribe Muntari. Han er alt for passiv i den situation. Kan man se at en spiller er ved at gøre klar til at skyde, så skal man gå i ham, og laver han så en skudfinte, så har man i det mindste gjort noget ved sagen. Men det gjorde Dodo ikke.

Af andre kritik punkter jeg har omkring ham er at han simpelthen ikke er fysisk stærk nok, glimrende illustreret ved en situation i går hvor han bliver løbet ned bagfra af en Milan spiller.

Og det med han er ung, ja den havde jeg købt hvis det var en af vores egne primavera drenge vi havde hentet op og lavede de fejl, men en ung brasilliener vi har betalt penge for han må ikke lave de fejl. Sådan har jeg det i hvert fald med det. Og den holdning har jeg heldigvis lov til at have.

P.Totti
1008 indlæg.
d. 17. december 2013

Det spil Benatia har vist i år er verdensklasse, i mine øjne er han pt i top 3 af verdens bedste forsvarspillere. Og jeg er ikke farvet af at være roma fan.

Dog skal det siges at han er skyld i Milans første mål igår, der ser han godt nok skidt ud.

mexes
2516 indlæg.
d. 17. december 2013

Jeg forstår virkelig ikke den hetz, som der er mod Dodo. For faktum er jo, at den allerede startede første gang, at han startede inde fremfor Balza. Vores venstre back er indiskutabelt vores svageste led - uanset om det er Balza eller Dodo, som spiller. I mine øjne synes jeg Dodo er bedre end Balza, og da han ligeledes er markant yngre, så ser jeg ham helst spille, hvis valget står mellem de to.

Men forstår ikke hvor opbakningen bliver af? Jeg forstår ikke hvorfor flere herinde hellere vil tilsvine Dodo fremfor at støtte op omkring ham? Ønsker I ikke klubben - og klubbens spillere, det bedste? Jeg synes virkelig at energien burde bruges på at støtte op om dem der spiller, fremfor en decideret hetz... Dodo kæmper altid godt, og så kan det godt være, at folk synes Balza er bedre, men det er altså Garcia som sætter holdet, og jeg støtter op omkring ham, som han vælger at bruge.

Jeg tror ikke Balza kommer til at starte, når han bliver sin skade kvit. Det ligner i mine øjne, at Dodo har sat ham af. JEG synes også, at Dodo har fortjent pladsen.

Kim89
1171 indlæg.
d. 17. december 2013

Mexes så er det lige jeg vil vende den om. Hvis hetzen mod Dodo ikke er okay hvorfor er hetzen mod Balza så iorden??? Han er blevet hatet meget mere her inde end Dodo gennem tiden.

Dodo er måske yngre, men Balza er en italiener og da Roma er et italiensk hold, så vil jeg have så mange italienere til at starte som muligt. Og det gør så at før en udlænding skal slå en italiener af, skal han spille fejlfrit. Så derfor mener jeg ikke at Dodo skal starte også koster han mål, det gør Balza ikke han laver bare dårlige indlæg.

der er dog ingen tvivl om vi skal have en ny venstreback fordi det er vores svageste position.

Kim89
1171 indlæg.
d. 17. december 2013

Jeg kan dog godt forstå folk syntes hetzen er træls, men der er ingen der brokker sig når folk køre hetz på Bradley, Taddei, Balza, osv. Så enten står alle spillere til frit skue når det gælder om at køre hetz eller også skal vi bakke op om ALLE spillere og lade være med at skrive negative ting om spillerne.

asromadk
3946 indlæg.
d. 17. december 2013

Det er jo let at sige bagefter han skulle have angrebet ham. Var han røget på røven på en skudfinte havde du brokket dig over det. Det er en 50/50 han taber og derfor ser han ikke for godt ud. Længere er den ikke. Muntari knalder den stenhårdt ind og Dodo har derved taget den forkerte beslutning.

mexes
2516 indlæg.
d. 17. december 2013

Jeg synes bare ikke der er nogen hetz på Balza? I hvert fald ikke på samme måde. Jeg synes den bedste spiller bør starte - og så kan hans pas næsten ikke være mere ligegyldigt for mig. Det eneste som jeg vægter mere end andet er, hvis de kommer for vores eget akademi - det synes jeg sgu er fedt! Men kan ikke se, at det skulle være bedre, at være fra Torino end fra Corinthians.

[Rettet af: mexes - 17/12/2013 - 19:17]

Kim89
1171 indlæg.
d. 17. december 2013

Det havde jeg, men ikke så meget som nu. Jeg syntes faktisk han spillede en god kamp i går, men han så alt for passiv ud i den situation og er der noget jeg ikke kan klare så er det passive forsvarspillere.

Kim89
1171 indlæg.
d. 17. december 2013

At du ikke kan se der er en hetz mod Balza er det samme som hvis jeg siger jeg ikke kan se der er nogen Hetz mod Dodo.

Jeg vægter det meget højt at have italiensk spillere på holdet, det burde folk have fundet ud af nu, og som sagt skal en udlænding ind og tage pladsen fra en Italiener skal han være verdensklasse.

Det bedste ville være en fra vores akedemi, men kan man ikke få det skal hans pas helst være Italiensk.

1

ClausA
263 indlæg.
d. 17. december 2013

Fortraekker helt sikkert ogsaa nogle lokale drenge!!

1

Dingding
134 indlæg.
d. 17. december 2013

Det forstår jeg overhovedet ikke. Hvorfor er Italienere at foretrække, frem for fx en Brasilianer?

Jeg kan forstå, at man gerne vil have lokale drenge, som i Romas egen avl, inde omkring holdet.

Men at en mand fra Torino, som har spillet for rivaler, skulle være at foretrække, det giver ingen mening for mig.
Man skal da altid vælge den spiller man synes er bedst, uanset hvad der står i hans pas. Den eneste undtagelse er sgu en spiller fra vores eget akademi, og her synes jeg stadig at den bedste skal spille, medmindre de er stort set lige gode.

Alt andet vil da være forbandet uprofessionelt og åndssvagt!

Kim89
1171 indlæg.
d. 17. december 2013

Fordi Roma er en italiensk klub. Længere er den ikke. Det er fint nok med udlændinge i diverse klubber, hvis de er klart bedre end deres italienske modstykke. Og det mener jeg ikke Dodo er.

Og hvorfor Balza??? ja hvis folk så kampen mod Lazio, så har i grunden til han skal starte så længe han er i klubben ;)

Italiano eller verdensklasse!!!

asromadk
3946 indlæg.
d. 18. december 2013

Nu vi alligevel allerede har drejet samtalen over på alt andet end fodbold; hvordan har du det egentlig selv med at være dansker Kim? Ikke for at provokere, men for at forstå dine bevæggrunde. Altså, er du nationalistisk også når det kommer til Danmark?

For jeg forstår simpelthen ikke dit problem på det her område. Som sagt, en fyr fra Torino skulle være at foretrække fremfor en fyr fra Slovenien? På baggrund af hans nationalitet? Hvor går grænsen? (Åbn et kort over Norditalien).

En italiener født i Trieste (Italien) er til hver en tid at foretrække fremfor en fra Koper (Slovenien)?

Hvor er det du skelner? For grænser har igennem historien altid rykket sig, og lande er trods alt blot menneskeskabt.

Jeg er med på at klubbens egen avl til hver en tid skal prioriteres. Men det andet der, der må jeg give dingding ret. Det giver jo absolut INGEN mening (med mindre du virkelig har de her lidt voldsomme pro-nationalistiske holdninger generelt).

For slet ikke at tale om, at visse af de her 'sydstrande' spillere som du så inderligt hader (det skal du også have lov til) - de har jo somme tider rødder i Italien. Hvad så med dem? Er den italo-argentinske så at foretrække fremfor den spansk-brasillianske?

Nogle gange (rolig, jeg beder dig ikke om at ændre holdninger - det har vi set hvad kan medføre af vanvittige tråde) - men prøv om du ikke bare en gang imellem kan nuancere din tankegang en smule.

Kim89
1171 indlæg.
d. 18. december 2013

Den øverste del vil jeg ikke svare på her inde, da det absolut intet har med fodbold at gøre.

Jo mere jeg tænker over det kan jeg godt se det er forkert at holde på spillerne skal være fra Italien, fordi en spiller fra Slovenien kan jo være lige så god og han har jo sikkert fået nogenlunde den samme fodbold opdragelse som en italiener, så han vil bedre kunne tilpasse sig Serie A
Så det er nok i virkeligheden det jeg kigger efter altså hvilken fodbold opdragelse spillerne har end hvilket land de kommer fra.
Jeg ser italiensk fodbold fordi jeg godt kan lide måden der bliver spillet på, så derfor vil jeg gerne have at den stil bliver bevaret og ikke bliver kørt for langt overmod den spanske tiki taka måde eksempelvis.
Men det er da rigtig nok at en spiller fra Brasilien kan da også godt være med til at bevare den spillestil, lige så vel som en spiller fra Italien.

Jeg syntes bare når jeg ser på Dodo, så passer han ikke ind i mit billede af Italiensk fodbold. Ikke som en del af forsvaret i hvert fald. Offensive forsvarsspillere er godt, men de skal alligevel kende deres plads og vide at det altså er i forsvaret de skal bruge mest krudt. Og der syntes jeg at Dodo bruger sine kræfter forkert. Og jeg har tit set ham have en nedladende attitude og stoppe op midt i et tilbageløb og det er ikke godt nok. Så hellere lade være med at gå med op og blive tilbage hvis ikke du har kræfter til begge dele.
Det er passivt ja, men nu har jeg intet i mod man spiller passivt bare man vinder.

Men blev Dodo nu brugt længere fremme så ville jeg sikkert elske ham fordi der er han jo god og i mine øjne er det klart der han er bedst. Så Dodo på toppen med Gervinho og Totti kunne jeg godt tænke mig at se en dag.

Men for at opsummere ja så kunne det godt ske jeg skulle droppe det med at gå efter landet og mere gå efter spillertypen.
Selvom det tror jeg ikke vi bliver mere enige af.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 18. december 2013

Så har du set forkert :) For i Milan kampen var det ret tydeligt at Maicon var den mest tilbageholdende af de 2, grundet Milans fart og styrke i deres offensive venstreside. Hvorimod i de foregående 3-4 kampe har billedet været omvendt, Dodo har holdt sig mest tilbage af vores 2 backs. Hvilket gør det til et taktisk element der leder ansvaret tilbage til Garcia :)

asromadk
3946 indlæg.
d. 18. december 2013

Det er også helt fair.

Men hvorfor? Altså hvorfor synes du at noget der minder om catenaccio er så mega fedt? Så vidt jeg husker har Roma aldrig i din tid som fan spillet særlig italiensk? (Lad os sige 10 år) Du er jo faktisk fan af et af de italienske hold som prøver at spille fodbold og har gjort det i mange år under forskellige trænere og bestyrelser. Det er vel også de færreste der er blevet fan at Arsenal de sidste 10-15 år med ønsket om at holde med et hold der spiller solidt britisk 'target-man' fodbold.

Kan du se hvor jeg vil hen? Det hænger ikke helt sammen. Og nej, det er ikke et skridt vi har taget med amerikanerne etc. Tænk bare på tiden med Spaletti. Det var næppe særlig italiensk.

Kim89
1171 indlæg.
d. 18. december 2013

Det er så meget muligt at ansvaret kan ledes tilbage til Garcia. Jeg syntes dog ikke det gør så meget at Maicon er meget offensiv, fordi jeg tror på at en så rutineret spiller som ham ved hvornår han har kræfter til det og hvornår han ikke har :-)

Men selvom det er Garcia der måske har ansvaret så er Dodo stadigvæk ikke min kop te som forsvarsspiller. Det er jeg nød til at sige. Fordi han ser nogle gange doven ud i tilbage løbene og det vil jeg simpelthen ikke se på :-)

Kim89
1171 indlæg.
d. 18. december 2013

Nu er jeg jo heller ikke på nogen måde fan af Roma pga. den måde vi spiller på. Jeg er fan af Roma fordi jeg er elsker byen og Roma er byens hold og traditionelt set har været venstreorienteret (mere end Lazio i hvert fald) Og så har Roma jo spillere der går op i klubfølelse som Totti, De Rossi og forhåbelig Florenzi. Det er af de grunde jeg er fan af Roma

Og hvorfor kan jeg godt lide hold der spiller noget der minder om catenaccio? Fordi jeg holder af et bundsolidt forsvar, der står som en mur. Og jeg elsker den effektivitet der skal følge med stilen. Spiller man passivt så er man nød til at være effektive når man så endelig får en chance. Og det er i mine øjne en smuk kunst at være effektiv.
og min begejsting for catenaccio er ikke blevet mindre efter jeg er blevet træner og har set hvor godt det kan virke.

Lamela
2782 indlæg.
d. 18. december 2013

Er han god skal han self. spille. Dodo har et kæmpe potentiale, han har allerede spillet flere gode kampe, på trods af sin unge alder. Vi skal have en kvalitets venstrebsck, med masser af rutine som, Dodo kan læne sig op ad og lær til sig. Balzaretti, jeg kan virkelig godt lide manden, men han er ikke en top holds spiller. Hvis han havde været det, så havde eller Juve nom beholdt ham. De så noget i ham, som de ikke kunne rette op på, og skippede ham videre til Palermo. Hvor presset på spillerne er mindre end i top 6 klubberne. Han har da spillet nogle hæderlige kampe, og scorede et meget vigtig mål mod Lazio. Men i de helt base, defensive spil, der har han mangler.

D'Ambrosio, som vi bliver kædet sammen med, kender jeg ikke en dyt til, men Garcia ved helt sikkert, hvad han kan og ikke kan, når han sætter ham på sin ønske seddel. Jeg har tiltro i Garcia's valg. Garcia satte mig og sikkert mange andre til vægs med Gervinho handlen. En sløj, ineffektiv Gervinho i Arsenal er blevet forvandlet til det rene gift for serie a forsvarene. Henter vi Ambrosio, så er jeg sikker på Garcia, kan få ham til at præstere.

Kim89
1171 indlæg.
d. 18. december 2013

Jeg er enig i meget af det du siger Lamela, men jeg kan ikke se det med Balzas defensiv. Altså vi har lukket klart flere mål ind siden han blev skadet end vi gjorde inden. Så et eller andet må han da gøre rigtigt selvom det måske ikke altid ser sådan ud på skærmen :-)

Lamela
2782 indlæg.
d. 18. december 2013

Der rygtes desuden, Milan har over Roma i D'Ambrosio handlen.

Bestyrelsen
21 indlæg.
d. 18. december 2013

Hvis I ikke har mere, der har med mandagens kamp at gøre, synes jeg I skal stoppe denne samtale, der omhandler Dodo kontra Balza. I kan oprette en ny tråd og fortsætte samtalen der.

/Søren

tdj89
867 indlæg.
d. 18. december 2013

Åhhh gode kim89, du kan sgu altid sætte lidt fut i tingene herinde, når det set gråt og kedeligt ud <3.

Dodo er ikke har pt. ikke niveauet til at være med på holdet. Og Balza? Når en spiller som Bendtner kan rive Balza et nyt røvhul, så har vi svaret på, om Balza har niveauet.

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma