Kategori: Kampe
Er i klar derude? Hvad bliver kampen i aften?
DAJE ROMA
[Rettet af: Jonas - 16/12/2013 - 18:59]
At du ikke kan se der er en hetz mod Balza er det samme som hvis jeg siger jeg ikke kan se der er nogen Hetz mod Dodo.
Jeg vægter det meget højt at have italiensk spillere på holdet, det burde folk have fundet ud af nu, og som sagt skal en udlænding ind og tage pladsen fra en Italiener skal han være verdensklasse.
Det bedste ville være en fra vores akedemi, men kan man ikke få det skal hans pas helst være Italiensk.
Fortraekker helt sikkert ogsaa nogle lokale drenge!!
Det forstår jeg overhovedet ikke. Hvorfor er Italienere at foretrække, frem for fx en Brasilianer?
Jeg kan forstå, at man gerne vil have lokale drenge, som i Romas egen avl, inde omkring holdet.
Men at en mand fra Torino, som har spillet for rivaler, skulle være at foretrække, det giver ingen mening for mig.
Man skal da altid vælge den spiller man synes er bedst, uanset hvad der står i hans pas. Den eneste undtagelse er sgu en spiller fra vores eget akademi, og her synes jeg stadig at den bedste skal spille, medmindre de er stort set lige gode.
Alt andet vil da være forbandet uprofessionelt og åndssvagt!
Fordi Roma er en italiensk klub. Længere er den ikke. Det er fint nok med udlændinge i diverse klubber, hvis de er klart bedre end deres italienske modstykke. Og det mener jeg ikke Dodo er.
Og hvorfor Balza??? ja hvis folk så kampen mod Lazio, så har i grunden til han skal starte så længe han er i klubben ;)
Italiano eller verdensklasse!!!
Nu vi alligevel allerede har drejet samtalen over på alt andet end fodbold; hvordan har du det egentlig selv med at være dansker Kim? Ikke for at provokere, men for at forstå dine bevæggrunde. Altså, er du nationalistisk også når det kommer til Danmark?
For jeg forstår simpelthen ikke dit problem på det her område. Som sagt, en fyr fra Torino skulle være at foretrække fremfor en fyr fra Slovenien? På baggrund af hans nationalitet? Hvor går grænsen? (Åbn et kort over Norditalien).
En italiener født i Trieste (Italien) er til hver en tid at foretrække fremfor en fra Koper (Slovenien)?
Hvor er det du skelner? For grænser har igennem historien altid rykket sig, og lande er trods alt blot menneskeskabt.
Jeg er med på at klubbens egen avl til hver en tid skal prioriteres. Men det andet der, der må jeg give dingding ret. Det giver jo absolut INGEN mening (med mindre du virkelig har de her lidt voldsomme pro-nationalistiske holdninger generelt).
For slet ikke at tale om, at visse af de her 'sydstrande' spillere som du så inderligt hader (det skal du også have lov til) - de har jo somme tider rødder i Italien. Hvad så med dem? Er den italo-argentinske så at foretrække fremfor den spansk-brasillianske?
Nogle gange (rolig, jeg beder dig ikke om at ændre holdninger - det har vi set hvad kan medføre af vanvittige tråde) - men prøv om du ikke bare en gang imellem kan nuancere din tankegang en smule.
Den øverste del vil jeg ikke svare på her inde, da det absolut intet har med fodbold at gøre.
Jo mere jeg tænker over det kan jeg godt se det er forkert at holde på spillerne skal være fra Italien, fordi en spiller fra Slovenien kan jo være lige så god og han har jo sikkert fået nogenlunde den samme fodbold opdragelse som en italiener, så han vil bedre kunne tilpasse sig Serie A
Så det er nok i virkeligheden det jeg kigger efter altså hvilken fodbold opdragelse spillerne har end hvilket land de kommer fra.
Jeg ser italiensk fodbold fordi jeg godt kan lide måden der bliver spillet på, så derfor vil jeg gerne have at den stil bliver bevaret og ikke bliver kørt for langt overmod den spanske tiki taka måde eksempelvis.
Men det er da rigtig nok at en spiller fra Brasilien kan da også godt være med til at bevare den spillestil, lige så vel som en spiller fra Italien.
Jeg syntes bare når jeg ser på Dodo, så passer han ikke ind i mit billede af Italiensk fodbold. Ikke som en del af forsvaret i hvert fald. Offensive forsvarsspillere er godt, men de skal alligevel kende deres plads og vide at det altså er i forsvaret de skal bruge mest krudt. Og der syntes jeg at Dodo bruger sine kræfter forkert. Og jeg har tit set ham have en nedladende attitude og stoppe op midt i et tilbageløb og det er ikke godt nok. Så hellere lade være med at gå med op og blive tilbage hvis ikke du har kræfter til begge dele.
Det er passivt ja, men nu har jeg intet i mod man spiller passivt bare man vinder.
Men blev Dodo nu brugt længere fremme så ville jeg sikkert elske ham fordi der er han jo god og i mine øjne er det klart der han er bedst. Så Dodo på toppen med Gervinho og Totti kunne jeg godt tænke mig at se en dag.
Men for at opsummere ja så kunne det godt ske jeg skulle droppe det med at gå efter landet og mere gå efter spillertypen.
Selvom det tror jeg ikke vi bliver mere enige af.
Så har du set forkert :) For i Milan kampen var det ret tydeligt at Maicon var den mest tilbageholdende af de 2, grundet Milans fart og styrke i deres offensive venstreside. Hvorimod i de foregående 3-4 kampe har billedet været omvendt, Dodo har holdt sig mest tilbage af vores 2 backs. Hvilket gør det til et taktisk element der leder ansvaret tilbage til Garcia :)
Det er også helt fair.
Men hvorfor? Altså hvorfor synes du at noget der minder om catenaccio er så mega fedt? Så vidt jeg husker har Roma aldrig i din tid som fan spillet særlig italiensk? (Lad os sige 10 år) Du er jo faktisk fan af et af de italienske hold som prøver at spille fodbold og har gjort det i mange år under forskellige trænere og bestyrelser. Det er vel også de færreste der er blevet fan at Arsenal de sidste 10-15 år med ønsket om at holde med et hold der spiller solidt britisk 'target-man' fodbold.
Kan du se hvor jeg vil hen? Det hænger ikke helt sammen. Og nej, det er ikke et skridt vi har taget med amerikanerne etc. Tænk bare på tiden med Spaletti. Det var næppe særlig italiensk.
Det er så meget muligt at ansvaret kan ledes tilbage til Garcia. Jeg syntes dog ikke det gør så meget at Maicon er meget offensiv, fordi jeg tror på at en så rutineret spiller som ham ved hvornår han har kræfter til det og hvornår han ikke har :-)
Men selvom det er Garcia der måske har ansvaret så er Dodo stadigvæk ikke min kop te som forsvarsspiller. Det er jeg nød til at sige. Fordi han ser nogle gange doven ud i tilbage løbene og det vil jeg simpelthen ikke se på :-)
Nu er jeg jo heller ikke på nogen måde fan af Roma pga. den måde vi spiller på. Jeg er fan af Roma fordi jeg er elsker byen og Roma er byens hold og traditionelt set har været venstreorienteret (mere end Lazio i hvert fald) Og så har Roma jo spillere der går op i klubfølelse som Totti, De Rossi og forhåbelig Florenzi. Det er af de grunde jeg er fan af Roma
Og hvorfor kan jeg godt lide hold der spiller noget der minder om catenaccio? Fordi jeg holder af et bundsolidt forsvar, der står som en mur. Og jeg elsker den effektivitet der skal følge med stilen. Spiller man passivt så er man nød til at være effektive når man så endelig får en chance. Og det er i mine øjne en smuk kunst at være effektiv.
og min begejsting for catenaccio er ikke blevet mindre efter jeg er blevet træner og har set hvor godt det kan virke.
Er han god skal han self. spille. Dodo har et kæmpe potentiale, han har allerede spillet flere gode kampe, på trods af sin unge alder. Vi skal have en kvalitets venstrebsck, med masser af rutine som, Dodo kan læne sig op ad og lær til sig. Balzaretti, jeg kan virkelig godt lide manden, men han er ikke en top holds spiller. Hvis han havde været det, så havde eller Juve nom beholdt ham. De så noget i ham, som de ikke kunne rette op på, og skippede ham videre til Palermo. Hvor presset på spillerne er mindre end i top 6 klubberne. Han har da spillet nogle hæderlige kampe, og scorede et meget vigtig mål mod Lazio. Men i de helt base, defensive spil, der har han mangler.
D'Ambrosio, som vi bliver kædet sammen med, kender jeg ikke en dyt til, men Garcia ved helt sikkert, hvad han kan og ikke kan, når han sætter ham på sin ønske seddel. Jeg har tiltro i Garcia's valg. Garcia satte mig og sikkert mange andre til vægs med Gervinho handlen. En sløj, ineffektiv Gervinho i Arsenal er blevet forvandlet til det rene gift for serie a forsvarene. Henter vi Ambrosio, så er jeg sikker på Garcia, kan få ham til at præstere.
Jeg er enig i meget af det du siger Lamela, men jeg kan ikke se det med Balzas defensiv. Altså vi har lukket klart flere mål ind siden han blev skadet end vi gjorde inden. Så et eller andet må han da gøre rigtigt selvom det måske ikke altid ser sådan ud på skærmen :-)
Der rygtes desuden, Milan har over Roma i D'Ambrosio handlen.
Hvis I ikke har mere, der har med mandagens kamp at gøre, synes jeg I skal stoppe denne samtale, der omhandler Dodo kontra Balza. I kan oprette en ny tråd og fortsætte samtalen der.
/Søren
Åhhh gode kim89, du kan sgu altid sætte lidt fut i tingene herinde, når det set gråt og kedeligt ud <3.
Dodo er ikke har pt. ikke niveauet til at være med på holdet. Og Balza? Når en spiller som Bendtner kan rive Balza et nyt røvhul, så har vi svaret på, om Balza har niveauet.
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0