Kategori: Kampe
I morgen kl. 15.00 tager Roma hjemme imod Sassuolo. Kampen kan ses på CSports.dk
Romas stime endte på 10 sejre i træk. Men vi ligger stadig nr. 1. Samtidig mødes Napoli og Juve søndag aften, så en sejr vil øge forspringet til mindst et af holdene. Sassuolo er også et hold som Roma skal vinde over.
Tipskonkurrence
Arrangement på Krølben
Forza Roma
Lol det her hold kan jo ikke vinde mesterskabet. I have been deceived. Det gamle Roma er tilbage igen.
Ved ikke om, det betyder noget. Men 2 kampe med Burdisso. 2 sejre smidt væk.
Fck burdisso. Jeg er så træt af den bums. Send ham tiobage til Inter. Han kostede os mange mål sidstse sæson også.
De to sidte kampe med enten Castan eller Benatia ude har virkelig kostet os dyrt. De to må altså ungå de her suspensioner fremover. Truppen er virkelig virkelig tynd til top 3, lad alene mesterskabet.
Nu må I da vidst lige spænde buen lidt... Det var jo på ingen måde forsvaret, som kostede os sejren idag. Og heller ikke i sidste uge for den sags skyld. Det var jo den vanvittige mangel på kynisme oppe foran, som idag kostede os 2 point. Især Ljajic skylder kage mandag morgen. Burdisso var en af de bedste i søndags, og selvom han godt kunne have kostet os et mål idag, så var det ikke ham som kostede idag. face it.
Og til alle dem, som har skreget på Carpari, så synes jeg godt nok det var et dårligt indhop.
Men vi må op på hesten igen. Jeg vedhæfter mig stadig ved:
* ligger stadig nummer 1
* har vundet 10 kampe og stået 2 uafgjort
* Benatia, Totti og Gervinho skulle gerne være med næste gang
[Rettet af: mexes - 10/11/2013 - 17:22]
Buongiorno, AS Roma fans!
Mit første indlæg bliver i dag - nu hvor medløber dillen er ovre ;-) og de uafgjorte resultater ruller ind. LOL og spøg til side.
Nå, jeg har altså været fan af AS Roma siden 1992, som var mit første besøg af hovedstaden over alle i Europa.
Husk nu, AS Roma er stadigt ubesejret, selvom vi alle er skuffede over dagens resultat.
Burdisso udstråler bare ikke sulten mere. Det er problemet. Han forsøger, som Roma har gjort det så mange år, 'blot' at gøre det der skal til. Se på sulten i øjnene på spillere som Benatia, Maicon, Strootman. Sjovt nok alle de nye - det er jo dem der har vendt skuden.
Selvom Romagnoli ikke nødvendigvis kan gøre det ligeså godt over 10 kampe til at starte med (jf erfaring etc) i forhold til Burdisso, så er det altså vigtigt at man snart får kørt ham i spil. Man kan ikke forvente at alle unge spillere kan lave en 'Marcos'. Det kræver spilletid! Idag var en oplagt mulighed til at få noget ungdom og sult på banen.
Og det fører mig videre til Caprari. Jeg har skreget op om ham - og det bliver jeg ved med. Vil du som Roma fan virkelig afskrive et af de større talenter i klubben de sidste par år pga. 15 minutter hvor han ikke laver 'ronaldo' på alt og alle.
Han spiller ikke nogen GOD kamp, enig. Men han har et godt drive og mangler blot at skabe et bedre output af det han foretager sig. Men det kræver, han spiller. Han har især én situation som siger alt:
- Han får bolden og vender lidt over midt på banen - en god kontra mulighed. Han driver bolden suverænt og i godt tempo, og han har faktisk en mand til højre der bør have en hård flad aflevering for at kunne fortsætte stort set ned mod målet. Men det er ingen nem aflevering såfremt muligheden til højre skal blive til den 100 procents chance som er muligt.
- Han vælger at sparke. Ikke nogen decideret dårlig beslutning (han er indefor hvad jeg vil kalde skudafstand) - og du havde vel næppe sat en finger på det hvis han havde braget den op i krogen. Han vil det jo så gerne i de 15 min hvor han har bolden - så han glemmer lidt at spille for holdet, og satse alt på den dybe stikning.
Selvom Bradley gør det godt, så synes jeg Garcia skulle have haft modet til at bringe Caprari istedet for Borriello.
Spillerne skuffer - især Ljalic skylder som MIN 1 kasse. Jeg mener ikke Garcia formår ikke at sætte det sammen idag, således at det slår de gnister vi er blevet forvant med at se.
Det forbliver det 'ordinære' og ineffektive som så uendelig mange gange før de senere år.
[Rettet af: asromadk - 10/11/2013 - 17:49]
Men vi kan ikke komme uden om det faktum at vi har tabt føringen når enten Benatia eller Castan ikke har spillet. I de ti sejre var Benatia og Castan nøglespillerne og se hvad der nu er sket når en af dem ikke været med.
Det ee Så irriterende med de her sene indkasseringer.
[Rettet af: romeren10 - 10/11/2013 - 19:04]
Bare vi havde købt G. Rossi så havde vi vundet alle 12 kampe nu. Han er helt ustyrlig.
[Rettet af: romeren10 - 10/11/2013 - 21:35]
Pepito er ustyrlig , fantastisk og fænomenal osv. Vi kan blive ved. Men han var en sats, hvilket gjorde, store klubberne ikke turde at tage chancen. Jeg mener også Saba, var efter ham, men ikke for hvilken som helst pris for en langtidsskadet angriber. Hvilket man jo godt kan forstå. At hans så bomber idag, er jo stor cadeau til Viola og Prade, for de tog chancen. Det er nemt at være bagklog.
Syndt for Morgan De Sanctis. Han gør sit job rigtig godt.
De andre fra holdet lader ham i stikken.
Er bestemt heller ikke helt vild med Caprari i dag. Han virker lidt egoistisk i sine valg.
Marquinho begriber jeg ikke hvorfor absolut skal spille.
Han er jo ikke god.
Måske er det meget godt vi fik 1-1.
Så kan vi vist en gang for alle sige at vi IKKE bliver mestre i år.
Vi har ikke truppen til det og come on,efter sidste sæson var der vel ingen der forventede vi ville blive det i år.
Top 5 er målet
FORZA ROMA
Hvornår er Totti klar igen?
Ikke for at provokere eller hakke på nogen, men jeg forstår ikke hvordan man kan være tilfreds med en top 5 placering, især efter den start vi har fået. Forventniger er simpelthen er steget til at vi kan stille os tilfredse med alt andet end mesterskab. Jeg ved ikke med jer andre men top 5, top 3 eller endda en 2.plads lyder ikke særlig spændende. Hvis Juve vinder igen beviser det ikke andet end at ligaen simpelthen er dalet ned i kvalitet. Det hold kunne jo ikke engang slå FC FC*kingkøbenhavn. Det er nu eller aldrig hvis vi vil se Totti løfter et trofæ i vejret.
[Rettet af: romeren10 - 11/11/2013 - 00:37]
Som udgangspunkt har mit mål for sæsonen - og sidste sæson iøvrigt, været Champions League kvalifikation, og det ændre sig ikke. Sæsonen vil i mine øjne være en succes hvis vi kommer i top 3. Især i år, hvor Milan er så ringe som de er, og hold som Inter og Fiorentina på papiret (i mine øjne vel om mærket) har en svagere start 11'er end os. Derfor er CL min altoverskyggende mål for i år!
Jeg bliver ærlig talt skuffet hvis vi bliver 4'er. Egentlig også 3'er. 2'eren og den direkte kvalifikation til CHL må være målsætningen efterhånden - det mener jeg man er tilpas langt inde i sæsonen til at erkende. Vi har spillet godt og lavet gode resultater.
Der går godt nok jantelov i den hvis man stædigt holder fast i det er "OK" med top 5...
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0