Kategori: Kampe
Ciao Roma fans!
Jeg skal til foråret med min klasse på studietur til Rom, og vi er flere der gerne vil ind og se lidt bold - det kampen mellem Roma og Udinese. Ved godt der sikkert er blevet spurgt om lignende spørgsmål før - men hvad mener i man SKAL vide om fodbold i Rom og på Stadio Olimpico? (Her hentyder jeg bl.a. Til billetpriser, hvad der fx er billigst)
Tak på forhånd og god kamp her til aften!
Det er ikke for at være alt for negativ, men jeg har i to tilfælde (min bror og min anden brors kæreste) hørt om problemer med Laziofans.
Det lader til, at nogle hardcore Laziofans er blevet voldsomt sure på gymnasieklasser fordi de kommer for at se Roma-kampe. I det ene tilfælde var der snak om et decideret overfald.
Så mit råd til jer er, at i ikke skal gå rundt i Laziokvartererne i Roma-merchandice og synge sange.
Jeg ved godt, at det lidt siger sig selv, men vil bare lige advare lidt.
God tur! håber i for en fed kamp at se, og forhåbenligt en kamp uden en velspillende Luis Muriel :)
Takker for det gode råd! Havde ikke lige selv overvejet den del af turen faktisk.. :-)
Nu er min geografiske viden om ROM sådan OK, men hvor ligger Laziokvarterne sådan hovedsageligt?(cirka)
:-)
Hvis du vil vide noget om fodbold er der på forumsiden
et udmærket hjælpemiddel i afsnittet om ( stadium )
Håber I får en god tur & husk at udleve aftnerne i Trastevere , bydelen der minder om Vesterbro / Nørrebro . Masser af musik/barer & restauranter
Almindelig plig er en god ting. Husk I er i et fremmed land med en helt anden kultur end herhjemme. Følelserne sidder mere ude på tøjet end de gør herhjemme og med Romas sæsonstart in mente, så er de lyseblå sjovt nok ret utilfredse.
Mht kampen. Køb billetter i en Roma-shop. Det gjorde jeg selv første gang jeg var i Rom og se fodbold (sjovt nok også på en studietur!) HUSK JERES PAS! I shopperne taler de ganske fint engelsk og er yderst behjælpelige.
Håber I får en fin tur og I er selvfølgelig velkomne til at skrive både her og på vores facebook-side, hvis I skulle have flere spørgsmål.
Takker for alle de konstruktive og behjælpelige svar! De vil blive brugt flittigt! :-)
Listicket.it kan også bruges, ellers ligger der en Roma shop på via del corso som kan bruges.
Tusind tak Knudsen!
Nogen der så tilmed kender nogle gode sportsbaer? Gerne et sted med massere af Roma fans :-)
Jojo, selvom det er studietur kan man vel godt få en lille en ;-)
Nu er det godt nok Piazza Colonna , at Roma shoppen ligger
On The Rox på Via Galvani er en fin sportbar som efter kampen liver op og bliver til et godt sted at feste videre synes jeg.
Var derinde et par gange sidste år da der blev spillet EM kampe. God stemning :)
Mester; ret skal være ret. Lorensen7 den ligger på piazza colonna, 20 skridt fra via del corso.
Når vi nu er ved det, vil i så anbefale at man køber sin Roma trøje nede i en butik i Rom, eller over Romas hjememside?
Køb den dernede , så du er sikker på størrelsen .
Tænk lige over at den nye kamptrøje 2014/2015 er fra Nike og bliver præsenteret til sommer
Så det er en gammel model du køber
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4