Login
Glemt password Opret bruger

As Roma.Pr.USA

Kategori: Kampe

Lamela
2782 indlæg.
d. 04/10/13 23:53

Jeg har lige læst, at vi i pausen mellem 12 & 13 runde skal en tur til Asien, for at møde Indonesien.

The Giallorossi will play the non-competitive match during the international break, which will take place on November 14 at Gelora Bung Karno Stadium.

Hvorfor ikke bare lade spillerne få noget pause, i de 2 ugers tid, så holdet kan være 110% klar, når vi skal møde Cagliari på hjemmebane.

Det er dumt at risikere nogle unødvendige skader til spillerne, netop da bredden ikke er særlig imponerende.

Fly rejsen tager ca. 2 - 2 1/2 dag tur/retur, så 1 -2 pr. dage derover, selve kamp dagen, så hjem igen med noget Jetlagg. Det er ligevel en uges tid, spillerne kommer til at bruge på det hele samlet.

mester
399 indlæg.
d. 05. oktober 2013

Vi skal vel sælge trøjer & kaffekrus samt kapre nye fans i Østen . Om det er vejen frem for at blive en storklub skal være op til den enkelte at vurdere . Andre klubber har praktiseret det i en årrække , så måske ??
Det kan godt være at Vi føler det er vores KLUB , men andre ser det som en forretning der skal gi overskud .
Men måske kan en sådan tur ryste truppen mere sammen selvom Jeg har det lidt som Lamela , please for Guds skyld , ingen skader

Kim89
1171 indlæg.
d. 05. oktober 2013

Det er jo vanvittigt. Helt enig med dig Lamela, det ville sgu være bedre at lade spillerne få noget hvile.

Det er klart klubben skal ud og promovere sig rundt omkring i verden, men fandeme ikke midt i sæsonen, det er der så vidt jeg ved heller ikke andre klubber der gør, de venter til sommerpausen med at tage på de ture, med mindre vi snakker om en liga hvor de har en jule pause på en måneds tid indlagt.

Den måde Roma gør det på med at tage på små smut ture rund i verden, når der er pauser på 14 dage eller der omkring det skader mere end det gavner i mine øjne lige netop fordi spillerne så ikke er helt på toppen, fordi de ikke har fået den hvile de behøver og måske kan lide af jetlag.

asromadk
3946 indlæg.
d. 05. oktober 2013

Ro på.

Der er mange aspekter i dette. For det første som folk er inde på, så er dette bare en del af det hvis man ønsker Roma i toppen igen (hvis man overhovedet kan tillade sig at sige igen).

Derudover så synes jeg man overdriver lidt når man råber vagt i gevær mht. skader. Det er jo ikke fordi spillerne ville have 2 ugers pause hjemme på langs med en kold Nastro Azzuro. Istedet for at tage de negative briller på, kan man se på det sådan her:

- Sådan en tur kan holde spillerne 'til ilden'. Især mentalt er det ikke nu der skal hviles for meget. Det er nu man skal holde fast i dynamikken og troen og tankerne på at man er en storklub.

Derfor skal man selvfølgelig også ud og agere som en topklub og derved også have nogle mentale point på kontoen i form af selvtillid etc.

- En to ugers pause hjemme i Italien kan hurtigt udvikle sig negativt. Skader vil også kunne komme hjemme fordi intensiteten naturligt (ubevidst eller bevidst på opfordring fra staben) vil blive skruet op. Både til træningssessions og i en evt. træningskamp.

En mindre seriøs træningskamp - noget som, hvis tingene ikke lige kører som det skal, kan ende fatalt. Mentalt fordi spillet mod et garanteret elendigt hold, pludselig ikke flyder som det skal (som det har gjort indtil nu) + dette vil kunne give yderligere skader idet man kæmper for at opretholde en form for værdighed (som i sig selv er unødvendigt, det er en TRÆNINGSKAMP..)..

Men frygten for at det nu går den forkerte vej vil kunne sætte sine spor, og kampen vil kunne blive en rodet affære.

Dette er for at tilbyde en anden tankegang. Jeg tror egentlig holdet har rigtig godt af sådan en tur. Ud og vise flaget, ud og bygge videre på den gode moral, og mht. en kamp mod et upåagtet asiatisk hold, så mener jeg man lettere kan acceptere en sportslig dårlig præstation på sådan en tur (mindre chance for skader i kamp) end man ville kunne i en træningskamp mod et lavere rangeret italiensk hold. Dette har igen noget med formålet at gøre. Måske er det i bund og grund mere 'hvile' i en SHOWKAMP end i en træningskamp mod et upåagtet italiensk hold som man i bund og grund ikke gider tabe ansigt til.

Dette er selvfølgelig bare min påstand og min tankegang.

Jeg tror det bliver overvejende positivt i forhold til en pause i Rom.

[Rettet af: asromadk - 05/10/2013 - 17:11]

Kim89
1171 indlæg.
d. 22. oktober 2013

Kampen og turen til Indonesien skulle i følge Richard Whittle blive aflyst pga. Tottis skade og 10-12 spillere der er indkaldt til landsholds tjeneste. Det skriver Whittle på Twitter!

Dejligt, lækkert, fantastisk. det er de ord jeg først kommer til at tænke på når jeg læser det :-)

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma